Stockholm: Project contract & Export control manager

Hitta ansökningsinfo om jobbet Project contract & Export control manager i Stockholm. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Stockholm inom den kategorin.

Publicerad: 2024-09-04 // Varaktighet: Heltid

OHB är ett av få bolag i Sverige som arbetar med satellitutrustning och erbjuder nu en unik möjlighet att bli en del av en riktigt spännande bransch. Som Project contract & Export control manager kommer du att ansvara för att skapa och förhandla avtalshandlingar för vår upphandling av satellitutrustning. Det innebär bland annat att du kommer att vara involverad i att utforma och förhandla avtal med leverantörer i både Europa och USA.

Som en del av vårt team kommer du även att ha följande ansvarsområden:

• Ansvar för avtalsramen för pågående projekt.
• Hantering av sekretessavtal och support för ändringsfrågor.
• Fungera som gränssnitt mot avtalsavdelningen på koncernnivå.
• Vara primär kontaktpunkt för intern efterlevnad av exportregler.
• Genomföra regelbundna revisioner och bedömningar för att identifiera efterlevnadsrisker och implementera korrigeringar.

 

För att trivas och lyckas i denna roll ser vi att du har tidigare erfarenhet av att genomföra avtalshandlingar samt av att hantera kontrakt och exportlicenser inom högteknologiska projekt. Du har expertkunskap inom svensk lagstiftning, tidigare erfarenhet av upphandlingar utanför Sverige och förmågan att vidareutveckla interna processer kring avtalshantering. Du har en stark förmåga att bygga och underhålla kundrelationer samt ingå överenskommelser. Vi ser även att du har universitetsexamen, medlemskap i EU eller NATO samt är flytande i svenska och engelska (arbetsspråk). Denna position erbjuder en unik möjlighet att arbeta med högteknologiska avtal och upphandling inom ett internationellt sammanhang. Genom att arbeta med avtal och upphandling inom detta ovanliga men spännande område kommer du att förvärva extremt högteknologisk kunskap. Du kommer att arbeta i ett internationellt sammanhang och ha möjlighet att knyta kontakter med kollegor från olika länder. Detta ger dig en bredare förståelse för globala affärsmiljöer och kulturella skillnader. Du erbjuds en plats på kontoret i Kista med fina förmåner och flexibla arbetstider.

I den här processen samarbetar OHB Sweden med Jurek Recruitment and Consulting och vid eventuella frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Matilda Thelin på matilda.thelin@jurek.se eller ansvarig Researcher Nina Hallin på nina.hallin@jurek.se.
Då urvalsprocessen sker löpande är du varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se.

OHB Sweden AB is a subsidiary of the German OHB SE. It was created in 2011 when OHB Sweden took over the entire business of the former SSC (Swedish Space Corporation) Space Systems division. OHB Sweden also took over the absolute majority of the personnel and thereby the long and extensive experiences (all the way back to the early 80th) in all areas of satellite system design, development and operations. In being a company with a long space experience, OHB Sweden has the capability to carry out complete space missions for its customers all the way from studies up to and including operations in orbit. OHB Sweden is also proud of its ability of taking an active role in the actual creation of missions together with end-users and industrial partners. From the fantastic heritage from Swedish satellites such as Viking, Freja and Odin, through propulsion and AOCS subsystem deliveries to ESA missions, we are now also Prime contractor for the Arctic Weather Satellite ESA mission. With our InnoSat platform, we are part of the cost-effective "new-space" approach where speed, agility and cost effectiveness are key ingridients to success. Our vision is also to play a major role in small satellite constellations. We are very proud of the commitment, enthusiasm and dedication of our teams. Accordingly, we see it as our central task to preserve this corporate culture. We are committed to continue this work and expand our horizons and are looking forward to many more decades of successful space business.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Stockholm som Bokförare

Nedan visas andra jobb i Stockholm som Bokförare.

Redovisningsekonom

Läs mer Maj 14
Arbetsbeskrivning
Är du en erfaren redovisningsekonom med goda kunskaper inom statlig redovisning och systemen U4 Agresso och Proceedo? Vill du bidra till att stärka den demokratiska insynen och en effektiv förvaltning i staten? Då kan detta vara uppdraget för dig!


Randstad Finance söker nu en engagerad och noggrann Redovisningskonsult för ett spännande konsultuppdrag hos vår kund Riksrevisionen. Du kommer att bli anställd av oss på Randstad Finance och arbeta i Riksrevisionens moderna lokaler på Sankt Eriksgatan 117 i Stockholm. För närvarande finns möjlighet att arbeta upp till två dagar i veckan på distans efter överenskommelse. Riksrevisionens uppgift är att granska hur statens pengar används, redovisas och hur effektivt de används. Genom oberoende revision bidrar Riksrevisionen till att stärka den demokratiska insynen, en god resursanvändning och en effektiv förvaltning inom staten. Utöver detta har Riksrevisionen en omfattande internationell verksamhet där de representerar Sverige och stödjer utvecklingen av revisionsmyndigheter i andra länder.

Ansvarsområden
Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att inkludera:
Löpande arbete i U4 Agresso och Proceedo
Hantering av kund- och leverantörsreskontra
Behandling av reseräkningar och utlägg
Tidredovisning samt hantering av in- och utbetalningar
Huvudbokföring samt kassa- och bankavstämningar
Avstämningar, felsökningar och kontroller
Medverkan i månadsbokslut, årsbokslut och periodavslut

Uppdragets detaljer:
Startdatum: Preliminärt 2025-06-10
Slutdatum: 2025-12-31 (med möjlighet till förlängning med 3 x 3 månader)
Omfattning: Heltid (100%), 08:00-17:00
Plats: Riksrevisionen, Sankt Eriksgatan 117, Stockholm (med möjlighet till distansarbete upp till två dagar/vecka efter överenskommelse)

Är du den vi söker? Skicka in din ansökan redan idag!

Kvalifikationer
SKA-krav
Högskoleutbildning inom ekonomi eller likvärdig utbildning (exempelvis yrkeshögskola)
Minst fem (5) års relevant arbetslivserfarenhet inom redovisning och bokföring
Goda kunskaper i MS Office eller motsvarande program
Mycket goda kunskaper i bokföringssystemen U4 Agresso och Proceedo
Erfarenhet av redovisning inom statlig sektor
Utmärkt förmåga att kommunicera på svenska i tal och skrift

Meriterande:
a. Minst tio (10) års arbetslivserfarenhet av liknande arbetsuppgifter
b. Minst tre (3) års erfarenhet av liknande arbete inom en statlig myndighet
c. Genomfört minst ett (1) uppdrag inom statlig myndighet som varat i minst ett (1) år under de senaste tre åren (referensuppdrag kan vara pågående)
d. Mycket god samarbetsförmåga, är lyhörd, noggrann, ansvarsfull och har en hög servicekänsla


För att styrka kraven under meriterande punkter a-c behöver du kunna ange aktuell referens. Kravet under meriterande punkt d kommer att bedömas under intervjun.

Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Ansök nu

Senior Redovisningsekonom till Rediem Capital

Läs mer Mar 19
Rediem Capital är ett nystartat bolag med fokus på hantering av icke-presterande lån (NPL) med ambitionen att bli en ledande aktör inom vår nisch. Vi söker nu en engagerad senior redovisningsekonom som vill vara med på en spännande resa och få stor möjlighet att bidra och utvecklas.

I denna roll kommer du att ingå i finansfunktionen där du spelar en nyckelroll i att säkerställa redovisning och finansiella processer. Du kommer att arbeta nära våra experter inom risk, affärsutveckling och inköp av portföljer och rapporterar direkt till bolagets CFO.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

• Löpande redovisning
• Månads-, kvartals och årsbokslut.
• Presentera analyser och rekommendationer till ledningen för att stödja strategiska beslut.
• Bidra till utveckling och digitalisering av manuella bokföringsprocesser och rutiner.

Kvalifikationer

• Flera års erfarenhet av redovisning, gärna med tidigare erfarenhet från bank, finans eller revision.
• Erfarenhet av företag med tillgångar och skulder i flera valutor.
• Gedigen erfarenhet av att hantera ett stort antal händelser ur ett redovisningsperspektiv.
• Förmåga att arbeta självständigt och ta egna initiativ.
• God förmåga att kommunicera resultat- och balansräkningsanalyser på ett tydligt sätt.
• Akademisk examen inom redovisning är meriterande, liksom erfarenhet av Microsoft Business Central

Vad vi erbjuder

Du erbjuds en plats i ljusa och trevliga lokaler, centralt beläget på Kungsgatan i Stockholm och med möjlighet till flexibilitet, i en stimulerande och utvecklande arbetsmiljö. Hos Rediem får du möjligheten att arbeta i en mindre organisation där dina insatser direkt påverkar verksamhetens framgång och tillväxt och där du får vara med och forma arbetssätt och processer. Vi har kollektivavtal enligt Almega/Unionen.

I den här rekryteringen samarbetar Rediem Capital med Jurek Finance och vid eventuella frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Matilda Thelin på matilda.thelin@jurek.se. Då urvalsprocessen sker löpande är du varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se.

Om oss

Vår målsättning är att bli en Specialised Debt Restructurer (SDR), vilket innebär att vi på ett effektivt sätt kan förvärva, förvalta och omstrukturera NPL-portföljer. I dagsläget förvaltar vi portföljer inom Europa och organisatoriskt är vi ett litet och dynamiskt team som tillsammans bygger upp verksamheten. Vill du veta mer om oss, besök gärna vår hemsida på www.rediemcapital.com.

Ansök nu

Bokförare till Sabina AI 50 % tjänst

Läs mer Apr 1
Bokförare

Är du en noggrann och erfaren bokförare med goda kunskaper i Fortnox? Vi söker nu en bokförare på deltid (50 %) till vårt team för att hantera bokföring och ekonomiadministration för våra interna bolag.
Om tjänsten Som bokförare hos oss kommer du att arbeta inhouse och ansvara för den löpande bokföringen, ekonomisk administration samt hantering av årsredovisningar och rapportering. Du blir en viktig del av vårt ekonomiteam och bidrar till att säkerställa en korrekt och effektiv ekonomihantering.
Arbetsuppgifter:
Löpande bokföring för våra interna bolag
Upprättande av månads- och årsbokslut
Hantering av moms- och skattedeklarationer
Arbete med årsredovisningar och rapportering
Hantering av leverantörs- och kundreskontra
Övrig ekonomiadministration
Vi söker dig som:
Har erfarenhet av bokföring och ekonomihantering
Har goda kunskaper i Fortnox
Är noggrann, strukturerad och ansvarstagande
Har erfarenhet av att hantera flera bolag samtidigt
Är självgående och trivs med att arbeta i en dynamisk miljö
Meriterande:
Erfarenhet av arbete med årsredovisningar
Kunskap inom löneadministration
Erfarenhet av att arbeta med tillväxtbolag
Vi erbjuder:
En flexibel deltidsanställning på 50 %
Möjlighet att vara en del av ett växande företag med stark entreprenörsanda
En modern arbetsplats i Slagsta Strand
Ansökan Låter detta som något för dig? Skicka in din ansökan med CV och personligt brev snarast möjligt. Vi hanterar ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Välkommen till Sabina AI!


Färdigheter: Excel & datahantering, Bokföring & redovisning, Fortnox eller liknande ekonomisystem

Ansök nu

Driven Accounts Receivable-specialist sökes omgående till spännande bolag!

Läs mer Nov 8
Vi söker nu en driven AR-specialist för ett spännande konsultuppdrag med möjlighet till överrekrytering till kund. Vi söker dig som är proaktiv, prestigelös och trivs i en dynamisk miljö där du får ta stort ansvar och hantera varierande arbetsuppgifter inom kundreskontran.

Var? StockholmNär? OmgåendeAnställningsform? Konsultuppdrag med möjlig överrekrytering till Kund via Delta Consulting

Om rollen:
Som AR-specialist kommer du att arbeta nära teamet och säkerställa hög servicenivå gentemot kunder och leverantörer. Du kommer att hantera fakturering, betalningar, inkassoprocesser och andra löpande uppgifter som stödjer organisationens ekonomifunktion.
Exempel på arbetsuppgifter:

Hantering av fakturering, betalningar och påminnelseprocesser
Stöd i balansavstämning, kundservice och inkasso
Stödja interna och externa revisionsaktiviteter
Driva utvecklingen av effektiva processer för AR och kundhantering


Vi söker dig som:
Har erfarenhet av kundreskontra och redovisning, minst 2 år men gärna mer
Är van vid ekonomisystem och har goda Excel-kunskaper
Har kunskap om indrivning och inkassoprocesser
Är lösningsorienterad, flexibel och trivs i en miljö med högt tempo och snabba förändringar
Har en utbildning inom ekonomi, redovisning eller finans


Personliga egenskaper:
För denna roll är dina personliga egenskaper av stor vikt för att lyckas. Vår kund ser att du behöver vara en lagspelare som gillar att arbeta tillsammans med andra avdelningar. Du är kommunikativ, resultatdriven och har en naturlig vilja att lära och utvecklas. Du har enstrukturerade och prestigelös inställning där duser till att få dinaarbetsuppgifter utförda i tid och med hög kvalitet.

Välkommen med din ansökan om du är redo för en utmaning där du får vara en nyckelperson i vår kunds team!
Vid frågor, kontakta Klara Hägg på klara@deltaconsulting.se eller 072-2219419.
Då urval och intervjuer sker löpande kan tjänsten tillsättas innan annonsen har löpt ut. Titta även på andra tjänster som vi har på vår karriärsida!
careers.deltaconsulting.se

Om Delta ConsultingVi på Delta Consulting är specialister på ekonomipersonal. Vår vision är att skapa lyckligare arbetsplatser.
Vi jobbar dagligen med att skapa möten mellan ekonomer och företag där ekonomer jobbar. I vårt arbete hjälper vi våra kandidater att ta nästa steg i karriären samtidigt som vi hjälper våra kunder att hitta rätt person. Vi förmedlar både permanenta anställningar och temporära anställningar i form av uthyrning och interim.
Vår verksamhet styrs av våra tre ledord: noggrannhet, långsiktighet och positiv förändring. Oavsett om du är i början av din karriär eller en erfaren CFO är vi din självklara samarbetspartner när det är dags för en ny utmaning.

Ansök nu

Redovisningsekonom deltid

Läs mer Apr 14
Arbetsbeskrivning
Randstad Finance söker nu en redovisningekonom för uppdrag på deltid hos internationell storkund i Kista!
 
Start relativt omgående, helst om möjligt innan 1 maj och din främsta uppgift är att vara CFO behjälplig i det ekonomiadministrativa arbetet. Behovet sträcker sig 6 månader på en omfattning av 60% (3 dagar/vecka)- uppdraget kan mycket väl förlängas ytterligare 6 månader. De arbetsuppgifter som du kommer utföra är inom kategorierna rapportering & analys, budget, prognos och finansiell planering. Observera att uppdragets omfattning av ska utföras på plats på kontoret i Kista då tjänsten kräver kontorsnärvaro - vilka veckodagar arbetet utförs på är flexibelt och kommer att fastställas i dialog tillsammans med närmsta chef

Ansvarsområden
Exempel (!) på arbetsuppgifter som kan förekomma i rollen:
Daglig/månatlig/årlig rapportering & presentationer, försäljnings- och kostnadsanalys, kundreskontraanalys & samordning med finans.
Budget, kassaflöde, investeringar (Capex), internprissättning (Transfer pricing) & bokslutsprocesser (Månad & År)
Leverantörsfakturor (APM), godkännanden, betalningar, inkasso, periodiseringar & avstämningar (inkl. rabatter), lagerhantering (demos, kassation, inventering, avskrivningar), kundreskontra (orderfrisläpp, kommunikation, kreditfakturor, returer, gamla skulder), interna kontroller & månatliga & årliga finansiella rapporter.

Kvalifikationer
Vi söker dig med flera års yrkeserfarenhet inom ekonomi och som har arbetat med samtliga större delar av ekonomiflödet, antingen enskilt eller i team. Mycket meriterande om du har arbetat som ekonomikonsult via rekryterings- eller bemanningsbolag tidigare och haft ekonomiuppdrag hos olika kunder under din tid där. Med anledning av prismodell kan vi inte anställa underkonsult för det här uppdraget – vi kommer anställa individen i egen regi för uppdragsperioden.

Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential.

Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Ansök nu

Andra jobb i Stockholm från Jurek Recruitment & Consulting AB

Nedan visas andra jobb i Stockholm från Jurek Recruitment & Consulting AB .

Förhandlare till Finansförbundet

Bolagsjurist
Läs mer Maj 16
Vill du använda din arbetsrättsliga kompetens för att göra verklig skillnad? Finansförbundet söker en förhandlare som vill arbeta i en värderingsstyrd organisation där medlemmarnas bästa alltid står i fokus. Här får du kombinera arbetsrättslig rådgivning, avtalsutveckling och förhandling med möjligheten att utvecklas inom ett eget ansvarsområde inom arbetsrätten.

Arbetsbeskrivning

Som förhandlare hos oss kommer du att spela en central roll i att företräda våra medlemmars intressen i förhandlingar med arbetsgivare och andra relevanta parter. Du kommer ge råd till medlemmar i arbetsrättsliga frågor och ge löpande stöd till förtroendevalda i deras förhandlingssituationer, i huvudsak utifrån vårt nuvarande kollektivavtal som löper tills vidare.

Rollen innefattar även ansvar för fördjupning och sakkunnigstöd inom ett eller flera arbetsrättsliga områden. Du kommer därutöver att delta i centrala förhandlingar och partsgemensamma grupper tillsammans med vår motpart BAO.

Vi söker dig som brinner för att göra skillnad för medlemmar och som trivs i en roll där arbetsrätt, förhandlingar och samverkan står i centrum.

Vem är du?

Vi söker dig som har juristexamen och cirka tre års erfarenhet av arbetsrätt och förhandlingar från en arbetstagarorganisation eller annan relevant erfarenhet inom arbetsrätten. För att trivas i rollen har du även ett starkt intresse för arbetsmarknads- och samhällsfrågor.

Vi tror att du är en person som har god förmåga att arbeta lösningsorienterat, är flexibel och har lätt för att ta egna initiativ. För att passa för rollen ser vi vidare att du är utåtriktad, social och kommunikativ, då arbetet innebär många olika kontaktytor, såväl internt som externt. Vidare är du förtroendeingivande och har en förmåga att bygga relationer.

Framgång i arbetet hos oss förutsätter hög servicekänsla, viljan att ge det lilla extra och god kommunikationsförmåga. Vi förutsätter att du delar dom grundläggande fackliga värderingarna.

Du talar och skriver både svenska och engelska obehindrat.

Du erbjuds

Vi erbjuder goda arbetsvillkor i en stimulerande och utvecklande roll i en engagerad organisation som arbetar för att stärka medlemmars villkor och rättigheter. Hos oss får du möjlighet att utveckla din förhandlingskompetens och fördjupa dig inom ett specifikt arbetsrättsligt område.

Vi sitter i moderna och ljusa lokaler vid Globenområdet, Stockholm. Du förväntas för närvarande vara minst halva tiden på kontoret, men är givetvis välkommen att arbeta på plats varje dag.

Facklig representant är Marika Olsson, Unionen, telefonnummer 08-614 03 41.

I denna rekrytering samarbetar vi med Jurek Law. För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Ulriikka Järnefelt telefon 0766 33 14 40. Vi intervjuar löpande. Du söker tjänsten via vår hemsida www.jurek.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Om organisationen

Finansförbundet är det största fackförbundet för alla som arbetar inom bank- och finansbranschen. Förbundet har idag ca 32 000 medlemmar. Du hittar medlemmarna överallt – i den stora banken med flera tusen anställda såväl som i det lilla mäklarföretaget med nischad verksamhet. Finansförbundet tillvaratar medlemmarnas fackliga intressen och påverkar utvecklingen inom branschen. Finansförbundet är partipolitiskt obundet och medlem i TCO.

Kansliet består av 40 anställda och som förhandlare kommer du vara en del av enheten för Avtal, Rådgivning och organisering. Läs gärna mera på www.finansforbundet.se

Ansök nu

HRBP eller HR Generalist för framtida uppdrag & tjänster

HR-specialist/HR-advisor
Läs mer Maj 15
Vi på Jurek HR vill gärna komma i kontakt med dig som redan är, eller är nyfiken på att bli, HR-konsult. Oavsett om du är en erfaren konsult eller om du är helt ny i din HR-karriär, vill vi komma i kontakt med dig!

Om Jurek
Jurek erbjuder ett komplett utbud av konsult- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom Juridik, Ekonomi, HR, Marknad/Kommunikation och Administration. När du skickar in din intresseanmälan för nya uppdrag eller tjänster nedan, hamnar du i vårt nätverk och kan matchas med konsultuppdrag eller fasta tjänster.

Din intresseanmälan
Vi på Jurek HR vill gärna komma i kontakt med dig som är intresserad av att jobba inom HR-området som HRBP, HR Generalist eller någon annan bred roll inom HR. På Jurek HR träffar vi proaktivt HR-kandidater, och vill därför gärna komma i kontakt med dig som är intresserad av att ta nästa karriärkliv, antingen som visstidsanställd konsult hos oss eller i en fast tjänst hos någon av våra kunder.

Vi söker dig som vill utvecklas inom HR och som är intresserad av att arbeta ute hos våra kunder. Du trivs med att arbeta konsultativt – du är van vid att arbeta självständigt och sätter dig snabbt in i nya arbetsuppgifter och situationer. Våra kunder är placerade i Stockholmsområdet och söker ofta efter personer med tidigare erfarenheter av just brett HR-arbete.

Gällande visstidskonsulter söker vi efter personer för både kortare och längre uppdrag och som helst finns tillgängliga omgående. I våra konsultuppdrag får du chans att lära dig om olika typer av branscher och organisationer.

Vi vill att du har erfarenhet sedan tidigare samt gärna har en akademisk utbildning inom HR, YH-utbildning eller motsvarande.

Är du intresserad av att höra mer om våra konsultuppdrag och tjänster samt hur det är att jobba via oss kontakta Hedda Grenlöv, hedda.grenlov@jurek.se som dagligen arbetar med våra HR-roller. Följ oss gärna på vår hemsida och på LinkedIn för att få uppdateringar om aktuella tjänster/uppdrag och för senaste nytt inom HR.

Välkommen med din intresseanmälan redan idag! Vi tar inte emot anmälningar via mail. Även om du inte hör av oss direkt kan du fortfarande vara aktuell för framtida rekryterings- och konsultuppdrag.

Sökord: HR Business Partner, HRBP, HR Assistant, HR Koordinator, HR Coordinator, HR generalist, HR administratör.

Ansök nu

Bolagsjurist till Feelgood

Företagsjurist
Läs mer Maj 15
Feelgood är en av Sverges största aktörer inom Företagshälsovård och arbetar för ett hållbart arbetsliv. Vi hjälper företag och organisationer att förbättra produktivitet och sänka kostnader genom att arbeta systematiskt och förebyggande med arbetsmiljö, hållbar hälsa, ledarskap, medarbetarskap och vid behov rehabilitering eller krishantering. Verksamheten har cirka 800 medarbetare på över 80 orter i landet och omsätter cirka 1 000 MSEK.

Vi söker nu en erfaren bolagsjurist som kan fortsätta arbetet med att utveckla vår funktion för Legal och Compliance.

Om rollen

Rollen som bolagsjurist utgör en central och viktig funktion inom Feelgood. Du rapporterar till bolagets CFO. Vi ägs av finska vårdkoncernen Terveystalo och du kommer att ha en streckad linje till koncernens chefsjurist. Du kommer att arbeta brett i bolaget, men med fokus främst på

• Compliance-frågor, främst inom dataskydd och cybersäkerhet
• Allmän bolagsjuridik
• Avtalsförhandlingar med kunder och leverantörer
• GDPR, patientdatalagen och annan datarelaterad lagstiftning
• Upphandlingsjuridik (LOU)

Placering för tjänsten är på nyöppnat huvudkontor vid Telefonplan i Stockholm. Feelgood erbjuder möjligheten till flexibilitet genom distansarbete.

Om dig

Vi söker dig som har en juristexamen med minst 8 års erfarenhet från kvalificerat juridiskt arbete, gärna med tidigare erfarenhet som bolagsjurist i tjänsteföretag i reglerad verksamhet (t.ex. finans eller telecom) och med komplex kundstruktur. Integritetslagstiftnig och relaterade frågor är omfattande hos oss och det är en fördel om du har ett särskilt intresse för detta område. Det är meriterande om du har arbetat med allmän affärsjuridik och har du hunnit skaffat dig en trygghet inom det bolagsrättsliga området. Vi önskar att du

• Har god kunskap inom compliance och dataskyddsfrågor
• Är erfaren och bred affärsjurist
• Har god förståelse för affärsperspektivet
• Är kommunikativ och administrativt lagd, bra på att skapa struktur genom rutiner och styrdokument

Som person är du nyfiken, självgående och lösningsorienterad. Du trivs med att arbeta i snabba och föränderliga miljöer där ingen dag är den andra lik. Du har en positiv och ödmjuk inställning med förmåga att skapa engagemang hos kollegor. Du har ett strategiskt och proaktivt mindset med god förmåga att skapa struktur, fatta beslut och hantera nya situationer. Du motiveras av och trivs med att arbeta i en roll som kräver både ett operativt och strategiskt mindset.

Ansökan

I denna rekryteringsprocess samarbetar Feelgood med Jurek Recruitment & Consulting. Välkommen med din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se. Urval sker löpande. Vid eventuella frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Lovisa Zedendahl på lovisa.zedendahl@jurek.se.

Om verksamheten

Med visionen Sveriges friskaste kunder arbetar vi varje dag för att skapa friska organisationer som når sina mål, är lönsamma och där människor mår bra. Våra medarbetare på Feelgood arbetar med hälsofrågor i ett större perspektiv, med emfas vid att bidra till en god arbetsmiljö som främjar det friska. Vi ger stöd genom tjänster inom arbetsmiljö, hållbar hälsa, ledarskap, medarbetarskap och vid behov rehabilitering eller krishantering. Du kommer att mötas av en positiv inställning, innovation, helhetssyn och en stark vilja att åstadkomma goda resultat vilket kännetecknar vår kultur och arbetsgemenskap. Vi har över 6 000 kunder, med nästa 1 000 000 kundanställda, med en stor variation i storlek och förväntningar på oss som leverantör.

Ansök nu

Bolagsjurist till SSAB Europe och Transformation

Bolagsjurist
Läs mer Maj 15
Vill du bidra till att forma SSAB:s framtid? Vår framtid är ingenting utan våra medarbetare. Vi bygger framtidens företag och våra planer är väl på väg.

 

Vi söker en driven och erfaren Senior Legal Counsel för att stärka vår juridiska funktion inom Division SSAB Europe and Transformation med placering på vårt kontor i World Trade Center, Stockholm.

 

SSAB är ett globalt stålföretag strukturerat över tre ståldivisioner och två dotterkoncerner. SSAB har en stark global närvaro med anställda i över 50 länder. Våra produktionsanläggningar i Sverige, Finland och USA har en årlig ståltillverkningskapacitet på cirka 8,8 miljoner ton. Läs gärna mera på www.ssab.se

Om rollen

Som bolagsjurist kommer du att ha en nyckelroll som strategisk juridisk partner inom ett brett spektrum av juridiska frågor och du kommer att interagera med intressenter, både internt och externt. Ditt huvudfokus och ansvar är att vara den person som Transformation Office-ledningen vänder sig till i juridiska frågor. Vidare kommer du att utveckla och driva den juridiska funktionen i relation till vårt Transformation Office, som ansvarar för vår resa mot fossilfri stålproduktion på koncernnivå. Rollen inkluderar övergripande juridiskt stöd, inklusive avtal, efterlevnad och riskhantering till Transformation Office. Du kommer också att stödja SSAB Europe-divisionen i andra olika juridiska frågor.

Du kommer att vara en del av vårt koncernjuridiska team och rapportera till General Counsel för SSAB Europe and Transformation.

Rollen är baserad i Stockholm, och du kommer att arbeta nära kollegor inom Transformation Office och SSAB Europe-divisionen samt Legal funktionen. Visst resande krävs, främst till våra egna produktionsanläggningar.

Dina huvudsakliga ansvarsområden kommer att vara:

• ansvar för att ge råd om juridiska och strategiska frågor relaterade till det fossilfria transformationsprojektet, inklusive komplexa projektavtal

• självständigt hantera (utforma, granska och förhandla) alla typer av kommersiella avtal och anbudsvillkor

• granska och förbättra styrnings-, efterlevnads- och riskmodeller

• ge råd om juridiska tvister och hantera rättstvister/skiljeförfaranden

• hålla juridiska utbildningssessioner för intressenter

• ge råd om olika interna policyer för SSAB

• utforma juridiska yttranden och riskbedömningsrapporter vid behov

• följa och dela juridiska och regulatoriska uppdateringar med intressenter och juridiskt team

• ge allmänna juridiska råd till verksamheten

• leda arbetet med externa juridiska rådgivare i specifika frågor som sträcker sig från rättstvister till expertutlåtanden inom förväntade kostnadsramar

Vem är du?

Du har svensk juristexamen och cirka 10 års erfarenhet av att arbeta med komplexa projekt på advokatbyrå eller på ett större företag.

För att trivas i rollen tror vi att du är driven, operativ och har förmågan att arbeta självständigt som en del av ett team. Du är proaktiv, social, förtroendeingivande och samarbetar väl med andra. Vidare är du analytisk och är bekväm med att arbeta med både strategiska och operativa komplexa juridiska frågor. Som person är du social, ansvarsfull, noggrann och har hög integritet.

Du talar och skriver engelska och svenska flytande. Har du dessutom kunskaper i det finska språket är det meriterande.

Du erbjuds

Förutom att vara en del av vår resa mot att bli en fossilfri producent av stål, erbjuder vi en bred roll med varierande uppgifter i en internationell kontext. Du kommer att ha en viktig roll i företaget och du kommer att få möjlighet att delta i utvecklingen som är avgörande för SSAB.

I denna rekrytering samarbetar vi med Jurek Law. För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Ulriikka Järnefelt telefon 0766 33 14 40. Vi intervjuar löpande. Du söker tjänsten via vår hemsida www.jurek.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Kundtjänstmedarbetare till kommande uppdrag

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Maj 14
Vi på Jurek söker ständigt efter talanger inom kundtjänst till våra kunder. Är du nyfiken på nya möjligheter inom kundtjänst och redo för nästa steg? Perfekt, då vill vi på Jurek komma i kontakt med dig!

Är du en person som är serviceinriktad, kommunikativ och lösningsorienterad som har arbetslivserfarenhet av kundtjänst och vill fortsätta utvecklas inom kundserviceroller? Vi söker dig som vill arbeta som Kundtjänstmedarbetare och bredda din kompetens i rollen som konsult hos våra kunder.

Idag består vår kundkrets i första hand av små och medelstora företag och organisationer, nationella och internationella, med höga krav på både medarbetare och leverantörer. Engagemang är ett nyckelord för oss. Vi älskar vårt jobb och vi vill arbeta med människor som känner likadant.

Rollen som kundtjänstmedarbetare hos våra kunder varierar både i längd, omfattning och ansvarsområden, men vanligt förekommande arbetsuppgifter är följande;

• Kundsupport
• Ärendehantering via telefon, mejl och chatt
• Följa upp kundärenden
• Hantera inkommande samtal från kund
• Orderläggning
• Avtal
• Bidra till att förbättra kundupplevelsen

Vem är du?
För att trivas i rollen som Kundtjänstmedarbetare är du en kommunikativ person som ständigt vill förbättra servicen. Du är driven och motiverad till att lösa problem och har lätt för att skapa starka band såväl internt som mot kunder. Vi ser att du är en självgående person som lätt sätter dig in i nya situationer och organisationer.

Om du är en serviceinriktad, strukturerad och vill bidra till att förbättra kundupplevelsen på arbetsplatser, tveka inte på att ansöka till oss idag!
Vad erbjuder vi?
Vi på Jurek Business Support erbjuder dig som konsult spännande utmaningar där du får möjlighet att utvecklas inom kundsupport, administration och orderhantering. Vi månar om dig som konsult och strävar efter långsiktiga samarbeten både med kunder och konsulter. Som konsult hos oss ges du, förutom spännande uppdrag, möjlighet att dela din resa med andra konsulter. Med jämna mellanrum anordnar vi tillfällen för er att mötas genom seminarier och roliga konsultaktiviteter. Självklart kommer du också ha en dedikerad kontaktperson hos oss på Jurek, som finns där som bollplank och stöd. Du kan själv välja om du vill samarbeta med oss som underkonsult eller föredrar en anställning hos oss – där vi förstås erbjuder kollektivavtal.

Är du intresserad av att höra mer om våra konsultuppdrag och hur det är att jobba via oss kontakta Hedda Grenlöv på hedda.grenlov@jurek.se

När du registrerar dina uppgifter nedan hamnar du i vårt nätverk av konsulter och kan matchas med uppdrag som kommer in. Även om du inte hör av oss direkt kan du fortfarande vara aktuell för framtida konsultuppdrag.

Ansök nu

Legal Counsel to Alimak Group

Bolagsjurist
Läs mer Mar 19
Alimak Group is a global provider of sustainable vertical access and working at height solutions, listed on Nasdaq Stockholm. With presence in more than 120 countries, the Group develops, manufactures, sells and services vertical access and working at height solutions with focus on adding customer value through enhanced safety, higher productivity and improved cost efficiency.

We are now looking for a Legal Counsel to join our head office in central Stockholm. This is an opportunity for individuals seeking to work with a market-leading company on various legal matters within an international environment.

About the role

As Legal Counsel at Alimak Group you will provide support and advice on a wide range of legal matters. You will handle legal tasks at Group level in areas such as company law, stock exchange law and contract law. You will also work closely with the business, in particular the Industrial and Construction Divisions, and provide support in negotiations of customer and distributor agreements and contribute to the development and continuous improvement of the contract management processes.

Your role will entail staying updated with current legal trends and regulations to ensure that Alimak Group remains compliant and ahead of any potential legal challenges. You will draft, review, and manage legal documents and contracts, providing clear and actionable legal insights. By fostering strong relationships with internal and external stakeholders, you will help mitigate risks and contribute in driving strategic business initiatives forward.

Additionally, you will play a key role in training and educating the various teams on legal best practices and new legislation. Your ability to communicate complex legal concepts in a straightforward manner is essential in promoting a culture of legal awareness and risk management within the company. This position is located at our headquarters in Stockholm, you will report to our Head of Group Tax and Legal.

About you

The suitable candidate has a law degree and at least 8 years´ experience working as an in-house legal counsel or in a law firm. You have experience in drafting, reviewing and negotiating commercial agreements and it is beneficial if you have previously worked in an international context. To fit the role, it is important that you can work independently, have an interest in developing and improving tools and processes, and possess a curiosity to learn new things. Further, you have excellent written and verbal communication skills in English and Swedish. French is a plus.

What we offer

As Legal Counsel at Alimak Group you will get a great opportunity to develop further as a lawyer in a role with varying tasks at a global and fast-growing company. At Alimak Group we know that people are our most valuable asset and the key to our future success. We believe in an environment that allows our people to inspire new ways of thinking and new ways of working; an environment that is inclusive, where our people can influence and make a difference.

How to apply

In this recruitment process, Alimak is supported by Jurek Recruitment & Consulting. Interviews will be carried out as applications are received so please apply (in Swedish or in English) as soon as possible via www.jurek.se. Please note that we do not accept applications by mail. For any questions, please contact recruitment consultants Ida Odelius at ida.odelius@jurek.se or Lovisa Zedendahl at lovisa.zedendahl@jurek.se

About Alimak

Alimak Group is a global leader and pioneer in the design and manufacture of vertical access and working at height solutions for industrial and construction industries. The Group has a large installed base of elevators, service lifts, temporary and permanent hoists and platforms and building maintenance units around the world.

Alimak was founded 1948 in Sweden and is listed on Nasdaq Stockholm. The Group has its headquarters in Stockholm, 24 production and assembly facilities in 15 countries and approximately 3 000 employees.

Ansök nu