Stockholm: Avtalscontroller

Hitta ansökningsinfo om jobbet Avtalscontroller i Stockholm. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Stockholm inom den kategorin.

Publicerad: 2024-08-14 // Varaktighet: Heltid

Vill du vara med på vår resa? Som den ledande mobilitetspartnern i Norden arbetar vi kontinuerligt med att utveckla nya mobilitetslösningar som underlättar din vardag. Genom att kombinera erfarenhet av parkeringstjänster med vår banbrytande kunskap om bildelning – utvecklar vi omfattande laddningsverk för elbilar, effektiva mobilitetshubbar, nya digitala tjänster och fortsätter utöka vår flotta av elfordon.
Om jobbet
Som avtalscontroller är ditt huvudsakliga fokus att tillsammans med dina två kollegor ansvara för administration och bokföring kopplat till bolagets avtal med fastighetsägare. Du har ansvar att fastighetsägarna får korrekt ersättning i enlighet med gällande avtal och har löpande dialog och samarbete med bolagsjurist, andra administrativa avdelningar, affärsansvariga och fastighetsägare.
Arbetsuppgifter:
Tolka avtals ekonomiska innebörd och sätta upp avtalet i systemen
Administrera ägarbyten, adressändringar, tilläggsavtal och uppsägningar av befintliga avtal
Reservering, kontering och analys av hyres- och arrendekostnader
Bokslutsarbete kopplat till fastighetsägares ersättning, inklusive analys och avstämning
Sammanställa redovisning och rapportering till fastighetsägare
Besvara avtalsrelaterade frågor internt
Stöd till fastighetsägare angående ersättningsrelaterade frågor
Aktivt utveckla gruppens arbetsmetoder genom deltagande i utvecklingsprojekt

Om dig
Goda kunskaper inom bokföring och moms
Mycket goda kunskaper i Excel
Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift
Meriterande med eftergymnasial utbildning inom ekonomi

Som person ser vi att du är noggrann och att du trivs bra i en miljö där du snabbt får lära dig nya saker och leverera resultat i arbetet. Du trivs i nära samarbete med dina kollegor samtidigt som du är självgående och har en god förmåga att driva ditt eget arbete framåt. Du är noggrann och arbetar på ett strukturerat sätt. Du förstår vikten av struktur och ordning, i ditt arbete är du metodisk, systematisk och planerar uppgifterna innan du sätter igång.
Om oss
Vi vill forma hur människor och produkter förflyttar sig.
Genom att jobba med miljövänliga innovationer kan vi påskynda övergången till hållbara mobilitetslösningar med fokus på våra huvudkoncept: Aimo Park, Aimo Share och Aimo Charge.
Vi använder den snabba tekniska utvecklingen för att fortsätta vara en central del i att skapa smartare städer och blomstrande landsbygdsområden, samtidigt som vi erbjuder tillgängliga mobilitetslösningar som sömlöst kan integreras i våra dagliga liv.
Vi finns i Sverige, Norge och Finland med huvudkontor i Stockholm.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Stockholm som Controller

Nedan visas andra jobb i Stockholm som Controller.

