Stockholm: Stockholm: Senior Systemutvecklare

Hitta ansökningsinfo om jobbet Stockholm: Senior Systemutvecklare i Stockholm. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Stockholm inom den kategorin.

Publicerad: 2024-08-01 // Varaktighet: Heltid

Vi söker dig som har minst 4 års arbetserfarenhet från digitalbyrå eller från någon inhouse utvecklingsavdelning. Samt relevant högskole- eller universitetsexamen som systemutvecklare eller likvärdig utbildning eller motsvarande praktisk erfarenhet.

Som systemutvecklare hos oss är det viktigt att du har en helhetsförståelse för uppdraget och tjänsterna så att du kan föra en dialog med våra angränsande team och kollegor. Du uppfattar kundens behov och kan tillsammans med ditt team översätta dem till tekniska krav.

För att lyckas väl i tjänsten som systemutvecklare behöver du vara en person som är strukturerad i ditt arbete. Du planerar, organiserar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt samt arbetar mot uppsatta mål, sätter i gång aktiviteter och uppnår resultat. Som en del av teamet är du en drivande person som tar initiativ, driver frågor framåt och bidrar i utvecklingen av våra lösningar.

En viktig del i din personlighet är att du är skicklig på att samarbeta där du lyssnar, kommunicerar och löser problem som kan uppstå. Du är skicklig på att kommunicera och anpassa ditt budskap till mottagaren, både i tal och skrift.

Grundkrav att du:

Talar och skriver flytande svenska och engelska.   
Har en högskoleutbildning inom programmering eller har erfarenhet som motsvarar detta.
Minst 4 års arbetserfarenhet från digitalbyrå eller från någon inhouse utvecklingsavdelning.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Stockholm som Övriga ekonomer

Nedan visas andra jobb i Stockholm som Övriga ekonomer.

Build Engineer

Läs mer Maj 16
Do you want to work with an app loved by kids all around the world? Toca Boca has millions (and millions) of users with more and more kids discovering the app every day. It’s a live platform for true open-ended play, an ever-expanding space where kids can tell any story they like.

We’re looking for a Build Engineer to join our growing team. We are focusing on improvements to processes and the tools our programmers use in order to deliver better and more. You will be dedicated to these improvements to ensure we are continuously improving.

What you’ll be doing

You’ll be adapting the Unity CI/CD platform that is built by our central tech team for the specific needs of the Toca Boca World game (builds, test automation, release process). While collaborating to make changes and improvements to it.

You’ll provide support for other programmers, artists and others in regards to the CI/CD platform.

You’ll work on building and maintaining integration with mobile store platforms like Google Play, App Store and Amazon Store.

You’ll align with and contribute to a culture and set of practices that ensure long-term stability and quality of life.
Is this you?

You have experience with building and maintaining CI/CD platforms in the cloud

You have experience with Python and Docker

You have experience with building pipelines for a game engine

You have experience with building pipelines for mobile platforms (Android and iOS)

You believe in the power of play!

This is us!

Play is in our DNA. At Toca Boca, we make playful, safe spaces where kids can have fun and feel free to be themselves. Over 60 million kids from all over the world play our games every month. Toca Boca World is our biggest game yet, with multiplayer game Toca Boca Days launching in select markets through 2024. Are you in? Let’s play.

Good to know!

You need to be located in Sweden as we are unable to support relocation. We apply for a 6 month probationary period. As we’re an international company, with over 20 nationalities working here, and millions of users all over the world, you have to be fluent in English. Your application should therefore be in English.

Toca Boca develops digital games that capture the power of play and that are filled with fun and silliness that kids around the world can instantly relate to. Since our first product launch in 2011, we have released 46 apps that have been downloaded more than 444 million times the world over, making us the No. 1 mobile-first kids brand in the App Store. Our products focus on sparking kids’ creativity and imagination, creating opportunities for open-ended play.

With offices in Stockholm and San Francisco, Toca Boca is owned by Spin Master Corp., a global children’s entertainment company that creates, designs and manufactures a diversified portfolio of innovative toys, games, products and entertainment properties.

Ansök nu

Stockholms bästa lowcode-utvecklare ServiceNow

Läs mer Maj 8
Om oss:

Sopra Steria är Europas ledande konsultföretag inom ServiceNow och digital transformation. Vi hjälper företag och organisationer att effektivisera sina verksamheter genom innovativa teknologilösningar. Med fler än 4000 ServiceNow-experter besitter vi marknadens största och mest framstående ServiceNow-team där får du möjligheten att arbeta med dem mest spännande projekten samt utvecklas i en dynamisk och framåtlutad arbetsmiljö. Nu tar vi nästa stora kliv och satsar ännu hårdare på vår ledande position inom ServiceNow. Hos oss får du chansen att vara med och driva utvecklingen framåt, forma framtidens lösningar och göra verklig skillnad. Vill du vara en del av vårt ledande team?
Om rollen:

Vi söker en driven Utvecklare/Low Code-utvecklare inom ServiceNow som vill vara med och skapa skräddarsydda digitala lösningar för våra kunder. I denna roll kommer du att arbeta med utveckling, konfiguration och anpassning av ServiceNow-plattformen, med fokus på att effektivisera och automatisera affärsprocesser. Du kommer arbeta i teamleveranser tillsammans med experter som utvecklar innovativa lösningar baserade på ServiceNow och low-code-teknologier.
Dina arbetsuppgifter:

- Utveckla och konfigurera ServiceNow-applikationer och arbetsflöden.

- Implementera low-code/no-code-lösningar med hjälp av ServiceNow App Engine.

- Anpassa och optimera affärsprocesser genom automation och integrationer.

- Samarbeta med kunder och interna team för att identifiera och lösa affärsutmaningar.

- Följa best practices och säkerställa kvalitet i kod och konfiguration.



För att lyckas i rollen ser vi att du bör ha:

- Minst 3 års erfarenhet av utveckling i ServiceNow eller andra low-code-plattformar.

- Kunskap i JavaScript och webbutveckling (HTML, CSS).

- Förståelse för olika ServiceNow-moduler och certifiering inom plattformen är starkt meriterande.

- Förmåga att analysera och förbättra affärsprocesser med hjälp av teknik.

- En stark vilja att utvecklas och arbeta i en konsultroll.

- Flytande svenska och engelska i tal samt skrift.



Vi erbjuder:

- En spännande arbetsmiljö hos Europas ledande ServiceNow-konsultbolag.

- Möjlighet att arbeta med innovativa lösningar och den senaste tekniken.

- Kompetensutveckling genom certifieringar, utbildningar och mentorskap.

- Hybrid arbetsmodell samt konkurrenskraftiga villkor och förmåner



Om ServiceNow-teamet på Sopra Steria:

Sopra Steria är Nordens ledande expert inom ServiceNow – vi har den största och mest specialiserade kompetensen på marknaden. Som ElitePartner till ServiceNow levererar vårt starka och sammansvetsade team omfattande och högkvalitativa lösningar, där flera av våra erfarna ServiceNow-konsulter samarbetar för att maximera värdet för våra kunder. Vi drivs av innovation, samarbete och kunskapsutbyte – tillsammans sätter vi nya standarder och skapar framtidens digitala lösningar. Vill du arbeta med de bästa? Då är Sopra Steria platsen för dig.
Om Sopra Steria:

Sopra Steria är en av Europas ledande aktörer inom digital transformation, med över 60 000 medarbetare i mer än 30 länder globalt. Vi driver innovation och hjälper företag och organisationer att effektivisera, utvecklas och skapa långsiktigt värde genom banbrytande teknologilösningar.
Hos oss arbetar de främsta experterna inom sina områden i en dynamisk och framtidsorienterad miljö där samarbete, nytänkande och teknisk spetskompetens står i centrum.

Ansökan:

Om du är redo att ta nästa steg i din karriär och vara en del av vårt framstående team, ansök genom att ladda upp ditt CV. Kontakta gärna ansvarig rekryterare, Teodor Nellvik (teodor.nellvik@soprasteria.com) eller Business Owner Mikael Kroglund (mikael.kroglund@soprasteria.com), för eventuella frågor om tjänsten.


På Sopra Steria ställer vi höga krav på både kompetens och säkerhetsmedvetenhet hos våra medarbetare. Innan en eventuell anställning kommer du därför att genomgå en bakgrundskontroll, och vid intervju behöver du kunna uppvisa giltig legitimation.
Välkommen till Sopra Steria - där din kompetens formar framtidens digitala lösningar!

