Stockholm: Operativa ledare till kontaktcenter

Hitta ansökningsinfo om jobbet Operativa ledare till kontaktcenter i Stockholm. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Stockholm inom den kategorin.

Publicerad: 2024-09-04 // Varaktighet: Heltid

Är du redo för en större uppgift?
Vi söker nu operativa ledare till Polisens kontaktcenter (PKC) i Stockholm. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige. Ett väldigt fint och viktigt uppdrag!
Polismyndigheten, region Stockholm har ca 6 680 anställda. Regionen består av fyra polisområden inklusive Gotland, regionala enheter samt ett regionkansli som lyder direkt under regionpolischefen. Operativa enhetens uppdrag är att aktivt stödja lokalpolisområden, polisområden och enheter i sitt grunduppdrag.
Enheten består av ett flertal sektioner:
- Trafikpolis
- Sjöpolis
- Polishundar
- Polisrytteri
- Insatsstyrkan
- Operativa kommunikativa insatser
- Regionledningscentral
- Polisens kontaktcenter
PKC är en organisation med drygt 300 st. anställda och tar emot 70% av samtliga anmälningar som kommer in till Polismyndigheten. Vårt uppdrag är att ge medborgarna en möjlighet att anmäla brott, lämna tips och få svar på frågor på ett snabbt och enkelt sätt under årets alla dagar, dygnet runt. PKC tar emot samtliga telefonsamtal från hela Sverige nattetid. Vårt mål är att genom god samverkan underlätta och effektivisera utredning- och lagföringsprocessen samt ge medborgarna proffsig service.
PKC är en arbetsplats i förändring där vi lägger stort fokus på verksamhetsförbättringar. I takt med att PKC får ett utökat ansvar och en större ärendeomfattning behöver PKC samverka i mycket större omfattning med övriga delar av Polisen och delta mer operativt i brottsbekämpningen. PKC-medarbetarna får tillgång till information och underrättelser som behöver sättas i ett större sammanhang för att kunna bidra bättre till Polismyndighetens uppsatta mål. För att kunna ta detta ansvar har PKC en operativ ledare som leder arbetet minutoperativt.
Vi söker nu operativa ledare med anställningsformen handläggare eller polisinspektör till någon av våra kontaktcenter i Farsta, Järva eller Norrtälje.
Läs mer om Polisens kontaktcenter och vår verksamhetsidé på https://polisen.se/jobb-och-utbildning/jobba-hos-polisen/var-verksamhet/jobb-polisens-kontaktcenter/
Arbetsuppgifter
Som operativ ledare är du arbetsledare utan direkt personalansvar. Den operativa ledarens huvudsakliga ansvarsområde innebär att säkra den dagliga driften vid PKC i Stockholm, dvs. operativ ledning och styrning. Man leder den händelsestyrda verksamheten på PKC, både bland operatörer och förundersökningsledare kopplat till resurs, inflöde, uppdrag och lägesbild. Den operativa ledaren ska ha ett samlat grepp över det som sker på PKC Stockholm och fatta de beslut som uppdraget kräver. Man är även delaktig i PKC:s viktiga utvecklingsarbete.
I den operativa ledarens arbetsuppgifter ingår att:
övervaka ärendeinflöde, vidta åtgärder och vid behov prioritera pågående verksamhet och resurs
säkerställa tillgänglighet till polisregionens PKC genom aktiv arbetsledning och bemanning av köer
leda PKC vid större händelser och påfrestningar i samhället. Vid behov vara beredd att ingå i större ledningsstab
vara mottagare av lägesbilder från angränsande verksamheter samt agera och sprida information inom egen verksamhet
vara kontaktyta mot övriga regionala operativa ledare och även ansvarig för informationsspridning nationellt inom PKC
bedöma och besluta om biträde med tillfälliga utredningsinsatser (t.ex. digitala dörrknackningar) och annat operativt stöd som efterfrågas av polisregionen
leda PKC:s Taktiska forum och delta i flertalet andra operativa mötesforum
arbetsleda och vara ett stöd för medarbetare i hantering av ärenden, rådgivning och kunskapsöverföring kring operativa frågor som inte berör förundersökningsledning
granska och bedöma inkommen information, tips och underrättelser
hantera personaladministration såsom sjukskrivningar, vab, semestrar och besluta om övertid m.m utanför kontorstid

Region Stockholm tar samtliga inkomna samtal nationellt nattetid. För den operativa ledaren innebär det beredskapstjänstgöring nattetid.
Kvalifikationer
Detta är en möjlighet för dig som har:
gymnasieexamen
minst två års arbetslivserfarenhet på heltid och i närtid
erfarenhet som chef eller arbetsledare inom verksamhet som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten
goda datakunskaper och erfarenhet av dator som arbetsredskap i det dagliga arbetet
mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska
god förmåga i engelska, främst i tal och förståelse

Det är meriterande om du även har:
polisexamen i enlighet med Polisförordningen med godkänd aspirantutbildning och erfarenhet av arbete i yttre tjänst, ledningscentral eller akademisk examen som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten
erfarenhet från PKC:s verksamhet, förundersökningsledning eller underrättelseverksamhet inom polismyndigheten
utredningsvana från ärenden inom myndighets-/rättsväsendet eller motsvarande

I den här rollen är det viktigt att du har förmågan att se helhet och ha verksamhetens uppdrag i fokus. Det är också viktigt att du har ett serviceinriktat förhållningssätt, är flexibel och stresstålig och tycker om att lösa problem. För att trivas i rollen behöver du även ha social kompetens, är trygg i dig själv kunna fatta egna och snabba beslut.
Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper och personlig lämplighet.
Övrigt
Facklig företrädare: SEKO polisen region Stockholm, ST region Stockholm, SACO-S region Stockholm, Polisförbundet region Stockholm. Samtliga nås via polisens växel 114 14.
Arbetsort: Farsta, Järva, Norrtälje
Periodplanerat schema, dagar (6-15), kvällar (14-23), helger, beredskap nattetid
Från och med maj 2024 använder vi inte personligt brev i våra rekryterings-processer. Vi ber dig istället att bifoga ditt CV där du tydligt beskriver på vilket sätt du uppfyller efterfrågade kvalifikationer och meriter kopplat till aktuell rekrytering. Du kan se den kompletta kravprofilen i jobbannonsen.
Utöver CV behöver du även besvara ett antal urvalsfrågor som en del av din ansökan. Dessa frågor utgår från aktuell kravprofil och att besvara frågorna är en förutsättning för att din ansökan ska anses komplett.
Vänligen notera att eventuella krav ska vara uppfyllda vid ansökningstillfället.
Gå in på polisen.se sök fram den aktuella annonsen, spara ner urvalsenkäten, fyll i den och bifoga den i mailet med din ansökan/ditt CV”.
Varmt välkommen med din ansökan!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Stockholm som Kundtjänstmedarbetare

Nedan visas andra jobb i Stockholm som Kundtjänstmedarbetare.

