Stockholm: Jurist sökes till meriterande företagarorganisation

Hitta ansökningsinfo om jobbet Jurist sökes till meriterande företagarorganisation i Stockholm. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Stockholm inom den kategorin.

Publicerad: 2024-10-30 // Varaktighet: Heltid

Har du en examen i juridik med något eller några års erfarenhet och vill arbeta som rådgivare? Då har vi tjänsten för dig!

Nu söker vi för kunds räkning jurister. Vår kund är Sveriges största företagarorganisation. De representerar företagare i många olika branscher och har som uppgift att skapa bättre förutsättningar för företagande i Sverige. Vår kund är en medlemsägd, medlemsstyrd och partipolitiskt obunden intresseorganisation. De är en växande organisation med ett ökande antal medlemmar.

I din roll som Rådgivare kommer du att arbeta med att hjälpa företagare med juridiska frågor som rör deras företagande. En stor del av arbetet sker per telefon, de frågor som ställs är inom alla områden som berör företag och företagare som t.ex. arbetsrätt, avtalsrätt och bolagsrätt. Vid sidan om telefonrådgivning, medverkar rådgivaren bl.a. vid förhandlingar, upprättar avtal och medverkar i vår kunds kommunikation med medlemmar och andra.

Detta är en direktrekrytering, vilket innebär att du blir anställd direkt av kund och vi på StudentConsulting tar hand om processen. Tjänsten är på heltid och inleds med provanställning. Tjänsten beräknas börja tidigast efter årsskiftet. Du kommer att arbeta på kundens kontor i centrala Stockholm. Kontorstider tillämpas med möjlighet till flex och viss möjlighet till distansarbete.

DETTA SÖKER VI

• Jur.kand. examen eller motsvarande.
• Tidigare erfarenhet av juridiskt arbete gärna inom arbetsrätt, bolagsrätt, skatterätt eller offentlig upphandling.
• Stort intresse för området, människor och företag.
• Flytande i svenska i tal och skrift samt har god datorvana.
• Meriterande med erfarenhet av att arbeta med rättsområde som berör företagare och tidigare har arbetat inom serviceyrke, i kundtjänst eller liknande.

Som person är du noggrann, prestigelös och pedagogisk och har samtidigt förmågan att arbeta effektivt.

Om ovan beskrivning stämmer in på tid, ansök idag då urval och intervjuer sker löpande.

OM FÖRETAGET

Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com

Alla platsannonser →

Andra jobb i Stockholm som Företagsjurist

Nedan visas andra jobb i Stockholm som Företagsjurist.

Money Laundering Reporting Officer

Läs mer Maj 27
About Brite
Founded in 2019, Brite Payments is a leading open banking-powered account-to-account (A2A) payment provider of instant payments, payouts, and other financial services in Europe. Brite is committed to creating fast, secure, and transparent payment solutions that reduce risk for businesses and provide consumers with the best possible payment experience.
At the heart of Brite is our proprietary instant payments network, Brite IPN, which enables real-time, 24/7 transaction processing with no delays, sign-ups, or card details required. Today, Brite connects with over 3,800 banks in 27 European markets and is committed to delivering cutting-edge, next-generation payment solutions that meet the market’s evolving needs.
Headquartered in Stockholm, Brite has offices in Malaga, Malta and the UK, and now numbers over 170+ colleagues.
Want to join us on our journey? The future is Brite! What we are looking for As the Money Laundering Reporting Officer (MLRO) at Brite AB, you will play a pivotal role in overseeing and enhancing our Sweden-based anti-money laundering (AML), counter-terrorism financing (CTF) and sanctions programs for our EU operations, ensuring compliance with applicable regulations and Brite's policies. Collaborating with the teams in our headquarters in Stockholm (including the Management, Financial Crimes Prevention and Compliance teams), your responsibilities will include support with and oversight of the first line AML, CTF and sanctions activities, investigating and reporting suspicious transactions escalated by the business, and ensuring adherence to best practice, the Swedish FSA’s expectations and regulatory frameworks. 
You will become part of the Brite group’s experienced and engaged Compliance and MLRO team, which is expanding from the current 2 FTEs. The MLRO will report to the Compliance Director, who is also located at the headquarters in Stockholm. 
Your duties will encompass a broad spectrum of responsibilities, including but not limited to:

Serve as Brite AB's MLRO located in Sweden, liaising with both internal and external parties on financial crime matters.


