Stockholm: Projekteringsledare till Plan Projektpartner

Hitta ansökningsinfo om jobbet Projekteringsledare till Plan Projektpartner i Stockholm. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Stockholm inom den kategorin.

Publicerad: 2024-09-04 // Varaktighet: Heltid

Plan Projektpartner är sedan starten 2014 specialister inom projektledning, projekteringsledning, byggledning och produktionsledning. Våra kunder finns både i privat och offentlig sektor och vi är idag 16 anställda.
Vår kärnverksamhet är att bistå våra kunder genom att leda och driva kundens projekt efter behov och önskemål. Vi är din kompetenta och personligt engagerade partner i byggprocessens alla skeden, från projekteringsledning till byggledning. Läs mer på www.planprojektpartner.se.
Plan Projektpartner söker erfaren projekteringsledare
Vi söker inte arbetskraft – vi söker människor! Det är ett citat hämtat från vår VD Henrik som beskriver hur vi ser på våra medarbetare. Vill du bli en av oss? Vi söker nu en erfaren projekteringsledare som vill jobba i en konsultroll i ett familjärt bolag med platt struktur. Välkommen till oss!
Tjänsten Som projekteringsledare är du med när projektet utformas och ansvarar för ledning och fördelning av projekteringsarbetet i byggprojekt från tidigt projektutvecklingsskede till överlämning till slutkund. Våra kunder är både privata och offentliga fastighetsägare. Du samarbetar med vår beställare, styr och planerar arbetet för de projekterande konsulterna så som arkitekter, konstruktörer samt håller i alla möten kring projekteringen och blir spindeln i nätet.
Exempel på arbetsuppgifter:
Planera, leda och följa upp projekteringens framdrift.
Bistå beställaren vid upphandling och utvärdering av projekterande konsulter samt i förekommande fall entreprenörer.
Leda och strukturera projekteringsmöten, arbetsmöten samt till viss del även KMA möten.
Skapa förutsättningar för bra kommunikation mellan kravställare/beställare och projekteringsgruppen. Samt i senare skede i en eventuell entreprenör.
Bistå beställaren vid upprättande av riskanalyser tex arbetsmiljö, kostnad eller innehåll.
Säkerställa krav gällande kvalitet, miljö, arbetsmiljö samt risk.

Som konsult hos oss förväntas du till viss del sälja våra tjänster till nya och befintliga kunder för att se till att både du själv och dina kollegor har beläggning.
Vårt kontor finns på Kungsbro Strand 31 i Stockholms City och de flesta uppdrag är i närområdet.
Vi växer även på andra orter, så välkommen med din ansöka även om du vill ha placering i Uppsala, Malmö, Göteborg eller Linköping!
Vi erbjuderPlan Projektpartners arbetssätt kännetecknas av korta beslutsvägar och vi tror på att ge våra konsulter de verktygen de behöver för varje specifik uppgift, projekt eller kund. Vi sitter inte fast i någon stor organisation eller system utan kan vara rörliga och anpassningsbara till våra kunders behov samtidigt som vi är tillräckligt stora för ta oss an större kunder och projekt.
Vi är övertygade om att om vi mår bra så mår våra projekt bra. Det är därför vi försöker se till att inte bara ge våra konsulter förutsättningar på ett professionellt plan, utan även förutsättningar för att ta hand om sin familj, hinna med sitt fritidsintresse och förverkliga sig själva. Vi tror på den balansen och är övertygade om att den kombinationen gör oss bättre, gladare och även långsiktigt lönsamma.
Vi har en stark teamkänsla och en hjälpsam företagskultur. Du kommer att få jobba med välrenommerade kunder och leda projekt som kan ge påverkan på samhällsbyggandet både på kort och lång sikt. Det är en självständig roll men med fördelen att ha tillgång till kompetenta kollegor. Vi erbjuder en stor variation av uppdragsgivare och en hög grad av frihet under ansvar.
Din bakgrund och personVi söker dig som har idag är projekteringsledare och som har bakgrund gärna från ett entreprenörsbolag. Vi tror att du har minst fem års erfarenhet och är van att jobba i rapporteringssystem. Du har förmodligen en högskoleutbildning som ingenjör eller någon annan form av eftergymnasial teknisk utbildning och behärskar svenska i tal och skrift.
Som person är du kundorienterad, affärsmässig, strukturerad och administrativt stark. Du är driven, tar egna initiativ och vågar fråga så att du kan lösa dina uppgifter. Det är viktigt att du har lätt för att samarbeta samtidigt som du trivs med att arbeta självständigt.
Din ansökan Vi ser fram emot din ansökan tillsammans med CV och ett personligt brev så snart som möjligt, dock senast den 3 oktober 2024. Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
I denna rekrytering samarbetar vi med Proper People och har du frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Therese Malk på telefon 072-389 99 76 eller rekryteringskonsult Maria Mattsson på telefon 070-377 17 21. Naturligtvis behandlas alla ansökningar konfidentiellt.
Proper People är ett rekryteringsföretag specialiserat på att stödja bolag att nå sina affärsmål genom ledarstödd rekrytering, personbedömningar och konsultförmedling främst av chefer och specialister inom fastighetsbranschen. Läs mer på www.properpeople.se.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Stockholm som Projekteringsingenjör, bygg och anläggning

Nedan visas andra jobb i Stockholm som Projekteringsingenjör, bygg och anläggning.

Projektingenjör till ES Infra ????

Läs mer Apr 23
Nytt
Om tjänsten
För Elektrosignal Infras (ES Infra) räkning söker vi nu en noggrann och initiativtagande projektingenjör med särskilt fokus på ÄTA-hantering. Du kommer att bli en nyckelperson i hanteringen av tilläggsarbeten, kontraktsfrågor och projektdokumentation i några av Stockholms mest profilerade infrastrukturprojekt – med allt från tunnelbana till tvärbana. Rollen innebär nära samarbete med platschef och projektledare där du ansvarar för att skapa struktur, säkerställa korrekt dokumentation och följa upp ÄTA-processer.
Detta är en direktrekrytering till ES Infra, där vi på Wrknest sköter rekryteringsprocessen. Därför önskar vi att all kontakt sker via oss.

Dina framtida arbetsuppgifter 
Som projektingenjör driver du ÄTA-processen framåt genom att samla in underlag, analysera kontrakt och säkerställa att tilläggsarbeten dokumenteras och kommuniceras korrekt. Du fungerar som en administrativ och analytisk resurs som får saker att hända.
Hantera ÄTA-processen från start till mål (insamling av underlag, uppföljning, dokumentation och rapportering)
Arbeta med entreprenadjuridik och förstå förfarandet kring kontraktsstyrda tilläggsarbeten
Hålla struktur i projektdagböcker och teknisk dokumentation
Skapa kostnadsprognoser och ekonomisk uppföljning i Excel
Kommunicera med arbetsledare, platschefer och beställare för att säkerställa tydlig återrapportering

Vi söker dig som har
Har en akademisk utbildning inom bygg, el, ekonomi eller motsvarande. Du kan vara relativt ny i karriären, så länge du har skärpa, nyfikenhet och vilja att lära dig. Utöver detta ser vi gärna att du har: 
Goda kunskaper i Excel och övriga Officepaketet, det är meriterande med erfarenhet av Power Bi
Erfarenhet av ÄTA-hantering och entreprenadjuridik
B-körkort
Svenska och engelska i tal och skrift

Som person är du strukturerad, noggrann och självgående. Du har lätt för att ta till dig information, ifrågasätta vid behov och kommunicera tydligt. Du är en ”doer” som trivs i en roll där du får jaga rätt på information och se till att saker blir gjorda.
Övrig information 
Start: Så snart som möjligt
Plats: Kontoret ligger i Farsta, men du kommer utgå från projektets etablering i Kungsträdgården
Omfattning: Heltid
Anställningsform: Tillsvidare, med inledande provanställning. 
För denna tjänst kommer en bakgrundskontroll att genomföras innan anställning.
Sök gärna så snart som möjligt då vi jobbar med löpande urval.  
Om företaget Elektrosignal Infra erbjuder företag, statliga verk, landsting, kommuner och myndigheter rådgivning, konstruktion, projektering, installation, underhåll, service och besiktning inom el, signal, tele, kanalisation och mark. Medarbetarna har lång erfarenhet från komplexa projekt inom exempelvis Trafikverket, Stockholms tunnelbana, Roslagsbanan mfl. 

Om Wrknest
På Wrknest gör vi inte som alla andra. Vi tror på att hela tiden våga se nya möjligheter och tänka nytt. När vi startade var det för att utmana gamla sätt att rekrytera på.
Vi lever i en tid av snabb digital utveckling. Kunskap behöver förnyas kontinuerligt för att vara aktuell. Därför gäller det att kunna ställa om snabbt. Det här gör att vi inte enbart tittar på kandidatens CV vid en rekrytering. Istället ser vi till den samlade potentialen och erbjuder individanpassad upskilling. På så vis kan vi snabbt matcha de kunskapsbehov som finns just nu. Läs mer på www.wrknest.se .

