Stockholm: REDOVISNINGSEKONOM

Hitta ansökningsinfo om jobbet REDOVISNINGSEKONOM i Stockholm. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Stockholm inom den kategorin.

Publicerad: 2024-07-10 // Varaktighet: Heltid

ArbetsuppgifterTill vår kund söker vi en kvalificerad Redovisningsekonom för löpande arbete i redovisningsfunktion inklusive stöd i förändrings- och förbättringsarbete inom funktionen. Arbetet omfattar alla moment på en ekonomifunktion så som att stötta kund- och leverantörsreskontra vid behov, kreditkontroll och kreditbevakning, betalningar, kontoavstämningar, skattedeklarationer och rapportering av ekonomisk statistik. Du kommer också få möjlighet att delta i testning, implementering av nya versioner samt utbildning inom den nya systemplattformen IFS som implementerades i januari 2023.
Kvalifikationer Du harflerårig erfarenhet från motsvarande befattning.
Du har en relevant utbildning inom ekonomi och redovisning.
Du är flytande i svenska, i såväl tal som skrift.
Meriterande om du har erfarenhet från förändringsarbete inom en redovisningsfunktion.
Meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i IFS.
Personliga egenskaper
För att lyckas i rollen som Redovisningsekonom ser vi att du har förmåga att snabbt sätta dig in i nya arbetsuppgifter och har god samarbetsförmåga. Du är serviceinriktad, självgående och strukturerad, vilket gör att du levererar hög kvalitet och bidrar till teamets framgång.
Företagspresentation Vår kund är ett energibolag som tryggar invånarna med tillgång till värme, el, kyla och avfallstjänster. Här strävar man alltid för att utveckla verksamheten i takt med kunders, medarbetare och samhällets förväntningar. Huvudkontoren finns utplacerade i Stockholmsområdet.
Om ossJobBusters är ett auktoriserat personaluthyrnings- och rekryteringsföretag som är inriktade mot tjänstemän och har funnits sen 2011. Vi på JobBusters bryr oss om våra konsulter och vårt mål är alltid att bygga långsiktiga relationer med både konsult och kund. Vårt mål är alltid att matcha våra kunders drömkandidat med våra kandidaters drömjobb!
När du blir en av oss Som konsult hos JobBusters kan du känna dig trygg med ett kollektivavtal i ryggen, tillgängliga konsultchefer och engagerade rekryterare. Du som konsult får även tillgång till vårt nätverk av spännande företag och uppdragsgivare! För oss är det viktigt att du som konsult trivs, känner en trygghet och gemenskap till oss som arbetsgivare. Vi erbjuder tjänstepension, löneväxling och möjlighet till flexpension. Du får även tillgång till vår förmånsportal, där du utöver friskvårdsbidrag har tillgång till mängder av rabatter och erbjudanden inom hälsa, hem och fritid, transport, sjukvård och mycket mer! Ditt välmående är av högsta prioritet för oss och vi erbjuder därför dig som anställd Företagshälsovård för att hantera vardagens alla utmaningar, både på jobbet och i privatlivet.
Lön Enligt överenskommelse.
Tillträde och ansökan Heltid, kontorstider. Vår kund önskar start 2024-08-12 och uppdraget förväntas löpa t.o.m. 2024-12-31. Du kommer att vara anställd av JobBusters som konsult hos vår spännande kund. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan (gärna i Word-format). Sista ansökningsdag är 2024-07-23.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Stockholm som Redovisningsekonom

Nedan visas andra jobb i Stockholm som Redovisningsekonom.

Redovisningsekonom/Controller till företag i finansbranschen!

Läs mer Feb 7
Är du en erfaren redovisningsekonom med intresse för controlling och finans? Vill du arbeta i en bred och dynamisk roll där du både ansvarar för redovisning och stöttar ledning med analys och intern kontroll? Då kan detta vara nästa steg i din karriär!
Var? Stockholm När? Start senast slutet av april Anställningsform? Hyrrekrytering via Delta Consulting
Om rollen

I den här kombinerade rollen som Redovisningsekonom/Controller blir du en nyckelperson i ekonomiavdelningen. Du ansvarar för redovisningen och arbetar nära ledning för att stötta med riskanalys, intern kontroll och ekonomisk rapportering. Rollen innebär även viss kontakt med portföljbolag samt potentiellt arbete inom hållbarhetsrapportering.
Rollen är bred och kräver att du både kan arbeta operativt med redovisning och mer analytiskt med controlling.

