Stockholm: Business Controller

Hitta ansökningsinfo om jobbet Business Controller i Stockholm. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Stockholm inom den kategorin.

Publicerad: 2024-07-10 // Varaktighet: Heltid

Var 660:e person som går till arbetet i Sverige är en ISS-medarbetare och det är vi stolta över. Vi är ett av Sveriges och Nordens största tjänsteföretag samt har över 450 000 medarbetare världen över. Det är våra medarbetare som är kärnan i vår verksamhet och förutsättningen för att kunna leva upp till vårt syfte, Connecting people and places to make the world work better. På ISS Facility Services skapar vi platser och miljöer som bidrar till bättre prestationer och en enklare, mer effektiv och trivsam tillvaro - levererade med omtanke och hög kvalitet av engagerade medarbetare. Vill du också bli en del i vår globala organisation där ditt jobb verkligen gör skillnad?

Är du en affärsorienterad business controller som vill vara med och påverka utvecklingen hos ett av Sveriges största tjänsteföretag? Då tycker vi att du ska söka vår tjänst som Business Controller till ISS!

Om rollen
Som Business Controller fungerar du som regionchefens högra hand i ekonomistyrningsfrågor och arbetar nära våra kunder. Till våra kunder, som är verksamma inom varierande branscher, levererar vi på ISS en blandning av servicetjänster inom Facility Management som t.ex. lokalvård, reception och vaktmästeri.

Du verkar som kravställare och stöd gällande ekonomistyrningsfrågor hos resultatansvariga i den operativa verksamheten. Du har även en strategiskt viktig roll och ansvarar för den operationella ekonomiska uppföljningen, kvalitetssäkrar bokslut samt analyserar utfall och föreslår förbättringsåtgärder. Rollen är bred och innefattar bland annat att:

• leda, samordna och utföra arbetet med budget, estimat och prognos
• delta i det strategiska utvecklingsarbetet inom regionen bl.a. genom arbete i regionens ledningsgrupp
• delta i uppföljningsmöten med våra operativa chefer inom regionen
• delta och presentera på månatliga business reviews
• rapportera kontraktsresultat och även prognos/budget till affärsområdets ledningsgrupp

Du ingår i ett team på fem personer och rapporterar till affärsområdescontroller. Dessutom sitter du med i regionens ledningsgrupp. Tjänsten är på heltid och tillsvidareanställning med placering på ISS huvudkontor i Marievik, Liljeholmen. Vi är öppna även för ansökningar från andra delar av Sverige. Resor inom tjänst kan förekomma.

Vi erbjuder
Du kommer att arbeta nära kompetenta medarbetare som du får stort utbyte av, då vi värnar om att hjälpa och utveckla varandra. ISS storlek och breda tjänsteutbud bidrar till att det finns goda utvecklingsmöjligheter såväl nationellt som globalt. Vårt fokus ligger i att ta hand om och utveckla våra medarbetare, för vi tror på att ”People make places”. ISS erbjuder bland annat utbildningar och talangprogram – allt för att du ska engageras och utvecklas på jobbet.

Vi värderar mångfald och inkludering högt. Hos ISS är alla människor lika mycket värda och har samma rättigheter och möjligheter. Våra medarbetare speglar samhällets mångfald, vilket både är en konkurrensfördel och en tillgång i vårt långsiktiga hållbara arbete. Vår inkluderande företagskultur stärker våra medarbetare, gör oss mer kreativa och produktiva samt skapar en attraktivare arbetsplats.

ISS värderingar, som är fundamentala i hur vi arbetar, är kvalitet, ansvar, ärlighet, entreprenörskap och gemenskap. Därför är det viktigt att du känner att du står för ett arbetssätt och ett förhållningssätt som är i enlighet med dessa.

Vem söker vi?
Vi söker dig som har högskoleutbildning inom ekonomi och arbetat 3-5 år med erfarenhet av arbete med redovisning, ekonomistyrning, finansiell analys eller snarlikt arbete. Erfarenhet från tjänstebolag är meriterande.

Då vi arbetar i en global koncern behöver du vara flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift. Du har även goda kunskaper inom Office-paketet (Excel och Powerpoint). Vana av BI-verktyg och planeringssystem är meriterande.

Som person tror vi att du är förtroendeingivande, prestigelös och driven. Du är analytisk lagd och lösningsorienterad med ett högt kommersiellt intresse. Du har hög kommunikativ förmåga och kommunicerar väl med icke-ekonomer, samt är van att hålla i professionella presentationer. Vi söker även dig som har mod att ifrågasätta och utmana nuvarande processer för att skapa effektivitet och ökad lönsamhet.

Din ansökan
Vi hoppas att vi väckt ditt intresse! Varmt välkommen att skicka in din ansökan. Vi har en pågående rekryteringsprocess och vill anställa så snart som möjligt, med hänsyn till eventuell uppsägningstid. I din ansökan bifogar du CV, vi önskar ej personliga brev. Pga. GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via mail.

Vi rekryterar kompetensbaserat vilket innebär att processen innehåller tester, intervjuer och referenser. Vid eventuella frågor om processen, kontakta oss på rekrytering@se.issworld.com.

Varmt välkommen med din ansökan!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Stockholm som Business controller

Nedan visas andra jobb i Stockholm som Business controller.