Ansök nu

Projekteringsledare BEST

Läs mer Dec 20
Aticc Sweden är ett modernt teknikkonsultföretag som brinner för individen. Vi tror till 100% att medarbetare lyckas bättre i sitt arbete om vi som arbetsgivare skapar en flexibel, rättvis och rolig plattform att verka på. Med vårt medarbetarägda företag så skapar vi tillsammans den plattformen.Läs mer påwww.aticc.se
Just nu söker vi ytterligare Projekteringsledare som likt oss trivs i en organisation med stor frihet.Du är kanske rätt person för oss?
Arbetsuppgifter
I rollen som Projekteringsledare BEST har du en central roll ochuppgift att bidra till en god framdrift. Duarbetar som länken mellan produktion, projektering och byggledning.
Uppdraget som Projekteringsledare BEST innebär huvudsakligen att:
Leda, styra och samordna projekteringsfrågor under produktion
Ansvara för att den projekteringen uppfyller krav enligt avtal, föreskrifter, riktlinjer samt övriga styrande dokument och rutiner som berör arbetet
Leda, styra och samordna arbetet av överlämning
Bidra i arbetet med ändringar och avsteg utifrån beställning och dokumentera dessa
I enstaka fall representera kunden gentemotolika externa parter och aktörer såsom myndigheter, leverantörer och entreprenörer avseende projekteringsfrågor
Rapportera till ansvarig för funktionen teknik & design samt koordinera sig mot övriga i projektet
Ansvara för framtagande av förfrågningsunderlag, eventuella PM och relationshandling till förvaltningen
Ansvara för samordning och granskning av projekteringshandlingar

Din bakgrundFör att lyckas med uppdraget bedömer vi att du behöver:
minst högskoleutbildning
minst 4 års erfarenhet av projektering inför utförande och/eller totalentreprenad som projekteringsledare inom BEST-projekt
minst 3 årserfarenhet som projekteringsledare mot kollektivtrafikunder de senaste 5 åren
god förmåga att arbeta med digital dokumenthantering
minst två års erfarenhetav arbete i stora infrastrukturprojekt

Meriterande om du har:
ansvarat för överlämning av infrastrukturprojekt till mottagarorganisation med godkänd slutleverans

Vi erbjuder
Vi erbjuder en arbetsplats där det finns ett starkt engagemang för verksamheten och innehållsrika dagar. Bli en del av en gemenskap som är värdestyrd, omtänksam och som välkomnar mångfald. Vi tror på kraften att arbeta i team för att ge de bästa resultaten, både för bolaget men också för teammedlemmarnas individuella ambitioner. Tillsammans skapar vi det företaget vi vill att vi ska vara.
Vi har en rättvis lönemodell och erbjuder delägarskap.
Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Project Manager in Building Automation at Siemens

Läs mer Apr 4
Here at Siemens, we take pride in enabling sustainable progress through technology. We do this through empowering customers by combining the real and digital worlds. Improving how we live, work, and move today and for the next generation! We know that the only way a business thrives is if our people are thriving. That’s why we always put our people first. Our team would be happy to support you and challenge you to grow in new ways. Who knows where our shared journey will take you?  

Transform the everyday with us 

Siemens Smart Infrastructure (SI) is a leading global provider of products, integrated systems, solutions, and services that enable the sustainable, reliable, and efficient transmission, distribution, and management of energy. 

As a Project Manager in Building Automation at Siemens, you will play a crucial role in driving and overseeing projects, ensuring successful execution from initiation to completion. This position offers the unique opportunity to work with one of our exciting customers —Nya Karolinska Solna (NKS). You'll be based at our Solna office and serve as the central point of coordination for all projects and assignments related to NKS. 

This is a role for someone who thrives at the centre of the action, being hands-on and actively involved in every stage of the project!

Ansök nu

Projekteringsledare till Åke Sundvall, Stockholm

Läs mer Jan 24
Vill du ta en central roll i att omvandla visioner till verklighet och leda projekteringen genom hela byggprocessen? På Åke Sundvall får du möjlighet att arbeta i en dynamisk och samarbetsinriktad miljö där du driver fram kvalitetssäkrade lösningar och arbetar mot hållbara mål. Då kan rollen som Projekteringsledare på det familjeägda bygg- och fastighetsbolaget Åke Sundvall vara nästa steg för dig!

OM TJÄNSTEN

Som Projekteringsledare på Åke Sundvall ansvarar du för att omvandla visioner till bygghandlingar. Det innebär att du leder processen från färdig programhandling till systemhandling och slutligen bygghandling på ett strukturerat sätt. Du säkerställer att de ställda kraven uppfylls enligt lagstiftning samt arbetar för att nå uppsatta projektmål inför övergången till produktionsfasen.

I rollen ingår bland annat att:
  Säkerställa att uppställda ramar för teknik, tid, ekonomi, CO2, miljöcertifiering och arbetsmiljö hålls.
Se till att levererade handlingar håller hög kvalitet.
Tillsammans med Arbetschef sätta ihop en projekteringsgrupp av konsulter och ansvarar för att sända ut förfrågningar, utvärdera samt skriva kontrakt med stöd av inköp.
Upprätta projekteringstidsplan och skapa rutiner och mallar för att hålla ihop samordningen vid projekteringen.
Analysera tekniska lösningar och, i samarbete med ansvarig Projektchef eller Arbetschef, välja de bästa alternativen för att nå projektets affärsmål.
Bidra till standardisering av tekniker för att skapa effektivitetsvinster och bättre erfarenhetsåterföring.

Som Projekteringsledare hos Åke Sundvall får du en viktig roll i att säkerställa hållbara lösningar och minimera klimatpåverkan genom hela byggprocessen. Allt arbete sker i enlighet med Åke Sundvalls verksamhetssystem, Åke Sundvalls Arbetssätt (ÅSA)

DIN PROFIL

Vi söker dig som har en högskoleutbildning inom byggnation av bostäder och har flera års erfarenhet inom projekteringsledning. Du har en bred kunskap om byggprocessen, inklusive områden som planering, kostnadsuppföljning, prognosarbete, KMA, upphandling och produktion. Du har dokumenterad erfarenhet av att leda projekteringsgrupper och ett gott affärsmannaskap som gör att du kan balansera ekonomiska och tekniska krav.

Vi ser stora fördelar med digital informationshantering, speciellt i samband med projektering vilket ställer krav på du har kunskap och erfarenhet av BIM-samordning. Har du erfarenhet av Dalux är det meriterade.

Du är noggrann och har en stark förmåga att granska handlingar och säkerställa att de lever upp till förväntade kvalitetskrav. Vidare har du en god förståelse för hur projekteringen påverkar projektets genomförande och känner till de företagsekonomiska sambanden och hur beslut och handlingar kan påverka det ekonomiska utfallet.

Vi värdesätter dina personliga egenskaper högt och söker en person som är nyfiken, ifrågasättande och kravställande. Du har en stark vilja att söka svar och information från olika håll för att säkerställa och kvalitetssäkra arbetet i konsultgruppen. Du är lyhörd för nya lösningar och produkter på marknaden och ser till att dessa utvärderas i samarbete med olika avdelningar och medbyggare. Din förmåga att samarbeta och skapa nätverk är avgörande för att säkerställa framdrift i projekten.

VILL DU VETA MER?

I denna rekrytering samarbetar Åke Sundvall Byggnads med Level Recruitment. Vänligen sök tjänsten genom att klicka på "ansök"-knappen här intill. Vid frågor vänligen kontakta rekryteringskonsult Christian Smith på 08-120 50 410.

Ansök nu

Project Engineer

Läs mer Apr 2
About the Role:
As a Project Engineer, you will play a key role in supporting the planning and execution of civil and early works across one of Europe's largest industrial projects. Working closely with our Groundworks Manager, Construction Teams, EPCM Area Leads, and contractors, you will ensure the effective coordination and readiness of scopes issued for execution.
This position is ideal for candidates who enjoy working at the intersection of engineering and field execution — helping to translate design packages into well-defined workfronts that enable safe, efficient, and high-quality delivery of infrastructure.
Key Responsibilities:
Coordinate the preparation and release of groundworks scopes, ensuring all required deliverables (e.g. IFC drawings, BOQs, execution requirements) are in place prior to handover to contractors.
Maintain the Groundworks Scope Tracker, capturing inputs from EPCMs, design teams, and planners across all major plant areas.
Support the rollout and maintenance of a forecast for groundworks activities.
Facilitate scope clarification by coordinating with engineering, planning, and execution teams.
Implement and support a structured RFI process between groundworks contractors and engineering stakeholders.
Assist in aligning groundworks execution with project schedule logic, civil milestones, and interface dependencies.
Participate in weekly coordination meetings, contributing to progress reporting and issue resolution.
Help monitor contractor readiness, access conditions, and documentation flow prior to site execution.

Qualifications:
Degree in Civil Engineering, Construction Management, or equivalent technical field.
3–7 years of experience on large-scale industrial or infrastructure projects, preferably in EPCM or contractor environments.
Solid understanding of civil construction planning, design documentation, and site execution.
Familiarity with Primavera P6 or similar project planning tools is an advantage.
Experience with Swedish AMA/AB04 design standards is a plus.
Strong communication and coordination skills, with the ability to work across multiple teams and disciplines.
Fluency in English required; Swedish is an asset.

Why Join Us:
You’ll be part of a fast-paced and technically challenging project environment, contributing to a transformative industrial development. This role offers a unique opportunity to help bridge engineering and construction, with real influence over execution success.

Ansök nu

Andra jobb i Stockholm från Therese Malk AB

Nedan visas andra jobb i Stockholm från Therese Malk AB .

Erfaren drifttekniker till Bonnier Fastigheter

Fastighetstekniker/Drifttekniker, fastighet
Läs mer Nov 7
Bonnier Fastigheter ska på valda marknader med lokal närvaro och ett långsiktigt engagemang förvärva, utveckla, förädla och förvalta egna fastigheter. Sedan 1856 har Bonnier varit en långsiktig fastighetsägare och samhällsutvecklare som bidrar till ett hållbart, tryggt och öppet samhälle. Fastigheterna finns centralt i Stockholm och Uppsala. Bonnier Fastigheter är helägt av familjen Bonnier och värdet på vårt fastighetsinnehav uppgick i senaste bokslutet till ca 19 Mdr.
Vi söker erfaren drifttekniker till Bonnier Fastigheter
Vill du jobba i ett familjärt fastighetsbolag med höga ambitioner och långsiktigt tänk? Har du erfarenhet av att jobba med drift och skötsel av kommersiella fastigheter med modern teknik? Vi söker nu dig som brinner för teknik, har gedigen erfarenhet från fastighetsdrift, som tycker om att ligga steget före och att ge god service. Är det dig vi letar efter?
TjänstenSom drifttekniker har du ansvar för drift och skötsel av två kontorsfastigheter på Södermalm och en i Vasastan. Du ansvarar för felavhjälpande underhåll av tekniska installationer och andra viktiga funktioner inom fastigheten, energioptimering, är delaktig på byggmöten, har kontakt med entreprenörer och är delaktig i underhållsplanering mm.
Som drifttekniker arbetar du tillsammans med den tekniska förvaltningen och med ansvarig fastighetsförvaltare för fastigheterna. Våra fastigheter finns i premiumsegmentet vilket ställer extra höga krav på service och långsiktighet.
Vi erbjuderDu kommer till ett bolag med familjär och god stämning där vi hjälps åt. Bonnier Fastigheter är en långsiktig fastighetsägare med tydlig expansionsplan och höga ambitioner. Vi satsar på kontinuerlig utveckling av våra fastigheter oavsett konjunktur. Våra fastigheter är naturligtvis uppkopplade och försedda med modern teknik. Vi har ett starkt varumärke med mycket nöjda kunder och medarbetare.
Din bakgrund och personDu har någon form av teknisk utbildning och gedigen arbetslivserfarenhet från kvalificerade fastighetssystem med datorbaserade styr- och övervakningssystem. Du har mycket goda kunskaper inom drift- och fastighetsteknik samt inom värme, kyla ventilation, VA och styr & regler. Att ha körkort för bil och goda kunskaper i svenska i tal och skrift samt goda datorkunskaper är viktigt. Det är meriterande med el-behörighet och självklart har du ett brinnande intresse för teknik!
Som person är du serviceinriktad med god social förmåga, självgående och kvalitetsmedveten. Du är också ansvarstagande, affärsmässig och bra på att bygga relation med andra.
Din ansökanI denna rekrytering samarbetar vi med Proper People. Vi ser fram emot din ansökan tillsammans med CV och ett personligt brev så snart som möjligt, dock senast den 29 november 2024. Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Har du frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Maria Mattsson på telefon 070-377 17 21 Therese Malk eller rekryteringskonsult på telefon 072-389 99 76. Naturligtvis behandlas alla ansökningar konfidentiellt.
Proper People är ett rekryteringsföretag specialiserat på att stödja bolag att nå sina affärsmål genom ledarstödd rekrytering, personbedömningar och konsultförmedling främst av chefer och specialister inom fastighetsbranschen. Läs mer på www.properpeople.se.

Ansök nu

Uthyrare till Corem Stockholm Norr

Key account manager
Läs mer Okt 2
Välkommen till ett av Nordens ledande kommersiella fastighetsbolag! Vi på Corem förvaltar, förädlar och bygger nya fastigheter i attraktiva lägen i Sverige, Danmark och USA. Vi har ett långsiktigt perspektiv där vi förvaltar fastigheter med egen personal i syfte att vara en riktigt bra affärspartner till våra hyresgäster.Vi söker driven uthyrare till Corem Stockholm Norra
Vill du få chans att göra avtryck i en organisation med stort fokus på affärer? Är du en relationsbyggare med stark uthållighet? Vi söker nu en driven uthyrare som är orädd i att ta kontakter och som driver mot avslut. Du är van vid B2B och tjänsteförsäljning. Har du erfarenhet från fastighetsbranschen är det ett plus. Välkommen till oss! TjänstenI rollen som uthyrare av kontor i norra Stockholm får du möjlighet att driva affärer från ax till limpa. Tjänsten innebär att ha en proaktiv, kontinuerlig och målinriktad kundbearbetning och du är den som förhandlar och håller ihop processen med att skriva hyresavtalen. Du jobbar nära kommersiella fastighetsförvaltarna, projektledarna och arkitekter ochhar två uthyrarkollegor som du jobbar tätt tillsammans med i norra Stockholm.
Du tillhör Uthyrning Region Stockholm med sammanlagt 14 kollegor fördelade på Stockholm Norra, Stockholm Mitt, Stockholm Södra, Uppsala och Västerås.
Dina huvudsakliga ansvarsområden är:
Proaktivt bearbeta och bygga relationer med potentiella kunder
Driva uthyrningsprocessen från beslut om vakans till uthyrd lokal
Göra behovsanalyser, ta fram erbjudanden och presentera flexibla lokallösningar
Systematiskt driva uthyrningsarbetet för varje vakans, dvs målgruppsanalys, säljaktiviteter, marknadsföringskanaler och behov av säljmaterial
Genomföra sälj- och marknadsaktiviteter
Följa upp marknadsundersökningar och medverka i omvärlds- och konkurrensbevakning
Offerera och förhandla hyresavtal
Medverka vid prognos- och budgetarbeten

Du rapporterar till vår uthyrningschef och placering är på vårt kontor i Kista där det finns ca 30 medarbetare.
Vi erbjuderVi erbjuder dig ett brett arbetsfält i ett av Sveriges största fastighetsbolag. Det händer mycket både i bolaget och i Kistaområdet. Det är stort fokus på uthyrningsverksamheten och du får chans att göra avtryck! Du kommer till ett positivt och roligt gäng där vi delar med oss av vår kunskap. Vi har ett starkt varumärke och företagskulturen präglas av öppenhet och nyfikenhet där vi ger våra medarbetare stort förtroende och eget ansvar.
Din bakgrund och personVi ser gärna att du har eftergymnasial utbildning inom sälj. Du har dokumenterat goda resultat från försäljning av tjänster mot företag och är van vid uppsökande försäljningsarbete samt att driva förhandlingar i mål. Det är en fördel om du har erfarenhet från att hantera hyresavtal och kunskap inom hyresjuridik. Körkort är ett krav.
Som person är du affärsorienterad och har starkt eget driv. Du är van att ta egna initiativ, är bra på att bygga relationer och har uthållighet i affärer som tar tid. Du har lätt för att samarbeta och har en säljande framtoning med förmåga att göra avslut. Vi värdesätter teamorienterade kollegor där man bidrar till gruppen både socialt och genom erfarenhetsutbyte.
Din ansökanVi ser fram emot din ansökan tillsammans med CV och ett personligt brev så snart som möjligt, dock senast den 3 november 2024. Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
I denna rekrytering samarbetar vi med Proper People och har du frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Therese Malk på telefon 072-389 99 76 eller rekryteringskonsult Maria Mattsson på telefon 070-377 17 21. Naturligtvis behandlas alla ansökningar konfidentiellt.
Proper People är ett rekryteringsföretag specialiserat på att stödja bolag att nå sina affärsmål genom ledarstödd rekrytering, personbedömningar och konsultförmedling främst av chefer och specialister inom fastighetsbranschen. Läs mer på www.properpeople.se.

Ansök nu

Teknisk förvaltare till Corem Stockholm Södra

Driftchef, fastighet
Läs mer Sep 4
Välkommen till ett av Nordens ledande kommersiella fastighetsbolag! Vi på Corem förvaltar, förädlar och bygger nya fastigheter i attraktiva lägen i Sverige, Danmark och USA. Vi har ett långsiktigt perspektiv där vi förvaltar fastigheter med egen personal i syfte att vara en riktigt bra affärspartner till våra hyresgäster.Vi söker erfaren teknisk förvaltare till Corem Stockholm Södra
Tycker du om att jobba långsiktigt med underhåll och energifrågor i egenägda fastigheter? Trivs du med att ha mycket kontakt med hyresgäster, kollegor och entreprenörer? Vi söker nu dig som har erfarenhet av teknisk förvaltning i kommersiella fastigheter och som vill jobba i ett team med engagerade kollegor. Är det dig vi letar efter?
TjänstenFokus i tjänsten är på tekniskt underhåll och energiarbete. Det innebär att du får driva många projekt inom området och du samarbetar främst med vår driftchef, fastighetsingenjör, tekniksamordnare och våra tekniker. På central nivå finns även tekniska specialister.
Du tillhör Affärsenhet Stockholm Södra med ca 20 medarbetare och med ett samlat bestånd av kontorsfastigheter i Globenområdet. Totalt förvaltar du ca 110 000 kvm inkl Globen Shopping. Du rapporterar till vår driftchef och placering är på vårt fina kontor i Globen.
Dina huvudsakliga ansvarsområden är:
Systematisk energiarbete med energiuppföljning samt uppfyllande av bolagets energimål bla genom att ta fram underlag för energiprojekt samt genomföra dessa
Ta fram underlag för underhåll till budget samt upphandla och genomförande dessa
Vara delaktig och ett tekniskt stöd vid projekt
Bevaka och genomföra garantibesiktningar
Kontinuerligt bedriva kundvård gentemot hyresgäster
Ansvara för myndighetsbesiktningar, dokumentation samt tillhörande myndighetskontakter
Budgetarbete, beställningar, fakturahantering samt uppföljning

Vi erbjuderVi erbjuder dig ett brett arbetsfält i ett av Sveriges största fastighetsbolag. Det händer mycket hos oss och i närområdet runt Globen framåt. Du kommer till ett kontor med bra anda och högt engagemang. Vi har ett starkt varumärke och företagskulturen präglas av öppenhet och nyfikenhet där vi ger våra medarbetare stort förtroende och eget ansvar.
Din bakgrund och personDu har eftergymnasial utbildning inom fastighetsteknik och erfarenhet från arbete med avancerad teknik i fastigheter. Du är van att driva tekniska projekt och gillar att vara ute i fastigheterna tillsammans med våra tekniker. God datavana och körkort är ett krav.
Som person har du mycket lätt för att samarbeta och tycker om att kommunicera både internt och externt. Du är strukturerad och noggrann och är van att självständigt driva ditt arbete framåt. Vi värdesätter teamorienterade kollegor där man bidrar till gruppen både socialt och genom erfarenhetsutbyte.
Din ansökanVi ser fram emot din ansökan tillsammans med CV och ett personligt brev så snart som möjligt, dock senast den 11 oktober 2024. Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
I denna rekrytering samarbetar vi med Proper People och har du frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Therese Malk på telefon 072-389 99 76 eller rekryteringskonsult Maria Mattsson på telefon 070-377 17 21. Naturligtvis behandlas alla ansökningar konfidentiellt.
Proper People är ett rekryteringsföretag specialiserat på att stödja bolag att nå sina affärsmål genom ledarstödd rekrytering, personbedömningar och konsultförmedling främst av chefer och specialister inom fastighetsbranschen. Läs mer på www.properpeople.se.

Ansök nu

Projektledare till Plan Projektpartner

Byggnadskonsult
Läs mer Sep 4
Plan Projektpartner är sedan starten 2014 specialister inom projektledning, projekteringsledning, byggledning och produktionsledning. Våra kunder finns både i privat och offentlig sektor och vi är idag 16 anställda.
Vår kärnverksamhet är att bistå våra kunder genom att leda och driva kundens projekt efter behov och önskemål. Vi är din kompetenta och personligt engagerade partner i byggprocessens alla skeden, från projekteringsledning till byggledning. Läs mer på www.planprojektpartner.se.
Plan Projektpartner söker projektledare
Vill du jobba i ett företag med höga ambitioner och som samtidigt ser till HELA människan? Tycker du om att leverera och samtidigt få chans till utveckling? Vi söker nu en erfaren projektledare, entreprenadingenjör eller ombyggnadsansvarig som vill jobba i en konsultroll i ett familjärt bolag med platt struktur. Välkommen till oss!
Tjänsten Som Projektledare hos är du oftast beställarens projektledare eller byggledare och ibland agerar du även beställarombud för våra kunder i projektens olika faser. Våra kunder är både privata och offentliga fastighetsägare. Du samarbetar med vår beställare, projekteringsgruppen och med entreprenörer såsom arkitekter, konstruktörer och byggbolag och blir spindeln i nätet både i planeringsfasen och under genomförandefasen.
Exempel på arbetsuppgifter:
Fortlöpande kontakt med beställare, uthyrare, projektörer och entreprenörer.
Enkla kostnadsberäkningar samt teknisk support till beställare och uthyrning.
Utarbeta förfrågningsunderlag tillsammans med projektörer för mindre ombyggnader.
Genomföra upphandling av entreprenörer till mindre ombyggnader.
Projektledning i projektens olika faser från gestaltning till avslut.

Som konsult hos oss förväntas du till viss del sälja våra tjänster till nya och befintliga kunder för att se till att både du själv och dina kollegor har beläggning.
Vårt kontor finns på Kungsbro Strand 31 i Stockholms City och de flesta uppdrag är i närområdet.
Vi växer även på andra orter, så välkommen med din ansöka även om du vill ha placering i Uppsala, Malmö, Göteborg eller Linköping!
Vi erbjuderPlan Projektpartners arbetssätt kännetecknas av korta beslutsvägar och vi tror på att ge våra konsulter de verktygen de behöver för varje specifik uppgift, projekt eller kund. Vi sitter inte fast i någon stor organisation eller system utan kan vara rörliga och anpassningsbara till våra kunders behov samtidigt som vi är tillräckligt stora för att arbeta med större kunder och projekt.
Vi är övertygade om att om vi mår bra så mår våra projekt bra. Det är därför vi försöker se till att inte bara ge våra konsulter förutsättningar på ett professionellt plan, utan även förutsättningar för att ta hand om sin familj, hinna med sitt fritidsintresse och förverkliga sig själva. Vi tror på den balansen och är övertygade om att den kombinationen gör oss bättre, gladare och även långsiktigt lönsamma.
Vi har en stark teamkänsla och en hjälpsam företagskultur. Du kommer att få jobba med välrenommerade kunder och leda projekt som kan ge påverkan på samhällsbyggandet både på kort och lång sikt. Det är en självständig roll men med fördelen att ha tillgång till kompetenta kollegor. Vi erbjuder en stor variation av uppdragsgivare och en hög grad av frihet under ansvar.
Din bakgrund och personVi söker dig som har idag är projektledare eller som har bakgrund som entreprenadingenjör eller ombyggnadsansvarig. Vi tror att du har minst fem års erfarenhet och är van att jobba i rapporteringssystem. Det är en fördel om du är certifierad kvalitetsansvarig. Du har förmodligen en högskoleutbildning som ingenjör eller någon annan form av eftergymnasial teknisk utbildning och behärskar svenska i tal och skrift.
Som person är du kundorienterad, affärsmässig, strukturerad och administrativt stark. Du är driven, tar egna initiativ och vågar fråga så att du kan lösa dina uppgifter. Det är viktigt att du har lätt för att samarbeta samtidigt som du trivs med att arbeta självständigt.
Din ansökan Vi ser fram emot din ansökan tillsammans med CV och ett personligt brev så snart som möjligt, dock senast den 3 oktober 2024. Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
I denna rekrytering samarbetar vi med Proper People och har du frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Therese Malk på telefon 072-389 99 76 eller rekryteringskonsult Maria Mattsson på telefon 070-377 17 21. Naturligtvis behandlas alla ansökningar konfidentiellt.
Proper People är ett rekryteringsföretag specialiserat på att stödja bolag att nå sina affärsmål genom ledarstödd rekrytering, personbedömningar och konsultförmedling främst av chefer och specialister inom fastighetsbranschen. Läs mer på www.properpeople.se.

Ansök nu

Senior Projektledare bygg till Willhem

Byggnadsingenjör
Läs mer Maj 29
På Willhem jobbar vi för att både hus och människor ska må bra. Som ett av de ledande bostadsbolagen i Sverige är vår vision att skapa hyresbostäder där människor trivs och kan känna sig stolta över sitt boende. Vi har långsiktiga ambitioner för såväl kunder och fastigheter som våra medarbetare.Här finns gott om karriär- och utvecklingsmöjligheter. Dessutomerbjuder vi ett generöst friskvårdsbidrag, regelbundna trivselaktiviteter och möjligheter att kunna påverka din arbetsdag. Vi söker senior projektledare bygg till Willhem Stockholm/Mälardalen
Tycker du som vi att välskötta fastigheter, nöjda hyresgäster och ett gott ledarskap är viktigt? Vill du jobba hos en stabil fastighetsägare med höga ambitioner som månar om sina anställda? Till vårt bestånd av hyreslägenheter i Storstockholm, Eskilstuna och Västerås söker vi nu en erfaren projektledare som självständigt kan driva större projekt inom Renovering, ombyggnad och tillbyggnad (ROT). Kanske det är dig vi söker? Välkommen till ett värderingsstyrt och välskött bostadsbolag!
Tjänsten Som senior projektledare har du självständigt ansvar för att driva projekt av framförallt större och mer komplex karaktär inom Stockholm/Mälardalen. Projekten avser oftast planerat underhåll, fastighetsutveckling och energioptimering. Det kan till exempel vara fönsterbyten, stambyten, tak- och fasadrenovering och konverteringsprojekt av lokaler som blir nya bostäder. Arbetet omfattar hela projektprocessen från förstudie och kalkyl, upphandling och genomförande till besiktning och överlämnande till vår förvaltning. Du kommer även att stötta övriga projektledare i teamet vid behov. Fastigheterna finns i Storstockholm, Eskilstuna och i Västerås.
Du rapporterar till Chef projektavdelningen som finns i Göteborg.
Vårt Stockholmskontor finns i Vällingby. Vi har även lokalkontor i Norsborg och i Kallhäll som kan nyttjas vid behov.
Vi erbjuder Willhem ägs av Första AP-fonden vilket gör att bolaget är både långsiktigt och stabilt. Vi har bra systemstöd och god ordning och reda. Vi lever efter våra värderingar som är värdeskapande, affärsmässiga, kundfokuserade, nytänkande och ansvarsfulla. I rollen får du stort eget ansvar och du har stora möjligheter att påverka och att utvecklas. Företagskulturen präglas av prestigelöshet och hjälpsamhet, vi har god sammanhållning och månar om varandra.
Din bakgrund och person Vi ser gärna att du har eftergymnasial utbildning inom bygg. Du har även:
Minst 5-10 års erfarenhet som projektledare inom ROT
Erfarenhet från upphandling av entreprenörer
Kunskap av AB, ABT och ABK
Erfarenhet från budgetansvar
Gärna erfarenhet från bostäder
Goda kunskaper i svenska i tal och skrift
Goda kunskaper i Microsoft Officepaketet
B-körkort krävs

Som person har du lätt för att prioritera, är ansvarstagande, självgående och van att ta egna initiativ. Du driver mot mål, är förtroendeingivande, har lätt för att samarbeta och gillar ordning och reda.
Din ansökanVi ser fram emot din ansökan tillsammans med CV och ett personligt brev så snart som möjligt, dock senast den 19 juni 2024. Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
I denna rekrytering samarbetar vi med Proper People och har du frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Therese Malk på telefon 072-389 99 76 eller rekryteringskonsult Maria Mattsson på telefon 070-377 17 21. Naturligtvis behandlas alla ansökningar konfidentiellt.
Proper People är ett rekryteringsföretag specialiserat på att stödja bolag att nå sina affärsmål genom ledarstödd rekrytering, personbedömningar och konsultförmedling främst av chefer och specialister inom fastighetsbranschen. Läs mer på www.properpeople.se

Ansök nu