Stockholm: Kund- och personalansvarig

Hitta ansökningsinfo om jobbet Kund- och personalansvarig i Stockholm. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Stockholm inom den kategorin.

Publicerad: 2024-09-04 // Varaktighet: Heltid

Vi letar efter dig som vill vara med och göra världen till en härligare plats!

Familjeföretaget Plusfamiljen har sedan 2006 erbjudit personlig assistans med ett helhetsgrepp. Vårt uppdrag är att skapa en kvalitativ assistans med mycket hjärta och personlighet. Med hög kvalité, engagemang och värme jobbar vi för att våra kunder ska kunna leva ett fullvärdigt och berikande liv, med frihet att forma det efter sina egna önskemål. Att jobba inom Plusfamiljen innebär att vara del av något större. Vårt arbete handlar i första hand om att göra skillnad för människor som behöver det som mest.

Som kund- och personalansvarig i Plusfamiljen har du ett helhetsansvar för dina tilldelade kunder och dess personliga assistans. Det innebär även att du är närmsta chef för våra medarbetare som är kopplade till dina kunder. Du arbetar nära dina kunder och det är viktigt att du lär känna dem och deras behov för att kunna ge den service Plusfamiljen står för. Du representerar Plusfamiljen hos kunden samt kunden hos Plusfamiljen och är länken mellan kund, assistenter och ledning. Din uppgift är att ligga steget före med proaktiv kundvård men även att lösa problem och klagomål när det uppstår.

Dina arbetsuppgifter som kundansvarig innefattar:
Kundvård, kvalitetsarbete, viss kontakt med myndigheter, administration, planering och rapportering.

Dina arbetsuppgifter som personalansvarig innefattar:
Personalledning, rekrytering, personalmöten, utveckling-och lönesamtal, arbetsrätt, arbetsmiljö, konflikthantering samt bakjour var tredje vecka.

Dina dagar kommer se olika ut med varierande arbetsuppgifter. Då vi har kunder i stora delar av Sverige innebär det en del resor och arbete kvällstid.

Vi söker dig som har några års erfarenhet av att jobba inom assistansbranschen som kundansvarig eller i liknande roll.
Du har en naturligt hög servicenivå och ser det som en självklarhet med förebyggande kundvård. Som person är du en relationsskapare och du finner det enkelt att kommunicera med människor oavsett bakgrund. Du är en riktig problemlösare och är det något du inte kan, så har du inställningen att du kan lära dig.

Det viktigaste är dock att vi matchar varandra! Är du inkännande, engagerad och har en genuin vilja att göra skillnad? Och framför allt har hjärtat på rätta stället. Då är det stor chans att du är rätt för jobbet! Vi förväntar oss nämligen att du bidrar med entusiasm, nyfikenhet och värme här hos oss!

Då tjänsten innefattar en del resor är körkort att föredra.

Om du vill, har du möjlighet att skicka med en kort film tillsammans med ditt cv, där du berättar kort varför du tror att du passar för tjänsten (absolut inget krav för ansökan).

Tjänsten är på heltid, tillträde efter överenskommelse.

Placering: Stockholm.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Stockholm som Personalchef/HR-chef

Nedan visas andra jobb i Stockholm som Personalchef/HR-chef.

Konsultchef för ArkivIT

Läs mer Maj 16
Nu finns möjligheten att söka rollen som konsultchef hos oss på ArkivIT. Du kanske vet exakt vad arkiv och registratur innebär redan nu, eller så vill du lära dig! Har intresse för, och erfarenhet av, ledarskap, försäljning och affärsutveckling? Då är det dig vi söker! 
Om oss ArkivIT är ett av Sveriges ledande konsultbolag inom digital arkiv- och informationshantering – med spetskompetens inom informationssäkerhet, dataskydd, e-arkiv samt arkiv & registratur. Sedan starten 2010 har vi breddat vårt tjänsteutbud och byggt upp ett team av engagerade och kunniga konsulter som arbetar med verksamheter över hela landet. Vår styrka ligger i kombinationen av djup fackkunskap, ödmjukhet och resultatfokus – och vårt mål är att bidra till en trygg, strukturerad och hållbar informationsförvaltning i både offentlig och privat sektor. 
Om rollen  Som konsultchef på ArkivIT har du en viktig roll i vår tillväxt och affärsutveckling. Du ansvarat för att leda, inspirera och utveckla konsultgruppen “Arkiv och Registratur”. Konsultgruppen består idag av ca 25 konsulter som är experter inom sitt område.  
Ledarskapet som konsultchef sker framför allt på distans då konsulterna oftast arbetar med placering hos kund. Du har löpande kontakt med respektive konsult för att följa upp leverans i uppdrag, trivsel och måluppfyllnad. Du ingår i ArkivIT:s ledningsgrupp och rapporterar till VD.  
Arbetsuppgifter och ansvarsområden 
Personalansvar – Coaching och utveckling av våra talangfulla konsulter 
Rekrytering - Attrahera och anställa medarbetare med rätt kompetens och mindset 
Kundrelationer – Säkerställa rätt match mellan kund och konsult, samt uppföljning under och efter uppdraget 
Affärsutveckling - Operativt och strategiskt ledningsgruppsarbete där utveckling av konsultgruppen och företaget med medarbetarnöjdhet i fokus 
Resultatansvar – Säkerställa lönsamhet och kundnöjdhet  
Merförsäljning och utveckling av ArkivIT:s befintliga och framtida affärs- och kundrelationer 

Kvalifikationer  
Akademisk bakgrund inom exempelvis ekonomi, teknik, management eller HR 
Erfarenhet av ledarrollen 
Erfarenhet från konsultbranschen eller liknande ledande roll 
Erfarenhet av att utveckla kund- och affärsrelationer 

Meriterande 
Erfarenhet av försäljning 
Erfarenhet av offentligsektor 

Personliga förmågor 
Vi kräver inte att du kan allt om arkiv och registratur, men tror att med rätt inställning och vilja kan man lära sig allt 
Förmåga att coacha och utveckla andra 
Stark förmåga att förmedla idéer och bygga förtroende både internt och externt 
Affärs- och resultatorienterad 


Vårt erbjudande till dig  På ArkivIT tror vi på frihet under ansvar, vi värnar om din utveckling och ger dig många möjligheter att öka och fördjupa dina kunskaper genom både praktisk erfarenhet och utbildning. 
Därför erbjuder vi: 
Kompetensutvecklingspott och kontinuerlig fortbildning 
Tjänstepension 
Sjukförsäkring 
Friskvårdsbidrag  
Liv- och olycksfallsförsäkring 
Hybrid- eller distansarbete, med flexibilitet att anpassa arbetet utifrån kund och livssituation  
Hela företaget samlas vid årlig jul- och sommarfest och vi har även andra event och sociala träffar 
Du har även tillgång till erfarna kollegor inom branschen och vi bjuder in till "kompetensforum" där vi delar erfarenheter och inspirerar varandra 

Vi är stolta över att vara ett värderingsstyrt bolag där kompetens, resultat och ödmjukhet genomsyrar allt vi gör. 
Ansökan  Vänta inte med att skicka in din ansökan – vi intervjuar löpande och tjänsten kan tillsättas så snart vi hittat rätt person.  Start: 1 december 2025 Omfattning: Heltid (100%)  Placering: Stockholm/ Hybrid 
Har du frågor om rollen eller vill veta mer? Kontakta gärna HR ansvarig Matilda Vergara Örtenmark på matilda.ortenmark@arkivit.se.

Ansök nu

Konsultchef Mark & Anläggning

Läs mer Apr 28
Nator Personal
Vi är ett bemanning- och rekryteringsföretag som varit verksamma i Stockholm i över 10 år med inriktning bygg & anläggning. Vi besitter stor erfarenhet av att hjälpa våra kunder med deras personalbehov och söker nu nästa medlem till vårt team!
Konsultchef inom mark & anläggning
Är du en entreprenöriell- och affärsorienterad person med erfarenhet inom mark och anläggning? Gillar du att arbeta med människor och drivs av att göra resultat? Då kan rollen som Konsultchef på Nator Personal vara något för dig!
Om rollen
Som Konsultchef hos oss får du en fri och dynamisk roll där du ansvarar för att bygga och utveckla både affärer och relationer. Du arbetar nära våra kunder och konsulter för att säkerställa rätt matchning och hög kvalitet i våra leveranser.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar:
Koordinering- och rekrytering av personal
Personalansvar och utveckling av konsulter
Nykundsförsäljning och kundkontakt
Fakturering och enklare administration kring projekt och anställda

Vem är du?
Vi söker dig som är driven, handlingskraftig och relationsskapande. Du är lösningsorienterad, gillar att ta ansvar och att arbeta mot uppsatta mål. Du trivs även med att arbeta tillsammans i ett team och gillar att vara en del av ett sammanhang. Stor vikt läggs på dina personliga egenskaper i denna rekrytering. Vi tror att rätt person idag kanske arbetar som arbetsledare inom mark & anläggning men känner att du vill prova något nytt. 
Vi tror att du har:
Dokumenterad erfarenhet av arbete inom mark & anläggning
Stort kontaktnät inom byggvärlden

Meriterande:
Erfarenhet av personalhantering och rekrytering
Drivit eget företag inom bygg

Krav
B-kort
Svenska och Engelska språkkunskaper

Vad vi erbjuder
Hos Nator Personal får du en roll med stor frihet och möjlighet att påverka. Vi erbjuder en dynamisk arbetsmiljö med korta beslutsvägar och ett team som brinner för att göra skillnad. Förmånliga arbetsvillkor med konkurrenskraftig lön.
Ansökan
Denna rekrytering sker löpande vilket innebär att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Vid frågor om tjänsten kontakta alexander.ytterberg@nator.se

Ansök nu

Global HR Business Partner (try & hire) till kund i Stockholm

Läs mer Apr 3
Om uppdraget och dig vi söker
Global HR Business Partner – konsultuppdrag med god möjlighet till anställning
Vi söker nu en erfaren och självgående Global HR Business Partner till vår kund – ett internationellt bolag med kontor i centrala Stockholm. I denna roll kommer du att ha en viktig nyckelfunktion där du både arbetar nära VD och ledningsgruppen i Sverige, samt är en aktiv del av ett globalt HR-team inom EMEA-regionen.
Uppdraget passar dig som är trygg i att arbeta i en komplex, internationell matrisorganisation där all kommunikation och dokumentation sker på engelska.
Start: Omgående Omfattning: Heltid Uppdragslängd: 6 månader, med god möjlighet till anställning hos vår kund Plats: Centrala Stockholm Arbetssätt: Hybrid, 3 dagar/vecka på kontoret
Exempel på arbetsuppgifter:
Strategiskt och operativt HR-stöd till VD och ledningsgruppen i Sverige
Driva och utveckla HR-processer i en global, teknikorienterad miljö
Stötta i förändringsarbete och organisationsutveckling
Implementera nya arbetssätt i linje med den globala HR-modellen
Samarbeta med globala stakeholders och stötta chefer både lokalt och internationellt
Driva och hantera individuella förhandlingar gällande anställningsvillkor, omställningar och avslut – i linje med bolagets policy och gällande arbetsrätt
Arbeta datadrivet med HR-analys och rapportering
Säkerställa att globala HR-initiativ implementeras lokalt med hög kvalitet
Strategisk och operativ HR konsultation inom hela HR området

Vi söker dig som:
Har minst 8 års erfarenhet som HR Business Partner eller liknande roll i internationell kontext
Har arbetat i matrisorganisationer tidigare
Är trygg, initiativtagande och trivs i miljöer med förändring och högt tempo
Har mycket goda kunskaper i svensk arbetsrätt
Har stor vana av att stötta chefer i både strategiska och operativa HR-frågor
Är van vid att driva förändringsarbete och implementera nya processer och arbetssätt
Är systemkunnig och har erfarenhet av flera olika HR-system, gärna Workday
Kommunicerar obehindrat på engelska och svenska i både tal och skrift


Vi startar urvalet omgående så sök gärna redan idag!

Om att vara konsult hos People Experience
Högt som lågt och ibland tvära kast tillhör vardagen som konsult – men ruskigt roligt, varierande och lärorikt är det. Som konsult via People Experience välkomnas du med öppna armar in i vår PX-familj med konsultfrukostar, check-ins och bollplank för att du ska känna samhörighet och utbyte, men alltid med fin balans – för att inte göra anspråk på för stor del av din tid. Formen för ditt konsultuppdrag (dvs om du blir underkonsult eller anställd hos PX för det specifika uppdraget) bestämmer du själv!
Vi är alltid intresserade av att komma i kontakt med nya potentiella People, Payroll & Finance Consultants och utökar dagligen vårt nätverk med förtroendeingivande, prestigelösa och flexibla Professionals med både integritet, ödmjukhet och ett starkt ledarskap. I vårt nätverk finns expertis inom hela området och på alla nivåer. Generalister som specialister, seniora som juniora - och det är precis det som gör det hela så givande.
På People Experience kommer vi alltid göra det lilla extra för att se till att du får en positiv upplevelse i mötet med oss – oavsett om du är kund, konsult, medarbetare eller kandidat. Välkommen att skapa denna upplevelse tillsammans med oss!
Om din ansökan
Vi behandlar alla kandidater lika, var vänlig ansök via annonsen om du är intresserad - all kontakt sker genom vårt rekryteringssystem! Detta för att skapa en fin kandidatupplevelse för samtliga kandidater, samtidigt som vi säkrar en rättvis process för alla!
Vi vill bidra till att alla känner sig likvärdiga på arbetsmarknaden. Vi vill uppmuntra alla, oavsett bakgrund att ansöka!
Vi behandlar din personliga information i enlighet med GDPR. Om du önskar att vi raderar din information gör du det enklast genom att begära det via vår karriärsida "Connect". Har du frågor, kontakta vår systemansvariga Lina Roxenback på lina.roxenback@peopleexperience.se.

People Experience är en personlig, innovativ och högst engagerad boutiquebyrå med enorm passion för att hjälpa kunder, konsulter och kandidater att nå tillväxt och framgång genom rätt matchning inom det område där vår erfarenhet och passion är som störst: People, Payroll & Finance. Med visionen att bli Sveriges ledande boutiqebyrå för People, Payroll & Finance Professionals, är vi 100 % specialiserade på målgruppen i vår rekrytering och konsulttillsättning.

Ansök nu

HR-chef till statlig myndighet

Läs mer Feb 10
Är du en HR-chef med lång erfarenhet av arbete inom statlig myndighet? Ansök redan idag!
Om uppdraget
Vi söker nu en erfaren interim HR-chef till en statlig myndighet i Stockholm. Uppdraget förväntas starta 2025-03-03 och pågå t.o.m. 2025-09-09 med möjlighet till förlängning. Omfattningen avser deltid/heltid, 75% - 100%.
Avdelningen du kommer att arbeta på består av cirka 110 medarbetare som är fördelade på 9 enheter samt stab, som utgör ett stöd till myndighetens övriga avdelningar, inom områdena HR, IT, ekonomi, upphandling, intern service, kommunikation och registratur.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som interim HR-chef kommer du att leda och driva HR-frågor som bland annat bidrar till förändring. I rollen ingår även verksamhet-, budget-, arbetsmiljö- och personalansvar för HR-enheten som för närvarande består av ett tiotal medarbetare. Du kommer att rapportera till avdelningschefen för verksamhetsstöd samt ingå i avdelningens ledningsgrupp.

