Stockholm: Education Intern

Hitta ansökningsinfo om jobbet Education Intern i Stockholm. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Stockholm inom den kategorin.

Publicerad: 2024-08-01 // Varaktighet: Heltid

Meet a Student är en jobbplattform för juniora talanger.
För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:

Är du en ambitiös person med ett brinnande intresse för språk? Vi söker just nu en praktikant till vår utbildningsavdelning i form av en initiativrik individ som vill bidra till uppgraderingen av vårt kursmaterial till interaktiva kursportaler.
Om oss:
Swedish for Professionals (SpeakCharlie AB) grundades år 2014 och erbjuder språkutbildning och interkulturell affärsträning till företag av alla storlekar. Vi levererar skräddarsydda kurser i svenska, engelska, mandarin, franska och interkulturell kommunikation till hundratals företag.
Vi är i en spännande expansionsfas och övergår från att vara en språkleverantör till en global partner för företag med många olika tjänster. Det gör det till en fartfylld och lärorik period och ett utmärkt tillfälle att ansluta till vårt team.
Vad vi erbjuder:
Vårt kontor ligger ett stenkast från Nytorget på Södermalm i Stockholm. Vi tror på att ett starkt team är nyckeln till framgång. Vi erbjuder teambuildingaktiviteter för att främja samarbete och sammanhållning.
Utöver de nämnda förmånerna erbjuder vi 13 200 SEK/månad i ersättning under praktikperioden.
Din roll som Education Intern:
Som en viktig del av vårt team kommer du att ha möjlighet att lära dig och utvecklas inom olika områden. Dina huvudsakliga ansvarsområden kommer att inkludera:

Att bidra till uppgraderingen av våra kursmaterial till interaktiva portaler. Arbetet har både en kreativ karaktär och en operationell sådan.

Samarbeta med andra teammedlemmar för att säkerställa hög kvalitet och effektivitet i leverans av kurser.


Vi tror att du: 


Har en utmärkt kommunikationsförmåga på svenska och engelska

Är bekväm med att arbeta med digitala plattformar

Är handlingskraftig och proaktiv

Har ett genuint intresse för språk och lärande

Gärna en pågående eller avslutad utbildning inom t.ex. pedagogik, lingvistik eller liknande.

Har en vilja att lära och utvecklas


Preliminär Start: Början/mitten av september.
Omfattning: Heltid under 6 månader.
Plats: Huvudsakligen på plats i Stockholm.
Vid eventuella frågor eller funderingar, tveka inte att kontakta vår Talent & Growth Specialist, Rebecca, via rebecca@swedishforprofessionals.com.
Vi ser fram emot att få välkomna dig till teamet!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Stockholm som Utbildningsadministratör

Nedan visas andra jobb i Stockholm som Utbildningsadministratör.

JENSEN komvux Medborgarplatsen söker administratör

Läs mer Apr 10
Nu söker vi en engagerad administratör till JENSEN komvux Medborgarplatsen!

Vi söker dig som vill utvecklas i din professionella roll och som vill bidra till att våra elever uppnår framgång och goda studieresultat. Företaget präglas av tydliga värderingar och engagemang för människors utveckling. Vi har en tydlig hälsoinriktning med betoning på fysiskt och mentalt välbefinnande. 

Arbetsuppgifter och ansvarsområden
I din roll som administratör ansvarar du för en eller flera uppdragsgivare. Dina viktigaste uppgifter är att utveckla och utföra administrativa rutiner samt att ge hög service till våra elever. Du arbetar i nära samarbete med ett framgångsrikt team av administratörer med uppgift att säkerställa effektivitet och kvalitet i kontakten med våra uppdragsgivare och elever. Central del av rollen innebär att du är kontaktperson mot uppdragsgivare och elever. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består bland annat av arbete i våra avtalskommuners olika system, samt i förekommande fall kundtjänstarbete i bland annat telefon och mejl. Du bidrar tillsammans med dina kollegor aktivt till utveckling och tar ansvar för att verksamheten når sina mål.

Anställningsform
Tjänsten är en tillsvidareanställning med en tjänstgöringsgrad på ca 75-100% med start snarast eller enligt överenskommelse. För den här tjänsten tillämpar vi 6 månader provanställning.

Kvalifikationer
Vi söker dig som är kvalitetsmedveten och strukturerad. Du har vana att arbeta processinriktat med fokus på effektivitet och kvalitet i varje del av ditt uppdrag. 

Du ha en 3-årig gymnasieutbildning i grunden och minst 3 års erfarenhet av en liknande roll. Det är meriterande om du har en högskoleutbildning och/eller kurs inom service- eller administrationsyrket.

Du har god datorvana samt vana av att arbeta i olika administrativa datasystem alternativt lätt att sätta dig in i nya systemstöd.

Du har ett engagemang och driv utöver det vanliga. Du är serviceinriktad och har stort kundfokus. Som person är du samarbetsvillig och självgående. 

Din ansökan
Första steget, efter inskickad ansökan, i vår rekryteringsprocess är att genomföra två arbetspsykologiska tester. Testlänkar skickas på mail och återkoppling på testerna får du direkt efter att du har genomfört dem.

