Stockholm: Skattejurist till AMF

Hitta ansökningsinfo om jobbet Skattejurist till AMF i Stockholm. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Stockholm inom den kategorin.

Publicerad: 2024-07-11 // Varaktighet: Heltid

Är du en engagerad och prestigelös jurist som brinner för skattefrågor och har erfarenhet av bolagsskatt, moms och skatt relaterat till investeringar? Trivs du i en familjär och dynamisk organisation där du får ansvara för och driva skatterättsliga frågor?

Då kan rollen som skattejurist i AMF Tjänstepension vara rätt för dig.

 

AMF ligger mitt i centrala Stockholm och vi är idag cirka 350 medarbetare. Med över fyra miljoner kunder och ett förvaltat kapital på drygt 800 miljarder kronor, har vi ett stort samhällsansvar, och är en av de största aktörerna på den svenska pensionsmarknaden. Vårt uppdrag är att ge våra kunder en så hög och trygg pension som möjligt. Vi ägs av fack och arbetsgivare tillsammans.

 

AMF Fonder AB är ett helägt dotterbolag till AMF Tjänstepension AB. AMF Fonder förvaltar AMF Tjänstepensions tillgångar i den traditionella livförsäkringsportföljen och erbjuder fonder som är valbara inom ramen för olika tjänstepensionslösningar och även kan köpas för privat sparande.

AMFs vision är "en framtid att se fram emot". Vi drivs av ett stort engagemang för våra kunder och en stolthet för vårt uppdrag. Vi lever enligt våra värdeord; enkelt, tryggt och mänskligt. Därför tycker vi att det är viktigt att visa varandra respekt och öppenhet på jobbet. Vi jobbar också för ett tydligt ledarskap, jämlikhet och mångfald genom rätten att få vara sig själv. Vi vill att alla ska känna arbetsglädje och trivas hos oss.

 

Nu söker vi en Skattejurist till vår juridikavdelning, är du vår blivande kollega?

Om rollen

AMF Tjänstepension AB söker en erfaren skattejurist till juridikavdelningen för en nyinrättad roll för att bistå AMF Tjänstepension AB och AMF Fonder AB med råd och stöd i skatterättsliga frågor, huvudsakligen inom bolagsskatt, moms och skatt relaterat till investeringar.
AMF:s juridikavdelning består av åtta jurister och avdelningen tillhandahåller legal rådgivning till AMF Tjänstepension och AMF Fonder inom samtliga rättsområden.

I arbetet kommer du att jobba nära stora delar av verksamheten, vilket kräver att du har god samarbetsförmåga tillsammans med en god förståelse för verksamhetens förutsättningar och utmaningar.

Dina arbetsuppgifter består bland annat av att:

- bistå verksamheten, ledningen och styrelsen med skatterättslig rådgivning
- bevaka nya och ändrade skatteregler
- utveckla och förvalta AMF:s skattepolicy och övriga styrdokument samt återrapportera till ledning och styrelse i skattefrågor
- utveckla processen för identifiering och hantering av skatterisker som en del av riskhanteringssystemet
- utgöra beställare till specialistkompetens inom ramen för olika investeringar eller i andra sammanhang

Vem är du

Du har juristexamen och minst sju års erfarenhet av att arbeta som skattejurist, i eller mot försäkringsbolag/tjänstepensionsbolag och kapitalförvaltningsorganisationer. För att lyckas i rollen, behöver du ha en omfattande och bred erfarenhet av att jobba med skatterättsliga frågor i liknande organisationer.

Eftersom rollen är nyinrättad och du kommer att vara den enda skattejuristen i organisationen behöver du vara trygg med att få ett stort eget ansvar för att driva och utveckla rollen samt i att etablera välfungerande samarbeten.

Vi söker en driven, affärsmässig person som är positiv och kommunikativ. Vi utgår från att du har en god analytisk förmåga och är en noggrann, strukturerad och resultatinriktad person, som ser till helheten. Vidare är du ansvarsfull, initiativtagande och prestigelös i ditt sätt. Du har god självinsikt, är van att arbeta självständigt och lösningsorienterat. Du är socialt kompetent och trivs med att ha många kontaktytor.

Du erbjuds

En mycket intressant tjänst för dig som brinner för skattefrågor och som vill arbeta i en utmanande och dynamisk miljö med trevliga kollegor. Tjänsten är baserad på AMF:s trivsamma kontor på Klara Södra Kyrkogata i centrala Stockholm. Då vi har ett tätt samarbete och är måna om att bygga en stark företagskultur så utförs arbetet i huvudsak på kontoret, med viss möjlighet till att arbeta på distans.

Läs gärna mer om hur det är att arbeta på AMF: https://www.amf.se/om-amf/det-har-ar-amf/jobba-hos-amf/

Ansökan

I denna rekrytering samarbetar vi med Jurek Law. För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Ulriikka Järnefelt telefon 0766 33 14 40. Vi intervjuar löpande. Du söker tjänsten via vår hemsida www.jurek.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Stockholm som Företagsjurist

Nedan visas andra jobb i Stockholm som Företagsjurist.

Legal Operations Analyst

Läs mer Maj 6
Your New Role We are seeking an experienced legal operations professional to join our client’s Legal Ops team for a temporary parental leave coverage. Together with the Legal Affairs organization, they deliver efficient, scalable, and innovative support to the company’s growing business. They manage contract workflows, outside counsel relationships, strategic legal planning, and legal operations projects.
In this role, you will take ownership of key legal operations workstreams, with a primary focus on legal billing and vendor management. You will ensure operational excellence in managing their legal e-billing processes and support the Legal Affairs team in financial oversight and vendor relationships.
What You'll Do:
Manage and optimize our client’s e-billing system (Brightflag), including overseeing billing processes, tracking spends across platforms, managing accruals and analysis, managing regular controls, and ensuring compliance with billing guidelines.
Provide daily support for the legal e-billing system, resolving invoice issues, responding to inquiries, and training internal teams on vendor management processes.
Partner with the finance team and law firms to manage invoicing, accruals, and reporting on budgets, costs, and resource utilization for financial oversight.
Oversee vendor and outside counsel management, including supporting fee arrangement negotiations, managing law firm engagement letters, and developing a preferred law firm panel program.
Advise the Legal Affairs team on budget strategies, spend optimization, and alternative fee arrangements with external legal service providers.
Drive continuous improvement in billing and vendor management processes.
Lead and support various legal operations projects, ensuring their successful completion by coordinating with legal and business stakeholders.
To succeed in this role, you will need:  You have 2–3 years of experience in a legal operations role focused on e-billing and outside counsel spend management, ideally in an international organization or large law firm.
You have hands-on experience with e-billing systems (e.g., Brightflag) and a strong understanding of billing and accounting procedures.
You have experience supporting rate and fee negotiations, creating reports and relevant metrics/statistics (including alternative fee arrangements), and managing relationships with law firms.
Who You Are 
You effectively bridge the gap between technical, legal, and business teams, aligning systems and processes with business needs. You have excellent stakeholder management and communication skills, with the ability to convey complex information clearly and effectively. You are inquisitive and challenge the effectiveness of current processes and procedures, constantly seeking ways to improve.
We look forward to receiving your application Scope of employment: 100% Type of contract: Fixed-term employment Start date: ASAP End date: 2025-12-31 Selected benefits: Collective agreement, wellness allowance, Benifex In your application: Please make sure it is clear that you meet the qualifications required by the client. 
Good to Know We review applications on a rolling basis. Since recruitment processes in the consulting industry often move quickly, the position may be filled before the application deadline — so don’t wait to apply!
You do not need to include a cover letter. Instead, please answer the screening questions as part of your application. 
Company Presentation Our client is a tech company that offers streaming services to large parts of the world. Their popular headquarters is in Stockholm, but if you want to work at home to a certain extent, they also offer that option. The corporate language here is English.

Ansök nu

Compliance Officer -Deltid (50%)

Läs mer Apr 28
Din nya roll Vill du få stor möjlighet till att påverka vår kunds digitaliseringsresa och jobba med dem mot en fossilfri framtid?Nu söker vi dig som har ett stort engagemang för att digitalisera och utveckla verksamheten tillsammans med dem i rollen somCompliance Officer!
Som Compliance Officer arbetar du med att stötta verksamheten med att säkra intern och extern regelefterlevnad samt att dataskyddslagstiftning för enheten efterföljs (dataskydds-compliance omfattar även dotterbolag). Genom att identifiera och hantera efterlevnadsrisker bidrar Compliance Officer till att minimera juridiska och finansiella risker för företaget. Dessutom främjar Compliance Officer en kultur av korrekthet och etiskt agerande, vilket bidrar till att bygga förtroende både internt och externt. Verksamhetsövergripande nyckelroll med stort eget ansvar.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Arbeta med regelefterlevnad inom koncernen.
Stödja verksamheten vid implementering av nya regelverk och säkerställa att utbildning tillhandahålls.
Säkra regelefterlevnad inom EU:s dataskyddsförordning GDPR (General Data Protection Regulation) gällande personuppgiftshantering inom enheten och dotterbolag.
Driva initiativ och projekt inom området datadriven verksamhet.
Driva/stödja verksamhetsutvecklingsprojekt.
Bevaka ny lagstiftning.

I din roll kommer du att vara en del av avdelningen Operational Excellence som består av experter inom verksamhetsutveckling, digitalisering och compliance. De samarbetar tätt ihop med våra operativa linjeorganisationer samt ledningsgruppen och flera andra funktioner inom hela organisationen.
För att bli framgångsrik i denna roll behöver du Juristexamen, affärsjuridisk examen eller annan relevant utbildning.
Flerårig arbetslivserfarenhet inom juridik eller GDPR alternativt något eller några års arbetslivserfarenhet av arbete med compliance-frågor och relaterade områden (juridik, riskhantering, internrevision).
Erfarenhet av att upprätthålla användningen av data och information i enlighet med lagar
Erfarenhet av GDPR arbete och erfarenhet från datadriven verksamhet är meriterande
Meriterande: Erfarenhet från energibranschen.
Meriterande: Erfarenhet inom ePrivacy Regulation.
Vem är du?
Vi söker en person som har förmågan att vara "spindeln i nätet", vilket innebär att du har en stark förmåga att samordna, analysera och sortera input från många olika kontaktytor. Du har erfarenhet av informationssäkerhetsarbete och är väl förtrogen med projektledning och utbildning inom området. Vidare har du kompetens inom system för rapportering och övervakning, riskhantering samt dokumenthantering, och kan effektivt använda dessa för att säkerställa att verksamhetens processer och rutiner följer bästa praxis och aktuella säkerhetskrav.
Välkommen med din ansökan Anställningens omfattning: 50% Anställningsform: Tidsbegränsad anställning Start: 2025-05-26 Slut: 2025-10-31 med chans till förlängning
Sista ansökningsdag: (om det finns en) ÅÅÅÅ-MM-DD Utvalda förmåner: Kollektivavtal, Friskvårdsbidrag, Benifex med mera I din ansökan: säkerställ att det tydligt framgår att du är kvalificerad utefter kundens önskade kvalifikationer.
Bra att känna till!Vi går igenom ansökningarna löpande. Då processerna i konsultvärlden ofta går snabbt kan tjänsten tillsättas innan sista ansökningsdatum – vänta därför inte med att skicka in din ansökan!
Du behöver inte skriva ett personligt brev utan i stället ber vi dig svara på urvalsfrågorna i samband med ansökan.
FöretagspresentationVår kund ägs av svenska staten och arbetar för att möjliggöra ett fossilfritt liv inom en generation. Här uppmuntras man att upptäcka sina styrkor och olikheter för att du som konsult ska få möjligheten att vara ditt bästa jag. Vår kund uppmuntrar och utmanar din personliga utveckling!

Ansök nu

Money Laundering Reporting Officer

Läs mer Mar 26
About Brite
Founded in 2019, Brite Payments is a leading open banking-powered account-to-account (A2A) payment provider of instant payments, payouts, and other financial services in Europe. Brite is committed to creating fast, secure, and transparent payment solutions that reduce risk for businesses and provide consumers with the best possible payment experience.
At the heart of Brite is our proprietary instant payments network, Brite IPN, which enables real-time, 24/7 transaction processing with no delays, sign-ups, or card details required. Today, Brite connects with over 3,800 banks in 27 European markets and is committed to delivering cutting-edge, next-generation payment solutions that meet the market’s evolving needs.
Headquartered in Stockholm, Brite has offices in Malaga, Malta and the UK, and now numbers over 160+ colleagues.
Want to join us on our journey? The future is Brite! What we are looking for As the Money Laundering Reporting Officer (MLRO) at Brite AB, you will play a pivotal role in overseeing and enhancing our Sweden-based anti-money laundering (AML), counter-terrorism financing (CTF) and sanctions programs for our EU operations, ensuring compliance with applicable regulations and Brite's policies. Collaborating with the teams in our headquarters in Stockholm (including the Management, Financial Crimes Prevention and Compliance teams), your responsibilities will include support with and oversight of the first line AML, CTF and sanctions activities, investigating and reporting suspicious transactions escalated by the business, and ensuring adherence to best practice, the Swedish FSA’s expectations and regulatory frameworks.
You will become part of the Brite group’s experienced and engaged Compliance and MLRO team, which is expanding from the current 2 FTEs. The MLRO will report to the Compliance Director, who is also located at the headquarters in Stockholm.
Your duties will encompass a broad spectrum of responsibilities, including but not limited to:

Serve as Brite AB's MLRO located in Sweden, liaising with both internal and external parties on financial crime matters.


Oversee and together with the Head of Financial Crime Prevention refine Brite's AML/CTF and sanctions program, ensuring continuous improvement and compliance.


Following up and testing compliance and quality in the anti-financial crimes work.


Conduct investigations, detect and report suspicious activities, and ensure compliance with all relevant laws and regulations.


Provide guidance on AML, CTF, and sanctions compliance, and lead financial crime awareness training for staff.


Regularly report on financial crime risks and compliance to the board and management.


Contribute to the timely regulatory reporting on AML to the Swedish FSA.


Update governing documents for financial crimes compliance and give input to other policy owners as required.


Stay informed on regulatory developments within financial crimes, assess their impact on Brite and participate in implementation projects.


Perform risk assessments, support other departments in regulatory compliance, and handle internal and external audits.


Are you a Brite mind?
We are looking for a Brite mind who excels in working independently, adept at prioritizing tasks and meeting deadlines. A positive, flexible approach to challenges, strong analytical skills, and meticulous attention to detail are key. The role requires adaptability and a 'can do' attitude. The ability to simplify complex matters into actionable recommendations for senior management and the board is essential. The ideal candidate will bring:

5+ years experience as an MLRO in a financial institution (preferably a payment services provider) regulated by the Swedish FSA


Solid AML, CTF and sanctions knowledge and experience


Proven track record of providing governance and guidance as well as communication with senior management in this area


Excellent Swedish and English writing and communication skills


Skills in Microsoft Office and preferably also experience using Google suite.


What we offer

An optimistic, caring, and inclusive culture where you can be yourself.


A dynamic, fast-paced, and innovative environment, with the chance to join one of Europe’s hottest fintechs and learn from industry leaders.


The opportunity to make an impact from day one in an organisation that values quick decision-making, teamwork, and results over titles.


Exposure to a variety of verticals and use cases for our payments products, working with some of the fastest-growing businesses in Europe.


An annual well-being and professional development allowance to invest in your personal growth.


A team of fun, skilled professionals who together raised the largest Series A ($60m) in Europe last year – join colleagues who are committed to making a lasting impact.


Do you want to learn more about our recruitment process? Here you can read about the hiring flow and find answers to the most frequently asked questions.
***
Please apply with your CV or your LinkedIn profile. We use screening questions to streamline this recruitment process, so a personal letter is not needed.

Ansök nu

Money Laundering Reporting Officer

Läs mer Apr 15
About Brite
Founded in 2019, Brite Payments is a leading open banking-powered account-to-account (A2A) payment provider of instant payments, payouts, and other financial services in Europe. Brite is committed to creating fast, secure, and transparent payment solutions that reduce risk for businesses and provide consumers with the best possible payment experience.
At the heart of Brite is our proprietary instant payments network, Brite IPN, which enables real-time, 24/7 transaction processing with no delays, sign-ups, or card details required. Today, Brite connects with over 3,800 banks in 27 European markets and is committed to delivering cutting-edge, next-generation payment solutions that meet the market’s evolving needs.
Headquartered in Stockholm, Brite has offices in Malaga, Malta and the UK, and now numbers over 170+ colleagues.
Want to join us on our journey? The future is Brite! What we are looking for As the Money Laundering Reporting Officer (MLRO) at Brite AB, you will play a pivotal role in overseeing and enhancing our Sweden-based anti-money laundering (AML), counter-terrorism financing (CTF) and sanctions programs for our EU operations, ensuring compliance with applicable regulations and Brite's policies. Collaborating with the teams in our headquarters in Stockholm (including the Management, Financial Crimes Prevention and Compliance teams), your responsibilities will include support with and oversight of the first line AML, CTF and sanctions activities, investigating and reporting suspicious transactions escalated by the business, and ensuring adherence to best practice, the Swedish FSA’s expectations and regulatory frameworks. 
You will become part of the Brite group’s experienced and engaged Compliance and MLRO team, which is expanding from the current 2 FTEs. The MLRO will report to the Compliance Director, who is also located at the headquarters in Stockholm. 
Your duties will encompass a broad spectrum of responsibilities, including but not limited to:

Serve as Brite AB's MLRO located in Sweden, liaising with both internal and external parties on financial crime matters.


Oversee and together with the Head of Financial Crime Prevention refine Brite's AML/CTF and sanctions program, ensuring continuous improvement and compliance.


Following up and testing compliance and quality in the anti-financial crimes work.


Conduct investigations, detect and report suspicious activities, and ensure compliance with all relevant laws and regulations.


Provide guidance on AML, CTF, and sanctions compliance, and lead financial crime awareness training for staff.


Regularly report on financial crime risks and compliance to the board and management.


Contribute to the timely regulatory reporting on AML to the Swedish FSA.


Update governing documents for financial crimes compliance and give input to other policy owners as required.


Stay informed on regulatory developments within financial crimes, assess their impact on Brite and participate in implementation projects.


Perform risk assessments, support other departments in regulatory compliance, and handle internal and external audits.


Are you a Brite mind?
We are looking for a Brite mind who excels in working independently, adept at prioritizing tasks and meeting deadlines. A positive, flexible approach to challenges, strong analytical skills, and meticulous attention to detail are key. The role requires adaptability and a 'can do' attitude. The ability to simplify complex matters into actionable recommendations for senior management and the board is essential. The ideal candidate will bring:

5+ years experience as an MLRO in a financial institution (preferably a payment services provider) regulated by the Swedish FSA


Solid AML, CTF and sanctions knowledge and experience


Proven track record of providing governance and guidance as well as communication with senior management in this area


Excellent Swedish and English writing and communication skills


Skills in Microsoft Office and preferably also experience using Google suite.


What we offer

An optimistic, caring, and inclusive culture where you can be yourself.


A dynamic, fast-paced, and innovative environment, with the chance to join one of Europe’s hottest fintechs and learn from industry leaders.


The opportunity to make an impact from day one in an organisation that values quick decision-making, teamwork, and results over titles.


Exposure to a variety of verticals and use cases for our payments products, working with some of the fastest-growing businesses in Europe.


An annual well-being and professional development allowance to invest in your personal growth.


A team of fun, skilled professionals who together raised the largest Series A ($60m) in Europe last year – join colleagues who are committed to making a lasting impact.


Do you want to learn more about our recruitment process? Here you can read about the hiring flow and find answers to the most frequently asked questions.
***
Please apply with your CV or your LinkedIn profile. We use screening questions to streamline this recruitment process, so a personal letter is not needed.

Ansök nu

Bolagsjurist till Feelgood

Läs mer Maj 15
Feelgood är en av Sverges största aktörer inom Företagshälsovård och arbetar för ett hållbart arbetsliv. Vi hjälper företag och organisationer att förbättra produktivitet och sänka kostnader genom att arbeta systematiskt och förebyggande med arbetsmiljö, hållbar hälsa, ledarskap, medarbetarskap och vid behov rehabilitering eller krishantering. Verksamheten har cirka 800 medarbetare på över 80 orter i landet och omsätter cirka 1 000 MSEK.

Vi söker nu en erfaren bolagsjurist som kan fortsätta arbetet med att utveckla vår funktion för Legal och Compliance.

Om rollen

Rollen som bolagsjurist utgör en central och viktig funktion inom Feelgood. Du rapporterar till bolagets CFO. Vi ägs av finska vårdkoncernen Terveystalo och du kommer att ha en streckad linje till koncernens chefsjurist. Du kommer att arbeta brett i bolaget, men med fokus främst på

• Compliance-frågor, främst inom dataskydd och cybersäkerhet
• Allmän bolagsjuridik
• Avtalsförhandlingar med kunder och leverantörer
• GDPR, patientdatalagen och annan datarelaterad lagstiftning
• Upphandlingsjuridik (LOU)

Placering för tjänsten är på nyöppnat huvudkontor vid Telefonplan i Stockholm. Feelgood erbjuder möjligheten till flexibilitet genom distansarbete.

Om dig

Vi söker dig som har en juristexamen med minst 8 års erfarenhet från kvalificerat juridiskt arbete, gärna med tidigare erfarenhet som bolagsjurist i tjänsteföretag i reglerad verksamhet (t.ex. finans eller telecom) och med komplex kundstruktur. Integritetslagstiftnig och relaterade frågor är omfattande hos oss och det är en fördel om du har ett särskilt intresse för detta område. Det är meriterande om du har arbetat med allmän affärsjuridik och har du hunnit skaffat dig en trygghet inom det bolagsrättsliga området. Vi önskar att du

• Har god kunskap inom compliance och dataskyddsfrågor
• Är erfaren och bred affärsjurist
• Har god förståelse för affärsperspektivet
• Är kommunikativ och administrativt lagd, bra på att skapa struktur genom rutiner och styrdokument

Som person är du nyfiken, självgående och lösningsorienterad. Du trivs med att arbeta i snabba och föränderliga miljöer där ingen dag är den andra lik. Du har en positiv och ödmjuk inställning med förmåga att skapa engagemang hos kollegor. Du har ett strategiskt och proaktivt mindset med god förmåga att skapa struktur, fatta beslut och hantera nya situationer. Du motiveras av och trivs med att arbeta i en roll som kräver både ett operativt och strategiskt mindset.

Ansökan

I denna rekryteringsprocess samarbetar Feelgood med Jurek Recruitment & Consulting. Välkommen med din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se. Urval sker löpande. Vid eventuella frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Lovisa Zedendahl på lovisa.zedendahl@jurek.se.

Om verksamheten

Med visionen Sveriges friskaste kunder arbetar vi varje dag för att skapa friska organisationer som når sina mål, är lönsamma och där människor mår bra. Våra medarbetare på Feelgood arbetar med hälsofrågor i ett större perspektiv, med emfas vid att bidra till en god arbetsmiljö som främjar det friska. Vi ger stöd genom tjänster inom arbetsmiljö, hållbar hälsa, ledarskap, medarbetarskap och vid behov rehabilitering eller krishantering. Du kommer att mötas av en positiv inställning, innovation, helhetssyn och en stark vilja att åstadkomma goda resultat vilket kännetecknar vår kultur och arbetsgemenskap. Vi har över 6 000 kunder, med nästa 1 000 000 kundanställda, med en stor variation i storlek och förväntningar på oss som leverantör.

Ansök nu

Andra jobb i Stockholm från Jurek Recruitment & Consulting AB

Nedan visas andra jobb i Stockholm från Jurek Recruitment & Consulting AB .

Förhandlare till Finansförbundet

Bolagsjurist
Läs mer Maj 16
Vill du använda din arbetsrättsliga kompetens för att göra verklig skillnad? Finansförbundet söker en förhandlare som vill arbeta i en värderingsstyrd organisation där medlemmarnas bästa alltid står i fokus. Här får du kombinera arbetsrättslig rådgivning, avtalsutveckling och förhandling med möjligheten att utvecklas inom ett eget ansvarsområde inom arbetsrätten.

Arbetsbeskrivning

Som förhandlare hos oss kommer du att spela en central roll i att företräda våra medlemmars intressen i förhandlingar med arbetsgivare och andra relevanta parter. Du kommer ge råd till medlemmar i arbetsrättsliga frågor och ge löpande stöd till förtroendevalda i deras förhandlingssituationer, i huvudsak utifrån vårt nuvarande kollektivavtal som löper tills vidare.

Rollen innefattar även ansvar för fördjupning och sakkunnigstöd inom ett eller flera arbetsrättsliga områden. Du kommer därutöver att delta i centrala förhandlingar och partsgemensamma grupper tillsammans med vår motpart BAO.

Vi söker dig som brinner för att göra skillnad för medlemmar och som trivs i en roll där arbetsrätt, förhandlingar och samverkan står i centrum.

Vem är du?

Vi söker dig som har juristexamen och cirka tre års erfarenhet av arbetsrätt och förhandlingar från en arbetstagarorganisation eller annan relevant erfarenhet inom arbetsrätten. För att trivas i rollen har du även ett starkt intresse för arbetsmarknads- och samhällsfrågor.

Vi tror att du är en person som har god förmåga att arbeta lösningsorienterat, är flexibel och har lätt för att ta egna initiativ. För att passa för rollen ser vi vidare att du är utåtriktad, social och kommunikativ, då arbetet innebär många olika kontaktytor, såväl internt som externt. Vidare är du förtroendeingivande och har en förmåga att bygga relationer.

Framgång i arbetet hos oss förutsätter hög servicekänsla, viljan att ge det lilla extra och god kommunikationsförmåga. Vi förutsätter att du delar dom grundläggande fackliga värderingarna.

Du talar och skriver både svenska och engelska obehindrat.

Du erbjuds

Vi erbjuder goda arbetsvillkor i en stimulerande och utvecklande roll i en engagerad organisation som arbetar för att stärka medlemmars villkor och rättigheter. Hos oss får du möjlighet att utveckla din förhandlingskompetens och fördjupa dig inom ett specifikt arbetsrättsligt område.

Vi sitter i moderna och ljusa lokaler vid Globenområdet, Stockholm. Du förväntas för närvarande vara minst halva tiden på kontoret, men är givetvis välkommen att arbeta på plats varje dag.

Facklig representant är Marika Olsson, Unionen, telefonnummer 08-614 03 41.

I denna rekrytering samarbetar vi med Jurek Law. För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Ulriikka Järnefelt telefon 0766 33 14 40. Vi intervjuar löpande. Du söker tjänsten via vår hemsida www.jurek.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Om organisationen

Finansförbundet är det största fackförbundet för alla som arbetar inom bank- och finansbranschen. Förbundet har idag ca 32 000 medlemmar. Du hittar medlemmarna överallt – i den stora banken med flera tusen anställda såväl som i det lilla mäklarföretaget med nischad verksamhet. Finansförbundet tillvaratar medlemmarnas fackliga intressen och påverkar utvecklingen inom branschen. Finansförbundet är partipolitiskt obundet och medlem i TCO.

Kansliet består av 40 anställda och som förhandlare kommer du vara en del av enheten för Avtal, Rådgivning och organisering. Läs gärna mera på www.finansforbundet.se

Ansök nu

HRBP eller HR Generalist för framtida uppdrag & tjänster

HR-specialist/HR-advisor
Läs mer Maj 15
Vi på Jurek HR vill gärna komma i kontakt med dig som redan är, eller är nyfiken på att bli, HR-konsult. Oavsett om du är en erfaren konsult eller om du är helt ny i din HR-karriär, vill vi komma i kontakt med dig!

Om Jurek
Jurek erbjuder ett komplett utbud av konsult- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom Juridik, Ekonomi, HR, Marknad/Kommunikation och Administration. När du skickar in din intresseanmälan för nya uppdrag eller tjänster nedan, hamnar du i vårt nätverk och kan matchas med konsultuppdrag eller fasta tjänster.

Din intresseanmälan
Vi på Jurek HR vill gärna komma i kontakt med dig som är intresserad av att jobba inom HR-området som HRBP, HR Generalist eller någon annan bred roll inom HR. På Jurek HR träffar vi proaktivt HR-kandidater, och vill därför gärna komma i kontakt med dig som är intresserad av att ta nästa karriärkliv, antingen som visstidsanställd konsult hos oss eller i en fast tjänst hos någon av våra kunder.

Vi söker dig som vill utvecklas inom HR och som är intresserad av att arbeta ute hos våra kunder. Du trivs med att arbeta konsultativt – du är van vid att arbeta självständigt och sätter dig snabbt in i nya arbetsuppgifter och situationer. Våra kunder är placerade i Stockholmsområdet och söker ofta efter personer med tidigare erfarenheter av just brett HR-arbete.

Gällande visstidskonsulter söker vi efter personer för både kortare och längre uppdrag och som helst finns tillgängliga omgående. I våra konsultuppdrag får du chans att lära dig om olika typer av branscher och organisationer.

Vi vill att du har erfarenhet sedan tidigare samt gärna har en akademisk utbildning inom HR, YH-utbildning eller motsvarande.

Är du intresserad av att höra mer om våra konsultuppdrag och tjänster samt hur det är att jobba via oss kontakta Hedda Grenlöv, hedda.grenlov@jurek.se som dagligen arbetar med våra HR-roller. Följ oss gärna på vår hemsida och på LinkedIn för att få uppdateringar om aktuella tjänster/uppdrag och för senaste nytt inom HR.

Välkommen med din intresseanmälan redan idag! Vi tar inte emot anmälningar via mail. Även om du inte hör av oss direkt kan du fortfarande vara aktuell för framtida rekryterings- och konsultuppdrag.

Sökord: HR Business Partner, HRBP, HR Assistant, HR Koordinator, HR Coordinator, HR generalist, HR administratör.

Ansök nu

Bolagsjurist till Feelgood

Företagsjurist
Läs mer Maj 15
Feelgood är en av Sverges största aktörer inom Företagshälsovård och arbetar för ett hållbart arbetsliv. Vi hjälper företag och organisationer att förbättra produktivitet och sänka kostnader genom att arbeta systematiskt och förebyggande med arbetsmiljö, hållbar hälsa, ledarskap, medarbetarskap och vid behov rehabilitering eller krishantering. Verksamheten har cirka 800 medarbetare på över 80 orter i landet och omsätter cirka 1 000 MSEK.

Vi söker nu en erfaren bolagsjurist som kan fortsätta arbetet med att utveckla vår funktion för Legal och Compliance.

Om rollen

Rollen som bolagsjurist utgör en central och viktig funktion inom Feelgood. Du rapporterar till bolagets CFO. Vi ägs av finska vårdkoncernen Terveystalo och du kommer att ha en streckad linje till koncernens chefsjurist. Du kommer att arbeta brett i bolaget, men med fokus främst på

• Compliance-frågor, främst inom dataskydd och cybersäkerhet
• Allmän bolagsjuridik
• Avtalsförhandlingar med kunder och leverantörer
• GDPR, patientdatalagen och annan datarelaterad lagstiftning
• Upphandlingsjuridik (LOU)

Placering för tjänsten är på nyöppnat huvudkontor vid Telefonplan i Stockholm. Feelgood erbjuder möjligheten till flexibilitet genom distansarbete.

Om dig

Vi söker dig som har en juristexamen med minst 8 års erfarenhet från kvalificerat juridiskt arbete, gärna med tidigare erfarenhet som bolagsjurist i tjänsteföretag i reglerad verksamhet (t.ex. finans eller telecom) och med komplex kundstruktur. Integritetslagstiftnig och relaterade frågor är omfattande hos oss och det är en fördel om du har ett särskilt intresse för detta område. Det är meriterande om du har arbetat med allmän affärsjuridik och har du hunnit skaffat dig en trygghet inom det bolagsrättsliga området. Vi önskar att du

• Har god kunskap inom compliance och dataskyddsfrågor
• Är erfaren och bred affärsjurist
• Har god förståelse för affärsperspektivet
• Är kommunikativ och administrativt lagd, bra på att skapa struktur genom rutiner och styrdokument

Som person är du nyfiken, självgående och lösningsorienterad. Du trivs med att arbeta i snabba och föränderliga miljöer där ingen dag är den andra lik. Du har en positiv och ödmjuk inställning med förmåga att skapa engagemang hos kollegor. Du har ett strategiskt och proaktivt mindset med god förmåga att skapa struktur, fatta beslut och hantera nya situationer. Du motiveras av och trivs med att arbeta i en roll som kräver både ett operativt och strategiskt mindset.

Ansökan

I denna rekryteringsprocess samarbetar Feelgood med Jurek Recruitment & Consulting. Välkommen med din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se. Urval sker löpande. Vid eventuella frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Lovisa Zedendahl på lovisa.zedendahl@jurek.se.

Om verksamheten

Med visionen Sveriges friskaste kunder arbetar vi varje dag för att skapa friska organisationer som når sina mål, är lönsamma och där människor mår bra. Våra medarbetare på Feelgood arbetar med hälsofrågor i ett större perspektiv, med emfas vid att bidra till en god arbetsmiljö som främjar det friska. Vi ger stöd genom tjänster inom arbetsmiljö, hållbar hälsa, ledarskap, medarbetarskap och vid behov rehabilitering eller krishantering. Du kommer att mötas av en positiv inställning, innovation, helhetssyn och en stark vilja att åstadkomma goda resultat vilket kännetecknar vår kultur och arbetsgemenskap. Vi har över 6 000 kunder, med nästa 1 000 000 kundanställda, med en stor variation i storlek och förväntningar på oss som leverantör.

Ansök nu

Bolagsjurist till SSAB Europe och Transformation

Bolagsjurist
Läs mer Maj 15
Vill du bidra till att forma SSAB:s framtid? Vår framtid är ingenting utan våra medarbetare. Vi bygger framtidens företag och våra planer är väl på väg.

 

Vi söker en driven och erfaren Senior Legal Counsel för att stärka vår juridiska funktion inom Division SSAB Europe and Transformation med placering på vårt kontor i World Trade Center, Stockholm.

 

SSAB är ett globalt stålföretag strukturerat över tre ståldivisioner och två dotterkoncerner. SSAB har en stark global närvaro med anställda i över 50 länder. Våra produktionsanläggningar i Sverige, Finland och USA har en årlig ståltillverkningskapacitet på cirka 8,8 miljoner ton. Läs gärna mera på www.ssab.se

Om rollen

Som bolagsjurist kommer du att ha en nyckelroll som strategisk juridisk partner inom ett brett spektrum av juridiska frågor och du kommer att interagera med intressenter, både internt och externt. Ditt huvudfokus och ansvar är att vara den person som Transformation Office-ledningen vänder sig till i juridiska frågor. Vidare kommer du att utveckla och driva den juridiska funktionen i relation till vårt Transformation Office, som ansvarar för vår resa mot fossilfri stålproduktion på koncernnivå. Rollen inkluderar övergripande juridiskt stöd, inklusive avtal, efterlevnad och riskhantering till Transformation Office. Du kommer också att stödja SSAB Europe-divisionen i andra olika juridiska frågor.

Du kommer att vara en del av vårt koncernjuridiska team och rapportera till General Counsel för SSAB Europe and Transformation.

Rollen är baserad i Stockholm, och du kommer att arbeta nära kollegor inom Transformation Office och SSAB Europe-divisionen samt Legal funktionen. Visst resande krävs, främst till våra egna produktionsanläggningar.

Dina huvudsakliga ansvarsområden kommer att vara:

• ansvar för att ge råd om juridiska och strategiska frågor relaterade till det fossilfria transformationsprojektet, inklusive komplexa projektavtal

• självständigt hantera (utforma, granska och förhandla) alla typer av kommersiella avtal och anbudsvillkor

• granska och förbättra styrnings-, efterlevnads- och riskmodeller

• ge råd om juridiska tvister och hantera rättstvister/skiljeförfaranden

• hålla juridiska utbildningssessioner för intressenter

• ge råd om olika interna policyer för SSAB

• utforma juridiska yttranden och riskbedömningsrapporter vid behov

• följa och dela juridiska och regulatoriska uppdateringar med intressenter och juridiskt team

• ge allmänna juridiska råd till verksamheten

• leda arbetet med externa juridiska rådgivare i specifika frågor som sträcker sig från rättstvister till expertutlåtanden inom förväntade kostnadsramar

Vem är du?

Du har svensk juristexamen och cirka 10 års erfarenhet av att arbeta med komplexa projekt på advokatbyrå eller på ett större företag.

För att trivas i rollen tror vi att du är driven, operativ och har förmågan att arbeta självständigt som en del av ett team. Du är proaktiv, social, förtroendeingivande och samarbetar väl med andra. Vidare är du analytisk och är bekväm med att arbeta med både strategiska och operativa komplexa juridiska frågor. Som person är du social, ansvarsfull, noggrann och har hög integritet.

Du talar och skriver engelska och svenska flytande. Har du dessutom kunskaper i det finska språket är det meriterande.

Du erbjuds

Förutom att vara en del av vår resa mot att bli en fossilfri producent av stål, erbjuder vi en bred roll med varierande uppgifter i en internationell kontext. Du kommer att ha en viktig roll i företaget och du kommer att få möjlighet att delta i utvecklingen som är avgörande för SSAB.

I denna rekrytering samarbetar vi med Jurek Law. För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Ulriikka Järnefelt telefon 0766 33 14 40. Vi intervjuar löpande. Du söker tjänsten via vår hemsida www.jurek.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Kundtjänstmedarbetare till kommande uppdrag

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Maj 14
Vi på Jurek söker ständigt efter talanger inom kundtjänst till våra kunder. Är du nyfiken på nya möjligheter inom kundtjänst och redo för nästa steg? Perfekt, då vill vi på Jurek komma i kontakt med dig!

Är du en person som är serviceinriktad, kommunikativ och lösningsorienterad som har arbetslivserfarenhet av kundtjänst och vill fortsätta utvecklas inom kundserviceroller? Vi söker dig som vill arbeta som Kundtjänstmedarbetare och bredda din kompetens i rollen som konsult hos våra kunder.

Idag består vår kundkrets i första hand av små och medelstora företag och organisationer, nationella och internationella, med höga krav på både medarbetare och leverantörer. Engagemang är ett nyckelord för oss. Vi älskar vårt jobb och vi vill arbeta med människor som känner likadant.

Rollen som kundtjänstmedarbetare hos våra kunder varierar både i längd, omfattning och ansvarsområden, men vanligt förekommande arbetsuppgifter är följande;

• Kundsupport
• Ärendehantering via telefon, mejl och chatt
• Följa upp kundärenden
• Hantera inkommande samtal från kund
• Orderläggning
• Avtal
• Bidra till att förbättra kundupplevelsen

Vem är du?
För att trivas i rollen som Kundtjänstmedarbetare är du en kommunikativ person som ständigt vill förbättra servicen. Du är driven och motiverad till att lösa problem och har lätt för att skapa starka band såväl internt som mot kunder. Vi ser att du är en självgående person som lätt sätter dig in i nya situationer och organisationer.

Om du är en serviceinriktad, strukturerad och vill bidra till att förbättra kundupplevelsen på arbetsplatser, tveka inte på att ansöka till oss idag!
Vad erbjuder vi?
Vi på Jurek Business Support erbjuder dig som konsult spännande utmaningar där du får möjlighet att utvecklas inom kundsupport, administration och orderhantering. Vi månar om dig som konsult och strävar efter långsiktiga samarbeten både med kunder och konsulter. Som konsult hos oss ges du, förutom spännande uppdrag, möjlighet att dela din resa med andra konsulter. Med jämna mellanrum anordnar vi tillfällen för er att mötas genom seminarier och roliga konsultaktiviteter. Självklart kommer du också ha en dedikerad kontaktperson hos oss på Jurek, som finns där som bollplank och stöd. Du kan själv välja om du vill samarbeta med oss som underkonsult eller föredrar en anställning hos oss – där vi förstås erbjuder kollektivavtal.

Är du intresserad av att höra mer om våra konsultuppdrag och hur det är att jobba via oss kontakta Hedda Grenlöv på hedda.grenlov@jurek.se

När du registrerar dina uppgifter nedan hamnar du i vårt nätverk av konsulter och kan matchas med uppdrag som kommer in. Även om du inte hör av oss direkt kan du fortfarande vara aktuell för framtida konsultuppdrag.

Ansök nu

Legal Counsel to Alimak Group

Bolagsjurist
Läs mer Mar 19
Alimak Group is a global provider of sustainable vertical access and working at height solutions, listed on Nasdaq Stockholm. With presence in more than 120 countries, the Group develops, manufactures, sells and services vertical access and working at height solutions with focus on adding customer value through enhanced safety, higher productivity and improved cost efficiency.

We are now looking for a Legal Counsel to join our head office in central Stockholm. This is an opportunity for individuals seeking to work with a market-leading company on various legal matters within an international environment.

About the role

As Legal Counsel at Alimak Group you will provide support and advice on a wide range of legal matters. You will handle legal tasks at Group level in areas such as company law, stock exchange law and contract law. You will also work closely with the business, in particular the Industrial and Construction Divisions, and provide support in negotiations of customer and distributor agreements and contribute to the development and continuous improvement of the contract management processes.

Your role will entail staying updated with current legal trends and regulations to ensure that Alimak Group remains compliant and ahead of any potential legal challenges. You will draft, review, and manage legal documents and contracts, providing clear and actionable legal insights. By fostering strong relationships with internal and external stakeholders, you will help mitigate risks and contribute in driving strategic business initiatives forward.

Additionally, you will play a key role in training and educating the various teams on legal best practices and new legislation. Your ability to communicate complex legal concepts in a straightforward manner is essential in promoting a culture of legal awareness and risk management within the company. This position is located at our headquarters in Stockholm, you will report to our Head of Group Tax and Legal.

About you

The suitable candidate has a law degree and at least 8 years´ experience working as an in-house legal counsel or in a law firm. You have experience in drafting, reviewing and negotiating commercial agreements and it is beneficial if you have previously worked in an international context. To fit the role, it is important that you can work independently, have an interest in developing and improving tools and processes, and possess a curiosity to learn new things. Further, you have excellent written and verbal communication skills in English and Swedish. French is a plus.

What we offer

As Legal Counsel at Alimak Group you will get a great opportunity to develop further as a lawyer in a role with varying tasks at a global and fast-growing company. At Alimak Group we know that people are our most valuable asset and the key to our future success. We believe in an environment that allows our people to inspire new ways of thinking and new ways of working; an environment that is inclusive, where our people can influence and make a difference.

How to apply

In this recruitment process, Alimak is supported by Jurek Recruitment & Consulting. Interviews will be carried out as applications are received so please apply (in Swedish or in English) as soon as possible via www.jurek.se. Please note that we do not accept applications by mail. For any questions, please contact recruitment consultants Ida Odelius at ida.odelius@jurek.se or Lovisa Zedendahl at lovisa.zedendahl@jurek.se

About Alimak

Alimak Group is a global leader and pioneer in the design and manufacture of vertical access and working at height solutions for industrial and construction industries. The Group has a large installed base of elevators, service lifts, temporary and permanent hoists and platforms and building maintenance units around the world.

Alimak was founded 1948 in Sweden and is listed on Nasdaq Stockholm. The Group has its headquarters in Stockholm, 24 production and assembly facilities in 15 countries and approximately 3 000 employees.

Ansök nu