Stockholm: Arbetsledare sökes till Q-gruppen Stockholm

Hitta ansökningsinfo om jobbet Arbetsledare sökes till Q-gruppen Stockholm i Stockholm. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Stockholm inom den kategorin.

Publicerad: 2024-09-05 // Varaktighet: Heltid

Har du tidigare erfarenhet av byggarbete, arbetsledning och med ambitioner att bli platschef? Är du dessutom en nyfiken lagspelare som vill vara med och forma framtidens Stockholm? Byggföretaget Q-gruppen söker nu en arbetsledare som drivs av samarbete och en vilja att utvecklas. Här ges du möjlighet att påverka och växa i en trygg och inspirerande miljö. Välkommen med din ansök redan idag!

OM TJÄNSTEN

Q-gruppen är ett framstående byggföretag med stark förankring i Stockholms och Mälardalens byggsektor. Deras styrkor ligger bland annat i vara en pålitlig partner i både små och stora projekt, från varsam restaurering av byggnader till ledande infrastrukturprojekt. Hos Q-gruppen får varje medarbetare möjlighet att påverka och bidra till gemensamma mål: att bygga ett hållbart och framtidssäkrat Stockholm.

Just nu söker Q-gruppen en driven Arbetsledare med tidigare erfarenhet och som strävar mot att kunna axla rollen som platschef i framtiden. Byggprojekten inom infrastruktur samt kontors- och förvaltningsbyggnader är spridda i Stockholm och Mälardalen, från bygg- och servicearbeten av Förbifart Stockholm i Kungens Kurva till ombyggnation av Henriksdals reningsverk och andra spännande projekt i norra Stockholm. Som Arbetsledare hos Q-gruppen kommer du snabbt inkluderas i gemenskapen, där varje medarbetare är en viktig del för att skapa trivsel och arbetsglädje. Du kommer till en arbetsplats där öppenhet, samarbete och en prestigelös inställning värdesätts och där alla, oavsett roll, är viktiga för projektens framgång.

Q-gruppen står för kvalitet, ansvar och samarbete – värden som genomsyrar allt de gör, både gentemot kunder och inom företaget. Om du delar dessa värderingar och vill vara med och forma framtidens Stockholm tillsammans med Q-gruppen, är du välkommen att ansöka.

Du erbjuds
- Möjligheten att vara med och växa tillsammans med Q-gruppen. Där det inte finns ett tak för vilka roller du kan axla och där dynamisk och stimulerande utveckling står i fokus.
- Ett långsiktigt uppdrag med goda möjligheter till anställning hos Q-gruppen.
- Arbete i ett bolag med en bra åldersspridning, det skiljer 44 år mellan den yngsta och äldsta medarbetaren!
- Arbete i en platt organisation där besluten, stöttning och idéer ofta bara är en fråga bort!





Vår ledstjärna är att våra affärer ska genomsyras av ett lyhört och professionellt samarbete som skapar hållbara relationer med kunder, leverantörer och medarbetare. Det är så vi bygger kultur med moderna värden. - Q-gruppen



ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter

Du kommer att arbeta nära ditt team inom projektet med en stor bredd och variation i arbetsuppgifterna där du snabbt får möjligheten att ta eget ansvar.

Du kommer till exempel att:


* Fördela och arbetsleda det dagliga arbetet i projekten, så som produktion, framdrift & teknik.
* Samordna teamet inför arbetsdagen utefter behov och prioriteringar
* Stödja medarbetare för att säkerställa en god arbetsmiljö
* Säkerställa kvalité, leveranssäkerhet och produktivitet
* Bistå platschef i projektets genomförande och uppföljning


VI SÖKER DIG SOM
- Innehar en teknisk eftergymnasial utbildning, alternativt utbildning och inriktning som bedöms som relevant.
- Har tidigare erfarenhet av arbetsledning
- Har god kommunikativ förmåga i både tal och skrift på svenska, då språket används dagligen

- Vill och kan jobba på plats ute i projekten runt om i Stockholm




Det är meriterande om du har
- Tidigare erfarenhet av liknande tjänst inom byggnads- och infrastruktursbranschen
- Har B-körkort
- Har god kommunikativ förmåga i både tal och skrift på engelska, då språket används dagligen



För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Drivs av utveckling
- Hjälpsam
- Målmedveten
- Social
- Stabil
- Ansvarstagande

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Som person är du beredd att anta en personlig utmaning och utvecklas med organisationen. Du är en engagerad lagspelare som skapar förtroende och är skicklig på att föra tydlig dialog samtidigt som du inte är rädd att hugga i där det behövs eller driva din egen utveckling.



Övrig Information
- Start: September/Oktober 2024
- Omfattning: Heltid, kl. 06:30-15:30 (Arbetstiderna kan variera något)
- Placering: Stockholm
- Övrigt: Detta är en roll där din närvaro på plats är en nyckelfaktor.



Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om Q-gruppen här!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Stockholm som Arbetsledare, anläggning

Nedan visas andra jobb i Stockholm som Arbetsledare, anläggning.

Gruppchef till Nitro Consult

Läs mer Maj 13
Nu hjälper vi Nitro Consult att rekrytera en Gruppchef till teamet Berg & sprängteknik i Stockholm. Denna tjänst passar dig som vill jobba i en varierad roll där du får möjlighet att vidareutveckla ditt ledarskap samtidigt som du är med i många spännande projekt och får jobba med projektledning/Byggledning. Om Nitro Consult Nitro Consult ingår i koncernen Storskogen Group och är ett teknikkonsultföretag med verksamhet i hela Sverige och med rötter från Alfred Nobel. Nitro Consult är specialiserade inom berg-, spräng- och vibrationsteknik samt omgivningspåverkan. Nitro Consult arbetar i projektets alla faser från idé via förstudie, systemhandling, detaljprojektering, byggledning och kontroll fram till besiktning och uppföljning. Om teamet & rollen Nu söker vi en Gruppchef till Nitro Consults team, berg- & sprängteknik i Stockholm. Nuvarande Gruppchef som även är teamens Avdelningschef kommer att kliva av Gruppchefsrollen och fokusera på sin huvudsakliga roll. Nitro Consult erbjuder berg- & sprängtekniska tjänster inom grundläggning, infrastruktur och gruvor, med expertis inom projektering, modellering byggledning och inspektion. Gruppen Berg & sprängteknik har ett tydligt produktionsfokus och arbetar främst inom byggledning, produktionsstöd och rådgivning. Teamet består idag av nio drivna och kompetenta personer. Gruppen kännetecknas av hög kompetens, varierad senioritet, stort engagemang och stort eget driv.
Arbetet som Gruppchef kommer vara en mix av ledarskap, affärsmannaskap och konsultarbete. Arbetet blandas mellan fält och kontorsjobb, där du jobbar produktionsnära och har mycket kundkontakter
Nitro Consult arbetar mot såväl privata aktörer som kommuner och myndigheter.
Om dig
I denna roll ligger stor fokus på de personliga egenskaperna. Som Gruppchef söker vi dig som kan bidra med struktur, utveckla arbetssättet och hjälpa till att driva in nya projekt. Vi ser gärna att du är kommunikativ, beslutsför, har naturlig pondus och är snabb i tanken. Du behöver vara lyhörd, lugn, trygg och ha förmågan att både leda och skapa förtroende.
Du är utbildad geolog eller ingenjör inom samhällsbyggnad/väg och vatten med fokus på bergteknik/markbyggnad.

Vi tror att du har en bakgrund som konsult, entreprenör eller beställare med god produktionsförståelse och branschkännedom. 
Du bör ha arbetat med produktionsledning, byggledning eller liknande. 
Ett etablerat kontaktnät inom branschen är en stor fördel.
Det är även meriterande ifall du har arbetat med projektering i systemhandlings eller bygghandlingsskede.
Du besitter även goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.


Nitro Consult erbjuder
Extra semesterdagar
Privat sjukförsäkring för snabbare vård
Friskvårdsbidrag och friskvårdstimme
Bra försäkringar och förmånligt pensionsavtal
En familjär och stöttande arbetsplats där samanhållningen är på topp


Välkommen med din ansökan! Denna rekrytering kommer att hållas av Ed:Za group. Vi tar inte emot ansökningar via e-post, men om du har några frågor kan du kontakta charlotte.hoffstrom@edzagroup.se

Ansök nu

Gruppchef till Nitro Consult

Läs mer Maj 9
Nu hjälper vi Nitro Consult att rekrytera en Gruppchef till teamet Berg & sprängteknik i Stockholm. Denna tjänst passar dig som vill jobba i en varierad roll där du får möjlighet att vidareutveckla ditt ledarskap samtidigt som du är med i många spännande projekt och får jobba med projektledning/Byggledning. Om Nitro Consult Nitro Consult ingår i koncernen Storskogen Group och är ett teknikkonsultföretag med verksamhet i hela Sverige och med rötter från Alfred Nobel. Nitro Consult är specialiserade inom berg-, spräng- och vibrationsteknik samt omgivningspåverkan. Nitro Consult arbetar i projektets alla faser från idé via förstudie, systemhandling, detaljprojektering, byggledning och kontroll fram till besiktning och uppföljning. Om teamet & rollen Nu söker vi en Gruppchef till Nitro Consults team, berg- & sprängteknik i Stockholm. Nuvarande Gruppchef som även är teamens Avdelningschef kommer att kliva av Gruppchefsrollen och fokusera på sin huvudsakliga roll. Nitro Consult erbjuder berg- & sprängtekniska tjänster inom grundläggning, infrastruktur och gruvor, med expertis inom projektering, modellering byggledning och inspektion. Gruppen Berg & sprängteknik har ett tydligt produktionsfokus och arbetar främst inom byggledning, produktionsstöd och rådgivning. Teamet består idag av nio drivna och kompetenta personer. Gruppen kännetecknas av hög kompetens, varierad senioritet, stort engagemang och stort eget driv.
Arbetet som Gruppchef kommer vara en mix av ledarskap, affärsmannaskap och konsultarbete. Arbetet blandas mellan fält och kontorsjobb, där du jobbar produktionsnära och har mycket kundkontakter
Nitro Consult arbetar mot såväl privata aktörer som kommuner och myndigheter.
Om dig
I denna roll ligger stor fokus på de personliga egenskaperna. Som Gruppchef söker vi dig som kan bidra med struktur, utveckla arbetssättet och hjälpa till att driva in nya projekt. Vi ser gärna att du är kommunikativ, beslutsför, har naturlig pondus och är snabb i tanken. Du behöver vara lyhörd, lugn, trygg och ha förmågan att både leda och skapa förtroende.
Du är utbildad geolog eller ingenjör inom samhällsbyggnad/väg och vatten med fokus på bergteknik/markbyggnad.

Vi tror att du har en bakgrund som konsult, entreprenör eller beställare med god produktionsförståelse och branschkännedom. 
Du bör ha arbetat med produktionsledning, byggledning eller liknande. 
Ett etablerat kontaktnät inom branschen är en stor fördel.
Det är även meriterande ifall du har arbetat med projektering i systemhandlings eller bygghandlingsskede.
Du besitter även goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.


Nitro Consult erbjuder
Extra semesterdagar
Privat sjukförsäkring för snabbare vård
Friskvårdsbidrag och friskvårdstimme
Bra försäkringar och förmånligt pensionsavtal
En familjär och stöttande arbetsplats där samanhållningen är på topp


Välkommen med din ansökan! Denna rekrytering kommer att hållas av Ed:Za group. Vi tar inte emot ansökningar via e-post, men om du har några frågor kan du kontakta charlotte.hoffstrom@edzagroup.se

Ansök nu

Gruppchef till Nitro Consult

Läs mer Maj 2
Nu hjälper vi Nitro Consult att rekrytera en Gruppchef till teamet Berg & sprängteknik i Stockholm. Denna tjänst passar dig som vill jobba i en varierad roll där du får möjlighet att vidareutveckla ditt ledarskap samtidigt som du är med i många spännande projekt och får jobba med projektledning/Byggledning. Om Nitro Consult Nitro Consult ingår i koncernen Storskogen Group och är ett teknikkonsultföretag med verksamhet i hela Sverige och med rötter från Alfred Nobel. Nitro Consult är specialiserade inom berg-, spräng- och vibrationsteknik samt omgivningspåverkan. Nitro Consult arbetar i projektets alla faser från idé via förstudie, systemhandling, detaljprojektering, byggledning och kontroll fram till besiktning och uppföljning. Om teamet & rollen Nu söker vi en Gruppchef till Nitro Consults team, berg- & sprängteknik i Stockholm. Nuvarande Gruppchef som även är teamens Avdelningschef kommer att kliva av Gruppchefsrollen och fokusera på sin huvudsakliga roll. Nitro Consult erbjuder berg- & sprängtekniska tjänster inom grundläggning, infrastruktur och gruvor, med expertis inom projektering, modellering byggledning och inspektion. Gruppen Berg & sprängteknik har ett tydligt produktionsfokus och arbetar främst inom byggledning, produktionsstöd och rådgivning. Teamet består idag av nio drivna och kompetenta personer. Gruppen kännetecknas av hög kompetens, varierad senioritet, stort engagemang och stort eget driv.
Arbetet som Gruppchef kommer vara en mix av ledarskap, affärsmannaskap och konsultarbete. Arbetet blandas mellan fält och kontorsjobb, där du jobbar produktionsnära och har mycket kundkontakter
Nitro Consult arbetar mot såväl privata aktörer som kommuner och myndigheter.
Om dig
I denna roll ligger stor fokus på de personliga egenskaperna. Som Gruppchef söker vi dig som kan bidra med struktur, utveckla arbetssättet och hjälpa till att driva in nya projekt. Vi ser gärna att du är kommunikativ, beslutsför, har naturlig pondus och är snabb i tanken. Du behöver vara lyhörd, lugn, trygg och ha förmågan att både leda och skapa förtroende.
Du är utbildad geolog eller ingenjör inom samhällsbyggnad/väg och vatten med fokus på bergteknik/markbyggnad.

Vi tror att du har en bakgrund som konsult, entreprenör eller beställare med god produktionsförståelse och branschkännedom. 
Du bör ha arbetat med produktionsledning, byggledning eller liknande. 
Ett etablerat kontaktnät inom branschen är en stor fördel.
Det är även meriterande ifall du har arbetat med projektering i systemhandlings eller bygghandlingsskede.
Du besitter även goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.


Nitro Consult erbjuder
Extra semesterdagar
Privat sjukförsäkring för snabbare vård
Friskvårdsbidrag och friskvårdstimme
Bra försäkringar och förmånligt pensionsavtal
En familjär och stöttande arbetsplats där samanhållningen är på topp


Välkommen med din ansökan! Denna rekrytering kommer att hållas av Ed:Za group. Vi tar inte emot ansökningar via e-post, men om du har några frågor kan du kontakta charlotte.hoffstrom@edzagroup.se

Ansök nu

Facility Manager

Läs mer Apr 23
We built the leading online grocery store and now we want to share what we’ve created with the world! Delivering a broad assortment of high-quality, affordable groceries to thousands of doorsteps is a complex process, but we believe we’ve cracked the code. Using data-driven methodology, with a focus on sustainability all the way along the chain, we are creating the most efficient retail system in the world.
Are you passionate about facility management and maintaining operational excellence and driving continuous improvement in a modern industrial supply-chain environment? Do you thrive on solving challenges and being at the forefront of innovation? If so, we have an exciting opportunity for you!
As Facility Manager at Mathem, You will be responsible for every technical and mechanical aspect of the building. While being hands-on when necessary, the Facility Manager also hires and develops the own team, which will oversee systems like cooling- and ventilation systems, light fixtures, fire and smoke-detection to name a few. Also, the role is in charge of a state-of-the-art facility, and at the same time work hands on together with the team.
Main tasks
Being Installation manager (IM), as well as electrical safety advisor (elsäkerhetssamordnare)


Coordinate construction and repairs of technical, electrical and mechanical equipment related to the building


Ensure that all requirements for the building are met, through inspections, maintenance and repairs


Plan and do preventive maintenance


Indirect and direct procurement of facility-related equipment and services


Be the main point of contact for service providers


Be a part of planning and setting up our brand new facility if relevant


Recruit, onboard and develop team members


Push to continuously improve the team, while taking part in cross-functional projects


Cooperate with other functions in the Fulfillment Center to ensure that the facility enables the operation to perform



Qualifications
4+ years of relevant work experience in facility management, electrics, engineering or other relevant fields


Technical education electrical engineering.


Solid experience in property management and technical operations.


Experience working with electrical safety, risk assessment and regulatory requirements.


Knowledge of ESA, SS-EN 50110-1 and electrical safety regulations.


Ability to run maintenance and safety projects.


Merits: Certification as an electrical installer, experience in Self-inspection Program (EKP).


Previous experience managing a team and delegating tasks


Experience using with Maintenance Planning Systems


Proficient in MS Office, Google Workspace and Slack


Hold a drivers license (Class B)


Fluent in English and Swedish



If you're ready to take your facility management and maintenance career to the next level and make a difference in a dynamic and innovative environment, we want to hear from you!

We are committed to being an inclusive community, cultivating diversity, equity and belonging into our everyday workplace culture. When hiring for our team, we welcome the unique contributions that people can add with different cultural backgrounds, ethnicity, race, gender, gender identity and expression, nationality, age, languages spoken, color, religion, disability, sexual orientation, education and beliefs. If you have a disability such as a hearing, or visual impairment or any other neurodivergent need that requires accommodating during the hiring process, please let us know in advance. You can do this by contacting the job owner or hiring manager.

Ansök nu

Arbetsledare Nator Entreprenad

Läs mer Apr 1
Företagspresentation
Nator Entreprenad är ett passionerat och engagerat företag inom markförädlingsbranschen. Nu letar vi efter en arbetsledare som vill vara med på deras spännande tillväxtresa. Nator Entreprenads projekt utförs mestadels i Storstockholm och deras huvudkontor ligger på smidigt gångavstånd från Helenelunds station i Sollentuna.
Om tjänsten
Som arbetsledare kommer du få möjligheten att ansvara för att leda, fördela arbetsuppgifter och samordna resurser inom mark- och grundprojekt. När så krävs kommer du själv arbeta operativt som utförare vilket kommer ge dig en bra variation i din vardag. Utöver att ibland arbeta operativt kommer du överse 5-10 medarbetare/UEs och koordinera den dagliga produktionen.
Dina arbetsuppgifter
Du är bryggan mellan kunden och dina kollegor ute på projekten.
Du vägleder och coachar dina medarbetare.
Vid behov arbetar du själv operativt i utförandet.
I samråd med ledningen kan du vid behov ansvara för inköp av tjänster och varor
Du gör kontinuerliga avstämningar med kunden och är behjälplig med att lösa problem som uppstår.
Du tar ansvar för att projektet håller tidsplan och har en förståelse för hur eventuella avvikelser bör hanteras.

Vem är du:
För att trivas som arbetsledare hos Nator Entreprenad behöver du vara affärsdriven och lösningsorienterad. Du är trygg i din roll som ledare och gillar att leda dina medarbetare mot gemensamma mål. Du är även en tydlig ledare som förstår hur alla delar i ett projekt operativt utförs. Med ditt engagemang får du personalen motiverad att utföra arbetet i tid med högsta kvalité utefter kundens önskemål. Du har även minst 5 års erfarenhet av praktiskt arbete inom mark och anläggning. Du behöver känna dig trygg i din roll som utförare och det är meriterande om du kan hänvisa till en varierad yrkeserfarenhet då projekten kan variera i karaktär.
Vi erbjuder
Du kommer få möjligheten att ingå i Nator Entreprenads lag där din personliga utveckling blir en del av företagets utveckling
Marknadsmässiga lönevillkor och förmåner
Möjlighet att vara med och påverka företagets framtid
En anställning hos ett respekterat och tryggt företag med ett bra rykte i branschen
För rätt person finns goda utvecklingsmöjligheter i företaget

Ansökan
Känns detta som nästa steg? Sök idag! Denna rekrytering görs i samarbete med Nator Personal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan annonsens sista publiceringsdatum. Alla frågor kring denna rekrytering hänvisas till alexander.ytterberg@nator.se. Notera att vi endast tar emot frågor, alla ansökningar görs via vår karriärsida.

Ansök nu

Andra jobb i Stockholm från Academic Work Sweden AB

Nedan visas andra jobb i Stockholm från Academic Work Sweden AB .

Swedbank söker flera Data Stewards!

Databasadministratör
Läs mer Maj 19
Nytt
Är du passionerad för data och vill vara med och säkra kvaliteten inom en av bankens viktigaste områden? Som Data Steward får du en central position där du ansvarar för datamodellering, styrning av kritiska dataelement och kvalitetskontroller. Tillsammans med olika intressenter bidrar du till att skapa en trygg och transparent datagrund som stödjer både affärsbeslut och tekniska processer. Starten är omgående, så skicka in din ansökan redan idag!

OM TJÄNSTEN
Swedbank söker nu fyra Data Stewards till Risk Data Domain inom Group Risk. I denna roll arbetar du för att skapa en stabil datagrund för deras riskberäkningar, där du hanterar och säkerställer datakvalitet, klassificerar och styr kritiska dataelement, och bygger en förståelse för informationens flöde genom deras system.

Du erbjuds
- En möjlighet att vara del av Swedbanks datadrivna resa, där du får arbeta i nära samarbete med agila team och intressenter inom hela banken för att bygga robusta och kvalitativa datalösningar.
- En tillsvidareanställning med fast månadslön hos Academic Work. Goda chanser till överrekrytering till Swedbank finns för rätt kandidat!

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Utveckla och underhålla informationsmodeller.
* Hantera teknisk och affärsmässig härledning (lineage) av data.
* Beskriva och klassificera kritiska dataelement.
* Identifiera viktiga dataelement och säkerställa att de uppfyller våra kvalitetskrav genom datakontroller och styrning.
* Kravinsamling för datakvalitetskontroller.
* Koordinera uppdrag som involverar intressenter från flera organisatoriska enheter.
* Arbeta nära olika intressenter och säkerställa effektiv datastyrning och kvalitet.


VI SÖKER DIG SOM
- Har en master- eller kandidatexamen inom exempelvis datavetenskap, business intelligence eller statistik.
- Har kunskap om dataanalys från tidigare erfarenheter.
- Har erfarenhet av stakeholder management och att skapa samförstånd kring datakvalitet och governance.
- Har god förmåga att koordinera och driva projekt framåt.
- Är analytisk, strukturerad och gillar problemlösning.
- Är flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift.

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Ansök nu

Studerande kontors/lagermedarbetare till Sveadiesel!

Lagerarbetare
Läs mer Maj 6
Vill du ha ett varierande extrajobb där du kombinerar service, kontorsadministration och tungt lagerarbete? Nu söker vi en ansvarstagande och självgående kontors/lagermedarbetare till Sveadiesel. Låter det som något för dig? Läs mer och ansök nedan!

OM TJÄNSTEN
Academic Work söker för Sveadiesels räkning en student som vill arbeta 50% som kontor- och lagermedarbetare för att täcka upp för en föräldrlaedighet under 1 års tid. Hos Sveadiesel blir du en viktig del av kontorsarbetet samt det dagliga flödet med in- och utleveranser. I rollen ansvarar du för ordning och reda på kontoret samt lagret, tar emot telefonsamtal och registrerar ordrar samt bidrar till en pålitlig och professionell logistiklösning i en bransch med höga krav.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter

Rollen är uppdelad i två huvudsakliga ansvarsområden – kontor och lager/leverans:

Kontorsarbete och administration:


* Bemanna kontoret enligt schema
* Ta emot och hantera inkommande samtal
* Posthantering
* Daglig fakturering till kunder
* Omsorg av kontorsmiljön och gemensamma utrymmen
* Beställa kontorsmaterial, förbrukningsvaror och förpackningsmaterial

Lager- och leveransarbete:
* Bemanna lagret enligt schema
* Registrera inkommande ordrar
* Packa och skicka gods
* Vårda och organisera lagerytan genom rensning, komprimering och städning


VI SÖKER DIG SOM
- Är studerande på eftergymnasial nivå
- Har erfarenhet av serviceinriktad arbete
- Har erfarenhet av logistik- och lagerarbete
- Har god dator- och systemvana och erfarenhet av att arbeta i affärssystem
- Klarar tunga lyft i lagermiljö
- Mycket goda språkkunskaper i svenska och engelska

Det är meriterande om du har
- Tidigare erfarenhet från en liknande kombinerande roll i kontorsmiljö/lagermiljö.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Ansvarstagande
- Effektiv och lösningsorienterad
- Serviceinriktad och prestigelös
- Initiativtagande med känsla för ordning

Övrig information:

Start: V.32 samt en veckas introduktion i juni

Omfattning: Mån & Fre samt varannan tisdag (ojämna veckor)

Arbetstider: Kontorstider kl.8-16, viss flexibilitet för studier

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Sveadiesel AB, den civila delen av det som idag heter Inter Defence AB, är ett väletablerat svenskt företag med över 70 års erfarenhet av att leverera avancerade produkter och lösningar till försvars-, transport-, entreprenad- och energisektorn. Gamla Sveadiesel AB omstrukturerades den 1-dec 2024 genom att dela på den militära och civila verksamheten. I nuvarande Sveadiesel AB representerar vi i Europa internationella starka varumärken med fokus på transport-, entreprenad- och energisektorn.

Ansök nu

Arbetsledare till samhällsviktig roll hos Roux Health Care

Arbetsledare, lager
Läs mer Maj 16
Vill du leda ett tekniskt team, utveckla strukturer och göra skillnad för samhället varje dag? Nu söker vi en trygg och handlingskraftig arbetsledare till Roux Health Care i Stockholm – en roll med ansvar, påverkan och stora utvecklingsmöjligheter.

OM TJÄNSTEN
Roux Health Care är ett medtech managementföretag som erbjuder ett brett spektrum av tekniska tjänster för hälso- och sjukvården. Verksamheten bygger på över 10 års erfarenhet från den nordiska marknaden och fokuserar på att leverera hög servicekvalitet till kommuner och regioner. Vi är nu i en stor tillväxtresa och söker därför dig som vill kombinera ledarskap, struktur och teknisk förståelse i en roll där du verkligen gör skillnad. Som arbetsledare hos Roux Health Care får du ansvara för den dagliga driften i ett samhällsviktigt uppdrag – att se till att hjälpmedel som rullstolar, sängar och hygienutrustning når rätt brukare i rätt tid. Du arbetsleder tekniker och chaufförer och utvecklar rutiner och skapar struktur. I gengäld får du stora utvecklingsmöjligheter, korta beslutsvägar och chansen att växa med ett bolag i stark tillväxt.

Vi erbjuder
- Vara med på en tydlig tillväxtresa där du med din kompetens bidrar till att skapa struktur och lägga grunden för framtidens serviceorganisation – och till att bolaget blir en stabil och långsiktig aktör
- En roll med stort eget ansvar och goda utvecklingsmöjligheter i en växande verksamhet
- Påverkan på både teamets och verksamhetens utveckling
- Frihet under ansvar och ett stöttande ledarskap där du arbetar nära VD
- Engagerade kollegor där du får bidra till ett viktigt samhällsuppdrag

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Planera, leda och följa upp det dagliga arbetet för tekniker och förare
* Säkerställa att inställelsetider och leveranstider hålls enligt avtal
* Fördela uppdrag och arbetsorder i samråd med kundtjänst och planeringssystem
* Vara huvudkontakt gentemot kund för frågor kring avtal, leveranser och uppföljning
* Ansvara för löpande avtalsuppföljning samt säkerställa att åtaganden uppfylls
* Förbereda och delta i avstämningar, leveransmöten och revisioner
* Dokumentera och följa upp avvikelser samt föreslå förbättringar
* Vara ett stöd till teamet i tekniska frågor, prioriteringar och kunddialoger
* Introducera och handleda ny personal i det operativa arbetet
* Medverka i uppföljningsmöten och rapportera nyckeltal till ledning
* Ansvara för mindre inköp, beställningar av reservdelar, verktyg och utrustning


VI SÖKER DIG SOM
- Erfarenhet av arbetsledning inom service, logistik eller teknik där du har en god förmåga att leda, motivera och organisera ett team
- Vana att arbeta med avtalsuppföljning och kundkontakt
- God datorvana, gärna erfarenhet av planeringssystem
- B-körkort

Det är meriterande om du har
- Meriterande med teknisk bakgrund eller erfarenhet från hjälpmedelsbranschen

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Du är en kommunikativ, strukturerad och lösningsorienterad doer som erbjuder ett tryggt ledarskap och har en förmåga att skapa engagemang

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Roux Health Care är ett medtech managementföretag som erbjuder ett brett spektrum av tekniska tjänster för hälso- och sjukvården. Verksamheten bygger på över 10 års erfarenhet från den nordiska marknaden och fokuserar på att leverera hög servicekvalitet till kommuner och regioner. Tjänsterna inkluderar underhåll, reparation och rekonditionering av hjälpmedel som sjukhussängar, rullstolar och hygienutrustning. Roux är en varumärkesoberoende aktör som hjälper sina kunder hitta rätt lösning, oavsett tillverkare. Med kontor i Göteborg och Stockholm befinner sig bolaget i en stark utvecklingsfas, med fokus på struktur, långsiktiga partnerskap och ett viktigt samhällsuppdrag.

Ansök nu

Studenter till spännande uppdrag inom systemadmin!

Systemadministratör
Läs mer Maj 17
Är du noggrann, orädd och gillar att jobba strukturerat? Vill du vara en del av ett viktigt projekt där du får röra dig i olika system och hantera information på ett metodiskt sätt? Då kan detta uppdrag vara perfekt för dig!

OM TJÄNSTEN
Vi söker två studenter för ett projekt hos vår kund till följd av två ERP system som ska slås ihop. Uppdraget går ut på att jämföra insamlad systemdata, identifiera användare samt arbeta med rensning och administration. Arbetet kräver att du är noggrann, van vid att hantera information på ett strukturerat sätt och inte rädd för att navigera manuellt i systemmiljöer.

Du erbjuds
- Ett spännande uppdrag med stor flexibilitet, där du får möjlighet att utvecklas vid sidan av studierna

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter

Du kommer exempelvis att:
- Jämföra och analysera information från olika system
- Identifiera och hantera användare
- Administrera och rensa data – ibland upp till 2000–3000 poster
- Dubbelkolla så att inget blir fel – noggrannhet är A och O!

VI SÖKER DIG SOM
- Studerar på eftergymnasial nivå, gärna inom IT, teknik, ekonomi eller liknande och tar examen tidigast Januari 2026
- Har god datorvana och är bekväm med att sätta dig in i nya system
- Är tillgänglig för att arbeta 2-4 timmar/dag, då man kommer vara 2 personer på uppdraget finns dock flexibilitet för eventuell kortare ledighet i samråd med varandra.
- Är noggrann, strukturerad och självgående
- Inte är rädd för att gräva i detaljer och arbeta fokuserat med administration

Det är meriterande om du har
- Erfarenhet av liknande arbete sedan tidigare

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Tillitsfull
- Hjälpsam
- Ordningsam
- Ansvarstagande
- Respektfull

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Ansök nu

Svensk- och finsktalande innehållsspecialist

Översättare
Läs mer Maj 16
Vi söker en svensk- och finsktalande innehållsspecialist som kommer att arbeta med att översätta och lokalisera digitalt innehåll, med fokus på utbildningsmaterial, externa kommunikationsverktyg och resurser för kunder. Läs mer och ansök nedan!

OM TJÄNSTEN
Academic Work söker för vår kunds räkning en svensk- och finsktalande innehållsspecialist till vår kunds "Digital Learning and Engagement-team". Du kommer att arbeta med att översätta och lokalisera digitalt innehåll, med fokus på utbildningsmaterial, externa kommunikationsverktyg och resurser för kunder samt annat användarrelaterat innehåll.

Du kommer inte bara att arbeta med översättning rakt av – utan även med lokalisering: att anpassa innehållet för att det verkligen ska kännas relevant för olika målgrupper. Uppdraget kräver både språklig känsla och förståelse för kultur, kontext och användarbeteenden. Arbetet sker i nära samarbete med ett internationellt team, där du bidrar till att anpassa innehåll för olika marknader i Norden och Europa.

Detta är ett konsultuppdrag vid Academic Work som initialt sträcker sig 6 månader.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Översättning och lokalisering av digitalt innehåll, utbildningsmaterial och kommunikation
* Säkerställa språklig och kulturell anpassning för målgrupp i olika länder
* Kvalitetssäkring av översatt material
* Samarbete med innehållsproducenter, designers och andra språkexperter


VI SÖKER DIG SOM
- Är flytande i svenska, finska och engelska (All arbets- och teamkommunikation sker på engelska)
- Har minst 2–3 års erfarenhet av arbete inom lokalisering, översättning eller användarvänlig innehållsanpassning
- Har erfarenhet av arbete i internationella organisationer eller team
- Har god förståelse för digitala plattformar och innehållshantering
- Vana att arbeta med digitala verktyg och molnbaserade plattformar

Det är meriterande om du har
- Erfarenhet av CAT-verktyg (t.ex. SDL Trados, MemoQ, Smartling, Lokalise eller liknande)

Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Noggrann och detaljorienterad
- Stark kommunikativ förmåga
- Självständig, men också en god lagspelare
- Anpassningsbar och van att arbeta i en snabbföränderlig miljö

Övrig information:
- Start: 2 juni
- Omfattning: Heltid, konsultuppdrag på 6 månader
- Arbetstider: Kontorstider
- Placering: Distansarbete är möjligt men resor till kontoret i Stockholm kan förekomma

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Ansök nu

Senior Projektledare inom automation till E-Matic!

Projekteringsingenjör, elkraft
Läs mer Maj 17
Är du en erfaren projektledare med starkt intresse för teknisk automation? Hos E-matic får du möjilgheten att vara med och bygga upp en ny avdelning och driva prestigefyllda projekt.

OM TJÄNSTEN
E-matic är ett framstående företag inom automation med fokus på energieffektivitet och modern anpassad teknik. Därtill bedriver de entreprenader och utför service inom styr-& regler och övervakning. Deras kultur präglas av stark sammanhållning, hög teknisk kompetens  och en stark entreprenörsanda. Du blir erbjuden generösa förmåner, inklusive tjänstebil, friskvård och kollektivavtal. Hos E-matic får du möjlighet att vara med på en spännande resa och göra skillnad i deras växande verksamhet.

Som Senior Projektledare hos E-matic kommer du att leda tekniskt komplexa automationsprojekt inom bland annat fastighetsautomation och elkraftsautomation.

Du erbjuds
- Möjligheten att arbeta med spännande och prestigefyllda projekt inom automation.
- En arbetsplats som präglas av positivitet, målfokus och tekniskt nyfikenhet. Här blir du en del av ett familjärt företag och en platt organisation som värnar om sammanhållningen och kulturen bland medarbetarna.
- Generösa förmåner som tjänstebil, friskvård och kollektivavtal.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter

Som Senior Projektledare kommer du ansvara för att driva stora projekt, säkerställa kvalitet, miljö och arbetsmiljö samt samarbeta nära E-matics ingenjörer och tekniker samt med externa projektdeltagare.


* Driva stora och tekniskt komplexa automationsprojekt
* Vara delaktig i att bygga upp och leda en ny grupp inom elkraftsautomation, det vill säga sätta rutiner och arbetssätt samt bygga upp teamet.
* Projektplanering, budgethantering, resursallokering, rapportering och kvalitetssäkring.
* Du kommer fungera som huvudkontaktpunkt mellan olika intressenter, inklusive kunder, leverantörer och det interna teamet.


VI SÖKER DIG SOM
- Har flera års arbetslivserfarenhet av projektledning inom automation, här ser vi att du behöver ha drivit stora projekt på +10 miljoner.
- Har en mycket stark teknisk bakgrund
- Talar flytande svenska och engelska då den interna och externa kommunikationen dagligen sker på båda språken.
- Du har en relevant teknisk utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet
- B-körkort

Det är meriterande om du har
- Erfarenhet  av säkerhetsklassade projekt
- Erfarenhet av elkraft eller systemkunskap VVS
- Erfarenhet av att leda ett team eller avdelning
- Det är ett stort plus om du har erfarenhet från programmering av automation, styrsystem och konstruktion.

Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:

Vi ser att du som person har ett starkt affärsmannaskap, arbetar strukturerat och noggrant samt är teknisk nyfiken.
- Hjälpsam
- Målmedveten
- Socialt självsäker
- Intellektuellt nyfiken

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

En förutsättning för anställning är att du behöver genomgå och klara en bakgrundskontroll. En bakgrundskontroll är ett krav för att kunna delta i olika projekt säkerhetsklassade projekt.

INFORMATION OM FÖRETAGET
E-matic erbjuder tjänster inom fastighetsautomation med ett tydligt fokus på energieffektivitet och modern anpassad teknik. De bedriver entreprenader och utför service inom styr-& regler och övervakning.

De har även produktförsäljning och utvecklar kompletta lösningar för integration och kommunikation för såväl lokala seriella kommunikationsgränssnitt som nätverks- och webblösningar. Med webbaserade styr & övervakningssystem och med fokus på integration och energi har E-matic kunskapen samt produkterna för att möta de flesta fastighetsägares och bostadsbolags efterfrågningar.

Ledorden för E-matics verksamhet är att erbjuda lättanvända, skalbara, användarspecifika system som främjar systemanvändning, energieffektivisering och i förlängningen bidra till ett klimatsmartare samhälle. På E-matic levererar dem det bästa för kunden genom att de är innovativa,  noggranna, tillhandahåller den bästa plattformen och levererar sina löften.

Energieffektiv, innovativ fastighetsautomation, välkomna till oss på E-matic.

Ansök nu