Stockholm: Business Controller

Hitta ansökningsinfo om jobbet Business Controller i Stockholm. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Stockholm inom den kategorin.

Publicerad: 2024-07-10 // Varaktighet: Heltid

Var 660:e person som går till arbetet i Sverige är en ISS-medarbetare och det är vi stolta över. Vi är ett av Sveriges och Nordens största tjänsteföretag samt har över 450 000 medarbetare världen över. Det är våra medarbetare som är kärnan i vår verksamhet och förutsättningen för att kunna leva upp till vårt syfte, Connecting people and places to make the world work better. På ISS Facility Services skapar vi platser och miljöer som bidrar till bättre prestationer och en enklare, mer effektiv och trivsam tillvaro - levererade med omtanke och hög kvalitet av engagerade medarbetare. Vill du också bli en del i vår globala organisation där ditt jobb verkligen gör skillnad?

Är du en affärsorienterad business controller som vill vara med och påverka utvecklingen hos ett av Sveriges största tjänsteföretag? Då tycker vi att du ska söka vår tjänst som Business Controller till ISS!

Om rollen
Som Business Controller fungerar du som regionchefens högra hand i ekonomistyrningsfrågor och arbetar nära våra kunder. Till våra kunder, som är verksamma inom varierande branscher, levererar vi på ISS en blandning av servicetjänster inom Facility Management som t.ex. lokalvård, reception och vaktmästeri.

Du verkar som kravställare och stöd gällande ekonomistyrningsfrågor hos resultatansvariga i den operativa verksamheten. Du har även en strategiskt viktig roll och ansvarar för den operationella ekonomiska uppföljningen, kvalitetssäkrar bokslut samt analyserar utfall och föreslår förbättringsåtgärder. Rollen är bred och innefattar bland annat att:

• leda, samordna och utföra arbetet med budget, estimat och prognos
• delta i det strategiska utvecklingsarbetet inom regionen bl.a. genom arbete i regionens ledningsgrupp
• delta i uppföljningsmöten med våra operativa chefer inom regionen
• delta och presentera på månatliga business reviews
• rapportera kontraktsresultat och även prognos/budget till affärsområdets ledningsgrupp

Du ingår i ett team på fem personer och rapporterar till affärsområdescontroller. Dessutom sitter du med i regionens ledningsgrupp. Tjänsten är på heltid och tillsvidareanställning med placering på ISS huvudkontor i Marievik, Liljeholmen. Vi är öppna även för ansökningar från andra delar av Sverige. Resor inom tjänst kan förekomma.

Vi erbjuder
Du kommer att arbeta nära kompetenta medarbetare som du får stort utbyte av, då vi värnar om att hjälpa och utveckla varandra. ISS storlek och breda tjänsteutbud bidrar till att det finns goda utvecklingsmöjligheter såväl nationellt som globalt. Vårt fokus ligger i att ta hand om och utveckla våra medarbetare, för vi tror på att ”People make places”. ISS erbjuder bland annat utbildningar och talangprogram – allt för att du ska engageras och utvecklas på jobbet.

Vi värderar mångfald och inkludering högt. Hos ISS är alla människor lika mycket värda och har samma rättigheter och möjligheter. Våra medarbetare speglar samhällets mångfald, vilket både är en konkurrensfördel och en tillgång i vårt långsiktiga hållbara arbete. Vår inkluderande företagskultur stärker våra medarbetare, gör oss mer kreativa och produktiva samt skapar en attraktivare arbetsplats.

ISS värderingar, som är fundamentala i hur vi arbetar, är kvalitet, ansvar, ärlighet, entreprenörskap och gemenskap. Därför är det viktigt att du känner att du står för ett arbetssätt och ett förhållningssätt som är i enlighet med dessa.

Vem söker vi?
Vi söker dig som har högskoleutbildning inom ekonomi och arbetat 3-5 år med erfarenhet av arbete med redovisning, ekonomistyrning, finansiell analys eller snarlikt arbete. Erfarenhet från tjänstebolag är meriterande.

Då vi arbetar i en global koncern behöver du vara flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift. Du har även goda kunskaper inom Office-paketet (Excel och Powerpoint). Vana av BI-verktyg och planeringssystem är meriterande.

Som person tror vi att du är förtroendeingivande, prestigelös och driven. Du är analytisk lagd och lösningsorienterad med ett högt kommersiellt intresse. Du har hög kommunikativ förmåga och kommunicerar väl med icke-ekonomer, samt är van att hålla i professionella presentationer. Vi söker även dig som har mod att ifrågasätta och utmana nuvarande processer för att skapa effektivitet och ökad lönsamhet.

Din ansökan
Vi hoppas att vi väckt ditt intresse! Varmt välkommen att skicka in din ansökan. Vi har en pågående rekryteringsprocess och vill anställa så snart som möjligt, med hänsyn till eventuell uppsägningstid. I din ansökan bifogar du CV, vi önskar ej personliga brev. Pga. GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via mail.

Vi rekryterar kompetensbaserat vilket innebär att processen innehåller tester, intervjuer och referenser. Vid eventuella frågor om processen, kontakta oss på rekrytering@se.issworld.com.

Varmt välkommen med din ansökan!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Stockholm som Business controller

Nedan visas andra jobb i Stockholm som Business controller.

