Stockholm: Kock sökes till Engelbrekt Gärdets förskolor

Hitta ansökningsinfo om jobbet Kock sökes till Engelbrekt Gärdets förskolor i Stockholm. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Stockholm inom den kategorin.

Publicerad: 2024-08-01 // Varaktighet: Deltid

Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna.

Norra innerstadens stadsdelsområde består av de centrala delarna av Stockholm, Norrmalm och Östermalm. Här arbetar vi för att ge våra 155 000 invånare den bästa verksamheten inom bland annat förskola, socialtjänst, äldreomsorg och stadsutveckling. Vi välkomnar dig som vill vara med och göra skillnad för invånarna i Norra innerstaden.



Engelbrekt-Gärdets förskoleområde
Välkommen till Engelbrekt-Gärdets förskoleområde som består av 11 förskolor.

Nu finns det chans att ingå i ett nytt och inspirerande team som alla arbetar för att barnets bästa alltid står i centrum. I det arbetet är måltiden och din kunskap kring kost och matlagning en central del.

Rollen som kock
Vi söker en initiativrik kock som har ett stort engagemang och intresse för matlagning samt intresse för hållbarhetsfrågor. Du ska laga mat och baka med barnets bästa i fokus där smak och kreativitet är en del av din vardagen. För dig som kock är utmaningen att få barnen att äta och prova maten genom att arbeta med färg, form och variation i kosten för att locka deras nyfikenhet

Som kock hos oss kommer du laga mat från grunden och utifrån barnens olika allergier ingår också tillagning av specialkost. Du lagar lunch och förbereder mellanmål varje dag, diskar och håller god ordning i köket.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har:
- En kockutbildning
- Minst 1-3 års erfarenhet av matlagning
- Kunskap och erfarenhet av special- och allergikost samt kunskap om olika matkulturer samt vegetarisk kost
- Kunskap och erfarenhet av aktuella näringsrekommendationer och livsmedelsverkets råd
- Erfarenhet av att laga mat från grunden

Du trivs att arbeta kring barn och bemöter deras nyfikenhet för maten positivt. Du är serviceinriktad och ser din roll som en del av helheten i förskolans verksamhet med god kommunikationsförmåga. Som kock på förskolan ansvarar du för alla förekommande arbetsuppgifter i ett förskolekök. Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Övrigt
Sök gärna tjänsten redan idag då urval och intervjuer sker löpande!
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Stockholm som Kock, storhushåll

Nedan visas andra jobb i Stockholm som Kock, storhushåll.

Bagare till Blå Porten

Läs mer Jan 17
På Blå Porten älskar vi tempo, myller av ljud och skratt och dofterna från allt ifrån kanel till pressad gurka. Vi provsmakar ständigt rätter och såser och vi uppmuntrar våra gäster att göra detsamma. Att växa. Att utvecklas.
Nu söker vi bagare till Blå Porten
ArbetetDu kommer att vara en del av ett arbetsteam som tillsammans med ledning och kökschef jobbar mot samma gemensamma mål - att ge våra gäster en fantastisk upplevelse.
Vi sökerBlå Porten letar nu efter en kunnig konditor/bagare med god kunskap och erfarenhet.Du har erfarenhet från yrket, brinner för ditt arbete och njuter av att kreera vackra smakupplevelser. Du vill spela en viktig roll för att ta Blå Porten till nästa nivå, så du strävar efter att göra det bästa för att få nå bästa arbetsresultat. Du har ett stort intresse för mat och vi ser gärna att du även har ett intresse av konstnärligt uttryck och utsmyckning i din arbetsvardag.
Vi erbjuderHos oss får du möjlighet att jobba i en pulserande miljö där din talang för service får komma till användning varje dag. Vi kan erbjuda en tillsvidareanställning som startar med en provanställning. Du kommer kunna erbjudas arbete både dag- och kvällstid samt helger. Du har möjligheten att ta en oregelbunden karriärväg. Som ett företag bland åtta dynamiska restauranger utspridda i Sverige är hela vår verksamhet byggd för det.
Du ärDu har mer än tre års beprövad erfarenhet som konditor och bärgare. Du är en lagspelare som gärna delar med sig av idéer, tar konstruktiv feedback från lagkamrater och går en extra mil när det behövs. Förbli flexibel och positiv om arbetsmoment behöver ändras eller inriktning ändras. Förmåga att arbeta snabbt utan att kompromissa med kvalitet eller organisation. Du kommunicerar snabbt och effektivt och kan hantera och inspirera teamet. Självmotiverad problemlösare, engagemang, positiv attityd och flexibel.
KravspecifikationVi rekommenderar att du skickar din ansökan med CV så snart som möjligt eftersom urval och intervjuer hålls kontinuerligt. Vi ser fram emot att ta del av din ansökan.
AnställningstypProvanställning 6 månaderTillsvidareanställning

Blå Porten grundades på Djurgården så tidigt som 1916 och är ett av Stockholms mest älskade vattenhål och en nära samarbetspartner med konsthallen Liljevalchs. Restaurangen har byggts om och renoverats i flera etapper. Nu senast 2017 för renovering och tillbyggnad tillsammans med Liljevalchs Konsthall. Sommaren 2021 öppnade vi ett nytt vegetariskt café med namnet Blå+. Blå Porten och Blå+ drivs tillsammans med Boqueria Group.