Är du en problemlösare? Starta din karriär inom kundservice hos Sprio!

Läs mer Mar 21
Sprio letar efter ambitiösa och engagerade kundservicestjärnor - hjälp oss skapa fantastiska kundupplevelser!
Brinner du för att hjälpa andra människor och lösa problem? Är du i början av din karriär och söker en spännande och utvecklande arbetsplats? Då kan detta vara rätt möjlighet för dig!
Vi söker dig som:
Gillar att hjälpa andra, är serviceinriktad och alltid har ett positivt bemötande.
Är flytande i svenska och har en god kommunikativ förmåga i både tal och skrift
Har en fullständig gymnasieexamen
Kan arbeta heltid
Trivs i en föränderlig miljö och är duktig på problemlösning

Arbetsuppgifter:
Besvara kundfrågor och ge support via telefon, chatt och mejl
Arbeta proaktivt för att lösa kundärenden och förbättra kundupplevelsen
Samarbeta med olika avdelningar för att skapa smidiga lösningar
Hjälpa kunder med allt från beställningar till tekniska frågor

Vad vi erbjuds dig:
Ett stöttande team och en dynamisk arbetsmiljö
Fräscha och nyrenoverade kontorslokaler
En fullt betald utbildning i början av anställningen
Lön och förmåner enligt kollektivavtal
Utvecklingsmöjligheter och interna karriärvägar

Som kundtjänstmedarbetare är det viktigt att du trivs med utmaningar, är duktig på att kommunicera och har en god samarbetsförmåga. Tjänsterna är på 80-100 % och arbetstiderna varierar, vilket innebär att du kan arbeta både under kontorstid, kvällar och helger.
Är du vår nästa stjärna? Ansök redan idag och bli en del av Sprio!

Ansök nu

Heltidstjänst inom teknisk kundsupport - iOS

Läs mer Mar 21
Vi på Sprio söker dig som vill utvecklas inom kundtjänst och som brinner för att hjälpa andra! I denna roll kommer du ta emot inkommande samtal från kunder som har frågor om bland annat appar, smartphones, datorer och surfplattor.
Tjänsten är baserad i Solna och anställningen inleds med en fullt betald utbildning så att du får rätt förutsättningar att besvara kunders frågor.
Vi söker dig som: Är lösningsorienterad och serviceminded
Har fullständig gymnasieexamen
Flytande i tal och skrift på svenska och har goda kunskaper i engelska
Erfarenhet av iOS och/eller MacOS eller jämförbar teknik är meriterande
Vi erbjuder: En spännande tjänst med garanterade utvecklingsmöjligheter
En ung och modern arbetsmiljö med bland annat eget gym
Lön och förmåner enligt kollektivavtal
Arbetstider:
Tjänsten är på 80-100% och du kommer att arbeta varierande tider förlagda inom kundserviceavdelningens öppettider: 08.00-20.00 måndag-söndag.
Obs. Detta är en tillsvidareanställning, denna tjänst är ej aktuell för dig som studerar och planerar att fortsätta dina studier i höst.
I denna annons får vi inte gå ut med företagets namn, mer information om vilket företag tjänsten gäller delges längre fram i rekryteringsprocessen.
Vi videointervjuar löpande, välkommen med din ansökan redan idag!

Ansök nu

Norsktalande Kundtjänstmedarbetare till NordicInfu Care (Sommar 2025)

Läs mer Mar 21
NordicInfu Care söker efter en engagerad kundservicemedarbetare för sommaren 2025! Vi letar efter dig som talar både norska och svenska. I rollen som teknisk supportmedarbetare kommer du att arbeta på deras huvudkontor i Alvik, Bromma. Detta är ett konsultuppdrag, där du blir anställd via The Place.
NordicInfu Care är ett nordiskt företag som tillhandahåller medicinteknisk utrustning, läkemedel och tjänster. Deras målsättning är att höja livskvaliteten för patienter som lider av kroniska sjukdomar genom att tillhandahålla innovativ behandling i hemmet. Här blir du en del av ett företag som brinner för vad de gör.
Om rollen som teknisk supportmedarbetare Din primära arbetsuppgift som teknisk supportmedarbetare är att supportera användare, vårdpersonal och samarbetspartner på den norska och svenska marknaden. Du kommer även att stötta säljteamet med tekniska supportfrågor och ansvara för att ta hand om inkommande reklamationer.
Du kommer jobba med support av avancerad utrustning och i många olika system, och därför är det mycket viktigt att du har goda tekniska kunskaper och lätt för att sätta dig in i nya system.
Dina arbetsuppgifter • Supportera användare och samarbetspartners gällande den medicintekniska utrustningen • Ansvara för reklamationsflödet • Orderhantering kan förekomma
Teamet Här välkomnas du in i ett härligt och professionellt team som värderar teamwork och bra sammanhållning. Ditt team består av ca. 20 kollegor.
Dina kvalifikationer • Flytande i norska, både tal och skrift • Flytande i svenska, både tal och skrift • Goda kunskaper i engelska, både i tal och i skrift • Mycket god systemvana
Meriterande: • Erfarenhet av att jobba i kundtjänst • Tidigare arbetat inom vården eller medtech-branschen
Vem vi tror att du är För att trivas och göra succé i rollen som teknisk supportmedarbetare tror vi att du är en strukturerad och noggrann person. Du är professionell och driven i ditt arbete, och ser alltid till att göra det lilla extra för att prestera så bra som möjligt!
Dina inkommande supportärenden kommer vara väldigt varierande, och det krävs därför att du är en lyhörd och lösningsorienterad person som strävar efter att ge professionell support i alla lägen. Vidare tror vi att du är en pedagogisk och kommunikativ person som är duktig på att läsa av andra människor och situationer, samt trivs i samarbete med kollegor och samarbetspartners.
Uppdragets omfattning • Tjänsten är på heltid under sommaren 2025 (juni, juli och augusti) och dina arbetstider kommer att variera men är mellan kl. 7-22, mån-fre. • Du kommer utgå från kontoret i Alvik (Bromma), med chans till hybrid i samråd med företaget. • Detta är ett konsultuppdrag, där du blir anställd via The Place.
Låter denna spännande tjänst som något för dig? Skicka in din ansökan redan idag! Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Om NordicInfu Care NordicInfu Care grundades i Stockholm 2004 med målet att erbjuda specialiserad behandling i hemmiljö för patienter som lider av kroniska sjukdomar. Under årens lopp har NordicInfu Care byggt upp en omfattande kompetens och marknadsnärvaro inom områdena diabetes, kardiologi och pulmonologi, neurologi och immunologi. Inom alla dessa områden tillhandahåller NordicInfu Care läkemedel och/eller medicinteknisk utrustning och har utvecklat ett strukturerat stöd för patienter och vårdpersonal.
Visionen är att bidra till ett ökat oberoende och förbättrad livskvalitet för patienter som lider av kroniska sjukdomar genom att tillhandahålla innovativa lösningar inom medicinteknik och läkemedel, samt att stödja sjukvården och de patienter som vårdas i hemmiljö.
The Place – Sveriges enda Worklife Partner Låter detta intressant och du fortfarande vill söka jobbet? Bra – du som lyckas knipa platsen blir dessutom en del av The Place! Som medarbetare hos The Place erbjuds du kompetensnätverk, mentorskap och trygga villkor. I The Place har du en Worklife Partner som är intresserad av att följa och utveckla ditt arbetsliv över tid.

