Stockholm: Utredare: Implementerings- och samverkansansvar för vård- och hälsotjänster

Hitta ansökningsinfo om jobbet Utredare: Implementerings- och samverkansansvar för vård- och hälsotjänster i Stockholm. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Stockholm inom den kategorin.

Publicerad: 2024-10-30 // Varaktighet: Heltid

Är du en passionerad implementerings- och samverkansansvarig utredare som vill leda arbetet med att implementera banbrytande lösningar inom hälso- och sjukvård? Hos oss får du möjlighet att driva innovativa uppdrag, samarbeta med tvärfunktionella team och se dina insatser göra verklig skillnad för våra kunder. Ta nästa steg i din karriär och var med och forma framtidens lösningar tillsammans med oss!

Om tjänsten

Vi söker en implementeringsansvarig till vår nya enhet Vårdförmedling. Enheten ansvarar bland annat för verksamhet och förvaltning av den Nationella vårdförmedlingen samt sammanhållen intygshantering. Som implementerings- och samverkansansvarig kommer du att leda arbetet med att skapa förutsättningar för implementeringen av produkter och tjänster inom vård och hälsofrämjande tjänster och samarbeta med ett team av engagerade kollegor med olika roller.

Dina huvuduppgifter inkluderar att:


• Leda och driva arbetet med att skapa förutsättningar för implementeringsprocessen av våra tjänster inom hälso- och sjukvård.
• Skapa och upprätthålla starka relationer med kunder för att förstå deras behov och krav.
• Koordinera och samarbeta med interna team för att stötta kundernas implementering.
• Identifiera och lösa potentiella utmaningar proaktivt för att minimera risker.
• Genomföra utbildningar och workshops för kunder för att säkerställa smidig övergång till nya system.
• Rapportera regelbundet om uppdragets framsteg till ledningen och intressenter

Om dig

Vid rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper, då de är avgörande för hur du kommer att lyckas i rollen. Du är en driven och proaktiv person med en stark förmåga att se helheten. Din bakgrund inom hälso- och sjukvård gör att du har en god förståelse för branschens utmaningar och behov. Med ett naturligt självförtroende och skinn på näsan kan du navigera i dialoger med kunderna, alltid med fokus på att driva arbetet framåt. Du trivs i roller där leveransfokus och resultat är centrala, och du är van vid att ta initiativ för att driva uppdrag framåt. Din personlighet och mognad gör att du kan hantera olika situationer med balans och insikt, vilket är avgörande för att säkerställa en smidig och framgångsrik implementering av våra lösningar.

Vi söker dig som har:


• Akademisk examen med lämplig inriktning
• Erfarenhet av att leda större implementeringar
• Gedigen erfarenhet av arbete inom offentlig sektor
• Kunskap och erfarenhet från hälso- och sjukvården
• Erfarenhet från förändringsledning
• Goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift
• Erfarenhet av projekt och/eller uppdragledning

Det är meriterande för tjänsten om du har:


• Erfarenhet av arbete i statlig myndighet
• Erfarenhet av agilt arbetssätt

Vad erbjuder vi?

Vi är en myndighet i tillväxt. E-hälsomyndigheten erbjuder dig att vara med och skapa samhällsnytta. Hos oss arbetar du med att bygga upp nya IT-system och produkter utifrån vad som hälso- och sjukvården behöver i framtiden. Vi arbetar även med stora transaktionskritiska system som påverkar samhället, till exempel e-recept och Läkemedelskollen.

Hos oss kommer du att omges av trevliga och kompetenta arbetskamrater, på en myndighet med ett flertal viktiga samhällsuppdrag. På E-hälsomyndigheten har alla medarbetare förtroendearbetstid och möjlighet att arbeta delvis på distans. Läs mer om hur det är att jobba hos oss:  https://www.ehalsomyndigheten.se/jobba-hos-oss/

Tid till det du vill! Vill du veta mer om hur det är att bo och arbeta i Kalmar län, läs här flyttahit.nu

Är du intresserad?

I denna rekrytering samarbetar E-hälsomyndigheten med Experis. Vid frågor om tjänsten vänligen kontakta rekryteringskonsult Magnus Hallberg på 070 – 377 46 18, magnus.hallberg@se.experis.com.

Fackliga representanter:
Fabian Göransson, Saco: 010-458 62 34
Ingela Gångfeldt, ST: 010-458 62 90.

Välkommen att skicka in din ansökan här; https://www.ehalsomyndigheten.se/jobba-hos-oss/ med CV och personligt brev senast den 21 november. Ladda gärna upp examensbevis, betyg och intyg som är relevanta för tjänsten i samband med din ansökan.

Anställningen är tillsvidare med sex månaders provanställning. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Placering för anställningen är Kalmar eller Stockholm. Arbetet kan innebära tjänsteresor mellan orterna.

En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. Därför kan vi komma att behöva genomföra en säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585). För en del arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap.

Om du har beslut om skyddade personuppgifter, kontakta rekryteringskonsulten som finns namngiven i annonsen.

Om E-hälsomyndigheten

E-hälsomyndigheten driver utvecklingen av den nationella digitala infrastrukturen inom hälsa, vård och omsorg. Vi skapar förutsättningar för digitala tjänster och lösningar för privatpersoner och professioner inom hälso- och sjukvård, apotek och socialtjänst. Vi arbetar för att hälsodata ska bli tillgängliga i hela vårdkedjan, oavsett var individer får vård. Hos oss arbetar cirka 400 medarbetare fördelat på två orter, Kalmar och Stockholm.

Läs mer om oss på www.ehalsomyndigheten.se

Alla platsannonser →

Andra jobb i Stockholm som Handläggare/Utredare, offentlig förvaltning

Nedan visas andra jobb i Stockholm som Handläggare/Utredare, offentlig förvaltning.

Hyresadministratör sökes till välkänd bank!

Läs mer Maj 2
Vi söker nu en noggrann och strukturerad hyresadministratör till en större verksamhet inom finanssektorn i Stockholm. Tjänsten är en del av ett mindre, dedikerat team med ansvar för hanteringen av globala leasingavtal för fastigheter!
Om rollen:
I den här rollen ansvarar du för att hantera och administrera leasingavtal för kontorsfastigheter, med särskilt fokus på det svenska avtalsflödet. Arbetet innebär både löpande registrering och uppdatering av avtal, samt hantering av inkommande hyresfakturor.
Rollen innebär också kontakt med leverantörer och kollegor inom verksamheten, samt ett nära samarbete kring frågor kopplade till leasingredovisning enligt IFRS16.
Du kommer även att delta i det löpande förbättringsarbetet kring företagets systemstöd för hyresavtal, bland annat genom att testa nya versioner och funktioner i avtalsverktyget.
Dina arbetsuppgifter inkluderar:
- Registrering och uppdatering av svenska hyresavtal
- Hantering av hyresfakturor och leverantörskontakter
- Administration och utveckling av hyresavtalssystem (Planon)
- Stöd i frågor rörande leasingredovisning enligt IFRS16
- Internt stöd till kollegor inom organisationen
Vem är du?
Du är noggrann och självgående som person, du trivs med administrativt ansvar och har förmåga att se detaljer utan att tappa helheten. Du gillar struktur, tar ägandeskap över dina arbetsuppgifter och bidrar gärna till förbättring av processer och system
Kvalifikationer:
- Erfarenhet av att arbeta med leasingavtal, gärna inom kommersiella fastigheter (Minst 1-3 år)
- Vana vid att hantera ett större fakturaflöde och säkerställa kvalitet i processerna
- Goda kunskaper i Excel
- Erfarenhet av systemstöd kopplat till avtalshantering (meriterande)
- Grundläggande förståelse för redovisning och IFRS-ramverket (meriterande) - Flytande i svenska och engelska, i tal och skrift Övrigt Profil/Roll: Hyresadministratör Omfattning: 100% Startdatum: Enligt överenskommelse Slutdatum: 30 april 2026 Flexibilitet: Hybrid möjligt när man kommit in i rollen
Ansökan
Som ett första steg i processen får du ett kort matchningstest skickat till din mejl, om du uppfyller grundkraven för tjänsten. Testet tar max 15 minuter att genomföra och är ett viktigt steg för att vi ska kunna gå vidare i processen – så glöm inte att slutföra det om du är intresserad av rollen!
Vid frågor, kontakta oss på rekrytering@workz.se

Ansök nu

Planhandläggare till vår kund i Sundbyberg!

Läs mer Jan 29
Vi söker nu en driven och strukturerad ärendehandläggare/planhandläggare till en spännande tjänst med fokussamhällsplanering i Sundbyberg. Uppdraget förväntas starta i februrari 2025 och pågå fram till maj 2026.
Om rollen
Varje år hanteras ett stort antal ärenden inom samhällsplanering som påverkar både befintliga och framtida infrastrukturprojekt. I den här rollen kommer du att bevaka viktiga intressen och sammanställa remissvar som tydligt uttrycker krav och önskemål för planerade och befintliga anläggningar. Du kommer att bedöma konsekvenser av inkomna remisser och säkerställa att rätt beslut fattas.
Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att innefatta:
Samordning och hantering av remissvar inom olika lagstiftningsområden såsom Miljöbalken, Ellagen och Väglagen. Kommunikation och samverkan med myndigheter, domstolar, nätägare och andra intressenter. Handläggning av ärenden kopplade till bland annat energiplanering, infrastrukturutveckling och miljöskydd. Delta i utvecklingsarbete och förbättringsinitiativ inom samhällsplanering.
Vem är du?
För att lyckas i rollen ser vi att du har:
En högskole- eller universitetsutbildning inom samhällsplanering eller liknande. Minst 2 års erfarenhet av arbete inom samhällsplanering med inriktning på infrastruktur. God kännedom och erfarenhet av någon av följande lagstiftningar: Miljöbalken, Väglagen, Ellagen eller Lag om byggande av järnväg. Flytande svenska i tal och skrift.
Vi söker en nyfiken och analytisk person som har lätt för att samarbeta och kommunicera. Du är flexibel, arbetar självständigt och har en god förmåga att prioritera dina arbetsuppgifter och ärenden.
Är du den vi söker?
Om du är redo för en spännande utmaning där du får möjlighet att påverka och utveckla samhällsplaneringen, skicka in din ansökan redan idag! Vi ser fram emot att höra från dig!
Sway Sourcing är en innovativ rekryteringspartner som specialiserar sig på att matcha rätt talang med rätt företag – snabbt och effektivt. Vårt huvudfokus ligger inom Ekonomi, Administration, HR, Marknad och IT, men vi har även den breda expertis och flexibilitet som krävs för att leverera skräddarsydda rekryteringslösningar inom alla branscher.
Trots att vi är en relativt ny aktör har vi redan byggt förtroende hos många av Sveriges största företag och arbetar både nationellt och internationellt. Med baser i Sverige och Spanien erbjuder vi en unik kombination av lokal expertis och global räckvidd. Vårt starka nätverk och djupa branschinsikter gör oss till en självklar partner för företag som vill ligga steget före i sin rekrytering.

Ansök nu

Utredare till registerenheten

Läs mer Maj 16
Vill du vara med och bidra till en god och säker vård och omsorg? IVO:s analysavdelningen bedriver ett omfattande och spännande arbete för att utveckla en mer riskbaserad och datadriven tillsyn och har en strategisk roll för myndigheten. Avdelningen utgör en del av kärnverksamheten där samarbete med tillsyn och tillståndsprövning är en viktig del. Vid avdelningen arbetar idag drygt 60 medarbetare vid fyra enheter med uppdrag inom analys, statistik, register och upplysningstjänst. Målet är att bidra till en träffsäker och enhetlig tillsyn och dela med oss av vår kunskap inom IVO och till externa mottagare.

Vi söker nu utredare till registerenheten som vill vara med och förvalta och utveckla IVO:s register över verksamheter inom socialtjänst samt hälso- och sjukvård. 

Rollen som utredare
I tjänsten ingår hantering av inkommande anmälningar till IVO:s register. Du kommunicerar kring inkommande ärenden, svarar på frågor, kontrollerar att uppgifter är korrekt ifyllda samt registrerar informationen. Kontakterna sker via mail och telefon. I arbetet ingår också att svara på frågor gällande lagstiftningen för registreringar och att hantera utlämnanden i enlighet med Offentlighets- och sekretesslagen. Som registerhandläggare kommer du också att vara delaktig i utvecklingen av arbetet med IVOs register. Det rör sig bland annat om att tillsammans med andra utföra och utveckla IVO:s datakvalitetsarbete samt utveckla e-tjänster för att underlätta för inhämtande och utlämnande av information. Registerenheten befinner sig i ett spännande utvecklingsarbete med ökad inslag av utredande arbetsuppgifter. Det innebär att arbetsuppgifter kan förändras med tiden.

Kravprofil

• Akademisk examen inom statistik, folkhälsovetenskap eller statsvetenskap eller annat ämnesområde som IVO bedömer som relevant
• Aktuell erfarenhet av arbete med register på myndighet
• God kunskap av digitalt utvecklingsarbete
• Goda kunskaper i svenska, muntligt och skriftligt

För att lyckas i rollen tar du ett stort eget ansvar och driver ditt arbete framåt. Du är nyfiken och bidrar till nytänkande och visar på möjligheter. Du är smidig i ditt sätt att samarbeta med andra och har god förmåga att kommunicera på ett enkelt sätt då arbetet innebär många kontakter. Du trivs med att arbeta både självständigt och i team och är van vid att ta olika roller beroende på vad situationen kräver. Vi ser även att du är strukturerad och har god analytisk förmåga. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Det är meriterande om du har: 


• Aktuell erfarenhet av arbete med register inom hälsa, vård och omsorg

Vi erbjuder

IVO erbjuder ett meningsfullt arbete i en spännande kunskapsorganisation med en stimulerande arbetsmiljö och goda utvecklingsmöjligheter. Du får möjligheten att tillsammans med dina kollegor bidra till vårt viktiga arbete med att utveckla en modern och kraftfull tillsyn i Sverige.

