Stockholm: Forskningshandläggare

Hitta ansökningsinfo om jobbet Forskningshandläggare i Stockholm. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Stockholm inom den kategorin.

Publicerad: 2024-07-10 // Varaktighet: Heltid

Som en av de största privata forskningsfinansiärerna delade Cancerfonden ut mer än 990 miljoner kronor 2023 till cancerforskning och det är enheten Forskningsfinansiering som ser till att anslagsprocessen är effektiv och smidig och att forskarnas anslag följs upp.
Då antalet ansökningar ökar för varje år behöver vi förstärka handläggargruppen med en forskningshandläggare.
Om rollenFokus i arbetet för dig som forskningshandläggare är att tillsammans med kollegorna på enheten ansvara för planering av utlysningar, beredning och hantering av ansökningar samt verkställande av de beslut som fattas av Cancerfondens forskningsnämnd. Du har ansvar för genomförandet av en eller flera utlysningar. Vi har förutom årliga ordinarie utlysningar även särskilda satsningar för att lyfta eftersatta forskningsområden.
Vi arbetar med anslagsprocessen i ett modernt digitalt system och ser att du gärna är tekniskt intresserad. I rollen ingår det även att ta fram, testa och följa upp nya arbetssätt och processer för att kunna utveckla verksamheten framåt.
I rollen ingår omfattande externa kontakter med såväl sökande som ledamöter i våra bedömningsgrupper och kommittéer där kommunikationen kan ske på både svenska och engelska. Ytterligare en viktig del i arbetet är att hålla sig uppdaterad kring vad som händer inom forskningsfinansieringsområdet och att representera Cancerfonden på externa möten.
Du blir en del av ett team tillsammans med tre handläggare och en projektledare på enheten Forskningsfinansiering och har ett nära samarbete med forskningsnämndens ordförande och det vetenskapliga sekretariatet. Du rapporterar till enhetschefen för Forskningsfinansiering.
Ansvarsområden
Utlysningsarbete från idé till uppföljning av finansiering
Anordna och medverka i både digitala och fysiska informationsmöten
Förbereda och delta på bedömningsmöten
Bevaka och besvara frågor via telefon och mail
Följa upp rapportering av beviljade anslag
Utveckla och förbättra arbetssätt och processer

Om digFör att lyckas i rollen bör du ha erfarenhet från liknande arbetsuppgifter. Det är meriterande om du har erfarenhet från forskningsfinansieringsområdet och har en god förståelse för området. Du ska ha intresse för och erfarenhet av arbete i digitala system. Vi söker dig som har lätt att samarbeta, är flexibel och nyfiken på att identifiera möjligheter till förbättring. Vi ser att du är noggrann, arbetar kvalitetsmedvetet, är ansvarstagande och en god lagspelare. Du har goda kunskaper i svenska och engelska samt väldigt god datorvana inom t.ex. Microsoft Office.
Du har relevant akademisk utbildning eller motsvarande och ett intresse för forskningsfrågor i allmänhet.
Om oss och rekryteringsprocessenPå Cancerfonden är medarbetarna engagerade, nytänkande och tar tillsammans ansvar för att snabbare nå visionen att besegra cancer. Cancerfonden är en hälsofrämjande arbetsplats somvärderar en balans mellan arbete och fritid och tillämpar målstyrd arbetstid. Cancerfonden är en rökfri arbetsplats.
Tjänsten är en tillsvidareanställning (100 %) med placering på vårt kontori Stockholm. Tjänsten är hybrid och det finns möjlighet att jobba till viss del remote. Tillträde så snart som möjligt. I och med att det är semestertider sker urval och intervjuer från och med vecka 33 (mitten av augusti), skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Vid frågor kontakta rekryterande chef: Annina Graan+46 76 814 74 03

Alla platsannonser →

Andra jobb i Stockholm som

Nedan visas andra jobb i Stockholm som .

Handläggare personcertifiering till Svensk Brand-och Säkerhetscertifiering

Läs mer Jun 25
Tillsammans med vår kund Svensk Brand- och Säkerhetscertifiering söker vi just nu en handläggare till tjänsten som handläggare personcertifiering. Tjänsten är ett vikariat på inledningsvis 1 år med start från oktober.
Svensk Brand- och Säkerhetscertifiering är Nordens ledande certifieringsorgan inom brand- och säkerhetsområdet. Som arbetsplats är det ett team med många intressanta arbetsområden.
Dina framtida arbetsuppgifter:
I rollen som handläggare personcertifiering arbetar du tillsammans med ytterligare en handläggare i Team person. I rollen ingår daglig kundkontakt och det är ditt ansvar att hålla ihop ärenden från start till dess att certifikat är utfärdat och under hela giltighetstiden.
Du är även delaktig i genomförandet av examinationer såväl övervakande kontroller. I din roll som handläggare kommer du också att arbeta med kvalitetsarbetet för processen personcertifiering samt ansvara förövriga administrativa uppgifter som kan förekomma på ett kontor.
Förmåner:
5000 kr i friskvårdsbidrag
Möjlighet till 50 % hybridarbete
Rikskortet (Edenred)
Tjänstepension samt kollektivavtal.
Svensk Brand- och Säkerhetscertifiering sitter i trevliga lokaler på Rosenlundsgatan på Södermalm där det arbetar cirka 25 personer som bland annat certifieringsingenjörer, revisorer, handläggare och koordinatorer.
Vem är du?
Vi söker dig som har 1–3 års erfarenhet av administrativt arbete. Du har mycket goda kunskaper i Microsoft Office och du kan läsa och skriva svenska obehindrat.
Du har även goda kunskaper av olika IT system och är och van att arbeta över telefon med täta kundkontakter. Det är meriterande för tjänsten om du har erfarenhet av internt kvalitetsarbete.
För att passa bra i rollen är du mycket social,organiserad, strukturerad och prestigelös. Du är bra på att hålla deadlines och du levererar alltid med högsta kvalitet. Du är dessutom uppmärksam på detaljer och trivs med att jobba självständigt men även att samarbeta i team.
Mer om tjänsten
Direktrekrytering
Typ av anställning: Vikariat på 1 år hos vår kund med möjlighet till förlängning
Arbetstider: Flextider samt möjlighet till hybridarbete 50%.
(1- 2 dagar i veckan startar man 07:30)
Tillsättning: 1a oktober eller enligt överenskommelse
Omfattning: heltid, 38 timmars arbetsvecka
Placering: Centrala Södermalm

Andara ansvarar för hela rekryteringsprocessen. Vid frågor, kontakta vår Konsultchef Ellinore Pereira på Ellinore.pereira@andaragroup.se.
Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Handläggare personcertifiering till Svensk Brand-och Säkerhetscertifiering

Läs mer Jun 27
Tillsammans med vår kund Svensk Brand- och Säkerhetscertifiering (SBSC) söker vi just nu en handläggare till tjänsten som handläggare personcertifiering. Tjänsten är ett vikariat hos vår kund på inledningsvis 1 år med start 1a oktober.
SBSC är Nordens ledande certifieringsorgan inom brand- och säkerhetsområdet och utför certifieringstjänster inom bland annat områdena inbrotts- och brandlarm, kamerabevakning, inbrottsskydd och ledningssystem. Certifiering sker främst mot normer utfärdade av Brandskyddsföreningen (SBF) och Stöldskyddsföreningen (SSF).
SBSC genomför revisioner hos kunder över hela landet och är därmed en del i arbetet att uppfylla visionen om ett brandsäkrare Sverige och ett tryggare samhälle.
Dina framtida arbetsuppgifter:
I rollen som handläggare personcertifiering arbetar du tillsammans med ytterligare en handläggare i Team person. Du ansvarar för att hålla ihop ärenden från start till dess att certifikat är utfärdat och under hela giltighetstiden. Du är även delaktig i genomförandet av examinationer såväl som i övervakande kontroller. I din roll som handläggare kommer du även att arbeta med kvalitetsarbetet för processen personcertifiering. I arbetet ingår daglig kundkontakt. Sedvanliga dagliga uppgifter på ett mindre kontor ingår också i rollen och delas med övriga koordinatorer och handläggare.
Förmåner:
5000 kr i friskvårdsbidrag
Möjlighet till 50 % hybridarbete
Rikskortet (Edenred)
Tjänstepension samt kollektivavtal.
Svensk Brand- och Säkerhetscertifiering sitter i trevliga lokaler på Rosenlundsgatan på Södermalm där det arbetar cirka 25 personer som bland annat är certifieringsingenjörer, revisorer, handläggare och koordinatorer. Vi erbjuder här en utmanande roll med ett nära samarbete med övrig personal och kunder. På SBSC ingår du i ett väl sammansvetsat team som har roligt tillsammans.
Vem är du?
Vi söker dig som har 1–3 års erfarenhet av administrativt arbete. Vi ser även att du som söker har mycket goda kunskaper i Microsoft Office och att du kan läsa och skriva svenska obehindrat.
Du har goda kunskaper av olika IT system och är och van att arbeta över telefon med täta kundkontakter. Det är meriterande för tjänsten om du har erfarenhet av internt kvalitetsarbete.
Som person är du serviceinriktad, social och trivs med att arbeta i team. För att passa bra i rollen är du mycket organiserad, strukturerad och prestigelös. Du är bra på att hålla deadlines och du levererar alltid med högsta kvalitet. Du är dessutom uppmärksam på detaljer och trivs med att jobba självständigt men även att samarbeta i teamet.
Mer om tjänsten
Direktrekrytering
Typ av anställning: Vikariat på 1 år hos vår kund
Tillsättning: 1a oktober eller enligt överenskommelse
Omfattning: heltid, 38,75 timmars arbetsvecka
Placering: Centrala Södermalm

Andara ansvarar för hela rekryteringsprocessen. Vid frågor, kontakta vår Konsultchef Ellinore Pereira på Ellinore.pereira@andaragroup.se.
Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Kredithandläggare

Läs mer Apr 26
Om bolaget
Till vår kund tillsätter vi nu en kredithandläggare. Företaget grundades år 2010 och har sedan dess haft en stabil tillväxt. Idag omsätter de ca 750 miljoner SEK, med verksamhet över hela Sverige och är ledande inom sin bransch.
Bolagets kultur präglas av engagemang och laganda, där laget alltid går före jaget.
Deras huvudkontor ligger vid Kista i Stockholm.
Om rollen
I rollen som kredithandläggare kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter bestå av att besvara frågor, analysera och bedöma olika typer av underlag och kreditbedömningar. Du kommer att ha löpande kontakt med nya såväl som befintliga kunder. Genom ditt engagemang och din nyfikenhet kommer du att hjälpa bolagets kunder till en enklare vardag.
Du kommer även att fungera som ett bollplank för övriga kollegor i organisationen och stötta och vägleda dem vid kreditbedömningar och limiter. Du kommer också att delta i utformning och vidareutveckling av koncernens kreditriktlinjer.
I rollen ingår även att ha dialog med inkasso-bolag och ansvara för inkasso-ärenden.
Du kommer att ingå i ekonomi-teamet som består av engagerade och kompetenta kollegor. Ett härligt gäng där samarbete och gemenskap står i fokus.
Profil
Vi söker efter dig som har en bakgrund inom ekonomi och har något eller några års erfarenhet av att arbeta med kreditbedömningar gentemot företagskunder.
I denna rekryteringsprocess kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du är kommunikativ till ditt sätt och har en förmåga att skapa goda relationer med kunder såväl som kollegor. Du är lyhörd och tålmodig, och har lätt för att anpassa dig efter nya situationer.
Varje kund är unik och har olika förutsättningar, därav tas hänsyn till ett flertal olika aspekter när kreditbedömningar görs. Detta ställer höga krav på din lösningsförmåga och din flexibilitet.
Vidare ser vi att du har lätt för att sätta dig in i nya system och verktyg.
Ett krav för tjänsten är flytande svenska i tal och skrift.
Om rekryteringsprocessen
Denna rekryteringsprocess sköts av konsult- och rekryteringsföretaget Hero, men du kommer att bli anställd hos vår kund och få ta del av deras förmånliga villkor. Har du frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Rebecka Hillerström, 0733 015 323/rebecka.hillerstrom@hero.se.

Ansök nu

Handläggare till Klimatklivet

Läs mer Jul 4
Nu söker vi dig som vill bidra till den gröna omställningen genom att jobba med konkreta åtgärder som handläggare i Klimatklivet!  

Vi söker flera tjänster, både deltidsanställda, och en heltidsanställd för arbete fram till sista december 2024.

Klimatklivet är en satsning för att finansiera åtgärder som minskar utsläppen av växthusgaser. Klimatklivet är fördelat på tre enheter, Klimatklivet för laddinfrastruktur, Klimatklivet för jordbruk och Klimatklivet för industri. Totalt består enheterna av ca 50 medarbetare. I uppdraget för Klimatklivet ingår att kommunicera satsningen och fördela medel för åtgärder samt att utvärdera, följa trender och utveckla satsningen.  

Dina arbetsuppgifter 

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara på enheten för laddinfrastruktur men även andra arbetsuppgifter inom Klimatklivet kan förekomma. Tjänsterna kan fördelas på någon av de tre Klimatklivsenheterna efter behov.

Du kommer att arbeta med flera olika delmoment av handläggningen som:


• Registrera och hantera inkommande ansökningar
• Granska rapporteringen ekonomiska underlag
• Arbeta i hanteringen och uppföljningen av pågående projekt inom Klimatklivet

Din kompetens

Vi söker dig som har en högskoleexamen med naturvetenskaplig, samhällsvetenskaplig eller teknisk inriktning.

Du ska ha erfarenhet av myndighetsarbete samt erfarenhet av arbete med klimatfrågor och investeringsstöd för klimat. Erfarenhet av att arbeta med bidragshandläggning samt arbete i ärendehanteringssystemen är meriterande.

Arbetsuppgifterna kräver att du är noggrann, strukturerad och gillar att hålla ordning och reda.

Arbetet innebär mycket kontakter med bland annat bidragssökande det är därför viktigt att du har god kommunikativ förmåga samt att du är professionell i ditt sätt och kan agera i enlighet med myndighetsrollen. Vidare ser vi att du är flexibel och har förmåga att omprioritera om förutsättningarna förändras. 

Vi lägger stor vikt vid personliga kvalifikationer. 

Om anställningen

Vi söker flera deltidsanställda, och en heltidsanställd för arbete fram till sista december 2024. Omfattning på deltiden enligt överenskommelse. Anställningarnas placering är Stockholm alternativt Östersund. Tillträde snarast enligt överenskommelse. Vi tillämpar individuell lönesättning.

Naturvårdsverket vill erbjuda ett flexibelt arbetssätt genom möjlighet till distansarbete upp till 50 procent av arbetstiden. Vi eftersträvar en effektiv verksamhet och ett hållbart arbetsliv.

Ansökan

Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 18 augusti 2024. Ange i ansökan om du är intresserad av en hel- eller deltidstjänst.

Kontakt

Vill du veta mer om anställningen är du välkommen att kontakta följande personer via kundtjänst, tel.nr. 010-698 10 00. På grund av semestertider är dessa personer tillgängliga och kan besvara frågor från vecka 33.

Axel Nekham, enhetschef, Klimatklivet för laddinfrastruktur 

Anna Bredberg, enhetschef, Klimatklivet för jordbruk 

Kontaktpersoner för ST och Saco

Om Naturvårdsverket 

Naturvårdsverket driver och samordnar arbetet för en god livsmiljö tillsammans med andra. Vi bygger vårt arbete på kunskap och visar på möjligheter för en hållbar utveckling. Vi är en miljömyndighet som arbetar på uppdrag av regeringen. Naturvårdsverket ansvarar för frågor som handlar om klimat och luft, mark, biologisk mångfald, förorenade områden, kretslopp och avfall, miljöövervakning samt miljöforskning. 

Naturvårdsverket eftersträvar en arbetsplats präglad av jämställdhet och mångfald. Vi ser att medarbetare med olika bakgrund och erfarenheter är en viktig förutsättning för detta. 

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring och undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Ansök nu

Andra jobb i Stockholm från Cancerfonden - Riksfören Mot Cancer

Nedan visas andra jobb i Stockholm från Cancerfonden - Riksfören Mot Cancer .

Jurist/Testamenteshandläggare

Familjerättsjurist
Läs mer Maj 8
Bli en del av en engagerad och passionerad organisation som verkar för något större i rollen som jurist till testamentesenheten. Cancerfonden söker nu en jusrist/testamenteshandläggare för ett vikariat på ett år.Kom in i en organisation som gör skillnad, och där du är med och bidrar till att sprida viktig kunskap och finansiera svensk cancerforskning. Det här är rätt steg för dig som trivs i rollen som testamentehandläggare och samtidigt vill bidra till framgång i en agil organisation.
Mer om rollenCancerfonden tar varje år emot testamentesgåvor från personer som valt att skänka hela eller delar av sina tillgångar till kampen mot cancer. Dessa gåvor spelar en avgörande roll i Cancerfondens vision att bekämpa cancer.
Du kommer att ingå i ett team av jurister och juristassistent. ArbetsuppgifterSom testamenteshandläggare kommer du att ha ansvar för att hantera testamentesärenden och företräda Cancerfonden som testamentes-/gåvomottagare. I din roll kommer också att bevaka och tillvarata testatorernas och Cancerfondens intressen vid avveckling av dödsbon, hantering av värdepapper, kontakter med boutredare, andra dödsbodelägare och anhöriga. Du kommer bland annat att:
Löpande handlägga testamentesgåvor.
Löpande arbeta i vårt digitala handläggarstödsystem.
Upprätthålla kontakten med externa intressenter i testamentesärenden: andra dödsbodelägare (organisationer, privatpersoner anhöriga), jurister, mäklare mfl.
Hantera försäljningar av fastigheter, bostadsrätter och lösöre Tjänsten passar dig som kan vara målmedveten för att tillvarata både testatorernas och Cancerfondens intressen på bästa möjliga sätt.

Om digVi söker dig som vill bidra till att besegra cancer, vi ser därför att du är driven och utvecklingsbenägen och jobbar för att effektivisera arbetet på bästa sätt. Du är beredd att löpande driva och fatta beslut. Som person sprider du gärna din kunskap och drivs av att göra skillnad. Du kommer ha många externa och interna kontakter och har en god förmåga att bygga och underhålla relationer. Utöver det så är du självgående och principfast.
Vi ser att du har ett stort samhällsintresse och vi ser även att du har förmågan att snabbt bygga relationer som baseras på förtroende. Du har från tidigare erfarenheter skapat dig en stark uthållighet då testamentesärenden kan innebära långa handläggningstider och komplexa processer. Utöver det så har du:
Juristexamen
Goda administrativa färdigheter och vana av att arbeta i system
Det är starkt meriterande om du har erfarenhet av boutredning och/ellertestamentesärenden.

Om oss och rekryteringsprocessenVi är engagerade, nytänkande och tar tillsammans ansvar för att snabbare nå vår vision - att besegra cancer!
Tjänsten är ett vikariat på ett år (100 %) med placering på Cancerfondens huvudkontor i Stockholm. Tjänsten är hybrid och det finns möjlighet att jobba till viss del på annan plats än kontoret.
Urval och intervjuer sker löpande så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Vid frågor kontakta rekryterande chef: Andreas Kvarnström, 072 985 33 27.

Ansök nu

Webbanalytiker

Webbansvarig/Webbstrateg
Läs mer Apr 26
Cancerfondens framgångar beror på vår förmåga att analysera, möta och samverka med omvärlden. Vi behöver beröra människors hjärtan, nå fler med viktig kunskap och få fler att bidra till svensk cancerforskning. En allt större del av vårt arbete handlar om att nå våra målgrupper i olika digitala kanaler och ekosystem och säkerställa den digitala användarupplevelsen av Cancerfonden.
Därför söker vi nu en Webbanalytiker till enheten Tech, data och affärsutveckling som tillsammans med teamet driver oss mot att bli en mer datadriven organisation och säkerställer att vi fattar strategiska och operativa beslut baserat på data och användarbeteende.
Om rollen
Vi söker en person med minst 5 års erfarenhet av webbanalys som både kommer ansvara för den tekniska implementationen och att analysera och dra slutsatser, och proaktivt förmedla insikterna på ett visuellt och kommunikativt sätt. Du kommer vara ansvarig för organisationens digitala analysverktyg (GA) och förväntas proaktivt jobba med att upprätthålla en hög datakvalitet och tillgängliggöra data utifrån verksamhetens behov. Du kommer ingå i ett tvärfunktionellt team och arbeta nära Web performance lead, utvecklare, Digital content designer och Webbredaktör.
I rollen ingår i huvudsak följande arbetsuppgifter:
Ansvara för att samla in, analysera och presentera (dashboards/rapporter) användarbeteende på webben
Behandla och analysera data och sprida insikter från analysen för att öka insiktsbaserade beslut
Ansvara för att ta ut mätetal och KPI:er för webben
Ansvara för Cancerfondens digitala mät- och analysverktyg
Ansvara för att Cancerfondens verktyg uppfyller rådande regleringar och anpassa vårt arbetssätt utifrån marknadsförändringar
Proaktivt arbete med att upprätthålla hög datakvalitet
Säkerställa implementation av kod och script i digitala plattformar för att kunna spåra användarbeteende
Konverteringsoptimering på webben tillsammans med tvärteamet

Rollen kommer rapportera till Chef Tech, data och affärsutveckling.
För att lyckas i rollen tror vi att du har god erfarenhet av:
Google analytics 4 och Google Tag manager
Looker studio och funnel.io
Skapa analyser och visuellt presentera och kommunicera
Konverteringsoptimering
Agila arbetssätt och verktyg

För att lyckas i den här rollen behöver du vara proaktiv, kommunikativ och på ett pedagogiskt sätt förmedla dina analyser och slutsatser. Framåt kommer ett allt större fokus vara på att driva konvertering, både inom kunskapsspridning och insamling, och vi ser att du är en person som är nyfiken och gillar att testa dig fram med hjälp av data.
Cancerfonden är en modern, snabbrörlig organisation med ett agilt arbetssätt och korta beslutsvägar. Vi är engagerade, nytänkande och tar tillsammans ansvar för att snabbare nå vår vision - att besegra cancer.
Rekryteringsprocessen
Tjänsten är en tillsvidareanställning (100 %) med placering på Cancerfondens huvudkontor i Stockholm. Tjänsten är hybrid och det finns möjlighet att jobba till viss del remote. Tillträde så snart som möjligt. Urval och intervjuer sker löpande, skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Vid frågor kontakta rekryterande chef: Emma Lundahl, emma.lundahl@cancerfonden.se

Ansök nu

Legitimerad sjuksköterska till Cancerlinjen med fokus organisationsstöd

Onkologisjuksköterska
Läs mer Mar 28
Brinner du för att ge stöd och information till cancerpatienter och närstående? Ser du värdet av starka ideella organisationer inom cancerområdet? Har du erfarenhet av onkologi och vill jobba med information och stöd? Cancerfonden söker en engagerad medarbetare till Cancerlinjen och till vår enhet för Kunskap och stöd, där du blir en del av ett team som uppskattar ett meningsfullt arbete och en organisation som värdesätter patient- och närståendestöd.
Om tjänsten
Tjänsten innebär arbete i Cancerfondens informations- och stödlinje, Cancerlinjen, där du svarar på inkommande telefonsamtal, mail, chatt och frågor i våra sociala kanaler. Din roll är att informera, vara lyssnande, ge stöd och att möta varje person i just den situation hen är i. Delar av arbetstiden är schemalagd dagtid, med några undantag. Resor förekommer.
En del av arbetet består även av att arbeta med Cancerfondens stöd till ideella organisationer inom cancerområdet. Här ansvarar man för att bygga starka relationer till andra organisationer inom cancerområdet, genomföra nätverksträffar samt administrera ekonomiskt stöd. Tjänsten innebär också allmän intern administration och att representera oss i olika externa sammanhang.
Vem vi söker
Du som söker är legitimerad sjuksköterska med erfarenhet av onkologi eller palliativ vård. Vi tror att du har ett intresse för cancervård och vill vara delaktig i vårt utvecklingsarbete. Genom erfarenhet och god självkännedom är du trygg i din yrkesroll och van att bemöta människor i behov av stöd.
Som person är du tålmodig, positiv och har en stark servicekänsla. Du är ansvarsfull, noggrann och strukturerad och du uttrycker dig väl i tal och skrift. Du trivs och samarbetar mycket bra i team men kan också arbeta självständigt och ta egna beslut för att komma vidare i arbetet. Vi förväntar oss att du är förändringsbenägen och vill bidra aktivt i förbättringsarbete. Det är viktigt att du har hög kvalitet i ditt arbete och att du alltid sätter personen som söker stöd främst. Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift och har god datorvana. Det är meriterande om du har kunskap i ett tredje språk.
Att arbeta på Cancerfonden
Du blir välkomnad till en arbetsplats som präglas av öppenhet, utveckling och genuint engagemang. Här får du använda och bygga vidare på dina kompetenser, bland annat genom ett stöttande erfaret team och utvecklingsmöjligheter. Det finns stor förståelse för värdet av ett flexibelt arbetsliv, friskvård och anställda som mår bra. Cancerfonden är en rökfri arbetsplats.
Vi vill att Cancerfonden ska spegla samhället i stort och vi strävar därför efter en jämnare könsfördelning och ser mångfald som en styrka och självklarhet. Vi välkomnar därför gärna sökande med olika bakgrund.
Välkommen med din ansökan
Stämmer detta in på dig? Tveka inte att söka så snart som möjligt då urval och intervjuer sker löpande. Om du har frågor om tjänsten kan du kontakta Ulrica Sundholm, på ulrica.sundholm@cancerfonden.se.

Ansök nu

Erfaren Forskningshandläggare

Utbildningshandläggare
Läs mer Feb 28
Som en av de största privata forskningsfinansiärerna delade Cancerfonden ut mer än 990 miljoner kronor förra året till cancerforskning och det är enheten Forskningsfinansiering som ser till att anslagsprocessen är effektiv och smidig och att forskarnas anslag följs upp. Då antalet ansökningar ökar för varje år behöver vi nu förstärka handläggargruppen med en erfaren Forskningshandläggare.

Du blir en del av ett team tillsammans med tre handläggare och en projektledare på enheten Forskningsfinansiering och har ett nära samarbete med forskningsnämndens ordförande och det vetenskapliga sekretariatet. Du rapporterar till enhetschef Forskningsfinansiering.

Om rollen

Fokus för rollen är att tillsammans med kollegorna på enheten ansvara för planering av utlysningar, beredning och hantering av ansökningar samt verkställande av de beslut som fattas av Cancerfondens forskningsnämnd. Du har ansvar för genomförandet av en eller flera utlysningar. Vi har förutom årliga ordinarie utlysningar även särskilda satsningar för att lyfta eftersatta forskningsområden. Vi arbetar med anslagsprocessen i ett modernt digitalt system och ser att du gärna därför att du är tekniskt intresserad.

I rollen ingår omfattande externa kontakter med såväl sökande som ledamöter i våra bedömningsgrupper och kommittéer där kommunikationen kan ske på både svenska och engelska. Ytterligare en viktig del i arbetet är att hålla sig uppdaterad om vad som händer inom forskningsfinansieringsområdet och att representera Cancerfonden på externa möten. Det ingår det även att ta fram, testa och följa upp nya arbetssätt och processer för att kunna utveckla verksamheten framåt.

Ansvarsområden:

- Utlysningsarbete från idé till uppföljning av finansiering

- Anordna och medverka i både digitala och fysiska informationsmöten

- Förbereda och delta på bedömningsmöten

- Bevaka och besvara frågor via telefon och mail

- Följa upp rapportering av beviljade anslag

- Utveckla och förbättra arbetssätt och processer

Om dig

För att lyckas i rollen bör du ha arbetat minst tre år inom forskningsfinansieringsområdet och ha en mycket god förståelse för området. Du har relevant akademisk utbildning eller motsvarande och intresse för forskningsfrågor i allmänhet.

Du ska ha intresse för och erfarenhet av arbete i digitala system. Vi söker dig som har lätt att samarbeta, är flexibel och nyfiken för att identifiera möjligheter till förbättring. Vi ser att du är noggrann, arbetar kvalitetsmedvetet och är ansvarstagande. Du har goda kunskaper i svenska och engelska samt väldigt god datorvana inom t.ex. Microsoft Office.

Om oss och rekryteringsprocessen

På Cancerfonden är medarbetarna engagerade, nytänkande och tar tillsammans ansvar för att snabbare nå visionen att besegra cancer. Cancerfonden är en hälsofrämjande arbetsplats som värderar en balans mellan arbete och fritid och tillämpar målstyrd arbetstid. Cancerfonden är en rökfri arbetsplats.

Tjänsten är en tillsvidareanställning (100 %) med placering på vårt kontor i Stockholm. Tjänsten är hybrid och det finns möjlighet att jobba till viss del remote. Tillträde så snart som möjligt. Urval och intervjuer sker löpande, skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Vid frågor kontakta rekryterande chef: Annina Graan +46 76 814 74 03

Ansök nu

Cancerfonden söker en Juristassistent

Juristassistent/Paralegal
Läs mer Dec 12
Bli en del av en engagerad och passionerad organisation som verkar för något större i rollen som Juristassistent. Det här är rätt steg för dig som trivs i en administrativ roll och samtidigt vill bidra till framgång i en agil organisation. Cancerfonden söker nu en juristassistent.

Kom in i en organisation som gör skillnad och där du är med och bidrar till att sprida viktig kunskap och finansiera svensk cancerforskning. Cancerfonden har en tydlig vision - att besegra cancer!

Om rollen

Som juristassistent på Cancerfonden ingår du i Testamentesenheten som utöver dig består av sex stycken jurister. Enheten ingår i avdelningen Ekonomi och styrning.

Det är en bred administrativ roll där du kommer att ha flera olika ansvarsområden och utöver det administrativa arbetet kommer du även att koordinera och kommunicera med andra enheter internt och ha kontakt med externa parter.

Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att innefatta att:

- Administrativt stöd till juristerna i testamentesenhetens arbete och handläggning

- Ansvara för att utveckla, effektivisera och digitalisera befintliga och nya administrativa processer

- Kontakt med boutredare, externa intressenter i dödsbon såsom anhöriga och andra organisationer samt med externa aktörer såsom myndigheter och banker

- Kontakt med befintliga och potentiella testatorer och givare

- Handlägga och företräda Cancerfonden som testamentes-/gåvomottagare i vissa enklare typer av ärenden

Om dig

Du bör tidigare ha arbetat i en administrativ roll och det är i en sådan typ av roll du trivs bäst i. Du är effektiv, självgående, tar egna initiativ och är proaktiv. Du har en god organisationsförmåga och är en van datoranvändare med ett stort systemintresse. Vidare är du en person som har lätt att samarbeta och trivs bra i en roll med breda kontaktytor.

Om oss och rekryteringsprocessen

På Cancerfonden är medarbetarna engagerade, nytänkande och tar tillsammans ansvar för att snabbare nå visionen att besegra cancer. Cancerfonden erbjuder träningsmöjligheter på arbetstid, möjligheten till promenadmöten, förmånliga friskvårdserbjudanden och kunskapshöjande aktiviteter. Cancerfonden värderar en balans mellan arbete och fritid och tillämpar målstyrd arbetstid. Cancerfonden är en rökfri arbetsplats.

Tjänsten är en heltidstjänst med sex månaders provanställning och med placering på Cancerfondens huvudkontor i Stockholm. Urval och intervjuer sker löpande så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Vid frågor kontakta rekryterande chef: Maria Adriansson Engberg, 076- 114 61 75.

Ansök nu