Stockholm: UX Designer

Hitta ansökningsinfo om jobbet UX Designer i Stockholm. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Stockholm inom den kategorin.

Publicerad: 2024-10-30 // Varaktighet: Heltid

ArbetsuppgifterTill vår kund söker vi nu en UX Designer som kan delta i teamets designarbete inom app!
Du kommer att bygga och förvalta designsystem inom app tillsammans med produktägare, utvecklare, andra designers, verksamheten och kunder. Du är duktig inom tillgänglighet och vet hur du skapar tillgänglig design för att uppfylla de krav som ställs på myndigheter.Du trivs med att arbeta visuellt och kan med hjälp av befintliga varumärkesriktlinjer vidareutveckla och förvalta digitala varumärken.
Kvalifikationer Du har minst 5 års erfarenhet av UX-design inom app.
Du har minst 5 års erfarenhet av UI- och visuell design.
Du har minst 3 års erfarenhet av att utforma och förvalta designsystem.
Du har minst 2 års erfarenhet av att arbeta med tillgänglighet med inriktning app.
Du har minst 4 års erfarenhet av att arbeta med Figma.
Minst 3 års erfarenhet av designarbete inom Agila team är meriterande.
Minst 2 års erfarenhet av att arbeta med iOS och Androids komponentbibliotek är meriterande.
Minst 1 års erfarenhet prototyping med variabler i Figma är meriterande.
Minst 2 års erfarenhet av arbete med ikonografi är meriterande.
Minst 2 års erfarenhet av arbete inom myndighet är meriterande.
Minst 2 års erfarenhet av att utforma och förvalta digitala riktlinjer är meriterande.
Personliga egenskaper
För att lyckas i rollen som UX Designer är du strukturerad och organiserad. Du är van vid att arbeta tvärfunktionellt med olika kompetenser och har ett öga för detaljer.
Företagspresentation Vår kund är en myndighet i Stockholm som arbetar för att underlätta vardagen för invånarna som reser och pendlar. Det som kännetecknar deras verksamhet är det stora engagemanget bland deras medarbetare samt stoltheten över deras samhällsuppdrag.
När du blir en av oss Som konsult hos JobBusters kan du känna dig trygg med ett kollektivavtal i ryggen, tillgängliga konsultchefer och engagerade rekryterare. Du som konsult får även tillgång till vårt nätverk av spännande företag och uppdragsgivare! För oss är det viktigt att du som konsult trivs, känner en trygghet och gemenskap till oss som arbetsgivare. Vi erbjuder tjänstepension, löneväxling och möjlighet till flexpension. Du får även tillgång till vår förmånsportal, där du utöver friskvårdsbidrag har tillgång till mängder av rabatter och erbjudanden inom hälsa, hem och fritid, transport, sjukvård och mycket mer! Ditt välmående är av högsta prioritet för oss och vi erbjuder därför dig som anställd Företagshälsovård för att hantera vardagens alla utmaningar, både på jobbet och i privatlivet.
Lön Enligt överenskommelse.
Tillträde och ansökan Heltid, kontorstider. Vår kund önskar start omkring 2024-12-09och uppdraget förväntas löpa t.o.m. 2025-12-31 med möjlighet till förlängning. Du kommer att vara anställd av JobBusters som konsult hos vår spännande kund. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan (gärna i Word-format).

Alla platsannonser →

Andra jobb i Stockholm som Webbdesigner

Nedan visas andra jobb i Stockholm som Webbdesigner.

Erfaren UX/UI Designer (Figma, Adobe XD)

Läs mer Nov 6
Nytt
Är du en kreativ UX/UI designer med öga för detaljer och användarupplevelse? Vår kund söker en driven designer till sitt innovativa team. Skapa morgondagens digitala upplevelser med oss!
Vad vi söker:
Minst 5 års erfarenhet av UX/UI-design för digitala produkter
Gedigen erfarenhet av moderna designverktyg som Figma och Adobe XD
Dokumenterad erfarenhet av att skapa och underhålla design systems
Stark förståelse för användbarhet, tillgänglighet och responsiv design
Erfarenhet av att genomföra användartester och implementera feedback
Förmåga att presentera och motivera designbeslut för olika intressenter
God samarbetsförmåga med utvecklingsteam och produktägare
Utmärkt förmåga att kommunicera på både svenska och engelska