Anställningen är en tillsvidareanställning med provanställning, tillträde sker enligt överenskommelse. Tjänsten avser heltid med placering i Stockholm.

Ansökan
Av din ansökan ska det framgå på vilket sätt du motsvarar kravprofilen. Bifoga personligt brev och CV. Arbetsprov kan komma att ingå som en del av rekryteringsprocessen.

Vi undanber oss säljsamtal för ytterligare rekrytering och vidare annonseringsvägar. 

Sista ansökningsdag är den 9 juni.


Välkommen med din ansökan!


IVO bidrar till en säker vård och omsorg

IVO:s uppdrag är att genom tillsyn och tillståndsprövning bidra till en vård och omsorg som är säker, har god kvalitet och bedrivs i enlighet med lagar och andra föreskrifter. IVO har omkring 800 medarbetare och verksamheten bedrivs vid sex regionala avdelningskontor runt om i landet och fem myndighetsövergripande avdelningar i Stockholm. IVO bildades 2013 och lyder under Socialdepartementet.

Ansök nu

Seniora säkerhetsskyddsspecialister till tillsynsverksamheten

Läs mer Maj 16
Vill du använda din expertis inom säkerhetsskydd för att utveckla praxis, samverka brett och säkerställa att aktörer inom Sveriges mest kritiska infrastruktur följer säkerhetsskyddslagen?

Svenska kraftnät är en nyckelspelare i den hållbara energiomställningen. I denna roll får du arbeta för att trygga Sveriges elförsörjning och bidra till ett säkrare och mer motståndskraftigt samhälle.

Som säkerhetsskyddsspecialist i tillsynsverksamheten får du en central roll i att granska, vägleda och stärka skyddet av säkerhetskänslig infrastruktur. Här får du möjlighet att vara med och påverka säkerhetsskyddet på nationell nivå, i en roll där arbetet kombinerar analys, rådgivning och praxisutveckling. Tillsammans med engagerade kollegor i ett sammansvetsat team bidrar du till Sveriges säkerhet genom kunskapsdelning och gemensamma mål.

Läs mer om vår arbetsplats här: Jobba på Svenska kraftnät

Om tjänsten

Som säkerhetsskyddsspecialist hos oss arbetar du med tillsyn av verksamheter inom elförsörjningen och verksamheter med dammanläggningar – från stora energikoncerner till mindre lokala verksamheter. Du ansvarar för att granska hur dessa aktörer efterlever säkerhetsskyddslagstiftningen.

Du blir en del av ett erfaret team som tillsammans utvecklar metoder, stöttar varandra och bidrar till en enhetlig tillsyn inom säkerhetsskyddsområdet. Arbetet är både strategiskt och operativt. Du får stor möjlighet att bidra till praxisutveckling i ett område som fortfarande formas.

Exempel på arbetsuppgifter:


• Genomföra tillsyn enligt säkerhetsskyddslagen
• Ge rådgivning och vägledning till verksamhetsutövare inom elförsörjningen och dammanläggningar
• Medverka i samråd inför tecknande av säkerhetsskyddsavtal
• Samverka med andra tillsynsmyndigheter och Säkerhetspolisen samt verksamhetsutövare
• Delta i praxisutveckling och utveckling av interna metoder och arbetssätt

Vem är du?
Du har gedigen och aktuell kompetens inom säkerhetsskydd och trivs i en roll där du får arbeta självständigt med komplexa frågor. Du är trygg i dina bedömningar, analytisk och har lätt för att förstå både tekniska och organisatoriska perspektiv. Du uttrycker dig väl i tal och skrift och kan anpassa din kommunikation efter mottagare och situation. Din samarbetsförmåga är mycket god och du trivs med att arbeta tillsammans med kollegor, myndigheter och externa aktörer i en verksamhet där gemensam kunskap är en styrka.

Skallkrav:


• Relevant akademisk examen eller annan utbildning/erfarenhet som Svenska kraftnät bedömer som likvärdig
• Gedigen och aktuell kompetens inom kvalificerat säkerhetsskyddsarbete
• Förmåga att förstå och hantera både tekniska och regulatoriska aspekter av säkerhetsskydd
• Bakgrund inom statlig myndighet alternativt erfarenhet från energibranschen
• Mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska

Meriterande:


• Erfarenhet och/eller kunskap från elförsörjningsbranschen
• Kompetens inom tillsynsarbete enligt säkerhetsskyddslagstiftningen
• Erfarenhet av strategiskt säkerhetsskyddsarbete
• Kompetens inom säkerhetsskyddsanalys, fysisk säkerhet eller IT-säkerhet

Bra att veta
• Tjänsten är placerad i Sundbyberg.
• Möjlighet att arbeta på distans en dag i veckan
• Resor förekommer men i begränsad utsträckning
• Publiceringsdag: 2025-05-16
• Sista ansökningsdag: 2025-06-09
• Tjänsten är en tillsvidareanställning med eventuell provanställning

I denna rekrytering samarbetar Svenska Kraftnät med Jefferson Wells. Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Malin Magnusson på 076-780 68 64 eller malin.magnusson@jeffersonwells.se.

Fackliga representanter är Annika Ingeborn, SACO, 010 475 87 72 och Mikael Hedenheim ST, 010 475 84 68. Du når oss också via e-post: fornamn.efternamn@svk.se

Vi ser fram emot din ansökan!

Övrig information
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Innan ett beslut om anställning fattas kommer en säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) att genomföras i de fall befattningen innebär hantering av säkerhetsskyddsklassificerade uppgifter eller deltagande i säkerhetskänslig verksamhet. Om anställningen avser befattning i säkerhetsklass kommer säkerhetsprövningen även att innefatta en registerkontroll och, i vissa fall, en särskild personutredning.
För anställning på Svenska kraftnät kan det vara ett krav på svenskt medborgarskap i vissa befattningar. Med anställningen följer en skyldighet att krigsplaceras.

För mer information om säkerhetsprövning
Svenska kraftnät arbetar för att främja mångfald och motverka diskriminering och ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter till våra rekryteringar.
Lär känna Svenska kraftnät och hur det är att arbeta hos oss:

Lär känna oss på Svenska kraftnät

Ansök nu

Utredare med juristbakgrund till registerenheten

Läs mer Maj 16
Vill du vara med och bidra till en god och säker vård och omsorg? Registerenheten söker en engagerad och strukturerad utredare med juristbakgrund som vill vara med och utveckla arbetet med myndighetens register och bidra till att stärka kvaliteten inom hälso- och sjukvård samt socialtjänst. Registerenheten ansvarar för att förvalta och utveckla IVO:s register över verksamheter inom IVO:s tillsynsområde. Då registerenheten befinner sig i ett spännande utvecklingsarbete med ökade kvalitativa och utredande arbetsuppgifter vill vi förstärka vår verksamhet med en utredare med juristbakgrund.

