Stockholm: Junior jurist med intresse för upphandling

Hitta ansökningsinfo om jobbet Junior jurist med intresse för upphandling i Stockholm. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Stockholm inom den kategorin.

Publicerad: 2024-07-10 // Varaktighet: Heltid

Vill du jobba med frågor som berör alla medborgare? Är du intresserad av att arbeta praktiskt och strategiskt med inköp till den statliga myndighet som också utövar tillsyn av upphandlingsregelverket? Då är tjänsten som upphandlingsjurist på Konkurrensverkets inköpsfunktion någonting för dig! Hos oss kommer du att utvecklas i en stimulerande och trevlig arbetsmiljö.

Om enheten
Inköpsfunktionen är placerad på enheten för ekonomi och HR. Enheten består i dag av tolv trevliga och engagerade medarbetare. Enheten ansvarar för Konkurrensverkets egna upphandlingar och inköp samt frågor som rör lokaler, inventarier och miljöledning. Enheten arbetar också med HR-frågor, ekonomihantering, verksamhetsplanering samt intern styrning och kontroll.

Dina arbetsuppgifter
Som junior upphandlingsjurist kommer du att stötta dina två kollegor i inköpsfunktionen i genomförandet av upphandlingar och förnyade konkurrensutsättningar från statliga ramavtal av varor och tjänster. Du kommer att arbeta med juridisk analys, marknadsundersökningar, upprättande av upphandlingsdokument, annonsering, utvärdering av anbud, avtalsskrivning samt avtalsuppföljning. I rollen ingår även att delta i myndighetens utvecklingsarbete inom området. Närheten till upphandlingstillsynen skapar goda förutsättningar för erfarenhetsutbyte och kunskapsutveckling.

Kvalifikationer
- Du har en akademisk examen med juridisk inriktning och ett intresse för offentlig upphandling.
- Du kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska.
- Du har mycket god samarbetsförmåga, gott omdöme, engagemang och initiativförmåga. Du är resultatinriktad, kan arbeta självständigt, är noggrann och ansvarstagande.

Det är meriterande om du har:

- skrivit uppsats inom upphandlingsrätt/offentlig upphandling och/eller om du har läst fördjupningskurs i offentlig upphandling vid universitet eller högskola.
- arbetslivserfarenhet som rör inköp eller upphandling.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Jobba hos Konkurrensverket
Konkurrensverket är en kunskapsintensiv och spännande arbetsplats med ett viktigt samhällsuppdrag. Vi arbetar i trevliga lokaler vid Skanstull i Stockholm. Hos oss får du flexibla arbetstider. Du har generösa semestervillkor, 28-35 dagar per år beroende på ålder och goda möjligheter till individuellt anpassad utbildning. Vi erbjuder även ett generöst friskvårdsbidrag samt en friskvårdstimme i veckan. Läs mer om Konkurrensverket och vad vi erbjuder på vår webbplats https://www.konkurrensverket.se/om-oss/jobba-hos-oss/.

 Ansökan
Låter det här som en tjänst som passar dig? Då är du välkommen med din ansökan senast 2024-08-18. Bifoga ditt CV samt ett ansökningsbrev där du förklarar hur du matchar dig mot utannonserad tjänst. Bifoga även examensbevis, betyg/intyg som visar vilka kurser du har läst och dina studieresultat. Arbetsprov och/eller tester kan komma att förekomma under rekryteringsprocessen. Du söker tjänsten via vårt rekryteringssystem Varbi.

Information och kontakt

Anställningen avser en särskild visstidsanställning på ett år med start i september. 

Om du har frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att höra av dig till: Hanna Witt, enhetschef på enheten för för ekonomi och HR eller Anna Bornäs HR-partner. Fackliga företrädare är Johan Dorf (Saco) och Åsa Lövström (ST). Samtliga nås på 08-700 16 00.

Inför rekryteringsarbetet har Konkurrensverket tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Inför rekryteringsarbetet har Konkurrensverket tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Stockholm som Föredragande/Beredningsjurist

Nedan visas andra jobb i Stockholm som Föredragande/Beredningsjurist.

Head of AML (Interim position, 1+ year)

Läs mer Maj 30
At Qliro we deliver safe and simple payments. We are a dedicated partner to our merchants who serve their customers every day. We believe that if our merchants grow, we grow. We are a company of dedicated, friendly and highly competent people that together have redefined what Qliro and payments can be. We are now on a journey of scaling our business both here in Sweden and the Nordics.
What your team does:
As Interim Head of AML, you will lead and developQliro’s first line work within financial crime prevention. As Head of AML, you will have a broad prominent role with responsibilities that require you to work both on an operative and strategic level with different parallel tasks. The AML team consists of one other colleague working with Financial Crime and the team belongs toQliro's Operations function, but you will also be working closely with our legal, compliance,tech and product teams. You will work closely with Qliro's Executive Management Team as well as Board of Directors on AML matters.
The role is an interim position of at least a year, possibility to extend or convert to permanent role within Qliro.
What you'll get to do:
Lead and ensure the first line AML tasks are carried out and that the AML regulatory requirements are complied with
Carry out and update the AML/CTF General Risk Assessment
Establish, update and implement internal policies and procedures to prevent ML/TF
Develop and optimize both current customer risk classification models and transaction monitoring scenarios to ensure model efficiency and risk-based approach (model risk management)
Set the standards for the company’s AML requirements, system developments and procedures
Responsible for AML alert handling including investigations and reporting to FIU
Coordinate and submit the periodic annual money laundering report to the S-FSA as well as handling other communication with the S-FSA regarding AML
Participate and act as an AML subject matter expert in internal projects, product approval processes and similar

The AML department is part of Qliro’s Operations department, and you will report to the Chief Customer Officer, as the Specially Appointed Executive. You will also be in close collaboration with our CEO.
What you will bring to the team:
A genuine interest in the field of AML/CFT and a sound understanding of risk management
Experience of AML/CFT tasks at an operative and strategic level
Good understanding for financial crime prevention technologies and data analytics
Structured way of working, great analytical capability, emphasis on quality and holistic perspective as well as detailed oriented
Ensure to be updated on new regulations, AML in general and best practice for AML in the industry
Curiosity, good collaboration, and able to communicate and present information efficiently and structured to different stakeholders across the organisation as well as Qliro’s Executive Management Team and Board of Directors
Able to balance regulatory, business and a customer perspective
Used to working in a fast-paced environment with the required ability to adapt to changes

External qualifications
Degree in economics or law and corresponding working experience
At least 7 years of relevant experience from similar roles or experience from Compliance within financial crime prevention, with a focus on AML
Relevant experience from positions within licensed companies in the financial industry
SwedSec license is considered meritorious

Does this sound like your next role? What are you waiting for - apply now!

Ansök nu

Kvalificerad jurist - arbeta med lagstiftning på Socialdepartementet

Läs mer Jun 20
Rättssekretariatet, Socialdepartementet

Är du en mycket skicklig jurist som vill arbeta med rättsliga frågor som berör människor? Trivs du med att arbeta med omväxlande och intressanta arbetsuppgifter i händelsernas centrum med dagsaktuella frågor? Då kan vi på Socialdepartementet erbjuda en utvecklande roll i en spännande miljö.

Din arbetsdag. Sveriges morgondag.

Som jurist utarbetar du lagrådsremisser, propositioner och författningstexter samt svarar för juridisk kvalitetssäkring inom departementet. Du arbetar brett med juridiken inom departementets ansvarsområden och har ett tätt samarbete med andra enheter inom Socialdepartementet och på andra departement. Som jurist lämnar du även upplysningar och råd till den politiska ledningen och andra enheter i juridiska frågor. Därtill medverkar du i departementets arbete i EU samt i andra internationella förhandlingar.

Läs mer om vår verksamhet på www.regeringen.se.

Din bakgrund

Vi söker dig med juristexamen och som har flera års erfarenhet av kvalificerat juridiskt arbete på domstol eller myndighet. Du har aktuell erfarenhet av författningsarbete inom Regeringskansliet och god förståelse för förutsättningarna i en politiskt styrd verksamhet. Det är meriterande om du har kunskaper inom de rättsområden som ligger under Socialdepartementet. Vidare har du mycket goda kunskaper i svenska och engelska.

Dina egenskaper

Vi söker dig som är en mycket skicklig jurist med hög analytisk förmåga, gott omdöme och god samarbetsförmåga. Du behöver ha mycket god kommunikativ förmåga i både tal och skrift. Du har förmåga att arbeta snabbt, noggrant och självständigt - även under tidspress samt fallenhet för att driva projekt.

Övrigt

Tidsbegränsad anställning t.o.m. den 31 december 2025 med eventuell möjlighet till förlängning.

Stationeringsort Stockholm.

Tillträde snarast eller enligt överenskommelse.  

En säkerhetsprövning kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas.

Är du intresserad?

Vill du veta mer om jobbet och vad vi erbjuder, kontakta Zandra Milton, enhetschef på 08-405 27 72. Du är också välkommen att kontakta HR-handläggare Linnea Eriksson 08-405 37 73. Fackliga kontaktpersoner är Pia Fagerström för Saco och Kristoffer Lundberg för ST. Du når dem via Regeringskansliets växel, 08-405 10 00. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den 25 augusti 2024.

Regeringskansliets uppdrag är att stödja regeringen i dess arbete med att styra Sverige och förverkliga sin politik. Här arbetar 4 800 personer, varav 600 utomlands. Regeringskansliet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Vi ser jämställdhet och mångfald som en styrka och tillgång och vi arbetar aktivt för att vara en arbetsplats fri från diskriminering. Socialdepartementet, som är ett av tio departement, ansvarar för frågor som rör samhällets välfärd. De handlar bl.a. om folkhälsa och sjukvård, socialtjänst inklusive äldreomsorg, omsorg om och rättigheter för personer med funktionsnedsättning, sjuk- och föräldraförsäkring, pensioner och premiepensionssystemet samt idrott, civilsamhället, ungdomspolitik, begravningsfrågor och trossamfund.

Ansök nu

Rättssakkunnig - arbeta med lagstiftning inom Socialdepartementets områden

Läs mer Jun 20
Rättssekretariatet, Socialdepartementet

Är du en skicklig jurist som vill arbeta med rättsliga frågor som berör människor? Trivs du med att arbeta med omväxlande och intressanta arbetsuppgifter i händelsernas centrum? Med gott omdöme och hög integritet utför du, tillsammans med kunniga och professionella kollegor, ett betydelsefullt arbete som bidrar till Sveriges utveckling. Nu söker vi en rättssakkunnig för en utvecklande roll på Socialdepartementets rättssekretariat.

Din arbetsdag. Sveriges morgondag.

Som rättssakkunnig utarbetar du lagrådsremisser, propositioner och författningstexter samt svarar för juridisk kvalitetssäkring inom departementet. Du arbetar brett med juridiken inom departementets ansvarsområden och har ett tätt samarbete med andra enheter inom Socialdepartementet och på andra departement. Som rättssakkunnig lämnar du även upplysningar och råd till den politiska ledningen och andra enheter i juridiska frågor. Därtill medverkar du i departementets arbete i EU samt i andra internationella förhandlingar.

Läs mer om vår verksamhet på www.regeringen.se.

Din bakgrund

Vi söker dig som är kammarrätts- eller hovrättsassessor och har aktuell erfarenhet av kvalificerat juridiskt arbete. Du behöver ha god förståelse för förutsättningarna i en politiskt styrd verksamhet och mycket goda kunskaper i svenska och engelska.

Dina egenskaper

Du är en skicklig jurist med hög analytisk förmåga, gott omdöme och god samarbetsförmåga. Du har en förmåga att arbeta snabbt, noggrant och självständigt, även under tidspress. Du tycker om att ta initiativ och att driva frågor framåt. Vidare har du en mycket god kommunikativ förmåga i både tal och skrift.  

Övrigt

Tidsbegränsat förordnande som rättssakkunnig i sex år.

Stationeringsort Stockholm.

Tillträde snarast eller enligt överenskommelse.

En säkerhetsprövning kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas.

Är du intresserad?

Vill du veta mer om jobbet och vad vi erbjuder, kontakta Zandra Milton, enhetschef på 08-405 27 72. Du är också välkommen att kontakta HR-handläggare Linnea Eriksson 08-405 37 73. Fackliga kontaktpersoner är Pia Fagerström för Saco och Kristoffer Lundberg för ST. Du når dem via Regeringskansliets växel, 08-405 10 00. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den 25 augusti 2024.

Regeringskansliets uppdrag är att stödja regeringen i dess arbete med att styra Sverige och förverkliga sin politik. Här arbetar 4 800 personer, varav 600 utomlands. Regeringskansliet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Vi ser jämställdhet och mångfald som en styrka och tillgång och vi arbetar aktivt för att vara en arbetsplats fri från diskriminering. Socialdepartementet, som är ett av tio departement, ansvarar för frågor som rör samhällets välfärd. De handlar bl.a. om folkhälsa och sjukvård, socialtjänst inklusive äldreomsorg, omsorg om och rättigheter för personer med funktionsnedsättning, sjuk- och föräldraförsäkring, pensioner och premiepensionssystemet samt idrott, civilsamhället, ungdomspolitik, begravningsfrågor och trossamfund.

Ansök nu

Östersunds tingsrätt, Mark- och miljödomstolen söker beredningsjurist

Läs mer Jun 25
Östersunds tingsrätt är en av fem tingsrätter i landet som även är mark- och miljödomstol. Tingsrätten har idag omkring 60 anställda varav drygt 20 arbetar vid mark- och miljödomstolen. Verksamhetsområdet omfattar för mark- och miljödomstolen Gävleborgs och Jämtlands län, Västernorrlands län utom Örnsköldsviks kommun, samt Dorotea, Vilhelmina och Åsele kommuner i Västerbottens län. Tingsrättens allmänna avdelning hanterar tvistemål och brottmål inom Jämtlands län.

Östersunds tingsrätt är en öppen och trevlig arbetsplats med engagerade medarbetare. På domstolen pågår ständigt ett arbete med att utveckla verksamheten Tingsrätten går mot en i stort sett helt digital mål- och ärendehantering.

Östersund är en stad där man njuter av livet året om. Det är korta avstånd till såväl arbete, skola och service som till nöjesliv och fritidsaktiviteter. Lägg därtill ljusa sommarnätter; närhet till fjäll och sjö samt riktiga vintrar med mycket snö. Östersunds kommun har ca 60 000 innevånare.

Varje dag avgörs hundratals mål och ärenden i domstolarna runt om i Sverige. Vår organisation består av medarbetare med olika kompetenser, där var och en är betydelsefull i att upprätthålla rättssäkerhet och hög kvalitet i alla led.

Arbetsuppgifter
Arbetet vid mark- och miljödomstolen består av tillståndsprövningar av miljöfarliga verksamheter och vattenverksamheter enligt 9 och 11 kap. miljöbalken samt överprövningar av myndighetsbeslut som avser t.ex. miljöfarlig verksamhet, vattenverksamhet, områdesskydd, strandskydd samt fastighetsmål, mål rörande plan- och bygglagen och lagen om allmänna vattentjänster. Som beredningsjurist blir din uppgift att bereda mål, göra rättsutredningar, föredra mål för avgörande, skriva förslag till avgöranden och vara protokollförare vid förhandlingar och sammanträden. Arbetet sker i nära samarbete med juristdomare, tekniska råd och domstolshandläggare.

Dina kvalifikationer
Du ska ha juristexamen och vara notariemeriterad. Tidigare erfarenhet av mark- och miljödomstolens rättsområden kan vara meriterande, exempelvis från domstol, myndighet, advokatbyrå eller organisation. Du arbetar självständigt och resultatinriktat, du är noggrann, har lätt för att samarbeta och god förmåga att uttrycka dig såväl muntligt som skriftligt. Vi förutsätter att du har ett stort intresse för miljö- och fastighetsrätt. Arbetet är stimulerande, utvecklande och självständigt. Domstolen har kunniga och engagerade medarbetare och arbetet ger breda och fördjupade kunskaper inom miljö- och fastighetsrätten.

Du kommer till en arbetsplats där arbetssättet präglas av lagarbete i ett gott arbetsklimat. Vid domstolen pågår ofta olika utvecklingsinsatser och interna utbildningar och vi ser gärna att du på olika sätt bidrar i detta arbete. Eftersom domstolen har ett stort domsområde ingår resor med övernattning och körkort är önskvärt.

Personliga egenskaper
I rekryteringen lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du är flexibel och tar gärna initiativ. Du har lätt för att samarbeta och kan arbeta självständigt likaväl som i grupp. Du är ansvarfull, social och trivs i en föränderlig arbetsmiljö.

Ansök nu

Andra jobb i Stockholm från Konkurrensverket

Nedan visas andra jobb i Stockholm från Konkurrensverket .

Kommunikatör till Konkurrensverket

Informatör/Kommunikatör
Läs mer Maj 21
Vill du jobba med frågor som berör alla medborgare? Är du intresserad av upphandling och konkurrens? Vill du utvecklas i en stimulerande och trevlig arbetsmiljö och arbeta med omväxlande och komplexa frågor? Då är Konkurrensverket någonting för dig.




Vi söker en kommunikatör som är riktigt bra på att producera målgruppsanpassat innehåll för digitala kanaler och som trivs i samarbete med andra.

Tjänsten är en visstidsanställning på tolv månader.

På vår enhet får du 15 trevliga kollegor som är indelade i två funktioner: kommunikation och it. Vi arbetar med extern och intern kommunikation, it och digitalisering.

Du kommer att ingå i kommunikationsfunktionen och arbeta tillsammans med ett engagerat och kreativt gäng med sju kommunikatörer. Vi samarbetar gärna i såväl små som stora uppdrag för att nå bästa resultat, och har oftast väldigt roligt tillsammans på jobbet.

Dina arbetsuppgifter
Du kommer huvudsakligen att planera, skriva, producera och publicera innehåll till vår externa webbplats, sociala medier och nyhetsbrev. Du kommer också arbeta med att löpande uppdatera och underhålla vår webbinformation. I rollen ingår att följa upp och analysera resultatet av olika publiceringar för att kunna förbättra både innehållet och vår träffsäkerhet. Du kommer ha ett nära samarbete med andra kommunikatörer i innehållsproduktionen för våra digitala kanaler.

Vi har många spännande kommunikationsuppdrag framöver som du kommer att vara delaktig i. Ett av de större projekten är att bygga ett nytt modernt intranät, och du kommer att ingå i projektgruppen där du framför allt kommer att bidra med din kunskap om innehållsproduktion. Du kommer också bidra i arbetet med att ta fram planer för våra externa kommunikationsaktiviteter.

Kvalifikationer
Vi söker dig som är en driven, kreativ och noggrann skribent med erfarenhet av att producera innehåll för digitala kanaler.

För att passa till tjänsten har du:

- en akademisk examen eller liknande utbildning inom kommunikationsområdet
- mycket goda kunskaper i svenska och förmåga att anpassa texter till olika målgrupper, format och kanaler
- förmåga att snabbt ta fram budskap ur komplexa textunderlag
- erfarenhet av att skriva klarspråk och kunskap om vad det innebär
- kunskap om hur man sökordsoptimerar webbtexter, och erfarenhet av att följa upp och analysera resultatet av olika publiceringar på webb och sociala kanaler
- erfarenhet av att tillgänglighetsanpassa digital information och kunskap om vad det innebär
- erfarenhet av arbete med sociala medier, framför allt när det gäller löpande innehållsarbete

Som person trivs du i samarbete med andra och har lätt för att skapa goda relationer. Du planerar, organiserar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt. Du tar initiativ till förändringar och förbättringar, och har lätt för att dela med dig av din egen kunskap.

Om du känner igen dig i beskrivningen kommer du att passa bra för jobbet och förhoppningsvis trivas riktigt bra hos oss.

Jobba hos Konkurrensverket
Konkurrensverket är en kunskapsintensiv och spännande arbetsplats med ett viktigt samhällsuppdrag. Vi arbetar i trevliga lokaler vid Skanstull i Stockholm. Hos oss får du flexibla arbetstider och möjlighet att teckna en individuell överenskommelse om distansarbete två dagar i veckan. Du har generösa semestervillkor, 28–35 dagar per år beroende på ålder, och goda möjligheter till individuellt anpassad utbildning. Vi erbjuder även ett generöst friskvårdsbidrag samt en friskvårdstimme i veckan. Läs mer om Konkurrensverket och vad vi erbjuder på vår webbplats: https://www.konkurrensverket.se/om-oss/jobba-hos-oss/ 

Ansökan
Låter det här som en tjänst som passar dig? Då är du välkommen med din ansökan senast 2024-06-09. Bifoga ditt CV samt ett ansökningsbrev där du berättar på vilka sätt du passar för tjänsten. Bifoga även examensbevis/utbildningsintyg. Arbetsprov och tester kan komma att förekomma under rekryteringsprocessen. Du söker tjänsten via vårt rekryteringssystem Varbi.

Information och kontakt
Läs mer om Konkurrensverket och vad vi erbjuder på vår webbplats. Anställningen avser visstidsanställning på heltid under 12 månader. Konkurrensverket tillämpar individuell lönesättning. Om du har frågor är du välkommen att höra av dig till kommunikationschef Erika Svärdh, eller Kajsa Palmqvist som är ansvarig HR-partner. Fackliga företrädare är Johan Dorf (Saco) och Åsa Lövström (ST). Samtliga nås på 08-700 16 00.

Inför rekryteringsarbetet har Konkurrensverket tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Ansök nu

Konkurrensverket söker juristassistent/paralegal

Juristassistent/Paralegal
Läs mer Maj 17
Vill du jobba med frågor som berör alla medborgare? Är du intresserad av upphandling och konkurrens? Vill du utvecklas i en stimulerande och trevlig arbetsmiljö och arbeta med omväxlande och komplexa frågor? Då är Konkurrensverket någonting för dig.




Just nu söker vi en juristassistent till enheten för verksjuridik och internationella frågor!

Om enheten
På vår enhet får du 16 trevliga och engagerade kollegor som alla inom sina respektive områden arbetar i nära samverkan med myndighetens övriga enheter.

Enheten består av verksjurister, internationella samordnare, assistent- och vaktmästeri samt registratur och juristassistenter. I enheten finns också en oberoende granskare av beslut inom konkurrenstillsynen. Vi är därmed en enhet med varierande uppdrag och bakgrund men med gemensamt mål att bidra till myndighetens kärnuppdrag och verksamhetsbehov.

Som juristassistent hos oss kommer du ingå i en grupp med två andra juristassistenter. Tillsammans kommer ni framför allt bistå verkets handläggare med att bedöma sekretess i bl.a. tillsynsärenden.

Dina arbetsuppgifter
Som juristassistent kommer du huvudsakligen arbeta med att bistå projektledare och jurister med att bedöma i vilken utsträckning vi kan medge insyn i handlingar. Du hanterar sekretessmarkeringar samt dokumenterar och administrerar utlämnande av handlingar. I din roll som juristassistent samarbetar du även med våra kollegor på registraturen i samband med att du hanterar begäran om allmänna handlingar som inkommer till myndigheten. Du kan också få i uppdrag att göra enklare rättsutredningar, till exempel om vad som är att betrakta som allmän handling. Andra administrativa uppgifter kan förekomma både inom och utanför ramen för våra tillsynsprojekt. I din roll som juristassistent har du många olika kontaktytor, både interna och externa. Du kommer tillexempel att samarbeta med handläggare, verksjurister samt parter och deras ombud.

Kvalifikationer
Vi söker dig som:

- har en avslutad utbildning som paralegal, eller har en annan avslutad eftergymnasial utbildning som vi ser som likvärdig, eller som går sista terminen på utbildningen och avslutar din utbildning under vårterminen 2024
- har goda kunskaper i svenska i tal och skrift. 

Som person tycker du om och är duktig på att samarbeta. Vi ser också att du är noggrann, strukturerad och trivs med att hjälpa andra. Du planerar, organiserar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt och kommer gärna på egna förslag på lösningar när problem uppstår. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Det är meriterande om du har:

- erfarenhet av att arbeta med offentlighet och sekretess i en roll som paralegal eller annan liknande roll som vi ser som likvärdig.

Jobba hos Konkurrensverket
Konkurrensverket är en kunskapsintensiv och spännande arbetsplats med ett viktigt samhällsuppdrag. Vi arbetar i trevliga lokaler vid Skanstull i Stockholm. Hos oss får du flexibla arbetstider och möjlighet att teckna en individuell överenskommelse om distansarbete två dagar i veckan. Du har generösa semestervillkor, 28-35 dagar per år beroende på ålder och goda möjligheter till individuellt anpassad utbildning. Vi erbjuder även ett generöst friskvårdsbidrag samt en friskvårdstimme i veckan. Läs mer om Konkurrensverket och vad vi erbjuder på vår webbplats: https://www.konkurrensverket.se/om-oss/jobba-hos-oss/

Ansökan
Låter det här som en tjänst som passar dig? Då är du välkommen med din ansökan senast 2024-05-31. Bifoga ditt CV samt ett ansökningsbrev där du förklarar hur du matchar dig mot utannonserad tjänst. Bifoga även utbildningsintyg. Arbetsprov och/eller tester kan komma att förekomma under rekryteringsprocessen. Du söker tjänsten via vårt rekryteringssystem Varbi.

Information och kontakt
Läs mer om Konkurrensverket och vad vi erbjuder på vår webbplats. Anställningen avser tillsvidareanställning på heltid. Konkurrensverket tillämpar individuell lönesättning samt i normalfallet sex månaders provanställning. Om du har frågor är du välkommen att höra av dig till Sara Bratberg, enhetschef på enheten för verksjuridik och internationella frågor eller Kajsa Palmqvist, HR-partner. Fackliga företrädare är Johan Dorf (Saco) och Åsa Lövström (ST). Samtliga nås på 08-700 16 00.

Inför rekryteringsarbetet har Konkurrensverket tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Ansök nu

Dokumentcontroller till Konkurrensverket

Registrator
Läs mer Apr 23
Vill du jobba med frågor som berör alla medborgare? Vill du utvecklas i en stimulerande och trevlig arbetsmiljö och arbeta med omväxlande och komplexa frågor? Då är Konkurrensverket någonting för dig.

Vi på enheten för verksjuridik och internationella frågor söker nu dig som vill arbeta med informationsförvaltning i vår registratur.

Om enheten för verksjuridik och internationella frågor
På vår enhet får du 16 trevliga och engagerade kollegor som alla inom sina respektive områden arbetar i nära samverkan med myndighetens övriga enheter. Enheten består av verksjurister, internationella samordnare, upphandlare, assistent- och vaktmästeri samt registratur och juristassistenter. I enheten finns också en oberoende granskare av beslut inom konkurrenstillsynen. Vi är därmed en enhet med varierande uppdrag och bakgrund men med gemensamt mål att bidra till myndighetens kärnuppdrag och verksamhetsbehov. Som dokumentcontroller hos oss kommer du ingå i en grupp med en annan arkivarie. Konkurrensverkets assistenter spelar också en viktig roll när det gäller registrering av handlingar.

Dina arbetsuppgifter
Som dokumentcontroller ansvarar du tillsammans med arkivarien för hantering av myndighetens allmänna handlingar (registrering, arkivering, gallring och kvalitetssäkring) samt löpande stöd och service till verksamheten. Tillsammans med juristassistenterna är du i många fall första ingången till verksamheten, och vägleder och besvarar frågor inom ramen för ditt uppdrag.

Myndigheten implementerade ett nytt ärendehanteringssystem (W3D3) under år 2021 och en stor del av vårt arbete handlar om att finslipa arbetssätt och rutiner inom informationsförvaltningen. Under året planerar vi för att påbörja arbetet med att övergå till e-arkiv. Som dokumentcontroller kommer du hålla ihop förvaltningen av vårt ärendehanteringssystem W3D3. Vi ser gärna att du är intresserad av digitaliseringsfrågor.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:
- Hantera Konkurrensverkets allmänna handlingar (registrera, arkivera)
- Informera och ge råd till Konkurrensverkets medarbetare
- Ge service till allmänheten, myndigheter och företag m.fl.
- Bidra med kompetens vid systemutveckling och framtida e-arkiv

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:

- en avslutad utbildning som arkivarie, eller annan eftergymnasial utbildning som vi ser som likvärdig
- erfarenhet av att arbeta som registrator eller dokumentcontroller vid statlig myndighet
- goda kunskaper i regelverket kring offentlighet och sekretess
- intresse för att medverka i utveckling av diarie- och ärendehanteringssystem samt e-arkiv
- erfarenhet av att arbeta i W3D3
- mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska
- kunskaper i engelska för att kunna läsa och förstå texter

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Som person är du noggrann i ditt arbete och har ett strukturerat arbetssätt. Du trivs att arbeta självständigt såväl som tillsammans med andra och har en god samarbetsförmåga. Vi ser också att du är initiativtagande, utvecklingsorienterad och serviceinriktad.

Det är meriterande om du har:

- erfarenhet av att t.ex. implementera ett e-arkiv
- erfarenhet av att arbeta vid en tillsynsmyndighet
- erfarenhet av att medverka vid verksamhetsutveckling och förbättringsarbete
- intresse för digitaliseringsfrågor


Jobba hos Konkurrensverket
Konkurrensverket är en kunskapsintensiv och spännande arbetsplats med ett viktigt samhällsuppdrag. Vi arbetar i trevliga lokaler vid Skanstull i Stockholm. Hos oss får du flexibla arbetstider och möjlighet att teckna en individuell överenskommelse om distansarbete två dagar i veckan. Du har generösa semestervillkor, 28-35 dagar per år beroende på ålder och goda möjligheter till individuellt anpassad utbildning. Vi erbjuder även ett generöst friskvårdsbidrag samt en friskvårdstimme i veckan. Läs mer om Konkurrensverket och vad vi erbjuder på vår webbplats: https://www.konkurrensverket.se/om-oss/jobba-hos-oss/

Ansökan
Låter det här som en tjänst som passar dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan senast 2024-05-14. Bifoga ditt CV samt ett ansökningsbrev där du förklarar hur du matchar dig mot utannonserad tjänst. Bifoga även examensbevis. Arbetsprov och/eller tester kan förekomma under rekryteringsprocessen. Du söker tjänsten via vårt rekryteringssystem Varbi.

Information och kontakt
Anställningen avser en tillsvidareanställning på heltid. Konkurrensverket tillämpar individuell lönesättning samt i normalfallet sex månaders provanställning. Om du har frågor är du välkommen att höra av dig till Sara Bratberg, enhetschef för enheten verksjuridik och internationella frågor eller till Kajsa Palmqvist, HR-partner. Fackliga företrädare är Johan Dorf (Saco) och Åsa Lövström (ST). Samtliga nås på 08-700 16 00.

Inför rekryteringsarbetet har Konkurrensverket tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Ansök nu

Konkurrensverket söker erfarna ekonomer

Nationalekonom
Läs mer Apr 16
Vill du jobba med frågor som berör alla medborgare? Är du intresserad av upphandling och konkurrens? Vill du utvecklas i en stimulerande och trevlig arbetsmiljö och arbeta med omväxlande och komplexa frågor? Då är Konkurrensverket någonting för dig.




Är du nationalekonom och vill arbeta med konkurrensekonomisk analys?

Då kan du vara den vi söker.

Just nu söker vi flera erfarna ekonomer till våra konkurrenstillsynsenheter. En fungerande konkurrens är avgörande för att samhällsekonomin ska fungera. Konkurrensverket har en central roll i att främja konkurrens och efterlevnad av konkurrensreglerna. Nu växer vi för att kunna bidra ännu mer till välfungerande marknader.

Som erfaren ekonom inom konkurrenstillsynen medverkar du bland annat i våra utredningar och du kommer få analysera konkurrensförhållandena i vitt skilda branscher.

Om enheterna

Konkurrensverkets tillsynsenheter ansvarar för att spåra upp och ingripa mot misstänkta överträdelser av konkurrensreglerna. Enheterna ansvarar även för prövningar av företagskoncentrationer. Därutöver är alla enheterna delaktiga i Konkurrensverkets bredare konkurrensfrämjande uppdrag, bland annat genom att genomföra marknads- och sektorundersökningar, göra informationsinsatser och delta i myndighetens internationella samarbeten och policyarbete.

På enheterna arbetar jurister och ekonomer gemensamt i projekt där projektgruppen tillsammans utformar och driver utredningen.

Dina arbetsuppgifter

- Du medverkar i våra tillsynsutredningar.
- Du utformar och planerar den ekonomiska analysen i våra utredningar.
- Du leder olika typer av ekonomiska analyser och ansvarar för att kvalitén på de ekonomiska analyserna som utförs av andra ekonomer är god.
- Du värderar resultatet av analysen och deltar i utformandet av beslut.
- Du medverkar i Konkurrensverkets internationella samarbeten. 

Kvalifikationer 

- Du har akademisk examen i nationalekonomi.
- Du har flerårig erfarenhet av utredande arbete som nationalekonom.
- Du har flerårig yrkeserfarenhet av att analysera data.
- Du har flerårig yrkeserfarenhet av att använda olika it-baserade analysverktyg.
- Du har en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska.

Som person är du resultatorienterad, pedagogisk och analytisk. Du har hög arbetskapacitet och god förmåga att prioritera. Du har hög integritet, är engagerad, lyhörd och har mycket god samarbetsförmåga.

Det är meriterande om du har:

- erfarenhet av att göra konkurrensekonomiska analyser eller konkurrensekonomiskt utredningsarbete på konsultbyrå eller konkurrensmyndighet
- erfarenhet av att arbeta med, eller kunskap om, det konkurrensrättsliga regelverket
- erfarenhet av att projektleda

Jobba hos konkurrensverket
Konkurrensverket är en kunskapsintensiv och spännande arbetsplats med ett viktigt samhällsuppdrag. Vi arbetar i trevliga lokaler vid Skanstull i Stockholm. Hos oss får du flexibla arbetstider och möjlighet att teckna en individuell överenskommelse om distansarbete två dagar i veckan. Du har generösa semestervillkor, 28-35 dagar per år beroende på ålder och goda möjligheter till individuellt anpassad utbildning. Vi erbjuder även ett generöst friskvårdsbidrag samt en friskvårdstimme i veckan. Läs mer om Konkurrensverket och vad vi erbjuder på vår webbplats: https://www.konkurrensverket.se/om-oss/jobba-hos-oss/

Ansökan

Låter det här som en tjänst som passar dig? Då är du välkommen med din ansökan senast 2024-05-07. Bifoga ditt CV samt ett ansökningsbrev där du förklarar hur du passar för tjänsten. Bifoga även examensbevis, betyg/intyg som visar vilka kurser du har läst och dina studieresultat. Arbetsprov och/eller tester kan komma att förekomma under rekryteringsprocessen. Du söker tjänsten via vårt rekryteringssystem Varbi.

Information och kontakt

Anställningen avser tillsvidareanställning på heltid. Konkurrensverket tillämpar individuell lönesättning samt i normalfallet sex månaders provanställning. Om du har frågor är du välkommen att höra av dig till David Nordström biträdande enhetschef eller Anna Bornäs, HR- partner. Fackliga företrädare är Johan Dorf (Saco) och Åsa Lövström (ST). Samtliga nås på 08-700 16 00.

 

 

Inför rekryteringsarbetet har Konkurrensverket tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Ansök nu

Jurist med intresse för konkurrensbegränsande offentlig säljverksamhet

Biträdande jurist
Läs mer Apr 11
Vill du jobba med frågor som berör alla medborgare? Är du intresserad av konkurrensfrågor i skärningspunkten mellan offentlig och privat sektor? Vill du utvecklas i en stimulerande och trevlig arbetsmiljö och arbeta med omväxlande och komplexa frågor? Då är Konkurrensverket någonting för dig.

Vi söker en erfaren jurist som har god kunskap om konkurrensrätt och vill arbeta med frågor som rör konkurrensbegränsande offentlig säljverksamhet. Du kommer att vara placerad på enheten för konkurrenstillsyn 4, som är en av våra fyra tillsynsenheter. Konkurrensverkets tillsynsenheter ansvarar för att spåra upp och ingripa mot misstänkta överträdelser av konkurrensreglerna. Enheterna ansvarar även för prövningar av företagskoncentrationer. Därutöver är alla enheterna delaktiga i Konkurrensverkets bredare konkurrensfrämjande uppdrag, bland annat genom att genomföra marknads- och sektorsundersökningar, göra informationsinsatser och delta i myndighetens internationella samarbeten och policyarbete.

Om enheten
På enheten för konkurrenstillsyn 4 finns det ett strategiskt ansvar för frågor om missbruk av dominerande ställning, konkurrensbegränsande offentlig säljverksamhet (KOS) och lagen om insyn i vissa finansiella förbindelser. På enheten arbetar ett femtontal kollegor, där alla är jurister eller ekonomer. Det mesta av arbetet bedrivs i projektform.  

Dina arbetsuppgifter
I rollen som erfaren jurist kommer du bland annat att arbeta med tillsynen av offentliga aktörer. Du arbetar proaktivt med frågor som rör det offentliga och konkurrens, exempelvis genom utvecklingsprojekt, kunskapsförvaltning, internationellt samarbete och extern kommunikation. Du arbetar också som projektmedarbetare och projektledare för tillsynsutredningar inom enhetens alla tillsynsområden. Som projektledare för du en kontinuerlig dialog med projektägare och projektgruppen och ansvarar för utredningarnas genomförande och resultat. På KOS-området är du också med och bidrar till att planera enhetens verksamhet i policyfrågor, utvecklingsarbete, enhetsöverskridande samverkan, kunskapsförvaltning och internationellt samarbete.

- Du leder eller medverkar i konkurrensrättsliga utredningar och bidrar till att Konkurrensverket har en aktiv och väl fungerande konkurrenstillsyn.
- Du genomför konkurrensrättsliga, EU-rättsliga och förvaltningsrättsliga analyser.
- Du deltar aktivt i Konkurrensverkets tillsyn av konkurrensbegränsande offentlig säljverksamhet (KOS).
- I tillsynen av KOS kan du även komma att arbeta med kommunalrättsliga analyser.
- Du arbetar processförberedande genom att säkerställa hög kvalitet i bevisinsamling och bevisvärdering.
- Du driver arbetet med att utforma förslag till beslut och föredra ärenden för beslut.
- Du kan komma att ingå i processteam för att förbereda mål i domstol.
- Du bidrar i arbetet med effektivisering av våra arbetsmetoder.
- Du deltar i Konkurrensverkets internationella samarbeten.
- Du tillämpar förvaltningsrättsliga regler, hanterar allmänna handlingar och gör bedömningar i sekretessfrågor.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har

- akademisk examen i juridik.
- flerårig yrkeserfarenhet av kvalificerat juridiskt arbete inom konkurrensrätt från exempelvis advokatbyrå, EU-kommissionen, konkurrensmyndighet eller domstol.
- förmåga att uttrycka dig mycket väl i tal och skrift på svenska.

Som person är du resultatorienterad, drivande, analytisk och kan hantera komplexa rättsliga frågeställningar. Du har hög arbetskapacitet, är strukturerad, ansvarstagande och har en god förmåga att prioritera. Du har hög integritet, är lyhörd och har lätt för att samarbeta med andra. Du har förståelse för vikten av rättssäkerhet och opartiskhet.

Det är meriterande om du har erfarenhet av att leda andra i deras arbete, t.ex. som projektledare. Det är även meriterande om du har erfarenhet av att arbeta inom området konkurrensbegränsande offentlig säljverksamhet, och om du har erfarenhet av processer i domstol, särskilt då mål som rör konkurrensrätt.
Det är vidare meriterade om du har arbetat med kommunalrättsliga analyser såsom laglighetsprövningar i domstol, på rättsenhet och/eller näringsenhet på kommun eller region.

Jobba hos Konkurrensverket
Konkurrensverket är en kunskapsintensiv och spännande arbetsplats med ett viktigt samhällsuppdrag. Vi arbetar i trevliga lokaler vid Skanstull i Stockholm. Hos oss får du flexibla arbetstider och möjlighet att teckna en individuell överenskommelse om distansarbete två dagar i veckan. Du har generösa semestervillkor, 28-35 dagar per år beroende på ålder och goda möjligheter till individuellt anpassad utbildning. Vi erbjuder även ett generöst friskvårdsbidrag samt en friskvårdstimme i veckan. Läs mer om Konkurrensverket och vad vi erbjuder på vår webbplats: https://www.konkurrensverket.se/om-oss/jobba-hos-oss/

Ansökan
Låter det här som en tjänst som passar dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan senast den 24 april 2024. Din ansökan behöver innehålla CV, personligt brev samt examensbevis. Arbetsprov och/eller tester kan förekomma under rekryteringsprocessen. Du söker tjänsten via vårt rekryteringssystem Varbi.

Information och kontakt
Anställningen avser tillsvidareanställning på heltid. Tillträde enligt överenskommelse. Konkurrensverket tillämpar individuell lönesättning samt i normalfallet sex månaders provanställning. Om du har frågor är du välkommen att höra av dig till enhetschefen för konkurrenstillsyn 4, Pia Ödqvist eller HR-partner Anna Bornäs. Fackliga företrädare är Johan Dorf (Saco) och Åsa Lövström (ST). Samtliga nås på 08-700 16 00.

Inför rekryteringsarbetet har Konkurrensverket tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Ansök nu