Stockholm: Beredskapshandläggare

Hitta ansökningsinfo om jobbet Beredskapshandläggare i Stockholm. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Stockholm inom den kategorin.

Publicerad: 2024-10-30 // Varaktighet: Heltid

Motiveras du av att arbeta inom ett område som kräver noggrannhet och ett mycket högt säkerhetsmedvetande? Vill du ha ett betydelsefullt arbete med stort ansvar och många kontaktytor? Då ska du söka tjänsten som beredskapshandläggare på Säkerhetspolisen. Välkommen med din ansökan.
Vårt uppdrag är Sveriges säkerhet.


Så här arbetar vi på Säkerhetspolisen
Säkerhetspolisens uppdrag är att skydda Sverige, det demokratiska systemet samt medborgarnas fri- och rättigheter. Det är vårt ansvar att det som inte får hända, inte heller händer.
Dina kollegor är specialister, sakkunniga och samhällsintresserade. De vet att saker inte alltid är som de ser ut att vara vid första anblick. Därför söker vi personer som bidrar med kompletterande perspektiv, kunskaper och erfarenheter som sammantaget gör oss bättre.
Det finns många olika yrken och kompetenser hos oss, och oavsett roll kommer du att samverka med och lära mycket av andra. Du kommer också att arbeta självständigt och utvecklas i din roll. Oavsett arbetsuppgift är du med och bidrar till Sveriges säkerhet.


Det här är ditt uppdrag
Säkerhetspolisens beredskapsarbete har fokus på utveckling av metoder och förmågor inom kris- och totalförsvarsarbetet samt att ge stöd till övriga verksamheten för en robust och hållbar organisation.
Som beredskapshandläggare bidrar du med inriktning och genomförande av Säkerhetspolisens strategiska beredskapsplanering. Du och dina kollegor har stor möjlighet att tillsammans forma ert uppdrag utifrån utvecklingsarbete, planering och uppföljning av myndighetens kris- och totalförsvarsarbete. Ni arbetar för ständig förbättring och effektivisering och deltar aktivt i verksamhetens utvecklingsarbeten och bidrar till att rätt arbetsmetoder och verktyg finns, fungerar och utvecklas.
Du leder interna och externa projekt inom kris- och totalförsvarsarbetet och bidrar aktivt till utveckling och genomförande av intern och extern informations-, utbildnings- och övningsverksamhet. Du har även ansvar för att leda utvärdering och uppföljning av övningar och operativa händelser.
Eftersom arbetet kring den civila beredskapen sker tillsammans med andra aktörer och myndigheter innebär rollen många samarbeten, såväl interna som externa, och du kommer vid tillfällen att representera Säkerhetspolisen vid samverkan med myndighetens samverkanspartners.
Du arbetar aktivt med omvärldsbevakning och följer upp och vidareutvecklar verksamheten utifrån genomförda utvärderingar och förändrade omvärldskrav.
Inom Säkerhetspolisens kris- och totalförsvarsarbete är både civil och polisiär kompetens av största vikt och vi strävar efter en jämn fördelning däremellan.
Din placering är på huvudkontoret i Solna. Resor inom och utanför Sverige förekommer.


De här kvalifikationerna söker vi hos dig
Relevant akademisk examen, polisexamen eller annan utbildning eller erfarenhet som Säkerhetspolisen bedömer likvärdig
Minst två års dokumenterad relevant arbetslivserfarenhet inom de senaste fem åren
Mycket god förmåga att kommunicera på svenska i tal och skrift
God förmåga att kommunicera på engelska i tal och skrift



Du som söker kan också ha kompetens som tillför bredd och kompletterande perspektiv. Kan du bidra med något eller flera av följande är det meriterande:
Erfarenhet av krisberedskaps- och totalförsvarsarbete
Arbetslivserfarenhet inom projektledning eller annan samverkande roll
Erfarenhet av metod- och utvecklingsarbete
Erfarenhet av att utforma, följa upp samt utvärdera utbildningar och övningar
Erfarenhet från arbete inom något av Säkerhetspolisens verksamhetsområden
Kunskap om Säkerhetspolisens uppdrag och verksamhetsområden
Kunskap om säkerhetsskydd



Det här är kollegan vi söker
Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som är driven, noggrann och resultatorienterad. Du har en positiv inställning och bidra aktivt till ett gott arbetsklimat som skapar motivation, delaktighet och engagemang.
Du har god förmåga att hantera flera uppgifter parallellt och trivs med att arbeta strukturerat, långsiktigt och att självständigt organisera och leda ditt arbete framåt. Eftersom händelser i omvärlden påverkar vår vardag är det är inte alltid våra arbetsdagar ser ut som vi tänkt och en förutsättning för att lyckas i rollen är att du kan prioritera och anpassa dig till ändrade förutsättningar när situationen kräver det.
Ärenden du handlägger kan vara komplexa och involverar ofta flera verksamhetsområden, myndigheter och kontaktytor. Därför är det viktigt att du motiveras av att initiera samarbete, skapa goda relationer och kan hantera olika perspektiv och förutsättningar. Du ser den egna verksamheten i ett större sammanhang och tar ansvar för din del i helheten med fokus på gemensamma mål och långsiktig effekt.
Du är prestigelös och trygg i din roll. På ett pedagogiskt och förtroendeingivande sätt skapar du goda förutsättningar för lärande och har lätt för att anpassa budskap efter mottagaren. Du känner dig bekväm att tala inför såväl mindre som större grupper och sammanhang.
Säkerhetspolisen ställer höga krav på säkerhet och sekretess, därför förutsätter vi att du har integritet och ett högt säkerhetsmedvetande. Vidare har du ett stort intresse för omvärldsbevakning och du håller dig uppdaterad inom kris- och totalförsvarsarbete.


Anställningsvillkor
Svenskt medborgarskap är ett krav, då anställning vid Säkerhetspolisen innebär placering i säkerhetsklass. För anställning krävs också godkänt resultat i säkerhetsprövningen med registerkontroll, som genomförs i enlighet med säkerhetsskyddslagen.
Det här är en tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning. Vi tillämpar individuell lönesättning. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras.
På vår hemsida, www.sakerhetspolisen.se, kan du läsa mer om hur det är att arbeta hos oss samt om våra förmåner.


Så tar du kontakt med oss
Du är välkommen att ringa rekryterande chef, tfn 010-568 71 23. För information om rekryteringsprocessen, kontakta HR-enheten, tfn 010-568 70 06.
Fackliga företrädare: Polisförbundet, tfn 010-568 70 03, SACO, tfn 010-568 70 04 och ST, tfn 010-568 70 02.


Så ansöker du
Ansökan sker via vår hemsida, www.sakerhetspolisen.se
Ansökan ska ha kommit in senast 2024-11-24.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Stockholm som Handläggare/Utredare, offentlig förvaltning

Nedan visas andra jobb i Stockholm som Handläggare/Utredare, offentlig förvaltning.

Planhandläggare till vår kund i Sundbyberg!