Registerenheten är en del av analysavdelningen som bedriver ett omfattande och spännande arbete för att utveckla en mer riskbaserad och datadriven tillsyn och har en strategisk roll för myndigheten. Avdelningen utgör en del av kärnverksamheten där samarbete med tillsyn och tillståndsprövning är en viktig del. Vid avdelningen arbetar idag drygt 60 medarbetare vid fyra enheter med uppdrag inom analys, statistik, register och upplysningstjänst. Målet är att bidra till en träffsäker och enhetlig tillsyn och dela med oss av vår kunskap både inom IVO och till externa mottagare. 

Rollen som utredare
Du ger stöd och vägledning till dina kollegor på och utanför enheten. Vidare granskar du ur ett rättsligt perspektiv verksamhetens arbetssätt, genomför informationsinsatser och kompetenshöjningar. Det kan exempelvis handla om rättsliga förutsättningar för att inhämta, behandla och gallra hälso- och sjukvårdsdata. Du deltar i det pågående utvecklingsarbetet och bidrar på så sätt till IVO:s förmåga att göra rätt insatser inom exempelvis tillsynen av hälso- och sjukvården. Du kommer även delta i myndighetenssamverkan och arbeta med frågor kopplade till digitalt informationsutbyte av hälsodata.

Kravprofil

• Högskoleexamen inom juridik eller annan utbildning som vi bedömer som likvärdig.
• Flerårig aktuell erfarenhet av kvalificerat juridiskt utredningsarbete inom offentlig förvaltning.
• Goda kunskaper inom offentlighets- och sekretesslagen
• Goda kunskaper inom förvaltningsrätt
• Mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift

För att lyckas i rollen tar du ett stort eget ansvar och driver ditt arbete framåt. Du är nyfiken och bidrar till nytänkande och visar på möjligheter. Du är smidig i ditt sätt att samarbeta med andra och har god förmåga att kommunicera på ett enkelt sätt då arbetet innebär många kontakter. Du trivs med att arbeta både självständigt och i team och är van vid att ta olika roller beroende på vad situationen kräver. Vi ser även att du är strukturerad och har god analytisk förmåga. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Det är meriterande om du har: 


• God och aktuell kännedom om IVO:s tillsynsområden
• Goda kunskaper inom dataskydd och GDPR
• Erfarenhet av remissberedning inom offentlig sektor
• Erfarenhet av projekt- eller utvecklingsarbete

Vi erbjuder

IVO erbjuder ett meningsfullt arbete i en spännande kunskapsorganisation med en stimulerande arbetsmiljö och goda utvecklingsmöjligheter. Du får möjligheten att tillsammans med dina kollegor bidra till vårt viktiga arbete med att utveckla en modern och kraftfull tillsyn i Sverige.

Anställningen är en tillsvidareanställning med provanställning, tillträde sker enligt överenskommelse. Tjänsten avser heltid med placering i Stockholm.

Ansökan
Av din ansökan ska det framgå på vilket sätt du motsvarar kravprofilen. Bifoga personligt brev och CV. Arbetsprov kan komma att ingå som en del av rekryteringsprocessen.

Vi undanber oss säljsamtal för ytterligare rekrytering och vidare annonseringsvägar. 

Sista ansökningsdag är den 9 juni.


Välkommen med din ansökan!


IVO bidrar till en säker vård och omsorg

IVO:s uppdrag är att genom tillsyn och tillståndsprövning bidra till en vård och omsorg som är säker, har god kvalitet och bedrivs i enlighet med lagar och andra föreskrifter. IVO har omkring 800 medarbetare och verksamheten bedrivs vid sex regionala avdelningskontor runt om i landet och fem myndighetsövergripande avdelningar i Stockholm. IVO bildades 2013 och lyder under Socialdepartementet.

Ansök nu

Andra jobb i Stockholm från E-Hälsomyndigheten

Nedan visas andra jobb i Stockholm från E-Hälsomyndigheten .

Systemutvecklare med spets inom backend till E-hälsomyndigheten

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Maj 14
Är du systemutvecklare med flera års erfarenhet av Java och containerbaserad teknik? Drivs du av att göra nytta och påverka samhället på riktigt? Då kan det här vara en roll för dig.

Om tjänsten
E-hälsomyndigheten har i uppdrag att bygga upp en nationell digital infrastruktur inom hälsa, vård och omsorg för att stödja och möjliggöra informationsdelning av hälsodata mellan vårdens system. Infrastrukturen ska bidra till att öka kvaliteten i vården, att förbättra patientsäkerheten, att stärka patientens ställning och att minska den administrativa bördan för hälso- och sjukvårdens medarbetare.

I rollen som systemutvecklare hos oss arbetar du i ett agilt team i tätt samarbete med utredare och verksamhetsspecialister som löpande levererar värde. Du arbetar med testdriven utveckling och testautomatisering som en naturlig del av din roll som systemutvecklare, vilket gör detta till en roll för dig som uppskattar en bredd i dina arbetsuppgifter.

Du arbetar nära dina kollegor och ni ansvarar gemensamt i teamet för kvaliteten av den kod som skapas. Teamet befinner sig tekniskt i framkant och du får ta stort eget ansvar samtidigt som du är med och bidrar till helheten. Du är med och bygger upp ett nytt verksamhetsområde och skapar nya komponenter, vilket ger goda möjligheter att påverka den tekniska utvecklingen.

Om dig
Du är en person som brinner för tekniken och rör dig obehindrat mellan verktyg och miljöer. Det du inte kan lär du dig gärna och du kommer med idéer på nya tekniska lösningar och metoder. Som person trivs du när du får samarbeta med andra, du tar stort eget ansvar för att driva ditt arbete framåt och du är analytisk.

Vi söker dig som har:


• akademisk utbildning inom it, mjukvara eller programmering alternativt flerårig aktuell arbetslivserfarenhet av liknande arbetsuppgifter
• minst fem års erfarenhet av arbete som systemutvecklare där Java varit det huvudsakliga programspråket
• minst tre års erfarenhet av arbete med Jakarta EE och JPA/Hibernate
• minst tre års erfarenhet av arbete med containerbaserade tekniker som exempelvis Docker, Kubernetes och OpenShift
• minst tre års erfarenhet av att arbeta med testdriven utveckling och testautomatisering.

 

Det är meriterande för tjänsten om du har: 


• erfarenhet inom front-end utveckling med hjälp av exempelvis Vue, React eller Angular
• erfarenhet av Quarkus
• erfarenhet av att arbeta med öppen källkod
• erfarenhet av utveckling i Linux-miljö
• aktuell och relevant erfarenhet av att ha arbetat i komplexa systemmiljöer på myndighet eller annan stor organisation.

Vad erbjuder vi?
Vi är en myndighet i tillväxt. E-hälsomyndigheten erbjuder dig att vara med och skapa samhällsnytta. Vi arbetar med stora transaktionskritiska system som påverkar samhället, till exempel e-recept och Läkemedelskollen.

