Stockholm: Servicekonsult till vårt Servicecenter i Stockholm

Hitta ansökningsinfo om jobbet Servicekonsult till vårt Servicecenter i Stockholm i Stockholm. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Stockholm inom den kategorin.

Publicerad: 2024-09-04 // Varaktighet: Heltid

Vitec Nordmann är en del av Vitec Software Group och är en leverantör av säljstödsystem och artikelinformation till dagligvaruhandelns säljteam och säljbolag i Sverige. Vi är den ledande CRM-leverantören till företag med mobila säljare i Norden.
Är du en serviceinriktad person med passion för teknik och att hjälpa säljorganisationer att nå sina mål? Då kan du vara den vi söker! Argus är ett webbaserat, plattformsoberoende säljstödsystem, skräddarsytt för säljorganisationer inom dagligvaruhandeln. Vi erbjuder värdeskapande lösningar inom säljplanering, införsäljning, datainsamling och säljuppföljning.
Som Servicekonsult hos oss på Vitec Nordmann kommer du att stödja våra kunder med din tekniska kunskap om Argus. Med kunskap om systemet hjälper du dem att effektivt leda, styra och följa upp sin säljorganisation. Din insats bidrar till att säljare utför införsäljning av kampanjer och produkter enligt deras säljmål och KPIer.
Med Argus frigör vi tid för våra kunder att bygga värdeskapande relationer med handlarna i butik, minskar deras administration och planering, och hjälper dem att prioritera uppgifter effektivt. Säljare väljer Argus för att det är ett enkelt och komplett verktyg som stödjer dem i deras dagliga arbete.
Dina arbetsuppgifter
Supportärenden:
Hantera inkommande supportärenden från kunder inom dagligvaruhandeln.
Kommunicera med kunder via telefon och e-post för att lösa deras problem.
Felsöka och ge teknisk support för att säkerställa att kunderna kan använda Argus effektivt.

Konsulttjänster:
Agera konsult i specifika ärenden där kunder anlitar oss för våra konsulttjänster.
Ge råd och vägledning om hur kunderna bäst kan använda Argus för att optimera användningen av systemet.
Anpassa och implementera lösningar baserat på kundernas unika behov och mål.
Teamarbete:
Samarbeta med ett litet men effektivt team för att säkerställa bästa möjliga kundservice.
Dela kunskap och erfarenheter med kollegor för att förbättra teamets samlade kompetens.
Bidra och agera aktivt i vårt interna förbättringsarbete.
Bidra till en positiv och stödjande arbetsmiljö där alla hjälper varandra.

Kundrelationer:
Bygga och upprätthålla starka relationer med kunder för att förstå deras behov och utmaningar.
Föreslå förbättringar av Argus.
Säkerställa att kunderna är nöjda och att deras förväntningar uppfylls.

Dessa arbetsuppgifter säkerställer att våra kunder får den bästa möjliga upplevelsen och att deras säljorganisationer kan arbeta effektivt och framgångsrikt.
Din Profil
Vi söker dig som har ett genuint tekniskt intresse och logisk förståelse för teknik och dess uppbyggnad.
Din servicemedvetenhet bör vara hög då arbetet innebär daglig kontakt ut mot kund.
Till din hjälp använder du dator och telefon i din vardag.
Du arbetar i ett väl sammansvetsat team som alla hjälps åt för våra kunders bästa. Som person är du social och har lätt för att lära dig nya saker.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Du talar och skriver på både svenska och engelska obehindrat.
Vi erbjuder
Som anställd hos oss kommer du till ett härligt gäng av kollegor där vi har rolig tillsammans och hjälper varandra. Vi har goda friskvårdsförmåner och en viss flexibilitet i arbetet vilket innebär att man till viss del kan arbeta på distans.
Ansökan
Vill du veta mer är du välkommen att höra av dig till chef för servicecenter Marie Dahlberg på marie.dahlberg@vitecsoftware.com.
Sista ansökningsdag är 2024-09-18, men skicka gärna in din ansökan redan idag då vi tillämpar löpande urval. Vi ser fram emot att höra av dig!
Start: Enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Plats: Stockholm
Om Vitec
Vitec Software Group är ledande inom Vertical Market Software i Norden. Vi utvecklar och levererar standardprogram för olika nischer. Vitec växer genom förvärv av välskötta och etablerade programvarubolag. Koncernens övergripande processer tillsammans med medarbetarnas djupa kunskap om kundens lokala marknad skapar goda förutsättningar för förädling och fortsatt innovation. Vitec har 1 500 medarbetare, är noterat på Nasdaq Stockholm och omsatte 2 778 miljoner kronor år 2024. Läs mer om oss på www.vitecsoftware.com.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Stockholm som Helpdesktekniker/Supporttekniker

Nedan visas andra jobb i Stockholm som Helpdesktekniker/Supporttekniker.