Ansök nu

Stockholms vassaste seniora utvecklare ServiceNow

Läs mer Maj 8
Om oss:

Sopra Steria är Europas ledande konsultföretag inom ServiceNow och digital transformation. Vi hjälper företag och organisationer att effektivisera sina verksamheter genom innovativa teknologilösningar. Med fler än 4000 ServiceNow-experter besitter vi marknadens största och mest framstående ServiceNow-team där du får möjligheten att arbeta med de mest spännande projekten samt utvecklas i en dynamisk och framåtlutad arbetsmiljö. Nu tar vi nästa stora kliv och satsar ännu hårdare på vår ledande position inom ServiceNow. Hos oss får du chansen att vara med och driva utvecklingen framåt, forma framtidens lösningar och göra verklig skillnad. Vill du vara en del av vårt ledande team?
Om rollen:

I rollen som Senior Utvecklare inom ServiceNow kommer du att vara en nyckelspelare i att utveckla och implementera lösningar på ServiceNow-plattformen för våra kunder. Du säkerställer att tekniska lösningar håller hög kvalitet, är hållbara och anpassade efter kundens verksamhet. Som Elite Partner för ServiceNow har vi en av Skandinaviens största och mest kvalificerade konsultgrupper med närmare 500 dedikerade experter. Vi söker nu en erfaren Senior Utvecklare som kan ta en strategisk och operativ roll i våra teamleveranser.
Dina huvudsakliga uppgifter:

- Utveckla och konfigurera lösningar på ServiceNow-plattformen.

- Säkerställa teknisk kvalitet och bästa praxis i lösningarna.

- Fungera som rådgivare till kunder kring tekniska lösningar och plattformsutveckling.

- Leda tekniska workshops och kravinsamling med kunder.

- Samarbeta med processledare och andra roller för att säkerställa helhetslösningar.

- Analysera och optimera befintliga lösningar samt identifiera förbättringsområden.



För att vara framgångsrik i rollen tror vi att du har:

- Flerårig erfarenhet av utveckling och implementation inom ServiceNow.

- Gedigen kunskap i JavaScript samt god förståelse för webbteknologier som HTML och CSS.

- Erfarenhet av att arbeta med moduler som ITSM, ITOM, HR eller SecOps.

- Förmåga att leda tekniska dialoger och workshops med kund.

- Relevant akademisk utbildning inom IT eller motsvarande.

- Flytande svenska och engelska, både i tal och skrift.



Vi erbjuder:

- En spännande arbetsmiljö hos Europas ledande ServiceNow-konsultbolag.

- Möjlighet att arbeta med innovativa lösningar och den senaste tekniken.

- Kompetensutveckling genom certifieringar, utbildningar och mentorskap.

- Hybrid arbetsmodell samt konkurrenskraftiga villkor och förmåner.



Om ServiceNow-teamet på Sopra Steria:

Sopra Steria är Nordens ledande expert inom ServiceNow – vi har den största och mest specialiserade kompetensen på marknaden. Vårt starka och sammansvetsade team levererar omfattande och högkvalitativa lösningar, där flera av våra erfarna ServiceNow-konsulter samarbetar för att maximera värdet för våra kunder. Vi drivs av innovation, samarbete och kunskapsutbyte – tillsammans sätter vi nya standarder och skapar framtidens digitala lösningar. Vill du arbeta med de bästa? Då är Sopra Steria platsen för dig.
Om Sopra Steria:

Sopra Steria är en av Europas ledande aktörer inom digital transformation, med över 60 000 medarbetare i mer än 30 länder globalt. Vi driver innovation och hjälper företag och organisationer att effektivisera, utvecklas och skapa långsiktigt värde genom banbrytande teknologilösningar.
Hos oss arbetar de främsta experterna inom sina områden i en dynamisk och framtidsorienterad miljö där samarbete, nytänkande och teknisk spetskompetens står i centrum.
Vill du veta mer om oss? Läs här: Om oss | Sopra Steria
Ansökan:
Om du är redo att ta nästa steg i din karriär och vara en del av en framstående arbetsplats, ansök genom att ladda upp ditt CV. Kontakta gärna ansvarig rekryterare, Teodor Nellvik (teodor.nellvik@soprasteria.com) eller Business Owner Mikael Kroglund (mikael.kroglund@soprasteria.com) för eventuella frågor om tjänsten.


På Sopra Steria ställer vi höga krav på både kompetens och säkerhetsmedvetenhet hos våra medarbetare. Innan en eventuell anställning kommer du därför att genomgå en bakgrundskontroll, och vid intervju behöver du kunna uppvisa giltig legitimation.
Välkommen till Sopra Steria – där din kompetens formar framtidens digitala lösningar!

Ansök nu

Senior Frontend Developer till IT Customer and accounts

Läs mer Maj 7
I rollen får du:• Skapa värde för våra produkter och kunder.• Jobba med fantastiska medarbetare i en lärande och utvecklande miljö.• Flexibelt arbete och balans i livet.Vi söker nu två frontend-utvecklare till IT customer and accounts. Teamet jobbar med centrala applikationer i ATG:s miljö inom områdena payment, responsible gambling och anti money laundry, så det är en fördel om du trivs med att jobba i komplexa och transaktionstunga miljöer. Gör du det så välkomnas du till ett team som har kul tillsammans och som tror på öppenhet och transparens i arbetet. Vi jobbar blandat på kontoret och hemifrån, men har daglig kontakt i teamet och samarbetar även tvärfunktionellt med andra team inom IT.Är det här du?Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och för att lyckas i rollen ser vi att du som söker har flera års arbetslivserfarenhet inom frontend-utveckling. Vidare ser vi att du är nyfiken, prestigelös och gillar att dela med dig av din kunskap. Det är viktigt att du är en teamspelare som har en god samarbetsförmåga. Du bör även ha en god kommunikativ förmåga på både engelska och svenska. Meriterande är om du har erfarenhet av och intresse för backend-utveckling samt app-utveckling och eventuellt vill gå mot att bli fullstack-utvecklare på sikt. För att lyckas i denna roll ser vi att du känner till arbete med agila metoder och värdesätter teamarbete men även eget ansvar. Vidare ser vi att du gillar att hålla dig uppdaterad om och är nyfiken på att lära dig nya tekniska lösningar.
Vi ser att du har erfarenhet av:
• React
• Typescript
• Redux
• Redux Saga
• HTML
• CSS• React Native
• (GraphQL)Meriterande:
• AWS
• Microfrontend• Playwright"För mig är det bästa med ATG att det är en otroligt inkluderande arbetsplats. Ett brett samarbete och en närvarande och synlig ledning som bryr sig om och lyssnar till sina medarbetare”
Jag är en engagerad ledare som drivs av att se människor och organisationer utvecklas. Jag litar på mina medarbetare fullt ut. De är experterna, och jag finns där för att stötta och skapa så bra förutsättningar som möjligt för att alla ska kunna göra ett bra jobb och trivas på arbetsplatsen. Jag har arbetat med IT sen början av 00-talet, men är själv inte tekniskt utbildad, istället finns mina styrkor i ledarskapet och organisationsutvecklingen. För mig är det bästa med ATG att det är en otroligt inkluderande arbetsplats. Ett brett samarbete och en närvarande och synlig ledning som bryr sig om och lyssnar till sina medarbetare.
- Lisa Oldmar, Manager IT Customer and Accounts.We are the game
I mer än 50 år har vi på ATG levererat spänning och underhållning till svenska folket. Vi drivs av att trygga den svenska hästnäringen och att fortsatt vara ett ansvarsfullt spelbolag i framkant. Vår vision att leverera världens bästa spelupplevelse. Hos oss är du en del av en innovativ miljö – med hjälp av den senaste tekniken utvecklar vi spelupplevelser i världsklass. Självledarskap och kompetensutveckling är viktiga delar för oss. Sedan starten 1974 har vi byggt och förvaltat systemen för våra produkter som hanterar 4 500 000 transaktioner per dag.

Join the game!
Varmt välkommen med din ansökan via vår rekryteringsportal antingen med ditt cv eller din LinkedIn-profil – det som är enklast och smidigast för dig. Läs gärna mer om oss på vår karriärsida och tveka inte att höra av dig om du har frågor om tjänsten.

Vi tillämpar 6 månaders provanställning och kommer att göra en bakgrundskontroll för denna roll. Tjänsten är på heltid och utgår från vårt kontor vid Solvalla, alldeles intill travbanan. Vi har ett flexibelt arbetssätt vilket innebär att du har möjlighet att kombinera distansarbete med arbete från kontoret. Var med och bygg världens bästa spelupplevelse tillsammans med oss!


Så här har vi det
Hos oss är du del av en innovativ miljö och med hjälp av den senaste tekniken utvecklar du den bästa spelupplevelsen. Vi gillar att samarbeta och hos oss får du stort utrymme att påverka ditt arbetssätt. Här hittar du nyfikna, nytänkande medarbetare och ledare – viktiga egenskaper för att kunna utveckla och utvecklas. Liksom energi , mod och motivation. ?

För att må bra är skrattmuskeln lika viktig att träna som alla andra muskler. Både den fysiska och den mentala hälsan skapar balans i livet. Hur vi har det på jobbet påverkar privatlivet- och vice versa. Vi ser det som en självklarhet att ge det stöd och de verktyg som behövs. ? Ditt val av arbetsplats och arbetssätt är flexibelt och vi lägger stor vikt på självledarskap.?

Vi bryr oss om varandra och respekterar varandras olikheter på ATG. Och vi vill att våra kunder ska må bra och ha roligt när de spelar. Vi bryr oss också om sportens välmående, dvs. idrottarna och hästarna - och samhället runt omkring oss. Vi drivs inte av privata vinstintressen utan allt överskott går tillbaka till våra ägare, svensk trav- och galoppsport, något som både känns och gör gott.

Ansök nu

Systemutvecklare till Knowit Dataunit

Läs mer Maj 15
Om företaget
Knowit Dataunit AB är ett svenskt IT-konsultbolag med huvudkontor i Stockholm. De är specialiserade på att utveckla och leverera avancerade systemlösningar inom kommunikation, ledning och kontroll, främst för kunder inom totalförsvar, samhällssäkerhet och kritisk infrastruktur. Som en del av Knowit-koncernen, med över 4 000 medarbetare i Norden och Europa, kombinerar de teknisk spetskompetens med ett starkt fokus på hållbarhet och samhällsnytta. De arbetar nära sina kunder för att skapa skräddarsydda lösningar som möter deras specifika behov och utmaningar. 
Som en del i deras utveckling framåt söker vi nu två systemutvecklare som vill växa tillsammans med dem framåt. Vi på Asta Agency samarbetar med Knowit Dataunit i den här rekryteringsprocessen. Det är ett konsultuppdrag med god möjlighet till anställning hos dem. Du blir initialt anställd av Asta Agency och arbetar som konsult hos Knowit Dataunit.

Om tjänstenSom systemutvecklare blir du en del av ett engagerat team där du snabbt får ta plats i skarpa projekt. Du får en genomtänkt introduktion och blir tidigt involverad i utvecklingsarbetet, med stöd av mentor och kollegor. Här arbetar du både med nyutveckling och vidareutveckling av Knowit Dataunits produkter, där teknisk dokumentation också är en naturlig del av arbetet.
Tjänsten passar dig som vill kombinera praktisk utveckling med en förståelse för helheten, från kundens behov till färdig lösning. Du arbetar i månadsbaserade sprintar med dagliga standup-möten och tät samverkan inom teamet. Introduktionsprogrammet anpassas efter dina behov, men du kommer snabbt kunna bidra i arbetet, även om full självständighet i vissa systemdelar byggs upp över tid. Här finns ett team som alltid hjälper till och stöttar när frågor uppstår.
Ansvarsområden:
Vidareutveckling och nyutveckling av produkter
Felsökning och buggrättning i befintliga lösningar
Delta i kravanalys och dialog med tekniska skribenter
Bidra till och granska teknisk dokumentation och användarhandböcker
Testning och arbete med testfall
Deltagande i dagliga standup-möten, sprintplaneringar och retrospektiv
Arbeta i månadsbaserade sprintar


Kvalifikationer och egenskaperFör att trivas i rollen tror vi att du är en lagspelare med ett prestigelöst förhållningssätt. Du gillar att samarbeta, hjälper gärna till där det behövs och ser det som naturligt att bidra även utanför ditt specifika ansvarsområde. Hos Knowit Dataunit värdesätter de flexibilitet och att man tycker om att prova nya saker, oavsett om det handlar om teknik, arbetsuppgifter eller samarbeten med olika personer. Du har ett strukturerat arbetssätt och trivs med att arbeta metodiskt och noggrant. Kvalitet är viktigt för dig, inte minst eftersom projekten ofta kräver att lösningar som skapas håller över tid. Därför ser vi gärna att du har ett genomtänkt sätt att arbeta och trivs med att skapa hållbara lösningar från början.
Därtill söker vi dig som har:
Avslutad eftergymnasial utbildning inom IT, gärna som civilingenjör eller masterexamen
God kunskap i C++ och C#
Intresse för IT säkerhet
Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, tal och skrift 
Svenskt medborgarskap, i processen ingår även en säkerhetsprövning klass 3 

Meriterande: 
Kunskap/erfarenhet i Windows plattform och server 
Kunskap i powershell och python 
Kunskap och intresse för Machine Learning och AI 
Övrig information Start: Augusti 
Plats: Centrala Stockholm
Omfattning: Heltid
Lön: Enligt överenskommelse


Vi tillämpar löpande urval i denna process vilket innebär att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi rekommenderar dig därför att ansöka så snart som möjligt!
Har du frågor eller funderingar kring Asta Agencys rekryteringsprocess, tveka inte att höra av dig till ellen@astaagency.se.
Om Asta AgencyAsta Agency är ett rekryterings- och bemanningsföretag som hjälper företag att hitta rätt tjänstemän i hela Sverige med fokus på Stockholm, Göteborg och Malmö. Vi rekryterar och hyr ut specialister och generalister inom försäljning, marknad, HR, kundservice, ekonomi, administration, IT och tech. Med fokus på kvalitet, långsiktighet och smarta lösningar stöttar vi både företag och kandidater i nästa steg.
Läs mer om hur vi arbetar med rekrytering, bemanning och hyrrekrytering på astaagency.se.

Ansök nu

Andra jobb i Stockholm från Jobbakuten Väst AB

Nedan visas andra jobb i Stockholm från Jobbakuten Väst AB .

Moss: Konstruktör Hybridtjänst

Civilingenjör, konstruktion, maskin
Läs mer Apr 18
Är du en innovativ civilingenjör som söker nya utmaningar? Vi, är en global ledare inom brandsläckningssystem med huvudkontor i Moss, söker nu en skicklig civilingenjör till vår utvecklingsavdelning. Hos oss har du möjlighet att arbeta i en internationell miljö, med kunder och partners över hela världen. Vi är dedikerade till att leverera toppmoderna lösningar till den maritima marknaden, och vi behöver dig som är redo att bidra med din expertis och kreativitet.

Vem är du?

Minst 3-5 års erfarenhet av utveckling och design av pumpsystem eller relaterade mekaniska system.
En masterexamen i maskinteknik, strömningsmekanik eller en relaterad ingenjörsdisciplin.
Relevant erfarenhet inom pumpteknik eller strömningsdynamik kan vara meriterande.
Vi erbjuder

Lön 70 000 NOK/månad om du har allt vi söker
Bonus på företagets årsresultat
Pension: Den högsta nivån som gäller för privata statstjänstemän i Norge.
Vi kommer att investera i dig och se långsiktigt på din anställning.
Tekniska färdigheter

Design och utveckling: Erfarenhet av användning av 3D CAD-programvara för design av pumpsystem.
Analysera systemprestanda: Kunskap i att använda analysverktyg för att utvärdera och förbättra pumpsystemprestanda, inklusive Ansys CFX (Computational Fluid Dynamics).
Materialkunskap: Insikt i materialval för olika pumpkomponenter, med särskild tonvikt på korrosionsbeständighet och slitstyrka.
Testning och verifiering: Erfarenhet av testning av pumpar och pumpsystem, inklusive fullskaletestning av kompletta system med prestandamätning.
Projektledning: Förmåga att leda utvecklingsprojekt från idé till färdig produkt, inklusive samordning med tvärvetenskapliga team och externa leverantörer.
Erfarenhet av projektarbete: Dokumenterad erfarenhet av att arbeta med tvärvetenskapliga projekt och leverera resultat inom överenskomna tidsfrister och budget.
Personliga egenskaper

Problemlösning: Stark analytisk förmåga för att identifiera och lösa tekniska utmaningar relaterade till företagets produkter.
Kreativitet: Förmåga att tänka innovativt och utveckla nya lösningar för att förbättra systemeffektivitet och tillförlitlighet.
Kommunikation: Goda kommunikationsförmågor, både muntliga och skriftliga, för att kunna samarbeta effektivt med kollegor, kunder och leverantörer.
Detaljorienterad: En noggrann metod för design och testning för att säkerställa systemens höga kvalitet och tillförlitlighet.

Ansök nu

Stockholm: Direktris/Inköpsassistent

Inköpsassistent
Läs mer Jan 16
Vi direktrekryterar en Direktris/Inköpsassistent till Base of Trade. Vill du bli en viktig del av ett spännande bolag inom klädbranschen? Base of Trade är en arbetsplats med engagerade och stolta medarbetare. Här arbetar alla mot samma mål och tillsammans.