Hos oss kommer du att omges av trevliga och kompetenta arbetskamrater, på en myndighet med ett flertal viktiga samhällsuppdrag.

På E-hälsomyndigheten har alla medarbetare förtroendearbetstid och möjlighet att arbeta delvis på distans. Läs mer om hur det är att jobba hos oss: Jobba hos oss

Är du intresserad?
Frågor angående tjänsten besvaras av enhetschef Åsa Stridsman, 010-106 0979.

Frågor angående rekryteringsprocessen besvaras av hr-specialist Dorothea Lockman, 010-175 3741.

Välkommen att skicka in din ansökan och cv via vårt rekryteringsverktyg senast den 4 juni. Ladda gärna upp examensbevis, betyg och intyg som är relevanta för tjänsten i samband med din ansökan.

Anställningen är tillsvidare med sex månaders provanställning. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Placeringsort för anställningen är Kalmar eller Stockholm. Arbetet kan innebära tjänsteresor, främst mellan Kalmar och Stockholm.

En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. Därför kan vi komma att behöva genomföra en säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585). För en del arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap.

Om du har beslut om skyddade personuppgifter, kontakta den HR-specialist som finns namngiven i annonsen.

Om E-hälsomyndigheten
E-hälsomyndigheten driver utvecklingen av den nationella digitala infrastrukturen inom hälsa, vård och omsorg. Vi skapar förutsättningar för digitala tjänster och lösningar för privatpersoner och professioner inom hälso- och sjukvård, apotek och socialtjänst. Vi arbetar för att hälsodata ska bli tillgängliga i hela vårdkedjan, oavsett var individer får vård.

Hos oss arbetar cirka 500 medarbetare fördelat på två orter, Kalmar och Stockholm. Läs mer om oss på www.ehalsomyndigheten.se

Rekryteringen sköts av E-hälsomyndighetens HR-enhet och vi undanber oss säljsamtal från rekryteringsföretag och annonssäljare.

Ansök nu

Läkare till E-hälsomyndigheten

Läkare
Läs mer Maj 12
Vill du vara en del av den digitala transformationen och arbeta med att förbättra förutsättningarna för digitalisering av hälso- och sjukvård och socialtjänst? Har du god kunskap om hur vårdens ekosystem fungerar? Vill du bidra till den digitala infrastrukturen genom samverkan med aktörer inom framförallt vård och omsorg, men också övriga aktörer inom offentlig förvaltning? Då kan det vara dig vi söker!

Om avdelningen
Avdelning för Infrastruktur har fokus på nationell digital infrastruktur för sektorn hälsa, vård och omsorg. Avdelningen arbetar främst med att skapa förutsättningar för interoperabilitet, extern samverkan, strategisk samverkan och kraven som kommer i och med EHDS. Avdelningen är i tillväxt och söker nya medarbetare inom flera områden för att arbeta inom med nationell digital infrastruktur för sektorn. 

Vi söker nu en medicinskt sakkunnig utredare till enheten för strategisk samverkan!

Om tjänsten
För denna tjänst behöver du på ett pedagogiskt sätt kunna dela med dig av din kunskap om vårdens verksamhet och behov till kollegor och samverkanspartners. Du behöver också söka, inhämta och analysera information, samt omvandla den till text eller muntliga presentationer av varierande omfattning. Arbetet ställer stora krav på självständighet, men du kommer i hög grad att arbeta tillsammans med kollegor i arbetsgrupper internt och externt som har olika uppgifter. Som en medicinskt sakkunnig utredare är du expert på vårdens och omsorgens verksamhet och organisation, samt bidrar genom att delta i myndighetens olika uppdrag till den digitala transformationen inom hälso- och sjukvård och socialtjänst.

I tjänsten kommer du att arbeta med uppdrag, utredningar och remisser med såväl externa som interna deltagare. Din roll blir i hög grad konsultativ kring vårdens verksamhet och behov i det arbete som bedrivs på myndigheten. Rollen innebär även att vara en talesperson för myndighetens aktuella frågor i olika externa sammanhang. Som medicinskt sakkunnig utredare formulerar du även rapporter, underlag och förslag till beslut. Patientsäkerhet är ett huvudfokus i ditt arbete.

Sammanlagt kommer du ha ca ett 30-tal kollegor och i det närmaste teamet ca 10 kollegor. Du kommer att ingå i en engagerad grupp som består av nationella samordnare, internationella samordnare och utredare.

Om dig
Vi lägger stor vikt vid dina personliga kompetenser, då de är avgörande för hur du kommer att lyckas i rollen. Därför söker vi dig som ser helheter och tar hänsyn till det större perspektivet. Som person styrs du av mål- och resultattänkande i prioriteringar, planering och agerande i ditt arbete. Du underhåller kontinuerligt din specialistkunskap och är en kunskapsresurs för andra. Vi ser även att du som person är strukturerad och arbetar bra med andra människor.

Vi söker dig som har:


• Läkarlegitimation
• Aktuell erfarenhet av arbete inom hälsa, vård eller omsorg
• God förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift
• Erfarenhet av att formulera underlag och förslag till beslut
• Erfarenhet av att samverka med olika externa aktörer och intressenter, både i formella och informella sammanhang

Det är meriterande för tjänsten om du har: 


• En slutförd specialistutbildning
• Erfarenhet av medicinsk forskning
• Erfarenhet av digitalisering inom hälsa, vård eller omsorg 

Vad erbjuder vi?
Vi är en myndighet i tillväxt. E-hälsomyndigheten erbjuder dig att vara med och skapa samhällsnytta. Vi arbetar med stora transaktionskritiska system som påverkar samhället, till exempel e-recept och Läkemedelskollen.

Hos oss kommer du att omges av trevliga och kompetenta arbetskamrater, på en myndighet med ett flertal viktiga samhällsuppdrag.

På E-hälsomyndigheten har alla medarbetare förtroendearbetstid och möjlighet att arbeta delvis på distans. Läs mer om hur det är att jobba hos oss: Jobba hos oss

Är du intresserad?
Frågor angående tjänsten besvaras av:
Enhetschef Jessica Tegelius: 010-458 62 95

Frågor angående rekryteringsprocessen besvaras av:
HR-specialist Gabriela Plachecka: gabriela.plachecka@ehalsomyndigheten.se

Välkommen att skicka in din ansökan och cv via vårt rekryteringsverktyg senast den den 2 juni 2025 (i den här rekryteringsprocessen önskar vi inget personligt brev). Ladda upp examensbevis, betyg och intyg som är relevanta för tjänsten i samband med din ansökan.

Urvalsfrågorna utgår från kravprofilen för den här rekryteringen och dina svar ligger till grund för det urval som sker i processen. Att besvara urvalsfrågorna är en förutsättning för att din ansökan ska anses komplett. Det är därför viktigt att du svarar tydligt och utförligt på urvalsfrågorna och inte hänvisar till andra handlingar t.ex. CV

Anställningen är tillsvidare med sex månaders provanställning. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Placeringsort för anställningen är Stockholm. Arbetet kan innebära tjänsteresor, främst mellan Kalmar och Stockholm.