Oversee and together with the Head of Financial Crime Prevention refine Brite's AML/CTF and sanctions program, ensuring continuous improvement and compliance.


Following up and testing compliance and quality in the anti-financial crimes work.


Conduct investigations, detect and report suspicious activities, and ensure compliance with all relevant laws and regulations.


Provide guidance on AML, CTF, and sanctions compliance, and lead financial crime awareness training for staff.


Regularly report on financial crime risks and compliance to the board and management.


Contribute to the timely regulatory reporting on AML to the Swedish FSA.


Update governing documents for financial crimes compliance and give input to other policy owners as required.


Stay informed on regulatory developments within financial crimes, assess their impact on Brite and participate in implementation projects.


Perform risk assessments, support other departments in regulatory compliance, and handle internal and external audits.


Are you a Brite mind?
We are looking for a Brite mind who excels in working independently, adept at prioritizing tasks and meeting deadlines. A positive, flexible approach to challenges, strong analytical skills, and meticulous attention to detail are key. The role requires adaptability and a 'can do' attitude. The ability to simplify complex matters into actionable recommendations for senior management and the board is essential. The ideal candidate will bring:

5+ years experience as an MLRO in a financial institution (preferably a payment services provider) regulated by the Swedish FSA


Solid AML, CTF and sanctions knowledge and experience


Proven track record of providing governance and guidance as well as communication with senior management in this area


Excellent Swedish and English writing and communication skills


Skills in Microsoft Office and preferably also experience using Google suite.


What we offer

An optimistic, caring, and inclusive culture where you can be yourself.


A dynamic, fast-paced, and innovative environment, with the chance to join one of Europe’s hottest fintechs and learn from industry leaders.


The opportunity to make an impact from day one in an organisation that values quick decision-making, teamwork, and results over titles.


Exposure to a variety of verticals and use cases for our payments products, working with some of the fastest-growing businesses in Europe.


An annual well-being and professional development allowance to invest in your personal growth.


A team of fun, skilled professionals who together raised the largest Series A ($60m) in Europe last year – join colleagues who are committed to making a lasting impact.


Do you want to learn more about our recruitment process? Here you can read about the hiring flow and find answers to the most frequently asked questions.
***
Please apply with your CV or your LinkedIn profile. We use screening questions to streamline this recruitment process, so a personal letter is not needed.

Ansök nu

Money Laundering Reporting Officer

Läs mer Maj 21
About Brite
Founded in 2019, Brite Payments is a leading open banking-powered account-to-account (A2A) payment provider of instant payments, payouts, and other financial services in Europe. Brite is committed to creating fast, secure, and transparent payment solutions that reduce risk for businesses and provide consumers with the best possible payment experience.
At the heart of Brite is our proprietary instant payments network, Brite IPN, which enables real-time, 24/7 transaction processing with no delays, sign-ups, or card details required. Today, Brite connects with over 3,800 banks in 27 European markets and is committed to delivering cutting-edge, next-generation payment solutions that meet the market’s evolving needs.
Headquartered in Stockholm, Brite has offices in Malaga, Malta and the UK, and now numbers over 170+ colleagues.
Want to join us on our journey? The future is Brite! What we are looking for As the Money Laundering Reporting Officer (MLRO) at Brite AB, you will play a pivotal role in overseeing and enhancing our Sweden-based anti-money laundering (AML), counter-terrorism financing (CTF) and sanctions programs for our EU operations, ensuring compliance with applicable regulations and Brite's policies. Collaborating with the teams in our headquarters in Stockholm (including the Management, Financial Crimes Prevention and Compliance teams), your responsibilities will include support with and oversight of the first line AML, CTF and sanctions activities, investigating and reporting suspicious transactions escalated by the business, and ensuring adherence to best practice, the Swedish FSA’s expectations and regulatory frameworks. 
You will become part of the Brite group’s experienced and engaged Compliance and MLRO team, which is expanding from the current 2 FTEs. The MLRO will report to the Compliance Director, who is also located at the headquarters in Stockholm. 
Your duties will encompass a broad spectrum of responsibilities, including but not limited to:

Serve as Brite AB's MLRO located in Sweden, liaising with both internal and external parties on financial crime matters.


Oversee and together with the Head of Financial Crime Prevention refine Brite's AML/CTF and sanctions program, ensuring continuous improvement and compliance.


Following up and testing compliance and quality in the anti-financial crimes work.


Conduct investigations, detect and report suspicious activities, and ensure compliance with all relevant laws and regulations.