Meriterande kunskaper:
Erfarenhet av prototypverktyg som Principle eller Protopie
Erfarenhet av agila utvecklingsprocesser
Kunskaper inom motion design och animationer
Portfolio som visar tidigare projekt och arbetsprocess

Som konsult hos Liminity får du tillgång till marknadens bästa villkor och förmåner, inklusive:
Spännande uppdrag hos en framåtsträvande kund
Omfattande utbildningsmöjligheter och certifieringar
Flexibla arbetstider och möjlighet till distansarbete
Konkurrenskraftig lön och förmåner
Och mycket mycket mer, läs mer på https://handbok.liminity.se

Är du redo att ta nästa steg i din karriär inom UX/UI-design? Ansök idag och bli en del av Liminity - framtidens IT-konsultbolag!

Ansök nu

Product Designer

Läs mer Nov 4
At Viaplay Group, we entertain millions of people every day through our streaming services, radio networks, and TV channels. We believe in the power of content not just as a way of telling stories and touching lives, but also expanding worlds.
We’re looking for the best people to join us on our journey. Right now, we're searching for a temporary Product Designer to join one of our teams in the Stockholm office, as our current Product Designer will be on parental leave. Are you ready to hit play on an exciting career change?
The role
This Product Designer role will be focused on elevating the product across mobile, web and TV in one of our key areas in Viaplay - to attract new customers and provide a seamless package presentation and great first impression. By focusing on improving the user experience of the product, you will contribute to increasing our conversion rates which will drive the subscriber growth.
You will collaborate tightly within a cross-functional team and look at ensuring best design practices and processes. You will work to ensure a brand-wide consistency and delightful experience for our customers now and in the future by designing cutting-edge concepts and feature improvements.
You'll be part of a guild of product designers and collaborate with your peers on company-wide initiatives, such as improving the use of design systems, sharing research insights, and more.
We value collaboration and we see the Product Designer as a key role that brings the whole team together to solve our users’ pain points and create a product they love.
The position will be temporary, covering a parental leave from January to December 2025.
What we’re looking for
We are looking for a designer with a strong portfolio in digital product design. You are passionate about pushing the boundaries, have a solid experience in multi-platform design, a strong advocate for design process, and want to be a part of a fun team working to transform the product experience for our customers. Along with the team, you will be working closely with stakeholders from commercial and marketing to set the requirements and design Viaplay’s purchase flow.
We understand you may feel confident ticking certain boxes more than others and that’s why we always keep an open mind in our recruitment process. But, in order to thrive in this role, we do believe you’ll have at least some experience in the following:
As a designer, you have:
Experience: Background working with user experience and user interface design, preferably at various companies
UI: Familiar creating visual designs based on company brand guidelines and design system
UX: Ability to follow design principles and apply intuitive user-centric design solutions based on user insights gathered from quantitative and qualitative research
Design process: Experience participating in the complete product development lifecycle. Familiar with different design methods and ability to apply and adapt
Tool: Good knowledge of Figma as it is the main design tool we use in the company
Platform knowledge: Experience designing for mobile, tablets and web
Collaborations: Experience working in cross-functional teams. Eager to include other designers, researchers, product managers, developers, and stakeholders in the design process to gather input and diverse perspectives

It’s a bonus if you have:
Platform knowledge: Design experience for Big Screen devices
Research: Knowledge and experience conducting qualitative and quantitative research (e.g. User interviews, usability testings, surveys)
Design system: Creating, implementing and maintaining a design system
What we offer you We’ve got you covered! 30 days of paid vacation every year, an attractive pension and insurance scheme, and generous parental leave pay lift.
Your wellbeing matters. We provide you with various wellbeing initiatives.
A safe space to grow and up-skill. Our learning culture puts you in the driver’s seat of your own development.
An innovative environment with Hack Days once a year. This week-long initiative allows you to think outside the box and deliver creative, technical solutions that (more often than not) go on to be implemented, either in our product or our ways of working.
Entertainment is what we love, and entertainment is what we do. So, unlimited access to Viaplay seems only fair for you to get to know the product –including serier & viewing events, new release movie rentals, linear channels and more.
Hit play today
If this feels like your kind of challenge, make sure you apply by attaching your CV here –you may also want to add your LinkedIn profile. Please don’t send us your application via email because we won’t be able to accept it. We do, however, welcome any questions you may have about this particular position. Want to learn more about who we are and what we do? Check out our careers page or follow us on Instagram! We’re only ever a few clicks away.