En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. Därför kan vi komma att behöva genomföra en säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585). För en del arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap.

Om du har beslut om skyddade personuppgifter, kontakta den HR-specialist som finns namngiven i annonsen.

Om E-hälsomyndigheten
E-hälsomyndigheten driver utvecklingen av den nationella digitala infrastrukturen inom hälsa, vård och omsorg. Vi skapar förutsättningar för digitala tjänster och lösningar för privatpersoner och professioner inom hälso- och sjukvård, apotek och socialtjänst. Vi arbetar för att hälsodata ska bli tillgängliga i hela vårdkedjan, oavsett var individer får vård.

Hos oss arbetar cirka 500 medarbetare fördelat på två orter, Kalmar och Stockholm. Läs mer om oss på www.ehalsomyndigheten.se

Rekryteringen sköts av E-hälsomyndighetens HR-enhet och vi undanber oss säljsamtal från rekryteringsföretag och annonssäljare.

Ansök nu

Terminolog till E-hälsomyndigheten

Handläggare, offentlig förvaltning/Utredare, offentlig förvaltning
Läs mer Maj 12
Är du en kvalitetmedveten och målinriktad terminolog som vill arbeta med nationella och internationella standarder inom hälsa, vård och omsorg? Då kan det här vara en roll för dig!

Om avdelningen
Avdelning för Infrastruktur har fokus på nationell digital infrastruktur för sektorn hälsa, vård och omsorg. Avdelningen arbetar främst med att skapa förutsättningar för interoperabilitet, extern samverkan, och kraven som kommer i och med EHDS. Avdelningen är i tillväxt och söker nya medarbetare inom flera områden för att arbeta inom med nationell digital infrastruktur för sektorn.

Hos oss kommer du att omges av trevliga och kompetenta arbetskamrater, på en myndighet med ett flertal viktiga samhällsuppdrag.

Om enheten
Vi söker nu en terminolog till enheten för interoperabilitet! Enheten medverkar till att samordna och leda arbetet med interoperabilitet och en nationell digital infrastruktur för hälso- och sjukvård, tandvård och socialtjänst. Enheten ansvarar också för att fastställa vilka e-hälsospecifikationer som ska vara nationella och gemensamma och tillgängliggöra information om dessa. Vi är en del av den nationella digitala infrastruktur som är nödvändig för utbyte och tillgängliggörande av hälsodata inom sektorn hälsa, vård och omsorg.

Om tjänsten
Som terminolog kommer du att arbeta med att utveckla definitioner av termer samt genomföra begreppsanalys och begreppsmodellering. Du agerar terminologistöd i myndighetens olika uppdrag och ansvarar för att ordna och leda workshops om terminologifrågor, både generellt för myndigheten och specifikt för dess olika verksamhetsområden. I rollen ingår även att definiera och dokumentera centrala begrepp samt att beskriva deras inbördes relationer i begreppsmodeller. Du presenterar och förankrar dessa begrepp och termer hos relevanta aktörer inom sektorn. Vidare identifierar och analyserar du krav och behov av termer, begrepp och definitioner från myndigheter och andra aktörer. Arbetet omfattar även att identifiera behov av termer och definitioner samt att harmonisera dessa med nationella och internationella standarder inom hälsa, vård och omsorg.

Vi söker dig som är självständig, mål- och resultatorienterad med hög personlig mognad. Du arbetar strukturerat, tar eget ansvar och har ett starkt kvalitetstänk i allt du gör.

Vi söker dig som har:


• Akademisk utbildning med språkvetenskaplig inriktninig (180hp eller 120p enligt det gamla systemet)
• Minst två (2) års aktuell dokumenterad erfarenhet av terminologiskt arbete baserat på internationella och nationella standarder inom hälsa, vård och omsorg
• Minst två (2) års aktuell dokumenterad erfarenhet av terminologiskt arbetet i samband med interoperabilitet och standardisering inom hälso- och sjukvård
• Minst två (2) års aktuell dokumenterad erfarenhet av att bedriva utredningar och workshop med fokus på begreppsmodellering med flera olika externa intressenter till exempel andra myndigheter, intresseorganisationer och andra berörda aktörer inom hälso- och sjukvård och socialtjänst.

Det är meriterande för tjänsten om du har: 


• Kunskap och erfarenhet om kodverk och klassifikationerna inom hälso- och sjukvården och socialtjänsten
• Erfarenhet av terminologiskt arbete med stöd i ISO 704 (Terminology work – Principles ans methods) eller motsvarande ramverk.

Vad erbjuder vi?
Vi är en myndighet i tillväxt. E-hälsomyndigheten erbjuder dig att vara med och skapa samhällsnytta. Vi arbetar med stora transaktionskritiska system som påverkar samhället, till exempel e-recept och Läkemedelskollen.

Hos oss kommer du att omges av trevliga och kompetenta arbetskamrater, på en myndighet med ett flertal viktiga samhällsuppdrag.

På E-hälsomyndigheten har alla medarbetare förtroendearbetstid och möjlighet att arbeta delvis på distans. Läs mer om hur det är att jobba hos oss: Jobba hos oss

Är du intresserad?
Frågor angående tjänsten besvaras av:
Enhetschef Kristine Thorell Granebring: 010-458 62 96

Frågor angående rekryteringsprocessen besvaras av:
HR-specialist Gabriela Plachecka: gabriela.plachecka@ehalsomyndigheten.se

Välkommen att skicka in din ansökan och cv via vårt rekryteringsverktyg senast den den 2 juni 2025 (i den här rekryteringsprocessen önskar vi inget personligt brev). Ladda upp examensbevis, betyg och intyg som är relevanta för tjänsten i samband med din ansökan.

Urvalsfrågorna utgår från kravprofilen för den här rekryteringen och dina svar ligger till grund för det urval som sker i processen. Att besvara urvalsfrågorna är en förutsättning för att din ansökan ska anses komplett. Det är därför viktigt att du svarar tydligt och utförligt på urvalsfrågorna och inte hänvisar till andra handlingar t.ex. CV

Anställningen är tillsvidare med sex månaders provanställning. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Placeringsort för anställningen är Stockholm eller Kalmar. Arbetet kan innebära tjänsteresor, främst mellan de två orterna.

En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. Därför kan vi komma att behöva genomföra en säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585). För en del arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap.

Om du har beslut om skyddade personuppgifter, kontakta den HR-specialist som finns namngiven i annonsen.

Om E-hälsomyndigheten
E-hälsomyndigheten driver utvecklingen av den nationella digitala infrastrukturen inom hälsa, vård och omsorg. Vi skapar förutsättningar för digitala tjänster och lösningar för privatpersoner och professioner inom hälso- och sjukvård, apotek och socialtjänst. Vi arbetar för att hälsodata ska bli tillgängliga i hela vårdkedjan, oavsett var individer får vård.