Provide guidance on AML, CTF, and sanctions compliance, and lead financial crime awareness training for staff.


Regularly report on financial crime risks and compliance to the board and management.


Contribute to the timely regulatory reporting on AML to the Swedish FSA.


Update governing documents for financial crimes compliance and give input to other policy owners as required.


Stay informed on regulatory developments within financial crimes, assess their impact on Brite and participate in implementation projects.


Perform risk assessments, support other departments in regulatory compliance, and handle internal and external audits.


Are you a Brite mind?
We are looking for a Brite mind who excels in working independently, adept at prioritizing tasks and meeting deadlines. A positive, flexible approach to challenges, strong analytical skills, and meticulous attention to detail are key. The role requires adaptability and a 'can do' attitude. The ability to simplify complex matters into actionable recommendations for senior management and the board is essential. The ideal candidate will bring:

5+ years experience as an MLRO in a financial institution (preferably a payment services provider) regulated by the Swedish FSA


Solid AML, CTF and sanctions knowledge and experience


Proven track record of providing governance and guidance as well as communication with senior management in this area


Excellent Swedish and English writing and communication skills


Skills in Microsoft Office and preferably also experience using Google suite.


What we offer

An optimistic, caring, and inclusive culture where you can be yourself.


A dynamic, fast-paced, and innovative environment, with the chance to join one of Europe’s hottest fintechs and learn from industry leaders.


The opportunity to make an impact from day one in an organisation that values quick decision-making, teamwork, and results over titles.


Exposure to a variety of verticals and use cases for our payments products, working with some of the fastest-growing businesses in Europe.


An annual well-being and professional development allowance to invest in your personal growth.


A team of fun, skilled professionals who together raised the largest Series A ($60m) in Europe last year – join colleagues who are committed to making a lasting impact.


Do you want to learn more about our recruitment process? Here you can read about the hiring flow and find answers to the most frequently asked questions.
***
Please apply with your CV or your LinkedIn profile. We use screening questions to streamline this recruitment process, so a personal letter is not needed.

Ansök nu

Legal Operations Analyst

Läs mer Maj 6
Your New Role We are seeking an experienced legal operations professional to join our client’s Legal Ops team for a temporary parental leave coverage. Together with the Legal Affairs organization, they deliver efficient, scalable, and innovative support to the company’s growing business. They manage contract workflows, outside counsel relationships, strategic legal planning, and legal operations projects.
In this role, you will take ownership of key legal operations workstreams, with a primary focus on legal billing and vendor management. You will ensure operational excellence in managing their legal e-billing processes and support the Legal Affairs team in financial oversight and vendor relationships.
What You'll Do:
Manage and optimize our client’s e-billing system (Brightflag), including overseeing billing processes, tracking spends across platforms, managing accruals and analysis, managing regular controls, and ensuring compliance with billing guidelines.
Provide daily support for the legal e-billing system, resolving invoice issues, responding to inquiries, and training internal teams on vendor management processes.
Partner with the finance team and law firms to manage invoicing, accruals, and reporting on budgets, costs, and resource utilization for financial oversight.
Oversee vendor and outside counsel management, including supporting fee arrangement negotiations, managing law firm engagement letters, and developing a preferred law firm panel program.
Advise the Legal Affairs team on budget strategies, spend optimization, and alternative fee arrangements with external legal service providers.
Drive continuous improvement in billing and vendor management processes.
Lead and support various legal operations projects, ensuring their successful completion by coordinating with legal and business stakeholders.
To succeed in this role, you will need:  You have 2–3 years of experience in a legal operations role focused on e-billing and outside counsel spend management, ideally in an international organization or large law firm.
You have hands-on experience with e-billing systems (e.g., Brightflag) and a strong understanding of billing and accounting procedures.
You have experience supporting rate and fee negotiations, creating reports and relevant metrics/statistics (including alternative fee arrangements), and managing relationships with law firms.
Who You Are 
You effectively bridge the gap between technical, legal, and business teams, aligning systems and processes with business needs. You have excellent stakeholder management and communication skills, with the ability to convey complex information clearly and effectively. You are inquisitive and challenge the effectiveness of current processes and procedures, constantly seeking ways to improve.
We look forward to receiving your application Scope of employment: 100% Type of contract: Fixed-term employment Start date: ASAP End date: 2025-12-31 Selected benefits: Collective agreement, wellness allowance, Benifex In your application: Please make sure it is clear that you meet the qualifications required by the client. 
Good to Know We review applications on a rolling basis. Since recruitment processes in the consulting industry often move quickly, the position may be filled before the application deadline — so don’t wait to apply!
You do not need to include a cover letter. Instead, please answer the screening questions as part of your application. 
Company Presentation Our client is a tech company that offers streaming services to large parts of the world. Their popular headquarters is in Stockholm, but if you want to work at home to a certain extent, they also offer that option. The corporate language here is English.