Dina kvalifikationer
Akademisk examen inom HR-området, från PA-programmet, inom juridik/arbetsrätt eller inom beteendevetenskapliga området eller annan relevant inriktning som arbetsgivaren bedömer likvärdig
Minst 5 års erfarenhet som HR-chef på statlig myndighet
Minst 10 års erfarenhet av strategiskt och operativt HR-arbete
Minst 5 års erfarenhet av förhandling med arbetstagarorganisationer och samverkan med huvudskyddsombud
Erfarenhet av att som personal- och verksamhetsansvarig chef leda förändringsarbete
Erfarenhet av att leda organisationsförändringar
Mycket goda kunskaper i svenska språket, såväl muntligt som skriftlig
Erfarenhet av genomförande av liknande Interimchefsuppdrag
Mycket god kunskap i arbetsrätt och den statliga särregleringen
Aktuell kunskap av att tillämpa statliga kollektivavtal

Det är meriterande om du har
minst 10 års erfarenhet som HR-chef på statlig myndighet
minst 15 års erfarenhet av strategiskt och operativt HR-arbete
minst 10 års erfarenhet av förhandling med arbetstagarorganisationer och samverkan med huvudskyddsombud

Vad vi erbjuder dig
Som konsult hos Bemannia får du:
En nära kontakt med din konsultchef Möjlighet till fler spännande uppdrag Erfarenhet på lärorika arbetsplatser där din kompetens gör skillnad Trygga anställningsvillkor
Läs mer om hur det är att vara konsult hos oss här: Att jobba som konsult via Bemannia
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 2025-02-17.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Amanda Chamoon, amanda.chamoon@bemannia.se.
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 072 170 40 00.
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ansök nu

Vi söker en fantastisk Team Lead!

Läs mer Jan 23
Vill du vara med och lyfta fram människan inom IT-branchen. Vill du göra skillnad, bygga för livet och tillsammans med oss skapa framtiden, ja då är detta är något för dig!
Just nu söker vi Stockholms bästa medarbetare för att bygga vidare på vår positiva kultur. Du erbjuds ett omväxlande, ansvarsfullt och självständigt arbete med stort fokus på nöjda medarbetare, glada kunder och en hållbar tillväxt.


ArbetsuppgifterDitt uppdrag som Team Lead blir att fortsätta bygga upp, driva och utveckla verksamheten och konsultstyrkan i enlighet med våra mål och ambitioner. Individuell karriärcoaching och kompetenskartläggning/-lyftning/-planering med hjälp av samtal och nära relationer ingår i rollen. Du har förmodligen några års erfarenhet inom IT-branschen. Som Team Lead är du även delaktig i rekrytering, affärsutveckling, strategi och resultat på företaget.
ErbjudandeVi erbjuder dig en nyckelposition i ett bolag som vill ändra på gamla vanor och sätta nya där din åsikt är värdefull. Du är även med och planerar events och aktiviteter under året. Våra medarbetare och våra kunder står i fokus med ”du borde vara här” och ”du borde vara kund” som ledord, och nytänkande värderas högt då vi vill skapa framtiden tillsammans med dig. Human IT’s affär är att erbjuda marknaden konsulttjänster där människan står i första rummet inom områden som it-support, infrastruktur & säkerhet, förändringsledare samt specialister.

Personliga egenskaperFör att trivas med jobbet som Team Lead hos oss måste du vara resultatinriktad samtidigt som jobbet ställer krav på entusiasm och laganda. Du är bra på att skapa goda och långsiktiga relationer med både medarbetare, kandidater och kunder, och som person är du förtroendeingivande och prestigelös. Eftersom arbetet ofta kräver snabba insatser är personliga egenskaper som flexibilitet och en god energinivå mycket viktigt. Vi ser gärna att du är en engagerad och lyhörd person som är lösningsorienterad och gillar att arbeta i ett högt tempo där ingen dag är den andra lik.
Du behöver inte vara en fullärd individ inom alla dessa områden, vi värdesätter engagemang, vilja och personlighet oerhört mycket.

Human IT
Human IT handlar om att göra saker lite annorlunda, att på riktigt sätta våra anställda i fokus. Vi växer tillsammans och värdesätter engagemang och ambition. För oss är det viktigt att du får chansen att vara med och påverka vägen framåt.
I utbyte erbjuder vi kompetens- och karriärutveckling genom varierande och utmanande uppdrag. Vi är inte branschinriktade och kan därför erbjuda en fantastisk variation bland uppdragen för dig som konsult. Självklart ser vi till att du får rätt utbildning och vi är väl medvetna om att det är det livslånga lärandet som bygger vår framgång.
Tillsammans skapar vi framtiden
Tillsvidareanställning med fast månadslön
Kollektivavtal
Vi tillämpar sex månaders provanställning, inklusive maxat friskvårdsbidrag
Utvecklingsplan
Hälsoförsäkring + pension
Förskottssemester

Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid och när säkerhetskontroll är genomförd. Uppdraget är på heltid och är tillsvidare.
Plats: Stockholm
Ansökan: Vi rekryterar löpande. Så skicka in din ansökan redan idag!
Human IT arbetar tillsammans med Great Place To Work för att vi skall bli Sveriges bästa arbetsplats.

Och förresten:
Som en aktiv del i ett samhälle med kulturell och social mångfald är Human IT’s ambition att präglas av inkludering och bred representation, samt vara en arbetsplats med lika möjligheter för alla. Human IT anställer, bibehåller, befordrar och i övrigt behandlar alla medarbetare och kandidater efter erfarenhet, kvalifikationer och kompetens, oavsett kön, religion, ursprung, ålder, sexuell läggning, könsidentitet eller funktionsvariationer.

Ansök nu

Andra jobb i Stockholm från Plusfamiljen Funka AB

Nedan visas andra jobb i Stockholm från Plusfamiljen Funka AB .

Deltidstjänst som personlig assistent till vår 19-åringa student

Personlig assistent
Läs mer Apr 10
Vi letar efter dig som vill vara med och göra världen till en härligare plats!

Familjeföretaget Plusfamiljen har sedan 2006 erbjudit personlig assistans med ett helhetsgrepp. Vårt uppdrag är att skapa en kvalitativ assistans med mycket hjärta och personlighet. Med hög kvalité, engagemang och värme jobbar vi för att våra kunder ska kunna leva ett fullvärdigt och berikande liv, med frihet att forma det efter sina egna önskemål. Att jobba inom Plusfamiljen innebär att vara del av något större. Vårt arbete handlar i första hand om att göra skillnad för människor som behöver det som mest.

Deltidstjänst som personlig assistent till vår 19-åriga student

Vi söker nu personlig assistent till vår 19 åriga kille som ska börja studera på universitetet, och det är där kunden vill ha assistans. Vår kund är en social kille som lever ett aktivt liv med intressen som programmering, musik & tv-spel.

Du hjälper till att vara "extra armar" till denna kille som är rullstolsburen men i övrigt är med på allt.

För att söka tjänsten ska du vara i närliggande ålder till kunden, kunna uppvisa utdrag ur belastningsregistret samt uppge två närliggande referenser.

Omfattning av tjänst:

För detta uppdrag söker vi en assistent som kan jobba vardagar med start i september. Det finns möjligheter att arbeta något pass innan så assistenten hinner bekanta sig med kund. Passen kommer vara förlagda olika tider beroende på kundens schema, och det finns en viss flexibilitet gällande tiderna.

Det här erbjuds du:

Många av våra anställda har funnits med oss sedan starten 2006 vilket vi är mycket glada och stolta över! Vi vill att du som anställd ska må bra och känna att ditt jobb är meningsfullt. Som personlig assistent är du otroligt viktig för en annan människa och ibland för en hel familj.

Som en av oss får du:

• En kontaktperson-din chef, finns där för att svara på både praktiska frågor och för att ge stöd.
• Kollektivavtal- det är superviktigt för din trygghet idag men också för din framtid.
• Du är försäkrad och får friskvårdsbidrag.
• Vi stöttar och utbildar dig när du behöver det.
• Du får en fast grundlön per timme.
• Semesterersättning och ob-tillägg utifrån kollektivavtalet.

Varmt välkommen med din ansökan!

Läs mer om oss på vår hemsida www.plusfamiljen.se om varför du ska välja just oss. Sista ansökningsdatum är 29/8 men tjänsterna kan komma att tillsättas innan dess. Vid frågor kontakta kundansvarig alexander@plusfamiljen.se

Ansök nu

Personliga assistenter till vår 30 åriga kille på Södermalm

Personlig assistent
Läs mer Apr 29
Vi letar efter dig som vill vara med och göra världen till en härligare plats!

Familjeföretaget Plusfamiljen har sedan 2006 erbjudit personlig assistans med ett helhetsgrepp. Vårt uppdrag är att skapa en kvalitativ assistans med mycket hjärta och personlighet. Med hög kvalité, engagemang och värme jobbar vi för att våra kunder ska kunna leva ett fullvärdigt och berikande liv, med frihet att forma det efter sina egna önskemål. Att jobba inom Plusfamiljen innebär att vara del av något större. Vårt arbete handlar i första hand om att göra skillnad för människor som behöver det som mest.

Personliga assistenter till vår 30 åriga kille på Södermalm

Vi söker nu assistenter till vår 30 åriga kille på Södermalm. Vår kund har en förvärvad hjärnskada och nedsatt syn vilket gör att han behöver någon som kan gå sida vid sida med honom. Tillsammans ska vi skapa en stimulerande tillvaro med allt från träning på gymmet, gå på promenader, lyssna på musik och laga middagar tillsammans. De viktigaste ingredienserna på detta uppdrag är humor och engagemang då alla moment i vardagen innebär träning på något plan för vår kund. Familjen spelar en viktig roll i kundens liv, de umgås mycket och har en varm och hjärtlig relation.

Nu söker vi dig som vill jobba med något meningsfullt på lång sikt. Du är en positiv och engagerad person med en stor portion humor som kan bidra med stabilitet och trygghet för kunden. Tidigare erfarenhet av förvärvad hjärnskada är en stor fördel, men inget krav.

För att söka tjänsten måste du ha fyllt 18 år men gärna äldre, kunna uppvisa utdrag ur belastningsregistret samt uppge två närliggande referenser.

Omfattning av tjänst:

Vi söker nu assistent som kan jobba i olika omfattning dag, kväll, helg, dygn med start i maj 2024.

Tjänst: Deltid med pass förlagda på vardagar, kvällar och helger samt gärna med möjlighet att vikariera vid kollegors frånvaro.

Det här erbjuds du:

Många av våra anställda har funnits med oss sedan starten 2006 vilket vi är mycket glada och stolta över! Vi vill att du som anställd ska må bra och känna att ditt jobb är meningsfullt. Som personlig assistent är du otroligt viktig för en annan människa och ibland för en hel familj.

Som en av oss får du:

• En kontaktperson-din chef, finns där för att svara på både praktiska frågor och för att ge stöd.

• Kollektivavtal- det är superviktigt för din trygghet idag men också för din framtid.
• Du är försäkrad och får friskvårdsbidrag.
• Vi stöttar och utbildar dig när du behöver det.
• Du får en fast grundlön per timme.
• Semesterersättning och ob-tillägg utifrån kollektivavtalet.

Varmt välkommen med din ansökan!

Läs mer om oss på vår hemsida www.plusfamiljen.se om varför du ska välja just oss. Sista ansökningsdatum är 29/5 men tjänsterna kan komma att tillsättas innan dess. Vi frågor kontakta kundansvarig alexander@plusfamiljen.se

Ansök nu

Personlig assistent kvällstid hos vår 5-åriga kille i Bandhagen

Personlig assistent
Läs mer Apr 8
Vi letar efter dig som vill vara med och göra världen till en härligare plats!

Familjeföretaget Plusfamiljen har sedan 2006 erbjudit personlig assistans med ett helhetsgrepp. Vårt uppdrag är att skapa en kvalitativ assistans med mycket hjärta och personlighet. Med hög kvalité, engagemang och värme jobbar vi för att våra kunder ska kunna leva ett fullvärdigt och berikande liv, med frihet att forma det efter sina egna önskemål. Att jobba inom Plusfamiljen innebär att vara del av något större. Vårt arbete handlar i första hand om att göra skillnad för människor som behöver det som mest.

Personlig assistent kvällstid hos vår 5-åriga kille i Bandhagen

Det är en lekfull och glad kille som behöver någon trygg och stabil person vid sin sida under eftermiddagar/kvällar.

Han går på förskola på dagtid och behöver assistans all tid han ej är på förskolan. Som assistent finns du där och ger honom det stöd han behöver, inklusive lek och bus. Vår kille sitter i rullstol och behöver omfattande stöd med allt från andning till hygien och vi önskar därför att du arbetat som assistent tidigare och har vårdkunskaper.

Det viktigaste ingredienserna för detta uppdrag är engagemang och lyhördhet då alla dagar ser olika ut beroende på kundens dagsform.

Arbetstid och tjänstgöringsgrad

Passen är förlagda på vardagar kl 15:30-22:00. Assistenten börjar passet vid kundens skola och åker färdtjänst hem med kunden.

Det är en fördel om du är flexibel och kan hoppa in extra på helgen vid behov.

När börjar du jobba hos oss?

Planerad start är april 2024. Men det viktigaste är att vi hittar rätt person för jobbet så skriv i din ansökan när du kan börja så kan vi säkert komma överens.

Det här erbjuds du:

Många av våra anställda har funnits med oss sedan starten 2006 vilket vi är mycket glada och stolta över! Vi vill att du som anställd ska må bra och känna att ditt jobb är meningsfullt. Som personlig assistent är du otroligt viktig för en annan människa och ibland för en hel familj.

Som en av oss får du:

• En kontaktperson-din chef, finns där för att svara på både praktiska frågor och för att ge stöd.

• Kollektivavtal- det är superviktigt för din trygghet idag men också för din framtid.
• Du är försäkrad och får friskvårdsbidrag.
• Vi stöttar och utbildar dig när du behöver det.
• Du får en fast grundlön per timme.
• Semesterersättning och ob-tillägg utifrån kollektivavtalet.

Varmt välkommen med din ansökan!

Läs mer om oss på vår hemsida www.plusfamiljen.se om varför du ska välja just oss. Sista ansökningsdatum är 8/5 men tjänsterna kan komma att tillsättas innan dess. Vid frågor kontakta kundansvarig alexander@plusfamiljen.se

Ansök nu

Deltidstjänst eftermiddag/helg/natt hos vår 5 åriga kille i Bandhagen.

Personlig assistent
Läs mer Apr 7
Vi letar efter dig som vill vara med och göra världen till en härligare plats!

Familjeföretaget Plusfamiljen har sedan 2006 erbjudit personlig assistans med ett helhetsgrepp. Vårt uppdrag är att skapa en kvalitativ assistans med mycket hjärta och personlighet. Med hög kvalité, engagemang och värme jobbar vi för att våra kunder ska kunna leva ett fullvärdigt och berikande liv, med frihet att forma det efter sina egna önskemål. Att jobba inom Plusfamiljen innebär att vara del av något större. Vårt arbete handlar i första hand om att göra skillnad för människor som behöver det som mest.

Deltidstjänst eftermiddag/helg/natt hos vår 5 åriga kille i Bandhagen

Vår kund är en härlig kille på 5 år som bor med sin varma familj bestående av mamma, pappa och två yngre bröder. Det är en kille som trots sina utmaningar har en stor portion levnadsglädje och nyfikenhet. Han har dock ett omfattande behov av vård och stöd i form av sond, andningsstöd samt hjälp med alla nära behov, och vi önskar därför att du arbetat som assistent tidigare.

Vem söker vi?

• Du har kunskap om sondmatning, andningsstöd och god fysik.
• Du är minst 18 år, lyhörd och bra på att ta ansvar.
• Du är barnkär och tålmodig.
• Du är rökfri.
• Du behöver kunna prata obehindrad svenska.
• Bara kvinnliga sökande.

Omfattning av tjänst:

Vi söker nu assistenter för deltid. Passen avser eftermiddagar, helger samt nätter.

Det är en fördel om du är flexibel och kan hoppa in extra vid behov.

Det här erbjuds du:

Många av våra anställda har funnits med oss sedan starten 2006 vilket vi är mycket glada och stolta över! Vi vill att du som anställd ska må bra och känna att ditt jobb är meningsfullt. Som personlig assistent är du otroligt viktig för en annan människa och ibland för en hel familj.

Som en av oss får du:

• En kontaktperson-din chef, finns där för att svara på både praktiska frågor och för att ge stöd.

• Kollektivavtal- det är superviktigt för din trygghet idag men också för din framtid.
• Du är försäkrad och får friskvårdsbidrag.
• Vi stöttar och utbildar dig när du behöver det.
• Du får en fast grundlön per timme.
• Semesterersättning och ob-tillägg utifrån kollektivavtalet.

Varmt välkommen med din ansökan!

Läs mer om oss på vår hemsida www.plusfamiljen.se om varför du ska välja just oss. Sista ansökningsdatum är 7/5 men tjänsterna kan komma att tillsättas innan dess. Vi frågor kontakta kundansvarig alexander@plusfamiljen.se

Ansök nu

Heltidstjänst som assistent hos vår 5 åriga kille i centrala Farsta

Personlig assistent
Läs mer Mar 25
Vi letar efter dig som vill vara med och göra världen till en härligare plats!

Familjeföretaget Plusfamiljen har sedan 2006 erbjudit personlig assistans med ett helhetsgrepp. Vårt uppdrag är att skapa en kvalitativ assistans med mycket hjärta och personlighet. Med hög kvalité, engagemang och värme jobbar vi för att våra kunder ska kunna leva ett fullvärdigt och berikande liv, med frihet att forma det efter sina egna önskemål. Att jobba inom Plusfamiljen innebär att vara del av något större. Vårt arbete handlar i första hand om att göra skillnad för människor som behöver det som mest.

Nu söker vi en personlig assistent till vår härliga kille på 5 år boende i Farsta!

Vill du vara med på resan att starta upp ett helt nytt uppdrag tillsammans med vår härliga kille på fem år med familj som består av mamma, pappa och storesyster? Våran familj har nyligen blivit beviljad personlig assistans vilket gör att du som assistent kommer att få vara med nästan från start.

Det är en lekfull och glad kille som behöver någon trygg, lugn och stabil person vid sin sida.

Som assistent finns du där och ger honom det stöd han behöver, inklusive lek och bus. Vår kille är rullstolsburen och behöver omfattande stöd med allt från sondmatning, andning, till hygien och vi önskar därför att du arbetat som assistent tidigare och har vårdkunskaper. Medicinsk bakgrund är ett plus men inget krav. På kundens begäran så söker vi endast kvinnliga medarbetare.

Det viktigaste ingredienserna för detta uppdrag är engagemang och lyhördhet då alla dagar ser olika ut beroende på kundens dagsform.

För att söka tjänsten måste du ha fyllt 20 år men gärna äldre, kunna uppvisa utdrag ur belastningsregistret samt uppge två närliggande referenser.

Vem söker vi?

• Du har kunskap om sondmatning, epilepsi och andningsstöd
• Du behöver god fysik då tunga lyft förekommer
• Du är minst 25 år, lyhörd och bra på att ta ansvar.
• Du är barnkär och tålmodig.
• Du är en trygg och lugn person
• Du är rökfri.
• Du behöver kunna prata obehindrad svenska.

Arbetstid och tjänstgöringsgrad

Passen är förlagda på måndag-torsdag mellan kl 15:00-22:00 samt lördagar med varierande tid. Assistenten börjar passet på vardagar vid kundens förskola och åker färdtjänst hem med kunden.

Det är en fördel om du är flexibel och kan hoppa in extra vid behov.

När börjar du jobba hos oss?

Planerad start är april 2025. Men det viktigaste är att vi hittar rätt person för jobbet så skriv i din ansökan när du kan börja så kan vi säkert komma överens.

Det här erbjuds du:

Många av våra anställda har funnits med oss sedan starten 2006 vilket vi är mycket glada och stolta över! Vi vill att du som anställd ska må bra och känna att ditt jobb är meningsfullt. Som personlig assistent är du otroligt viktig för en annan människa och ibland för en hel familj.

Som en av oss får du:

• En kontaktperson-din chef, finns där för att svara på både praktiska frågor och för att ge stöd.

• Kollektivavtal- det är superviktigt för din trygghet idag men också för din framtid.
• Du är försäkrad och får friskvårdsbidrag.
• Vi stöttar och utbildar dig när du behöver det.
• Du får en fast grundlön per timme.
• Semesterersättning och ob-tillägg utifrån kollektivavtalet.

Varmt välkommen med din ansökan!

Läs mer om oss på vår hemsida www.plusfamiljen.se om varför du ska välja just oss. Sista ansökningsdatum är 25/4 men tjänsterna kan komma att tillsättas innan dess. Vid frågor kontakta kundansvarig alexander@plusfamiljen.se

Ansök nu

Personlig assistent till vår härliga kille på 5 år boende i Farsta

Personlig assistent
Läs mer Mar 11
Vi letar efter dig som vill vara med och göra världen till en härligare plats!

Familjeföretaget Plusfamiljen har sedan 2006 erbjudit personlig assistans med ett helhetsgrepp. Vårt uppdrag är att skapa en kvalitativ assistans med mycket hjärta och personlighet. Med hög kvalité, engagemang och värme jobbar vi för att våra kunder ska kunna leva ett fullvärdigt och berikande liv, med frihet att forma det efter sina egna önskemål. Att jobba inom Plusfamiljen innebär att vara del av något större. Vårt arbete handlar i första hand om att göra skillnad för människor som behöver det som mest.

Nu söker vi en personlig assistent till vår härliga kille på 5 år boende i Farsta!

Vår kund är en härlig kille på 5 år som bor med sin varma familj bestående av mamma, pappa och en äldre syster. Det är en lekfull och glad kille som behöver någon trygg, lugn och stabil person vid sin sida under måndag-torsdag eftermiddagar/kvällar samt lördagar.

Han går på förskola på dagtid och behöver assistans all tid han ej är på förskolan. Som assistent finns du där och ger honom det stöd han behöver, inklusive lek och bus. Vår kille är rullstolsburen och behöver omfattande stöd med allt från sondmatning, andning, till hygien och vi önskar därför att du arbetat som assistent tidigare och har vårdkunskaper. Medicinsk bakgrund är ett plus men inget krav. På kundens begäran så söker vi endast kvinnliga medarbetare.

Det viktigaste ingredienserna för detta uppdrag är engagemang och lyhördhet då alla dagar ser olika ut beroende på kundens dagsform.

För att söka tjänsten måste du ha fyllt 20 år men gärna äldre, kunna uppvisa utdrag ur belastningsregistret samt uppge två närliggande referenser.

Vem söker vi?

• Du har kunskap om sondmatning, epilepsi och andningsstöd
• Du behöver god fysik då tunga lyft förekommer
• Du är minst 25 år, lyhörd och bra på att ta ansvar.
• Du är barnkär och tålmodig.
• Du är en trygg och lugn person
• Du är rökfri.
• Du behöver kunna prata obehindrad svenska.

Arbetstid och tjänstgöringsgrad

Passen är förlagda på måndag-torsdag mellan kl 15:00-22:00 samt lördagar med varierande tid. Assistenten börjar passet på vardagar vid kundens förskola och åker färdtjänst hem med kunden.

Det är en fördel om du är flexibel och kan hoppa in extra vid behov.

När börjar du jobba hos oss?

Planerad start är april 2025. Men det viktigaste är att vi hittar rätt person för jobbet så skriv i din ansökan när du kan börja så kan vi säkert komma överens.

Det här erbjuds du:

Många av våra anställda har funnits med oss sedan starten 2006 vilket vi är mycket glada och stolta över! Vi vill att du som anställd ska må bra och känna att ditt jobb är meningsfullt. Som personlig assistent är du otroligt viktig för en annan människa och ibland för en hel familj.

Som en av oss får du:

• En kontaktperson-din chef, finns där för att svara på både praktiska frågor och för att ge stöd.

• Kollektivavtal- det är superviktigt för din trygghet idag men också för din framtid.
• Du är försäkrad och får friskvårdsbidrag.
• Vi stöttar och utbildar dig när du behöver det.
• Du får en fast grundlön per timme.
• Semesterersättning och ob-tillägg utifrån kollektivavtalet.

Varmt välkommen med din ansökan!

Läs mer om oss på vår hemsida www.plusfamiljen.se om varför du ska välja just oss. Sista ansökningsdatum är 11/4 men tjänsterna kan komma att tillsättas innan dess. Vid frågor kontakta kundansvarig alexander@plusfamiljen.se

Ansök nu