Stockholm: Personlig assistent i Skogås, Stockholm

Hitta ansökningsinfo om jobbet Personlig assistent i Skogås, Stockholm i Stockholm. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Stockholm inom den kategorin.

Publicerad: 2024-08-01 // Varaktighet: Deltid

Meet a Student är en jobbplattform för juniora talanger.
För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:

Som assistent kommer du vara en del av pojkens vardag som bor tillsammans med sin familj i Skogås. Att lära känna pojken och hans familj är en förutsättning för att assistansen ska fungera på bästa möjliga sätt. Pojken är 5.5 år och är i behov av assistans dygnet runt. Han får hjälp med andning med trakealkanyl och är väldigt infektionskänslig.

Som assistent får du utbildning i gedigen introduktion i de medicinska uppgifterna. Första utbildningstillfället är en heldag på LIVA på Karolinska sjukhuset och resterande delen av introduktion går du bredvid och lär känna pojken och dina arbetsuppgifter.

Som personlig assistent jobbar du i någon annans hem och det är viktigt att du är lyhörd för familjens behov. Du ska kunna jobba självständigt men också i samspel med andra assistenter och pojkens föräldrar. Vi söker dig som har en personlig lämplighet för uppdraget. För oss är det viktigt att du är ansvarsfull och noggrann i ditt utförande av arbetsuppgifterna enligt instruktioner. Det är viktigt att du med din personlighet medverkar till att skapa lugn och trygg miljö i hemmet.

Novum är en rikstäckande assistansanordnare som arbetar utifrån en kristen värdegrund vars ambition är att göra skillnad för individen, branschen och i samhället. Vi är ensamma i branschen att vara specialiserade på barn som har behov av andningsstöd i hemmet.

Regelbundna arbetsplats träffar äger rum där utveckling av uppdraget sker. Vi som assistans bolag skapar förutsättningar för de uppgifter som assistansen kräver, i fortlöpande kompetensutveckling utifrån behov i uppdraget. Du som assistent får därmed möjlighet till personlig utveckling både som individ och i din yrkesroll som assistent.

Detta ser vi som krav för att arbeta som assistent i uppdraget:

Att du har behärskar svenska i tal såväl som skrift

Att du är rökfri

Utöver detta är det meriterande om du dessutom:

Om du är utbildad undersköterska.

Har tidigare dokumenterad erfarenhet av trakeostomi.

Om tjänsten

Tjänsten är inledningsvis ett timvikariat som räknas att utökas till en fast schemarad ( 75% är 30h/v). Arbetstiderna för det här uppdraget varierar och innefattar arbetspass dag, kväll, natt och helgtid. Vi erbjuder fast timlön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar enligt kollektivavtal. Urvalsprocessen sker löpande och mer information fås vid en eventuell intervju. Tillträde sker enligt överenskommelse.

För anställning hos Novum Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. Enligt lag (2010:479), om registerkontroll av personal som ska utföra vissa insatser åt barn med funktionsnedsättning, krävs att vi som arbetsgivare begär ett registerutdrag från alla anställda som ska arbeta som personlig assistent åt ett barn under 18 år. Registerutdraget ska lämnas till oss som arbetsgivare innan påbörjad anställning. Du beställer själv registerutdraget enligt LSS från polisen. Blanketten heter LSS - utföra vissa insatser åt barn med funktionshinder (442.9) och finns på webbadress: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/

Alla platsannonser →

Andra jobb i Stockholm som Personlig assistent

Nedan visas andra jobb i Stockholm som Personlig assistent.

Vill du bli min nya personliga assistent?

Läs mer Maj 16
Jag är en 15-årig tjej som bor varannan vecka hos mamma och pappa – på Kungsholmen och Lidingö. Jag går i skolan som alla andra tonåringar, och när jag kommer hem gillar jag att ta det lugnt. På helgerna hänger jag gärna på stan, kollar smink, kläder eller bara sitter och fikar och spanar på folk ?????? Nu söker jag dig som kan hänga med mig både i skolan och hemma. Jag tror att du som passar bäst är en empatisk och positiv kvinna, 25–35 år, som är van att ta ansvar, gillar tonårsliv och har lite datorvana. Du behöver också vara bekväm med katter – för jag har ett par fyrbenta kompisar hemma! ???? Eftersom jag bor växelvis behöver du kunna följa med dit jag är, så lite flexibilitet är toppen. Och för rätt person finns också möjlighet till ett utökat ansvar – som arbetsledare för mitt lilla assistentteam. Det innebär bland annat att hålla koll på scheman, vara kontaktperson och se till att allt flyter på. Tjänsten är på heltid, med start så snart som möjligt eller enligt överenskommelse.