Kundtjänst

Läs mer Mar 19
Kundtjänstmedarbetare till välkänt bolag inom modebranschen
Är du service minded och har intresse av att lära dig nya saker? Vi söker nu en ny kollega som vill arbeta i vår kunds tekniska kundtjänst.
Din nya tjänst
Är du service minded och har intresse av att lära dig nya saker? Vi söker nu en ny kollega som vill starta eller fortsätta sin karriär som kundtjänstmedarbetare. Eller ja, egentligen kommer du att arbeta som supporttekniker och vi ser gärna att man har en bakgrund inom kundtjänst. IT-delarna kan du lära dig om du har viljan och är duktig på att prata med människor.
Lokalerna är placerade i Liljeholmen med bra kommunikationsmöjligheter. Väl på plats så kommer du få en introduktionsutbildning och bli del av ett stort, härligt team med sociala och trevliga kollegor. Ditt arbete som supporttekniker kommer innebära att svara i telefon och hjälpa kollegor med IT problem, så som mjukvara/hårdvara, behörigheter och mer. I takt med att du lär dig mer så kommer du att ha möjlighet att arbeta med lite olika delar exempelvis utbildare, dispatch (delegering av ärenden) etc.
Utöver detta så erbjuder vi fastanställning med kollektivavtal, fast lön och bra villkor. Du har oss nära till hands för att svara på dina frågor, stötta dig och få dig att trivas.
Din bakgrund
Vi ser gärna att du har arbetat med telefon som redskap, kanske inom kundtjänst, telefonförsäljare eller reception. Har du arbetat med problemlösning/felsökning så är det intressant. Du kanske har gått IT- eller tekniskt gymnasium, men viktigare att du gillar att prata med- och hjälpa folk.
Vi värderar högt Jobbat inom Reception, Telefonförsäljning, Support, Kundtjänst eller annan tjänst som innehåller kundkontakt via telefon, chatt eller mejl.
Kan ta och ge konstruktiv feedback
Kan arbeta mellan kl 7-16 och 8-17, vardagar.
Flytande i svenska och engelska i tal och skrift.
Du som person
Viktigt med en inställning av att man vill lära sig och att man gillar problemlösning. Då stor del av ditt jobb kommer innehålla detta. Även att man gillar att prata med människor i telefon, chatt och mejl. Du trivs med att ha kollegor omkring dig men klarar av att jobba självständigt.
Din ansökan
Alla våra ansökningar sker via vår hemsida och intervjuer sköts löpande.
Din nya arbetsgivare
Thalamus är ett stadigt växande IT-konsultbolag som erbjuder kvalificerade IT-konsulter inom supporttekniker, onsite & drift. Vi är ett familjärt bolag som ligger ute i Alvik strand och vår huvudsakliga fokus ligger på konsultverksamhet i Stockholms län.
Vi erbjuder månadslön, certifierings- och utvecklingsmöjligheter, där du blir fast anställd på Thalamus som IT-konsult. Våra uppdrag sträcker sig ofta under långa perioder och vid avslutade uppdrag hjälper vi dig vidare i din fortsatta utveckling. Då det är viktigt med trygghet och att vi ska få ett långt samarbete tillsammans.
På Thalamus är gemenskap en viktig del, vilket gör att vi ordnar AW:s samt sommarfest och julbord. Så att alla konsulter kan dela erfarenheter och glädje.
Om vi skulle beskriva oss själva skulle det vara att vi är ett glatt, kunskapsdrivet gäng vars arbete kännetecknas av kvalitet, nytänkande och personligt engagemang. Hoppas du vill bli en av oss!
Keywords: first line, firstline, 1st line, ITsupport, IT-support, teknisk support, helpdesk, ittekniker, itteknisk support it-teknisk support, help desk, supporttekniker.

Ansök nu

Customer Solution Specialist

Läs mer Feb 10
Är du personen som ser lösningar där andra ser problem?
Som Customer Solution Specialist här på Wisentic blir du navet mellan våra kunder och vårt utvecklingsteam. Hos oss får du friheten att påverka både lösningar och arbetssätt. Dina idéer gör skillnad – inte bara för våra kunder utan för hela vårt sätt att arbeta.
Här får du vara med på vår resa mot en smartare försäkringsbransch.
Om rollen Du kommer att ta över från Caroline, som har den här rollen idag. Hon tar en annan roll inom bolaget, och därför behövs du. Hon kommer självklart finns här för att lära dig allt hon kan och lite till.
Att vara Customer Solution Specialist här innebär att du:
Löser komplexa tekniska utmaningar för våra kunder – vi pratar inte om enkla supportsamtal, utan om att analysera och föreslå smarta lösningar.
Arbetar nära utvecklare, produktägare och verksamhetsutvecklare för att göra våra lösningar ännu bättre.
Fångar upp kundernas behov och omvandlar dem till konkreta förbättringsförslag.
Ansvarar för kvalitetsarbetet kring supportprocesser och incidenthantering.

Om dig Du har erfarenhet av teknisk support och/eller utveckling vilket betyder att du har koll på teknisk felsökning och förstår loggar. Kanske har du jobbat som utvecklare men vill komma närmare användarna och affärsbehoven?
Du trivs med att ta ansvar, är analytisk och lösningsorienterad. Att kommunicera och bygga relationer, både med kunder och kollegor, faller sig naturligt för dig. Du är nyfiken på digitalisering och hur IT kan lösa affärsproblem.
Du kan kommunicera flytande på både svenska och engelska.
Om oss Wisentic gör det enklare och smidigare och kanske lite roligare för försäkringsbolag att hantera sina administrativa processer. Vi hjälper våra kunder att spara tid och pengar genom att automatisera och förbättra arbetsflöden, vilket gör livet lättare både för dem och deras kunder.
I takt med att försäkringsbranschen digitaliseras och efterfrågar smartare lösningar, ligger vi i framkant med innovativ teknik för att effektivisera allt från fakturering till försäkringshantering. Våra SaaS-plattformar anpassas efter varje kunds behov, oavsett om det är stora försäkringsbolag eller mindre aktörer i Norden och runt om i Europa.
Här blir du en del av ett engagerat team som gillar att bolla idéer och lösa utmaningar tillsammans. Vi tror på att kombinera teknisk spetskompetens med kundfokus för att skapa framtidens försäkringslösningar.
Bra att veta Vi sitter på Körsbärsvägen 5 i Stockholm, när KTH. Vi har en flexibel modell där du kan arbeta hemifrån men de flesta arbetar från kontoret 3-4 dagar i veckan.

Ansök nu

Support Technician

Läs mer Feb 6
Xensam: SAM DisruptersXensam is the leading provider of AI-powered, cloud-hosted Software Asset Management technology. We’re looking for key players to join us as we scale our impact and build the Xensam team together. We take our culture seriously and strive to maintain the excellence, energy & enthusiasm that flows through the organization today.
We look for candidates who are passionate about what they do and ready to work the Xensam way. We know that experience counts, but we also know that it’s you, the person behind the experience, that makes it count.
About the roleWe are now looking for a customer-focused and collaborative colleague to join our growing team. You will be working with our technical support team and providing high-quality support to customers worldwide. You will support with testing (QA) of our technical solutions and guide and educate our users on how to best configure and make use of our Software.
This role offers significant growth opportunities for advancement within the company. If you have a dream career path, this position can lead you there at Xensam.
Responsibilities
Providing technical assistance to customers and end-users.
Diagnosing and resolving software-related issues.
Communicating effectively with customers.
Managing and documenting support tickets.
Collaborating with the technical team for issue resolution.
Staying updated on Xensam's software products and updates.
Gathering and relaying customer feedback for product improvement.

Qualifications
We are seeking individuals who are service-oriented problem solvers and have a passion for learning new things. To succeed in this role, we also value the following qualifications:
Good basic technical competence.
Effective Google research skills.
Proficiency in Windows/Mac/Linux.
Excellent communication skills, both in written and verbal English and Swedish.
Adaptability and willingness to learn about the industry and market trends.
Self-motivated and target-oriented, with a hunger to develop within the company.

We are looking for two individuals for this position, one of whom should have prior experience in SaaS and Software Asset Management.
What you get
A dynamic position embracing "freedom under responsibility".
Three days in-office (with remote work on Mondays and Fridays).
Free access to beverages, snacks, gym facilities, on-site massage, shuffleboard, and other games.
If sales targets are met, all employees enjoy an annual destination trip.
Join an ambitious and diverse team, and work with cutting-edge technology in the fastest-growing SAM software on the market.
An opportunity to shape your career growth while contributing to the company’s success.

At Xensam, our core values define our culture:
Rebellious: We encourage a spirit of freedom and initiative within responsibility.
Humane: We foster a caring, inclusive environment that values diversity and respects individuality.
Harmonious: We promote work-life balance, creating a pleasant, supportive workplace.

Join Xensam for a balanced, collaborative, and growth-focused work environment. If you're a team player ready to thrive, APPLY now!
As part of our recruitment process, we conduct background checks on final candidates to fulfill our commitments to customers and ensure a safe work environment.