Urval sker löpande så skicka in din ansökan redan idag. Vi tar enbart emot ansökningar via webben. Ansökningar som kommer in på annat sätt behandlas inte.

Vill du veta mer om tjänsten och hur det är att jobba hos oss, vänligen kontakta Lena Cadario på lena.cadario@jenseneducation.se

Varmt välkommen med din ansökan!

JENSEN education är ett av Sveriges största privata utbildningsföretag med förtroendet att utbilda drygt 17 000 elever inom fem olika områden – förskola, grundskola, gymnasium, vuxenutbildning samt yrkeshögskola. JENSEN grundades 1996 av Håkan Jensen, företagets vd och ägare, och står för långsiktighet, kvalitet och ansvarstagande. Utbildningskonceptet ”Träning för verkligheten och bildning som mål” genomsyrar all verksamhet.

Ansök nu

Vikarierande utbildningsadministratör till Centrum för psykiatriforskning

Läs mer Apr 8
Vill du vara med och utveckla utbildning av högsta kvalitet?
Centrum för psykiatriforskning (CPF) är en samverkansorganisation mellan Stockholms läns sjukvårdsområde (SLSO) och Institutionen för klinisk neurovetenskap (CNS), Karolinska Institutet (KI).

CPF har i uppgift att driva och utveckla forskning, undervisning och utveckling inom klinisk psykiatri Stockholms län. Här arbetar ca 300 medarbetare fördelat mellan SLSO och KI.

Nu söker vi en utbildningsadministratör till enheten för fortbildning för ett föräldraledighetsvikariat under ca ett år. Önskat startdatum är i mitten av augusti eller enligt överenskommelse.

Din roll
Som utbildningsadministratör ansvarar du för hela kedjan av administration för ett antal fortbildningar som riktar sig till personal inom psykiatrin. Utbildningarna kommer främst vara regionskurser riktade till personal i Regionen men även uppdragsutbildningar och kurser vid KI som riktar sig till ST-läkare inom psykiatrin s.k. Metis kurser, kan vara aktuella.

Arbetsuppgifterna innebär bland annat annonsering och marknadsföring av kurser, antagningsarbete, schemaläggning av föreläsare och utbildningslokaler, fikabeställning, ekonomi-, budget- och avtalshantering. Du kommer ha täta stödjande dialoger med kursdeltagare och lärare. Det kan komma att bli aktuellt för dig att hantera läroplattformarna Canvas, Luvit och Ping Pong samt göra registreringar LADOK. Även hantering av studentexaminationer och kursutvärderingar samt arkivering ingår i arbetsuppgifterna.

Arbetet sker i nära samarbete med kursansvariga, enhetschef och övriga kollegor i den administrativa gruppen på CPF.

Vem är du?
Vi söker dig som är serviceinriktad, kommunikativ, noggrann och effektiv. Rollen som utbildningsadministratör kräver att du är tålmodig, att du har god förmåga att möta andra människors stress och kan vara behjälplig att lösa hastigt uppkomna situationer. Du behöver med gott omdöme kunna prioritera dina arbetsuppgifter.

Krav

- Arbetslivserfarenhet inom utbildningsadministration på universitet/högskola.
- Behärskar svenska språket muntligt och skriftligt.

Meriter

- Högskoleexamen inom för arbetsgivaren relevant område.
- Erfarenhet av läroplattformarna Canvas, Luvit, Ping Pong samt resultatsystemet LADOK.
- Aktuell arbetslivserfarenhet av utbildningsadministration.
- Arbetslivserfarenhet av utbildningsadministration av ST-kurser riktade till psykiatrin (Metis kurser).

Vad erbjuder vi?
En kreativ, internationell och inspirerande miljö fylld av kompetens och nyfikenhet. Karolinska Institutet är ett av världens ledande medicinska universitet. Vår vision är att driva utvecklingen av kunskap om livet och verka för en bättre hälsa för alla. Här bedriver vi framgångsrik medicinsk forskning och har det största utbudet av medicinska utbildningar i Sverige. Som universitet är Karolinska Institutet en statlig myndighet. Det gör att du får goda förmåner genom vårt kollektivavtal. Medarbetare på KI erbjuds också möjlighet till ett flexibelt arbetssätt. Det innebär att om den verksamhet du jobbar i tillåter, så kan du arbeta en del av din arbetstid på distans. Du får även träna fritt i våra moderna friskvårdsanläggningar där utbildad personal finns på plats.  

Placering: Norrtull

https://www.psykiatriforskning.se/
https://ki.se/om-ki/tio-skal-att-valja-karolinska-institutet



Ansökan
Varmt välkommen med din ansökan senast den 4e maj 2025.

Ansökan ska göras via rekryteringssystemet Varbi. I denna rekrytering söker du med ditt CV utan personligt brev. I ansökningsformuläret kommer du istället att få svara på några frågor om varför du söker jobbet. 

Vill du göra skillnad – och bidra till en bättre hälsa för alla? Sök jobb hos oss!

Ansök nu

Sommarvikarie i KTH Entré

Läs mer Apr 7
Verksamhetsstödets uppgift är att stödja universitetets utbildning och forskning. KTH:s verksamhetsstöd är inne i en spännande fas där vi tillsammans arbetar med utveckling av våra arbetsformer. Som medarbetare inom verksamhetsstödet bidrar du till KTH:s uppdrag att forska, utbilda och skapa samhällsnytta och får samtidigt möjlighet till egen professionell utveckling.





Avdelningen för utbildningsstöd, som är en del av verksamhetsstödet, har som uppgift att ge stöd och service samt hantera frågor från presumtiva studenter, KTH-studenter, personal och allmänhet.

Vidare har avdelningen i uppdrag att arbeta med samordning och utveckling av studiemiljön på KTH. Tjänsten som sommarvikarie är placerad på Information och service, som är en del av Avdelningen för utbildningsstöd och Enheten för studentservice.

Information och service erbjuder kvalificerad service till presumtiva studenter, KTH-studenter, anställda och allmänhet via fysiska besök i KTH Entré och via mejl, telefon och sociala medier. I verksamheten ingår mottagning av nya studenter, samordning av kommunikation till KTH-studenter och andra samordnings- och utvecklingsuppdrag samt försäljning av profilprodukter.

Arbetsuppgifter
Som sommarvikarie på Information och service arbetar du i bl.a. KTH Entré som är en plats där vi hjälper studenter, anställda och andra besökare med t.ex. utbildningsrelaterade frågor, IT-ärenden och försäljning av profilprodukter. KTH Entré är ett samarbete mellan tre olika avdelningar på KTH och en plats där vi tillsammans bemöter och hjälper våra besökare med olika typer av frågor. I arbetsuppgifterna som sommarvikarie ingår även att besvara mejl från presumtiva och befintliga studenter, anställda och allmänhet via En ingång (info@kth.se). Information och service samordnar, planerar och genomför ett antal mottagningsevent i augusti, t.ex. uppropet och Arrival days. Som sommarvikarie på Information och service är man behjälplig i planering och genomförande av dessa event samt i andra delar av verksamheten.

Vi erbjuder
- En anställning på ett ledande tekniskt universitet som skapar kunskap och kompetens för en hållbar framtid
- Engagerade och ambitiösa kollegor samt en kreativ, internationell och dynamisk miljö

https://www.kth.se/om/work-at-kth/kth-your-future-workplace-1.49050samt våra https://www.kth.se/om/work-at-kth/en-arbetsplats-med-manga-formaner-1.467932.

Kvalifikationer
Krav

- Utbildning från eller pågående studier på högskola/universitet
- Mycket god samarbetsförmåga och servicekänsla
- Uttrycker dig väl på svenska och engelska i tal och skrift, då det krävs i det dagliga arbetet.

Meriterande

- Att du jobbat med liknande arbetsuppgifter på högskola/universitet tidigare
- Att du jobbat med service tidigare
- Att du har möjlighet att jobba hela perioden juni-augusti

Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

Fackliga representanter
Kontaktuppgifter till https://www.kth.se/om/work-at-kth/fackrepresentanter-1.500898.

Ansökan
Du ansöker via KTH:s rekryteringssystem. Du som sökande har huvudansvaret för att din ansökan är komplett när den skickas in. Ansökan ska vara KTH tillhanda senast sista ansökningsdagen vid midnatt, CET/CEST (CentralEuropean Time/Central European Summer Time).

Om anställningen 
Anställningen gäller tidsbegränsat enligt avtal - tre månader, med tillträde i juni 2025.

Övrigt
Strävan efter jämställdhet, mångfald och lika villkor är både en kvalitetsfråga och en självklar del av KTH:s värdegrund

För https://www.kth.se/om/work-at-kth/processing-of-personal-data-in-the-recruitment-process-1.823440 i samband med rekrytering.

Det kan förekomma att en anställning hos KTH är placerad i säkerhetsklass. Om så är fallet för just denna anställning görs en säkerhetsprövning av sökande i enlighet med säkerhetsskyddslagen (2018:585) efter samtycke. I dessa fall är en förutsättning för anställning att sökande blir godkänd efter säkerhetsprövning.

Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av platsannonser.



 

Om KTH

KTH är ett av Europas ledande tekniska universitet och en viktig arena för kunskapsutveckling. Som Sveriges största universitet för teknisk forskning och utbildning samlar vi studenter, forskare och fakultet från hela världen. Vår forskning och utbildning omfattar såväl naturvetenskap som alla grenar inom teknik samt arkitektur, industriell ekonomi, samhällsplanering, historia och filosofi. https://www.kth.se/om/om-kth-1.885102

Ansök nu

Handledare/Coacher sökes för vikariat & sommarjobb i Stockholm

Läs mer Mar 24
Vi på Job by Instep söker nya kollegor som vikarier och sommarpersonal till våra kontor i Stockholm! Vill du vara en del av vårt team och hjälpa arbetssökande att hitta rätt väg till jobb eller studier? Då kan detta vara rätt möjlighet för dig!
Om tjänsten Som karriärcoach kommer du att arbeta med att rusta och matcha arbetssökande mot arbetsmarknaden. Du hjälper dem att skapa nätverk, ta kontakt med arbetsgivare och hitta rätt väg till arbete eller utbildning.
Vem är du? Vi söker dig som har ett stort eget nätverk i Stockholm eller är beredd att arbeta aktivt med att skapa och upprätthålla arbetsgivarkontakter. Erfarenhet av coachning är meriterande, och du bör vara bekväm med att arbeta med datorer och olika system.
Kravprofil: För att vara behörig som handledare i Rusta och matcha behöver du uppfylla ett av följande alternativ:
Högskole-/universitetsutbildning om minst 180 hp (120 p enligt tidigare system) samt minst två års arbetslivserfarenhet på heltid.
Minst ett års heltidsstudier på eftergymnasial nivå med godkänt resultat samt minst tre års arbetslivserfarenhet på heltid inom något av följande områden:
Arbetsledning med personalansvar
Rekrytering
Omställningsarbete för arbetssökande
Studie- och yrkesvägledning
Handläggning i personalfrågor (ej enbart personaladministration)
Arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor
Arbete med social- och gruppsykologi
Karriärvägledning

Eftergymnasial utbildning kan inkludera högskoleutbildning eller yrkesutbildningar (KY/YH).
Observera att utbildningsbevis och arbetsgivarintyg ska bifogas din ansökan. Utländsk examen måste vara validerad av UHR.
Välkommen med din ansökan! Vi ser fram emot att träffa dig! Urval och intervjuer sker löpande, så tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag.

Ansök nu

Vetenskaplig koordinator

Läs mer Mar 20
Nordita, Nordiska institutet för teoretisk fysik, grundades 1957 i Köpenhamn och flyttades 2007 till Stockholm, där det har KTH och Stockholms universitet som värduniversitet.

Forskning vid Nordita har en bred profil inom modern teoretisk fysik, med ämnen som astrofysik, biofysik, gravitation, kosmologi och astropartikelfysik, högenergifysik, kondenserade materiens teori, samt statistisk fysik och komplexa system. Den lokala forskningen kompletteras av vetenskapliga program som sammanför grupper av ledande experter för att arbeta inom specifika ämnen under en längre tid. Det ges även goda möjligheter till samarbete med forskare vid de närliggande universiteten. Mer information finns på: https://www.nordita.org

Arbetsuppgifter
Nordic Quantum är ett forskardrivet nätverk för de nordiska initiativen inom kvantteknologi. Nordic Quantum-nätverket har ambitionen att presentera sig som en global aktör inom kvantteknologi, samtidigt som det upprätthåller en nära dialog med andra partners både inom Europa och utanför. Detta mål kommer att uppnås genom att etablera en gemensam vision för kvantteknologi mellan institutioner i Danmark, Finland, Norge, Sverige (och eventuellt Island), samt stärka koordineringen av aktiviteter inom området. Nordic Quantum bör ses utifrån som en världsledande initiativ inom kvantvetenskap och -teknologi, som representerar en förstklassig partner för akademiska och affärsrelaterade aktiviteter inom området.

Arbetet innebär att koordinera en gemensam nordisk plattform för Kvantvetenskap och Kvantteknologi (QST) och stödja konsortiets aktiviteter, såsom organisation av möten, outreach-aktiviteter och kommunikationskampanjer. Uppgifterna inkluderar:

- Skapa en arbetsplattform för att dela master- och doktorandkurser över Norden. Detta innebär att kartlägga och sprida information om befintliga doktorandkurser.
- Koordinera och hjälpa till att organisera nordiska sommar- och vinterskolor.
- Agera som matchmaker och underlätta studentutbyten mellan nordiska forskningsaktiviteter.
- Administrera/koordinera nordiska doktorandutbildningsnätverk och industrin-akademisk doktorandutbytesprogram, inklusive att identifiera och koordinera ansökningar till finansieringsmyndigheter.
- Koordinera nordisk utbildning för den riktade arbetskraften och industrin (kvantlivslångt lärande).
- Organisera Nordic Quantum-möten 1-2 gånger per år; dessa möten ger konsortiet möjlighet att diskutera sin status och utveckling.
- Organisera outreach-möten och underhålla en aktiv Nordic Quantum webbsida. Målet är att involvera andra intressenter (industri och politiska beslutsfattare) i diskursen kring QST.
- Uppdatera och underhålla en aktuell webbplats för Nordic Quantum.

Kvalifikationer
Vi söker en kandidat med en avancerad akademisk utbildning eller motsvarande erfarenhet inom ett relevant område. Vi föredrar att du har erfarenhet från en liknande miljö, helst från den akademiska världen, politik, regering eller en myndighet.

Du bör ha utmärkta kunskaper i engelska, både tal och skrift, samt färdigheter i ett av de nordiska språken. Du ska ha starka kommunikativa färdigheter och vara öppen för att resa mellan de nordiska QST-noderna. Du bör ha hög IT-kompetens, vara bekant med system och ha goda kunskaper i Office-paketet.

Som person är du självständig, professionell, uppmärksam och trivs i rollen som ”spindel i nätet”. Du är en noggrann administratör som tar dig an varierande och parallella uppgifter med nyfikenhet och en lösningsorienterad inställning – från högt till lågt, och du trivs med att hantera och arbeta med digitala verktyg. Du bygger lätt relationer med andra och kommunicerar lösningar baserat på behov. Du har god samarbetsförmåga och är mycket bra på att planera och organisera ditt arbete på ett strukturerat och effektivt sätt.

Om anställningen
Anställningen är tidsbegränsad till 12 månader. Stockholms universitet tillämpar individuell lönesättning. Intervjuer sker löpande. Tillträde i Juni 2025 eller enligt överenskommelse.

Vi erbjuder
Hos oss får du dynamiken i samspelet mellan högre utbildning och forskning som gör Stockholms universitet till en spännande och kreativ miljö. Du arbetar i en internationell miljö och får förmånliga villkor. Universitetet ligger beläget i Nationalstadsparken med goda förbindelser till city.

Stockholms universitet värnar om att vara en arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika rättigheter och möjligheter för alla.

Kontakt
Ytterligare information lämnas av föreståndare Mikael Fogelström, mailto:mikael.fogelstrom@su.se.

Ansökan
Du söker anställningen via Stockholms universitets rekryteringssystem. Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag.

Anvisningar för sökande finns på webbsidan: https://www.su.se/om-universitetet/jobba-på-su/att-söka-en-anställning.

Stockholms universitet bidrar till det hållbara demokratiska samhällets utveckling genom kunskap, upplysning och sanningssökande.

Ansök nu

Andra jobb i Stockholm från Meet a Group international AB

Nedan visas andra jobb i Stockholm från Meet a Group international AB .

Lagermedarbetare - Stockholm - Deltid

Lagerarbetare
Läs mer Apr 16
Enkla jobb är en jobbplattform för jobb som inte kräver någon akademisk utbildning.



För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:


Vi söker nu dig som är strukturerad och pålitlig för rollen som lagerarbetare på deltid till vår kunds lager i centrala Stockholm. Du kommer att tillhöra ett glatt och ansvarsfullt team som på daglig basis ser till att logistiken på lagret flyter på så smidigt som möjligt.

Om rollen

Som Lagermedarbetare kommer du att arbeta med hanteringen av ordrar och varor på vår kunds lager i centrala Stockholm. Du ansvarar för att varorna organiserars och packas på ett effektivt sätt samt att lagerlokalen hålls städad och organiserad. Rollen är på deltid och du kommer arbeta tillsammans med övriga lagermedlemmar för att säkerställa att de dagliga målen och leveranserna uppnås.

Arbetsuppgifter


Plocka och packa ordrar

Mottagning och kontroll av inkommande leveranser och returer

Sortera och städa lagerutrymmet

Använda lagerhanteringssystem för att registrera och spåra varor och leveranser.



Kvalifikationer


Tidigare erfarenhet av lagerarbete är meriterande

Stresstålig, nogrann och förmåga att arbeta i ett högt tempo och hantera flera uppgifter samtidigt

God fysisk då tunga lyft ibland kan förekomma

Grundläggande IT-kunskaper

God kommunikationsförmåga i tal och skrift på svenska



Om tjänsten


Arbetsplats: Stockholm

Omfattning: Deltid, med varierande arbetstider

Startdatum: Så fort som möjligt (med hänsyn till eventuell uppsägningstid)



Låter detta som rollen för dig? Skicka in din ansökan redan idag då vi rekryterar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Om oss

Meet a Group Rekrytering är ett ungt och hungrigt rekryteringsföretag vart vi fokuserar på individen och att matcha rätt person med rätt företag och roll.

Rollen är en direktrekrytering vart all kontakt hanteras av Meet a Group Rekrytering, du kommer att anställas direkt hos vår kund.

Ansök nu

Lagermedarbetare - Stockholm - Deltid

Lagerarbetare
Läs mer Mar 31
Enkla jobb är en jobbplattform för jobb som inte kräver någon akademisk utbildning.



För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:


Vi söker nu dig som är strukturerad och pålitlig för rollen som lagerarbetare på deltid till vår kunds lager i centrala Stockholm. Du kommer att tillhöra ett glatt och ansvarsfullt team som på daglig basis ser till att logistiken på lagret flyter på så smidigt som möjligt.

Om rollen

Som Lagermedarbetare kommer du att arbeta med hanteringen av ordrar och varor på vår kunds lager i centrala Stockholm. Du ansvarar för att varorna organiserars och packas på ett effektivt sätt samt att lagerlokalen hålls städad och organiserad. Rollen är på deltid och du kommer arbeta tillsammans med övriga lagermedlemmar för att säkerställa att de dagliga målen och leveranserna uppnås.

Arbetsuppgifter


Plocka och packa ordrar

Mottagning och kontroll av inkommande leveranser och returer

Sortera och städa lagerutrymmet

Använda lagerhanteringssystem för att registrera och spåra varor och leveranser.