Ser verkligen fram emot att höra från dig! ????

Om rekryteringsprocessen: Vi tar löpande kontakt med intressanta kandidater och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi alltid en bakgrundskontroll innan anställning. Om du blir erbjuden den här tjänsten behöver du även visa ett utdrag ur polisens belastningsregister då Uppdragsgivaren är minderårig. Det ansöker du själv om här: Polismyndigheten (polisen.se) Det är viktigt att du väljer belastningsregistret som är för ”Arbete med barn med funktionsnedsättning”.

Om JAG som arbetsgivare: Vi har kollektivavtal med Kommunal och erbjuder alla anställda betald introduktion, fortbildning och friskvårdsbidrag. Som anställd i JAG gör du skillnad varje dag. Läs mer om oss på JAG.SE


Vi är Sveriges största privata assistansanordnare som drivs utan vinstsyfte. Assistansen är särskilt utformad för personer med flera stora funktionsnedsättningar där en är den intellektuella förmågan. Organisationen har en stark ideologisk förankring som bottnar i alla människors lika värde. Namnet JAG valdes för att symbolisera varje assistansanvändares rätt att vara huvudperson i sitt liv, oavsett funktionsnedsättning. Vi finns i hela Sverige och har systerbolag i Norge och Finland.

Välkommen till oss du också!

Ansök nu

Personlig assistent som talar spanska/svenska till person i Stockholm

Läs mer Maj 13
Vi söker dig som vill arbeta som personlig assistent vid behov åt en kvinna i 50 - års åldern som bor centralt Stockholm. Kundens intressen är dans, hästar och träning. 
Som timvikarie behöver du vara flexibel och kunna arbeta via ordinarie assistenters frånvaro vid t.ex. semester eller sjukdom och då oftast med kort varsel. 
Du behöver i första hand kunna arbeta mellan 21-07 i alla fall några dagar i veckan men är det bra om du även kan arbeta tiderna 07-14 och 14-21 ibland. 
Det finns också ofta möjligt att relativt långt i förväg boka in sig på arbetspass. 
I arbetsuppgifterna ingår bland annat: Förflyttningar, handräckning, personlig hygien, ge stöd när kunden tränar och följa med på olika aktiviteter.   som 
Om dig: Vi ser gärna att du har yrkesmässig erfarenhet av vård och omsorg och har erfarenhet av att arbeta som personlig assistent.
Du är tålmodig och ordningsam rökfri, ansvarstagande och har inga problem att växla upp när det behövs samtidigt som du är lyhörd och kan inta en mer avvaktande roll. 
Du behöver vara psykisk och fysiskt stark då det förekommer manuella lyft och förflyttningar. 
Meriterande: Goda kunskaper även i spanska och/eller portugisiska.
Krav: Rökfri. Fysiskt stark
Arbetstider: Kl. 21-07 (3 timmars väntetid/jour/ "mitt i natten". Arbetstider ibland även mellan 7-14 och 14-21. 
Omfattning: 2 timvikarier vid behov
Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar så som t.ex. ob/skifttillägg i enlighet med kollektivavtal.
Övrigt: För att kunna bli anställd hos oss behöver du ha ett bank-id.

Ansök nu

Personlig assistent i Stockolm centralt

Läs mer Maj 9
Vår kvinnliga uppdragsgivare på Södermalm har stort intresse av konst, blommor och olika utflykter. Hon tittar också gärna på en spännande film ihop med dig som assistent. 
Kvinnan är i behov av omsorg dygnet runt gällande hygien, sondmatning, av och påklädning, träning med mera. 
Kvinnan har även ett behov av stöd med sin kommunikation då hon inte längre har ett talat språk.  Vi söker nu dig som brinner för att hitta vägar att kommunicera med ipad och och bildkartor och som sätter stort fokus på uppdragsgivaren och hennes självbestämmande och val av fritidsaktiviteter.
Kvinnan har en så kallad trakeostomi vilken hon andas igenom. En stor del av uppdraget som assistent är att hålla denna fri från slem och att på så sätt säkerställa fria luftvägar. Assistansen utförs dygnets alla timmar av två assistenter samtidigt.  Novum är en rikstäckande assistansanordnare som arbetar utifrån en kristen värdegrund vars ambition är att göra skillnad för individen, branschen och i samhället.
Som en del av Novum Assistans är du delaktig som medarbetare genom regelbundna arbetsplatsträffar där utveckling av uppdragen sker. Vi som assistansbolag skapar förutsättningar för de uppgifter som assistansen kräver, i fortlöpande kompetensutveckling utifrån behoven i uppdraget. Du som assistent får därmed möjlighet till personlig utveckling både som individ och i din yrkesroll som personlig assistent.
Vem är du som sökande? Vi söker dig som har en personlig lämplighet för uppdraget. För oss betyder det att du är empatisk, lyhörd, aktiv och påhittig. Som person ser vi att du är trygg där uppdragsgivarens integritet är en självklarhet i allt du gör. Det är viktigt att du både är punktlig och kan passa tider men även flexibel för att ibland kunna hoppa in för att täcka luckor i bemanningen. Det är av stor betydelse att du som assistent både kan arbeta självständigt och i samspel med andra i grupp.
Önskvärt är även att du har god fysik och att du precis som kvinnan själv har en glad och positiv inställning som smittar. Personkemin och samspelet mellan dig som assistent och uppdragsgivaren är avgörande för kvaliteten och upplevelsen av arbetet.
Om anställningen Anställningen är på tillsvidare. Vi erbjuder fast timlön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar enligt kollektivavtal.
Arbetstiderna varierar och du förväntas kunna arbeta dag, kväll eller natt baserat på din schemaläggning.
Urvalsprocessen sker löpande och mer information om uppdraget fås vid en eventuell intervju. Tillträde sker enligt överenskommelse. För anställning hos Novum Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten.

Ansök nu

Man i Täby söker personliga assistenter

Läs mer Maj 8
På Olivia arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare en kollega till vårt team, är det du?
Om tjänsten Vår kund i Täby söker två personliga assistenter som vill jobba som timvikarie vid behov, med chans till tillsvidareanställning.
Arbetstiderna är förlagda enligt följande:
Kl. 09.00-16.00
Kl. 16.00-09.00 (9 timmars väntetid under natten)

Tillträde sker enligt överenskommelse där vi gärna ser att du kan börja inskolas omgående.
 
Om kunden
Kunden bor i Täby och är en aktiv man i 60-års åldern. Han tycker om matlagning och är en händig person som tycker om att fixa och dona i hemmet. Vår kund behöver hjälp i sin vardag då han tidigare drabbats av stroke. Han har inget kommunicerat tal. Kunden använder sig av rullstol och har även ett anpassat hem.
 
Arbetsuppgifterna är enligt följande:
Hjälpa till med de dagliga rutinerna såsom förekommande hushållssysslor
Assistera vid personlig hygien, av- och påklädning samt vid måltider
Lyft kan förekomma vid förflyttningar

Är du den kunden söker?
Som person är du lyhörd, lösningsfokuserad, initiativtagande samt är öppen för att lära dig kommunicera med kunden utifrån hans förutsättningar. Därtill har du gärna ett intresse för noggrannhet och är ordningsam, saker som kunden uppskattar i sitt hem. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Krav:
Mycket goda kunskaper i svenska
Erfarenhet som personlig assistent
Yrkesmässig erfarenhet av hjärnskada

Meriter:
Yrkesmässig erfarenhet av afasi


Sysselsättningsgrad: 2 timvikarier vid behov, med chans till tillsvidareanställning
Tillträde: Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. 
Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal.
För att komma till anställning behöver du ha ett Bank-ID. Många av våra kunder önskar även att du beställt ett belastningsregister att uppvisa vid eventuell anställning. För att underlätta kan du därmed söka om registret via följande länk (detta register används för alla våra anställningar): Arbete med barn med funktionsnedsättningar
Om rekryteringsprocessen: Din ansökan kommer att hanteras av medarbetare på Olivia samt av kund / brukare och eventuell anhörig, god man eller annan. Om du ger ditt samtycke kan vi dela din profil med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia.
För dig med Anställningsstöd:
Olivia är ett inkluderande företag. Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju.
Att tänka på inför din ansökan:
En förutsättning för att påbörja en anställning hos på Olivia är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år.
Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med Bank-ID genom via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/
Om kollektivavtal och förmåner hos Olivia:
Som medarbetare omfattas du av kollektivavtal och självklart är du försäkrad på och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Förutom friskvårdsbidrag och en rad andra förmåner anordnar vi aktiviteter som riktar sig både till dig som anställd och till kunden du arbetar med. Förmåner inkluderar bland annat tillgång till rabatterade produkter och tjänster hos ett antal samarbetsbolag.

Ansök nu

Personlig assistent sökes i Vällingby

Läs mer Maj 7
Nu söker vi på Nordström Assistans Dig som har hjärtat på rätt ställe och som vill tillgodose en människas liv med särskilda insatser. Om tjänsten Vi söker nu en personlig assistent till en rullstolsburen man som bor i Vällingby. Tjänsten är en deltidstjänst på ca. 12-13 timmar/veckan. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att innefatta aktiviteter som att snickra, odla och fixa i familjens trädgård, spela biljard eller tennis, åka och bowla, gå på museum eller att ta en fika tillsammans med vår kund. Arbetstiderna är förlagda enligt följande:
 11.00-17.00 på onsdagar och fredagar, varje vecka. 

Om kunden Denna man är i trettioårsåldern och bor tillsammans med sin familj. Han gillar när det händer saker runt omkring honom, och därför bör du som söker denna tjänst vara både aktiv och påhittig. Är du dessutom idrotts- och tennisintresserad ser vi det som positivt. Om dig Denna kund söker dig som gillar att ta ansvar, visar ett stort engagemang och sprider glädje runt dig. Detta bör genomsyra ditt arbete. Du behöver även ha god förståelse för vad arbetet som personlig assistent innebär. Att du är glad, positiv och har ett trevligt bemötande ser vi som en självklarhet. Har du dessutom gröna fingrar är det väldigt positivt.
Som personlig assistent hos oss spelar du en avgörande roll i att skapa en trygg och meningsfull vardag för vår kund. Du kommer att vara en viktig del av deras liv och bidra till deras självständighet och välmående. Vi tror att du som söker denna tjänst är en person som är lyhörd, flexibel och samarbetsvillig. Det viktigaste är att det finns personkemi mellan dig som sökande och kunden. Detta kan komma till att bli avgörande vid det slutgiltiga urvalet. Det är krav på att du
Är rökfri,
Kan uppvisa ett giltigt utdrag ur ditt belastningsregister från Polisen vid en eventuell anställning.

Det är meriterande om du
Har erfarenhet inom personlig assistans,
Är kulturellt intresserad, kreativ och idrottsintresserad,
Behärskar det spanska språket väl i tal och skrift.

Omfattning: Deltid. Antal tjänster: 1.  Tillträde: Enligt överenskommelse. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten tillsätts så snart som möjligt.  Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal.


Rekryteringsprocessen Din ansökan kan komma att läsas av personal inom Nordström Assistans, av kund och dennes anhöriga och/eller samordnare. Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Urval kan ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tveka därför inte att skicka in din ansökan idag! 
Vid eventuell anställning För anställning hos oss på Nordström Assistans behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. 
Om du vill arbeta med denna kund måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ För dig med anställningsstöd Nordström Assistans är ett inkluderande företag. Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju.
Nordström Assistans Vi på Nordström Assistans är övertygade att med rätt hjälp och förutsättningar kan man nå mer. Vi vill förändra, förbättra och skapa vägen till en bättre tillvaro. Vi har funnits sedan 1998 och erbjuder idag personlig assistans i hela Sverige och utgår från regionalkontoren i Stockholm, Gotland, Malmö, Jönköping och Gällivare. Vår framgång vilar på våra medarbetare och vi söker dig som vill vara en del av vårt team!
Vi följer kollektivavtal mellan Kommunal/Vårdföretagarna.
Du hittar mer information på https://www.nordstromassistans.se

Ansök nu

Andra jobb i Stockholm från Meet a Group international AB

Nedan visas andra jobb i Stockholm från Meet a Group international AB .

Lagermedarbetare - Stockholm - Deltid

Lagerarbetare
Läs mer Apr 16
Enkla jobb är en jobbplattform för jobb som inte kräver någon akademisk utbildning.



För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:


Vi söker nu dig som är strukturerad och pålitlig för rollen som lagerarbetare på deltid till vår kunds lager i centrala Stockholm. Du kommer att tillhöra ett glatt och ansvarsfullt team som på daglig basis ser till att logistiken på lagret flyter på så smidigt som möjligt.

Om rollen

Som Lagermedarbetare kommer du att arbeta med hanteringen av ordrar och varor på vår kunds lager i centrala Stockholm. Du ansvarar för att varorna organiserars och packas på ett effektivt sätt samt att lagerlokalen hålls städad och organiserad. Rollen är på deltid och du kommer arbeta tillsammans med övriga lagermedlemmar för att säkerställa att de dagliga målen och leveranserna uppnås.

Arbetsuppgifter


Plocka och packa ordrar

Mottagning och kontroll av inkommande leveranser och returer

Sortera och städa lagerutrymmet

Använda lagerhanteringssystem för att registrera och spåra varor och leveranser.



Kvalifikationer


Tidigare erfarenhet av lagerarbete är meriterande

Stresstålig, nogrann och förmåga att arbeta i ett högt tempo och hantera flera uppgifter samtidigt

God fysisk då tunga lyft ibland kan förekomma

Grundläggande IT-kunskaper

God kommunikationsförmåga i tal och skrift på svenska



Om tjänsten


Arbetsplats: Stockholm

Omfattning: Deltid, med varierande arbetstider

Startdatum: Så fort som möjligt (med hänsyn till eventuell uppsägningstid)



Låter detta som rollen för dig? Skicka in din ansökan redan idag då vi rekryterar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Om oss

Meet a Group Rekrytering är ett ungt och hungrigt rekryteringsföretag vart vi fokuserar på individen och att matcha rätt person med rätt företag och roll.

Rollen är en direktrekrytering vart all kontakt hanteras av Meet a Group Rekrytering, du kommer att anställas direkt hos vår kund.

Ansök nu

Lagermedarbetare - Stockholm - Deltid

Lagerarbetare
Läs mer Mar 31
Enkla jobb är en jobbplattform för jobb som inte kräver någon akademisk utbildning.



För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:


Vi söker nu dig som är strukturerad och pålitlig för rollen som lagerarbetare på deltid till vår kunds lager i centrala Stockholm. Du kommer att tillhöra ett glatt och ansvarsfullt team som på daglig basis ser till att logistiken på lagret flyter på så smidigt som möjligt.

Om rollen

Som Lagermedarbetare kommer du att arbeta med hanteringen av ordrar och varor på vår kunds lager i centrala Stockholm. Du ansvarar för att varorna organiserars och packas på ett effektivt sätt samt att lagerlokalen hålls städad och organiserad. Rollen är på deltid och du kommer arbeta tillsammans med övriga lagermedlemmar för att säkerställa att de dagliga målen och leveranserna uppnås.

Arbetsuppgifter


Plocka och packa ordrar

Mottagning och kontroll av inkommande leveranser och returer

Sortera och städa lagerutrymmet

Använda lagerhanteringssystem för att registrera och spåra varor och leveranser.



Kvalifikationer


Tidigare erfarenhet av lagerarbete är meriterande

Stresstålig, nogrann och förmåga att arbeta i ett högt tempo och hantera flera uppgifter samtidigt

God fysisk då tunga lyft ibland kan förekomma

Grundläggande IT-kunskaper

God kommunikationsförmåga i tal och skrift på svenska



Om tjänsten


Arbetsplats: Stockholm

Omfattning: Deltid, med varierande arbetstider

Startdatum: Så fort som möjligt (med hänsyn till eventuell uppsägningstid)



Låter detta som rollen för dig? Skicka in din ansökan redan idag då vi rekryterar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Om oss

Meet a Group Rekrytering är ett ungt och hungrigt rekryteringsföretag vart vi fokuserar på individen och att matcha rätt person med rätt företag och roll.

Rollen är en direktrekrytering vart all kontakt hanteras av Meet a Group Rekrytering, du kommer att anställas direkt hos vår kund.

Ansök nu

AI Development & Infrastructure Lead

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Mar 24
Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater.



För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:



Use your skills to power the great shift. 

Join OX2 and the renewables industry and use your skills to drive a data-driven future. At OX2, we’re on a mission to harness innovative technologies that fuel AI advancements and empower digital transformation. Our dynamic, cross-functional environment encourages both strategic vision and hands-on execution, enabling you to make a lasting impact on our data-driven innovation journey.



About the role

As OX2 expands its global footprint and accelerates its digital transformation, the IT team is now seeking a leader who handles both strategic planning and tactical execution. This role sits at the intersection of advanced AI development, robust IT infrastructure, and cutting-edge data engineering.

You will be expected to roll up your sleeves and get hands-on with technical challenges, while also shaping long-term strategies for innovation and growth. Collaborating closely with data scientists, software developers, IT experts, and business stakeholders, you will ensure our systems remain agile, secure, and optimized for AI-powered applications.
 

Your main responsibilities

The role is broad and offers many opportunities but can be structured into five main areas of responsibility.

 
Strategic Planning & Leadership
• Develop and implement a strategic plan for AI development and supporting infrastructure aligned with our business goals.
• Lead cross-functional projects, managing timelines, resources, and stakeholder expectations using Agile or Waterfall methodologies.

Tactical Execution & Hands-On Development
• Collaborate directly with data scientists and developers to design, develop, and optimize scalable AI solutions and data pipelines across hybrid environments including cloud (Azure, AWS, GCP) and on-premises systems.
• Act as a technical lead, actively engaging in hands-on problem solving and system optimization.

Infrastructure & Automation
• Oversee the design, implementation, and continuous improvement of IT infrastructure to ensure high performance, security, and cost efficiency.
• Enhance Infrastructure as Code (IaC) practices using tools like Terraform and automate processes with Python, PowerShell, or similar scripting languages.

Security & Compliance
• Implement and enforce best practices for network and data security, ensuring compliance with industry standards (ISO 27001, NIST) across both AI-driven and traditional IT systems.
• Manage identity and access solutions across cloud and on-premises environments.

Innovation & Continuous Improvement
• Drive continuous process innovation by integrating emerging technologies and methodologies that enhance our AI capabilities and infrastructure resilience.
• Foster a culture of continuous learning and improvement within the team.


We are looking for someone who

• Demonstrates the ability to think long-term while also being willing and capable to dive deep into technical details.
• Possesses strong hands-on experience with cloud platforms (Microsoft Azure, AWS, GCP) and hybrid infrastructures, as well as proficiency with AI/ML development frameworks and data engineering practices.
• Is proficient in programming and scripting (Python, PowerShell) with a solid understanding of DevOps principles and Infrastructure as Code tools.
• Brings proven project management experience with the ability to lead cross-functional teams and deliver projects from inception to completion.
• Is passionate about leveraging data and AI to drive innovation, staying current with emerging technologies, and continuously improving processes.
Qualifications

• Holds a Bachelor’s or Master’s degree in Computer Science, Artificial Intelligence, Data Engineering, IT, or a related field (or equivalent work experience).
• Relevant certifications in cloud computing or AI (e.g., AWS Certified Solutions Architect, Microsoft Certified: Azure AI Engineer) are a strong advantage.
• Exhibits excellent verbal and written communication skills in English; fluency in additional languages is a plus.
Why Join OX2


Be part of a market-leading renewable energy company with ambitious growth plans.

Work in a dynamic, international environment with exposure to senior decision-makers.

Competitive compensation package and professional development opportunities.

Make a direct impact on accelerating the energy transition.



The Recruitment Process

Last time to apply is 2025-04-07 but applications will be reviewed continuously so do not hesitate to send in your application as soon as possible.

If you have questions about the positions feel free to reach out to the IT architecture and Cyber security Manager Carl-Henrik Niper, ch@ox2.com.
About OX2

OX2 is a fully integrated provider of renewable energy solutions at scale. We are an international multi-technology company bringing together the brightest minds and most ambitious team players to address the defining challenge of our time: the shift from fossil fuels to clean energy, the greater shift to a sustainable society and economy. We accelerate the access to renewable energy. The company is headquartered in Stockholm, Sweden.

For more information visit: www.ox2.com

Ansök nu

AI Development & Infrastructure Lead

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Apr 9
Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater.



För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:



Use your skills to power the great shift. 

Join OX2 and the renewables industry and use your skills to drive a data-driven future. At OX2, we’re on a mission to harness innovative technologies that fuel AI advancements and empower digital transformation. Our dynamic, cross-functional environment encourages both strategic vision and hands-on execution, enabling you to make a lasting impact on our data-driven innovation journey.



About the role

As OX2 expands its global footprint and accelerates its digital transformation, the IT team is now seeking a leader who handles both strategic planning and tactical execution. This role sits at the intersection of advanced AI development, robust IT infrastructure, and cutting-edge data engineering.

You will be expected to roll up your sleeves and get hands-on with technical challenges, while also shaping long-term strategies for innovation and growth. Collaborating closely with data scientists, software developers, IT experts, and business stakeholders, you will ensure our systems remain agile, secure, and optimized for AI-powered applications.
 

Your main responsibilities

The role is broad and offers many opportunities but can be structured into five main areas of responsibility.

 
Strategic Planning & Leadership
• Develop and implement a strategic plan for AI development and supporting infrastructure aligned with our business goals.
• Lead cross-functional projects, managing timelines, resources, and stakeholder expectations using Agile or Waterfall methodologies.

Tactical Execution & Hands-On Development
• Collaborate directly with data scientists and developers to design, develop, and optimize scalable AI solutions and data pipelines across hybrid environments including cloud (Azure, AWS, GCP) and on-premises systems.
• Act as a technical lead, actively engaging in hands-on problem solving and system optimization.

Infrastructure & Automation
• Oversee the design, implementation, and continuous improvement of IT infrastructure to ensure high performance, security, and cost efficiency.
• Enhance Infrastructure as Code (IaC) practices using tools like Terraform and automate processes with Python, PowerShell, or similar scripting languages.

Security & Compliance
• Implement and enforce best practices for network and data security, ensuring compliance with industry standards (ISO 27001, NIST) across both AI-driven and traditional IT systems.
• Manage identity and access solutions across cloud and on-premises environments.

Innovation & Continuous Improvement
• Drive continuous process innovation by integrating emerging technologies and methodologies that enhance our AI capabilities and infrastructure resilience.
• Foster a culture of continuous learning and improvement within the team.


We are looking for someone who

• Demonstrates the ability to think long-term while also being willing and capable to dive deep into technical details.
• Possesses strong hands-on experience with cloud platforms (Microsoft Azure, AWS, GCP) and hybrid infrastructures, as well as proficiency with AI/ML development frameworks and data engineering practices.
• Is proficient in programming and scripting (Python, PowerShell) with a solid understanding of DevOps principles and Infrastructure as Code tools.
• Brings proven project management experience with the ability to lead cross-functional teams and deliver projects from inception to completion.
• Is passionate about leveraging data and AI to drive innovation, staying current with emerging technologies, and continuously improving processes.
Qualifications

• Holds a Bachelor’s or Master’s degree in Computer Science, Artificial Intelligence, Data Engineering, IT, or a related field (or equivalent work experience).
• Relevant certifications in cloud computing or AI (e.g., AWS Certified Solutions Architect, Microsoft Certified: Azure AI Engineer) are a strong advantage.
• Exhibits excellent verbal and written communication skills in English; fluency in additional languages is a plus.
Why Join OX2


Be part of a market-leading renewable energy company with ambitious growth plans.

Work in a dynamic, international environment with exposure to senior decision-makers.

Competitive compensation package and professional development opportunities.

Make a direct impact on accelerating the energy transition.



The Recruitment Process

Last time to apply is 2025-04-07 but applications will be reviewed continuously so do not hesitate to send in your application as soon as possible.

If you have questions about the positions feel free to reach out to the IT architecture and Cyber security Manager Carl-Henrik Niper, ch@ox2.com.
About OX2

OX2 is a fully integrated provider of renewable energy solutions at scale. We are an international multi-technology company bringing together the brightest minds and most ambitious team players to address the defining challenge of our time: the shift from fossil fuels to clean energy, the greater shift to a sustainable society and economy. We accelerate the access to renewable energy. The company is headquartered in Stockholm, Sweden.

For more information visit: www.ox2.com

Ansök nu

Service Delivery Manager

Projektledare, IT
Läs mer Mar 25
Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater.



För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:


Service Delivery Manager till Cparta Cyber Defense

Cparta Cyber Defense är ett ledande företag inom kommersiellt cyberförsvar, specialiserat på att skydda svensk kritisk infrastruktur och kritisk industri. Vi erbjuder toppmoderna lösningar för att möta dagens och morgondagens cyberhot. Vår kultur bygger på passion, innovation och ett starkt teamfokus.

Vi expanderar snabbt och letar efter dig som vill vara med och forma framtidens cybersäkerhetslösningar.

Vill du spela en nyckelroll i leveransen av högkvalitativa cybersäkerhetstjänster till våra globala företagskunder? Då är detta rollen för dig!
Om rollen

Som Service Delivery Manager är du länken mellan tjänsterna Cparta levererar och våra kunder. Du säkerställer att våra tjänster levereras med högsta kvalitet. Kundnöjdhet är i fokus, och du ansvarar för att bygga starka relationer med seniora intressenter, inklusive ledningsnivå (upp till C-nivå). Du är en nyckelspelare i att driva framgång för både våra kunder och Cparta.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:


Fungera som länken mellan Cparta, de tjänster vi levererar och våra kunder.

Skapa och upprätthålla förtroende med seniora kundintressenter genom att förstå deras behov och representera Cparta professionellt.

Leda kundmöten för att diskutera leveransstatus, prestation, utmaningar och förbättringsmöjligheter.

Hantera och lösa eskaleringar på ett effektivt sätt.