Ansök nu

Senior supporttekniker

Läs mer Feb 6
Vill du ha större kontroll över din karriär? Vad sägs om att ha en trygganställning hos Sveriges härligaste konsultbolag? Vi söker dig som har hjärtat på rätt plats och vill ha tydlighet i din utveckling.Jobba hos oss
Vi är Thalamus och vi är IT-konsulter specialiserade inom IT-infrastruktur. Vi tror på individen, att vi står för möjligheterna och du står för drivet. Där vi lägger stor del av vår tid på att du ska trivas, utvecklas och lyckas i din karriär.
Vårt långsiktiga mål är att du ska arbeta i den roll som du vill, oavsett om det är som generalist eller specialist. Vi har verktygen och vi tror att du har förmågan att utvecklas utifrån din vilja, ditt driv och dina mål. Vi har skapat tydliga utvecklingsvägar för specialist roller och vi har ett långsiktigt mål att du ska komma dit. Där vi bjuder på certifieringar, utbildningsplan och erbjuder spännande uppdrag. Dessutom så kan du nyttja ditt friskvårds bidrag, för att hålla dig frisk och välmående på vägen.
Din nya tjänst
Hos oss kommer du jobba med varierade support roller hos en eller flera av våra härliga kunder i Stockholmsområdet. Där rollerna matchas efter kunskaper, erfarenheter och mål. Hos kunderna agerar du intern support och stöttar upp organisationens IT efter behov. Vanligtvis jobbar våra kunder i komplexa IT-miljöer med huvudfokus inom Windows (Mac kan förekomma).
Vi lägger stor vikt i din framtid och utveckling, så medan du sitter ute på uppdragen så har du själv möjlighet att påverka din framtid. Då du hos oss får möjlighet att följa någon av våra utvecklingsplaner och få en tydlig väg framåt i din karriär.
Då vi tycker att alla anställda ska ha rätt till samma möjligheter framåt så har vi tydliga steg för hur du som anställd får utbildningsmöjligheter och trygg anställning. Det viktigaste för oss är att ha duktiga supporttekniker med rätt kunskaper för jobben kunderna efterfrågar. Därför väljer vi att investera i dig för att du ska få rätt möjligheter och vilja jobba hos oss.Att jobba som supportteknikerkan vanligtvis se någorlunda lika ut mellanarbetsplatser, så det viktiga för oss är att skapa något större, där du kan göra jobbet du är bra på samtidigt som du har något att sträva efter.
Vi tror detta kan vara en win - win och berättar gärna mer på en intervju!
Din bakgrund
Vi är intresserad av dig som har jobbat inom IT-support mot företag, som sitter på en supporttekniker roll men fortsätta utvecklas inom IT-infrastruktur, antingen som generalist eller specialist. Då vi matchar olika kompetensnivåer med rätt typ av uppdrag hos oss är det viktigaste erfarenhet och du som person.
För att vara aktuell för rollen så ser vi gärna att du har några årserfarenhet av flera tekniska lösningar såsom Windows, Active Directory, Azure, Intune, o365, ÄHS och Teams.

Så sitter du på kunskaper inom IT-support och vill ha en tydligare väg framåt? Sök till oss.
Du som person
Vi är Thalamus och det betyder att du som anställd kommer vara en stor del av Thalamus. Därför söker vi individer som är flexibla, sociala, hjälpsamma och trevliga. Gärna med en vilja och driv att utvecklas.
Du behöver inte veta exakt vad du vill göra men du ska vilja utvecklas inom IT-infrastruktur, där vi finns tillhands att stötta och guida dig på vägen.

Din ansökan
Intervjuer sker löpande, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. Vid frågor, kontakta Lucas.Skarp@talamus.se eller Tilda.Stenmark@thalamus.se
Vi erbjuder dig
Vi erbjuder dig en arbetsgivare som ständigt utvecklar sig för att vara en attraktiv arbetsgivare för dig. Där vi sätter den anställda i fokus och skapar utvecklingsmöjligheter.
För oss betyder detta bland annat trygg anställning, kollektivavtal (TechSverige), fast månadslön, utvecklingsmöjligheter, certifierings möjligheter, friskvårds bidrag, pension, försäkringar etc.
Där gemenskap är en viktig del, vilket gör att vi ordnar AW:s, sommar- och julfester.
En arbetsplats där dina åsikter spelar roll och där vi ser framemot att höra hur vi kan vara en bra arbetsgivare framöver.
Din nya arbetsgivare
Thalamus har funnits i 20 år och är ett konsult- och rekryteringsföretag inom IT & Teknik. Inom IT-infrastruktur har vi konsultverksamhet, samt intern service desk och IT-innovationsteam.
Vi är ett familjärt bolag som i Alvik strand och vår huvudsakliga fokus ligger på konsultverksamhet i Stockholms län.
Våra kärnvärden är snabba och trevliga och att det kommer du att märka i rekryteringsprocessen och om du börjar arbeta hos oss. Om vi skulle beskriva oss själva skulle det vara att vi är ett glatt, kunskapsdrivet gäng vars arbete kännetecknas av kvalitet, nytänkande och personligt engagemang. Hoppas du vill bli en av oss!

Ansök nu

IT-tekniker till Global IT-leverantör

Läs mer Feb 4
OM JOBBET
Du fåren nyckelroll hos kundensnordiska IT-avdelning. Du kommer att ingå iett team som täcker hela Norden, med en kultur präglad av uppriktighet och kreativitet. Här delar företaget kunskap, stöttar varandra och utvecklas tillsammans genom nytänkande och engagemang. I din roll blir du en central länk mellan verksamheten, deras europeiska IT och externa leverantörer.
OM FÖRETAGETSedan starten 1912 har vi drivits av en strävan efter innovation och kvalitet. Från våra första produkter till dagens lösningar inom IT, dokumenthantering, betalningssystem, visuella och energilösningar har vi alltid legat i framkant. Vi utvecklar prisbelönta produkter som förenklar vardagen och främjar en hållbar framtid.
I Norden är vi ca 300engagerade medarbetare som brinner för att göra skillnad. Vi är marknadsledande inom flera segment, och hållbarhet genomsyrar vår verksamhet.
ARBETSUPPGIFTERSom Nordisk IT-tekniker hos vår kund får du stort ansvar och möjlighet att forma din arbetsvardag inom den dagliga driften. Du övervakar och underhåller nätverk, installerar datorer i en Microsoft-miljö, hanterar lokal programvara samt administrerar mobiltelefoner – allt i nära samarbete med ett europeiskt IT-nätverk.
Som 2nd line stöder du 1st line support och medarbetare, deltar i europeiska projekt och arbetar förebyggande med fokus på effektivitet och säkerhet enligt ISO27001. Här värderas gemenskap, uppriktighet och kundfokus.
ERFARENHETER OCH EGENSKAPERVi söker dig med flera års erfarenhet som IT-tekniker för en spännande roll hos vår kund. Du har relevant högskoleutbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet och är kunnig inom Microsoft samt felsökning i Windowsmiljöer. Erfarenhet av nätverk, standardisering, integration, säkerhet och AI är meriterande, liksom kunskap om ISO27001 och ITIL-ramverket.
Som person gillar du att hjälpa och att samarbeta, du är inte rädd för att ge dig på ny teknik och nya utmaningar. Du har förmåga för analytisk problemlösning och arbetar strukturerat. Vidare har du ett brinnande intresse för IT och vill utvecklas vidare i din roll. Du har lätt för att lära dig nya saker och drivs av att arbeta med användaren i fokus.
Du trivs i en serviceinriktad, användarnära roll, har lätt för att bygga relationer och kan pedagogiskt förklara komplexa lösningar.
Krav
Minst 4 års erfarenhet inom liknande roll och arbetsuppgifter
B-körkort
Flytande svenska och engelska i tal och skrift
OM D-SOURCE
Your source to ITD-Source är ett modernt konsultbolag med bredden mellan helpdesk, infrastruktur och Tech. Vi har lång erfarenhet av att förstå kunders IT-behov! Tveka inte att höra av dig om du är intresserad av att ta reda på mer.
Vad kan vi göra för dig och vad kan vi göra tillsammans?

INGET JOBB FÖR DIG?
Lugnt! Du kan alltid registrera dig förutsättningslöst på D-Source jobbsida genom att Connecta med oss. Då hamnar du i vår kandidatdatabas och får koll på våra kommande aktuella tjänster.

Ansök nu

Andra jobb i Stockholm från Vitec Software Group AB (Publ)

Nedan visas andra jobb i Stockholm från Vitec Software Group AB (Publ) .

Servicekonsult

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Jan 29
Vill du jobba med support till våra kunder som använder vår produkt Hyra? Jobbet innebär daglig kundkontakt och du blir del av ett team med positiv energi och framåtanda.
Vitec Fastighet, en de?l av Vitec Software Group, är Sveriges största leverantör av affärssystem för fastighetsbranschen. Genom innovativa lösningar och lång erfarenhet är vi stolta att erbjuda systemstöd av högsta kvalité.
Vi erbjuder en spännande arbetsplats och att jobba hos oss är populärt. Flera som gått vidare från Vitec till nya utmaningar har sökt sig tillbaka till oss som arbetsgivare, och det är vi väldigt stolta över.
Om tjänsten
Ditt ansvar är att ge support, expertråd och stöd främst åt kunder inom produkten Hyra där man hanterar bland annat ekonomi, bokföring och avstämningar. Det är också i Hyra våra kunder hanterar kontrakt, uppsägning, e-signering och liknande.
Vi hjälper våra kunder främst via vårt ärendehanteringssystem och via telefon.
Våra arbetstider är vardagar mellan klockan 08.00–17.00.
Vi är övertygade om att det är viktigt att ses fysiskt för att kunna bibehålla och stärka vår kultur, öka delaktighet och gemenskap och därför är våra riktlinjer just nu att minst 40% av arbetstiden ska vara belagd på kontoret.
Du kommer tillhöra ett team som består av 24 mycket erfarna medarbetare som finns på flera orter. Vi brinner för våra kunder och vi har en stark gemenskap där vi hjälper varandra. Vi jobbar hårt för att hålla en hög servicenivå med personlig touch gentemot våra kunder.
Vem söker vi?
Vi söker dig som har en djup erfarenhet rörande hyresadministration och fastighetsbranschen. Vi ser gärna att du även har erfarenhet gällande ekonomi.
Du är en engagerad person med en positiv inställning och som alltid strävar efter att leverera utmärkt service. Vi värdesätter samarbete och ödmjukhet, och du är någon som aktivt stödjer dina kollegor och bidrar till en härlig arbetsmiljö. Du drivs av att lösa komplexa problem och har en förmåga att verkligen sätta dig in i kundens behov. Dessutom är du nyfiken, kommunikativ och ansvarstagande.
Att prata med kunder är något du tycker om och du ser utmaningar i knepiga problem och utredningar som en spännande del av vardagen. Du har ett tekniskt intresse, är både utåtriktad och samarbetsvillig, och kan fokusera självständigt när det behövs. Du kan hantera stressiga situationer, har en lösningsorienterad inställning och du tycker det är roligt med detektivarbete. Du har lätt att prioritera uppgifter och återgå till dem efter avbrott.
Du som söker har:
har minst 3 års arbetslivserfarenhet inom fastighetsbranschen
har djup förståelse för hyresadministration och ekonomi
erfarenhet av att jobba med systemstöd av programvaror
erfarenhet av service och kundkontakt