Ansök nu

Kickstarta karriären i rollen som kundtjänstmedarbetare

Läs mer Mar 21
Är du arbetssökande och vill kickstarta sommaren med ett nytt arbete? Vill du utvecklas inom service och ta del av stora utvecklingsmöjligheter? Då har vi tjänsten för just dig!
Vi på Sprio söker nu nya kundservicemedarbetare till olika uppdrag hos Teleperformance med placering i Solna, Stockholm.
Som kundservicemedarbetare kommer du att: Leverera högkvalitativ kundservice med tålamod & förståelse för kunden
Registrera, logga och lösa kundernas problem under pågående samtal
Hantera mjukvara, verktyg och använda dator & telefon som dina främsta arbetsverktyg
Vi söker dig som: Är serviceminded och sätter kunden i fokus
Trivs med kundkontakt över telefon
Är villig att lära dig och utvecklas
Är flytande i tal och skrift på svenska och engelska
Har en fullständigt gymnasieexamen
Kan arbeta heltid
Vi erbjuder dig: Stora möjligheter att växa såväl privat som professionellt
Ett glatt team med en stark gemenskap
Fullt betald utbildning i början av din anställning
Fräscha kontorslokaler
Lön och förmåner enligt kollektivavtal

Tjänsterna är på 80-100% och du kommer att arbeta varierande tider förlagda inom kundtjänstens öppettider där även helger kan förekomma. Inför anställning genomförs en bakgrundskontroll.
Låter detta intressant och skulle du vilja veta mer? Tveka då inte på att inkomma med din ansökan redan idag!

Ansök nu

Customer Success Specialist till Muntra

Läs mer Mar 21
SNABBFAKTA
Omfattning: Heltid 40h/veckan Arbetstider: Måndag till torsdag kl.07.45-17.00. Fredagar kl.07.45-15.30. Ort: Narvavägen 12, Stockholm Startdatum: Önskad start omgående Anställningsform: Särskild visstidsanställning med chans till överrekrytering hos kund på sikt.
DIN FRAMTIDA ARBETSPLATS
Du kommer att arbeta som konsult via Inte Bara Post Bemanning och vara placerad hos vår kund Muntra. Detta är ett långsiktigt uppdrag som kräver att du arbetar på plats, då tjänsten inte är hybrid. Du kommer att ha din arbetsplats i moderna och ljusa lokaler på Östermalm, nära Karlaplan. Här har du bekvämt avstånd till tunnelbana, lunchrestauranger och nära till vatten samt trevliga promenadstråk vid Djurgårdshamnen.

Muntra erbjuder en unik möjlighet att få en bred och djup förståelse för det inre arbetet i ett innovativt företag med ett starkt etablerat varumärke inom tandvården. Du får chansen att vara en del av ett öppet och familjärt bolag med högt i tak samt med nolltolerans mot droger. Muntra värdesätter en kan-göra-attityd, där de bryr sig om varandra och världen omkring. Räkna med att ha kul och lära dig nya saker varje dag!
Läs mer om Muntra här.
DIN ROLL
Som Customer Success Specialist arbetar du för att ge Muntras svenska kunder, dvs klinikerna, den bästa upplevelsen. Du har daglig kontakt med företagets kunder och hanterar ärenden kopplat till Muntras digitala plattform. Du arbetar till största del med företagets befintliga kunder och fokuserar på att skapa goda relationer till dessa. Kontakten med klinikerna sker per chatt, mejl och telefon. Du kommer att ingå i Customer success team där ni skapar det bästa stödet till Muntras kunder.

VEM ÄR DU?
För att vara en match för varandra ser vi att du har passion för att ge bästa möjliga kundupplevelse via telefon, chatt och mail. Du har lätt för att förstå och lösa komplexa problem samt kan hantera stressiga situationer, särskilt vid kontakt med kunder och kan behålla lugnet. Du följer rutiner noggrant och är proaktiv, kan multitaska och sätta dig in i detaljer och komplexa problem. Du har en hög energinivå och klarar av att hantera monotona arbetsuppgifter på ett bra sätt. Vidare har du en god kommunikationsförmåga i både tal och skrift.
Du som söker måste uppfylla nedan krav:
Tidigare erfarenhet från supportarbete, försäljning (inklusive telefonsäljare), kundsupport eller arbete inom hotellbranschen.
Förmåga att kommunicera obehindrat i tal och skrift, såväl svenska som engelska.
Gymnasieexamen

Det är meriterande om man suttit med komplexa ärenden och arbetat i CRM system. Vidare är det mycket meriterande om du har kunskap och intresse för IT då Muntras produkt kan upplevas komplex. Du kommer att få en onboarding och utbildning i produkt vid en start.


VAD ERBJUDER VI?
Som anställd på Inte Bara Post Bemanning får du en konsultchef som blir ditt bollplank och coach under hela anställningen. Som konsult blir du också en del i vårt konsultnätverk RPB Insights. RPB Insights ger dig utbildning och utveckling i form av föreläsningar, workshops, nätverksträffar och andra sociala tillställningar. Det ger dig också en möjlighet att träffa andra konsulter. Vi erbjuder alla våra konsulter friskvård.
ÖVRIG INFORMATION
Den här rekryteringsprocessen hanteras av Inte Bara Post Bemanning och vår kunds önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till oss. Du kommer att vara anställd av oss på Inte Bara Post Bemanning och blir uthyrd till vår kund.
Sök tjänsten genom att klicka på Skicka ansökan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
I denna rekryteringsprocess utförs bakgrundskontroll och referenstagning efter intervjutillfället.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på rekrytering@rpbemanning.se. Skriv vilken tjänst det gäller i ditt mail och länka gärna till annonsen.

Ansök nu

Andra jobb i Stockholm från Polismyndigheten

Nedan visas andra jobb i Stockholm från Polismyndigheten .

Finansiell projektcontroller

Finansiell controller
Läs mer Mar 19
Arbetsplatsbeskrivning
Är du redo för en större uppgift?Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med ca 40 000 medarbetare över hela landet. Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag – att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället.
Polismyndighetens ekonomiavdelning har som uppdrag att utforma och driva myndighetens strategiska styrning och uppföljning som fastställer vad myndigheten ska uppnå för resultat och effekter. Avdelningen fördelar ekonomiska medel för att verksamheten ska kunna nå beslutad riktning och följer upp att medlen används på ett effektivt och hållbart sätt.
Vi säkerställer också en rad andra förutsättningar för att polisen ska kunna nå sina mål, t ex. genom att möta verksamhetens behov av ändamålsenliga lokaler samt material och utrustning. Vi tillhandhåller en ändamålsenlig service inom områdena lokalvård, fordonsservice och drift av polisutbildningar vid lärosätena för att bidra till en god arbetsmiljö. Vi samordnar också Polismyndighetens hållbarhetsarbete samt ansvarar för myndighetens nationella fordonsförsörjning och interna trafiksäkerhetsarbete. Läs mer om ekonomiavdelningen här: https://polisen.se/jobb-och-utbildning/jobba-hos-polisen/jobb-ekonomiavdelningen/
Enheten för controlling och redovisning är en del av polismyndighetens ekonomiavdelning. Enheten ansvarar för den finansiella styrningen från nationell nivå till den regionala nivån via myndighetens ekonomichefer som finns i varje polisregion och nationell avdelning. Därutöver svarar enheten för arbetet som ska säkerställa att myndigheten hushållar väl med statens medel genom effektiva och ändamålsenliga processer för budgetfördelning, uppföljning, prognoser samt nyttoanalyser på alla nivåer. Enheten ansvarar även för att myndigheten har en korrekt och rättvisande ekonomisk redovisning.
Arbetsbeskrivning
Nu söker ekonomiavdelningen en driven controller till ett av myndighetens största utvecklingsprojekt någonsin. Projektet syftar till att stärka myndighetens robusthet och säkerställa dess förmåga i hela hotskalan och kommer omfatta flera samhällsviktiga verksamhetsgrenar inklusive bl.a. strategisk verksamhetsanalys, utveckling av teknisk infrastruktur och fastighetsutveckling. Arbetet bedöms pågå minst ett decennium och innehålla stora ekonomiska och verksamhetsmässiga värden.
I rollen som controller kommer du vara en nyckel i ekonomistyrningen och tillsammans med projektledningen vara den som sätter strategin för, analyserar och följer upp samtliga ekonomiska flöden. Arbete kommer ske både på en övergripande nivå och på delprojektnivå och du kommer att arbeta gentemot såväl myndighetens egna intressenter som fastighetsägare och andra samarbetspartners.
Kvalifikationer
Detta är en möjlighet för dig som har:
Relevant högskoleutbildning inom ekonomiområdet eller motsvarande utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig
Flera års aktuell erfarenhet samt mycket god kunskap av arbete som ekonomicontroller eller motsvarande i stora utvecklingsprojekt som arbetsgivaren bedömer relevant
Mycket god kunskap och erfarenhet av arbete med ekonomistyrning som arbetsgivaren bedömer relevant
Mycket god förmåga att uttrycka sig på svenska, både tal och skrift
Mycket goda kunskaper i Excel
Svenskt medborgarskap

Det är meriterande om du även har:
Erfarenhet av att delta i eller driva förändrings- och utvecklingsarbeten
Erfarenhet av större/komplexa affärssystem och systemstöd
Erfarenhet av arbete inom större och/eller komplexa organisationer inom offentlig sektor eller inom fastighetsbranschen

Personliga egenskaper
Vi söker dig som har lätt att anpassa sig i en dynamisk arbetsmiljö där flera förutsättningar ofta är okända. Ditt arbetssätt är prestigelöst, relationsskapande och du trivs att arbeta såväl självständigt som tillsammans med andra. Du är trygg i din roll och dina leveranser har strategisk höjd och håller hög kvalitet. Vi ser även att du är initiativtagande och drivs av att uppnå goda resultat.
Vi kommer att lägga mycket stor vikt vid personliga egenskaper.
Kontaktpersoner
Har du frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta rekryterande chef: Fredrik Hellström, fredrik.hellstrom@polisen.se eller bitr. projektledare Sebastian Svartz, sebastian.svartz@polisen.se
Har du frågor gällande rekryteringsprocessen kontakta ansvarig HR-konsult: Amanda Gimmerborn, amanda.gimmerborn@polisen.se
Fackliga företrädare
Polisförbundet, Sofia Ask, tfn: 010-563 87 10
SACO, nås via mejl saco-s.avdelningarna@polisen.se
SEKO Polisen, Karna Tillheden, tfn: 010-561 66 27
ST, Jessica Stålenkrans 010-563 32 66
Övrig information
Anställningsform: Tillsvidareanställning, med provanställning om sex månader
Anställningsbenämning: Handläggare
Arbetsort: Stockholm
Arbetstid: Flextid
Tillträde: Enligt överenskommelse
Funktion: Controller Ekonomi
För fullständig information om tjänsten samt hur du skickar in din ansökan se: https://polisen.se/jobb-och-utbildning/lediga-jobb/2025/mars/finansiell-projektcontroller/

Ansök nu

Gruppchef till IT-Säkerhet

IT-säkerhetschef/IT security manager
Läs mer Mar 19
I dagsläget består iT-avdelningen av närmare 1 300 medarbetare, där IT-säkerhetssektionen ger stöd till utveckling och förvaltning, ansvarar för att genomföra säkerhetstester, granskning och uppföljning av IT-säkerheten.
Arbetsbeskrivning
Som gruppchef rapporterar du till sektionschefen för IT-säkerhet samt ingår i sektionens ledningsgrupp, där ni tillsammans ansvarar för att uppdrag genomförs samt att driva myndighetens förändrings- och utvecklingsarbete. Du har särskilt ansvar för gruppens verksamhet och dess resultat. Som gruppchef företräder du hela Polismyndigheten både internt och externt samt arbetar för att stärka förtroendet för polisverksamheten.
Som chef för gruppen IT och Informationssäkerhet ansvarar du för:
Ledning och utveckling av en grupp specialister inom it- och informationssäkerhet
Att vara en förebild genom att kombinera ledarskap och specialistkompetens

Ditt strategiska arbete innebär att:
Leda utvecklingen och implementeringen av strategier, mål och regelverk för att säkerställa ett långsiktigt hållbart och effektivt informationssäkerhetsarbete
Förvalta och utveckla ledningssystemet för informationssäkerhet (LIS) samt befintliga processer
Förvalta och vidareutveckla gruppens befintliga arbete med it-säkerhetskravställning
Du har en lägesbild över statusen på informationssäkerheten inom Polisen som kan användas för att inrikta arbetet framåt

