Stockholm: Ordermottagare - Hammarby Sjöstad - Heltid

Hitta ansökningsinfo om jobbet Ordermottagare - Hammarby Sjöstad - Heltid i Stockholm. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Stockholm inom den kategorin.

Publicerad: 2024-09-04 // Varaktighet: Heltid

Meet a Student är en jobbplattform för juniora talanger.
För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:
Gillar du att leverera hög kvalité och att samarbeta tätt med dina kollegor? Då vill vi på Simplex gärna att du söker dig till oss!

Vi söker nu efter dig som vill ta nästa steg i karriären och arbeta med orderhantering och sälj hos vår kund i Hammarby Sjöstad.

Du kommer att arbeta i ett team med härliga kollegor som driver försäljning och orderhantering med såväl kunder, leverantörer och distributörer.

Denna roll passar dig som vill utvecklas på arbetsplatsen och aldrig nöjer dig utan att nå bästa möjliga resultat. Du är social, gillar kundkontakt, har högt kundfokus och gillar ordning och reda.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden:

Orderregistrering och orderuppföljning

Försäljning och merförsäljning på befintliga kunder

Offerera

Orderhantering

Kundhantering

Support och kundtjänst


Är du den vi söker?

För att axla denna roll önskar vi att du har tidigare erfarenhet av liknande roller:

Inne/utesäljare

Kundtjänst

Account manager

Administration


Meriterande:

Erfarenhet inom IT


Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och tror man kommer långt med rätt inställning!
Plats: Hammarby Sjöstad

Arbetstider: Arbetet är förlagt mån-fre 08.00-17.00

Start: Omgående eller med hänsyn till ev. uppsägningstid

Omfattning: 100%

Om oss:

Det är vi som är Simplex. Framtidens bemanningsföretag med siktet inställt på utveckling. För det är precis vad vi vill skapa, utveckling för företag och människor. Med rätt person, på rätt plats skapas nytta för alla parter. Idag ser ni våra konsulter köra truck på terminaler, leverera pallar med tunga fordon, leda logistiken på byggarbetsplatser eller packa orders på lager. Men det är bara en liten del av vad vi erbjuder. Hos oss arbetar människor som vill framåt och som driver på logistiken i hela Sverige. Svårare eller enklare behöver det inte vara.
Är du redo för nästa steg i karriären, öppnar vi dörrar till nya möjligheter. Vårt mål är att ta vara på varje individs unika kompetens och förädla med erfarenheter.

Välkommen till Simplex!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Stockholm som Ordermottagare

Nedan visas andra jobb i Stockholm som Ordermottagare.

Order and Delivery Specialist

Läs mer Apr 15
Polarium manufactures intelligent energy storage systems that have the potential to change the way we think about energy. Our team has a proven track record of finding unique business opportunities all over the world and attracting a loyal customer base. With us, you’ll be the voice of the company and communicate our market-leading technology throughout our customer funnel in strategic markets. You’ll have the chance to excel in a team atmosphere with highly experienced colleagues from a wide variety of backgrounds with the shared goal of finding solutions to global energy challenges.
About the job
We are on the lookout for an Order and Delivery Specialist. As a member of our global Order & Delivery team you will be part of a small and tight team that works closely together and that supports each other. You will ensure that our customers get world class service and support when purchasing Polarium products. The teams main responsibility is customer order management and includes, but is not limited to, order management, transport document handling, production and delivery follow-up, invoicing and claims handling.
This position is based in Stockholm, Sweden.
Qualification and experience:
Minimum 3-5 years’ experience from working with large customers in a customer service role, inside sales role or as a customer facing project manager
Experience from driving and implementing new or improved processes and ways of working internally and with customers
Experience from working in Business Central
Excellent knowledge in Microsoft Office
Excellent English skills both verbally and in writing
Experience from creating, analyzing, and reporting KPIs
Basic Swedish knowledge

Personal traits & abilities:
Customer-focused and proactive
Enjoy working in a fast-phased company environment
Structured and attention for details
Team-oriented with great collaboration skills
Good at taking on responsibilities and follow through


Kindly submit your application through the provided apply button in the advertisement on our careers page, as we are unable to accept any applications via email in compliance with the GDPR regulations.
At Polarium, creating change in the energy industry starts with our team. We believe a diverse workplace brings creativity, innovation and better represents our customers, and the many communities they serve, around the world. A positive work-life balance is what supercharges our teamwork and a sustainable personal journey throughout our careers.
Since Polarium launched in 2015, we’ve been on a mission to redesign the energy industry. We’re unlocking the massive potential of energy storage systems through our wide range of intelligent and digital services. Our passion for solving challenges is what drives our next generation of premium energy storage products in use on all continents and in all climate zones. Today, we power businesses, optimize energy usage, and reduce carbon dioxide emissions to create a cleaner future in energy.
We look forward to receiving your application!

Ansök nu

Driven innesäljare med inköpsansvar för våra underbara kunder

Läs mer Mar 27
Vi på Loxodonta Stockholm AB söker nu en framåtlutad och driven innesäljare till vår växande innesäljarfunktion.
Loxodontas varumärke grundades 1985. Vår Mission: I nära partnerskap erbjuder vi konsulter och IT-lösningar utifrån kundens behov. Med vår expertis inom IT-konsulttjänster och flexibla avtalstjänster säkerställer vi att kundernas behov alltid står i fokus. Vi skapar mervärden genom att leverera hög kvalitet, främja kontinuerlig utveckling och säkerställa långsiktighet i våra relationer.

Vi erbjuder konsulter och IT-lösningar med fokus på Kvalitet, Utveckling och Långsiktiga relationer.

Om rollen


Den här befattningen innebär att öka vår försäljning och ansvara för en hög servicenivå mot befintliga och nya kunder och skapa bra och långsiktiga relationer. Detta genom att vara lösningsorienterad och proaktiv i ditt arbete samt att föreslå förändringar/förbättringar på befintliga förfrågningsunderlag och ta fram rätt lösning till kunden i samråd med säljarna och kunderna. Målet är att alltid ha en ypperligt nöjd kund. Vid inköp har du ansvaret för våra relationer med underleverantörer och kontinuerligt arbeta med att öka vår möjlighet till att förbättra våra affärer och relationer till våra distributörer och tillverkare för att på så sätt kunna bära ut bättre lösningar till våra slutkunder.

Exempel på arbetsuppgifter
Merförsäljning, nykundsbearbetning
Order, bid och inköp.
Offert- och licenshantering.
Beställning både internt och till kund samt tillhörande logistikuppföljningsprocesser.
Ansvara för och förädla försäljningen via Loxodontas Webshop.
Hantera garantier och serviceavtal inkl uppföljning och införsäljning
Skapa produktkampanjer och förmedla dessa.
Kontinuerlig uppdatering och kompetensutveckling inom Loxodontas produkt- och tjänsteutbud.
Bygga långsiktiga relationer med kunder, andra externa parter samt interna medarbetare inom hela organisationen.
Bidra till ständiga förbättringar inom organisationen.
Jobba enligt de etablerade processer som finns.

Ta fram och utveckla kundunika erbjudanden
För att passa in i rollen För att passa in i rollen och trivas hos oss ser vi att du som person är driven, positiv, målmedveten, prestigelös och att du är en engagerad lagspelare som visar stort ansvarstagande och noggrannhet. Du är fokuserad och är professionell i din framtoning. Du arbetar proaktivt och har ett självgående arbetssätt och ett genuint intresse av service. Du vill se dig själv, dina kollegor och kunder som vinnare och därmed skapa långsiktiga relationer.

Vårt erbjudande Hos oss på Loxodonta är det alltid nära till beslut. I vår satsning på ledarskap har vi valt att medvetet satsa på coachning där medarbetarens utveckling och hälsa är i fokus. Vår kultur präglas av våra värderingar, en kultur där framåtanda, humor, kvalitet och kamratskap driver oss framåt. Vi brinner för service, informationsteknik och säkerhet.
Vi erbjuder en väldigt rolig och driven arbetskultur där du kommer få en central och viktig roll som direkt påverkar oss som bolag.
Dina kvalifikationer
- Utbildning som är relevant för tjänsten
- Minst 1 års erfarenhet av dokumenterad erfarenhet av försäljning
- Erfarenhet från brett, självständigt och professionellt säljarbete
- Viss vana av Microsoft 365 med tillhörande applikationer
- God förmåga att ge service (finna glädje i att ge råd och stöd och bidra till kundens utveckling)
- God förmåga att bygga relationer med kunder och kollegor
- Målfokuserad
- Engagerad lagspelare
- Kvalitetsmedveten
- God svenska i både tal och skrift
- God engelska i både tal och skrift
- B-körkort
Meriterande: Kunskap i Netset, Superoffice och Logistikflöden inom IT-branchen
Anställningens omfattning hos Loxodonta Stockholm AB Anställningsform: Tillsvidareanställning på heltid Placeringsort: Stockholm / Farsta Tillträde: Enligt överenskommelse
Vi har kollektivavtal och grymt bra förmåner för våra anställda
Din ansökan Sista ansökningsdatum är 23 Maj 2025.
Vi arbetar med löpande urvalsprocess vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut. Så tveka inte, skicka in din ansökan redan idag genom att klicka på länken nedan!
Frågor om tjänsten besvaras av Säljchef, Jonathan Sandström, 08-12159213 eller läs mer om oss på www.loxodonta.se
Vi kommer ej rekrytera via rekryteringsbolag eller välja förmedlade kandidater.

Ansök nu

Sommarjobb inom inköp & logistik

Läs mer Mar 31
Just nu söker vi studenter för sommarjobb! Det är en unik chans för dig som är student och vill sommarjobba, eller jobba extra redan nu i vår. Visst låter det bra?
Denna proaktiva annons är för dig som studerar inom inköp och logistik och skulle vilja hitta ett sommarjobb inom det området.
Varje vår hjälper vi studenter att hitta meriterande sommarjobb på företag som söker uppbackning till sin inköp- och logistikavdelning i sommar. Så om det är någon jobbansökan du bör lägga extra krut på så är det denna!
Vi kommer att ta ansökningar löpande, så ta chansen och skicka in en ansökan redan idag.
Hur processen går till:
Det börjar med att du enkelt skickar in en ansökan till oss om att du vill sommarjobba (och kanske extrajobba lite nu under våren också).
Bifoga ditt CV.
Om vi fattar intresse för din profil kommer vi att höra vi av oss via mail, och sen du får spela in en kort videointervju på mobilen där du svarar på tre frågor.
Hittar vi ett jobb som passar dig kommer vi matcha ihop din profil till företag som behöver extra kompetens i sommar.

Så se till att vässa till ditt CV så det sticker ut bland kandidaterna!
Men, vilket jobb söker jag till egentligen?
Inom inköp och logistik-området finns det vanligtvis jobb som inköpsassistent, inköpare, orderläggare, orderadministratör, logistikkoordinator och reklamationshandläggare. Specificera vad du helst skulle vilja jobba med, så försöker vi att matcha din profil med passande sommarjobb. Oavsett vilken typ av jobb du söker så är vårt syfte att du ska trivas och må bra på ditt jobb.
Kan ni garantera mig ett sommarjobb?
Nej, det kan vi tyvärr inte. Vi kommer att göra ett urval av de profiler som är relevanta för de sommarjobben vi kan erbjuda. Men vår ambition är att hitta ett jobb till så många som möjligt förstås!
Detta är en generell och proaktiv jobbannons. Vi kommer att ta emot ansökningar under hela våren, men vi får in uppdrag löpande. Så vänta inte med att söka så du inte missar något spännande jobb.
The Place är ett rekryterings- och konsultföretag. Och Sveriges enda Worklife Partner.
Ett jobb har en början och ett slut. Ett Worklife är mycket mer än så. Som Worklife Partner drömmer vi om en arbetsmarknad där alla människor får bidra med sin kompetens under hela sitt Worklife. Vårt mål är att hjälpa våra konsulter vidare i karriären och att våra kandidater återkommer till oss.

Ansök nu

Order & inköps administratör

Läs mer Feb 6
Tillsammans med 14 andra nordeuropeiska IT-företag har vi bildat itm8, ett nytt powerhouse inom digital transformation. Vi söker nu dig som vill vara med på resan och som trivs i situationer där alla svar inte redan är givna, men du kommer att ta dig an att finna dem tillsammans med ambitiösa och drivna kollegor.
Nu söker vi en vikarie till vårt team fram till 2025-08-30.
Jobbet innebär en stor del löpande order och inköpsadministration.
Vad innebär det då? Det kan handla om att hjälpa våra säljare med orderregistrering, inköp, leveransplanering, uppföljning av leveranser samt att vara delaktig i större utbytesprojekt av arbetsplatser. Initialt som koordinator med stöd av projektledare men i förlängningen även att genomföra och projektleda egna projekt.
Du kommer tillhöra en grupp med lång och gedigen erfarenhet av orderadministration, men även pre-sale specialister inom licens, print och datacenter för att på så sätt med gemensamma krafter hjälpa våra kunder med en effektiv och träffsäker leverans. Hjälpsamhet ses som något självklart och vi förutsätter att du trivs i en miljö där egna initiativ och beslut uppmuntras.
Du kommer skapa faktureringsunderlag, uppdatera prislistor samt planera och bevaka leveranser. Avvikelsehantering och återrapportering är även en del av arbetet. Vid utrullningsprojekt kommer du vara delaktig under hela projektet, från planeringsstadiet med behovsinventering, tillvägagångssätt och framtagande av utrullningsplan och instruktioner. Till genomförande med leverans, installation, avvikelser, återtag och överlämning till löpande förvaltning.
Till detta följer ad hoc arbete inom orderteamet, vi hjälps åt. I denna roll förväntar vi oss att merparten av arbetet sker från kontoret, på dagtid. Men med det sagt, så finns där en hög grad av flexibilitet för att ditt livspussel ska gå ihop.
Vi ser gärna att du har:
Erfarenhet av order och inköp, gärna inom IT branschen
Tidigare erfarenhet av Dynamics NAV
Förståelse av order, lager och fakturering

Creating the Difference - today, tomorrow, together
itm8 är en av de ledande nordiska aktörerna inom specialistconsulting och managerade IT-tjänster för privata företag och den offentliga sektorn. Itm8 består idag av 14 företag som i en stor fusion under 2023 bildade ett powerhouse med över 1800 specialister. Tillsammans säkerställer vi de bästa tjänsterna för att bli Nordens ledande digitala transformationspartner inom Cloud, Infrastructure & Security, Digital Transformation och Application Services. itm8 finns representerat på 26 platser i Danmark, Sverige, Filippinerna samt Tjeckien.
Läs gärna mer om vår story, kultur och våra erbjudanden på www.itm8.se. Du är också varmt välkommen att lära känna oss mer på Instagram @itm8inside.
Redo att utmana(s) med itm8?
Varmt välkommen att ansöka till tjänsten nedan. Om du inte är redo att ansöka än och har frågor, skriv till oss i meddelanderutan nedan så följer vi upp med dig. Alla ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt. Vi kontaktar kandidater löpande så vi rekommenderar att du ansöker till tjänsten så snart du kan.
På itm8 är vi övertygade om att mångfald berikar oss och driver innovation framåt. Vi välkomnar därför sökanden av alla kön, bakgrunder och livserfarenheter. Hos oss hittar du en arbetsgivare som värdesätter och uppmuntrar unika perspektiv och idéer. Oavsett vem du är eller varifrån du kommer, om du delar vår passion för teknik och kundrelationer, vill vi höra från dig. Vi ser fram emot din ansökan och chansen att möjligen välkomna dig till vårt team!

Ansök nu

Ordermottagare - Södermalm

Läs mer Jun 2
Vill du ta nästa steg i karriären? Vi söker en driven och nyfiken medarbetare!
Är du en person som trivs med att utmana dig själv och utvecklas både professionellt och personligt? Vill du vara en del av ett växande företag där ingen dag är den andra lik? Då kan detta vara jobbet för dig!
Om rollen
Vi söker en ambitiös och engagerad person som antingen är redo att ta steget in i arbetslivet eller har några års erfarenhet och vill prova något nytt. IT-kunskap är ett plus men inget krav – det viktigaste är att du har rätt inställning, vilja att lära dig och en positiv attityd!
I denna roll kommer du att arbeta nära våra säljare och kunder samt ha ett tätt samarbete med vår ekonomiavdelning. Du blir en viktig del av teamet och ansvarar för att supporta kunder med bland annat:
? Orderläggning och inköp
? Kundsupport och administration
? Hantering av leveranser och produktfrågor
? Samarbete med ekonomiavdelningen kring fakturering
? Utveckling av befintliga kunder och relationer
Vi söker dig som:
???? Är strukturerad och har god ordningsförmåga – du gillar att ha många bollar i luften
???? Har en social och kommunikativ personlighet – du trivs med kundkontakt
???? Är lösningsorienterad och ser möjligheter i varje utmaning
???? Har ett högt eget driv och gillar att arbeta självständigt men också i team
???? Har en vilja att lära och utvecklas i en dynamisk arbetsmiljö
Vi erbjuder:
???? En inspirerande och utvecklande arbetsmiljö
???? Möjlighet att växa inom företaget
???? Kollektivavtal och förmåner såsom friskvårdsbidrag
???? Nya, fräscha lokaler och ett härligt team
Är du redo att ta nästa steg? Skicka in din ansökan idag – vi ser fram emot att träffa dig! ????

Ansök nu

Andra jobb i Stockholm från Meet a Group international AB

Nedan visas andra jobb i Stockholm från Meet a Group international AB .

Lagermedarbetare - Stockholm - Deltid

Lagerarbetare
Läs mer Apr 16
Enkla jobb är en jobbplattform för jobb som inte kräver någon akademisk utbildning.



För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:


Vi söker nu dig som är strukturerad och pålitlig för rollen som lagerarbetare på deltid till vår kunds lager i centrala Stockholm. Du kommer att tillhöra ett glatt och ansvarsfullt team som på daglig basis ser till att logistiken på lagret flyter på så smidigt som möjligt.

Om rollen

Som Lagermedarbetare kommer du att arbeta med hanteringen av ordrar och varor på vår kunds lager i centrala Stockholm. Du ansvarar för att varorna organiserars och packas på ett effektivt sätt samt att lagerlokalen hålls städad och organiserad. Rollen är på deltid och du kommer arbeta tillsammans med övriga lagermedlemmar för att säkerställa att de dagliga målen och leveranserna uppnås.

Arbetsuppgifter


Plocka och packa ordrar

Mottagning och kontroll av inkommande leveranser och returer

Sortera och städa lagerutrymmet

Använda lagerhanteringssystem för att registrera och spåra varor och leveranser.



Kvalifikationer


Tidigare erfarenhet av lagerarbete är meriterande

Stresstålig, nogrann och förmåga att arbeta i ett högt tempo och hantera flera uppgifter samtidigt

God fysisk då tunga lyft ibland kan förekomma

Grundläggande IT-kunskaper

God kommunikationsförmåga i tal och skrift på svenska



Om tjänsten


Arbetsplats: Stockholm

Omfattning: Deltid, med varierande arbetstider

Startdatum: Så fort som möjligt (med hänsyn till eventuell uppsägningstid)



Låter detta som rollen för dig? Skicka in din ansökan redan idag då vi rekryterar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Om oss

Meet a Group Rekrytering är ett ungt och hungrigt rekryteringsföretag vart vi fokuserar på individen och att matcha rätt person med rätt företag och roll.

Rollen är en direktrekrytering vart all kontakt hanteras av Meet a Group Rekrytering, du kommer att anställas direkt hos vår kund.

Ansök nu

Lagermedarbetare - Stockholm - Deltid

Lagerarbetare
Läs mer Mar 31
Enkla jobb är en jobbplattform för jobb som inte kräver någon akademisk utbildning.



För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:


Vi söker nu dig som är strukturerad och pålitlig för rollen som lagerarbetare på deltid till vår kunds lager i centrala Stockholm. Du kommer att tillhöra ett glatt och ansvarsfullt team som på daglig basis ser till att logistiken på lagret flyter på så smidigt som möjligt.

Om rollen

Som Lagermedarbetare kommer du att arbeta med hanteringen av ordrar och varor på vår kunds lager i centrala Stockholm. Du ansvarar för att varorna organiserars och packas på ett effektivt sätt samt att lagerlokalen hålls städad och organiserad. Rollen är på deltid och du kommer arbeta tillsammans med övriga lagermedlemmar för att säkerställa att de dagliga målen och leveranserna uppnås.

Arbetsuppgifter


Plocka och packa ordrar

Mottagning och kontroll av inkommande leveranser och returer

Sortera och städa lagerutrymmet

Använda lagerhanteringssystem för att registrera och spåra varor och leveranser.



Kvalifikationer


Tidigare erfarenhet av lagerarbete är meriterande

Stresstålig, nogrann och förmåga att arbeta i ett högt tempo och hantera flera uppgifter samtidigt

God fysisk då tunga lyft ibland kan förekomma

Grundläggande IT-kunskaper

God kommunikationsförmåga i tal och skrift på svenska



Om tjänsten


Arbetsplats: Stockholm

Omfattning: Deltid, med varierande arbetstider

Startdatum: Så fort som möjligt (med hänsyn till eventuell uppsägningstid)



Låter detta som rollen för dig? Skicka in din ansökan redan idag då vi rekryterar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Om oss

Meet a Group Rekrytering är ett ungt och hungrigt rekryteringsföretag vart vi fokuserar på individen och att matcha rätt person med rätt företag och roll.

Rollen är en direktrekrytering vart all kontakt hanteras av Meet a Group Rekrytering, du kommer att anställas direkt hos vår kund.

Ansök nu

AI Development & Infrastructure Lead

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Mar 24
Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater.



För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:



Use your skills to power the great shift. 

Join OX2 and the renewables industry and use your skills to drive a data-driven future. At OX2, we’re on a mission to harness innovative technologies that fuel AI advancements and empower digital transformation. Our dynamic, cross-functional environment encourages both strategic vision and hands-on execution, enabling you to make a lasting impact on our data-driven innovation journey.



About the role

As OX2 expands its global footprint and accelerates its digital transformation, the IT team is now seeking a leader who handles both strategic planning and tactical execution. This role sits at the intersection of advanced AI development, robust IT infrastructure, and cutting-edge data engineering.

You will be expected to roll up your sleeves and get hands-on with technical challenges, while also shaping long-term strategies for innovation and growth. Collaborating closely with data scientists, software developers, IT experts, and business stakeholders, you will ensure our systems remain agile, secure, and optimized for AI-powered applications.
 

Your main responsibilities

The role is broad and offers many opportunities but can be structured into five main areas of responsibility.

 
Strategic Planning & Leadership
• Develop and implement a strategic plan for AI development and supporting infrastructure aligned with our business goals.
• Lead cross-functional projects, managing timelines, resources, and stakeholder expectations using Agile or Waterfall methodologies.

Tactical Execution & Hands-On Development
• Collaborate directly with data scientists and developers to design, develop, and optimize scalable AI solutions and data pipelines across hybrid environments including cloud (Azure, AWS, GCP) and on-premises systems.
• Act as a technical lead, actively engaging in hands-on problem solving and system optimization.

Infrastructure & Automation
• Oversee the design, implementation, and continuous improvement of IT infrastructure to ensure high performance, security, and cost efficiency.
• Enhance Infrastructure as Code (IaC) practices using tools like Terraform and automate processes with Python, PowerShell, or similar scripting languages.

Security & Compliance
• Implement and enforce best practices for network and data security, ensuring compliance with industry standards (ISO 27001, NIST) across both AI-driven and traditional IT systems.
• Manage identity and access solutions across cloud and on-premises environments.

Innovation & Continuous Improvement
• Drive continuous process innovation by integrating emerging technologies and methodologies that enhance our AI capabilities and infrastructure resilience.
• Foster a culture of continuous learning and improvement within the team.


We are looking for someone who

• Demonstrates the ability to think long-term while also being willing and capable to dive deep into technical details.
• Possesses strong hands-on experience with cloud platforms (Microsoft Azure, AWS, GCP) and hybrid infrastructures, as well as proficiency with AI/ML development frameworks and data engineering practices.
• Is proficient in programming and scripting (Python, PowerShell) with a solid understanding of DevOps principles and Infrastructure as Code tools.
• Brings proven project management experience with the ability to lead cross-functional teams and deliver projects from inception to completion.
• Is passionate about leveraging data and AI to drive innovation, staying current with emerging technologies, and continuously improving processes.
Qualifications

• Holds a Bachelor’s or Master’s degree in Computer Science, Artificial Intelligence, Data Engineering, IT, or a related field (or equivalent work experience).
• Relevant certifications in cloud computing or AI (e.g., AWS Certified Solutions Architect, Microsoft Certified: Azure AI Engineer) are a strong advantage.
• Exhibits excellent verbal and written communication skills in English; fluency in additional languages is a plus.
Why Join OX2


Be part of a market-leading renewable energy company with ambitious growth plans.

Work in a dynamic, international environment with exposure to senior decision-makers.

Competitive compensation package and professional development opportunities.

Make a direct impact on accelerating the energy transition.



The Recruitment Process

Last time to apply is 2025-04-07 but applications will be reviewed continuously so do not hesitate to send in your application as soon as possible.

If you have questions about the positions feel free to reach out to the IT architecture and Cyber security Manager Carl-Henrik Niper, ch@ox2.com.
About OX2

OX2 is a fully integrated provider of renewable energy solutions at scale. We are an international multi-technology company bringing together the brightest minds and most ambitious team players to address the defining challenge of our time: the shift from fossil fuels to clean energy, the greater shift to a sustainable society and economy. We accelerate the access to renewable energy. The company is headquartered in Stockholm, Sweden.

For more information visit: www.ox2.com

Ansök nu

AI Development & Infrastructure Lead

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Apr 9
Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater.



För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:



Use your skills to power the great shift. 

Join OX2 and the renewables industry and use your skills to drive a data-driven future. At OX2, we’re on a mission to harness innovative technologies that fuel AI advancements and empower digital transformation. Our dynamic, cross-functional environment encourages both strategic vision and hands-on execution, enabling you to make a lasting impact on our data-driven innovation journey.



About the role

As OX2 expands its global footprint and accelerates its digital transformation, the IT team is now seeking a leader who handles both strategic planning and tactical execution. This role sits at the intersection of advanced AI development, robust IT infrastructure, and cutting-edge data engineering.

You will be expected to roll up your sleeves and get hands-on with technical challenges, while also shaping long-term strategies for innovation and growth. Collaborating closely with data scientists, software developers, IT experts, and business stakeholders, you will ensure our systems remain agile, secure, and optimized for AI-powered applications.
 

Your main responsibilities

The role is broad and offers many opportunities but can be structured into five main areas of responsibility.

 
Strategic Planning & Leadership
• Develop and implement a strategic plan for AI development and supporting infrastructure aligned with our business goals.
• Lead cross-functional projects, managing timelines, resources, and stakeholder expectations using Agile or Waterfall methodologies.

Tactical Execution & Hands-On Development
• Collaborate directly with data scientists and developers to design, develop, and optimize scalable AI solutions and data pipelines across hybrid environments including cloud (Azure, AWS, GCP) and on-premises systems.
• Act as a technical lead, actively engaging in hands-on problem solving and system optimization.

Infrastructure & Automation
• Oversee the design, implementation, and continuous improvement of IT infrastructure to ensure high performance, security, and cost efficiency.
• Enhance Infrastructure as Code (IaC) practices using tools like Terraform and automate processes with Python, PowerShell, or similar scripting languages.

Security & Compliance
• Implement and enforce best practices for network and data security, ensuring compliance with industry standards (ISO 27001, NIST) across both AI-driven and traditional IT systems.
• Manage identity and access solutions across cloud and on-premises environments.

Innovation & Continuous Improvement
• Drive continuous process innovation by integrating emerging technologies and methodologies that enhance our AI capabilities and infrastructure resilience.
• Foster a culture of continuous learning and improvement within the team.


We are looking for someone who

• Demonstrates the ability to think long-term while also being willing and capable to dive deep into technical details.
• Possesses strong hands-on experience with cloud platforms (Microsoft Azure, AWS, GCP) and hybrid infrastructures, as well as proficiency with AI/ML development frameworks and data engineering practices.
• Is proficient in programming and scripting (Python, PowerShell) with a solid understanding of DevOps principles and Infrastructure as Code tools.
• Brings proven project management experience with the ability to lead cross-functional teams and deliver projects from inception to completion.
• Is passionate about leveraging data and AI to drive innovation, staying current with emerging technologies, and continuously improving processes.
Qualifications

• Holds a Bachelor’s or Master’s degree in Computer Science, Artificial Intelligence, Data Engineering, IT, or a related field (or equivalent work experience).
• Relevant certifications in cloud computing or AI (e.g., AWS Certified Solutions Architect, Microsoft Certified: Azure AI Engineer) are a strong advantage.
• Exhibits excellent verbal and written communication skills in English; fluency in additional languages is a plus.
Why Join OX2


Be part of a market-leading renewable energy company with ambitious growth plans.

Work in a dynamic, international environment with exposure to senior decision-makers.

Competitive compensation package and professional development opportunities.

Make a direct impact on accelerating the energy transition.



The Recruitment Process

Last time to apply is 2025-04-07 but applications will be reviewed continuously so do not hesitate to send in your application as soon as possible.

If you have questions about the positions feel free to reach out to the IT architecture and Cyber security Manager Carl-Henrik Niper, ch@ox2.com.
About OX2

OX2 is a fully integrated provider of renewable energy solutions at scale. We are an international multi-technology company bringing together the brightest minds and most ambitious team players to address the defining challenge of our time: the shift from fossil fuels to clean energy, the greater shift to a sustainable society and economy. We accelerate the access to renewable energy. The company is headquartered in Stockholm, Sweden.

For more information visit: www.ox2.com

Ansök nu

Service Delivery Manager

Projektledare, IT
Läs mer Mar 25
Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater.



För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:


Service Delivery Manager till Cparta Cyber Defense

Cparta Cyber Defense är ett ledande företag inom kommersiellt cyberförsvar, specialiserat på att skydda svensk kritisk infrastruktur och kritisk industri. Vi erbjuder toppmoderna lösningar för att möta dagens och morgondagens cyberhot. Vår kultur bygger på passion, innovation och ett starkt teamfokus.

Vi expanderar snabbt och letar efter dig som vill vara med och forma framtidens cybersäkerhetslösningar.

Vill du spela en nyckelroll i leveransen av högkvalitativa cybersäkerhetstjänster till våra globala företagskunder? Då är detta rollen för dig!
Om rollen

Som Service Delivery Manager är du länken mellan tjänsterna Cparta levererar och våra kunder. Du säkerställer att våra tjänster levereras med högsta kvalitet. Kundnöjdhet är i fokus, och du ansvarar för att bygga starka relationer med seniora intressenter, inklusive ledningsnivå (upp till C-nivå). Du är en nyckelspelare i att driva framgång för både våra kunder och Cparta.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:


Fungera som länken mellan Cparta, de tjänster vi levererar och våra kunder.

Skapa och upprätthålla förtroende med seniora kundintressenter genom att förstå deras behov och representera Cparta professionellt.

Leda kundmöten för att diskutera leveransstatus, prestation, utmaningar och förbättringsmöjligheter.

Hantera och lösa eskaleringar på ett effektivt sätt.

Säkerställa att tjänsterna uppfyller avtalade SLA:er och KPI:er.

Samarbeta med leveransorganisationen för att optimera processer och identifiera förbättringsmöjligheter.

Arbeta tillsammans med Sales/Account Managers för att upptäcka merförsäljningsmöjligheter och stärka kundrelationer.

Koordinera mellan olika team inom Cparta för att leverera en samordnad och högkvalitativ kundupplevelse.


Din profil

Vi söker dig som har gedigen erfarenhet av att leverera cybersäkerhetstjänster mot globala företag och som har erfarenhet av att arbeta med seniora intressenter. Du är bekväm med att kommunicera på både svenska och engelska i tal och skrift. Du har förmåga att bygga starka relationer och skapa värde för våra kunder genom din expertis och professionalism.

Vi ser gärna att du har:

God förståelse för cybersäkerhetstjänster, såsom Threat Intelligence, Incident Response och Red Teaming.

Dokumenterad erfarenhet av tjänsteleverans inom ovanstående områden.

Minst fem eller fler års erfarenhet av liknande roller och är självgående i kunddialog.


Varför Cparta?

Vårt moderna kontor i hjärtat av Stockholm erbjuder en inspirerande arbetsmiljö tillsammans med fantastiska kollegor i en platt organisation. Vi främjar en kultur av nyfikenhet och innovation där varje medarbetares bidrag värderas högt. Vi erbjuder dessutom ett förmånspaket i toppklass samtidigt som du får vara med och försvara Sveriges integritet!

Krav

För att arbeta hos oss måste du vara svensk medborgare, ostraffad och genomgå en bakgrundskontroll.
Ansökan

Har du frågor om tjänsten? Kontakta Benjamin Karlsson på Bka@cparta.se. Vi rekryterar löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt och bli en del av vårt växande team.

Ansök nu

Founding Account Executive

Account manager
Läs mer Apr 10
Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater.



För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:

???? “I frequently hear the word ‘love’ when people talk about Steep, which I’m not used to hearing when someone talks about a BI product”

- Magnus Dahlbäck, Head of Data @ Voi

About the role

We are building the modern BI platform for digital native companies. Some of the most forward-thinking companies, like Voi, Bounce.com, rely on Steep to empower all employees to explore, analyse and create reports together. The first BI platform built for all users, Steep is powered by a metrics-first approach and is designed for how modern companies want to work.

Our ambition is to become the future leader of the BI category and for our next chapter we are building a sales organisation to reach customers globally. Which is where you come in.

We are looking for a Founding Account Executive to join our committed commercial team. In this role you will lead new business and expansion across several different segments. The ideal candidate will help meet the needs of our fast moving, digital native clients while working strategically with Steep’s co-founder, Johan, to help develop our enterprise sales motion.

We are looking for someone who has at least 2-3 years of experience working in sales at an early-stage B2B SaaS company (ideally 3-4 years as AE) and loves working with customers to help them solve the hardest problems in their business.
About the team

We are a team of senior people coming from Spotify, Zettle, Paypal and Kry. We are solving the problems we saw first-hand at these companies and we know how to build and grow category-leading products.

Joining Steep means becoming part of a smart team that likes to get things done with minimal bureaucracy. Our work style is highly collaborative – we sell as a team and collaborate closely between commercial and product.

We are committed to your personal and professional growth, offering significant opportunities for advancement as our company expands.
Responsibilities


Close new business opportunities across multi-stakeholder engagements.

Educate and engage with senior-level analytics leaders on the benefits of Steep’s innovative metrics-first approach.

Taking qualified prospects through Steep’s POC process. Starting with scoping success criteria, understanding business requirements, and working through driving a mutual success plan post-POC

Help us prioritize and contextualize the customer roadmap. We will rely on you to communicate to our product and leadership team what is most important for our current and prospective customers.

Build pipeline through converting inbound leads, driving the outbound sales motion, and representing Steep at global conferences (e.g. Data Council, Coalesce).

Work cross-functionally with Marketing and Sales Development team to creatively pursue pipeline generation with data & analytics leaders in Europe and the US.



Tech stack

Notion, Slack, Apollo, LaGrowthMachine, Hubspot
Employee benefits


Competitive compensation

Cozy, stylish office at the heart of Stockholm

Flexible, parent-friendly culture

Generous options program on employee-friendly terms

30 days vacation

Company-wide offsites twice per year (we like to eat and cook great food together)

Macbook and your choice of iOS or Android phone

Ansök nu