Hos oss arbetar cirka 500 medarbetare fördelat på två orter, Kalmar och Stockholm. Läs mer om oss på www.ehalsomyndigheten.se

Rekryteringen sköts av E-hälsomyndighetens HR-enhet och vi undanber oss säljsamtal från rekryteringsföretag och annonssäljare.

Ansök nu

Verksamhetsarkitekter till E-hälsomyndigheten

Verksamhetsarkitekt
Läs mer Maj 9
Vill du utveckla den nationella digitala infrastrukturen för framtidens vård? Vi söker dig som vill driva analys och utveckling av hållbara lösningar som gör skillnad.

Om tjänsten
Rollen som verksamhetsarkitekt innebär att arbeta med verksamhetsarkitektur utifrån nationell digital infrastruktur med målet att förbättra vardagen för patienter och personal inom hälso- och sjukvården, apoteken och social omsorgen. Arbetet omfattar exempelvis analys och modellering av intressenter, verksamhet, kartläggning av processer och information. Du kommer även att arbeta med visualisering av verksamhetens behov så att det kan omsättas i infrastrukturella förmågor och tjänster.

Om avdelningen
Avdelning för Infrastruktur har fokus på nationell digital infrastruktur för sektorn hälsa, vård och omsorg. Avdelningen arbetar främst med att skapa förutsättningar för interoperabilitet, extern samverkan, och kraven som kommer i och med EHDS. Vi baserar vårt arbetssätt på agila metoder och nyttjar ramverket SAFe som stöd för det. 


Hos oss kommer du att omges av trevliga och kompetenta arbetskamrater, på en myndighet med ett flertal viktiga samhällsuppdrag. 


Om dig
Vi söker dig som har en hög personlig mognad och en förmåga att arbeta självständigt. Du tar eget ansvar för ditt arbete och driver det framåt med ett tydligt fokus på mål och resultat. Samtidigt är du kvalitetsmedveten och noggrann.

Du har en god samarbetsförmåga och uppskattar att arbeta i team, där du bidrar med både engagemang och lösningsfokus. Med din analytiska förmåga och ditt problemlösande arbetssätt kan du identifiera utmaningar och hitta effektiva lösningar.

 

Vi söker dig som har:


• En relevant akademisk utbildning som civilingenjör, systemvetare eller motsvarande (om lägst 180hp eller 120p enligt det tidigare systemet) alternativt arbetslivserfarenhet som vi bedömer likvärdig.
• Aktuell flerårig arbetslivserfarenhet av att omsätta verksamhetskrav till fungerande verksamhets- och/eller informationsarkitektur
• Aktuell arbetslivserfarenhet av att ta fram verksamhetsarkitekturer och informationsmodeller som kan omsättas till hållbara lösningar
• Aktuell arbetslivserfarenhet som verksamhetsarkitekt inom vård, hälsa eller omsorg
• Förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska
• Förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på engelska

Det är meriterande för tjänsten om du har: 


• Arbetslivserfarenhet i modelleringsnotationer som Archimate och Unified Modeling Language (UML)
• Certifiering inom arkitektur

Vad erbjuder vi?
Vi är en myndighet i tillväxt. E-hälsomyndigheten erbjuder dig att vara med och skapa samhällsnytta. Vi arbetar med stora transaktionskritiska system som påverkar samhället, till exempel e-recept och Läkemedelskollen.

Hos oss kommer du att omges av trevliga och kompetenta arbetskamrater, på en myndighet med ett flertal viktiga samhällsuppdrag.

På E-hälsomyndigheten har alla medarbetare förtroendearbetstid och möjlighet att arbeta delvis på distans. Läs mer om hur det är att jobba hos oss: Jobba hos oss

Är du intresserad?
Frågor angående tjänsten besvaras av:
Enhetschef Peter Alvinsson: 010-458 62 50 

Frågor angående rekryteringsprocessen besvaras av:
HR-specialist Gabriela Plachecka: gabriela.plachecka@ehalsomyndigheten.se

Välkommen att skicka in din ansökan och cv via vårt rekryteringsverktyg senast den 30 maj 2025 (i den här rekryteringsprocessen önskar vi inget personligt brev). Ladda upp examensbevis, betyg och intyg som är relevanta för tjänsten i samband med din ansökan.

Urvalsfrågorna utgår från kravprofilen för den här rekryteringen och dina svar ligger till grund för det urval som sker i processen. Att besvara urvalsfrågorna är en förutsättning för att din ansökan ska anses komplett. Det är därför viktigt att du svarar tydligt och utförligt på urvalsfrågorna och inte hänvisar till andra handlingar t.ex. CV.

Anställningen är tillsvidare med sex månaders provanställning. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Placeringsort för anställningen är Stockholm eller Kalmar. Arbetet kan innebära tjänsteresor, främst mellan de två orterna.

En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. Därför kan vi komma att behöva genomföra en säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585). För en del arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap.

Om du har beslut om skyddade personuppgifter, kontakta den HR-specialist som finns namngiven i annonsen.

Om E-hälsomyndigheten
E-hälsomyndigheten driver utvecklingen av den nationella digitala infrastrukturen inom hälsa, vård och omsorg. Vi skapar förutsättningar för digitala tjänster och lösningar för privatpersoner och professioner inom hälso- och sjukvård, apotek och socialtjänst. Vi arbetar för att hälsodata ska bli tillgängliga i hela vårdkedjan, oavsett var individer får vård.

Hos oss arbetar cirka 500 medarbetare fördelat på två orter, Kalmar och Stockholm. Läs mer om oss på www.ehalsomyndigheten.se

Rekryteringen sköts av E-hälsomyndighetens HR-enhet och vi undanber oss säljsamtal från rekryteringsföretag och annonssäljare.

Ansök nu

Agil produktägare inom vård och hälsofrämjande tjänster

Projektledare, IT
Läs mer Apr 30
Är du en erfaren agil produktägare som vill ta ledningen i att utveckla nya produkter inom hälso- och sjukvård? Drivs du av att göra nytta och påverka samhället på riktigt? Hos oss får du möjligheten att driva innovativa projekt, samarbeta med tvärfunktionella team och se dina idéer förverkligas.   

Om tjänsten
I rollen som agil produktägare jobbar du i ett tvärfunktionellt utvecklingsteam och ansvarar för teamets produktbacklogg och prioriteringar. Du samarbetar nära med andra produktägare och ledande positioner i tåget för att säkerställa leveransförmåga och att vi jobbar mot samma mål. Du kommunicerar även med produktens användare och samordnar arbete med intressenter. 

Som agil produktägare hos oss får du stort ansvar att driva ditt arbete framåt. Eftersom du arbetar med flera initiativ samtidigt har du en varierande vardag och du har många kontaktytor, både internt och externt. Det ger dig möjlighet att bygga nätverk med många olika aktörer. Uppdragen är komplexa och du tar hänsyn till flera olika slags beroenden i arbetet.

Om dig
Vi söker dig som har en god förmåga att samarbeta och bygga relationer på alla nivåer inom organisationen. Du är målinriktad, drivs av resultat och har ett strategiskt helhetstänk. Dessutom bör du vara öppen för att hantera flera initiativ samtidigt och ha en flexibel inställning i din yrkesroll.