Ansök nu

Kock sökes till deltidstjänst till delikatessbutik i Sollentuna

Läs mer Jan 13
Percys Kött är en kött- och delikatessbutik som varit verksam sedan 60-talet i Sollentuna.När du tar steget in i vår butik kan du ha höga förväntningar på att få ett gott bemötande, goda råd och tips samt att lämna butiken med en kasse fylld med varor av högsta kvalitet. Varor som ger dig och dina matgäster en härlig matupplevelse. Nu söker vi en deltidskock till kärnan i verksamheten, köket.
I vårt kök tillagar vi grytor, kroppkakor, pajer, gratänger, catering,sallader och middagsmenyer. Vi tillverkar mat varje vardag under våra öppettider. Målet är att utveckla sortimentet och fortsätta erbjuda husmanskost av hög kvalité, något vi gjort i över 60 år!Vill du vara med på resan?
Om tjänstenVi söker nu ytterligare en kock som vill delta i utvecklingen av butikens kök. Du kommer att arbeta tillsammans med vårt team i köket medkock och kallskänkor samt säljarna i butiken. För att passa in i rollen som kock ser vi att du är en lagspelare som är stresstålig ochkan hålla flera bollar i luften samtidigt. Du värdesätter hantverket i matlagning och är bekväm med att tillaga husmanskost, dessutom är du positiv och driven i arbetet.
Krav för tjänsten
Kock-utbildning

Meriterande för tjänsten
Erfarenhet av arbete i delikatessdisk / kallskänk

Om anställningenTjänstens omfattning är 1 fast arbetsdag/ vecka samt extra vid behov. Arbetstiderna är förlagda dagtid, helgarbete kan förekomma.Tillträde omgående, så skicka in din ansökan idag. Lön enligt kollektivavtal.
Om oss
Tjänsten avser anställning direkt hos butiken. Rekryteringsprocessen hanteras i sin helhet av PercysKött. Du kan läsa mer om verksamheten påwww.percys.seeller på våra sociala medier,facebookochinstagram.

Ansök nu

Självständig superkock med oslagbart driv? Vi måste snacka!

Läs mer Jan 31
Vi tar under första delen av 2025 över driften på Bromma Gymnasium och kommer där att dagligen laga mat till ca 1500 härliga gäster.
Kort om tjänsten
För rätt person finns här stora möjligheter till utveckling! Vi söker dig som har ett brinnande intresse för matlagning och gillar att jobba med råvaror som gör en meny lockande. En glad personlighet med ett stänk entreprenörskap passar som hollandaise på sparrisen för detta jobb.
Vad säger kollegorna om Nordrest
”Hos oss arbetar alla tillsammans i ett team mot ett gemensamt mål: att leverera bra mat med riktigt bra service. Samtidigt har vi alltid roligt och skrattar mycket! ”
Fler saker som gör livet extra trevligt på Nordrest
Kollektivavtal med tjänstepension och avtalsförsäkringar samt friskvårdsbidrag
Möjlighet att delta i motionslopp
Stor kick-off för alla varje år

Vem är då vår nya drömkollega?
Du är en glad filur med erfarenhet av kock- och serviceyrket som är van vid att skapa bra relationer och kontakter med gäster. Som person är du ansvarsfull, ambitiös och respektfull mot din omgivning.
Vi vill att du har:
3-årig gymnasial kockutbildning eller motsvarande
Goda kunskaper i svenska och engelska
B-körkort

Låter det som du? Bra! Uppfyller även följande punkter måste vi verkligen ta en kaffe:
Tidigare arbetslivserfarenhet som kock
Erfarenhet av menyplanering och varubeställning
Ett gediget intresse och gärna kunskap och erfarenhet av hållbarhetsarbete då restaurangen är/kommer att bli både KRAV-certifierad och miljö- och kvalitetscertifierad enligt ISO 9001 samt ISO 14001

Om Nordrest
Nordrest är Sveriges uppstickare inom restaurangbranschen, ett renodlat restaurangföretag som arbetar med restauranger, cateringuppdrag, på skolor och inom omsorgen.
Låter det intressant? Då är du välkommen med din ansökan snarast.
Anställningsform: Tillsvidare anställning med 6 månaders provanställning
Omfattning: Heltid
Tillträde: Omgående
Lön: Enligt Avtal
Nästa steg i rekryteringsprocessen
När du sökt tjänsten så kommer du få tillgång till en länk för en digital intervju med chat-roboten Hubert som tar ca 20-30 minuter. Vi ser gärna att du svarar på intervjun inom 48 timmar för att snabbt komma vidare i processen.Syftet med Hubert-intervjun är att vi vill ge alla kandidater möjligheten att berätta mer om sig själva samt för oss att säkerställa att alla kandidater blir bedömda på samma sätt, oavsett kön, ålder och etnicitet.Du kommer därefter bli kontaktad av en av våra rekryterare om du blir aktuell för en andra intervju.

Ansök nu

Självständig superkock med oslagbart driv? Vi måste snacka!

Läs mer Dec 27
Vi tar under första delen av 2025 över driften på Bromma Gymnasium och kommer där att dagligen laga mat till ca 1500 härliga gäster.
Kort om tjänsten
För rätt person finns här stora möjligheter till utveckling! Vi söker dig som har ett brinnande intresse för matlagning och gillar att jobba med råvaror som gör en meny lockande. En glad personlighet med ett stänk entreprenörskap passar som hollandaise på sparrisen för detta jobb.
Vad säger kollegorna om Nordrest
”Hos oss arbetar alla tillsammans i ett team mot ett gemensamt mål: att leverera bra mat med riktigt bra service. Samtidigt har vi alltid roligt och skrattar mycket! ”
Fler saker som gör livet extra trevligt på Nordrest
Kollektivavtal med tjänstepension och avtalsförsäkringar samt friskvårdsbidrag
Möjlighet att delta i motionslopp
Stor kick-off för alla varje år

Vem är då vår nya drömkollega?
Du är en glad filur med erfarenhet av kock- och serviceyrket som är van vid att skapa bra relationer och kontakter med gäster. Som person är du ansvarsfull, ambitiös och respektfull mot din omgivning.
Vi vill att du har:
3-årig gymnasial kockutbildning eller motsvarande
Goda kunskaper i svenska och engelska
B-körkort

Låter det som du? Bra! Uppfyller även följande punkter måste vi verkligen ta en kaffe:
Tidigare arbetslivserfarenhet som kock
Erfarenhet av menyplanering och varubeställning
Ett gediget intresse och gärna kunskap och erfarenhet av hållbarhetsarbete då restaurangen är/kommer att bli både KRAV-certifierad och miljö- och kvalitetscertifierad enligt ISO 9001 samt ISO 14001

Om Nordrest
Nordrest är Sveriges uppstickare inom restaurangbranschen, ett renodlat restaurangföretag som arbetar med restauranger, cateringuppdrag, på skolor och inom omsorgen.
Låter det intressant? Då är du välkommen med din ansökan snarast.
Anställningsform: Tillsvidare anställning med 6 månaders provanställning
Omfattning: Heltid
Tillträde: Omgående
Lön: Enligt Avtal
Nästa steg i rekryteringsprocessen
När du sökt tjänsten så kommer du få tillgång till en länk för en digital intervju med chat-roboten Hubert som tar ca 20-30 minuter. Vi ser gärna att du svarar på intervjun inom 48 timmar för att snabbt komma vidare i processen.Syftet med Hubert-intervjun är att vi vill ge alla kandidater möjligheten att berätta mer om sig själva samt för oss att säkerställa att alla kandidater blir bedömda på samma sätt, oavsett kön, ålder och etnicitet.Du kommer därefter bli kontaktad av en av våra rekryterare om du blir aktuell för en andra intervju.

Ansök nu

Kockar sökes till spännande uppdrag inom skola och förskola

Läs mer Mar 18
Om jobbet:
Vi letar inte efter alla, vi letar efter dig som har ett gediget intresse för matlagning och som brinner för yrket!
Vi söker för arbete på uppdrag inom förskolor samt skolor i Stockholm, Värmdö, Tyresö och Huddinge. Uppdragens längd varierar allt från en dag till längre perioder.

Som kock inom skola och förskola består arbetsuppgifter främst av:
Ansvara för tillagning av måltider och för övriga arbetsuppgifter i den dagliga driften.
Följer egenkontrollprogram och övriga anvisningar som finns uppsatta på respektive ställe.

Vem är du?
Vi söker dig som vill arbeta inom bemanning och trivs att arbeta i olika miljöer och ser det som en rolig utmaning att inte ha en fast plats att arbeta på varje dag.
Du har lätt att ta till dig nya instruktioner, har en god förmåga att samarbeta och vågar ta för dig på en ny arbetsplats.
Du är nyfiken, arbetsvillig och lösningsfokuserad.
Du är självgående men har inga problem att arbeta i team.
Då man ofta byter arbetsplats ligger det en stor vikt att du har en hög social kompetens, är ansvarstagande, organiserad och flexibel.
Du talar och förstår svenska obehindrat – Det innebär att du ska kunna ta del av all och kommunicera information och instruktioner både muntligen och skriftligen.
Du har 3-årig gymnasieutbildning inom restaurang/livsmedelsprogram eller motsvarande yrkesutbildning.
Minst 1 års dokumenterad erfarenhet av tidigare arbete inom restaurang, storkök eller skolkök.
Du ska uppvisa diplom på genomförd utbildning inom livsmedelshygien/HACCP.
Kunskap om hantering och tillagning av specialkost.
Giltigt utdrag ur belastningsregistret för arbete inom skola och förskola.

Det är meriterande om du har vidareutbildning inom specialkost

Varför ska du jobba på RestaurangAssistans? Att jobba hos oss är framförallt väldigt roligt! Vem vill inte ha hundratals härliga kollegor och möjlighet att jobba på massor av spännande arbetsplatser?
Erfarenhet - Hos oss får du snabbt erfarenheter som annars tar flera år att uppnå. Jobba på allt från en till 30 olika arbetsplatser, hos oss finns alla möjligheter! Lär känna nya branschkollegor och skaffa dig ett brett nätverk i branschen!
Flexibelt schema - Jobba eller vara ledig? Hos oss får du sms-förfrågningar och väljer själv hur mycket, när och vart du vill jobba. Vi söker dig som studerar eller har ett annat jobb och vill fylla upp med extra timmar. Vi ser att du jobbar minst 5 pass per månad.
Personalaktiviteter - Få vänner för livet! Vi hittar på massa kul tillsammans för att stärka gemenskapen och visa vår uppskattning.
Friskvård och förmåner – Vi erbjuder alla våra anställda oavsett anställningsgrad rabatterade träningskort. Vi erbjuder även rabatt på hotellvistelser i hela Norden!
Utbildning - Flera gånger per år anordnar vi utbildningar på olika nivåer. Vi har också ett samarbete med externa parter, bl.a. Restaurangakademien.
Trygga och bra villkor med kollektivavtal - Hos oss ingår allt, försäkring, pension och semesterersättning. Dessutom så får du en konkurrenskraftig lön samt tillägg för obekväma arbetstider. Mer om oss RestaurangAssistans är Nordens ledande bemanningsföretag inom besöksnäringen. Vi har funnits i över 20 år och har kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Oslo. Vi bemannar, rekryterar och outsourcar personal till hotellkedjor, stjärnkrogar, företagsrestauranger, kommuner, konferensanläggningar, cateringföretag och stora Arenor.
Våra ledord är effektivitet, kvalitet, flexibilitet och omtanke.
Vänligen ansöka via "Ansök här" knappen!

Ansök nu

Andra jobb i Stockholm från Stockholms kommun

Nedan visas andra jobb i Stockholm från Stockholms kommun .

Personliga assistenter semestervikariat

Personlig assistent
Läs mer Mar 20
Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna.

Vill du göra skillnad i Stockholmarnas vardag, och jobba i en spännande och växande stadsdel? Hos oss får du utvecklas och växa med uppgiften. Vi arbetar för att hitta nya innovativa arbetssätt för ett hälsosamt och meningsfullt åldrande. Till stöd för detta har vi ett innovationscentrum med framstående välfärdsteknik inom vård och omsorg. Tillsammans arbetar vi för att vara ett stadsdelsområde i en trygg stad att växa upp, leva och att åldras i.





Välkommen till oss

Assistansenheten Enskede-Årsta-Vantör är en kommunal utförare av personlig assistans.

Våra kunder bor i Enskede-Årsta-Vantör, Södermalm och i Tyresö.
Som personlig assistent arbetar du i brukarens hem och stödjer brukaren att leva det liv hen själv vill leva.
Vi söker dig som vill ha ett meningsfullt och omväxlande arbete!
Välkommen med din ansökan!

Vi erbjuder

Vi erbjuder en inspirerande arbetsplats full av möjligheter där vi tillsammans skapar de bästa förutsättningarna för en hållbar framtid.

Din roll

Är du en lyhörd och serviceinriktad person som kan arbeta självständigt och under eget ansvar? Då skulle du trivas som personlig assistent!

Vi söker flera kollegor/timvikarier som kan arbeta under sommaren. Beroende på behov och aktuell personalsituation kan det även finnas möjlighet till fortsatt vikariat efter sommaren.

Du behärskar svenska språket i tal och skrift och anpassar din kommunikation efter mottagarens villkor.

Som person är du lugn, positiv och har en personlig mognad, samt förmågan att sätta sunda gränser. Kontinuitet är viktigt för våra kunder, så vi ser gärna att du ser detta som ett långsiktigt uppdrag och att du är noggrann med att passa tider.

Vi värdesätter erfarenhet av att arbeta med hjärnskador och epilepsi. Vi ser också gärna att du är simkunnig, för att ge våra kunder den bästa sommarupplevelsen, särskilt för de som önskar njuta av bad.

Arbetsbeskrivning

Uppdraget är att ge bästa möjliga assistans för kunden för en god livskvalitet och delaktighet i samhället.
Arbete som personlig assistent handlar om att ge stöd i livets alla situationer.
Arbetsuppgifterna består i att planera och genomföra insatser utifrån beslut, kundens behov och önskemål samt att dokumentera. I arbetet ingår även att utföra delegerade hälso- och sjukvårdsuppgifter. Det är viktigt att ha ett professionellt förhållningssätt gentemot kunder, deras anhöriga och inom arbetsgruppen. Arbetsuppgifterna spänner mellan att assistera vid personlig omvårdnad till att möjliggöra delaktighet i samhället. Det kan vara att ge stöd i det egna hemmet och även ute i samhället, t ex på jobbet, följa till skolan eller vid fritidsaktiviteter.

Din kompetens och erfarenhet

För att du ska kunna söka behöver du uppfylla följande punkter:
- Fyllda 18 år
- Goda kunskaper i svenska, både skriftligt och muntligt
- Grundläggande datorkunskaper, för att kunna dokumentera i verksamhetssystemet
- Gärna simkunnig
-Vid eventuell anställning behöver du uppvisa registerutdrag ur brottsregistret från polisen.
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.



Enskede Årsta Vantör är en av 11 stadsdelsförvaltningar i Stockholms stad. Som en del av Stockholms stad erbjuder förvaltningen förskola och fritid, omsorg om äldre och funktionsnedsatta, socialtjänst, förebyggande och trygghetsskapande arbete, stadsutveckling och parkskötsel till våra 105 000 stockholmare som bor i stadsdelsområdet. Vi står inför spännande utmaningar när Enskede Årsta Vantörs stadsdelsområde växer och helt nya stadsdelar byggs. Cirka 18 000 nya lägenheter planeras till år 2030.

För att få arbeta hos Stockholms stad med äldre och personer med funktionsnedsättning i deras hem måste du visa ett utdrag från belastningsregistret. Utdraget ska inte vara äldre än 6 månader från utfärdande datum.

Ansök nu

Lärare Ma/NO 7-9 till Hjulsta grundskola,

Ämneslärare, 7-9
Läs mer Mar 19
Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna.



Välkommen till oss

Arbetsplatsbeskrivning

Vår skola, Hjulsta grundskola är en F-9 skola med cirka 400 elever som ligger 100 meter från tunnelbanestationen i Hjulsta, första stationen på blå linjen.

Många elever kommer från olika kulturer och de flesta har svenska som sitt andra språk, vilket berikar, utvecklar och utmanar vår vardag. Skolledningen består av rektor, biträdande rektorer, en administrativ chef och en personalgrupp på ungefär 90 personer varav cirka hälften är lärare. Vi har ett komplett elevhälsoteam bestående av SYV, tre specialpedagoger, kurator, skolsköterska och skolpsykolog.

Våra elever ska ges möjlighet att utveckla sitt bästa jag, med goda kunskaper och väl utvecklade förmågor inför framtiden. Vi som arbetar på Hjulsta grundskola vill göra skillnad, och med stort engagemang och stor kunskap arbetar vi tillsammans. Nu sätter vi fart på skolans gemensamma utvecklingsarbete mot högre måluppfyllelse. Vårt främsta fokus kommande läsår är utveckling av undervisning som vilar på vetenskaplig grund och beprövad erfarenhet. Hjulsta grundskola har sedan höstterminen 2019 intensifierat arbetet med att systematiskt utveckla undervisningen. En lektorstjänst är tillsatt och vår nya lektor har som del av sin tjänst ett ansvar för att leda ett praktiknära och forskningsinriktat utvecklingsarbete på skolan. Tillgänglig undervisning, digitalisering, språk- och kunskapsutvecklande undervisning är andra områden som vi prioriterar, liksom samarbetet mellan skola och arbetsliv.

Vi lever i en dynamisk värld och vill att alla som arbetar här är flexibla och har ett lösningsinriktat förhållningssätt. Med prestigelöshet och lagarbete går det mesta att lösa. Nu söker vi en lärare i matematik och NO-ämnen 7-9 som vill arbeta hos oss och bidra till skolans utveckling i samarbete med många kompetenta kollegor. Välkommen till en spännande resa på Hjulsta grundskola


Vi erbjuder

Friskvårdsersättning om 3000 kronor per år. 

Din roll

Arbetsbeskrivning

Vi söker dig som är legitimerad lärare med behörighet att undervisa på högstadiet i matematik och NO-ämnen teknik. Du kommer tillsammans med övriga Ma/NO-lärare ansvara för elevernas undervisning i dessa ämnen. Du ingår i ett arbetslag på högstadiet och har ansvar för 10-15 mentorselever.

Din kompetens och erfarenhet

Kvalifikationer

Du är behörig- och legitimerad lärare i matematik, NO ämnen och teknik med ett par års arbetslivserfarenhet.

Övrigt

Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion, funktionsnedsättning och ålder. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Ansök nu

Enhetschef till Familjerätt Sydost

Enhetschef inom socialtjänst
Läs mer Mar 21
Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna.



Led med engagemang i en utvecklande arbetsmiljö

Vill du leda en enhet med erfarna och engagerade familjerättssekreterare?

Familjerätt Sydost ansvarar för det familjerättsliga arbetet för stadsdelarnas Enskede-Årsta-Vantör, Farsta och Skarpnäcks.

Vi söker nu en enhetschef som vill bidra med utveckling och stötta våra medarbetare i deras viktiga arbete.

Familjerätten utgår från föräldrabalken och socialtjänstlagen genom att stödja enskilda individer och andra myndigheter i familjerättsliga frågor som bland annat:

Samarbetssamtal med föräldrar gällande frågor kring vårdnad, boende och/eller umgänge för sina barn
Vårdnads-, boende- och umgängesutredningar på uppdrag av domstol
Verkställa umgänge med umgängesstöd på uppdrag av domstol
Medgivandeutredningar och adoptionsutredningar
Utreda och fastställa faderskap/föräldraskap

Hos oss blir du närmaste operativa chef för åtta medarbetare och samarbetar nära den andra enheten och dess chef. Våra medarbetare har en hög kompetensnivå och lång erfarenhet inom det familjerättsliga området. Det är en grupp som arbetat tillsammans länge i ett sammansvetsat team, där medarbetarna trivs och stöttar varandra. Familjerätten har ett stort engagemang för sitt arbete och värdesätter gott samarbete, gemenskap och en positiv arbetsmiljö. Hos oss erbjuds du en stimulerande miljö med engagerade och utvecklingsintresserade kollegor i blandade åldrar och med olika erfarenheter och bakgrunder.

Du får hos oss friskvårdsbidrag med 3000 kr/år samt tillgång till gym i huset. Vi har vinter- och sommararbetstid, flextid samt möjlighet till semesterväxling.

Om rollen

I rollen som enhetschef ingår bland annat att leda, fördela och utveckla arbetet inom enheten och ta tillvara på medarbetarnas kreativitet och kunskap. Du ska arbeta för en arbetsmiljö där alla trivs och utvecklas och verka för samarbetet såväl internt som externt. Chefsrollen innebär också att stimulera, engagera och motivera dina medarbetare till utveckling genom att ge stöd och uppmuntring. Du ansvarar för det dagliga stödet till medarbetarna, inklusive ärendedragningar och stöd i komplexa ärenden.

Du främjar delaktighet genom att involvera medarbetarna i målformulering, resultatuppföljning och utvecklingsinsatser. För att nå framgång med utvecklingsarbetet behöver du hålla dig uppdaterad om kunskapsutvecklingen inom ditt verksamhetsområde och därför ha ett intresse för familjerättsliga frågor.

Som enhetschef har du det övergripande personalansvaret för direkt underställda medarbetare. Du ansvarar även för enhetens budget och ekonomistyrning och arbetar operativt och strategiskt för att säkerställa hög kvalitet och utveckling inom familjerätten.

Din kompetens och erfarenhet
Vi söker dig som har:

Socionomexamen
Dokumenterad chefserfarenhet
Tidigare erfarenhet av arbete inom familjerätt och mycket god kännedom om den lagstiftning som styr verksamheten
Förmåga att arbeta mål- och resultatinriktat med ett helhetsperspektiv
Ett lyhört och tydligt ledarskap med förmåga att inspirera och engagera.
Mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift i det svenska språket

I denna roll är det viktigt att du agerar utifrån Stockholms stads chefsprofil med fokus på helhetssyn, utvecklingsinriktning, tydlighet, samarbete samt mål- och resultatorientering.

Välkommen till en arbetsplats där din kompetens gör skillnad – både för medarbetarna och de familjer vi arbetar för.

Övrigt

Vill du bli en del av oss?

Vi rekryterar kompetensbaserat och fokuserar på din erfarenhet och kunskap. Därför ber vi dig svara på specifika frågor i ansökan i stället för att skicka ett personligt brev.

Tillsättning av tjänsten sker förutsatt att erforderliga beslut fattas. Innan anställning blir aktuell kommer utdrag ur belastningsregistret att begäras in.

Vi ser fram emot din ansökan!
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.



Enskede Årsta Vantör är en av 11 stadsdelsförvaltningar i Stockholms stad. Som en del av Stockholms stad erbjuder förvaltningen förskola och fritid, omsorg om äldre och funktionsnedsatta, socialtjänst, förebyggande och trygghetsskapande arbete, stadsutveckling och parkskötsel till våra 105 000 stockholmare som bor i stadsdelsområdet. Vi står inför spännande utmaningar när Enskede Årsta Vantörs stadsdelsområde växer och helt nya stadsdelar byggs. Cirka 18 000 nya lägenheter planeras till år 2030.

Ansök nu

Socialsekreterare till ungdomsgrupp vid EÅV stadsdelsförvaltning

Socialsekreterare
Läs mer Mar 18
Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna.



Vill du arbeta med ungdomar och deras familjer i en dynamisk och utvecklande miljö? Motiveras du av att göra skillnad i bedömningen av barn och ungas behov av skydd och stöd?

Nu söker vi en engagerad socialsekreterare till en av våra utredningsenheter inom Barn och Unga i Enskede-Årsta-Vantörs stadsdelsförvaltning!

Om oss

Vi är en av Stockholms 11 stadsdelsförvaltningar och har vårt kontor i Slakthusområdet vid Globen.

Avdelningen Individ och familj består av fyra områden, varav Barn och Unga -Mottagning, utredning och familjerätt Sydost är ett. Området ansvarar för att erbjuda stöd och insatser till barn, unga och deras familjer genom flera specialiserade enheter.

Hos oss möter du kunniga och engagerade kollegor, erfarna och närvarande chefer samt en kultur där vi stöttar och utvecklar varandra. Vi är ca 89 medarbetare varav 72 stycken socialsekreterare, 8 enhetschefer, 3 mentorer, 4 administratörer, 1 verksamhetsutvecklare och 1 områdeschef. Vi tror på att arbeta systematiskt, ha barnets bästa i fokus och alltid sträva efter att förbättra våra arbetssätt.



Om rollen

Som socialsekreterare hos oss får du ett meningsfullt uppdrag där du:
• Utreder och följer upp insatser enligt SoL och LVU.
• Arbetar nära ungdomar, familjer och deras nätverk för att skapa hållbara lösningar.
• Använder evidensbaserade metoder och bedömningsinstrument som iRisk, SAVRY och ADAD.
• Bidrar till enhetens utveckling genom erfarenhetsutbyte och reflektion.

Vi värdesätter ett gott och jämlikt bemötande i alla kontakter och arbetar aktivt för att vara en lärande organisation där vi tillsammans skapar en trygg och professionell arbetsmiljö.

Din kompetens och erfarenhet

Vi söker dig som:
• Har socionomexamen.
• Har ett genuint intresse för utredningsarbete.
• Ser nätverksarbete som en självklar del av ett framgångsrikt socialt arbete.
• Har mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift. Vilket är viktigt i kommunikation och dokumentation i tjänsten.

Det är meriterande om du har erfarenhet av myndighetsutövning inom barn och unga. Det är också meriterande med kunskap om metoder som iRisk, SAVRY, ADAD och Signs of Sa-fety. liksom goda kunskaper i sociallagstiftningen.

För att trivas tror vi att du:

• är en empatisk person
• har en god kommunikationsförmåga och ett intresse att hjälpa människor
• kan samtala och lyssna in människors behov
• är bra på att samverka och fatta beslut som ibland upplevs svåra
• är lugn, stabil och kontrollerad i pressade situationer.
• är strukturerad vilket innebär att du planerar och organiserar arbetet på ett effektivt sätt

Stor vikt läggs vid din personlighet och förmåga att arbeta både självständigt och i team.

Vi erbjuder

• En genomtänkt introduktion med mentorstöd.
• En utvecklande arbetsplats med engagerade kollegor och chefer.
• Friskvårdsbidrag på 3 000 kr/år och tillgång till gym i huset.
• Flexibla arbetstider med vinter- och sommararbetstid samt möjlighet till semesterväxling.


Så här söker du

Vi har tagit bort det personliga brevet för att fokusera på dina kompetenser och erfarenheter. Istället får du svara på några frågor i samband med din ansökan.
Innan anställning blir aktuell kommer utdrag ur belastningsregistret att begäras in.

Vi ser fram emot att höra från dig!


Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.



Enskede Årsta Vantör är en av 11 stadsdelsförvaltningar i Stockholms stad. Som en del av Stockholms stad erbjuder förvaltningen förskola och fritid, omsorg om äldre och funktionsnedsatta, socialtjänst, förebyggande och trygghetsskapande arbete, stadsutveckling och parkskötsel till våra 105 000 stockholmare som bor i stadsdelsområdet. Vi står inför spännande utmaningar när Enskede Årsta Vantörs stadsdelsområde växer och helt nya stadsdelar byggs. Cirka 18 000 nya lägenheter planeras till år 2030.

Ansök nu

Arbetsterapeut vikariat till Postiljonen VoB

Arbetsterapeut
Läs mer Mar 19
Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna.

Vår del av staden ligger mellan sjöarna Drevviken och Magelungen. Här arbetar Farsta stadsdelsförvaltning, 1400 engagerade medarbetare som nu behöver en ny kollega. Hos oss får du nära till både tunnelbana och pendeltåg, butiker och restauranger. Och nära till ett bad på sommaren och långfärdskridskor på vintern.



Välkommen till oss

Postiljonens vård- och omsorgsboende är vackert beläget i Svedmyra i södra Stockholm med närhet till grönområden och allmänna kommunikationer.

Vi har 57 platser med inriktning somatik, demens och korttidsavdelningar med demensinriktning.

Din roll

Som arbetsterapeut hos oss kommer du arbeta med alla delar som ingår i arbetsterapeutens ansvar. Vi lägger stor vikt vid samverkan tillsammans med de övriga professioner som finns representerade på Postiljonen. Dokumentation sker via Vodok/ICF.

Din kompetens och erfarenhet

Vi söker dig som är legitimerad arbetsterapeut som vill arbeta med stor fokus på individens och närståendes önskemål.
Du är bra på teamsamarbete och förändringsarbete.
Du är flexibel, serviceinriktad och pedagogisk.
Meriterande om du har erfarenhet av självständigt arbete inom äldreomsorg och korttidsavdelning.
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.



För att få arbeta hos Stockholms stad med äldre och personer med funktionsnedsättning i deras hem, måste du visa ett utdrag från belastningsregistret. Utdraget ska inte vara äldre än sex månader från utfärdandedatum.

Ansök nu

Vi söker stödassistenter till LSS-verksamheter i sommar

Stödassistent
Läs mer Mar 21
Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna.

Skärholmens stadsdelsförvaltning är en av Stockholms stads 11 stadsdelsförvaltningar och omfattar stadsdelarna Bredäng, Sätra, Skärholmen och Vårberg. Här arbetar mer än 1000 medarbetare för våra 37.000 invånare. Vi erbjuder en kommunal verksamhet som vi är stolta över och vi har en fantastisk mångfald. Välkommen med ditt unika bidrag!



Välkommen till oss

Enheten Stöd och service i egen regi i Skärholmen stadsdelsförvaltning ansvarar för 13 grupp-och servicebostäder samt två dagliga verksamheter.

På våra verksamheter bor personer med olika funktionsvariationer såsom intellektuell funktionsnedsättning, neuropsykiatriska tillstånd och förvärvad hjärnskada. Vi arbetar för brukarens behov i centrum och erbjuder individuellt anpassat stöd både i hemmet och på daglig verksamhet. Vi lägger stor vikt vid god kvalitet och trygghet. Vi erbjuder dig ett inspirerande och varierat arbete på olika LSS-enheter runtom i Skärholmen.

Vi erbjuder

Vi erbjuder dig ett meningsfullt och roligt arbete där du ges möjlighet att stötta brukaren till att bli sin bästa version av sig själv. Verksamheterna ligger i Skärholmen med goda kommunikationsvägar. Hos oss får du ett spännande arbete där du får chansen att arbeta på flera av våra enheter. Arbetstiderna på enheterna är schemalagda dag, kväll, helg och jourtid.

Din roll

Som stödassistent ska du tillgodose brukarnas individuella behov och stödja dem i alla förekommande situationer i det dagliga livet. Målet är att stödja brukarna och främja deras självständighet, oavsett om det är i hemmet eller på brukarens dagliga verksamhet. Arbetet utförs med respekt för brukarnas rätt till självbestämmande och integritet. Som stödassistent kommer du att ha samverkan med god man, anhöriga, biståndshandläggare, sjukvård m.m. Du kommer utgå från varje brukares behov, intressen, förmågor och individuella genomförandeplaner och personliga mål. Under sommaren kommer det vara ett stort fokus på sommaraktiviteter utifrån brukarens intressen. Därför söker vi dig som är aktiv och tycker om att anordna aktiviteter.

Din kompetens och erfarenhet
Kan uppvisa examensbevis för omvårdnadsprogrammet med inriktning
funktionsnedsättning, stödpedagog eller likvärdig dokumenterad vård- eller pedagogisk utbildning, alternativt att du har pågående studier om vård- eller pedagogisk utbildning.
Du ska ha en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift, då du kommer ha stödjande samtal med brukare, rapportering till kollegor samt skriva social dokumentation.

Meriterande: 

Erfarenhet inom arbetsområdet och arbete med kognitiva hjälpmedel samt arbete med personer med autism och neuropsykiatriska diagnoser.

Arbetsuppgifterna ställer höga krav på eget ansvar, flexibilitet, initiativförmåga med ett professionellt förhållningssätt. Struktur, rutiner och planering är nyckelord för att få verksamheten att fungera. Vi ser också att du tar gott initiativ och har samarbetsförmåga samt förmåga att arbeta självständigt.

Vi söker personer som är öppna och flexibla för att arbeta på flera av våra verksamheter under sommaren. 

Övrigt

För att kunna arbeta inom våra enheter behöver du uppvisa ett utdrag från Polisens belastningsregister. Utdraget beställer du själv och är giltigt i ett år.
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Ansök nu