Stockholm: IT-tekniker | Stockholm | Experis

Hitta ansökningsinfo om jobbet IT-tekniker | Stockholm | Experis i Stockholm. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Stockholm inom den kategorin.

Publicerad: 2024-08-01 // Varaktighet: Heltid

Vill du vara en nyckelspelare i en värld full av teknik och innovation? På Experis får du chansen att inte bara följa vägen, utan att skapa din egen. Som IT-Tekniker kommer du att vara hjärtat av den dagliga driften och ha möjlighet att forma din framtid. Är du redo att vara med och skapa din väg framåt?

Arbetsbeskrivning

Vill du vara en viktig del av IT-teamet? Som IT-Tekniker blir du den alla vänder sig till när tekniken strular, men du är mer än bara en problemlösare. Du är en viktig kugge som skapar sömlösa tekniska processer och som bidrar till att tekniken går hand i hand. Här får du möjlighet att ta steget in i en roll där du inte bara löser problem, utan där du formar och optimerar tekniken för att stödja varje aspekt av dina kollegors arbete. Din arbetsvardag kommer vara varierad och innehålla allt från felsökning, support, produkttester, installation, systemadministration till IT-säkerhet och IT-drift. Tillsammans med dina kompetenta kollegor kommer ni att arbeta nära varandra för att säkerställa att IT-landskapet är en smidig motor för alla.

Att vara konsult genom Experis öppnar upp för en värld full av teknik och innovation. Vi värdesätter att du som konsult inte bara är en tillfällig medlem, utan känner dig som en integrerad del av Experis-teamet redan från dag ett. Genom att bli en del av Experis-familjen får du tillgång till ett nätverk av möjligheter och utmaningar som ständigt utvecklar dina färdigheter. Vi ser fram emot att tillsammans skapa en arbetsmiljö där du inte bara trivs utan också blomstrar och växer i din professionella resa. Du kommer att bli anställd hos oss på Experis och jobba ute hos någon av våra kunder.

Vill du veta mer? Kontakta Ellen eller Dara, och vi delar gladeligen med oss av vår historia!

Vi söker dig som har:

* Gymnasial relevant utbildning
* Minst 3 års erfarenhet som IT-tekniker
* Kunskaper om ärendehanteringssystem
* Övergripande kunskap om datorer, kringutrustning, operativsystem, nätverk och informationssäkerhet
* Kunskaper i Microsoft Office eller likvärdigt
* Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift

Vem är du?

Vi tror att du är en flexibel och ansvarstagande person med tekniskt intresse. Vi ser att du är noggrann, serviceinriktad och duktig på att kommunicera med olika typer av människor. Det viktigaste för oss är att du har en positiv inställning, är driven och vill framåt!

Om Experis

Experis är ett ledande konsultbolag inom IT/Tech i Sverige och del av den globala koncernen ManpowerGroup. Som konsult hos Experis får du chansen att avancera snabbt. Vi hjälper dig att ta nästa karriärsteg inom IT utifrån dina unika talanger. Tillsammans lägger du och din konsultchef upp en plan som möter dina karriärmål. Hos oss har du en trygg anställning och kan se fram emot både spännande arbetsuppgifter och ett nätverk av trevliga och kompetenta kollegor.

Experis har ett långsiktigt hållbarhetsarbete (Working to change the world - ESG strategy) med målsättningen att bidra till att lösa kompetensbristen av bland annat IT-resurser.

Ansökan

Låter detta intressant? Sök jobbet redan idag, urval sker löpande! Vi tar inte emot ansökningar via mail, men om du har frågor är du välkommen att kontakta Ellen på mailadress Ellen.Egnell@se.experis.com eller Dara på mailadress Dara.Tysani@se.experis.com

Alla platsannonser →

Andra jobb i Stockholm som Helpdesktekniker/Supporttekniker

Nedan visas andra jobb i Stockholm som Helpdesktekniker/Supporttekniker.

