Stockholm: Forskningshandläggare

Hitta ansökningsinfo om jobbet Forskningshandläggare i Stockholm. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Stockholm inom den kategorin.

Publicerad: 2024-07-10 // Varaktighet: Heltid

Som en av de största privata forskningsfinansiärerna delade Cancerfonden ut mer än 990 miljoner kronor 2023 till cancerforskning och det är enheten Forskningsfinansiering som ser till att anslagsprocessen är effektiv och smidig och att forskarnas anslag följs upp.
Då antalet ansökningar ökar för varje år behöver vi förstärka handläggargruppen med en forskningshandläggare.
Om rollenFokus i arbetet för dig som forskningshandläggare är att tillsammans med kollegorna på enheten ansvara för planering av utlysningar, beredning och hantering av ansökningar samt verkställande av de beslut som fattas av Cancerfondens forskningsnämnd. Du har ansvar för genomförandet av en eller flera utlysningar. Vi har förutom årliga ordinarie utlysningar även särskilda satsningar för att lyfta eftersatta forskningsområden.
Vi arbetar med anslagsprocessen i ett modernt digitalt system och ser att du gärna är tekniskt intresserad. I rollen ingår det även att ta fram, testa och följa upp nya arbetssätt och processer för att kunna utveckla verksamheten framåt.
I rollen ingår omfattande externa kontakter med såväl sökande som ledamöter i våra bedömningsgrupper och kommittéer där kommunikationen kan ske på både svenska och engelska. Ytterligare en viktig del i arbetet är att hålla sig uppdaterad kring vad som händer inom forskningsfinansieringsområdet och att representera Cancerfonden på externa möten.
Du blir en del av ett team tillsammans med tre handläggare och en projektledare på enheten Forskningsfinansiering och har ett nära samarbete med forskningsnämndens ordförande och det vetenskapliga sekretariatet. Du rapporterar till enhetschefen för Forskningsfinansiering.
Ansvarsområden
Utlysningsarbete från idé till uppföljning av finansiering
Anordna och medverka i både digitala och fysiska informationsmöten
Förbereda och delta på bedömningsmöten
Bevaka och besvara frågor via telefon och mail
Följa upp rapportering av beviljade anslag
Utveckla och förbättra arbetssätt och processer

Om digFör att lyckas i rollen bör du ha erfarenhet från liknande arbetsuppgifter. Det är meriterande om du har erfarenhet från forskningsfinansieringsområdet och har en god förståelse för området. Du ska ha intresse för och erfarenhet av arbete i digitala system. Vi söker dig som har lätt att samarbeta, är flexibel och nyfiken på att identifiera möjligheter till förbättring. Vi ser att du är noggrann, arbetar kvalitetsmedvetet, är ansvarstagande och en god lagspelare. Du har goda kunskaper i svenska och engelska samt väldigt god datorvana inom t.ex. Microsoft Office.
Du har relevant akademisk utbildning eller motsvarande och ett intresse för forskningsfrågor i allmänhet.
Om oss och rekryteringsprocessenPå Cancerfonden är medarbetarna engagerade, nytänkande och tar tillsammans ansvar för att snabbare nå visionen att besegra cancer. Cancerfonden är en hälsofrämjande arbetsplats somvärderar en balans mellan arbete och fritid och tillämpar målstyrd arbetstid. Cancerfonden är en rökfri arbetsplats.
Tjänsten är en tillsvidareanställning (100 %) med placering på vårt kontori Stockholm. Tjänsten är hybrid och det finns möjlighet att jobba till viss del remote. Tillträde så snart som möjligt. I och med att det är semestertider sker urval och intervjuer från och med vecka 33 (mitten av augusti), skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Vid frågor kontakta rekryterande chef: Annina Graan+46 76 814 74 03

Alla platsannonser →

Andra jobb i Stockholm som

Nedan visas andra jobb i Stockholm som .