Vi tror att du idag arbetar med hyresadministration eller ekonomi, antingen som konsult eller på ett fastighetsbolag. Om du har erfarenhet av någon av våra produkter, främst Hyra, så är det meriterande. Likaså om du har utbildning inom fastighetsekonomi.
Då alla våra kunder finns i Sverige behöver du tala och skriva svenska obehindrat.
Vad erbjuder vi?
Hos oss får du en trygg anställning med extra semesterdagar, friskvårdsbidrag, teamkänsla och delvis möjlighet till distansarbete. Vi prioriterar en stark gemenskap och anordnar därför olika sammankomster och konferenser, senast besökte vi Marholmen som bjöd på både härliga aktiviteter och sol! Vi är bra på det vi gör, mycket beroende på att vi trivs tillsammans och har skapat en gemensam företagskultur driven av en stark värdegrund.
Start: Omgående, eller enligt överenskommelse
Omfattning: Tillsvidareanställning, 6 månaders provanställning
Plats: Västerås, Kalmar, Stockholm, Jönköping, Malmö, Örebro


Sista ansökningsdag
Vi tar gärna emot din ansökan så snart som möjligt, dock senast 2025-02-09. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag om vi finner rätt kandidat så vänta inte med att skicka in din ansökan. Vi ser fram emot att höra från dig!
Om du har frågor är du välkommen att kontakta Therese Ericson, Chief Customer Support Officer, therese.ericson@vitecsoftware.com.
Om Vitec Fastighet
Som en del i Vitec Software Group finns affärsenheten Fastighet, Sveriges största leverantör av heltäckande affärssystem till fastighetsbranschen. Vi är cirka 150 medarbetare fördelade på 11 orter i landet med ett gemensamt uppdrag att leverera tillförlitliga system som hjälper våra kunder i deras vardag.
Vi som jobbar på Vitec bidrar alla till samhällsnyttiga och samhällskritiska produkter. Sanningen är att många verksamheter skulle stanna utan Vitec. Därför måste vi tänka långsiktigt, vilket också uttrycks i vårt varumärkeslöfte – To rely on today and tomorrow. Läs mer om oss på www.vitec-fastighet.com.

Ansök nu

Product Manager Verksamhetsanalys / Ekonomi

Manager
Läs mer Dec 17
Nu söker vi dig som vill leda arbetet med att ta vår uppskattade produkt Verksamhetsanalys till nästa nivå. Verksamhetsanalys är en applikation för budget, prognos, analys och uppföljning när det gäller fastigheter och fastighetsrelaterade projekt. Vi planerar att börja arbetet med att bygga nästa generation av denna produkt och nu finns alltså chansen för dig att leda det arbetet.
Vitec Fastighet, en del av Vitec Software Group, är Sveriges största leverantör av affärssystem för fastighetsbranschen. Genom innovativa lösningar och lång erfarenhet är vi stolta över att erbjuda systemstöd av högsta kvalité.
Vi erbjuder en spännande arbetsplats och att jobba hos oss är populärt, vi har ett ENPS-index på 50, ett av de högsta i branschen. Flera som gått vidare från Vitec till nya utmaningar har sökt sig tillbaka till oss som arbetsgivare, och det är vi väldigt stolta över.
Om tjänsten
Du kommer att ingå i ett team av andra Product Managers som alla är självgående och ansvariga för en eller flera produkter. Dina huvudsakliga uppgifter är kunddialoger, kravhantering, beställare och mottagare av utvecklingsprojekt samt produktplanering. Det är både mer kortsiktig planering av vad som ska göras härnäst, och strategisk långsiktig planering. Du kommer att vara den naturliga kontaktpersonen för produkten både internt och externt.
Förutom att vara ansvarig för produkten Verksamhetsanalys så kommer du tillsammans med vår befintliga product manager för Ekonomi, även jobba med den produkten och hjälpa till med kunddialoger och kravställning.
Vem söker vi?
Som person ser vi att du är självgående och är van att ta egna initiativ. Affärsmässighet är viktigt för dig och du är strukturerad i ditt arbetssätt. Som Product Manager kommer du att ha kontakt med flera funktioner inom och utanför bolaget vilket gör att vi ställer höga krav på att du skapar goda relationer samt är duktig på att kommunicera. Vi ser att du har en god analytisk förmåga och problemlösningsförmåga.
Du som söker har:
Djup kunskap inom budget & prognosarbete relaterat till fastighetsbranschen – du kanske har jobbat som controller.
Minst grundläggande förståelse för arbete på en ekonomiavdelning och grundläggande kunskaper i redovisning
Erfarenhet av att analysera och effektivisera processer
Tidigare erfarenhet som Product Manager för en mjukvara är meriterande