Vi söker dig som har:


• eftergymnasial utbildning inom data/it eller flerårig likvärdig arbetslivserfarenhet 
• minst fem års aktuell erfarenhet av att leda och motivera utvecklingsteam
• aktuell erfarenhet av agilt arbetssätt
• goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift.

Det är meriterande för tjänsten om du har: 


• kunskap eller erfarenhet inom e-hälsa
• aktuell erfarenhet av ramverket SAFe.

Vad erbjuder vi?
Vi är en myndighet i tillväxt. E-hälsomyndigheten erbjuder dig att vara med och skapa samhällsnytta. Vi arbetar med stora transaktionskritiska system som påverkar samhället, till exempel e-recept och Läkemedelskollen.

Hos oss kommer du att omges av trevliga och kompetenta arbetskamrater, på en myndighet med ett flertal viktiga samhällsuppdrag.

På E-hälsomyndigheten har alla medarbetare förtroendearbetstid och möjlighet att arbeta delvis på distans. Läs mer om hur det är att jobba hos oss: Jobba hos oss

Är du intresserad?
Frågor angående tjänsten besvaras av enhetschef Marwaa Ibrahim, 010-175 3702.

Frågor angående rekryteringsprocessen besvaras av hr-specialist Dorothea Lockman, 010-175 3741.

Välkommen att skicka in din ansökan och cv via vårt rekryteringsverktyg senast den 21 maj. Ladda gärna upp examensbevis, betyg och intyg som är relevanta för tjänsten i samband med din ansökan.

Anställningen är tillsvidare med sex månaders provanställning. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Placeringsort för anställningen är Kalmar eller Stockholm. Arbetet kan innebära tjänsteresor, främst mellan Kalmar och Stockholm.

En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. Därför kan vi komma att behöva genomföra en säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585). För en del arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap.

Om du har beslut om skyddade personuppgifter, kontakta den HR-specialist som finns namngiven i annonsen.

Om E-hälsomyndigheten
E-hälsomyndigheten driver utvecklingen av den nationella digitala infrastrukturen inom hälsa, vård och omsorg. Vi skapar förutsättningar för digitala tjänster och lösningar för privatpersoner och professioner inom hälso- och sjukvård, apotek och socialtjänst. Vi arbetar för att hälsodata ska bli tillgängliga i hela vårdkedjan, oavsett var individer får vård.

Hos oss arbetar cirka 500 medarbetare fördelat på två orter, Kalmar och Stockholm. Läs mer om oss på www.ehalsomyndigheten.se

Rekryteringen sköts av E-hälsomyndighetens HR-enhet och vi undanber oss säljsamtal från rekryteringsföretag och annonssäljare.

Ansök nu

Agil produktägare inom vård och hälsofrämjande tjänster

Projektledare, IT
Läs mer Apr 30
Är du en erfaren agil produktägare som vill ta ledningen i att utveckla nya produkter inom hälso- och sjukvård? Drivs du av att göra nytta och påverka samhället på riktigt? Hos oss får du möjligheten att driva innovativa projekt, samarbeta med tvärfunktionella team och se dina idéer förverkligas.   

Om tjänsten
I rollen som agil produktägare jobbar du i ett utvecklingsteam som består av utredare. Du ansvarar för teamets produktbacklogg och prioriteringar och deltar i teamets dagliga rutiner. Du samarbetar nära med andra produktägare och ledande positioner i tåget för att säkerställa leveransförmåga och att vi jobbar mot samma mål. Du kommunicerar även med produktens användare och samordnar arbete med intressenter. 

Som agil produktägare hos oss får du stort ansvar att driva ditt arbete framåt. Eftersom du arbetar med flera initiativ samtidigt har du en varierande vardag och du har många kontaktytor, både internt och externt. Det ger dig möjlighet att bygga nätverk med många olika aktörer. Uppdragen är komplexa och du tar hänsyn till flera olika slags beroenden i arbetet.

Om dig
Vi söker dig som har en god förmåga att samarbeta och bygga relationer på alla nivåer inom organisationen. Du är målinriktad, drivs av resultat och har ett strategiskt helhetstänk. Dessutom bör du vara öppen för att hantera flera initiativ samtidigt och ha en flexibel inställning i din yrkesroll.

Vi söker dig som har:


• relevant eftergymnasial utbildning eller flerårig likvärdig arbetslivserfarenhet 
• minst fem års erfarenhet av att leda och motivera team
• minst fem års erfarenhet av utredningsarbete
• aktuell erfarenhet av agilt arbetssätt i en teknisk miljö
• goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift.

Det är meriterande för tjänsten om du har: 


• kunskap eller erfarenhet inom e-hälsa
• aktuell erfarenhet av ramverket SAFe.

Vad erbjuder vi?
Vi är en myndighet i tillväxt. E-hälsomyndigheten erbjuder dig att vara med och skapa samhällsnytta. Vi arbetar med stora transaktionskritiska system som påverkar samhället, till exempel e-recept och Läkemedelskollen.

Hos oss kommer du att omges av trevliga och kompetenta arbetskamrater, på en myndighet med ett flertal viktiga samhällsuppdrag.

På E-hälsomyndigheten har alla medarbetare förtroendearbetstid och möjlighet att arbeta delvis på distans. Läs mer om hur det är att jobba hos oss: Jobba hos oss

Är du intresserad?
Frågor angående tjänsten besvaras av enhetschef Marwaa Ibrahim, 010-175 3702.

Frågor angående rekryteringsprocessen besvaras av hr-specialist Dorothea Lockman, 010-175 3741.

Välkommen att skicka in din ansökan och cv via vårt rekryteringsverktyg senast den 21 maj. Ladda gärna upp examensbevis, betyg och intyg som är relevanta för tjänsten i samband med din ansökan.

Anställningen är tillsvidare med sex månaders provanställning. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Placeringsort för anställningen är Kalmar eller Stockholm. Arbetet kan innebära tjänsteresor, främst mellan Kalmar och Stockholm.

En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. Därför kan vi komma att behöva genomföra en säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585). För en del arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap.

Om du har beslut om skyddade personuppgifter, kontakta den HR-specialist som finns namngiven i annonsen.

Om E-hälsomyndigheten
E-hälsomyndigheten driver utvecklingen av den nationella digitala infrastrukturen inom hälsa, vård och omsorg. Vi skapar förutsättningar för digitala tjänster och lösningar för privatpersoner och professioner inom hälso- och sjukvård, apotek och socialtjänst. Vi arbetar för att hälsodata ska bli tillgängliga i hela vårdkedjan, oavsett var individer får vård.

Hos oss arbetar cirka 500 medarbetare fördelat på två orter, Kalmar och Stockholm. Läs mer om oss på www.ehalsomyndigheten.se

Rekryteringen sköts av E-hälsomyndighetens HR-enhet och vi undanber oss säljsamtal från rekryteringsföretag och annonssäljare.

Ansök nu