Stockholm: IT-Servicedesk/support tekniker

Hitta ansökningsinfo om jobbet IT-Servicedesk/support tekniker i Stockholm. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Stockholm inom den kategorin.

Publicerad: 2024-09-04 // Varaktighet: Heltid

Vi söker nu en engagerad IT-supporttekniker till en av våra kunder i Stockholm. Som supporttekniker kommer du att vara en viktig del i att säkerställa en stabil IT-miljö och ge förstklassig support till användarna
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
Hantera inkommande incidenter och serviceförfrågningar via telefon, e-post, servicedeskoch ärendehanteringssystem
Ge teknisk support på distans och på plats
Felsöka och lösa diverse IT-relaterade problem
Bidra till att förbättra rutiner och processer inom supporten

Vi söker dig som:
Har 2 års erfarenhet av IT-support
Har hög social kompetens och alltid har god service i fokus, mot både kunder och kollegor
Gillar problemlösning och är lösningsfokuserad
Kan kommunicera väl på svenska och engelska, både muntligt och skriftligt
Har god teknisk förståelse och är snabblärd när det gäller nya system

Det är meriterande om du:
Har relevant eftergymnasial utbildning eller certifiering inom IT
Har kunskap inom ServiceNow eller liknande ärendehanteringssystem
Har kunskap och erfarenhet av Microsoft 365
Har kunskap inom Active Directory
Har kunskaper i Powershell

Som konsult hos Liminity får du tillgång till marknadens bästa villkor och förmåner, inklusive:
Spännande uppdrag hos en framåtsträvande kund
Möjlighet att arbeta med den senaste tekniken
Mentor-program för kontinuerlig utveckling
Omfattande utbildningsmöjligheter och certifieringar
Flexibla arbetstider och möjlighet till distansarbete
Konkurrenskraftig lön och förmåner
Och mycket mycket mer, läs mer på https://handbok.liminity.se

Låter detta som ett uppdrag för dig? Skicka in din ansökan redan idag! Vi ser fram emot att höra från dig.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Stockholm som Helpdesktekniker/Supporttekniker

Nedan visas andra jobb i Stockholm som Helpdesktekniker/Supporttekniker.

Supporttekniker till Onsite

Läs mer Maj 16
Din nya tjänst 
Rollen som Onsite tekniker innebär att du är en av IT-avdelningens viktigaste ansikten utåt i företaget. Där kommer du hantera IT-problem på plats, byta ut datorer/IT-utrustning och vara en förlängd arm av ärenden som skickats av firstline.
I det dagliga arbetet möts du av både svenska och internationella användare vilket kräver att du talar och skriver svenska och engelska obehindrat. 
Du kommer att få arbeta i ett team tillsammans med flera andra tekniker där ni strävar mot att uppnå era och bolagets mål. Onsitegruppen du kommer tillhöra är en grupp av tekniker med stora hjärtan och vilja att göra sitt bästa. Du kommer att ta emot ärenden främst genom ärendehanteringssystem. Därefter avgör du själv eller tillsammans med ditt team hur ni ska lösa problemet, oftast är det ärenden där ni kommer att behöva ta er till användaren och hjälpa på plats. 
De flesta av användarna har tekniska frågor kopplade till mjuk- och hårdvara. För att kunna svara på användarens frågor och lösa ärendena med ett så bra resultat som möjligt kommer du regelbundet att samarbeta med olika delar inom organisationen för att användaren ska få en så bra lösning som möjligt. 
Gruppen som du kommer att arbeta tillsammans med är väldigt hjälpsam och stöttande. Ni hjälper varandra för att lyckas i arbetet och för att utvecklas både individuellt och som grupp. Arbetsplatsen är väldigt social, har en positiv atmosfär där du som arbetstagare är i fokus. 
Hos Thalamus kommer du bli erbjuden en fastanställning med kollektivavtal som IT-Konsult. Vi lägger stort fokus på att utveckla dina kunskaper och få dig att trivas.  Certifieringsmöjligheter inom bla Windows, nätverk och servrar finns i takt med att du växer i din roll. Vi har även event för att lära känna varandra och tycker att kommunikation är extremt viktigt. 
Vi på Thalamus tror på en härlig gemenskap och en familjär känsla. Då du kommer jobba som IT-Konsult och vara stor del ute hos kund tycker vi att det är viktigt med trygghet. Vi erbjuder därför fast anställning och lön, där du både får trygghet när du är på och mellan uppdrag. Vi drivs av att utveckla människor och följa med deras resa inom IT och hoppas få möjligheten att träffa dig för att prata mer.   Placering i Stockholm City eller Liljeholmen. 8-17 vardagar.
Din bakgrund 
Vi ser att du kommer från en servicedeskbakgrund där du jobbat med ärendehantering angående frågor inom infrastruktur så som felsökning av Windows, Office365 och hårdvara. Du har förståelse för hur IT fungerar på en arbetsplats och hur saker är ihopkopplade. Vi ser även gärna att du gillar att jobba i team men klarar av att ta eget ansvar.  
Vill du samla fler pluspoäng så har du kunskaper inom Active directory, ServiceNow och erfarenhet av att arbeta med varierande ärenden. 

Vi värderar högt  Vi ser gärna att du har flera av följande: 
• Intresse inom IT 
• Jobbat inom IT-support, HW eller liknande.
• Flytande i svenska och engelska i tal och skrift. 
• Utbildad inom IT 
• Ärendehanteringssystem (gärna ServiceNow) 
• Windowsklienter
• Microsoft Office (Office365) 
• Hårdvara/kringutrustning 
• Active directory 

Du som person 
Som person är du flexibel, social och serviceinriktad. Då du som Onsite tekniker har mycket kontakt med människor. Flexibel är viktig då du ska vara lösningsorienterad och hitta lösningar på användarnas problem. Har du dessutom ett IT intresse och gillar att lära dig så har du de viktigaste delarna för att trivas på jobbet. 
  
Din ansökan 
Alla våra ansökningar sker via vår hemsida och intervjuer sköts löpande. 
Din nya arbetsgivare 
Thalamus är ett stadigt växande IT-konsultbolag som erbjuder kvalificerade IT-konsulter inom supporttekniker, onsite & drift. Vi är ett familjärt bolag som ligger ute i Alvik strand och vår huvudsakliga fokus ligger på konsultverksamhet i Stockholms län.   
Vi erbjuder månadslön, certifierings- och utvecklingsmöjligheter, där du blir fast anställd på Thalamus som IT-konsult. Våra uppdrag sträcker sig ofta under långa perioder och vid avslutade uppdrag hjälper vi dig vidare i din fortsatta utveckling. Då det är viktigt med trygghet och att vi ska få ett långt samarbete tillsammans.   
På Thalamus är gemenskap en viktig del, vilket gör att vi ordnar AW:s samt sommarfest och julbord. Så att alla konsulter kan dela erfarenheter och glädje.   
Om vi skulle beskriva oss själva skulle det vara att vi är ett glatt, kunskapsdrivet gäng vars arbete kännetecknas av kvalitet, nytänkande och personligt engagemang. Hoppas du vill bli en av oss! 
  
Keywords: first line, firstline, 1st line, ITsupport, IT-support, teknisk support, helpdesk, ittekniker, itteknisk support it-teknisk support, help desk.

Ansök nu

IT-Supporttekniker - Support & Linux

Läs mer Maj 15
Är du en tekniskt nyfiken problemlösare med erfarenhet av IT-support? Trivs du i en roll där du får ta ett bredare ansvar och utvecklas inom flera områden? Då kan detta vara ditt nästa steg! Vi söker en engagerad IT-Supporttekniker till vår kund. En miljö där du både får hantera avancerade tekniska utmaningar och bygga vidare på din kompetens, inklusive enklare arbete i Linux-miljö.
Arbetsuppgifter: Support och felsökning: Hjälpa användare med tekniska problem relaterade till datorer, skrivare, mobiltelefoner, nätverk och annan IT-utrustning.
Ärendehantering: Ta emot, registrera och följa upp ärenden i ärendehanteringssystem – med fokus på snabb och kvalitativ service.
Användarstöd: Ge support via telefon, e-post och fjärrverktyg – både på svenska och engelska.
Nätverksadministration: Hantera enklare konfiguration och felsökning av exempelvis switchar, accesspunkter och routrar.
Systemadministration: Utföra grundläggande uppgifter i Active Directory, t.ex. kontohantering och enklare GPO-ändringar.
Linux: Medverka i enklare uppgifter i Linux-miljö, t.ex. kommandoradsarbete, användarhantering och enklare felsökning.
Kvalifikationer: Tekniska kunskaper:
Felsökning av klienter (Windows) och nätverk
Grundläggande nätverkskunskap (IP, DNS, DHCP)
Hantering av Active Directory och enklare GPO-justeringar
Grundläggande arbete i Linux (t.ex. terminalkommandon, användarhantering)
Språk: Flytande svenska och engelska i tal och skrift
Du erbjuds: Utveckling: En bred roll där du får arbeta nära infrastrukturen och bygga vidare på din tekniska kompetens – både inom Windows och Linux.
Miljö: En modern och inspirerande arbetsplats där teknik står i centrum.
Gemenskap: Ett engagerat team där man lär av varandra och stöttar varandras utveckling.
Om CONSULTING it:
När du börjar hos oss som konsult på CONSULTING it blir du en del av vår gemenskap. Du får dessutom kollegor runt om i Sverige! Du har en dedikerad konsultchef som stöttar dig och din utveckling. Vi hjälper dig hitta nya vägar genom att prova på nya roller och nya branscher, för oss är det viktigt att du trivs på din arbetsplats. Vi ser till att du hamnar på ett bra bolag under ditt uppdrag och att uppdragen ligger i linje med hur du vill utvecklas framöver. Oavsett vad det blir, står vi bakom dig hela vägen – i ditt nästa, nästa och nästa steg. Gå med i vårt team och ta del av en spännande och utvecklande arbetsmiljö!

Ansök nu

Kundtjänst

Läs mer Maj 12
Kundtjänstmedarbetare/supporttekniker till välkänt bolag inom modebranschen
Är du service minded och har intresse av att lära dig nya saker? Vi söker nu en ny kollega som vill starta sin karriär som junior supporttekniker.
Din nya tjänst
Är du service minded och har intresse av att lära dig nya saker? Vi söker nu en ny kollega som vill starta eller fortsätta sin karriär som Supporttekniker. Vi erbjuder stöttning, trygg anställning och ett härligt team. Vi ser gärna att du är villig att lära dig saker och är serviceinriktad. 
Lokalerna är placerade i Liljeholmen med bra kommunikationsmöjligheter. Väl på plats så kommer du få en introduktionsutbildning och bli del av ett stort team. Ditt arbete som supporttekniker kommer innebära att svara i telefon och hjälpa kollegor med IT problem, så som mjukvara/hårdvara, behörigheter och mer. I takt med att du lär dig mer så kommer du att tilldelas mer ansvar i enlighet med helpdeskens utvecklingsplan.
Utöver detta så erbjuder vi fastanställning med kollektivavtal, fast lön och bra villkor. Du har oss nära till hands för att svara på dina frågor, stötta dig och få dig att trivas.
Din bakgrund
Vi ser gärna att du har arbetat med telefon som redskap, kanske inom kundtjänst, telefonförsäljare eller reception. Har du arbetat med problemlösning/felsökning så är det intressant. Du kanske har gått IT- eller tekniskt gymnasium, men viktigare att du gillar att prata med- och hjälpa folk.
Vi värderar högt Jobbat inom Reception, Telefonförsäljning, Support, Kundtjänst eller annan tjänst som innehåller kundkontakt via telefon, chatt eller mejl. Någon typ av arbetslivserfarenhet är ett krav, gärna mellan 6 månader upp till 4 år inom något serviceområde. 
Kan ta och ge konstruktiv feedback
Kan arbeta mellan kl 7-16 eller 8-17 vardagar
Flytande i svenska och engelska i tal och skrift.
Du som person
Viktigt med en inställning av att man vill lära sig och att man gillar problemlösning. Då stor del av ditt jobb kommer innehålla detta. Även att man gillar att prata med människor i telefon, chatt och mejl. Du trivs med att ha kollegor omkring dig men klarar av att jobba självständigt.
Din ansökan
Alla våra ansökningar sker via vår hemsida och intervjuer sköts löpande. Start inom kort, så kort/ingen uppsägningstid är till sin fördel. 
Din nya arbetsgivare
Thalamus är ett stadigt växande IT-konsultbolag som erbjuder kvalificerade IT-konsulter inom supporttekniker, onsite & drift. Vi är ett familjärt bolag som ligger ute i Alvik strand och vår huvudsakliga fokus ligger på konsultverksamhet i Stockholms län.
Vi erbjuder månadslön, certifierings- och utvecklingsmöjligheter, där du blir fast anställd på Thalamus som IT-konsult. Våra uppdrag sträcker sig ofta under långa perioder och vid avslutade uppdrag hjälper vi dig vidare i din fortsatta utveckling. Då det är viktigt med trygghet och att vi ska få ett långt samarbete tillsammans.
På Thalamus är gemenskap en viktig del, vilket gör att vi ordnar AW:s samt sommarfest och julbord. Så att alla konsulter kan dela erfarenheter och glädje.
Om vi skulle beskriva oss själva skulle det vara att vi är ett glatt, kunskapsdrivet gäng vars arbete kännetecknas av kvalitet, nytänkande och personligt engagemang. Hoppas du vill bli en av oss!
Keywords: first line, firstline, 1st line, ITsupport, IT-support, teknisk support, helpdesk, ittekniker, itteknisk support it-teknisk support, help desk, supporttekniker.

Ansök nu

Brinner du för IT och service? Vi söker onsite-tekniker till nytt uppdrag!

Läs mer Maj 12
IT-bemanning är ett socialt och personligt IT-konsultföretag där vi värdesätter den enskilda medarbetaren. Har du de rätta egenskaperna - social, driven och tävlingsinriktad så kan vi ge dig de rätta förutsättningarna för ett roligt och stimulerande arbete som konsult hos någon av våra kunder. IT-bemanning är ett dotterföretag till IT-konsultföretaget Xperta AB och som är specialiserade inom området IT-infrastruktur.
Vi på IT-bemanning söker nu en engagerad och serviceinriktad IT-tekniker till ett spännande uppdrag hos en av våra kunder inom Business Tech. Uppdraget är på heltid och du kommer att bli en del av ett kompetent team som arbetar nära användare i en varierande och händelserik IT-miljö.
Om uppdraget: Du kommer att arbeta tillsammans med ett erfaret team bestående av 20 kollegor fördelade på två kontor i Marievik och Stockholm City. Här får du möjlighet att kombinera dagligt IT-stöd med projektbaserade insatser – allt från installationer och support till att säkerställa tekniklösningar vid större event och i nya aktivitetsbaserade kontorsmiljöer.
I rollen kommer du att:
Installera och administrera datorer, smartphones och annan IT-utrustning
- Ge support till användare via servicedesken


- Hantera ärenden, beställningar och personalförändringar enligt SLA


- Arbeta enligt etablerade rutiner och riktlinjer
- Delta i och driva IT-relaterade projekt tillsammans med andra avdelningar


Vi söker dig som:

- Har tidigare erfarenhet från liknande roller såsom onsite-tekniker eller servicedesk-agent


- Brinner för service och har god kommunikativ förmåga
- Har ett tekniskt intresse och grundläggande IT-kunskaper


- Är självgående, lösningsorienterad och gillar att effektivisera arbetssätt


- Är en lagspelare och trivs med att träffa nya människor


- Talar och skriver obehindrat på både svenska och engelska


Meriterande:

- Erfarenhet av att arbeta i ServiceNow


Omfattning och placering: Tjänsten är på heltid och placeras i Stockholm, med möjlighet att arbeta på båda kontoren. Viss kvälls- och helgarbete kan förekomma. Möjlighet att växa inom IT-avdelningen finns för rätt person.
Hos vår kund erbjuds du en inspirerande arbetsmiljö där samarbete, människofokus och entreprenörsanda står i centrum.
Vill du veta mer om uppdraget? Välkommen att höra av dig till oss på IT-bemanning – vi ser fram emot att matcha dig med din nästa utmaning!

Ansök nu

Brinner du för att utvecklas inom IT och älskar att ge förstklassig serv...

Läs mer Maj 9
IT-bemanning är ett personligt IT-konsultföretag där vi värdesätter den enskilda konsultens egenskaper. Har du de rätta egenskaperna - social, driven och tävlingsinriktad så kan vi ge dig de rätta förutsättningarna för ett roligt och stimulerande arbete som konsult hos någon av våra kunder. IT-bemanning är ett dotterföretag till IT-konsultföretaget Xperta AB och som är specialiserade inom området IT-infrastruktur.
För kunds räkning söker vi en supporttekniker till kundens IT service deskavdelning. Uppdraget är ett långsiktigt konsultuppdrag som innefattar goda möjligheter till utveckling samt möjlighet till anställning hos kund på sikt. Kunden sitter i södra Stockholm (närförort) och är ett stort företag baserat inom hela Norden. Servicedesken är ett tätt gäng, där samarbete och god kommunikation är högt värderat. Tjänsten ska tillsättas till Juli.

Arbetsuppgifterna inom 1:a linjens Service Desk innefattar:
Informera, vägleda och assistera användarna i det dagliga användandet av supporterade system, verktyg och utrustning.
Mottaga, registrera, koordinera och rapportera information, önskningar, behov, frågor och problem som står i relation till ett effektiv användande av IT hos kunden.
Vara sambandet mellan användarna, kundens IT och externa leverantörer.
Mottaga, registrera, följa upp och rapportera ärenden tills de avslutas och stängs.
Vara behjälplig vid On- och Offboarding med kontoadministration samt hårdvarubeställning.

Vem vi söker:
Du har goda kunskaper i engelska och svenska, både vad gäller tal och skrift. Kunskaper inom norska är meriterande, men ej ett krav.
Du har ett stort kundfokus och tycker om att ge professionell service.
Du är lättlärd och kan snabbt sätta dig in i nya system och tekniker.
Du är glad och social och har lätt för att samarbeta med andra.
Du trivs med ett högt tempo och kan hantera flera ärenden och processer samtidigt.

I denna tjänst lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet.

Dina kunskaper:
Vi ser gärna att du har erfarenhet från IT-support eller teknisk kundtjänst och bör ha erfarenhet av alla eller några av nedanstående system, program och verktyg:
Supportverktyg som används för systemadministration, felsökning och problemlösning, såsom: Ärendehanteringssystem (Freshservice)
Fjärrsupport mha av TeamViewer
Antivirusskydd (Symantec Endpoint Protection)
AVD – virtuell desktop.
Office 365 paketet
Sharepoint
Active Directory
Azure
VPN
Microsoft Endpoint Manager
MDM (Mobile Device Management)
Windows 10 & 11
Meriterande är kunskap i Agresso (Affärssystem)



Intresserad? Skicka in din ansökan snarast då urval sker löpande. Vid eventuella frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Simon Waax, 0707518517

Ansök nu

Andra jobb i Stockholm från Liminity AB

Nedan visas andra jobb i Stockholm från Liminity AB .

Java utvecklare till Liminity ( Spring Boot)

Backend-utvecklare
Läs mer Maj 11
Är du Java-utvecklare och söker nya utmaningar? Vi har ett uppdrag hos en kund som söker en erfaren backend utvecklare. Arbetet innefattar Java och Spring Boot. Erfarenhet av DevOps och containerteknologier är meriterande.
Vad vi söker: Högre utbildning inom ett relevant tekniskt område, eller motsvarande kompetens förvärvad på annat sätt
Minst 3 års erfarenhet av backend-utveckling med Java
Erfarenhet av ramverk som Spring Boot och Hibernate
Kunskap om DevOps-principer och erfarenhet av CI/CD-pipelines
Goda kunskaper i Docker och Kubernetes
God kommunikationsförmåga och förmåga att arbeta i team
Meriterande kunskaper: SAFe certifierad
Erfarenhet av molnplattformar som AWS eller Azure
Erfarenhet av prestandaoptimering och lastbalansering
Som konsult hos Liminity får du tillgång till marknadens bästa villkor och förmåner, inklusive: Spännande uppdrag hos en framåtsträvande kund
Möjlighet att arbeta med den senaste tekniken
Mentor-program för kontinuerlig utveckling
Omfattande utbildningsmöjligheter och certifieringar
Flexibla arbetstider och möjlighet till distansarbete
Konkurrenskraftig lön och förmåner
Och mycket mycket mer, läs mer i handbok

Ansök nu

Klienttekniker (Windows) till Liminity!

IT-tekniker/Datatekniker
Läs mer Maj 11
Vår kund söker nu en engagerad klienttekniker att förstärka sitt IT-team. Som en del av ett dynamiskt team får du möjlighet att växa och utvecklas tillsammans med erfarna kollegor, samtidigt som du bidrar med din tekniska expertis och problemlösningsförmåga.
Vad vi söker: Minst 4 års erfarenhet som klienttekniker(Windows)
Förståelse för IT-infrastruktur och grundläggande serveradministration
Förståelse av att arbeta processorienterat(ITIL/DevOps)
Erfarenhet av automatisering och scripting(Powershell)
Erfarenhet av SCCM & Intune
Stark vilja att lära sig och kontinuerligt utvecklas som tekniker
Förmåga att samarbeta i team och kommunicera tekniska lösningar
Meriterande erfarenheter: Erfarenhet av Mac OS och/eller Linux-miljöer
Kunskap om virtualisering (t.ex. VMware, Hyper-V)
Certifieringar inom relevanta områden
Kunskap om Mobile Device Management(MDM) lösningar
Som konsult hos Liminity får du tillgång till marknadens bästa villkor och förmåner, inklusive: Spännande uppdrag hos en framåtsträvande kund
Möjlighet att arbeta med den senaste tekniken
Mentor-program för kontinuerlig utveckling
Omfattande utbildningsmöjligheter och certifieringar
Flexibla arbetstider och möjlighet till distansarbete
Konkurrenskraftig lön och förmåner
Och mycket mycket mer, läs mer på handbok

Är du redo att ta nästa steg i din karriär? Ansök idag och bli en del av Liminity - framtidens IT-konsultbolag!

Ansök nu

Liminity söker Testare ( Selenium, testautomation)

Systemtestare/Funktionstestare
Läs mer Maj 11
Vi har fått i uppdrag av kund att hitta en grym testare för ett längre konsultuppdrag hos dom.
Vad vi söker:
Minst 4 års erfarenhet av teknisk testning och kvalitetssäkring
Gedigen kunskap om testautomatisering och verktyg som Selenium
Erfarenhet av att arbeta i agila utvecklingsmiljöer
Stark analytisk förmåga och ett öga för detaljer
Förmåga att skriva tydliga och koncisa testfall och felrapporter
Erfarenhet av prestandatestning och säkerhetstestning
Utmärkt samarbetsförmåga och kommunikationsförmåga på både svenska och engelska
Stark vilja att lära sig och kontinuerligt utvecklas inom testning och kvalitetssäkring

Meriterande kunskaper:
Erfarenhet av CI/CD-pipelines och DevOps-processer
Kunskaper i programmeringsspråk som Java eller Python
Erfarenhet av API-testning och verktyg som Postman
Certifieringar inom testning (t.ex. ISTQB)

Som konsult hos Liminity får du tillgång till marknadens bästa villkor och förmåner, inklusive:
Spännande uppdrag hos en framåtsträvande kund
Möjlighet att arbeta med den senaste teknologin
Omfattande utbildningsmöjligheter och certifieringar
Konkurrenskraftig lön och förmåner
Och mycket mycket mer, läs mer på handbok

Är du redo att ta nästa steg i din karriär inom teknisk testning? Ansök idag och bli en del av Liminity - framtidens IT-konsultbolag!

Ansök nu

Fullstack-utvecklare (C# .NET MVC)

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Apr 27
Som utvecklare hos kunden blir du en nyckelspelare i ett dynamiskt team där du får arbeta nära verksamhetens intressenter, arkitekter och andra utvecklare. Du kommer att vara involverad i hela utvecklingsprocessen - från kravanalys och design till implementation och förvaltning av kundens e-handelslösningar.
För att lyckas i rollen ser vi att du har:
Gedigen kunskap om C# .NET MVC
Erfarenhet av CMS-system, särskilt Optimizely CMS
God kunskap inom frontend-utveckling med Bootstrap UI
Stark förståelse för Azure-tjänster (App Services, Functions, , Cosmos DB, Service Bus)
Förmåga att kommunicera tekniska lösningar med olika intressenter
Ett genuint intresse för ny teknik och kontinuerligt lärande
Meriterande Erfarenhet av tillverkningsindustrin och logistik
Kunskap om digitala marknadsföringssystem
Praktisk erfarenhet av PIM- och DAM-system
Erfarenhet av DevOps och CI/CD
Vana att arbeta i internationella team
Som konsult hos Liminity får du tillgång till marknadens bästa villkor och förmåner, inklusive: Spännande uppdrag hos en framåtsträvande kund
Omfattande utbildningsmöjligheter och certifieringar
Flexibla arbetstider och möjlighet till distansarbete
Konkurrenskraftig lön och förmåner
Och mycket mycket mer, läs mer i vår handbok

Ansök nu

Systemadmin (Linux) till Liminity

Systemadministratör
Läs mer Apr 22
Vi söker nu en Systemadmin för ett konsultuppdrag, i denna roll blir du en viktig del av teamet som ansvarar för förvaltning och vidareutveckling av tekniska tjänster för SAAB:s verksamhet. Arbetet kräver ett stort fokus på säkerhet, tillgänglighet och stabilitet samt en ambition att automatisera och effektivisera systemdriften. Arbetsuppgifter
Standardisera, effektivisera och automatisera IT-miljön
Delta i projekt kopplade till teknikplattformen
Felsökning, installation och underhåll av Linux-baserade system
Patchhantering och uppgraderingar av servermiljön
Säkerställa efterlevnad av gällande säkerhetskrav
Delta i teknikförbättringsarbete och vidareutveckling av IT-tjänster
Bidra till drift- och supportteamet samt stötta användare

Kravprofil
Minst några års erfarenhet av Linux-serverdrift
Goda kunskaper i Bash och Python
Erfarenhet av säkerhet och automatiserad konfigurationsstyrning
Bakgrund i större driftsmiljöer med olika Linux-distributioner
Hög teknisk kompetens och ett intresse för den senaste tekniken
Flytande svenska och engelska, i både tal och skrift
Svenskt medborgarskap krävs (säkerhetsklassning)
B-körkort är önskvärt då resor inom Sverige kan förekomma

Ansök nu

AI / ML utvecklare ( Tensorflow, Pytorch )

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Apr 22
Är du passionerad för AI och maskininlärning? Vill du vara med i framkant av teknologiska innovationer? Vi söker nu en AI / ML utvecklare för en spännande kund.
Vad vi söker i en AI / ML utvecklare: Högre utbildning inom datavetenskap, maskininlärning, eller liknande område
Minst 3 års erfarenhet av arbete med AI och maskininlärning
Starka programmeringskunskaper i Python och erfarenhet med ML-ramverk som TensorFlow eller PyTorch
Förmåga att utveckla och implementera komplexa algoritmer och modeller
God förståelse för statistiska metoder och analys
Utmärkt förmåga att kommunicera tekniska koncept på både svenska och engelska
Meriterande kunskaper och erfarenheter: Erfarenhet av molnbaserade tjänster (AWS, Azure, GCP)
Erfarenhet av DevOps-principer och CI/CD pipelines
Insikt i  Hadoop eller Spark
Som konsult hos Liminity får du: Spännande uppdrag hos en innovativ kund
Möjlighet att arbeta med den senaste tekniken inom AI och ML
Mentor-program för kontinuerlig personlig utveckling
Omfattande utbildningsmöjligheter och certifieringar
Flexibla arbetstider och möjlighet till distansarbete
Konkurrenskraftig lön och förmåner
Och mycket mer, läs mer på https://handbok.liminity.se

Är du redo att ta nästa steg i din karriär inom AI och maskininlärning? Ansök idag och bli en del av Liminity - framtidens IT-konsultbolag!

Ansök nu