Ansök nu

Compliance Officer -Deltid (50%)

Läs mer Apr 28
Din nya roll Vill du få stor möjlighet till att påverka vår kunds digitaliseringsresa och jobba med dem mot en fossilfri framtid?Nu söker vi dig som har ett stort engagemang för att digitalisera och utveckla verksamheten tillsammans med dem i rollen somCompliance Officer!
Som Compliance Officer arbetar du med att stötta verksamheten med att säkra intern och extern regelefterlevnad samt att dataskyddslagstiftning för enheten efterföljs (dataskydds-compliance omfattar även dotterbolag). Genom att identifiera och hantera efterlevnadsrisker bidrar Compliance Officer till att minimera juridiska och finansiella risker för företaget. Dessutom främjar Compliance Officer en kultur av korrekthet och etiskt agerande, vilket bidrar till att bygga förtroende både internt och externt. Verksamhetsövergripande nyckelroll med stort eget ansvar.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Arbeta med regelefterlevnad inom koncernen.
Stödja verksamheten vid implementering av nya regelverk och säkerställa att utbildning tillhandahålls.
Säkra regelefterlevnad inom EU:s dataskyddsförordning GDPR (General Data Protection Regulation) gällande personuppgiftshantering inom enheten och dotterbolag.
Driva initiativ och projekt inom området datadriven verksamhet.
Driva/stödja verksamhetsutvecklingsprojekt.
Bevaka ny lagstiftning.

I din roll kommer du att vara en del av avdelningen Operational Excellence som består av experter inom verksamhetsutveckling, digitalisering och compliance. De samarbetar tätt ihop med våra operativa linjeorganisationer samt ledningsgruppen och flera andra funktioner inom hela organisationen.
För att bli framgångsrik i denna roll behöver du Juristexamen, affärsjuridisk examen eller annan relevant utbildning.
Flerårig arbetslivserfarenhet inom juridik eller GDPR alternativt något eller några års arbetslivserfarenhet av arbete med compliance-frågor och relaterade områden (juridik, riskhantering, internrevision).
Erfarenhet av att upprätthålla användningen av data och information i enlighet med lagar
Erfarenhet av GDPR arbete och erfarenhet från datadriven verksamhet är meriterande
Meriterande: Erfarenhet från energibranschen.
Meriterande: Erfarenhet inom ePrivacy Regulation.
Vem är du?
Vi söker en person som har förmågan att vara "spindeln i nätet", vilket innebär att du har en stark förmåga att samordna, analysera och sortera input från många olika kontaktytor. Du har erfarenhet av informationssäkerhetsarbete och är väl förtrogen med projektledning och utbildning inom området. Vidare har du kompetens inom system för rapportering och övervakning, riskhantering samt dokumenthantering, och kan effektivt använda dessa för att säkerställa att verksamhetens processer och rutiner följer bästa praxis och aktuella säkerhetskrav.
Välkommen med din ansökan Anställningens omfattning: 50% Anställningsform: Tidsbegränsad anställning Start: 2025-05-26 Slut: 2025-10-31 med chans till förlängning
Sista ansökningsdag: (om det finns en) ÅÅÅÅ-MM-DD Utvalda förmåner: Kollektivavtal, Friskvårdsbidrag, Benifex med mera I din ansökan: säkerställ att det tydligt framgår att du är kvalificerad utefter kundens önskade kvalifikationer.
Bra att känna till!Vi går igenom ansökningarna löpande. Då processerna i konsultvärlden ofta går snabbt kan tjänsten tillsättas innan sista ansökningsdatum – vänta därför inte med att skicka in din ansökan!
Du behöver inte skriva ett personligt brev utan i stället ber vi dig svara på urvalsfrågorna i samband med ansökan.
FöretagspresentationVår kund ägs av svenska staten och arbetar för att möjliggöra ett fossilfritt liv inom en generation. Här uppmuntras man att upptäcka sina styrkor och olikheter för att du som konsult ska få möjligheten att vara ditt bästa jag. Vår kund uppmuntrar och utmanar din personliga utveckling!