BUSINESS CONTROLLER - SAMSUNG

Läs mer Jul 3
Job Description
The main mission for the Business Controller is to support the process of optimizing sales, finding cost efficiency and improving profits. You achieve this mission by controlling the cost related to investment towards market and customers, improving related processes and tools, providing reports and analysis and being spider in the web supporting different stakeholders.
The main product group this Business Controller will work with is Samsung Nordic’s IM business, i.e. within the product groups of smartphones, wearables, accessories and tablets. Theyare a team of 5 Business Control professionals who drive the cost controlling and investment planning at Samsung Electronics Telecom division. On a daily basis, Samsung liaise with multiple key stakeholders throughout the organization, from VP:s and CFO to Account Managers & various Area Experts such as Product Managers and System Developers. Understanding the big picture is key to deliver smoothness into the company operations.
What will be your job scope and key deliverables?
You will be responsible for forecasting & closing activities of sales deduction costs, i.e the contracted and non-contracted activities towards the customers, ensuring that the rolling forecast reflects expected costs accurately and budget is controlled. Together with the team, we ensure sufficient accrual levels, support daily business through budget management, perform analysis, and provide process guidance to the organization.
The scope of this job also entails a supporting role for coordination in various improvement projects, such as our quarterly price planning process development and efficient reporting tools.
Business analysis and reporting for management (incl. European HQ & Global HQ), along with other ad-hoc assignments from the Business Control Manager (IM), are also to be expected.

Qualifications You have 2-5 years' of experience working as a Business Controller withsimilar responsibilities.
You holdabachelors or master’s degree in finance or accounting.
You haveexcellent skills in excel.
You haveSAP knowledge (or similar ERP systems).
Excellent English is required.
Good knowledge either in Swedish or Korean is a plus.
Personal Qualities
We would love to work with you who are analytical and accurate, structured, business oriented, and have great communication skills.As a person, you have high sense of responsibility; you do not easily give up, and reliable. You are open minded and flexible, good at working with changing priorities, and solution oriented.
Company DescripitonEverything we do at Samsung is driven by an unyielding passion for excellence—and an unfaltering commitment to develop the best products and services on the market. In today’s fast-paced global economy, change is constant and innovation is critical to a company’s survival. As we have done for 80 years, we set our sights on the future, anticipating market needs and demands so we can steer our company toward long-term success. As Business Controller, you will have an integral part in ensuring we stay on top of the market and continue to enrich and simplify the consumers’ lives.
Help Us Create What Can’t Be Done!

About JobBustersJobBusters is an authorized staffing and recruitment company targeting white-collar workers and was started in 2011. We at JobBusters care about our consultants and our goal is always to build long-term relationships with both consultants and clients. Our goal is always to match our clients' dream candidates with our candidates' dream jobs!
When you join JobBustersAs a consultant at JobBusters, you can feel secure with a collective agreement, available consultant managers and committed recruiters. As a consultant, you also get access to our network of exciting companies and clients! For us, it is important that you as a consultant feel comfortable, feel a sense of security and community with us as an employer. We offer an occupational pension, salary change and the option of flexpension. You also get access to our benefits portal, where in addition to wellness allowance you have access to lots of discounts and offers in wellnes, home and leisure, transport, healthcare and much more! Your well-being is of the highest priority for us, and we therefore offer you as an employee Corporate Health Care to deal with all the challenges of everyday life, both at work and in private life
SalaryAs agreed.
Admission and ApplicationFull time, office hours. Our client wishes to start immediately and the assignment is ongoing. You will be employed by JobBusters as a consultant with our exciting client. Send in your application in English (preferably in Word format) as soon as possible, as interviews take place continuously.

Ansök nu

Part-time Business Controller

Läs mer Jun 26
About Carla
At Carla, we believe that more people should be able to drive electric. Therefore, we have set out to build the safest, most convenient, and transparent way to sell, buy, or lease an electric car. Founded in 2020 in Stockholm with strong VC backing, we are now in an exciting growth phase and looking to hire people who have that magical mix of being great at what they do, show a strong drive, can obsess over consumer centricity, whilst being humble and eager to learn.
About the Role
Due to a parental leave within the finance team, Carla is looking for a part-time Business Controller to join our finance team in Stockholm for 6 months starting in August 2024. This role is ideal for a university student who is eager to gain practical experience in financial analysis, forecasting, and cost controlling to support our continuous growth. You will work closely with many internal stakeholders and contribute proactively to our KPIs and financial models to enable data-driven decisions.
Key Responsibilities:
Assist in short and long-term business forecasting of P&L, balance sheet, and cash flow
Develop business cases for new business initiatives
Participate in the monthly closing and reporting, acting as a driver of improvements
Support revenue and cost efficiency initiatives through collaboration with various teams

Concrete Examples of Work Tasks:
Develop sales, volume, and margin forecasts together with our team.
Ensure timely financial reporting processes, including controlling key metrics, in close collaboration with our Accounting team.
Develop and deliver presentations to communicate findings, recommendations, and financial insights to management and other stakeholders.

Ideal Candidate
We believe that the ideal candidate is a university student who:
Has coursework or some experience in financial analysis, forecasting, or controlling
Has an interest in e-commerce, retail, or other industries with inventory and B2C exposure.
Pays attention to detail and values accuracy, even when things move fast.
Demonstrates strong integrity and self-confidence to speak up, challenge, and raise risks
Has a positive mindset and the ability to thrive in a dynamic, fast-paced environment
Possesses great communication skills, the ability to engage and influence stakeholders at all levels of the organization, and the drive to align priorities frequently
Has a natural aptitude for financial modeling and financial metrics with no fear of numeric complexity
Is fluent in Swedish and English.