Kundtjänst

Läs mer Mar 19
Kundtjänstmedarbetare till välkänt bolag inom modebranschen
Är du service minded och har intresse av att lära dig nya saker? Vi söker nu en ny kollega som vill arbeta i vår kunds tekniska kundtjänst.
Din nya tjänst
Är du service minded och har intresse av att lära dig nya saker? Vi söker nu en ny kollega som vill starta eller fortsätta sin karriär som kundtjänstmedarbetare. Eller ja, egentligen kommer du att arbeta som supporttekniker och vi ser gärna att man har en bakgrund inom kundtjänst. IT-delarna kan du lära dig om du har viljan och är duktig på att prata med människor.
Lokalerna är placerade i Liljeholmen med bra kommunikationsmöjligheter. Väl på plats så kommer du få en introduktionsutbildning och bli del av ett stort, härligt team med sociala och trevliga kollegor. Ditt arbete som supporttekniker kommer innebära att svara i telefon och hjälpa kollegor med IT problem, så som mjukvara/hårdvara, behörigheter och mer. I takt med att du lär dig mer så kommer du att ha möjlighet att arbeta med lite olika delar exempelvis utbildare, dispatch (delegering av ärenden) etc.
Utöver detta så erbjuder vi fastanställning med kollektivavtal, fast lön och bra villkor. Du har oss nära till hands för att svara på dina frågor, stötta dig och få dig att trivas.
Din bakgrund
Vi ser gärna att du har arbetat med telefon som redskap, kanske inom kundtjänst, telefonförsäljare eller reception. Har du arbetat med problemlösning/felsökning så är det intressant. Du kanske har gått IT- eller tekniskt gymnasium, men viktigare att du gillar att prata med- och hjälpa folk.
Vi värderar högt Jobbat inom Reception, Telefonförsäljning, Support, Kundtjänst eller annan tjänst som innehåller kundkontakt via telefon, chatt eller mejl.
Kan ta och ge konstruktiv feedback
Kan arbeta mellan kl 7-16 och 8-17, vardagar.
Flytande i svenska och engelska i tal och skrift.
Du som person
Viktigt med en inställning av att man vill lära sig och att man gillar problemlösning. Då stor del av ditt jobb kommer innehålla detta. Även att man gillar att prata med människor i telefon, chatt och mejl. Du trivs med att ha kollegor omkring dig men klarar av att jobba självständigt.
Din ansökan
Alla våra ansökningar sker via vår hemsida och intervjuer sköts löpande.
Din nya arbetsgivare
Thalamus är ett stadigt växande IT-konsultbolag som erbjuder kvalificerade IT-konsulter inom supporttekniker, onsite & drift. Vi är ett familjärt bolag som ligger ute i Alvik strand och vår huvudsakliga fokus ligger på konsultverksamhet i Stockholms län.
Vi erbjuder månadslön, certifierings- och utvecklingsmöjligheter, där du blir fast anställd på Thalamus som IT-konsult. Våra uppdrag sträcker sig ofta under långa perioder och vid avslutade uppdrag hjälper vi dig vidare i din fortsatta utveckling. Då det är viktigt med trygghet och att vi ska få ett långt samarbete tillsammans.
På Thalamus är gemenskap en viktig del, vilket gör att vi ordnar AW:s samt sommarfest och julbord. Så att alla konsulter kan dela erfarenheter och glädje.
Om vi skulle beskriva oss själva skulle det vara att vi är ett glatt, kunskapsdrivet gäng vars arbete kännetecknas av kvalitet, nytänkande och personligt engagemang. Hoppas du vill bli en av oss!
Keywords: first line, firstline, 1st line, ITsupport, IT-support, teknisk support, helpdesk, ittekniker, itteknisk support it-teknisk support, help desk, supporttekniker.

Ansök nu

Customer Solution Specialist

Läs mer Feb 10
Är du personen som ser lösningar där andra ser problem?
Som Customer Solution Specialist här på Wisentic blir du navet mellan våra kunder och vårt utvecklingsteam. Hos oss får du friheten att påverka både lösningar och arbetssätt. Dina idéer gör skillnad – inte bara för våra kunder utan för hela vårt sätt att arbeta.
Här får du vara med på vår resa mot en smartare försäkringsbransch.
Om rollen Du kommer att ta över från Caroline, som har den här rollen idag. Hon tar en annan roll inom bolaget, och därför behövs du. Hon kommer självklart finns här för att lära dig allt hon kan och lite till.
Att vara Customer Solution Specialist här innebär att du:
Löser komplexa tekniska utmaningar för våra kunder – vi pratar inte om enkla supportsamtal, utan om att analysera och föreslå smarta lösningar.
Arbetar nära utvecklare, produktägare och verksamhetsutvecklare för att göra våra lösningar ännu bättre.
Fångar upp kundernas behov och omvandlar dem till konkreta förbättringsförslag.
Ansvarar för kvalitetsarbetet kring supportprocesser och incidenthantering.

Om dig Du har erfarenhet av teknisk support och/eller utveckling vilket betyder att du har koll på teknisk felsökning och förstår loggar. Kanske har du jobbat som utvecklare men vill komma närmare användarna och affärsbehoven?
Du trivs med att ta ansvar, är analytisk och lösningsorienterad. Att kommunicera och bygga relationer, både med kunder och kollegor, faller sig naturligt för dig. Du är nyfiken på digitalisering och hur IT kan lösa affärsproblem.
Du kan kommunicera flytande på både svenska och engelska.
Om oss Wisentic gör det enklare och smidigare och kanske lite roligare för försäkringsbolag att hantera sina administrativa processer. Vi hjälper våra kunder att spara tid och pengar genom att automatisera och förbättra arbetsflöden, vilket gör livet lättare både för dem och deras kunder.
I takt med att försäkringsbranschen digitaliseras och efterfrågar smartare lösningar, ligger vi i framkant med innovativ teknik för att effektivisera allt från fakturering till försäkringshantering. Våra SaaS-plattformar anpassas efter varje kunds behov, oavsett om det är stora försäkringsbolag eller mindre aktörer i Norden och runt om i Europa.
Här blir du en del av ett engagerat team som gillar att bolla idéer och lösa utmaningar tillsammans. Vi tror på att kombinera teknisk spetskompetens med kundfokus för att skapa framtidens försäkringslösningar.
Bra att veta Vi sitter på Körsbärsvägen 5 i Stockholm, när KTH. Vi har en flexibel modell där du kan arbeta hemifrån men de flesta arbetar från kontoret 3-4 dagar i veckan.

Ansök nu

Support Technician

Läs mer Feb 6
Xensam: SAM DisruptersXensam is the leading provider of AI-powered, cloud-hosted Software Asset Management technology. We’re looking for key players to join us as we scale our impact and build the Xensam team together. We take our culture seriously and strive to maintain the excellence, energy & enthusiasm that flows through the organization today.
We look for candidates who are passionate about what they do and ready to work the Xensam way. We know that experience counts, but we also know that it’s you, the person behind the experience, that makes it count.
About the roleWe are now looking for a customer-focused and collaborative colleague to join our growing team. You will be working with our technical support team and providing high-quality support to customers worldwide. You will support with testing (QA) of our technical solutions and guide and educate our users on how to best configure and make use of our Software.
This role offers significant growth opportunities for advancement within the company. If you have a dream career path, this position can lead you there at Xensam.
Responsibilities
Providing technical assistance to customers and end-users.
Diagnosing and resolving software-related issues.
Communicating effectively with customers.
Managing and documenting support tickets.
Collaborating with the technical team for issue resolution.
Staying updated on Xensam's software products and updates.
Gathering and relaying customer feedback for product improvement.

Qualifications
We are seeking individuals who are service-oriented problem solvers and have a passion for learning new things. To succeed in this role, we also value the following qualifications:
Good basic technical competence.
Effective Google research skills.
Proficiency in Windows/Mac/Linux.
Excellent communication skills, both in written and verbal English and Swedish.
Adaptability and willingness to learn about the industry and market trends.
Self-motivated and target-oriented, with a hunger to develop within the company.

We are looking for two individuals for this position, one of whom should have prior experience in SaaS and Software Asset Management.
What you get
A dynamic position embracing "freedom under responsibility".
Three days in-office (with remote work on Mondays and Fridays).
Free access to beverages, snacks, gym facilities, on-site massage, shuffleboard, and other games.
If sales targets are met, all employees enjoy an annual destination trip.
Join an ambitious and diverse team, and work with cutting-edge technology in the fastest-growing SAM software on the market.
An opportunity to shape your career growth while contributing to the company’s success.

At Xensam, our core values define our culture:
Rebellious: We encourage a spirit of freedom and initiative within responsibility.
Humane: We foster a caring, inclusive environment that values diversity and respects individuality.
Harmonious: We promote work-life balance, creating a pleasant, supportive workplace.

Join Xensam for a balanced, collaborative, and growth-focused work environment. If you're a team player ready to thrive, APPLY now!
As part of our recruitment process, we conduct background checks on final candidates to fulfill our commitments to customers and ensure a safe work environment.

Ansök nu

Senior supporttekniker

Läs mer Feb 6
Vill du ha större kontroll över din karriär? Vad sägs om att ha en trygganställning hos Sveriges härligaste konsultbolag? Vi söker dig som har hjärtat på rätt plats och vill ha tydlighet i din utveckling.Jobba hos oss
Vi är Thalamus och vi är IT-konsulter specialiserade inom IT-infrastruktur. Vi tror på individen, att vi står för möjligheterna och du står för drivet. Där vi lägger stor del av vår tid på att du ska trivas, utvecklas och lyckas i din karriär.
Vårt långsiktiga mål är att du ska arbeta i den roll som du vill, oavsett om det är som generalist eller specialist. Vi har verktygen och vi tror att du har förmågan att utvecklas utifrån din vilja, ditt driv och dina mål. Vi har skapat tydliga utvecklingsvägar för specialist roller och vi har ett långsiktigt mål att du ska komma dit. Där vi bjuder på certifieringar, utbildningsplan och erbjuder spännande uppdrag. Dessutom så kan du nyttja ditt friskvårds bidrag, för att hålla dig frisk och välmående på vägen.
Din nya tjänst
Hos oss kommer du jobba med varierade support roller hos en eller flera av våra härliga kunder i Stockholmsområdet. Där rollerna matchas efter kunskaper, erfarenheter och mål. Hos kunderna agerar du intern support och stöttar upp organisationens IT efter behov. Vanligtvis jobbar våra kunder i komplexa IT-miljöer med huvudfokus inom Windows (Mac kan förekomma).
Vi lägger stor vikt i din framtid och utveckling, så medan du sitter ute på uppdragen så har du själv möjlighet att påverka din framtid. Då du hos oss får möjlighet att följa någon av våra utvecklingsplaner och få en tydlig väg framåt i din karriär.
Då vi tycker att alla anställda ska ha rätt till samma möjligheter framåt så har vi tydliga steg för hur du som anställd får utbildningsmöjligheter och trygg anställning. Det viktigaste för oss är att ha duktiga supporttekniker med rätt kunskaper för jobben kunderna efterfrågar. Därför väljer vi att investera i dig för att du ska få rätt möjligheter och vilja jobba hos oss.Att jobba som supportteknikerkan vanligtvis se någorlunda lika ut mellanarbetsplatser, så det viktiga för oss är att skapa något större, där du kan göra jobbet du är bra på samtidigt som du har något att sträva efter.
Vi tror detta kan vara en win - win och berättar gärna mer på en intervju!
Din bakgrund
Vi är intresserad av dig som har jobbat inom IT-support mot företag, som sitter på en supporttekniker roll men fortsätta utvecklas inom IT-infrastruktur, antingen som generalist eller specialist. Då vi matchar olika kompetensnivåer med rätt typ av uppdrag hos oss är det viktigaste erfarenhet och du som person.
För att vara aktuell för rollen så ser vi gärna att du har några årserfarenhet av flera tekniska lösningar såsom Windows, Active Directory, Azure, Intune, o365, ÄHS och Teams.

Så sitter du på kunskaper inom IT-support och vill ha en tydligare väg framåt? Sök till oss.
Du som person
Vi är Thalamus och det betyder att du som anställd kommer vara en stor del av Thalamus. Därför söker vi individer som är flexibla, sociala, hjälpsamma och trevliga. Gärna med en vilja och driv att utvecklas.
Du behöver inte veta exakt vad du vill göra men du ska vilja utvecklas inom IT-infrastruktur, där vi finns tillhands att stötta och guida dig på vägen.