Att vara chef och ledare inom Polismyndigheten innebär att skapa trygghet och bygga förtroende genom att utöva ett uppriktigt, modigt och lyhört ledarskap med tillit till andras kompetens och förmåga. Som chef driver du utveckling genom att inspirera och uppmuntra till reflektion och återkoppling på ett sätt som utgår från att vi följer lagen och behandlar människor lika. Du skapar förutsättningar och verkar för goda relationer som bidrar till att vi agerar tillsammans utifrån vad som är bäst för medborgarna och uppdraget som helhet.
Kvalifikationer
Detta är en möjlighet för dig som har:
Minst 3 års sammanhängande erfarenhet av att ha arbetat i en arbetsledande ställning inom IT, företrädesvis som chef eller annan roll, exempelvis produktägare, projektledare, eller liknande (under den senaste femårsperioden)
Flerårig erfarenhet av informationssäkerhet och IT-säkerhet
Relevant akademisk examen inom IT, alternativt motsvarande förvärvad erfarenhet som Polismyndigheten bedömer som likvärdig
Erfarenhet av att leda och delta i förändrings- och utvecklingsarbeten
God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska
Svenskt medborgarskap

Vi ser det som meriterande om du utöver detta även har:
Erfarenhet av utveckling inom IT-området
Erfarenhet av analys utifrån säkerhetsskyddslagen med fokus på IT och Informationssäkerhet
Erfarenhet av signalskydd
Erfarenhet av att leda andra mot uppsatta mål och resultat
Chefs- och ledarskapsutbildning
Ingått i ledningsgrupp
Erfarenhet av att arbeta på ett större företag eller myndighet

När vi anställer kommer vi att lägga stor vikt vid personliga egenskaper och ledarskapsförmågor. Som grund för den bedömningen ligger Polismyndighetens ledarkriterier. Ledarkriterierna anger en beskrivning av ett önskvärt ledarskap inom Polismyndigheten och omfattar följande förmågor:
Analys och helhetssyn
Mål och resultat
Utveckling och förändring
Social säkerhet
Muntlig och skriftlig kommunikation
Skapa delaktighet och motivation

Läs mer om ledarkriterierna https://polisen.se/ledarkriterier/ Om inte länken är klickbar kopiera och klistra in länktexten i din webbläsare.
Som en del i urvalsprocessen kommer även tester att användas.
Anställning
Tillsvidareanställning med funktion som chefgrupp
Anställningen kan komma att inledas med en sex månaders provanställning
Placering: Stockholm

Ansökan
Ansök genom att bifoga ditt CV (vi vill inte ha något personligt brev) och besvara urvalsfrågorna. Frågorna utgår från kravprofilen för den här rekryteringen och dina svar ligger till grund för det urval som sker i processen. Att besvara frågorna är en förutsättning för att din ansökan ska anses komplett.
Välkommen med din ansökan bestående av CV och enkät senast den: 31 mars 2025 via e-post till jobb.na@polisen.se. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via den mailadress som anges i annonsen. Märk din ansökan med referensnummer A166.573/2025 i mailets ärendemening.
Besvara följande urvalsfrågor som en del av din ansökan:
1) Har du minst 3 års sammanhängande erfarenhet av att ha arbetat i en arbetsledande ställning inom IT, företrädesvis som chef eller annan roll, exempelvis produktägare, projektledare eller liknande (under den senaste femårsperioden)? Om ja, berätta närmare om din erfarenhet/kompetens kring det här området.
2) Berätta närmare om din erfarenhet/kompetens från arbete kring aktuelllt verksamhetsområde.
3) Har du relevant akademisk examen inom IT, alternativt motsvarande förvärvad erfarenhet som Polismyndigheten bedömer som likvärdig? (Ja eller nej)
4) Berätta närmare om din erfarenhet av att delta i förändrings- och utvecklingsarbete.
5) Har du god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på engelska och svenska? (Ja eller nej)
6) Har du svenskt medborgarskap? (Ja eller nej)
7) Har du erfarenhet av utveckling inom IT-området? Om ja, berätta närmare om din erfarenhet.
8) Har du erfarenhet av analys utifrån säkerhetsskyddslagen med fokus på IT och Informationssäkerhet? Om ja, berätta närmare om din erfarenhet/kompetens kring det här området.
9) Har du erfarenhet av signalskydd? Om ja, berätta närmare om din erfarenhet/kompetens kring detta område.
10) Berätta närmare om din erfarenhet/kompetens kring att leda andra mot uppsatta mål och resultat.
11) Har du någon Chefs- och/eller ledarskapsutbildning? Om ja, berätta närmare om din erfarenhet/kompetens kring det här området.
12) Har du ingått i ledningsgrupp? Om ja, berätta närmare om din erfarenhet/kompetens kring det här området.
13) Har du erfarenhet av att arbeta på ett större företag eller myndighet? Om ja, berätta kortfattat om din erfarenhet.
Vänligen notera att krav och eventuella meriter ska vara uppfyllda vid ansökningstillfället.
De uppgifter du lämnar i samband med din ansökan kan användas för att kontakta dig, få information och kallelser samt eventuella anställningshandlingar.
För fullständig information om anställningen samt för att få tillgång till aktuella urvalsfrågor, se nedanstående länk:
?https://polisen.se/jobb-och-utbildning/lediga-jobb/2025/mars/gruppchef-till-it-sakerhet/
Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Gruppchef till sektionen Underrättelsesystem