What’s in It for You?
This is a fantastic opportunity to work for a category-defining company with great values and a business model that doesn't just talk about sustainability but is based on it. Additionally, we are growing rapidly, so there are great chances of getting a full-time offer. Apart from that, we offer:
Joining one of Sweden’s LinkedIn 2022 & 2023 Top 10 Startups.
A start-up environment where we work smarter, not harder, maintaining a healthy life-work balance for long-lasting productivity and output.
A career-defining role at an early-stage scaleup with the opportunity to grow and learn from knowledgeable co-workers.
A workplace that believes strength is found in diversity, hiring people regardless of background, education, experience, or gender.
Market-competitive salary
Rapid business growth and opportunities to contribute significantly to our journe

We’re fast, both in terms of car delivery and growing our business. We have no plans to stop anytime soon; hopefully, this is where you come in!

Ansök nu

Interim chef för avdelningen Business Controlling till kund

Läs mer Jun 25
Om uppdraget och dig vi söker
Vår kundsöker en engagerad och erfaren ledare för att utveckla deras avdelning för Business Controlling. Uppdraget är på heltid med start i början av september och pågår till och med mars 2025. Kunden har sitt kontor i Solna.
Om tjänsten:Som chef för avdelningen Business Controlling ansvarar du för att leda och utveckla avdelningen i linje med kundens ledarskapsprinciper: driva innovation, främja lärande och skapa samarbete. Du kommer att samordna och följa upp rapporteringen för distributionsverksamhet, huvudsakligen i Sverige men även för mindre verksamheter i andra länder, såsom Storbritannien.
Arbetsuppgifter
Ansvara för all intern och extern finansiell rapportering från affärsområdet Distribution.
Vara en affärspartner för verksamheten i arbetet med att förbättra lönsamhet och effektivitet.
Delta i och leda utvecklingsprojekt relaterade till finansiella system och rapportering.
Bygga och underhålla ett nätverk inom bolaget, både inom den egna enheten och andra delar av koncernen.

Kvalifikationer
Relevant akademisk examen eller motsvarande arbetslivserfarenhet inom Business Control.
Gedigen erfarenhet av ekonomisk rapportering, analys, budgetering och prognosarbete.
Lång erfarenhet av ledarskap, gärna från större organisationer.
Erfarenhet av att initiera och driva utvecklings- eller transformationsprojekt.
Erfarenhet av att leda under förändring, såsom tillväxt eller omställning.
Erfarenhet av SAP/S4Hana är meriterande.
Flytande svenska och engelska, både i tal och skrift.

Vi söker dig som
Är en mogen ledare med ett inkluderande och coachande förhållningssätt.
Har förmågan att utveckla team och individer på ett sätt som stärker gruppen och verksamheten.
Motiveras av innovation och driver ditt team framåt genom att se möjligheter och lösningar.
Trivs i en föränderlig miljö och kan hålla dig stabil när förutsättningarna förändras.
Är positiv, aktiv och öppen som person.

Vi startar urvalet omgående så sök gärna redan idag!
Om att vara konsult hos People Experience
Högt som lågt och ibland tvära kast tillhör vardagen som konsult – men ruskigt roligt, varierande och lärorikt är det. Som konsult via People Experience välkomnas du med öppna armar in i vår PX-familj med konsultfrukostar, check-ins och bollplank för att du ska känna samhörighet och utbyte, men alltid med fin balans – för att inte göra anspråk på för stor del av din tid. Formen för ditt konsultuppdrag (dvs om du blir underkonsult eller anställd hos PX för det specifika uppdraget) bestämmer du själv!
Vi är alltid intresserade av att komma i kontakt med nya potentiella People, Payroll & FinanceConsultants och utökar dagligen vårt nätverk med förtroendeingivande, prestigelösa och flexibla Professionals med både integritet, ödmjukhet och ett starkt ledarskap. I vårt nätverk finns expertis inom hela området och på alla nivåer. Generalister som specialister, seniora som juniora - och det är precis det som gör det hela så givande.
På People Experience kommer vi alltid göra det lilla extra för att se till att du får en positiv upplevelse i mötet med oss – oavsett om du är kund, konsult, medarbetare eller kandidat. Välkommen att skapa denna upplevelse tillsammans med oss!
Om din ansökan
Vi behandlar alla kandidater lika, var vänlig ansök via annonsen om du är intresserad - all kontakt sker genom vårt rekryteringssystem! Detta för att skapa en fin kandidatupplevelse för samtliga kandidater, samtidigt som vi säkrar en rättvis process för alla!
Vi vill bidra till att alla känner sig likvärdiga på arbetsmarknaden. Vi vill uppmuntra alla, oavsett bakgrund att ansöka!
Vi behandlar din personliga information i enlighet med GDPR. Om du önskar att vi raderar din information gör du det enklast genom att begära det via vår karriärsida "Connect". Har du frågor, kontakta vår systemansvariga Lina Roxenback på lina.roxenback@peopleexperience.se.