Ansök nu

Senior Product Designer

Läs mer Okt 17
At Greenely, we’re pioneering Europe’s energy transition, striving to reduce household energy bills to zero through smarter energy consumption and virtual power generation. As part of this bold journey, we’re looking for a Senior Product Designer who is passionate about creating intuitive, customer-centric designs and thrives in a collaborative environment. Your mission will be to deliver the best Home Energy Management experience on the market.
What you’ll be doing :
As a Senior Product Designer at Greenely, you will take charge of both UI and UX for the Greenely app, partnering closely with a talented team of Product Managers, Backend, and Mobile Developers. You’ll play a vital role throughout the entire product lifecycle—from early discovery to final delivery—validating designs with users, engineers, and stakeholders every step of the way.We are looking for a consultant as well as a permanent employee to join our vibrant team!
What we can offer you :
Flexibility: We are an office-first company that values in-person collaboration, offering flexible work arrangements to support your work-life balance. Our vibrant office is conveniently located in the heart of Stockholm at Vasagatan 40.
Growth: Elevate your career with opportunities for skill development, challenging projects, and advancement within our forward-thinking organization.
Influence and Impact: Your voice matters. Shape the future of energy by contributing your ideas, expertise, and playing a key role in decision-making.
Innovative Environment: Thrive in an ever-changing industry, working on cutting-edge projects and staying ahead of the curve in a dynamic and pioneering work atmosphere.


Your daily work includes:

Driving customer insights and research to better understand user needs.


Translating customer problems into solution hypotheses and testing ideas to ensure product success.


Facilitating the discovery of new concepts and driving design from initial wireframes to production-ready visuals.


Collaborating with users, engineers, customer service, and senior stakeholders to validate and iterate on solutions quickly.


Continuously updating and evolving the design system and standards alongside design and engineering teams.



What you'll need to succeed :
We’re looking for someone who is passionate about user-facing products and the energy tech space. You should be a true problem solver who takes accountability, thrives under pressure, and easily collaborates across teams. In this role, we believe you’ll succeed if you:

Have 8+ years of experience designing consumer-facing products, particularly in the mobile space.


Have expertise in wireframes, usability tests, mockups, and user research.


Possess experience with Figma and both quantitative and qualitative user research methods.


Fluent in English, both spoken and written.



We'll be really impressed if you :
Previous experience working in a scale-up environment.
Knowledge of Swedish.
Experience with hardware products.



About Greenely
Greenely is on a mission to create the best customer experience for the modern energy consumer through technology. As a digital energy provider, we help people reduce their electricity costs by optimizing their home and car's electricity usage with our smart app. Supported by Nordic venture capital companies, we aim to enable households worldwide to connect, control, and optimize their energy usage. We believe that the best electricity is the one that is never used - a win-win for both wallets and the environment!

WE ARE bold and push the limit.
WE BELIEVE THAT fast is better than slow.
WE think like owners.
WE lead with knowledge.

Ansök nu

Product Designer

Läs mer Sep 16
Natural Cycles is a leading women’s health company that developed the world’s first birth control app, used by millions globally. We are a fast growing startup, and we promote an international working environment filled with smart and ambitious colleagues based in Stockholm, Geneva, New York, and remotely. Our mission is to pioneer women’s health through research and passion, empowering every woman with the knowledge she needs to take charge of her health.
We’re looking for a Product Designer for the Device Integrations area in our Product team to help us define how our users interact with our app through different measuring devices - oral thermometers and wearables (Oura Ring and Apple Watch).
By joining our team, you’ll get the opportunity to collaborate on a variety of projects with a team of Product Designers, User Researchers, Software Engineers, and Data Scientists in a fast-paced, rapidly growing environment. You’ll work on strategic projects as well as short, iterative A/B tests where you’ll get to see the impact of your work right away. What you will be doing

You’ll be a part of the Product team and work across our app but your main focus will be on designing a smooth experience for our users regardless of the measuring device they use with our app.