Om du har erfarenheter av Vitecs programvaror, främst inom Verksamhetsanalys eller Ekonomi, är det meriterande. Då merparten av våra kunder finns i Sverige behöver du tala och skriva svenska obehindrat.
Vad erbjuder vi?
Hos oss får du en trygg anställning med extra semesterdagar, friskvårdsbidrag, teamkänsla och flexibilitet med att kunna jobba hemifrån. Vi prioriterar en stark gemenskap och anordnar därför olika sammankomster och konferenser. Vi är bra på det vi gör, mycket beroende på att vi trivs tillsammans och har skapat en gemensam företagskultur driven av en stark värdegrund.
Start: Omgående, eller enligt överenskommelse
Omfattning: Tillsvidareanställning
Plats: Stockholm, Örebro, Västerås
Din ansökan
Vi tar gärna emot din ansökan så snart som möjligt, dock senast 2025-01-31. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag om vi finner rätt kandidat så vänta inte med att skicka in din ansökan. Vi ser fram emot att höra från dig!
Om du har frågor är du välkommen att kontakta Robert Eriksson, Chief Product Officer, robert.eriksson@vitecsoftware.com.
Om Vitec Fastighet
Som en del i Vitec Software Group finns affärsenheten Fastighet, Sveriges största leverantör av heltäckande affärssystem till fastighetsbranschen. Vi är cirka 150 medarbetare fördelade på 11 orter i landet med ett gemensamt uppdrag att leverera tillförlitliga system som hjälper våra kunder i deras vardag.
Vi som jobbar på Vitec bidrar alla till samhällsnyttiga och samhällskritiska produkter. Sanningen är att många verksamheter skulle stanna utan Vitec. Därför måste vi tänka långsiktigt, vilket också uttrycks i vårt varumärkeslöfte – To rely on today and tomorrow. Läs mer om oss på Vitec Fastighet.
Om Vitec Software Group
Vitec är ledande inom Vertical Software och har sitt ursprung och huvudkontor i Umeå. Våra produkter har utvecklats utifrån specifika behov inom olika nischer i samhället. Medarbetarnas expertis, i kombination med vår gemensamma företagskultur och affärsmodell, möjliggör ständiga förbättringar och innovationer. Vi växer genom våra affärsenheters framgångar och genom förvärv. Allt vi gör, gör vi med ett långsiktigt perspektiv. För vi är att lita på – idag och imorgon. Vitec har 1 570 anställda, är noterat på Nasdaq Stockholm och hade 2023 en nettoomsättning på 2 778 miljoner kronor. Läs mer på www.vitecsoftware.com.

Ansök nu

Senior Utvecklare till Taxiteknik i Stockholm

Mjukvaruutvecklare
Läs mer Jan 2
Om Taxiteknik
Taxiteknik grundades 2019 och utvecklar och levererar ett komplett affärssystem för taxibolag, genom produkterna Traffic Management, DriverApp och BookingApp. Produkterna erbjuder komplett system med tillägg för att passa kundens behov. Bolaget är främst verksamt på den svenska marknaden där vi har en stabil position.
Vi söker nu en erfaren utvecklare som vill ta chansen att påverka ett bolag som är mitt i en spännande tillväxtfas. Du blir en del av ett litet och kompetent team som strävar efter att bygga det bästa trafikledningssystemet för taxi- och transportbranschen.
Du kommer att ingå i ett team på sex personer, varav två utvecklare, två inom kundservice, en kundservicechef och en VD. Alla i teamet har ett stort kundfokus och strävar efter att leverera det bästa affärssystemet på marknaden. Teamet har flerårig erfarenhet av branschen.
Dina arbetsuppgifter
Som utvecklare hos oss kommer du att fortsätta bygga och utveckla vårt redan idag väl fungerande trafikledningssystem. Då du kommer att ingå i ett mindre team har du med din kompetens stor möjlighet att bidra och påverka produktutvecklingen. Det är viktigt att du känner ett ägandeskap för produkterna och tar stort ansvar i utvecklingsarbetet.
Vår utvecklingsmiljö:
- Backendtjänster utvecklade i Dart
- Frontend i Angular
- Appar i Flutter
Om dig
Vi söker dig som har flerårig (+5 år) erfarenhet av fullstack-utveckling. Du har god förståelse för hela utvecklingsprocessen och kan prioritera dina arbetsuppgifter väl. Som person har du mycket god samarbetsförmåga och kan arbeta självständigt såväl som i grupp. Du gillar att ta dig an utmaningar samt är målinriktad. Vidare är du bra på att kommunicera med kunder och kollegor och bekväm i att ta beslut.
Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Du talar och skriver på både svenska och engelska obehindrat.
Din ansökan
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta rekryterande chef och VD Riccardo Pesce på: riccardo@taxiteknik.se
Tjänsten är på heltid och tillsvidare med placering i Stockholm.
Välkommen med din ansökan!
Om Vitec Software Group
Vitec Software Group är ledande inom Vertical Market Software i Norden. Vi utvecklar och levererar standardprogram för olika nischer. Vitec växer genom förvärv av välskötta och etablerade programvarubolag. Koncernens övergripande processer tillsammans med medarbetarnas djupa kunskap om kundens lokala marknad skapar goda förutsättningar för förädling och fortsatt innovation. Vitec har 1 550 medarbetare, är noterat på Nasdaq Stockholm och omsatte 2 778 miljoner kronor år 2023. Läs mer om oss på www.vitecsoftware.com.