Controlleransvarig – Konsultuppdrag inom fastighetsbranschen

Läs mer Mar 20
Din roll
Vi söker en erfaren Controlleransvarig för ett konsultuppdrag där du kommer att spela en nyckelroll i att förbättra ekonomistyrningen och investeringsprocesserna. Du kommer att arbeta med budget- och prognosprocesser samt säkerställa månatlig resultatuppföljning och analys på olika nivåer inom organisationen.
Ditt ansvar
Som Controlleransvarig kommer du att:
Ansvara för att budget- och prognosprocessen följer tidsplan och kvalitetskrav.
Säkerställa månatlig resultatuppföljning på avdelnings-, enhets- och fastighetsnivå.
Följa upp investeringar i relation till budget och kvalitetssäkra investeringskalkyler.
Driva kravställning och implementering av BI-system.
Bidra till förbättrad redovisning och analys av driftnetton på fastighetsnivå.
Ansvara för processen för marknadsvärdering av fastigheter.
Genomföra ad hoc-analyser till ekonomichef, VD och ledning.
Arbeta för ökad effektivitet och processutveckling inom ekonomiområdet.
Kvalifikationer
För att lyckas i rollen ser vi att du har: Minst 5 års erfarenhet av controlling inom fastighetsbranschen. Erfarenhet av både business controlling och projektcontrolling. Gedigen erfarenhet av investeringskalkylering. Erfarenhet av att driva utvecklingsprojekt, såsom BI-system och processutveckling. Högskole- eller universitetsutbildning om minst 3 år. Mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift.
Meriterande erfarenheter
Erfarenhet av fastighetsvärdering.
Placering
Uppdraget utförs på kontor i Skärholmen, med möjlighet att arbeta på distans två dagar i veckan.
Tidplan och omfattning
Start: 2025-04-01 Slut: 2026-04-01 Omfattning: Heltid, 100 %
Om Edge
Edge of Talent är en rekryterings- och konsultbyrå som specialiserar sig på att matcha talanger med rätt företag. Vi är dedikerade till att skapa framgångsrika samarbeten genom att förstå både våra kunders och kandidaters behov. Med en stark närvaro på marknaden och ett brett nätverk av kontakter, säkerställer vi att våra kandidater får den bästa möjliga starten i sin nya roll.
Är du den vi söker? Skicka in din ansökan redan idag!

Ansök nu

Financial Accountant & Controller - Stockholm

Läs mer Feb 10
We are seeking a Financial Accountant & Controller for a long-term project aimed at replacing the client's legacy insurance systems with a new, modern solution. The client works in the banking sector.
Responsibilities:
In this role, you will be responsible for various accounting-related tasks, including monthly and quarterly closings, account reconciliations, and internal controls. You will also conduct financial analyses and investigations while contributing to the development of system support and accounting processes.
Qualifications:
• Experience in accounting and financial reporting within a large organization with complex reporting structures and internal accounting requirements.
• 5-8 years of relevant experience.
• Strong understanding of the interconnections between different accounting components.
• Expertise in monthly and quarterly closings, account reconciliations, and internal controls.
• Experience in financial analysis and investigations.
• Knowledge of system support and process improvement in accounting.
• Strong analytical mindset, structured approach, and ability to work independently.
• Fluency in Swedish, both written and spoken.
• Experience with Oracle ERP, EPM cloud-based solutions and from the banking sector.
• It is meritorious if you have previous experience in the insurance sector.
Key Competencies for Success:
To excel in this role, you should have a strong sense of ownership and accountability, remain composed under pressure, and work in a structured and organized manner. You should be able to balance attention to detail with a broader strategic perspective. Delivering accurate, well-reconciled, and polished reports should come naturally to you. A curious and analytical mindset, along with a drive to understand the bigger picture, will be essential for success in this position.
Application and Start Date:
Start Date: 17 March 2025
End Date: 15 September 2025. Good possibilities of extensions of 6 months
Deadline: 13 February 2025
Location: Stockholm
Contact Person: 0790 062 711
Selections and interviews are ongoing!
Sway Sourcing is an innovative recruitment partner, specializing in matching the right talent with the right company—quickly and efficiently. Our primary focus areas include Finance, Administration, HR, Marketing, and IT, but we also have the broad expertise and flexibility needed to deliver tailor-made recruitment solutions across all industries.

Despite being a relatively new player in the market, we have already gained the trust of some of Sweden’s largest companies, operating both nationally and internationally. With bases in Sweden and Spain, we offer a unique combination of local expertise and global reach. Our strong network and deep industry insights make us the go-to partner for companies looking to stay ahead in their recruitment efforts.

Ansök nu

Controller

Läs mer Feb 7
ArbetsuppgifterI denna roll kommer du att arbeta nära projektledaren och huvudprojektledaren, där du stöttar dem med analyser och utredningar av ekonomiska frågor inom projektet. Du ansvarar för att analysera och följa upp orsaker till avvikelser gentemot prognoser och årsplan, i samarbete med projektledningen. Vid behov kan du även vara föredragande i ekonomiska frågor inom olika mötesforum. En viktig del av arbetet innebär att skapa struktur för analys och uppföljning inom projektets ekonomiområde, vilket innefattar arbetssätt, hantering av ÄTA, schabloner, prognoser, riskbedömningar, osäkerheter, oförutsedda kostnader, index och volymer. Du säkerställer kvaliteten på underlagen för projektets ekonomiska rapporteringar och stödjer projektledaren i prognosarbetet genom att kvalitetssäkra prognoserna och ta fram relevanta prognosunderlag i dialog med projektledare och delprojektledare. Arbetsuppgifterna kan variera beroende på de enskilda projektens behov, vilket gör rollen både dynamisk och utvecklande.
Kvalifikationer Du har en högskole- eller universitetsexamen inom ekonomi.
Du har minst 5 års erfarenhet av ekonomiska analyser i stora infrastrukturprojekt.
Du har erfarenhet av att arbeta i ekonomisystemet Unit4 Business World (UBW)/Agresso.
Du har tidigare arbetat inom statlig verksamhet.
Du är flytande i svenska och engelska, i tal och skrift.
Personliga egenskaper
Vi söker en person med god samarbetsförmåga och ett starkt initiativtagande, som trivs i en roll där både självständighet och lagarbete är viktiga. Du är flexibel och anpassningsbar utifrån arbetsbelastning, samtidigt som du arbetar strukturerat och målinriktat. Med en utåtriktad och tydlig kommunikationsstil har du lätt för att skapa förtroende och bygger relationer med ödmjukhet. Din analytiska förmåga gör att du snabbt kan identifiera mönster och dra välgrundade slutsatser, vilket bidrar till en effektiv och kvalitativ arbetsprocess.
Företagspresentation Vår kund är ett statligt affärsverk som förvaltar stamnätet för elkraften i Sverige. De bedriver även forskning- och utvecklingsprojekt på många områden för att främja ny teknik. Huvudkontoret finns i Stockholm och här behöver man som konsult säkerhetsprövas för de flesta uppdrag.
När du blir en av oss Som konsult hos JobBusters kan du känna dig trygg med ett kollektivavtal i ryggen, tillgängliga konsultchefer och engagerade rekryterare. Du som konsult får även tillgång till vårt nätverk av spännande företag och uppdragsgivare! För oss är det viktigt att du som konsult trivs, känner en trygghet och gemenskap till oss som arbetsgivare. Vi erbjuder tjänstepension, löneväxling och möjlighet till flexpension. Du får även tillgång till vår förmånsportal, där du utöver friskvårdsbidrag har tillgång till mängder av rabatter och erbjudanden inom hälsa, hem och fritid, transport, sjukvård och mycket mer! Ditt välmående är av högsta prioritet för oss och vi erbjuder därför dig som anställd Företagshälsovård för att hantera vardagens alla utmaningar, både på jobbet och i privatlivet.
Lön Enligt överenskommelse.
Tillträde och ansökan Heltid, kontorstider. Vår kund önskar start 1-apr-2025 och uppdraget förväntas löpa t.o.m. 31-mar-2026 med god möjlighet till förlängning. Du kommer att vara anställd av JobBusters och arbeta som konsult hos vår spännande kund. Distansarbete kan maximalt uppgå till 50% av arbetstiden, vilket innebär att du behöver vara på plats i Sundbyberg minst 2-3 dagar/vecka. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan (gärna i Word-format).

Ansök nu

Ekonomikonsult med erfarenhet av att arbeta i projekt

Läs mer Feb 6
Är du en analytisk och strukturerad ekonom med erfarenhet av att arbeta i komplexa projekt? Vill du arbeta i en expansiv och samhällsnyttig verksamhet med delar som analys, prognos och ekonomisk uppföljning? Då kan detta konsultuppdrag vara för dig!