Ansök nu

Money Laundering Reporting Officer

Läs mer Mar 26
About Brite
Founded in 2019, Brite Payments is a leading open banking-powered account-to-account (A2A) payment provider of instant payments, payouts, and other financial services in Europe. Brite is committed to creating fast, secure, and transparent payment solutions that reduce risk for businesses and provide consumers with the best possible payment experience.
At the heart of Brite is our proprietary instant payments network, Brite IPN, which enables real-time, 24/7 transaction processing with no delays, sign-ups, or card details required. Today, Brite connects with over 3,800 banks in 27 European markets and is committed to delivering cutting-edge, next-generation payment solutions that meet the market’s evolving needs.
Headquartered in Stockholm, Brite has offices in Malaga, Malta and the UK, and now numbers over 160+ colleagues.
Want to join us on our journey? The future is Brite! What we are looking for As the Money Laundering Reporting Officer (MLRO) at Brite AB, you will play a pivotal role in overseeing and enhancing our Sweden-based anti-money laundering (AML), counter-terrorism financing (CTF) and sanctions programs for our EU operations, ensuring compliance with applicable regulations and Brite's policies. Collaborating with the teams in our headquarters in Stockholm (including the Management, Financial Crimes Prevention and Compliance teams), your responsibilities will include support with and oversight of the first line AML, CTF and sanctions activities, investigating and reporting suspicious transactions escalated by the business, and ensuring adherence to best practice, the Swedish FSA’s expectations and regulatory frameworks.
You will become part of the Brite group’s experienced and engaged Compliance and MLRO team, which is expanding from the current 2 FTEs. The MLRO will report to the Compliance Director, who is also located at the headquarters in Stockholm.
Your duties will encompass a broad spectrum of responsibilities, including but not limited to:

Serve as Brite AB's MLRO located in Sweden, liaising with both internal and external parties on financial crime matters.


Oversee and together with the Head of Financial Crime Prevention refine Brite's AML/CTF and sanctions program, ensuring continuous improvement and compliance.


Following up and testing compliance and quality in the anti-financial crimes work.


Conduct investigations, detect and report suspicious activities, and ensure compliance with all relevant laws and regulations.


Provide guidance on AML, CTF, and sanctions compliance, and lead financial crime awareness training for staff.


Regularly report on financial crime risks and compliance to the board and management.


Contribute to the timely regulatory reporting on AML to the Swedish FSA.


Update governing documents for financial crimes compliance and give input to other policy owners as required.


Stay informed on regulatory developments within financial crimes, assess their impact on Brite and participate in implementation projects.


Perform risk assessments, support other departments in regulatory compliance, and handle internal and external audits.


Are you a Brite mind?
We are looking for a Brite mind who excels in working independently, adept at prioritizing tasks and meeting deadlines. A positive, flexible approach to challenges, strong analytical skills, and meticulous attention to detail are key. The role requires adaptability and a 'can do' attitude. The ability to simplify complex matters into actionable recommendations for senior management and the board is essential. The ideal candidate will bring:

5+ years experience as an MLRO in a financial institution (preferably a payment services provider) regulated by the Swedish FSA


Solid AML, CTF and sanctions knowledge and experience


Proven track record of providing governance and guidance as well as communication with senior management in this area


Excellent Swedish and English writing and communication skills


Skills in Microsoft Office and preferably also experience using Google suite.


What we offer

An optimistic, caring, and inclusive culture where you can be yourself.


A dynamic, fast-paced, and innovative environment, with the chance to join one of Europe’s hottest fintechs and learn from industry leaders.


The opportunity to make an impact from day one in an organisation that values quick decision-making, teamwork, and results over titles.


Exposure to a variety of verticals and use cases for our payments products, working with some of the fastest-growing businesses in Europe.


An annual well-being and professional development allowance to invest in your personal growth.


A team of fun, skilled professionals who together raised the largest Series A ($60m) in Europe last year – join colleagues who are committed to making a lasting impact.


Do you want to learn more about our recruitment process? Here you can read about the hiring flow and find answers to the most frequently asked questions.
***
Please apply with your CV or your LinkedIn profile. We use screening questions to streamline this recruitment process, so a personal letter is not needed.

Ansök nu

Andra jobb i Stockholm från Studentconsulting Sweden AB (Publ)

Nedan visas andra jobb i Stockholm från Studentconsulting Sweden AB (Publ) .