You’ll work on projects from start to finish - mapping out user journeys, wireframing, sketching, and creating polished visual mockups. Your main focus will be designing how users connect devices and interact with data from integrations.


You’ll collaborate with our Software Engineers to build up and improve our existing integrations.


You’ll be working in a tight-knit agile team with a Product Manager, other Designers, Software Engineers and Quality Assurance Engineer on a day-to-day basis.


You’ll be frequently collaborating with our User Research team at different stages of product development.


You’ll have the opportunity to contribute to the team’s product roadmap, ideating ways to improve our product on your own and with the team.


You’ll also be a part of the Product Design team, collaborating with designers from across product teams at Natural Cycles. You’ll contribute to the development and maintenance of our design system and brand, collaborate on strategic projects, and help build team processes.


What skills and experience we think you have

You’ve been working with Product Design for 3+ years in consumer-focused products.


You have a good understanding of UX processes and user/centered design practice.


You have experience in advocating for a user-centered mindset in your team and stakeholders around you by conducting workshops, brainstorming sessions, etc.


You can design beautiful interfaces, applying your knowledge of color, typography, layout, and other design principles.


You have experience working with design systems.


You’re used to working with a data-driven design process and incorporate both quantitative and qualitative data in your work.


You’re able to articulate and explain your ideas, can listen to and give feedback, and work well both independently and as part of a team.


You might also have experience working with device integrations or complex user flows.


You have an online portfolio or PDF with case studies of projects and design implementations that you can’t wait to share with us!



What we offer

Flexible work arrangement - you will be part of a team based in and around Stockholm that values effective collaboration and transparent communication, irrespective of work location


Professional development - you will collaborate with industry leading developers, promoting continuous growth and skill enhancement


Modern technology - you will leverage innovative technologies and tools, within an environment that empowers you to contribute ideas and take ownership of your work


Impactful projects - you will contribute to groundbreaking projects that redefine industry standards and create tangible value


Commitment to quality - you will join a dynamic and progressive organization that prioritizes profitable, long-term product development


Location
We are remote-friendly, but we find great value in being able to connect with our teams in person. Most of the Productteam you will work with is located in Stockholm.
Sounds interesting?
If you want to be part of a successful team, we encourage you to apply for this position as soon as possible.
We look forward to hearing from you!

How to apply
To apply, just upload your CV and answer the questions on the application form. Keep in mind that we can't accept applications through email because of GDPR, and only applications submitted via the career site (and in English) will be considered.
At Natural Cycles we value diversity and inclusion because we know that teams with people from different backgrounds and experiences are stronger. We welcome candidates from all walks of life and are committed to creating an inclusive environment for all employees and candidates.

Ansök nu

Andra jobb i Stockholm från Jobbusters AB

Nedan visas andra jobb i Stockholm från Jobbusters AB .

Projektledare (HR)

HR-konsult/PA-konsult
Läs mer Nov 6
Nytt
Arbetsuppgifter
Vi söker en konsult med HR-bakgrund som har tidigare erfarenhet av att leda digitaliseringsprojekt av HR-processer.
I det här uppdraget kommer du få vara med och utveckla vår kunds digitala HR-resa. Uppdraget kommer att vara mångsidigt, där du aktivt kommer bidra till utvecklingen inom digitalisering av HR:s processer för att skapa verksamhetsnytta. Primärt är det fokus på processtöd HR kopplat till on- och off-boarding. Vi söker därför en HR-konsult med erfarenhet av projektledning med inriktning på att digitalisera HR-processer.
Som Projektledare jobbar du på HR-avdelningen i nära samarbete med IT. Tillsammans ansvarar ni för att ta fram en lösning som ger verksamhetsnytta och bidrar till ökad intern effektivitet inom processen för on- och offboarding som HR har ett övergripande ansvar för. Du rapporterar till chef för sektion HR Utveckling och verksamhetsstöd. Projektet styrgrupp är "Digitaliseringsforum Intern effektivitet" och projektgrupp är under etablering. Som Projektledare kommer du att ansvara för projektgrupp fastställs och att rätt resurser involveras under projektets gång.
Budget finns att förhålla sig till och som Projektledaren ansvarar du för att hålla dig inom de ramar som är uppsatta för projektet, både ekonomiskt och det scope som är beskrivet i projektets styrkort och som ligger till grund för projektstart.
Projektet är beroende av data från det regionsgemensamma personalsystemet Heroma samt interna IT-system kopplat till blad annat IT-beställning och behörigheter.Förutom projektledning kommer uppdraget att innefatta, bland annatprocess- och behovskartläggningar, kravställning, livscykelhantering och förändringsledning inom kundens digitaliseringsresa.

