Stockholm: IFS Application Specialist till Rusta

Hitta ansökningsinfo om jobbet IFS Application Specialist till Rusta i Stockholm. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Stockholm inom den kategorin.

Publicerad: 2024-08-01 // Varaktighet: Heltid

Om Bravura:

Vi på Bravura jobbar med bemanning och rekrytering. Hos oss finns möjligheter för dig som vill ta nästa steg i karriären. Välkommen att hitta ditt drömjobb genom oss – som konsult eller rekryterad.

Om tjänsten:

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Brillante och du anställs direkt hos Rusta.

Om företaget:

Rusta är ett av de ledande detaljhandelsföretagen som erbjuder ett brett utbud av hem- och fritidsprodukter till över 210 varuhus i Sverige, Norge, Finland och Tyskland. Vår framgång bygger på enkla inköpsprocesser utan dyra mellanhänder, ett brett sortiment, stora volymer, effektiv logistik och en intensiv trendbevakning.

Affärsmodellen är starkt genomlysande i företagets kultur. Den baseras på enkelhet, mod, engagemang och gemenskap, och dessa värderingar speglas och stärks genom varje medarbetare. Rusta arbetar långsiktigt med att öka medvetenheten kring socialt- och miljömässigt ansvarstagande, för att säkerställa en hög kvalitet på sina produkter och samtidigt medverka till ett mer hållbart samhälle.

Rusta har idag över 4 800 anställda med huvudkontor i Upplands Väsby. På huvudkontoret arbetar över 300 medarbetare. Alla medarbetare har såklart sin personliga anledning till att de arbetar på Rusta, men många brukar lyfta Rustas flexibilitet och ständiga strävan efter förbättring. Detta skapar en dynamisk arbetsmiljö där du erbjuds en spännande arbetsplats med goda utvecklingsmöjligheter!

I den här rollen ingår du IT Application teamet som består av tretton medarbetare med olika specialistområden. I rollen får du arbeta nära en Service Owner inom kampanj där ni tillsammans kommer att sträva efter att optimera arbetssätt och leverans av effektiva IT-lösningar.

Arbetsuppgifter:

Som IFS Application Specialist ansvarar du för att analysera och optimera finans-, inköps- och logistikprocesser. Du konfigurerar och anpassar IFS-systemet, ger kontinuerligt stöd och utbildning till användare samt felsöker och löser tekniska problem för att säkerställa smidig affärsverksamhet.

Vi söker dig med ambitioner att gå mot en lösningsarkitektroll för i den här rollen kommer dina kunskaper och vilja att designa komplexa lösningar inom IFS komma till stor nytta. Rusta har använt IFS i tio år och vill ta nästa kliv mot IFS Cloud. Detta är ett av flertalet spännande projekt som händer och vi ser att din erfarenhet och kunskap blir en nyckelroll till dessa förändringar.

• Samarbete med funktionsspecialister och användare för att förstå verksamhetens behov och krav, i syfte att effektivisera affärsprocesser
• Konfigurera, testa och ge utbildning till funktionsspecialister för att säkerställa att de effektivt kan använda affärssystemets funktioner
• Erbjuda teknisk assistans till användare genom att diagnostisera och felsöka fel och tillhandahålla lösningar för att säkerställa ett stabilt och driftsäkert system.
• Skapa och underhålla dokumentation för IFS samt generera regelbundna rapporter om användning, prestanda och problemlösningar
• Hålla dig uppdaterad med nyheter och trender, proaktivt identifiera möjligheter för processförbättringar samt samla in användarfeedback för att bidra till förbättring och utveckling av IFS

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Gedigen arbetslivserfarenhet av att utveckla och designa, konfigurerar, testa och förvalta lösningar inom IFS
• Erfarenhet av arbete i IT-miljöer med stora transaktionsvolymer
• Erfarenhet av IT-arbete inom detaljhandel eller industriell erfarenhet av IT-hantering och servicemanagement i stora företag
• Kunskap och erfarenhet av relevanta ramverk (t.ex. ITIL, Agile, Scrum) och relaterade verktyg
• Obehindrad svenska samt engelska i tal och skrift
• Erfarenhet av IFS Cloud är meriterade
• Erfarenhet av roller som lösningsarkitekt är meriterande

För att trivas i rollen som Application Specialist tror vi att det faller dig naturligt att ta ansvar för att driva dina arbetsuppgifter framåt med entusiasm och självständighet. Din nyfikenhet leder dig till att aktivt utforska nya idéer och lösningar, vilket gör dig till en värdefull tillgång i teamet. Dessutom är du strukturerad och organiserad, vilket säkerställer effektivitet och noggrannhet i ditt arbete. Genom att planera och prioritera uppgifter på ett metodiskt sätt skapar du tydlighet och ordning, vilket bidrar till att uppgifter utförs med hög kvalitet.

Sammantaget är din energi, entusiasm och förmåga att leverera resultat avgörande för att lyckas i rollen. Din förmåga att ta initiativ, vara nyfiken och samtidigt hålla en strukturerad och organiserad inställning gör dig idealisk för att trivas och blomstra i rollen som Application Specialist.

Övrig information:

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Bredden, Upplands Väsby – möjlighet till hybridlösning
Lön: Enligt överenskommelse

Vi gör ett löpande urval så skicka in din ansökan redan idag! Har du frågor eller funderingar är du varmt välkommen att höra av dig till rekryteringsansvarig, Elice, på elice.ohman@bravura.se.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Stockholm som IT-arkitekt/Lösningsarkitekt

Nedan visas andra jobb i Stockholm som IT-arkitekt/Lösningsarkitekt.

Lösningsarkitekt IT

Läs mer Feb 3
Till vårt kontor i Stockholm söker vi nu en lösningsarkitekt inom det affärsgemensamma området mellan bank och försäkring. Området spänner sig över förmågor såsom CRM, kundkännedom, dokumenthantering och digitala kundgränssnitt (web/mobil).

Som lösningsarkitekt hos oss blir du en nyckelspelare i att skapa framgångsrika lösningar för långsiktigt värde till våra kunder och verksamheten. Hos oss blandas lång erfarenhet med nya tankar och idéer – vi vill framåt och strävar efter att ligga i framkant. Söker du en ny utmaning? Sök rollen redan idag!



Att jobba som lösningsarkitekt IT

Som lösningsarkitekt på Skandia ansvarar du för tekniska vägval och produktval inom domänområdet, i linje med verksamhetens mål och prioriteringar. Du blir en del av vår tågledning där du tillsammans med ett antal lösningsarkitekter har det övergripande arkitektansvaret för cirka 10 team och ungefär 120 medarbetare. Vi jobbar enligt det agila ramverket SAFe.

I rollen arbetar du med lösningsarkitektur i behovs- och epic analyser samt stöttar teamen i deras features framtagande. Rollen innebär även att säkerställa att arkitekturella målbilder är uppdaterade och relevanta, driva arkitekturella mönster och stötta våra agila team i deras dagliga utveckling. Du kommer även ha en nära dialog med affärs- och kundenheter samt samarbeta med andra tåg inom Skandia. En viktig del av ditt uppdrag är att kommunicera visioner och tekniska riktningar till agila team, arkitekturråd, ledningsgrupper och större samlingar. Du ansvarar för att hålla den röda tråden i Skandias tekniska förflyttningar genom att rita upp målbildsarkitekturer och samtidigt balansera mot befintliga system. Du bryter ner stora initiativ i mindre leveranser som snabbt skapar kundvärde. Vidare planerar och realiserar du IT-lösningar baserat på verksamhetens behov och de förutsättningar som existerande IT-tjänster i organisationen ger. Du rapporterar till chef IT inom Koncern- och Affärsgemensamt.

Vi erbjuder en hybrid arbetsmodell vilket innebär för närvarande tre dagar på kontor per vecka. Vår arbetsplats hittar du på Lindhagensgatan 86.
För att lyckas i rollen

För att trivas och lyckas i rollen ser vi att du har några års bred erfarenhet som lösningsarkitekt eller IT arkitekt och innehar en god förståelse för arkitekturprinciper. Du har arbetat i lean-agila miljöer och är van vid agila ramverk såsom SAFe. Eftersom du kommer att stötta och vägleda team ser vi att du har erfarenhet av att coacha och inspirera kollegor genom att hjälpa dem på deras resa inom arkitekturområdet. Rollen kräver också att du har förmåga att omsätta aktuella förflyttningar till logiska sammanhang och visa riktning över tid. Eftersom vi arbetar i en svensk kontext behöver du kunna flytande svenska både i tal och skrift.

Det är meriterande för rollen om du har erfarenhet från bank, finans och regelverksfrågor.

Som person är du samarbetsinriktad och proaktiv med en förmåga att hantera många olika viljor och samtidigt driva utvecklingen framåt. Du har en konstruktiv kommunikation och kan förmedla tekniska visioner på ett tydligt och engagerande sätt. Ditt prestigelösa förhållningssätt gör att du verkar för att realisera de bästa idéerna och lösningarna. Med en optimistisk och lösningsorienterad inställning ser du möjligheter i förändring och har ett naturligt driv att hitta hållbara och effektiva lösningar.



Vad händer nu?

Vi jobbar med löpande urval så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag. I ansökan kommer vi att ställa ett antal urvalsfrågor som ligger till grund för första urvalet. För att göra rekryteringsprocessen så rättvis och objektiv som möjligt kommer det att ingå intervjuer, tester via Alva Labs, bakgrundskontroll samt digital referenstagning.

Om du har frågor kring rollen, vänligen kontakta rekryterande chef Jesper Bengtsson på jesper.bengtsson@skandia.se.

Om du har frågor kopplat till vår rekryteringsprocess, vänligen ta kontakt med Harald Brehmer på?harald.brehmer@skandia.se. #LI-HB

Vi ser fram emot din ansökan!



Mer om IT

Vi på Skandia IT är stolta över att vara en kundorienterad enhet som levererar effektiva och säkra lösningar för våra kunder. Med cirka 600 engagerade medarbetare är vi mitt i en spännande transformationsresa, där vi utvecklas tillsammans och har kul på vägen. Framåt tillsammans är vårt motto!

Vi arbetar agilt och har sedan 2017 använt oss av SAFe (Scaled Agile Framework), där leverans och kundvärde alltid står i centrum. Våra tågledningar och team jobbar verksamhetsbaserat med aktiviteter som sprintplanering, daily stand-ups, team-synk, code reviews och retrospektiv.

Var 12:e vecka samlas vi alla i vår ljusa och inspirerande Ljusgård på kontoret i Stockholm för två planeringsdagar. Planeringsperioden består av sex tvåveckorssprintar, där den sista sprinten är en innovationssprint. Här får du chansen att, själv eller tillsammans med ditt team, utveckla och förfina våra system.

Vi är tillräckligt små för att du kan göra skillnad men tillräckligt stora för att du kan växa.

Vi är det ledande pensionsbolaget som tar ansvar. Hos oss är engagemang, ansvarstagande och en vilja att utvecklas några av de egenskaper vi värderar högst. Vi tror att samarbete tar oss längre än vad någon enskild person kan göra.

Vi erbjuder tjänstepension med förebyggande hälsoförsäkring för att våra kunder ska kunna bygga grunden till en trygg pension och vara friska på vägen dit. Vi erbjuder också bolån och sparande samt förenklar sparandet för våra kunder genom vår rådgivning.

Av våra närmare 2 miljoner kunder är 1,4 miljoner också våra ägare. Det är deras behov och intressen som vi tar tillvara i utvecklingen av Skandia.

Vi sitter inte inne med alla svaren, det är därför vi behöver din hjälp att lösa morgondagens utmaningar. Ditt bidrag kommer att märkas!

Ansök nu

KUBERNETES ENGINEER TILL BANKGIROT

Läs mer Feb 6
Bankgirot söker enKubernetes Engineertill en växande del av organisationen i Stockholm.
Bankgirot har en unik position på Sveriges betalmarknad, som just nu genomgår sin största transformation i modern tid. Vår IT-organisation växer för att utveckla framtidssäkra lösningar som uppfyller internationella standarder och regelverk. Samtidigt säkerställer vi att det nuvarande betalsystemet fungerar Stabilt och säkert – varje dag.
Utvecklingen av framtidens betalningsinfrastruktur är i full gång och vi söker dig som vill vara en del av resan. SomKubernetes Engineer får du en nyckelroll i att säkra framtidens betalningslösningar på ett teknikbolag där vi brinner för vårt uppdrag – och för varandra.
Din roll
Du blir en central del av Bankgirots omfattande transformationsresa och får en nyckelroll i att bygga vår helt nya "Greenfield"-lösning för en framtidssäker betalningsinfrastruktur. Det här är en unik möjlighet för dig som vill vara med från grunden och skapa en modern plattform som formar Sveriges betalflöden.
I din roll somKubernetes Engineerkommer du att säkerställa att våra tekniska lösningar möter både dagens och morgondagens behov. Du arbetar i driften och samarbetar nära med utvecklingsteamet för att säkerställa driftstablitiet bygga, automatisera och optimera vår Kubernetes-miljö.
Dina huvudsakliga ansvarsområden:
Utveckla, underhålla och implementera IT-lösningar och integrationer.
Delta i kravhantering och uppföljning av IT-lösningar.
Ansvara för incidenthantering, defekter och efterlevnad av IT-säkerhetsriktlinjer.
Automatisera arbetsflöden och infrastruktur med verktyg som Ansible och Terraform.
Samarbeta nära utvecklare, drift och andra interna team.

Vi söker dig som har
Vi tror att du är en lösningsorienterad person som trivs i en föränderlig miljö där du får vara med och bygga nytt från grunden. Med din analytiska och strukturerade approach kan du både se helheten och förstå de detaljer som krävs för att skapa hållbara lösningar. Du är självgående och tar gärna initiativ, samtidigt som du uppskattar samarbete och ser värdet i att nå gemensamma mål.
Din prestigelösa inställning gör att du gärna delar med dig av kunskap och lär av andra, vilket bidrar till en hjälpsam och inkluderande kultur. Med ditt kvalitetsmedvetande och starka säkerhetstänk arbetar du noggrant för att skapa stabila och effektiva system. Du drivs av att arbeta i en miljö där teknik och affär möts, och ser möjligheterna att påverka och förbättra både arbetssätt och tekniska lösningar som en spännande utmaning.
Ett utvecklande arbete med bra förmåner
Som vår nya kollega blir du en del av ett kompetent och positivt team där vi samarbetar och sätter högt värde på varandras kompetens och erfarenheter. Vi satsar mycket på hälsa och välmående och erbjuder generösa förmåner för dig som medarbetare.
Övrig information
Tjänsten är en tillsvidareanställning baserad i Liljeholmen i Stockholm. Du behöver ha goda kunskaper i svenska och engelska. Innan anställning beslutas genomförs en säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585).
Intresserad?
I denna rekrytering samarbetar Bankgirot med Nexer Recruit. Har du frågor eller funderingar? Kontakta gärna rekryteringskonsultOlivia Simonsson:olivia.simonsson@nexergroup.comeller+46 735 029 819alternativt Amanda Eksell:amanda.eksell@nexergroup.comeller+46 707 434 173. Läs om flerlediga tjänster från Bankgirothär. Vi ser fram emot din ansökan!
Om Bankgirot
Bankgirot är ett svenskt clearinghus och teknikbolag med över 60 års erfarenhet av att leverera finansiell infrastruktur till banker. I samverkan med betalsektorn ser vi till att privatpersoner och företag enkelt kan göra överföringar och betalningar.Bankgirot säkerställer att det nuvarande betalsystemet fungerar felfritt, samtidigt som vi utvecklar framtidssäkrade lösningar. Vi säkrar och utvecklar Sveriges betalningar.Läs mer påwww.bankgirot.se

Ansök nu

vipas job swedish template

Läs mer Feb 3
Gå med i vårt team på VIPAS AB!
Har du vad som krävs för att lyckas i den dynamiska IT-konsultbranschen?

