Stockholm: Senior Redovisningsekonom till bolag i internationell miljö

Hitta ansökningsinfo om jobbet Senior Redovisningsekonom till bolag i internationell miljö i Stockholm. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Stockholm inom den kategorin.

Publicerad: 2024-09-04 // Varaktighet: Heltid

Har du gedigen arbetserfarenhet av redovisning? Vill du arbeta brett inom redovisning och är redo för nästa utmaning? Önskar du att hamna på en avdelning där dina förbättringsidéer är välkomnade? Då är detta rollen för dig!

Om möjligheten
Vår kund, ett börsnoterat bolag som står inför en spännande resa, söker nu efter dig som har erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete. Du rapporterar direkt till Redovisningschefen men har även ett tätt samarbete med controllers och andra ekonomer på avdelningen. I övrigt kommer du att vara väldigt operativ och du behöver vara trygg och helt självständig i bokslutsarbete med självständigt ansvar över rapportering. Detta är en anställning hos kund, dvs inte ett konsultuppdrag och vi ser start under hösten/vintern (förhandlingsfråga).



Vi ser att du verkat i en internationell miljö och/eller hos ett storbolag. För att trivas i rollen är du en driven person, en do:er och du är med och utvecklar tjänsten. Det krävs att du är prestigelös, att du kan hantera högt som lågt då det är en resa som både bolaget och rollen ska göra, dvs operativt högt som lågt och en del manuella inslag. Ett axplock av dina arbetsuppgifter:

Utveckla ekonomiprocesser, bland annat automatisering av kundreskontran samt effektivisering av rapportering till Skatteverket och SCB
Bokföra löpande affärshändelser
Bokföra kundinbetalningar samt ansvara för påminnelser och räntefakturering
Betala skatter (moms, arbetsgivaravgifter och preliminärskatt)
Rapportera anställdas pensioner och ge anställda support avseende bland annat reseräkningar och avikelsrapportering
Stämma av balanskonton månadsvis (bland annat bankkonton och anläggningstillgångar)
Rapportera till SCB (bland annat periodisk sammanställning och intrastat)
Bokföra löner samt rapportera AGI

Är detta du?

Vi ser att du som söker har gedigen arbetslivserfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete och minst några år i en liknande roll och arbetsmiljö. En förutsättning för att lyckas i rollen är att du har mycket goda systemkunskaper samt är trygg i både svenska och engelska. Som person är positiv, social och proaktiv med en do:er-mentalitet. Du trivs med högt tempo i en föränderlig omvärld. Vidare är du prestigelös, noggrann och trygg i din kompetens och har förmågan att samarbeta med dina kollegor.

Vi ser att du är en duktig ekonom som tänker nytt – du ska göra ditt jobb men samtidigt också gärna ta lite initiativ med att driva utveckling i rollen/arbetsmiljön/gruppen. Bolaget har en stor potential och vill ha in någon som inte är nöjd, även om de har en välfungerade arbetsrutin idag så vill man utveckla och förfina den. Kort och gott, vår kund vill ha in någon som kan bidra med nytänkande men samtidigt komma ihåg sin kärna. Du måste vilja köra redovisningen och parallellt bygga/utveckla rollen framåt.

Frågor
För frågor om tjänsten kontakta Marcus Ström på 070-857 50 05 eller marcus.strom@peopleoffinance.se. Vi intervjuar löpande så varmt välkommen med din ansökan snarast. Tyvärr har vi inte möjlighet att ta emot ansökningar via mejl.

People of Finance & Interim, en fortsättning på Talents of Sweden är rekryterings- och konsultföretaget för marknadens mest eftertraktade kandidater och företag. Att söka denna möjlighet genom oss ger rätt person goda möjligheter till en spännande karriärutveckling – både nu och i framtiden. Vi sitter med fler spännande interimsuppdrag samt rekryteringar och genom att söka en roll genom oss kan också fler intressanta möjligheter dyka upp, utöver denna möjlighet. Glöm inte att följa vår nya LinkedIn för att ta del av spännande uppdrag och karriärmöjligheter – klicka här för att följa

Sökord: redovisningsekonom, redovisning, systemekonom, system, jobb, rekrytering

Alla platsannonser →

Andra jobb i Stockholm som Redovisningsekonom

Nedan visas andra jobb i Stockholm som Redovisningsekonom.

Bolagsekonom till Fastighetsägarna Service

Läs mer Maj 14
Hos Fastighetsägarna Service arbetar vi mot tydliga mål och söker nya vägar för att nå nya höjder. Hos oss finns alla förutsättning för att prestera, trivas och växa.
Vi söker en serviceinriktad, lösningsorienterad och erfaren Bolagsekonom som vill vara en del av vårt dynamiska team. Du har en passion för ekonomi och vill arbeta i en miljö där du kan påverka och driva förbättringar.
Om rollen:
I rollen utgör du ankaret för just dina kunder och drivs av hög kundnöjdhet. Du kommer i nära samarbete med kunden hantera avancerade redovisningsfrågor, bokslut och årsredovisningar samt rapportering till kund och myndigheter. Vidare är du del i att utveckla befintliga system och processer. Du trivs att jobba mot deadlines och att ansvara för egna arbetsuppgifter samtidigt som du delar med dig av dina kunskaper till teamet.
Vi söker dig som:
Flera års erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete inkl. årsredovisning
Har erfarenhet från fastighetsbranschen eller arbeta från redovisningsbyrå
Är en initiativrik person som trivs med frihet under ansvar
Är en god kommunikatör och teamspelare
Har erfarenhet av koncernredovisning och K2/K3/RFR2

Har du erfarenhet av Unit4/UBW är det meriterande. Flera av våra kunder har internationell prägel varför du behöver hantera engelska mycket bra i tal och skrift.
Vi erbjuder:
En stimulerande arbetsmiljö med möjlighet att påverka och förändra. Du får frihet under ansvar och möjlighet att utvecklas och växa inom företaget. Du kommer att vara en del av ett engagerat och stöttande team med kontor på Kungsholmen.
Låter detta som en roll för dig? Skicka in din ansökan idag och bli en del av vårt framgångsrika team! I denna rekrytering samarbetar vi med Eclipse och hänvisar alla frågor till Anders Tegman, telefon 0709-481788.
Om Fastighetsägarna Service
Vi på Fastighetsägarna Service är experter på fastighetsförvaltning och vår passion är att förenkla och skapa framtidens fastighetsägande. Med 150 år i branschen vet vi vad som ska göras, och framför allt hur det ska göras på bästa sätt. Hos oss jobbar vi med hela förvaltningen, som juridiska konsultationer, ekonomisk och teknisk förvaltning samt försäljning av fastighetsprodukter. Vi omsätter i dagsläget 300 miljoner kronor per år och är 280 medarbetare.
Vi sitter alla samlade på Alströmergatan 14 på Kungsholmen och det är viktigt för oss att våra medarbetare mår bra – varje vecka finns ledarledda träningspass i samarbete med SATS i våra egna lokaler och vi har fullt utrustat och nyrenoverat gym. Du har dessutom tillgång till Fastighetsägarnas utbildningar.

Ansök nu

Interim redovisningsansvarig - start omgående

Läs mer Maj 14
Vi söker en självgående interim redovisningsansvarig med erfarenhet av redovisning enligt K2 och K3 för ett konsultuppdrag under minst 6 månader. I rollen kommer du att ansvara för redovisningen för ett flertal bolag inom koncernen. Du blir del av ett redovisningsteam och rapporterar till redovisningschefen och arbetar nära andra avdelningar för att säkerställa att alla redovisningsflöden hanteras korrekt och effektivt.
Arbetsuppgifter:
Självständigt redovisningsarbete för ett antal bolag inom koncernen
Löpande redovisning, avstämningar och månadsbokslut
Periodiseringar
Moms- och inkomstdeklarationer
Årsredovisningsarbete
Rapportera och säkerställa korrekthet i finansiell rapportering

Vi söker dig som:
Har erfarenhet och kompetens inom K2 och K3.
Har goda kunskaper inom hela redovisningsflödet, inklusive årsredovisning.
Är strukturerad och ordningssam

Meriterande:
Tidigare erfarenhet av redovisning i en koncernstruktur och koncerninterna mellanhavanden
Har erfarenhet av Visma Business och/eller Adra

Arbetet utgår från företagets kontor i Solna. Möjlighet till hybridarbete finns.
Välkommen med ansökan! Frågor om uppdraget besvaras på: oskar.windolf@newr.se

Ansök nu

Bolagsekonom till Fastighetsägarna Service

Läs mer Maj 15
Hos Fastighetsägarna Service arbetar vi mot tydliga mål och söker nya vägar för att nå nya höjder. Hos oss finns alla förutsättning för att prestera, trivas och växa.
Vi söker en serviceinriktad, lösningsorienterad och erfaren Bolagsekonom som vill vara en del av vårt dynamiska team. Du har en passion för ekonomi och vill arbeta i en miljö där du kan påverka och driva förbättringar.
Om rollen:
I rollen utgör du ankaret för just dina kunder och drivs av hög kundnöjdhet. Du kommer i nära samarbete med kunden hantera avancerade redovisningsfrågor, bokslut och årsredovisningar samt rapportering till kund och myndigheter. Vidare är du del i att utveckla befintliga system och processer. Du trivs att jobba mot deadlines och att ansvara för egna arbetsuppgifter samtidigt som du delar med dig av dina kunskaper till teamet.
Vi söker dig som:
Flera års erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete inkl. årsredovisning
Har erfarenhet från fastighetsbranschen eller arbeta från redovisningsbyrå
Är en initiativrik person som trivs med frihet under ansvar
Är en god kommunikatör och teamspelare
Har erfarenhet av koncernredovisning och K2/K3/RFR2

Har du erfarenhet av Unit4/UBW är det meriterande. Flera av våra kunder har internationell prägel varför du behöver hantera engelska mycket bra i tal och skrift.
Vi erbjuder:
En stimulerande arbetsmiljö med möjlighet att påverka och förändra. Du får frihet under ansvar och möjlighet att utvecklas och växa inom företaget. Du kommer att vara en del av ett engagerat och stöttande team med kontor på Kungsholmen.
Låter detta som en roll för dig? Skicka in din ansökan idag och bli en del av vårt framgångsrika team! I denna rekrytering samarbetar vi med Eclipse och hänvisar alla frågor till Anders Tegman, telefon 0709-481788.
Om Fastighetsägarna Service
Vi på Fastighetsägarna Service är experter på fastighetsförvaltning och vår passion är att förenkla och skapa framtidens fastighetsägande. Med 150 år i branschen vet vi vad som ska göras, och framför allt hur det ska göras på bästa sätt. Hos oss jobbar vi med hela förvaltningen, som juridiska konsultationer, ekonomisk och teknisk förvaltning samt försäljning av fastighetsprodukter. Vi omsätter i dagsläget 300 miljoner kronor per år och är 280 medarbetare.
Vi sitter alla samlade på Alströmergatan 14 på Kungsholmen och det är viktigt för oss att våra medarbetare mår bra – varje vecka finns ledarledda träningspass i samarbete med SATS i våra egna lokaler och vi har fullt utrustat och nyrenoverat gym. Du har dessutom tillgång till Fastighetsägarnas utbildningar.

Ansök nu

Interim Senior Redovisningsekonom till internationellt bolag inom finans

Läs mer Maj 14
Vi söker omgående en erfaren Redovisningsekonom för ett spännande interimsuppdrag hos ett internationellt bolag inom finansbranschen. Här får du arbeta på en arbetsplats med högt tempo och ta stort ansvar för redovisning, rapportering och klientkontakt. 
Var? Stockholm  När? Omgående Anställningsform? Konsultuppdrag via Delta Consulting
Om rollen
Vi söker dig som har en stark redovisningsbakgrund och erfarenhet av klientkontakt, samt är bekväm med att arbeta i en komplex och snabbrörlig miljö. I denna roll kommer du att hantera redovisning och rapportering samt arbeta nära kunder och investerare.
Exempel på arbetsuppgifter:
Löpande redovisning och bokslut
Upprättande av årsredovisningar och deklarationer
Hantering av klient- och investerarrapportering
Analys och avstämning av finansiella rapporter

Vi söker dig som:
Har erfarenhet som Client Accountant, Fund Accountant eller Senior Redovisningskonsult med kunder inom finans eller liknande
Har mycket god förståelse för redovisning
Är självgående, lösningsorienterad och trygg i kundkontakt
Behärskar svenska och engelska flytande
Trivs i en arbetsmiljö med högt tempo

Har vi ringat in din person? Kul! Din inställning och personlighet kommer vara avgörande för din framgång. 
Välkommen in med din ansökan så pratar vi mer. Då urval och intervjuer sker löpande kan tjänsten tillsättas innan annonsen har löpt ut. Titta även på andra tjänster som vi har på vår karriärsida!
careers.deltaconsulting.se
Vid frågor, kontakta Olle Olsson på olle@deltaconsulting.se. Välkommen med din ansökan!
Om Delta Consulting Vi på Delta Consulting hjälper våra kunder med rätt kompetens för långsiktig framgång och våra kandidater att ta nästa steg i karriären - oavsett om de är nyexaminerade, en specialist eller en erfaren ledare! Vi gör skräddarsydda konsult- & rekryteringslösningar för varje behov.
Delta Consulting har specialiserade team internt som arbetar proaktivt och jobbar inom följande områden: - Ekonomi & Lön - Bank, Finans & Försäkring - Administration & Kundsupport Vår vision är ’att skapa lyckligare arbetsplatser’ och vår Logga (Delta = ?) representerar positiv förändring. Genom våra värderingsgrunder vill vi skapa positiv förändring i medarbetares vardag, som ska mynna ut i förhöjt välmående, högre produktivitet, ökat värdeskapande och mer framgångsrika organisationer.

Ansök nu

Interim senior redovisningsekonom - start omgående

Läs mer Maj 15
Vi söker en självgående interim senior redovisningsekonom med erfarenhet av redovisning enligt K2 och K3 för ett konsultuppdrag under minst 6 månader. I rollen kommer du att ansvara för redovisningen för ett flertal bolag inom koncernen. Du blir del av ett redovisningsteam och rapporterar till redovisningschefen och arbetar nära andra avdelningar för att säkerställa att alla redovisningsflöden hanteras korrekt och effektivt.
Arbetsuppgifter:
Självständigt redovisningsarbete för ett antal bolag inom koncernen
Löpande redovisning, avstämningar och månadsbokslut
Periodiseringar
Moms- och inkomstdeklarationer
Årsredovisningsarbete
Rapportera och säkerställa korrekthet i finansiell rapportering

Vi söker dig som:
Har erfarenhet och kompetens inom K2 och K3.
Har goda kunskaper inom hela redovisningsflödet, inklusive årsredovisning.
Är strukturerad och ordningssam

Meriterande:
Tidigare erfarenhet av redovisning i en koncernstruktur och koncerninterna mellanhavanden
Har erfarenhet av Visma Business och/eller Adra

Arbetet utgår från företagets kontor i Solna. Möjlighet till hybridarbete finns.
Välkommen med ansökan! Frågor om uppdraget besvaras på: oskar.windolf@newr.se

Ansök nu

Andra jobb i Stockholm från People of Interim & Finance Sweden AB

Nedan visas andra jobb i Stockholm från People of Interim & Finance Sweden AB .

Interim Group Controller

Accounting controller
Läs mer Maj 13
Interim Group Controller – driva förändring och effektivisering i svenskfokuserad koncern

Vill du vara med och bygga upp något spännande i ett bolag med stor potential på den svenska marknaden? Vår kund har påbörjat en strategisk omställning med tydligt fokus på effektivisering, förenkling och tillväxt – och söker nu en interim Group Controller som vill ta ansvar för att utveckla och förbättra koncernens redovisnings- och rapporteringsprocesser.

Start-längd: Omgående, 6+ månader.

Palts: Centralt i Stockholm, hybrid 2 dagar distans resten på kontoret.

I rollen rapporterar du till CFO och har en nyckelroll i att driva finansiella processer framåt. Du kommer arbeta nära verksamheten och säkerställa en stabil och framtidssäkrad grund i koncernens redovisning.

Om uppdraget:

Bolaget har nyligen förändrat sin strategi och fokuserar nu nästan helt på den svenska marknaden, där 90–95 % av omsättningen genereras. Tidigare fanns verksamhet i flera länder, men en stor del har nu avvecklats. Idag består koncernen främst av bolag i Sverige, Danmark och UK. Verksamheten är inte särskilt komplex, men kräver god kännedom om koncernredovisning och konsolidering.

Rätt person för rollen är någon som är framåtlutad i sitt sätt att arbeta med processer, som trivs med att skapa ordning och struktur, och som ser möjligheter i att effektivisera genom system – där “bulken” av arbetet ska hanteras smart. Rollen passar dig som inte bara kan koncernredovisning, utan också vill bidra till att bygga upp något bättre.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

Övergripande ansvar för koncernens redovisning och rapportering
Sammanställning och kvalitetssäkring av dotterbolagens finansiella rapporter
Kvartalsrapportering och stöd vid bokslut
Hantering av skatteberäkningar i konsoliderad form
Säkerställande av årsredovisningar enligt IFRS
Kontaktperson gentemot dotterbolag samt revisorer
Förbättringsarbete inom rapporteringsprocesser och system


Vem vi söker:

Vi söker dig som har:

Relevant akademisk examen inom ekonomi
Flera års erfarenhet av koncernredovisning, gärna från internationella koncerner
God förståelse för IFRS och erfarenhet av årsredovisningar i enlighet med dessa
Vana att arbeta med eller granska skatteberäkningar
Erfarenhet av att arbeta med konsolideringssystem, gärna Cognos
En proaktiv och lösningsorienterad inställning till process- och systemförbättringar
Mycket goda kunskaper i Excel
Flytande svenska och engelska


Vi tror att du:

Är självgående och trygg i din redovisningskompetens
Vill vara med och utmana status quo
Trivs i bolag där förändring och förbättring står högt på agendan
Har en stark helhetssyn och god samarbetsförmåga

People of Finance & Interim

Denna tjänsten är ett uppdrag på cirka 6 månader med trolig förlängning. För frågor om uppdraget kontakta oss. Vi intervjuar löpande så varmt välkommen med din ansökan snarast, rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

People of Finance är rekryterings- och konsultföretaget för marknadens mest eftertraktade kandidater och företag. Att söka denna möjlighet genom oss ger rätt person goda möjligheter till en spännande karriärutveckling – både nu och i framtiden. Vi sitter med fler spännande interimsuppdrag samt rekryteringar och genom att söka en roll genom oss kan också fler intressanta möjligheter dyka upp, utöver denna möjlighet. Glöm inte att följa vår nya LinkedIn för att ta del av spännande uppdrag och karriärmöjligheter - klicka här för att följa.



Vi ser fram emot din ansökan!

Sökord: koncernredovisning, CFO, Group Controller, Group Accountant, Financial Controller, Redovisning, ekonomi, redovisningsekonom

Ansök nu

Redovisningsekonom till kund inom skönhet och vård

Redovisningsekonom
Läs mer Maj 16
Redovisningsekonom med helhetsansvar i växande bolag med internationellt fokus

Är du en erfaren redovisningsekonom som söker en bred roll i ett bolag med stark tillväxt, global närvaro och ett tydligt fokus på hållbarhet och samhällsengagemang? Då kan detta vara nästa steg för dig. Vi söker nu en trygg och proaktiv ekonom som vill ta ett helhetsansvar inom redovisning och bli en viktig del av ett sammansvetsat, värderingsdrivet team. Du kommer att vara involverad i både operativa och utvecklande ekonomiprocesser, med nära samarbete både inom ekonomifunktionen och med andra delar av organisationen – såväl i Sverige som internationellt.

Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar bland annat:

Hantering och kvalitetssäkring av leverantörsreskontra samt uppsättning av nya leverantörer
Avstämning av balanskonton i samband med månadsbokslut
Underlag och stöd i EU-momsrapportering (utförs av extern part)
Kassaflödeshantering och treasury-frågor, inklusive valuta- och bankadministration
Förberedelse av löneunderlag för Sverige och UK (slutförs externt)
Driva förbättringsinitiativ inom redovisningsrutiner och ekonomiprocesser
Säkerställa extern rapportering till myndigheter som Skatteverket, Bolagsverket och SCB


Tjänsten är en direktrekrytering till kund och inte ett konsultuppdrag. Bolaget har sitt kontor i centrala Stockholm, nära Östermalmstorg.

Din profil
För att lyckas i rollen ser vi att du har minst fem års erfarenhet inom redovisning, gärna från en föränderlig och tillväxtorienterad verksamhet. Du är väl insatt i K3 och har erfarenhet av både bokslut och årsredovisningar. Det är meriterande om du tidigare arbetat i branscher med inslag av lagerhantering, import/export eller e-handel.

Vidare ser vi gärna att du har:

God förståelse för EU-moms
Vana att arbeta i Excel eller Google Sheets
Erfarenhet av affärssystemet Microsoft Business Central är ett plus
Grundläggande förståelse för löneprocesser
Flytande kunskaper i svenska och engelska, både muntligt och skriftligt

Vem är du?

Du är en person som gillar att ta ansvar, arbeta strukturerat och vara en del av ett team där alla bidrar. Du är noggrann, lösningsorienterad och trivs i ett högt tempo där förändring är en naturlig del av vardagen. Din nyfikenhet och vilja att förbättra gör dig till en viktig kraft i bolagets fortsatta tillväxt.

Hos vår kund får du arbeta i en organisation där kultur och värderingar står i centrum. Här finns stort engagemang, snabba beslutsvägar och möjlighet att påverka – både i vardagen och i din egen utveckling.
Vi ser fram emot din ansökan!

Sökord: redovisningsekonom, redovisning, redovisningsansvarig, redovisningskonsult, controlling, analys, affärsutveckling, ekonomi, rekrytering

Ansök nu

Redovisningsspecialist till välkänt bolag

Redovisningschef
Läs mer Maj 16
Trivs du med att lösa redovisningstekniska utmaningar, tolka nya regelverk och stödja kunder och kollegor när de behöver expertkunskap? Har du ett genuint intresse för redovisningstekniska frågor och trivs i en entreprenöriell miljö där du får vara med och skapa? Då kan detta vara rollen för dig! 

Om rollen
Vi söker nu en redovisningsspecialist till en av marknadens ledande aktörer inom ekonomi- och finanstjänster. Här får du möjlighet att arbeta i en dynamisk och framåtblickande organisation som kombinerar professionalism med en stark teamkänsla. Bolaget är en fullservicebyrå i toppklass som konsekvent rankas högt i kundundersökningar och som erbjuder en utvecklande miljö där du får möjlighet att växa både tekniskt och strategiskt.

Som en följd av ett ökat kundinflöde utökar vår kund nu teamet och letar därför efter ytterligare en som är eller vill bli redovisningsspecialist. Som redovisningsspecialist har du en varierande roll med många projekt i gång samtidigt. Du blir en del av ett team bestående andra redovisningsspecialister som du jobbar nära. En stor del av rollen innebär att stötta bolagets revisorer med komplexa redovisningsfrågor eller hjälpa andra kollegor internt. Du har även kontakt direkt med bolagets kunder och utöver detta kommer du även att kvalitetsgranska och upprätta finansiella rapporter. Kunderna varierar i storlek, alltifrån stora internationella noterade bolag till mindre K2- och K3-bolag. I rollen ingår det även att bevaka redovisningsnyheter, skriva artiklar och delta på exempelvis seminarier för att kunna förmedla kunskap och öka kompetens internt är en viktig del. Du kommer även att ha en nyckelroll i att analysera och implementera nya redovisningsregler och rapporteringskrav.

Kort och gott – vi söker dig som gillar att grotta ner dig i lagar, regler och nyheter inom redovisning – du nöjer dig inte med att bara genomföra bokslutet, utan vill förstå och analysera på djupet. Du är en person som trivs i en entreprenöriell miljö där processerna inte är lika fyrkantiga som på större byråer – här får du vara med och skapa!

Är detta du?
Jobbar du som redovisningsspecialist idag eller är du revisor och vill fortsätta specialisera dig inom redovisningstekniska frågor och regelverk? Eller jobbar du med liknande frågor idag på en ekonomi- eller finansfunktion men vill ta steget till en av Sveriges ledande konsultbyråer och få möjligheten att fortsätta bygga dina kunskaper ytterligare?

Vi söker dig som är duktig på IFRS och gärna arbetat med IFRS-konverteringar och övergångar mellan K2- och K3-regelverken. Du har även god kunskap inom koncernredovisning. Du behöver även ha god koll på teori för att kunna stötta och utbilda kollegor internt och därmed besitta förmågan att hålla dig uppdaterad gällande de olika regelverken. Meriterande om du stött på finansiella bolag och digital inrapportering av årsredovisningar för noterade bolag. Du behöver vara van att läsa och förstå redovisningsregelverk och analysera och tolka dessa. Du är också van vid att upprätta eller gå igenom företags finansiella rapporter.

För att ta dig an rollen som redovisningsspecialist behöver du även vara duktig på att bygga relationer, då rollen innefattar intern och extern kommunikation. Du gillar att arbeta i högt tempo och arbeta självständigt likväl i team. Du tar egna initiativ och besitter en hög prioriteringsförmåga. Du har framförallt ett stort driv och vill leva upp till värdeorden: relation, fokus, mod och relevans. 

Du har/är dessutom:

Har en högskoleutbildning inom ekonomi/redovisning
Har erfarenhet som redovisningsspecialist eller liknande alternativt är revisor samt ett stort intresse och/eller erfarenhet av redovisningsfrågor
Har arbetat med IFRS och regelverkskonverteringar
Har goda kunskaper i svenska och engelska

Vi svarar gärna på frågor

För frågor om tjänsten kontakta Marcus Ström på 070-857 50 05 eller marcus.strom@peopleoffinance.se. Vi intervjuar löpande så varmt välkommen med din ansökan snarast. Tyvärr har vi inte möjlighet att ta emot ansökningar via mejl.

People of Finance & Interim, en fortsättning på Talents of Sweden är rekryterings- och konsultföretaget för marknadens mest eftertraktade kandidater och företag. Att söka denna möjlighet genom oss ger rätt person goda möjligheter till en spännande karriärutveckling – både nu och i framtiden. Vi sitter med fler spännande interimsuppdrag samt rekryteringar och genom att söka en roll genom oss kan också fler intressanta möjligheter dyka upp, utöver denna möjlighet. Glöm inte att följa vår LinkedIn för att ta del av spännande uppdrag och karriärmöjligheter – klicka här för att följa.

Vi ser fram emot din ansökan!

Sökord: redovisning, redovisningsspecialist, rådgivning, revision, auktoriserad revisor, internationellt, k2, k3, ifrs, swedish gaap, accounting, accounting specialist, accountant, revisionsbyrå, byrå, jobb, rekrytering

Ansök nu

Koncerncontroller till värderingsstyrd koncern i stark tillväxt

Koncerncontroller
Läs mer Maj 9
Vill du arbeta i ett bolag med starka värderingar, stort hållbarhetsfokus samt i en kultur där samarbete och trivsel står i centrum? Nu söker vi en affärsnära och analytisk Koncerncontroller som vill vara med och utveckla en väletablerad koncern med stark ägare och långsiktiga ambitioner.

Om rollen
Som koncerncontroller får du en nyckelroll i koncernens finansiella styrning. Du arbetar både operativt och strategiskt med analyser, rapportering, budget- och prognosprocesser samt följer upp resultatutveckling. Rollen innebär nära samarbete med ledningen, ekonomichefer i dotterbolagen och koncerngemensamma funktioner. Du rapporterar till Chef Koncerncontrolling och blir en del av ett erfaret och engagerat team.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar:

Löpande finansiell rapportering, analyser och resultatuppföljning
Budget- och prognosarbete på både moderbolags- och koncernnivå
Framtagning av månads- och kvartalsrapporter samt nyckeltalsanalys
Samverkan med koncernens bolag och funktioner samt medverkan i ekonomiska utredningar och projekt
Arbeta i Excel-baserade modeller och mallar samt visualisera underlag på ett tydligt sätt

Vi söker dig som:
Har 3–5 års erfarenhet inom ekonomi, t.ex. från revision följt av controllerroll, gärna i koncernmiljö
Har en akademisk examen inom ekonomi
Trivs med att arbeta både självständigt och tillsammans med andra
Är trygg i att analysera stora mängder data och van att presentera dina slutsatser på ett pedagogiskt sätt
Har lätt för att se både helhet och detaljer, är strukturerad och prestigelös
Har god Excel-vana och erfarenhet av att arbeta med mallar och manuella processer
Är kommunikativ, lösningsorienterad och bygger lätt förtroende i organisationen


Du får arbeta i ett bolag med långsiktig ägare, stor flexibilitet i vardagen och en arbetsmiljö där din kompetens tas till vara. Här finns möjlighet att påverka och utvecklas i takt med verksamheten, både professionellt och personligt.

Vi svarar gärna på frågor
För frågor om tjänsten kontakta Marcus Ström på 070-857 50 05 eller marcus.strom@peopleoffinance.se. Vi intervjuar löpande så varmt välkommen med din ansökan snarast. Tyvärr har vi inte möjlighet att ta emot ansökningar via mejl.

People of Finance & Interim är rekryterings- och konsultföretaget för marknadens mest eftertraktade kandidater och företag. Att söka denna möjlighet genom oss ger rätt person goda möjligheter till en spännande karriärutveckling – både nu och i framtiden. Vi sitter med fler spännande interimsuppdrag samt rekryteringar och genom att söka en roll genom oss kan också fler intressanta möjligheter dyka upp, utöver denna möjlighet. Glöm inte att följa vår LinkedIn för att ta del av spännande uppdrag och karriärmöjligheter – klicka här för att följa.

Vi ser fram emot din ansökan!

Sökord: koncerncontroller, controller, financial controller, redovisningscontroller, revision, controlling, analys, affärsutveckling, redovisning, ekonomi,

Ansök nu

Interim CFO till bolag i noterad miljö med global närvaro

Ekonomikonsult
Läs mer Maj 9
Interim CFO till internationellt bolag i förändring – med sikte på börsfärdighet

Vi söker nu en senior Interim CFO till ett bolag med verksamhet i flera europeiska länder samt produktions- och utvecklingsenhet i Asien. Företaget har en tydlig global närvaro och är vana vid att navigera i komplexa regulatoriska miljöer. Kulturen präglas av ansvarstagande, transparens och samarbete.

Bolaget står inför en omfattande förändringsresa med målet att bli börsfärdigt, vilket innebär att arbetet med struktur, rapportering och intern kontroll kommer vara centralt framåt. Som interim CFO får du en nyckelroll i att driva detta arbete framåt. Du ansvarar också för proaktivt kassaflödesarbete, säkerställer att bolaget har en hållbar likviditetsplan, och ger ledningen löpande insikt i finansiella nyckeltal och prognoser.

Om uppdraget:

I rollen som interim CFO får du tillsammans med VD helhetsansvar för den finansiella funktionen. Du säkrar korrekt årsbokslut och årsredovisning, balans räkning, leder teamet genom förändring och fungerar som ett strategiskt stöd till VD och ledning. En viktig del av uppdraget blir att utveckla finansiella rutiner och processer för att möta krav från ägare, revisorer och i framtiden – marknaden.

Vi söker dig som har:
Finansiell redovisningskompetens, inklusive erfarenhet av att självständigt ansvarat för bokslut och finansiella rapporter.
Internationell erfarenhet, gärna från verksamhet där man har hanterat lager, men även från retail/logistikintensiva branscher.
Operativ handlingskraft – du är en doer som trivs med att kavla upp ärmarna och lösa problem nära verksamheten.
Tryggt ledarskap i förändring, och van att strukturera upp ekonomiavdelningar i tillväxt- eller transformationsfaser.
Erfarenhet från börsnoterade bolag och god förståelse för krav kopplade till noterad miljö (IFRS, intern kontroll, governance).
Kommunikativ förmåga att samverka med såväl interna team som externa parter såsom revisorer, styrelse och internationella kontakter.

Meriterande:
Erfarenhet av att ta bolag till börsen (IPO).
Bakgrund i turn-around-case eller transformationsprojekt där du varit med och rustat bolag inför tillväxt, nya krav eller ägarförändringar.

Uppdraget:
Start: Relativt Omgående
Omfattning: Heltid
Plats: Centralt, Huvudkontor i Stockholm, internationell samverkan
Längd: Initialt 6 månader, med möjlighet till förlängning

Vi svarar gärna på frågor

För frågor om tjänsten kontakta Andreas Alexander, andreasalexander@peopleoffinance.se. Vi intervjuar löpande så varmt välkommen med din ansökan snarast. Tyvärr har vi inte möjlighet att ta emot ansökningar via mejl.

People of Finance & Interim är rekryterings- och konsultföretaget för marknadens mest eftertraktade ekonomer och företag. Att söka denna möjlighet genom oss ger rätt person goda möjligheter till en spännande karriärutveckling – både nu och i framtiden. Vi sitter med fler spännande interimsuppdrag samt rekryteringar och genom att söka en roll genom oss kan också fler intressanta möjligheter dyka upp, utöver denna möjlighet. Glöm inte att följa vår LinkedIn för att ta del av spännande uppdrag och karriärmöjligheter – klicka här för att följa.

Vi ser fram emot din ansökan!

Sökord: ekonomichef, CFO, IPO, controller, financial controller, redovisningscontroller, revision, controlling, analys, affärsutveckling, redovisning, ekonomi,

Ansök nu

Redovisningsekonom till snabbväxande bolag med internationell prägel

Redovisningsekonom
Läs mer Maj 2
Om möjligheten

Nu söker vi en självgående och strukturerad redovisningsekonom som vill vara med och bidra i ett bolag med stark tillväxt, internationell närvaro och ett stort engagemang för hållbarhet, community och utveckling. Här får du möjlighet att arbeta brett inom ekonomi och vara en nyckelperson i ett dynamiskt och värderingsstyrt team. I rollen som redovisningsekonom får du ett helhetsansvar för kundreskontra, bankavstämningar och rapportering kopplat till bolagets svenska verksamhet. Du kommer att arbeta nära kollegor inom ekonomi såväl som tvärfunktionellt inom organisationen – både i Sverige och internationellt.

Exempel på arbetsuppgifter är:

Hantera leverantörsreskontra och säkerställa korrekt uppsättning av nya leverantörer
Genomföra månadsavstämningar av balanskonton
Assistera i momsrapportering inom EU (färdigställs av extern part)
Kassahantering & treasury, inklusive valutatransaktioner och bankbehörigheter
Förbereda löneunderlag för Sverige och Storbritannien (slutförs externt)
Driva förbättringar inom redovisningsprocesser
Ansvara för löpande extern rapportering till myndigheter (Skatteverket, Bolagsverket, SCB)


Detta är en rekrytering till kund, dvs inte ett konsultuppdrag, lönen är ca 45-50 tkr och bolaget sitter vid Östermalmstorg.

Känner du igen dig?
Vi söker dig som har minst fem års erfarenhet inom redovisning, gärna från en snabbföränderlig miljö. Du har goda kunskaper i svenska redovisningsprinciper enligt K3 och har ett intresse för både analys och system. Noggrannhet och ansvarstagande är naturliga delar av ditt arbetssätt, och du har god vana vid att arbeta i Excel eller Google Sheets. Du har erfarenhet av både bokslutsarbete och årsredovisning, samt kännedom om EU-moms, exempelvis OSS, VOEC och EC Sales List. Har du dessutom arbetat inom detaljhandel med inslag av lager, frakt eller import/export ses det som en fördel. Det är meriterande om du har erfarenhet av affärssystemet Microsoft Business Central. Grundläggande förståelse för löneadministration är önskvärt, och du behärskar både svenska och engelska flytande i tal och skrift.

Vi tror att du är nyfiken, noggrann och samarbetsvillig med förmågan att ta ansvar och driva arbetet framåt. Du trivs i en snabb och utvecklingsintensiv miljö där det du gör verkligen spelar roll. Du motiveras av att bidra, lösa problem och arbeta strukturerat i en föränderlig vardag. Du får en central roll i ett bolag där du får möjlighet att påverka, utvecklas och vara med på en spännande tillväxtresa. Här är kulturen värderingsstyrd, tempot högt och teamet både engagerat och stöttande. För rätt person finns goda möjligheter att växa med företaget.

Vi svarar gärna på frågor
För frågor om tjänsten kontakta Marcus Ström på 070-857 50 05 eller marcus.strom@peopleoffinance.se. Vi intervjuar löpande så varmt välkommen med din ansökan snarast. Tyvärr har vi inte möjlighet att ta emot ansökningar via mejl.

People of Finance & Interim är rekryterings- och konsultföretaget för marknadens mest eftertraktade kandidater och företag. Att söka denna möjlighet genom oss ger rätt person goda möjligheter till en spännande karriärutveckling – både nu och i framtiden. Vi sitter med fler spännande interimsuppdrag samt rekryteringar och genom att söka en roll genom oss kan också fler intressanta möjligheter dyka upp, utöver denna möjlighet. Glöm inte att följa vår LinkedIn för att ta del av spännande uppdrag och karriärmöjligheter – klicka här för att följa.

Vi ser fram emot din ansökan!

Sökord: redovisningsekonom, redovisning, redovisningsansvarig, redovisningskonsult, controlling, analys, affärsutveckling, ekonomi, rekrytering

Ansök nu