Stockholm: Erfaren controller till IT-verksamheten på Karolinska Universitetssjukhuset

Hitta ansökningsinfo om jobbet Erfaren controller till IT-verksamheten på Karolinska Universitetssjukhuset i Stockholm. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Stockholm inom den kategorin.

Publicerad: 2024-08-01 // Varaktighet: Heltid

Är du en utvecklingsorienterad controller som vill vara med att utveckla IT-verksamheten på Karolinska Universitetssjukhuset? Vi söker nu en erfaren controller med stort engagemang för IT och ett intresse för hälso- och sjukvård.

Du erbjuds
ett spännande och utvecklingsorienterat arbete på ett av världens främsta sjukhus   
en miljö där vi hjälps åt, vi ser och bekräftar varandra och vi tror på en inkluderande arbetsmiljö där vi bidrar till varandras utveckling   
goda möjligheter att vara med och påverka dina arbetsuppgifter och styra över din arbetsdag.

Självklart får du också ta del av våra generella förmåner som Karolinska Universitetssjukhuset erbjuder dig.

Om tjänsten

I rollen som controller arbetar du verksamhetsnära med självständigt ansvar för controllingen av Karolinskas IT-verksamhet. Du arbetar operativt i de ekonomiska processerna, med implementeringen av Karolinskas ekonomistyrningsmodell för IT-verksamheten, är ett strategiskt stöd till IT:s ledningsgrupp samt leder och driver utvecklingsinitiativ som krävs för planering och uppföljning av IT-verksamheten. Du kommer att ha många kontaktytor inom organisationen, såväl inom den egna staben som med IT-verksamheten. För att du ska lyckas i rollen som controller behöver du vara driven och ha förmågan att ta initiativ, initiera aktiviteter som ger resultat och leverera dessa i tid.

Du kommer att ingå i IT-avdelningens ledningsgrupp men organisatoriskt tillhöra enheten Specialister och processutveckling under Stab Ekonomi och inköp.

Rollen inkluderar (men är inte begränsad till):

Kontinuerlig uppföljning av ekonomiskt utfall kopplat till sjukhusets totala IT-kostnader
Sammanställa och rapportera analyser till chefer och ledningsgrupp
Leverera i ekonomistabens processer, ex. bokslut, prognos
Säkerställa ett väl fungerande planeringsarbete, inklusive relevanta nyckeltal för IT 
Initiera och driva projekt för att fortsatt säkerställa implementering av Karolinskas ekonomistyrningsmodell för IT
Proaktivt förbättringsarbete inom områden där avvikelser eller förbättringspotentialer identifieras
Strategiskt stöd till verksamheten
Utifrån verksamhetens och övriga controllers behov bygga rapporter och visualisera nyckeltal för IT med hjälp av Tableau

Anställningen gäller en tillsvidaretjänst, heltid med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas. 

Vi söker dig som

För att du ska lyckas i rollen som controller inom Specialister och processutveckling behöver du vara driven och ha förmågan att ta initiativ, initiera aktiviteter som ger resultat samt att leverera dessa i tid. 

Du har en mycket god analytisk förmåga, du är strukturerad och har ett gott sinne för såväl helheten som detaljer. Du är ansvarstagande, både för det egna ansvarsområdet men bidrar också till helheten.

Tjänsten kräver att du som person är professionell med en välutvecklad kommunikativ förmåga samt en god prioriteringsförmåga. Du är en relationsbyggare, och då du kommer att ha mycket kontakter med verksamheten på olika nivåer är en god samarbetsförmåga avgörande för hur du kommer att lyckas i rollen.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Kvalifikationer

Krav:

Erfarenhet av att ha arbetat med controlling av IT-verksamhet
Universitets- eller högskoleutbildning om minst 180 HP (120 p) inom ekonomi eller annan utbildning som vi bedömer likvärdig, ex. industriell ekonomi
Minst fem års erfarenhet av kvalificerat controllerarbete
Erfarenhet av att analysera och dra slutsatser om ekonomisk information tillsammans med information om verksamheten
Flytande svenska i tal och skrift
Mycket goda kunskaper i Excel samt övriga MS-Office verktyg
Erfarenhet av att kommunicera och hålla presentationer för icke-ekonomer
Erfarenhet av att driva och arbeta i förbättringsprojekt 

Meriterande:

Erfarenhet av process- eller projektledning
Erfarenhet av kravställning – och rapportutveckling i BI-system 
Om rekryteringsprocessen 

Urval kommer att ske fortlöpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, vänta därför inte med din ansökan!

Varmt välkommen med din ansökan - Tillsammans är vi Karolinska!
Att söka jobb i Region Stockholm

Vi eftersträvar jämställdhet och jämlikhet på vår arbetsplats och ser gärna sökande med olika bakgrund och förutsättningar.


Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Ansök”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser.


Vårt rekryteringssystem kan inte hantera anonyma ansökningar eller sökande med skyddade personuppgifter. Om du har skyddade personuppgifter ber vi dig att kontakta den kontaktpersonen som finns angiven i annonsen. Din ansökan kommer då att hanteras utanför rekryteringssystemet. Du bör även vara försiktig med vilken information du lämnar i din ansökan och endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen.


Region Stockholm ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och bidrar till kulturlivet. Varje dag, dygnet runt. I landets snabbaste växande region. Tillsammans skapar vi Europas attraktivaste storstadsregion.


https://www.regionstockholm.se/jobb

Alla platsannonser →

Andra jobb i Stockholm som Controller

Nedan visas andra jobb i Stockholm som Controller.

Financial Controller

Läs mer Jun 2
Natural Cycles is a leading women’s health company that developed the world’s first birth control app, used by millions globally. We are a fast growing startup, and we promote an international working environment filled with smart and ambitious colleagues based in Stockholm, Geneva, New York, and remotely. Our mission is to pioneer women’s health through research and passion, empowering every woman with the knowledge she needs to take charge of her health.
As a Financial Controller you will work with the accounting team on internal controls and risk management, you will take part in month- and year-end closings and participate in audits, as well as, from an accounting perspective, analyze the financial flows between our different erp-systems. You will participate in different projects to improve, streamline and automate our manual work processes. Be part of the accounting team’s mission in managing a growing Natural Cycles’ financial landscape, incl. reporting accurate and timely figures and connecting with internal and external stakeholders.
What you will be doing

Be a part of developing and improving internal controls and risk management


Participate in leveraging the functionality of existing ERP-system to improve processes


Co-operate with external accounting firms in accounting questions


Manage Consolidation of the Group


Analyze and reconcile the financial flow between our erp-systems to ensure correct book-keeping (sales, vat and receivables towards PSPs)


Analyze reports for legal vat and reporting to SKV


Approval of Month end BS reconciliations


Legal reporting (VAT, moss, F-skatt, Import VAT, SCB-reports etc)


Work with month-end close, year-end close and assist in the annual audit.