Läs mer Jan 29
Vi söker nu en driven och strukturerad ärendehandläggare/planhandläggare till en spännande tjänst med fokussamhällsplanering i Sundbyberg. Uppdraget förväntas starta i februrari 2025 och pågå fram till maj 2026.
Om rollen
Varje år hanteras ett stort antal ärenden inom samhällsplanering som påverkar både befintliga och framtida infrastrukturprojekt. I den här rollen kommer du att bevaka viktiga intressen och sammanställa remissvar som tydligt uttrycker krav och önskemål för planerade och befintliga anläggningar. Du kommer att bedöma konsekvenser av inkomna remisser och säkerställa att rätt beslut fattas.
Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att innefatta:
Samordning och hantering av remissvar inom olika lagstiftningsområden såsom Miljöbalken, Ellagen och Väglagen. Kommunikation och samverkan med myndigheter, domstolar, nätägare och andra intressenter. Handläggning av ärenden kopplade till bland annat energiplanering, infrastrukturutveckling och miljöskydd. Delta i utvecklingsarbete och förbättringsinitiativ inom samhällsplanering.
Vem är du?
För att lyckas i rollen ser vi att du har:
En högskole- eller universitetsutbildning inom samhällsplanering eller liknande. Minst 2 års erfarenhet av arbete inom samhällsplanering med inriktning på infrastruktur. God kännedom och erfarenhet av någon av följande lagstiftningar: Miljöbalken, Väglagen, Ellagen eller Lag om byggande av järnväg. Flytande svenska i tal och skrift.
Vi söker en nyfiken och analytisk person som har lätt för att samarbeta och kommunicera. Du är flexibel, arbetar självständigt och har en god förmåga att prioritera dina arbetsuppgifter och ärenden.
Är du den vi söker?
Om du är redo för en spännande utmaning där du får möjlighet att påverka och utveckla samhällsplaneringen, skicka in din ansökan redan idag! Vi ser fram emot att höra från dig!
Sway Sourcing är en innovativ rekryteringspartner som specialiserar sig på att matcha rätt talang med rätt företag – snabbt och effektivt. Vårt huvudfokus ligger inom Ekonomi, Administration, HR, Marknad och IT, men vi har även den breda expertis och flexibilitet som krävs för att leverera skräddarsydda rekryteringslösningar inom alla branscher.
Trots att vi är en relativt ny aktör har vi redan byggt förtroende hos många av Sveriges största företag och arbetar både nationellt och internationellt. Med baser i Sverige och Spanien erbjuder vi en unik kombination av lokal expertis och global räckvidd. Vårt starka nätverk och djupa branschinsikter gör oss till en självklar partner för företag som vill ligga steget före i sin rekrytering.

Ansök nu

Operativ analytiker

Läs mer Dec 20
Vi på SOS Alarm arbetar för ett tryggare Sverige för alla. Det gör vi genom att hjälpa människor i nödsituationer, hantera larm, koordinera arbete vid olyckor och kriser, samt genom att aktivt bevaka händelser och trender på nationell och global nivå. Vi gör allt detta i samverkan med våra kunder och partners - dygnet runt, årets alla dagar.

Om Krisberedskapsavdelningen
Krisberedskapsavdelning arbetar dygnet runt, årets alla dagar med att bevaka och analysera händelser åt hela totalförsvaret som inträffat eller befaras inträffa i Sverige eller på annan plats av betydelse för svenska intressen eller svenska medborgare.
Bevakningen av nationella och internationella händelser kan vara avgörande för att vidta rätt åtgärder för att förebygga, mildra eller helt förhindra oönskade konsekvenser.
Medarbetarna inom avdelningen har en hög kompetens, med hög tillgänglighet och en stark säkerhetskultur där samverkan är medlet för att nå framgång. Uppdraget är unikt inom svensk krisberedskap och totalförsvar.
Arbetet som operativ analytiker
Som operativ analytiker är du en del av en analysgrupp som leds av en gruppchef och består av flera analytiker. Du arbetar med att löpande samla in, analysera och bearbeta information från olika källor och tekniska verktyg.
Ditt uppdrag är att snabbt tolka och förstå förändringar i krisberedskapsavdelningens informationsmiljö. Den bearbetade informationen används antingen direkt i operativa insatser eller som underlag för strategiska analyser. Du hanterar och visualiserar stora informationsmängder för att göra kortsiktiga bedömningar av hur samhällsstörningar, olyckor, kriser eller säkerhetspolitiska konflikter kan påverka Sverige, svenska intressen eller svenska medborgare.
Arbetet är händelsestyrt, med korta ledtider och krav på snabb och högkvalitativ leverans.
Kvalifikationer och erfarenhet
Vi söker dig som har:
Högskoleutbildning med inriktning mot analys eller annan utbildning kombinerad med erfarenhet som bedöms likvärdig.
Tidigare erfarenhet av underrättelse- eller analysarbete.
Goda kunskaper i att visualisera presentationer, särskilt av säkerhetslägesbilder, problembilder och analyser.

Din profil
Du är strukturerad, tydlig och har förmågan att hantera flera parallella projekt samtidigt. Med en skarp analysförmåga kan du skilja på huvudsak och bisak, och dina slutsatser baseras på fakta, hypotesprövning och förståelse för olika konsekvenser.
Som person är du:
Innovativ och driven, med ett naturligt driv att utveckla och förbättra verksamheten.
Samarbetsinriktad och prestigelös, med mycket god förmåga att arbeta i team.
Social och kommunikativ, med lätthet att uttrycka dig både i tal och skrift.
Flexibel och initiativrik, med ett brett säkerhetsmedvetande och hög personlig integritet.

För att arbeta hos oss behöver du:
Vara svensk medborgare.
Ha mycket goda språkkunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.
Ha ett stort intresse för omvärldsbevakning och samhällsfrågor.
Kunna hantera och strukturera stora informationsmängder effektivt.

Arbeta hos SOS Alarm
Arbetstidens förläggning är som grund dagtid men i din roll som analytiker kan flexibla arbetstider förekomma och variera utifrån verksamhetens behov, då avdelningen arbetar dygnsgående tjänst.
Förtroendearbetstid tillämpas för tjänsten och placering är i Stockholm.
Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Startdatum april-maj 2025.
Hos oss är våra värderingar, Professionella & Empatiska samt Ansvarstagande & Samverkande, något som genomsyrar hela kulturen på SOS Alarm och att du kan relatera till dessa är en förutsättning för att trivas hos oss.
SOS Alarm genomför säkerhetsprövning med registerkontroll på sin personal enligt kraven ur säkerhetsskyddslag (2018:585). Även en kontroll enligt Lag (1974:191) om bevakningsföretag utförs och är aktiv under anställningsperioden.
Drogtest utan anmärkning är en förutsättning för anställning.
Vi erbjuder dig:
Heltidstjänst för tillsvidareanställning
Möjlighet att, utöver vårt uppdrag, utvecklas inom våra arbetsområden.
3000kr i friskvårdsbidrag och andra förmåner som du kan läsa om här Livet på SOS Alarm - SOS Alarm.

Låter detta intressant?Skicka in din ansökan till oss, dock senast den 31 januari 2025. Urval och intervjuer sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan!Ersättning Lön enligt överenskommelse
Har du frågor? Kontakta rekryterande chef, Johan Modigh johan.modigh@sosalarm.se

Ansök nu

Strategisk analytiker

Läs mer Dec 20
Vi på SOS Alarm arbetar för ett tryggare Sverige för alla. Det gör vi genom att hjälpa människor i nödsituationer, hantera larm, koordinera arbete vid olyckor och kriser, samt genom att aktivt bevaka händelser och trender på nationell och global nivå. Vi gör allt detta i samverkan med våra kunder och partners - dygnet runt, årets alla dagar.
Om Krisberedskapsavdelningen
Krisberedskapsavdelning arbetar dygnet runt, årets alla dagar med att bevaka och analysera händelser åt hela totalförsvaret som inträffat eller befaras inträffa i Sverige eller på annan plats av betydelse för svenska intressen eller svenska medborgare.
Bevakningen av nationella och internationella händelser kan vara avgörande för att vidta rätt åtgärder för att förebygga, mildra eller helt förhindra oönskade konsekvenser.
Medarbetarna inom avdelningen har en hög kompetens, med hög tillgänglighet och en stark säkerhetskultur där samverkan är medlet för att nå framgång. Uppdraget är unikt inom svensk krisberedskap och totalförsvar.
Arbetet som strategisk analytiker
Som strategisk analytiker är du en del av en analysgrupp som leds av en gruppchef och består av flera analytiker. Du arbetar med att löpande samla in, analysera och bearbeta information från olika källor och tekniska verktyg.
Ditt uppdrag är att tolka förändrad strategisk utveckling utifrån krisberedskapsavdelningens informationsmiljö. Den bearbetade informationen används antingen i strategiska analyser eller för att ingå avdelningens operativa arbete.
Du bearbetar, tolkar, granskar, dokumenterar och visualiserar stora mängder information och gör strategiska bedömningar över hur samhällsstörningar, olyckor, kriser och säkerhetspolitiska kriser eller krig som befaras inträffa påverkar Sverige, svenska intressen eller svenska medborgare.
Arbetet är händelsestyrt medhöga krav på kvalitativ leverans.
Kvalifikationer och erfarenhet
Vi söker dig som har:
Högskoleutbildning med inriktning mot analys eller annan utbildning kombinerad med erfarenhet som bedöms likvärdig.
Tidigare erfarenhet av underrättelse- eller analysarbete.
Goda kunskaper i att visualisera presentationer, särskilt av säkerhetslägesbilder, problembilder och analyser.