People Experience är en personlig, innovativ och högst engagerad boutiquebyrå med enorm passion för att hjälpa kunder, konsulter och kandidater att nå tillväxt och framgång genom rätt matchning inom det område där vår erfarenhet och passion är som störst: People, Payroll & Finance.Med visionen att bli Sveriges ledande boutiqebyrå för People, Payroll & FinanceProfessionals, är vi 100 % specialiserade på målgruppen i vår rekrytering och konsulttillsättning.

Ansök nu

Business Controller (Temporary)

Läs mer Jun 20
Since selling our first timepiece in 2011, Daniel Wellington has evolved into a global phenomenon that has disrupted an entire industry.We are an exciting, vibrant, and innovative brand that challenges old conventions - continuously striving to enrich our customers' style through timeless pieces.
Working here, you are a part of an inclusive and diverse workplace, where we want you to be yourself. We give you trust, ownership and flexibility in your work, and the opportunity to make an impact, directly contributing to our success. You will spend your days with collaborative, open, positive, and highly skilled people. You will learn new things, grow, and have a great time whiledoing so.
We are now looking for a Business Controller to cover for a parental leave for around 7 months starting in August. Acting right hand to our CFO, you play a crucial role in analyzing the Group's financial performance and aid in the financial decision-making.
THE TASKS YOU WILL OWN

Analyse and monitor the Group’s financial performance and profitability
Manage OPEX including monthly follow-up meetings with department heads
Independently review and analyze the profitability development, identify variances, and find solutions with the accounting or commercial teams
Identify and drive cost reduction opportunities and efficiency improvements.
Support CFO in the group’s budget, forecast, and cashflow processes
Support the accounting team with monthly joint review of the P&L
Work together with the accounting team on improving financial reporting in terms of dimensions/accounts, allocation models, etc.

WHO YOU ARE
Minimum Bachelor's degree in accounting, finance, or related field
Several years of experience in controlling, preferably in a group or multinational environment
Proficient in MS Office, ERP systems, and BI tools. Strong skills in MS Excel
Fluent in English both written and spoken
Excellent analytical, problem-solving, and communication skills

THIS IS #LIFEATDW
Are you still here? Amazing! We aim to be transparent, and we want to give you a glimpse of what it is like working here. If you want to know what our people replied when we asked them why they like working here, you can visit our career site - Our Company Culture

ABOUT THE PROCESS
This process will house recruitment tests as a first step and a case assignment in a later stage to help us break human biases as we believe in giving everyone an equal opportunity. Visit our career siteRecruitment at DW. Be yourself and hope to meet you in the process!

Ansök nu

Business Controller för kommande uppdrag

Läs mer Jun 18
Arbetsbeskrivning:
Som Business Controller i uppdrag hos kund kommer du att spela en central roll i företagets ekonomistyrning och affärsanalys. Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar oftast:
Att ansvara för budgetering, prognostisering och ekonomisk planering.
Att genomföra lönsamhetsanalyser och identifiera förbättringsmöjligheter.
Att utveckla och implementera effektiva rapporteringsverktyg och processer.
Att samarbeta med andra avdelningar för att säkerställa korrekt rapportering och uppföljning av ekonomiska nyckeltal.
Att delta i strategiska beslut och affärsutvecklingsprojekt genom att tillhandahålla finansiell analys och rådgivning.
Kvalifikationer:
Vi letar efter kandidater med följande kvalifikationer:
Relevant högskoleutbildning inom ekonomi, finans eller liknande område.
Minst 3 års arbetslivserfarenhet som controller
God förståelse för ekonomistyrning, redovisning och finansiell analys.
Erfarenhet av att arbeta med affärssystem och BI-verktyg, exempelvis SAP, Oracle eller liknande.
Starka analytiska och problemlösningsförmågor samt förmåga att dra slutsatser och ge rekommendationer baserade på data.
Utmärkta kommunikationsförmågor och förmåga att samarbeta med olika intressenter.
Personliga Egenskaper:
För att lyckas i rollen som Business Controller hos oss bör du vara självgående, noggrann och ha en stark affärsförståelse. Du är en lagspelare med förmåga att arbeta både självständigt och i grupp. Du har även en proaktiv inställning och är redo att ta initiativ för att driva förändring och förbättring.
Vi Erbjuder:Vi erbjuder en spännande möjlighet att vara en del av ett framgångsrikt och innovativt företag i en dynamisk bransch. Du kommer att få möjlighet att utveckla dina kunskaper och färdigheter inom ekonomistyrning och affärsanalys samtidigt som du bidrar till företagets tillväxt och framgång. Vi erbjuder även konkurrenskraftig ersättning och förmåner.
Om du är redo att ta nästa steg i din karriär och tror att du har vad som krävs för att bli en del av vårt team, så ser vi fram emot din ansökan!

Ansök nu

Andra jobb i Stockholm från Iss Facility Services AB

Nedan visas andra jobb i Stockholm från Iss Facility Services AB .

Platschef till modernt kontor i Stockholm

Platschef, anläggning
Läs mer Jun 28
Var 660:e person som går till arbetet i Sverige är en ISS-medarbetare och det är vi stolta över. Vi är ett av Sveriges och Nordens största tjänsteföretag samt har över 450 000 medarbetare världen över. Det är våra medarbetare som är kärnan i vår verksamhet och förutsättningen för att kunna leva upp till vårt syfte, Connecting people and places to make the world work better. På ISS Facility Services skapar vi platser och miljöer som bidrar till bättre prestationer och en enklare, mer effektiv och trivsam tillvaro - levererade med omtanke och hög kvalitet av engagerade medarbetare. Vill du också bli en del i vår globala organisation där ditt jobb verkligen gör skillnad?

För vår kund i centrala Stockholm söker vi på ISS en serviceinriktad och engagerad Service Manager som vill utveckla människor och kundens verksamhet. Vi erbjuder dig en utvecklande roll i ett bolag och bransch under ständig förändring!

Om rollen
Som Service Manager har du ekonomiskt ansvar och personalansvar för din site. Du har ansvaret för samtliga av ISS servicetjänster som exempelvis lokalvård, reception, catering och vaktmästeri.

I rollen som Service Manager ansvarar du för den lokala kundrelationerna och att arbetet bedrivs i enlighet med gällande kundavtal. I samarbete med kund strävar du efter ständiga förbättringar och utveckling av ISS leverans. Att ständigt sträva efter att utveckla och förbättra kundens kontorsmiljö och dina medarbetares serviceleverans är en viktiga drivkrafter för dig

För oss på ISS är ledarskap viktigt. Genom ditt goda ledarskap förväntas du skapa förutsättningar för dina medarbetare att kunna utvecklas och prestera. Som Platschef har du direktansvar för ett antal medarbetare. Du leder verksamheten mot uppsatta mål i nära samarbete med kunden, medarbetare och närmaste chef.

Du ansvarar för att verksamheten är optimalt dimensionerad och bemannad. Dessutom är du inte rädd för att själv kliva in i den dagliga driften för att stötta dina medarbetare när så behövs. Att arbetet bedrivs i överensstämmelse med lagar och övriga avtal samt ISS policys och värderingar är en självklarhet för dig.

Din arbetsplats är i kundens moderna kontor i centrala Stockholm.

Tjänsten är på heltid och tillsvidareanställning med start så snart som möjligt, med en inledande provanställning i sex månader.

Vi erbjuder
Du kommer att arbeta nära kompetenta medarbetare som du får stort utbyte av, då vi värnar om att hjälpa och utveckla varandra. ISS storlek och breda tjänsteutbud bidrar till att det finns goda utvecklingsmöjligheter såväl nationellt som globalt. Vårt fokus ligger i att ta hand om och utveckla våra medarbetare, för vi tror på att ”People make places”. ISS erbjuder bland annat utbildningar och talangprogram – allt för att du ska engageras och utvecklas på jobbet.

Vi värderar mångfald och inkludering högt. Hos ISS är alla människor lika mycket värda och har samma rättigheter och möjligheter. Våra medarbetare speglar samhällets mångfald, vilket både är en konkurrensfördel och en tillgång i vårt långsiktiga hållbara arbete. Vår inkluderande företagskultur stärker våra medarbetare, gör oss mer kreativa och produktiva samt skapar en attraktivare arbetsplats.

ISS värderingar, som är fundamentala i hur vi arbetar, är kvalitet, ansvar, ärlighet, entreprenörskap och gemenskap. Därför är det viktigt att du känner att du står för ett arbetssätt och ett förhållningssätt som är i enlighet med dessa

Vem söker vi?
Vi söker dig som är en driven och kommunikativ ledare med förmåga att motivera din omgivning till att leverera resultat vilka överträffar uppsatta mål. För att lyckas i rollen behöver du ha en vilja och förmåga att skapa nya affärer. Du är självgående och drivs av att ständigt vidareutveckla och strukturera befintlig verksamhet, samtidigt som du värdesätter effektiva processer, hög kvalitet och kundnöjdhet. Framförallt delar du också vår passion för att leverera service till ISS kunder!

Då arbetet innebär många personliga kontakter både inom och utanför organisationen krävs en god samarbetsförmåga samt ett intresse för människor. Du har vidare en god förmåga att skapa förtroende och utveckla långsiktiga relationer.

Du har gymnasieutbildning och erfarenhet av ledarskap, ekonomi, personal och kundrelationer. Du har med fördel erfarenhet från en personalintensiv servicebransch och kommunicerar mycket väl på svenska och engelska i både tal och skrift. Du har även goda kunskaper inom Microsoft Office och andra vanligt förekommande IT-miljöer.

Tidigare erfarenhet av som Hotell receptionschef, konferenschef eller restaurangchef är meriterande

Din ansökan
Vi hoppas att vi väckt ditt intresse! Vi ser fram emot din ansökan. Vi har en pågående rekryteringsprocess och vill anställa så snart som möjligt, med hänsyn till eventuell uppsägningstid. I din ansökan bifogar du CV. Pga. GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via mail.

Vi rekryterar kompetensbaserat vilket innebär att processen innehåller tester, intervjuer och referenser. Bakgrundskontroller och säkerhetsprövningar kan komma att genomföras vid kundbehov. Vid eventuella frågor om processen, kontakta ina.alwen@se.issworld.com

Ansök nu

Servicehost

Kontorsreceptionist
Läs mer Jul 3
Var 660:e person som går till arbetet i Sverige är en ISS-medarbetare och det är vi stolta över. Vi är ett av Sveriges och Nordens största tjänsteföretag samt har över 450 000 medarbetare världen över. Det är våra medarbetare som är kärnan i vår verksamhet och förutsättningen för att kunna leva upp till vårt syfte, Connecting people and places to make the world work better. På ISS Facility Services skapar vi platser och miljöer som bidrar till bättre prestationer och en enklare, mer effektiv och trivsam tillvaro - levererade med omtanke och hög kvalitet av engagerade medarbetare. Vill du också bli en del i vår globala organisation där ditt jobb verkligen gör skillnad?

ISS söker en engagerad och positiv Servicehost som brinner för att ge service i City. Vill du vara med och skapa förutsättningar för en trivsam och tillmötesgående miljö och leverera service i världsklass? Då tycker vi att du ska söka vår tjänst som Servicehost hos vår kund på ISS!

Om rollen
I rollen som Servicehost blir du kundens ansikte utåt och får därmed en mycket viktig roll i att skapa en positiv stämning och en bra upplevelse på arbetsplatsen. Med din starka känsla för service bidrar du till att göra vår kunds arbetsdag bekymmersfri och leverera service i världsklass!

Som Servicehost arbetar du med många och varierande arbetsuppgifter. Du kommer att arbeta i olika miljöer och därmed lägger vi stor vikt vid ditt personliga och prestigelösa engagemang samt din förmåga att uppmärksamma och lösa uppkomna situationer. För rollen krävs även att du har god samarbetsförmåga då vi arbetar som ett team.

I arbetsuppgifterna ingår bland annat:

• Besöksmottagning och reception
• Välkomna besökare och medarbetare till arbetsplatsen
• Administration och hantera felanmälan i kundens portal
• Utföra arbetsorder i huset för kunden
• Möbleringar
• Behjälplig för bokning av konferensrum
• Tillsyn av mötesrum, konferensutrustning
• Tillsyn av skrivare och övrig kontorsutrustning.
• Påfyllning av kontorsmaterial och förbrukningsartiklar
• Post och- godshantering.

Uppdraget bedrivs inom ramen för en integrerad servicelösning där du utöver dina ansvarsområden förväntas vara behjälplig med andra områden inom verksamhetsservice. Vi söker dig som är prestigelös och vill ta ansvar för hela kontorsdriften och som uppskattar ett omväxlande och flexibelt arbete.

Tjänsten är på heltid (mån-fre) och tillsvidareanställning med en inledande provanställning i sex månader.

Vi erbjuder
Du kommer att arbeta nära kompetenta medarbetare som du kommer få stort utbyte av, då vi värnar om att hjälpa och utveckla varandra. ISS storlek och breda tjänsteutbud bidrar till att det finns goda utvecklingsmöjligheter såväl nationellt som globalt. Vårt fokus ligger i att ta hand om och utveckla våra medarbetare, för vi tror på att ”People make places”. ISS erbjuder bland annat utbildningar och talangprogram – allt för att du ska engageras och utvecklas på jobbet.

Därutöver erbjuder vi en varierande och spännande roll där ditt arbete kommer vara viktigt i ISS framgång på kontraktet och i att hjälpa vår kund att nå sina mål inom Facility Management.

Vem söker vi?
Vi söker dig som har erfarenhet från något eller några av dessa yrken: receptionist, konferensvärd, hotell, butik eller annat yrke med högt ställda servicekrav. Därutöver har du god datorvana och gymnasieutbildning.

Som person är du serviceinriktad, lyhörd, ansvarsfull och initiativtagande. Du trivs i rollen som företagsrepresentant och delar ISS vilja att leverera service i världsklass. Du har en god kommunikativ förmåga och kommunicerar obehindrat på svenska [och engelska i såväl tal som skrift.

ISS värderingar är kvalitet, ansvar, ärlighet, entreprenörskap och gemenskap. Dessa värderingar kommer att vara fundamentala i hur vi arbetar. Därför är det viktigt att du känner att du står för ett arbetssätt och ett förhållningssätt som är i enlighet med dessa.

Vi ser gärna ansökningar från alla åldrar då ISS är en inkluderade arbetsplats.

Din ansökan
Vi hoppas att vi väckt ditt intresse! Vi ser fram emot din ansökan. Rekryteringsprocessen kommer att ske löpande. Planerad anställningsstart är den 1 september, men kan komma att ske tidigare. I din ansökan bifogar du CV.

Observera! Vi tar inte emot ansökningar via e-mail eller brev, enbart via registrering i vårt rekryteringssystem. Ansökningar via e-mail eller brev kommer att makuleras obehandlade. Vid frågor om tjänsten, kontakta Ewa Grimhall ewa.grimhall@se.issworld.com

Vi rekryterar kompetensbaserat vilket innebär att processen innehåller intervjuer och referenser.

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Första linjens chef till ISS Biljettkontroll Stockholm

Teamledare
Läs mer Jul 8
Var 660:e person som går till arbetet i Sverige är en ISS-medarbetare och det är vi stolta över. Vi är ett av Sveriges och Nordens största tjänsteföretag samt har över 450 000 medarbetare världen över. Det är våra medarbetare som är kärnan i vår verksamhet och förutsättningen för att kunna leva upp till vårt syfte, Connecting people and places to make the world work better. På ISS Facility Services skapar vi platser och miljöer som bidrar till bättre prestationer och en enklare, mer effektiv och trivsam tillvaro - levererade med omtanke och hög kvalitet av engagerade medarbetare. Vill du också bli en del i vår globala organisation där ditt jobb verkligen gör skillnad?

ISS levererar biljettkontrolltjänster för SL. Uppdraget innebär att vi gör biljettkontroller på buss, tunnelbana, pendeltåg och lokalbanor inom hela SL:s geografiska trafikområde.

Nu söker vi en serviceinriktad, driven och engagerad första linjens chef som vill utveckla våra medarbetare samt vår affär inom Biljettkontrollen.

Dina arbetsuppgifter

Som chef har du personalansvar för din grupp om cirka 35 biljettkontrollanter, både heltids- och deltidsanställda. Dina medarbetare arbetar skift och du förväntas reglerera din arbetstid under eget ansvar i samråd med din chef så att du är synlig och tillgänglig för alla dina medarbetare.

Du bildar tillsammans med dina chefskollegor ett starkt team som gemensamt arbetar för att nå uppdragets målsättningar. Ni ansvarar för produktionsplanering och uppföljning. Ni ser till att organisationen över tid är rätt bemannad utifrån beslutad bemanningsplan vilket innebär att du också kommer att arbeta med rekrytering och introduktion. Du ansvarar för uppföljning och coachning av dina medarbetare, arbetsmiljöfrågor samt förebyggande hälsoinsatser och rehabilitering.

Rollen är omväxlande vilket innebär att du förlägger delar av din arbetsdag ute på fältet tillsammans med din personal där fokus ligger på uppföljning och möjligheter till förbättring av ISS leverans. Att arbetet bedrivs i överensstämmelse med lagar och avtal samt ISS policys och värderingar är en självklarhet för dig som chef.

Din profil

Vi söker dig som är en driven och kommunikativ chef med förmåga att skapa klimat där medarbetarna är motiverade att göra sitt bästa för att nå resultat och uppsatta mål.

Som första linjens chef på ISS förväntas du vara en ledare med kundfokus, finansiell förståelse, självinsikt och mycket god samarbetsförmåga. Du tillvaratar medarbetarnas engagemang när du ger vägledning, delegerar och avlägsnar hinder för att få arbetet gjort. Du inger förtroende och har stort intresse för att utveckla relationer och medarbetare.

Du har godkänd gymnasieutbildning och flerårig chefserfarenhet. Du har jobbat i verksamhet med stort kundfokus och i personalintensiv bransch. Du kommunicerar väl på svenska och har goda IT-kunskaper.

Ansök nu

Konferensvärd till Stockholm City

Konferensvärd/Konferensvärdinna
Läs mer Jun 24
Var 660:e person som går till arbetet i Sverige är en ISS-medarbetare och det är vi stolta över. Vi är ett av Sveriges och Nordens största tjänsteföretag samt har över 450 000 medarbetare världen över. Det är våra medarbetare som är kärnan i vår verksamhet och förutsättningen för att kunna leva upp till vårt syfte, Connecting people and places to make the world work better. På ISS Facility Services skapar vi platser och miljöer som bidrar till bättre prestationer och en enklare, mer effektiv och trivsam tillvaro - levererade med omtanke och hög kvalitet av engagerade medarbetare. Vill du också bli en del i vår globala organisation där ditt jobb verkligen gör skillnad?

Till vår verksamhet i Stockholm City söker ISS Facility Service en positiv och initiativtagande konferensvärd till vår Client Lounge som har i uppdrag att ge kunden en arbetsdag utöver det vanliga. Du brinner för service, sätter ära i att leverera proffsigt och kan konsten att få kunden att känna sig varmt välkommen.

Om rollen

Vi erbjuder en spännande och händelserik roll där initiativtagande uppmuntras, du jobbar i nära samarbete med chef, kollegor och vår kund. Som konferensvärd i vår Client Lounge är din huvudsakliga uppgift att bemanna vår Client Lounge och ge service till vår kund samt deras besökare med hög standard. Du är en del av ett team som tillsammans skapar en välfungerande arbetsplats där kunden får en upplevelse utöver det vanliga, varje dag.

Placeringsort är kundens huvudkontor i Stockholm City med ca 1000 anställda och ca 50 besökare inne dagligen. Du kommer att arbeta i ett team med 2 andra konferensvärdar i Client Lounge där daglig kontakt och nära samarbete är avgörande då alla hjälps åt och stöttar varandra.

Exempel på arbetsuppgifter

• Daglig kundkontakt med kund och deras besökare
• Ta emot och hantera besökare
• Öppning och stängning av Client Lounge
• Inpasseringsrutiner
• Hantering av besöksbeläggning
• Hantering av temporära passerkort
• Hjälpa kund boka mötesrum och beställa catering
• Erbjuda och göra baristakaffe till besökare
• Hjälpa till vid event och catering
• Hjälpa till med teknikuppstarter
• Rondering av konferensrum
• Hantera samtal via växel och svara på mail
• Dagligt samarbete och stöttning med övriga servicefunktioner och lokalvård
• Bidra till ständiga förbättringar av kundupplevelse och arbetsrutiner

Din profil

För att du ska trivas hos oss och i rollen behöver du vara en glad prestigelös kollega som gillar att samarbeta och samtidigt kan arbeta självgående. Du gillar att ha många bollar i luften och är villig att ta tag i saker och lösa problem. Du trivs i rollen som företagsrepresentant och delar ISS vilja att leverera service i världsklass. Det innebär att du ska ha en hög servicenivå, öga för detaljer och kunna komma med förslag till förbättringar hos kunden.

Krav

• Flytande svenska och engelska i tal och skrift
• Minst 3 års erfarenhet av servicearbete (hotell, reception, turistdestination och liknade)
• Officepaketet (Outlook, excell, word, power point)
• Goda kunskaper inom IT
• Självgående, fatta egna beslut och flexibilitet är a och o

Vad vi kan erbjuda dig

En varierande roll där du tillsammans med dina kollegor har ansvar och frihet att utveckla ert arbete. Vi är ett tight team där vi hjälper varandra genom att dela med och ha roligt tillsammans. Vi sätter högt värde i att leverera professionell service i alla lägen och där din insats har stor betydelse för kundens helhetsupplevelse och för att nå uppsatta mål. ISS är en global organisation med stort fokus på utveckling för såväl medarbetare som kund. Inom ISS organisation finns goda möjligheter till utveckling inom varierande områden.

Anställningens omfattning

Tjänsten är en tillsvidareanställning på 40 timmar i veckan. Rullande arbetstid mån-fre. Arbetstiden är förlagd mellan 06:45-20:00. Period: 2024-08-05 – 2025-03-31. Start snarast efter överenskommelse. Löpande rekrytering vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatumet 2024-07-31.

Obs! Vi tar endast emot ansökningar via registrering i vårt rekryteringssystem. Ansökningar via e-mail eller brev kommer makuleras obehandlade.

Har du frågor om tjänsten kontakta Ida Myrén, Service Manager, 073-436 02 34 ida.myren@se.issworld.com

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Fastighetsskötare till ISS i Stockholm

Fastighetsskötare/Fastighetsarbetare
Läs mer Jun 17
Var 660:e person som går till arbetet i Sverige är en ISS-medarbetare och det är vi stolta över. Vi är ett av Sveriges och Nordens största tjänsteföretag samt har över 450 000 medarbetare världen över. Det är våra medarbetare som är kärnan i vår verksamhet och förutsättningen för att kunna leva upp till vårt syfte, Connecting people and places to make the world work better. På ISS Facility Services skapar vi platser och miljöer som bidrar till bättre prestationer och en enklare, mer effektiv och trivsam tillvaro - levererade med omtanke och hög kvalitet av engagerade medarbetare. Vill du också bli en del i vår globala organisation där ditt jobb verkligen gör skillnad?

Vill du vara med och leverera service till ISS Sveriges största kund Vattenfall? Läs mer nedan om en ny tjänst inom fastighetsskötsel i Stockholms-området!

Om rollen

I rollen som fastighetsskötare hos vår kund Vattenfall kommer du till större del arbeta med tillsyn och skötsel av fastigheterna. Tjänsten utgår från Vattenfalls värmeverk i Drevviken (Stockholm) där du tillsammans med ISS-kollegor levererar service mot kund i form av skötsel samt en förrådsverksamhet.

• Utföra tillsyn och skötsel av utemiljö, byggnad utvändigt och invändigt i enlighet med en årlig planering av aktiviteter
• Utföra systematiskt brandskyddsarbete i form av tillsyn och skötsel av ex. utrymningsvägar, utrymningsskyltar, handbrandsläckare, utrymningsplaner etc
• Utföra avhjälpande underhåll inom utemiljö
• Utföra enklare avhjälpande underhåll inom exempelvis snickeri, målning, belysning och lås.
• Ledsaga underentreprenörer på arbetsplatsen
• Delta i kundmöten för daglig styrning på arbetsplatsen
• Vid behov arbeta i vår förrådsverksamhet på plats
• Truckkörning i lager/förråd

I det här avtalet med kund har vi även leverans mot värmeverk i Nyköping samt Uppsala vilket innebär att tjänsteresor till dessa arbetsplatser på arbetstid kan uppkomma, då vi har en flexibel organisation där vi hjälps åt där hjälpen behövs. Arbetsgivaren tillhandahåller bil vid tjänsteresor.

Vi erbjuder

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, med en inledande provanställning på sex månader. Vi erbjuder marknadsmässiga löner och i enlighet med gällande kollektivavtal. Arbetstiderna är förlagda på vardagar mellan 7-16.

Vem söker vi?
Vi söker dig som har relevant arbetserfarenhet inom fastighetsskötsel samt kompetens inom brandsskyddsarbete. Vi ser gärna att du tidigare har arbetet i en liknande roll med service mot kund.

Vi lägger stor vikt vid din person och ser gärna att du själv skulle beskriva dig som en lagspelare som också trivs med att fatta beslut självständigt. Du är serviceinriktad och initiativtagande. Det är en förutsättning att du är teknisk och har goda IT-kunskaper, framför allt i Office-paketet och ärendehanteringssystem för arbetsordrar.

Utöver ovan är det krav på B-körkort och truckkort (A+b) då bil- och truckkörning ingår i tjänsten.

Om kunden

Kunden Vattenfall är ISS Sveriges största kontrakt, där vi levererar service på hundratals siter i landet. Då Vattenfalls verksamhet omfattas av Säkerhetsskyddslagen, kommer en säkerhetsprövning samt registerkontroll att genomföras innan anställning.

Din ansökan
Vi hoppas att vi väckt ditt intresse! Vi ser fram emot din ansökan. Rekryteringsprocessen kommer att ske löpande och vara något förlängd pga. säkerhetsprövningar. I din ansökan bifogar du CV, vi önskar ej personliga brev. Pga. GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via mail.

Vi rekryterar kompetensbaserat vilket innebär att processen innehåller intervjuer och referenstagningar. Vid eventuella frågor om processen, kontakta ansvarig rekryterare och chef Joel Svensson på joel.svensson@se.issworld.com

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu