Stockholm: Produktägare

Hitta ansökningsinfo om jobbet Produktägare i Stockholm. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Stockholm inom den kategorin.

Publicerad: 2024-10-30 // Varaktighet: Heltid

Hallå där, scrolla inte förbi den här möjligheten! Låter enroll som Produktägare inomRetail services och Vegas hos hela Sveriges spelbolag som något för dig? Här blir du en del av vårt kreativa team som tillsammans formar framtidens kundupplevelser med omtyckta produkter som du säkert känner till. Eller vad sägs om Lotto, Stryktipset och Triss till exempel?
Har vi fångat ditt intresse för att läsa vidare? Underbart!
Vad kommer du att göra?Som Produktägare rör du dig mellan affär, teknik och användare. Du ansvarar för att utveckla de produkter och system som finns för att stödja försäljningen, kundmötet och kundupplevelsen inom vårt affärsområde Retailoch Vegas.
Du skapar, prioriterar och underhåller backlogs och maximerar värdet för kunder och verksamhet av det som teamet utvecklar. Utifrån mål och strategi deltar du i arbetet med att säkra att prioriteringen har utgångspunkt i kund-, och verksamhetsbehov såväl som teknikkrav. Du säkerställer att vi levererar högsta möjliga värde och kontinuerligt förbättrar våra processer och produkter som till exempel vårt säljstöd för säljarna och vår säljstödsportal för våra ombud med olika lösningar för att stödja och öka försäljningen.
Är du den som kommer att göra det?Vi tror starkt på din förmåga att leda och motivera teamet för att uppnå gemensamma mål. Inom ditt ansvarsområde ryms olika typer av backlogs och vi söker därför dig som har erfarenhet av att bedriva utveckling av egenutvecklade produkter och standardprodukter med stort kundfokus.
Flexibel, trygg och lätt att anpassa sig efter förändrade förutsättningar är bra egenskaper att ha då du snabbt kan behöva omprioritera i arbetet baserat på nya insikter eller ändrade affärsbehov.
Du är kontaktpersonen mellan utvecklingsteamet och olika intressenter, och är bryggan mellan IT och övrig verksamhet vid kravställning och under utveckling. Många kontaktytor med andra och en god kommunikationsförmåga är avgörande för att tydligt och effektivt kunna kommunicera med alla intressenter samt förklara krav, funktioner och ge feedback.
Utöver detta så är det några saker du har nytta av att ha med dig sen tidigare:
Erfarenhet av att jobba med produktutveckling ur ett kommersiellt perspektiv
Van vid att jobba agilt
Äga och prioritera backloggens innehåll, vägleda skapandet av och acceptera slutförda user stories
Driva återkommande aktiviteter som backlog refinement och retrospectives samt andra aktiviteter tillsammans med team coach tech
Samla in och tillämpa feedback från användare och intressenter för att guida teamet mot högsta möjliga värde
Kommunicera med produktens användare och samordna med intressenter
Som en del av en produktledning arbeta med produktens övergripande mål och vision
Flytande språkkunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift

Något som vi ser som meriterande är om du byggt upp din erfarenhet i konsumentorienterade branscher, som t.ex. spel-, bank-, eller försäkringsbranschen.
Vi är Svenska SpelVi är modiga, nyfikna och vi strävar efter enkelhet i allt vi gör. Vi vill att spel ska vara till glädje för alla – för våra medarbetare, kunder och gäster, för idrotten och för samhället i stort. Vi sponsrar idrottsrörelsen på alla nivåer, förebygger spelproblem och låter vinsten gå tillbaka till samhället.
Är du nyfiken på våra förmåner? Då hittar du dem här: https://career.svenskaspel.se/pages/formaner
Om Retail & Vegas På Retail ansvarar vi för Svenska Spels ca 5000 ombud och partners, med målet att de alltid ska ges rätt förutsättningar för att driva sin verksamhet på ett hållbart och säkert sätt. Vi ska leverera Sveriges bästa kundmöte och har, på en ny och spännande marknad, en unik position med fysisk försäljning av våra spel inom sport- och turspel.
Vegas spelautomater är de enda tillåtna på svenska marknaden, och vårt uppdrag är att erbjuda, och utveckla positiva spelupplevelser. Det gör vi på ett ansvarsfullt och hållbart sätt. Idag finns det drygt 1350 restauranger som har Vegas automater
Ansökan och kontaktuppgifterHar vi fortfarande ditt intresse? Kul! Då är det dags att skicka in en ansökan. Vi gör löpande urval så känner du dig redo så ska du inte vänta.
Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering på något av våra kontor i Solnaeller Visby. Hos oss gör vi jobbet där det passar bäst - ibland är det hemma och ibland på kontoret.
Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Annika Camara,annika.camara@svenskaspel.se
Vill du veta mer om rekryteringsprocessen hittar du information här. Eller så kan du alltid kontakta vårt TA-team påteamta@svenskaspel.se

Alla platsannonser →

Andra jobb i Stockholm som Produktutvecklare

Nedan visas andra jobb i Stockholm som Produktutvecklare.

Projektledare till Svekon

Läs mer Maj 27
Vilka är Svekon? 
På Svekon får du vara med där det händer - från ett behov och en prototyp till en färdig lösning. Med sina 50 år i branschen fortsätter Svekon sin framgångsresa som ingenjörsbyrån som jobbar för en bättre morgondag. Idag erbjuder de tjänster inom bland annat mjukvaruutveckling, elektronikkonstruktion, industridesign och regulatorisk- och teknisk dokumentation. Svekon huserar i moderna och livfulla lokaler i Solna, där både kontor och verkstad finns under samma tak. På så sätt hamnar du aldrig långt från tekniken – oavsett vilken roll du har på Svekon. 

Vad ingår i rollen? 
Svekon är på en tillväxtresa och behöver nu ytterligare en projektledare för att möta kundernas efterfrågan. Din uppgift är att ta dig an Svekons uppdragsgivares spännande uppdrag, vilket är att leda medelstora projekt från utvecklingsstadium till leverans. Du kommer ha förmånen att ha kontor och prototypverkstad under samma tak, vilket gör att du kan arbeta väldigt kreativt och praktiskt. 
Exempel på arbetsuppgifter: 
Ansvara för budget och tidsplan 
Ansvara för kundkontakt 
Leda tvärfunktionella team 

Svekons tvärfunktionella team består av olika kompetenser inom mekanikkonstruktion, elektronikkonstruktion, systemsäkerhet, ILS/dokumentation, programmering och Supply chain.Grupperna varierar i storlek – oftast mellan 3 och 8 personer beroende på uppdragets karaktär. 