Kvalifikationer Du harminst fem års arbetslivserfarenhet av arbete i en bred HR-roll (tex, HR-generalist/ HR-strateg/ HR-partner).
Du harminst tre års erfarenhet av projektledning inom digitalisering av processer inom HR-området.
Du harminst två utförda uppdrag där du förvärvat dig erfarenhet av kravställning på HR-system (ex, lönesystem, rekryteringsystem, lärplattformar osv).
Du harminst två uppdrag av praktisk förändringsledning inom HR i implementering av digitaliseringsprojekt.
Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i såväl tal som skrift.
Meriterande om du harAkademisk eller yrkeshögskoleutbildning som är relevant för HR-området.
Meriterande om du harminst två projektledaruppdrag i offentlig sektor eller regulatorisk styrd verksamhet.
Meriterande om du harminst två års erfarenhet av agila och/eller iterativa arbetssätt.
Meriterande om du harminst två uppdrag av att ha arbetat med marknadsanalyser av digitala lösningstyper inom HR området.
Företagspresentation Vår kund är en myndighet i Stockholm som arbetar för att underlätta vardagen för invånarna som reser och pendlar. Det som kännetecknar deras verksamhet är det stora engagemanget bland deras medarbetare samt stoltheten över deras samhällsuppdrag.

När du blir en av oss Som konsult hos JobBusters kan du känna dig trygg med ett kollektivavtal i ryggen, tillgängliga konsultchefer och engagerade rekryterare. Du som konsult får även tillgång till vårt nätverk av spännande företag och uppdragsgivare! För oss är det viktigt att du som konsult trivs, känner en trygghet och gemenskap till oss som arbetsgivare. Vi erbjuder tjänstepension, löneväxling och möjlighet till flexpension. Du får även tillgång till vår förmånsportal, där du utöver friskvårdsbidrag har tillgång till mängder av rabatter och erbjudanden inom hälsa, hem och fritid, transport, sjukvård och mycket mer! Ditt välmående är av högsta prioritet för oss och vi erbjuder därför dig som anställd Företagshälsovård för att hantera vardagens alla utmaningar, både på jobbet och i privatlivet.
Lön Enligt överenskommelse.
Tillträde och ansökan Heltid, kontorstider. Vår kund önskar start i början av decemberoch uppdraget förväntas löpa t.o.m. 2025-12-31 med möjlighet till förlängning i upp till två år. Du kommer att vara anställd av JobBusters som konsult hos vår spännande kund i Stockholm. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan (gärna i Word-format). Sista ansökningsdag är 2024-11-19.
Vår kund erbjuder en hybridlösning där du kan arbeta 50% hemifrån.