Support and work closely with Head of Group Accounting and team members in various projects



What skills and experience we think you have

Background in accounting and controlling 4-5 years


Good understanding of accounting and controlling practices.


Driven, independent, detail-oriented, well organized with willingness to learn various processes and operating procedures


Ability to handle multiple tasks and adjust to changing priorities


Team player, highly motivated and excited to work with a small and talented cross-functional team


Excellent communication and interpersonal skills


Proficient in relevant software and technology.


Previous experience with MS Dynamics 365 is valued, but not required


Strong Excel skills


Genuine interest for Natural Cycles’ business and mission.



What we offer

Flexible work arrangement - you will be part of a team based in and around Stockholm that values effective collaboration and transparent communication, irrespective of work location


Professional development - you will work alongside knowledgeable colleagues in the continuous growth and skill enhancement environment


Modern technology - you will leverage innovative technologies and tools, within an environment that empowers you to contribute ideas and take ownership of your work


Impactful projects - you will contribute to groundbreaking projects that redefine industry standards and create tangible value


Commitment to quality - you will join a dynamic and progressive organization that prioritizes profitable, long-term product development


Location
We are remote-friendly, but we find great value in being able to connect with our teams in person. Most of the Finance team you will work with is located in Stockholm, and the team occasionally meets in the office for collaboration and face-to-face time.
Sounds interesting?
If you want to be part of a successful team, we encourage you to apply for this position as soon as possible. We look forward to hearing from you!
How to apply
To apply, just upload your CV and answer the questions on the application form. Keep in mind that we can't accept applications through email because of GDPR, and only applications submitted via the career site (and in English) will be considered.
At Natural Cycles we value diversity and inclusion because we know that teams with people from different backgrounds and experiences are stronger. We welcome candidates from all walks of life and are committed to creating an inclusive environment for all employees and candidates. Note: We are not looking for consultants or help from recruitment agencies

Ansök nu

Är du controller och öppen för nya möjligheter?

Läs mer Maj 23
Är du mellan uppdrag eller funderar på nästa steg i din karriär? Capega samarbetar med flera spännande företag i Stockholmsområdet – från snabbväxande scaleups och börsnoterade koncerner till entreprenörsdrivna tillväxtbolag. Just nu söker vi proaktivt efter erfarna Controllers som vill ingå i vår kandidatbank inför kommande interimsuppdrag och rekryteringar.

Vi söker dig som har erfarenhet av roller såsom:
Business Controller
Financial Controller


Arbetsbeskrivning
Uppdragen varierar beroende på roll och kund, men kan inkludera:
Budget- och prognosarbete
Analys och uppföljning av nyckeltal
Stöd till verksamheten i finansiella frågor



Kompetenskrav & erfarenhet
Utbildning inom ekonomi 
Relevant erfarenhet av liknande roller
Van vid att arbeta självständigt och med stor ansvarskänsla
Svenska och engelska i tal och skrift


Längd på uppdrag Vi erbjuder främst uppdrag på heltid, ofta med start omgående eller enligt överenskommelse. Längden varierar, men våra konsultuppdrag ligger vanligtvis på 6 till 12 månader – med möjlighet till förlängning eller övergång till anställning hos våra kunder.
Kontakt och Ansökan
Skicka in din ansökan eller connecta med oss redan idag – så håller vi dig uppdaterad om uppdrag som matchar din profil. Har du frågor? Tveka inte att kontakta Elin Eklöf, rekryteringskonsult på Capega.

Om Capega Capega är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag med kontor i centrala Stockholm. Vi är specialiserade på interimslösningar och rekrytering inom ekonomi, fastighet, bank, finans & försäkring. Som helhetsleverantör hjälper vi er att tillsätta tjänster på alla nivåer med rätt kompetens. Läs mer om oss på www.capega.se och ta en första kontakt.

Konsult hos Capega Som konsult hos Capega blir du en del av ett personligt bolag som med bred kompetens och stort nätverk ger dig rätt förutsättning att utvecklas inom din yrkesroll. Då vi värdesätter dig och dina kvalifikationer är det viktigt för oss att du trivs som vår konsult. Du får en engagerad konsultchef som känner till din bransch väl och du erbjuds goda anställningsvillkor med friskvårdbidrag och tjänstepension.
För fler möjligheter, följ oss på LinkedIn eller besök www.capega.se

Ansök nu

Head of Operations

Läs mer Maj 20
Northmill Bank is a pioneering financial institution at the intersection of technology and finance, committed to revolutionizing the way people manage and protect their financial well-being. We are creating a different kind of banking experience, digital yet personal.
Northmill Bank was founded in 2006 and have grown to over 200 employees in 3 countries, 2.500 merchants and 600.000 end users. We use the latest technology to develop safe, smart, and user-friendly products for our customers. They are the sole reason why we do what we do. We are a 100% cloud-based product company where technology is the driver to create smarter banking products.
Grab this opportunity to be a part of us and our journey!
About the role
As our Head of Operations, you will report to the Chief Product Technology & Operations Officer and play a key role in driving operational excellence across the business. You’ll lead the continuous improvement of processes and routines across key departments such as: Customer Center, AML & Fraud Prevention, Client Onboarding (B2B & B2C) and Instore Payments (Point-of-Sale)

You’ll be responsible for developing scalable processes, aligning cross-functional teams, and ensuring operational efficiency as we grow. This is a critical role that blends strategy with execution, and people leadership with data-driven decision-making.
What You'll Do
Analyze and improve processes across customer-facing and back-office functions.
Ensure compliance, quality, and risk mitigation across AML, fraud, and onboarding.
Work closely with Product, Tech, and Compliance to align operations with business needs.
Drive automation, digitalization, and continuous improvement initiatives.
Lead, coach, and develop teams across operational departments.
Define and track KPIs to monitor performance and identify opportunities.
Act as a key partner to the CPTO and leadership team in shaping the operational strategy.

Qualifications
Proven experience in a senior operations leadership role, ideally in fintech, banking, management consulting or another regulated industry.
Strong understanding of operational processes within customer service, onboarding, AML/fraud, or payments.
Data-driven mindset with a passion for efficiency and structure.
Experienced in scaling teams and building cross-functional alignment.
Natural leader and communicator who thrives in a fast-paced environment.
Fluent in English; Swedish is a plus.

Fun Facts:
Work-life balance - hit the gym two minutes away or go for a jog in the city.
Event - highly appreciated “Northchill”.
Health - 5000 kr health care allowance 
Breakfast and fruits every day, as well as "holy fika” each Friday.
Regular after work and celebrated successes at the office.
Stockholm's most beautiful office space that the city has to offer, right in the city center with incredible views and our very own roof top terrace.

Apply today and be a part of Northmill!

Ansök nu

Junior Business Controller – Stockholm

Läs mer Maj 6
We are now looking for a Business Controller to join a fast-paced and collaborative tech-driven organization. This role is ideal for someone who combines a financial background with an interest in digital transformation and modern business technologies. You’ll partner closely with senior stakeholders to support strategic initiatives and drive a culture of cost-consciousness and value creation across the business.
Your Responsibilities
• Take ownership of budgeting, forecasting and reporting activities for assigned business units, and help consolidate financial reporting across the technology function. • Lead and support monthly closing procedures, provide analysis, and guide on key strategic decisions and their operationalization. • Ensure high-quality financial data integrity across systems, with oversight of key financial flows such as recharges, accruals and invoice management. • Drive process improvements in budgeting and forecasting methodologies to enhance accuracy and efficiency. • Provide in-depth financial analysis and insights that enable strategic cost control and business performance. • Educate and guide tech leadership on financial planning, results tracking and value-based decision-making. • Support procurement and purchasing workflows, ensuring robust financial control from supplier agreements through invoice handling. • Engage in project controlling activities for technology investments, including cost estimations and ongoing monitoring. • Be a proactive contributor to goal setting, results follow-up, and long-term strategy development, challenging the status quo where needed.
Who You’ll Work With
You’ll be part of a finance team embedded in a forward-thinking tech environment, collaborating daily with peers, senior leaders, and cross-functional teams. The atmosphere encourages open feedback, continuous learning, and an inclusive approach to change and innovation. Who You Are
We’re looking for someone who brings a combination of financial expertise and a forward-looking mindset. You likely have:
• 3+ years of experience in a business or financial controlling role or business analyses, ideally with exposure to tech-driven organizations. • A university degree in finance, business, engineering, or a related discipline. • A strong grasp of finance fundamentals and practical application in a business context. • Well-developed analytical thinking and problem-solving abilities, with the capacity to navigate complex challenges and engage multiple stakeholders to drive informed decisions. • Proficiency in financial systems and tools, including Excel, Power BI, SAP, or equivalent platforms.
We’re looking for individuals who also bring:
• Leadership qualities, a proactive mindset, and the ability to think both strategically and commercially. • A natural curiosity for technology and an interest in combining data with business insight. • A strong business-oriented approach, always keeping the customer’s perspective in focus. • The ability to communicate effectively, encourage collaboration, and promote knowledge-sharing across departments and teams. If you're energized by the intersection of finance and technology and want to make a tangible impact in a modern business environment, we’d love to hear from you. Start Date & Application Start: August 2025 Duration: 12 months Application Deadline: ASAP Location: Stockholm (2–3 days onsite) Contact Person: 0790 062 711 Selections and interviews are ongoing!
Sway Sourcing is an innovative recruitment partner specializing in quickly and efficiently matching the right talent with the right company. Our core focus areas are Finance, Administration, HR, Marketing, and IT, but we also possess the broad expertise and flexibility required to deliver tailored recruitment solutions across all industries.
Although we are a relatively new player in the market, we have already earned the trust of many of Sweden’s largest companies and operate both nationally and internationally. With offices in Sweden and Spain, we offer a unique combination of local expertise and global reach. Our strong network and deep industry insights make us a natural partner for companies that want to stay ahead in their recruitment efforts.

Ansök nu

???? Interim Controller – Stockholm

Läs mer Maj 6
Om uppdraget
Vi söker en erfaren Interim Controller som vill stärka ett ekonomiteam under en viktig övergångsperiod. Du kommer att arbeta nära verksamheten med analyser, rapportering och budgetarbete.
Arbetsuppgifter Upprätta och följa upp budgetar Utföra ekonomiska analyser och prognoser Förbereda finansiella rapporter till ledning Bidra till utveckling av ekonomiska processer och rutiner
Obligatoriska krav:
• Du har flera års erfarenhet av arbete som controller eller ekonom, där du haft ansvar för budgetering, uppföljning och prognosarbete. • Du har goda kunskaper i Microsoft Office, särskilt i program som Excel och Word. • Du har en mycket god förmåga att kommunicera på svenska, både muntligt och skriftligt.
Meriterande:
• Det är ett plus om du tidigare arbetat som controller eller ekonom inom kommunal verksamhet.
Övrigt:
• Du ska kunna ange två relevanta referensuppdrag, gärna från liknande roller – gärna om de har varit i en kommunal kontext. Ansök så snart som möjligt – urval sker löpande! Tillträde och ansökan:
Startdatum:2025-05-19 Slutdatum:2025-10-31 Option:2026-05-01 Ansök senast: 2025-05-09 Omfattning:100% Distansarbete: Hybrid Ort: Danderyd, Stockholm Kontaktperson: 0790 062 711 Urval och intervjuer sker löpande!
Sway Sourcing är en innovativ rekryteringspartner som specialiserar sig på att snabbt och effektivt matcha rätt talang med rätt företag. Våra främsta fokusområden är ekonomi, administration, HR, marknadsföring och IT, men vi har även den breda kompetens och flexibilitet som krävs för att leverera skräddarsydda rekryteringslösningar inom alla branscher. 
Trots att vi är en relativt ny aktör på marknaden har vi redan vunnit förtroendet hos många av Sveriges största företag och verkar både nationellt och internationellt. Med baser i Sverige och Spanien erbjuder vi en unik kombination av lokal expertis och global räckvidd. Vårt starka nätverk och djupa branschinsikter gör oss till en självklar partner för företag som vill ligga i framkant i sitt rekryteringsarbete.

Ansök nu

Andra jobb i Stockholm från REGION STOCKHOLM

Nedan visas andra jobb i Stockholm från REGION STOCKHOLM .

Tandsköterska med intresse för kirurgi till Folktandvården Pedodonti

Tandsköterska
Läs mer Jun 11
Pedodontiavdelningen planerar att utveckla verksamheten genom att bygga upp ett regionalt kompetenscentrum för kirurgi på barn och ungdomar och söker därför 2 tandsköterskor med intresse och erfarenhet av dentoalveolär kirurgi.

Ditt uppdrag
Vi söker dig som har erfarenhet och intresse av assistans vid dentoalveolär kirurgi och som vill arbeta inom den specialiserade barn- och ungdomstandvården. Är Du den vi söker, har du nu möjligheten att tillsammans med övertandläkare Bashar Al-Khalili i samarbete med klinikledningen för pedodonti vara delaktig i uppbyggnaden av det centrum för kirurgi på barn och ungdomar som ska inrättas. Anställningen kommer att ligga på Eastmaninstitutet med tjänstgöring på pedodontiavdelningen Eastman samt även Danderyds sjukhus och Astrid Lindgrens barnsjukhus (ALB).

I ditt uppdrag kommer Du, förutom att arbeta med kirurgi, även att arbeta inom hela pedodontins behandlingspanorama. Våra olika typer av behandlingar består av att ta hand om remitterade patienter med grav karies, tandvårdsrädsla, tandutvecklingsstörningar, olycksfall, kirurgiska behov samt barn med kroniska sjukdomar och olika funktionshinder. I arbetsuppgifterna ingår även att tillsammans med tandläkaren utföra olika behandlingar under narkos på Danderyds sjukhus och på Astrid Lindgrens Barnsjukhus. Det breda behandlingspanoramat gör att vi kan erbjuda dig ett omväxlande och mycket stimulerande arbete med goda chanser till att kunna vidareutveckla dig. Inom dina ansvarsområden ingår bland annat: assistans, sterilarbete, patientbokning och remissadministration.

Vad du behöver för att lyckas
Du har tandsköterskeexamen, gärna med operationsutbildning och med erfarenhet av dentoalveolär kirurgi. Du har lätt för att samarbeta, tar egna initiativ, är flexibel, lugn och har ett gott bemötande. Vidare i ditt uppdrag ser du som självklart att dela med dig av dina erfarenheter för att både motivera och inspirera dina kollegor. Du trivs med ditt yrkesval och har erfarenhet och ett genuint intresse för barn och ungdomar. Då vi är en utbildningsklinik är pedagogiskt synsätt meriterande. Du har en mycket god kommunikativ förmåga i tal och skrift. För att trivas hos oss är det viktigt att du känner igen dig i region Stockholms värdeord: Samverkan, Pålitlighet, Öppenhet och Kompetens. Datorvana är ett krav. Erfarenhet av T4 är meriterande.



Folktandvården Stockholm erbjuder dig även olika förmåner såsom:

Friskvårdsbidrag på 5 000 kr
Tjänstepension
Löneväxling till pension
Extra semesterdagar till dig över 40 år
Tillägg vid föräldraledighet
Möjlighet till del av incitamentsmodell
Frisktandvård
Subventionerad läkarvård

Anställning
Välkommen med din ansökan senast 31 juli 2025. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Provanställning kan förekomma och tillträde sker enligt överenskommelse. Urval sker löpande. Vi tar referenser från din klinikchef om du varit/är anställd hos oss.

Inför intervju behöver du kunna styrka ditt medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna visa upp ett giltigt arbetstillstånd, eller dokumentation som visar att du är undantagen från kravet. För att bli aktuell för anställning krävs även en godkänd nyanställningsundersökning.

Vill du veta mer?
Välkommen att kontakta: Annika Julihn, klinikchef, tel. 08-123 165 58 eller Carina Rönnqvist, arbetsledare, tel. 08-123 165 85
Folktandvården Stockholm är ett av Sveriges största och mest kunskapsdrivande tandvårdsföretag. Vi erbjuder allmän- och specialisttandvård, forskar för framtiden och arbetar för ett hållbart samhälle med bättre folkhälsa. Tillsammans är vi 2 000 medarbetare som jobbar på våra 80 kliniker runtom i Stockholms län, från Norrtälje i norr till Nynäshamn i söder. Varje år tar vi hand om uppemot 1,4 miljoner patienter. Våra värdeord – samverkan, pålitlighet, öppenhet och kompetens – leder oss i vårt dagliga arbete. Hos oss blir du del av en spännande resa, driven av utveckling och innovation.

Tillsammans utvecklar vi varandra, tandvården och folkhälsan.

Att söka jobb i Region Stockholm

Vi eftersträvar jämställdhet och jämlikhet på vår arbetsplats och ser gärna sökande med olika bakgrund och förutsättningar.


Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Ansök”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser.


Vårt rekryteringssystem kan inte hantera anonyma ansökningar eller sökande med skyddade personuppgifter. Om du har skyddade personuppgifter ber vi dig att kontakta den kontaktpersonen som finns angiven i annonsen. Din ansökan kommer då att hanteras utanför rekryteringssystemet. Du bör även vara försiktig med vilken information du lämnar i din ansökan och endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen.


Region Stockholm ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och bidrar till kulturlivet. Varje dag, dygnet runt. I landets snabbaste växande region. Tillsammans skapar vi Europas attraktivaste storstadsregion.


https://www.regionstockholm.se/jobb

Ansök nu

Omvårdnadschef till Centrum för fostermedicin

Chefsbarnmorska
Läs mer Jun 13
Nytt
Är du barnmorska med ledarerfarenhet och kompetens inom ultraljud? Vill du vara med och driva vården inom fostermedicin framåt? Vi söker en omvårdnadschef till Centrum för fostermedicin vid Karolinska Universitetssjukhuset.

Varmt välkommen med din ansökan!

Du erbjuds 
en spännande roll som omvårdnadschef till Centrum för fostermedicin där vår verksamhet präglas av kontinuerlig kvalitetsuppföljning och hög forskningsaktivitet
möjligheten att coacha och leda ett team mot att utveckla och förbättra vården för fostret och den gravida kvinnan
att under hela ditt första år ta del av Karolinskas chefsintroduktion för att du ska känna dig trygg, trivas och snabbt komma in i din chef- och ledarroll.

Som anställd på Karolinska Universitetssjukhuset får du självklart också ta del av de förmåner som vi erbjuder. Läs mer om hur det är att jobba som chef på Karolinska här.

Om tjänsten                                                                                   

Centrum för fostermedicin (CFM) är en del av tema Kvinnohälsa och hälsoprofessioner med verksamhet både i Huddinge och Solna. Hos oss arbetar obstetriker med specialistkompetens inom fostermedicin, ultraljudsbarnmorskor, undersköterskor samt genetisk vägledare. Vi utför årligen cirka 20 000 ultraljudsundersökningar för vårdvalspatienter, inklusive KUB, TUL, rutinultraljud, riktat ultraljud, tillväxtultraljud och invasiv provtagning. Vår verksamhet ansvarar även för flertal nationella högspecialiserade vårduppdrag (NHV) inom fosterterapi. Läs mer om vår verksamhet och pågående NHV-uppdrag här.

Som omvårdnadschef hos oss leder du ett team av 13 medarbetare bestående av barnmorskor och undersköterskor. I nära samarbete med verksamhetens sektionschef ansvarar du för personal, produktion och resultat. Dina ansvarsområden omfattar bland annat att:

fördela arbetet och säkra kompetensförsörjningen så att du tillsammans med dina medarbetare kan bedriva och utveckla vården
säkra en god arbetsmiljö samt integrera forsknings- och utbildningsuppdrag i vårt dagliga arbete
säkerställa att verksamhetens arbete bedrivs med nationellt och internationellt högsta kvalitet genom att implementera och underhålla rutiner och processer.

Du rapporterar till verksamhetschef och deltar aktivt i områdets ledningsgrupp. Tjänsten är ett förordnande på förstalinjenivå och siteövergripande vilket innebär att du arbetar i både Huddinge och Solna.

Vi söker dig som
leder utifrån ett coachande och tillitsbaserat perspektiv där du tar ansvar för helheten samt främjar möjligheten för dina medarbetare att engagera sig i utveckling och innovation av vården 
tillsammans med ditt team utvecklar verksamhetens mål samt har tillit till deras kompetens och förmåga att ta ansvar
prioriterar, planerar och agerar utifrån mål och resultat samt förändrar din inriktning när målen ändras 
fokuserar på kostnader, produktion och effektivitet ur ett ekonomiskt perspektiv 
tänker strategiskt och har ett brett perspektiv på frågor, du ser på sakers långsiktiga betydelse och konsekvenser samt anpassar dina handlingar till detta
värdesätter samarbete i hela vårdkedjan av den gravida och födande
arbetar för att upprätthålla högsta kompetens och kvalitet utifrån ett nationellt och internationellt perspektiv.

Det är även av stor vikt att du har personlig integritet och agerar utefter sjukhusets värderingar i relation till dina medarbetare och organisationen i övrigt. Stor hänsyn kommer läggas vid personlig lämplighet.

Kvalifikationer

Krav:

legitimerad barnmorska
god klinisk kompetens inom ultraljud
dokumenterad erfarenhet av chefsroll eller ledande uppdrag 
erfarenhet av att driva förbättringsarbeten.

Meriterande:

ledarskapsutbildning.
Om rekryteringsprocessen

Ansökningstiden för denna tjänst sträcker sig över semesterperioder. Urvalet påbörjas under vecka 31 och vi planerar att hålla intervjuer mellan vecka 32-33. Du kan komma att bli kontaktad under denna period.

I vår rekryteringsprocess kan vi komma att använda oss av Assessios tester MAP och Matrigma. MAP är ett personlighetstest och Matrigma är ett icke-verbalt begåvningstest och båda bygger på arbetspsykologisk forskning. Testerna används som ett komplement till dina erfarenheter och kompetenser och syftet är att göra vår urvalsprocess kvalitetssäker och transparent.

I samband med din ansökan behöver du bifoga CV. Istället för ett personligt brev ber vi dig besvara urvalsfrågor samt kort motivera varför du passar för rollen. Att besvara frågorna är en förutsättning för att din ansökan ska anses komplett.

Varmt välkommen med din ansökan - Tillsammans är vi Karolinska!
Inför tillsättning av befattning som innefattar vård av barn och ungdom, kontrolleras den som erbjuds tjänsten mot misstanke- och belastningsregistret. https://www.karolinska.se/jobba-hos-oss/rekrytering-pa-karolinska/



Som anställd på Karolinska Universitetssjukhuset kan du komma att krigsplaceras. https://www.karolinska.se/jobba-hos-oss/var-arbetsplats/totalforsvarsplikt-allman-tjansteplikt-och-krigsplaceringar-pa-karolinska-universitetssjukhuset/



Om du är eller tidigare har varit anställd i Region Stockholm kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning.



För tillsvidaretjänster kan provanställning komma att tillämpas.



Om Karolinska Universitetssjukhuset

Vi på Karolinska Universitetssjukhuset är stolta över att vi är ett av världens främsta universitetssjukhus. Förutom vårt särskilda ansvar för den högspecialiserade vården i Stockholmsregionen är huvuduppdraget att tillsammans med Karolinska Institutet utbilda framtidens vårdanställda och bedriva världsledande forskning samtidigt som vi fortsätter vårt arbete med att utveckla vården för patientens bästa. Vi arbetar inom en rad olika områden och professioner.



Vår vision - Vi ska bota och lindra imorgon det ingen kan bota och lindra idag.



Läs gärna mer om oss på https://www.karolinska.se/ och följ oss på sociala medier!

Ansök nu

Dietist till Kista Rehab!

Dietist
Läs mer Jun 13
Nytt
Vi söker nu en dietist till vår mottagning i Kista Rehab.

Vill du arbeta inom primärvårdsrehab? Vill du kunna styra ditt schema och ha möjligheten att arbeta på mottagningen, inom hemrehab eller delvis digitalt hemifrån när verksamheten så tillåter? Då är du den vi söker till vårt härliga team!

Vi erbjuder en arbetsplats med kompetenta, positiva och drivna arbetskamrater som tillsammans skapar förutsättningar för att förbättra våra patienters livskvalité. Vårt arbete präglas av arbetslust och stort engagemang! På Kista Rehab arbetar förutom dietister även arbetsterapeuter, fysioterapeuter/sjukgymnaster, kiropraktor samt receptionist och vi är en lagom stor grupp på ca. 20 personer.

Rehab Västra är en egen resultatenhet inom Stockholms läns sjukvårdsområde med uppdrag att bedriva primärvårdsrehabilitering (basuppdrag) samt ett tilläggsuppdrag för neuroteam i öppenvård. Våra mottagningar finns i Kista, Bromma, Ekerö och Spånga och tillsammans är vi ca 70 medarbetare varav 7 dietister. I dietistgruppen har en av dietisterna ett samordningsansvar som yrkesföreträdare för gruppen. Du kan läsa mer om oss på Kista rehab (regionstockholm.se)

I vår verksamhet arbetar vi aktivt för en god arbetsmiljö och en utvecklande lärandemiljö. En hälsosam livsstil och en bra balans mellan arbete och privatliv är för oss en självklarhet! Därför satsar vi på kompetensutveckling, flexibla arbetstider, ett generöst friskvårdsbidrag, möjlighet till distansarbete på deltid, friskvård på arbetstid samt fri sjukvård. Du kan läsa mer om det på Förmåner hos Stockholms läns sjukvårdsområde (regionstockholm.se)

Arbetsuppgifter:  

Dietisten inom Primärvårdsrehab möter patienter i alla åldrar och du kommer att arbeta med patienter som har livsstilsrelaterade sjukdomar som diabetes, hjärt-kärlsjukdom, övervikt samt mag-tarmsjukdomar, undernäring eller allergi/intolerans. Arbetet sker genom bedömning, behandling och rådgivning på mottagningen, vid hembesök och/eller via distans. Du förskriver och ordinerar nutritionsprodukter och speciallivsmedel.

Arbetet kräver god samarbetsförmåga då du ibland kommer arbeta i team med andra yrkeskategorier på mottagningen och samverka med anhöriga, hemtjänst och andra vårdgivare kring dina patienter. I arbetet ingår även gruppbehandling för olika diagnosgrupper och handledning av studenter.

Anställningsform:  

Tjänsten är en tillsvidareanställning. Omfattningen är heltid 100%, 40 tim/vecka men även deltid kan eventuellt diskuteras. Provanställning kan komma att tillämpas. Tillträde enligt överenskommelse.

Kvalifikationer:  

Legitimerad dietist
Tidigare erfarenhet av primärvård är meriterande  
B-körkort och körvana är ett krav 

Önskvärda kompetenser: 

Vi fäster stor vikt vid personlig lämplighet. För att arbeta i vår verksamhet innebär det att du har följande kompetenser:

Är lojal och ansvarstagande för både ditt eget arbete och verksamheten.
Är flexibel och har god samarbets- och kommunikativ förmåga
Har ett strukturerat arbetssätt och klarar stressiga arbetssituationer

När du arbetar i patientens hem måste du klara av att vistas i miljöer med husdjur/pälsdjur och inte vara känslig för röklukt. 

Urval sker löpande under annonseringstiden och intervjuer kan komma att påbörjas innan sista ansökningsdag passerat, varför vi gärna ser att du skickar in din ansökan redan idag.

Välkommen med din ansökan!
Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk för intern omplacering, enligt gällande regelverk.



Vid patientnära arbete inom Stockholms läns sjukvårdsområde:

- tillämpas registerkontroll före beslut om anställning enligt gällande riktlinje.

- ska medarbetare som kommer att ha patientkontakt genomgå nyanställningsundersökning, enligt gällande direktiv, vilket sker genom företagshälsovården innan anställning.

- krävs, förutom svensk yrkeslegitimation, goda kunskaper i svenska språket motsvarande nivå C1 enligt den gemensamma europeiska referensramen (GERS). Samma krav är vägledande vad gäller icke-legitimerad personal med patientkontakt.



Stockholms läns sjukvårdsområde (SLSO) är en av Sveriges största vårdgivare med 11 600 medarbetare. Vi erbjuder hälso- och sjukvård i Region Stockholms regi inom psykiatri, primärvård, geriatrik, ASIH, närakuter, somatisk specialistvård, habilitering och hälsa samt hjälpmedel. I samverkan med Karolinska Institutet bedriver vi forskning, utbildning och utveckling. https://www.slso.regionstockholm.se/.

Att söka jobb i Region Stockholm

Vi eftersträvar jämställdhet och jämlikhet på vår arbetsplats och ser gärna sökande med olika bakgrund och förutsättningar.


Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Ansök”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser.


Vårt rekryteringssystem kan inte hantera anonyma ansökningar eller sökande med skyddade personuppgifter. Om du har skyddade personuppgifter ber vi dig att kontakta den kontaktpersonen som finns angiven i annonsen. Din ansökan kommer då att hanteras utanför rekryteringssystemet. Du bör även vara försiktig med vilken information du lämnar i din ansökan och endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen.


Region Stockholm ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och bidrar till kulturlivet. Varje dag, dygnet runt. I landets snabbaste växande region. Tillsammans skapar vi Europas attraktivaste storstadsregion.


https://www.regionstockholm.se/jobb

Ansök nu

Systemadministratör

Systemadministratör
Läs mer Jun 11
Är du intresserad av att vara med i en organisation i förändring? Har du en förståelse för såväl medarbetarperspektivet som för chefens utmaningar? Har du förmåga att hjälpa till att driva verksamheten med ett gott och aktivt utvecklingsarbete utifrån ett operativt och strategiskt perspektiv? Då kan du vara den vi söker!? 

AISAB har ett brett uppdrag från ägaren Region Stockholm.

I uppdraget ryms såväl ambulanssjukvård, akut- och jourläkarbilar, psykiatrisk ambulans, intensivvårdsambulans, särskild sjukvårdsledning och transport av avlidna. Vi har även i uppdrag att driva regionens Prehospitala kunskap- och kliniskt träningscenter (KTC) och bedriver också forskning framgångsrikt.? 

ASIAB kommer under 2026 hantera cirka 1200 patientuppdrag/ dygn som ska utföras av 1700 medarbetare. Förutsättning för att detta ska fungera är bland annat en väl fungerande schemahantering och med det en bemanning. Allt detta ska planeras och hanteras i Heroma generellt och i Heroma modulen Resurshantering specifikt. Den delen är idag ej anpassad för våra nuvarande och kommande förutsättningar. Stort fokus behöver nu läggas på att utveckla Heroma modulen Resursplanering så den ger dom bästa förutsättningarna för verksamheten att på ett effektivt sätt, med medarbetaren i fokus, hantera detta. 

 
AISAB inrättar en ny roll där vi söker en engagerad person som kan vara med och utveckla, effektivisera och leda detta viktiga arbete med Heroma. 

Om rollen? 

I rollen som systemadministratör har du ett strategiskt och långsiktigt fokus, du ansvarar för att utveckla arbetet med Heroma rapporterar till verksamhetschefen. 

Exempel på arbetsuppgifter rollen inkluderar: 

- Att arbeta mot arbetsgivarens vision, värdegrund samt arbetar mot uppsatta mål. 
- Att följ upp och redovisa resultat. 
- Utveckla Heroma modul Resursplanering utifrån AISAB:s behov tillsammans med centralförvaltning och leverantör. 
- Ansvara för tät dialog och samverkan med leverantör och centrala förvaltningen för Heroma. 
- Ansvara för att AISAB:s del I Heroma Resursplanering är under ständig utveckling utifrån AISAB:s förutsättningar. 
- Ansvara för att informera AISAB vid förändringar I Heroma modul resursplanering 
- Säkra införandet av Heroma modul Resursplanering I AISAB och de förändringar som sker I modulen. 
- Tillse att rutiner finns för hur medarbetare, chefer och stöd ska arbeta effektivt, unisont och säkert sett I Heroma Resursplanering 
- Tillse att det finns digitala och fysiska utbildningar för Heroma Modul Resursplanering. Både för introduktion, men även för repetition. 

Kvalifikationer 
 
Vi välkomnar dig som har:? 

Högskoleutbildning med inriktning hälso- och sjukvård, eller annan kompetens som bedöms som likvärdig 

- Mycket god erfarenhet av Heroma 
- God erfarenhet av schema och bemanning 
- God kunskap över modulen resurshantering i Heromasystemet 

Dina kommunikativa egenskaper, lyhördhet för andra och förmåga att se till helheten gör att du har lätt för att skapa goda relationer och samarbetar bra med andra på olika nivåer i en verksamhet. Då en av dina viktigaste uppgifter är att leda och utveckla de systemen för Heroma som befinner sig i en förändringsfas så att de kan växa och utvecklas, behöver du ha ett coachande förhållningssätt och en förmåga att få andra att växa. Du är mål- och resultatinriktad och trivs med att arbeta proaktivt tillsammans med medarbetare och chefer driva och leda utvecklingen framåt.  

Du är kommunikativ, förmedlar energi och optimism i kommunikation med andra samt har förmågan att på ett pedagogiskt och professionellt sätt kunna ge och ta feedback. 
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.? 

Om rekryteringen och övrig info? 
 
Vi gör urval och kallar till intervjuer löpande under ansökningstiden. 

AISAB arbetar enligt kompetensbaserad rekryteringsmetod som syftar till att se varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.  

I den här rekryteringen tillämpar vi test i problemlösningsförmåga och personlighetstest samt begär in utdrag ur polisens belastningsregister.? 

Som tillsvidareanställd medarbetare kommer du att bli krigsplacerad inom AISAB.? 
 
Har du frågor???? 

Välkommen att kontakta Carolina Fors: carolina.fors@regionstockholm.se, eller Per Ryding: per.ryding@regionstockholm.se 



Om AISAB

AISAB ägs av Region Stockholm och är en viktig del av akutsjukvården i regionen. I våra uppdrag samverkar vi främst med Region Stockholms primärvård, akutsjukvård och SOS Alarm AB för att säkerställa snabbt omhändertagande, god vård och säker transport av sjuka och skadade till rätt vårdnivå. Vi bedriver framgångsrikt även ett prehospitalt träningscenter (KTC) och forskning inom prehospital vård. Tillsammans utvecklar vi ambulanssjukvården!



https://aisab.nu/sv-se/jobba-hos-oss



Följ oss gärna i sociala medier!

https://www.facebook.com/AISAB.nu/

https://www.instagram.com/aisab_ambulanssjukvarden/

https://www.linkedin.com/company/27056850

Att söka jobb i Region Stockholm

Vi eftersträvar jämställdhet och jämlikhet på vår arbetsplats och ser gärna sökande med olika bakgrund och förutsättningar.


Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Ansök”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser.


Vårt rekryteringssystem kan inte hantera anonyma ansökningar eller sökande med skyddade personuppgifter. Om du har skyddade personuppgifter ber vi dig att kontakta den kontaktpersonen som finns angiven i annonsen. Din ansökan kommer då att hanteras utanför rekryteringssystemet. Du bör även vara försiktig med vilken information du lämnar i din ansökan och endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen.


Region Stockholm ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och bidrar till kulturlivet. Varje dag, dygnet runt. I landets snabbaste växande region. Tillsammans skapar vi Europas attraktivaste storstadsregion.


https://www.regionstockholm.se/jobb

Ansök nu

Sjuksköterska till Strokeenheten, Södersjukhuset

Sjuksköterska, grundutbildad
Läs mer Jun 11
Varje år vårdas ca 1 600 personer som drabbats av stroke hos oss och därmed är vi en av Sveriges främsta experter inom strokevård.

Vid en stroke är varje sekund avgörande för hur mycket livet för den drabbade kommer påverkas. Strokeenheten tillhör verksamhetsområde Internmedicin och är en av de största klinikerna på Södersjukhuset med 45 vårdplatser, varav 4 trombolysplatser, 6 telemetrier och dagvårdsplatser för akutneurologi. Här behandlar vi patienter med stroke och TIA. 

Arbetsbeskrivning 

I rollen som sjuksköterska på strokeenheten har du en central uppgift i att planera, leda och genomföra omvårdnadsarbete. För att rädda hjärnan är det särskilt viktigt med snabba insatser, därför arbetar vi i nära samverkan inom tvärprofessionella team för att säkerställa bästa möjliga vård. Vi erbjuder stora möjligheter till påverkan och personlig utveckling, och vi uppmuntrar dig som har intresse för vidareutbildning och forskning. Medarbetarnas engagemang är en nyckel till vår framgång, och därför kommer du aktivt delta i vårt arbete med att förbättra och utveckla verksamheten.

Kvalifikationer

Vi söker dig som är ödmjuk, har förmåga att sätta sig in i någon annans perspektiv eller situation och har ett respektfullt bemötande. Du är även intresserad av att bidra med din kunskap och entusiasm, du tar egna initiativ och ser möjligheter till utveckling inom verksamheten. Du förenar självständigt arbete med god förmåga att samarbeta. Planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. Sätter upp och håller tidsramar.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. 

Kompetenskrav

Legitimerad sjuksköterska 
Minst 2 års erfarenhet av arbete inom akutsjukvård på akutsjukhus och/eller akut strokevård  
Svenskkunskaper motsvarande minst nivå C1
Det är meriterande om du har vidareutbildning inom akutsjukvård, neurologisk sjukvård eller internmedicin 
Erbjudande

Våra medarbetare är vår viktigaste resurs och därför månar vi om att du ska ha ett utvecklande, tryggt och hållbart arbetsliv. Vi erbjuder många olika förmåner och fördelar oavsett var du befinner dig i livet och i karriären. Några av dessa förmåner är:

Vidareutbildning. Vi erbjuder regelbundna, kompetenshöjande aktiviteter utifrån medarbetarens och verksamhetens behov.
Ett generöst friskvårdsbidrag
Personalgym och hälsoteam med fysioterapeuter, ergonomer och hälsopedagoger som kan stötta dig i din träning.
Föräldrapenningtillägg och föräldralön.

Läs mer om vårt erbjudande här

Vi som arbetar på Södersjukhuset har ett viktigt uppdrag, varje medarbetares insats behövs. För att kunna utföra vårt arbete på bästa möjliga sätt och hantera de utmaningar vi möter, arbetar vi tillsammans med att stärka vår kultur och arbetsmiljö. Läs gärna mer om vår Ledar- och medarbetarsyn

Övrigt

Södersjukhuset tillämpar kontroll i belastningsregistret före beslut om anställning. I denna rekrytering arbetar vi löpande med urval och intervjuer. 

Välkommen med din ansökan!
Södersjukhuset är ett av Nordens största akutsjukhus, vi finns i hjärtat av samhället, dag som natt för våra patienter. Hos oss står akutsjukvården i centrum och utgör tillsammans med de stora folksjukdomarna vår specialitet. Vi bedriver omfattande klinisk forskning och utbildning, för oss är det viktigt att kombinera det stora sjukhusets möjligheter med den nära och personliga patientkontakten. På Södersjukhuset är alla en del i en större helhet där vi tillsammans skapar morgondagens vård.



Att söka jobb i Region Stockholm

Vi eftersträvar jämställdhet och jämlikhet på vår arbetsplats och ser gärna sökande med olika bakgrund och förutsättningar.


Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Ansök”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser.


Vårt rekryteringssystem kan inte hantera anonyma ansökningar eller sökande med skyddade personuppgifter. Om du har skyddade personuppgifter ber vi dig att kontakta den kontaktpersonen som finns angiven i annonsen. Din ansökan kommer då att hanteras utanför rekryteringssystemet. Du bör även vara försiktig med vilken information du lämnar i din ansökan och endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen.


Region Stockholm ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och bidrar till kulturlivet. Varje dag, dygnet runt. I landets snabbaste växande region. Tillsammans skapar vi Europas attraktivaste storstadsregion.


https://www.regionstockholm.se/jobb

Ansök nu

Är du Natt Sjuksköterska och vill börja på nya G-CDU på Södersjukhuset?

Sjuksköterska, grundutbildad
Läs mer Jun 11
Vill du vara med på vår resa? VO Internmedicin tar nästa steg med nya arbetssätt och bättre omhändertagande för våra sköra äldre på Södersjukhuset

Södersjukhuset ska öppna en geriatrisk bedömningsenhet (G-CDU, Geriatric Clinical Decision Unit) med start hösten 2025.

Med G-CDU vill sjukhuset etablera en ny vårdform, en bedömnings-/ utredningsenhet, för Södersjukhusets äldre sköra patienter

Den nya G-CDU enheten är en del av akutflödet och är organisatoriskt placerad inom  Internmedicin. Enheten kommer att ta emot patienter inom samtliga somatiska specialiteter, både ifrån SÖS-akutmottagning och direkt från geriatrik, ASIH eller vård- och omsorgsboende efter överenskommelse.

G-CDU kommer att vara öppen från söndag kväll (21:00) till fredag eftermiddag (16:00). Vi kommer att erbjuda snabb bedömning, utredning och behandling samt förbereda patienter för nästa steg. Inom 12-24 timmar ska patienten antingen kunna skrivas ut hem igen, överflyttas till annan specialitet inom SöS alternativt till annan vårdgivare. Nära samarbete med vårdgrannar inom regionen kommer därför blir en stor och viktig del  för att få till en så effektiv och snabb vårdkedja som möjligt.

Arbetsbeskrivning 

För att möta utmaningarna i framtidens hälso- och sjukvård arbetar vi kontinuerligt med att utveckla vår verksamhet, med patientens fokus och för en säker vård med hög kvalitet.

Tillsammans i teamet arbetar du för högkvalitativ omvårdnad och utveckling av flöden och arbetssätt.

Detta innebär att du som sjuksköterska ges möjlighet att delta/driva/medverka i verksamhetens förbättringsarbete, samt arbeta med patientsäkerhetsfrågor i det dagliga arbetet.

Kvalifikationer

På Södersjukhuset lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper. Därför ser vi att du är en god förebild och har förmåga att skapa samt bidra till ett positivt arbetsklimat i arbetsgruppen tillsammans med kollegor och chefer.

Kompetenskrav

Legitimerad sjuksköterska 
Svenskkunskaper motsvarande minst nivå C1
Erbjudande

Våra medarbetare är vår viktigaste resurs och därför månar vi om att du ska ha ett utvecklande, tryggt och hållbart arbetsliv. Vi erbjuder många olika förmåner och fördelar oavsett var du befinner dig i livet och i karriären. Några av dessa förmåner är:

Vidareutbildning. Vi erbjuder regelbundna, kompetenshöjande aktiviteter utifrån medarbetarens och verksamhetens behov.
Ett generöst friskvårdsbidrag
Personalgym och hälsoteam med fysioterapeuter, ergonomer och hälsopedagoger som kan stötta dig i din träning.
Föräldrapenningtillägg och föräldralön.

Läs mer om vårt erbjudande här

Vi som arbetar på Södersjukhuset har ett viktigt uppdrag, varje medarbetares insats behövs. För att kunna utföra vårt arbete på bästa möjliga sätt och hantera de utmaningar vi möter, arbetar vi tillsammans med att stärka vår kultur och arbetsmiljö. Läs gärna mer om vår Ledar- och medarbetarsyn

Övrigt

Södersjukhuset tillämpar kontroll i belastningsregistret före beslut om anställning. I denna rekrytering arbetar vi löpande med urval och intervjuer. 

Välkommen med din ansökan!
Södersjukhuset är ett av Nordens största akutsjukhus, vi finns i hjärtat av samhället, dag som natt för våra patienter. Hos oss står akutsjukvården i centrum och utgör tillsammans med de stora folksjukdomarna vår specialitet. Vi bedriver omfattande klinisk forskning och utbildning, för oss är det viktigt att kombinera det stora sjukhusets möjligheter med den nära och personliga patientkontakten. På Södersjukhuset är alla en del i en större helhet där vi tillsammans skapar morgondagens vård.



Att söka jobb i Region Stockholm

Vi eftersträvar jämställdhet och jämlikhet på vår arbetsplats och ser gärna sökande med olika bakgrund och förutsättningar.


Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Ansök”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser.


Vårt rekryteringssystem kan inte hantera anonyma ansökningar eller sökande med skyddade personuppgifter. Om du har skyddade personuppgifter ber vi dig att kontakta den kontaktpersonen som finns angiven i annonsen. Din ansökan kommer då att hanteras utanför rekryteringssystemet. Du bör även vara försiktig med vilken information du lämnar i din ansökan och endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen.


Region Stockholm ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och bidrar till kulturlivet. Varje dag, dygnet runt. I landets snabbaste växande region. Tillsammans skapar vi Europas attraktivaste storstadsregion.


https://www.regionstockholm.se/jobb

Ansök nu