Vi är en leverantör av främst arbetskläder/skyddskläder, men även fritidskläder med produktion in Bangladesh och Kina. Vi levererar till både svenska och internationella kunder. Vi har vårt svenska kontor i Kista, där vi för närvarande består av ett team på 3 personer samt ett inköpskontor i Dhaka med 5 medarbetare. 

Arbetsuppgifter
Base of Trade arbetar internationellt med samarbetspartners i Asien och Sverige. Som direktris/inköpsassistent hos oss arbetar du brett, både självständigt och i samarbete med andra.

I dina arbetsuppgifter ingår:

Huvudsakligen direktrisuppgifter såsom avmätning, kontroll och godkännande av prover,mönsterkonstruktion, gradering samt kommunikation med inköpskontor, leverantörer och kunder.

Inköpsassistentsuppgifter såsom orderhantering och uppföljning, leveransbevakning, skeppningsbevakning/logistik, dokumenthantering,  fakturering och bankbetalningar och övrigt förekommande kontorssysslor

Du kommer att vara en viktig del av ett litet team och ha ett nära samarbete med kollegor, leverantörer och andra samarbetspartners. Att du vill hjälpa till med allt som behövs göras oavsett arbetsuppgift är en inställning som gör att du kommer att trivas på jobbet.

Kvalifikationer
Den vi söker har en för rollen relevant utbildning, t ex från Tillskärarakademin eller liknande samt något års arbetslivserfarenhet med dessa arbetsuppgifter inom klädesbranschen.

Du är noggrann och engagerad i ditt arbete. Då en stor del av arbetet innebär att vara kontaktperson mellan kund och leverantörer krävs även god social förmåga. Vi vill att du är trygg som person, van att arbeta självständigt och orädd i kommunikationen med olika typer av människor.

Kunskaper inom klädesdesign är ett stort plus.

Du har lätt för att hantera olika affärssystem och program och har du kunskap inom Fortnox, Pisa och Clo 3D är det meriterande.

Base of Trade arbetar internationellt och du behöver kunna uttrycka dig väl både muntligt och skriftligt på både svenska och engelska.

Sista ansökningsdag :
Urval och intervjuer kommer att ske löpande, ansök därför gärna så snart som möjligt.

Ansökan

Du är varmt välkommen att söka tjänsten via länken "Skicka ansökan".

Ansök nu

Försäkringssäljare med passion för båtliv

Account manager
Läs mer Okt 14
Pantaenius söker en säljare av båtförsäkringar mot den Finska markanden

Pantaenius är en ledande aktör internationellt inom Båtförsäkringar med fokus på att erbjuda skräddarsydda och pålitliga försäkringslösningar. Vi strävar efter att skydda och stödja våra kunders behov och är dedikerade till att erbjuda högklassig service.

Om tjänsten

Vi söker en driven och passionerad försäljare som specialiserar sig på båtförsäkringar. Din huvudsakliga uppgift kommer att vara att marknadsföra och sälja våra försäkringsprodukter för båtägare och partners på den Finska marknaden. 

Rollens ansvarsområden:

Proaktivt marknadsföra och sälja företagets båtförsäkringsprodukter till nya och befintliga kunder. (B2C och B2B)
Skapa och upprätthålla långsiktiga relationer med partners genom att förstå deras behov och erbjuda skräddarsydda försäkringslösningar åt deras kunder.
Delta i marknadsaktiviteter, mässor och evenemang för att öka medvetenheten om företagets försäkringsprodukter inom båtsektorn.
Förstå marknadstrender och konkurrentaktiviteter för att anpassa försäljningsstrategier.
Om dig

Vi söker dig som har en stark försäljningsbakgrund och som har en passion för båtar och vattensport. 

Kvalifikationer:

Språkkrav:  Finska,  Svenska och Engelska i tal och text.
Tidigare erfarenhet av försäljning, företrädesvis inom försäkringsbranschen eller inom båtindustrin.
Stark förståelse för olika typer av båtförsäkringsprodukter och kunskap om båtar och deras användning.
Utmärkta kommunikationsfärdigheter och förmåga att bygga förtroendefulla relationer.
Förmåga att arbeta självständigt och målinriktat med en bevisad förmåga att uppnå försäljningsmål.
Vad Pantaenius erbjuder dig:

Attraktiv lönesättning och förmånsparket .
Tillgång till utbildning och utvecklingsmöjligheter inom försäkringsbranschen.
Flexibelt arbetsschema och distansarbete.
En stimulerande arbetsmiljö med möjlighet att växa inom företaget.
Ansökan

Du är välkommen att söka tjänsten via länken "Skicka ansökan".

