Stockholm: Byggledare inom berg- och anläggning för konsultuppdrag

Hitta ansökningsinfo om jobbet Byggledare inom berg- och anläggning för konsultuppdrag i Stockholm. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Stockholm inom den kategorin.

Publicerad: 2024-07-10 // Varaktighet: Heltid

För en kunds räkning söker vi just nu en Byggledare inom berg- och anläggning.Uppdraget är på heltid och förväntas starta så snart som möjligt, dock senast 30 september 2024. Uppdraget förväntas pågå t.o.m.30 november2027 med option påförlängning 1 + 1+ 1+1 +1 år.
Om uppdragetBakgrunden till uppdraget grundar sig i utbyggnaden av Stockholms tunnelbana.En organisation för genomförande av förberedande arbeten ska tillsättas och projektet söker nu en byggledare för det fortsatta arbetet med att planera och genomföra förberedande arbeten i anslutning till våra etablerings- och arbetsområden längs med sträckan.
Med förberedande arbeten avses ledningsomläggningar, framdragning av servicer för el och VA samt iordningställande av etableringsområden. Byggstart för förberedande arbeten planeras ske från senhösten 2024 och byggstart för de större berg- och anläggningsentreprenaderna planeras ske från hösten 2025 beroende på entreprenad.
Arbetsuppgifterna omfattar i huvudsak, men inte begränsat till:
Följa upp att tilldelade entreprenader alternativt del av entreprenad genomförs i överensstämmelse med kontraktshandlingar.
Svara för den dagliga kontakten med entreprenören med syfte att underlätta samarbetet och entreprenadens framdrift.
Kontrollera och följa upp entreprenörens arbete med avseende på teknik, ekonomi (i samråd med projektledare), tid, kvalitet, miljö (i samråd med hållbarhetshandläggare), arbetsmiljö (i samråd med arbetsmiljöhandläggare) och säkerhet samt rapportera vidare inom ansvarsområdet enligt överenskommelse med projektledaren.
Identifiera problemområden och ge projektledaren råd inför beslut om förebyggande och korrigerande åtgärder samt ekonomiska uppgörelser.
Följa upp och dokumentera ändrings- och tilläggsarbeten (ÄTA) samt mängdavvikelser enligt i projektet gällande rutiner.
Samverka med andra byggledare vid samordning till angränsande entreprenader inom projektet.
Delta vid behov i utvärdering och val av alternativ till tekniska lösningar genom att medverka i projekteringsarbetet.
Föra beställarens dagbok. Dagliga iakttagelser, brister och stickprov av Es egenkontroll ska noteras i dagboken.
Granska och signera entreprenörs dagbok enl. rutin.
Vid behov medverka vid bygg- och ekonomimöten, projekteringsmöten, KMA-möten, miljöronder och skyddsronder.
Granska entreprenörens kvalitetsarbete i form av kontrollplaner, arbetsberedningar, etc.
Följa upp och medverka vid besiktningar och vid syner.
Medverka till att skapa bra relationer med interna (förvaltningen, avdelningen) och externa (närboende, sakägare, allmänheten, etc) intressenter.
Delta på interna möten och träffar.
Övervaka att arbetet utförs inom ramen för gällande tillstånd, lov och TA-planer.
Uppföljning arbetsmiljö med tilldelade arbetsuppgifter enligt byggherreansvaret.
Delta i upphandlingsprocessen av entreprenörer.Övrigt:Start: 30 september 2024Slut:30 november 2027 med option på förlängning 1 + 1+ 1+1 +1 årOmfattning: HeltidPlacering: Stockholm

Om digObligatoriska krav:
Gymnasial utbildning (inriktning bygg, ekonomi eller motsvarande kompetens)
Dokumenterad erfarenhet av byggproduktion i anläggningsbranschen (minst 9 års erfarenhet)
Dokumenterad erfarenhet som byggledare/arbetsledare med ett ansvar att leda, styra och följa upp entreprenadkontrakt (framdrift, tider, arbetsmiljö, kvalitet, m m) i anläggningsentreprenader (minst 6 år)
Dokumenterad arbetserfarenhet av genomförande av entreprenader där systemen Anläggnings AMA och MER använts (minst 5 st entreprenader)Meriterande krav
Dokumenterad erfarenhet av genomförande av entreprenader (minst 2 st) innehållande förberedande arbeten (ledningsomläggningar, iordningsställande av etableringsområden, etc) inför byggstarten av en stor och komplex berg- eller anläggningsentreprenad med kontraktsvärde av minst 300 miljoner kronor
Dokumenterad erfarenhet av samordning (i rollen som byggledare/arbetsledare) av flera (minst 3 st) aktörer (entreprenörer, ledningsägare, markägare, etc) i anläggningsentreprenader inom stadsmiljö
Dokumenterad erfarenhet av uppföljning av entreprenader innehållande TA-planer (trafikanordningsplaner) i stadsmiljö (minst 2 st entreprenader)

AnsökanLåter uppdraget intressant? Skicka in din ansökan snarast då urvalsarbetet och intervjuer kommer ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Du ansöker enkelt genom att skicka in ditt CV samt svara på några frågor. De kandidater som bäst matchar rollen kommer telefonintervjuas och sedan bli kallade till en intervju hos oss på Devotum. Nästa steg är en intervju hos vår kund. Referenstagning på slutkandidater är en del av processen.
Har du några frågor om uppdraget är du välkommen att höra av dig tilll Corazon Wiksell på 070-586 93 11.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Stockholm som Byggledare

Nedan visas andra jobb i Stockholm som Byggledare.

Installationsledare Stockholm

Läs mer Maj 15
ATICC Sweden är ett modernt konsult- och rekryteringsföretag, som brinner för individen. Vi tror till 100% på att medarbetare lyckas bättre i sitt arbete om vi, som arbetsgivare, skapar en flexibel, rättvis och rolig plattform att verka på. Med vårt företag skapar vi tillsammans just den plattformen. Läs mer på ATICC.
Just nu söker vi ytterligare Installationsledare som likt oss trivs i en organisation med stor frihet. Du är kanske rätt person för oss?
Arbetsuppgifter
I rollen som installationsledare kommer du att arbeta ute hos någon av våra kunder i ett spännande och komplexa projekt. Du kommer att ansvara för installationsfasen avseende el- och automation, vilket bland annat innebär att:
Planera installationsarbeten
Samordna entreprenörer
Ansvara för installationens framdrift
Koordinera med Bas-U

Din bakgrund Du har minst 10 års erfarenhet som projektledare inom automation och god förståelse för infrastruktur- och fastighetsautomation. 
Motiveras av att arbeta i en utmanande och god kunskap hur projekt drivs tekniskt, ekonomiskt och tidsmässigt.
Erfarenhet av att arbeta i projekt inom industrin. 
Innehar B-körkort då besök på de olika installationerna krävs. 
Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. 
Har en lämplig teknisk utbildning i grunden och/eller motsvarande erfarenhet. 
Meriterande är om du arbetat som ledande montör tidigare.

Vi erbjuder
Vi erbjuder en arbetsplats, där det finns ett starkt engagemang för verksamheten och innehållsrika dagar. Bli en del av en gemenskap som är värde styrd, omtänksam och som välkomnar mångfald! Vi tror på kraften i att arbeta i team för att ge de bästa resultaten; både för bolaget men också för teammedlemmarnas individuella ambitioner. Tillsammans skapar vi det företag, som vi vill att vi ska vara!
Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Projektör/Byggledare till Eltel

Läs mer Mar 27
Har du erfarenhet som projektör, byggledare eller tekniker inom fiberbranschen och vill arbeta på ett etablerat och expansivt företag? Vi söker dig som trivs med variation i ditt arbete och är bekväm med att fatta egna beslut!

Om tjänstenDen här tjänsten är en rekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Eltel.
Om företagetEltel Networks är en ledande aktör inom byggnation, installation och underhåll av fibernät, kopparnät och aktiv utrustning. De arbetar med flera av landets största operatörer inom telekom. Eltel hjälper kunder med design, planering, byggnation, installation och underhåll. Dessa lösningar lägger grunden för dagens uppkopplade samhälle och bidrar till en grönare omställning. Företaget är inne i en expansiv fas och söker därför medarbetare som vill vara en viktig del i deras expansion.
ArbetsuppgifterSom Projektör med byggledaransvar har du ett övergripande ansvar för att planera, leda och driva dina projekt, samtidigt som du bidrar med byggledarkompetens. Du ritar och beräknar fiberutbyggnad, samordnar tekniker och underentreprenörer och säkerställer kvaliteten i leveranserna i projekt av olika komplexitet. Rollen innebär även ekonomiskt ansvar, där du stöttar i frågor kring affärsavtal, hanterar underlag för extrafakturering och arbetar aktivt med att förbättra lönsamheten i projekten.
Du ansvarar för att planera resurser, följa upp kvalitetsarbetet, hantera reklamationer och säkerställa att tjänster uppfyller kundens krav. Med din tekniska kompetens och samordningsförmåga fungerar du som en viktig kontaktperson gentemot tekniker, underentreprenörer och externa intressenter. Rollen erbjuder goda utvecklingsmöjligheter inom företaget och en chans att påverka verksamheten i en kombinerad teknisk och ledande roll. Även om arbetet huvudsakligen är kontorsbaserat krävs en förståelse för det praktiska arbetet på fältet. Du kommer att samarbeta med ett team av erfarna och kompetenta kollegor, där din erfarenhet och expertis kan bidra till att utveckla teamet. Rollen erbjuder goda möjligheter att utvecklas vidare i företaget och vara med och påverka.
Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper• Avslutad gymnasieutbildning • Tidigare erfarenhet av fiber, exempelvis som projektör, byggledare eller tekniker • B-körkort • Du talar och skriver obehindrat på både svenska och engelska Vi tror att du som söker tjänsten är noggrann, strukturerad och har lätt för att arbeta med olika typer av människor. Du är duktig på att hantera hög arbetsbelastning samt vet hur du ska driva dina egna processer framåt. Du har förmågan att agera snabbt och är bekväm med att fatta beslut och agerar utifrån dessa. Stor vikt kommer att läggas vid din personliga lämplighet, kommunikation och att du trivs i ett högt tempo.
Övrig informationStart: Enligt överenskommelse Plats: Bromma, Stockholm Lön: Enligt överenskommelse
Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan.
Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till info@bravura.se eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval.
Välkommen med din ansökan!
#Specialist

Ansök nu

Byggledare till Bro Betong – forma framtidens infrastruktur

Läs mer Jun 12
Byggledare till Bro & Betong – forma framtidens infrastruktur

Vill du vara med och forma framtidens infrastrukturprojekt? Har du erfarenhet av anläggning och trivs i en roll med ansvar, variation och utveckling? Då kan det här vara jobbet för dig.

Om rollen

Som byggledare hos Bro och Betong har du ett helhetsgrepp över byggprocessen. Du följer upp produktionen dagligen, säkerställer att tidplaner och kontrakt hålls, medverkar i bygg- och samordningsmöten och är den som ser till att det levereras med kvalitet – och med säkerheten först.
Du jobbar nära entreprenörer, konsulter och beställare och ansvarar för att arbetsmiljökrav (BAS-P/BAS-U), miljö och säkerhet efterlevs i varje steg. Du hanterar ÄTA-arbeten, granskar handlingar och håller ordning på både dokumentation och framdrift i digitala verktyg som MS Project eller Projektportalen.


Vem är du?

Du är trygg i rollen som byggledare eller har arbetat operativt i större infrastrukturprojekt. Du gillar att ha kontroll på detaljer men har också förmågan att lyfta blicken. Du vet hur viktigt det är att samarbeta – både på byggmöten och ute på plats. Och du vågar ta beslut.

Vi söker dig som har:

•Bygg- eller anläggningsteknisk utbildning (YH, högskola eller motsvarande)
•Några års erfarenhet inom anläggning eller infrastruktur
•Grundläggande kunskaper i AMA, MER och AB/ABT
•Goda kunskaper i svenska och engelska
•Möjlighet att genomgå säkerhetsprövning (krav på visst medborgarskap kan förekomma)

Extra plus om du har:

•Erfarenhet från beställarsidan
•Betongklass 1 eller 2
•BAS-P och/eller BAS-U-certifikat

Men viktigast för oss är att du är:

•Strukturerad och självgående
•Kommunikativ och samarbetsinriktad
•Lösningsfokuserad och engagerad i både säkerhet och utveckling


Om Bro & Betong

Bro & Betong är ett specialistföretag med lång erfarenhet av komplexa infrastrukturprojekt. De arbetar med både nybyggnation och underhåll av broar, betongkonstruktioner och andra anläggningar i hela Sverige. Hos dem blir du en del av ett engagerat team med hög teknisk kompetens, god sammanhållning och en stark säkerhetskultur.

Vad får du hos Bro&Betong;?
•En viktig roll i spännande projekt som gör skillnad
•Kollegor som stöttar, utmanar och samarbetar
•En inkluderande arbetsplats där både erfarenhet och nytänkande värdesätts

Om Framtiden AB

Vi på Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo.
För denna tjänst kommer du bli inledningsvis anställd hos Framtiden.


Rekryteringsprocess

•CV-granskning utifrån kravprofil
•Telefonavstämning
•Kompetensbaserad intervju
•Referenstagning
•Slutintervju med kund

Villkor
?
Start: Enligt överenskommelse
Plats: Stockholm
Arbetstid: Kontorstider
Omfattning: Heltid

Redo att bli en del av Bro & Betong?
Skicka in din ansökan så snart som möjligt – vi intervjuar löpande! Vi ser fram emot att höra från dig.

Ansök nu

Byggprojektledare

Läs mer Maj 13
Vi söker nu en byggprojektledare för tillsvidareanställning, med start från 250901. Tjänstgöringsgrad 100 %.
OM TJÄNSTEN
I rollen som byggprojektledare driver och leder du byggprojekt inom offentlig och privat sektor med operativt ansvar och eget driv. Du bidrar till CO-Pilots utveckling genom ansvarstagande, bra kommunikation och kundnära leverans. Många av våra projekt är säkerhetsklassade, vilket ställer krav på struktur, ansvarstagande och hög integritet.
ANSVARSOMRÅDEN
• Självständigt leda byggprojekt från tidiga skeden till avslut.
• Vara aktiv i projekteringsmöten, bygg- och samordningsmöten.
• Prioritera god kommunikation med kund, samt ansvara för kvalitet, ekonomi och tidplaner.
• Kontinuerligt bidra till utveckling av interna arbetssätt och teamets kunskapsdelning.
ÖNSKVÄRDA KVALIFIKATIONER
• Minst 5 års erfarenhet som byggprojektledare, platschef eller motsvarande.
• Erfarenhet av projektledning inom både entreprenad och konsultmiljö är meriterande.
• God förståelse för AB/ABT, gärna LOU.
• God kommunikationsförmåga i tal och skrift.
• Önskemål om Bas-U.
• B-körkort.
PERSONLIGA EGENSKAPER
• Självständig och initiativtagande.
• Ansvarstagande med ett prestigelöst arbetssätt.
• Lösningsorienterad, strukturerad och tydlig.

Ansök nu

Byggledare El

Läs mer Jun 13
Nytt
Vi söker en Byggledare el till uppdrag hos Trafikmyndighet i Stockholm. 
Detta är ett konsultuppdrag. 
Tjänsten är på deltid, med en omfattning på femtio procent. 
Uppdraget innebär ett nära samarbete med kunden vilket ställer stora krav på flexibilitet och samarbetsförmåga.
Uppdraget
I myndighetens uppdrag ligger att bereda och verkställa beslut om inriktning och omfattning för en långsiktigt hållbar kollektivtrafik. Dessutom ansvarar de för styrning och uppföljning av trafikdrift samt upprätthållandet av infrastrukturens funktion, säkerhet och värde. Varje dag reser mer än 700 000 personer med den allmänna kollektivtrafiken, det vill säga resor med tunnelbana, bussar, pendeltåg och lokalbanor. Anläggningen för tunnelbanans samtliga linjer har under årens gång renoverats i olika omfattningar. Elkraftsanläggningarna har uppnått sin beräknade tekniska livslängd. Reservdelar till elkraftsanläggningen är svåra eller går inte att få tag i. I utbytesprogrammet ingår det att modernisera hela elkraftsanläggningen på stationerna för att säkerhetsställa att myndighetskrav uppfylls och den tekniska kvalitén säkerhetss.tälls på stationerna. Projektet avser utbyte och ombyggnad av komplett elkraftsanläggning så som reservkraftanläggning inklusive 400V ställverk med tillhörande fördelnings- och gruppcentraler, ledningar och kanalisation samt komplett styr och övervakningssystem för kraftförsörjningen. Vidare omfattas utbyte av utrymningsbelysning och allmänbelysning samt ommärkning av anläggningen. En byggledare ansvarar i första hand för produktionsskedet i form av effektiv uppföljning av tid, kostnad och kvalitet. Arbetet omfattar kontroll, uppföljning och godkännande av anlitade entreprenörers arbete och egenkontroll, samt ansvar för att arbetet bedrivs enligt gällande lagar och krav samt för ändamålet framtagna handlingar.
Arbetsuppgifter
Bistå i framtagandet av projekteringshandlingar, granska och lämna synpunkter ur ett produktionsperspektiv.
Bidra till framtagandet av handlingar, så som AF-delar, och sammanställa dokument inför utskick av förfrågningsunderlag (FFU) enligt LUF. Vara behjälplig vid platsbesök och under fråga/svar-period.
Delta i arbetet med granskning och utvärdering av anbud samt eventuella förhandlingar och kontraktsskrivning.
Aktivt följa upp och rapportera byggentreprenadens framdrift avseende tid, kostnad och kvalitet.
Ansvara för ändrings- och tilläggsarbeten samt avdrag (ÄTA) utifrån kontrakt och dokumentera dessa, rapporterar dessa kontinuerligt till projektledaren.
Ansvara för input avseende prognos för gällande anläggningsentreprenad.
Delta aktivt på byggmöten.
Delta i samtliga projektrelaterade möten med entreprenören.
Stödja entreprenörens arbete med att ta fram arbetsplaner, tidplaner och detaljerade veckoplaner. Godkänna när dem är klara och kommunicera dessa till angränsande verksamhet och intressenter.
Vid projekt i anslutning till pågående drift, koordinera gränssnitt mot driftsoperatör för att säkerställa minimal påverkan på drift.
Säkerställa att entreprenören efterföljer säkerhetsstyrningssystem, krav på miljö och arbetsmiljö, tekniska riktlinjer samt övriga styrande dokument och rutiner som berör arbetet.
Fatta för projektet erforderliga beslut utifrån mandat.
Delta vid besiktningar och bistå vid överlämning till Trafikavdelningen.
Representera myndigheten och projektet i kontakt med olika externa parter och aktörer såsom myndigheter, leverantörer och entreprenörer.
Rapportera till Projektledaren samt koordinera sig mot övriga i projektet.
Delta i projektrelaterade möten för att ta del av information om verksamhetens framdrift.

Krav (OBS, obligatoriska)
Minst 4 års erfarenhet som byggledare eller produktionsledare för entreprenader inom liknande verksamhet (kollektivtrafik, infrastruktur, teknik, bygg och anläggning, fordon, etc.). Minst 2 års erfarenhet som byggledare eller produktionsledare för entreprenader med elkraftsanläggningar och/eller reservkraft inom 0,4kV-12kV, varav minst ett projekt om minst 15 Mkr i totala projektkostnad senaste 10 åren.  Inneha ESA behörighet alt. ESA fackkunnig för att vistas i elutrymmen. (utbildningen bekostas av leverantör). Inneha spår och tunnelbehörighet- TRI-TUB kategori x9, vid avsaknad av utbildning ska utbildningen vara gjord in om 3veckor efter kontraktskrivning. (utbildningen bekostas av leverantör). Erfarenhet från minst ett projekt om minst 15 Mkr som omfattar ombyggnationer under pågående drift.
Meriterande 
Erfarenhet som byggledare eller produktionsledare från minst två projekt med ombyggnader under pågående drift, varav projektets kostnad minst 15Mkr. Driftsätta och funktionsprova minst ett projekt elkraftsanläggning i indistruell alternativ spårmiljö, där hela funktionskedjan har traprovats. Entreprenadkostnad om minst 15 Mkr.  Erfarenhet från minst två projekt av att tillämpa AMA El där varje projekt ska haft en entreprenadkostnad om minst 15 Mkr.

Om oss
Centios övergripande mål är att vara ett konsultbolag som erbjuder smarta och hållbara lösningar som utvecklar samhället på ett positivt sätt.
Våra medarbetare erbjuds villkor som är anpassade för individen. Det innebär att arbetstider, arbetsomfattning, arbetsplats och kompetensutveckling så långt som möjligt anpassas utifrån medarbetarens behov.
Bland våra medarbetare hittar du engagerad personer som brinner för samhällsutveckling. Vi jobbar i små grupper där du kan bidra med dina erfarenheter samtidigt som du får ta del av andras kunskap och erfarenhet.
För oss är det viktigt med välmående och att hitta en sund balans mellan arbete och fritid. Därför har vi en nollvision mot stress och sätter trivsel och hälsa främst.
Läs gärna mer om oss på centio.se.
Vänligen skicka ditt CV på svenska. 
Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Andra jobb i Stockholm från Devotum AB

Nedan visas andra jobb i Stockholm från Devotum AB .

Förrådstekniker till kund i Stockholm

Lagerplanerare
Läs mer Apr 25
För vår kunds räkning söker vi just nu en konsult inom förrådsteknik till en kund i Stockholm. Uppdraget är på heltid och förväntas starta 2025-05-12 och pågå till och med 2025-12-31, med möjlighet till förlängning. 
Om uppdraget I rollen som förrådstekniker blir du en viktig del av den dagliga driften av anläggningens lager och materialförsörjning. Du kommer att arbeta både praktiskt med hantering av material och strategiskt med inköp och leverantörskontakter. 
Du kommer att ha ett stort eget ansvar för att säkerställa att rätt material finns på plats i tid och att inköpsprocesserna fungerar smidigt och kostnadseffektivt. En viktig del i uppdraget är att bidra till optimering av inköpsflöden, utveckling av leverantörsrelationer och att säkerställa hållbara inköpsval.
Exempel på arbetsuppgifter - Godsmottagning och leverans/utlämning av reservdelar och material - Truckkörning - Operativt och strategiskt inköp av reservdelar och material - Offertförfrågningar och uppföljning - Kontinuerlig kontakt med leverantörer - Inventering av lagret/förrådet - Saldohantering i underhållsdatasystemet IFS - Lagerstyrning i linje med verksamhetens behov Övrigt: Start: 2025-05-12 Slut: 2025-12-31 Omfattning: 100% Placering: Stockholm Bakgrundskontroll: Bakgrundskontroll av belastningsregistret är en del av processen. Anställningsform: Anställd hos Devotum då kunden inte godkänner underleverantörer i denna process.
Om dig Vi söker dig som uppfyller nedan obligatoriska krav: - Truckkort A och B - B-körkort alternativt AM-behörighet - Goda datakunskaper, gärna i IFS eller liknande underhållssystem - Erfarenhet av både operativt och strategiskt inköp - Erfarenhet av att leda och driva inköpsprojekt - Erfarenhet av leverantörsförhandlingar, inklusive internationella leverantörer - Erfarenhet av inköp inom industri- eller produktionsverksamhet - Kunskap om lageroptimering och behovsplanering - Kunskap om kostnadsbesparingsinitiativ och leverantörsutveckling
Önskade personliga egenskaper: - Mycket intiativtagande och självgående i ditt arbete - Strukturerad och noggrann - Trivs att arbeta i team och har en känsla för service - Nyfiken och driven - Flexibel och trivs att arbeta i ett högt tempo - Trivs med fysiskt arbete
Ansökan Låter uppdraget intressant? Skicka in din ansökan snarast då urvalsarbetet och intervjuer kommer ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Du ansöker enkelt genom att skicka in ditt CV samt svara på några frågor. De kandidater som bäst matchar rollen kommer telefonintervjuas och sedan bli kallade till en intervju hos oss på Devotum. Nästa steg är en intervju hos vår kund. Referenstagning är en del av processen.
Har du några frågor om uppdraget är du välkommen att höra av dig till ansvarig Konsultchef Lina Widevall på 070-499 38 00. 
Känn dig trygg som konsult hos Devotum Som konsult hos Devotum har du möjlighet att välja om du vill fakturera genom ditt eget bolag eller bli direkt anställd hos oss. Som anställd hos Devotum erbjuds du alltid schyssta villkor enligt kollektivavtal (Almega) som bland annat innefattar friskvårdsbidrag, tjänstepension och försäkringar.
Hos oss är varje konsult viktig och våra konsultchefer finns alltid till hands för att ge dig den support och vägledning du behöver under hela uppdragsperioden.

Ansök nu

Arbetsmiljöspecialist till myndighet

Arbetsmiljöingenjör
Läs mer Apr 25
För vår kunds räkning söker vi just nu en konsult inom arbetsmiljö till en myndighet. Uppdraget har en omfattning på 90% och förväntas starta 2025-06-01 och pågå till och med 2027-06-01. 
Om uppdraget Som arbetsmiljöspecialist kommer du att arbeta med arbetsmiljöfrågor men även närliggande frågor som kvalitet, miljö och elsäkerhet. Du kommer att ingå i projekt kopplade till nybyggnation av ställverk, luftledningar och markkabel inom elöverföringssystemet. Rollen innebär att stötta projektorganisationen i det systematiska arbetsmiljöarbetet samt sköta uppföljning för att se till att lagstiftning och krav efterföljs. Du verkar som sakkunnigt stöd inom arbetsmiljöfrågor i alla projektets faser. Arbetet sker i samverkan med andra specialister, entreprenörer och projektledare. En del av arbetet kan utföras på distans men du ska ha möjlighet till att vara på plats minst 50%.
Exempel på arbetsuppgifter - Stötta projektledare i det löpande arbetsmiljöarbetet - Följa upp, granska och bevaka arbetsmiljöarbetet under främst utförandefas via arbetsplatskontroll, enligt checklista och projektets/beställarens kontrollprogram. Uppföljning av motsvarande arbetsuppgifter kan även förekomma i projekteringsfas - Delta vid skydds- och miljöronder samt bevaka att avvikelser åtgärdas - Delta vid behov på möten och interna planerings- och projektmöten - Bevaka incidenter och dess hantering inklusive uppföljning - Dokumentera ej hanterade incidenter och avvikelser (Förfrågan om avvikelserapport till entreprenören). - Rapportera om arbetsmiljöarbetet och uppföljning av entreprenör vid arbetsplatskontroller till projektledare och HMSK-samordnare. - Medverka som utredningsledare alt stöd i olycksutredningar vid behov.
Övrigt: Start: 2025-06-01 Slut: 2027-06-01 Omfattning: 90% Placering: Fält inom Stockholms län och delvis i Uppsala och Västmanlands län samt på projektkontor i Stockholms län. Resor under uppdraget kan förekomma.  Bakgrundskontroll: Säkerhetsprövning är en del av processen. Anställningsform: Anställd hos Devotum då kunden inte godkänner underleverantörer i denna process.
Om dig Vi söker dig som uppfyller nedan obligatoriska krav: - Utbildad arbetsmiljöingenjör eller inneha motsvarande dokumenterad kompetens inom arbetsmiljö eller HMSK-området om minst 5 år - Genomförd utbildning i Bas-P och Bas-U. Intyg krävs. Utbildningen får vara max 3 år gammal - Genomförd ESA-utbildning. Intyg krävs. - Minst 5 års arbetslivserfarenhet av systematiskt arbetsmiljöarbete med arbetsmiljöfrågor, arbetsmiljölagstiftning, risk-hantering. planering och uppföljning - Minst 5 års erfarenhet av tillämpning av arbetsmiljölagstiftning, normer, praxis och standarder inom arbetsmiljö - Minst 5 års erfarenhet av att ha samordningsansvar enligt arbetsmiljölagstiftningen, inklusive ansvar som byggherre eller beställare, med tillhörande arbetsmiljöansvar - Minst 5 års erfarenhet av arbetet med arbetsmiljöfrågor inom bygg- och anläggningsverksamhet i infrastrukturprojekt - Minst 5 års erfarenhet av arbete med riskhantering och avvikelser  - Erfarenhet inom entreprenadjuridik
Det är meriterande om du även uppfyller följande krav: - Erfarenhet av arbetsmiljöarbete i projekt med högre spänningsnivåer (220kV/400kV) - Erfarenhet av motsvarande arbetsuppgifter från infrastrukturprojekt i urbana miljöer
Önskade personliga egenskaper: - Drivande och lösningsorienterad - God kommunikatör och van att representera beställarsidan - Självständig och målinriktad - Talar och skriver svenska obehindrat samt har goda kunskaper i engelska
Ansökan Låter uppdraget intressant? Skicka in din ansökan snarast då urvalsarbetet och intervjuer kommer ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Du ansöker enkelt genom att skicka in ditt CV samt svara på några frågor. De kandidater som bäst matchar rollen kommer telefonintervjuas och sedan bli kallade till en intervju hos oss på Devotum. Nästa steg är en intervju hos vår kund. Referenstagning är en del av processen.
Har du några frågor om uppdraget är du välkommen att höra av dig till ansvarig Konsultchef Corazon Wiksell på 070-586 93 11.
Känn dig trygg som konsult hos Devotum Som konsult hos Devotum har du möjlighet att välja om du vill fakturera genom ditt eget bolag eller bli direkt anställd hos oss. Som anställd hos Devotum erbjuds du alltid schyssta villkor enligt kollektivavtal (Almega) som bland annat innefattar friskvårdsbidrag, tjänstepension och försäkringar.
Hos oss är varje konsult viktig och våra konsultchefer finns alltid till hands för att ge dig den support och vägledning du behöver under hela uppdragsperioden.

Ansök nu

Beställarstöd till kund i Stockholm

Systemadministratör
Läs mer Apr 15
För vår kunds räkning söker vi just nu en konsult inom beställarstöd till kund i Stockholm. Uppdraget omfattar 80-100% och förväntas starta 2025-09-01 och pågå till och med 2026-08-31. 
Om uppdraget Som konsult inom beställarstöd kommer du att representera kundens beställarfunktion vid olika anläggningsåtgärder, med ansvar för att ta emot och koordinera behov från andra delar av organisationen. Du omvandlar dessa till konkreta beställningar och arbetar i nära samverkan med olika funktioner inom verksamheten.
Arbetsuppgifter i urval: - Koordinering och beställning av anläggningsåtgärder - Framtagande av projektdirektiv, inriktningsbeslut och investeringsbeslut - Sammanställning och registrering av beslutsunderlag i stödsystem - Tvärfunktionella kontakter inom organisationen - Administration av inkommande remisser till enheten
Övrigt: Start: 2025-09-01  Slut: 2026-08-31 Omfattning: 80-100% Placering: Sundbyberg. Fysiska möten förekommer ca 3 ggr/månad. Bakgrundskontroll: Säkerhetsprövning samt upprättande av SUA-avtal krävs före uppdragsstart.  Anställningsform: Anställd hos Devotum då kunden inte godkänner underleverantörer i denna process.
Om dig Vi söker dig som uppfyller nedan obligatoriska krav: - Akademisk examen på minst kandidatnivå inom ekonomi eller juridik - Minst 8 års erfarenhet av administrativt arbete i stödsystem inom statlig verksamhet - Minst 4 års erfarenhet från elnät- eller energibranschen - Minst 2 års erfarenhet av att beställa projektåtgärder - Minst 2 års erfarenhet av att ta fram beslutsunderlag
Det är meriterande om du även uppfyller följande krav: - Minst 2 års erfarenhet av arbete med tekniska riktlinjer inom energibranschen
Önskade personliga egenskaper: - God samarbetsförmåga och initiativförmåga - Flexibel och anpassningsbar efter arbetsbelastning - Tydlig i din kommunikation och utåtriktad - Ödmjuk och trygg i att skapa förtroende - Självständig och målinriktad - Strukturerad och trivs med administrativa uppgifter - Flytande i svenska och engelska, i tal och skrift
Ansökan Låter uppdraget intressant? Skicka in din ansökan snarast då urvalsarbetet och intervjuer kommer ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Du ansöker enkelt genom att skicka in ditt CV samt svara på några frågor. De kandidater som bäst matchar rollen kommer telefonintervjuas och sedan bli kallade till en intervju hos oss på Devotum. Nästa steg är en intervju hos vår kund. Referenstagning är en del av processen.
Har du några frågor om uppdraget är du välkommen att höra av dig till ansvarig Konsultchef 
Känn dig trygg som konsult hos Devotum Som konsult hos Devotum har du möjlighet att välja om du vill fakturera genom ditt eget bolag eller bli direkt anställd hos oss. Som anställd hos Devotum erbjuds du alltid schyssta villkor enligt kollektivavtal (Almega) som bland annat innefattar friskvårdsbidrag, tjänstepension och försäkringar.
Hos oss är varje konsult viktig och våra konsultchefer finns alltid till hands för att ge dig den support och vägledning du behöver under hela uppdragsperioden.

Ansök nu

Rekryterare till en myndighetskund i Stockholm!

Rekryterare/Rekryteringskonsult
Läs mer Mar 28
För vår kunds räkning söker vi just nu en rekryterare till ett konsultuppdrag i stockholm. Uppdraget är på heltid och förväntas starta 2025-04-28 och pågå till och med 2026-04-24.
Om uppdraget Som rekryterare hos vår kund driver du hela rekryteringsprocessen från start till mål med ett konsultativt förhållningssätt. Vår kund rekryterar kompetensbaserat, vilket innebär att objektivitet och rättvis bedömning är centralt i arbetet. Testerna MAP och Matrigma är viktiga verktyg som används genom hela rekryteringsprocessen för att säkerställa välgrundade urvalsbeslut.
Dina huvudsakliga ansvarsområden: Driva rekryteringsprocessen enligt kompetensbaserad metodik, från kravprofil till anställning.
Arbeta aktivt med search av kandidater via LinkedIn Recruiter.
Säkerställa att tester används som en integrerad del av urvalsprocessen för att skapa träffsäkra beslut.
Stötta rekryterande chefer genom tydlig kommunikation och rådgivning samt guida dem i kompetensbaserade intervjuer.
Bidra till utvecklingen av kundens arbetssätt.
Fungera som en ambassadör för kundens arbetsgivarlöfte (EVP) och säkerställa en positiv kandidatupplevelse.

Hos vår kund är rekrytering ett samarbete. Du arbetar självständigt i dina processer i nära samarbete med rekryterande chefer, samtidigt som du är en del av ett engagerat och sammansvetsat team där samarbete och lärande står i fokus. Du får möjlighet att utvecklas i en samhällsviktig organisation med en bredd av rekryteringsuppdrag inom infrastruktur, IT, teknik och andra områden.
Den här rollen kommer att ha ett extra fokus på rekrytering till kundens projektverksamhet, med roller som projektledare, projekteringsledare, tekniskt sakkunniga och andra tjänster inom ramen för deras infrastrukturprojekt.
Övrigt: Start: 28 april 2025 Slut: 24 april 2025 Omfattning: heltid Placering: Stockholm Anställningsform: Anställd hos Devotum då kunden inte godkänner underleverantörer i denna process.
Om dig Vi söker dig som uppfyller nedan obligatoriska krav:
Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet i rollen som rekryterare/ TA
Minst två (2) antal års arbetslivserfarenhet av att ingå i en intern rekryteringsfunktion/ -team i större verksamhet (+500 anställda)
Minst tre (3) års erfarenhet av att ha arbetat praktiskt med alla delar i rekryteringsprocessen inklusive search i rollen som rekryterare
Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet av att självständigt driva kompetensbaserade rekryteringsprocesser med stöd av tester i urvalsarbete.
Minst tre (3) års erfarenhet av LinkedIn Recruiter med search
Konsulten ska vara certifierad testanvändare i Assessios tester MAP & Matrigma. Certifieringen ska vara genomförd innan uppdragsstart

Det är meriterande om du även uppfyller följande krav:
Minst 5 års dokumenterad erfarenhet av rekrytering i rollen som rekryterare i en intern rekryteringsfunktion i en större verksamhet (+500 anställda)
Yrkesutbildning eller högskoleutbildning inom HR, rekrytering eller motsvarande relevant område.
Minst ett (1) tidigare uppdrag av att hålla i workshops/ utbildning inom rekytering för chefer

Ansökan Låter uppdraget intressant? Skicka in din ansökan snarast då urvalsarbetet och intervjuer kommer ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Du ansöker enkelt genom att skicka in ditt CV samt svara på några frågor. De kandidater som bäst matchar rollen kommer telefonintervjuas och sedan bli kallade till en intervju hos oss på Devotum. Nästa steg är en intervju hos vår kund. Referenstagning är en del av processen.
Har du några frågor om uppdraget är du välkommen att höra av dig till ansvarig Konsultchef Angela Hanna Kassab på 072-7108200
Känn dig trygg som konsult hos Devotum Som konsult hos Devotum har du möjlighet att välja om du vill fakturera genom ditt eget bolag eller bli direkt anställd hos oss. Som anställd hos Devotum erbjuds du alltid schyssta villkor enligt kollektivavtal (Almega) som bland annat innefattar friskvårdsbidrag, tjänstepension och försäkringar.
Hos oss är varje konsult viktig och våra konsultchefer finns alltid till hands för att ge dig den support och vägledning du behöver under hela uppdragsperioden.

Ansök nu

Spontanansökan för konsultuppdrag inom fastighetsbranschen!

Fastighetsförvaltare
Läs mer Jun 10
Devotum söker kontinuerligt efter konsulter för pågående och framtida uppdrag hos våra kunder. Oavsett om det gäller korta eller långa uppdrag, så ger vi dig möjligheten att utmana dig själv och bidra med din expertis där den behövs som mest. Registrera dig redan idag och bli en del av vårt nätverk!
Hur blir man konsult? Devotum är experter inom kompetensförsörjning inom framför allt samhällsbyggnads- och fastighetsbranschen och får löpande in förfrågningar med kort varsel inom bland annat förvaltning, fastighetsteknik, administration, ekonomi och ledningsfunktioner.
Genom att registrera dig som konsult hos oss blir du en del av vårt nätverk och har möjlighet att matchas mot våra aktuella uppdrag. Registreringen är enkel – ladda bara upp ditt CV och se till att lämna så utförlig information som möjligt om din erfarenhet och kompetens.
Så snart du registrerat dig hos oss kan du bli kontaktad för att stämma av tillgänglighet och intresse för specifika uppdrag innan en intervju bokas in.
Vad krävs för att bli konsult? För att trivas att arbeta som konsult krävs att du är trygg i din roll, självgående, initiativtagande och har lätt för att sätta dig in i nya organistationer och verksamheter. Utöver detta krävs även att du besitter efterfrågade erfarenheter och kompetenser för det aktuella uppdraget hos vår kund.
Flexibilitet som konsult hos Devotum Som konsult hos oss har du möjlighet att välja om du vill fakturera genom ditt eget bolag eller bli direkt anställd hos Devotum.
Devotum är ett bemanningsföretag som sätter våra konsulters välmående i fokus. När du är anställd som konsult hos oss kan du känna dig trygg med förmånliga anställningsvillkor som omfattar lön, semester, försäkringar och tjänstepension. Vi strävar efter att erbjuda dig de bästa förutsättningarna för en stabil och trygg anställning.
Våra dedikerade konsultchefer finns alltid till hands för att ge dig den support och vägledning du behöver under hela uppdragsperioden. Vi värdesätter närvaro och närhet till våra konsulter och strävar efter att skapa en miljö där du känner dig sedd och omhändertagen. Hos oss är varje konsult viktig, och vi arbetar aktivt för att säkerställa att du trivs och når dina mål under ditt uppdrag.
Ansökan Låt oss veta redan i din ansökan vilken roll som intresserar dig mest. Då detta är en spontanansökan hör vi av oss när vi har ett uppdrag som passar just din profil.
Registrera dig idag och ta nästa steg i din konsultkarriär med Devotum!

Ansök nu

Projektledare inom bygg och anläggning till Karlskrona!

Projektledare, bygg och anläggning
Läs mer Feb 5
För vår kunds räkning söker vi just nu en projektledare inom bygg och anläggningtill ett konsultuppdrag i Karlskrona. Uppdraget är på heltid och förväntas starta10 mar 2025 och pågå till och med31 dec 2025.
Om uppdragetVår kundär just nu inne i ett spännande expansionsprojekt där både byggnation av nytt kabeltorn, nya fabriker och utbyggnationer pågår. Vi söker därförerfaren projektledare inom bygg och anläggning för att stötta vår kund med dessaomfattande expansionsprojekt.
Rollen kräver en helhetssyn på projektet och förmåga att identifiera de bästa vägvalen för ett framgångsrikt slutresultat. Du är en naturlig ledare med god förståelse för projektekonomi och drivs av att säkerställa effektiva och framgångsrika byggprojekt från start till mål.
Vi söker digmed en gedigen bakgrund inom entreprenadbranschen, exempelvis som platschef, projektchef eller entreprenadchef. Även erfarenhet från beställarsidan, exempelvis som projektledare eller produktionsledare, är meriterande. Djup kunskap om bygg- och anläggningsprocessen är avgörande, liksom förståelse för hur beslut påverkar både framdrift och ekonomiska resultat i produktionsfasen.Övrigt:Start:10 mar 2025Slut:31 dec 2025Omfattning: heltidPlacering: Karlskrona (ej möjligt med distansarbete)
Om digVi söker dig som uppfyller nedan obligatoriska krav
Senior projektledare (bygg eller anläggning) med lång erfarenhet från entreprenadbranschen
God förståelse för projektekonomi
Erfarenhet från stora projekt inom bygg (entreprenadsumma > 500 MSEK)
Praktisk förståelse för utförande och produktionsplanering samt hur man tar hänsyn till detta i planeringsskedet

AnsökanLåter uppdraget intressant? Skicka in din ansökan snarast då urvalsarbetet och intervjuer kommer ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Du ansöker enkelt genom att skicka in ditt CV samt svara på några frågor. De kandidater som bäst matchar rollen kommer telefonintervjuas och sedan bli kallade till en intervju hos oss på Devotum. Nästa steg är en intervju hos vår kund. Referenstagning är en del av processen.
Har du några frågor om uppdraget är du välkommen att höra av dig till ansvarig Konsultchef Angela Hanna Kassab på 072-710 82 00
Känn dig trygg som konsult hos DevotumSom konsult hos Devotum har du möjlighet att välja om du vill fakturera genom ditt eget bolag eller bli direkt anställd hos oss. Som anställd hos Devotum erbjuds du alltid schyssta villkor enligt kollektivavtal (Almega) som bland annat innefattar friskvårdsbidrag, tjänstepension och försäkringar.
Hos oss är varje konsult viktig och våra konsultchefer finns alltid till hands för att ge dig den support och vägledning du behöver under hela uppdragsperioden.

Ansök nu