Stockholm: Gruppchef Kundservice Företag till Fora

Hitta ansökningsinfo om jobbet Gruppchef Kundservice Företag till Fora i Stockholm. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Stockholm inom den kategorin.

Publicerad: 2024-10-30 // Varaktighet: Heltid

Tillsammans är vår styrka

Vi tror på kollektivavtalets kraft att skapa trygghet och på dig som vill göra skillnad. Tillsammans bidrar vi till ett tryggare arbetsliv för de miljoner människor på den svenska arbetsmarknaden som omfattas av kollektivavtalad tjänstepension och försäkringar, idag och imorgon. Bli en del av ett team präglat av starkt engagemang, prestigelöst samarbete och genuin gemenskap i en inkluderande kultur. Är du redo för ett viktigt uppdrag?

Din roll

Som chef på Fora är ditt viktigaste uppdrag att leda och utveckla ditt team. Du förväntas skapa möjligheter och förutsättningar för dina medarbetare att känna engagemang och lyckas i sitt arbete. Genom en mycket god kommunikativ förmåga bidrar du till en kultur där delaktighet, driv och en gemensam förståelse för teamets uppdrag och mål genomsyrar det dagliga arbetet. Att coacha, leda och peppa ditt team kommer naturligt för dig såväl som att vara en lyhörd och närvarande ledare som visar vägen.

I ditt ledarskap är det naturligt att delegera och coacha andra till framgång, och du motiveras av att se andra lyckas. Som chef på Fora förväntas du proaktivt bidra till en god samverkan såväl internt som med externa intressenter. På ett affärsmässigt och kostnadsmedvetet sätt förväntas du tillsammans med din grupp bidra till att realisera Foras mål och planer. På Fora leder du i ständig förändring och vi förväntar oss att du är en god ambassadör för ett tryggt, enkelt och engagerat ledarskap.

Som Gruppchef har du en viktig roll i Kundservice Företags ledningsgrupp och bidrar till utvecklingen av avdelningen. Kundservice Företag består av tre grupper med totalt 45 medarbetare. Du ansvarar för en av dessa grupper med mellan 15 och 20 medarbetare. Du rapporterar till Avdelningschefen för Kundservice Företag.

Det här har du med dig

Tidigare chefserfarenhet med personalansvar
Erfarenhet av att ta fram datadrivet material och KPIer


För att trivas i rollen behöver du vara bekväm med att analysera och utifrån det ta egna initiativ och driva arbetet framåt i samarbete med andra. Du har ett tillitsbaserat ledarskap och en förmåga att lyssna samt hålla dina medarbetare informerade genom en transparent och öppen dialog.

Vi vill att du är en positiv, empatisk och strukturerad kollega som vill bidra till en stimulerande och rolig arbetsmiljö.

Det är meriterande om du har:

Examen från Universitet/högskola eller motsvarande
Erfarenhet från en liknande bransch
Erfarenhet från att ha arbetat i Salesforce
Erfarenhet av att ha jobbat i ärendehanteringssystem




Det här får du


Fantastiskt läge på Sveavägen i centrala Stockholm
Möjlighet till hybridarbete
Kortare arbetstid under fyra sommarmånader
Marknadens mest förmånliga försäkring och pension
Friskvårdsbidrag, lunchförmån, hälsoundersökning och stärkt föräldraersättning
Uppskattade chefer






Vi erbjuder dig
Prestigelöst samarbete

Vi är övertygade om att vi är bättre tillsammans. Fora är en öppen arbetsplats som kombinerar expertkunskap med stort hjärta, där vi tar vara på varandras olikheter och där alla får vara sitt bästa jag.

“Mina kollegor är kunniga och lätta att prata med, vänliga och måna om att hjälpa till. Det är ett öppet klimat.” - Olga, systemutvecklare

Flexibilitet och förtroende

Vi jobbar för en bra balans mellan arbete och fritid, och vår kultur präglas av flexibilitet, förtroende och ansvar. Här finns både utvecklingsmöjligheter och stöttande ledarskap.

“Det är häftigt att jobba någonstans där man får göra världen lite bättre för dem där ute.” - Simon, handläggare

Bidra och påverka

På Fora får du bidra till ett tryggare arbetsliv för miljontals svenskar. Välkommen att driva, påverka och skapa ett hållbart samhälle som står starkt för framtiden.

“Det är både roligt och utvecklande att få vara med och förvalta och utveckla en av de största tjänstepensionsplanerna i Sverige.” - Thomas, affärsansvarig

Om Fora

Fora är ett serviceföretag som guidar 232 000 företag och cirka 3,4 miljoner individer rätt i sin kollektivavtalade pensions- och försäkringslösning. Genom smarta och prisvärda tjänster bidrar vi till ett tryggare arbetsliv och ett hållbart samhälle. På så sätt gör vi skillnad.

Läs mer om Fora här.

Fackliga representanter är:

Susanne Christensen, Forena Telefon: 08-787 45 78

och

Anna Hammarberg, SACO Telefon: 08-787 45 97

Låter det intressant?

I den här rekryteringen samarbetar Fora med Wise Professionals, The Pace. För att säkerställa en objektiv och icke-diskriminerade rekrytering kommer du att få genomföra arbetspsykologiska tester om du går vidare i denna process. Har du frågor om tjänsten kan du kontakta ansvarig Rekryteringskonsult Elin Eriksson, elin.eriksson@thepace.se. Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Varmt välkommen med din ansökan!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Stockholm som Kundtjänstchef

Nedan visas andra jobb i Stockholm som Kundtjänstchef.

Team Lead för Customer Service till Klüber Lubrication Nordic

Läs mer Sep 30
Om företaget
Klüber Lubrication är en av världens ledande leverantörer av specialsmörjmedel. Vi hjälper våra kunder lyckas med hjälp av personliga relationer och rådgivning. Med våra ambitiösa tekniska koncept och erfarna, kompetenta medarbetare utvecklar vi avancerade, effektiva och högpresterande smörjmedel.
Våra kunder är tillverkare av komponenter, moduler, maskiner och system samt företag som använder denna utrustning för egen produktion eller bearbetning i ett mycket brett spektrum av industrier.
Klüber Lubrication grundades 1929 i München där vårt huvudkontor finns även idag. Vi har över 2 500 anställda i över 30 länder och vi arbetar ständigt i nära kontakt med våra kunder för att utveckla nya idéer till än mer effektiva och miljövänliga specialsmörjmedel
Sedan 1966 ingår dessutom Klüber Lubrication i Freudenberg Chemical Specialities, en division i den familjeägda koncernen Freudenberg Group med över 50 000 anställda världen över.
Hos Klüber Lubrication Nordic tror vi på den positiva nyttan av kontinuerligt lärande. Vårt team deltar regelbundet i utbildningar och workshops tillsammans för att främja en kultur av tillväxt och samarbete. Från tekniska framsteg till bästa praxis inom kundservice är vi dedikerade att ge våra anställda en möjlighet att utvecklas.
Läs mer om oss här.

Om tjänstenI tjänsten som Team Lead för Customer Servicespelar du en nyckelroll i företagets säljprocess. Du leder och har personalansvar förett team om 4 personer och ni utgör den avgörande bryggan mellan försäljning och avslutad affär.Utöver det löpande arbetet kommer du även att delta i projekt gällande effektivisering och digitalisering av arbetet. I tjänsten har du många kontaktytor, bland annatett nära samarbete med supportfunktioner i Tyskland för problemlösning inom IT och distribution,samtliga Head of Sales i Norden samt medfunktioner som Marketing, Finance, Business Development och VD.
Som Team Lead motiverar och utvecklar du kundtjänsten i en ständigt föränderlig miljö och ni arbetar mot uppsatta mål och förbättringsambitioner. Det ligger i ditt ansvar att se till att servicenivån är hög och jämn och du hittar kontinuerligt kreativa lösningar för att förbättra kundupplevelsen.I de fall kunder har feedback hittar du lösningar på problem och du ansvarar för kontakten med kunder gällande förfallna fakturor.
I dina arbetsuppgifter ingår bland annat:
Ansvar förkundsupport och orderadministration till våra svenska kunder, även om det förekommer ärenden från kunder i övriga Norden
Hjälpa kunder med produktfrågor
Ledning och fördelning av arbetet på avdelningen
Säkerställa hög kvalitet och punktlighet i leveranser
Master data-uppdateringar i SAP
Stötta fältsäljare administrativt med exempelvis att skapa offerteroch hantera leveransspårning
Vara behjälplig vid kampanjer och prisavtal

Mycket av arbetet görs i SAP där du är Key User i ett antal moduler, såsom Sales & Distribution, Material Management, Kundfakturering och elektronisk fakturaöverföring. Du utgår från företagets kontor på Vasagatan där ni sitter i fina, ljusa lokaler.

Kvalifikationer och egenskaper Tidigare erfarenhet av arbete i kundtjänst
Ledarerfarenhet
Kunskaper i SAP
Erfarenhet av att delta i effektiviserings- och digitaliseringsprojekt
Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Kunskaper i annat nordiskt språkär mycket meriterande

För att trivas och bli framgångsrik i rollen som Team Lead för Customer Serviceär du en person som ser värdet i god service. Dina personliga egenskaper bidrar till en positiv energi och ett gemensamt målfokus, inte bara för gruppen utan för hela organisationen. Du är öppen för förändringar och förbättringar och tycker om att arbeta med optimering av arbetet. Har du ett tekniskt intresse är det en fördel då många av ärendena är av teknisk karaktär.
Det är en bred roll där du ständigt har många bollar i luften, därför är det viktigt att du har en förmåga att prioritera och att arbeta självständigt, även om du uppskattar attha många kontaktytor och samarbeten.

Övrig information Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Stockholm, Vasagatan
Omfattning: Heltid
Lön: Enligt överenskommelse
Som en del av processen genomför vi en bakgrundskontroll på alla slutkandidater


Vi tillämpar löpande urval i denna process vilket innebär att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi rekommenderar dig därför att ansöka så snart som möjligt!
Har du frågor eller funderingar kring Asta Agencys rekryteringsprocess, tveka inte att höra av dig till sofie@astaagency.se.

Ansök nu

Vi söker en Gruppchef till vår Kundserviceavdelning

Läs mer Sep 18
Älskar du att skapa fantastiska kundupplevelser? Har du en passion för att leda och inspirera team? På Tryggsam erbjuder vi en dynamisk och stimulerande arbetsmiljö där din insats gör skillnad. Bli en del av vår resa och hjälp oss att fortsätta växa!
Tryggsam är ett entreprenörsdrivet bolag som har vuxit till att bli en ledande aktör inom vår bransch. Vi strävar efter att leverera enastående kundservice och innovativa lösningar för våra kunder. Nu söker vi en engagerad och erfaren Gruppchef till vår kundserviceavdelning. Vår avdelning är liten men dynamisk, ett team på 5 medarbetare som hanterar inkommande samtal och är dedikerade till att ge våra kunder den bästa möjliga servicen.
Krav:
Erfarenhet av att arbeta inom kundservice, specifikt med inkommande samtal.
Tidigare erfarenhet av en ledande roll med personalansvar.
Förmåga att utveckla och förbättra kundserviceprocesser.
Stark kommunikationsförmåga och förmåga att leda och inspirera ett mindre team.
Erfarenhet av att arbeta med försäkringar är meriterande men inget krav.
Du söker inte ett jobb som är remote. Som chef och ledare behöver du vara på plats med din personal.

Ansvarsområden:
Leda och utveckla kundserviceteamet för att säkerställa enastående kundupplevelser.
Implementera effektiva processer för att förbättra kundvården och öka kundnöjdheten.
Utveckla och genomföra träningsprogram för att stödja teamet i att leverera högklassig service.
Samarbeta med andra avdelningar för att säkerställa enhetlig och effektiv kommunikation med kunderna.

Vi erbjuder:
En stimulerande arbetsmiljö med möjlighet till personlig och professionell utveckling.
Helt nyrenoverat kontor vid Hammarbysjöstad.
Lön enligt erfarenhet och ansvar.
Årlig lönestyrning.
Förmånliga anställningsvillkor.
Tjänstepension ITP1 med tillhörande försäkringar.
Friskvårdsbidrag samt två friskvårdstimmar varje vecka.
Möjlighet att vara en del av ett dynamiskt och innovativt team.

Om du är redo att ta nästa steg i din karriär och bli en del av Tryggsam, skicka in din ansökan idag! Vi ser fram emot att höra från dig.
Du kan läsa mer om oss på vår karriärportal via https://karriar.tryggsam.se/

Ansök nu

Vi söker en Gruppchef till vår Kundserviceavdelning

Läs mer Aug 15
Älskar du att skapa fantastiska kundupplevelser? Har du en passion för att leda och inspirera team? På Tryggsam erbjuder vi en dynamisk och stimulerande arbetsmiljö där din insats gör skillnad. Bli en del av vår resa och hjälp oss att fortsätta växa!
Tryggsam är ett entreprenörsdrivet bolag som har vuxit till att bli en ledande aktör inom vår bransch. Vi strävar efter att leverera enastående kundservice och innovativa lösningar för våra kunder. Nu söker vi en engagerad och erfaren Gruppchef till vår kundserviceavdelning. Vår avdelning är liten men dynamisk, ett team på 5 medarbetare som hanterar inkommande samtal och är dedikerade till att ge våra kunder den bästa möjliga servicen.
Krav:
Erfarenhet av att arbeta inom kundservice, specifikt med inkommande samtal.
Tidigare erfarenhet av en ledande roll med personalansvar.
Förmåga att utveckla och förbättra kundserviceprocesser.
Stark kommunikationsförmåga och förmåga att leda och inspirera ett mindre team.
Erfarenhet av att arbeta med försäkringar är meriterande men inget krav.
Du söker inte ett jobb som är remote. Som chef och ledare behöver du vara på plats med din personal.

Ansvarsområden:
Leda och utveckla kundserviceteamet för att säkerställa enastående kundupplevelser.
Implementera effektiva processer för att förbättra kundvården och öka kundnöjdheten.
Utveckla och genomföra träningsprogram för att stödja teamet i att leverera högklassig service.
Samarbeta med andra avdelningar för att säkerställa enhetlig och effektiv kommunikation med kunderna.

Vi erbjuder:
En stimulerande arbetsmiljö med möjlighet till personlig och professionell utveckling.
Helt nyrenoverat kontor vid Hammarbysjöstad.
Lön enligt erfarenhet och ansvar.
Årlig lönestyrning.
Förmånliga anställningsvillkor.
Tjänstepension ITP1 med tillhörande försäkringar.
Friskvårdsbidrag samt två friskvårdstimmar varje vecka.
Möjlighet att vara en del av ett dynamiskt och innovativt team.

Om du är redo att ta nästa steg i din karriär och bli en del av Tryggsam, skicka in din ansökan idag! Vi ser fram emot att höra från dig.
Du kan läsa mer om oss på vår karriärportal via https://karriar.tryggsam.se/

Ansök nu

Vi söker en Gruppchef till vår Kundserviceavdelning

Läs mer Aug 19
Älskar du att skapa fantastiska kundupplevelser? Har du en passion för att leda och inspirera team? På Tryggsam erbjuder vi en dynamisk och stimulerande arbetsmiljö där din insats gör skillnad. Bli en del av vår resa och hjälp oss att fortsätta växa!
Tryggsam är ett entreprenörsdrivet bolag som har vuxit till att bli en ledande aktör inom vår bransch. Vi strävar efter att leverera enastående kundservice och innovativa lösningar för våra kunder. Nu söker vi en engagerad och erfaren Gruppchef till vår kundserviceavdelning. Vår avdelning är liten men dynamisk, ett team på 5 medarbetare som hanterar inkommande samtal och är dedikerade till att ge våra kunder den bästa möjliga servicen.
Krav:
Erfarenhet av att arbeta inom kundservice, specifikt med inkommande samtal.
Tidigare erfarenhet av en ledande roll med personalansvar.
Förmåga att utveckla och förbättra kundserviceprocesser.
Stark kommunikationsförmåga och förmåga att leda och inspirera ett mindre team.
Erfarenhet av att arbeta med försäkringar är meriterande men inget krav.
Du söker inte ett jobb som är remote. Som chef och ledare behöver du vara på plats med din personal.

Ansvarsområden:
Leda och utveckla kundserviceteamet för att säkerställa enastående kundupplevelser.
Implementera effektiva processer för att förbättra kundvården och öka kundnöjdheten.
Utveckla och genomföra träningsprogram för att stödja teamet i att leverera högklassig service.
Samarbeta med andra avdelningar för att säkerställa enhetlig och effektiv kommunikation med kunderna.

Vi erbjuder:
En stimulerande arbetsmiljö med möjlighet till personlig och professionell utveckling.
Helt nyrenoverat kontor vid Hammarbysjöstad.
Lön enligt erfarenhet och ansvar.
Årlig lönestyrning.
Förmånliga anställningsvillkor.
Tjänstepension ITP1 med tillhörande försäkringar.
Friskvårdsbidrag samt två friskvårdstimmar varje vecka.
Möjlighet att vara en del av ett dynamiskt och innovativt team.

Om du är redo att ta nästa steg i din karriär och bli en del av Tryggsam, skicka in din ansökan idag! Vi ser fram emot att höra från dig.
Du kan läsa mer om oss på vår karriärportal via https://karriar.tryggsam.se/

Ansök nu

Vi söker en Gruppchef till vår Kundserviceavdelning

Läs mer Jul 16
Älskar du att skapa fantastiska kundupplevelser? Har du en passion för att leda och inspirera team? På Tryggsam erbjuder vi en dynamisk och stimulerande arbetsmiljö där din insats gör skillnad. Bli en del av vår resa och hjälp oss att fortsätta växa!
Tryggsam är ett entreprenörsdrivet bolag som har vuxit till att bli en ledande aktör inom vår bransch. Vi strävar efter att leverera enastående kundservice och innovativa lösningar för våra kunder. Nu söker vi en engagerad och erfaren Gruppchef till vår kundserviceavdelning. Vår avdelning är liten men dynamisk, ett team på 5 medarbetare som hanterar inkommande samtal och är dedikerade till att ge våra kunder den bästa möjliga servicen.
Krav:
Erfarenhet av att arbeta inom kundservice, specifikt med inkommande samtal.
Tidigare erfarenhet av en ledande roll med personalansvar.
Förmåga att utveckla och förbättra kundserviceprocesser.
Stark kommunikationsförmåga och förmåga att leda och inspirera ett mindre team.
Erfarenhet av att arbeta med försäkringar är meriterande men inget krav.
Du söker inte ett jobb som är remote. Som chef och ledare behöver du vara på plats med din personal.

Ansvarsområden:
Leda och utveckla kundserviceteamet för att säkerställa enastående kundupplevelser.
Implementera effektiva processer för att förbättra kundvården och öka kundnöjdheten.
Utveckla och genomföra träningsprogram för att stödja teamet i att leverera högklassig service.
Samarbeta med andra avdelningar för att säkerställa enhetlig och effektiv kommunikation med kunderna.

Vi erbjuder:
En stimulerande arbetsmiljö med möjlighet till personlig och professionell utveckling.
Helt nyrenoverat kontor vid Hammarbysjöstad.
Lön enligt erfarenhet och ansvar.
Årlig lönestyrning.
Förmånliga anställningsvillkor.
Tjänstepension ITP1 med tillhörande försäkringar.
Friskvårdsbidrag samt två friskvårdstimmar varje vecka.
Möjlighet att vara en del av ett dynamiskt och innovativt team.

Om du är redo att ta nästa steg i din karriär och bli en del av Tryggsam, skicka in din ansökan idag! Vi ser fram emot att höra från dig.
Du kan läsa mer om oss på vår karriärportal via https://karriar.tryggsam.se/

Ansök nu

Andra jobb i Stockholm från Wise Professionals AB

Nedan visas andra jobb i Stockholm från Wise Professionals AB .

Administratörer till The Pace

Backofficepersonal
Läs mer Jun 15
Vi vill göra dig uppmärksam på att det här är en annons där du har möjlighet att anmäla ditt intresse för att arbeta som konsult via The Pace i Stockholm. Annonsen är inte kopplat till något skarpt uppdrag.

Är du redo för din nästa utmaning i arbetslivet? Vi arbetar med roller brett inom administration i olika branscher och vill komma i kontakt med dig som är nyfiken på ett nytt arbete. På The Pace erbjuder vi både korta och längre konsultuppdrag där du som konsult är anställd hos oss men arbetar dagligen ute hos någon av våra kunder. Som konsult har du nära dialog med en konsultchef där ni har kontinuerliga uppföljningar under uppdragets gång.

Ett urval av roller vi arbetar med:

Office Coordinator
Office Manager
Koordinator
Administratör
Executive Assistant


Ett urval av branscher vi arbetar med:

Bank och finans
Branschorganisationer
Retail
Läkemedelsbranschen
Byggbranschen






Din bakgrund

Vi söker dig som har erfarenhet inom service, administration och/eller support och som är redo för nya erfarenheter. Som person är du framåt, driven och nyfiken samt har goda systemkunskaper och har lätt för att sätta sig in i nya system.

Du är flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift.

När du blir en av oss

Som konsult hos The Pace erbjuds du alltid en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till vårt kollektivavtal – inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg i din anställning. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss också att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Oavsett vart du befinner dig i din karriär så ska konsultrollen hos The Pace ge dig kunskap och erfarenhet som du kan bära med dig på vägen till nästa spännande utmaning.

The Pace är specialister på rekrytering och konsultuthyrning inom Business Administration och tillsätter bland annat roller som Administrativ Chef, VD- och Ledningsassistent, Executive Assistant, Office Manager, Projektkoordinator, Administratör och Sälj-, Jurist- och Kontorsassistent. Vi kan erbjuda dig som kandidat ett brett nätverk av svenska och internationella företag med behov av duktiga administratörer. The Pace är ett affärsområde inom Wise Professionals och vi finns med kontor i Stockholm, Göteborg och Malmö. Wise Professionals är en rekryteringsbyrå som designar, utvecklar och erbjuder hållbara rekryteringslösningar tillsammans med arbetsgivare och kandidater som ställer höga krav. Vi arbetar på uppdrag av Sveriges starkaste varumärken tillsammans med arbetsgivare som månar om sina medarbetares arbetsglädje.

Om du vill veta mer Du får gärna kontakta oss om du har frågor om tjänsten eller undrar hur processen ser ut framöver. Vi som arbetar med detta uppdrag är kandidatansvarig Elin Eriksson (elin.eriksson@thepace.se) och konsultchef Philip Alfredsson (philip.alfredsson@thepace.se)

Vi ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu

Marketing Communication Specialist

Marknadskommunikatör
Läs mer Okt 30
Vi söker en engagerad och kreativ Marketing Communication Specialist B2B för ett interimsuppdrag med möjlighet till fast anställning. I denna roll kommer du att koordinera, skapa och redigera innehåll i samarbete med interna och externa experter.

 

Ansvarsområden:

Skapa engagerande innehåll för webbplatsen, inklusive bloggartiklar och landningssidor.
Leda och koordinera innehållsprojekt som videor och kundcase.
Intervjua specialister (anställda, kunder) för innehållsprojekt.
Skapa och uppdatera innehåll för sociala medier (LinkedIn och Instagram).
Koordinera nyhetsbrev på tre språk.
Följa upp och utvärdera aktiviteter.
Skriva briefings.
Samarbeta med byråer inom digital marknadsföring och design.


 

Kompetenser och kvalifikationer:

Relevant utbildning och 3-5 års erfarenhet inom B2B-marknadsföring.
Stark känsla för storytelling genom text, bild och video.
Goda skrivkunskaper på svenska och engelska.
Erfarenhet av digital marknadsföring.
Erfarenhet av arbete med sociala medier.
Erfarenhet från branscher med komplexa produkter och lösningar och/eller erfarenhet från mjukvaruindustrin är mycket meriterande.
Erfarenhet av arbete med olika marknader.
Strukturerad arbetsmetodik.
Trivs med nya utmaningar.
Stark självdrivkraft.
Tyska är ett plus.


 

Kunden använder följande programvara;

Wordpress, Hubspot, Canva, Creative Cloud, ChatGPT4, Microsoft, Google Suite.

 

Ansökan 

Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail, utan du söker enkelt med ditt CV eller din LinkedIn-profil via ”Sök rollen” här nedan och du kommer i samband med det att få svara på några korta frågor. Vi som arbetar med detta uppdrag är kandidatansvarig Emma Rehn (emma.rehn@wise.se) och Konsultchef Emilie Runnegård Shawwaf (emilie.runnegard@thepace.se)

Är du nyfiken på att veta mer om hur det är att arbeta som konsult hos oss, läs mer här. Vi vill att våra medarbetare på KiMM & Wise Professionals ska ha den roligaste tiden i karriären och det gäller såklart även för dig som uthyrd konsult. Vi är måna om att du känner dig som en del av gänget och det berättar vi gärna mer om oss under processen.

  Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum.

Vi ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu

Gruppchef Kundservice Företag

Kundtjänstchef
Läs mer Okt 30
Tillsammans är vår styrka

Vi tror på kollektivavtalets kraft att skapa trygghet och på dig som vill göra skillnad. Tillsammans bidrar vi till ett tryggare arbetsliv för de miljoner människor på den svenska arbetsmarknaden som omfattas av kollektivavtalad tjänstepension och försäkringar, idag och imorgon. Bli en del av ett team präglat av starkt engagemang, prestigelöst samarbete och genuin gemenskap i en inkluderande kultur. Är du redo för ett viktigt uppdrag?

Din roll

Som chef på Fora är ditt viktigaste uppdrag att leda och utveckla ditt team. Du förväntas skapa möjligheter och förutsättningar för dina medarbetare att känna engagemang och lyckas i sitt arbete. Genom en mycket god kommunikativ förmåga bidrar du till en kultur där delaktighet, driv och en gemensam förståelse för teamets uppdrag och mål genomsyrar det dagliga arbetet. Att coacha, leda och peppa ditt team kommer naturligt för dig såväl som att vara en lyhörd och närvarande ledare som visar vägen.

I ditt ledarskap är det naturligt att delegera och coacha andra till framgång, och du motiveras av att se andra lyckas. Som chef på Fora förväntas du proaktivt bidra till en god samverkan såväl internt som med externa intressenter. På ett affärsmässigt och kostnadsmedvetet sätt förväntas du tillsammans med din grupp bidra till att realisera Foras mål och planer. På Fora leder du i ständig förändring och vi förväntar oss att du är en god ambassadör för ett tryggt, enkelt och engagerat ledarskap.

Som Gruppchef har du en viktig roll i Kundservice Företags ledningsgrupp och bidrar till utvecklingen av avdelningen. Kundservice Företag består av tre grupper med totalt 45 medarbetare. Du ansvarar för en av dessa grupper med mellan 15 och 20 medarbetare. Du rapporterar till Avdelningschefen för Kundservice Företag.

Det här har du med dig

Tidigare chefserfarenhet med personalansvar
Erfarenhet av att ha jobbat i ärendehanteringssystem
Erfarenhet av att ta fram datadrivet material och KPIer


För att trivas i rollen behöver du vara bekväm med att analysera och utifrån det ta egna initiativ och driva arbetet framåt i samarbete med andra. Du har ett tillitsbaserat ledarskap och en förmåga att lyssna samt hålla dina medarbetare informerade genom en transparent och öppen dialog.

Vi vill att du är en positiv, empatisk och strukturerad kollega som vill bidra till en stimulerande och rolig arbetsmiljö.

Det är meriterande om du har:

Examen från Universitet/högskola eller motsvarande
Erfarenhet från en liknande bransch
Erfarenhet från att ha arbetat i Salesforce






Det här får du


Fantastiskt läge på Sveavägen i centrala Stockholm
Möjlighet till hybridarbete
Kortare arbetstid under fyra sommarmånader
Marknadens mest förmånliga försäkring och pension
Friskvårdsbidrag, lunchförmån, hälsoundersökning och stärkt föräldraersättning
Uppskattade chefer






Vi erbjuder dig
Prestigelöst samarbete

Vi är övertygade om att vi är bättre tillsammans. Fora är en öppen arbetsplats som kombinerar expertkunskap med stort hjärta, där vi tar vara på varandras olikheter och där alla får vara sitt bästa jag.

“Mina kollegor är kunniga och lätta att prata med, vänliga och måna om att hjälpa till. Det är ett öppet klimat.” - Olga, systemutvecklare

Flexibilitet och förtroende

Vi jobbar för en bra balans mellan arbete och fritid, och vår kultur präglas av flexibilitet, förtroende och ansvar. Här finns både utvecklingsmöjligheter och stöttande ledarskap.

“Det är häftigt att jobba någonstans där man får göra världen lite bättre för dem där ute.” - Simon, handläggare

Bidra och påverka

På Fora får du bidra till ett tryggare arbetsliv för miljontals svenskar. Välkommen att driva, påverka och skapa ett hållbart samhälle som står starkt för framtiden.

“Det är både roligt och utvecklande att få vara med och förvalta och utveckla en av de största tjänstepensionsplanerna i Sverige.” - Thomas, affärsansvarig

Om Fora

Fora är ett serviceföretag som guidar 232 000 företag och cirka 3,4 miljoner individer rätt i sin kollektivavtalade pensions- och försäkringslösning. Genom smarta och prisvärda tjänster bidrar vi till ett tryggare arbetsliv och ett hållbart samhälle. På så sätt gör vi skillnad.

Läs mer om Fora här.

Fackliga representanter är:

Susanne Christensen, Forena Telefon: 08-787 45 78

och

Anna Hammarberg, SACO Telefon: 08-787 45 97

Låter det intressant?

I den här rekryteringen samarbetar Fora med Wise Professionals, The Pace. För att säkerställa en objektiv och icke-diskriminerade rekrytering kommer du att få genomföra arbetspsykologiska tester om du går vidare i denna process. Har du frågor om tjänsten kan du kontakta ansvarig Rekryteringskonsult Elin Eriksson, elin.eriksson@thepace.se. Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Processledare till Fora

Administrativ utvecklare
Läs mer Okt 30
Tillsammans är vår styrka

Vi tror på kollektivavtalets kraft att skapa trygghet och på dig som vill göra skillnad. Tillsammans bidrar vi till ett tryggare arbetsliv för de miljoner människor på den svenska arbetsmarknaden som omfattas av kollektivavtalad tjänstepension och försäkringar, idag och imorgon. Bli en del av ett team präglat av starkt engagemang, prestigelöst samarbete och genuin gemenskap i en inkluderande kultur. Är du redo för ett viktigt uppdrag?

Din rollSom processledare har du en central och viktig roll på Fora där du, tillsammans med dina kollegor, leder och driver utvecklingen av processer samt analyserar, kvalitetssäkrar och effektiviserar nya arbetssätt. Du har flera kontaktytor, främst internt med andra kollegor, därför ser vi att du har lätt för att samarbeta med andra och har en förmåga att vara kravställande samtidigt som du kan prioritera rätt.

Vi på Fora är mitt i ett byte av vårt affärssystem, ett projekt som förväntas pågå till december 2026, och därför är det viktigt att du är trygg i din roll som Processledare och har en förmåga att självständigt kan följa upp, prioritera och förbättra flödet genom hela processen. Vi ser att du trivs i en föränderlig miljö där du blir motiverad av möjligheten att påverka arbetssätt och att leda förändring.

Du kommer tillhöra ett öppet och erfaret team om Processledare, Processägare och verksamhetsspecialister.

Det här har du med dig

Tidigare erfarenhet från en ledande roll, exempelvis Processledare, Projektledare, Produktledare eller lett ett eller flera team.
Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.


För att trivas i rollen motiveras du av att samarbeta med andra och ser dig själv som en lagspelare. Du vågar utmana och ifrågasätta arbetssätt och tar initiativ och driver saker framåt på ett självgående sätt. Som person är du positiv och driven och ser det som en spännande möjlighet att vara med och påverka Foras processer och förändringsarbete.

Det är meriterande om du har:

Processledarutbildning eller liknande
Erfarenhet från liknande bransch


 

Det här får du

Fantastiskt läge på Sveavägen i centrala Stockholm
Möjlighet till hybridarbete
Kortare arbetstid under fyra sommarmånader
Marknadens mest förmånliga försäkring och pension
Friskvårdsbidrag, lunchförmån, hälsoundersökning och stärkt föräldraersättning
Uppskattade chefer


Vi erbjuder dig
Prestigelöst samarbete

Vi är övertygade om att vi är bättre tillsammans. Fora är en öppen arbetsplats som kombinerar expertkunskap med stort hjärta, där vi tar vara på varandras olikheter och där alla får vara sitt bästa jag.

“Mina kollegor är kunniga och lätta att prata med, vänliga och måna om att hjälpa till. Det är ett öppet klimat.” - Olga, systemutvecklare

Flexibilitet och förtroende

Vi jobbar för en bra balans mellan arbete och fritid, och vår kultur präglas av flexibilitet, förtroende och ansvar. Här finns både utvecklingsmöjligheter och stöttande ledarskap.

“Det är häftigt att jobba någonstans där man får göra världen lite bättre för dem där ute.” - Simon, handläggare

Bidra och påverka

På Fora får du bidra till ett tryggare arbetsliv för miljontals svenskar. Välkommen att driva, påverka och skapa ett hållbart samhälle som står starkt för framtiden.

“Det är både roligt och utvecklande att få vara med och förvalta och utveckla en av de största tjänstepensionsplanerna i Sverige.” - Thomas, affärsansvarig

Om Fora

Fora är ett serviceföretag som guidar 232 000 företag och cirka 3,4 miljoner individer rätt i sin kollektivavtalade pensions- och försäkringslösning. Genom smarta och prisvärda tjänster bidrar vi till ett tryggare arbetsliv och ett hållbart samhälle. På så sätt gör vi skillnad.

Läs mer om Fora här.

 

Fackliga representanter är:

Susanne Christensen, Forena Telefon: 08-787 45 78

och

Anna Hammarberg, SACO Telefon: 08-787 45 97

Låter det intressant?

I den här rekryteringen samarbetar Fora med Wise Professionals, The Pace. För att säkerställa en objektiv och icke-diskriminerade rekrytering kommer du att få genomföra arbetspsykologiska tester om du går vidare i denna process. Har du frågor om tjänsten kan du kontakta ansvarig Rekryteringskonsult Elin Eriksson, elin.eriksson@thepace.se. Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Lönespecialist till L&T

Löneadministratör/Lönekonsult
Läs mer Okt 28
Din nya roll

I rollen som lönespecialist hos Lassila & Tikanoja i Sverige har du, tillsammans med en kollega, det övergripande ansvaret för den löpande lönehanteringen och hela löneprocessen. Du kommer att ge stöd och rådgivning till både chefer och medarbetare i lönerelaterade frågor och i arbetet ingår även avstämning och av lönerelaterade konton. Rollen erbjuder även möjligheten att utveckla och förbättra löneprocesser och rutiner för att säkerställa en smidig och effektiv lönehantering.

Utöver de dagliga löneuppgifterna ansvarar du för att hålla dig uppdaterad om förändringar i lagar och kollektivavtal. Du hanterar administration kring anställningsavtal, avgångar och schemahantering, och ser till att frånvaro och attesteringar i försystem kontrolleras noggrant. Rollen innebär nära samarbete med HR och Ekonomifunktionen samt rapportering till koncernledningen i Finland. Du kommer också att bidra vid årliga lönerevisioner och ha ansvar för pensions- och myndighetsrapportering, semesterårsskiften och arbetsgivardeklarationer.

Rollen är placerad i Solna och du rapporterar till Gruppchef HR.

Vem tror vi att du är?

Vi söker dig som är en trygg lönespecialist med ett par års erfarenhet inom lönehantering. Du har en relevant löneutbildning eller motsvarande erfarenhet, och du har arbetat några år i en liknande roll där du har haft helhetsansvaret för löneprocessen, både för kollektivanställda och tjänstemän. Din systemvana är mycket god, och du är nyfiken på digitaliseringens möjligheter. Erfarenhet av arbete i SD Worx är meriterande, då vi använder detta system för vår löneadministration.

Vi ser även gärna att du har hanterat tidrapportering och schemaläggning, vilket är centrala delar i vår verksamhet. Eftersom Lassila & Tikanoja är en internationell koncern, är det viktigt att du har flytande kunskaper i svenska och en grundläggande förmåga att kommunicera på engelska.

För att trivas hos oss ser vi att du har en stark drivkraft att förbättra och effektivisera processer. Du är förändringsbenägen och ser möjligheter till utveckling i varje utmaning, samtidigt som du ständigt vill lära dig nya saker. Noggrannhet och ansvarstagande är naturliga delar av ditt arbetssätt, och du har en positiv inställning som bidrar till att skapa en inspirerande och energifylld arbetsmiljö.

Rollen innebär många kontaktytor och nära samarbeten med både medarbetare, chefer och andra avdelningar, så din lyhördhet och förmåga att bygga förtroendefulla relationer är avgörande. Du är proaktiv och trivs med att ligga steget före, alltid med fokus på att förenkla och förbättra både arbetsuppgifter och processer.

Om oss på Lassila & Tikanoja

Lassila & Tikanoja hjälper våra kunder att bibehålla och utveckla värdet i deras fastigheter samtidigt som vi värnar om människan och världen vi lever i. Vi gör det genom att leverera innovativa, ansvarsfulla och långsiktigt hållbara servicelösningar som underlättar vardagen för våra kunder, deras hyresgäster och besökare. Det är så vi bidrar aktivt till en cirkulär ekonomi.

Läs mer på https://www.l-t.se/

Delar du vår inställning och har vi väckt ditt intresse?

I den här rekryteringen samarbetar vi med?Wise?Professionals. För att säkerställa en objektiv och icke-diskriminerade rekrytering kommer du att få genomföra arbetspsykologiska tester om du går vidare i denna process. Har du frågor om tjänsten kan du kontakta ansvarig rekryteringskonsult Karin Steenstrup på karin.steenstrup@wise.se. Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. 

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu