Stockholm: Hovmästare - extra och heltid

Hitta ansökningsinfo om jobbet Hovmästare - extra och heltid i Stockholm. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Stockholm inom den kategorin.

Publicerad: 2024-09-04 // Varaktighet: Heltid

Känns tanken av ett varierande extrajobb i Stockholm med flexibla arbetstider, där du kan bestämma ditt eget schema lockande? Det finns även möjlighet till heltidsuppdrag hos samma uppdragsgivare.Brinner du för service lika mycket som oss?
Då är det dig vi söker!
Kort om jobbet som hovmästare/arbetsledare:
Som hovmästare på Responsa arbetar du ute hos våra kunder på konferensanläggningar ochrestauranger med att leda arbetet på plats. Du organiserar arbetet, har hand om gästflödet och kvalitetssäkrar upplevelsen.
Som arbetsledare arbetar du ute på event och är den ansvariga på plats. Du har hand om leveranser, personal och är den ansvarig ut mot kunden.
Arbetstider och arbetsformen – att jobba som bemanningspersonal.
Som bemanningspersonal hos oss styr du helt över ditt schema och bestämmer själv vilka pass du vill ta, samt hur mycket du vill och kan jobba. Oavsett uppdrag är Responsa alltid din arbetsgivare och vi har kontinuerlig kontakt inför, under, och efter arbetspassen.
Tjänsten är ett extrajobb, varför vi har som krav att du har en annan huvudsaklig sysselsättning om minst 50%. Iom arbetsformens flexibla art är det ett perfekt extrajobb för dig som t.ex. studerar eller har annat hel- eller deltidsjobb. Hos oss kan du lätt anpassa ditt schema efter vad som passar just dig och din situation.
Vem är du?
Det viktigaste för oss är en positiv inställning till arbetet, att du trivs i olika miljöer, samt att du uppskattar och förstår service och gott kundbemötande.
Vi ser ofta att våra mest uppskattade konsulter, och de som också oftast trivs bäst som bemanningspersonal, är alerta, självgående och förstår att flexibilitet och lyhördhet är a och o för att leverera ett gott värdskap.
Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet från ansvarsposition pårestaurang, café eller event. Du har en stark ledarskapsförmåga och är en problemlösare.Du är van vid att skapa högklassiga gästupplevelser och värdesätter detaljerna.
Kort om Responsa:
Responsa jobbar med kvalitativ bemanning inom besöksnäringen. Vi väljer både kandidater och uppdrag med omsorg och gör alltid vårt yttersta för att leverera en så bra matchning som möjligt för alla partner vid varje uppdrag.
Vi som driver Responsa har lång egen erfarenhet från servicebranschen, primärt inom event, administration, kundservice och restaurang. Vi tror att detta ger oss en god förståelse både för kunderna, uppdragen, dig som konsult, ditt arbete och situation, och att detta är en stark nyckelfaktor för våra många lyckade matchningar.
Responsa har kollektivavtal, vi är måna om våra konsulters välmående, och förstår att det finns många anledningar till att man vill ha ett flexibelt extrajobb inom event, restaurang, hotell eller liknande.
Naturligtvis jobbar du alltid med marknadsmässig lön med OB-tillägg samt semesterersättning, och du är försäkrad genom oss på arbetet och kollektivavtalet.
Ansökan:
Vi behöver inget personligt brev av dig, svara i stället på frågorna i ansökningsformuläret. Bifoga också gärna ditt CV som PDF, utan bild. Ansökningarna bearbetas löpande och vi har ingen sista ansökningsdag.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Stockholm som Hovmästare

Nedan visas andra jobb i Stockholm som Hovmästare.

Hovmästare frukost och lunch till Villa Dahlia v26-32

Läs mer Apr 16
Frukost/lunchservis
OM UPPDRAGET
Nu söker vi en hovmästare som är ansvarig för frukost och lunch veckorna 26-32.
Drömmer du om att vara en del av en spännande resa mot att förändra framtiden inom hotell- och restaurang? Villa Dahlia är platsen där dina ambitioner kan bli verklighet. Vi är inte bara en arbetsplats; vi är en destination för dem som delar vår passion för hotell, mat, dryck och att skapa minnesvärda stunder för våra gäster.
Är du intresserad av att bli en i teamet och jobba med förstklassig kvalitet och servicenivå? Vi söker talanger som vill vara med och skapa en gästupplevelse utöver det vanliga. Vi letar efter dig som är kunnig, engagerad, driven och är en lagspelare som vill vara med om denna typ av upplevelse.
Som person är du professionell, driven och passionerad, en målinriktad lagspelare med känsla för kvalité och personlig service. Det är till fördel om du har ett stort intresse för mat och dryck samt branschen i sin helhet.

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker dig som har en positiv personlighet, trivs i ett högt tempo och har ett brinnande intresse för service. Du är öppen för förändringar och är en problemlösare. Som Hovmästare hos oss trivs du i ett högt tempo och brinner för service.
Du ansvarar, leder och fördelar arbetet för frukost och lunch. Du ser till att våra gäster känner sig välkomna, uppmärksammade och väl omhändertagna - alltid och oavsett. Som Hovmästare hos oss utvecklar och leder du teamet - servis, runners, bartenders och övriga positioner inom restaurangverksamheten


ERFARENHET

Gymnasial utbildning med fördjupade kunskaper inom restaurang, vin- och matkunskap, service.
Minst fem års erfarenhet från restaurang
Minst två års erfarenhet i arbetsledande ställning inom restaurang
Svenska språket är ett krav

Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
VARFÖR SKA DU VÄLJA ATT ARBETA PÅ VILLA DAHLIA
Vi är på en spännande resa och strävar efter att bygga ett team som inte bara följer utvecklingen, utan leder den. Vi vill vara pionjärer inom vår bransch och för att uppnå detta behöver vi medarbetare som delar vår passion, kunskap och vilja att tänka innovativt. Hos oss är vi måna om din personliga och professionella utveckling. Vi erbjuder utbildning och möjlighet till att växa inom organisationen.
Självklart erbjuder vi en marknadsmässig lön. Du kan förvänta dig förmåner som friskvårdsbidrag och andra anställningsförmåner som medarbetare. Hos oss har du även möjlighet att njuta av förmånliga rabatter på våra hotell, restauranger och butiker.
OM DIPLOMAT COLLECTION
Diplomat Collection erbjuder unika, exklusiva och personliga hotell- och restaurangupplevelser i hjärtat av Stockholm. Hotellen ägs av fjärde generationen i familjen Malmström där det familjära genomsyrar hela verksamheten. Våra hotell, Hotel Diplomat, ett stilfullt och elegant hotell beläget på Strandvägen med fantastisk utsikt över Stockholms vatten, och Villa Dagmar ett intimt och internationellt boutiquehotell på Nybrogatan, erbjuder förutom hotell och restaurangverksamhet även eventlokaler, konceptbutik, barer, gym och retreat. Under 2024 öppnade vi ytterligare ett hotell, Villa Dahlia, med känslan av ett italienskt town house intill Tegnérlunden i Stockholm.
Hotel Diplomat – https://www.diplomathotel.com/
Villa Dagmar – https://hotelvilladagmar.com/
Villa Dahlia – https://hotelvilladahlia.com/

Ansök nu

Hovmästare - Sjöpaviljongen

Läs mer Apr 4
Vi på Sjöpaviljongen söker nu en erfaren hovmästare för sommar säsongen som tillsammans med oss vill skapa fantastiska upplevelser för våra gäster! Vi är ett erfaret team som tillsammans levererar service av god kvalitet till våra gäster dag som kväll, året runt. I rollen som hovmästare får du användning av ditt värdskap och vi värdesätter det personliga bemötandet.
Som hovmästare har du en nyckelroll - du är den första personen våra gäster möter. Vi söker dig som är driven, gillar högt tempo och älskar service. Du har en arbetsledande roll och under ditt arbetspass på ett pedagogiskt och ansvarfullt vis inspirerar och motiverar servisen. Du har ett genuint intresse för mat, dryck och människor, och kan tydligt kommunicera för att bidra till ett smidigt och lönsamt teamwork. För att lyckas i rollen är du prestigelös, kan hantera flera bollar i luften och vet hur du prioriterar.
Vi söker dig som:
Har ett genuint intresse och god kunskap om mat och dryck
Minst 2 års yrkeserfarenhet av en motsvarande roll
Är van vid att arbetsleda
Är flexibel, kreativ och lösningsorienterad
Brinner för att överträffa gästens förväntningar
Är strukturerad, ordningsam och har god samarbetsförmåga

Idylliska Sjöpaviljongen är en klassisk Sjökrog som håller det svenska matarvets fana högt. Vi har öppet året runt och håller hårt på traditionerna, både smak- och kalendermässigt. Under året dukar vi upp för påsk, fars- och morsdag, midsommar, kräftpremiär, och julfirande samt nyår. Menyerna bygger på klassiska svenska smaker med tyngdpunkt på hav och grill – svenskt mathantverk inspirerat av årstidens växlingar.
Vi erbjuder dig:
Ett stimulerande och utvecklande jobb i ett fantastiskt team
En anställning i en av Sveriges största restaurangkoncerner
Utvecklingsmöjligheter inom koncernen
Kollektivavtal
Friskvårdsbidrag
Internutbildningar


Är du intresserad? Tveka inte att höra av dig till oss! Rekryteringsarbetet sker löpande så skicka in din ansökan redan idag.
Varmt välkommen in med din ansökan!

Ansök nu

Hovmästare - Ångbåtsbryggan

Läs mer Apr 3
Ångbåtsbryggan öppnar snart upp för säsongen och söker nu en erfaren Hovmästare som vill arbeta tillsammans med oss i sommar. Vi söker dig som är en bra lagspelare, bidrar till god arbetsmiljö, är trygg i din yrkesroll, har en varmt och välkomnande personlighet och tillsammans med oss vill leverera fantastiska service.
Som hovmästare har du en nyckelroll - du är den första personen våra gäster möter. Vi söker dig som är driven, gillar högt tempo och älskar service. Du har en arbetsledande roll och under ditt arbetspass på ett pedagogiskt och ansvarfullt vis inspirerar och motiverar servisen. Du har ett genuint intresse för mat, dryck och människor, och kan tydligt kommunicera för att bidra till ett smidigt och lönsamt teamwork. För att lyckas i rollen är du prestigelös, kan hantera flera bollar i luften och vet hur du prioriterar.
Vi söker dig som:
Har ett genuint intresse och god kunskap om mat och dryck
Minst 2 års yrkeserfarenhet av en motsvarande roll
Erfarenhet av att arbetsleda
Är flexibel, kreativ och lösningsorienterad
Brinner för att överträffa gästens förväntningar
Är strukturerad, ordningsam och har god samarbetsförmåga


Ångbåtsbryggan är byggd på en pråm från andra världskriget som ligger förtöjd vid Stockholms flottaste kajkant. Förutom utsökt mat och dryck, erbjuds den hänförande utsikten över Skeppsholmen och Blasieholmen tack vare det unika läget ute på vattnet, mitt på Strandvägen.
Vi erbjuder dig:
Ett stimulerande och utvecklande jobb i ett fantastiskt team
En anställning i en av Sveriges största restaurangkoncerner
Utvecklingsmöjligheter inom koncernen
Kollektivavtal
Friskvårdsbidrag
Internutbildningar

Intervjuer sker löpande och tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Varmt välkommen in med din ansökan!

Ansök nu

Restaurangansvarig

Läs mer Apr 3
Restaurangansvarig till en av våra kunder – ca 80% med möjlighet till fast anställning, sökes till Staff by Five Moments och va med och Skapa oförglömliga upplevelser med oss!
Är du en erfaren ledare inom restaurangbranschen med en passion för service i toppklass? Vi på Staff by Five Moments söker nu en restaurangansvarig till en av våra kunder. Det här är en tjänst på cirka 80% med möjlighet till fast anställning.
Om rollen
Som restaurangansvarig har du en central roll i att driva och utveckla verksamheten. Du ansvarar för den dagliga driften, leder och motiverar personalen samt säkerställer att gästerna får en förstklassig upplevelse. Du kommer att arbeta i en dynamisk miljö där kvalitet och service står i fokus.
Vi erbjuder:
- En spännande roll i en kvalitetsmedveten restaurangmiljö - Möjlighet att påverka och utveckla verksamheten - Ett engagerat team och en inspirerande arbetsplats - Möjlighet till personlig och professionell utveckling
Vi söker dig som: Har erfarenhet av en ledande roll inom restaurangbranschen
Brinner för service och värdskap
Är en naturlig ledare som kan inspirera och motivera ditt team
Är lösningsorienterad och trivs i en dynamisk miljö
Har erfarenhet av schemaläggning och personalplanering
Kan arbeta både dagtid och kvällstid enligt verksamhetens behov

Låter det som något för dig? Skicka in din ansökan redan idag!

Ansök nu

General Manager & Assistant General Manager

Läs mer Mar 26
Dream Big - Join Urban Italian Group!
Do you have what it takes to lead one of Scandinavia’s most exciting restaurant brands? At Urban Italian Group (UIG), we’re on a mission to redefine modern Italian dining, and we need passionate, hands-on leaders to drive our expansion.
If you're an experienced hospitality professional with a hunger for growth and leadership, this is your chance to make your mark, build high-performing teams, and shape the future of hospitality in Sweden.
Our Restaurants: Florentine – An upscale trattoria inspired by classic Italian glamour. Instagram | Instagram Marbella | Concept Book
Basta – A vibrant casual dining brand serving incredible Italian food. Instagram | Concept Book
ABOUT US
Urban Italian Group (UIG) serves over 4000 guests daily across our 11 restaurants.
The restaurant group was founded in 2017 and has since then grown organically, doubling the size of its organization each year with constant development across all dimensions: quality of food and beverages, hearted hospitality and beautiful interior spaces.
Our two flagship brands, Basta and Florentine, are among Scandinavia’s most popular restaurant brands. In fact, both of our Stockholm locations were among the Top 10 most booked restaurants in 2024.
Basta – Basta is a casual dining restaurant brand, offering great guest experiences in beautifully designed places, focused around great value for the guests. With a colorful inspiration from the narrow streets of Amalfi up to the north of Milano.
Florentine – Florentine on the other hand is an international upscale casual dining Trattoria offering culinary experiences in a glamorous setting straight from the Italian movie scene.
Exciting Future Growth:

Basta is expanding to 18 locations in Sweden by 2030.


Florentine is set to go international, targeting the Middle East, Oslo, and London.


A new multi-unit Italian concept launches in 2025.


A modern Spanish tapas restaurant opens in Stockholm in 2026.



Culture and values
We are a family of 450 amazing people that keeps growing.
We value everyone within our team and are really grateful you are here. We believe each of us contributes to the well being of our ecosystem. This goes beyond just serving people, we take them in and truly look after them; Guests and team alike. Our core values: Passion, Trust, Entrepreneurship & Authenticity are guiding light in everything we do.

About You and the role
We are looking for passionate, driven, and hands-on hospitality leaders who are eager to make an impact in a high-energy, fast-growing restaurant group.
As part of our leadership team, you will play a crucial role in shaping the guest experience, leading dynamic teams, and driving operational excellence in high-volume, full à la carte restaurants.
Who You Are:

A natural leader who thrives in fast-paced environments and leads by example.


Experienced in managing large teams in high-volume restaurants or bars.


Passionate about training, developing, and inspiring teams to succeed.


Non negotiable with guest experience, ensuring every visit exceeds expectations.


A strong problem-solver with the ability to make quick, strategic decisions.


A team player who fosters a positive, people-first workplace culture.


Entrepreneurial and driven to improve operations, financial results, and team performance.


Fluent in English (Swedish is a plus but not required).


Holding an EU work permit (visa sponsorship currently unavailable).


Available Leadership Roles:
Bar Manager – Oversee bar operations, manage stock, develop cocktail menus, and lead a team of 10+ bartenders.
Assistant General Manager – Support restaurant operations, coach FOH teams, and ensure smooth service for 400 + guests.
General Manager – Take full ownership of a restaurant, lead a team of 20-40, and drive financial & operational success.
As a leader in our team, you won’t just manage operations—you’ll help shape the future of our growing brands.
Our support and what to expect

Our team is full of big hearted and incredibly talented colleagues who will make sure you feel very welcomed from day one.

Best on the market salary of 3500-4500 euro monthly + tips


Average of 40 hours a week


Housing (T&Cs; applies)


Seasonal and permanent contracts


500 euro referral bonus scheme for introducing a successful colleague


Delicious team meals and bottomless soft drinks on shifts


Best on the market growth opportunities


Regular performance reviews and salary evaluations


Full onboarding, cross training and tailored career development plan


The unforgettable annual Gala party and team nights out


International trips and possibility to work abroad


Friends for life


Trophy Cabinet

Diversity price, 2023 (51 different nationalities within our family)


Top 10 most booked restaurants in Stockholm 2023


Best Swedens Vegan Pizza 2024

Ansök nu

Andra jobb i Stockholm från Responsa AB

Nedan visas andra jobb i Stockholm från Responsa AB .

Head of Commercial till e-handelsbolag

Marknadschef
Läs mer Feb 7
Detta är en direktrekrytering i samarbete med Responsa direkt till kund
Om företaget
Vi söker en engagerad och operativ Head of Commercial till vårt e-handelsbolag med omsättning på ca 750 milj och försäljning på 4 marknader. Du kommer att ha en nyckelroll i företagets ledningsgrupp och ansvara för att leda och utveckla marknadsavdelningen och arbeta nära inköp. Du kommer att arbeta både strategiskt men främst operativt med ett brett spektrum av frågor och områden.
Om rollen
Som Head of Commercial kommer du att vara drivkraften i att omvandla hur vi maximerar vår försäljning online. Ditt fokus kommer att vara att säkerställa framgångsrika försäljningsresultat på de nordiska marknaderna, och leda ett team av operativt och strategiskt inriktade kollegor. Vår kommersiella avdelning ansvarar för trafikanskaffning, webbplatshantering, inköp och kategorihantering. Denna roll omfattar både strategiska och operativa element, och kräver en praktisk inställning till daglig försäljning och webbplatshantering.
Ansvarsområden inkluderar
Ägarskap av försäljningsprognosen, säkerställa att vi når vårt mål för omsättning och bruttoresultat Främja en försäljningskultur med starkt fokus på kundengagemang och kundnöjdhet Fastställa och leda vår kommersiella strategi och säkerställa att uppsatta tillväxtmål nås Ta övergripande ansvar för försäljningen på vår e-handelsplattform, med fokus på kundanskaffning, konvertering och merförsäljning Dagligt ansvar för försäljning på de nordiska marknaderna Leda insatser inom konverteringsoptimering, webbplatsförbättringar och strategiska initiativ Utveckla och genomföra go-to-market-strategier och aktiviteter Samla insikter från konkurrenter och fastställa vår position Analysera marknadsföringsdata för att kontinuerligt optimera och förbättra våra insatser

Kvalifikationer och krav
Bevisad erfarenhet av kommersiellt ledarskap inom e-handel Starka operativa och strategiska färdigheter med förmåga att hantera både dagliga försäljningsaktiviteter och långsiktig strategisk planering Djup förståelse för digitala marknadsföringskanaler och strategier Starka analytiska och problemlösningsförmågor, med förmåga att leda med datadrivna beslut Ett kundfokuserat förhållningssätt
Arbetet utgår från vårt kontor i centrala Stockholm, tillträde enligt överenskommelse

Ansök nu

Ekonomichef till e-handelsbolag

Ekonomichef
Läs mer Jan 16
Detta är en direktrekrytering till bolaget i samarbete med Responsa
Ekonomichef till e-handelsbolag
Är du en erfaren ekonomichef som söker nya utmaningar eller en driven ekonom redo att ta nästa steg i din karriär? Vill du vara med och leda ett framgångsrikt företag in i framtiden? Då kan detta vara rätt roll för dig!
Vi söker en engagerad och operativ ekonomichef till vårt e-handelsbolag med omsättning på ca 750 milj och försäljning på 4 marknader. Denna position är perfekt för dig som redan har erfarenhet som ekonomichef och vill utvecklas vidare, eller för dig som är redo att ta steget upp till en ledande ekonomiroll. Som ekonomichef kommer du att ha en nyckelroll i företagets ledningsgrupp och ansvara för att leda och utveckla ekonomiavdelningen. Du kommer att arbeta både strategiskt men främst operativt med ett brett spektrum av ekonomiska frågor.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:Leda och utveckla ekonomiavdelningen med 4-5 personerAnsvara för redovisning, internkontroll och skattefrågorDriva budget- och prognosprocesserAnsvara för månadsbokslut och rapportering till ägarkoncernenÖvervaka kassaflöde och likviditetPresentera ekonomiska rapporter för ledningsgrupp och ägareAnsvara för att ta fram interna rapporter, analyser och beslutsmaterialDelta aktivt i ledningsgruppen och bidra till företagets strategiska utveckling
Meriterande om du har erfarenhet av/som:Erfarenhet från e-handelsbranschen, gärna inom egna varumärkenHar erfarenhet av att arbeta i en större koncernHar god kunskap i NAVÄr en stark ledare med förmåga att motivera och utveckla ditt teamHar ett affärsinriktat synsätt och kan arbeta nära övriga cheferInte rädd för att arbeta operativt och hugga in där det behövsHar förmåga att se helheten och komma med förbättringsförslag
Vi erbjuder:En nyckelroll i ett spännande e-handelsbolagMöjlighet att påverka och utveckla verksamhetenEtt dynamiskt team och stimulerande arbetsmiljö
Låter detta intressant? Skicka din ansökan redan idag! Vi ser fram emot att höra från dig.
Arbetet sker till största del på plats på vårt kontor i centralt i Stockholm.Tillträde omgående

Ansök nu

Customer Experience Lead - till e-handelsbolag

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Jan 14
Detta är en direktrekrytering till bolaget i samarbete med Responsa
Customer Experience Lead - Forma framtidens kundservice inom e-handel
Är du en inspirerande ledare med passion för kundservice? Vill du vara med och skapa exceptionella kundupplevelser i ett dynamiskt team? Då kan rollen som vår nya Customer Experience Lead vara perfekt för dig!
Om rollen
Som Customer Experience Lead blir du navet i vår kundserviceorganisation. Du kommer att leda, inspirera och utveckla ett team av engagerade kundservicemedarbetare, samtidigt som du aktivt deltar i det dagliga arbetet. Din roll är avgörande för att säkerställa att vi levererar service i världsklass och skapar positiva, minnesvärda kundupplevelser.
Dina huvudsakliga ansvarsområden är att leda och fördela det dagliga arbetet i kundtjänsten. Vara en förebild och inspirationskälla för dina medarbetare.Sprida positiv energi och uppmuntra till excellent kundservice. Ansvara för kommunikation och samarbetet med våra outsourcingpartners. Samverka nära med andra avdelningar för att skapa en sömlös kundresa. Hantera eskaleringar och lösa komplexa kundärenden samt jobba med NPS och följa upp statistik
Vi söker dig som:Har erfarenhet av ledarskap inom kundservice eller liknande rollÄr en naturlig lagspelare med förmåga att motivera och engagera andraHar en positiv attityd och kan hålla huvudet kallt i stressiga situationerÄr lösningsorienterad och kan hantera komplexa kundärendenHar utmärkt kommunikationsförmåga, både muntligt och skriftligtBrinner för att leverera enastående kundupplevelser
Vi erbjuder:Möjlighet att forma och utveckla vårt kundsserviceteamEn dynamisk arbetsmiljö med fokus på innovation och ständig förbättringChansen att göra verklig skillnad i våra kunders vardag
Arbetet utförs på plats på vårt kontor som ligger i centrala Stockholm
Är du redo att ta lead i att skapa fantastiska kundupplevelser? Ansök idag och bli en del av vårt team!

Ansök nu

Customer Experience Lead till e-handelsbolag

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Jan 13
Detta är en direktrekrytering till bolaget i sammarbete med Responsa
Customer Experience Lead - Forma framtidens kundservice inom e-handel
Är du en inspirerande ledare med passion för kundservice? Vill du vara med och skapa exceptionella kundupplevelser i ett dynamiskt team? Då kan rollen som vår nya Customer Experience Lead vara perfekt för dig!
Om rollen
Som Customer Experience Lead blir du navet i vår kundserviceorganisation. Du kommer att leda, inspirera och utveckla ett team av engagerade kundservicemedarbetare, samtidigt som du aktivt deltar i det dagliga arbetet. Din roll är avgörande för att säkerställa att vi levererar service i världsklass och skapar positiva, minnesvärda kundupplevelser.
Dina huvudsakliga ansvarsområden:Leda och fördela det dagliga arbetet i kundtjänstenVara en förebild och inspirationskälla för dina medarbetareSprida positiv energi och uppmuntra till excellent kundserviceAnsvara för kommunikation och samarbetet med våra outsourcingpartnersSamverka nära med andra avdelningar för att skapa en sömlös kundresaHantera eskaleringar och lösa komplexa kundärendenJobba med NPS och följa upp statistik
Vi söker dig som:Har erfarenhet av ledarskap inom kundservice eller liknande rollÄr en naturlig lagspelare med förmåga att motivera och engagera andraHar en positiv attityd och kan hålla huvudet kallt i stressiga situationerÄr lösningsorienterad och kan hantera komplexa kundärendenHar utmärkt kommunikationsförmåga, både muntligt och skriftligtBrinner för att leverera enastående kundupplevelser
Vi erbjuder:Möjlighet att forma och utveckla vårt kundsserviceteamEn dynamisk arbetsmiljö med fokus på innovation och ständig förbättringChansen att göra verklig skillnad i våra kunders vardag
Arbetet utförs på plats på vårt kontor som ligger i centrala Stockholm
Är du redo att ta lead i att skapa fantastiska kundupplevelser? Ansök idag och bli en del av vårt team!

Ansök nu

Servis/assistent till showroom -servis med känsla och intresse för mode

Butikssäljare, fackhandel
Läs mer Nov 7
Brinner du för service lika mycket som oss och har ett stort intresse för mode och kläder?
Då är det dig vi söker!
Kort om jobbet som Servis till showroom:
Tjänsten är en serverings och showroomassistenstjänst till ett varumärke, beläget centralt i Stockholm. Du arbetar i showroomet med att välkomna kunderna, servera kaffe, frukost och lunch. Du är personen som ansvarar för värdskapet och kvalitetssäkring kring showroomets miljö.Du ansvarar för hanteringen av plagg, såväl som uppackning och steamning i början av perioden tillatt allt är korrekt presenterat och kategoriserat i rätt kollektion under insäljsperioden.Arbetstider och arbetsformen – att jobba som bemanningspersonal.
Som bemanningspersonal hos oss arbetar du ute hos våra kunder under överenskommen tid.Oavsett uppdrag är Responsa alltid din arbetsgivare och vi har kontinuerlig kontakt inför, under, och efter arbetspassen.
Tjänsten är en tidsbegränsad anställning förlagd periodvis över året ca 2 månader åt gången. Arbetspassen är förlagda dagtid med vissa helger.Inom Responsa finns många möjligheter så vill man ta pass hos andra kunder är det välkommet.
Vem är du?
Det viktigaste för oss är en positiv inställning till arbetet, att du trivs i olika miljöer, samt att du uppskattar och förstår service och gott kundbemötande. Du har en förståelse och stort intresseför mode samt öga för detaljer.
Vi ser ofta att våra mest uppskattade konsulter, och de som också oftast trivs bäst som bemanningspersonal, är alerta, självgående och förstår att flexibilitet och lyhördhet är a och o för att leverera ett gott värdskap.
Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet från restaurang, café, event eller annan serviceerfarenhet. Extra värdefullt är det om behärskar klassiska serveringstekniker och kan bära tre tallrikar.Du behöver för denna rollen kunna hantera en espressomaskin och kunna göra tex cappuccino.Annan erfarenhet från modebranchen är ett plus men inte ett direkt krav.
Kort om Responsa:
Responsa jobbar med kvalitativ bemanning inom besöksnäringen. Vi väljer både kandidater och uppdrag med omsorg och gör alltid vårt yttersta för att leverera en så bra matchning som möjligt för alla partner vid varje uppdrag.
Vi som driver Responsa har lång egen erfarenhet från servicebranschen, primärt inom event, administration, kundservice och restaurang. Vi tror att detta ger oss en god förståelse både för kunderna, uppdragen, dig som konsult, ditt arbete och situation, och att detta är en stark nyckelfaktor för våra många lyckade matchningar.
Responsa har kollektivavtal, vi är måna om våra konsulters välmående, och förstår att det finns många anledningar till att man vill ha ett flexibelt extrajobb inom event, restaurang, hotell eller liknande.
Naturligtvis jobbar du alltid med marknadsmässig lön med OB-tillägg samt semesterersättning, och du är försäkrad genom oss på arbetet och kollektivavtalet.
Ansökan:
Vi behöver inget personligt brev av dig, svara i stället på frågorna i ansökningsformuläret. Bifoga också gärna ditt CV som PDF. Ansökningarna bearbetas löpande och vi har ingen sista ansökningsdag.

Ansök nu

Spontanansökan - Extrajobb inom event, restaurang och festvåning

Servitör/Servitris
Läs mer Okt 28
Känns tanken av ett varierande extrajobb i Stockholm med flexibla arbetstider, där du kan bestämma ditt eget schema lockande? Brinner du för service lika mycket som oss?
Då är det dig vi söker! Skicka in en spontanansökan redan idag för att ansöka om att bli en del av vår bemanningspool.
Kort om Responsa:
Responsa väljer både kandidater och uppdrag med omsorg och gör alltid vårt yttersta för att leverera en så bra matchning som möjligt för alla partner vid varje uppdrag.
Vi som driver Responsa har lång egen erfarenhet från servicebranschen, primärt inom event, administration, kundservice och restaurang. Vi tror att detta ger oss en god förståelse både för kunderna, uppdragen, dig som konsult, ditt arbete och situation, och att detta är en stark nyckelfaktor för våra många lyckade matchningar.
Responsa har kollektivavtal, vi är måna om våra konsulters välmående, och förstår att det finns många anledningar till att man vill ha ett flexibelt extrajobb inom event, restaurang, hotell eller liknande. Att jobba extra som bemanningspersonal är en fantastisk lösning för den som behöver ha ett verkligt flexibelt jobb och schema. Du som konsult styr själv vilka pass du vill ta efter vad som passar dig och din övriga sysselsättning.
Naturligtvis jobbar du alltid med marknadsmässig lön med OB-tillägg samt semesterersättning, och du är försäkrad genom oss på arbetet och kollektivavtalet.
Processen - Hur det funkar att jobba som bemanningspersonal i korthet När vi får in ett uppdrag skickar vi ut förfrågan till de konsulter i poolen som har passande profiler för uppdraget.
Du som erbjuds uppdraget kan välja att tacka ja eller nej med ett enkelt knapptryck på telefonen. Tackar du ja schemaläggs du på passet och vi kontaktar dig för mer information om det specifika uppdraget.
Du gör jobbet, med bravur såklart, rapporterar enkelt in dina timmar via vårt system och får sedan lönen utbetald till den 25e månaden efter utfört arbete. Oavsett vilket uppdrag du är ute på är Responsa din arbetsgivare och vi har kontinuerlig dialog inför, under och efter varje uppdrag för att stämma av så alla partner är nöjda.Vem är du?

Det viktigaste är inte ett långt CV utan personen bakom det, och det mest väsentliga för oss är en positiv inställning till arbetet och att du trivs i olika miljöer. Vi har alltid högt fokus på service och gott värdskap och tror att du som konsult också har det och brinner för mötet med människor. Vi ser ofta att våra mest uppskattade konsulter, och de som också oftast trivs bäst som bemanningspersonal, är alerta, självgående och förstår att flexibilitet och lyhördhet är a och o för att leverera ett gott värdskap – oavsett om rollen är riktad mot gäst eller mot kollegor och kund/uppdragsgivare.
Våra områden:
Vi bemannar primärt roller i mötet med gäst, med fokus på service och värdskap. Vi har valt att benämna våra generella bemanningsområden med underroller som nedan, men utöver detta bemannar vi även skräddarsydda roller efter behov. Skriv gärna i din ansökan om du är intresserad av en eller flera olika typer av arbetsroller!
Hospitality: Eventpersonal, Värd / Värdinna (Fokus gästbemötande t.ex. registrering, guida gäster osv, eller produktionsstöttande funktion. Arbetsledarens ”förlängda arm”)
Reception (Självgående, representativ och servicefokuserad roll ofta med viss administrativ karaktär)
Garderobiärer med eller utan erfarenhet
Servis / Matsal: Servispersonal med olika erfarenhet (t.ex. buffé, catering/event, à la carte)
Runners (stöttande roll ofta i gästfokuserad miljö, fyller på, plockar mm)
Arbetsledning: Hovmästare, produktionsledare/-stöd, arbetsledare (seniora profiler med dokumenterad erfarenhet från ansvarsroller inom sitt fält)

Osäker på vilken roll som känns rätt för dig? Läs mer om rollerna här eller skicka in en ansökan där dina erfarenheter och styrkor framgår så pratar vi om passande arbetsroller för dig då du kommit vidare i processen till intervju.

Vi rekryterar löpande till vår konsultpool och har ingen sista dag för spontanansökan.

Ansök nu