Stockholm: Finsktalande IT-Supporttekniker till Advania

Hitta ansökningsinfo om jobbet Finsktalande IT-Supporttekniker till Advania i Stockholm. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Stockholm inom den kategorin.

Publicerad: 2024-07-12 // Varaktighet: Heltid

Om Bravura:

Vi på Bravura jobbar med bemanning och rekrytering. Hos oss finns möjligheter för dig som vill ta nästa steg i karriären. Välkommen att hitta ditt drömjobb genom oss – som konsult eller rekryterad.

Om tjänsten:

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Advania.

Om företaget:

Advania gör det enkelt att växa med IT och erbjuder kundunika IT-lösningar med mätbara resultat till företag, offentlig verksamhet och myndigheter i hela Sverige. De är en helhetsleverantör som erbjuder kompletta IT-lösningar, skräddarsydda efter varje unikt kundbehov. Advania Sverige är en del av Advaniakoncernen som också finns positionerade i Norge,?Island, Finland, Danmark och UK. De för samman människor, bygger bättre skolor, utvecklar morgondagens resande och får företag att växa snabbare. Advania skapar mervärde för sina kunder genom professionalism, kompetens och partnerskap.?Deras uppdrag är att hjälpa kunder att arbeta smart, och med hjälp av genomtänkta IT-lösningar, förenkla deras vardag.

Advania värderar sina medarbetare högt och betraktar varje enskild medarbetare som sin starkaste tillgång. Det finns en stark teamkänsla på bolaget, och du välkomnas in i ett familjärt och framåtsträvande team på 16 personer.

Arbetsuppgifter:

I rollen som IT-supporttekniker inom Advanias Servicedesk är du en problemlösare och tekniker med varierande arbetsuppgifter och utmaningar. Du har möjlighet att få djupare insyn i olika IT-miljöer och hitta lösningar på kluriga IT-problem.

Inom Advanias Servicedesk arbetar du utan uppdelning mellan första och andra linjen. De delar i stället på inkommande ärenden samtidigt som de gör sitt bästa för att lösa så många ärenden som möjligt i första supportteamet. Det är viktigt för Advania att deras kunder får så bra support som möjligt så fort som möjligt och de tror att en viktig del av det är kompetenta medarbetare i hela supportorganisationen.

Hos Advania arbetar du bland annat med:
•Ta emot ärenden från kunds användare och ge ett bra bemötande
•Hantering av klientdatorer, servrar och mobiltelefoner
•Active Directory administration
•Följa upp och slutföra användares ärenden med fokus på kundnöjdhet
•Identifiera och rapportera återkommande problem inom Advanias supportleverans

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Goda kunskaper i svenska och finska, i såväl tal som skrift
• Stort intresse för IT och teknik
• Meriterande med tidigare erfarenhet inom kundservice alternativt IT-support

För att du ska trivas i rollen som IT-supporttekniker hos Advania ser vi att du är noggrann och stresstålig. Du är en lagspelare som gillar att jobba i grupp. Du trivs i en miljö där de delar kunskap med varandra och ligger i framkant vad beträffar tjänster och teknik. Som person ser vi att du har ett stort kundfokus, service kommer naturligt för dig och du vill alltid ge det lilla extra till kunden. Vidare har du ett starkt lösningsfokus, du är alltid engagerad och nyfiken på att lära dig mer och kan hitta kreativa lösningar på problem.

Övrig information:

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Stockholm, Liljeholmen
Lön: Enligt överenskommelse

Advania ser gärna sökanden med olika bakgrunder, erfarenheter och synsätt, eftersom de vet att en bredare mångfald berikar var och en av oss och stärker såväl effektivitet som kreativitet i deras arbete.

Som en del av rekryteringsprocessen genomgår alla slutkandidater en bakgrundskontroll, för att öka medvetenheten om Advanias framtida medarbetare


Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport via mail, info@bravura.se eller telefon 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Stockholm som Helpdesktekniker/Supporttekniker

Nedan visas andra jobb i Stockholm som Helpdesktekniker/Supporttekniker.

Junior IT Support Technician (Consultant Role)

Läs mer Apr 23
Nytt
About the Assignment
On behalf of our client, Linköpings kommun, we are looking for a Junior IT Support Technician to join the IT department LKDATA. The assignment is full-time, with the possibility to work remotely up to 25%. The ideal start date is as soon as possible, but no later than 19 May 2025.
About the Workplace
LKDATA is part of the department for Operational Support and Services in Linköping Municipality. Approximately 120 colleagues work at LKDATA to deliver IT services to municipal operations — serving employees, students, and citizens of Linköping. The Technology & Service Unit, comprising about 30 professionals, is responsible for user-near and office-near IT services throughout their lifecycle.
Your Role
As a 1st line IT Support Technician, you will:
Provide service and support via phone, chat, and email to municipal employees.
Manage and document incoming cases in TopDesk.
Use a well-established knowledge base forstandard troubleshooting.
Handleincidents, requests, and IT-related questions related to both user-end and office-end hardware and software.
What We Expect From You
You are someone who enjoys helping others and takes pride in delivering effective IT solutions in a professional and friendly manner. You will thrive in a collaborative environment and take initiative in solving problems.
Required Competencies Strong customer service mindset – calm, attentive, and solution-oriented.
Team player – communicates effectively and cooperatively with colleagues.
Fluent in Swedish – both written and verbal.
Strong communication and pedagogical skills – able to explain technical issues clearly.
Responsible and structured – able to take initiative and follow through independently.
Equipment & Work Environment You will be provided with a laptop by the client.
Onsite work environment includes: large screen, desk, ergonomic chair, keyboard, mouse, and headset.
For remote work, the supplier is responsible for ensuring a safe and functional home office setup.
Location

Primary location: LKDATA, Kerstingatan 2, 58213 Linköping. Remote work: Possible up to 25%, depending on agreement with the team lead.

Additional Information
Start Date: No later than 19 May 2025 End Date: 19 November 2025 Contract Length: 6 months, with automatic extensions of 6 + 6 + 6 months unless terminated 1 month prior. Working Hours: 40 hours/week Language Requirement: Swedish (mandatory) Before starting the assignment, the consultant must sign a Confidentiality Agreement.

Ansök nu

Starta din IT-karriär som First line support

Läs mer Apr 23
Nytt
Nu har du som är i början av IT-karriären möjlighet att kickstarta din resa hos vår kund i Solna! Kanske har du nyligen tagit studenten från IT-gymnasiet eller haft ditt första IT-jobb? Har du ett tekniskt intresse och gillar att jobba med människor och service så är detta tjänsten för dig. Sök tjänsten som First line support redan idag då vi kommer att hantera ansökningsprocessen snabbt. 
Information om uppdraget
Omgående start
Du kommer vara anställd som konsult via oss på EdZa med mål att bli överrekryterad hos vår kund efter 6 månader
Arbetsplats: Solna, med möjlighet till hybrid (Måndag, tisdag och torsdag på kontoret)

Om teamet och rollen Som First line support kommer du att ingå i ett supportteam bestående av first line support, second line support samt en third line support. Teamet har en härlig teamkänsla med högt i tak och har kul tillsammans. Här kommer du få upplärning i tekniken och det viktigaste vi ser är att du kommer in och bidrar med en god känsla för service och problemlösning. Här kommer du ha alla förutsättningar för att kunna utvecklas internt. Det ligger på dig om du tar chansen. Som First line support kommer du vara ansiktet utåt och hantera inkommande supportärenden via telefon, e-post eller ärendehanteringssystem och ge teknisk support till slutanvändare. Under en dag kommer du ta emot cirka 20-30 samtal varav drygt hälften kommer du kunna lösa själv. Du kommer även sitta med eskaleringshantering där du identifierar och eskalerar komplexa problem till second line eller andra relevanta avdelningar. Du kommer dokumentera ärenden och lösningar samt skapa och underhålla användarmanualer och instruktioner. 
Om dig I denna rekrytering har vi stor fokus på dina personliga egenskaper. Vi söker dig som är serviceminded och social. Du har lätt för att samarbeta och ser värdet av ett gott teamwork. Du är ansvarstagande och låter inte uppgifter falla mellan stolarna. Du har även ett flexibelt och prestigelöst förhållningssätt och hjälper till där det behövs. Att lösa problem, särskilt inom IT är något du drivs av och har ett intresse för att utveckla inom IT-området. 
Utöver dina personliga egenskaper ser vi att du har:
Gymnasieutbildning inom IT eller motsvarande arbetslivserfarenhet. 
Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska. Meriterande om du kommunicerar på flera språk.
Meriterande om du har:  Jobbat inom service tidigare. 
 En idrottsbakgrund och har därifrån fått med dig teamwork-erfarenhet. 
God förståelse av Windows och/eller macOS, grundläggande nätverkskunskap (TCP/IP, DNS, DHCP), samt erfarenhet av Active Directory och Microsoft 365. 

Välkommen med din ansökan! Är du en teknikintresserad problemlösare med passion för service? Vill du bygga en karriär och växa internt? Skicka din ansökan idag och ta del av en fantastisk möjlighet att utvecklas och göra skillnad. Rekryteringen kommer hållas av Ed:Za Group. Har du några frågor eller funderingar relaterade till tjänsten och processen är du varmt välkommen att kontakta oss charlotte.hoffstrom@edzagroup.se

Ansök nu

Junior On-site tekniker

Läs mer Apr 22
OM JOBBET
Vi söker två Junior On-site tekniker till kund inom retail i Stockholm.
OM FÖRETAGETKunden är ett av världens ledande modeföretag, grundat i Sverige 1947. Företaget erbjuder prisvärda och trendiga kläder för dam, herr, ungdom och barn. Med ett starkt fokus på hållbarhet och innovation finns H&M representerat globalt, både genom fysiska butiker och e-handel. 
ARBETSUPPGIFTERDu kommer att vara placerad hos kundens HQ i Liljeholmen och arbeta som on-site tekniker och lösa IT-relaterade problem.
ERFARENHETER OCH EGENSKAPER  God teknisk kunskap och förmåga att lösa enklare IT-relaterade problem. 
Svenska och engelska i skrift och tal
ÖVRIGT 
Plats: Stockholm / Liljeholmen
Start: Omgående 
Du kommer att vara timanställd med en ersättning på 120 kr/timme hos oss på D-Source.
OM D-SOURCE
Your source to IT D-Source är ett modernt konsultbolag med bredden mellan helpdesk, infrastruktur och Tech. Vi har lång erfarenhet av att förstå kunders IT-behov! Tveka inte att höra av dig om du är intresserad av att ta reda på mer.
Vad kan vi göra för dig och vad kan vi göra tillsammans?

INGET JOBB FÖR DIG? 
Lugnt! Du kan alltid registrera dig förutsättningslöst på D-Source jobbsida genom att Connecta med oss. Då hamnar du i vår kandidatdatabas och får koll på våra kommande aktuella tjänster.

Ansök nu

Kickstarta din IT-karriär som Supporttekniker hos oss!

Läs mer Apr 22
Har du en IT-utbildning i bagaget men saknar arbetslivserfarenhet? Inga problem! Vi söker nu dig som vill ta första steget in i IT-branschen och utvecklas i en dynamisk miljö där du får lära dig av de bästa.
Hos vår kund får du en unik möjlighet att arbeta brett med olika system, plattformar, mjukvaror och hårdvaror – perfekt för dig som vill bygga en stabil grund och snabbt utvecklas inom IT.
Vad du kommer att göra:Som IT-supporttekniker kommer du att:
Hjälpa användare med tekniska problem via telefon, mejl och ärendehanteringssystem
Arbeta med både Windows och macOS samt mobila enheter som iOS och Android
Stötta i administration av exempelvis Active Directory, Exchange och SCCM
Utforska och arbeta i olika ITSM-plattformar, såsom ServiceNow (om du har erfarenhet)
Vi söker dig som: Har en IT-utbildning (YH, gymnasial eller motsvarande)
Är nyfiken, serviceminded och har en stark vilja att lära dig
Trivs i en föränderlig miljö där ingen dag är den andra lik

Erfarenhet av IT-support, ärendehanteringssystem eller systemadministration är ett plus, men inget krav – du får full upplärning på plats.
Bonus om du har erfarenhet av: ITSM-verktyg som ServiceNow
Windows/macOS och iOS/Android
Administration i AD, Azure, SCCM och Exchange
Varför du kommer trivas hos oss:
Stöttande team och stark gemenskap Du blir en del av ett välkomnande team där vi hjälps åt, delar kunskap och har kul tillsammans. Hos oss står laganda högt i kurs – du kommer aldrig känna dig ensam med ett problem.
Snabb utveckling i en varierad miljö Här får du jobba med en mängd olika tekniska miljöer, vilket gör att du snabbt bygger upp en bred och värdefull kompetens. Oavsett om det gäller felsökning, systemadministration eller användarsupport, så får du möjlighet att växa i din roll varje dag.
En stabil start på din IT-karriär Vi tror på att ge rätt person rätt förutsättningar. Därför satsar vi på din utveckling från dag ett – med tydlig vägledning, löpande utbildning och chans att ta mer ansvar i takt med att du växer. Det här är platsen för dig som vill bygga ett starkt CV och en trygg framtid inom IT.
Start: Omgående start med hänsyn till uppsägningstid. Uppdraget är på heltid och är tillsvidare
Placeringsort: Stockholm
Ansökan: Intervjuer sker löpande och tillsättning sker vid rätt match

Vad vi står för: Vi på Camai erbjuder ett av marknadens branschledande anställningsvillkor med stor frihet som ledord. Vi drivs av att hitta det bästa uppdraget för våra medarbetare. Det roligaste som finns är att hitta en perfekt matchning mellan konsult och kund. Vi vet att alla har ett drömarbete, och vi är ett tight entreprenörsdrivet team som arbetar för att se till att du tycker att det är roligt att gå till jobbet, varje dag. Vi tror att kompetenta människor dras till varandra och vill jobba med likasinnade i spännande kunduppdrag.
Vi har en av marknadens mest förmånliga ersättningsmodell anpassad för en modern konsultorganisation med mycket frihet. Vi har helt enkelt kul tillsammans!
Varför ska du välja oss? Med många års erfarenhet i konsultbranschen har vi valt våra tre värdeord med omsorg; kommunikation, ambition och balans. För att lyckas tror vi att våra medarbetare får vara med och forma sitt arbete efter prioriteringar och intresse i livet. Med din ambition och rätt verktyg från oss ser vi till att du utvecklas och samtidigt belönas på vägen.
Vill du vara en del av vår fortsatta tillväxt?

Ansök nu

Junior IT-Support / Servicedesk Support Specialist till Tietoevry

Läs mer Apr 17
Om företaget
Tietoevry är ett ledande företag inom digital omvandling och erbjuder integrerade IT-lösningar till både företag inom näringslivet och den offentliga sektorn. De spelar en betydande roll i den digitala sfären och utnyttjar sin programvara och tjänster för att utveckla verktyg och lösningar som underlättar vardagen för en stor mängd människor. Genom att hjälpa företag att förnya sina verksamheter genom modernisering, digitalisering och innovation skapar de nya möjligheter som bygger på öppenhet, samarbete inom innovation och ett omfattande ekosystem. Här får du möjligheten till att växa med utmanande och stimulerande arbetsuppgifter. Vidare får du kontinuerligt stöttning genom utvecklande och coachande samtal. Detta kombineras med en stark kultur som bygger på hög transparans och en stor dos teamanda.
Om tjänsten Rollen som supporttekniker hos Tietoevry handlar primärt om att erbjuda support till en av Tietoevrys största kunder. Rollen är dynamisk och varierande, då du förväntas erbjuda support inom områden såsom Office 365, MS Office, Windows, Windows Server, nätverk, brandväggar, WiFi, säkerhet, backup, Active Directory och Mac. Ansvarsområden:
Tillhandahålla kvalitativ support genom telefon, mail och chatt för slutanvändare hos kund.
Leverera lösningar på de ärenden som berör tekniska frågor eller problem.
Felsökning och åtgärdande av tekniska problem med hjälp av fjärrstyrnings-, och automatiseringsverktyg.
Vara delaktig i förbättringsprocesser för incident, förändring och problemhantering. 
Kvalifikationer och egenskaper
Vi letar efter dig som har en fallenhet för att ge kvalitativ service. För att passa bra i tjänsten ser vi att du har en approach som präglas av en hög grad av kundfokus och service. Vidare är du fokuserad på att nå resultat och utvecklas över tid. Att sätta mål och jobba mot dem, individuellt och i team, är något som känns naturligt för dig. Du är en person som fungerar bra i grupp som innehar en hög standard av ärlighet och konsekvens i sina handlingar. Likt andra i teamet, förväntas du vara flexibel och öppen för att utvecklas då du kommer ta dig an en varierande mängd olika ärenden. Du är kommunikativ, samarbetsvillig och sprider positiv energi. Du har både förmågan att identifiera problem samt hitta lösningar till dessa.
Vidare ser vi gärna att du:
Har minst ett års erfarenhet av antingen teknisk support eller kundtjänst/service.
Påvisar en stark motivation och ett intresse för att utvecklas inom IT samt att arbeta mot större kunder.
Kan uttrycka dig obehindrat i både svenska och engelska
Övrig information Plats: Solna, Stockholm
Omfattning: 100%


Det här är ett konsultuppdrag på 6 månader med möjlighet till överrekrytering, du blir initialt anställt hos Asta Agency och arbetar som konsult hos företaget. För rätt person finns det goda möjligheter till en överrekrytering hos företaget.

Vi tillämpar löpande urval i denna process vilket innebär att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi rekommenderar dig därför att ansöka så snart som möjligt!
Har du frågor eller funderingar kring Asta Agencys rekryteringsprocess, tveka inte att höra av dig till kandidat@astaagency.se.

Ansök nu

Andra jobb i Stockholm från Bravura Sverige AB

Nedan visas andra jobb i Stockholm från Bravura Sverige AB .

Servicetekniker / Fälttekniker till B. Braun Medical

Sjukhustekniker
Läs mer Apr 22
Vill du arbeta med teknik som gör skillnad – varje dag? B. Braun Medical är ett globalt medicintekniskt företag med lång historia, starka värderingar och höga ambitioner. Nu söker de en servicetekniker som vill ha en varierad och ansvarsfull roll i en samhällsviktig bransch, där man arbetar med avancerad utrustning för dialys och infusionsbehandling. Rollen innebär ett nära samarbete med ett engagerat team där utveckling, service och kvalitet står i centrum!
Om tjänsten Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos B. Braun Medical.
Om företaget
B. Braun Medical är en av världens ledande leverantör och tillverkare av hälso- och sjukvårdslösningar. Företaget grundades 1839 och har sedan dess haft en ständigt växande portfölj av effektiva sjukvårdslösningar. B. Braun förser den globala hälsovårdsmarkanden med produkter och system för anestesi, intensivvård, kardiologi, extrakorporeal blodbehandling, kirurgi samt tjänster för läkare, kliniker, privat kliniker och hemsjukvård. B. Braun Medical AB är ett helägt dotterbolag till B. Braun Melsungen AG, ett tyskt familjeägt företag med mer än 185 års erfarenhet inom det medicinska området. B. Braun-koncernen har över 62 000 anställda världen över och i Sverige representeras företaget av cirka 65 medarbetare. B. Braun Medical AB, som klassas som ett AAA-företag, är i en expansiv fas och kommer i år omsätta över 700 miljoner. B. Braun Medical arbetar gemensamt med värdegrunderna Trust, Accoutability och Diversity.
Arbetsuppgifter
Som servicetekniker får du en varierad och utvecklande roll i en bransch där varje insats bidrar till att förbättra människors liv. Du arbetar med kunder inom slutenvården och dina arbetsuppgifter innefattar reparation och service samt förebyggande underhåll av medicinteknisk utrustning som dialysmaskiner, infusionspumpar och vattenreningssystem, både ute på sjukhus och i verkstaden. Du ansvarar för installationer, löpande underhåll, felsökning och reparationer samtidigt som du håller system som ServiceMax och CRM uppdaterade med dokumentation. Även mjukvaruuppdateringar på plats ingår som en naturlig del av ditt arbete. Arbetet sker i nära samarbete med två andra servicetekniker, och du har även mycket kontakt med andra funktioner inom företaget, särskilt säljteamet och applikationsspecialisterna. I rollen har du flera kundkontakter och agerar konsulterande i tekniska frågor, beställer reservdelar, dokumenterar och rapporterar genomfört arbete. Rollen möjliggör att bygga starka kundrelationer och tillgodose behov genom försäljning av nya produkter och underhållsavtal samt merförsäljning.
Rollen passar dig som trivs med frihet under ansvar och har en teknisk nyfikenhet. Arbetet är varierat och du utgår från Stockholmsområdet men arbetar även med uppdrag runt om i Sverige där resor och övernattningar ingår. Hos B. Braun Medical får du inte bara en gedigen introduktion och utbildning, här finns också stora möjligheter att växa inom teknikområden över tid.

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper
Krav:
• Minst gymnasieutbildning inom tekniskt eller medicinteknisk inriktning
• Arbetslivserfarenhet från en liknande roll som servicetekniker inom felsökning och service av elektronik, hydraulik och mekanik
• IT kunskaper inom nätverk, servrar, PDMS
• Goda kunskaper inom Office-programmen
• Körkort B
• Erfarenhet inom installationsarbete och projektledning
• Goda kunskaper i svenska och engelska, muntligt och skriftligt
Meriterande:
• Erfarenhet av medicintekniskt servicearbete inom sjukvården
• Erfarenhet av försäljning
• Erfarenhet av styrskåp, 400V pumpar
• Påbyggnadsutbildning/certifikat inom relevanta områden, tex elsäkerhetsutbildning
För att trivas i rollen ser vi att du har ett gediget kundfokus och tycker om att ge god service. Du är en social person som är duktig på att bygga långsiktiga relationer och har lätt för att skaffa nya kontakter. Du tar stort ägandeskap för dina ansvarsuppgifter, utförandet av dessa och säkerställer att de blir slutförda i tid. Du är duktig på att strukturera upp ditt arbete och sätta upp och hålla tidsramar. Vidare har du god samarbetsförmåga, kommer väl överens med nya människor, har en lösningsfokuserad inställning och motiveras av att skapa nöjda kunder.

Övrig information
Start: Enligt överenskommelse Plats: Stockholm Lön: Enligt överenskommelse
Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan.
Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till info@bravura.se eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval.
Välkommen med din ansökan!
I denna rekryteringsprocess samarbetar B. Braun Medical AB exklusivt med Bravura och undanber sig därför kontakt från andra aktörer inom rekrytering och bemanning.
#Specialist

Ansök nu

Senior fullstackutvecklare till Gazella

Mjukvaruutvecklare
Läs mer Apr 22
Om företaget
Gazella revolutionerar rekryteringsbranschen genom att använda toppmodern teknologi för att effektivisera matchningen mellan kandidat och företag. Track 2.0 är deras egenutvecklade AI-drivna plattform som är framtagen för att optimera rekryteringsprocessen med målsättningen att automatisera interna processer för att stötta deras skalbara tillväxt.
Gazella är ett marknadsledande rekryteringsföretag specialiserat på interim- och rekrytering inom ekonomi och finans. Gazella har sedan starten 2014 vuxit kraftigt. Det senaste året har de gått från 35 till 70 interna kollegor och de har blivit utnämnda som Gasellföretag av Dagens Industri och som Superföretag av Veckans Affärer. De arbetar efter en tydlig tillväxtstruktur och du kommer arbeta med de bästa inom sina respektive områden. 
Här möts du av engagerade och kunniga och varma kollegor som tillsammans delar en stark passion för utveckling. Kulturen präglas av samarbete och lagkänsla, nyfikenhet och konstant utveckling – här får du frihet att växa i en dynamisk och stöttande miljö där idéer uppmuntras och nya lösningar välkomnas!
Arbetsuppgifter
I rollen som senior fullstackutvecklare hos Gazella har du en nyckelroll i utvecklingen av Track 2.0, deras AI-drivna rekryteringsplattform. Du arbetar med en modern teknikstack för att skapa skalbara system och bidra till deras ambitiösa tillväxtstrategi. Rollen innebär även ett nära samarbete med olika avdelningar för att hitta och implementera tekniska lösningar som automatiserar och effektiviserar interna processer. Du arbetar nära Johan, erfaren CTO och din närmsta chef, som leder teamet med stort fokus på samarbete, innovation och teknisk spets. Tillsammans skapar ni en dynamisk miljö där ni delar erfarenheter, utbyter idéer och kontinuerligt driver utvecklingen framåt.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara:
• Bygga och förbättra Track 2.0: Utveckla och underhålla rekryteringsplattformen.
• Utveckla funktionalitet i hela stacken: Hantera allt från databasanrop och API-integrationer i backend till design och funktioner i användargränssnittet.
• Implementera AI-drivna funktioner: Designa och implementera funktioner som använder AI-teknologi för att förbättra plattformens prestanda och automatisering, vilket ger mervärde till användaren.
• Teknisk vision: Delta i strategiska arkitekturbeslut för att säkerställa att plattformen kan skalas upp och möter höga krav på prestanda och säkerhet.
Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper
• Gedigen erfarenhet av en fullstackroll i liknande teknikstack som nedan. • Dokumenterad erfarenhet av att utveckla komplexa, skalbara system med TypeScript och React i större projekt. • Bevisad erfarenhet av att bygga och implementera AI-drivna lösningar i produktionsmiljö, inklusive optimering för prestanda och säkerhet i större SaaS-produkter eller motsvarande tjänster. • Passion för att skriva enkel, läsbar och hållbar kod. • Intresse för AI och dess tillämpningar inom mjukvaruutveckling. • Förmåga att tänka multidisciplinärt med intresse för både programmering och produktutveckling, alltid med fokus på affärskritiska mål och resultat.
För att trivas i rollen ser vi att du är analytisk, lösningsorienterad och har en stark känsla för att identifiera och driva förbättringar. Du värdesätter samarbete och ser teamets framgång som din egen. Du motiveras av möjligheten att jobba med den senaste tekniken och har en vilja att utforska och utveckla nya tekniska lösningar. Flexibilitet och ett innovativt tankesätt är viktiga egenskaper då vi rör oss i en snabbt föränderlig miljö. Vi tror att du uppskattar friheten i din arbetsroll där du får möjligheten att komma in i en stark tillväxtfas där din expertis är avgörande för produktens utveckling!
Teknikstack:
• App: React, TypeScript, Tailwind CSS, Node.js, tRPC, Kysely • Databas: Postgre • Infrastruktur: Hetzner, Cloudflare, Docker, Ansible

Varför Gazella?
• Möjlighet att påverka och forma en produkt från grunden.
• Arbeta med den senaste tekniken och innovativa AI-lösningar.
• Bli en del av ett högpresterande team som värderar excellens.
• Flexibel arbetsmiljö med fokus på resultat framför process.
• En unik chans att göra skillnad och bidra till innovation inom rekryteringsbranschen.
Övrig information
Start: Enligt överenskommelse.
Plats: Västra Järnvägsgatan 23, centrala Stockholm. Hybridmöjligheter med generell standard på tre dagar på plats och två hemma. På kontoret arbetar du i toppmoderna lokaler högst upp i det ikoniska Schibstedhuset, mitt i centrala Stockholm, bara två minuters promenad från T-Centralen och Cityterminalen.
Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Gazella. Vi gör ett löpande urval, så skicka in din ansökan redan idag!
Vid frågor eller funderingar, kontakta ansvarig rekryterare Elice Öhman via elice.ohman@bravura.se eller 076-721 49 82.

Ansök nu

Senior Full Stack Engineer at Proposales

Mjukvaruutvecklare
Läs mer Apr 17
About the company
Proposales was founded in 2018 by Joakim Green, now the CEO. With nearly 20 years of experience building digital products, Joakim and his team have developed a leading proposal tool tailored for the global hotel industry. Proposales is the market leader in the Nordic region, trusted by hundreds of independent hotels and renowned hotel chains to streamline their proposal processes. The company operates in 30 countries and is gearing up for further expansion across Europe and eventually worldwide.
Proposales has revolutionized the proposal standard, replacing static PDFs with interactive, mobile-friendly proposals. These can seamlessly integrate with CRM and booking systems, enabling users to respond to requests faster than ever. With an integrated e-signature, proposals become legally binding contracts in just a few clicks.
Now is your chance to shape the future of Proposales – as well as the architecture behind! Alongside an exciting and impactful role, you’ll enjoy a competitive package, including salary, stock options, health benefits, and more. Plus, you’ll collaborate with a highly skilled, passionate team that shares your enthusiasm for innovative technologies.
Discover their mission here - (actually, this website was created from scratch by Peter, Design Engineer at Proposales).
Responsibilities
As Senior Full Stack Engineer in the “Engineering – Core” team, you’ll be pivotal in driving the technical development of Proposales' platform. You’ll take ownership of building and implementing key features while tackling complex technical challenges. Working closely with your team and Joachim, Tech Lead (and your direct manager), you’ll combine a deep technical understanding with a strategic approach to product development. Together, you’ll plan and prioritize tasks to ensure high-quality deliverables that meet both current and future needs. 
Enhancing and improving the architecture of the platform, with a strong emphasis on quality.
Responsible of internal and external APIs to facilitate a great developer experience.
Collaborating with Tech Lead to balance customer needs with managing technical debt.

What Proposales Values
Serverless, continuous delivery infrastructure hosted on Vercel, built using Next.js, and written in TypeScript.
Continuously exploring new technologies for sub-projects, focusing on long-term benefits and maintainability.
Test-driven development and pair programming, favoring high code quality over faster development times.
Adopting a functional programming style over object-oriented approaches, avoiding abstractions like middlewares or ORMs.
Monorepos with multiple smaller projects, instead of a monolithic application.

A bit about you 
Strong expertise in advanced JavaScript, with up-to-date knowledge of the latest developments (currently working with TypeScript, Next.js, Node.js, and React).
Proficiency with Vercel and AWS infrastructure (RDS).
Hands-on experience with databases (using Postgres), GraphQL, database optimization, and managing transactions.
Fluent in English, both written and spoken; Swedish is a plus.
Experience with machine learning (ML) and artificial intelligence (AI) is an advantage since you get to build the technical foundation of the upcoming AI-related features in the platform.

To excel in this role, you should be a curious and proactive individual who stays ahead of emerging technologies and enjoys exploring innovative techniques and approaches. You thrive in fostering a collaborative team environment where ideas flow freely, and openness is valued. Your natural problem-solving mindset helps you focus on solutions rather than challenges.
You are detail-oriented, with a knack for planning and prioritizing tasks to ensure exceptional quality in execution. If you thrive in an autonomous role and are excited about contributing to a dynamic growth journey where your expertise will directly influence the future of product development, this is the perfect opportunity for you!
Additional information
Start date: Upon agreement.
Location: Torsgatan 26, Stockholm. Proposales follows an office-first policy (3-4 days per week), emphasizing the energy and collaboration that comes from working together in the office!
Additional info: A background check will be conducted prior to employment.
The recruitment process is managed by Bravura, and you will be employed directly by Proposales.
We review applications on an ongoing basis, so do not wait – submit your application today! If you have any questions, feel free to reach out to our recruitment consultant, Elice, at elice.ohman@bravura.se.
#Brillante

Ansök nu

Stiftelsen Hjärnfonden Kundsupport

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Apr 17
Är du studerande eller har en annan huvudsaklig sysselsättning, och söker ett viktigt extra- samt sommarjobb? Hjärnfonden söker nu medarbetare till Givarservice, för att stötta upp vid behov och under semestertider. Rollen som givarservicesupport är ett viktigt ansikte utåt mot Hjärnfondens givare, främst via telefon och mail. Låter det som en tjänst för dig? Välkommen med din ansökan!

Om tjänsten Det här är ett konsultuppdrag med start i maj där uppdraget har en omfattning på deltid under terminerna, med möjlighet till utökad arbetstid/heltid under sommaren. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos Hjärnfonden. Arbetstiderna anpassas efter Hjärnfondens behov – exempelvis vid frånvaro, semestrar eller arbetstoppar. Under sommaren finns möjlighet till heltidstjänst under cirka 6–8 veckor i juli, augusti och inledningen av september. Arbetet sker dagtid, främst under förmiddagar måndag till fredag.
Om företaget Hjärnfonden är en av Sveriges snabbast växande insamlingsorganisationer med ett tydligt mål – att skapa ett samhälle där alla hjärnor får möjlighet att nå sin fulla potential, fria från sjukdomar. Sedan starten 1994 har Hjärnfonden delat ut över en miljard kronor till svensk hjärnforskning, och arbetet fortsätter med oförminskad kraft.
Genom att finansiera forskning och sprida kunskap driver Hjärnfonden utvecklingen framåt inom hela neurovetenskapens område – från grundforskning till kliniska genombrott. Organisationen arbetar både med insamling och opinionsbildning och spelar en viktig roll i att öka förståelsen för hjärnans betydelse i samhället.

Arbetsuppgifter I rollen som Givarservicesupport är du ett viktigt ansikte utåt för Hjärnfonden. Du ger service till deras givare, främst via telefon och mejl, samt hanterar både frågor, feedback och ibland klagomål. Det handlar om att möta människor med respekt, tålamod och engagemang – varje kontakt gör skillnad.
Förutom kontakten med givare ingår också administrativa uppgifter, som att registrera gåvor, uppdatera register samt ta hand om in- och utgående post. En vanlig arbetsdag börjar med att du och teamet bestående av två erfarna kollegor går igenom inkomna ärenden och planerar dagen. Sedan arbetar ni vidare med att svara på mejl och ringa upp givare som hört av sig.
Majoriteten av samtalen sker med äldre personer, vilket innebär att du behöver vara lyhörd och kunna anpassa ditt sätt att kommunicera beroende på både kanal och mottagare. Du trivs med att ha direktkontakt i telefon och är trygg i att bemöta människor på ett empatiskt och respektfullt sätt.
Rollen kräver att du är noggrann och strukturerad, särskilt i det administrativa arbetet. Du kommer jobba i ett CRM-system där det är viktigt att alla ärenden registreras korrekt – felaktig information kan få stora konsekvenser. Du kommer även hantera post, brev och talonger som ska skannas in och registreras.
Du får en gedigen introduktion tillsammans med dina kollegor, så att du snabbt kommer in i arbetssätt, rutiner och system.


Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper
• God datorvana (Officepaketet) • Pågående eftergymnasiala studier med minst ett år kvar, eller annan huvudsaklig sysselsättning • Erfarenhet av kundservice alternativt motsvarande serviceyrke • Erfarenhet av administrativt arbete • Mycket goda kunskaper i svenska • God data- och systemvana

Meriterande: • Erfarenhet av att arbeta i en ideell organisation
För att trivas i rollen som Givarservicesupport ser vi att du är serviceinriktad och trivs med att hjälpa andra. Du tycker om att ha kontakt med människor, både via telefon och mejl där du kan anpassa din kommunikation beroende på mottagare.
Du gillar att jobba såväl självständigt som i ett team och tar stort ägandeskap för dina arbetsuppgifter på ett noggrant och strukturerat vis. Vi ser gärna att du har en god förmåga att lyssna och att du genom dina kontakter skapar värde för Hjärnfonden och dess givare.
Övrig information
Start: Maj Plats: Stockholm Lön: Timlön enligt överenskommelse
Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan.
Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till info@bravura.se eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval.
Välkommen med din ansökan!

#Nextgen

Ansök nu

Projektledare för evenemang inom yrkesutbildningar

Informatör/Kommunikatör
Läs mer Apr 16
Är du en driven projektledare med passion för utbildning, event och samhällsnytta? Vill du arbeta med meningsfulla projekt som stärker framtidens yrkesarbetare inom bygg- och anläggningsbranschen? Då kan det här vara rollen för dig! Vi söker dig som vill ta ett helhetsansvar för att planera och genomföra yrkestävlingar som inspirerar, engagerar och utvecklar både elever och branschen. Välkommen med din ansökan idag!
Om tjänsten
Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i 12 månader. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos företaget. Det finns goda möjligheter till förlängning av uppdraget.
Om företaget
Organisationen är en branschorganisation inom bygg- och anläggningssektorn som arbetar för att säkerställa att det finns välutbildade, yrkesskickliga och framtidsredo medarbetare i branschen. Genom att samordna och utveckla yrkesutbildningar verkar företaget för att stärka kompetensförsörjningen inom bygg och anläggning. De samarbetar med gymnasieskolor, vuxenutbildningar och företag för att skapa en bred och allmänbildande grundutbildning, som kombineras med praktisk färdigutbildning på arbetsplatser.
Företaget verkar också för att öka intresset för yrkesutbildningar och branschens yrken genom att arrangera och stödja yrkestävlingar. Dessa tävlingar lyfter fram yrkesstolthet, ökar kunskapsnivån och ger skolor och elever möjlighet att mäta sig mot varandra nationellt.  
Arbetsuppgifter
Vi söker en strukturerad och kommunikativ projektledare med ansvar för att planera, leda och följa upp organisationens tävlingsverksamhet inom yrkesutbildning. I denna roll har du det övergripande ansvaret för hela projektets livscykel – från planering och genomförande till utvärdering – inom fastställda tidsramar och budget. Arbetet är till stor del operativt och innebär att säkerställa att allt fungerar smidigt i praktiken. Du ser till att alla involverade aktörer – skolor, branschorganisationer, funktionärer och domare – har rätt förutsättningar för att kunna bidra på bästa sätt. En central del i rollen är också att planera och genomföra externa kommunikationsinsatser, representera organisationen i olika sammanhang och samverka med relevanta samarbetspartners.
Du ansvarar för all logistik kring tävlingarna, vilket innefattar planering av resor, boende och måltider för tävlande, domare och funktionärer. Du samordnar även leveranser av material och verktyg i nära dialog med sponsorer och leverantörer. När evenemanget är avslutat sammanställer du ekonomisk rapportering och dokumentation. Det här är en roll för dig som har förmåga att skapa struktur, gillar att ha många kontaktytor och drivs av att få saker att hända – tillsammans med andra.
Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper
• Minst ett par års arbetserfarenhet inom projektledning av event
• Eftergymnasial utbildning inom projektledning eller likvärdigt område
• Starkt meriterande med erfarenhet eller kunskap inom bygg- eller utbildningsbranschen
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift
• Mycket god datavana och erfarenhet av Microsoft Office
Vi söker en driven och engagerad person som har förmågan att arbeta självständigt och med ett lösningsorienterat arbetssätt. Vi ser att du är en kommunikativ, relationsskapande och samarbetsvillig person som kan bygga och vårda relationer samt samarbeta effektivt med olika intressenter för att uppnå gemensamma mål. Slutligen är det av stor vikt att du är strukturerad och har förmågan att planera och organisera arbetet både för dig själv och andra.
Övrig information
Start: Omgående
Plats: Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse

Ansök nu

Account Manager till relationsdriven roll mot skolor & elevorganisationer

Account manager
Läs mer Apr 16
Är du en lagspelare med starkt eget driv som trivs med att arbeta mot tydliga mål? Har du förmågan att ta ansvar genom hela processen och vill göra skillnad i en roll där relationer, struktur och engagemang står i fokus? Här får du möjligheten att arbeta i en dynamisk miljö där varje insats bidrar till en viktig upplevelse för landets studenter – samtidigt som du utvecklas i en roll med både frihet och eget ansvar!
Om tjänsten
Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos företaget. 
Om företaget
Vår kund är ett svenskt bolag som sedan många år tillbaka är en ledande aktör inom studentprodukter. Företaget har på kort tid gått från idé till marknadsledare och har belönats med flera prestigefulla utmärkelser för sin tillväxt, innovation och arbetsplatskultur. Bolaget är idag en del av en större koncern med stark kompetens inom e-handel och logistik, vilket skapar goda förutsättningar att fortsätta utvecklas i takt med kundernas förväntningar. Kulturen präglas av entreprenörsanda, kvalitet och en genuin vilja att skapa glädje och minnen för livet. Mer information ges vid en eventuell intervju.
Arbetsuppgifter
I rollen som Account Manager ansvarar du för att utveckla och vårda kundrelationer inom distriktet Storstockholm samt vissa gymnasieskolor i norra Sverige. Arbetet innebär både nykundsbearbetning och relationsbyggande med befintliga kunder, där du driver hela säljprocessen från första kontakt till ett färdigt och genomarbetat samarbete. Din kundbas består till största delen av gymnasieskolor och elevorganisationer, vilket innebär att du i hög grad arbetar med både skolledningar och ungdomar. Rollen kombinerar uppsökande försäljning med projektledning och bygger på ett nära samarbete med olika interna team.
Du ansvarar, planerar samt genomför kontakten med relevanta beslutsfattare, bokar och genomför möten samt driver processen fram till avtal. Vid ett avtal går samarbetet in i en projektfas där du ansvarar för att etablera kommunikationskanaler, engagera elevgrupper och säkerställa att alla delar i processen genomförs i rätt tid och med hög kvalitet. I takt med att målen för varje kund uppnås lämnas projektet över till företagets serviceteam, som tar vid med fysiska leveranser och butiksupplevelser på plats i skolorna. Under hela processen följer du upp relevanta nyckeltal kopplade till försäljning och kundnöjdhet, och är ansvarig för att utvärdera samarbetet efter genomförd insats. Resor är en naturlig del av tjänsten och sker främst med tjänstebil.

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper
• Arbetslivserfarenhet inom försäljning/kundservice
• Flytande kunskaper i svenska i både tal och skrift
• Kunskap i Officepaketet
• B-körkort
• Erfarenhet av att driva projektarbete är meriterande
Vi söker dig som är social, målmedveten och van vid att skapa och vårda långsiktiga kundrelationer. Du trivs med att arbeta självständigt och tar gärna egna initiativ för att nå resultat. Du är driven, brinner för att vinna affärer och leverera högsta service. Som lagspelare är du också bra på att samarbeta och hjälpa ditt team att nå gemensamma mål. Din förmåga att bygga relationer och engagera kunder är en självklar del av din arbetsstil, och du är alltid fokuserad på att leverera resultat.

Övrig information
Start: Enligt överenskommelse Plats: Stockholm med möjlighet till hybridarbete Lön: Fast lön + provision
Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan.
Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till info@bravura.se eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval.
Välkommen med din ansökan!

#Nextgen

Ansök nu