VIPAS AB är ett växande företag som söker engagerade och drivna talanger till vårt nästa spännande projekt. Som en del av vårt team får du möjligheten att utvecklas, arbeta med innovativa lösningar och bidra till vår gemensamma framgång.
Är du redo att ta nästa steg i din karriär? Välkommen att bli en del av VIPAS AB!

Om VIPAS:

Föreställ dig en värld där din IT-struktur är sömlöst anpassad till dina affärsmål – effektiv, skalbar och innovativ. På VIPAS AB är det precis vad vi skapar.
Som ett ledande IT-konsultföretag levererar vi skräddarsydda lösningar med den senaste tekniken, inklusive Java och Python. Vårt erfarna team inom mjukvaruutveckling, DevOps och systemarkitektur hjälper dig att navigera det moderna tekniklandskapet med trygghet och strategisk framåtblick.
Oavsett om du behöver optimera befintliga system eller utveckla nästa generations digitala plattform, är vi din partner för långsiktig framgång. Låt oss ta din verksamhet till nästa nivå.

Uppdragbeskrivning:
IT-områdesarkitekten ska genomföra nulägeskartläggning med fokus på analysområdet utifrån tidigare framarbetat material i kombination med djupintervjuer. Kartläggningen ska dokumenteras till genomförbara framtidssäkrade arkitekturella planer utifrån aktuell organisations förutsättningar.Nyckelansvar:
- Kompetensnivå 4 (9–12 år).- Konsulten har högskoleexamen, inom systemvetenskap alternativt högskoleingenjör eller civilingenjör inom analysområdet med en bakgrund av att arbeta som lösningsarkitekt, senior utvecklare, enterprise arkitekt eller områdesarkitekt.- Konsulten har dokumenterad erfarenhet av att genomföra nulägeskartläggning utifrån tidigare framarbetat material i kombination djupintervjuer samt omsätta detta i dokumentation till genomförbara framtidssäkrade arkitekturella planer utifrån aktuell organisations förutsättningar.- Konsulten har erfarenhet av att hantera och analysera informationsflöden, se samband, avgränsa, dokumentera och förmedla komplicerad information på ett enkelt och pedagogiskt sätt.- Konsulten har dokumenterad erfarenhet av arbete med DW/BI-arkitektur och framtagande av kommunicerbar framtidssäker teknisk roadmap inom analysområdet.- Konsulten ska kunna kommunicera på svenska i både tal och skrift.
Krav:
- Konsulten bör ha en mycket god kommunikativ förmåga.- Konsulten bör ha mycket god erfarenhet av och referenser från andra större organisationer.- Konsulten bör ha ett starkt engagemang och förmåga att inspirera andra.- Konsulten bör ha förmåga att, utifrån uppkomna verksamhetsbehov, föreslå IT-tekniska framtidssäkrade lösningar.
Stationeringsort: Solna. Distansarbete upp till 50% av arbetstiden räknat över ett år kan accepteras efter överenskommelse med ansvarig chef.
Varför jobba hos oss?VIPAS AB erbjuder attraktiva anställningspaket för IT-konsulter, i enlighet med Teknikföretagens (Almega) kollektivavtal. Att arbeta med oss innebär möjligheter inom olika branscher, vilket ger dig flexibilitet och möjligheter till utveckling. Om du är drivande och redo att anta nya utmaningar, är VIPAS familjen för dig!
Du kommer att vara en del av ett innovativt team som driver framtiden inom telekom, fordon, detaljhandel och bank. Om du är redo att ta dig an utmanande projekt och växa i en banbrytande miljö, är detta möjligheten för dig!
Ansök nuTveka inte att kontakta oss på kumud@vipas.se
Observera: Ansök om du har svensk medborgareskapeller ett arbetstillstånd.
Hur ansöker du:Intresserade kandidater uppmanas att skicka in sitt CV och personliga brev. Gå med oss och driv innovation på VIPAS AB!
Observera att vi rekryterar löpande, vilket innebär att uppdraget kan stängas innan sista ansökningsdatum. Om du är intresserad rekommenderar vi att du ansöker omedelbart!

Ansök nu

Hands on IT arkitekt till innovativ konsultbolag

Läs mer Feb 3
Är du en erfaren arkitekt med ett skarpt öga för tekniska detaljer och en vilja att arbeta nära utvecklingsteamet?Söker du en roll där du kan kombinera strategiskt tänkande med operativt arbete, samtidigt som du har friheten att påverka din egen karriär? Då kan detta vara nästa steg för dig!
Om rollenSom hands-on arkitekt hos oss kommer du att arbeta både strategiskt och operativt. Du leder arbetet med att designa och implementera robusta, skalbara och framtidssäkra lösningar hos några av Sveriges mest spännande företag. Här är du länken mellan vision och verklighet – en arkitekt som inte bara ritar upp lösningar utan också är med och bygger dem.
Vi söker dig som:
Har minst flera års erfarenhet som arkitekt, med en gedigen bakgrund inom systemutveckling.
Har djup kunskap inom teknologier som Java, .NET, molntjänster (AWS, Azure, Google Cloud) eller microservices.
Trivs med att arbeta nära utvecklingsteamet och kan guida dem genom tekniska utmaningar.
Är van vid att kommunicera med både tekniska och affärsinriktade intressenter.
Har en förmåga att balansera långsiktiga strategier med kortsiktiga leveransmål.
Flytande svenska och engelska är ett krav

Vad vi erbjuder:
Flexibelt och lukrativt upplägg: Du bestämmer själv hur din lön distribueras. Buffra, spara eller ta ut extra lön när det behövs.
Fullserviceadministration: All administration hanteras åt dig – från fakturering och bokföring till löneutbetalning och årsredovisning.
Utvecklingsmöjligheter: Delta i kunskapsfestivaler, konferenser och nätverk som du själv väljer.
Trygghetspaket: Garantiinkomst vid uppstart och mellan uppdrag, så att du kan fokusera på det som verkligen räknas.
Ett starkt nätverk: Du får tillgång till ett omfattande kundregister, ramavtal och en säljorganisation i toppklass.
Social hållbarhet: Vi prioriterar balans mellan arbete och fritid och erbjuder stöd i alla aspekter av ditt uppdrag.

Varför välja oss?Hos oss får du friheten att forma din karriär i en miljö där innovation, trygghet och gemenskap står i centrum. Du är en del av ett väletablerat varumärke med bred kundbas och tillgång till marknadens mest spännande uppdrag.

Ansök nu

Data Engineer med erfarenhet till kund inom bank och försäkring

Läs mer Jan 17
Har du ett par års erfarenhet inom tech och vill ta nästa steg i din karriär?Vi söker nu en erfaren Data Engineermed intresse för modern teknologi. Rollen erbjuder spännande möjligheter att fördjupa dina kunskaper och bidra till innovativa projekt i en dynamisk agil miljö.
Att jobba som Data Engineer hos kund
Som Data Engineer hos kund kommer du att få utvecklas inom bank och finans. Du kommer att fåarbeta i ett kompetent team som har en blandning mellan juniora och seniora medarbetare. Teamet jobbar agilt.
I din roll kommer du få arbeta design, skapande och underhåll avinfrastrukturer och pipelines för att hantera stora mängder data. Målet är att säkerställa att data är tillgänglig, tillförlitlig och optimerad för analys. Du kommer att få jobba med tekniker plattformar och verktyg somAzure Databricks, Data bolt och .
Rollen är placerad i Stockholm.
Att vara konsult på Nexer Tech Talent
Som konsult hos Nexer Tech Talent får du möjlighet att fortsätta utvecklas i din karriär genom spännande uppdrag och kontinuerlig kompetensutveckling. För denna roll kommer du att bli anställd av Nexer Tech Talent och arbeta hos vår kund i Stockholm med start enligt överenskommelse.
Under din tid som konsult får du stöd av en mentor hos kund och en konsultchef från Nexer Tech Talent. Du blir också en del av ett starkt nätverk av konsulter och bjuds in till regelbundna aktiviteter såsom föreläsningar, nätverksträffar och AW. Målet är att du efter avslutat uppdrag på tolv månadererbjuds en fast anställning hos kund.
Vi söker dig som:
Har 2-3års erfarenhet av arbete inom dataoch en teknisk universitetsexamen inom data, teknik eller mjukvaruutveckling.
Har ett stort intresse för Azure Databricks, Data bolt och .
Som person är analytisk, samarbetsorienterad eller initiativtagande.

Ansökan
Låter detta som nästa steg i din karriär? Vi rekryterar löpande, så skicka in din ansökan snarast. Vid frågor är du välkommen att kontakta Tech Recruiter Olivia Holm på olivia.holm@nexergroup.com.
Vi ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu

Andra jobb i Stockholm från Bravura Sverige AB

Nedan visas andra jobb i Stockholm från Bravura Sverige AB .

Säljare till Norteam

Account manager
Läs mer Feb 10
Nytt
Är du en driven säljare med passion för att bygga långsiktiga kundrelationer och överträffa dina mål? På Norteam söker vi Dig som vill vara en nyckelspelare i vårt växande team. Vi erbjuder dig en dynamisk arbetsmiljö, där du får möjlighet att växa både professionellt och personligt. Vi sitter i toppmoderna lokaler med fantastiska faciliteter, inklusive gym, spelrum, och sociala utrymmen. Vi är ett av Sveriges snabbast växande IT-bolag – är du redo att ta nästa steg i din karriär och bli en del av resan?
Arbetsuppgifter
Som säljare på Norteam kommer du att hantera hela säljprocessen, från att identifiera potentiella kunder till att stänga affären. Du får möjlighet att bygga relationer med kunder i olika storlek och från olika branscher. Din uppgift blir att bygga starka kundrelationer, sätta dig in i kundernas behov och erbjuda skräddarsydda lösningar för hög kundnöjdhet.

Du ansvarar självständigt för att hålla dig uppdaterad om branschtrender och omvärlden för att kunna identifiera nya affärsmöjligheter. Du arbetar med prospektering och söker aktivt nya affärsmöjligheter genom nätverkande, kalla samtal och hantering av inkommande leads. Du är även högst delaktig eller ansvarig för att förhandla villkor och avtal.

Du rapporterar till Chief Sales and People Officer, vars uppdrag bland annat är att bygga och utveckla ett affärsdrivet säljteam som tillsammans strävar mot högt uppsatta mål.
Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper
Det viktigaste är att du är en person med rätt mindset, du motiveras av att vara en del av ett entreprenöriellt bolag där varje enskild aktivitet kan ha en stor påverkan på företagets framfart. Du har en stark egen drivkraft och förmåga att driva din egen agenda. Du är uthållig och passionerad kring det du tar dig an. Ett plus är om du har erfarenhet från B2B- försäljning och fördelaktigen från IT-branschen.
- Flytande svenska och bekväm med att ha möten på engelska.
- Eftergymnasial utbildning är starkt meriterande
- Uthållighet och ett starkt pannben
- En stark kommunikatör och relationsbyggare
- Hög affärsförståelse och förmåga att tänka strategiskt
- En lagspelare som tror på jaget för laget
Om Norteam
Norteam är ett av Sveriges snabbast växande IT-bolag med fokus på molnbaserade lösningar. Norteam erbjuder en rad olika IT-tjänster, från firstline support och IT-projektledning till egenutvecklade SaaS-plattformar. Norteams vision är att IT inte bara ska vara ett stöd utan också en drivkraft för att stärka kundernas konkurrenskraft genom ökad effektivitet och hållbarhet.
Norteam är ett företag som värderar starka prestationer och gemensamma framgångar med en målsättning om att vara en trygg IT-partner som hjälper deras kunder att uppnå sina mål med rätt verktyg och lösningar.
Om tjänsten
Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Norteam.
Övrig information
Start: Enligt överenskommelse
Plats: Bromma, Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse, flexibla lönealternativ med både fast och prestationsbaserad del

Ansök nu

Lager- och logistikmedarbetare till Culligan Sverige

Lagerarbetare
Läs mer Feb 10
Nytt
Är du tillgänglig omgående, har erfarenhet inom lager och logistik och söker en varierande och utvecklande roll? Vi söker dig som vill ta stort ansvar och trivs med att själv driva ditt eget arbete framåt. Nu har du chansen att bli en del av ett spännande företag där du får göra skillnad från dag ett!
Om tjänsten
Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i minst två månader. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos Culligan Sverige. Det finns möjlighet till förlängning av uppdraget.
Om företaget:
Culligan Sverige AB är ett rikstäckande företag specialiserat på försäljning, leasing, reparation och installation av vattenkylare, vattenautomater och kaffeautomater. Företaget erbjuder även tillbehör och relaterade tjänster för dessa maskiner. Kunderna sträcker sig från privata företag till offentlig sektor och förvaltning. Culligan Sverige är en del av Culligan Nordic Group, som i sin tur ingår i den globala Culligan-koncernen med huvudkontor i Chicago, USA. Genom detta globala nätverk kan Culligan leverera högkvalitativa lösningar till sina kunder. Koncernen har cirka 14 000 anställda och verksamhet i stora delar av världen, bestående av över +35 varumärken.
Arbetsuppgifter Plocka och packa säljorder från webbshop och interna system.
Ansvara för bokning och hantering av transporter.
Ta emot leveranser och säkerställa ordning och struktur på lagret.
Utföra inventering och arbeta med lageroptimering.
Vid behov, assistera vid leveranser.
Delta i enklare tekniska uppgifter vid behov

Du blir en central del av ett litet men dynamiskt lager där du får möjlighet att påverka och bidra till effektiva logistikflöden och förbättringar.
Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Erfarenhet av lagerarbete, meriterande med erfarenhet av transportbokning
Truckkort (A1-A4, B1-B3)
God datorvana och erfarenhet av affärssystem
Svenska och engelska i tal och skrift
B-körkort

Vi tror att du som söker är en person med sinne för struktur som trivs i en roll där du får ta egna initiativ. Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och har förmågan att strukturera och prioritera ditt arbete. Vidare är det viktigt för dig att vara noggrann med detaljer i det dagliga arbetet och du lämnar inget ogjort. Att leverera lösningar till andra ser du som motiverande och du trivs i en dynamisk roll som innebär förändrade direktiv. Slutligen har du en vilja att vara med och forma, utveckla och förbättra företagets lagerverksamhet och därmed bidra till företagets fortsatta framgång.
Övrig information Start: Omgående
Plats: Upplands Väsby
Arbetstider: 07:00–16:00, heltid
Lön: Enligt GFL

Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan.
Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till info@bravura.se eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval.
Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Ekonomiassistent till AR-teamet – Perfekt för dig som är student!

Ekonomiassistent
Läs mer Feb 7
Om tjänsten
Det här är ett konsultuppdrag på deltid som varar i 6 månader med möjlighet till förlängning. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos företaget. Det finns goda möjligheter till förlängning av uppdraget. Tjänsten är en deltids/timanställning vilket innebär att du arbetar enligt överenskommelse med företaget utifrån behov.
Om företaget
Det här är en annons där företagets namn inte framgår. Ibland väljer vi eller företaget själva att inte gå ut med namnet. Självklart kommer vi att berätta vilket företag det är under rekryteringsprocessen.
Arbetsuppgifter
Som ekonomiassistent inom AR-teamet kommer du att arbeta med kundreskontra och stötta teamet i det dagliga ekonomiarbetet. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar:
Hantering och uppföljning av kundinbetalningar
Avstämning av reskontrakonton och utredning av differenser
Kontakt med kunder och interna avdelningar för att säkerställa korrekta betalningsflöden
Administration av påminnelser och kravhantering
Stöd i månadsbokslut och andra löpande ekonomiska uppgifter

Rollen ger dig en möjlighet att utvecklas inom ekonomi och få värdefull erfarenhet i en dynamisk miljö.

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper
Pågående eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller liknande, sedan minst 1 år tillbaka
Arbetslivserfarenhet inom service med kunddialog
God data- och systemvana
Du uttrycker dig väl i tal och skrift i svenska och engelska
Meriterande med arbetserfarenhet inom ekonomi

För att trivas i rollen som ekonomiassistent ser vi att du är en serviceinriktad person som tycker om att supportera och hjälpa andra i ditt arbete. Du är nyfiken, självgående och har lätt för att driva ditt arbete framåt och gör det med hög kvalité. Du tar stort ägandeskap för dina arbetsuppgifter, är noggrann och har förmåga att skapa och hålla struktur i ditt arbete. Vidare söker vi dig som har en positiv inställning till att komma till jobbet och som trivs med att arbeta både självständigt och i team, då du ser ett mervärde av att arbeta tillsammans med andra för att gemensamt hålla de deadlines som finns i arbetet.

Övrig information
Start: Omgående Plats: Stockholm Lön: Enligt överenskommelse
Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan.
Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till info@bravura.se eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval.
Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Utvecklingsledare inom integration till Unionen

Configuration Manager/CM
Läs mer Feb 6
Om Unionen
Unionen är Sveriges största fackförbund och verkar för tjänstemän på den privata arbetsmarknaden. Deras vision är att skapa trygghet, framgång och glädje i arbetslivet. Unionen har nationellt kontor på 23 orter med cirka 1000 medarbetare. I Stockholm arbetar du tillsammans med 600 kollegor i moderna lokaler med tillgång till gym, mitt i Stockholm City. Kontoret präglas av en prestigelös och välkomnande kultur där gemenskap och trygghet värderas högt.
Denna roll tillhör sektionen IT-tjänster, där flera grupperingar finns. Du ingår i teamet för Digital Utveckling, som ansvarar för mer utvecklingsintensivaIT-tjänster så som medlemshantering (Dynamics), digitala kanallösningar, business intelligence och mer. Dessutom finns centrala funktioner som övergripande IT-arkitektur, IT-säkerhet och sourcing.
Arbetsuppgifter
I denna roll leder du det dagliga arbetet i ett utvecklingsteam med fokus på integrationer, både internt och externt. Teamet består idag av fem personer. Du kliver in i en spännande tid för Unionens IT-organisation, där stora satsningar görs för att ligga i teknisk framkant.
Som utvecklingsledare har du en nyckelroll i att identifiera och driva förbättringsområden, ta fram förvaltningsplaner och säkerställa att de genomförs på ett strukturerat och effektivt sätt. Du får stor möjlighet att påverka teamets arbete och skapa optimala förutsättningar för verksamheten.
I dinahuvudsakliga arbetsuppgifter ingår:
•Ta fram och driva arbete enligt förvaltningsplan samt ansvara för uppföljning och budget inom området.•I samarbete med verksamheten, arkitekter och andra utvecklingsledare samordna, planera och leverera enligt back log.•Säkerställa att incidenter hanteras effektivt i andra- och tredjelinjens support.•Följa upp och rapportera status, framsteg och eventuella utmaningar till relevanta intressenter.•Stödja teamet i att identifiera och implementera tekniska förbättringar och effektiviseringar.

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper
•Teknisk bakgrund som utvecklare eller arkitekt med god förståelse för integrationslösningar•God förståelse för kostnadsoptimering och prestanda, särskilt i molnlösningar baserat på Microsoft•God förståelse för säkerhet, GDPR och andra relevanta regelverk inom integrationslösningar•Obehindrad svenska samt engelska i tal och skrift
Vi söker dig som brinner för att göra skillnad – och det kommer du verkligen kunna göra här! Ditt verksamhetscentrerade tankesätt och din förmåga att kommunicera och bygga förtroende är värdefulla egenskaper. Genom kontinuerlig dialog med interna kollegor, konsulter och leverantörer kan du driva förändring effektivt.
Din förståelse för hur förändring påverkar organisationer och människor gör att du kan tillämpa best practice för att uppnå positiva resultat. Du är strukturerad och vet när kvalitet bör prioriteras. Du trivs i en ansvarstagande roll och är duktig på att sätta både kortsiktiga och långsiktiga mål för att upprätthålla en hög nivå på både ditt och ditt teams arbete.
Vi uppskattar din positiva attityd och din förmåga att kommunicera och skapa entusiasm. Här får du arbeta med lika positiva och kunniga kollegor som ser fram emot att välkomna dig till en både spännande och utmanande roll!

Övrig information
Start:Enligt överenskommelse
Plats:Olof Palmes Gata 17, Hötorget, Stockholm. Möjlighet att arbeta på distans två till tre dagar i veckan.
Lön:Enligt överenskommelse, övriga villkor enligt kollektivavtal
Facklig kontakt:Elahe Sharifi,elahe.sharifi@unionen.se,08-50415430
Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Brillante och du anställs direkt hos Unionen. Vi gör ett löpande urval, så skicka in din ansökan redan idag!
Vid frågor eller funderingar, kontakta ansvarig rekryterare Elice Öhman viaelice.ohman@bravura.seeller 076-721 49 82.

Ansök nu

Ekonomiassistent till Bokadirekt

Ekonomiassistent
Läs mer Feb 5
Är du tillgänglig omgående och har erfarenhet av kundreskontra och leverantörsreskontra? Bokadirekt söker nu en engagerad och noggrann person som vill bidra med sin kunskap inom ekonomi i en expansiv och spännande verksamhet!
Om tjänsten
Det här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, och det är uttalat att Bokadirekt har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och Bokadirekt en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.
Uppdragstiden blir en ömsesidig testperiod där du som konsult har samma trygghet som en anställd. För dig som är ny på arbetsmarknaden är konsultuppdrag ett bra sätt att testa olika uppdrag, knyta kontakter och bygga upp ett konkurrenskraftigt cv. Läs mer om vad det innebär att vara konsult på Bravuras hemsida.
Om företaget
Bokadirekt är Sveriges största app och marknadsplats för bokning inom skönhet och hälsa, med ett brett SaaS-erbjudande för anslutna salonger. Med mer än 20 000 anslutna specialister över hela landet gör vi nästan Sveriges alla salonger och mottagningar bokningsbara på ett ställe. Det görs 2 miljoner bokningar via vår hemsida och app.
Bokadirekt befinner sig i ett spännande skede med tydlig tillväxtagenda och framtidssatsningar. De har ambitionen att dubbla verksamheten under de närmsta åren, vilket innebär höga krav på effektiva, skalbara processer och kvalitet i rapporter och analyser. Kulturen på bolaget präglas av entusiasm, höga ambitioner och omtanke.
Arbetsuppgifter
Som ekonomiassistent hos Bokadirekt har du en nyckelroll inom kundreskontra och leverantörsreskontra. Du hanterar dagliga inbetalningar, där mycket sker automatiskt men vissa manuella konteringar krävs. Vidare ansvarar du för att skicka betalningspåminnelser och eskalera fakturor till inkasso vid behov. Du registrerar leverantörsfakturor och ser till att de går genom rätt process, samt hanterar och kontrollerar utbetalningar. Vid månadsbokslut stöttar du främst med balansposter inom kund- och leverantörsreskontra. Utöver det fungerar du som en länk mellan ekonomiavdelningen och supportteamet genom att besvara frågor kring ekonomiprocesser.
• Hantering av kund- och leverantörsreskontra• Skicka betalningspåminnelser och hantera inkassoprocessen• Stöd vid månadsbokslut och balansavstämningar

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper
• Eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller motsvarande erfarenhet
• Tidigare erfarenhet av ekonomi och bokföring
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift
• Erfarenhet av att arbeta i ekonomisystem, med fördel i MS Business Central
• Erfarenhet av kundreskontra är särskilt meriterande
Vi söker dig som är noggrann, strukturerad och har ett öga för detaljer. Du trivs med att arbeta självständigt men är också en lagspelare som bidrar till teamets framgång. Med din positiva inställning och ditt engagemang tar du gärna egna initiativ och ser möjligheter i vardagen. Du gillar att arbeta i en dynamisk miljö och värdesätter både kvalitet och samarbete.

Övrig information
Start: omgående
Plats: centrala Stockholm
Lön: enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan.
Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vårsupport genom att maila tillinfo@bravura.se eller ringa tillnummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval.
Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Junior ingenjör inom motorutveckling till AVL

Serviceingenjör, maskin
Läs mer Feb 5
Vill du vara med och utveckla framtidens motorer och transmissioner? Har du praktisk erfarenhet av motorer från antingen arbete eller fritid? För dig som vill komma in i fordonsbranschen och arbeta på ett företag där medarbetare trivs är detta en fantastisk möjlighet!
Om tjänsten
Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos AVL.
Om företaget
AVL är världens största privatägda företag för utveckling, simulering och provning av drivlinor och motorer. De har mer än 11 500 anställda globalt distribuerade med huvudkontor i Graz och 45 dotterbolag världen över, med utveckling i Sverige inom den skandinaviska verksamheten på dess motortestcenter.Avdelningen dit vi nu söker ingenjörer arbetar med drift av provanläggning och provceller, både inhouse och hos kund. Här testas samt utvecklas förbränningsmotorer, drivlinesystem och transmissioner i den del som går under namnet Powertrain Engineering.
Arbetsuppgifter
Som ingenjör inom motorutveckling har du ett varierande arbete. Dina arbetsuppgifter är att genomföra provning i en avancerad labbmiljö. Arbetet innebär också att preparera, förbereda samt installera motorer inför tester men också underhåll och kalibrering av provcellerna. Tjänsten präglas av ett gott lagsamarbete och bedrivs som skiftarbete. Du arbetar i företagets egenutvecklade styrsystem och har mycket kundkontakt i form av återkoppling av testresultat via mail och telefon. Detta är en tjänst för dig som lockas av breda och varierande arbetsuppgifter och goda utvecklingsmöjligheter i ett nära samarbete med kunderna.

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper
• Gymnasial utbildning inom industri eller fordon, meriterande med ingenjörsutbildning inom exempelvis maskinteknik• Praktisk erfarenhet av motorer genom antingen arbete eller som fritidsintresse• Minst två års generell arbetslivserfarenhet• Flytande svenska och engelska i tal och skrift• Grundläggande datorkunskaper• B-körkort samt tillgång till bil Vi söker dig som är en lagspelare och har ett gediget intresse för teknik, fordon och motorer. Du har stort driv och vilja att utvecklas inom området. Som person är du den som alltid ställer upp och stöttar andra, oavsett om det ingår i dina arbetsuppgifter eller inte. Du är den som ser till att saker blir gjorda och är inte rädd för att ta egna initiativ för att nå dit du vill. Du tar stort ägandeskap för dina arbetsuppgifter, ser till att utförandet bli bra och säkerställer att allt blir slutfört i tid. Du dubbelkollar ditt arbete noggrant och din förmåga att skapa och hålla en struktur gör att allt du lämnar ifrån dig håller hög kvalitet.
Övrig information
Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstidPlats: SödertäljeLön: Enligt överenskommelse
Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan.
Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till info@bravura.se eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval.
Välkommen med din ansökan!

Ansök nu