Vi söker dig som har: 
Högskole- eller civilingenjörsutbildning inom relevant område 
Minst 4 års arbetslivserfarenhet inom projektledning, gärna i teknikintensiva eller komplexa miljöer 
Erfarenhet från försvarssektorn, offentlig sektor eller säkerhetsklassade projekt (t.ex. FMV, Försvarsmakten eller försvarsindustrin) 
Erfarenhet av att arbeta i projekt inom ramen för det svenska eller internationella totalförsvaret 
Förståelse för och vana att arbeta inom ramarna för säkerhetsskydd och sekretess  
God erfarenhet av etablerade projektmetodiker (ex. PMI, PRINCE2, IPMA)  
Stark kommunikationsförmåga och erfarenhet av att driva projekt med flera intressenter (kund, underleverantörer, interna resurser) 
God förståelse för kravhantering, systemutvecklingsprocesser eller produktutveckling  
Flytande svenska och engelskai tal och skrift 

 
Det är meriterande om du har: 
Erfarenhet av projektledning inom produktveckling 
Erfarenhet av att ha varit involverad i sälj- eller anbudsarbete  
God förståelse för Försvarsmaktens materielsystem, speciellt inom fordon eller marinmiljö 

 
Om du har läst så här långt är chansen stor att du är rätt person för rollen. Vi ser fram emot din ansökan! 
 
Så här ser rekryteringsprocessen ut: 
Vi ser över hur din ansökan matchar mot rollen du sökt 
Matchar du profilen? Då är nästa steg en intervju med oss på Envoke Talent! 
Intervju med rekryterande chef på Svekon följt av ev. arbetsprov 
Rätt match? Grattis till nya jobbet! 

Om du får besked att det inte var rätt match denna gång så sparar vi gärna dina uppgifter och presenterar andra tjänster som matchar din profil. 
Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Ansök nu

Product Owner – Betting Products

Läs mer Maj 6
Vårt mål är att bygga schyssta och mer spännande mötesplatser för spel. Vill du vara en av nyckelpersonerna som arbetar för att skapa världens bästa spelupplevelse i butiksmiljö? Se hit! Du kommer bli en del av produktägarteamet för våra spelområden Häst, Sport och Casino som består av 6 engagerade Product Owners. På daglig basis kommer du arbeta främst med utvecklingsteamet för Retail backend som består av 10 utvecklare, som brinner för smarta lösningar för att möta den nya generationens krav och önskemål.

Som Product Owner för butikslösningar är du ansvarig för den tekniska backendutvecklingen för våra butiker, i form av det kunderna möter i fysisk butik och de verktyg som butikspersonalen arbetar i. Du arbetar nära ditt utvecklingsteam i det löpande utvecklingsarbetet och har ett nära samarbete med andra Product Owners. Du samordnar och deltar i framtagandet av produktvisionen tillsammans med verksamheten och ser till att utvecklingsteamen är involverade, informerade, engagerade och motiverade.I rollen får du: · Ansvara och vara drivande för roadmaps, mål och leveranser kopplat till vårt butikserbjudande.· Äga och prioritera backlogg – ur såväl de tekniska som de affärsmässiga perspektiven.· Identifiera, synka och leda utvecklingsinitiativ och projekt från verksamheten.

Är det här du?Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och för att lyckas i rollen ser vi att du har en god kommunikativ förmåga då rollen innebär många olika kontaktytor. Som person är du positiv, initiativtagande och självgående med stort eget driv och ett starkt ägarskap för dina ansvarsområden.?Du är en stark beslutsfattare och har en helhetssyn för produkten, där du prioriterar mellan affärsnytta och tekniska förbättringar.Vi söker dig som har högskoleutbildning inom IT/systemvetenskap, ekonomi eller annan relevant utbildning. Är du dessutom certifierad som produktägare är det ett plus. Vi ser gärna att du har några års erfarenhet från liknande roll med erfarenhet av det agila arbetssättet. Erfarenheter inom B2B och tekniskt produktägarskap/projektledning är starkt meriterande. ”Vi behöver alltid ligga i framkant för att skapa marknadens bästa erbjudanden” För mig är det viktigt att du som produktägare får och tar stort ansvar för ditt team och dess produkter. Som stöd finns alltid vår tighta PO-gruppering där vi tillsammans hjälper varandra att bli bättre och prioritera rätt. Våra produkter är grunden till vår affär och vi behöver alltid ligga i framkant för att skapa marknadens bästa erbjudanden – alltid med en tät dialog till våra kunder och intressenter. Jag brinner för det goda samarbetet, täta kommunikationen och prestigelösheten i vägen fram till de bästa lösningarna. När jag inte?hänger?på ATG så?åker jag skidor, kör mina travhästar och hittar på saker med familjen. Rekryterande chef,?Björn Haglund, Manager?Betting Product OwnersWe are the game
I mer än 50 år har vi på ATG levererat spänning och underhållning till svenska folket. Vi drivs av att trygga den svenska hästnäringen och att fortsatt vara ett ansvarsfullt spelbolag i framkant. Vår vision att leverera världens bästa spelupplevelse. Vi gillar att samarbeta och uppmuntrar varandra att tänka och testa nytt. Självledarskap och kompetensutveckling är viktiga delar för oss. Vi bryr oss om varandra och våra kunder och vi vill så klart också att alla tävlingshästar ska må bra. Hela vårt överskott går till hästnäringen – något som både känns och gör gott.Join the game!
Varmt välkommen med din ansökan via vår rekryteringsportal antingen med ditt cv eller din LinkedIn-profil – det som är enklast och smidigast för dig. Läs gärna mer om oss på vår karriärsida och tveka inte att höra av dig om du har frågor om tjänsten. Vi tillämpar 6 månaders provanställning och gör bakgrundskontroller för alla roller. Tjänsten är på heltid och utgår från vårt kontor vid Solvalla, alldeles intill travbanan. Vi har ett flexibelt arbetssätt vilket innebär att du, beroende på roll, har möjlighet att kombinera distansarbete med arbete från kontoret. Var med och bygg världens bästa spelupplevelse tillsammans med oss!


Så här har vi det
Hos oss är du del av en innovativ miljö och med hjälp av den senaste tekniken utvecklar du den bästa spelupplevelsen. Vi gillar att samarbeta och hos oss får du stort utrymme att påverka ditt arbetssätt. Här hittar du nyfikna, nytänkande medarbetare och ledare – viktiga egenskaper för att kunna utveckla och utvecklas. Liksom energi , mod och motivation. ?

För att må bra är skrattmuskeln lika viktig att träna som alla andra muskler. Både den fysiska och den mentala hälsan skapar balans i livet. Hur vi har det på jobbet påverkar privatlivet- och vice versa. Vi ser det som en självklarhet att ge det stöd och de verktyg som behövs. ? Ditt val av arbetsplats och arbetssätt är flexibelt och vi lägger stor vikt på självledarskap.?

Vi bryr oss om varandra och respekterar varandras olikheter på ATG. Och vi vill att våra kunder ska må bra och ha roligt när de spelar. Vi bryr oss också om sportens välmående, dvs. idrottarna och hästarna - och samhället runt omkring oss. Vi drivs inte av privata vinstintressen utan allt överskott går tillbaka till våra ägare, svensk trav- och galoppsport, något som både känns och gör gott.

Ansök nu

Fullstack Engineer

Läs mer Apr 17
The Role
We are seeking a talented and motivated Full-Stack Engineer who will play a pivotal role in building and enhancing both the frontend and backend components of our platform. This role is ideal for someone who is passionate about technology, thrives in a fast-paced environment, and enjoys taking responsibility for delivering high-impact solutions. You’ll work closely with product, design, and engineering teams to bring innovative ideas to life — from architecture to implementation.
Responsibilities
Develop and Maintain Full-Stack Features: Build and maintain user-facing features and backend services using technologies like Python (FastAPI), JavaScript/TypeScript, modern frontend frameworks (e.g. React), and Postgre.
Own End-to-End Development: Take ownership of full feature delivery — from UX to database — and ensure high quality and performance.
Collaborate Across Teams: Work closely with designers, product managers, and other engineers to create seamless user experiences and scalable technical solutions.
Optimize Performance: Continuously monitor and enhance the performance, usability, and scalability of both frontend and backend systems.
Ensure Security and Reliability: Implement secure coding practices and contribute to platform reliability, including error handling and testing.
Architectural Input: Participate in system design discussions and help shape the technical direction of the platform.
Debug and Troubleshoot: Investigate and resolve issues across the stack — frontend bugs, backend errors, and performance bottlenecks.
Documentation: Maintain clear, concise documentation for systems, APIs, and features you develop.



Requirements
Professional Experience: Proven experience in full-stack development, working across both frontend and backend domains.
Frontend Proficiency: Experience building web interfaces with modern JavaScript/TypeScript frameworks (e.g. React, Vue).
Backend Expertise: Strong skills in backend development with Python (ideally FastAPI or similar frameworks).
API Development: Comfortable designing and building RESTful APIs.
Database Experience: Proficiency with relational databases like Postgre; familiarity with No (e.g. Redis) is a plus.
Cloud Platforms: Experience with cloud services such as Azure, AWS, or GCP.
Version Control: Proficiency with Git and modern development workflows.
Problem Solving: Strong analytical and debugging skills.
Collaboration: Excellent communication and teamwork abilities.



Desirable Skills
Containerization & Deployment: Experience with Docker and orchestration tools like Kubernetes.
CI/CD: Familiarity with continuous integration and deployment practices.
Security Awareness: Understanding of secure development practices across the stack.
Bonus Tech Stack: Exposure to Dart, Flutter, or other modern languages and tools.



Who You Are
Communicator: You possess strong communication skills and can articulate complex concepts and ideas clearly.
Problem Solver: You are a problem solver who tackles difficult challenges independently and gets things done.
Detail-Oriented: You have a keen eye for detail and are passionate about building reliable and efficient systems.
Curious: You have a curious mindset and embrace new technologies to improve your output.
Efficient: You prioritize your time effectively and focus on results rather than processes.
Adaptable: You are adaptable and thrive in a fast-paced, dynamic environment.
Team Player: You are ego-less when searching for the best idea and can let go of your own when necessary.



What We Offer
A dynamic, supportive, and fast-paced environment where your contributions make a significant impact.
Market-competitive salary with significant stock options, offering a stake in the company’s success.
Opportunities for professional growth and advancement in a rapidly growing industry.
A collaborative team of innovators dedicated to making a significant impact in the legal industry.

Ansök nu

Produktspecialister sökes omgående - Stockholm (hybrid tjänst)

Läs mer Mar 27
Vi letar efter två innovativa och lösningsfokuserade Produktspecialister med erfarenhet av produktutveckling inom boende eller fordon. Är du en person med skarp analytisk förmåga, en organiserad arbetsmetodik och en talang för tydlig kommunikation? Då kan det här vara rätt möjlighet för dig!
Som Produktspecialist ansvarar du för att formulera, utveckla och optimera företagets erbjudanden och avtalsvillkor inom deras produktsortiment (med fokus på försäkringar). I denna nyckelroll bidrar du aktivt till företagets tillväxt och innovation, vilket kräver en proaktiv inställning och ett starkt engagemang för att driva utvecklingen framåt. Du kommer att vara involverad i hela processen – från konceptutveckling till att produkten introduceras och implementeras på marknaden.
Arbetsuppgifter
• Arbeta proaktivt med justeringar och förbättringar för att säkerställa att utbudet förblir attraktivt, relevant och konkurrenskraftigt. • Säkerställa att produkterna efterlever gällande regelverk och att all viktig information är uppdaterad och lättillgänglig för interna och externa parter. • Utforma och vidareutveckla produkter, avtalsvillkor och tillhörande tjänster i linje med företagets affärsmål och strategiska riktning. • Stötta organisationen, i synnerhet försäljnings- och skadehanteringsavdelningar, genom att ge expertstöd kring produkter och villkor samt hålla utbildningar både digitalt och fysiskt. • Ansvara för att kommunikation och dokumentation kring produktförändringar och erbjudanden hålls aktuell och korrekt för samtliga intressenter. • Definiera tekniska specifikationer och genomföra tester i samband med produktutveckling och lanseringsprocesser. • Utvärdera och analysera förbättringsförslag samt driva och delta i utvecklingsprojekt kopplade till produkter och avtalsvillkor. • Hålla sig uppdaterad om marknadstrender, branschförändringar och nya regelverk för att säkerställa att företagets erbjudanden fortsätter att möta kundernas behov och marknadens krav.
Krav
• Akademisk bakgrund inom ekonomi och/eller juridik, eller har skaffat motsvarande kunskaper genom din yrkeserfarenhet. • Du har omfattande erfarenhet, 5–7 år, av produktutveckling inom sakförsäkring, särskilt med inriktning på försäkringar för bostad eller motorfordon. • Det är en fördel om du har arbetat med försäljning eller skadereglering inom bostads- eller bilförsäkring.
Personliga egenskaper
Du arbetar strukturerat och har en analytisk förmåga med ett tydligt driv att hitta lösningar och nå resultat. Du är noggrann och har ett starkt leveransfokus, samtidigt som du trivs i en samarbetande roll där kommunikation är en central del. Din förmåga att skapa goda relationer och förmedla kunskap gör dig skicklig på att stödja organisationen i frågor kopplade till produkter och villkor samt att hålla hålla produkt- och villkorsutbildningar.
Du har en stark affärsmässig förståelse och en förmåga att tänka innovativt. Du kombinerar ett ödmjukt och diplomatiskt arbetssätt med tydlighet och beslutsamhet när det behövs. Du uttrycker dig obehindrat både muntligt och skriftligt på svenska och engelska. Vill du vara en del av en organisation som utmanar status quo och skapar framtidens produkter? Då ser vi fram emot din ansökan! Tillträde och ansökan:
Startdatum: snarast Anställningsform: provanställning som sedan går över till en tillsvidareanställning Omfattning: Heltid Distansarbete: Hybrid arbete tillkommer enligt överenskommelse med kunden Ort: Stockholm Kontaktperson: 0790 06 27 11
Sway Sourcing är en innovativ rekryteringspartner som specialiserar sig på att matcha rätt talang med rätt företag – snabbt och effektivt. Vårt huvudfokus ligger inom Ekonomi, Administration, HR, Marknad och IT, men vi har även den breda expertis och flexibilitet som krävs för att leverera skräddarsydda rekryteringslösningar inom alla branscher.
Trots att vi är en relativt ny aktör har vi redan byggt förtroende hos många av Sveriges största företag och arbetar både nationellt och internationellt. Med baser i Sverige och Spanien erbjuder vi en unik kombination av lokal expertis och global räckvidd. Vårt starka nätverk och djupa branschinsikter gör oss till en självklar partner för företag som vill ligga steget före i sin rekrytering.

Ansök nu

Produktspecialister sökes omgående - Stockholm (hybrid tjänst)

Läs mer Apr 7
Vi letar efter två innovativa och lösningsfokuserade Produktspecialister med erfarenhet av produktutveckling inom boende eller fordon. Är du en person med skarp analytisk förmåga, en organiserad arbetsmetodik och en talang för tydlig kommunikation? Då kan det här vara rätt möjlighet för dig!
Som Produktspecialist ansvarar du för att formulera, utveckla och optimera företagets erbjudanden och avtalsvillkor inom deras produktsortiment (med fokus på försäkringar). I denna nyckelroll bidrar du aktivt till företagets tillväxt och innovation, vilket kräver en proaktiv inställning och ett starkt engagemang för att driva utvecklingen framåt. Du kommer att vara involverad i hela processen – från konceptutveckling till att produkten introduceras och implementeras på marknaden.
Arbetsuppgifter
• Arbeta proaktivt med justeringar och förbättringar för att säkerställa att utbudet förblir attraktivt, relevant och konkurrenskraftigt. • Säkerställa att produkterna efterlever gällande regelverk och att all viktig information är uppdaterad och lättillgänglig för interna och externa parter. • Utforma och vidareutveckla produkter, avtalsvillkor och tillhörande tjänster i linje med företagets affärsmål och strategiska riktning. • Stötta organisationen, i synnerhet försäljnings- och skadehanteringsavdelningar, genom att ge expertstöd kring produkter och villkor samt hålla utbildningar både digitalt och fysiskt. • Ansvara för att kommunikation och dokumentation kring produktförändringar och erbjudanden hålls aktuell och korrekt för samtliga intressenter. • Definiera tekniska specifikationer och genomföra tester i samband med produktutveckling och lanseringsprocesser. • Utvärdera och analysera förbättringsförslag samt driva och delta i utvecklingsprojekt kopplade till produkter och avtalsvillkor. • Hålla sig uppdaterad om marknadstrender, branschförändringar och nya regelverk för att säkerställa att företagets erbjudanden fortsätter att möta kundernas behov och marknadens krav.
Krav
• Akademisk bakgrund inom ekonomi och/eller juridik, eller har skaffat motsvarande kunskaper genom din yrkeserfarenhet. • Du har omfattande erfarenhet, 5–7 år, av produktutveckling inom sakförsäkring, särskilt med inriktning på försäkringar för motorfordon. • Det är en fördel om du har arbetat med försäljning eller skadereglering inom bostads- eller bilförsäkring.
Personliga egenskaper
Du arbetar strukturerat och har en analytisk förmåga med ett tydligt driv att hitta lösningar och nå resultat. Du är noggrann och har ett starkt leveransfokus, samtidigt som du trivs i en samarbetande roll där kommunikation är en central del. Din förmåga att skapa goda relationer och förmedla kunskap gör dig skicklig på att stödja organisationen i frågor kopplade till produkter och villkor samt att hålla hålla produkt- och villkorsutbildningar.
Du har en stark affärsmässig förståelse och en förmåga att tänka innovativt. Du kombinerar ett ödmjukt och diplomatiskt arbetssätt med tydlighet och beslutsamhet när det behövs. Du uttrycker dig obehindrat både muntligt och skriftligt på svenska och engelska. Vill du vara en del av en organisation som utmanar status quo och skapar framtidens produkter? Då ser vi fram emot din ansökan! Tillträde och ansökan:
Startdatum: snarast Anställningsform: provanställning som sedan går över till en tillsvidareanställning Omfattning: Heltid Distansarbete: Hybrid arbete tillkommer enligt överenskommelse med kunden Ort: Stockholm Kontaktperson: 0790 06 27 11
Sway Sourcing är en innovativ rekryteringspartner som specialiserar sig på att matcha rätt talang med rätt företag – snabbt och effektivt. Vårt huvudfokus ligger inom Ekonomi, Administration, HR, Marknad och IT, men vi har även den breda expertis och flexibilitet som krävs för att leverera skräddarsydda rekryteringslösningar inom alla branscher.
Trots att vi är en relativt ny aktör har vi redan byggt förtroende hos många av Sveriges största företag och arbetar både nationellt och internationellt. Med baser i Sverige och Spanien erbjuder vi en unik kombination av lokal expertis och global räckvidd. Vårt starka nätverk och djupa branschinsikter gör oss till en självklar partner för företag som vill ligga steget före i sin rekrytering.

Ansök nu

Andra jobb i Stockholm från AB Svenska Spel

Nedan visas andra jobb i Stockholm från AB Svenska Spel .

Systemspecialist People Data

Systemanalytiker/Systemutredare
Läs mer Jun 3
Framtidens HR är digital och datadriven – och vi vill ha med dig på resan. I den här rollen som systemspecialist ligger ditt största fokus på people data, till skillnad från våra andra specialister som har större fokus på andra delar av våra HR-system. Det är alltså till dig vi vänder oss när vi vill få fram insikter som stärker våra beslut. Och du gör allt detta tillsammans med vårt HR Tech-team, ett härligt gäng med systemspecialister, super users och mycket samarbete.
Vad kommer du att göra?
Du blir en viktig spelare i hur vi kommer att jobba med vår people data framåt – men rollen handlar om mer än bara det. Som systemspecialist är du med och utvecklar och förvaltar våra HR-system, driver förbättringar och ser till att våra lösningar funkar i vardagen för HR, chefer och medarbetare.
Du är en del av vårt tvärfunktionella supportteam inom HR (Team EX), där vi tillsammans ser till att våra system utvecklas i takt med behoven – alltid med fokus på effektivitet, kvalitet och en smidig användarupplevelse. Du kommer även att samarbeta tätt med andra delar av organisationen, särskilt med våra tech- och analysteam.
Du kommer till exempel att:
Bidra till och driva utveckling och förvaltning av våra HR-system, med fokus på effektiva och användarvänliga flöden
Bygga och ansvara för dashboards och rapporter – och införa BI- (eller varför inte AI-verktyg?) som ger insikter i realtid
Driva utvecklingen av datadrivna beslut inom HR:s alla områden
Analysera och visualisera people data för att identifiera trender, skapa prognoser och ge beslutsstöd
Säkerställa datakvalitet i nära samarbete med bland annat tech och våra super users
Utbilda och coacha i hur vi använder data i det dagliga arbetet
Följa trender inom analys, AI och automation för att utveckla vår analysförmåga

Dessutom ansvarar du för att löpande sammanställa och rapportera people data – bland annat till vår hållbarhetsrapportering och våra månads-, kvartals- och årsrapporter. Det gör att våra insikter inte bara driver utveckling, utan också skapar transparens i hur vi rör oss framåt.
Kort sagt – du och teamet gör våra system bättre och mer effektiva, och du har ett särskilt ansvar för att förvandla data till insikter som leder till smartare beslut, alltid med medarbetarupplevelsen i fokus.
Är du den som kommer att göra det?
Du gillar när data får tala – men bara om det leder till något konkret. Du drivs av att skapa lösningar som gör skillnad, och tycker att det är minst lika kul att bygga smarta, effektiva flöden som att se dem användas i verkligheten. Med din tekniska nyfikenhet, affärstänk och förståelse för HR är du med och sätter riktningen för hur vi jobbar med people data och systemstöd.
Du trivs lika bra med att gräva i detaljer som att lyfta blicken. Du är bra på att förklara det komplexa på ett enkelt sätt – och du gillar att samarbeta brett inom en organisation.
Vi tror att du har:
Flera års erfarenhet som systemspecialist (eller liknande roll) inom HR och SaaS-lösningar – gärna med erfarenhet av Catalyst One
Vana vid agila arbetssätt – vi jobbar i sprintar i Jira
Erfarenhet av analys och visualisering av people data
Ett stort intresse för AI och verktyg som ChatGPT och Copilot – och hur de kan effektivisera vardagen
En utbildningsbakgrund inom HR med intresse för tech – eller tech med hjärta för HR

Har du dessutom koll på Tableau, Power BI eller Stratsys? Då är det ett extra plus i kanten!
Vi är Svenska Spel 
Vi är stolta över att vara hela Sveriges spelbolag. Varje dag skapar vi spelglädje med omtanke och ger tillbaka till samhället. Med spel som Triss, Stryktipset och Oddset bjuder vi på spänning, gemenskap och drömmar – men vi är mer än bara ett spelbolag.
Som medarbetare hos oss är du en del av något större. Vi tar ansvar för att skapa en sund och hållbar spelmarknad där alla kan spela på ett tryggt och hållbart sätt. Vi säger nej till osunda intäkter och arbetar aktivt för att göra spelupplevelsen ännu bättre för våra kunder. Vi investerar också i samhället genom att varje år bidra med vårt överskott till statskassan och genom att vara Sveriges största idrottssponsor.
Hos oss möter du en företagskultur där vi lär oss varje dag, skapar resultat tillsammans och gör det enkelt. Vi är nyfikna, modiga och tror på kraften i att samarbeta. Våra olikheter är en styrka som hjälper oss att utvecklas, utmana oss själva och hitta nya lösningar. Tillsammans skapar vi en plats där vi delar   kunskap, vågar testa nytt och alltid strävar efter att bli lite bättre – varje dag.
Vill du veta mer om våra förmåner? Besök: https://career.svenskaspel.se/pages/formaner

Ansökan och kontaktuppgifter 
Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering i Stockholm. För frågor om tjänsten, kontakta Joakim Karlsson, Head of Talent Acquisition & HR Tech, joakim.karlsson@svenskaspel.se.
Vi utför intervjuer och urval löpande så tveka inte med att skicka in din ansökan. I din ansökan kommer du att få svara på frågor som är relevanta för rollen, så du behöver inte bifoga ett personligt brev.
Vi vet att olika perspektiv och erfarenheter gör oss starkare. Därför strävar vi efter att skapa en arbetsplats där alla, oavsett bakgrund, kan trivas och utvecklas. Vi välkomnar ansökningar från personer med olika erfarenheter och ser fram emot att höra vad just du kan bidra med!
Psst... vi är ett grymt TA-team inhouse, så mejl från säljare av rekryteringstjänster behövs inte.
#LI-HYBRID

Ansök nu

Data Engineer

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Maj 14
Är du sugen på en ny utmaning och vill vara med på resan mot världens bästa spelupplevelse? Nu är vi på jakt efter en ny kollega till Martech som vill vara med och bidra till att skapa ett kundmöte i världsklass!
Martech, eller Marketing Technologies, är ett samlingsnamn för teknik som stödjer marknadsföringsprocesser och är en nyckel för att kunna skapa en unik, personlig, digital kundupplevelse. Vår vision är en datadriven kundrelation som löpande skapar värde både för Svenska Spel och våra kunder.
Vad kommer du att göra? Svenska Spel och Martech är på en spännande förändringsresa. Vi moderniserar vår dataarkitektur med satsningar på Data Mesh, strömmande data i Kafka och ett skifte mot Google Cloud Platform (GCP) som vår centrala dataplattform. I detta arbete kommer den här rollen vara en viktig teamseplare för att bidra till Martechs förflyttningar.
Som Data Engineer hos oss kommer du att arbeta med hela kedjan av våra dataflöden. Du hanterar strömmande data i Kafka och gör information tillgänglig för olika användningsområden. Du utvecklar och bearbetar data i GCP och är med och förbereder Martech för ett fullt fungerande molnbaserat ekosystem.
Dina arbetsuppgifter spänner över flera områden – från utveckling, analys och systemdesign till CI/CD, testning och implementation. Du kommer även att vara delaktig i att hantera driftsfrågor och eventuella produktionsstörningar. Din roll blir central i utvecklingen av vårt nya, moderna datalandskap.
Hos Martech blir du en del av ett engagerat och kompetent team med stark laganda och en inkluderande kultur. Vi jobbar agilt och i nära samarbete med våra kollegor inom Försäljning och Marknad.
Är du den som kommer att göra det? Som person är du framåtlutad, kvalitetsmedveten och noggrann. Du trivs med att arbeta i team och att dela med dig av dina erfarenheter och kunskaper. Vi ser att du har en relevant utbildning samt några års arbetslivserfarenhet av att arbeta som Data Engineer.
Vi söker dig som har erfarenhet av:
Realtidsbearbetning av strömmande data med Kafka-relaterade verktyg
C#, Scala eller Java
Molntjänster som GCP eller AWS
DevOps

Extra meriterande om du har erfarenhet av:
Utveckling i Python eller JavaScript
Produktifiering av data enligt Data Mesh eller liknande Data Management-strategi
BigQuery

Terraform

Om Tech på Svenska Spel På Svenska Spel hanterar vi 10 000 000 transaktioner varje dag, året runt och på sex dagar har vi hanterat samma transaktionsvolym som den största pengaöverföringsappen gör på en månad. Varje dag utvecklar, driftar och supportar vi ett av världens mest avancerade spelsystem, vi är med andra ord ett techbolag som sysslar med spel - inte tvärtom. Det här kommer med ett ansvar, både för folkets drömmar och spänning, men även för deras spelande. Vi flyttar ständigt fram gränserna för vår tech och låter aldrig vår Drömmaskin stå still. Kom och utveckla den med oss!
Vi är Svenska Spel Svenska Spel är hela Sveriges spelbolag. Vi skapar hållbara och roliga spelupplevelser som bidrar till ett bättre Sverige. Genom spel som Triss, Stryktipset och Oddset ger vi våra fyra miljoner kunder spänning, glädje och drömmar. Våra spel är enkla och trygga och oavsett om man spelar online eller fysiskt, själv eller tillsammans med andra, så ska upplevelsen alltid vara positiv. Vi vill att fler ska spela hållbart hos oss och vår verksamhet ska bedrivas på ett socialt, ekonomiskt och miljömässigt ansvarsfullt sätt. Varje år går överskottet till statskassan. Vi är Sveriges största idrottssponsor och investerar nära 300 miljoner kronor årligen i svensk idrott. Vi är modiga, nyfikna och strävar efter enkelhet i allt vi gör samt skapar resultat tillsammans.
Är du nyfiken på våra förmåner? Då hittar du dem här!
Ansökan och kontaktuppgifter Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering i Visby eller Stockholm med möjlighet till flexibelt distansarbete. 
För frågor om tjänsten, kontakta Sofie Anlert, Chef Martech, Sofie.Anlert@svenskaspel.se
För frågor om rekryteringsprocessen, kontakta Team Talent Acquisition, teamta@svenskaspel.se
Vi utför intervjuer och urval löpande så tveka inte med att skicka in din ansökan redan idag. #LI-HYBRID

Ansök nu

Kommunikationsansvarig

Kommunikationsstrateg
Läs mer Apr 24
Drivs du av kommunikation som bygger förtroende, skapar värde och verkligen gör skillnad? Svenska Spel söker en kommunikationsansvarig till Kommunikation & Hållbarhet. Här får du ta helhetsansvar och driva innehåll som engagerar, påverkar och når fram – från första idé till färdig leverans i rätt kanal.
Vad kommer du att göra?
Du ansvarar för det proaktiva arbetet med vår koncernövergripande kommunikation. Det handlar om att stärka Svenska Spels varumärke, affär och samhällsroll genom tydlig och träffsäker kommunikation i både egna och förtjänade kanaler.
Du arbetar tillsammans med kollegor i vårt team Corporate Communication som består av kommunikationsexperter. Du samverkar med talespersoner, ämnesexperter och andra kanalansvariga för att skapa kommunikation med hög relevans och genomslagskraft. I rollen ingår att skapa engagerande berättelser i text, bild och rörligt format – från pressmeddelanden och nyhetsartiklar till bloggtexter och inlägg för sociala medier. Du deltar även i vår pressjour och stöttar talespersoner i mötet med media.
Fler exempel på arbetsuppgifter kan vara att
Identifiera nyheter och budskap med potential för genomslag i media och sociala medier
Initiera och genomföra proaktiva kommunikationsinsatser i relevanta kanaler
Producera pressmeddelanden, artiklar, bloggtexter, talarmanus och SoMe-inlägg
Rådgiva och stötta talespersoner i press- och kanalstrategiska frågor
Utveckla relationer med journalister och opinionsbildare

Är du den som kommer att göra det?
Du är trygg i hela kommunikationskedjan – från analys och idé till produktion och uppföljning. Med ett skarpt öga för både innehåll och kanalval anpassar du budskapet till målgruppen, oavsett om det handlar om en nyhet för pressen eller ett filmmanus för sociala medier. Du har erfarenhet av både redaktionellt arbete och digitala plattformar och är van att arbeta självständigt i en snabbrörlig miljö.
Vi tror att du har:
Några års erfarenhet av kvalificerat kommunikationsarbete, gärna från byrå eller större organisation
Mycket god språkbehandling och förmåga att växla ton efter kanal
Erfarenhet av innehållsproduktion i olika format och digital publicering (CMS, sociala medier)
God förståelse för medielogik och målgruppsanpassning

Meriterande om du även har:
Erfarenhet av fotografering, enklare bild- och videoredigering
Erfarenhet av rapportproduktion eller publikationer
Intresse för eller bakgrund inom spel, sport, samhällsfrågor eller hållbarhet

Vi är Svenska Spel 
Vi är stolta över att vara hela Sveriges spelbolag. Varje dag skapar vi spelglädje med omtanke och ger tillbaka till samhället. Med spel som Triss, Stryktipset och Oddset bjuder vi på spänning, gemenskap och drömmar – men vi är mer än bara ett spelbolag.

Som medarbetare hos oss är du en del av något större. Vi tar ansvar för att skapa en sund och hållbar spelmarknad där alla kan spela på ett tryggt och hållbart sätt. Vi säger nej till osunda intäkter och arbetar aktivt för att göra spelupplevelsen ännu bättre för våra kunder. Vi investerar också i samhället genom att varje år bidra med vårt överskott till statskassan och genom att vara Sveriges största idrottssponsor.
Hos oss möter du en kultur där vi lär oss varje dag, skapar resultat tillsammans och gör det enkelt. Vi är nyfikna, modiga och tror på kraften i att samarbeta. Våra olikheter är en styrka som hjälper oss att utvecklas, utmana oss själva och hitta nya lösningar. Tillsammans skapar vi en arbetsmiljö där vi delar kunskap, vågar testa nytt och alltid strävar efter att bli lite bättre – varje dag.
Vill du veta mer om våra förmåner? Besök: https://career.svenskaspel.se/pages/formaner

Ansökan och kontaktuppgifter 
Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering i Visby eller Stockholm med möjlighet till flexibelt distansarbete. På Svenska Spel utför vi jobbet där det passar bäst, ibland är det i hemmet och ibland på något av våra kontor.
För frågor om tjänsten, kontakta Andreas Jerat, Chef Corporate Communication, andreas.jerat@svenskaspel.se
För frågor om rekryteringsprocessen, kontakta Team Talent Acquisition, teamta@svenskaspel.se
Vi utför intervjuer och urval löpande så tveka inte med att skicka in din ansökan.
Vi vet att olika perspektiv och erfarenheter gör oss starkare. Därför strävar vi efter att skapa en arbetsplats där alla, oavsett bakgrund, kan trivas och utvecklas. Vi välkomnar ansökningar från personer med olika erfarenheter och ser fram emot att höra vad just du kan bidra med!
#LI-HYBRID

Ansök nu

Platform Engineer

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Apr 16
Se hit! Nu rekryterar vi på Svenska Spel ytterligare Platform Engineers till vårt Core Platform Dev-team. Sök om du är sugen på open source-tekniker, Cloud och att arbeta i ny teknik på en arbetsplats som präglas av enkelhet, lärande och att få saker att händatillsammans.
Vad kommer du att göra?
Som Platform Engineer får du chansen att utforska ny teknik, arbeta med open source, ta ansvar för plattformen och bidra till hela Svenska Spels organisation genom att leverera moderna och värdeskapande plattformstjänster.
Våra teamansvarar för olika plattformstjänster, som består av ett flertal förmågor och produkter. Nu behöver vi förstärka med kompetens kring DevEx och CI/CD. Du kommer arbeta med produkter som Kubernetes, ArgoCD, Backstage, GitHub, Codefresh och mycket annat inom CNCF-landskapet.
Vi kompletterar i och med den här tjänsten ett redan drivet, engagerat och kompetent team bestående av teamcoach, tech lead, produktägare, systemutvecklare och andra Platform Engineers.Vi har massor med spännande uppdrag inom domänen framöver. Sök och kom och häng med oss!
Är du den som kommer att göra det?
För att trivas och lyckas i rollentror vi att du är en person som gillar att gräva djupt i tekniska problem och hitta smarta lösningar, samtidigt som du värdesätter snabb iteration och kontinuerliga leveranser. För dig är det lika viktigt att ta fram en genomtänkt arkitektur som att faktiskt bygga, lära av användarfeedback och justera kursen därefter.
Du tar ansvar och jobbar självständigt när det behövs, men vet också att de bästa idéerna ofta föds tillsammans. Du gillar att samarbeta, både i ditt team och med andra delar av organisationen. Du står upp för dina idéer – men lyssnar också in andras perspektiv för att hitta bästa vägen framåt.
Du är den som fångar upp vad verksamheten behöver, samlar in feedback och förvandlar det till tekniska lösningar tillsammans med ditt team. Kort sagt – du gillar att vara där det händer och vill göra skillnad på riktigt.
Utöver ovanstående sitter du på följande erfarenheter och kompetenser:
Flerårig arbetslivserfarenhet som systemutvecklare eller som Platform Engineer
Flytande svenska och engelska i tal och skrift.

Du bör också känna igen dig i en eller flera av nedanstående
Erfarenhet avKubernetes
Erfarenhet av ett eller flera av följande programmeringsspråk: C#, Go, Javascript och Python
Erfarenhet av Helm och/eller Kustomize.
Erfarenhet av CI -flöden i Github Actions och/eller Jenkins.
Erfarenhet av CD-flöden i ArgoCD och/eller Flux.
Erfarenhet av att arbeta med molntjänster, inklusive migrering av system från on-prem till molnbaserade,cloud-nativelösningar

Om Tech på Svenska Spel
På Svenska Spel hanterar vi 10 000 000 transaktioner varje dag, året runt och på sex dagar har vi hanterat samma transaktionsvolym som den största pengaöverföringsappen gör på en månad. Varje dag utvecklar, driftar och supportar vi ett av världens mest avancerade spelsystem, vi är med andra ord ett techbolag som sysslar med spel - inte tvärtom. Det här kommer med ett ansvar, både för folkets drömmar och spänning, men även för deras spelande. Vi flyttar ständigt fram gränserna för vår tech och låter aldrig vår Drömmaskin stå still. Kom och utveckla den med oss!
Vi är Svenska Spel 
Svenska Spel är hela Sveriges spelbolag. Vi skapar hållbara och roliga spelupplevelser som bidrar till ett bättre Sverige. Genom spel som Triss, Stryktipset och Oddset ger vi våra fyra miljoner kunder spänning, glädje och drömmar. Våra spel är enkla och trygga och oavsett om man spelar online eller fysiskt, själv eller tillsammans med andra, så ska upplevelsen alltid vara positiv. Vi vill att fler ska spela hållbart hos oss och vår verksamhet ska bedrivas på ett socialt, ekonomiskt och miljömässigt ansvarsfullt sätt. Varje år går överskottet till statskassan. Vi är Sveriges största idrottssponsor och investerar nära 300 miljoner kronor årligen i svensk idrott. Vi är modiga, nyfikna och strävar efter enkelhet i allt vi gör samt skapar resultat tillsammans.
Är du nyfiken på våra förmåner? Då hittar du dem här!

Ansökan och kontaktuppgifter 
Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering i Solna eller i Visby med möjlighet till flexibelt distansarbete. Har du långt till båda orterna? Sök ändå! Vi tittar även på ansökningar från personer som vill jobba helt på distans.
Vi jobbar löpande med urval och intervjuer så tveka inte med att skicka in din ansökan redan idag.
För frågor om tjänsten, kontakta Maria Öberg, Chef Core Platform Dev, maria.oberg@svenskaspel.se
För frågor om rekryteringsprocessen, kontakta Team Talent Acquisition, teamta@svenskaspel.se #LI-HYBRID

Ansök nu

Chef IT-Produkter Tur

Driftchef, data
Läs mer Apr 14
Här kommer en chans som sällan dyker upp. Är du en nyfiken och driven ledare med passion för människor och teknik? Vi söker dig som vill leda och utveckla vårt produktutvecklingsteam inom Tech som är präglat av en arbetsmiljö med hög motivation, sammanhållning och glädje. Här får du stort eget ansvar och arbetar även nära affärssidan för att tillsammans med teamet skapa innovativa lösningar för spelbranschen. 
Vad kommer du att göra?
Som Chef IT Produkter Tur ansvarar du för att leda de team som ingår i gruppen tillsammans med teamcoacher, domänarkitekt och tekniska projektledare. I din roll har du ett helhetsansvar för ett antal utvecklingsteam inom området turspel och dess produkter så som Triss, Lotto och Eurojackpot samt produktnära tjänster som prenumeration, Gåva med mera. Du säkerställer att teamen har rätt kompetens och resurser på plats, samtidigt som du inspirerar dem att tänka nytt och hitta innovativa lösningar.
En viktig del av uppdraget är att arbeta nära affärssidan för att säkerställa rätt prioriteringar och leveranser i tid. Genom ett tätt samarbete bidrar du även till att forma affärsdrivande initiativ som stärker organisationens utveckling.
Du skapar goda förutsättningar för engagemang och en arbetsmiljö där trivsel och kreativitet står i fokus. Det innebär också ett ansvar för medarbetarnas utveckling och arbetsmiljö i såväl Stockholm som Visby.
Dessutom utvecklar du externa samarbeten med leverantörer och partners för att ytterligare stärka leveranskapaciteten och möjligheterna till innovation.
Är du den som kommer att göra det?
Som ledare är du beslutsmässig, transparent, närvarande och samarbetar aktivt med ditt team, andra ledare och externa partners för att skapa framgång. Genom aktivt lyssnande bygger du starka relationer och inspirerar andra att agera – alltid med vår företagskultur, vårt syfte och vår strategi som kompass.
Du ser förändring som en naturlig del av ditt ledarskap och vågar testa nya sätt att arbeta smartare. Misstag? Det händer! Men du lär dig av dem och delar med dig, för att både du och teamet ska utvecklas. För dina medarbetare är du inspirerande och stöttande genom såväl förändringar som i det dagliga.
Du sätter tydliga förväntningar genom klarspråk och konkret feedback – allt för att dina medarbetare och hela Svenska Spel ska lyckas.
Utöver ovanstående sitter du på följande erfarenheter och kompetenser
Gedigen erfarenhet av att forma och leda högpresterande agila team
God teknisk förståelse inom systemutveckling
God erfarenhet av förändringsledning och organisationsutveckling

Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av transaktionsintensiva miljöer eller spelbranschen.
Om Tech på Svenska Spel Vi hanterar dagligen stora transaktionsvolymer, och våra system är byggda för hög prestanda, skalbarhet och tillgänglighet. Vi är ett techbolag i framkant, där innovation och optimering av molnlösningar är en central del av vår strategi. Varje dag utvecklar, driftar och supportar vi ett av världens mest avancerade spelsystem. Det här kommer med ett ansvar, både för folkets drömmar och spänning, men även för deras spelande. Vi flyttar ständigt fram gränserna för vår tech och låter aldrig vår Drömmaskin stå still. Kom och utveckla den med oss!
Vi är Svenska Spel 
Svenska Spel är hela Sveriges spelbolag. Vi skapar hållbara och roliga spelupplevelser som bidrar till ett bättre Sverige. Genom spel som Triss, Stryktipset och Oddset ger vi våra fyra miljoner kunder spänning, glädje och drömmar. Våra spel är enkla och trygga och oavsett om man spelar online eller fysiskt, själv eller tillsammans med andra, så ska upplevelsen alltid vara positiv. Vi vill att fler ska spela hållbart hos oss och vår verksamhet ska bedrivas på ett socialt, ekonomiskt och miljömässigt ansvarsfullt sätt. Varje år går överskottet till statskassan. Vi är Sveriges största idrottssponsor och investerar nära 300 miljoner kronor årligen i svensk idrott. Vi är modiga, nyfikna och strävar efter enkelhet i allt vi gör samt skapar resultat tillsammans.
Är du nyfiken på våra förmåner? Då hittar du dem här:
https://career.svenskaspel.se/pages/formaner
Ansökan och kontaktuppgifter 
Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering i Visby eller Stockholm. Du kommer ha medarbetare på båda orter och resor kommer ingå i tjänsten.
Vi utför intervjuer och urval löpande, så tveka inte med att skicka in din ansökan så snart som möjligt.
För frågor om tjänsten, kontakta Christian Tönseth, Chef IT Tur, Retail, Vegas, CC & Interna IT-System, christian.tonseth@svenskaspel.se.
För frågor om rekryteringsprocessen, kontakta Team Talent Acquisition, teamta@svenskaspel.se.

Ansök nu

Campaign Manager

Produktchef, marknadsföring
Läs mer Mar 20
På Svenska Spel Tur arbetar vi med några av Sveriges största varumärken såsom Triss, Lotto, Eurojackpot och Keno. Vår strävan är att förverkliga människors drömmar – stora som små – och nu är det kanske dags för din dröm att bli sann? Vi söker nämligen efter en Campaign Manager för TURs alla varumärken. Låter det som ett riktigt drömjobb? Läs vidare och sök jobbet idag!
Vad kommer du att göra? Som Campaign manager har du ansvar för att utföra och optimera datadrivna medieköp, exempelvis genom programmatiska köpplattformar (DSP:s), sociala medier eller andra budgivningsmedier. Vi är en av Sveriges största annonsörer och gör våra digitala köp internt för både Svenska spel Tur och vårt koncernvarumärke.
Du kommer att säkerställa kampanjleveranser genom kontinuerlig uppföljning och förbättring. Dessutom optimerar du aktivt always on-närvaro och kampanjer ur både försäljnings- och varumärkesperspektiv. Du ansvarar för att säkerställa närvaron för köpt always-on-annonsering genom att kravställa nödvändigt material samt genomföra löpande, insiktsbaserade uppdateringar av annonsmaterial. Dessutom har du ansvar för kampanjuppföljningar, löpande återkoppling och att, i samråd med Paid Media-specialister, agera på framkomna insikter.
Som Campaign manager har du ansvar för att materialet och budskapet till våra kampanjer är korrekt, enhetligt och följer marknadsföringsriktlinjer, såväl som riktlinjer för respektive varumärke. Du har även ansvar för att säkra korrekt UTM-taggning av materialet. Rollen innefattar kontakt med många team och du behöver trivas med att ha många bollar i luften.
Denna roll tillhör vårt agila team med fokus på medieköp och produktion, där du också förväntas bidra till teamets uppdrag, agila arbetssätt och initiativ.
I rollen har du ett nära samarbete med digital produktionsledare, köpspecialister, Brand Managers, Chef Media Tur, Designers och mediebyrå.
Är du den som kommer att göra det? Du bör ha god kännedom om ny teknik och trender inom datadriven marknadsföring och brinnande intresse för digital marknadsföring, sociala medier och kommunikation. Samt kunskap inom kommunikation och marknadsföring i alla kanaler.
Mycket god förmåga att prioritera och arbeta med flera parallella projekt samtidigt samt att proaktivt initiera, driva och slutföra uppdrag enligt tidplan och inom budget. God förmåga i att arbeta självständigt såväl som att samarbeta med andra.
Goda kunskaper i Office-paketet, SharePoint och Microsoft Teams. Mycket goda språkkunskaper i svenska i tal och skrift.
Ett par års erfarenhet från mediebyrå som digital köpare (gärna även med AdOps erfrenhet) eller liknande är ett krav.
Om Svenska Spel Tur På Svenska Spel Tur skapar vi spänning, underhållning och glädje genom några av Sveriges mest omtyckta spel – Triss, Lotto och Eurojackpot. Varje dag ger vi människor chansen att drömma stort, oavsett om det är genom en digital kupong eller en fysisk lott.
Som medarbetare hos Svenska Spel är du en del av något större. Vi tar ansvar för att skapa en sund och hållbar spelmarknad där alla kan spela på ett tryggt och hållbart sätt. Vi säger nej till osunda intäkter och arbetar aktivt för att göra spelupplevelsen ännu bättre för våra kunder. Vi investerar också i samhället genom att varje år bidra med vårt överskott till statskassan och genom att vara Sveriges största idrottssponsor.
Ansökan och kontaktuppgifter Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering på något av våra kontor i Stockholm eller Visby med möjlighet till flexibelt distansarbete. På Svenska Spel utför vi jobbet där det passar bäst – ibland är det hemma och ibland på kontoret. Just nu ligger vårt Stockholmskontor i Solna men i maj flyttar vi in i nya, härliga lokaler vid Slussen.
Vi jobbar löpande med urval och intervjuer, så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag!
För frågor om tjänsten, kontakta Sara Blossborn, Chef Media Management & Performance Marketing, sara.blossborn@svenskaspel.se
För frågor om rekryteringsprocessen, kontakta Team Talent Acquisition, teamta@svenskaspel.se
#LI-HYBRID

Ansök nu