Bemanningskoordinator sökes på deltid i Stockholm!

HR-konsult/PA-konsult
Läs mer Jun 9
Är du redo att vara den viktiga länken i ett av Nordens ledande bemannings- och rekryteringsföretag? Vi letar efter entusiastiska teammedlemmar som vill ha en spännande deltidsroll parallellt med sina studier!

Som bemanningskoordinator kommer du att vara spindeln i nätet, ansvarig för att hantera snabbt rörliga situationer som inkommande beställningar och sjukanmälningar utanför kontorstid från våra kunder och konsulter. Du kommer också snabbt att matcha rätt person till rätt uppdrag och ha möjlighet att arbeta med andra delar av rekryteringsprocessen, inklusive urval och administrativa uppgifter.

Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att inkludera:
- Schemaläggning
- Nära kontakt med konsulter och kunder
- Att tillgodose kundernas behov av personal

Tjänsten är på deltid helt på distans och vi behöver att du är tillgänglig för att arbeta minst 2-3 pass i veckan under terminen där arbetstiden för nattpassen är mellan kl 17-00 och kl 00-08 samt att man även under helger kan arbeta 08-16 och 16-00. Under denna tid kommer du ha "vaken jour" från ditt hem och då finnas tillgänglig när våra kunder eller konsulter behöver din hjälp. Viss del utav rekryteringsarbetet kan ske under kontorstider. Vi ser även att du kan arbeta 3-5 pass/vecka under sommarperioden.

DETTA SÖKER VI

Krav för tjänsten är att du studerar på minst eller har en annan huvudsaklig sysselsättning på 50% och att du har en god datorvana. Du har minst 1,5 år kvar på dina studier. Vidare har du en väl utvecklad kommunikativ förmåga i både tal och skrift och trivs med flexibla arbetstider som inkluderar natt- och helgpass. För att trivas i rollen är det viktigt att du har erfarenhet av servicearbete och är bekväm med att fatta snabba beslut även under högt tempo och stress. Vi ser också att du är självständig, noggrann och utåtriktad. Vi tror att du har ett stort intresse för människor och genom ett helhjärtat engagemang kommer vara en god representant för StudentConsulting.

Tjänsten kommer starta igång efter sommaren och löper så länge du är under pågående studier. Du kommer få en grundlig introduktion och utbildning på vårt kontor i Stockholm. Vill du bli vår nästa kollega och arbeta med branschens nöjdaste kunder?

OM FÖRETAGET

Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com

Ansök nu

Positiva och målinriktade lagermedarbetare sökes till Apohem i Kallhäll!

Lagerarbetare
Läs mer Jun 3
Letar du efter ett jobb där tempot är högt och stämningen på topp? Vill du även bidra till ett av Sveriges snabbast växande e-handelsföretag? Då har du hittat precis rätt!

Vår kund Apohem är ett nätapoteket som vill göra apotek, hälsa och skönhet tillgängligt för alla. De söker nu positiva, noggranna och drivna lagerarbetare som vill göra skillnad varje dag i deras sprillans nya lager i Kallhäll.

I arbetet jobbar du mot uppsatta mål och tjänsten omfattar främst följande arbetsuppgifter:
- Orderplock och packning av varor
- Hantering av inkommande och utgående leveranser

Arbetstiderna för tjänsten är förlagda vardagar mellan kl. 07-16.00 och du förväntas kunna arbeta minst 2-3 pass i veckan. Introduktioner sker omgående alternativt efter sommaren.

Notera att du inte kommer att bli aktuell för tjänsten om du inte är studerande eller har en annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50%.

DETTA SÖKER VI

- Är i god fysisk form – jobbet innebär mycket gång och rörelse i högt tempo
- Är tillgänglig för arbete 2-3 vardagar i veckan, främst måndagar
- Är flexibel och kan komma in och arbeta på kort varsel vid behov
- Är noggrann, ansvarsfull och bidrar till positiv stämning
- Kan intyga att du studerar eller arbetar på minst 50%.
- Har anmärkningsfritt belastningsregister

Låter detta som något för dig? Skicka in din ansökan redan idag!

OM FÖRETAGET

Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com

Ansök nu

CE-chaufförer sökes för kommande uppdrag!

Lastare
Läs mer Jun 13
Nytt
Är du en erfaren c/ce-chaufför som är ute efter en ny utmaning?

För framtida uppdrag hos kund söker vi nu erfarna chaufförer på heltid med varierande arbetsuppgifter inom distribution, fjärrkörning eller specialtransporter.