Din ansökan
Intervjuer sker löpande, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. Vid frågor, kontakta Lucas.Skarp@talamus.se eller Tilda.Stenmark@thalamus.se
Vi erbjuder dig
Vi erbjuder dig en arbetsgivare som ständigt utvecklar sig för att vara en attraktiv arbetsgivare för dig. Där vi sätter den anställda i fokus och skapar utvecklingsmöjligheter.
För oss betyder detta bland annat trygg anställning, kollektivavtal (TechSverige), fast månadslön, utvecklingsmöjligheter, certifierings möjligheter, friskvårds bidrag, pension, försäkringar etc.
Där gemenskap är en viktig del, vilket gör att vi ordnar AW:s, sommar- och julfester.
En arbetsplats där dina åsikter spelar roll och där vi ser framemot att höra hur vi kan vara en bra arbetsgivare framöver.
Din nya arbetsgivare
Thalamus har funnits i 20 år och är ett konsult- och rekryteringsföretag inom IT & Teknik. Inom IT-infrastruktur har vi konsultverksamhet, samt intern service desk och IT-innovationsteam.
Vi är ett familjärt bolag som i Alvik strand och vår huvudsakliga fokus ligger på konsultverksamhet i Stockholms län.
Våra kärnvärden är snabba och trevliga och att det kommer du att märka i rekryteringsprocessen och om du börjar arbeta hos oss. Om vi skulle beskriva oss själva skulle det vara att vi är ett glatt, kunskapsdrivet gäng vars arbete kännetecknas av kvalitet, nytänkande och personligt engagemang. Hoppas du vill bli en av oss!

Ansök nu

IT-tekniker till Global IT-leverantör

Läs mer Feb 4
OM JOBBET
Du fåren nyckelroll hos kundensnordiska IT-avdelning. Du kommer att ingå iett team som täcker hela Norden, med en kultur präglad av uppriktighet och kreativitet. Här delar företaget kunskap, stöttar varandra och utvecklas tillsammans genom nytänkande och engagemang. I din roll blir du en central länk mellan verksamheten, deras europeiska IT och externa leverantörer.
OM FÖRETAGETSedan starten 1912 har vi drivits av en strävan efter innovation och kvalitet. Från våra första produkter till dagens lösningar inom IT, dokumenthantering, betalningssystem, visuella och energilösningar har vi alltid legat i framkant. Vi utvecklar prisbelönta produkter som förenklar vardagen och främjar en hållbar framtid.
I Norden är vi ca 300engagerade medarbetare som brinner för att göra skillnad. Vi är marknadsledande inom flera segment, och hållbarhet genomsyrar vår verksamhet.
ARBETSUPPGIFTERSom Nordisk IT-tekniker hos vår kund får du stort ansvar och möjlighet att forma din arbetsvardag inom den dagliga driften. Du övervakar och underhåller nätverk, installerar datorer i en Microsoft-miljö, hanterar lokal programvara samt administrerar mobiltelefoner – allt i nära samarbete med ett europeiskt IT-nätverk.
Som 2nd line stöder du 1st line support och medarbetare, deltar i europeiska projekt och arbetar förebyggande med fokus på effektivitet och säkerhet enligt ISO27001. Här värderas gemenskap, uppriktighet och kundfokus.
ERFARENHETER OCH EGENSKAPERVi söker dig med flera års erfarenhet som IT-tekniker för en spännande roll hos vår kund. Du har relevant högskoleutbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet och är kunnig inom Microsoft samt felsökning i Windowsmiljöer. Erfarenhet av nätverk, standardisering, integration, säkerhet och AI är meriterande, liksom kunskap om ISO27001 och ITIL-ramverket.
Som person gillar du att hjälpa och att samarbeta, du är inte rädd för att ge dig på ny teknik och nya utmaningar. Du har förmåga för analytisk problemlösning och arbetar strukturerat. Vidare har du ett brinnande intresse för IT och vill utvecklas vidare i din roll. Du har lätt för att lära dig nya saker och drivs av att arbeta med användaren i fokus.
Du trivs i en serviceinriktad, användarnära roll, har lätt för att bygga relationer och kan pedagogiskt förklara komplexa lösningar.
Krav
Minst 4 års erfarenhet inom liknande roll och arbetsuppgifter
B-körkort
Flytande svenska och engelska i tal och skrift
OM D-SOURCE
Your source to ITD-Source är ett modernt konsultbolag med bredden mellan helpdesk, infrastruktur och Tech. Vi har lång erfarenhet av att förstå kunders IT-behov! Tveka inte att höra av dig om du är intresserad av att ta reda på mer.
Vad kan vi göra för dig och vad kan vi göra tillsammans?

INGET JOBB FÖR DIG?
Lugnt! Du kan alltid registrera dig förutsättningslöst på D-Source jobbsida genom att Connecta med oss. Då hamnar du i vår kandidatdatabas och får koll på våra kommande aktuella tjänster.

Ansök nu

Andra jobb i Stockholm från Experis AB

Nedan visas andra jobb i Stockholm från Experis AB .

Bokföringsnämnden söker kanslichef

Administrativ chef
Läs mer Mar 18
Bokföringsnämnden (BFN) är en statlig myndighet med ansvar för att utveckla god redovisningssed.
BFN leds av en nämnd som är sammansatt av redovisningsexperter från både privata och statliga organisationer. BFNs huvudsakliga uppgift är att ta fram redovisningsregler för icke-noterade företag. Det sker främst genom att nämnden ger ut allmänna råd och vägledningar som syftar till att klarlägga vad som utgör god redovisningssed. Nämnden svarar också på frågor om innebörden i god redovisningssed, bl. a från domstolar, och tillhandahåller också information till allmänheten. De regler som beslutas av BFN tillämpas av mer än en miljon företag. Under 2024 hade kansliet personal som motsvarar sju heltidstjänster. För mer information, se www.bfn.se

Är du en erfaren ledare med gedigen kunskap inom redovisning? Vill du vara med och utveckla god redovisningssed för icke-noterade företag? Då kan rollen som kanslichef för Bokföringsnämnden (BFN) vara rätt för dig.

Om rollen

Är du en erfaren ledare med gedigen kunskap inom redovisning? Vill du vara med och utveckla god redovisningssed för icke-noterade företag? Då kan rollen som kanslichef för Bokföringsnämnden (BFN) vara rätt för dig.

