Stockholm: REDOVISNINGSEKONOM

Hitta ansökningsinfo om jobbet REDOVISNINGSEKONOM i Stockholm. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Stockholm inom den kategorin.

Publicerad: 2024-07-10 // Varaktighet: Heltid

ArbetsuppgifterTill vår kund söker vi en kvalificerad Redovisningsekonom för löpande arbete i redovisningsfunktion inklusive stöd i förändrings- och förbättringsarbete inom funktionen. Arbetet omfattar alla moment på en ekonomifunktion så som att stötta kund- och leverantörsreskontra vid behov, kreditkontroll och kreditbevakning, betalningar, kontoavstämningar, skattedeklarationer och rapportering av ekonomisk statistik. Du kommer också få möjlighet att delta i testning, implementering av nya versioner samt utbildning inom den nya systemplattformen IFS som implementerades i januari 2023.
Kvalifikationer Du harflerårig erfarenhet från motsvarande befattning.
Du har en relevant utbildning inom ekonomi och redovisning.
Du är flytande i svenska, i såväl tal som skrift.
Meriterande om du har erfarenhet från förändringsarbete inom en redovisningsfunktion.
Meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i IFS.
Personliga egenskaper
För att lyckas i rollen som Redovisningsekonom ser vi att du har förmåga att snabbt sätta dig in i nya arbetsuppgifter och har god samarbetsförmåga. Du är serviceinriktad, självgående och strukturerad, vilket gör att du levererar hög kvalitet och bidrar till teamets framgång.
Företagspresentation Vår kund är ett energibolag som tryggar invånarna med tillgång till värme, el, kyla och avfallstjänster. Här strävar man alltid för att utveckla verksamheten i takt med kunders, medarbetare och samhällets förväntningar. Huvudkontoren finns utplacerade i Stockholmsområdet.
Om ossJobBusters är ett auktoriserat personaluthyrnings- och rekryteringsföretag som är inriktade mot tjänstemän och har funnits sen 2011. Vi på JobBusters bryr oss om våra konsulter och vårt mål är alltid att bygga långsiktiga relationer med både konsult och kund. Vårt mål är alltid att matcha våra kunders drömkandidat med våra kandidaters drömjobb!
När du blir en av oss Som konsult hos JobBusters kan du känna dig trygg med ett kollektivavtal i ryggen, tillgängliga konsultchefer och engagerade rekryterare. Du som konsult får även tillgång till vårt nätverk av spännande företag och uppdragsgivare! För oss är det viktigt att du som konsult trivs, känner en trygghet och gemenskap till oss som arbetsgivare. Vi erbjuder tjänstepension, löneväxling och möjlighet till flexpension. Du får även tillgång till vår förmånsportal, där du utöver friskvårdsbidrag har tillgång till mängder av rabatter och erbjudanden inom hälsa, hem och fritid, transport, sjukvård och mycket mer! Ditt välmående är av högsta prioritet för oss och vi erbjuder därför dig som anställd Företagshälsovård för att hantera vardagens alla utmaningar, både på jobbet och i privatlivet.
Lön Enligt överenskommelse.
Tillträde och ansökan Heltid, kontorstider. Vår kund önskar start 2024-08-12 och uppdraget förväntas löpa t.o.m. 2024-12-31. Du kommer att vara anställd av JobBusters som konsult hos vår spännande kund. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan (gärna i Word-format). Sista ansökningsdag är 2024-07-23.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Stockholm som Redovisningsekonom

Nedan visas andra jobb i Stockholm som Redovisningsekonom.

Kvalificerad Redovisningsekonom till innovativt team ????

Läs mer Jul 10
Om tjänsten:
Som kvalificerad redovisningsekonom kommer du att vara en viktig del av redovisningsfunktionen och stötta i förändrings- och förbättringsarbete. Dina arbetsuppgifter kommer att omfatta alla moment på en ekonomifunktion, inklusive kund- och leverantörsreskontra, kreditkontroll, betalningar, kontoavstämningar, skattedeklarationer och ekonomisk rapportering. Du får också möjlighet att delta i testning och implementering av nya versioner samt utbildning inom systemplattformen IFS, som implementerades i januari 2023.
Dina framtida arbetsuppgifter:
Du kommer att arbeta övergripande med redovisning och vara delaktig i förbättringsarbeten. Här är några exempel på dina arbetsuppgifter:
Stödja kund- och leverantörsreskontra vid behov
Utföra kreditkontroll och kreditbevakning
Hantera betalningar och kontoavstämningar
Skattedeklarationer och ekonomisk statistikrapportering
Delta i testning och implementering av nya systemversioner
Utbildning inom den nya systemplattformen IFS

Vi söker dig som:
Vi söker dig med flerårig erfarenhet från liknande befattning och en relevant utbildning inom ekonomi och redovisning. Meriterande är om du har erfarenhet av förändringsarbete inom redovisning och av att arbeta i IFS. Du ska ha förmågan att snabbt sätta dig in i nya arbetsuppgifter och en god samarbetsförmåga. Att vara serviceinriktad, självgående och strukturerad är viktiga personliga egenskaper för att lyckas i denna roll.
Övrig information:
Start: 12 augusti
Plats: Campus - Jägmästargatan, Stockholm
Omfattning: Heltid
Anställningsform: Tillsvidare

Om kunden:
Kunden är en framstående aktör inom sin bransch med ett starkt fokus på innovation och förbättring. De värdesätter medarbetarnas utveckling och erbjuder en dynamisk arbetsmiljö där nya idéer uppmuntras och implementeras. Genom att ständigt sträva efter förbättring och effektivisering säkerställer de hög kvalitet och nöjda kunder.
Om Wrknest:
På Wrknest gör vi inte som alla andra. Vi tror på att hela tiden våga se nya möjligheter och tänka nytt. När vi startade var det för att utmana gamla sätt att rekrytera på. Vi lever i en tid av snabb digital utveckling. Kunskap behöver förnyas kontinuerligt för att vara aktuell. Därför gäller det att kunna ställa om snabbt. Det här gör att vi inte enbart tittar på kandidatens CV vid en rekrytering. Istället ser vi till den samlade potentialen och erbjuder individanpassad upskilling. På så vis kan vi snabbt matcha de kunskapsbehov som finns just nu. Läs mer på www.wrknest.se.

Ansök nu

Redovisningsekonom till ledande elektronikföretag på tillväxtresa! ????

Läs mer Jul 9
Om tjänsten
Vår kund, Nordens ledande leverantör av timingprodukter inom nischad elektronik, teknikkomponenter och kraftelektronik, söker nu en redovisningsekonom. De erbjuder produkter som kristaller, oscillatorer, sensorer, antenner och nätaggregat. Du kommer att anställas direkt hos kunden via en rekryteringsprocess som hanteras av Wrknest.
Dina framtida arbetsuppgifter
Som redovisningsekonom kommer du att ha en viktig roll i ekonomiteamet och ansvara för:
Månadsbokslut
Momsdeklaration
Periodisk moms
Hantera löpande bokföring
Arbeta med kund- och leverantörsreskontra
Utföra övriga administrativa uppgifter

Vi söker dig som
Har arbetat med redovisning i minst 5 år och har erfarenhet av löpande bokföring, periodisk moms och månadsbokslut. Du behöver också ha erfarenhet av kund- och leverantörsreskontra och behärska svenska och engelska i både tal och skrift.
Meriterande kvalifikationer
Erfarenhet av Business Central Microsoft (BC)
Erfarenhet av elektronikbranschen

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Därför söker vi dig som är strukturerad, noggrann och prestigelös. Du är även flexibel och samarbetsinriktad och tycker om att hjälpa till.
Övrig information
Start: Omgående
Plats: Spånga, Stockholm
Omfattning: Heltid, 100%
Anställningsform: Tillsvidare, med inledande provanställning

Sök gärna så snart som möjligt då vi jobbar med löpande urval. En bakgrundskontroll kan komma att genomföras på slutkandidat. Vi använder bakgrundskontroller från SRI. Här kan du läsa mer om hur en bakgrundskontroll går till: Vanliga frågor och svar om bakgrundskontroller.
Om kunden
Företaget är Nordens ledande leverantör av timingprodukter och erbjuder en dynamisk arbetsmiljö där innovation och kvalitet står i fokus. De befinner sig på en spännande tillväxtresa och söker nu en redovisningsekonom som vill vara med och bidra till deras fortsatta framgång.
Om Wrknest
På Wrknest gör vi inte som alla andra. Vi tror på att hela tiden våga se nya möjligheter och tänka nytt. När vi startade var det för att utmana gamla sätt att rekrytera på. Vi lever i en tid av snabb digital utveckling. Kunskap behöver förnyas kontinuerligt för att vara aktuell. Därför gäller det att kunna ställa om snabbt. Det här gör att vi inte enbart tittar på kandidatens CV vid en rekrytering. Istället ser vi till den samlade potentialen och erbjuder individanpassad upskilling. På så vis kan vi snabbt matcha de kunskapsbehov som finns just nu. Läs mer på www.wrknest.se.

Ansök nu

Redovisningsekonom till ett spännande bolag ????

Läs mer Jul 5
Om tjänsten
Vår kund söker en erfaren redovisningsekonom för att hantera ökade volymer av inköpsordrar och fakturor. Rollen är nyinrättad och innebär att arbeta processöverskridande mellan inköp och redovisning, där du kommer att stötta leverantörsreskontrateamet samt inköpsenheten i hanteringen av rekvisitioner och inköpsorder.
Dina framtida arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta i affärssystemet UBW/Agresso, både inom ekonomisystemet och inköpssystemet. Arbetsuppgifterna inkluderar:
Stötta och vara delaktig i leverantörsreskontrateamet.
Hantera fakturor som fastnar i flödet.
Delta i ekonomisupport, vilket innebär att utreda, analysera och svara på frågor från verksamheten.
Vara delaktig i analys av fakturaflöden.
Delta i upplägg av rekvisitioner, inköpsorder och artiklar.
Delta i register- och masterdata struktur.
Delta i analys av flödet från order till inköpsfaktura.

Vi söker dig som
Vi söker dig med eftergymnasial utbildning inom ekonomi/redovisning eller motsvarande kompetens förvärvad på annat sätt. Du har minst tre års erfarenhet av självständigt arbete inom redovisning de senaste fem åren och minst två års erfarenhet av att arbeta i affärssystemet UBW/Agresso med leverantörsreskontra, fakturaflöden och inköpsfakturor, både svenska och utländska. Du har goda kunskaper i svenska och engelska, samt i Excel och övriga MS Office-program.
Meriterande är erfarenhet av att supporta verksamheten i hantering av leverantörsfakturor och inköpsfakturor, samt deltagande i förbättringsarbete.
Personliga egenskaper vi värdesätter är engagemang, proaktivitet och prestigelöshet. Du tar initiativ och hittar lösningar, är strukturerad och noggrann, samt har god kommunikativ förmåga och en vilja att dela med dig av dina kunskaper. Förmågan att samarbeta framgångsrikt med andra är också viktig.
Övrig information
Start: Efter semestrarna, för att ge dig en bra start på din nya karriär.
Plats: Stockholm
Omfattning: Heltid, med flexibilitet i arbetsplats och arbetstider.
Anställningsform: Tillsvidare

Om kunden
Kunden är ett statligt affärsverk som ansvarar för att elöverföringssystemet är säkert, miljöanpassat och kostnadseffektivt. De har drygt 1400 medarbetare, med huvudkontor i Sundbyberg och kontor i bland annat Sundsvall, Göteborg och Sollefteå.
Om Wrknest
På Wrknest gör vi inte som alla andra. Vi tror på att hela tiden våga se nya möjligheter och tänka nytt. När vi startade var det för att utmana gamla sätt att rekrytera på. Vi lever i en tid av snabb digital utveckling. Kunskap behöver förnyas kontinuerligt för att vara aktuell. Därför gäller det att kunna ställa om snabbt. Det här gör att vi inte enbart tittar på kandidatens CV vid en rekrytering. Istället ser vi till den samlade potentialen och erbjuder individanpassad upskilling. På så vis kan vi snabbt matcha de kunskapsbehov som finns just nu. Läs mer på www.wrknest.se.

Ansök nu

Redovisningsansvarig till Hjärt- Lungfonden

Läs mer Jul 3
Är du den vi söker?Är du en fullfjädrad redovisningsekonom med flera års erfarenhet av självständigt redovisningsarbete? Är du intresserad av att arbeta med ekonomin i en verksamhet med visionen om en värld fri från hjärt- lungsjukdomar? Är du engagerad, nyfiken och gillar att arbeta i team samtidigt som du tar stort eget ansvar för dina arbetsuppgifter? Om så, är det möjligt att du är Hjärt-Lungfondens nästa redovisningsansvarig!
ArbetsbeskrivningHjärt-Lungfonden växer som organisation och kraven gällande ekonomisk rapportering och uppföljning till verksamheten blir allt viktigare. I rollen som redovisningsansvarighanterar du både den interna och externa redovisningen samt den finansiella rapporteringen. Utöver att arbeta med redovisning kommer du också att tillsammans med kollegor arbeta med kontinuerliga förbättringsarbeten avseende processerför att möta verksamhetens krav.
Dina arbetsuppgifter består i huvudsak av:
Löpande bokföring
Ansvar för/ helheten månads- och årsbokslutsarbete
Årsredovisning
Deklarationer och rapportering till skatteverket
Upprätta och säkerställa den interna och externa rapporteringen
Hantering och redovisning, samt rapportering av kapitalförvaltning
Säkerställa efterlevnad av regelverk
Likviditetsplanering och kassaflödesanalys
Delaktig i analysarbete, samt budget- och prognosarbete
Driva förbättringsarbete och effektiviseringar för att optimera ekonomiavdelningens processer
Superuser i Visma Control

Ekonomiavdelningen består av totalt sjupersoner i olika roller, bl.a. redovisningsekonom, administratör, business controller, ekonomichef samt två jurister.
Hjärt- Lungfonden har sitt mycket fina kontor ett stenkast från Gamla stans tunnelbanestation.
Din profilVi söker dig som har god redovisningskunskap,är van att arbeta med hela redovisningsprocessen liksom ekonomiskuppföljning och analys. Troligtvis har du tidigare hanterat ekonomin på mindre och medelstora företag och i detta arbetat både högt som lågt med ekonomifunktionens alla delar. Du har minst 3-5 års erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete och finansiell rapportering. Har du erfarenhet från redovisning och rapportering avkapitalförvaltning är det meriterande.
Du har god systemvana, mycket goda kunskaper i Excel och erfarenhet från affärssystem, gärna Visma Control.
Du är trygg i dig själv, prestigelös, har lätt för och gillar att samarbeta med andra samtidigt som du tar ansvar för dina egna arbetsuppgifter. Som person är du noggrann, ansvarsfull, strukturerad och har en bra förmåga att planera ditt arbete.
Hos Hjärt-Lungfonden finns en möjlighet att verkligen göra skillnad och jobba med värdeskapande arbete tillsammans med ett 60-tal kollegor som också brinner för att skapa en en varld fri fran hjart- och lungsjukdom!
Hjärt-Lungfonden är en tobaksfri arbetsplats!
Om Hjärt-LungfondenHjart-Lungfondens vision ar en varld fri fran hjart- och lungsjukdom. Ingen ska bli lamnad ensam med saknaden efter en mamma, en pappa, ett barn eller en partner. Det ar den drommen vi pa Hjart-Lungfonden kampar for varje dag. Darfor samlar vi in pengar till forskning och arbetar for okad kunskap om forskningens betydelse. Verksamheten ar helt beroende av gavor fran privatpersoner och foretag. År2023 delade Hjärt-Lungfonden ut 594 miljoner kronor till vinnande forskning.
Organisationen grundades redan 1904 under namnet Svenska Nationalföreningen mot Tuberkulos, då var målet att bekämpa den stora folksjukdomen tuberkulos. Idag arbetar vi för att besegra vår tids största folksjukdomar, hjärt- och lungsjukdomar.I årfirar vi 120 år!
Ansökan och kontaktI denna rekrytering samarbetar Hjärt- Lungfonden med Capega. Ansök gärna per omgåendedå urval och intervjuer sker löpande. Vi tar inte emot några ansökningar via mail, utan du söker enkelt med ditt CV via Capegas hemsida.
Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Åsa Ollert / asa.ollert@capega.se alternativtIda-Maria Rundén / ida-maria.runden@capega.se.
Välkommen med din ansökan!

Om Capega
Capega är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag med kontor i centrala Stockholm. Vi är specialiserade på interimslösningar och rekrytering inom ekonomi, fastighet, bank, finans & försäkring. Som helhetsleverantör hjälper vi er att tillsätta tjänster på alla nivåer med rätt kompetens. Läs mer om oss på www.capega.se och ta en första kontakt.
För mer information om nya tjänster, följ oss påLinkedIn eller håll utkik på www.capega.se

Ansök nu

Mediafy AB söker en Redovisningsekonom

Läs mer Jul 1
Är du utbildad ekonom med goda Excel-kunskaperoch har en bred erfarenhet från kvalificerat redovisningsarbete? Söker du dessutom en ny arbetsplats?Då kan du ha hittat rätt. Hos Mediafy får du stort ansvar förredovisning, bokslut och årsredovisning och får chans att ta plats i ett gäng med mycketengagerade och dedikerade människor.

Om Mediafy AB
Mediafy AB grundades 2001 och är ett ägarbolag, inom Bonnierkoncernen, med dotterbolagen –Mediafy Magazines AB samt Mediafy Relations AB.På Mediafy arbetarmedarbetare som med stor drivkraft skapar förutsättningar för att bolaget ska lyckas och växa!
Mediafy Magazines erbjuder bland annat via varumärket Tidningskungen, förmedling av tidningsprenumeration till privatpersoner i Sverige och Norge. Vi erbjuder dessutom smidiga och kostnadssmarta tidningsprenumerationer till företag – för ökad trivsel i väntrummet.
Inom Mediafy Relations finns varumärket Morot & Co som är Mediafys strategiska tillväxtområde. Morot & Co som lanserades 2019 har haft en snabb tillväxt ochär idag aktivt i Sverige, Norge och Danmark.Morot & Co hjälper stora och små bolag att öka lojalitet, engagemang och motivation hos både medarbetare och kunder.
Kulturen på Mediafy präglas av glädje, drivkraft, samarbete och stark vilja att hela tiden göra vårt bästa.
Vi sitter tillsammans i nyrenoverade lokaler i A-house på Östermalm, i Stockholm.

Om rollen
Rollen som redovisningsekonom på Mediafy är bred och du förväntas kunna löpande bokföring samt göra en delanalyser på vår finansiella data. Självklart är du, tillsammans med teamet, delaktig i effektiviseringsarbete kopplat till redovisning och våra finansiella flöden. Det finns ett stort utrymme till att vidareutveckla ekonomifunktionen och det är snabba beslutsled för att genomföra förändringar.
Tjänsten innebär även ett nära samarbete med andra avdelningar och intressenter inom bolaget, som exempelvis kundservice, sälj, lön samt övriga kollegor.
Du ingår i ett roligt och framåtlutat team på 5 personer och rapporterar till CFO.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Löpande bokföring, bokslut, in- och utbetalningar
Analys och uppföljning
Rapportering
Årsredovisning
Driva, säkra och sätta upp finansiella processer
Support till chefer och kollegor i verksamheten gällande operativa redovisningsrelaterade frågor

Dina egenskaper
För att lyckas i denna roll hos oss, behöver du vara självgående och ha minst 5 års erfarenhet av liknande arbeten/roller. Du är van att prioritera bland arbetsuppgifter och trivs att arbeta mot deadlines. Du har mycket goda kunskaper i Excel och har förmåga att både arbeta självständigt men också stötta, hjälpa och lära dina kollegor. Det är fördel (meriterande)om du harviss erfarenhet men främst stor nyfikenhet kring den finansiella datan, tex hur bakomliggande system fungerar, var datan kommer ifrån och hur vi på bra sätt säkerställer datan.
Vi är en liten avdelning och vi arbetar brett. Det är därför viktigt att ärprestigelös och positiv. Vi hjälps alla åt och täcker upp för varandra vid behov. Du är också noggrann, kvalitetsmedveten och vill ta ansvar.
Vidare har du god sammarbets- och kommunikationsförmåga och är engagerad och självgående. Du arbetar proaktivt, är lösningsorienterad och lyckas föra ditt arbete framåt även när du möter på utmaningar.
Det sker mycket spännande inom våra bolag och på ekonomiavdelningen och vi ser hela tiden över hur vi kan jobba effektivare, mer automatiserat och använda oss av nya verktyg för att öka både kvalitet i arbetet och frigöra tid för analys och proaktivitet. En stark vilja att driva långsiktigt förbättringsarbeteär därför av högsta vikt!

Vi erbjuder
Tillsvidareanställning (som inleds med 6 månaders provanställning)
Heltidsarbete 37,5h/vecka
Lön enligt överenskommelse
Tjänstepension
Högsta möjliga friskvård
Hybrid arbetsplats med möjlighet till distansjobb 2 dagar/veckan
Generösa personalaktiviteter - Vi lever som vi lär!


På Mediafy omges du av drivna och positiva kollegor och chefer som lägger stor vikt vid personlig utveckling och ger dig de verktyg du behöver för att lyckas.

Ansök nu

Andra jobb i Stockholm från Jobbusters AB

Nedan visas andra jobb i Stockholm från Jobbusters AB .

ADMINISTRATIVE ASSISTANT

Administratör/Administrativ assistent
Läs mer Jul 12
Nytt
Job DescriptionWe are looking for a skilled Administrator that will join the Partner Propositions team in the wider Distribution Partnerships team at our client. You will manage both day-to-day and long standing administrative duties to support the teams efficiency and core processes. Above all, your work will impact the way the world experiences music.What you'll do:- Collate, curate and coordinate inputs to OKR & planning documentation.- Own the deal review processes and act as coordinator for the deal review meeting - including sense checking submitted documentation, coordinating submissions, note taking, time keeping, and follow on processes.-Coordinate receipt of data sets from cross functional teams & input into documentation.- Coordinate and optimize the quarterly business review process, scheduling the meetings, updating slides.-Collecting & coordinating inputs from multiple team members for weekly updates, distributed to wide audiences.-Maintain, update and optimize centralized documentation.
Qualifications You have a few years' experience of administrative tasks.
You have excellent Google suite skills (slides, docs, sheets).
You are experienced with highly cross functional work items and have some prior exposure to finance or working with numbers.
You are fluent in English, written and spoken.
Personal Qualities
To succeed in the assignment as Administrator, we would like you to beexceptionally organized and structured.You care about being thorough but optimizing for pace and you know how to manage multiple work items all with cross functional dependencies.
Company DescripitonOur client is a tech company that offers streaming services to large parts of the world. Their popular headquarters is in Stockholm, but if you want to work at home to a certain extent, they also offer that option. The corporate language here is English.
About JobBustersJobBusters is an authorized staffing and recruitment company targeting white-collar workers and was started in 2011. We at JobBusters care about our consultants and our goal is always to build long-term relationships with both consultants and clients. Our goal is always to match our clients' dream candidates with our candidates' dream jobs!
When you join JobBustersAs a consultant at JobBusters, you can feel secure with a collective agreement, available consultant managers and committed recruiters. As a consultant, you also get access to our network of exciting companies and clients! For us, it is important that you as a consultant feel comfortable, feel a sense of security and community with us as an employer. We offer an occupational pension, salary change and the option of flexpension. You also get access to our benefits portal, where in addition to wellness allowance you have access to lots of discounts and offers in wellnes, home and leisure, transport, healthcare and much more! Your well-being is of the highest priority for us, and we therefore offer you as an employee Corporate Health Care to deal with all the challenges of everyday life, both at work and in private life
SalaryAs agreed.
Admission and ApplicationFull time, office hours. Our client wishes to start immediately. You will be employed by JobBusters as a consultant with our exciting client. Send in your application in English (preferably in Word format) as soon as possible, as interviews take place continuously.

Ansök nu

PERFORMANCE MARKETING LEAD

Produktchef, marknadsföring
Läs mer Jul 10
Job DescriptionWant to change the world? Join the team!
A world-class brand is built on world-class people. At Samsung, we have a simple philosophy. We use talent and technology to create products that contribute to a better global society. But nothing is possible without skilled and committed employees who drive and realize the philosophy. It means everyone who works for Samsung is crucial to our success. You are welcome to apply - that might change the future, yours and ours!
We are looking for a highly engaged and organized new Performance Marketing Lead with a passion for driving eCommerce results. The Performance Marketing Lead will be part of the Nordic D2C (direct-to-consumer) Marketing Team and will play a key role in developing the traffic acquisition to samsung.com. As a Performance Marketing Lead you will be responsible for planning, executing, improving and optimizing paid marketing activities, including SEM, Social, Display, Affiliate etc. In this role you will work closely with the Nordic eStore Team and the Category Marketing Teams.
Main tasks & responsibilities include, but are not limited to:
Works with the Nordic eStore Team, local media agency, Category Marketing Teams and European Office to maximize Samsung.com commercial results with the given media budget
Develop best in class media strategy for the Nordic markets in collaboration with the above-mentioned stakeholders
Responsible for eCommerce media budget and PO management
PIC for the full media process from briefing to implementation and KPI analysis
Key point of contact for the day-to-day management of the agency
Implement and review cross-channel media to maximize sales results of campaigns and new product launches
Oversee assets creation and localization
Accountable for eCommerce traffic and revenue targets by driving media efficiency
Define media investment and channel mix to ensure digital performance marketing success
Analyze campaign performance and report learnings to optimize future strategies
Qualifications At least 3-5 years’ experience of working with eCommerce traffic acquisition and digital marketing
Deep knowledge of digital marketing, experience in digital media planning and good knowledge of common media platforms and formats, such as Google Marketing Platform, Meta, TikTok, Snap, Affiliate Marketing platforms and Product Feed Management solutions
Strong analytical skills and knowledge in both Adobe Analytics and Google Analytics to secure data-driven decision making
Excellent understanding of the relevant KPI's and how these can be optimized over time
Ability to interrogate local market plans to ensure they are best in class and deliver against both brand and commercial objectives
Experience in handling media budgets for more than one country is a plus
Fluency in English, Nordic languages are a plus
Personal Qualities
To succeed in the assignment as Performance Marketing Lead, we would like you to haveacreative mindset and good understanding how to reach out to different target audiences. You also needstrong project management skills and to be confident in working with many stakeholders on multiple projects at the same time. Moreover, we would love if you havegreat communication skills andare a true teamplayer with a positive and solution-oriented “can-do”-attitude.
Company DescripitonEverything we do at Samsung is driven by an unyielding passion for excellence—and an unfaltering commitment to develop the best products and services on the market. In today’s fast-paced global economy, change is constant and innovation is critical to a company’s survival. As we have done over 80 years, we set our sights on the future, anticipating market needs and demands so we can steer our company toward long-term success. As an employee, you will have an integral part in ensuring we stay on top of the market and continue to enrich and simplify the consumers’ lives. #DoWhatYouCant
About JobBustersJobBusters is an authorized staffing and recruitment company targeting white-collar workers and was started in 2011. We at JobBusters care about our consultants and our goal is always to build long-term relationships with both consultants and clients. Our goal is always to match our clients' dream candidates with our candidates' dream jobs!
When you join JobBustersAs a consultant at JobBusters, you can feel secure with a collective agreement, available consultant managers and committed recruiters. As a consultant, you also get access to our network of exciting companies and clients! For us, it is important that you as a consultant feel comfortable, feel a sense of security and community with us as an employer. We offer an occupational pension, salary change and the option of flexpension. You also get access to our benefits portal, where in addition to wellness allowance you have access to lots of discounts and offers in wellnes, home and leisure, transport, healthcare and much more! Your well-being is of the highest priority for us, and we therefore offer you as an employee Corporate Health Care to deal with all the challenges of everyday life, both at work and in private life
SalaryAs agreed.
Admission and ApplicationFull time, office hours. Samsung want the consultant to start immediately and the assignment is expected to run until31-aug-2025, with possibile extension after that. You will be employed by JobBusters and workas a consultant for Samsung at their office in Kista, Stockholm.Send in your application in English (preferably in Word format) as soon as possible, as interviews take place continuously.

Ansök nu

SPONTANANSÖKAN - CONTROLLERS

Controller
Läs mer Jul 9
Spontanansökan - Vi sökerControllers för framtida uppdrag hos våra kunder!Är du en driven och analytisk Controller som är redo för nya utmaningar? Vill du vara en del av ett nätverk som öppnar dörrar till spännande uppdrag hos några av Sveriges mest framstående företag? Då vill vi gärna höra från dig!
Vi söker ständigt efter kvalificerade Controllers för att möta våra kunders behov och vi vill bygga upp vårt nätverk inför höstens kommande rekryteringar. Genom att skicka in en spontanansökan till oss, blir du en del av vårt exklusiva kandidatnätverk och först med att få information om nya och spännande uppdrag inom Controlling.
Vi söker dig som har: Relevant akademisk utbildning inom ekonomi.
Minst 3 års erfarenhet av arbete som Controller, gärna inom olika branscher.
Goda kunskaper i redovisning och finansiell rapportering.
Goda IT-kunskaper, särskilt i Excel och ekonomisystem som SAP, Oracle eller motsvarande.
Analytisk förmåga och ett strukturerat arbetssätt.
Kommunikativförmåga samt duktig påatt presentera komplex ekonomisk information på ett begripligt sätt.
Flytande svenska och engelska, både i tal och skrift.
Om oss
JobBusters är ett auktoriserat personaluthyrnings- och rekryteringsföretag som är inriktade mot tjänstemän och har funnits sen 2011. Vi på JobBusters bryr oss om våra konsulter och vårt mål är alltid att bygga långsiktiga relationer med både konsult och kund. Vårt mål är alltid att matcha våra kunders drömkandidat med våra kandidaters drömjobb!
När du blir en av oss Som konsult hos JobBusters kan du känna dig trygg med ett kollektivavtal i ryggen, tillgängliga konsultchefer och engagerade rekryterare. Du som konsult får även tillgång till vårt nätverk av spännande företag och uppdragsgivare! För oss är det viktigt att du som konsult trivs, känner en trygghet och gemenskap till oss som arbetsgivare. Vi erbjuder tjänstepension, löneväxling och möjlighet till flexpension. Du får även tillgång till vår förmånsportal, där du utöver friskvårdsbidrag har tillgång till mängder av rabatter och erbjudanden inom hälsa, hem och fritid, transport, sjukvård och mycket mer! Ditt välmående är av högsta prioritet för oss och vi erbjuder därför dig som anställd Företagshälsovård för att hantera vardagens alla utmaningar, både på jobbet och i privatlivet.
Lön Enligt överenskommelse.
Tillträde och ansökan Majoriteten av de uppdrag vi arbetar med är på heltid och under kontorstider (med flexibla arbetsformer).Med denna annons hoppas vi att du finner det intressant att bli en del av vårt nätverk och att vi får möjligheten att presentera dig för våra kunder under hösten.Vi kommer att gå igenom alla ansökningar efter att annonsen löpt ut och kontakta dig om vi har ett uppdrag som matchar din profil. Har du frågor eller funderingar är du varmt välkommen att kontakta oss.

Ansök nu

SPONTANANSÖKAN - INKÖPARE

Inköpare
Läs mer Jul 9
Spontanansökan - Inköpare för framtida uppdrag hos våra kunder!Är du en engagerad och resultatorienterad Inköpare som söker nya utmaningar? Vill du vara en del av ett nätverk som ger dig tillgång till spännande uppdrag hos några av Sveriges ledande företag? Då är vi intresserade av att höra från dig!
Vi letar kontinuerligt efter kvalificerade Inköpare för att tillgodose våra kunders behov och vi vill bygga upp vårt nätverk inför höstens rekryteringar. Genom att skicka in en spontanansökan till oss, blir du en del av vårt exklusiva kandidatnätverk och får tidig information om nya och intressanta uppdrag.Vi söker dig som har:
Relevant akademisk utbildning inom inköp, logistik, ekonomi eller liknande.
Minst 3 års erfarenhet av arbete som Inköpare, gärna inom olika branscher.
God förhandlingsförmåga och erfarenhet av leverantörskontakter.
Goda IT-kunskaper, särskilt i inköps- och affärssystem som SAP, Oracle eller motsvarande.
Analytisk förmåga och ett strukturerat arbetssätt.
Kommunikativ förmåga och är relationsskapandesamt bygger och vårdar relationer med leverantörer.
Flytande kunskaper i svenska och engelska (i tal och skrift)

Om oss
JobBusters är ett auktoriserat personaluthyrnings- och rekryteringsföretag som är inriktade mot tjänstemän och har funnits sen 2011. Vi på JobBusters bryr oss om våra konsulter och vårt mål är alltid att bygga långsiktiga relationer med både konsult och kund. Vårt mål är alltid att matcha våra kunders drömkandidat med våra kandidaters drömjobb!
När du blir en av oss
Som konsult hos JobBusters kan du känna dig trygg med ett kollektivavtal i ryggen, tillgängliga konsultchefer och engagerade rekryterare. Du som konsult får även tillgång till vårt nätverk av spännande företag och uppdragsgivare! För oss är det viktigt att du som konsult trivs, känner en trygghet och gemenskap till oss som arbetsgivare. Vi erbjuder tjänstepension, löneväxling och möjlighet till flexpension. Du får även tillgång till vår förmånsportal, där du utöver friskvårdsbidrag har tillgång till mängder av rabatter och erbjudanden inom hälsa, hem och fritid, transport, sjukvård och mycket mer! Ditt välmående är av högsta prioritet för oss och vi erbjuder därför dig som anställd Företagshälsovård för att hantera vardagens alla utmaningar, både på jobbet och i privatlivet.
Lön
Enligt överenskommelse.
Tillträde och ansökan
Majoriteten av de uppdrag vi arbetar med är på heltid och under kontorstider (med flexibla arbetsformer). Med denna annons hoppas vi att du finner det intressant att bli en del av vårt nätverk och att vi får möjligheten att presentera dig för våra kunder under hösten.Vi kommer att gå igenom alla ansökningar efter att annonsen löpt ut och kontakta dig om vi har ett uppdrag som matchar din profil. Har du frågor eller funderingar är du varmt välkommen att kontakta oss.

Ansök nu

HR SPECIALIST

HR-specialist/HR-advisor
Läs mer Jul 9
ArbetsuppgifterGå med i vår kunds dynamiska HR Operations-team i Sverige som HR-specialist med expertis inom operativ HR! Du kommer att spela en avgörande roll i att driva viktiga HR-processer, underhålla HR-data och fungera som en kontaktpunkt för anställda och chefer. Du får även möjlighet att leda olika HR-utvecklingsprojekt och bidra till genomförandet av strategiska initiativ.
HR Operations är organisationens andra linje när det kommer till HR-relaterade frågor och förfrågningar och sköter den dagliga driften av Human Resource-funktionen. Deras uppdrag är att göra livet enklare för deras medarbetare och i det dagliga arbetet där fokus är på samarbete, processautomation och chefskunskap.I denna roll kommer biljettsystemet Zendesk samt personalsystemet Workday att vara dina primära verktyg. Jobbet handlar mycket om service och administration och för att trivas i denna roll behöver du gilla högt tempo och ständig förändring. Du kommer att börja med att hantera de mest grundläggande processerna och sedan få möjlighet att växa med uppdraget och få ökat ansvar. Du kommer att arbeta nära ett team på 6 kollegor inom HR Operations men även ha dagligt samarbete med andra HR-kollegor och andra stödfunktioner.
Kvalifikationer Du haren relevant akademisk examen inom HR.
Du har 2-3 års erfarenhet av en bred HR-roll.
Du har dokumenteraderfarenhet avIT-system.
Du är flytande i svenska och engelska.
Meriterande om du har arbetat i Workday.
Personliga egenskaper
För att lyckas i uppdraget som HR-specialist så ser vi gärna att duär strukturerad och har förmågan att prioritera effektivt. Du arbetar självständigt och hanterar stress på ett utmärkt sätt. Du lär dig snabbt och bidrar positivt till teamet med en stark laganda.
Företagspresentation Vår kund är ett finskt IT-serviceföretag som är ledande i Norden med digitala tjänster och programvaror. Deras nordiska värderingar och arv är vad som styr deras framgång.
Om ossJobBusters är ett auktoriserat personaluthyrnings- och rekryteringsföretag som är inriktade mot tjänstemän och har funnits sen 2011. Vi på JobBusters bryr oss om våra konsulter och vårt mål är alltid att bygga långsiktiga relationer med både konsult och kund. Vårt mål är alltid att matcha våra kunders drömkandidat med våra kandidaters drömjobb!
När du blir en av oss Som konsult hos JobBusters kan du känna dig trygg med ett kollektivavtal i ryggen, tillgängliga konsultchefer och engagerade rekryterare. Du som konsult får även tillgång till vårt nätverk av spännande företag och uppdragsgivare! För oss är det viktigt att du som konsult trivs, känner en trygghet och gemenskap till oss som arbetsgivare. Vi erbjuder tjänstepension, löneväxling och möjlighet till flexpension. Du får även tillgång till vår förmånsportal, där du utöver friskvårdsbidrag har tillgång till mängder av rabatter och erbjudanden inom hälsa, hem och fritid, transport, sjukvård och mycket mer! Ditt välmående är av högsta prioritet för oss och vi erbjuder därför dig som anställd Företagshälsovård för att hantera vardagens alla utmaningar, både på jobbet och i privatlivet.
Lön Enligt överenskommelse.
Tillträde och ansökan Heltid, kontorstider. Vår kund önskar start2024-08-13 och uppdraget förväntas löpa t.o.m.2024-12-31 med möjlighet till förlängning. Du kommer att vara anställd av JobBusters som konsult hos vår spännande kund. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan (gärna i Word-format).

Ansök nu

UX RESEARCHER

IT-strateg
Läs mer Jul 4
Arbetsuppgifter
Vår kund, en ledande bank, söker nu en driven och engagerad UX Researcher för att stärka sitt företagssegment. I denna roll kommer du att fokusera på att genomföra utforskande arbeten, ofta i form av intervjuer med olika målgrupper inom företagssegmentet. Dina insikter och analyser kommer att ligga till grund för rekommendationer till aktiviteter som tas vidare till utveckling.
Du kommer att arbeta tätt tillsammans med affärsutvecklare och andra nyckelroller inom företaget, samt ha stöd från övriga UX Researchers och designers som arbetar inom bankens utvecklingsstruktur.

Kvalifikationer Du har erfarenhet av att arbeta med UX Research.
Du har erfarenhet av att arbeta med målgruppen Företag är starkt önskvärd.
Du har god analytisk förmåga och vana vid att presentera insikter på ett tydligt och övertygande sätt.
Du har stark kommunikationsförmåga
Du har enförmåga att samarbeta effektivt med olika roller inom ett företag.
Personliga egenskaper

För att lyckas i uppdraget som UX Researcher ser vi gärna att du:
Är nyfiken och har en stark vilja att förstå användarnas behov och beteenden.
Har en god förmåga att arbeta självständigt samtidigt som du trivs med att samarbeta i team.
Är lösningsorienterad och har förmågan att omvandla insikter till konkreta åtgärder.
Har en positiv inställning och är bra på att skapa goda relationer med kollegor och intressenter.


Om ossJobBusters är ett auktoriserat personaluthyrnings- och rekryteringsföretag som är inriktade mot tjänstemän och har funnits sen 2011. Vi på JobBusters bryr oss om våra konsulter och vårt mål är alltid att bygga långsiktiga relationer med både konsult och kund. Vårt mål är alltid att matcha våra kunders drömkandidat med våra kandidaters drömjobb!
När du blir en av oss Som konsult hos JobBusters kan du känna dig trygg med ett kollektivavtal i ryggen, tillgängliga konsultchefer och engagerade rekryterare. Du som konsult får även tillgång till vårt nätverk av spännande företag och uppdragsgivare! För oss är det viktigt att du som konsult trivs, känner en trygghet och gemenskap till oss som arbetsgivare. Vi erbjuder tjänstepension, löneväxling och möjlighet till flexpension. Du får även tillgång till vår förmånsportal, där du utöver friskvårdsbidrag har tillgång till mängder av rabatter och erbjudanden inom hälsa, hem och fritid, transport, sjukvård och mycket mer! Ditt välmående är av högsta prioritet för oss och vi erbjuder därför dig som anställd Företagshälsovård för att hantera vardagens alla utmaningar, både på jobbet och i privatlivet.
Lön Enligt överenskommelse.
Tillträde och ansökan Heltid, kontorstider. Vår kund önskar start 2024-08-19 och uppdraget förväntas löpa t.o.m.2025-04-30med möjlighet till förlängning. Du kommer att vara anställd av JobBusters som konsult hos vår spännande kund. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan (gärna i Word-format). Sista ansökningsdag är 2024-07-09.

Ansök nu