Din profil
Du är strukturerad, tydlig och har förmågan att hantera flera parallella projekt samtidigt. Med en skarp analysförmåga kan du skilja på huvudsak och bisak, och dina slutsatser baseras på fakta, hypotesprövning och förståelse för olika konsekvenser.
Som person är du:
Innovativ och driven, med ett naturligt driv att utveckla och förbättra verksamheten.
Samarbetsinriktad och prestigelös, med mycket god förmåga att arbeta i team.
Social och kommunikativ, med lätthet att uttrycka dig både i tal och skrift.
Flexibel och initiativrik, med ett brett säkerhetsmedvetande och hög personlig integritet.

För att arbeta hos oss behöver du:
Vara svensk medborgare.
Ha mycket goda språkkunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.
Ha ett stort intresse för omvärldsbevakning och samhällsfrågor.
Kunna hantera och strukturera stora informationsmängder effektivt.


Arbeta hos SOS Alarm
Arbetstidens förläggning är som grund dagtid men i din roll som analytiker kan flexibla arbetstider förekomma och variera utifrån verksamhetens behov, då avdelningen arbetar dygnsgående tjänst.
Förtroendearbetstid tillämpas för tjänsten och placering är i Stockholm.
Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Startdatum april-maj 2025.
Hos oss är våra värderingar, Professionella & Empatiska samt Ansvarstagande & Samverkande, något som genomsyrar hela kulturen på SOS Alarm och att du kan relatera till dessa är en förutsättning för att trivas hos oss.
SOS Alarm genomför säkerhetsprövning med registerkontroll på sin personal enligt kraven ur säkerhetsskyddslag (2018:585). Även en kontroll enligt Lag (1974:191) om bevakningsföretag utförs och är aktiv under anställningsperioden.
Drogtest utan anmärkning är en förutsättning för anställning.
Vi erbjuder dig:
Heltidstjänst för tillsvidareanställning
Möjlighet att, utöver vårt uppdrag, utvecklas inom våra arbetsområden.
3000kr i friskvårdsbidrag och andra förmåner som du kan läsa om här Livet på SOS Alarm - SOS Alarm.

Låter detta intressant?Skicka in din ansökan till oss, dock senast den 31 januari 2025. Urval och intervjuer sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan!Ersättning Lön enligt överenskommelse
Har du frågor? Kontakta rekryterande chef, Johan Modigh johan.modigh@sosalarm.se

Ansök nu

Säljande Handläggare Team Retain

Läs mer Dec 5
Lendos mission är att möjliggöra för fler människor att fatta informerade beslut kring sin privatekonomi. Våra fyra värderingar; win as a team, customer centric, always improving och focus on execution präglar oss i vår vardag och guidar oss mot målet att alltid vara en av Sveriges bästa arbetsplatser.

Om rollen

I rollen som handläggare hos Lendo kommer du att tillhöra ett nytt team på cirka 6 personer och rapportera till avdelningens teamleader.

Dina primära arbetsuppgifter kommer innefatta att kontakta kunder som tidigare varit i kontakt med Lendo i syfte att hjälpa dem hitta det bästa lånet baserat på deras individuella situation. Telefonen är ditt främsta arbetsverktyg där du i samverkan med kunden gör en behovsanalys för att därefter hjälpa till med ansökan och uppföljning av inkomna bud.

Om dig

För att passa in i rollen som handläggare ser vi att du är en målmedveten och noggrann person som brinner för sälj. Du gillar att arbeta mot tydliga mål och du är driven och initiativtagande för att nå de målen. I rollen kommer du att ha mycket kundkontakt vilket innebär att du måste vara relationsskapande och uthållig för att kunna leverera på rätt nivå. Vidare kommer du tillhöra ett team vilket ställer krav på att du är en kommunikativ lagspelare.

Din profil


- Gymnasieexamen

- Erfarenhet av arbete via telefon

- Erfarenhet av försäljning

- God dator- och systemvana

- Flytande i svenska i tal och skrift

Möjligheter och erbjudande på Lendo


- Att få arbeta i ett expansivt företag med starkt varumärke i ryggen

- Regelbundna team-aktiviteter

- Friskvårdsbidrag på 4000 kr, två utvecklingsdagar per år och möjlighet till träning på arbetstid

- Att ta del av de aktiviteter och förmåner som ingår i Schibsted-koncernen

- Utökad erfarenhet och kunskap inom bank och finans

- Hybridarbete

Omfattning, arbetstider och tillträde

Anställningen är en heltidsanställning och du utgår från Lendos fina huvudkontor centralt i Stockholm. Arbetstiderna är kontorstider måndag till fredag och du kan även arbeta hemifrån ca 2–3 gånger i veckan när du är trygg i rollen. Detta är en direktrekrytering där du anställs hos Lendo med deras fina förmåner och trygga villkor. För denna roll tillämpar Lendo provanställning och bakgrundskontroller innan kontraktsskrivning.

Hur söker du?

Är du intresserad och har läst så här långt? Då kanske vi är rätt för varandra! Tjänsten tillsätts när vi har hittat rätt person och rekryteringsarbetet sker löpande under ansökningstiden. Skicka därför in ditt CV så snart som möjligt så kommer vi att höra av oss om din profil matchar kravprofilen. Har du frågor besvaras dessa av rekryteringsansvarig Maria Hagberg på maria.larsson.hagberg@schibsted.com.

Vi ser fram emot att läsa din ansökan!


Lendo, part of Lendo Group, is a leading marketplace for loans. On our marketplace people seek guidance, browse, get and manage consumer loans, car loans, credit cards, business loans and mortgages. Today we operate in Scandinavia including 250+ employees working each day to empower people to make smart financial decisions that actually make a difference in their lives. Since our humble beginning back in 2007, we have helped thousands of people get a fair price on loans, get in control and let the lenders compete for their business.

Since the launch, we have worked hard to make the market for loans more transparent and digital. After the success in Sweden, we expanded into the Scandinavian countries of Norway and Denmark.

Since 2009 Lendo is also a part of the Schibsted family of brands.

Lendo has always been about helping people keep control over their personal finances and lenders finding quality customers. As a leader in our category, we have made it easier for people to get a fair price on loans, often reducing their interest substantially.

We believe in a market built on trust and transparency. This is why we strive for openness between our customers and partners.

Ansök nu

Handläggare logistik

Läs mer Apr 22
Vill du vara en del av Sveriges Försvarsmakt? Vi försvarar Sverige, landets intressen, vår frihet och vår rätt att leva som vi själva väljer. Tillsammans bygger vi en trygghet för Sverige i en osäker omvärld och den oförutsägbara framtiden. Försvarsmaktens logistik (FMLOG) genomför nu en spännande utvecklingsresa med att bygga morgondagens försvar och skapa ett robust och leveranssäkert FMLOG. Ett viktigt led i det förändringsarbetet är att etablera och utöka vår verksamhet på flera orter i Sverige. Vill du vara med i en händelserik tid och vara en del i FMLOGs utveckling?

Om enheten
Teknik- och verksamhetsstödsavdelningen (TVA) tillhör staben på FMLOG och är för närvarande lokaliserad i fina lokaler på Gärdet i Stockholm. TVA består av tre sektioner: Teknik- och vidmakthållande, Infrastruktur samt Verksamhetssäkerhet. Dessa tre sektioner ansvarar för att leda och följa upp förbandets tekniska tjänst, materiel- och förnödenhetsfrågor, ledningssystemfrågor, infrastruktur, verksamhetssäkerhet samt miljö- och kvalitetsfrågor. Handläggare logistik ingår i Teknik- och vidmakthållandesektionen.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
Rollen innebär att driva den dagliga funktionsledningen av logistik, upprättade av rutiner samt handläggning av ärenden. Tjänsten rör främst försörjning av förnödenheter så som materiel genom behovsättning, inventering och uppföljning och innebär en stor del samverkan och byggande av kontaktnät. Tjänsten kan innebära olika ledarroller beroende på uppgift, exempelvis i projekt eller stöd till insatser. Logistikhandläggaren ingår i en stab och behöver därför kunna arbeta brett och självständigt med olika typer av uppgifter. Tjänsten kräver ett gott ordningssinne samt balans för när detaljer kontra helhet krävs.


• Logistikhandläggaren handläggar och bereder logistikstödet inom FMLOG i alla beredskapsnivåer vilket innebär ett dynamiskt arbete mellan planering och
genomförande i en mängd olika tidsaspekter
• Stödjer med fackkompetens och bidrar till att FMLOG logistiklägesbild är uppdaterad
• Upprättar och följer upp förbandets förordnanden avseende logistik
• Upprättar och driver förbandets processer avseende MFO (materielfördelningsorder), AFO (ammunitionsfördelningsorder), LFO (livsmedelsfördelningsorder) samt förbandets inventering
• Driver förbandets uppföljning och ordning i ledningsstödsystem, exempelvis LIFT och PRIO
• Bistår i upprättandet av orderverk för produktion och insatser
• Medverkar i projekt- och arbetsgrupper samt arbetar som allmän stabsmedlem

KRAV
Kvalifikationer


• Gymnasieexamen
• Genomförda och godkända utbildningar för förnödenhetsförsörjning i system PRIO
• Arbete som handläggare/administratör i logistikfunktion
• God förmåga i svenska avseende tal och skrift
• Körkort, minst behörighet B

Meriterande


• Genomförd och godkänd FM intendentutbildning
• Väl förtrogen med FM stödsystem såsom LIFT och PRIO/SAP eller liknande
• Förtrogen med FM materiel- och försörjningsprocesser

Personliga egenskaper
Du är självgående och har lätt för att ta initiativ och ansvar i varje given situation. Du har en god förmåga till nätverkande och ser nyttan med detsamma. Du skapar ett användbart nätverk med kontakter och relationer och använder detta för att uppnå mål. Din samarbetsförmåga är mycket god och du har en hög grad av integritet och ödmjukhet inför andras erfarenheter och åsikter. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se).

Övrigt
Befattningen är en tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning ( gäller inte om du redan är anställd inom Försvarsmakten ).
Tillträde: enligt överenskommelse.
Arbetsort: Stockholm.
Befattningen är civil.

För upplysningar om befattningen och rekryteringsprocessen
Andreas Nyberg, 08-788 75 00.

Fackliga företrädare
Madeleine Bagge, SAKO.
Eva-Britt Steen, SEKO.
Jonas Axeheim, OFR/O.
Håkan Antonsson, OFR/S.
Samtliga nås via Försvarsmaktens växel: 08-788 75 00.

Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 2025-05-19. Din ansökan bör innehålla CV, svar på angivna urvalsfrågor  samt ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning.

Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats.
--------------------------------------------------------
Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet:

FMLOG stödjer krigsförband i att utföra sina uppgifter i alla beredskapsnivåer. Vi bidrar till ökad uthållighet genom att planera, förrådshålla, leverera och samordna behovet av förnödenheter och transporter.

FMLOG:s unika kompetens med civil och militär expertis bidrar till leveranssäkerhet och tillgänglighet.

Tillsammans tillser vi att Försvarsmaktens operativa förmåga nationellt och internationellt bibehålls.

I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv.

En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap.
Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning.

Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas.

Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

Ansök nu

Andra jobb i Stockholm från Säkerhetspolisen

Nedan visas andra jobb i Stockholm från Säkerhetspolisen .

Personalsäkerhetshandläggare

Handläggare, offentlig förvaltning/Utredare, offentlig förvaltning
Läs mer Mar 26
Har du erfarenhet av arbete med säkerhetsskydd eller personalsäkerhetsfrågor? Vi söker nu personalsäkerhetshandläggare som vill arbeta med säkerhetsprövningar och andra personalsäkerhetsfrågor. Välkommen att söka en tjänst där du är med och utvecklar Sveriges säkerhet.
Din frihet. Vårt ansvar.
Ort: Stockholm
Sista ansökningsdag: 2025-05-19
Referensnummer: 2025-6118
Det här är ditt uppdrag
Som personalsäkerhetshandläggare på Säkerhetspolisen ansvarar du för att handlägga säkerhetsprövningar och andra utredningar inom området för personalsäkerhet. I din roll håller du även i säkerhetssamtal och du arbetar med att inhämta, bearbeta, analysera och dokumentera information inom personalsäkerhetsområdet.
Du ingår i en grupp där vi har högt förtroende för varandra och vi delar med oss av vår kunskap. Du och dina kollegor är även en viktig del i verksamhetsutvecklingen kring ert uppdrag.
Din placering är på huvudkontoret i Solna och arbetet utförs på plats, vilket innebär att du inte har möjlighet att arbeta på distans. Resor inom Sverige kan förekomma.
De här kvalifikationerna söker vi hos dig
Det är endast du som uppfyller nedanstående krav som kan bli aktuell för tjänsten.
Krav:
Relevant akademisk examen, polisexamen alternativt annan kompetens som Säkerhetspolisen bedömer likvärdig
Minst två års relevant arbetslivserfarenhet
Goda IT-kunskaper ur ett användarperspektiv
God förmåga att kommunicera på svenska och engelska i tal och skrift

Anställningen kräver svenskt medborgarskap.
Du som söker kan också ha kompetens som tillför bredd och kompletterande perspektiv. Kan du bidra med något eller flera av följande är det meriterande:
Erfarenhet av arbete med personalsäkerhet eller andra områden inom säkerhetsskyddslagstiftningen
Erfarenhet av att göra säkerhetsbedömningar
Erfarenhet av säkerhetssamtal eller genomförd samtalsutbildning
Erfarenhet av Säkerhetspolisens operativa verksamhet
Erfarenhet av inhämtning, bearbetning och bedömning av underrättelseinformation
Erfarenhet av inhämtning och analys av information från sociala medier
Erfarenhet av metod- och verksamhetsutveckling

Det här är kollegan vi söker
För att passa i rollen som personalsäkerhetshandläggare ser vi att du är strukturerad, arbetar metodiskt och självständigt driver ditt arbete framåt. Personlig mognad och hög integritet är personlighetsdrag som utmärker dig.
Säkerhetspolisen är en händelsestyrd organisation. Skeenden i omvärlden påverkar vår vardag och det är inte alltid våra dagar ser ut som vi har tänkt. Att vara flexibel och växla i tempo faller sig därför naturligt för dig och du kan skifta mellan planerad och händelsestyrd verksamhet när situationen kräver det.
Vidare har du många kontaktytor, både inom och utanför den egna organisationen. Du har god kommunikativ förmåga och du kan enkelt anpassa kommunikationen efter mottagaren. Dina sociala färdigheter gör att du aktivt bidrar till ett gott arbetsklimat i gruppen och du ser styrkan i samarbete där du skapar och upprätthåller goda relationer. Arbetet utförs även till stor del enskilt och därför ser vi att du är en person som trivs med att själv kunna styra din arbetsdag och att arbeta enskilt.
Säkerhetspolisen ställer höga krav på säkerhet och sekretess, därför förutsätter vi att du har ett högt säkerhetsmedvetande.
Anställningsvillkor
Svenskt medborgarskap är ett krav, då anställning vid Säkerhetspolisen innebär placering i säkerhetsklass. För anställning krävs också godkänt resultat i säkerhetsprövningen med registerkontroll, som genomförs i enlighet med säkerhetsskyddslagen.
Det här är en tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning. Vi tillämpar individuell lönesättning. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras.
På vår hemsida, www.sakerhetspolisen.se, kan du läsa mer om hur det är att arbeta hos oss samt om våra förmåner.
Så tar du kontakt med oss
Du är välkommen att ringa rekryterande chef, tfn 010-568 80 49 För information om rekryteringsprocessen, kontakta HR-enheten, tfn 010-568 70 06.
Fackliga företrädare: Polisförbundet, tfn 010-568 70 03, SACO, tfn 010-568 70 04 och ST, tfn 010-568 70 02.
Så ansöker du
Ansökan sker via vår hemsida, www.sakerhetspolisen.se
Ansökan ska ha kommit in senast 2025-05-19.
I ditt personliga brev och CV vill vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller våra efterfrågade krav och eventuella meriter. Beskriv också hur dina personliga egenskaper bidrar i rollen.
Urval och intervjuer kan ske löpande.
Övrig information
Du bör inte berätta att du sökt tjänst hos Säkerhetspolisen för andra personer än dina närmast berörda. Det beror på att vi har tjänster som omfattas av sekretess.
I våra rekryteringar använder vi arbetspsykologiska tester.
Vi har redan gjort våra val av annonskanaler. Vi undanber oss därför samtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.

Ansök nu

Informationssäkerhetsspecialist

Säkerhetsingenjör
Läs mer Apr 22
Vill du bidra till ett säkrare Sverige? Är du noggrann och uthållig med god analytisk förmåga? Säkerhetspolisen söker kontinuerligt informationssäkerhetsspecialister. Är du en engagerad problemlösare med stort intresse för säkerhetsfrågor? Välkommen att söka tjänsten som specialist inom informationssäkerhetsområdet!
Vårt uppdrag är Sveriges säkerhet.
Referensnummer: 2025-6589
Det här är ditt uppdrag
Som specialist inom informationssäkerhet på Säkerhetspolisen ligger ditt fokus på myndighetens informationssäkerhetsuppdrag som inkluderar rådgivning, kravställning och uppföljning inom hela informationssäkerhetsområdet.
Du verkar för att information hanteras korrekt och stödjer verksamheten ur ett informationssäkerhetsperspektiv i pågående utvecklingsinitiativ och ger stöttning till verksamhetsområdet för it och teknik. Vidare håller du i workshops och risk- och sårbarhetsanalyser samt deltar i projekt.
Att aktivt bidra till en god säkerhetskultur är en självklar del av ditt arbete. Du deltar i utveckling, uppföljning och förvaltning av ledningssystem för informationssäkerhet baserat på ISO27001. Vidare arbetar du med metodutveckling, verktyg och stöd inom hela informationssäkerhetsområdet och du tar även fram styrande dokument och krav samt leder interna kontroller av regelefterlevnad.
Att hantera och ge stöd och råd vid uppkomna informationssäkerhetsincidenter är viktiga delar i ditt arbete. Du håller dig uppdaterad inom informationssäkerhetsområdet och delar med dig av din kunskap och erfarenhet gällande sårbarheter, hot och skyddsåtgärder, såväl individuellt som i grupp samt inom myndigheten i stort.
I din roll förekommer samverkan på nationell nivå och du deltar även i expert- och arbetsgrupper inom informationssäkerhetsområdet.
Din placering är på huvudkontoret i Solna och arbetet utförs på plats, vilket innebär att du inte har möjlighet att arbeta på distans. Resor inom och utanför Sverige förekommer.
De här kvalifikationerna söker vi hos dig
Det är endast du som uppfyller nedanstående krav som kan bli aktuell för tjänsten.
Krav
Relevant högskoleutbildning alternativt motsvarande kompetens som Säkerhetspolisen bedömer likvärdig
God kunskap inom it- och informationssäkerhet gällande lagstiftning, standarder, sårbarheter och skyddsåtgärder eller ledningssystem för informationssäkerhet
Flerårig arbetslivserfarenhet inom informationssäkerhets- och/eller säkerhetsskyddsområdet
Mycket god förmåga att kommunicera på svenska i tal och skrift
God förmåga att kommunicera på engelska i tal och skrift

Anställningen kräver svenskt medborgarskap.
Du som söker kan också ha kompetens som tillför bredd och kompletterande perspektiv. Kan du bidra med något eller flera av följande är det meriterande:
God teknikförståelse för it och it-arkitektur
Kunskap och erfarenhet avseende informationssäkerhet inom spetsområden som exempelvis större byggprojekt, datasjöar, molntjänster, IAM eller AI
Kunskap och erfarenhet av informationssäkerhet inom säkerhetsskyddsområdet
Erfarenhet av kvalitativ och målgruppsanpassad kommunikation
Erfarenhet av informationssäkerhetsarbete vid myndighet
Certifieringar inom informations- och it-säkerhetsområdet som exempelvis CISSP, CISA, CISM, CRISC eller SANS

Det här är kollegan vi söker
Hos dig finns ett genuint intresse för säkerhetsfrågor. Att utvecklas och att hålla dig uppdaterad inom området är en självklarhet för dig. På Säkerhetspolisen ställer vi höga krav på säkerhet- och sekretess, därför förutsätter vi att du har ett högt säkerhetsmedvetande.
Som person är du ansvarsfull, noggrann och uthållig med god analytisk förmåga. Du är en engagerad problemlösare som ser verksamhetens gemensamma mål före individuella prestationer. Vidare är du flexibel, har lätt för att strukturera och prioritera ditt arbete och växla i tempo när situationen kräver det.
Genom ditt goda bemötande skapar du tillitsfulla och välgrundade relationer, både inom och utanför myndigheten. Du har lätt för att sätta dig in i och förklara frågor som berör informationssäkerhet och på ett tydligt och förtroendeingivande sätt delar du med dig av dina kunskaper och anpassar budskap efter mottagaren.
Du är en prestigelös person som aktivt bidrar till ett gott arbetsklimat och en kultur som skapar motivation, delaktighet och engagemang. Det faller sig lika naturligt för dig att arbeta självständigt som tillsammans med andra i en grupp.
Anställningsvillkor
Svenskt medborgarskap är ett krav, då anställning vid Säkerhetspolisen innebär placering i säkerhetsklass. För anställning krävs också godkänt resultat i säkerhetsprövningen med registerkontroll, som genomförs i enlighet med säkerhetsskyddslagen.
Det här är en tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning. Vi tillämpar individuell lönesättning. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras.
På vår hemsida, www.sakerhetspolisen.se, kan du läsa mer om hur det är att arbeta hos oss samt om våra förmåner.
Så tar du kontakt med oss
Du är välkommen att ringa rekryterande chef, tfn 010-568 94 73. För information om rekryteringsprocessen, kontakta HR-enheten, tfn 010-568 80 32.
Fackliga företrädare:
Polisförbundet, tfn 010-568 70 03, SACO, tfn 010-568 70 04 och ST, tfn 010-568 70 02.
Så ansöker du
Ansökan sker via vår hemsida, www.sakerhetspolisen.se
Ansökan ska ha kommit in senast 2025-05-16
Övrig information
Du bör inte berätta att du sökt tjänst hos Säkerhetspolisen för andra personer än dina närmast berörda. Det beror på att vi har tjänster som omfattas av sekretess.
I våra rekryteringar använder vi arbetspsykologiska tester.
Vi har redan gjort våra val av annonskanaler. Vi undanber oss därför samtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.

Ansök nu

Systemadministratör Windows-server

Systemadministratör
Läs mer Apr 23
Nytt
Är du en engagerad specialist med erfarenhet av att arbeta i olika it-miljöer? Vill du arbeta med problemlösning, förbättringsarbete och du bidra till att Säkerhetspolisens arbete kan fortlöpa stadigt och driftsäkert? Välkommen till en arbetsplats där du är med och gör skillnad.
Tillsammans skyddar vi Sverige.
Referensnummer: 2025-4974


Det här är ditt uppdrag
Som Windowstekniker är du en viktig del i det team som förvaltar hela infrastrukturen kring Säkerhetspolisens serverplattformar. Tillsammans säkerställer ni att Windows server-plattformen fungerar, utvecklas och förbättras.
Du arbetar i en komplex it-miljö med höga krav på it-säkerhet. Din främsta arbetsuppgift är att ta hand om infrastrukturen runt samarbetsplattformarna så att den fungerar och når upp till de säkerhetskrav som ställs. Infrastrukturen är till stora delar baserad på Windows produkter.
Du arbetar med lösningar som finns On-Premise och förvaltar befintliga lösningar genom till exempel uppgradering och konfiguration. I arbetet ingår även felsökning och att kunna ta hand om, analysera och lösa komplexa problem.
I teamet driver ni tillsammans ett fortlöpande förbättrings- och utvecklingsarbete. Stort fokus ligger på bland annat att hitta nya smarta lösningar för befintliga system, bättre redundans, och att aktivt verka för automatisering och ett utökat tjänsteutbud.
Du bevakar den senaste utvecklingen inom Windowsvärlden liksom inom it- och informationssäkerhet i stort.
Din placering är på huvudkontoret i Solna och arbetet utförs på plats, vilket innebär att du inte har möjlighet att arbeta på distans. Resor inom Sverige kan förekomma.


De här kvalifikationerna söker vi hos dig
Det är endast du som uppfyller nedanstående krav som kan bli aktuell för tjänsten.
Krav:
Flera års erfarenhet av förvaltning av Windows Servermiljö och WSUS
Mycket god förmåga att kommunicera på svenska och engelska i tal och skrift

Anställningen kräver svenskt medborgarskap.
Du som söker kan också ha kompetens som tillför bredd och kompletterande perspektiv. Kan du bidra med något eller flera av följande är det meriterande:
Kompetens inom scripting
Erfarenhet om Windows Server och Active Directory och erfarenhet av felsökning
Kunskaper om härdning, exempelvis cis-benchmark
Kunskaper och erfarenhet inom arbete med dioder och diodflöden



Det här är kollegan vi söker
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och vi söker dig som har ett genuint tekniskt intresse och förmåga att hålla dig uppdaterad om branschens senaste utveckling.
Du är analytisk och problemlösande, du älskar att dyka ner i komplexa utmaningar och finna effektiva lösningar. Som person är du prestigelös med god förmåga att se din del i helheten och hur du kan bidra till verksamheten. Du trivs i team och att arbeta tillsammans mot gemensamma mål. Du förstår värdet av att dela kunskap och du uttrycker dig väl och förmedla tekniska koncept på ett begripligt sätt.
Du arbetar i en i en snabbrörlig miljö och det är viktigt att du kan anpassa sig till nya förutsättningar och teknologier.
Säkerhetspolisen ställer höga krav på säkerhet och sekretess, därför förutsätter vi att du har ett högt säkerhetsmedvetande.


Så tar du kontakt med oss
Du är välkommen att ringa rekryterande chef, tfn 010-568 72 20. För information om rekryteringsprocessen, kontakta HR-enheten, tfn 010-568 90 81.
Fackliga företrädare: Polisförbundet, tfn 010-568 70 03, SACO, tfn 010-568 70 04 och ST, tfn 010-568 70 02.


Så ansöker du
Ansökan sker via vår hemsida, www.sakerhetspolisen.se
Ansökan ska ha kommit in senast 2025-05-14.
Ansök genom att bifoga ditt CV (i den här rekryteringsprocessen önskar vi inget personligt brev) och besvara urvalsfrågorna. Frågorna utgår från kravprofilen för den här rekryteringen och dina svar ligger till grund för det urval som sker i processen. Att besvara frågorna är en förutsättning för att din ansökan ska anses komplett. Det är därför viktigt att du svarar tydligt och beskriver din erfarenhet och inte hänvisar till andra handlingar t.ex. CV.
Vänligen bifoga ett separat dokument (pdf eller word) med svar på urvalsfrågorna nedan.
Har du flera års erfarenhet av förvaltning av Windows Servermiljö och WSUS?
Har du mycket god förmåga att kommunicera på svenska och engelska i tal och skrift?
Har du kompetens inom scripting?
Har du erfarenhet med Windows Server och Active Directory och erfarenhet av felsökning?
Har du kunskaper om härdning, exempelvis cis-benchmark?
Har du kunskaper och erfarenhet inom arbete med dioder och diodflöden?

Personuppgifterna du angivit i din ansökan behandlar vi enligt EU:s dataskyddsförordning.

Ansök nu

Civila säkerhetschaufförer till personskyddet

Personbilsförare, persontransporter
Läs mer Apr 16
Vill du bidra till att skydda Sverige och vårt demokratiska samhälle? Nu söker Säkerhetspolisen säkerhetschaufförer. Hos oss får du arbeta i en mångfacetterad verksamhet där tillit, kollegialitet och professionalism värdesätts högt.
Skydda Sverige tillsammans med oss. Välkommen med din ansökan.
Ort: Stockholm
Sista ansökningsdag: 2025-05-07
Referensnummer: 2025–6819
Det här är ditt uppdrag
Som säkerhetschaufför är du en viktig länk i verksamhetens personskyddsarbete där din huvuduppgift är att genomföra trygga, säkra och sårbarhetsreducerande transporter och förflyttningar av Säkerhetspolisens skyddspersoner.
I rollen samverkar och samarbetar du till stor del med övriga roller inom verksamheten så som livvakter och personskyddskoordinatorer, men även med övriga interna och externa parter.
Verksamheten arbetar analys- och händelsestyrt där varje medarbetare förväntas bidra utifrån sin roll och funktion. Du arbetar tillsammans med motiverade och drivna kollegor som tar väl hand om varandra. Tillsammans deltar ni aktivt i enhetens kontinuerliga utvecklingsarbete och bidrar till en utvecklande och stimulerande arbetsmiljö.
Som säkerhetschaufför förväntas du representera Säkerhetspolisen och personskyddet på ett professionellt sätt och med hög integritet. Tempot kan stundtals vara högt och arbetet fysiskt krävande.
Säkerhetspolisen strävar aktivt efter en jämnare könsfördelning och en mångfald när det gäller bakgrund och erfarenheter bland våra medarbetare. Våra skyddspersoner rör sig i många olika sammanhang, vilket vi måste kunna spegla.
Tjänsten innebär oregelbundna arbetstider. Din placering är i Stockholm men resor inom och utanför Sverige ingår i tjänsten.
De här kvalifikationerna söker vi hos dig
Det är endast du som uppfyller nedanstående krav som kan bli aktuell för tjänsten.
Krav:
B-körkort
God erfarenhet som bilförare och kan framföra fordon säkert och effektivt
Grundläggande it-kunskaper
God förmåga att kommunicera på svenska i tal och skrift
God förmåga att kommunicera på engelska i tal

Anställningen kräver svenskt medborgarskap.
Du som söker kan också ha kompetens som tillför bredd och kompletterande perspektiv. Kan du bidra med något eller flera av följande är det meriterande:
Haft B-körkort, i 5 år
Minst tre års arbetslivserfarenhet
Tidigare erfarenhet av yrkemässig körning
Erfarenhet, intresse och fallenhet för bilkörning
Språkkunskaper utöver svenska och engelska
Annan arbetslivserfarenhet som Säkerhetspolisen bedömer relevant för uppdraget, inom exempelvis sjukvård och/eller konflikthantering

Det här är kollegan vi söker
Uppdraget bygger på ansvarstagande, initiativrikedom och ett stort mått av självständighet och vi ställer höga krav på personlig integritet och mognad.
Du är trygg i dig själv och delar gärna med dig av erfarenheter och kunskaper till dina kollegor.
Du arbetar nära kollegor och skyddspersoner vilket ställer krav på hög social kompetens och att du har lätt för att bygga och upprätthålla förtroendefulla relationer. Samarbete passar dig bra och du trivs med att arbeta i team, men kan också arbeta självständigt och har ett stort eget driv. Du har även ett gott omdöme när det gäller att värdera och bedöma situationer samt uppmärksamma och läsa av beteenden.
Händelser i omvärlden påverkar vår vardag, det är inte alltid våra dagar ser ut som vi tänkt och förutsättningarna i arbetet kan förändras med kort varsel. Det kräver att du arbetar lösningsfokuserat och har god förmåga att prioritera, även när trycket stundtals är högt. Det är viktigt att du är flexibel, har lätt för att växla mellan planerad och händelsestyrd verksamhet och kan anpassa dig efter ändrade omständigheter.
Säkerhetspolisen ställer höga krav på säkerhet och sekretess, därför förutsätter vi att du har ett högt säkerhetsmedvetande.
Anställningsvillkor
Svenskt medborgarskap är ett krav, då anställning vid Säkerhetspolisen innebär placering i säkerhetsklass. För anställning krävs också godkänt resultat i säkerhetsprövningen med registerkontroll, som genomförs i enlighet med säkerhetsskyddslagen.
Det här är en tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning. Vi tillämpar individuell lönesättning. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras.
På vår hemsida, www.sakerhetspolisen.se, kan du läsa mer om hur det är att arbeta hos oss samt om våra förmåner.
Så tar du kontakt med oss
Du är välkommen att ringa rekryterande chef, tfn 010-568 74 66. För information om rekryteringsprocessen, kontakta HR-enheten, tfn 010-568 70 06.
Fackliga företrädare: Polisförbundet, tfn 010-568 70 03, SACO, tfn 010-568 70 04 och ST, tfn 010-568 70 02.
Så ansöker du
Ansökan sker via vår hemsida, www.sakerhetspolisen.se
Ansökan ska ha kommit in senast 2025-05-07.
Ansök genom att bifoga ditt CV (i den här rekryteringsprocessen önskar vi inget personligt brev) och besvara urvalsfrågorna nedan.

Ansök nu

Polisiära säkerhetschaufförer till personskyddet

Inspektör, Polisen
Läs mer Apr 16
Vill du bidra till att skydda Sverige och vårt demokratiska samhälle? Nu söker Säkerhetspolisen säkerhetschaufförer med poliskompetens. Hos oss får du arbeta i en mångfacetterad verksamhet där tillit, kollegialitet och professionalism värdesätts högt.
Skydda Sverige tillsammans med oss. Välkommen med din ansökan.
Ort: Stockholm
Sista ansökningsdag: 2025-05-07
Referensnummer: 2025–2181
Det här är ditt uppdrag
Som polisiär säkerhetschaufför är du en viktig länk i verksamhetens personskyddsarbete där din huvuduppgift är att genomföra trygga, säkra och sårbarhetsreducerande transporter och förflyttningar av Säkerhetspolisens skyddspersoner.
I rollen samverkar och samarbetar du till stor del med övriga roller inom verksamheten så som livvakter och personskyddskoordinatorer, men även med övriga interna och externa parter.
Verksamheten arbetar analys- och händelsestyrt där varje medarbetare förväntas bidra utifrån sin roll och funktion. Du arbetar tillsammans med motiverade och drivna kollegor som tar väl hand om varandra. Tillsammans deltar ni aktivt i enhetens kontinuerliga utvecklingsarbete och bidrar till en utvecklande och stimulerande arbetsmiljö.
Som polisiär säkerhetschaufför förväntas du representera Säkerhetspolisen och personskyddet på ett professionellt sätt och med hög integritet. Tempot kan stundtals vara högt och arbetet fysiskt krävande.
Säkerhetspolisen strävar aktivt efter en jämnare könsfördelning och en mångfald när det gäller bakgrund och erfarenheter bland våra medarbetare. Våra skyddspersoner rör sig i många olika sammanhang, vilket vi måste kunna spegla.
Tjänsten innebär oregelbundna arbetstider. Din placering är i Stockholm men resor inom och utanför Sverige ingår i tjänsten.
De här kvalifikationerna söker vi hos dig
Det är endast du som uppfyller nedanstående krav som kan bli aktuell för tjänsten.
Krav:
Polisexamen
Godkänd utryckningsförarutbildning
B-körkort
God erfarenhet som bilförare och kan framföra fordon säkert och effektivt
Grundläggande it-kunskaper
God förmåga att kommunicera på svenska i tal och skrift
God förmåga att kommunicera på engelska i tal

Anställningen kräver svenskt medborgarskap.
Du som söker kan också ha kompetens som tillför bredd och kompletterande perspektiv. Kan du bidra med något eller flera av följande är det meriterande:
Erfarenhet inom polisiära operativa verksamhetsområden, gärna med inriktning personskydd
Erfarenhet inom personskyddsverksamhet
Språkkunskaper utöver svenska och engelska
Annan arbetslivserfarenhet som Säkerhetspolisen bedömer relevant för uppdraget, inom exempelvis sjukvård och/eller konflikthantering

Det här är kollegan vi söker
Uppdraget bygger på ansvarstagande, initiativrikedom och ett stort mått av självständighet och vi ställer höga krav på personlig integritet och mognad.
Du är trygg i dig själv och delar gärna med dig av erfarenheter och kunskaper till dina kollegor.
Du arbetar nära kollegor och skyddspersoner vilket ställer krav på hög social kompetens och att du har lätt för att bygga och upprätthålla förtroendefulla relationer. Samarbete passar dig bra och du trivs med att arbeta i team, men kan också arbeta självständigt och har ett stort eget driv. Du har även ett gott omdöme när det gäller att värdera och bedöma situationer samt uppmärksamma och läsa av beteenden.
Händelser i omvärlden påverkar vår vardag, det är inte alltid våra dagar ser ut som vi tänkt och förutsättningarna i arbetet kan förändras med kort varsel. Det kräver att du arbetar lösningsfokuserat och har god förmåga att prioritera, även när trycket stundtals är högt. Det är viktigt att du är flexibel, har lätt för att växla mellan planerad och händelsestyrd verksamhet och kan anpassa dig efter ändrade omständigheter.
Säkerhetspolisen ställer höga krav på säkerhet och sekretess, därför förutsätter vi att du har ett högt säkerhetsmedvetande.
Anställningsvillkor
Svenskt medborgarskap är ett krav, då anställning vid Säkerhetspolisen innebär placering i säkerhetsklass. För anställning krävs också godkänt resultat i säkerhetsprövningen med registerkontroll, som genomförs i enlighet med säkerhetsskyddslagen.
Det här är en tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning. Vi tillämpar individuell lönesättning. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras.
På vår hemsida, www.sakerhetspolisen.se, kan du läsa mer om hur det är att arbeta hos oss samt om våra förmåner.
Så tar du kontakt med oss
Du är välkommen att ringa rekryterande chef, tfn 010-568 74 66. För information om rekryteringsprocessen, kontakta HR-enheten, tfn 010-568 70 06.
Fackliga företrädare: Polisförbundet, tfn 010-568 70 03, SACO, tfn 010-568 70 04 och ST, tfn 010-568 70 02.
Så ansöker du
Ansökan sker via vår hemsida, www.sakerhetspolisen.se
Ansökan ska ha kommit in senast 2025-05-07.
Ansök genom att bifoga ditt CV (i den här rekryteringsprocessen önskar vi inget personligt brev), examensbevis för polisutbildningen, intyg på utförd utryckningsförarutbildning och besvara urvalsfrågorna.
Urval och intervjuer kan ske löpande.
Övrig information
Du bör inte berätta att du sökt tjänst hos Säkerhetspolisen för andra personer än dina närmast berörda. Det beror på att vi har tjänster som omfattas av sekretess.
I våra rekryteringar använder vi arbetspsykologiska tester.
Vi har redan gjort våra val av annonskanaler. Vi undanber oss därför samtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.

Ansök nu

Hårdvarugranskare

Hårdvarukonstruktör
Läs mer Apr 2
Säkerhetspolisens it och teknik utgör en avgörande del för att vi ska kunna lösa vårt uppdrag med att göra Sverige säkrare. Vår tekniska utrustning behöver matcha verksamhetens behov och de allt högre ställda kraven kring säkerhet. Om du tycker om att arbeta med hårdvara i kombination med säkerhet ska du söka detta arbete!
Det här är ditt uppdrag
Som hårdvarugranskare hos på Säkerhetspolisen har du en nyckelroll i arbetet med hårdvara. Du kommer att vara en del i arbetet med att säkerställa att de produkter och komponenter som vi väljer uppfyller verksamhetens behov.
Samtidigt är det viktigt att den hårdvara vi väljer möter de krav som myndigheten ställer, där blir din granskning en viktig del i helheten. Du kommer att arbeta i processen för hårdvarugranskning och ges möjlighet att effektivisera och förbättra vår process.
En central del av ditt arbete utgörs av att ha en löpande dialog med leverantörer samt att granska tekniska kravspecifikationer och offerter. I detta arbete arbetar du nära våra specialister inom informations- och IT-säkerhet.
Du kommer arbeta med hårdvara under hela dess livscykel och också arbeta med uppföljning och kontroll av teknisk utrustning, där plombering utgör en viktig del.
Din placering är på huvudkontoret i Solna och arbetet utförs på plats, vilket innebär att du inte har möjlighet att arbeta på distans. Resor inom Sverige kan förekomma.
De här kvalifikationerna söker vi hos dig
Det är endast du som uppfyller nedanstående krav som kan bli aktuell för tjänsten.
Fullgjord och godkänd gymnasieexamen
Minst tre års arbetslivserfarenhet inom IT
Minst tre års arbetslivserfarenhet av hårdvarugranskning av IT utrustning till enterprise-miljöer
God förmåga att kommunicera på svenska och engelska, både i tal och skrift
B-körkort

Anställningen kräver svenskt medborgarskap.
Du som söker kan också ha kompetens som tillför bredd och kompletterande perspektiv. Kan du bidra med något eller flera av följande är det meriterande:
Erfarenhet av att skapa struktur och processer för hårdvarugranskning
Erfarenhet av att arbeta med RÖS alternativt Tempest-standard
Kunskap om regelverk och certifiering när det gäller hårdvarugranskning
Kunskap om informations- och IT-säkerhet
Erfarenhet av att samarbeta med interna intressenter och externa leverantörer
Erfarenhet av plombering av teknisk utrustning
Erfarenhet av arbetsledande roll, som teamleader, projektledare eller leveransledare

Det här är kollegan vi söker
Vi sätter stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som är kreativ med förmåga att ta initiativ, lösa komplexa problem och är nyfiken på att lära dig ny kunskap och kompetenser.
Rollen innefattar samverkan, både inom och utanför myndigheten, därför är det viktigt att du har lätt för att skapa och upprätthålla värdefulla relationer.
Du är även ansvarstagande och noggrann som person. Du är van att samarbeta med andra, men arbetar lika effektivt på egen hand.
Du kan framföra och ta emot konstruktiv kritik på ett sätt som gynnar helheten. Vi ser gärna att du har lätt för att planera ditt arbete och att du fattar egna beslut inom ramen för ditt mandat.
Här kommer du att jobba i en verksamhet som både är planerad och händelsestyrd. Vi förutsätter att du har ett mycket högt säkerhets- och sekretessmedvetande, ett gott omdöme och hög en integritet.
Vi ser gärna att du är en naturlig ledare och har förmågan att få andra att samarbeta, lösa problem och jobba mot gemensamma mål.
Säkerhetspolisen ställer höga krav på säkerhet och sekretess, därför förutsätter vi att du har ett högt säkerhetsmedvetande.
Anställningsvillkor och förmåner
Svenskt medborgarskap är ett krav, då anställning vid Säkerhetspolisen innebär placering i säkerhetsklass. För anställning krävs också godkänt resultat i säkerhetsprövningen med registerkontroll, som genomförs i enlighet med säkerhetsskyddslagen.
Det här är en tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning. Vi tillämpar individuell lönesättning. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras.
På vår hemsida, www.sakerhetspolisen.se, kan du läsa mer om hur det är att arbeta hos oss samt om våra förmåner.
Så tar du kontakt med oss
Du är välkommen att ringa rekryterande chef, tfn 010-568 91 53 För information om rekryteringsprocessen, kontakta ansvarig HR-konsult, tfn 010-568 91 99.
Fackliga företrädare: Polisförbundet, tfn 010-568 70 03, SACO, tfn 010-568 70 04 och ST, tfn 010-568 70 02.
Så ansöker du
Ansökan ska ha kommit in senast 2025-05-07
Ansök genom att bifoga ditt CV (i den här rekryteringsprocessen önskar vi inget personligt brev) och besvara urvalsfrågorna. Frågorna utgår från kravprofilen för den här rekryteringen och dina svar ligger till grund för det urval som sker i processen. Att besvara frågorna är en förutsättning för att din ansökan ska anses komplett. Det är därför viktigt att du svarar tydligt och utförligt på frågorna och inte hänvisar till andra handlingar t.ex. CV.
Vänligen bifoga ett separat dokument (pdf eller word) med svar på urvalsfrågorna nedan.
Har du fullgjord och gymnasieexamen? Ja/Nej
Har du minst tre års arbetslivserfarenhet inom IT? Ja/Nej
Har du minst tre års arbetslivserfarenhet av hårdvarugranskning av IT utrustning till enterprise-miljö? Om ja, ange kortfattat din erfarenhet.
Har du god förmåga att kommunicera på svenska och engelska, både i tal och skrift? Ja/Nej
Har du B-körkort? Ja/Nej
Har du erfarenhet av att skapa struktur och processer för hårdvarugranskning? Om ja, ange kortfattat din erfarenhet.
Har du erfarenhet av att arbeta med RÖS alternativt Tempest-standard? Om ja, ange kortfattat din erfarenhet.
Har du kunskap om regelverk och certifiering när det gäller hårdvarugranskning? Om ja, ange kortfattat din kunskap.
Har du kunskap om informations- och IT-säkerhet? Om ja, ange kortfattat din kunskap.
Har du erfarenhet av att samarbeta med interna intressenter och externa leverantörer? Om ja, ange kortfattat din erfarenhet.
Har du erfarenhet av plombering av teknisk utrustning? Om ja, ange kortfattat din erfarenhet.
Har du erfarenhet av arbetsledande roll, som teamleader, projektledare eller leveransledare? Om ja, ange kortfattat din erfarenhet.

Personuppgifterna du angivit i din ansökan behandlar vi enligt EU:s dataskyddsförordning

Ansök nu