Kvalifikationer


Tidigare erfarenhet av lagerarbete är meriterande

Stresstålig, nogrann och förmåga att arbeta i ett högt tempo och hantera flera uppgifter samtidigt

God fysisk då tunga lyft ibland kan förekomma

Grundläggande IT-kunskaper

God kommunikationsförmåga i tal och skrift på svenska



Om tjänsten


Arbetsplats: Stockholm

Omfattning: Deltid, med varierande arbetstider

Startdatum: Så fort som möjligt (med hänsyn till eventuell uppsägningstid)



Låter detta som rollen för dig? Skicka in din ansökan redan idag då vi rekryterar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Om oss

Meet a Group Rekrytering är ett ungt och hungrigt rekryteringsföretag vart vi fokuserar på individen och att matcha rätt person med rätt företag och roll.

Rollen är en direktrekrytering vart all kontakt hanteras av Meet a Group Rekrytering, du kommer att anställas direkt hos vår kund.

Ansök nu

AI Development & Infrastructure Lead

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Mar 24
Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater.



För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:



Use your skills to power the great shift. 

Join OX2 and the renewables industry and use your skills to drive a data-driven future. At OX2, we’re on a mission to harness innovative technologies that fuel AI advancements and empower digital transformation. Our dynamic, cross-functional environment encourages both strategic vision and hands-on execution, enabling you to make a lasting impact on our data-driven innovation journey.



About the role

As OX2 expands its global footprint and accelerates its digital transformation, the IT team is now seeking a leader who handles both strategic planning and tactical execution. This role sits at the intersection of advanced AI development, robust IT infrastructure, and cutting-edge data engineering.

You will be expected to roll up your sleeves and get hands-on with technical challenges, while also shaping long-term strategies for innovation and growth. Collaborating closely with data scientists, software developers, IT experts, and business stakeholders, you will ensure our systems remain agile, secure, and optimized for AI-powered applications.
 

Your main responsibilities

The role is broad and offers many opportunities but can be structured into five main areas of responsibility.

 
Strategic Planning & Leadership
• Develop and implement a strategic plan for AI development and supporting infrastructure aligned with our business goals.
• Lead cross-functional projects, managing timelines, resources, and stakeholder expectations using Agile or Waterfall methodologies.

Tactical Execution & Hands-On Development
• Collaborate directly with data scientists and developers to design, develop, and optimize scalable AI solutions and data pipelines across hybrid environments including cloud (Azure, AWS, GCP) and on-premises systems.
• Act as a technical lead, actively engaging in hands-on problem solving and system optimization.

Infrastructure & Automation
• Oversee the design, implementation, and continuous improvement of IT infrastructure to ensure high performance, security, and cost efficiency.
• Enhance Infrastructure as Code (IaC) practices using tools like Terraform and automate processes with Python, PowerShell, or similar scripting languages.

Security & Compliance
• Implement and enforce best practices for network and data security, ensuring compliance with industry standards (ISO 27001, NIST) across both AI-driven and traditional IT systems.
• Manage identity and access solutions across cloud and on-premises environments.

Innovation & Continuous Improvement
• Drive continuous process innovation by integrating emerging technologies and methodologies that enhance our AI capabilities and infrastructure resilience.
• Foster a culture of continuous learning and improvement within the team.


We are looking for someone who

• Demonstrates the ability to think long-term while also being willing and capable to dive deep into technical details.
• Possesses strong hands-on experience with cloud platforms (Microsoft Azure, AWS, GCP) and hybrid infrastructures, as well as proficiency with AI/ML development frameworks and data engineering practices.
• Is proficient in programming and scripting (Python, PowerShell) with a solid understanding of DevOps principles and Infrastructure as Code tools.
• Brings proven project management experience with the ability to lead cross-functional teams and deliver projects from inception to completion.
• Is passionate about leveraging data and AI to drive innovation, staying current with emerging technologies, and continuously improving processes.
Qualifications

• Holds a Bachelor’s or Master’s degree in Computer Science, Artificial Intelligence, Data Engineering, IT, or a related field (or equivalent work experience).
• Relevant certifications in cloud computing or AI (e.g., AWS Certified Solutions Architect, Microsoft Certified: Azure AI Engineer) are a strong advantage.
• Exhibits excellent verbal and written communication skills in English; fluency in additional languages is a plus.
Why Join OX2


Be part of a market-leading renewable energy company with ambitious growth plans.

Work in a dynamic, international environment with exposure to senior decision-makers.

Competitive compensation package and professional development opportunities.

Make a direct impact on accelerating the energy transition.



The Recruitment Process

Last time to apply is 2025-04-07 but applications will be reviewed continuously so do not hesitate to send in your application as soon as possible.

If you have questions about the positions feel free to reach out to the IT architecture and Cyber security Manager Carl-Henrik Niper, ch@ox2.com.
About OX2

OX2 is a fully integrated provider of renewable energy solutions at scale. We are an international multi-technology company bringing together the brightest minds and most ambitious team players to address the defining challenge of our time: the shift from fossil fuels to clean energy, the greater shift to a sustainable society and economy. We accelerate the access to renewable energy. The company is headquartered in Stockholm, Sweden.

For more information visit: www.ox2.com

Ansök nu

AI Development & Infrastructure Lead

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Apr 9
Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater.