Projektledare, IT
Läs mer Mar 19
Om arbetsplatsen
IT-avdelningens främsta uppgift är att tillhandahålla IT-tjänster till hela Polismyndigheten. IT-avdelningen en viktig del av det brottsförebyggande och brottsbekämpande arbetet och IT är ett av de viktigaste verktygen för att effektivisera polisen och öka kvaliteten i polisarbetet.
Inom sektionen Underrättelsesystem har vi ett helhetsansvar för utveckling och underhåll av systemstöd till polisens underrättelsetjänst. Vi ansvar även för att samla in och tillgängliggöra information om kriminellas rörelsemönster liksom ger stöd till analytiker inom hela den polisiära verksamheten.
Vår målsättning är att tillhandahålla bästa möjliga system som effektiviserar och underlättar våra slutanvändares vardag. Systemen vi bygger ska vara moderna, användarvänliga och stabila. Utvecklingen sker med agila metoder, nya tekniker och verktyg, där lagar och säkerhetskrav ställer höga krav på våra produkter. Det komplexa behöver göras enkelt.
Arbetsbeskrivning
Som gruppchef rapporterar du till sektionschefen och du ingår i sektionens och enhetens ledningsgrupper, där ni tillsammans ansvarar för att uppdrag genomförs samt att driva myndighetens förändrings- och utvecklingsarbete. Du har särskilt ansvar för gruppens verksamhet inom området och dess resultat. Som gruppchef företräder du hela Polismyndigheten både internt och externt samt arbetar för att stärka förtroendet för polisverksamheten.
Att vara chef och ledare inom Polismyndigheten innebär att skapa trygghet och bygga förtroende genom att utöva ett uppriktigt, modigt och lyhört ledarskap med tillit till andras kompetens och förmåga. Som chef driver du utveckling genom att inspirera och uppmuntra till reflektion och återkoppling på ett sätt som utgår från att vi följer lagen och behandlar människor lika. Du skapar förutsättningar och verkar för goda relationer som bidrar till att vi agerar tillsammans utifrån vad som är bäst för medborgarna och uppdraget som helhet.
Kvalifikationer
Detta är en möjlighet för dig som har:
Minst 2 års sammanhängande erfarenhet av att ha arbetat i en arbetsledande ställning inom IT, företrädesvis som chef eller annan roll, exempelvis produktägare, projektledare, eller liknande inom IT (under den senaste femårsperioden)
erfarenhet av att leda och driva förändrings- och utvecklingsarbeten
erfarenhet av inom för tjänsten relevant verksamhetsområde (inom IT-utveckling)
för funktionen relevant högskoleexamen/utbildning, eller motsvarande förvärvad erfarenhet som Polismyndigheten bedömer som likvärdig
mycket god förmåga att uttrycka sig på svenska i tal och skrift
svenskt medborgarskap



Vi ser det som meriterande om du utöver detta även har:
erfarenhet av att leda andra mot uppsatta mål och resultat
ingått i ledningsforum
chefs- och ledarskapsutbildning för direkt nivå
erfarenhet av mjukvaruutveckling
erfarenhet av att leda och samverka över olika verksamhetsområden som Polismyndigheten bedömer som likvärdig
erfarenhet av arbete inom offentlig verksamhet

När vi anställer kommer vi att lägga stor vikt vid personliga egenskaper och ledarskapsförmågor. Som grund för den bedömningen ligger Polismyndighetens ledarkriterier. Ledarkriterierna anger en beskrivning av ett önskvärt ledarskap inom Polismyndigheten och omfattar följande förmågor:
Analys och helhetssyn
Mål och resultat
Utveckling och förändring
Social säkerhet
Muntlig och skriftlig kommunikation
Skapa delaktighet och motivation



Läs mer om ledarkriterierna https://polisen.se/ledarkriterier/ Om inte länken är klickbar kopiera och klistra in länktexten i din webbläsare.
Som en del i urvalsprocessen kommer även tester att användas
Anställning
Tillsvidareanställning med funktion som chef grupp
Anställningen kan komma att inledas med en sex månaders provanställning
Placering: Stockholm

Ansökan
Ansök genom att bifoga ditt CV (vi vill inte ha något personligt brev) och besvara urvalsfrågorna. Frågorna utgår från kravprofilen för den här rekryteringen och dina svar ligger till grund för det urval som sker i processen. Att besvara frågorna är en förutsättning för att din ansökan ska anses komplett.
Välkommen med din ansökan bestående av CV och enkät senast den: 31 mars 2025 via e-post till jobb.na@polisen.se. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via den mailadress som anges i annonsen. Märk din ansökan med referensnummer A166.872/2025 i mailets ärendemening.
Besvara följande urvalsfrågor som en del av din ansökan:
1) Har du minst 2 års sammanhängande erfarenhet av att ha arbetat i en arbetsledande ställning inom IT, företrädesvis som chef eller annan roll, exempelvis produktägare, projektledare eller liknande (under den senaste femårsperioden)? Om ja, berätta närmare om din erfarenhet/kompetens kring det här området.
2) Berätta närmare om din erfarenhet av att delta i förändrings- och utvecklingsarbete.
3) Berätta närmare om din erfarenhet/kompetens från arbete kring aktuelllt verksamhetsområde.
4) Har du relevant akademisk examen inom IT, alternativt motsvarande förvärvad erfarenhet som Polismyndigheten bedömer som likvärdig? (Ja eller nej)
5) Har du mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska? (Ja eller nej)
6) Har du svenskt medborgarskap? (Ja eller nej)
7) Berätta närmare om din erfarenhet/kompetens kring att leda andra mot uppsatta mål och resultat.
8) Har du ingått i ledningsgrupp? Om ja, berätta närmare om din erfarenhet/kompetens kring det här området.
9) Har du någon Chefs- och/eller ledarskapsutbildning? Om ja, berätta närmare om din erfarenhet/kompetens kring det här området.
10) Har du erfarenhet av mjukvaruutveckling? Om ja, berätta närmare om din erfarenhet.
11) Har du erfarenhet av att leda och samverka över olika verksamhetsområden, som Polismyndigheten bedömer som likvärdig? Om ja, berätta kortfattat om din erfarenhet.
12) Har du erfarenhet av arbete inom offentlig verksamhet? Om ja, beskriv din erfarenhet.
Vänligen notera att krav och eventuella meriter ska vara uppfyllda vid ansökningstillfället.
De uppgifter du lämnar i samband med din ansökan kan användas för att kontakta dig, få information och kallelser samt eventuella anställningshandlingar.
För fullständig information om anställningen samt för att få tillgång till aktuella urvalsfrågor, se nedanstående länk:
?https://polisen.se/jobb-och-utbildning/lediga-jobb/2025/mars/gruppchef-till-sektionen-underrattelsesystem/
Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Lokalförvaltare till Lokalförsörjningsenheten, Stockholm