Arbetsuppgifter inkluderar exempelvis
Ansvar för redovisningen
Upprättande av årsbokslut och årsredovisning (K2 & K3)
Löpande redovisning och avstämningar
Moms- och skattedeklarationer
Intern kontroll, riskanalys och rapportering
Eventuellt hållbarhetsrapportering

Vi söker dig som har
Eftergymnasial utbildning inom ekonomi
Några års erfarenhet av redovisning och bokslutsarbete
Erfarenhet av K2 och K3-regelverken
Intresse för finansbranschen


Har vi ringat in din person? Kul! Din inställning och personlighet kommer vara avgörande för din framgång.
Välkommen in med din ansökan så pratar vi mer. Då urval och intervjuer sker löpande kan tjänsten tillsättas innan annonsen har löpt ut. Titta även på andra tjänster som vi har på vår karriärsida!
careers.deltaconsulting.se
Vid frågor, kontakta Klara Hägg på klara@deltaconsulting.se Välkommen med din ansökan!
Om Delta Consulting Vi på Delta Consulting hjälper våra kunder med rätt kompetens för långsiktig framgång och våra kandidater att ta nästa steg i karriären - oavsett om de är nyexaminerade, en specialist eller en erfaren ledare! Vi gör skräddarsydda konsult- & rekryteringslösningar för varje behov.
Delta Consulting har specialiserade team internt som arbetar proaktivt och jobbar inom följande områden: - Ekonomi & Lön - Bank, Finans & Försäkring - Administration & Kundsupport Vår vision är ’att skapa lyckligare arbetsplatser’ och vår Logga (Delta = ?) representerar positiv förändring. Genom våra värderingsgrunder vill vi skapa positiv förändring i medarbetares vardag, som ska mynna ut i förhöjt välmående, högre produktivitet, ökat värdeskapande och mer framgångsrika organisationer.

Ansök nu

Junior Redovisningsekonom - Sätt fart på din karriär!

Läs mer Feb 6
Om företagetVår kund är en snabbväxande koncern inom läkemedel, medicinteknik och medicinsk kosmetika, med stor satsning på expansion i Nord- och Centraleuropa. Sedan starten 2016 har de haft en imponerande tillväxt och siktar på att mångdubbla omsättningen de kommande åren.
Om företagetVår kund är en snabbt växande koncern inom läkemedel, medicinteknik och medicinsk kosmetika, med en stark satsning på expansion i Nord- och Centraleuropa. Sedan starten 2016 har de haft en imponerande tillväxt och siktar nu på att mångdubbla omsättningen under de kommande åren. Här får du vara med på en spännande resa!
Om rollenVi söker en junior redovisningsekonom till huvudkontoret i Stockholm. Här får du arbeta nära både CFO och en erfaren redovisningsekonom, och vara en del av ett företag som ständigt utvecklas. Du får möjlighet att växa i rollen och bidra till den expansiva resan i en dynamisk och framåtsträvande bransch.
Arbetsuppgifter
Ansvara för den löpande bokföringen och redovisningen för de svenska bolagen
Hantera fakturering, kund- och leverantörsreskontra
Arbeta med lagerredovisning och delta i månadsbokslut
Säkerställa moms- och skattedeklarationer
Samarbeta med andra avdelningar och bidra till förbättringsprojekt

Kvalifikationer
Kandidatinom ekonomi/redovisning
Erfarenhet av redovisningsarbete, gärna med Fortnox
Goda kunskaper i Excel och redovisningsregler

Vem är du?Vi söker dig som är strukturerad, initiativrik och brinner för att förbättra processer. Du trivs både med att arbeta självständigt och som en del av ett team. Du är kommunikativ och talar flytande svenska och engelska. Din positiva energi och lösningsorienterade inställning gör att du både utvecklar dig själv och bidrar till företagets framgång.
Varför denna roll?Här får du vara en del av ett spännande företag i en expansiv fas, där du får möjlighet att växa, ta ansvar och verkligen göra skillnad. Din utveckling står i fokus, och vi ser fram emot att du bidrar till vårt framgångsrika team!
Plats: Stockholm, ÖstermalmStart: ASAPOmfattning: 100%
Låter det som ditt nästa steg i karriären? Ansök nu!