Ansök nu

Fullstackutvecklare till Vitec Samfundssystem

Mjukvaruutvecklare
Läs mer Dec 6
Är du en erfaren utvecklare som vill jobba med att utveckla ett program som berör alla och som på riktig betyder något när det görs bra? Är det viktig för dig att det du får vara med och utveckla ska kännas bra i magen? Tycker du att det är viktigt att långsiktighet och kvalitet går före snabba processer? Då kan det vara dig vi söker som vår nya fullstackutvecklare.
Hos oss får du jobba med att utveckla en av de kanske viktigaste och mest okända logistikprocesserna i Sverige – det som sker efter att en människa avlider. Här kan du göra stor skillnad och se till att våra system och lösningar blir så bra som möjligt, så att allt går som det ska. Vår verksamhet riktar sig mot religiösa samfund, men vi är helt fristående och fungerar som vilket bolag som helst. Däremot tycker vi att samfundens verksamheter är viktiga för oss som samhälle och individer. För utan Vitec Samfundssystem stannar delar av den svenska begravningsverksamheten.
Vad vi erbjuder dig
Som fullstackutvecklare hos oss blir du en del av ett sammansvetsat team som har ett och samma mål; att med våra produkter förenkla våra kunders dagliga arbete. För att lyckas med det måste vi vara självständiga lagspelare som jobbar strukturerat, kreativt och serviceinriktat.
Till din hjälp har du kollegor med mycket god kännedom om våra applikationer, branschen och kundernas förväntningar. Dessutom får du en trygg anställning i ett spännande bolag i tillväxt och ständig utveckling, där du kan växa med teknik och kollegor.
Vem är du?
För att lyckas i rollen behöver du kunna ta initiativ, analysera och lösa problem samt vara flexibel och kunna prioritera utifrån behov. Du har minst 3 års arbetslivserfarenhet som utvecklare och har goda kunskaper inom:
Laravel, PHP
HTML
Kompilerad CSS via t ex SASS (SCSS), PostCSS
JavaScript tillsammans med ett ramverk, t ex Vue, React eller Svelte.
Postgre (eller motsvarande relationsdatabaser)
Webpack (eller motsvarande byggverktyg)
Composer, Packagist och NPM (eller motsvarande pakethanterare)
Versionshantering i Git
Svenska och engelska i tal och skrift

Förutom det så är det meriterande om du kan pricka av någon eller flera av:
Linux som hostingplattform
CSS-ramverk som Tailwind och Bootstrap
Modulärt strukturerad CSS via t.ex. BEM
TypeScript, speciellt tillsammans med Vue
CI/CD
Azure DevOps
Språkkunskaper i finska

Låter det intressant?
Vill du veta mer är du välkommen att höra av dig till utvecklingschef Niklas Falemar på niklas.falemar@vitecsoftware.com.
Skicka gärna din ansökan redan idag, för vi går igenom urvalet löpande. Vi ser fram emot att höra av dig!
Start: Omgående, eller enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Placering: Stockholm
Om Vitec Samfundssystem
Som en del i Vitec Software Group finns affärsområdet Vitec Samfundssystem som är ett produktbolag som utvecklar nischade programvaror för kunder inom kyrkomarknaden, näringslivet och offentlig sektor. Vi är idag 32 medarbetare i Stockholm och Lund inom produktutveckling och kundstöd. Hos oss finns stor gemenskap, öppna sinnen, glädje och respekt mellan alla som jobbar tillsammans för att göra våra kunders vardag enklare!
Om Vitec Software Group
Vitec Software Group är ledande inom Vertical Market Software i Norden. Vi utvecklar och levererar standardprogram för olika nischer. Vitec växer genom förvärv av välskötta och etablerade programvarubolag. Koncernens övergripande processer tillsammans med medarbetarnas djupa kunskap om kundens lokala marknad skapar goda förutsättningar för förädling och fortsatt innovation. Vitec har över 1570 medarbetare, är noterat på Nasdaq Stockholm och omsatte 2 778 miljoner kronor år 2023. Läs mer om oss på www.vitecsoftware.com.

Ansök nu