Stockholm: Hej fastighetsskötare/fastighetstekniker

Hitta ansökningsinfo om jobbet Hej fastighetsskötare/fastighetstekniker i Stockholm. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Stockholm inom den kategorin.

Publicerad: 2024-10-30 // Varaktighet: Heltid

Hos oss tycker vi om att arbeta mot tydliga mål och hitta nya vägar för att nå nya höjder. Vi tror på kraften och kreativiteten hos våra medarbetare. Hos oss finns alla förutsättningar att prestera, trivas och växa. Tillsammans under förenklar och skapar vi framtidens fastighetsägande.
Vi söker dig som vill arbeta som fastighetsskötare/fastighetstekniker och vara med och bidra till vår tillväxtresa samt utvecklas i din yrkesroll. Du kommer till ett företag med stort framtidsfokus och medarbetare som vill och kan ännu mer.
Om rollenSom fastighetsskötare/fastighetstekniker hos oss arbetar du i ett team med kollegor från olika avdelningar för att leverera hög kvalitet till kunderna. Våra kunder är bostadsrättsföreningar, privata hyresvärdar och fastighetsägare med kommersiella fastigheter och lokaler. I rollen ingår förutom tillsyn, skötsel och felavhjälpande underhåll även uppgifter som rör SBA och energi. Hos oss har du stora möjligheter att utvecklas i din roll och inom fastighetsdrift. Som fastighetsskötare/fastighetstekniker är du ute i de fastigheter vi förvaltar större delen av arbetsdagen. Du kommer använda en servicebil så B-körkort är ett krav.
Att arbeta på Fastighetsägarna Service innebär en möjlighet för dig att ha ett varierat och självständigt arbete med många kontaktytor. Här jobbar vi tillsammans, utan gränser, för att utveckla våra kunder och bibehålla långa relationer. På Fastighetsägarna Service är vi vår styrka.
Vem är du?Vi söker dig som trivs i en roll där du hanterar kontakter med beställare, boende och entreprenörer på ett affärsmässigt och professionellt sätt, du är vårt ansikte utåt! Vår företagskultur präglas av engagemang och passion och för att trivas uppskattar du en varierad arbetsdag med eget ansvar för att prioritera dina arbetsuppgifter. Det är även viktigt att du har god förmåga att snabbt sätta dig in i nya frågeställningar. Vi tycker kamratskap, laganda och ett gott skratt är viktiga ingredienser för att ha roligt tillsammans på jobbet. Att samarbeta och peppa varandra är också väldigt viktigt för gruppens framgång vilket vi hoppas att även du tycker när du väljer oss.
Att vara fastighetsskötare innebär ett varierande arbete där du dagligen ställs inför tekniska utmaningar och för att trivas i rollen krävs att du brinner för att lösa dessa. Vi är och ska vara kollegor som tar initiativ och ligger steget före och det är därför viktigt att du vill göra skillnad tillsammans med oss och resten av företaget. På Fastighetsägarna Service präglas vi av att vi vill och kan ännu mer – tillsammans.
Kvalifikationer
Minst 2 års erfarenhet inom fastighetsskötsel/fastighetsdrift
Relevant utbildning från gymnasie- eller yrkesskola är meriterande
God förståelse för fastighetsteknik samt grundläggande kunskaper inom el och VVS.
Goda kunskaper i svenska såväl tal som skrift
B-körkort
Vidareser vi att du är serviceorienterad med känsla för ett proffsigt kundbemötande. Du är också ansvarstagande och har förmåga att alltid se till kundens bästa.

Jobba hos oss!Vi på Fastighetsägarna Service är experter på fastighetsförvaltning och vår passion är att förenkla och skapa framtidens fastighetsägande. Med 150 år i branschen vet vi vad som ska göras, och framför allt hur det ska göras på bästa sätt. Hos oss jobbar vi med hela förvaltningen, som juridiska konsultationer, ekonomisk och teknisk förvaltning samt försäljning av fastighetsprodukter. Vi omsätter i dagsläget 300 miljoner kronor per år och är 280 medarbetare.
Vi sitter alla samlade på Alströmergatan 14 på Kungsholmen och det är viktigt för oss att våra medarbetare mår bra –varje vecka finns ledarledda träningspass i samarbete med SATS i våra egna lokaler och vi har fullt utrustat och nyrenoverat gym. Du har dessutom tillgång till Fastighetsägarnas utbildningar. Vill du lära känna oss ännu bättre? Följ oss påLinkedin.
Sök!På Fastighetsägarna Service är tempo vår motor – så avvakta inte till sista ansökningsdagen. Får vi in en ansökan från en intressant kandidat så drar vi igång med rekryteringsprocessen direkt!
Har du några frågor eller funderingar så kan du självklart nå mig via kontaktuppgifterna till höger.
Bästa hälsningar
Einar StormGruppchef fastighetsskötsel

Alla platsannonser →

Andra jobb i Stockholm som Fastighetsskötare/Fastighetsarbetare

Nedan visas andra jobb i Stockholm som Fastighetsskötare/Fastighetsarbetare.

Fastighetsförvaltare

Läs mer Maj 13
Som Fastighetsförvaltare på Ambeas fastighetsavdelning har du en möjlighet att tillsammans med ett engagerat team vara med och utveckla, ta fram rutiner och processer samt säkerställa den interna servicefunktionen.
Ambea bedriver omsorgsverksamhet och hyr och äger därför ett stort antal lokaler i hela Sverige, för att kunna bedriva exempelvis äldreboenden, behandlingshem och gruppbostäder. Ett fåtal verksamheter bedrivs i egenägda fastigheter. Ambea är en matrisorganisation varför fastighetsavdelningen är en stödjande funktion, medan ansvaret för fastigheter och kostnader finns i linjeorganisationen. Fastighetsavdelningen har som mål att göra det enkelt för linjen att bära detta ansvar, genom att förvalta hyreskontrakten på ett ansvarsfullt och effektivt sätt, sätta Ambea på kartan som en professionell aktör gentemot fastighetsägare, samt öka kunskapen om fastighetsfrågor generellt inom bolaget.
Som Fastighetsförvaltare bistår du våra verksamheter i renoverings/byggprojekt kopplat till lokalanpassningar samt är den person som verksamheterna som ingår i ditt portföljansvar vänder sig till kopplat till lokalfrågor eller fastighetsrelaterade tjänster. Du förväntas också vara delaktig i olika typer av administrativa projekt, som t ex upphandling av fastighetsrelaterade leverantörer av varor och tjänster eller utbildningsinsatser inom fastighetsområdet. Din portfölj kommer innefatta resor i tjänsten och är geografiskt spritt över ett stort område med fokus på norra Stockholm med ca 20% av den totala portföljen i Norrland. Du kommer rapportera till Förvaltningschef Fastighet. Exempel på uppgifter:
Portföljansvar, Stockholm/Norr (Inkluderar Norrland)
Ärendehantering, Freshservice
Projektledning av fastighetsrelaterade projekt och lokalanpassningar
Platsbesök inom ramen för portföljansvaret
Underhållsbesiktningar
Uppföljning Myndighetskrav
Brandsäkerhet / Brandskyddsarbete
Representant/ombud i form av Hyresgästombud
Upprättande och granskning av tilläggsavtal för större projekt kopplat till, lokalanpassningar
Gemensamma grupprojekt inom fastighetsavdelningen
Leverantörsuppföljning, avtalsuppföljning
Leverantörsuppföljning, fakturagranskning
Resor förväntas i tjänsten

Erfarenhetskrav
Minst 5 år år tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
Meriterande med tidigare erfarenhet inom Brandåtgärder
Relevant eftergymnasial utbildning
B-körkort

Personliga egenskaper
God administrativ förmåga
Goda kunskaper i Officepaketet
Lösningsorienterad och relationsbyggande
Självgående
Hög kommunikationsförmåga

Personliga egenskaper vi söker är god problemlösningsförmåga, affärsmässighet och förmågan att arbeta strukturerat. Att kunna kommunicera och föra en god och professionell dialog med chefer inom Ambeas linjeverksamhet är en framgångsfaktor för att lyckas i rollen. Vi söker medarbetare som får energi av förändring och lockas av att jobba tillsammans med ett blandat och engagerat team som brinner för fastighetsfrågor. Du har med fördel arbetat ett par år med liknande frågor och har en relevant utbildning inom fastighetsförvaltning.
Vår kultur genomsyras av våra värderingar – respekt, ansvar, enkelhet och kunskap.
Det här får du hos oss: • Ledarskapsutbildade chefer – samtliga chefer går vårt ledarprogram. • Karriär- och utvecklingsmöjligheter – vårt mål är att 7 av 10 personer ska kunna internrekryteras till chefsroller eller specialistroller. • Utbildning via vår egen utbildningsorganisation Lära – t ex att leda utan att vara chef, utbildning för dig som ska utbilda andra, rehabilitering, arbetsrätt, utvecklingssamtal och arbetsmiljö. Vi har självklart även kollektivavtal, förmånsportal, tjänstepension, försäkringar och friskvårdsbidrag.

Ansök nu

Miljövärd till Husby/Sollentuna

Läs mer Maj 6
Välkommen till Victoriahem, ett fastighetsbolag där både hyresgäster och personal trivs! Att vi har kommit så här långt är tack vare alla drivna, engagerade och kunniga medarbetare. Vår arbetsmetod är frihet under ansvar, tillsammans med en prestigelös anda som gör att vi vågar tänka nytt och prova nya idéer. Vi tar idag hand om ca 40 000 familjers hem och vi fortsätter växa.. Nu söker vi en serviceinriktad miljövärd till vårt fastighetsbestånd i Husby/Sollentuna. Är du är en serviceinriktad person med driv och motivation att ta dig in på arbetsmarknaden igen? Då vill vi höra från dig! Skicka in din ansökan redan idag, urval sker löpande!
Om tjänsten Rollen som miljövärd är en del av vårt Victoriahemprogram och är en tidsbegränsad anställning på upp till 18 månader. I rollen kommer du vara en del av ett team som arbetar med, framförallt, tillsyn och renhållning i och kring fastigheterna. Det innebär att du och ditt team ansvarar för att det är snyggt och rent på de gemensamma ytorna. Rollen kräver att du är social och serviceinriktad för att på ett bra sätt kunna upprätthålla goda kontakter med hyresgäster, leverantörer och underentreprenörer.
Dina arbetsuppgifter består bland annat av:
Yttre skötsel med renhållning av gårdsmiljöer
Ta hand om fastighetens allmänna ytor såsom sophantering, trapphus, källare och tvättstugor
Tillsyn i och kring fastigheterna - se till så att det är rent och snyggt
Enklare reparationer av exempel sittplatser, lekplatser och garage- och parkeringsplatser

Din profil
För att vara aktuell för tjänsten så ska du inneha B-körkort och vi ser gärna att du är boende hos oss på Victoriahem. Som person är du ansvarstagande, flexibel och självgående i det dagliga arbetet. Du är bra på att skapa goda relationer, gillar att vara utomhus och trivs med stundtals fysiskt ansträngande arbete. Erfarenhet och/eller utbildning inom området är meriterande, men inte ett krav. I den här tjänsten så värderar vi personlighet, motivation, och drivkraft för tjänsten högt.