Ansök nu

Interim Koncernredovisningsansvarig

Läs mer Feb 6
Vi söker en interim koncernredovisningsansvarig till ett fastighetsbolagför ett längre uppdrag med start relativt omgående (mars/april).Vi söker dig som har erfarenhet att ha det övergripande ansvaret för koncernredovisning, konsolidering, börsrapportering och årsredovisning, allt i enlighet med IFRS, inom fastighetsbranschen.
Kunden har kontor strax norr omStockholm.Kontakta Pontus Palmborg vid intresse,pontus.palmborg@newr.se

Ansök nu

Redovisningsspecialist

Läs mer Feb 3
Transdev söker en Redovisningsspecialist
Du har ett intresse för siffror och ekonomi. Du är noggrann, analytisk och självgående. Du trivs med att arbeta i team och dela din kunskap med andra. Du är inte rädd för utmaningar och förändringar. Du vill göra skillnad i världen genom att bidra till en hållbar utveckling.
Om du känner igen dig i den här beskrivningen, har vi jobbet för dig!
Om rollen
Som Redovisningsspecialist arbetar du i hela redovisningsprocessen nära redovisningschef och ekonomichef. I arbetsuppgifterna ingår det att sköta den legala rapporteringen, koncernrapporteringen för ett kontrakt samt utifrån ett redovisningsperspektiv vara delaktig i budget- och progonsprocesser. Rollen ansvarar för att planera arbetet kring årsredovisning och inkomstdeklarationer. Du ansvarar för korrekt rapportering av bolagets pensionsskuld enligt K3 och IAS 19.
Redovisningsspecialisten fungerar som en rådgivande och stöttande funktion internt i olika boksluts- och rapporteringsfrågor såväl som att driva projekt och utredningar inom redovisningsområdet.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Medverka i månads- och årsbokslut, legal rapportering samt koncernrapportering inklusive IFRS transaktioner
Leda och fördela arbetet kring årsredovisningar
Ansvar för skatteberäkningar och inkomstdeklarationer
Ansvar för pension beräkningar både enligt K3 och IAS19
Kvalificerade utredningar inom redovisnings-, pension- och skatteområdet
Processtyrd verksamhetsutveckling
Initiera och driva förbättringsprojekt inom redovisningsfunktionen
Övergripande ansvar för mer komplicerade redovisningsfrågor
Säkerställa att god redovisningssed, policys och principer följs
Löpande redovisning för några av koncernens kontrakt inkl. avstämningar av IC transaktioner

Vem är du?
Krav på kompetens
Civilekonom eller motsvarande med flerårig erfarenhet av kvalificerat redovisnings- och analysarbete från större företags ekonomifunktion
Är van att arbeta med snabba bokslut och snabb rapportering till utland
Är mycket kunnig inom svenska redovisningsregler och IFRS
Har erfarenhet att driva kvalificerade utredningar inom redovisnings- och skatteområdet
God kommunikationsförmåga, svenska och engelska i tal och skrift
Goda kunskaper i Office365, mycket goda kunskaper i Excel
Förmåga att hålla sig uppdaterad om senaste förändringarna inom redovisning, moms och skattelagstiftning.

Som person är du självgående, initiativrik och teamorienterad med förmåga att arbeta i dynamiska miljöer.
Vad vi erbjuderDu erbjuds en spännande roll hos ett värderingsstyrt bolag där våra medarbetare är vår viktigaste tillgång. Våra värderingar ”Handling, Ansvar, Nytänkande och Samspel”, styr vår vardag och du blir en viktig resurs i det arbetet. Du rapporterar till Transdevs Redovisningschef och har din placering på vårt huvudkontor i Bromma.
På Transdev har vi hybrid arbetsplats vilket innebär att du kan fördela din arbetstid mellan att arbeta på kontoret och arbeta på distans. Du erbjuds en marknadsmässig lön med ett förmånspaket som inkluderar pensionsplan enligt ITP. Du får även ett gruppförsäkringspaket, lunchförmån via Edenred, ett årligt friskvårdsbidrag, subventionerad massage samt flera andra trivselaktiviteter.
Mer om tjänsten och ansökan
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med provanställning på 6 mån.
Transdev vill tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten och ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter.
I vår rekryteringsprocess använder vi oss av arbetspsykologiska tester som en del i vårt urval.
Vi sköter processen löpande och kan komma att stänga annonsen innan sista ansökningsdag.
Har Du frågor om tjänsten eller processen är du välkommen att kontakta rekryteringsansvarig Cecilia Jegander, 073-973 83 01.
Är du redo för en ny utmaning? Ansök redan idag! Vi ser fram emot att höra din historia !Om ossTransdev ger människor frihet att resa när de vill och hur de vill. Vårt erbjudande spänner över flera transportslag, bland andra buss, tåg, spårvagn och båt. Vi ingår i den internationella koncernen Transdev, som med över 100 000 medarbetare möjliggör 10 miljoner dagliga resor världen över.
I Sverige är vi en av de största operatörerna inom persontrafik, med över åttio års erfarenhet. Vår verksamhet bygger dels på långsiktiga partnerskap med trafikmyndigheter och företag, dels på kommersiell trafik som vi driver under egna varumärken. Vi utvecklar framtidens persontrafik – för en hållbar utveckling och för att ge människor frihet att resa.