Var? Stockholm När? Slutet av mars Anställningsform? Konsultuppdrag
Om rollen
Som Ekonomikonsult kommer du att vara en viktig del av ekonomiteamet och arbeta nära projektledare för att säkerställa ekonomisk styrning, analys och uppföljning av stora projekt med varierande komplexitet. Du kommer att bidra till att skapa struktur och transparens i ekonomiska processer samt ge stöd i prognos- och budgetarbete. Du ansvarar även för att kvalitetssäkra ekonomiska rapporteringar och underlag.
Resor inom Sverige kan förekomma. Hybridarbete är möjligt på uppemot 50%.


Vi söker dig som har
5-9 års erfarenhet av ekonomistyrning och analys
Erfarenhet från stora, komplexa projekt
Förmåga att arbeta självständigt och leda ekonomiska processer
Erfarenhet av prognosarbete och budgetering
God kommunikationsförmåga och vana vid att presentera ekonomisk information för olika intressenter


Har vi ringat in din person? Kul! Din inställning och personlighet kommer vara avgörande för din framgång.
Välkommen in med din ansökan så pratar vi mer. Då urval och intervjuer sker löpande kan tjänsten tillsättas innan annonsen har löpt ut. Titta även på andra tjänster som vi har på vår karriärsida!
careers.deltaconsulting.se
Vid frågor, kontakta Klara Hägg på klara@deltaconsulting.se Välkommen med din ansökan!
Om Delta Consulting Vi på Delta Consulting hjälper våra kunder med rätt kompetens för långsiktig framgång och våra kandidater att ta nästa steg i karriären - oavsett om de är nyexaminerade, en specialist eller en erfaren ledare! Vi gör skräddarsydda konsult- & rekryteringslösningar för varje behov.
Delta Consulting har specialiserade team internt som arbetar proaktivt och jobbar inom följande områden: - Ekonomi & Lön - Bank, Finans & Försäkring - Administration & Kundsupport Vår vision är ’att skapa lyckligare arbetsplatser’ och vår Logga (Delta = ?) representerar positiv förändring. Genom våra värderingsgrunder vill vi skapa positiv förändring i medarbetares vardag, som ska mynna ut i förhöjt välmående, högre produktivitet, ökat värdeskapande och mer framgångsrika organisationer.

Ansök nu

Controller till spännande uppdrag i Stockholm

Läs mer Feb 4
Vi söker en erfaren och analytisk Business Controller till ett brett och dynamiskt uppdrag. Här får du chansen att arbeta med hela verksamheten i en ledande roll inom ekonomisk rapportering och analys. Initialt fokuserar du på att säkerställa kontinuitet under en föräldraledighet, och därefter utvecklas rollen efter verksamhetens behov.
Uppdragsbeskrivning
Start: 3 mars 2025
Längd: till 31 december 2025
Omfattning: 100%
Placering: Stockholm

Ansvarsområden
Månadsrapportering och utarbetande av styrelserapporter.
Kvartalsvis rapportering till koncernen och nyckeltalsuppföljning.
Analysera affärsplanen och följa upp strategiska mål.
Koordinera och sammanställa månadsvisa prognoser för driftskostnader.
Skriva förvaltningsberättelsen för halvårsrapporten.
Delta i årlig konkurrentanalys.
Samordna ERSA-rapporteringen för 2025.
Löpande uppföljning av fasta prisavtal med koncernbolag.
Delta i bokslutsarbete och hantera reserveringar.
Granska och analysera väsentliga fakturor.
Utarbeta och rapportera ABC-kalkylering.

Kvalifikationer
Relevant högskoleutbildning inom ekonomi eller finans.
Minst 5-10 års erfarenhet som Business Controller.
Erfarenhet från försäkringsbranschen är starkt meriterande.
Kunskap om Solvens 2 och regulatoriska krav är en fördel.
Stark analytisk förmåga och erfarenhet av ekonomisk rapportering.
God systemvana och erfarenhet av prognossystem.
Utmärkta skriftliga och muntliga kommunikationsfärdigheter.
Noggrann, strukturerad och självgående.