Fastighetsförvaltare
Läs mer Mar 17
Är du redo för en större uppgift? Vi söker nu lokalförvaltare med intresse och kunskap för förvaltning. Ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.
Polismyndigheten är inne i en expansiv fas, därför behöver nya polisstationer byggas och standarden på flera lokaler höjas. Myndigheten äger inte några lokaler utan hyr istället cirka 1,5 miljoner kvadratmeter.
Lokalförsörjningsenhetens uppdrag är att säkerställa att myndigheten har ändamålsenliga lokaler på kort och lång sikt. Lokalförsörjningsenheten finns i hela landet och består av tre sektioner: förvaltning, projekt och utveckling.
Fastighetsförvaltningssektionen ansvarar för drift och underhåll i befintligt lokalbestånd och har kontinuerlig dialog med hyresvärdar och polisens verksamheter som använder lokalerna. Sektionen är organiserad i sju grupper: Syd, Väst, Öst, Stockholm, Bergslagen, Nord och Mitt. Grupperna ansvarar för respektive geografiskt område vilket också inkluderar nationella avdelningar.
Lokalförsörjningsenheten är en del av Polismyndighetens ekonomiavdelning.
Arbetsbeskrivning
Som lokalförvaltare säkerställer du att lokalerna är verksamhetsanpassade och kostnadseffektiva avseende ditt lokalbestånd. Du ansvarar för att förvalta, samordna och utveckla befintligt lokalbestånd.
Rollen innebär många kontaktytor och du samarbetar med såväl andra lokalförvaltare, fastighetsstrateger, projektledare som jurister och ramavtalsleverantörer. Du samarbetar vidare med inköps- och serviceenheten, IT-avdelningen och säkerhetsavdelningen. Som lokalförvaltare agerar du kravställare gentemot hyresvärdar och leverantörer samt har en god dialog och bygger långsiktiga relationer med övriga interna verksamheter.
Arbetsuppgifter är i huvudsak följande, men andra uppgifter kan också förekomma:
Utifrån hyresgästperspektiv säkerställa lokalerna är verksamhetsanpassade
Arbeta i budget- och uppföljningsarbetet avseende ditt lokalbestånd
Driva mindre investeringsinitiativ samt delta i projektgrupper vid större ombyggnationer/ lokalanpassningar
Offertframtagning, kostnadsuppskattningar och avrop från ramavtalsleverantörer
Framtagandet av hyres- och serviceavtal
Besvara lokalförsörjningsfrågor samt agera rådgivande gentemot verksamheten
Arbeta för att lagstiftning och arbetsmiljökrav uppfylls i lokalbeståndet, i samråd och med stöd från verksamheten

Resor ingår i arbetet, främst inom region Stockholm men kan förekomma även nationellt.
Detta är en möjlighet för dig som har:
Yrkes- och/ eller akademisk utbildning (t.ex. teknisk förvaltare) alternativt annan utbildning kombinerad med relevant erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
Mångårig relevant erfarenhet från en liknande roll, företrädesvis inom statlig myndighet exempelvis som förvaltare
B-körkort
Mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska, såväl i tal som i skrift

Då anställningen är placerad i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap.
Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även har:
Erfarenhet av projektledning, framförallt ombyggnationer/lokalanpassningar och kontakt med byggentreprenader
Goda vana och erfarenhet av hyresavtal
Erfarenhet av fastighetssystem
Erfarenhet och kunskap av upphandling, företrädesvis LOU
Goda IT- kunskaper, exempelvis av Officepaketet
Goda fastighetsekonomiska kunskaper

Personliga egenskaper
Arbetsuppgifterna ställer krav på att du tycker om att ge god service, är relationsskapande och självständigt driver arbetet framåt med fokus på att lösa problem. Du är flexibel, har förmåga att omprioritera i arbetet vid behov och trivs i en miljö med högt tempo där den ena dagen inte är den andra lik. Vidare är du en god kommunikatör och trivs med att samarbeta samt har en solidarisk inställning till de beslut som fattas. Utöver det ställer rollen krav på att du är strukturerad och noggrann.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper vid rekrytering.
Fackliga företrädare
Polisförbundet, Sofia Ask, tfn: 010-563 87 10
SACO, nås via mejl saco-s.avdelningarna@polisen.se
SEKO Polisen, Karna Tillheden, tfn: 010-561 66 27
ST, Jessica Stålenkrans, tfn: 010-563 32 66
Från och med maj 2024 använder vi inte personligt brev i våra rekryterings-processer. Vi ber dig istället att bifoga ditt CV där du tydligt beskriver på vilket sätt du uppfyller efterfrågade kvalifikationer och meriter kopplat till aktuell rekrytering. Du kan se den kompletta kravprofilen i jobbannonsen.
Utöver CV behöver du även besvara ett antal urvalsfrågor som en del av din ansökan. Dessa frågor utgår från aktuell kravprofil och ligger till grund för det urval som sker i processen. Att besvara frågorna är en förutsättning för att din ansökan ska anses komplett.
Spara ner urvalsenkäten från polisens hemsida och bifoga den i mailet med din ansökan/ditt CV. Vänligen notera att krav och eventuella meriter ska vara uppfyllda vid ansökningstillfället. De uppgifter du lämnar i samband med din ansökan kan användas för att kontakta dig, få information och kallelser samt eventuella anställningshandlingar.
Välkommen med din ansökan i form av CV och besvarade urvalsfrågor senast den 26/3 2025. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via;
https://polisen.se/jobb-och-utbildning/lediga-jobb/2025/februari/lokalforvaltare-till-lokalforsorjningsenheten-stockholm/
Märk din ansökan med referensnummer A125.135/2025 i mailets ärendemening.
Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi att du kontaktar ansvarig HR-konsult innan du går vidare med din ansökan.
Polismyndigheten kommer att behandla dina personuppgifter i enlighet med reglerna i EU:s dataskyddsförordning (2016/679) och annan tillämplig dataskyddsreglering. Läs mer om vår hantering av personuppgifter
Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Polismyndigheten
Polismyndigheten erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling. Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen.
Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Ansök nu

Utbildningshandläggare till Kansli PO City

Utbildningshandläggare
Läs mer Mar 19
Är du redo för en större uppgift?
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med ca 40 000 medarbetare över hela landet. Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället.

PO City
Polisområde Stockholm City är Stockholms mest trafikerade polisområde där över en miljon människor rör sig varje dag. Det geografiska området spänner över två kommuner från den hektiska stadskärnan till det lugnare Lidingö.

Polisområde Stockholm City är indelat i tre lokalpolisområden: Norra innerstaden, Lidingö-Kungsholmen och Södermalm. På polisområdesnivå finns grova brottsektionen, spaningssektionen, sektionen för brott i nära relation, sektionen för operativt stöd och joursektionen. Vidare finns ett polisområdeskansli.

Kansli
Områdeskansliets uppgift är att stödja områdesledningen med operativ koordinering, förvaltning och uppföljning av verksamheten. Kansliet samordnar sakfrågor, stödjer verksamhetsgrenar och polisområdet i stort.

ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
Som utbildningshandläggare utgör du ett viktigt stöd i polisområde Stockholms Citys kompetensförsörjning genom att koordinera och planera polisområdets olika utbildningsinsatser på både kort- och lång sikt.

I dina arbetsuppgifter ingår bland annat:
• Fungera som delansvarig för polisområdets behovsinventering och utifrån denna administrera all kompetensutveckling i polisområdet.
• Vara delansvarig för polisområdets utbildningsråd.
• Representera polisområdet i regionens utbildningsforum.
• Ha kontakt och samarbeten med anställda inom polisområdet, medarbetare, kontaktpersoner och chefer samt med regionen och HR.
• Hantera inlåning av utbildare/instruktörer.
• Redovisa och hålla föredrag angående utbildningsläget och dess insatser.
• Delta i utvecklingsarbeten inom utbildningsområdet.