Ansök nu

Senior redovisningsekonom till långt konsultuppdrag i centrala Stockholm

Läs mer Feb 3
Vi söker på uppdrag från kund en senior redovisningsekonom för ett konsultuppdrag till ett välkänt bolag inom retail i centrala Stockholm. Uppdraget har start i början av mars och pågår under 1,5 år. Till detta uppdrag söker vi dig som är intresserad av en uppdragsanställning hos Newr.
I arbetsuppgifterna ingår:
Löpande redovisning
Månads- och årsbokslut
Momshantering
Årsredovisningsarbete

Vi söker dig som är självgåendeinom hela redovisningsflödet, inklusive årsbokslut och årsredovisning (K3 redovisning). Som person är du van att arbeta självständigt och att ta ansvar för hela bokslutsprocessen. Du har goda systemkunskaper och om du arbetat i Navision så är det meriterande.
Välkommen med ansökan!

Ansök nu

Andra jobb i Stockholm från Jobbusters AB

Nedan visas andra jobb i Stockholm från Jobbusters AB .

Systemadministratör inom HR & Lön

Löneadministratör/Lönekonsult
Läs mer Feb 10
Nytt
ArbetsbeskrivningHar du en passion för systemadministration och teknisk support inom HR och lön? Vill du vara en del av ett team där din expertis gör verklig skillnad? Vi söker nu en Systemadministratör inom HR som vill bidra till en smidig och effektiv lönehantering hos vår uppdragsgivare i Södertälje.
Som Systemadministratör inom HR kommer du att arbeta med SD Worx Lön på en systemförvaltningsnivå och fungera som systemadministratör och 3rd line support. Du kommer även att hantera andra system inom Compensation & Benefits, såsom reseräkningssystem och förmånsportaler. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar: Incidenthantering och felsökning samt identifiering av lösningar Konfigurationsförändringar i systemet via admingränssnitt Övervakning och hantering av felloggar Testning av ny funktionalitet och vidareutveckling av systemstöd Aktivt deltagande i förbättringsarbete inom operativ lönehantering
Kvalifikationer Högskoleutbildning eller relevant YH-utbildning Erfarenhet av systemadministration inom HR/lönesystem eller teknisk support Minst två års erfarenhet av SD Worx Goda kunskaper i MS Office, framförallt Excel Tidigare erfarenhet av att arbeta i större organisationer (3 000+ anställda) Erfarenhet av externa och interna granskningar samt processkontroller Erfarenhet av storskaliga processer såsom lönerevisioner och massändringar av data Flytande svenska och engelska, i tal och skrift
Personliga egenskaper
Vi söker dig som är analytisk och har en god problemlösningsförmåga, med ett strukturerat och noggrant arbetssätt. Du tar initiativ, arbetar självständigt och har en stark drivkraft att förbättra och utveckla system och processer. Din kommunikativa och pedagogiska förmåga gör att du kan förklara tekniska lösningar på ett tydligt sätt, samtidigt som du är serviceinriktad och trivs med att samarbeta med olika delar av organisationen. För att lyckas i rollen är du flexibel, lösningsorienterad och har en vilja att bidra till en effektiv och smidig systemhantering.
Företagspresentation Vår kund är ledande inom fordonsindustrin och finns i 100 länder. I Sverige är huvudkontoret strax utanför Stockholm och här arbetar man med omställningen för ett hållbart transportsystem och skapar en värld av mobilitet som är bättre för både företagen, samhället och miljön.
När du blir en av oss Som konsult hos JobBusters kan du känna dig trygg med ett kollektivavtal i ryggen, tillgängliga konsultchefer och engagerade rekryterare. Du som konsult får även tillgång till vårt nätverk av spännande företag och uppdragsgivare! För oss är det viktigt att du som konsult trivs, känner en trygghet och gemenskap till oss som arbetsgivare. Vi erbjuder tjänstepension, löneväxling och möjlighet till flexpension. Du får även tillgång till vår förmånsportal, där du utöver friskvårdsbidrag har tillgång till mängder av rabatter och erbjudanden inom hälsa, hem och fritid, transport, sjukvård och mycket mer! Ditt välmående är av högsta prioritet för oss och vi erbjuder därför dig som anställd Företagshälsovård för att hantera vardagens alla utmaningar, både på jobbet och i privatlivet.
Lön Enligt överenskommelse.
Tillträde och ansökan Heltid, kontorstider. Vår kund önskar start omgående och uppdraget förväntas löpa t.o.m. ÅÅÅÅ-MM-DD med möjlighet till förlängning. Du kommer att vara anställd av JobBusters och arbeta som konsult hos vår spännande kund i Södertälje. Du har möjlighet att arbeta på distans 3 dagar/vecka. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan (gärna i Word-format).

Ansök nu

Controller

Controller
Läs mer Feb 7
ArbetsuppgifterI denna roll kommer du att arbeta nära projektledaren och huvudprojektledaren, där du stöttar dem med analyser och utredningar av ekonomiska frågor inom projektet. Du ansvarar för att analysera och följa upp orsaker till avvikelser gentemot prognoser och årsplan, i samarbete med projektledningen. Vid behov kan du även vara föredragande i ekonomiska frågor inom olika mötesforum. En viktig del av arbetet innebär att skapa struktur för analys och uppföljning inom projektets ekonomiområde, vilket innefattar arbetssätt, hantering av ÄTA, schabloner, prognoser, riskbedömningar, osäkerheter, oförutsedda kostnader, index och volymer. Du säkerställer kvaliteten på underlagen för projektets ekonomiska rapporteringar och stödjer projektledaren i prognosarbetet genom att kvalitetssäkra prognoserna och ta fram relevanta prognosunderlag i dialog med projektledare och delprojektledare. Arbetsuppgifterna kan variera beroende på de enskilda projektens behov, vilket gör rollen både dynamisk och utvecklande.
Kvalifikationer Du har en högskole- eller universitetsexamen inom ekonomi.
Du har minst 5 års erfarenhet av ekonomiska analyser i stora infrastrukturprojekt.
Du har erfarenhet av att arbeta i ekonomisystemet Unit4 Business World (UBW)/Agresso.
Du har tidigare arbetat inom statlig verksamhet.
Du är flytande i svenska och engelska, i tal och skrift.
Personliga egenskaper
Vi söker en person med god samarbetsförmåga och ett starkt initiativtagande, som trivs i en roll där både självständighet och lagarbete är viktiga. Du är flexibel och anpassningsbar utifrån arbetsbelastning, samtidigt som du arbetar strukturerat och målinriktat. Med en utåtriktad och tydlig kommunikationsstil har du lätt för att skapa förtroende och bygger relationer med ödmjukhet. Din analytiska förmåga gör att du snabbt kan identifiera mönster och dra välgrundade slutsatser, vilket bidrar till en effektiv och kvalitativ arbetsprocess.
Företagspresentation Vår kund är ett statligt affärsverk som förvaltar stamnätet för elkraften i Sverige. De bedriver även forskning- och utvecklingsprojekt på många områden för att främja ny teknik. Huvudkontoret finns i Stockholm och här behöver man som konsult säkerhetsprövas för de flesta uppdrag.
När du blir en av oss Som konsult hos JobBusters kan du känna dig trygg med ett kollektivavtal i ryggen, tillgängliga konsultchefer och engagerade rekryterare. Du som konsult får även tillgång till vårt nätverk av spännande företag och uppdragsgivare! För oss är det viktigt att du som konsult trivs, känner en trygghet och gemenskap till oss som arbetsgivare. Vi erbjuder tjänstepension, löneväxling och möjlighet till flexpension. Du får även tillgång till vår förmånsportal, där du utöver friskvårdsbidrag har tillgång till mängder av rabatter och erbjudanden inom hälsa, hem och fritid, transport, sjukvård och mycket mer! Ditt välmående är av högsta prioritet för oss och vi erbjuder därför dig som anställd Företagshälsovård för att hantera vardagens alla utmaningar, både på jobbet och i privatlivet.
Lön Enligt överenskommelse.
Tillträde och ansökan Heltid, kontorstider. Vår kund önskar start 1-apr-2025 och uppdraget förväntas löpa t.o.m. 31-mar-2026 med god möjlighet till förlängning. Du kommer att vara anställd av JobBusters och arbeta som konsult hos vår spännande kund. Distansarbete kan maximalt uppgå till 50% av arbetstiden, vilket innebär att du behöver vara på plats i Sundbyberg minst 2-3 dagar/vecka. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan (gärna i Word-format).

Ansök nu

Marketing Coordinator - Student

Marknadskoordinator
Läs mer Feb 6
ArbetsuppgifterTill vår kund söker vi nu en Marketing Coordinator - Student!
I rollen kommer du attstödja utvecklingen och genomförandet av marknadsföringsinitiativ för att främja läkemedelsprodukter och tjänster. Rollen innebär att koordinera marknadsföringskampanjer, hantera marknadsföringsmaterial och säkerställa efterlevnad av branschens regelverk.
I rollen kommer du ha följande arbetsuppgifter:
Assistera i planering och genomförande av marknadsföringskampanjer för läkemedelsprodukter.
Koordinera utvecklingen av marknadsföringsmaterial, broschyrer, digitalt innehåll och försäljningsstöd.
Samarbeta med interna team (försäljning, regulatoriska avdelningar, medicinska enheter) samt externa leverantörer för att säkerställa att marknadsföringsprojekt levereras i tid.
Säkerställa att allt marknadsföringsmaterial följer branschens regelverk (LIF & LER).
Hantera planering och logistik för konferenser, mässor och webbinarier.
Stödja digitala marknadsföringsinsatser, inklusive innehållsskapande och kampanjuppföljning.
Underhålla marknadsföringsdatabaser, följa upp kampanjresultat och generera rapporter.
Assistera i budgethantering och fakturahantering för marknadsföringsaktiviteter.
Kvalifikationer Du är just nu studerande inom relevant område.
Du har kunskap om läkemedelsbranchens regler och efterlevandsstandarder.
Du har goda kunskaper i Microsoft Office.
Du är flytande i svenska och engelska i tal och skrift.


Personliga egenskaper För att lyckas i rollen som Marketing Coordinator - Student har du mycket goda kommunikationsfärdigheter och har förmågan att arbeta självständigt och tillsammans med andra i en snabbrörlig miljö. Du är också noggrann och strukturerad.

Företagspresentation Vår kund är ett multinationelt bolag från USA som är verksam inom läkemedel, hälsovård och medicinsk utrustning. I Sverige finns kontoren i Uppsala, Stockholm och Helsingborg.
När du blir en av oss Som konsult hos JobBusters kan du känna dig trygg med ett kollektivavtal i ryggen, tillgängliga konsultchefer och engagerade rekryterare. Du som konsult får även tillgång till vårt nätverk av spännande företag och uppdragsgivare! För oss är det viktigt att du som konsult trivs, känner en trygghet och gemenskap till oss som arbetsgivare. Vi erbjuder tjänstepension, löneväxling och möjlighet till flexpension. Du får även tillgång till vår förmånsportal, där du utöver friskvårdsbidrag har tillgång till mängder av rabatter och erbjudanden inom hälsa, hem och fritid, transport, sjukvård och mycket mer! Ditt välmående är av högsta prioritet för oss och vi erbjuder därför dig som anställd Företagshälsovård för att hantera vardagens alla utmaningar, både på jobbet och i privatlivet.
Lön Enligt överenskommelse.
Tillträde och ansökan Deltid, 40%. Vår kund önskar start omkring 2025-04-01 och uppdraget förväntas löpa i 9 månader med chans till förlängning. Du kommer att vara anställd av JobBusters som konsult hos vår spännande kund. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan (gärna i Word-format).

Ansök nu

Marknadsförings- och kommunikationsspecialist – Deltid (50%)

Marknadsförare
Läs mer Feb 5
Arbetsuppgifter
För ett deltidsuppdrag hos vår kund i Stockholm söker vi nu en Marknadsförings- och Kommunikationsspecialist.
Här kommer du att producera, genomföra och koordinera webb- och sociala medieinnehåll för Sverige. Du kommer att samarbeta nära med Marketing & Communications Lead Sweden samt det nordiska marknadsföringsteamet för att implementera planer och strategier.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Digital marknadsföring: Genomföra och övervaka betalda kampanjer (SoMe, ABM, Adwords, SEO/SEM) samt hantera den svenska innehållskalendern (organiska inlägg och kampanjer via Social Media Studio).
Webbinnehållshantering: Publicera och hantera landningssidor, blogginlägg, kundcase och nyheter (Episerver) samt producera nyhetsbrev (HTML, EDGE CRM).
Analys & rapportering: Analysera kampanj-, event- och webbplatsdata (Power BI, externa rapporter) och ta fram relevanta rapporter i samarbete med teamet.

Andra vanligt förekommande arbetsuppgifter:
Skapa innehåll för kampanjer och evenemang på flera kanaler.
Bidra till marknadsförings- och kommunikationsplaner samt material.
Stötta olika marknadsföringsaktiviteter för Sverige.
Kvalifikationer Du har relevant utbildning inom marknadsföring, kommunikation eller liknande område.
Du behärskar svenska och engelska flytande i tal och skrift.
Du har utmärkta färdigheter inom innehållsproduktion och kommunikation.
Du har goda kunskaper i digitala verktyg (EDGE CRM, Social Media Studio, Episerver, Power BI).
Personliga egenskaper

För att lyckas i rollen som marknads- och kommunikationsspecialist krävs starka analytiska, organisatoriska och projektledningsförmågor. Vidare är du samarbetsinriktad, självgående och kapabel att hantera uppgifter från start till mål.

Företagspresentation Vår kund är ett finskt IT-serviceföretag som är ledande i Norden med digitala tjänster och programvaror. Deras nordiska värderingar och arv är vad som styr deras framgång.
När du blir en av oss Som konsult hos JobBusters kan du känna dig trygg med ett kollektivavtal i ryggen, tillgängliga konsultchefer och engagerade rekryterare. Du som konsult får även tillgång till vårt nätverk av spännande företag och uppdragsgivare! För oss är det viktigt att du som konsult trivs, känner en trygghet och gemenskap till oss som arbetsgivare. Vi erbjuder tjänstepension, löneväxling och möjlighet till flexpension.
Du får även tillgång till vår förmånsportal, där du utöver friskvårdsbidrag har tillgång till mängder av rabatter och erbjudanden inom hälsa, hem och fritid, transport, sjukvård och mycket mer! Ditt välmående är av högsta prioritet för oss och vi erbjuder därför dig som anställd Företagshälsovård för att hantera vardagens alla utmaningar, både på jobbet och i privatlivet.
Tillträde och ansökan
Deltid, ca 2–3 dagar i veckan. Vår kund önskar start omgående och uppdraget förväntas löpa i till och med 2025-06-30 med chans till förlängning. Du kommer att vara anställd av JobBusters som konsult hos vår spännande kund i Stockholm.
Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan.

Ansök nu

Projektadministratör

Administratör
Läs mer Feb 4
ArbetsuppgifterSom Projektadministratörär du spindeln i nätet med många kontaktytor, både internt och externt. Projektadministratören ska vara beställaren behjälplig och bidra till att effektivisera arbetet genom att stödja medarbetarna i projektet och följa befintlig struktur. Projektadministratören behöver ha en god prioriteringsförmåga och vana att arbeta med många uppgifter samtidigt.
Arbetsuppgifterna kommer bland annat inkludera:
Ansvara för vissa administrativa uppgifter/processer såsom dokumenthantering
Varaett stöd till projektledare/samordnare samt projektmedlemmar med administrativa uppgifter och processer
Ansvara för diarieföring samt arbete med dokumenthantering i bland annat dokumenthanteringssystemet Avima
Delta på vissa möten och föraminnesanteckningar och annan mötesdokumentation
Ta emot och kontera faktura (första granskning så de är korrekt ställda)
Kvalifikationer Du har som minst engymnasial examen.
Du har4-6 års arbetslivserfarenhet av arbete som program- eller projektadministratör.
Du har minst fem års erfarenhet av Microsoft Office paketet.
Du harminst fyra års erfarenhet av fakturahantering i ekonomisystemet Agresso.
Du harminst fyra års erfarenhet av Agresso, Antura, Avima eller liknande ekonomisystem, dokumenthanteringssystem, system för diarieföring.
Du harminst fyra års erfarenhet av arbete i EDIT (Platina).
Du är flytande i svenska, i såväl tal som skrift.
Personliga egenskaper
För att lyckas i uppdraget som Projektadministratör så ser vi att duhar en god kommunikativ förmåga och kan anpassa din kommunikation utifrån mottagarens behov. Du trivs med att samarbeta, bygga team och skapa långsiktiga relationer. Som person är du ansvarstagande och självgående, samtidigt som du håller vad du lovar och säkerställer att leveranser sker enligt överenskommelse. Du har förmågan att hantera flera arbetsuppgifter parallellt och kan prioritera på ett effektivt sätt. Vidare är du systematisk och strukturerad, med en förmåga att skapa effektiva arbetssätt. Du är lösningsinriktad och tar dig an utmaningar med en öppen och positiv inställning, där du gärna bjuder in till dialog och samverkan.
Företagspresentation Vår kund är en myndighet i Stockholm som arbetar för att underlätta vardagen för invånarna som reser och pendlar. Det som kännetecknar deras verksamhet är det stora engagemanget bland deras medarbetare samt stoltheten över deras samhällsuppdrag.
När du blir en av oss Som konsult hos JobBusters kan du känna dig trygg med ett kollektivavtal i ryggen, tillgängliga konsultchefer och engagerade rekryterare. Du som konsult får även tillgång till vårt nätverk av spännande företag och uppdragsgivare! För oss är det viktigt att du som konsult trivs, känner en trygghet och gemenskap till oss som arbetsgivare. Vi erbjuder tjänstepension, löneväxling och möjlighet till flexpension. Du får även tillgång till vår förmånsportal, där du utöver friskvårdsbidrag har tillgång till mängder av rabatter och erbjudanden inom hälsa, hem och fritid, transport, sjukvård och mycket mer! Ditt välmående är av högsta prioritet för oss och vi erbjuder därför dig som anställd Företagshälsovård för att hantera vardagens alla utmaningar, både på jobbet och i privatlivet.
Lön Enligt överenskommelse.
Tillträde och ansökan Heltid, kontorstider. Vår kund önskar start 2025-03-03 och uppdraget förväntas löpa t.o.m. 2027-12-31 med option påförlängning om 1+1+1+1 år. Du kommer att vara anställd av JobBusters som konsult hos vår spännande kund i Stockholm. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan (gärna i Word-format). Sista ansökningsdag är 2025-02-17.

Ansök nu

Digital Kommunikatör - Sociala Medier

Informatör/Kommunikatör
Läs mer Jan 31
ArbetsuppgifterVi söker nu en Digital Kommunikatör med ansvar för sociala medier till vår kund!
I rollen kommer du att arbeta både taktiskt och operativt med ett särskilt ansvar för sociala medier.Arbetet innebär deltagande i den dagliga förvaltningen, löpande planering och publicering och att bidra till att kunden håller deras sociala medier-kanaler uppdaterade. En viktig del i arbetet är att följa utvecklingen inom pensionsområdet och skriva redaktionellt innehåll. Innehållet är samordnat med kommunikationen i myndighetens övriga kanaler så att slutkunden möts av samma budskap och information oavsett kanal.
Du kommer att ha ett samordnande ansvar för arbetet med sociala medier, vilket ställer höga krav på kunskaper om gällande lagstiftning och myndighetens riktlinjer samt en kontinuerlig omvärldsbevakning.
Vi söker en konsult som:
· Är en doer som brinner för innehållsproduktion till sociala medier.· Kan vara en viktig lagspelare i det redaktionella arbetet både inom avdelningen och tillsammans med andra kollegor på myndigheten.· Har kunskap om hur man skapar ett samspel mellan text och bild som lyfter den digitala kommunikationen och innehållet i sociala medier. Med infografik, illustrationer, symboler, film eller foton göra det krångliga mer begripligt och förstärka våra budskap.· Planerar och genomför kompetensutvecklingsinsatser samt följer utvecklingen inom området gällande såväl lagstiftning som användarbeteenden och teknikutveckling.
Kvalifikationer Du harrelevant högskoleutbildning eller eftergymnasial utbildning inom kommunikation och media.
Du harminst tre årserfarenhet från en liknande roll, med erfarenhet av innehållsproduktion i digitala kanaler.
Duhar erfarenhet av att samordna eller projektleda kommunikationsaktiviteter.
Du harkunskaper i att använda och sätta upp kampanjer och betalt innehåll i Metas plattformar och LinkedIn.
Du hargod erfarenhet och kunskap att ta fram och producera eget innehåll, så väl text som grafiska element.
Du hargoda kunskaper i DOS-lagen.
Du harmycket god förmåga att kommunicera på svenska i tal och skrift.
Det är meriterande om du hararbetat som kommunikatör i offentlig förvaltning.
Personliga egenskaper
För att lyckas i uppdraget som Digital Kommunikatör så har du självklart ett genuint intresse för sociala medier. Du ärstrukturerad och självgående, med god förmåga att planera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Då arbetat innefattar många kontaktytor så vill vi att du harförmågan att inge förtroende i mötet med andra människor. Vidare så är du lättlärd och tar enkelt till dig av ny information.
Företagspresentation
Vår kund är en statlig myndighet med ansvar för att administrera och informera om viktiga trygghetssystem arbetar för att ge människor ekonomisk stabilitet både idag och i framtiden. Med fokus på digitalisering, kundservice och rättssäkerhet strävar de efter att förenkla komplexa processer och säkerställa att rätt beslut fattas i varje enskilt ärende.
När du blir en av oss Som konsult hos JobBusters kan du känna dig trygg med ett kollektivavtal i ryggen, tillgängliga konsultchefer och engagerade rekryterare. Du som konsult får även tillgång till vårt nätverk av spännande företag och uppdragsgivare! För oss är det viktigt att du som konsult trivs, känner en trygghet och gemenskap till oss som arbetsgivare. Vi erbjuder tjänstepension, löneväxling och möjlighet till flexpension. Du får även tillgång till vår förmånsportal, där du utöver friskvårdsbidrag har tillgång till mängder av rabatter och erbjudanden inom hälsa, hem och fritid, transport, sjukvård och mycket mer! Ditt välmående är av högsta prioritet för oss och vi erbjuder därför dig som anställd Företagshälsovård för att hantera vardagens alla utmaningar, både på jobbet och i privatlivet.
Lön Enligt överenskommelse.
Tillträde och ansökan Heltid, kontorstider. Vår kund önskar start 2025-02-24och uppdraget förväntas löpa t.o.m.2025-08-31 med möjlighet till förlängning t.o.m. 2027-12-31. Du kommer att vara anställd av JobBusters som konsult hos vår spännande kund. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan (gärna i Word-format).

Ansök nu