Som kanslichef leder du arbetet vid BFN:s kansli och har, genom delegation från nämnden, ansvar för personalfrågor och det administrativa arbetet. Du säkerställer att ärenden som ska beslutas av nämnden bereds professionellt och att projekt drivs effektivt. Vid din sida har du ett kunnigt team bestående av erfarna ekonomer och jurister, som arbetar både med ärendeberedning och med att ge information och service till allmänheten inom BFN:s verksamhetsområde.
Du har en central roll i kontakterna med andra myndigheter och organisationer och fungerar som länken mellan kansliet och nämnden. För att lyckas i rollen krävs att du har hög integritet och förmåga att balansera olika intressegrupper på ett oberoende och professionellt sätt.
BFN har Finansinspektionen som värdmyndighet, vilket innebär att myndigheterna delar lokaler och vissa stödfunktioner, exempelvis IT-stöd. För närvarande pågår en översyn av BFN:s organisation, vilket kan innebära att nämnden inordnas i Finansinspektionen. En sådan förändring innebär att kansliet kan lägga en större andel av sina resurser på kärnverksamheten.

Som kanslichef rapporterar du till Bokföringsnämnden. Kansliet har sina lokaler i centrala Stockholm.

Vem är du?

Krav:
* Du har en akademisk examen, företrädesvis inom ekonomi eller juridik.
* Du har gedigna kunskaper inom redovisningsområdet och goda kunskaper om bokföringslagen och årsredovisningslagen.
* Du har dokumenterad ledarerfarenhet med budget- och personalansvar.

Meriterande:
* Erfarenhet av beskattningsfrågor.
* Erfarenhet från eller god insikt i statlig förvaltning.
* Erfarenhet från internationellt arbete på redovisningsområdet.

Personliga egenskaper:
Som kanslichef har du en central roll i att skapa en engagerande och trygg arbetsmiljö. Du är en ledare som trivs med att arbeta nära dina medarbetare och har en naturlig förmåga att motivera och inspirera. Genom att vara lyhörd och prestigelös skapar du förtroende och delaktighet, samtidigt som du har förmågan att fatta beslut och prioritera när det behövs.

Du är en utåtriktad person som tycker om att samarbeta och bygga relationer, både inom kansliet och med externa intressenter. Din kommunikativa förmåga gör att du kan anpassa ditt budskap till olika målgrupper, och du har en god känsla för hur du skapar samsyn och tydlighet i komplexa frågor.
För att trivas i rollen behöver du ha ett strukturerat arbetssätt och en förmåga att hantera flera parallella uppgifter utan att tappa helhetsperspektivet. Du drivs av att utveckla verksamheten och har en strategisk blick för hur kansliets arbete kan effektiviseras och anpassas utifrån förändrade förutsättningar.

Ansökan
I denna rekrytering samarbetar BFN med Jefferson Wells. Om du vill veta mer är du välkommen att kontakta rekryteringskonsulter Anna Arborelius, anna.arborelius@jeffersonwells.se, tel. 072 537 50 11 eller Rutger Carlheim-Gyllenskiöld, rutger.carlheim-gyllenskiold@jeffersonwells.se, tel. 070 377 53 52.
Sista ansökningsdatum är 2025-04-20

Ansök nu

Strukton Rail söker en utbildningsledare

Säkerhetsrådgivare
Läs mer Mar 20
Är du Tillsyningsman eller Sos-planerare inom Trafikverkets spåranläggningar och har drömt om att jobba som en utbildningsledare? Eller är du redan en utbildare som söker efter en ny utmaning? Välkommen till oss på Strukton Rail!

Tillsammans utvecklar vi en hållbar järnväg för ett hållbart samhälle.

Hos utbildningschef Jennie får du chansen att tillhöra ett glatt gäng med yrkeskunniga kollegor som brinner för utbildning och säkerhet. Som anställd på Strukton Rail blir du delaktig i ett företag där vi inte bara arbetar på spår utan även med RÄLS: Respekt, Ärlighet, Lita på, Säkerhet. Vår värdegrund som vi eftersträvar i allt vi tar oss an. Vi erbjuder goda utvecklingsmöjligheter samt att du får ta del av vår förmånsportal med allt ifrån rabatter på produkter och tjänster till friskvårdsbidrag och personlig pensionsrådgivning.

Tillsammans gör vi Strukton dynamiskt - och roligt.

Arbetsbeskrivning
Som Utbildningsledare inom trafiksäkerhet för spår utbildar du personal som ska beträda TRV spåranläggningar. Du kommer att utbilda, planera och administrera kurser tillsammans med övriga i gruppen. Rollen ger dig en varierad arbetsvardag där du möter ett stort antal människor med olika erfarenheter och kunskaper.

Resor över hela landet kan förekomma.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

* Klassrumsundervisningar
* Planering av utbildningar främst inom TRV
* Samordning av övriga utbildningar inom företaget
* Skapande utbildningsmaterial
* Administration i vårt LMS (Learning Management System)
* Skapa och följa upp rapporter och utvärderingar


Vem är du?
Du som söker har jobbat inom Trafikverkets spåranläggningar i flera år och har behörigheterna Sos-led, TSM A/E/L -skydd och Sos-planerare. Du har ett starkt intresse för säkerhetsfrågor och sprider gärna dina kunskaper till andra.

Du är strukturerad och med ett pedagogiskt förhållningssätt når du ut till dina kursdeltagare. Du trivs med att arbeta tillsammans med andra, är prestigelös och räds inte en utmaning.

En medarbetare på Strukton har Initiativförmåga och förmåga att nå resultat, Teknisk Kompetens samt Omdöme och Samarbetsförmåga. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet, även om du saknar formell lärarutbildning men har en gedigen erfarenhet inom järnvägsbranschen, ser vi till att du får rätt utbildning och förutsättningar för att bli en av Struktons bästa utbildare.

B-körkort är ett krav för tjänsten.


Eftersom yrket omfattar arbete/beträdande av spår måste du uppfylla de särskilda hälsokrav som gäller för säkerhetsarbete på järnväg. Godkänd hälsoundersökning för säkerhetstjänst är ett krav och genomförs innan beslut om anställning fattas.


Meriterande:

* Övriga behörigheter i tillexempel TSM-Växling/Spärrfärd, OPA, OPT TA/TSA
* Erfarenhet av att ha jobbat med LMS (Learning Management System)
* Kunskap och erfarenhet som utbildare inom trafiksäkerhet
* Erfarenhet av produktion av e-utbildningar
* Erfarenhet av arbete med kursdesign och planering av utbildning
* Utbildning inom pedagogik


Start: Enligt överenskommelse.
Omfattning: Heltid/tillsvidare
Plats: Stockholm eller annan ort där Strukton har en etablering
Kontakt vid frågor: Rekryteringskonsult Anna Setterberg, anna.setterberg@jeffersonwells.se

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

IT-Adminstratör | Stockholm | Experis

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Mar 18
Har du nyligen tagit studenten eller är du i början av din IT-karriär? Om du har ett intresse för teknik och en vilja att utvecklas, kan du vara den vi söker på Experis! Vi erbjuder en fantastisk möjlighet att bygga vidare på din tekniska kunskap och växa i en stödjande miljö. Vi letar efter talanger med förmågan att lösa tekniska problem på ett enkelt och smidigt sätt. Känner du igen dig? Då är det dig vi vill ha med i vårt team!

Arbetsbeskrivning

Är du i början av din IT-karriär och sugen på en spännande start? Hos oss på Experis får du chansen att utveckla din tekniska kompetens samtidigt som du hjälper våra kunder med förstklassig support. Med datorn som ditt främsta verktyg och en nyfiken inställning till problemlösning, ger vi dig alla förutsättningar för att lyckas!

Som konsult hos oss får du möjligheten att växa - både professionellt och personligt. Vi lägger stort fokus på din utveckling och ger dig chansen att påverka din egen resa inom arbetslivet.

Dina arbetsuppgifter

I rollen kommer du att:

* Ta emot och lösa ärenden via telefon, chatt och mail
* Analysera och lösa tekniska problem på ett snabbt och smidigt sätt
* Samarbeta med kollegor för att hitta de bästa lösningarna

Ingen dag är den andra lik - du kommer att få arbeta med varierande uppdrag och utveckla din expertis inom olika teknikområden. Du kommer både att arbeta självständigt och i team, med stöd från erfarna kollegor för att lyckas! ????

Vi söker dig som:

? Har en gymnasial utbildning inom relevant område
? Har grundläggande kunskaper inom datorer, nätverk, operativsystem och informationssäkerhet
? Har erfarenhet av ärendehanteringssystem
? Är van vid Microsoft Office eller motsvarande program
? Talar och skriver obehindrat på både svenska och engelska

Vem är du?

Du är en nyfiken och lösningsorienterad person med ett genuint intresse för teknik. Du är noggrann, serviceinriktad och gillar att kommunicera med människor. Det viktigaste är att du har en positiv inställning, driv och en stark vilja att utvecklas!

Om Experis

Experis är ett ledande, globalt konsultbolag inom IT/Tech med över 600 konsulter på uppdrag i Sverige och 22 000 konsulter runt om i världen. Via Experis får du tillgång till en stor variation av spännande uppdrag hos våra intressanta kunder inom både privat och offentlig sektor. Du kan anta uppdrag genom ditt eget bolag eller som tillsvidareanställd konsult. På Experis blir du en i teamet och får tillgång till ett brett nätverk av kollegor inom ditt kompetensområde.

På Experis får du en personlig konsultchef och kontinuerlig kompetensutveckling så att du kan hålla dig ajour med ny teknik. Experis, som är en del av ManpowerGroup, har ett långsiktigt hållbarhetsarbete (Working to change the world - ESG strategy) med målsättningen att bidra till att lösa kompetensbristen av bland annat IT-resurser.

Vi på Experis är ett värderingsstyrt bolag, och allt vi gör genomsyras av våra värderingar People, Knowledge och Innovation.

People | Vi inkluderar och välkomnar alla oavsett roll, funktion eller ansvar. Vi värderar kompetens och har förtroende för att individen tar eget ansvar och levererar inom ramen för sin rollbeskrivning. Vi är prestigelösa och vårt arbetsklimat bygger på öppenhet och trygghet.

Knowledge | Vi har ett "growth mindset" och håller oss relevanta på marknaden genom att ständigt förflytta och höja vår egen kompetens, våra konsulters samt våra lösningar/erbjudanden.

Innovation | Vi vågar testa nytt och misslyckas. Det kräver mod. Vi har ett utifrån och in-fokus och arbetar hela tiden med värdeskapande aktiviteter för våra målgrupper.

Vad kan vi erbjuda dig?

På Experis är vi stolta över våra konsulter och tillsammans hittar vi rätt utmaningar för dig. Vi har höga förväntningar på dig, men i gengäld erbjuder vi dig goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Förutom möjligheten att utveckla dina kunskaper ute på spännande uppdrag erbjuds du provanställning enligt kollektivavtal, marknadsmässig månadslön, reglerad semester och semestersättning, friskvårdsbidrag, tjänstepension och försäkring, samt många andra förmåner - precis som det alltid ska vara

Vi ser framemot att höra från dig!

Har du fått upp ögonen för denna möjlighet? Kontakta Dara Tysani på mailadress dara.tysani@se.experis.com för att höra mer om vad vi har att erbjuda! Vi är bara ett samtal bort från din nästa utmaning.

Vänta inte, låt IT-äventyret börja! ????

Ansök nu

Biträdande rektor åk 6-9, Käppala skola, Lidingö stad

Biträdande rektor
Läs mer Mar 19
Vill du vara med och bidra till en skola där tillit, engagemang och samarbete är grunden för all utveckling? Käppala skola på Lidingö söker nu en biträdande rektor med ansvar för årskurserna 6-9.

Hos oss blir du en del av ett ledarteam som arbetar nära varandra och nära verksamheten. Vi tror på ett förhållningssätt som bygger på tillit, öppenhet och prestigelöshet - och vi söker dig som vill bidra till att utveckla vår skola vidare, med fokus på både trygghet och höga förväntningar.

Om arbetsplatsen

Käppala skola är en F-9-skola med cirka 550 elever och 65 engagerade medarbetare. Skolan är vackert belägen i fina, ljusa lokaler omgivna av natur. Vi arbetar aktivt för att skapa en skoldag där eleverna möter vuxna som bryr sig, samverkar och skapar förutsättningar för varje elev att lyckas.

Vi är stolta över vår öppna och prestigelösa kultur, där vi hjälps åt, löser problem tillsammans och där det finns en stark vilja att utvecklas vidare. Glädje och engagemang präglar vardagen hos oss, och det är lätt att få gehör för idéer som gör skillnad för verksamheten.

Hösten 2025 startar vi en ny fotbollsprofil i samarbete med IFK Lidingö, för elever i årskurs 4 och 7. Vi är också glada över vårt uppskattade samarbete med Mötesplatsen på Lidingö, för seniorer i skolan. Äldre volontärer deltar regelbundet i skolans vardag och skapar fina möten mellan generationer.

Lidingö stad har 11 kommunala grundskolor som utvecklas tillsammans. Vi fokuserar på kunskap och lustfyllt lärande vilket syns i våra goda studieresultat. Vi erbjuder en skola som är en del i det digitala samhället och vi lägger stor vikt vid att förbereda eleverna inför framtiden. Skolledarna och lärarna på Lidingö deltar i nätverk, utbyter erfarenhet och lär av varandra.

Arbetsuppgifter

Som biträdande rektor har du ett särskilt ansvar för åk 6 samt skolans högstadium. Du ingår i ledningsgruppen tillsammans med rektor och ytterligare en biträdande rektor med ansvar för lågstadiet samt åk 4-5.

Hos oss är skolledningen närvarande och tillgänglig, och vi arbetar tätt tillsammans med medarbetare och elever. Din roll är att bidra till skolans utveckling och vardag genom att leda och stödja arbetslagen och lärarna i sitt pedagogiska arbete, arbeta aktivt med elevhälsofrågor och trygghet i nära samverkan med kurator, elevhälsoteam och arbetslag, samt ansvara för utvecklingen av skolans arbete med anpassningar och särskilt stöd. Tillsammans med lärare och arbetslag bidrar du också till att utveckla undervisningen. Hos oss är samarbete och förankring avgörande - vi tar oss an frågor och utmaningar tillsammans och ser till att besluten blir väl genomtänkta och förankrade hos personalen.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har pedagogisk högskoleutbildning och är lärare i grunden. Du har erfarenhet av att arbeta på högstadiet och god kännedom om mellanstadiet. Vidare är du trygg i din yrkesroll och ser olikheter som en tillgång. Du har arbetat som skolledare med budget-, personal- och elevansvar och har mycket god kunskap om det kommunala skolsystemet och styrdokumenten.

För att lyckas i rollen behöver du också ha god kunskap om betyg och bedömning samt erfarenhet av arbete med elever i behov av anpassningar och särskilt stöd, och förmåga att leda sådana processer. Du har även vana av att möta vårdnadshavare i olika situationer och kan bemöta även de med höga förväntningar med respekt och tydlighet.

Som person är du trygg och tydlig, med förmåga att fatta beslut och ge riktning. Samtidigt är du lyhörd och mån om att skapa förtroendefulla relationer till elever, medarbetare och vårdnadshavare. Du har lätt för att skapa engagemang och delaktighet och bidrar till ett klimat präglat av öppenhet och samarbete. Vi ser också att du är strukturerad och lösningsfokuserad, med förmåga att skapa ramar och trygghet för andra, och att du har ett eget driv och initiativförmåga för att tillsammans med andra utveckla verksamheten.

Övrig information

Staden tillämpar individuell lönesättning. Tillträde enligt överenskommelse.

Välkommen till Lidingö stad! Här kan du njuta av närheten till natur & skärgård med endast 15 minuters avstånd till T-centralen. Vi vill vara en attraktiv arbetsgivare som erbjuder utvecklingsmöjligheter. Vi vill ständigt förbättras och strävar efter att vara en lärande organisation i framkant. Om du delar vår passion för utvecklande ledarskap, ett aktivt medarbetarskap och en inkluderande arbetsplats är det till oss du ska söka för att bli en del av oss i Lidingö stad! Tillsammans kan vi skapa en meningsfull och berikande arbetsmiljö där vi kan växa och göra skillnad tillsammans. I Lidingö stad satsar vi på ledarskapet och varje chef går vårt ledarskapsprogram Ledarlyftet för att vi ska få samsyn på chef- och ledarrollen med utgångspunkt i ledarmodellen Utvecklande ledarskap.
Lidingö stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering så att varje person bedöms utifrån sin kompetens och att vi motverkar diskriminering.