Vår kund arbetar inom ett säkerhetsklassat område, vilket gör att det krävs en omfattande bakgrundskontroll. Detta innefattar att man behöver kunna inkomma med intyg som styrker samtliga sysselsättningar man har haft de senaste 5 åren.

DETTA SÖKER VI

Nedan är krav för tjänsten:
- Giltigt C- eller CE-körkort
- YKB (Yrkeskompetensbevis)
- ADR-intyg (grund)
- Anmärkningsfritt belastningsregister. Detta kommer att kontrolleras i rekryteringsprocessen.

Meriterande
- Erfarenhet av att hantera farligt gods
- Flexibilitet och god servicekänsla
- God lokalkännedom
- Truckkort A+B

Vi söker dig som är driven och som brinner för chaufförsyrket. Som person är du inte rädd för att ta i, då arbetet är fysiskt krävande.

Välkommen med din ansökan! Tjänsten tillsätts löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt.

OM FÖRETAGET

Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com

Ansök nu

Studerande Administratör sökes till SiriusPoint International!

Administratör
Läs mer Jun 9
Är du en lösningsorienterad och noggrann student med något år kvar på dina studier? Är du intresserad av marknad, administration och försäkringar? Då har vi det perfekta extrajobbet för dig!

Vi söker nu en studerande administratör till vår kund SiriusPoint International. SiriusPoint International är en global försäkringsgivare och återförsäkrare som kombinerar expertis, innovation och starka partnerskap för att leverera smarta risklösningar. De är verksamma inom 150 olika länder och företaget har bland annat försäkrat OS i Tokyo och arbetar mycket med risker kring jordbävningar och orkaner i olika delar av världen.

Som Administratör kommer du att få en bred inblick i hur den dagliga verksamheten hos SiriusPoint International fungerar. Du kommer vara del i ett team som tillsammans ansvarar för att supporta flera enheter både i Stockholm (direkt MGA affär, marin osv) men även Zurich (liv affär) samt Bermuda (katastrofaffär i hela världen) med administrativa göromål. Viktigt att du kan arbeta enskilt men med ett gemensamt ansvar där vi kommunicerar mycket inom teamet samt också mellan enheterna. Dina främsta arbetsuppgifter kommer bland annat att bestå av:

• Registrering i system - Innebär att du får lära dig återförsäkringsterminologi
• Skapa beslutsunderlag i Excel och göra tillgängliga
• Uppdatera löpande i 5 system för varje enskild affär
• Lära dig prioritera så vi kan se till att det viktigaste görs tillgängligt först för underwriters som ska ta beslut

Plats: Kontor på Kungsholmen, med möjlighet till distansarbete.
Omfattning: För att vara aktuell för tjänsten bör du vara flexibel och måste vara tillgänglig att arbeta minst 2 dagar/vecka parallellt med dina studier. Schemat är flexibelt beroende på din tillgänglighet och utifrån SiriusPoint International behov.
Start: Mitten av september, med 3 heldagars introduktion.
Anställning: Du blir anställd av StudentConsulting och arbetar som konsult hos vår kund

DETTA SÖKER VI

• Har ett genuint intresse för försäkring och återförsäkring
• Studerar en eftergymnasial utbildning inom inriktning administration, ekonomi, finans, försäkring eller liknande och har minst 1 år kvar av dina studier
• Ggod datorvana och avancerade kunskaper inom Excel
• Flytande i tal och skrift i svenska och engelska, all dokumentation sker på engelska. Kan du även tyska, franska eller spanska är det starkt meriterande.
• Meriterande om du har arbetat med liknande arbetsuppgifter tidigare

I rollen som administrativ assistent kommer du att jobba mot tydliga deadlines, det är därför viktigt att du som söker är en målmedveten person som alltid säkerställer leverans inom givna tidsramar. Arbetet präglas av ett högt tempo vilket ställer förväntningar på stresstålighet, noggrannhet och en god struktur i arbetet. I rollen kommer du jobba i ett tight samarbete med övriga kollegor i teamet, vi ser därför att du som söker är en kommunikativ, utåtriktad och team-orienterad person som är öppen för feedback.

Låter detta som en tjänst för dig? Ansök redan idag! Urval sker löpande.

OM FÖRETAGET

Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com

Ansök nu

Söker du dig en praktikplats inom rekrytering i Sthlm under hösten 2025?