Interimskonsult med Business Control- och systemkompetens

Läs mer Feb 10
Nytt
För kunds räkning söker vi en erfaren interimskonsult som vill arbeta i gränslandet mellan ekonomi och IT.
Om företaget Vår kund är en internationell koncern som befinner sig på en spännande transformationsresa där vidareutveckling står i fokus, och du kommer att vara en viktig del av att skapa framtidens datadrivna kultur.
Om rollen I denna dynamiska roll kommer du att vara länken mellan IT och ekonomifunktionen och spela en nyckelroll i att tillgängliggöra data för bolagets Controller-team. Dina ansvarsområden kommer bland annat att inkludera:
Bygga broar och kopplingar mellan system och bolag i gruppen.
Utveckla användandet av rapporter, analysverktyg och systemstöd.
Identifiera och tillgängliggöra komplexa nyckeltal för att stödja affärsbeslut.
Genomföra behovsinventering och arbeta med att förbättra systemintegrationer.
Driva på bolagets resa mot en mer datadriven kultur.

Du kommer att arbeta i en internationell kontext med en stor flora av system och teknologier, vilket gör rollen både utmanande och utvecklande.
Vi söker dig som Vi söker en interimskonsult som kan börja under Q1. För att lyckas i rollen tror vi att du har:
Gedigen förståelse för vad rollen som Business Controller innebär.
Erfarenhet av att samarbeta med Data Warehouse och produktägare.
Gedigen systemkunskap, inklusive erfarenhet av Power BI.
Förmåga att självständigt genomföra enklare systemkopplingar och integrationsprojekt.
Flera års erfarenhet av att driva systemprojekt kopplade till ekonomi.
Projektledarkompetens och vana att arbeta i en komplex miljö.

Du är en självgående person med ett analytiskt tänkande och en stark drivkraft att skapa värde genom data och systemintegrationer.
Ansökan Låter detta som rätt möjlighet för dig? Skicka din ansökan så snart som möjligt! Uppdraget är tidsbegränsat, och vi ser fram emot att matcha dig med denna spännande roll.

Ansök nu

Business Controller till Fastighetsbolag

Läs mer Feb 4
Vi söker en analytisk och affärsdriven Business Controller för ett spännande konsultuppdrag hos en aktör inom fastighetsbranschen i Stockholm. Uppdraget är på heltid med placering i Stockholm, och sträcker sig initialt över en period mellan 24 Mars - 31 Augusti 2025med möjlighet till förlängning. Arbetet sker i huvudsak från kundens kontor, men det finns möjlighet till distansarbete upp till två dagar per vecka.
Om rollen:
I rollen som Business Controller kommer du att spela en central roll i den finansiella styrningen av verksamheten. Du ansvarar för att säkerställa att driftnettot på portfölj- och fastighetsnivå utvecklas enligt uppsatta finansiella mål. Du kommer att arbeta nära chefer och resultatansvariga inom fastighetsavdelningen samt samarbeta med ekonomiavdelningen och controllerenheten.
Exempel på arbetsuppgifter:
Finansiell styrning genom uppföljning, analys och rapportering.
Framtagning och rapportering av finansiella planer och prognoser.
Identifiera och föreslå åtgärder för intäktsökning och kostnadseffektivitet.
Analysera intäktsströmmar och identifiera kostnadsbesparingar för att säkerställa långsiktig lönsamhet.
Bidra till förbättringar inom arbetssätt, system och affärsutveckling.
Delta i utvecklingsprojekt kopplade till ekonomistyrning och affärsutveckling.
Säkerställa en strukturerad överlämning till en ordinarie ersättare.
Om dig:
Vi söker dig som har en stark analytisk förmåga, en affärsmässig förståelse och ett proaktivt arbetssätt. Du är kommunikativ och har lätt för att samarbeta med olika delar av organisationen för att stödja verksamheten med finansiell styrning och beslutsunderlag.
För att lyckas i rollen ser vi att du har:
Akademisk utbildning inom ekonomi eller motsvarande.
Flera års erfarenhet av controlling, ekonomistyrning eller liknande roll, gärna inom fastighetsbranschen.
Mycket goda kunskaper i Excel och erfarenhet av analysverktyg.
Stark systemvana – meriterande om du har erfarenhet av Qlik, Hypergene och Agresso.
Mycket god förmåga att kommunicera på svenska i både tal och skrift.
Erfarenhet av att delta eller driva utvecklingsarbete inom ekonomistyrning, målstyrning eller systemutveckling är meriterande.

Personliga egenskaper:
Förmåga att skapa tydlighet i ekonomiska frågor och resultat.
Strukturerad och kvalitetsmedveten med ett analytiskt tankesätt.
Förmåga att identifiera förbättringsmöjligheter och driva förändring.
Engagerad, driven och lösningsorienterad.


Uppdraget För det här uppdraget anställs du som konsult på Digitalenta. Vi erbjuder alla våra konsulter ett gediget friskvårdsbidrag, försäkringar, förmånligt pensionssparande, konsultträffar och givetvis en engagerad konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden.

Ansök nu

Senior Business Controller till Försäkringsbolag i Stockholm

Läs mer Feb 4
Senior Business Controller till Försäkringsbolag i Stockholm
Vi söker nu en erfaren och analytisksenior Business Controller för ett spännande konsultuppdrag hos vår kund i Stockholm.
Om konsultuppdraget:
Omfattning:Heltid 100%
Period: 3 mars 2025 – 31 december 2025
Placering: Stockholm

Uppdraget inleds med att säkerställa kontinuitet under en föräldraledighet och kommer sedan att utvecklas utifrån verksamhetens behov. Du kommer att ha en central roll i ekonomistyrningen och vara en viktig del i bolagets finansiella rapportering och analys.
Dina huvudsakliga ansvarsområden:
Utarbeta månads- och kvartalsrapporter för styrelse och koncern.
Följa upp och analysera affärsplaner för att säkerställa strategiska mål.
Koordinera och sammanställa prognoser för driftskostnader.
Ansvara för ERSA-rapportering
Delta i konkurrentanalyser och ekonomisk benchmarking.
Granska och hantera bokslutsarbete, reserveringar och fakturor.
Utföra och rapportera ABC-kalkylering.

Vi söker dig som:
Har en relevant högskoleutbildning inom ekonomi, finans eller motsvarande.
Har 5-10 års erfarenhet som Business Controller, gärna inom försäkring.
Har gedigen erfarenhet av ekonomisk analys och rapportering.
Har kunskap om Solvens 2-rapportering (meriterande).
Arbetar självständigt och strukturerat samt har en stark analytisk förmåga.
Är en god kommunikatör och har förmåga att samarbeta i team.

Varför välja detta uppdrag?
Du erbjuds en nyckelroll i en spännande organisation där du får möjlighet att påverka och utvecklas. Uppdraget passar dig som vill arbeta i en dynamisk miljö med komplexa ekonomiska analyser och strategiska beslut. Då konsultuppdraget är tilltänkt att starta inom en månad ser vi att du vid intresse ansöker om rollen snarast.
Ta chansen och skicka in din ansökan redan idag – vi ser fram emot att höra från dig!

Om CapegaCapega är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag med kontor i centrala Stockholm. Vi är specialiserade på interimslösningar och rekrytering inom ekonomi, fastighet, bank, finans & försäkring. Som helhetsleverantör hjälper vi er att tillsätta tjänster på alla nivåer med rätt kompetens. Läs mer om oss på www.capega.se och ta en första kontakt.
Konsult hos CapegaSom konsult hos Capega blir du en del av ett personligt bolag som med bred kompetens och stort nätverk ger dig rätt förutsättning att utvecklas inom din yrkesroll. Då vi värdesätter dig och dina kvalifikationer är det viktigt för oss att du trivs som vår konsult. Du får en engagerad konsultchef som känner till din bransch väl och du erbjuds goda anställningsvillkor med friskvårdbidrag och tjänstepension.
För mer information om nya tjänster, följ oss påLinkedIn eller håll utkik på www.capega.se

Ansök nu

Affärsdriven Business Controller till spännande uppdrag!

Läs mer Feb 3
Om tjänsten
Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i 6månader. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos företaget.
Om företaget
Det här är en annons där företagets namn inte framgår. Ibland väljer vi eller företaget själva att inte gå ut med namnet. Självklart kommer vi att berätta vilket företag det är under rekryteringsprocessen.
Arbetsuppgifter
Som Business Controller arbetar du nära affärsenhetschef och regionchefer, där du fungerar som stöd, bollplank och utmanare i ekonomiska frågor. Du är en del av affärsenhetens ledningsgrupp och rapporterar till Controllerchefen inom divisionen. En central del av rollen är att analysera siffror och presentera dem på ett tydligt sätt, så att de sätts i sitt sammanhang och leder till konkreta åtgärdsförslag.
Du samordnar budgetarbetet och ansvarar för att sammanställa både regionernas och affärsenhetens totala budget. En stor del av din tid kommer att ägnas åt analyser och rapportpaket, samtidigt som du arbetar nära verksamheten för att säkerställa ekonomisk kontroll och styrning.
Dina arbetsuppgifter inkluderar bland annat:
Utföra finansiella analyser och stötta chefer i att ta fram relevanta rapporter och analyser från våra verktyg.
Medverka i bokslutsarbetet, följa upp resultat och nyckeltal samt upprätta prognoser.
Arbeta i Power BI och stötta teamet i användningen av verktyget.
Ge extra stöd vid planering och uppföljning av stora uppdrag.
Säkerställa att ekonomistyrningsprocessen i uppdrag följs och ge chefer stöd i den övergripande projektcontrollen.
Driva och delta i finansiella initiativ på både affärsenhets-, region- och divisionsnivå.
Samarbeta med övriga controllers samt redovisningsansvariga och kollegor inom den centrala finansfunktionen

Detta är en roll för dig som trivs i en analytisk och rådgivande position, där du får möjlighet att påverka och bidra till verksamhetens utveckling genom strategisk ekonomistyrning.
Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper
Högskole- eller universitetsexamen inom ekonomi.
Självständigt drivit och haft helhetsansvar för budget och prognosarbete för en enhet och/ellerett bolag.
Självständigt arbetat med bokslut, uppföljning och analys av resultat- och balans samtnyckeltal.
Har mycket god problemlösningsförmåga samt intresse för strategiska frågeställningar ochanalys.
Har varit aktivt deltagande medlem i ledningsgrupp/annan beslutande enhet.
Har goda kunskaper i analysverktyg, Excel, Power-BI och olika typer av datakuber.
Behärskar svenska i tal och skrift.
För att lyckas i rollen som Business Controller behöver du kunna läsa din motpart ochanpassa din kommunikation därefter för att nå fram på bästa sätt. Du behöver kunna hantera att man tycker olika och argumentera för din sak likväl som att acceptera majoritetsbeslut om man inte landar ijust din lösning. Företaget är en stor organisation och behöver en person som lär sig snabbt och kan använda sinbefintliga kunskap på ett flexibelt sätt. Du behöver ha förmåga att bygga trovärdighet, förtroende ochnå inflytande hos dina samarbetspartners.

Övrig information
Start: OmgåendePlats: StockholmLön: Enligt överenskommelse
Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till info@bravura.se eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval.
Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Inköpscontroller/Sortimentscontroller till konsultuppdrag på retailbolag

Läs mer Jan 30
Vi söker en konsult för ett uppdragsom inköpscontroller/sortimentscontroller till ett retailbolag i centrala Stockholm. För detta uppdrag söker vi dig som är intresserad av en uppdragsanställning hos Newr.
I rollen som inköpscontroller kommer du arbeta med att analysera, planera och att utveckla kundens inköps- och lagerprocesser. Du säkerställer att mål för lönsamhet och effektivitet möts.
I arbetsuppgifterna ingår bland annat:
Administrera artikelinformation
Analysera och övervaka lagernivåer
Planera och genomföra orderläggning
Stötta planeringsarbetet med analyser av artiklar
Utföra försäljnings- och tillgänglighetsanalyser

Vi söker dig som har enhögskoleutbildning inom ekonomi, logistik eller liknande. Du har flerårig erfarenhet inom controlling, med fördel från inköp eller lager.
Uppdraget har start i mitten av februari och pågår under 3-6 månader.
Välkommen med ansökan!

Ansök nu

Andra jobb i Stockholm från Iss Facility Services AB

Nedan visas andra jobb i Stockholm från Iss Facility Services AB .

Fönsterputsare

Fönsterputsare
Läs mer Jan 20
Var 660:e person som går till arbetet i Sverige är en ISS-medarbetare och det är vi stolta över. Vi är ett av Sveriges och Nordens största tjänsteföretag samt har över 450 000 medarbetare världen över. Det är våra medarbetare som är kärnan i vår verksamhet och förutsättningen för att kunna leva upp till vårt syfte, Connecting people and places to make the world work better. På ISS Facility Services skapar vi platser och miljöer som bidrar till bättre prestationer och en enklare, mer effektiv och trivsam tillvaro - levererade med omtanke och hög kvalitet av engagerade medarbetare. Vill du också bli en del i vår globala organisation där ditt jobb verkligen gör skillnad?

Till ISS Directs verksamhet i Stockholm söker vi engagerade och positiva fönsterputsare som brinner för service. Vill du vara med och skapa förutsättningar för ett team som levererar service i världsklass? Då tycker vi att du ska söka denna tjänst!

Om rollen

Som servicemedarbetare inom fönsterputs arbetar du nära dina kunder och medarbetare. Du hanterar kundernas beställningar och önskemål samt arbetar aktivt med leverans av kvalitativt arbete. Du arbetar i huvudsak med fönsterputs men det förekommer höghöjdsstädning hos befintliga kunder inom vårt segment.

Vi erbjuder

Du kommer att arbeta nära kompetenta kollegor som du får stort utbyte av, då vi värnar om att hjälpa och utveckla varandra. ISS storlek och breda tjänsteutbud bidrar till att det finns goda utvecklingsmöjligheter såväl nationellt som globalt. Vårt fokus ligger i att ta hand om och utveckla våra medarbetare, för vi tror på att ”People make places”. ISS erbjuder bland annat utbildningar och talangprogram – då vi ser det som viktigt att du engageras och utvecklas på jobbet.

Vi värderar mångfald och inkludering högt. Hos ISS är alla människor lika mycket värda och har samma rättigheter och möjligheter. Våra medarbetare speglar samhällets mångfald, vilket både är en konkurrensfördel och en tillgång i vårt långsiktiga hållbara arbete. Vår inkluderande företagskultur stärker våra medarbetare, gör oss mer kreativa och produktiva samt skapar en attraktivare arbetsplats.

ISS värderingar, som är fundamentala i hur vi arbetar, är kvalitet, ansvar, ärlighet, entreprenörskap och gemenskap. Därför är det viktigt att du känner att du står för ett arbetssätt och ett förhållningssätt som är i enlighet med dessa

Vem söker vi?

Vi söker dig som har god samarbetsförmåga, är utåtriktad och har lätt för att skapa goda relationer med såväl kunder som medarbetare. Du trivs i rollen som företagsrepresentant och delar ISS vilja att leverera service i världsklass.

Arbetet sker självständigt vilket gör att du måste kunna planera din tid på ett effektivt sätt utifrån dina kunders behov. Har du denna egenskap så finns stor möjlighet att lyckas.

Erfarenhet från att arbeta med fönsterputs är starkt meriterande.

Har du ett intresse av att lära dig ett nytt yrke och vår bedömning är att du skulle kunna vara lämplig så tillämpar vi ett internt lärlingsprogram. Under detta program får du lära dig alla metoder och arbetssätt för att kunna utföra ett bra arbete.

Du bör ha gymnasieutbildning eller motsvarande yrkeserfarenhet.

Erfarenhet från liknande serviceyrken ser vi som starkt meriterande.

Det är ett krav att du behärskar svenska språket i tal och skrift då du aktivt kommunicerar med våra kunder. Detta krav är även viktigt då du arbetar enligt fastställda säkerhetsrutiner.

Utbildning i arbete på hög höjd är starkt meriterande.

Arbetet kan i vissa fall vara fysiskt krävande.

Liftutbildning är starkt meriterande.

B-körkort är ett krav.

Då flertalet av våra kunders verksamheter kräver säkerhetsprövning så får du ej finns representerad i belastningsregistret.

I samband med anställning kommer du att säkerhets prövas och vi kommer att söka de tillstånd som krävs för att du skall kunna arbeta i vår verksamhet.

Om rollen

Tjänsten är en säsongsanställning under vår, sommar och höst med eventuell förlängning under lågsäsong.

Vi arbetar för en jämn könsfördelning och ser gärna sökande av alla kön till den här tjänsten.

Din ansökan

Vi hoppas att vi väckt ditt intresse! Vi ser fram emot din ansökan. Vi har en pågående rekryteringsprocess och vill anställa så snart som möjligt. I din ansökan bifogar du CV samt personligt brev. Pga. GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via mail.

Ange gärna i ditt CV var du bor då detta underlättar eventuell placering och tjänstgöringsort.

Vi rekryterar kompetens-baserat vilket innebär att processen innehåller tester, intervjuer och referenser. Bakgrundskontroller och säkerhetsprövningar kommer att genomföras vid kundbehov. Vid eventuella frågor om processen, kontakta Monica Zaring, monica.zaring@se.issworld.com alternativt på telefon 0734-36 67 50.

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Brandskyddsansvarig

Brandtekniker
Läs mer Jan 30
Var 660:e person som går till arbetet i Sverige är en ISS-medarbetare och det är vi stolta över. Vi är ett av Sveriges och Nordens största tjänsteföretag samt har över 450 000 medarbetare världen över. Det är våra medarbetare som är kärnan i vår verksamhet och förutsättningen för att kunna leva upp till vårt syfte, Connecting people and places to make the world work better. På ISS Facility Services skapar vi platser och miljöer som bidrar till bättre prestationer och en enklare, mer effektiv och trivsam tillvaro - levererade med omtanke och hög kvalitet av engagerade medarbetare. Vill du också bli en del i vår globala organisation där ditt jobb verkligen gör skillnad?

ISS söker en erfaren Brandskyddsansvarig till Danderydssjukhus

Om rollen:
Vi söker nu en erfaren Brandskyddsansvarig som har huvudansvaret för att säkerställa att leveransen uppfyller funktionskrav och andra specifika krav relaterade till Systematiskt Brandskyddsarbete (SBA). I rollen kommer du att arbeta självständigt med att implementera och följa upp brandskyddsåtgärder, samt säkerställa att relevanta lagar och föreskrifter efterlevs.

Arbetsuppgifter:

• Huvudansvar för att vår leverans uppfyller funktionskrav och andra krav relaterade till SBA
• Utföra och dokumentera inspektioner för att säkerställa att brandskyddslagar och förordningar följs
• Arbeta självständigt med SBA och brandskyddsäkerställande åtgärder
• Ta fram skriftliga instruktioner och hjälpmedel för att bibehålla hög kvalitet i brandskyddsarbetet
• Upprätthålla löpande kontakt med interna och externa parter för att säkerställa ett effektivt brandskydd
• Ansvara för att brandskyddsledarutbildningarna enligt SBF:s riktlinjer (del 1 och 2) eller motsvarande utförs

Vi söker dig som har:

Eftergymnasial utbildning inom brandskyddsledning och flerårig dokumenterad erfarenhet av att arbeta med brandskyddsfrågor inom en industriell verksamhet.

För att bli framgångsrik i rollen ser vi att du har en positiv inställning, god pedagogisk förmåga och att du kan initiera, planera, prioritera samt verkställa åtgärder både enskilt och i grupp. Du förstår din och dina medarbetares betydelse för framgång, utveckling och för en god arbetsmiljö och förmedlar vidare idéer om hur verksamheten kan förbättras. Du ser till helheten och driver på samt följer upp förändrings- och utvecklingsinsatser.

• Mycket goda kunskaper inom relevanta lagar och regelverk, t.ex. Lagen om skydd mot olyckor, SBF 110, SBF 120 och SBF 500
• Dokumenterad erfarenhet av att bedriva SBA-arbete självständigt
• Erfarenhet av att genomföra inspektioner och upprätta åtgärdsplaner för att säkerställa lag- och förordningsföljd
• Förmåga att ta fram skriftliga instruktioner och hjälpmedel som stödjer och säkerställer brandskyddsarbetets kvalitet

Vad vi erbjuder:
Vi erbjuder en dynamisk och ansvarsfull roll i en säker och väletablerad arbetsmiljö. Som Brandskyddsansvarig kommer du ha stor möjlighet att påverka och bidra till utvecklingen av brandskyddet och säkerheten på arbetsplatsen. Du får arbeta tillsammans med ett engagerat team där vi delar kunskap och erfarenheter för att ständigt utvecklas och förbättras.

Vi värdesätter kontinuerlig kompetensutveckling och erbjuder möjlighet till vidareutbildning inom brandskyddsområdet, exempelvis genom SBF:s utbildningar.

Om kunden: Danderyds sjukhus driver säkerhetskänslig verksamhet, vilket innebär att en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan anställning.

Din ansökan: Låter detta som en roll för dig? Vi ser fram emot din ansökan! Vi rekryterar löpande, och vi ber dig skicka in din ansökan senast 2 Mars 2025. Tänk på att vi inte tar emot ansökningar via e-post och vi önskar enbart CV utan personligt brev.

För frågor om rekryteringsprocessen, kontakta vår ansvariga rekryterare Mathilda Legneteg på Mathilda.legneteg@se.issworld.com

Vi ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu

Brandtekniker till Danderyds sjukhus

Brandtekniker
Läs mer Jan 30
Var 660:e person som går till arbetet i Sverige är en ISS-medarbetare och det är vi stolta över. Vi är ett av Sveriges och Nordens största tjänsteföretag samt har över 450 000 medarbetare världen över. Det är våra medarbetare som är kärnan i vår verksamhet och förutsättningen för att kunna leva upp till vårt syfte, Connecting people and places to make the world work better. På ISS Facility Services skapar vi platser och miljöer som bidrar till bättre prestationer och en enklare, mer effektiv och trivsam tillvaro - levererade med omtanke och hög kvalitet av engagerade medarbetare. Vill du också bli en del i vår globala organisation där ditt jobb verkligen gör skillnad?

Brandtekniker till ISS – En spännande och utvecklande roll vid Danderyds sjukhus

Om rollen: Är du en tekniskt driven brandtekniker som söker nya utmaningar? Hos oss på ISS får du möjlighet att arbeta både självständigt och i team, med varierande och tekniskt stimulerande arbetsuppgifter. Du kommer att planera och genomföra felsökning, reparationer och åtgärder på brandskyddssystem i våra kunders fastigheter, med särskilt fokus på Danderyds sjukhus. Ibland kan du också vara med och utföra nyinstallationer.

I tjänsten ingår bland annat:

• Service, underhåll, felsökning och reparationer av brandskyddssystem
• Testköra och säkerställa att systemen fungerar som de ska
• Genomföra utrymningsövningar, byta komponenter, kunna göra en SBA utföra ronderingar, revisioner och kontroller
• Leda utbildningar inom brandskydd
• Daglig kundkontakt, där hög kundservice och ett professionellt bemötande är av största vikt
• Genomföra vecka, kvartal och årskontroller av brandlarm och sprinkleranläggningar

Du kommer ha din arbetsplats på Danderyds sjukhus och tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med en inledande provanställning på sex månader.

Vi erbjuder dig:

• En stimulerande arbetsmiljö med kompetenta kollegor och goda utvecklingsmöjligheter, både lokalt och globalt
• Fokus på personlig utveckling och skräddarsydda utbildningar och talangprogram
• En inkluderande företagskultur som värderar mångfald och där varje individ är viktig
• Möjlighet att arbeta för ett företag med värderingar som kvalitet, ansvar, ärlighet, entreprenörskap och gemenskap

Vem söker vi? För att trivas och lyckas i rollen som brandtekniker söker vi dig som har:

• Relevant utbildning inom brandteknik eller liknande område
• Goda kunskaper om relevanta lagar och regelverk
• Erfarenhet som anläggningsskötare för brandlarm och sprinkler
• Teknisk kunskap och goda IT-färdigheter (Office-paketet, fastighetssystem och uppföljningssystem)
• Förmåga att kommunicera tydligt på svenska, både i tal och skrift
• En problemlösande, lösningsorienterad och självgående personlighet som samtidigt trivs i ett team

Om kunden: Danderyds sjukhus driver säkerhetskänslig verksamhet, vilket innebär att en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan anställning.

Din ansökan: Låter detta som en roll för dig? Vi ser fram emot din ansökan! Vi rekryterar löpande, och vi ber dig skicka in din ansökan senast 3 Mars 2025 Tänk på att vi inte tar emot ansökningar via e-post och vi önskar enbart CV utan personligt brev.

För frågor om rekryteringsprocessen, kontakta vår ansvariga rekryterare Mathilda Legneteg på Mathilda.legneteg@se.issworld.com

Vi ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu

Experience Host

Konferensvärd/Konferensvärdinna
Läs mer Jan 8
Var 660:e person som går till arbetet i Sverige är en ISS-medarbetare och det är vi stolta över. Vi är ett av Sveriges och Nordens största tjänsteföretag samt har över 450 000 medarbetare världen över. Det är våra medarbetare som är kärnan i vår verksamhet och förutsättningen för att kunna leva upp till vårt syfte, Connecting people and places to make the world work better. På ISS Facility Services skapar vi platser och miljöer som bidrar till bättre prestationer och en enklare, mer effektiv och trivsam tillvaro - levererade med omtanke och hög kvalitet av engagerade medarbetare. Vill du också bli en del i vår globala organisation där ditt jobb verkligen gör skillnad?

ISS Facility Service söker en Experience Host som har en passion för service!
Till vår verksamhet i Stockholm City söker ISS Facility Service en positiv och initiativtagande Experience Host som har i uppdrag att som våningsvärd på ett av Stockholms finaste kontor, ge kunden en arbetsdag utöver det vanliga. Du brinner för service, sätter en ära i att leverera proffsigt och kan konsten att få kunden att känna sig varmt välkommen.

Om rollen
Vi erbjuder en spännande och flexibel roll med stort eget ansvar i nära samarbete med chef, kollegor och vår kund. Du är en del av ett Experience Host team som tillsammans ser till att kontoret alltid håller högsta standard och fungerar smidigt. Med ett leende är ni alltid redo att hjälpa till och ge kunderna en upplevelse utöver det vanliga, varje dag. Placeringsort är kundens huvudkontor i Stockholm City med ca 1000 anställda inne dagligen.

Det finns stor potential för utveckling för den som är villig att lära sig arbeta på flera roller. Vi samarbetar tätt mellan våra avdelningar experience hosts, lokalvård, café, catering och reception. Ju fler som kan jobba med olika roller desto mer flexibla blir vi inom teamet.

Exempel på arbetsuppgifter

• Daglig kundkontakt vid rondering av våningsplan
• Daglig avstämning med övriga Experience Hosts vid skiftbyte
• Plocka disk, fylla på och plocka ur diskmaskiner
• Påfyllning av kaffestationer och material till kopieringsrum, toaletter mm
• Underhåll av kundens lokaler, lättare städning
• Iordningställande av möbler och mötesrum
• Enklare fastighets- och IT-uppgifter
• Ha koll på säkerhetsrutiner, lås, larm, första hjälpen
• Dagligt samarbete och stöttning med övriga servicefunktioner och lokalvård
• Bidra till ständiga förbättringar av kundupplevelse och arbetsrutiner

Din Profil
För att du ska trivas hos oss och i rollen behöver du vara en prestigelös kollega som gillar att samarbeta och samtidigt kan arbeta självgående. Nyfiken och villig att lära gillar du att ta tag i saker och lösa problem. Du har en arbetsglädje som smittar, har öga för detaljer och är flexibel vid förändring. Du delar våra värderingar om ärlighet, entreprenörskap, ansvar och kvalitet.

Krav

• Flytande svenska och engelska i tal och skrift
• Minst 3 års erfarenhet av roll inom servicearbete (restaurang, hotell el liknande är meriterande)
• Officepaketet (Outlook, excell, word, power point)
• Vana att lära sig nya datasystem

Vad kan vi erbjuda dig
En varierande roll där du tillsammans med dina kollegor har ansvar och frihet att utveckla ert arbete. Vi är ett tight team där vi hjälper varandra genom att dela med oss och ha roligt tillsammans. Vi sätter högt värde i att leverera professionell service i alla lägen och där din insats har stor betydelse för kundens helhetsupplevelse och för att nå uppsatta mål. ISS är en global organisation med stort fokus på utveckling för såväl medarbetare som kunden. Inom ISS organisation finns goda möjligheter till utveckling inom varierande områden.

Anställningens omfattning
Tjänsten är en tillsvidareanställning på 40 timmar i veckan med 6 månaders provtidsanställning. Rullande arbetstid mån-fre 07:00-20:30. Start snarast efter överenskommelse. Löpande rekrytering vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum 2025-02-28.

Obs! Vi tar endast emot ansökningar via registrering i vårt rekryteringssystem. Ansökningar via e-mail eller brev kommer makuleras obehandlade.

Har du frågor om tjänsten kontakta Petra Westring, Site Manager, 073-436 02 74 petra.westring@se.issworld.com

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

VVS-tekniker

VVS-tekniker
Läs mer Jan 16
Var 660:e person som går till arbetet i Sverige är en ISS-medarbetare och det är vi stolta över. Vi är ett av Sveriges och Nordens största tjänsteföretag samt har över 450 000 medarbetare världen över. Det är våra medarbetare som är kärnan i vår verksamhet och förutsättningen för att kunna leva upp till vårt syfte, Connecting people and places to make the world work better. På ISS Facility Services skapar vi platser och miljöer som bidrar till bättre prestationer och en enklare, mer effektiv och trivsam tillvaro - levererade med omtanke och hög kvalitet av engagerade medarbetare. Vill du också bli en del i vår globala organisation där ditt jobb verkligen gör skillnad?

ISS har inlett ett nytt spännande samarbete med ett av de största akutsjukhusen i Sverige och söker nu VVS-tekniker till vår nya organisation. Drivs du av teknik och att arbeta i en skarp, komplex driftmiljö med ett samhällsviktigt uppdrag? Sök då denna tjänst hos oss!

Om rollen
I rollen som VVS-tekniker kommer du i första hand att arbeta med rondering, tillsyn, skötsel och underhåll gällande värme, vatten och sanitetsanläggningar. Enklare felsökning i styrsystemet förekommer, du kommer också att vara behjälplig vid driftstörningar och göra egna analyser och bedömningar i det dagliga arbetet.

Du har din bas på kundens site i Stockholm. Tjänsten är en tillsvidareanställning med en inledande provanställning på sex månader.

Vi erbjuder
Du kommer att arbeta nära kompetenta medarbetare som du får stort utbyte av, då vi värnar om att hjälpa och utveckla varandra. ISS storlek och breda tjänsteutbud bidrar till att det finns goda utvecklingsmöjligheter såväl nationellt som globalt. Vårt fokus ligger i att ta hand om och utveckla våra medarbetare, för vi tror på att ”People make places”. ISS erbjuder bland annat utbildningar och talangprogram – allt för att du ska engageras och utvecklas på jobbet.

Vi värderar mångfald och inkludering högt. Hos ISS är alla människor lika mycket värda och har samma rättigheter och möjligheter. Våra medarbetare speglar samhällets mångfald, vilket både är en konkurrensfördel och en tillgång i vårt långsiktiga hållbara arbete. Vår inkluderande företagskultur stärker våra medarbetare, gör oss mer kreativa och produktiva samt skapar en attraktivare arbetsplats.

ISS värderingar, som är fundamentala i hur vi arbetar, är kvalitet, ansvar, ärlighet, entreprenörskap och gemenskap. Därför är det viktigt att du känner att du står för ett arbetssätt och ett förhållningssätt som är i enlighet med dessa.

Vem söker vi?

Arbetet ställer krav på att du självständigt kan utför tillsyn och skötsel av lokaler och anläggningar, och att du känner dig trygg med att kunna felsöka och göra en första bedömning huruvida en specialist behöver anlitas. Du har en god förståelse för hur tillsyn och skötsel i sin tur påverkar underhållsarbetet över tid.

För att lyckas i rollen som Fastighetstekniker VVS ser vi att du har:

• Goda kunskaper avseende ventilationssystem och dess ingående komponenter samt OVK-besiktningar
• relevant utbildning för rollen
• god kunskap om energioptimering samt byggnadernas tekniska system och hur dessa samverkar
• goda kunskaper om energianalysverktyg och överordnade driftövervakningssystem
• kunskap om specifika risker såsom smittspridning, legionella och övriga hälsorisker
• Erfarenhet av enklare felsökningar i styrsystem

Vi lägger stor vikt vid din person och ser gärna att du själv skulle beskriva dig som en lagspelare som också trivs med att fatta beslut självständigt. Att du är kommunikativ och lösningsorienterad. Det är en förutsättning att du är teknisk och har goda IT-kunskaper, framför allt i Office-paketet, fastighetssystem, uppföljningssystem och dylikt. Tjänsten ställer även krav på att du har goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift

Om kunden
Då sjukhuset driver säkerhetskänslig verksamhet kommer säkerhetsprövning med registerkoll genomföras före anställning.

Din ansökan
Vi hoppas att vi väckt ditt intresse! Vi ser fram emot din ansökan, dock senast 23/2-2025. Rekryteringsprocessen kommer att ske löpande och vara något förlängd pga säkerhetsprövningar. I din ansökan bifogar du CV. Pga GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via mail.

Vid eventuella frågor om processen, kontakta Mathilda Legneteg på Mathilda Legneteg@se.issworld.com

Varmt välkommen att skicka in din ansökan!

Ansök nu

Restaurangbiträde

Restaurangbiträde
Läs mer Feb 3
Var 660:e person som går till arbetet i Sverige är en ISS-medarbetare och det är vi stolta över. Vi är ett av Sveriges och Nordens största tjänsteföretag samt har över 450 000 medarbetare världen över. Det är våra medarbetare som är kärnan i vår verksamhet och förutsättningen för att kunna leva upp till vårt syfte, Connecting people and places to make the world work better. På ISS Facility Services skapar vi platser och miljöer som bidrar till bättre prestationer och en enklare, mer effektiv och trivsam tillvaro - levererade med omtanke och hög kvalitet av engagerade medarbetare. Vill du också bli en del i vår globala organisation där ditt jobb verkligen gör skillnad?

Restaurangbiträde

Nu söker vi ett restaurangbiträde till vår kund i centrala Stockholm som med entusiasm och positivitet vill arbeta i ett team där serviceanda och lagarbete står i centrum. Vi söker dig som är serviceinriktad, lyhörd, ansvarsfull och initiativtagande. Du trivs i rollen som företagsrepresentant och delar ISS vilja att leverera service i världsklass. Det innebär att du ska ha en hög servicenivå och god överblick över din arbetsstation. Du har lätt för att skapa goda relationer med såväl kunder som medarbetare.

För att passa i rollen som restaurangbiträde är du serviceinriktad, flexibel och lösningsorienterad. Du sätter alltid gästen i främsta fokus, och gör det med ett leende på läpparna. Du trivs att jobba både självständigt och i team.

Arbetsuppgifter

• Du deltar aktivt i den dagliga driften
• Du ansvarar för att öppna och iordningställa matsalen
• Du ansvarar för påfyllnad, renlighet och disk ute matsalen
• Du ansvarar för disken tillsammans med övrig diskpersonal
• Det är viktigt att du själv tar egna initiativ och ser vad som behöver göras
• Ge ett professionellt och positivt bemötande
• Du ansvarar för att de öppna ytorna alltid är representativa

Vi söker dig som

• Har erfarenhet från serviceyrken, exempelvis café, hotell eller restaurang
• Är glad, social och utåtriktad
• Alltid ligger steget före och ser möjligheter att stötta och hjälpa dina kollegor
• Är flexibel, prestigelös, serviceinriktad och stresstålig
• Har känsla för kvalitet och är lösningsorienterad och ansvarstagande
• Talar svenska och engelska obehindrat

Vi erbjuder

Du kommer att arbeta nära kompetenta medarbetare som du får stort utbyte av, då vi värnar om att hjälpa och utveckla varandra. ISS storlek och breda tjänsteutbud bidrar till att det finns goda utvecklingsmöjligheter såväl nationellt som globalt. Vårt fokus ligger i att ta hand om och utveckla våra medarbetare, för vi tror på att ”People make places”. ISS erbjuder bland annat utbildningar och talangprogram – allt för att du ska engageras och utvecklas på jobbet.

Vi värderar mångfald och inkludering högt. Hos ISS är alla människor lika mycket värda och har samma rättigheter och möjligheter. Våra medarbetare speglar samhällets mångfald, vilket både är en konkurrensfördel och en tillgång i vårt långsiktiga hållbara arbete. Vår inkluderande företagskultur stärker våra medarbetare, gör oss mer kreativa och produktiva samt skapar en attraktivare arbetsplats.

ISS värderingar, som är fundamentala i hur vi arbetar, är kvalitet, ansvar, ärlighet, entreprenörskap och gemenskap. Därför är det viktigt att du känner att du står för ett arbetssätt och ett förhållningssätt som är i enlighet med dessa.

Övrigt

På ISS har du möjlighet att arbeta på en attraktiv arbetsplats med goda möjligheter till att växa inom bolaget. Arbetstiderna är i huvudsak måndag-fredag under kontorstider, kvällsarbete kan förekomma vid beställningar/events. Här finns en stark gemenskap och företagskultur med härliga kollegor där du blir en nyckelperson inom serviceorganisationen.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på deltid 50% med inledande 6 månaders provanställning. Vi har en pågående rekryteringsprocess och vill anställa så snart som möjligt, med hänsyn till eventuell uppsägningstid.
På grund av GDPR tar inte emot ansökningar via mail. Du är i stället välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem.

Vid frågor kontakta Gustav Gahlin.

Vi hoppas att vi väckt ditt intresse och ser fram emot din ansökan!

Ansök nu