Ansökan
I den här rekryteringen samarbetar Lidingö stad med Jefferson Wells. För frågor, kontakta rekryteringskonsult Katarina Thomasson på 070-231 28 05 alt. katarina.thomasson@jeffersonwells.se. Sista ansökningsdag är den 10 april 2025.

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

HR & Payroll Specialist

HR-specialist/HR-advisor
Läs mer Mar 18
We are looking for an HR & Payroll Specialist for an interim assignment at our costumer Swedish Match.

Location: Östermalm
Start: April 2025
Duration: Until the end of the year

As a Product & Experience Delivery Specialist at Swedish Match, you will be part of the People & Culture team within HR and work closely with your colleagues to ensure that compensation, benefits, payroll, and personnel administration activities are carried out with excellence and care. You will be responsible for some of the Nordic countries and will ensure the delivery of payroll processes as the subject matter expert for your local markets.

Your Responsibilities:

* Support employees with HR-related queries, actively following up on end-to-end resolution of all cases.
* Coordinate and perform activities related to payroll, time & attendance, benefits, and mobility in close collaboration with external providers.
* Be responsible for all People & Culture (P&C) local administrative activities, including vendor management and P&C cost management, in collaboration with Finance.
* Contribute to driving a successful Employee Experience (EX) life cycle through corporate and local initiatives.
* Propose and implement solutions to simplify P&C processes and continuously improve administration practices and ways of working.
* Collaborate with a variety of local and central corporate teams and stakeholders, as well as external providers.

Who We're Looking For:

* At least 2 years of experience in benefits administration, with solid knowledge of payroll activities, preferably in a multinational company, as well as general personnel administration.
* Strong understanding of Collective Bargaining Agreements and the local labor environment.
* Proficiency in English and Swedish is essential; knowledge of another Scandinavian language is a plus.
* Experience using Microsoft Office tools (especially MS Excel, PowerPoint, Teams).
* Knowledge of SAP is an asset.
* Excellent prioritization and time management skills.
* Experience in project coordination is a plus.
* Strong analytical and critical thinking abilities.
* A collaborative, agile, and open mindset.
* Ability to communicate effectively at different levels within the organization.

About Jefferson Wells

Jefferson Wells is one of Sweden's largest consulting firms for managers and specialists. We collaborate with companies, authorities, and organizations in both the private and public sectors across Sweden. As a consultant at Jefferson Wells, your career and development will always be our focus, and we have in-depth expertise in your field. You can take on assignments either as an employed consultant or through your own company.

Contact & Application

This is an interim assignment at Swedish Match. To apply, click the "Apply Now" button and attach your CV in English.

For any questions, feel free to contact Consulting Manager Ingrid Carlman via email: ingrid.carlman@jeffersonwells.se.

Ansök nu

Business Analyst Masterdata | Jefferson Wells | Stockholm

Verksamhetskonsult
Läs mer Mar 20
Är du en erfaren Business Analyst med en passion för masterdataprojekt? Vi på Jefferson Wells söker en driven Business Analyst för ett spännande konsultuppdrag hos vår kund inom retail i Stockholm. Vill du vara med och forma framtidens masterdatahantering? Skicka in din ansökan redan idag!

Ort: Solna, Stockholm
Start: Omgående
Uppdragslängd: Konsultuppdrag till 31 augusti 2025

Om jobbet som Business Analyst

Som Business Analyst hos oss på Jefferson Wells kommer du att spela en central roll i ett större masterdataprojekt hos vår kund inom retail. Du kommer att arbeta nära produktägare (PO) och projektledning (PL) för att säkerställa att kraven speglar verksamhetens behov och projektets mål. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att inkludera:

* Bryta ner use case och strukturera krav kopplat till vårt masterdataprojekt.
* Arbeta nära både PO och PL för att säkerställa att kraven speglar verksamhetens behov och projektets mål.
* Specificera och dokumentera workflows och business requirements.
* Hålla ihop kravarbetet relaterat till vårt Green Deal-initiativ.
* Säkerställa tydlig dokumentation av use cases och krav i Jira.

Den vi söker

Vi söker dig som är analytisk och har förmåga att se både helhet och detaljer. Du har erfarenhet av att driva arbete självständigt och är noggrann i dina leveranser. För att lyckas i rollen bör du också ha lätt för att skapa kontakt och samarbeta med olika intressenter. Vi ser gärna att du uppfyller följande krav:

* Är analytisk och har förmåga att se både helhet och detaljer.
* Har erfarenhet av att driva arbete självständigt och är noggrann i leveranser.
* Har lätt för att skapa kontakt och samarbeta med olika intressenter.
* Är tekniskt intresserad och van att arbeta i en miljö där IT och verksamhet möts.
* Behärskar både svenska och engelska i tal och skrift.
* Har tidigare arbetat i större IT-transformationsprojekt.
* Har erfarenhet av agilt arbetssätt och är van att arbeta i Jira.

Meriterande:

* Kunskap om masterdata och data governance.
* Erfarenhet från farmaci och/eller retailbranschen.

Varmt välkommen med din ansökan!

Om Jefferson Wells:

Jefferson Wells är ett konsult- och rekryteringsbolag specialiserat kompetensförsörjning av chefer och specialister. Jefferson Wells unika expertis och branscherfarenhet gör att vi kan få verksamheter att växa och erbjuda en långsiktig karriärutveckling för våra kandidater. Jefferson Wells finns på ett 50-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över och är en del av ManpowerGroup. Med vårt omfattande nätverk kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb.

Hur du ansöker:

För att söka tjänsten klickar du på "Ansök nu" och skapar ett konto hos oss. Notera att vi inte tar emot ansökningar via mail. Vi arbetar med löpande urval och ser fram emot din ansökan snarast.

Ansök nu