Stockholm: Jobba som säljare på kontor - Stockholm

Hitta ansökningsinfo om jobbet Jobba som säljare på kontor - Stockholm i Stockholm. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Stockholm inom den kategorin.

Publicerad: 2024-08-01 // Varaktighet: Heltid

Meet a Student är en jobbplattform för juniora talanger.
För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:
Är du grym på problemlösning och orädd för utmaningar? Se nedan och skicka in din ansökan till oss! 

Nu söker vi fler personer som vill bli en del av vårt team.
Tillsammans med dina nya kollegor kommer du sitta på ett superfräscht kontor med en otrolig utsikt i Alvik, Stockholm.

Arbetet går ut på att du dagligen kontaktar nya kunder över telefon och säljer de produkter eller tjänster som våra leverantörer erbjuder. Vi arbetar med både privatkunder och företagskunder, det för dig innebär att det finns väldigt bra utvecklingsmöjligheter.
För att kunna prestera så bra som möjligt och för att bli expert inom just Allente så får du direkt vid start både produkt och säljutbildning.

Har du tidigare erfarenhet så är det meriterande men absolut inget krav.

Hos oss får du:

Generösa provisioner - du påverkar din egna lön

Möjligheter till att utvecklas samt lära dig allt du behöver inom sälj

Belöningar utefter prestation

Familjärkänsla på kontoret

Start omgående

Gemensam frukost varje måndag tillsammans med teamet


Vi söker dig som är målmedveten samt är en riktig optimist och glädjespridare. Du strävar alltid efter mer och ger inte upp när du stöter på lite motgång.

Krav:

Du pratar flytande svenska

Kan arbeta heltid (mån-fre, mån-tors 9-18, fredagar 9-17)


Om oss:

På Movére jobbar vi med försäljning där vi alltid ser till att leverera gentemot våra leverantörer. Vi bibehåller vår familjära känsla i vårt team genom att alltid se till att alla är så delaktiga som möjligt, det är för oss något som alltid får oss att växa som företag. Vår vision kommer alltid vara tydlig - vara den bästa arbetsplatsen där alla utvecklas ständigt.

Vill du bli en del av teamet? skicka in din ansökan till oss idag så kontaktar vi dig inom kort!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Stockholm som Innesäljare

Nedan visas andra jobb i Stockholm som Innesäljare.

Säljjobb för studenter

Läs mer Jun 13
Nytt
Letar du efter ett extrajobb som passar vid sidan av studierna och vill utvecklas inom försäljning? Är du serviceinriktad, självgående och gillar att bygga relationer? Hos oss får du chansen att växa tillsammans med ett engagerat team, samtidigt som du får värdefull erfarenhet inom sälj och kundkontakt!
Som säljare hos vår kund arbetar du med försäljning där du genomför säljsamtal samt bokar dina egna kundmöten. Du har en aktiv och viktig roll där du bidrar till att skapa fina kundupplevelser, samtidigt som du utvecklar din kommunikativa förmåga och får insikt i säljprocesser.
Arbetsuppgifter – Säljarbete, kundkontakt och administration för studenter Kontakta nya och befintliga kunder via telefon, mejl och digitala möten
Presentera erbjudanden, boka möten och följa upp pågående kontakter
Stötta säljteamet med administration, uppdatering av kundregister samt hantering av inkommande förfrågningar
Bidra till teamets gemensamma mål och ge service i toppklass
Samarbeta med andra avdelningar för ett effektivt arbetsflöde
Vad vi erbjuder – Flexibelt säljjobb för studenter med utvecklingsmöjligheter Extrajobb på deltid- 75 % 
Trygg anställning som konsult hos Andara Group
Stöttande kollegor, regelbundna teamträffar och nära kontakt med konsultchef
Löpande utbildning och coachning inom försäljning och kundkommunikation
Arbete i moderna lokaler, centralt eller hybrid vid behov
Vem söker vi? – Drivna och kommunikativa studentmedarbetare inom sälj Du är student på universitet, högskola eller yrkeshögskola
Har ett intresse för försäljning, service och kundkontakt
Trivs med att arbeta målinriktat och motiveras av utmaningar
Är strukturerad, positiv och prestigelös i din arbetsstil
God kommunikationsförmåga på svenska och engelska, både i tal och skrift
Erfarenhet av sälj, kundservice eller telefonvana är meriterande men inget krav
Anställningsvillkor – Extrajobb inom sälj för studenter i Stockholm/Solna Omfattning: Ca 75 %
Start: Enligt överenskommelse
Placeringsort: Stockholm city
Anställning: Konsult via Andara Group

Andara Group hanterar hela rekryteringsprocessen. Vid frågor om tjänsten, kontakta vår konsultchef på ellinore.pereira@andaragroup.se.
Välkommen med din ansökan – vi ser fram emot att få arbeta med dig som extrajobbare inom säljteamet!

Ansök nu

Säljjobb för studenter

Läs mer Jun 11
Letar du efter ett extrajobb som passar vid sidan av studierna och vill utvecklas inom försäljning? Är du serviceinriktad, självgående och gillar att bygga relationer? Hos oss får du chansen att växa tillsammans med ett engagerat team, samtidigt som du får värdefull erfarenhet inom sälj och kundkontakt!
Som säljare hos vår kund arbetar du med försäljning där du genomför säljsamtal samt bokar dina egna kundmöten. Du har en aktiv och viktig roll där du bidrar till att skapa fina kundupplevelser, samtidigt som du utvecklar din kommunikativa förmåga och får insikt i säljprocesser.
Arbetsuppgifter – Säljarbete, kundkontakt och administration för studenter Kontakta nya och befintliga kunder via telefon, mejl och digitala möten
Presentera erbjudanden, boka möten och följa upp pågående kontakter
Stötta säljteamet med administration, uppdatering av kundregister samt hantering av inkommande förfrågningar
Bidra till teamets gemensamma mål och ge service i toppklass
Samarbeta med andra avdelningar för ett effektivt arbetsflöde
Vad vi erbjuder – Flexibelt säljjobb för studenter med utvecklingsmöjligheter Extrajobb på deltid- 75 % 
Trygg anställning som konsult hos Andara Group
Stöttande kollegor, regelbundna teamträffar och nära kontakt med konsultchef
Löpande utbildning och coachning inom försäljning och kundkommunikation
Arbete i moderna lokaler, centralt eller hybrid vid behov
Vem söker vi? – Drivna och kommunikativa studentmedarbetare inom sälj Du är student på universitet, högskola eller yrkeshögskola
Har ett intresse för försäljning, service och kundkontakt
Trivs med att arbeta målinriktat och motiveras av utmaningar
Är strukturerad, positiv och prestigelös i din arbetsstil
God kommunikationsförmåga på svenska och engelska, både i tal och skrift
Erfarenhet av sälj, kundservice eller telefonvana är meriterande men inget krav
Anställningsvillkor – Extrajobb inom sälj för studenter i Stockholm/Solna Omfattning: Ca 75 %
Start: Enligt överenskommelse
Placeringsort: Stockholm city
Anställning: Konsult via Andara Group

Andara Group hanterar hela rekryteringsprocessen. Vid frågor om tjänsten, kontakta vår konsultchef på ellinore.pereira@andaragroup.se.
Välkommen med din ansökan – vi ser fram emot att få arbeta med dig som extrajobbare inom säljteamet!

Ansök nu

Starta din karriär som innesäljare

Läs mer Jun 11
Nyfiken på försäljning? Vi söker innesäljare till välkända varumärken – varma leads och coachning ingår!

Vill du komma igång med din karriär – och samtidigt tjäna pengar, få coachning och ha kul på jobbet? Då har vi något för dig!
Bigacom växer och söker nu flera juniora innesäljare till vårt kontor i Stockholm. Vi jobbar med några av Sveriges mest kända företag inom energi, telekom och tjänster – och du får sälja smarta lösningar till privatpersoner via telefon. I vissa projekt ringer du nya kunder, i andra kontaktar du varma leads som redan visat intresse.
Du behöver ingen tidigare erfarenhet av försäljning – vi lär dig allt du behöver på plats. Det viktiga är att du är positiv, målmedveten och gillar att prata med människor.
Vad du kommer göra:
Ringa privatpersoner och presentera produkter och tjänster
Ha enkla, trevliga samtal – du får ett färdigt manus att jobba med
Anpassa erbjudanden efter kundens behov
Få coachning och stöd från erfarna kollegor och ledare


Vi söker dig som:

Är social, nyfiken och gillar att prata i telefon
Trivs med att jobba mot mål (och gillar att fira framgångar!)
Pratar flytande svenska
Vill testa på eller utvecklas inom försäljning

Tidigare säljerfarenhet? Bra! Men inget krav
Vad vi erbjuder:
Fast grundlön på 17 000 kr + provision – mållön ca 35 000 kr/månad
Coachning, utbildning och stöttning varje dag
Möjlighet att efter 6 månader jobba från vårt kontor i Spanien!
Ett positivt team som lyfter varandra och firar varje sälj
Friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och 25 dagars semester
Centralt kontor vid Stadshagen, 1 min från tunnelbanan

Arbetstider: mån–tors 8.30–17.00, fre 8.30–16.00
Om Bigacom:Vi är en växande aktör inom försäljning, kundservice och bemanning – med kontor i Stockholm och Marbella. Vi tror på enkelhet, energi och att alla kan lyckas med rätt stöd.
Sök nu!I denna rekrytering samarbetar vi med DocuPartner. Har du frågor? Kontakta rekryterare Linda Ström: linda.strom@docupartner.se 070-825 08 10

Urval sker löpande – välkommen med din ansökan!

Ansök nu

3nine söker en teknisk innesäljare, med placering i Nacka Strand

Läs mer Jun 9
3nine AB är en ledande aktör inom renluftslösningar för metallindustrin. Med banbrytande teknik och innovativa produkter strävar 3nine efter att förbättra arbetsmiljön hos sina kunder genom att eliminera oljedimma och andra luftburna föroreningar. Vi söker nu en driven Inside Sales till vårt team!
Om Rollen:
Du kommer att spela en central roll i vår verksamhet genom att hantera både försäljnings- och supportuppgifter. Du kommer att arbeta nära våra kunder och hjälpa till att bygga långsiktiga relationer samtidigt som du säkerställer att deras behov blir tillgodosedda på bästa sätt. Arbetsuppgifterna är bland annat att:
Stötta säljteamet genom att förbereda och följa upp försäljningsoffertar men även genomföra egna säljsamtal och merförsäljning
Underhålla och uppdatera information i CRM- och ERP-system
Hantera kundorder, fakturering och inköpsordrar
Ge teknisk support på till våra inhemska och globala kunder
Assistera i planering och samordning av säljaktiviteter och marknadsevent över hela Europa

Vem är du?
Vi letar efter en person som trivs i en dynamisk miljö där saker snabbt kan ändras och som är bekväm med att kavla upp ärmarna och göra det som krävs. På 3nine finns inte alltid satta rutiner för allt, så det är viktigt att du är självgående, initiativrik och nyfiken och har en naturlig förmåga och drivkraft att hitta lösningar på problem. För att lyckas tror vi att också att:
Du har några års erfarenhet som innesäljare mot B2B
Du är affärsinriktad och har ett tekniskt intresse, det är meriterande om du har erfarenhet av försäljning mot industriföretag
Du talar och skriver flytande svenska och engelska, kunskaper i tyska är meriterande
Du har en stark kommunikativ förmåga och är en proaktiv, strukturerad och noggrann lagspelare som trivs i en mångkulturell miljö med många olika arbetsuppgifter

Vi erbjuder:
Konkurrenskraftig lön och förmåner
En möjlighet att arbeta i ett mindre, sammansvetsat bolag där din insats verkligen gör skillnad
Möjligheten att växa med företaget och utveckla dina färdigheter inom både försäljning och support

I denna rekrytering samarbetar 3nine AB med Rubino Rekrytering. Har du frågor kring tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Hanne Rubino, +46 739 015 911 eller hanne@rubino.se.
Är du redo att göra skillnad? Ansök nu och bli en del av 3nines tillväxtresa!
3nine är ett svenskt företag som arbetar med oljedimseparationsprodukter och tjänster som är utformade för att eliminera oljedimma och ge ren luft inom metallindustrin. Grundat i Stockholm, Sverige, år 2002 har 3nine en lång historia av att utveckla sofistikerade teknologiska lösningar för bearbetning och eliminering av oljedimma. Idag har vi vårt huvudkontor i Nacka Strand, Stockholm, med ett globalt team på 35 engagerade medarbetare som delar visionen om att tillhandahålla renluftslösningar för att förbättra industriell inomhusluft. Vi anser att tillgång till ren luft är en absolut rättighet, och det är vår gemensamma uppgift att säkerställa att alla anställda får denna rättighet i sin individuella arbetsmiljö. Med en årlig omsättning på cirka 130 MSEK är våra primära marknader i Europa och Nordamerika, samt ett nätverk av globala återförsäljare och servicepartners som stödjer våra produkter och kunder i över 50 globala marknader. Läs mer på www.3nine.se.
Huvudägarna Alder är en nordisk investeringsfond med målet att skapa bästa möjliga förutsättningar för långsiktig utveckling av hållbara teknikföretag. Med en mix av industriell och finansiell expertis och med intresset för entreprenörskap som drivkraft, skapar Alder lönsam tillväxt tillsammans med sina bolag. Läs mer på www.alder.se

Ansök nu

Säljare till Lex Navigate i Stockholm

Läs mer Jun 4
Vill du ta steget in i en spännande säljkarriär? Vi söker dig som är driven, social och vill arbeta som säljare på nystartade Lex Navigate i Stockholm. 
Lex Navigate är ett nystartat företag med kontor i centrala Stockholm. Hos vår kund får du möjlighet att påverka och forma företagets utveckling samtidigt som du får värdefull erfarenhet av försäljning och företagsutveckling. 
Arbetsuppgifter – sälj, kundkontakt och affärsutveckling  Kontakt med nya kunder genom telefon, mejl och personliga möten
Boka och genomföra kundmöten
Presentera tjänsten på ett professionellt och engagerande sätt
Assistera vid offert- och orderhantering
Bidra till att utveckla och förbättra försäljningsprocesser


Vem söker vi? En engagerad, kommunikativ och resultatinriktad säljare som Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska
Har ett stort intresse för försäljning och vill utvecklas i rollen som säljare
Är van vid dator och har ett strukturerat arbetssätt
Kommunicerar enkelt och trivs med många kontaktytor

Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av kundkontakt, försäljning eller motsvarande, men det viktigaste för oss är din attityd och vilja att utvecklas!

Mer om tjänsten
Tjänsten är på 75 % med möjlighet till utökning på sikt
Vår kund Lex Navigate sitter i moderna och lättillgängliga lokaler i centrala Stockholm
Introduktion och löpande coachning för att du ska lyckas i rollen
Konkurrenskraftig timlön och möjlighet till provision
Start: omgående
Tjänsten är ett ”konsultuppdrag” och du kommer att bli anställd hos oss på Andara de första 6 månaderna och därefter övergår anställningen till vår kund om båda parter så önskar.

Andara Group ansvarar för hela rekryteringsprocessen. Vid frågor, vänligen kontakta vår Konsultchef på ellinore.pereira@andaragroup.se. Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Andra jobb i Stockholm från Meet a Group international AB

Nedan visas andra jobb i Stockholm från Meet a Group international AB .

Lagermedarbetare - Stockholm - Deltid

Lagerarbetare
Läs mer Apr 16
Enkla jobb är en jobbplattform för jobb som inte kräver någon akademisk utbildning.



För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:


Vi söker nu dig som är strukturerad och pålitlig för rollen som lagerarbetare på deltid till vår kunds lager i centrala Stockholm. Du kommer att tillhöra ett glatt och ansvarsfullt team som på daglig basis ser till att logistiken på lagret flyter på så smidigt som möjligt.

Om rollen

Som Lagermedarbetare kommer du att arbeta med hanteringen av ordrar och varor på vår kunds lager i centrala Stockholm. Du ansvarar för att varorna organiserars och packas på ett effektivt sätt samt att lagerlokalen hålls städad och organiserad. Rollen är på deltid och du kommer arbeta tillsammans med övriga lagermedlemmar för att säkerställa att de dagliga målen och leveranserna uppnås.

Arbetsuppgifter


Plocka och packa ordrar

Mottagning och kontroll av inkommande leveranser och returer

Sortera och städa lagerutrymmet

Använda lagerhanteringssystem för att registrera och spåra varor och leveranser.



Kvalifikationer


Tidigare erfarenhet av lagerarbete är meriterande

Stresstålig, nogrann och förmåga att arbeta i ett högt tempo och hantera flera uppgifter samtidigt

God fysisk då tunga lyft ibland kan förekomma

Grundläggande IT-kunskaper

God kommunikationsförmåga i tal och skrift på svenska



Om tjänsten


Arbetsplats: Stockholm

Omfattning: Deltid, med varierande arbetstider

Startdatum: Så fort som möjligt (med hänsyn till eventuell uppsägningstid)



Låter detta som rollen för dig? Skicka in din ansökan redan idag då vi rekryterar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Om oss

Meet a Group Rekrytering är ett ungt och hungrigt rekryteringsföretag vart vi fokuserar på individen och att matcha rätt person med rätt företag och roll.

Rollen är en direktrekrytering vart all kontakt hanteras av Meet a Group Rekrytering, du kommer att anställas direkt hos vår kund.

Ansök nu

Lagermedarbetare - Stockholm - Deltid

Lagerarbetare
Läs mer Mar 31
Enkla jobb är en jobbplattform för jobb som inte kräver någon akademisk utbildning.



För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:


Vi söker nu dig som är strukturerad och pålitlig för rollen som lagerarbetare på deltid till vår kunds lager i centrala Stockholm. Du kommer att tillhöra ett glatt och ansvarsfullt team som på daglig basis ser till att logistiken på lagret flyter på så smidigt som möjligt.

Om rollen

Som Lagermedarbetare kommer du att arbeta med hanteringen av ordrar och varor på vår kunds lager i centrala Stockholm. Du ansvarar för att varorna organiserars och packas på ett effektivt sätt samt att lagerlokalen hålls städad och organiserad. Rollen är på deltid och du kommer arbeta tillsammans med övriga lagermedlemmar för att säkerställa att de dagliga målen och leveranserna uppnås.

Arbetsuppgifter


Plocka och packa ordrar

Mottagning och kontroll av inkommande leveranser och returer

Sortera och städa lagerutrymmet

Använda lagerhanteringssystem för att registrera och spåra varor och leveranser.



Kvalifikationer


Tidigare erfarenhet av lagerarbete är meriterande

Stresstålig, nogrann och förmåga att arbeta i ett högt tempo och hantera flera uppgifter samtidigt

God fysisk då tunga lyft ibland kan förekomma

Grundläggande IT-kunskaper

God kommunikationsförmåga i tal och skrift på svenska



Om tjänsten


Arbetsplats: Stockholm

Omfattning: Deltid, med varierande arbetstider

Startdatum: Så fort som möjligt (med hänsyn till eventuell uppsägningstid)



Låter detta som rollen för dig? Skicka in din ansökan redan idag då vi rekryterar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Om oss

Meet a Group Rekrytering är ett ungt och hungrigt rekryteringsföretag vart vi fokuserar på individen och att matcha rätt person med rätt företag och roll.

Rollen är en direktrekrytering vart all kontakt hanteras av Meet a Group Rekrytering, du kommer att anställas direkt hos vår kund.

Ansök nu

AI Development & Infrastructure Lead

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Mar 24
Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater.



För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:



Use your skills to power the great shift. 

Join OX2 and the renewables industry and use your skills to drive a data-driven future. At OX2, we’re on a mission to harness innovative technologies that fuel AI advancements and empower digital transformation. Our dynamic, cross-functional environment encourages both strategic vision and hands-on execution, enabling you to make a lasting impact on our data-driven innovation journey.



About the role

As OX2 expands its global footprint and accelerates its digital transformation, the IT team is now seeking a leader who handles both strategic planning and tactical execution. This role sits at the intersection of advanced AI development, robust IT infrastructure, and cutting-edge data engineering.

You will be expected to roll up your sleeves and get hands-on with technical challenges, while also shaping long-term strategies for innovation and growth. Collaborating closely with data scientists, software developers, IT experts, and business stakeholders, you will ensure our systems remain agile, secure, and optimized for AI-powered applications.
 

Your main responsibilities

The role is broad and offers many opportunities but can be structured into five main areas of responsibility.

 
Strategic Planning & Leadership
• Develop and implement a strategic plan for AI development and supporting infrastructure aligned with our business goals.
• Lead cross-functional projects, managing timelines, resources, and stakeholder expectations using Agile or Waterfall methodologies.

Tactical Execution & Hands-On Development
• Collaborate directly with data scientists and developers to design, develop, and optimize scalable AI solutions and data pipelines across hybrid environments including cloud (Azure, AWS, GCP) and on-premises systems.
• Act as a technical lead, actively engaging in hands-on problem solving and system optimization.

Infrastructure & Automation
• Oversee the design, implementation, and continuous improvement of IT infrastructure to ensure high performance, security, and cost efficiency.
• Enhance Infrastructure as Code (IaC) practices using tools like Terraform and automate processes with Python, PowerShell, or similar scripting languages.

Security & Compliance
• Implement and enforce best practices for network and data security, ensuring compliance with industry standards (ISO 27001, NIST) across both AI-driven and traditional IT systems.
• Manage identity and access solutions across cloud and on-premises environments.

Innovation & Continuous Improvement
• Drive continuous process innovation by integrating emerging technologies and methodologies that enhance our AI capabilities and infrastructure resilience.
• Foster a culture of continuous learning and improvement within the team.


We are looking for someone who

• Demonstrates the ability to think long-term while also being willing and capable to dive deep into technical details.
• Possesses strong hands-on experience with cloud platforms (Microsoft Azure, AWS, GCP) and hybrid infrastructures, as well as proficiency with AI/ML development frameworks and data engineering practices.
• Is proficient in programming and scripting (Python, PowerShell) with a solid understanding of DevOps principles and Infrastructure as Code tools.
• Brings proven project management experience with the ability to lead cross-functional teams and deliver projects from inception to completion.
• Is passionate about leveraging data and AI to drive innovation, staying current with emerging technologies, and continuously improving processes.
Qualifications

• Holds a Bachelor’s or Master’s degree in Computer Science, Artificial Intelligence, Data Engineering, IT, or a related field (or equivalent work experience).
• Relevant certifications in cloud computing or AI (e.g., AWS Certified Solutions Architect, Microsoft Certified: Azure AI Engineer) are a strong advantage.
• Exhibits excellent verbal and written communication skills in English; fluency in additional languages is a plus.
Why Join OX2


Be part of a market-leading renewable energy company with ambitious growth plans.

Work in a dynamic, international environment with exposure to senior decision-makers.

Competitive compensation package and professional development opportunities.

Make a direct impact on accelerating the energy transition.



The Recruitment Process

Last time to apply is 2025-04-07 but applications will be reviewed continuously so do not hesitate to send in your application as soon as possible.

If you have questions about the positions feel free to reach out to the IT architecture and Cyber security Manager Carl-Henrik Niper, ch@ox2.com.
About OX2

OX2 is a fully integrated provider of renewable energy solutions at scale. We are an international multi-technology company bringing together the brightest minds and most ambitious team players to address the defining challenge of our time: the shift from fossil fuels to clean energy, the greater shift to a sustainable society and economy. We accelerate the access to renewable energy. The company is headquartered in Stockholm, Sweden.

For more information visit: www.ox2.com

Ansök nu

AI Development & Infrastructure Lead

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Apr 9
Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater.



För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:



Use your skills to power the great shift. 

Join OX2 and the renewables industry and use your skills to drive a data-driven future. At OX2, we’re on a mission to harness innovative technologies that fuel AI advancements and empower digital transformation. Our dynamic, cross-functional environment encourages both strategic vision and hands-on execution, enabling you to make a lasting impact on our data-driven innovation journey.



About the role

As OX2 expands its global footprint and accelerates its digital transformation, the IT team is now seeking a leader who handles both strategic planning and tactical execution. This role sits at the intersection of advanced AI development, robust IT infrastructure, and cutting-edge data engineering.

You will be expected to roll up your sleeves and get hands-on with technical challenges, while also shaping long-term strategies for innovation and growth. Collaborating closely with data scientists, software developers, IT experts, and business stakeholders, you will ensure our systems remain agile, secure, and optimized for AI-powered applications.
 

Your main responsibilities

The role is broad and offers many opportunities but can be structured into five main areas of responsibility.

 
Strategic Planning & Leadership
• Develop and implement a strategic plan for AI development and supporting infrastructure aligned with our business goals.
• Lead cross-functional projects, managing timelines, resources, and stakeholder expectations using Agile or Waterfall methodologies.

Tactical Execution & Hands-On Development
• Collaborate directly with data scientists and developers to design, develop, and optimize scalable AI solutions and data pipelines across hybrid environments including cloud (Azure, AWS, GCP) and on-premises systems.
• Act as a technical lead, actively engaging in hands-on problem solving and system optimization.

Infrastructure & Automation
• Oversee the design, implementation, and continuous improvement of IT infrastructure to ensure high performance, security, and cost efficiency.
• Enhance Infrastructure as Code (IaC) practices using tools like Terraform and automate processes with Python, PowerShell, or similar scripting languages.

Security & Compliance
• Implement and enforce best practices for network and data security, ensuring compliance with industry standards (ISO 27001, NIST) across both AI-driven and traditional IT systems.
• Manage identity and access solutions across cloud and on-premises environments.

Innovation & Continuous Improvement
• Drive continuous process innovation by integrating emerging technologies and methodologies that enhance our AI capabilities and infrastructure resilience.
• Foster a culture of continuous learning and improvement within the team.


We are looking for someone who

• Demonstrates the ability to think long-term while also being willing and capable to dive deep into technical details.
• Possesses strong hands-on experience with cloud platforms (Microsoft Azure, AWS, GCP) and hybrid infrastructures, as well as proficiency with AI/ML development frameworks and data engineering practices.
• Is proficient in programming and scripting (Python, PowerShell) with a solid understanding of DevOps principles and Infrastructure as Code tools.
• Brings proven project management experience with the ability to lead cross-functional teams and deliver projects from inception to completion.
• Is passionate about leveraging data and AI to drive innovation, staying current with emerging technologies, and continuously improving processes.
Qualifications

• Holds a Bachelor’s or Master’s degree in Computer Science, Artificial Intelligence, Data Engineering, IT, or a related field (or equivalent work experience).
• Relevant certifications in cloud computing or AI (e.g., AWS Certified Solutions Architect, Microsoft Certified: Azure AI Engineer) are a strong advantage.
• Exhibits excellent verbal and written communication skills in English; fluency in additional languages is a plus.
Why Join OX2


Be part of a market-leading renewable energy company with ambitious growth plans.

Work in a dynamic, international environment with exposure to senior decision-makers.

Competitive compensation package and professional development opportunities.

Make a direct impact on accelerating the energy transition.



The Recruitment Process

Last time to apply is 2025-04-07 but applications will be reviewed continuously so do not hesitate to send in your application as soon as possible.

If you have questions about the positions feel free to reach out to the IT architecture and Cyber security Manager Carl-Henrik Niper, ch@ox2.com.
About OX2

OX2 is a fully integrated provider of renewable energy solutions at scale. We are an international multi-technology company bringing together the brightest minds and most ambitious team players to address the defining challenge of our time: the shift from fossil fuels to clean energy, the greater shift to a sustainable society and economy. We accelerate the access to renewable energy. The company is headquartered in Stockholm, Sweden.

For more information visit: www.ox2.com

Ansök nu

Service Delivery Manager

Projektledare, IT
Läs mer Mar 25
Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater.



För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:


Service Delivery Manager till Cparta Cyber Defense

Cparta Cyber Defense är ett ledande företag inom kommersiellt cyberförsvar, specialiserat på att skydda svensk kritisk infrastruktur och kritisk industri. Vi erbjuder toppmoderna lösningar för att möta dagens och morgondagens cyberhot. Vår kultur bygger på passion, innovation och ett starkt teamfokus.

Vi expanderar snabbt och letar efter dig som vill vara med och forma framtidens cybersäkerhetslösningar.

Vill du spela en nyckelroll i leveransen av högkvalitativa cybersäkerhetstjänster till våra globala företagskunder? Då är detta rollen för dig!
Om rollen

Som Service Delivery Manager är du länken mellan tjänsterna Cparta levererar och våra kunder. Du säkerställer att våra tjänster levereras med högsta kvalitet. Kundnöjdhet är i fokus, och du ansvarar för att bygga starka relationer med seniora intressenter, inklusive ledningsnivå (upp till C-nivå). Du är en nyckelspelare i att driva framgång för både våra kunder och Cparta.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:


Fungera som länken mellan Cparta, de tjänster vi levererar och våra kunder.

Skapa och upprätthålla förtroende med seniora kundintressenter genom att förstå deras behov och representera Cparta professionellt.

Leda kundmöten för att diskutera leveransstatus, prestation, utmaningar och förbättringsmöjligheter.

Hantera och lösa eskaleringar på ett effektivt sätt.

Säkerställa att tjänsterna uppfyller avtalade SLA:er och KPI:er.

Samarbeta med leveransorganisationen för att optimera processer och identifiera förbättringsmöjligheter.

Arbeta tillsammans med Sales/Account Managers för att upptäcka merförsäljningsmöjligheter och stärka kundrelationer.

Koordinera mellan olika team inom Cparta för att leverera en samordnad och högkvalitativ kundupplevelse.


Din profil

Vi söker dig som har gedigen erfarenhet av att leverera cybersäkerhetstjänster mot globala företag och som har erfarenhet av att arbeta med seniora intressenter. Du är bekväm med att kommunicera på både svenska och engelska i tal och skrift. Du har förmåga att bygga starka relationer och skapa värde för våra kunder genom din expertis och professionalism.

Vi ser gärna att du har:

God förståelse för cybersäkerhetstjänster, såsom Threat Intelligence, Incident Response och Red Teaming.

Dokumenterad erfarenhet av tjänsteleverans inom ovanstående områden.

Minst fem eller fler års erfarenhet av liknande roller och är självgående i kunddialog.


Varför Cparta?

Vårt moderna kontor i hjärtat av Stockholm erbjuder en inspirerande arbetsmiljö tillsammans med fantastiska kollegor i en platt organisation. Vi främjar en kultur av nyfikenhet och innovation där varje medarbetares bidrag värderas högt. Vi erbjuder dessutom ett förmånspaket i toppklass samtidigt som du får vara med och försvara Sveriges integritet!

Krav

För att arbeta hos oss måste du vara svensk medborgare, ostraffad och genomgå en bakgrundskontroll.
Ansökan

Har du frågor om tjänsten? Kontakta Benjamin Karlsson på Bka@cparta.se. Vi rekryterar löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt och bli en del av vårt växande team.

Ansök nu

Founding Account Executive

Account manager
Läs mer Apr 10
Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater.



För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:

???? “I frequently hear the word ‘love’ when people talk about Steep, which I’m not used to hearing when someone talks about a BI product”

- Magnus Dahlbäck, Head of Data @ Voi

About the role

We are building the modern BI platform for digital native companies. Some of the most forward-thinking companies, like Voi, Bounce.com, rely on Steep to empower all employees to explore, analyse and create reports together. The first BI platform built for all users, Steep is powered by a metrics-first approach and is designed for how modern companies want to work.

Our ambition is to become the future leader of the BI category and for our next chapter we are building a sales organisation to reach customers globally. Which is where you come in.

We are looking for a Founding Account Executive to join our committed commercial team. In this role you will lead new business and expansion across several different segments. The ideal candidate will help meet the needs of our fast moving, digital native clients while working strategically with Steep’s co-founder, Johan, to help develop our enterprise sales motion.

We are looking for someone who has at least 2-3 years of experience working in sales at an early-stage B2B SaaS company (ideally 3-4 years as AE) and loves working with customers to help them solve the hardest problems in their business.
About the team

We are a team of senior people coming from Spotify, Zettle, Paypal and Kry. We are solving the problems we saw first-hand at these companies and we know how to build and grow category-leading products.

Joining Steep means becoming part of a smart team that likes to get things done with minimal bureaucracy. Our work style is highly collaborative – we sell as a team and collaborate closely between commercial and product.

We are committed to your personal and professional growth, offering significant opportunities for advancement as our company expands.
Responsibilities


Close new business opportunities across multi-stakeholder engagements.

Educate and engage with senior-level analytics leaders on the benefits of Steep’s innovative metrics-first approach.

Taking qualified prospects through Steep’s POC process. Starting with scoping success criteria, understanding business requirements, and working through driving a mutual success plan post-POC

Help us prioritize and contextualize the customer roadmap. We will rely on you to communicate to our product and leadership team what is most important for our current and prospective customers.

Build pipeline through converting inbound leads, driving the outbound sales motion, and representing Steep at global conferences (e.g. Data Council, Coalesce).

Work cross-functionally with Marketing and Sales Development team to creatively pursue pipeline generation with data & analytics leaders in Europe and the US.



Tech stack

Notion, Slack, Apollo, LaGrowthMachine, Hubspot
Employee benefits


Competitive compensation

Cozy, stylish office at the heart of Stockholm

Flexible, parent-friendly culture

Generous options program on employee-friendly terms

30 days vacation

Company-wide offsites twice per year (we like to eat and cook great food together)

Macbook and your choice of iOS or Android phone

Ansök nu