Servicerådgivare till Torvalla Bil Värmdö

Läs mer Apr 28
Vill du arbeta på en traditionell allbilsverkstad så är denna tjänst inget för dig, men vill du vara med oss på resan framåt, läs då vidare. Vår bransch står inför en expansiv digital utveckling där vi, kunder och bilar ständigt förändras. Vi söker nu en servicerådgivare som tillsammans med oss på Torvalla Bil Värmdö vill vara med på resan!
Rollen som servicerådgivare Tjänstens huvudsakliga arbetsuppgift är att vårda och ta hand om våra kunder som kontaktar oss på eftermarknaden fysiskt på anläggningen, via telefon eller via våra digitala kanaler. Som servicerådgivare ansvarar du för att våra kunder får högsta service. Du sammanställer kundens behov och ser till att underlaget hanteras korrekt. På Torvalla Bil Värmdö säljer vi förutom KIA även Subaru och begagnade bilar. Vi är en renommerad och välkänd aktör i Nacka/Värmdö regionen. På eftermarknaden är vi ett glatt team med 24 kollegor som bland annat består av mekaniker/tekniker, reservdelspersonal och servicesäljare. Vi har även ett tätt samarbete med försäljningsavdelningen. Tillträdesdag omgående enligt överenskommelse. Tjänsten är heltid med 6 månader provanställning. Arbetstiderna är dagtid 40 timmars arbetsvecka.
Du som söker till oss För att trivas i rollen som servicerådgivare är du en positiv person som drivs av att leverera service i toppklass. Du är kommunikativ och har lätt för att skapa goda relationer och samarbeta med dina kollegor. Med ett systematiskt arbetssätt säkerställer du att vi levererar det vi kommit överens om till kund. För att lyckas väl i rollen är du lösningsorienterad och hanterar enkelt olika typer av arbetssituationer. Du trivs bra med självständigt arbete och har lätt att lära dig nya digitala verktyg och program. Krav för tjänsten • B-körkort (manuell)
• Flytande svenska och goda kunskaper i engelska både tal och skrift
• Minst ett års erfarenhet inom bilbranschen och meriterande om tidigare i samma yrkesroll
• Dator och systemvana – affärssystem för verkstad, Cabas, reservdelskataloger & GA-system
• Grundläggande fordonskunskap
Vad vi erbjuder Vi erbjuder dig en viktig, social och varierad roll i ett stabilt familjeföretag där vi behandlar alla lika. Du kommer att arbeta både självständigt och i grupp där vi hjälper varandra för att tillsammans skapa goda resultat med nöjda kunder i fokus. Den familjära känslan genomsyrar vår kultur tillsammans med vår värdegrund som grundpelaren.
För oss är det viktigt att alla som jobbar hos Torvalla bil mår bra, därför erbjuder vi friskvårdsbidrag men även andra förmåner som rikskort och förmånliga rabatter. Du ges utrymme att växa i rollen och få mer kunskap tillsammans med oss genom utbildning, stöttning och samarbete.
Ansökan Varmt välkommen med din ansökan! Intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt. För frågor om tjänsten vänligen kontakta Jimmy Suneson, eftermarknadschef, på Jimmy.Suneson@Torvallabil.se. Observera att ansökan sker via vår hemsida, vi har inte möjlighet att ta emot ansökningar via mail.

Ansök nu

Utredare / Administratör till Ellevio!

Läs mer Apr 10
Ellevio är ett av Sveriges största elnätsföretag med cirka 700 medarbetare i Stockholm och Karlstad. Våra värderingar pålitlighet, engagemang och utveckling styr allt vi gör. Genom långsiktiga satsningar och nya innovativa lösningar möjliggör vi energiomställningen och att Sveriges klimatmål kan uppnås. Med en pålitlig och stabil eldistribution skapar vi förutsättningar för att lamporna i hemmen lyser, att kylskåp och rulltrappor fungerar och att företag kan producera sina varor – 365 dagar om året, dygnet runt. Vi förbättrar därigenom livskvaliteten i nära 960 000 hem och företag och för samhället i stort.
Din roll
Du kommer i rollen som utredare tillhöra gruppen Kundavtal. Du blir en av flera utredare och kommer att arbeta administrativt med olika typer av ärenden inom flytt- och leverantörsbytesprocesserna. I det dagliga arbetet kommer du bland annat teckna elnätsavtal, göra utredningar gällande kundinformation, ta fram rapporter/statistik och arbeta med avvikelsehantering. Rollen innebär även att ha kontakt med fastighetsägare, elhandelsbolag och samarbetspartners via mail och telefon. I ditt arbete ingår att samarbeta med kollegorna i teamet och i andra delar av organisationen. Du kan också involveras i pågående utvecklings- och processförbättringsarbete.
Tjänsten är ett konsultuppdrag vilket innebär att du är anställd av Clevry och arbetar som konsult hos Ellevio.   
Önskat startdatum: omgående Omfattning: Heltid, kontorstider Placering: Valhallavägen, Stockholm (möjligheter att arbeta hemifrån cirka 2 dagar i veckan) Anställningsform: konsultuppdrag till årsskiftet med chans till förlängning   
Din profil
Vi ser gärna att du som söker har tidigare administrativ erfarenhet. Du har exempelvis arbetat som handläggare eller utredare innan, gärna i kombination med någon tidigare kundfokuserad roll. Du har god tidigare systemvana. Det är meriterande ifall du har en akademisk examen.
Du besitter en hög social kompetens och håller gärna i kontakter med såväl kunder som kollegor. Du är även en skicklig och självgående problemlösare med god analytisk förmåga. Vi sätter värde på din förmåga att ta initiativ och att agera som en hjälpsam lagspelare i teamet. Du har ett positivt förhållningssätt samt är strukturerad och effektiv i arbetet. Dessutom uttrycker du dig mycket väl i svenska och engelska (tal och skrift). Det är viktigt att du bidrar med ditt personliga ledarskap där noggrannhet och hög servicekänsla är ledorden. För slutkandidat utförs bakgrundskontroll. Vi tillämpar en löpande urvalsprocess och välkomnar din ansökan redan idag!

Rekryteringsprocessen
I denna rekryteringsprocess samarbetar Ellevio med konsult- och rekryteringsföretaget Clevry. Vi på Clevry ser att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. I denna rekrytering kommer du därför, när du har ansökt, via mail få en länk till ett självskattningstest. Det tar cirka 20 minuter att genomföra testet, därefter kommer du få en feedback-rapport mailad till dig som belyser dina soft skills. Vid en eventuell intervju med Clevry kommer svaren gås igenom mer ingående. 
Håll utkik i din inbox! Där finner du länk till frågeformuläret. 
Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Om Clevry
I över 30 år har Clevry legat i framkant för ett mer soft skills-drivet arbetsliv inom talent acquisition, assessment och advisory. Vi finns globalt med kunder, konsulter och kandidater från Nordamerika till Singapore med huvudkontor i Brighton, Stockholm och Helsingfors. Våra 150 soft skills-certifierade rekryterare, affärspsykologer och experter finns alltid till er tjänst.
Följ oss gärna på LinkedIn Clevry Sweden

Ansök nu

Customer Service Agent till branschledande företag

Läs mer Apr 7
Om rollen
Vi söker nu en engagerad Customer Service Agent till kundserviceteamet Business Domestic för vår kunds räkning. I det här teamet ligger det fokus på företagets risk- och kredittjänster samt tryckta produkter. Företaget värdesätter ett starkt samarbete, högt ansvarstagande och en positiv atmosfär där de ofta skrattar tillsammans – allt medan de upprätthåller den höga standard som förväntas av dem. Rollen innebär att bidra till att skapa en så bra serviceupplevelse genom att hantera inkommande förfrågningar via telefon, mejl och chatt, och att arbeta proaktivt för att identifiera lösningar som förbättrar kundernas upplevelse och verksamhet.
Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i 6 månader. Du blir initialt anställd av Bravura och arbetar som konsult hos företaget, med möjlighet till överrekrytering.
Arbetsuppgifter
Som Business-to-Business (B2B) Customer Service Agent är ditt huvudsakliga ansvar att ge högkvalitativ service och support till företagskunder, med fokus på att arbeta mot höga kvalitetsmål som kundnöjdhet, kort hanteringstid och en djup förståelse för deras kunders behov. Samtidigt strävar företaget efter att automatisera sina processer och kontinuerligt förbättra deras arbetssätt. En viktig del av arbetet är att bygga långsiktiga relationer med kunder, förstå deras verksamhet och bidra till deras framgång. Du kommer också samarbeta med interna team för att säkerställa att kundernas behov hanteras på bästa sätt.
Som en del av teamet Business Domestic blir du en del av ett sammansvetsat team på 10 personer. Tillsammans arbetar ni nära för att hantera de dagliga uppgifterna, som inkluderar:
Hantering av ärenden relaterade till fakturafrågor, exempelvis att förklara vad kunden har blivit fakturerad för eller att tillhandahålla de en fakturakopia. Rollen kommer även innebära ett nära samarbete med ekonomiavdelningen för att lösa fakturafrågorna.
Hantering av kunders orderbestridanden, såsom att bestrida en faktura eller att kunden anser sig ha blivit felaktigt debiterad för en vara och så vidare.
Support för företagets tjänster och produkter.

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper
Kundtjänsterfarenhet eller erfarenhet av ett serviceyrke med hantering av olika system.
Telefonvana
God dator- och systemkunskap. Bekväm med att navigera i en Microsoft-baserad miljö.
Obehindrade kunskaper i svenska både tal och skrift
Ett intresse för nya utmaningar och förmågan att tänka i nya banor
En lösningsorienterad inställning och trivs i en vardag med högt tempo och variation
Vi söker dig som är strukturerad och har ett öga för detaljer. Du arbetar metodiskt och noggrant, vilket säkerställer att inget lämnas åt slumpen. Din precision och förmåga att hålla hög kvalitet i ditt arbete är avgörande för att lyckas i rollen.


Meriterande
Tidigare arbete mot målsättning med goda resultat
Tidigare arbete inom kundservice med inriktning mot finans
Arbetat i Salesforce

Övrig information
Start: 19:e maj 2025
Plats: Solna (hybrid men minst två dagar på kontoret i veckan)
Lön: Enligt överenskommelse
Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan.
Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare genom att maila till julia.paulin@bravura.se eller ringa till nummer +46 72-143 91 82. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval.
Välkommen med din ansökan!
#Nextgen

Ansök nu

Customer Service Agent till Dun & Bradstreet

Läs mer Apr 14
Om rollen
Vi söker nu en engagerad Customer Service Agent till kundserviceteamet Business Domestic hos Dun & Bradstreet. I det här teamet ligger det fokus på företagets risk- och kredittjänster samt tryckta produkter. Rollen innebär att bidra till att skapa en så bra serviceupplevelse genom att hantera inkommande förfrågningar via telefon, mejl och chatt, och att arbeta proaktivt för att identifiera lösningar som förbättrar kundernas upplevelse och verksamhet.
Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i 6 månader. Du blir initialt anställd av Bravura och arbetar som konsult hos Dun & Bradstreet, med möjlighet till överrekrytering.
Om företaget
Dun & Bradstreet är ett globalt företag som tillhandahåller data, analyser och insikter för att hjälpa andra företag att fatta informerade beslut. Med en lång historia inom affärsinformation är företaget särskilt känt för sin omfattande databas över företag världen över, samt sitt arbete med kreditvärdering, riskbedömning och affärsanalys.
Företaget värdesätter ett starkt samarbete, högt ansvarstagande och en positiv atmosfär där de ofta skrattar tillsammans – allt medan de upprätthåller den höga standard som förväntas av dem.
Arbetsuppgifter
Som Business-to-Business (B2B) Customer Service Agent är ditt huvudsakliga ansvar att ge högkvalitativ service och support till företagskunder, med fokus på att arbeta mot höga kvalitetsmål som kundnöjdhet, kort hanteringstid och en djup förståelse för deras kunders behov. En viktig del av arbetet är att bygga långsiktiga relationer med kunder, förstå deras verksamhet och bidra till deras framgång. Du kommer också samarbeta med interna team för att säkerställa att kundernas behov hanteras på bästa sätt.
Som en del av teamet Business Domestic blir du en del av ett sammansvetsat team på 10 personer. Tillsammans arbetar ni nära för att hantera de dagliga uppgifterna, som inkluderar:
Hantering av ärenden relaterade till fakturafrågor, exempelvis att förklara vad kunden har blivit fakturerad för eller att tillhandahålla de en fakturakopia. Rollen kommer även innebära ett nära samarbete med ekonomiavdelningen för att lösa fakturafrågorna.
Hantering av kunders orderbestridanden, såsom att bestrida en faktura eller att kunden anser sig ha blivit felaktigt debiterad för en vara och så vidare.
Support för företagets tjänster och produkter.

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper
Kundtjänsterfarenhet eller erfarenhet av ett serviceyrke med hantering av olika system.
Telefonvana
God dator- och systemkunskap. Bekväm med att navigera i en Microsoft-baserad miljö.
Obehindrade kunskaper i svenska både tal och skrift
Ett intresse för nya utmaningar och förmågan att tänka i nya banor
En lösningsorienterad inställning och trivs i en vardag med högt tempo och variation
Vi söker dig som är strukturerad och har ett öga för detaljer. Du arbetar metodiskt och noggrant, vilket säkerställer att inget lämnas åt slumpen. Din precision och förmåga att hålla hög kvalitet i ditt arbete är avgörande för att lyckas i rollen. 


Meriterande
Tidigare arbete mot målsättning med goda resultat
Tidigare arbete inom kundservice med inriktning mot finans
Arbetat i Salesforce

Övrig information
Start: 19:e maj 2025
Plats: Solna (hybrid men minst två dagar på kontoret i veckan)
Lön: Enligt överenskommelse 
Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan.
Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare genom att maila till julia.paulin@bravura.se eller ringa till nummer +46 72-143 91 82. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval.
Välkommen med din ansökan!
#Nextgen

Ansök nu

Handläggare

Läs mer Mar 27
Om företaget
Vår kund är en av Sveriges ledande aktörer inom försäkrings- och trygghetslösningar. Med en stark värdegrund och ett fokus på kundens bästa arbetar de för att skapa långsiktiga och hållbara lösningar för både privatpersoner och företag. Företaget är känt för sin stabilitet, sitt engagemang för samhällsansvar och sin inkluderande arbetsmiljö.
Om rollen
Som handläggare kommer du att arbeta med anslutning och avslut av arbetsgivare som tecknar eller avslutar kollektivavtal. Du kommer även att hantera inkommande mejl i gruppmejllådor, uppdatera adressuppgifter samt bemanna en telefonslinga.
I dag består teamet av tre personer, och du kommer att arbeta i en strukturerad miljö där noggrannhet och service står i fokus.
Kvalifikationer 1-3 års erfarenhet av administrativt arbete
God kommunikationsförmåga i svenska, både i tal och skrift
Förmåga att arbeta strukturerat och noggrant
Erfarenhet av att hantera kundkontakter via mejl och telefon är meriterande
Om dig
Vi söker dig som är noggrann, strukturerad och serviceinriktad. Du trivs med administrativa arbetsuppgifter, har en god kommunikativ förmåga och arbetar lösningsorienterat. Som person är du ansvarstagande, självgående och samarbetar väl med andra för att skapa en positiv arbetsmiljö.
Startdatum: 28 april 2025 Slutdatum: 31 december 2025 Omfattning: 100% Plats: Stockholm (25% remote) Språk: Svenska
För att bli aktuell för rollen krävs ett godkänt utdrag ur Polisens belastningsregister eller motsvarande kontroll för konsulter hemmahörande i annat land.
Låter detta som en spännande möjlighet för dig? Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Andra jobb i Stockholm från Cancerfonden - Riksfören Mot Cancer

Nedan visas andra jobb i Stockholm från Cancerfonden - Riksfören Mot Cancer .

Utvecklare

Backend-utvecklare
Läs mer Jan 10
Cancerfondens framgångar beror på vår förmåga att analysera, möta och samverka med omvärlden. Vi behöver beröra människors hjärtan, nå fler med viktig kunskap och få fler att bidra till svensk cancerforskning. En allt större del av vårt arbete handlar om att nå våra målgrupper i olika digitala kanaler och ekosystem och säkerställa den digitala användarupplevelsen av Cancerfonden.
Därför söker vi nu en utvecklare till enheten Tech, data och affärsutveckling som vill ta en nyckelroll i att driva vår webb- och affärssystems utveckling framåt tillsammans med utvecklingsteamet.
Om rollen
Vi söker en backend utvecklare med minst 5 års erfarenhet som tillsammans med utvecklingsteamet vill driva både det strategiska och det operativa/dagliga arbetet. Du kommer vara en del av ett existerande utvecklingsteam som består av både interna och externa medarbetare med ett stort fokus på kodkvalité och effektiva utvecklingsprocesser. Du är van att dela med dig av din kunskap och att jobba datadrivet och agilt i tvärfunktionella team.
Cancerfonden har beslutat att techkompetens är kritisk för vår fortsatta tillväxtsresa och i den här rollen kommer du att vara en av de nyckelpersoner som stegvis bygger techkompetens inom organisationen.
I rollen ingår i huvudsak följande arbetsuppgifter:
Ingå i utvecklingsteamet med uppdrag att utveckla nya, och vidareutveckla existerande, interna system och systemintegrationer
Driva innovation, nyutveckling och förbättring baserat på verksamhetens behov
Arbeta nära verksamheten för att förstå och förfina behov för utveckling och implementation
Tillsammans med hela enheten Tech, data och affärsutveckling proaktivt jobba med att skapa rätt förutsättningar för Cancerfonden genom ökat nyttjande av data och rätt tekniska lösningar
Utveckla varierade webbapplikationer främst i .NET-teknik

Rollen kommer jobba nära Tech Lead och rapportera till Chef Tech, data och affärsutveckling. Tjänsten är en tillsvidareanställning (100 %) med placering på Cancerfondens huvudkontor i Stockholm. Tjänsten är hybrid och det finns möjlighet att jobba till viss del remote.
För att lyckas i rollen tror vi att du har god erfarenhet av:
.NET Core, .NET Framework, C#

Cloud Plattformar
Systemintegrationer
Devops
Servicebaserad arkitektur

Cancerfonden är en modern, snabbrörlig organisation med ett agilt arbetssätt och korta beslutsvägar. Vi är engagerade, nytänkande och tar tillsammans ansvar för att snabbare nå vår vision - att besegra cancer.
Rekryteringsprocessen
Tjänsten är en tillsvidareanställning (100 %) med placering på Cancerfondens huvudkontor i Stockholm. Tillträde så snart som möjligt. Urval och intervjuer sker löpande, skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Vid frågor kontakta rekryterande chef: Emma Lundahl, emma.lundahl@cancerfonden.se.

Ansök nu

Partneransvarig -Key Account Manager

Key account manager
Läs mer Aug 23
Vill du vara med och arbeta med partnerskap för Sveriges största insamlingsorganisation och ett av Sveriges finaste varumärken? Trivs du med att jobba målstyrt och går i gång på försäljning, samarbeten och nöjda kunder? Nu har vi ett uppdrag för dig som vill vara med och göra skillnad i kampen mot cancer. Cancerfonden söker nu en Partneransvarig KAM med fokus på nyförsäljning.
Cancerfondens vision är att besegra cancer. Målet är att färre personer i Sverige ska drabbas av cancer och fler ska överleva. För att nå dit arbetar vi med forskningsfinansiering, kunskapsspridning och påverkansarbete. Cancerfonden får inget statligt stöd utan är helt beroende av testamenten och gåvor från privatpersoner och företag. Vi har bidragit med 13 miljarder kronor till svensk cancerforskning sedan vi bildades för 70 år sedan. I dag överlever två av tre som får en cancerdiagnos. För 70 år sedan var det bara en av tre som överlevde. Vi har kommit långt, men vi är inte framme.
Nu vill ta ytterligare kliv mot att realisera vår vision, och som ett led i det utveckla enheten som arbetar med företagssamarbeten och partnerskap. Ambitionen är att stärka vår nyförsäljning på ett kundfokuserat, innovativt och effektivt sätt. Enheten har idag ett brett uppdrag i att underhålla och utveckla befintliga samarbeten, utveckla nya samarbeten samt projektleda en av de största kampanjerna i Norden – Rosa Bandet. Du ingår i ett team om sju personer och du rapporterar till vår enhetschef för företagssamarbeten.
Ansvarsområden
Starkt fokus på att identifiera och prospektera potentiella nya partnerföretag i linje med Cancerfondens insamlingsstrategi.
Bearbeta, förhandla och sluta avtal med nya samarbetspartners.
Underhålla och utveckla relationen med samarbetspartners för att säkerställa kundnöjdhet och att gemensamma uppsatta affärsmål uppnås
Ansvar för målsättning, projektplaner, budget, uppföljning och resultat för din partnerportfölj, som i sin tur bidrar till Cancerfondens övergripande insamlingsmål.
Agera kreativt, innovativt och affärsmässigt både internt och externt för att utveckla och paketera nya former av företagssamarbeten.
Vara en aktiv del och starkt bidragande faktor i Cancerfondens tillväxtresa.

Om dig
Vi söker dig som har minst 3+ års erfarenhet av B2B-försäljning och att bygga goda, långsiktiga samarbeten och kundrelationer. Erfarenhet av försäljning av rättigheter, varumärkessamarbeten och sponsorskap är ett plus. Du har erfarenhet av tvärfunktionella (gärna agila) team i stark tillväxtmiljö där nytänkande och digitalisering är i fokus. Vidare har du en relevant utbildning inom marknadsföring/ekonomi/försäljning eller motsvarande. Som person är du trygg i dig själv med en hög personlig integritet. Du har en naturlig fallenhet för att utveckla relationer och samarbeten och du är en god kommunikatör.
Om oss och rekryteringsprocessen
Vi är engagerade, nytänkande och tar tillsammans ansvar för att snabbare nå vår vision - att besegra cancer. Cancerfonden erbjuder träningsmöjligheter på arbetstid, förmånliga friskvårdserbjudanden och värderar en balans mellan arbete och fritid och tillämpar därför målstyrd arbetstid.
Tjänsten är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning , med placering på Cancerfondens huvudkontor i Stockholm. Tjänsten är hybrid och det finns möjlighet att jobba på annan plats än kontoret till viss del. Urvalet sker löpande. Tillträde så snart som möjligt. Vid frågor kontakta rekryterande chef: Stefan Palmquist 076-118 65 54

Ansök nu

Jurist/Testamenteshandläggare

Familjerättsjurist
Läs mer Maj 8
Bli en del av en engagerad och passionerad organisation som verkar för något större i rollen som jurist till testamentesenheten. Cancerfonden söker nu en jusrist/testamenteshandläggare för ett vikariat på ett år.Kom in i en organisation som gör skillnad, och där du är med och bidrar till att sprida viktig kunskap och finansiera svensk cancerforskning. Det här är rätt steg för dig som trivs i rollen som testamentehandläggare och samtidigt vill bidra till framgång i en agil organisation.
Mer om rollenCancerfonden tar varje år emot testamentesgåvor från personer som valt att skänka hela eller delar av sina tillgångar till kampen mot cancer. Dessa gåvor spelar en avgörande roll i Cancerfondens vision att bekämpa cancer.
Du kommer att ingå i ett team av jurister och juristassistent. ArbetsuppgifterSom testamenteshandläggare kommer du att ha ansvar för att hantera testamentesärenden och företräda Cancerfonden som testamentes-/gåvomottagare. I din roll kommer också att bevaka och tillvarata testatorernas och Cancerfondens intressen vid avveckling av dödsbon, hantering av värdepapper, kontakter med boutredare, andra dödsbodelägare och anhöriga. Du kommer bland annat att:
Löpande handlägga testamentesgåvor.
Löpande arbeta i vårt digitala handläggarstödsystem.
Upprätthålla kontakten med externa intressenter i testamentesärenden: andra dödsbodelägare (organisationer, privatpersoner anhöriga), jurister, mäklare mfl.
Hantera försäljningar av fastigheter, bostadsrätter och lösöre Tjänsten passar dig som kan vara målmedveten för att tillvarata både testatorernas och Cancerfondens intressen på bästa möjliga sätt.

Om digVi söker dig som vill bidra till att besegra cancer, vi ser därför att du är driven och utvecklingsbenägen och jobbar för att effektivisera arbetet på bästa sätt. Du är beredd att löpande driva och fatta beslut. Som person sprider du gärna din kunskap och drivs av att göra skillnad. Du kommer ha många externa och interna kontakter och har en god förmåga att bygga och underhålla relationer. Utöver det så är du självgående och principfast.
Vi ser att du har ett stort samhällsintresse och vi ser även att du har förmågan att snabbt bygga relationer som baseras på förtroende. Du har från tidigare erfarenheter skapat dig en stark uthållighet då testamentesärenden kan innebära långa handläggningstider och komplexa processer. Utöver det så har du:
Juristexamen
Goda administrativa färdigheter och vana av att arbeta i system
Det är starkt meriterande om du har erfarenhet av boutredning och/ellertestamentesärenden.

Om oss och rekryteringsprocessenVi är engagerade, nytänkande och tar tillsammans ansvar för att snabbare nå vår vision - att besegra cancer!
Tjänsten är ett vikariat på ett år (100 %) med placering på Cancerfondens huvudkontor i Stockholm. Tjänsten är hybrid och det finns möjlighet att jobba till viss del på annan plats än kontoret.
Urval och intervjuer sker löpande så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Vid frågor kontakta rekryterande chef: Andreas Kvarnström, 072 985 33 27.

Ansök nu

Webbanalytiker

Webbansvarig/Webbstrateg
Läs mer Apr 26
Cancerfondens framgångar beror på vår förmåga att analysera, möta och samverka med omvärlden. Vi behöver beröra människors hjärtan, nå fler med viktig kunskap och få fler att bidra till svensk cancerforskning. En allt större del av vårt arbete handlar om att nå våra målgrupper i olika digitala kanaler och ekosystem och säkerställa den digitala användarupplevelsen av Cancerfonden.
Därför söker vi nu en Webbanalytiker till enheten Tech, data och affärsutveckling som tillsammans med teamet driver oss mot att bli en mer datadriven organisation och säkerställer att vi fattar strategiska och operativa beslut baserat på data och användarbeteende.
Om rollen
Vi söker en person med minst 5 års erfarenhet av webbanalys som både kommer ansvara för den tekniska implementationen och att analysera och dra slutsatser, och proaktivt förmedla insikterna på ett visuellt och kommunikativt sätt. Du kommer vara ansvarig för organisationens digitala analysverktyg (GA) och förväntas proaktivt jobba med att upprätthålla en hög datakvalitet och tillgängliggöra data utifrån verksamhetens behov. Du kommer ingå i ett tvärfunktionellt team och arbeta nära Web performance lead, utvecklare, Digital content designer och Webbredaktör.
I rollen ingår i huvudsak följande arbetsuppgifter:
Ansvara för att samla in, analysera och presentera (dashboards/rapporter) användarbeteende på webben
Behandla och analysera data och sprida insikter från analysen för att öka insiktsbaserade beslut
Ansvara för att ta ut mätetal och KPI:er för webben
Ansvara för Cancerfondens digitala mät- och analysverktyg
Ansvara för att Cancerfondens verktyg uppfyller rådande regleringar och anpassa vårt arbetssätt utifrån marknadsförändringar
Proaktivt arbete med att upprätthålla hög datakvalitet
Säkerställa implementation av kod och script i digitala plattformar för att kunna spåra användarbeteende
Konverteringsoptimering på webben tillsammans med tvärteamet

Rollen kommer rapportera till Chef Tech, data och affärsutveckling.
För att lyckas i rollen tror vi att du har god erfarenhet av:
Google analytics 4 och Google Tag manager
Looker studio och funnel.io
Skapa analyser och visuellt presentera och kommunicera
Konverteringsoptimering
Agila arbetssätt och verktyg

För att lyckas i den här rollen behöver du vara proaktiv, kommunikativ och på ett pedagogiskt sätt förmedla dina analyser och slutsatser. Framåt kommer ett allt större fokus vara på att driva konvertering, både inom kunskapsspridning och insamling, och vi ser att du är en person som är nyfiken och gillar att testa dig fram med hjälp av data.
Cancerfonden är en modern, snabbrörlig organisation med ett agilt arbetssätt och korta beslutsvägar. Vi är engagerade, nytänkande och tar tillsammans ansvar för att snabbare nå vår vision - att besegra cancer.
Rekryteringsprocessen
Tjänsten är en tillsvidareanställning (100 %) med placering på Cancerfondens huvudkontor i Stockholm. Tjänsten är hybrid och det finns möjlighet att jobba till viss del remote. Tillträde så snart som möjligt. Urval och intervjuer sker löpande, skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Vid frågor kontakta rekryterande chef: Emma Lundahl, emma.lundahl@cancerfonden.se

Ansök nu

Legitimerad sjuksköterska till Cancerlinjen med fokus organisationsstöd

Onkologisjuksköterska
Läs mer Mar 28
Brinner du för att ge stöd och information till cancerpatienter och närstående? Ser du värdet av starka ideella organisationer inom cancerområdet? Har du erfarenhet av onkologi och vill jobba med information och stöd? Cancerfonden söker en engagerad medarbetare till Cancerlinjen och till vår enhet för Kunskap och stöd, där du blir en del av ett team som uppskattar ett meningsfullt arbete och en organisation som värdesätter patient- och närståendestöd.
Om tjänsten
Tjänsten innebär arbete i Cancerfondens informations- och stödlinje, Cancerlinjen, där du svarar på inkommande telefonsamtal, mail, chatt och frågor i våra sociala kanaler. Din roll är att informera, vara lyssnande, ge stöd och att möta varje person i just den situation hen är i. Delar av arbetstiden är schemalagd dagtid, med några undantag. Resor förekommer.
En del av arbetet består även av att arbeta med Cancerfondens stöd till ideella organisationer inom cancerområdet. Här ansvarar man för att bygga starka relationer till andra organisationer inom cancerområdet, genomföra nätverksträffar samt administrera ekonomiskt stöd. Tjänsten innebär också allmän intern administration och att representera oss i olika externa sammanhang.
Vem vi söker
Du som söker är legitimerad sjuksköterska med erfarenhet av onkologi eller palliativ vård. Vi tror att du har ett intresse för cancervård och vill vara delaktig i vårt utvecklingsarbete. Genom erfarenhet och god självkännedom är du trygg i din yrkesroll och van att bemöta människor i behov av stöd.
Som person är du tålmodig, positiv och har en stark servicekänsla. Du är ansvarsfull, noggrann och strukturerad och du uttrycker dig väl i tal och skrift. Du trivs och samarbetar mycket bra i team men kan också arbeta självständigt och ta egna beslut för att komma vidare i arbetet. Vi förväntar oss att du är förändringsbenägen och vill bidra aktivt i förbättringsarbete. Det är viktigt att du har hög kvalitet i ditt arbete och att du alltid sätter personen som söker stöd främst. Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift och har god datorvana. Det är meriterande om du har kunskap i ett tredje språk.
Att arbeta på Cancerfonden
Du blir välkomnad till en arbetsplats som präglas av öppenhet, utveckling och genuint engagemang. Här får du använda och bygga vidare på dina kompetenser, bland annat genom ett stöttande erfaret team och utvecklingsmöjligheter. Det finns stor förståelse för värdet av ett flexibelt arbetsliv, friskvård och anställda som mår bra. Cancerfonden är en rökfri arbetsplats.
Vi vill att Cancerfonden ska spegla samhället i stort och vi strävar därför efter en jämnare könsfördelning och ser mångfald som en styrka och självklarhet. Vi välkomnar därför gärna sökande med olika bakgrund.
Välkommen med din ansökan
Stämmer detta in på dig? Tveka inte att söka så snart som möjligt då urval och intervjuer sker löpande. Om du har frågor om tjänsten kan du kontakta Ulrica Sundholm, på ulrica.sundholm@cancerfonden.se.

Ansök nu