KVALIFIKATIONER
Detta är en möjlighet för dig som har:
• Gymnasieexamen alternativt motsvarande förvärvad arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer relevant
• Relevant och aktuell administrativ erfarenhet av samordning eller koordinering som arbetsgivaren bedömer relevant
• Goda kunskaper i Office-paketet, i synnerhet excel
• God förmåga att uttrycka dig väl och tydligt i tal och skrift på svenska
• Goda kunskaper i engelska

Det är meriterande om du även har:
• Erfarenhet av likande arbetsuppgifter från myndigheten eller annan myndighet
• Erfarenhet av att hålla föredrag/ redovisningar inför andra

Personliga egenskaper
Du har en god struktur där du i ditt dagliga arbete kan planera och organisera ditt arbete väl. Vidare är du självgående och uppskattar eget ansvar för de utbildningsinsatser du ansvarar för. Som person är du lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och du anstränger dig för att leverera lösningar. Du är flexibel, kan omprioritera arbetsuppgifter när arbetet kräver. Då uppdraget innebär samarbete med olika verksamheter och funktioner ska du trivas med att arbeta med andra och ha ett kommunikativt och pedagogiskt förhållningsätt. Vidare ser vi att du har förmåga att se till helheten men också till detaljer som kan vara avgörande. Även andra arbetsuppgifter av olika slag kan tillkomma, varpå vi ställer höga krav på flexibilitet, förändringsbenägenhet och lösningsfokus.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

ÖVRIGT
Arbetsort:: Stockholm, Kungsholmen
Arbetstid: VP 5:2, cirka 40h/vecka
Tillträde: Enligt överenskommelse
Funktion: Utbildningshandläggare
Anställningsbenämning: Handläggare

Ansök genom att bifoga ditt CV (vi vill inte ha något personligt brev) och besvara urvalsfrågorna. Frågorna utgår från kravprofilen för den här rekryteringen och dina svar ligger till grund för det urval som sker i processen. Att besvara frågorna är en förutsättning för att din ansökan ska anses komplett.

Vänligen notera att krav och eventuella meriter ska vara uppfyllda vid ansökningstillfället.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit.

Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi att du kontaktar ansvarig HR-konsult innan du går vidare med din ansökan.

Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.

En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: https://polisen.se/erbjudande
Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på polisen.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss samtal och mail från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Ansök nu

Systemutvecklare

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Feb 3
Är du redo för en större uppgift?
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med ca 40 000 medarbetare varav IT-avdelningen består av drygt 1 200 anställda som ansvarar för all IT som tillhandahålls av myndigheten. Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag – att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället.
IT-avdelningens främsta uppgift är att tillhandahålla IT-tjänster till hela Polismyndigheten. IT-avdelningen en viktig del av det brottsförebyggande och brottsbekämpande arbetet och IT är ett av de viktigaste verktygen för att effektivisera polisen och öka kvaliteten i polisarbetet. IT-avdelningen utvecklar och moderniserar polisens IT och myndigheten satsar mycket på att stärka avdelningen med ny specialistkompetens och den senaste teknologin till nytta för medborgarna och medarbetarna i den polisiära verksamheten.
Arbetsbeskrivning
Till gruppen E-tjänster söker vi nu en driven systemutvecklare. Vårt uppdrag är att ta ett helhetsansvar för nyutveckling och förvaltning av Polismyndighetens e-tjänster. Gruppen ansvarar exempelvis för e-tjänster för tillstånd, vapenlicens, anmälningsupptagning och polisens ”Mina sidor” där användare kan ta del av information och utföra ärenden hos polisen.
Vi står inför en spännande och händelserik tid med mycket nyutveckling. Som utvecklare hos oss kommer du ingå i ett tvärfunktionellt SCRUM team som arbetar testdrivet och levererar kontinuerligt enligt ”continuous deployment”. Vid utveckling används exempelvis Angular, Java, Spring boot och container platforms. Vi arbetar enligt agila principer och ser det som en självklarhet att hjälpa varandra för att leverera högkvalitativa lösningar.
Hos oss på E-tjänster får du möjlighet att:
Vara med att bidra till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige
Växa, utvecklas samt bli en del av ett team med drivna utvecklare
Vi uppmuntrar till balans mellan arbetsliv och privatliv genom bl.a. möjlighet till visst arbete på distans, flexibla arbetstider och goda förutsättningar för träning och återhämtning.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
Relevant akademisk utbildning inom IT, alternativt examen från relevant YH-utbildning, eller att du har motsvarande relevant erfarenhet som Polismyndigheten bedömer som likvärdig.
Några års arbetslivserfarenhet som fullstackutvecklare med Java som Polismyndigheten bedömer relevant.
Erfarenhet av agil systemutvecklingsmetodik
Erfarenhet av Angular eller motsvarande
Erfarenhet av Spring Boot eller motsvarande
Kunna uttrycka sig väl i tal och skrift på Svenska

Anställningen kräver svenskt medborgarskap.
Meriterande
Erfarenhet av mjukvaruarkitektur
Erfarenhet av testdriven utveckling
Erfarenhet av CI/CD med Jenkins, Openshift, Dockers eller motsvarande.

Personliga egenskaper
Vi söker dig med personlig drivkraft som är intresserad av att utvecklas inom rollen som systemutvecklare. Du ska vara engagerad, pålitlig och ha ett serviceinriktat förhållningssätt till verksamhet, kollegor och chefer. Du har god samarbetsförmåga, är noggrann och ser till helheten. Att du är nyfiken och intresserad av att följa utvecklingen inom ditt kompetensområde är viktigt för oss. Att leverera med kvalitet är för dig en självklarhet.
Vi kommer att lägga mycket stor vikt vid personlig lämplighet då arbetet innebär många kontakter inom myndigheten.
Fackliga företrädare
Polisförbundet, Sofia Ask, tfn: 010-563 87 10
SACO, nås via mejl saco-s.avdelningarna@polisen.se
SEKO Polisen, Karna Tillheden, tfn: 010-561 66 27
ST, Tom Johnsson 076-947 00 30
Övrig information
I denna rekrytering sker löpande urval.
Anställningsform: Tillsvidareanställning med provanställning om sex månader
Arbetsort: Stockholm
Arbetstid: Flextid
Tillträde: Enligt överenskommelse
Funktion: Systemutvecklare
För komplett annons och information om hur du ansöker, besök annonsen på polisens hemsida: https://polisen.se/jobb-och-utbildning/lediga-jobb/2025/februari/systemutvecklare/
Varmt välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss samtal och mail från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Ansök nu