Ansök nu

Orderadministratör

Orderadministratör
Läs mer Nov 4
ArbetsuppgifterVi söker en Orderadministratör med god administrativ kompetens till vår kund. Du kommer att stödja den globala organisation med orderregistrering, orderbekräftelse, leveransplanering och tillhandahållande av information till försäljningskanaler globalt.Teamet arbetar nära varandra, stöttar varandra och är fria att tillsammans utveckla processerna. Teamet har flera olika kompetensområden och det finns gott om möjligheter att utveckla nya färdigheter inom teamet.
Huvudsakliga ansvarsområden:-Skapa beställningar i affärssystem-Lösa kundproblem (t.ex. order frågor, faktura frågor, leverans frågor) genom att samordna med försäljning, produktion, Supply Chain Management och andra interna och/eller externa team-Samordna med efterförsäljning- Proaktivtinformerar kunder om ärendestatus baserat på input och klargör eventuella frågor-Säkerställer en positiv kundupplevelse genom hela processen
Kvalifikationer Du har en avslutad gymnasieutbildning.
Du har minst två års erfarenhet från en roll med liknande arbetsuppgifter.
Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i såväl tal som skrift.
Erfarenhet av affärssystem (gärna SAP) är meriterande.
Erfarenhet av import/export, försäljningsadministration, eller andra administrativa uppgifter är meriterande.
Personliga egenskaper
För att lyckas i uppdraget som Orderadministratörså ser vi att du har ettkundfokuserat tänkesätt och viljestyrka som bidrar till vår kunds framtida framgång. Vi ser även att du är motiverad, nyfiken och har en önskan att lära dig om nya teknologier. Du tar ägarskap för dina arbetsuppgiftersamt har ett samarbetande, lösningsfokuserat förhållningssätt och stark kommunikationsförmåga i skrift och tal.
Företagspresentation Vår kund är ett ledande globalt teknikbolag som skapar produkter, bland annat robotar, och lösningar inom bland annat automation och digitalisering. Koncernens bolag finns i cirka 100 länder och huvudkontoret i Sverige finns strax utanför Stockholm.
När du blir en av oss Som konsult hos JobBusters kan du känna dig trygg med ett kollektivavtal i ryggen, tillgängliga konsultchefer och engagerade rekryterare. Du som konsult får även tillgång till vårt nätverk av spännande företag och uppdragsgivare! För oss är det viktigt att du som konsult trivs, känner en trygghet och gemenskap till oss som arbetsgivare. Vi erbjuder tjänstepension, löneväxling och möjlighet till flexpension. Du får även tillgång till vår förmånsportal, där du utöver friskvårdsbidrag har tillgång till mängder av rabatter och erbjudanden inom hälsa, hem och fritid, transport, sjukvård och mycket mer! Ditt välmående är av högsta prioritet för oss och vi erbjuder därför dig som anställd Företagshälsovård för att hantera vardagens alla utmaningar, både på jobbet och i privatlivet.
Lön Enligt överenskommelse.
Tillträde och ansökan Heltid, kontorstider. Vår kund önskar start omgående och uppdraget förväntas löpa t.o.m. 2025-05-31 med möjlighet till förlängning. Du kommer att vara anställd av JobBusters som konsult hos vår spännande kund i Stockholm. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan (gärna i Word-format).

Ansök nu

SCM Coordinator

Marknadsassistent
Läs mer Nov 1
Job DescriptionTo Samsung we are now looking for a SCM Coordinator!
Youwill be part of the Nordic Digital Team and will play a key role in driving sales and conversion in Samsung.com by converting all commercial plans and market intelligence into demand planning of Samsung products from Samsung factories into Nordic market.
Your main responsibilities will be demand planning, purchasing planning, sales forecasting, inventory optimization and coordination of various issues and information between Digital Commerce teams and Samsung Nordic Division SCM Teams in order to secure best sales opportunity with maximized operational efficiency.
Your job scope will be:
Contribute to a great user experience on Samsung.com and the improvement of important E-commerce KPI:s
Working hands-on with the E-commerce platform and Samsung SCM platform
Demand and Supply Planning with highest accuracy and punctuality
Own, drive and manage forecast considering market, supply situation and channel PSI with reference of Sales Order and Sales Forecast
Data management and process improvement and innovation
Manage Inventory and Purchase based on life cycle of the products
Responsible for purchasing (right quantity, right timing) upon collaborative commercial plan
Deliver the analysis and report customers’ sell-out, channel inventory and week-of-sales trend
Control of weekly / Monthly / Quarterly / yearly sales progress in cope with Sales, Product Managers, and Logistics
Highlight gap and opportunities and work with gap closing
Identify new possibilities and way-of-working that could improve execution and performance


Qualifications You have work experiencein demand planning and supply chain management.
You have experience workingwith commercially driven sales organization.
You have good knowledge in using MS Office, especially Excel.Experience of working with SAP, GSCM, Hybris experience is a plus.
Experience of working with E-commerce is a plus.
You arefluent in English in speech and writing.
Personal Qualities
To thrive in the role of SCM Coordinator you have great analytical- och problem solving skills. You are an energetic teamplayer who are used to working with time sensitive deadlines. You also have great communication skills and are structured and thorough.
Company DescriptionEverything we do at Samsung is driven by an unyielding passion for excellence—and an unfaltering commitment to develop the best products and services on the market. In today’s fast-paced global economy, change is constant and innovation is critical to a company’s survival. As we have done over 80 years, we set our sights on the future, anticipating market needs and demands so we can steer our company toward long-term success. As an employee, you will have an integral part in ensuring we stay on top of the market and continue to enrich and simplify the consumers’ lives. #DoWhatYouCant
When you join JobBustersAs a consultant at JobBusters, you can feel secure with a collective agreement, available consultant managers and committed recruiters. As a consultant, you also get access to our network of exciting companies and clients! For us, it is important that you as a consultant feel comfortable, feel a sense of security and community with us as an employer. We offer an occupational pension, salary change and the option of flexpension. You also get access to our benefits portal, where in addition to wellness allowance you have access to lots of discounts and offers in wellnes, home and leisure, transport, healthcare and much more! Your well-being is of the highest priority for us, and we therefore offer you as an employee Corporate Health Care to deal with all the challenges of everyday life, both at work and in private life.
SalaryAs agreed.
Admission and ApplicationFull time, office hours. Our client wishes to start as soon as possible and the assignment is expected to run until 2029-11-24 with possibility of extension. You will be employed by JobBusters as a consultant with our exciting client. Send in your application in English (preferably in Word format) as soon as possible, as interviews take place continuously.

Ansök nu

Teknisk Teamledare / Systemansvarig

Driftledare, IT
Läs mer Okt 31
Arbetsuppgifter
Vi söker en engagerad och driven Teknisk Teamledare med god Linux-kompetens till vår kund! Rollen innebär att du både leder teamet och aktivt deltar i den tekniska utvecklingen. Hälften av ditt fokus ligger på att stötta teamet genom nära samarbete och vägledning, medan den andra hälften går till tekniskt arbete inom Linux-baserade system. Du kommer att arbeta tätt tillsammans med projektledaren för att säkerställa framdrift och kvalitet.
ArbetsuppgifterSom Teknisk Teamledare har du ansvar för både det tekniska och det operativa inom teamet. Rollen inkluderar bland annat:
Samordning av teamets insatser i nära dialog med projektledaren.
Aktivt tekniskt arbete med Linux-miljöer, med fokus på tjänstehantering snarare än drivrutiner och hårdvara.
Områden som servicetestning, tids- och klockhantering, kommunikationslösningar samt containerhantering (Docker) är centrala delar i din arbetsdag.
Deltagande i strategiska diskussioner om Linux-funktionalitet, certifikat, och systemförvaltning.
Eventuell erfarenhet av Embedded Linux är en fördel.

Det är en mångsidig roll där vi söker dig med förmågan att kombinera teknisk expertis med ett naturligt ledarskap. Rollen är baserad i Göteborg, men för rätt person kan vi vara flexibla med arbetsort.
Om ProjektetDu kommer att arbeta inom ett större Linux-baserat projekt som är en del av en omfattande systemlösning. Projektet kräver en strukturerad, tålmodig och lösningsorienterad inställning, då tekniska möten ofta följs av ytterligare diskussioner och uppföljning. Miljön är ibland utmanande, och vi söker dig som trivs med att navigera komplexa projekt med ett positivt och kreativt förhållningssätt.
I rollen är du ansvarig för att snabbt analysera situationer, göra välgrundade antaganden och presentera lösningar. En kreativ men disciplinerad arbetsstil är avgörande, tillsammans med förmågan att hålla en professionell och tydlig kommunikation.