För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:



Use your skills to power the great shift. 

Join OX2 and the renewables industry and use your skills to drive a data-driven future. At OX2, we’re on a mission to harness innovative technologies that fuel AI advancements and empower digital transformation. Our dynamic, cross-functional environment encourages both strategic vision and hands-on execution, enabling you to make a lasting impact on our data-driven innovation journey.



About the role

As OX2 expands its global footprint and accelerates its digital transformation, the IT team is now seeking a leader who handles both strategic planning and tactical execution. This role sits at the intersection of advanced AI development, robust IT infrastructure, and cutting-edge data engineering.

You will be expected to roll up your sleeves and get hands-on with technical challenges, while also shaping long-term strategies for innovation and growth. Collaborating closely with data scientists, software developers, IT experts, and business stakeholders, you will ensure our systems remain agile, secure, and optimized for AI-powered applications.
 

Your main responsibilities

The role is broad and offers many opportunities but can be structured into five main areas of responsibility.

 
Strategic Planning & Leadership
• Develop and implement a strategic plan for AI development and supporting infrastructure aligned with our business goals.
• Lead cross-functional projects, managing timelines, resources, and stakeholder expectations using Agile or Waterfall methodologies.

Tactical Execution & Hands-On Development
• Collaborate directly with data scientists and developers to design, develop, and optimize scalable AI solutions and data pipelines across hybrid environments including cloud (Azure, AWS, GCP) and on-premises systems.
• Act as a technical lead, actively engaging in hands-on problem solving and system optimization.

Infrastructure & Automation
• Oversee the design, implementation, and continuous improvement of IT infrastructure to ensure high performance, security, and cost efficiency.
• Enhance Infrastructure as Code (IaC) practices using tools like Terraform and automate processes with Python, PowerShell, or similar scripting languages.

Security & Compliance
• Implement and enforce best practices for network and data security, ensuring compliance with industry standards (ISO 27001, NIST) across both AI-driven and traditional IT systems.
• Manage identity and access solutions across cloud and on-premises environments.

Innovation & Continuous Improvement
• Drive continuous process innovation by integrating emerging technologies and methodologies that enhance our AI capabilities and infrastructure resilience.
• Foster a culture of continuous learning and improvement within the team.


We are looking for someone who

• Demonstrates the ability to think long-term while also being willing and capable to dive deep into technical details.
• Possesses strong hands-on experience with cloud platforms (Microsoft Azure, AWS, GCP) and hybrid infrastructures, as well as proficiency with AI/ML development frameworks and data engineering practices.
• Is proficient in programming and scripting (Python, PowerShell) with a solid understanding of DevOps principles and Infrastructure as Code tools.
• Brings proven project management experience with the ability to lead cross-functional teams and deliver projects from inception to completion.
• Is passionate about leveraging data and AI to drive innovation, staying current with emerging technologies, and continuously improving processes.
Qualifications

• Holds a Bachelor’s or Master’s degree in Computer Science, Artificial Intelligence, Data Engineering, IT, or a related field (or equivalent work experience).
• Relevant certifications in cloud computing or AI (e.g., AWS Certified Solutions Architect, Microsoft Certified: Azure AI Engineer) are a strong advantage.
• Exhibits excellent verbal and written communication skills in English; fluency in additional languages is a plus.
Why Join OX2


Be part of a market-leading renewable energy company with ambitious growth plans.

Work in a dynamic, international environment with exposure to senior decision-makers.

Competitive compensation package and professional development opportunities.

Make a direct impact on accelerating the energy transition.



The Recruitment Process

Last time to apply is 2025-04-07 but applications will be reviewed continuously so do not hesitate to send in your application as soon as possible.

If you have questions about the positions feel free to reach out to the IT architecture and Cyber security Manager Carl-Henrik Niper, ch@ox2.com.
About OX2

OX2 is a fully integrated provider of renewable energy solutions at scale. We are an international multi-technology company bringing together the brightest minds and most ambitious team players to address the defining challenge of our time: the shift from fossil fuels to clean energy, the greater shift to a sustainable society and economy. We accelerate the access to renewable energy. The company is headquartered in Stockholm, Sweden.

For more information visit: www.ox2.com

Ansök nu

Service Delivery Manager

Projektledare, IT
Läs mer Mar 25
Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater.



För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:


Service Delivery Manager till Cparta Cyber Defense

Cparta Cyber Defense är ett ledande företag inom kommersiellt cyberförsvar, specialiserat på att skydda svensk kritisk infrastruktur och kritisk industri. Vi erbjuder toppmoderna lösningar för att möta dagens och morgondagens cyberhot. Vår kultur bygger på passion, innovation och ett starkt teamfokus.

Vi expanderar snabbt och letar efter dig som vill vara med och forma framtidens cybersäkerhetslösningar.

Vill du spela en nyckelroll i leveransen av högkvalitativa cybersäkerhetstjänster till våra globala företagskunder? Då är detta rollen för dig!
Om rollen

Som Service Delivery Manager är du länken mellan tjänsterna Cparta levererar och våra kunder. Du säkerställer att våra tjänster levereras med högsta kvalitet. Kundnöjdhet är i fokus, och du ansvarar för att bygga starka relationer med seniora intressenter, inklusive ledningsnivå (upp till C-nivå). Du är en nyckelspelare i att driva framgång för både våra kunder och Cparta.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:


Fungera som länken mellan Cparta, de tjänster vi levererar och våra kunder.

Skapa och upprätthålla förtroende med seniora kundintressenter genom att förstå deras behov och representera Cparta professionellt.

Leda kundmöten för att diskutera leveransstatus, prestation, utmaningar och förbättringsmöjligheter.

Hantera och lösa eskaleringar på ett effektivt sätt.

Säkerställa att tjänsterna uppfyller avtalade SLA:er och KPI:er.

Samarbeta med leveransorganisationen för att optimera processer och identifiera förbättringsmöjligheter.

Arbeta tillsammans med Sales/Account Managers för att upptäcka merförsäljningsmöjligheter och stärka kundrelationer.

Koordinera mellan olika team inom Cparta för att leverera en samordnad och högkvalitativ kundupplevelse.


Din profil

Vi söker dig som har gedigen erfarenhet av att leverera cybersäkerhetstjänster mot globala företag och som har erfarenhet av att arbeta med seniora intressenter. Du är bekväm med att kommunicera på både svenska och engelska i tal och skrift. Du har förmåga att bygga starka relationer och skapa värde för våra kunder genom din expertis och professionalism.

Vi ser gärna att du har:

God förståelse för cybersäkerhetstjänster, såsom Threat Intelligence, Incident Response och Red Teaming.

Dokumenterad erfarenhet av tjänsteleverans inom ovanstående områden.

Minst fem eller fler års erfarenhet av liknande roller och är självgående i kunddialog.


Varför Cparta?

Vårt moderna kontor i hjärtat av Stockholm erbjuder en inspirerande arbetsmiljö tillsammans med fantastiska kollegor i en platt organisation. Vi främjar en kultur av nyfikenhet och innovation där varje medarbetares bidrag värderas högt. Vi erbjuder dessutom ett förmånspaket i toppklass samtidigt som du får vara med och försvara Sveriges integritet!

Krav

För att arbeta hos oss måste du vara svensk medborgare, ostraffad och genomgå en bakgrundskontroll.
Ansökan

Har du frågor om tjänsten? Kontakta Benjamin Karlsson på Bka@cparta.se. Vi rekryterar löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt och bli en del av vårt växande team.

Ansök nu

Founding Account Executive

Account manager
Läs mer Apr 10
Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater.



För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:

???? “I frequently hear the word ‘love’ when people talk about Steep, which I’m not used to hearing when someone talks about a BI product”

- Magnus Dahlbäck, Head of Data @ Voi

About the role

We are building the modern BI platform for digital native companies. Some of the most forward-thinking companies, like Voi, Bounce.com, rely on Steep to empower all employees to explore, analyse and create reports together. The first BI platform built for all users, Steep is powered by a metrics-first approach and is designed for how modern companies want to work.

Our ambition is to become the future leader of the BI category and for our next chapter we are building a sales organisation to reach customers globally. Which is where you come in.

We are looking for a Founding Account Executive to join our committed commercial team. In this role you will lead new business and expansion across several different segments. The ideal candidate will help meet the needs of our fast moving, digital native clients while working strategically with Steep’s co-founder, Johan, to help develop our enterprise sales motion.

We are looking for someone who has at least 2-3 years of experience working in sales at an early-stage B2B SaaS company (ideally 3-4 years as AE) and loves working with customers to help them solve the hardest problems in their business.
About the team

We are a team of senior people coming from Spotify, Zettle, Paypal and Kry. We are solving the problems we saw first-hand at these companies and we know how to build and grow category-leading products.

Joining Steep means becoming part of a smart team that likes to get things done with minimal bureaucracy. Our work style is highly collaborative – we sell as a team and collaborate closely between commercial and product.

We are committed to your personal and professional growth, offering significant opportunities for advancement as our company expands.
Responsibilities


Close new business opportunities across multi-stakeholder engagements.

Educate and engage with senior-level analytics leaders on the benefits of Steep’s innovative metrics-first approach.

Taking qualified prospects through Steep’s POC process. Starting with scoping success criteria, understanding business requirements, and working through driving a mutual success plan post-POC

Help us prioritize and contextualize the customer roadmap. We will rely on you to communicate to our product and leadership team what is most important for our current and prospective customers.

Build pipeline through converting inbound leads, driving the outbound sales motion, and representing Steep at global conferences (e.g. Data Council, Coalesce).

Work cross-functionally with Marketing and Sales Development team to creatively pursue pipeline generation with data & analytics leaders in Europe and the US.



Tech stack

Notion, Slack, Apollo, LaGrowthMachine, Hubspot
Employee benefits


Competitive compensation

Cozy, stylish office at the heart of Stockholm

Flexible, parent-friendly culture

Generous options program on employee-friendly terms

30 days vacation

Company-wide offsites twice per year (we like to eat and cook great food together)

Macbook and your choice of iOS or Android phone

Ansök nu