Detta är en utmärkt möjlighet för dig som vill arbeta i en bred och strategiskt viktig roll med stor påverkan. Välkommen med din ansökan!
Sway Sourcing är en innovativ rekryteringspartner som specialiserar sig på att matcha rätt talang med rätt företag – snabbt och effektivt. Vårt huvudfokus ligger inom Ekonomi, Administration, HR, Marknad och IT, men vi har även den breda expertis och flexibilitet som krävs för att leverera skräddarsydda rekryteringslösningar inom alla branscher.
Trots att vi är en relativt ny aktör har vi redan byggt förtroende hos många av Sveriges största företag och arbetar både nationellt och internationellt. Med baser i Sverige och Spanien erbjuder vi en unik kombination av lokal expertis och global räckvidd. Vårt starka nätverk och djupa branschinsikter gör oss till en självklar partner för företag som vill ligga steget före i sin rekrytering.

Ansök nu

Andra jobb i Stockholm från Aimo Park Sweden AB

Nedan visas andra jobb i Stockholm från Aimo Park Sweden AB .

Salesforce Developer

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Nov 22
Salesforce Developer
Join Aimo and Shape the Future of Salesforce Solutions
Are you a Salesforce enthusiast ready to make an impact? Aimo is looking for a talented Salesforce Developer to take ownership of our Salesforce ecosystem, supporting operations across Sweden, Finland, and Norway. This is your opportunity to bring innovative ideas to life in a dynamic environment focused on growth and transformation.
About the Role
As a Salesforce Developer, you’ll be part of Aimo’s dedicated CRM team, responsible for servicing all Nordic operations. Your role will involve designing, developing, and maintaining Salesforce solutions that empower the organization. You’ll work closely with internal stakeholders, including product owners and solution architects, to create workflows, optimize processes, and implement scalable solutions tailored to business needs.
Your Key Responsibilities
Salesforce Development: Develop custom applications and integrations within Salesforce using Apex, Visualforce, and Lightning Components.
Salesforce Administration: Manage users, roles, profiles, and streamline and automate business processes.
Sales and Service Cloud Management: Configure and optimize features to support business processes, streamline sales cycles, and enhance customer service capabilities.
UI/UX Development: Collaborate closely with cross-functional teams to design and implement user-friendly designs and scalable solutions.
Manage integrations between Salesforce and other systems.
Lead deployments in test environments and ensure seamless implementations.
Participate in solution design discussions and drive best practices for scalability and efficiency.

Who You Are
At least 5 years of experience as a Salesforce Developer with expertise in Apex, Visualforce, and Lightning Components.
Skilled in optimizing Sales and Service Cloud modules and applying UI/UX design principles within Salesforce.
Strong technical knowledge of APIs, system integration, and scalable solution development.
Collaborative and effective in delivering impactful solutions with internal stakeholders.
Thrives in dynamic environments, tackling challenges with structure and creativity while embracing iterative development and continuous improvement.
Proficient in English; knowledge of Swedish, Finnish, or Norwegian is a bonus.
Salesforce certifications are a plus.

About Aimo
At Aimo, we have embarked on an exciting journey to become the most attractive partner in mobility. Our mission is to contribute to healthy and sustainable social development by offering mobility services that make cities smarter and everyday life easier. We’re driven by innovation, collaboration, and a commitment to making a difference for our customers and communities.
Why Join Aimo?
Aimo is on a transformative journey, and we’re bringing our CRM expertise in-house to drive innovation. By joining us, you’ll play a key role in delivering scalable solutions to support all Nordic countries while contributing to sustainable social development and smarter cities.
How to Apply
We are reviewing applications on a rolling basis. Don’t miss your chance to make an impact—apply today!

Ansök nu

Financial Controller

Finansiell controller
Läs mer Sep 24
Vill du vara med på vår resa? Som den ledande mobilitetspartnern i Norden arbetar vi kontinuerligt med att utveckla nya mobilitetslösningar som underlättar din vardag. Genom att kombinera erfarenhet av parkeringstjänster med vår banbrytande kunskap om bildelning – utvecklar vi omfattande laddningsverk för elbilar, effektiva mobilitetshubbar, nya digitala tjänster och fortsätter utöka vår flotta av elfordon.
Om jobbet
Som Financial Controller hos Aimo kommer du att spela en central roll i utvecklingen av vår ekonomifunktion. Du ansvarar för att säkerställa högsta kvalitet på vår ekonomiska rapportering och kommer att driva effektivisering och förbättring av våra processer. Du rapporterar till vår Redovisningschef och arbetar nära med ekonomiavdelningen samt kollegor inom moderbolag och systerbolag. I denna seniora roll bidrar du till koncernrapportering, treasury-ansvar och konsolidering, och blir en del av en dynamisk och internationell arbetsmiljö.
Arbetsuppgifter:
Ansvara för koncernens finansiella system, inklusive administration av NetSuite.
Konsolidera Aimo Parks legala rapportering och säkerställa att den ekonomiska redovisningen uppfyller både interna och externa krav.
Hantera treasury-arbetet, inklusive kassaflödesprognoser, cash pool-administration och valutaväxlingar.
Arbeta med interndebitering, balanskontoavstämningar och granskning av leverantörsfakturor.
Delta i och driva ekonomirelaterade projekt och förbättringsarbete.

Om dig:
Har gedigen erfarenhet inom redovisning och en relevant akademisk utbildning.
Besitter mycket goda kunskaper inom bokföring, moms och beskattning.
Har starka kunskaper i Excel och erfarenhet av att arbeta med komplexa ekonomiska modeller; erfarenhet av NetSuite är meriterande.
Du är flytande i svenska och engelska, både muntligt och skriftligt, vilket gör att du enkelt kan kommunicera i en internationell miljö

Vi söker dig som är självgående och målinriktad, redo att lyfta vår ekonomifunktion till nya höjder. Med din skarpa analytiska förmåga och problemlösande kreativitet kommer du att bemästra komplexa ekonomiska utmaningar och ständigt förbättra våra processer. Din förmåga att organisera och vara noggrann säkerställer att vår finansiella rapportering är både exakt och pålitlig. Du trivs i team, samarbetar effektivt med kollegor från olika avdelningar och kommunicerar tydligt och prestigelöst för att alltid hitta de bästa lösningarna.
Om oss
Vi vill forma hur människor och produkter förflyttar sig.
Genom att jobba med miljövänliga innovationer kan vi påskynda övergången till hållbara mobilitetslösningar med fokus på våra huvudkoncept: Aimo Park, Aimo Share och Aimo Charge.
Vi använder den snabba tekniska utvecklingen för att fortsätta vara en central del i att skapa smartare städer och blomstrande landsbygdsområden, samtidigt som vi erbjuder tillgängliga mobilitetslösningar som sömlöst kan integreras i våra dagliga liv.
Vi finns i Sverige, Norge och Finland med huvudkontor i Stockholm.
Sökord: Financial Controller, Senior Financial Controller

Ansök nu

Controller

Controller
Läs mer Aug 26
Vill du vara med på vår resa? Som den ledande mobilitetspartnern i Norden arbetar vi kontinuerligt med att utveckla nya mobilitetslösningar som underlättar din vardag. Genom att kombinera erfarenhet av parkeringstjänster med vår banbrytande kunskap om bildelning – utvecklar vi omfattande laddningsverk för elbilar, effektiva mobilitetshubbar, nya digitala tjänster och fortsätter utöka vår flotta av elfordon.
Om jobbet
Som Controller inom avtal och ekonomi är ditt huvudsakliga fokus att tillsammans med dina två kollegor ansvara för administration och bokföring kopplat till bolagets avtal med fastighetsägare. Du har ansvar att fastighetsägarna får korrekt ersättning i enlighet med gällande avtal och har löpande dialog och samarbete med bolagsjurist, andra administrativa avdelningar, affärsansvariga och fastighetsägare.
Arbetsuppgifter:
Tolka avtals ekonomiska innebörd och sätta upp avtalet i systemen
Administrera ägarbyten, adressändringar, tilläggsavtal och uppsägningar av befintliga avtal
Reservering, kontering och analys av hyres- och arrendekostnader
Bokslutsarbete kopplat till fastighetsägares ersättning, inklusive analys och avstämning
Sammanställa redovisning och rapportering till fastighetsägare
Besvara avtalsrelaterade frågor internt
Stöd till fastighetsägare angående ersättningsrelaterade frågor
Aktivt utveckla gruppens arbetsmetoder genom deltagande i utvecklingsprojekt

Om dig
Goda kunskaper inom bokföring och moms
Mycket goda kunskaper i Excel
Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift
Meriterande med eftergymnasial utbildning inom ekonomi

Som person ser vi att duälskar att lära dig nya saker snabbt och leverera resultat. Du trivs i nära samarbete med kollegor men är också självständig och driver ditt arbete framåt med engagemang. Struktur och ordning är dina ledstjärnor – du planerar noggrant och arbetar metodiskt för att få jobbet gjort på bästa sätt.
Om oss
Vi vill forma hur människor och produkter förflyttar sig.
Genom att jobba med miljövänliga innovationer kan vi påskynda övergången till hållbara mobilitetslösningar med fokus på våra huvudkoncept: Aimo Park, Aimo Share och Aimo Charge.
Vi använder den snabba tekniska utvecklingen för att fortsätta vara en central del i att skapa smartare städer och blomstrande landsbygdsområden, samtidigt som vi erbjuder tillgängliga mobilitetslösningar som sömlöst kan integreras i våra dagliga liv.
Vi finns i Sverige, Norge och Finland med huvudkontor i Stockholm.
Sökord: Avtalscontroller,Controller, Ekonom,Ekonomiassistent, Financial Assistant

Ansök nu

Software developer - Team Login

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Aug 19
We have embarked on a new exciting journey where our goal is to be the most attractive partner in mobility. We want to contribute to healthy and sustainable social development by offering mobility services that make cities smarter and everyday life easier.
About the jobAs a Software developer at Aimo, you'll be an integral part of our dynamic team, contributing to the entire lifecycle of products and services development in our ever-evolving business landscape. Collaborating with skilled full stack, front-end, and back-end developers, that are located across multiple locations in the Nordics and Europe. Aimo fosters a developer culture rooted in servant leadership and a You Build It You Run It' mindset.
This is the Team: We are a small, highly experienced, fun, and loving team that thrives on learning and teaching! The team seeking your knowledge is Team Login at Aimo.
We aim to provide a great login experience for all Aimo customers.
We provide access between services.
We are a hybrid working team of 3. In our daily work, we are constantly collaborating, no matter if we are in the office or online.
We deploy 5-20 times a day. We rather fail fast and small than slow and big.
This is you: A jack of all trades with a liking for the bird's-eye perspective.
Experienced in TypeScript.
Robustness and security are important to you, so you realize that testing is a necessary evil and actually really helpful.
Experienced in Node.js and preferably React.js.
Appreciation and understanding of monitoring is a benefit.
Knowledge of OAuth2 and OIDC is also a benefit.
How you will work: Hybrid - highly flexible in where you spend most of your time.
Fullstack - while our frontend is not that large, it is very important as it will face most customers in Aimo.
Communicating with a lot of other teams because we are a central component.
Transfer your super skills to the team and learn new super skills from others.
Following patterns we believe promote good code.
Techniques you will work with: Node.js, React.js, Express.js, and Swagger/OpenAPI.
OAuth2 and OIDC and security overall.
Datadog for logging and metrics.
Containerization using Kubernetes and Docker.
AWS (RDS, IAM, ECR, DynamoDB).
CDK for Infrastructure as Code.
GitLab and GitLab pipelines.
A lot of Slack communication ;-)
Join us
If you're looking for a role where your work directly enhances our customersexperience we offer a space where you can share your expertise, learn from others, and really contribute. If you're ready to apply your skills in a setting that values collaboration and a servant leadership mindset, we'd like to hear from you.
About usWe are owned by the Japanese company Sumitomo Corporation. With a focus on innovation and human needs, Sumitomo works continuously to develop new mobility solutions and innovations that make people's everyday lives easier.
This role is located at our headquarter in Stockholm and you need to be able to be on site when the business requires it.
Aimo is now facing an exciting journey of change where we strive to become the most innovative company in the industry. With us, you will get to participate in creating something new!

Ansök nu