För frågor är du välkommen att kontakta Andreas Jansson på Headscout, andreas@headscout.se 

Vi ser framemot din ansökan!

Ansök nu

Stockholm: Plattsättare sökes

Plattsättare
Läs mer Sep 11
Vi direktrekryterar Plattsättare till vår kund 

(Swedish is not a requirement for this job. Feel free to translate from your preferred language and send in your application in either Swedish or English). 

Företaget:

Stockholm baserat företag och arbetar med främst nyproduktion och kontorsanpassningar.            

Tjänsten:

Just nu söker vi flera duktiga plattsättare till projekt i Stockholm med start omgående.

Vi erbjuder konkurrenskraftiga löner och tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning. Vi är kollektivavtalsanslutna till Byggavtalet.

Om dig:

Du har yrkesbesvis och BKR-behörighet eller erfarenhet inom plattsättning, tätskikt och andra relevanta arbetsuppgifter, helst i Sverige, samt goda referenser från tidigare anställningar. Erfarenhet från träarbete/snickeri är

meriterande.

Du talar flytande svenska eller engelska. Andra språk kan vara meriterande.

Du får gärna vara öppen att arbeta på olika orter, men det är inget krav. B-körkort är meriterande.

Du är självgående, noggrann, ordningsam och punktlig och trivs både med självständigt arbete och i grupp.

Du är en positiv lagspelare med lojalitet mot bolaget och visar respekt och hjälpsamhet mot kunder och kollegor samt har en blick för kvalitet och en vilja att hela tiden utvecklas och bli bättre i ditt arbete.

Har du kollegor som du vill rekommendera så tipsa dem gärna då vi har fler vakanser.

Ansökan

Du är välkommen att söka tjänsten via länken "Skicka ansökan".

Välkommen med din ansökan redan idag!

Ansök nu

Försäkringssäljare med passion för båtliv

Account manager
Läs mer Sep 29
Pantaenius söker en säljare av båtförsäkringar mot den Finska markanden

Pantaenius är en ledande aktör internationellt inom Båtförsäkringar med fokus på att erbjuda skräddarsydda och pålitliga försäkringslösningar. Vi strävar efter att skydda och stödja våra kunders behov och är dedikerade till att erbjuda högklassig service.

Om tjänsten

Vi söker en driven och passionerad försäljare som specialiserar sig på båtförsäkringar. Din huvudsakliga uppgift kommer att vara att marknadsföra och sälja våra försäkringsprodukter för båtägare och partners på den Finska marknaden. 

Rollens ansvarsområden:

Proaktivt marknadsföra och sälja företagets båtförsäkringsprodukter till nya och befintliga kunder. (B2C och B2B)
Skapa och upprätthålla långsiktiga relationer med partners genom att förstå deras behov och erbjuda skräddarsydda försäkringslösningar åt deras kunder.
Delta i marknadsaktiviteter, mässor och evenemang för att öka medvetenheten om företagets försäkringsprodukter inom båtsektorn.
Förstå marknadstrender och konkurrentaktiviteter för att anpassa försäljningsstrategier.
Om dig

Vi söker dig som har en stark försäljningsbakgrund och som har en passion för båtar och vattensport. 

Kvalifikationer:

Språkkrav:  Finska,  Svenska och Engelska i tal och text.
Tidigare erfarenhet av försäljning, företrädesvis inom försäkringsbranschen eller inom båtindustrin.
Stark förståelse för olika typer av båtförsäkringsprodukter och kunskap om båtar och deras användning.
Utmärkta kommunikationsfärdigheter och förmåga att bygga förtroendefulla relationer.
Förmåga att arbeta självständigt och målinriktat med en bevisad förmåga att uppnå försäljningsmål.
Vad Pantaenius erbjuder dig:

Attraktiv lönesättning och förmånsparket .
Tillgång till utbildning och utvecklingsmöjligheter inom försäkringsbranschen.
Flexibelt arbetsschema och distansarbete.
En stimulerande arbetsmiljö med möjlighet att växa inom företaget.
Ansökan

Du är välkommen att söka tjänsten via länken "Skicka ansökan".

För frågor är du välkommen att kontakta Andreas Jansson på Headscout, andreas@headscout.se 

Vi ser framemot din ansökan!

Ansök nu