Personaladministratör
Läs mer Jun 9
Är du mitt i din utbildning inom personal eller ekonomi på universitet/högskola/YH och söker en utvecklande praktikplats? Är du redo att fördjupa dig inom den spännande världen av bemanning och rekrytering? Då väntar en unik möjlighet hos oss!

Kom och bli en del av StudentConsulting. Vi är en av Sveriges mest framstående aktörer inom bemannings- och rekryteringsbranschen med närvaro över hela Norden. Vi är ett dynamiskt och ungdomligt företag med snabba beslutsvägar och en passion för att skapa perfekta matchningar mellan kompetens och arbetsplats. Om du är redo att dyka in i branschens spännande värld kommer du få fördjupa dig och bli en del av vårt team under din praktik!

Som praktikant hos oss kommer du att få stötta och lära dig av våra rekryterare i rekryteringsprocessen. Du kommer att få inblick i hela processen och utveckla dina kunskaper inom rekrytering. Under praktiken kommer du att få testa en mängd spännande uppgifter så som:

o Annonsutformning
o Urvalsarbete
o Telefonintervju
o Delta i personliga intervjuer
o Referenstagning
o Schemaläggning
o Telefonkontakt med konsulter/kandidater
o Administrativa uppgifter

Arbetet utförs på vardagar under kontorstider på vårt nyrenoverade kontor i centrala Stockholm. Period för praktiken kan variera utifrån när just din utbildning har planerat in praktik, men tanken är under hösten 2025 med start kring september.

DETTA SÖKER VI

För att vara aktuell för vår spännande praktikposition behöver du studera vid högskola, universitet eller en yrkesutbildning med en minst 6 veckor lång praktikperiod. Vi letar efter någon som är mer än bara engagerad – vi vill ha någon som är passionerad, framåt och nyfiken. Om du trivs med att arbeta i en dynamisk miljö, att knyta värdefulla kontakter och att vara en viktig del av ett samspelt team, då kan detta vara drömchansen för dig. Din förmåga att anpassa dig och uppnå resultat kommer ser vi som en fördel.

Låter detta som något för dig? Gör en intresseanmälan och ta chansen att bli en del av vårt framgångsrika team!

OM FÖRETAGET

Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com

Ansök nu

Flexibel student sökes för 4-5 morgonpass i veckan med omgående start!

Terminalarbetare
Läs mer Jun 3
Har du ett flexibelt skolschema och har möjlighet att jobba 4-5 pass i veckan på vardagar? Är du dessutom en stark person som trivs med fartfyllda arbetsuppgifter? Då kan du passa hos vår kund DHL och deras terminal utanför Arlanda flygplats!

I rollen som terminalarbetare ansvarar du för lastning, lossning och sortering av paket/pallgods samt att processa paket vid Cargoscans. Du ska säkerställa att det dagliga arbetet alltid utförs enligt för DHL Express gällande instruktioner och processer, du behöver därför ha en väl utvecklad koordinationsförmåga, förståelse för instruktioner och processer. Tunga lyft förekommer i arbetet.

Vi erbjuder arbetstider på morgonen (05:00–09:00) med start så fort vi hittar rätt person.

DETTA SÖKER VI

För att trivas och lyckas i rollen behöver du ha en bra känsla för service och har en god samarbetsförmåga. Du motiveras av att verka i en föränderlig miljö och har förmågan att anpassa dig till förändrade prioriteringar och situationer. Du bör vidare vara lösningsorienterad, ha en god koordinationsförmåga och trivas med att arbeta mot uppsatta deadlines och mål.

Krav för tjänsten:
• Är studerande eller har en annan sysselsättning på minst 50% och kan uppvisa intyg på detta.
• Anmärkningsfritt belastningsregister. Detta kommer att kontrolleras i rekryteringsprocessen
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska
• En positiv attityd och en förmåga att hantera stress
• Inga skador eller hinder för att jobba fysiskt
• Flexibelt schema – möjlighet att arbeta 4-5 morgonpass per vecka

Vi söker dig som är noggrann, ansvarstagande och trivs i ett högt arbetstempo.

OBS! Eftersom tjänsten är placerad på Arlanda flygplats, ett säkerhetsklassat område, krävs en omfattande bakgrundskontroll. Som ansökande behöver du kunna styrka dina sysselsättningar de senaste 5 åren.

Anställningen kommer vara en konsultanställning, vilket innebär att du är anställd av Student Consulting men jobbar ute hos vår kund

OM FÖRETAGET

Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com

Ansök nu