Säkerställa att tjänsterna uppfyller avtalade SLA:er och KPI:er.

Samarbeta med leveransorganisationen för att optimera processer och identifiera förbättringsmöjligheter.

Arbeta tillsammans med Sales/Account Managers för att upptäcka merförsäljningsmöjligheter och stärka kundrelationer.

Koordinera mellan olika team inom Cparta för att leverera en samordnad och högkvalitativ kundupplevelse.


Din profil

Vi söker dig som har gedigen erfarenhet av att leverera cybersäkerhetstjänster mot globala företag och som har erfarenhet av att arbeta med seniora intressenter. Du är bekväm med att kommunicera på både svenska och engelska i tal och skrift. Du har förmåga att bygga starka relationer och skapa värde för våra kunder genom din expertis och professionalism.

Vi ser gärna att du har:

God förståelse för cybersäkerhetstjänster, såsom Threat Intelligence, Incident Response och Red Teaming.

Dokumenterad erfarenhet av tjänsteleverans inom ovanstående områden.

Minst fem eller fler års erfarenhet av liknande roller och är självgående i kunddialog.


Varför Cparta?

Vårt moderna kontor i hjärtat av Stockholm erbjuder en inspirerande arbetsmiljö tillsammans med fantastiska kollegor i en platt organisation. Vi främjar en kultur av nyfikenhet och innovation där varje medarbetares bidrag värderas högt. Vi erbjuder dessutom ett förmånspaket i toppklass samtidigt som du får vara med och försvara Sveriges integritet!

Krav

För att arbeta hos oss måste du vara svensk medborgare, ostraffad och genomgå en bakgrundskontroll.
Ansökan

Har du frågor om tjänsten? Kontakta Benjamin Karlsson på Bka@cparta.se. Vi rekryterar löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt och bli en del av vårt växande team.

Ansök nu

Founding Account Executive

Account manager
Läs mer Apr 10
Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater.



För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:

???? “I frequently hear the word ‘love’ when people talk about Steep, which I’m not used to hearing when someone talks about a BI product”

- Magnus Dahlbäck, Head of Data @ Voi

About the role

We are building the modern BI platform for digital native companies. Some of the most forward-thinking companies, like Voi, Bounce.com, rely on Steep to empower all employees to explore, analyse and create reports together. The first BI platform built for all users, Steep is powered by a metrics-first approach and is designed for how modern companies want to work.

Our ambition is to become the future leader of the BI category and for our next chapter we are building a sales organisation to reach customers globally. Which is where you come in.

We are looking for a Founding Account Executive to join our committed commercial team. In this role you will lead new business and expansion across several different segments. The ideal candidate will help meet the needs of our fast moving, digital native clients while working strategically with Steep’s co-founder, Johan, to help develop our enterprise sales motion.

We are looking for someone who has at least 2-3 years of experience working in sales at an early-stage B2B SaaS company (ideally 3-4 years as AE) and loves working with customers to help them solve the hardest problems in their business.
About the team

We are a team of senior people coming from Spotify, Zettle, Paypal and Kry. We are solving the problems we saw first-hand at these companies and we know how to build and grow category-leading products.

Joining Steep means becoming part of a smart team that likes to get things done with minimal bureaucracy. Our work style is highly collaborative – we sell as a team and collaborate closely between commercial and product.

We are committed to your personal and professional growth, offering significant opportunities for advancement as our company expands.
Responsibilities


Close new business opportunities across multi-stakeholder engagements.

Educate and engage with senior-level analytics leaders on the benefits of Steep’s innovative metrics-first approach.

Taking qualified prospects through Steep’s POC process. Starting with scoping success criteria, understanding business requirements, and working through driving a mutual success plan post-POC

Help us prioritize and contextualize the customer roadmap. We will rely on you to communicate to our product and leadership team what is most important for our current and prospective customers.

Build pipeline through converting inbound leads, driving the outbound sales motion, and representing Steep at global conferences (e.g. Data Council, Coalesce).

Work cross-functionally with Marketing and Sales Development team to creatively pursue pipeline generation with data & analytics leaders in Europe and the US.



Tech stack

Notion, Slack, Apollo, LaGrowthMachine, Hubspot
Employee benefits


Competitive compensation

Cozy, stylish office at the heart of Stockholm

Flexible, parent-friendly culture

Generous options program on employee-friendly terms

30 days vacation

Company-wide offsites twice per year (we like to eat and cook great food together)

Macbook and your choice of iOS or Android phone

Ansök nu