Kvalifikationer Teknisk kompetens: Du har erfarenhet av Linux och är bekväm med att hantera certifikatsfrågor samt kärnfunktioner såsom tidshantering.
Ledarskap: Du har tidigare erfarenhet av att leda och koordinera team och är trygg i att fatta beslut i komplexa miljöer.
Kommunikationsförmåga: Du är van vid att arbeta i en tvärfunktionell miljö och har god förmåga att kommunicera tekniska krav och lösningar på ett lättbegripligt sätt.
Språkkrav: Svenska är meriterande men inget krav.
Personliga egenskaper
För att lyckas i uppdraget som Teknisk Teamledare / Systemansvarig så ser vi gärna att du är lösningsorienterad och bekväm med att navigera i en komplex och dynamisk miljö, där nya utmaningar kan kräva snabba och kreativa lösningar. Du har en strukturerad arbetsstil och en naturlig förmåga att analysera situationer samt prioritera rätt, vilket säkerställer att du och teamet kan hålla fokus och arbeta mot gemensamma mål. Dessutom är du kommunikativ och kan förmedla tekniska krav och lösningar på ett tydligt och lättbegripligt sätt, vilket skapar förståelse och sammanhållning i teamet.
När du blir en av oss Som konsult hos JobBusters kan du känna dig trygg med ett kollektivavtal i ryggen, tillgängliga konsultchefer och engagerade rekryterare. Du som konsult får även tillgång till vårt nätverk av spännande företag och uppdragsgivare! För oss är det viktigt att du som konsult trivs, känner en trygghet och gemenskap till oss som arbetsgivare. Vi erbjuder tjänstepension, löneväxling och möjlighet till flexpension. Du får även tillgång till vår förmånsportal, där du utöver friskvårdsbidrag har tillgång till mängder av rabatter och erbjudanden inom hälsa, hem och fritid, transport, sjukvård och mycket mer! Ditt välmående är av högsta prioritet för oss och vi erbjuder därför dig som anställd Företagshälsovård för att hantera vardagens alla utmaningar, både på jobbet och i privatlivet.
Lön Enligt överenskommelse.
Tillträde och ansökan Heltid, kontorstider. Vår kund önskar start omgående och uppdraget förväntas löpa minst 12 månadermed möjlighet till förlängning. Du kommer att vara anställd av JobBusters som konsult hos vår spännande kund. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan (gärna i Word-format). Sista ansökningsdag är 2024-11-05.

Ansök nu

IT Supporttekniker

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Okt 31
ArbetsuppgifterTill vår kund söker vi nu en IT Supporttekniker!
Irollen kommer du stödja användare och säkerställa smidig drift av IT-system.
Dina arbetsuppgifter kommer exempelvis vara:
Hantera inkommande ärenden: Du kommer att svara på frågor och lösa tekniska problem direkt i Service Hub dit användare kommer. Vår kund får också in ärenden via deras ärendehanteringssystem. Förutom dessa kanaler så behöver du också gå ut i till konferensrum för att åtgärda fel.
Felsöka och lösa problem: Du kommer att analysera och åtgärda fel som uppstår med datorer, mobila enheter, skrivare och annan teknisk utrustning.
Ge teknisk support: Du kommer att hjälpa användare med installation, underhåll och lösenordsåterställning men också frågor kring M365 och andra applikationer.
Arbeta med nätverk: Du kommer att hantera nätverkskomponenter som accesspunkter för Wifi.
Kvalifikationer Du har tidigare erfarenhet av att arbeta med teknisk support.
Du har teknisk kompetens inom hårdvara, mjukvara, applikationer och nätverk.
Du är flytande i svenska och engelska i tal och skrift.


Personliga egenskaper För att lyckas i rollen som IT Supporttekniker är du noggrann och strukturerad. Du har en god kommunikationsförmåga och servicekänsla.
När du blir en av oss Som konsult hos JobBusters kan du känna dig trygg med ett kollektivavtal i ryggen, tillgängliga konsultchefer och engagerade rekryterare. Du som konsult får även tillgång till vårt nätverk av spännande företag och uppdragsgivare! För oss är det viktigt att du som konsult trivs, känner en trygghet och gemenskap till oss som arbetsgivare. Vi erbjuder tjänstepension, löneväxling och möjlighet till flexpension. Du får även tillgång till vår förmånsportal, där du utöver friskvårdsbidrag har tillgång till mängder av rabatter och erbjudanden inom hälsa, hem och fritid, transport, sjukvård och mycket mer! Ditt välmående är av högsta prioritet för oss och vi erbjuder därför dig som anställd Företagshälsovård för att hantera vardagens alla utmaningar, både på jobbet och i privatlivet.
Lön Enligt överenskommelse.
Tillträde och ansökan Heltid, kontorstider. Vår kund önskar start omkring 2024-11-04och uppdraget förväntas löpa t.o.m. 2025-02-28 med möjlighet till förlängning. Du kommer att vara anställd av JobBusters som konsult hos vår spännande kund. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan (gärna i Word-format).

Ansök nu