Vi erbjuder
Victoriahem är ett bolag med korta beslutsvägar där frihet under ansvar gäller. Du kommer att få en självständig roll där du kan bidra med din kompetens och ambition till bolaget. Vi kommer utmana och stötta dig i din utveckling. Vi är ett ungt bolag med stora tillväxtplaner och vi utvecklas dagligen som individer och som bolag.
Övrig information
Start: Enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Placering: Husby/Sollentuna
Bakgrundkontroll är en del av rekryteringsprocessen

Ansökan
Välkommen med din ansökan här via vår karriärsida. Urval och intervjuer sker löpande så vi ser fram emot din ansökan så snart som möjligt. Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta vår förvaltare med personalansvar Daniella Laic på daniella.laic@victoriahem.se.
Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Fastighetsskötare

Läs mer Apr 7
Vi är inte som andra fastighetsbolag. Vi är Balder. Vill du vara med på en spännande resa inom fastighetsbranschen? Hos oss får du möjligheten att arbeta i en snabbväxande organisation med stort fokus på både bostäder och kommersiella fastigheter. Vår snabba utveckling är ett resultat av investeringar såväl som kunniga och engagerade medarbetare som tillsammans skapar resultat. Vi tycker att det är roligt att arbeta med fastigheter, alltid vara i farten och dessutom leverera hög service! Tycker du som oss?
Vi söker nu en fastighetsskötare för ett vikariat på 5 månader.
Vad kan vi erbjuda dig? I rollen som fastighetsskötare kommer du att ha ansvar för 250 lägenheter, 2 hotell och 3 nya kommersiella fastigheter, där det största fokuset ligger på bostäder. Du kommer att arbeta självständigt men i nära samarbete med förvaltare, uthyrare och andra kollegor för att skapa de bästa förutsättningarna för våra hyresgäster. Arbetet innebär att du planerar och lägger upp dina arbetsuppgifter samt håller kontakt med hyresgäster och entreprenörer.
Dina arbetsuppgifter kommer att innefatta underhåll och förebyggande arbete i och runt våra fastigheter, som ronderingar, mottagande och utförande av felanmälan samt återkoppling till kund.
Vad kan du erbjuda oss? För att trivas hos oss är det viktigt att du gillar att jobba med människor och att du sätter ett värde på hög service. Hur du har lärt dig ta hand om fastigheter är egentligen inte avgörande. Kanske har du studerat, kanske har du rustat själv hemma eller rent av byggt något? Det viktigaste för oss är att du är nyfiken och vill lära dig mer!
Vissa delar av ditt arbete sker digitalt så det krävs viss datorvana och användning av iPhone. Du behöver även kunna behärska det svenska språket i tal och skrift, inneha manuellt B-körkort samt ha god fysik då tjänsten innebär ett aktivt arbete.
Det är meriterande om du har kunskap inom elektriska installationer, VVS-tekniska anläggningar, ventilation samt styr- och reglerteknik.
Låter detta som en tjänst för dig? Kul! Vi arbetar med löpande urval så skicka in din ansökan redan idag. Tjänsten är ett vikariat på 5 månader. Tjänsten är placerad på vårt kontor i Uppsala, med arbete på plats fem dagar i veckan. I denna process ber vi dig inte skicka med personligt brev, utan vill i stället att du besvarar våra urvalsfrågor. Vi använder oss av rekryteringstester för att hjälpa oss göra ett så bra och objektivt urval som möjligt. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterare Matina Khosravian på matina.khosravian@balder.se.
Hjärtligt välkommen till en bransch full av möjligheter!

Ansök nu

Fastighetsskötare

Läs mer Mar 21
Vi är inte som andra fastighetsbolag. Vi är Balder. Vill du vara med på en spännande resa inom fastighetsbranschen? Hos oss får du möjligheten att arbeta i en snabbväxande organisation med stort fokus på både bostäder och kommersiella fastigheter. Vår snabba utveckling är ett resultat av investeringar såväl som kunniga och engagerade medarbetare som tillsammans skapar resultat. Vi tycker att det är roligt att arbeta med fastigheter, alltid vara i farten och dessutom leverera hög service! Tycker du som oss?
Vi söker nu en fastighetsskötare för ett vikariat på 5 månader.
Vad kan vi erbjuda dig? I rollen som fastighetsskötare kommer du att ha ansvar för 250 lägenheter, 2 hotell och 3 nya kommersiella fastigheter, där det största fokuset ligger på bostäder. Du kommer att arbeta självständigt men i nära samarbete med förvaltare, uthyrare och andra kollegor för att skapa de bästa förutsättningarna för våra hyresgäster. Arbetet innebär att du planerar och lägger upp dina arbetsuppgifter samt håller kontakt med hyresgäster och entreprenörer.
Dina arbetsuppgifter kommer att innefatta underhåll och förebyggande arbete i och runt våra fastigheter, som ronderingar, mottagande och utförande av felanmälan samt återkoppling till kund.
Vad kan du erbjuda oss? För att trivas hos oss är det viktigt att du gillar att jobba med människor och att du sätter ett värde på hög service. Hur du har lärt dig ta hand om fastigheter är egentligen inte avgörande. Kanske har du studerat, kanske har du rustat själv hemma eller rent av byggt något? Det viktigaste för oss är att du är nyfiken och vill lära dig mer!
Vissa delar av ditt arbete sker digitalt så det krävs viss datorvana och användning av iPhone. Du behöver även kunna behärska det svenska språket i tal och skrift, inneha manuellt B-körkort samt ha god fysik då tjänsten innebär ett aktivt arbete.
Det är meriterande om du har kunskap inom elektriska installationer, VVS-tekniska anläggningar, ventilation samt styr- och reglerteknik.
Låter detta som en tjänst för dig? Kul! Vi arbetar med löpande urval så skicka in din ansökan redan idag. Tjänsten är ett vikariat på 5 månader. Tjänsten är placerad på vårt kontor i Uppsala, med arbete på plats fem dagar i veckan. I denna process ber vi dig inte skicka med personligt brev, utan vill i stället att du besvarar våra urvalsfrågor. Vi använder oss av rekryteringstester för att hjälpa oss göra ett så bra och objektivt urval som möjligt. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterare Matina Khosravian på matina.khosravian@balder.se.
Hjärtligt välkommen till en bransch full av möjligheter!

Ansök nu

Fastighetsskötare till vår kund

Läs mer Jan 23
Fastighetsskötare till vår kund
Är du på jakt efter ditt nya jobb inom fastighetsservice och kan påbörja en tjänst omgående? Då kan detta vara din chans att arbeta i en bred roll i ett framåtlutat bolag! Vi söker en Fastighetsskötare till vår kund i Stockholm.
Om tjänsten
Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar tills vidare. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos vår kund.
Om företaget
I dagsläget är vår kund konfidentiell, men under rekryteringsprocessen kommer du att få mer information kring kunden.
Om rollen som Fastighetsskötare
I rollen arbetar du självständigt och utgår hemifrån. Du får ett schema, på daglig eller veckobasis med information kring ärenden som behöver följas upp. I rollen har du tillgång till en bil som du nyttjar i tjänsten för resor inom Stockholm med omnejd.
Arbetsuppgifter
Underhåll av siter, inomhus och utomhus
Enklare reparationer och tekniskt underhåll
Funktionskontroller
Proaktivt arbete för att upptäcka framtida ärenden

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper
Erfarenhet av en liknande roll inom vaktmästeri eller fastighetsservice
B-körkort för manuell bil
God system- och datorvana
Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift.

Du trivs med ett varierat, aktivt och operativt arbete. Du är van att hantera olika arbetsuppgifter och har tekniska förståelse. Du trivs med att arbeta både i grupp och självständigt.Som person är du engagerad, nyfiken samt har ett intresse för teknik och tycker om att lösa problem. Du har även förmågan att självständigt strukturera och organisera ditt arbete. Du är duktig på att följa instruktioner såväl som att instruera andra.
Övrig information
Start: Omgående Plats: Stockholm
Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan.
Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till info@bravura.se eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval.
Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Andra jobb i Stockholm från Fastighetsägarna Service Stockholm AB

Nedan visas andra jobb i Stockholm från Fastighetsägarna Service Stockholm AB .

Senior administratör

Backofficepersonal
Läs mer Jun 5
Hos oss tycker vi om att arbeta mot tydliga mål och hitta nya vägar för att nå nya höjder. Vi tror på kraften och kreativiteten hos våra medarbetare. Hos oss finns alla förutsättningar för att prestera, trivas och växa. Tillsammans under ett tak förenklar och skapar vi framtidens fastighetsägande.  
Jag söker en senior administratör inom hyresförhandling för affärsområde juridik med potential att växa in i en roll som teamledare. Har du lång erfarenhet av administration och vet hur man får saker att hända utan att tappa helheten? Då kan det här vara rätt möjlighet för dig. Jag söker dig som är nyfiken på juridik inom fastighetsbranschen och som tycker om att hitta nya sätt för att förenkla för dig själv, dina kollegor och våra kunder.
Om rollen Som senior administratör hos oss har du en nyckelroll i att få vardagen att fungera både i detaljerna och i helheten. Du stöttar kollegor med diverse administrativa uppgifter, har daglig kontakt med kunder, förvaltare och Hyresgästföreningens administration. Du ansvarar för att fördela ärenden, hantera post/mejl, fakturering samt administrering av vårt förhandlings- och affärssystem.
Du utvecklar spetskompetens inom kommunikation, informationshantering och kvalitetsutveckling samtidigt som du effektiviserar arbetssätt och skapar struktur – alltid med fokus på god service till såväl kunder som kollegor. Dessutom är du superuser och kvalitetsansvarig för systemen där du säkerställer att all information håller hög kvalitet.
Ingen dag är den andra lik – det krävs därför att du har lätt för att navigera i en föränderlig vardag, känner dig trygg i att fatta egna beslut och prioritera när mycket händer samtidigt.
Vem är du? Du kommer till ett företag som verkligen vill och kan ännu mer. Hos oss arbetar du i en företagskultur där vi brinner för att göra det enklare och smartare – här värdesätter vi både din vilja att lära och din förmåga att ta reda på svar när vägen inte är självklar. Du är trygg i att hantera flera uppgifter samtidigt och tycker om att självständigt prioritera i ett ibland högt tempo. Med din strukturerade och lugna approach tar du lätt till dig och sorterar stora mängder information, så att du alltid vet vad som är viktigast att göra härnäst.
Som person är du serviceinriktad och tillmötesgående samt trivs med att stötta teamet i de olika affärssystemen. Du är van vid många kontaktytor och drivs av att bidra med smarta lösningar som gör skillnad. Jag ser också att du har en tydlig fallenhet för ledarskap - för rätt person finns det möjlighet att på sikt axla en roll som teamledare för administratörsteamet.
För att axla rollen som senior administratör ser jag att du:
Har minst 5 års erfarenhet av kvalificerat administrativt arbete
Är van att arbeta i affärssystem och ärendehanteringssystem samt har goda kunskaper i Excel
Har du erfarenhet från fastighetsbranschen och/eller juridisk administration är det meriterande men inte ett krav
Jobba hos oss! 
Vi på Fastighetsägarna Service är experter på fastighetsförvaltning och vår passion är att förenkla och skapa framtidens fastighetsägande. Med 150 år i branschen vet vi vad som ska göras, och framför allt hur det ska göras på bästa sätt. Hos oss jobbar vi med hela förvaltningen, som juridiska konsultationer, ekonomisk och teknisk förvaltning samt försäljning av fastighetsprodukter. Vi omsätter i dagsläget 300 miljoner kronor per år och är 280 medarbetare. 
Vi sitter alla samlade på Alströmergatan 14 på Kungsholmen och det är viktigt för oss att våra medarbetare mår bra – varje vecka finns ledarledda träningspass i samarbete med SATS i våra egna lokaler och vi har fullt utrustat gym. Du har dessutom tillgång till Fastighetsägarnas utbildningar.  Vill du lära känna oss ännu bättre? Följ oss på Linkedin.
Sök!På Fastighetsägarna Service är tempo vår motor – så avvakta inte till sista ansökningsdagen. Får vi in en ansökan från en intressant kandidat så drar vi igång med rekryteringsprocessen direkt!  
Har du några frågor eller funderingar så kan du självklart nå mig via kontaktuppgifterna till höger.
Bästa hälsningar,
Adam Andsberg Gruppchef hyresförhandling

Ansök nu

Hej drifttekniker!

Fastighetstekniker/Drifttekniker, fastighet
Läs mer Maj 28
Hos oss tycker vi om att arbeta mot tydliga mål och hitta nya vägar för nå dit. Vi tror på kraften och kreativiteten hos våra medarbetare. Här finns alla förutsättningar för att prestera, trivas och växa. Tillsammans under ett tak förenklar och skapar vi framtidens fastighetsägande.
Vi söker dig som har längre erfarenhet som drifttekniker och vill arbeta proaktivt med tekniska installationer. Du kommer till ett företag med stort framtidsfokus där vi jobbar tillsammans för att nå våra mål och växa. Det finns stor möjlighet att utvecklas i rollen och som vår nya kollega blir du en viktig del i att vi lyckas och når dit vi vill.
Om rollen Som drifttekniker är du ansvarig för att våra kunders fastigheter har väl fungerande system för värme, vatten och ventilation och strävar efter lägre energiförbrukning. Du arbetar i kommersiella fastigheter och bostads- och industrifastigheter, har omfattande kundkontakter samt leder även mindre projekt.
Vidare har du ett komplext och varierande arbete där du dagligen ställs inför tekniska utmaningar. För att trivas i rollen är det därför viktigt att du tycker om att lösa dessa och att ständigt föreslå förbättringar. Sedvanliga arbetsuppgifter är bland annat avhjälpande underhåll, felsökning, byte av pumpar, lagerbyten, ställdon, hantera driftlarm samt kontroll och injustering av värme och ventilation mm. Förutom tillsyn och skötsel av anläggningar ansvarar du för framtagande och uppföljning av energistatistik samt identifierar nya affärsmöjligheter och tar fram kundanpassade upplägg och offerter. Därtill utför du energioptimeringar samt deltar i analysarbete av energianvändningen i fastigheterna. Du hanterar och följer upp arbetsorder i ärendehanteringssystem, ansvarar för och utför strukturerade tillsyner, skötsel och underhåll av drifttekniska utrymmen enligt våra kunders avtal. Du ansvarar också för, och utför, rapportskrivning gällande försörjningssystem samt tar fram åtgärdsförslag. Du sitter också med annan rapportering, som att ta fram förbrukningsstatistik eller annan nödvändig dokumentation. Sammanfattningsvis ansvarar du för att uppdragen utförs enligt avtalens innehåll avseende tekniskt utförande, miljö, lagar och förordningar. 
En viktig del av rollen är också att du agerar rådgivande gentemot dina kollegor och kunder gällande olika driftfrågor. Därför är det viktigt att du hittar synergier i hur du, energiingenjörer, förvaltare och fastighetsskötare kan samarbeta på ett ännu bättre sätt. Vi jobbar tillsammans, utan gränser, för att utveckla våra kunder och bibehålla långa relationer. På Fastighetsägarna Service är vi vår styrka.
Du förfogar över en servicebil och större delen av arbetsdagen är du ute i de fastigheter vi förvaltar.
Vem är du? Vi söker dig som trivs i en roll som innebär att du är steget före och hanterar kontakten med kund på ett proaktivt och affärsmässigt sätt. Du har även en god förmåga för att utveckla kundrelationen och affären. Det innebär bland annat att du har förmågan att se kundnyttan i beslut och handlingar. Hos oss arbetar du i en företagskultur som innebär samarbete över gränser och det är viktigt att du trivs med att ha många olika kontaktytor. Hos oss är självledarskap, kamratskap, laganda och ett gott skratt viktiga ingredienser för att trivas och ha roligt tillsammans på jobbet. Att samarbeta, dela med sig av kunskaper och peppa varandra har stor betydelse för gruppens framgång vilket vi hoppas att även du tycker är viktigt när du väljer oss.
Kvalifikationer
- Minst fyra års erfarenhet som drifttekniker  - Relevant utbildning inom driftteknik - Goda kunskaper inom Styr & Regler, ventilation och energioptimering - Goda kunskaper inom värme och värmepumpar - Erfarenhet av att kalkylera kostnader och tidsåtgång för olika insatser - Erfarenhet från arbete i bostadsfastigheter och kommersiella fastigheter - Goda kunskaper i Microsoft Office - God förmåga att kommunicera i tal och skrift - B-körkort
Jobba hos oss! Vi på Fastighetsägarna Service är experter på fastighetsförvaltning och vår passion är att förenkla och skapa framtidens fastighetsägande. Med 150 år i branschen vet vi vad som ska göras, och framför allt hur det ska göras på bästa sätt. Hos oss jobbar vi med hela förvaltningen, som juridiska konsultationer, ekonomisk och teknisk förvaltning samt försäljning av fastighetsprodukter. Vi omsätter i dagsläget 300 miljoner kronor per år och är 280 medarbetare. 
Vi sitter alla samlade på Alströmergatan 14 på Kungsholmen och det är viktigt för oss att våra medarbetare mår bra – varje vecka finns ledarledda träningspass i samarbete med SATS i våra egna lokaler och vi har fullt utrustat gym. Du har dessutom tillgång till Fastighetsägarnas utbildningar.  Vill du lära känna oss ännu bättre? Följ oss på Linkedin.
Sök!På Fastighetsägarna Service är tempo vår motor – så avvakta inte till sista ansökningsdagen. Får vi in en ansökan från en intressant kandidat så drar vi igång med rekryteringsprocessen direkt!  
Har du några frågor eller funderingar så kan du självklart nå mig via kontaktuppgifterna till höger.
Bästa hälsningar
Christer Hansson, Gruppchef fastighetsskötsel

Ansök nu

Erfaren bolagsekonom

Redovisningsekonom
Läs mer Apr 3
Hos oss tycker vi om att arbeta mot tydliga mål och hitta nya vägar för att nå nya höjder. Vi tror på kraften och kreativiteten hos våra medarbetare. Hos oss finns alla förutsättningar för att prestera, trivas och växa. Tillsammans under ett tak förenklar och skapar vi framtidens fastighetsägande.
Om rollen I din här rollen söker vi efter en erfaren och serviceinriktad bolagsekonom som utgör ankaret för just dina kunder och drivs av hög kundnöjdhet. Du tycker om att jobba mot deadlines och vill bli en del av det team som levererar Fastighetsägarnas tjänster till kund.
Rollen innebär bland annat att du, i ett nära samarbete med kunden, hanterar avancerade redovisningsfrågor, inkomstdeklarationer, upprättar bokslut och årsredovisningar. Du kommer att hantera löpande rapportering till kund och rapportering till myndigheter. Du kommer att analysera information till beslutsunderlag som till exempel budget och prognoser samt vara med och utveckla befintliga system och processer. I rollen ingår även koncernredovisning.
Vem är du? För att vara framgångsrik i rollen tror vi att du har:

Relevant utbildning inom ekonomi.
Flera års erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete, gärna som kundansvarig.
Erfarenhet av redovisning inom fastighetsbolag eller från arbete på redovisningsbyrå.
Erfarenhet och kunskaper inom koncernredovisning
Erfarenhet inom K2/K3 samt IFRS.

Erfarenhet av Unit4 ERP är meriterande. Eftersom många av våra kunder har en internationell prägel, behöver du vara obehindrad i engelska, både i tal och skrift. För att lyckas i rollen som bolagsekonom krävs också att du känner dig trygg i de arbetsuppgifter som beskrivs under avsnittet "Om rollen".


Jobba hos oss! Vi på Fastighetsägarna Service är experter på fastighetsförvaltning och vår passion är att förenkla och skapa framtidens fastighetsägande. Med 150 år i branschen vet vi vad som ska göras, och framför allt hur det ska göras på bästa sätt. Hos oss jobbar vi med hela förvaltningen, som juridiska konsultationer, ekonomisk och teknisk förvaltning samt försäljning av fastighetsprodukter. Vi omsätter i dagsläget 300 miljoner kronor per år och är 280 medarbetare.
Vi sitter alla samlade på Alströmergatan 14 på Kungsholmen och det är viktigt för oss att våra medarbetare mår bra – varje vecka finns ledarledda träningspass i samarbete med SATS i våra egna lokaler och vi har fullt utrustat och nyrenoverat gym. Du har dessutom tillgång till Fastighetsägarnas utbildningar. Vill du lära känna oss ännu bättre? Följ oss på Linkedin.

Sök!På Fastighetsägarna Service är tempo vår motor – så avvakta inte till sista ansökningsdagen. Får vi in en ansökan från en intressant kandidat så drar vi igång med rekryteringsprocessen direkt!
Har du några frågor eller funderingar så kan du självklart nå mig via kontaktuppgifterna till höger.
Bästa hälsningar
Sandra Leichel
Gruppchef ekonomisk förvaltning, kommersiellt

Ansök nu

Avgift- och hyresförvaltare

Ekonomiassistent
Läs mer Jan 8
På Fastighetsägarna Service tycker vi om att jobba mot tydliga mål och hitta nya vägar för att nå nya höjder. Vi tror på kraften och kreativiteten hos våra medarbetare. Hos oss finns alla förutsättningar för att prestera, trivas och växa. Tillsammans under ett tak förenklar och skapar vi framtidens fastighetsägande. Vi är challengers!
Har du en fallenhet för både kundkontakt och siffror? Är du intresserad av fastighetsbranschen och vill jobba i ett företag med stort framtidsfokus? Börja jobba hos oss som avgifts- och hyresförvaltare och bli en del av ett superteam!
Om rollen Som avgifts- och hyresförvaltare ansvarar du bland annat för administration av hyror och avgifter, registrering av överlåtelser, lokalkontrakt, uthyrning av garage och parkeringsplatser för våra kunder som är privata fastighetsägare och bostadsrättsföreningar. Du kommer främst att ha kontakt med fastighetsägare, brf-styrelser men även med boende, mäklare och banker.
Du ingår i ett team om 20 personer som tillsammans jobbar för att svara på kundernas frågor över telefon, ärendehanteringssystem och i den digitala kundportalen. Teamet har ett nära samarbete med vår kundservice, ekonomer och förvaltare men även med andra kollegor i organisationen som jobbar inom områden som teknik och juridik. Hos oss får du en möjlighet att vara en viktig del i arbetet med att hitta nya bättre lösningar och utveckla våra arbetsprocesser som gör att vi blir ännu bättre.
Vem är du? Du kommer till ett företag som vill och kan ännu mer. Hos oss arbetar du i en företagskultur där tempo är vår motor och du känner dig trygg i din vilja att lära dig och din förmåga att hitta svar. För att du ska trivas i rollen är det därför viktigt att du är självgående och har ett lösningsorienterat förhållningssätt. Vi är och ska vara kollegor som tar initiativ och som är steget före och det är viktigt att vi vågar utmanas och pröva nytt. Att vi har roligt tillsammans och kan peppa varandra inom teamet är också väldigt viktigt - det vill vi att du också tycker när du väljer oss! Då tjänsten innefattas av en stor dos kundkontakt så tror vi att dina kollegor beskriver dig som en serviceminded och prestigelös person som också har förmågan att se helheten. Vi tror även att du har en förkärlek för siffror och ett gott affärssinne.
För att axla rollen ser vi att du har utbildning inom ekonomi eller arbetat i en liknande roll innan där du även har erfarenhet av att ha arbetat i en kundnära roll. Vidare har du en god vana av att ha arbetat i affärssystem samt ärendehanteringssystem, det är meriterande att ha jobbat i Unit4/PM likväl som att ha goda kunskaper inom Excel. Viss juridisk förståelse (bostadsrätts- och hyreslagen) är en fördel men inte ett krav. Utöver ovan ser vi även att du har goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift.

Jobba hos oss!Vi på Fastighetsägarna Service är experter på fastighetsförvaltning och vår passion är att förenkla och skapa framtidens fastighetsägande. Med 150 år i branschen vet vi vad som ska göras, och framför allt hur det ska göras på bästa sätt. Hos oss jobbar vi med hela förvaltningen, som juridiska konsultationer, ekonomisk och teknisk förvaltning samt försäljning av fastighetsprodukter. Vi omsätter i dagsläget 300 miljoner kronor per år och är 280 medarbetare.
Vi sitter alla samlade på Alströmergatan 14 på Kungsholmen och det är viktigt för oss att våra medarbetare mår bra –varje vecka finns ledarledda träningspass i samarbete med SATS i våra egna lokaler och vi har fullt utrustat gym. Du har dessutom tillgång till Fastighetsägarnas utbildningar. Vill du lära känna oss ännu bättre? Följ oss påLinkedin.
Sök!På Fastighetsägarna Service är tempo vår motor – så avvakta inte till sista ansökningsdagen. Får vi in en ansökan från en intressant kandidat så drar vi igång med rekryteringsprocessen direkt!
Har du några frågor eller funderingar så kan du självklart nå mig via kontaktuppgifterna till höger.
Bästa hälsningar
Emelie Kyhlstedt
Chef avgift- och hyresförvaltare

Ansök nu

Bolagsekonom

Redovisningsekonom
Läs mer Jan 13
Hos oss tycker vi om att arbeta mot tydliga mål och hitta nya vägar för att nå nya höjder. Vi tror på kraften och kreativiteten hos våra medarbetare. Hos oss finns alla förutsättningar för att prestera, trivas och växa. Tillsammans under ett tak förenklar och skapar vi framtidens fastighetsägande.
Om rollenI din här rollen söker vi efter en erfaren och serviceinriktad bolagsekonom som utgör ankaret för just dina kunder och du drivs av hög kundnöjdhet. Du tycker om att jobba mot deadlines och vill bli en del av det team som levererar Fastighetsägarnas tjänster till kund.
Rollen innebär bland annat att du, i ett nära samarbete med kunden, hanterar avancerade redovisningsfrågor, inkomstdeklarationer, upprättar bokslut och årsredovisningar. Du kommer att hantera löpande rapportering till kund och rapportering till myndigheter. Du kommer att analysera information till beslutsunderlag som till exempel budget och prognoser samt vara med och utveckla befintliga system och processer. I rollen ingår även koncernredovisning.
Vem är du?För att vara framgångsrik i rollen tror vi att du har:

Relevantutbildning inom ekonomi.
Flera års erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete, gärna som kundansvarig.
Erfarenhet av redovisning inom fastighetsbolag eller från arbete på redovisningsbyrå.
Erfarenhet och kunskaper inom koncernredovisning
Erfarenhet inom K2/K3 samt IFRS.

Erfarenhet av Unit4 ERP är meriterande. Eftersom många av våra kunder har en internationell prägel, behöver du vara obehindrad i engelska, både i tal och skrift. För att lyckas i rollen som bolagsekonom krävs också att du känner dig trygg i de arbetsuppgifter som beskrivs under avsnittet "Om rollen".


Jobba hos oss!Vi på Fastighetsägarna Service är experter på fastighetsförvaltning och vår passion är att förenkla och skapa framtidens fastighetsägande. Med 150 år i branschen vet vi vad som ska göras, och framför allt hur det ska göras på bästa sätt. Hos oss jobbar vi med hela förvaltningen, som juridiska konsultationer, ekonomisk och teknisk förvaltning samt försäljning av fastighetsprodukter. Vi omsätter i dagsläget 300 miljoner kronor per år och är 280 medarbetare.
Vi sitter alla samlade på Alströmergatan 14 på Kungsholmen och det är viktigt för oss att våra medarbetare mår bra – varje vecka finns ledarledda träningspass i samarbete med SATS i våra egna lokaler och vi har fullt utrustat och nyrenoverat gym. Du har dessutom tillgång till Fastighetsägarnas utbildningar. Vill du lära känna oss ännu bättre? Följ oss på Linkedin.

Sök!På Fastighetsägarna Service är tempo vår motor – så avvakta inte till sista ansökningsdagen. Får vi in en ansökan från en intressant kandidat så drar vi igång med rekryteringsprocessen direkt!
Har du några frågor eller funderingar så kan du självklart nå mig via kontaktuppgifterna till höger.
Bästa hälsningar
Sandra Leichel
Gruppchef ekonomisk förvaltning, kommersiellt

Ansök nu

Hej bolagsekonom, kommersiella kunder!

Redovisningsekonom
Läs mer Dec 11
Hos oss tycker vi om att arbeta mot tydliga mål och hitta nya vägar för att nå nya höjder. Vi tror på kraften och kreativiteten hos våra medarbetare. Hos oss finns alla förutsättningar för att prestera, trivas och växa. Tillsammans under ett tak förenklar och skapar vi framtidens fastighetsägande.
Om rollenI din här rollen söker vi efter en erfaren och serviceinriktad bolagsekonom som utgör ankaret för just dina kunder och du drivs av hög kundnöjdhet. Du tycker om att jobba mot deadlines och vill bli en del av det team som levererar Fastighetsägarnas tjänster till kund.
Rollen innebär bland annat att du, i ett nära samarbete med kunden, hanterar avancerade redovisningsfrågor, inkomstdeklarationer, upprättar bokslut och årsredovisningar. Du kommer att hantera löpande rapportering till kund och rapportering till myndigheter. Du kommer att analysera information till beslutsunderlag som till exempel budget och prognoser samt vara med och utveckla befintliga system och processer. I rollen ingår även koncernredovisning.
Vem är du?För att vara framgångsrik i rollen tror vi att du har:

Relevantutbildning inom ekonomi.
Flera års erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete, gärna som kundansvarig.
Erfarenhet av redovisning inom fastighetsbolag eller från arbete på redovisningsbyrå.
Erfarenhet och kunskaper inom koncernredovisning
Erfarenhet inom K2/K3 samt IFRS.

Erfarenhet av Unit4 ERP är meriterande. Eftersom många av våra kunder har en internationell prägel, behöver du vara obehindrad i engelska, både i tal och skrift. För att lyckas i rollen som bolagsekonom krävs också att du känner dig trygg i de arbetsuppgifter som beskrivs under avsnittet "Om rollen".


Jobba hos oss!Vi på Fastighetsägarna Service är experter på fastighetsförvaltning och vår passion är att förenkla och skapa framtidens fastighetsägande. Med 150 år i branschen vet vi vad som ska göras, och framför allt hur det ska göras på bästa sätt. Hos oss jobbar vi med hela förvaltningen, som juridiska konsultationer, ekonomisk och teknisk förvaltning samt försäljning av fastighetsprodukter. Vi omsätter i dagsläget 300 miljoner kronor per år och är 280 medarbetare.
Vi sitter alla samlade på Alströmergatan 14 på Kungsholmen och det är viktigt för oss att våra medarbetare mår bra – varje vecka finns ledarledda träningspass i samarbete med SATS i våra egna lokaler och vi har fullt utrustat och nyrenoverat gym. Du har dessutom tillgång till Fastighetsägarnas utbildningar. Vill du lära känna oss ännu bättre? Följ oss på Linkedin.

Sök!På Fastighetsägarna Service är tempo vår motor – så avvakta inte till sista ansökningsdagen. Får vi in en ansökan från en intressant kandidat så drar vi igång med rekryteringsprocessen direkt!
Har du några frågor eller funderingar så kan du självklart nå mig via kontaktuppgifterna till höger.
Bästa hälsningar
Sandra Leichel
Gruppchef ekonomisk förvaltning, kommersiellt

Ansök nu