Stockholm: Produktionsplanerare till Förbifart Stockholm

Hitta ansökningsinfo om jobbet Produktionsplanerare till Förbifart Stockholm i Stockholm. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Stockholm inom den kategorin.

Publicerad: 2024-07-10 // Varaktighet: Heltid

Arbetsbeskrivning
Gillar du att planera och jobba processtyrt? I denna roll kommer du jobba inom projektet Förbifart Stockholm som rör en av de längsta tunnlarna för biltrafik i världen! 
Vidare är Eltel en samarbetspartner till Yunex Traffic och vi har tillsammans fått i uppdrag av Trafikverket att installera tele-, styr- och övervakningssystem för ny sträckning av E4, Förbifart Stockholm. Tidplan och resursplan kommer att vara bland dina viktigaste arbetsuppgifter, men även övrig projektdokumentation såsom KMA och ÄTA-hantering är en stor del av arbetet. Tillsammans kommer ni vara ett team bland annat bestående av montörer, tekniker samt flera installationsarbetsledare, produktionsplanerare och platschefer. Vi erbjuder dig möjligheten att etablera ett stort nätverk på kort tid. Vi på Förbifart Stockholm är ett glatt och trevligt gäng som beskrivs som engagerade, kompetenta och roliga. Vi har ett trevligt och lättsamt klimat. Din roll kommer vara varierande, målinriktad, kontaktskapande och spännande, men det bästa av allt är att du får möjligheten att vara med och driva detta spännande projekt framåt tillsammans med kompetenta kollegor! Vi tror på utvecklingsmöjligheter för våra medarbetare så det finns stora möjligheter för dig att växa i din roll och inom Eltel Välkommen till oss!
I denna rekrytering samarbetar vi med Randstad där rekryteringskonsult Linda Cooper svarar på frågor kring tjänsten, linda.cooper@randstad.se. Urval för denna roll påbörjas under v 32.

Ansvarsområden
Dokumentation av löpande förändringar i produktion
Tidplan, resursplan och materialleveransplan med tillägg för projekteringstidsplan och testningstidsplan
Dokumentation av ÄTA arbete
Samarbete med både interna och externa aktörer


Kvalifikationer
För att lyckas med denna roll behöver du ha ett produktionsfokus och kunna hantera och administrera frågor som rör projektet. Personliga egenskaper som du behöver för att lyckas i rollen är att du behöver vara aktiv, proaktiv, kommunikativ och en lagspelare. Du kommer etablera relationer med många olika personer både internt och externt, därför är det viktigt att du är relationsskapande samtidigt som du arbetar resultatinriktat.


Vidare behöver du:
Relevant akademisk utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet
Några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom större installationsprojekt, anläggning och/ eller telekom
Administrativ vana samt god kunskap i Officepaketet
Ha en teknisk fallenhet
Ett stort och genuint intresse för frågor som rör projektstyrning
Ha förmåga att prioritera kvalité samtidigt som du kan bidra till att hålla budget och tidplan
B körkort
Goda kunskaper i svenska samt engelska
Observera att grund för anställning är en godkänd bakgrundskontroll

Om du har erfarenhet av planeringssystemet Asta Power Project eller liknande så är det meriterande, men inte ett krav.

Om företaget

Eltel Networks Infranet AB
Eltel är den ledande leverantören av tjänster för kritisk infrastruktur. Vi designar, planerar, bygger och säkrar driften av el- och kommunikationsnätverk i hela Sverige på uppdrag av våra kunder som i huvudsak är operatörer, nätägare och myndigheter. Vi är stolta över att skapa värde för våra kunder och för samhället i stort – vi på Eltel kombinerar kunskap och kompetens med en praktisk inställning till arbete. Vi har ambitionen att vara den bästa arbetsplatsen för dig som gillar utmaningar och som vill ta ett samhällsansvar. Vi söker nu fler engagerade människor som vill bli en del av vårt företag.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Stockholm som Produktionsplanerare, tillverkningsindustri

Nedan visas andra jobb i Stockholm som Produktionsplanerare, tillverkningsindustri.

Produktionsplanerare till Teledyne FLIR!

Läs mer Jul 5
Har du nyligen tagit examen och är redo för rollen som planerare? Vill du bli en del av en häftig miljö i produktionen av högteknologiska värmekameror? Sök rollen som produktionsplanerare redan idag - vi applicerar löpande urval.

OM TJÄNSTEN

I rollen kommer du att vara spindeln i nätet där du innehar stora kontaktytor på hela Teledyne FLIR. Du kommer ha ett nära samarbete med produktionen och får en unik inblick i produktionsprocesserna. I rollen kommer du bland annat att vara med och bestämma strategier för planering av Teledyne FLIRs produkter. Du kommer att sätta en produktionsplan samt följa upp att planen efterföljs. Du kommer att vara inblandad i projekt där nya produkter introduceras.

Hos Teledyne FLIR välkomnas du in i ett härligt gäng som jobbar med planering för produktionen av högteknologiska värmekameror. Här får du med rätt inställning chansen att ta initiativ, visa framfötterna och utvecklas i en spännande roll som produktionsplanerare. Teledyne FLIR är världsledande inom sitt område och de växer som bolag. De arbetar med den senaste tekniken i de högteknologiska värmekamerorna som både utvecklas och produceras på bolaget.

Vill du veta mer om Teledyne FLIRS kameror? Läs mer här!

Du erbjuds
- Meriterande erfarenhet där du får en bra förståelse för hur produktion fungerar.
- Möjligheten att utvecklas och växa på ett yrkesmässigt plan inom företaget.
- Trevlig arbetsmiljö i moderna lokaler och härlig stämning bland kollegorna.
- Gå bredvid en senior kollega för att lära sig allt inom området.

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Sätta produktionsplan för ditt ansvarsområde.
* Förutse problem och planera runt dessa.
* Hålla koll på lagernivåer för våra producerade enheter och orderingång.
* Kontrollera och följa upp materialtillgänglighet.
* Sätta ledtider mot kund.
* Delta i arbetet med löpande förbättringar av avdelningens verksamhet och arbetsprocesser.
* Ha ett nära samarbete med inköpsavdelningen.
* Administrera i SAP, där ibland ansvara för masterdatan för tillverkade enheter.


VI SÖKER DIG SOM
- Innehar en eftergymnasial utbildning inom relevenat inriktning, såsom logistik, ekonomi eller liknande.
- Har goda kunskaper i officepaketet, framförallt i Excel.
- Är flytande i det svenska som engelska språket, såväl i tal som i skrift.

Det är meriterande om du har
- Erfarenhet inom produktionsplanering.
- Erfarenhet inom SAP, gärna med MM/PP modulen.

Som person är du analytisk, kommunikativ, iniativtagande samt orädd. Som person tycker du om samt motiveras av möjligheten att påverka genom att jobba med förbättringar i processer och tar därför gärna initiativ till att framhäva alternativa sätt att utföra arbetet på. Du kommer även att få driva egna projekt inom gruppen. Vi ser dessutom att du är en lagspelare och arbetar bra i grupp då arbetet till viss del utförs i team där ni stöttar varandra.

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om FLIR här

Ansök nu

Demand Planner till Teledyne FLIR!

Läs mer Jul 5
Har du nyligen tagit examen och är redo för rollen som planerare alternativt erfarenhet inom produktionsplanering och vill ta ditt nästa steg? Vill du bli en del av en häftig miljö i produktionen av högteknologiska värmekameror? Sök rollen som Demand Planner redan idag - vi applicerar löpande urval.

OM TJÄNSTEN
I rollen kommer du att vara spindeln i nätet där du innehar stora kontaktytor på hela Teledyne FLIR. Du kommer ha ett nära samarbete med produktionen och får en unik inblick i produktionsprocesserna samt ha nära samarbeten med PM såväl som säljare på en global nivå. I rollen kommer du bland annat att vara med och bestämma strategier för planering av Teledyne FLIRs produkter. Du kommer att vara ansvarig för behovsplaneringen i Sverige samt kontoret i Tallinn. I rollen kommer du att arbeta mycket med historiska data, analysera trender, säsongen för att sedan sätta en 12 månaders rullande prognos. I rollen kommer du att arbeta i en varierad vardag där du förväntas kunna vara flexibel i ditt arbetssätt.

Hos Teledyne FLIR välkomnas du in i ett härligt gäng som jobbar med planering för produktionen av högteknologiska värmekameror. Här får du med rätt inställning chansen att ta initiativ, visa framfötterna och utvecklas i en spännande roll som demand planner. Teledyne FLIR är världsledande inom sitt område och de växer som bolag. De arbetar med den senaste tekniken i de högteknologiska värmekamerorna som både utvecklas och produceras på bolaget.
Vill du veta mer om Teledyne FLIRS kameror? Läs mer här!

Du erbjuds
- Möjligheten att utvecklas och växa på ett yrkesmässigt plan inom företaget
- Trevlig arbetsmiljö i moderna lokaler och härlig stämning bland kollegorna
- Gå bredvid en senior kollega för att lära sig allt inom området

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Sätta en 12 månades rullande behovs plan.
* Hålla koll på lagernivåer för våra producerade enheter och orderingång.
* Delta i arbetet med löpande förbättringar av avdelningens verksamhet och arbetsprocesser där du har möjlighet att driva egna projekt.
* Uppföljning av omsättning: faktisk omsättning samt prognostiserad omsättning gentemot hur Teledyne FLIR driver material för att täcka det tänka målet.
* Delaktig i EOL processer samt NPI output.
* Se till att behovet är korrekt och realistiskt i systemet i förhållande till strategi och kapacitet.
* Strategi kring behov, se över säkerhetslagar och optimala lagernivåer.


VI SÖKER DIG SOM
- Innehar en eftergymnasial utbildning inom relevenat inriktning, såsom logistik, ekonomi eller liknande.
- Har goda kunskaper i officepaketet, framförallt i Excel
- Är flytande i det svenska som engelska språket, såväl i tal som i skrift

Det är meriterande om du har:
- Erfarenhet inom produktionsplanering
- Erfarenhet inom SAP, gärna med MM/PP modulen
- Tidigare arbetat i Power BI.

Som person är du analytisk, kommunikativ, iniativtagande samt orädd. Som person tycker du om samt motiveras av möjligheten att påverka genom att jobba med förbättringar i processer och tar därför gärna initiativ till att framhäva alternativa sätt att utföra arbetet på. Du kommer även att få driva egna projekt inom gruppen. Vi ser dessutom att du är en lagspelare och arbetar bra i grupp då arbetet till viss del utförs i team där ni stöttar varandra.

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om FLIR här

Ansök nu

Produktionsplanerare till Life Science företag i Uppsala

Läs mer Jul 1
Academic Resource söker en Produktionsplanerare till ett Life Science-företag i Uppsala.
Nu har du chansen att arbeta som Produktionsplanerare tillsammans med ett välkomnande och kompetent team som verkligen trivs i sina roller inom planering och logistik.
Arbetslivserfarenheten i gruppen sträcker sig från 2 år till över 30 år.


Tjänsten är ett konsultuppdrag på minst 1 år med goda möjligheter till rekrytering.
Start i augusti eller enligt överenskommelse.


Om rollen:
Som produktionsplanerare får du en klar överblick över många aspekter av tillverkningsanläggningen och de olika stödfunktionerna.
Du har möjligheten att arbeta tvärfunktionellt och samverka med många olika funktioner inom företaget och i och med det skapa många nya spännande kontakter.
Ert gemensamma tema i gruppen är att ni tillsammans tar de strategiska besluten när ni skapar produktionsplanen tillsammans med berörda parter men även genomför det praktiska arbete som krävs för att skapa batcher och säkerställa att produktionen startar i tid.


Arbetsuppgifter:
• Skapa produktionsplaner för ett produktsortiment
• Leda planeringsmöten
• Arbeta med lageroptimering
• Ansvarig för bokning av material
• Följa upp leveranser mot produktionsplan




Kvalifikationer:
• Utbildning inom relevant område gärna med inriktning logistik och distribution eller likvärdig arbetserfarenhet som produktionsplanerare/logistiker.
• Van att arbeta med dator som verktyg.
• Goda kunskaper i Excel
• Goda språkkunskaper i Svenska såväl som i Engelska.


Det anses meriterande:
• Expertkunskaper i Excel-makro eller .
• Tidigare erfarenhet av ett affärssystem som Oracle, SAP etc.


Som konsult hos Academic Resource:
Som anställd på Academic Resource erbjuds du förmåner som t.ex. tjänstepension, friskvårdsbidrag och försäkringar, semester och föräldralön. Du får en engagerad konsultchef som finns tillgänglig och håller löpande kontakt med dig och kundföretagen under hela din anställning som ser till att du trivs och utvecklas på din arbetsplats. Hos oss får du möjlighet att utvecklas genom lärande på arbete såväl som i varierade roller på intressanta kundföretag.
Är du den vi söker?


Ansökan:
Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så ansök så snart som möjligt. Klicka nedan på sök tjänsten och fyll i dina kontaktuppgifter, ange referensnamn: CPP0624
we take you further

Ansök nu

Produktionsplanerare till Life Science företag i Uppsala

Läs mer Maj 30
Academic Resource söker en Produktionsplanerare till ett Life Science-företag i Uppsala.
Nu har du chansen att arbeta som Produktionsplanerare tillsammans med ett välkomnande och kompetent team som verkligen trivs i sina roller inom planering och logistik.
Arbetslivserfarenheten i gruppen sträcker sig från 2 år till över 30 år.


Tjänsten är ett konsultuppdrag på minst 1 år med goda möjligheter till rekrytering.
Start i augusti eller enligt överenskommelse.


Om rollen:
Som produktionsplanerare får du en klar överblick över många aspekter av tillverkningsanläggningen och de olika stödfunktionerna.
Du har möjligheten att arbeta tvärfunktionellt och samverka med många olika funktioner inom företaget och i och med det skapa många nya spännande kontakter.
Ert gemensamma tema i gruppen är att ni tillsammans tar de strategiska besluten när ni skapar produktionsplanen tillsammans med berörda parter men även genomför det praktiska arbete som krävs för att skapa batcher och säkerställa att produktionen startar i tid.


Arbetsuppgifter:
• Skapa produktionsplaner för ett produktsortiment
• Leda planeringsmöten
• Arbeta med lageroptimering
• Ansvarig för bokning av material
• Följa upp leveranser mot produktionsplan




Kvalifikationer:
• Utbildning inom relevant område gärna med inriktning logistik och distribution eller likvärdig arbetserfarenhet som produktionsplanerare/logistiker.
• Van att arbeta med dator som verktyg.
• Goda kunskaper i Excel
• Goda språkkunskaper i Svenska såväl som i Engelska.


Det anses meriterande:
• Expertkunskaper i Excel-makro eller .
• Tidigare erfarenhet av ett affärssystem som Oracle, SAP etc.


Som konsult hos Academic Resource:
Som anställd på Academic Resource erbjuds du förmåner som t.ex. tjänstepension, friskvårdsbidrag och försäkringar, semester och föräldralön. Du får en engagerad konsultchef som finns tillgänglig och håller löpande kontakt med dig och kundföretagen under hela din anställning som ser till att du trivs och utvecklas på din arbetsplats. Hos oss får du möjlighet att utvecklas genom lärande på arbete såväl som i varierade roller på intressanta kundföretag.
Är du den vi söker?


Ansökan:
Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så ansök så snart som möjligt. Klicka nedan på sök tjänsten och fyll i dina kontaktuppgifter, ange referensnamn: CPP0624
we take you further

Ansök nu

Andra jobb i Stockholm från Randstad AB

Nedan visas andra jobb i Stockholm från Randstad AB .

Administratör 50%

Administratör/Administrativ assistent
Läs mer Jun 19
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu efter en administratör till vår kund i Solna som kan arbeta 50% på ett uppdrag i ett år. Vi söker dig som har erfarenhet inom administrativt arbete och önskar att du även har erfarenhet från läkemedelsbranschen. Du som söker tjänsten behöver se detta som ett långsiktigt arbete på minst 1 år.


Arbetsgivare: Randstad AB
Arbetsplats: Solna
Arbetstider: 20 h/veckan. Finns flexibilitet i hur dessa timmar styrs upp.
Hybrid: Minst en dag på kontoret/vecka
Uppdragslängd: Start september - 1 år

Ansvarsområden
Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att vara:
Upprätthålla kalendrar; göra resebokningar, planera möten, telefonkonferenser och videokonferenser för företagets ledningsgrupp och övrig personal.
Planera besök (agenda, reservationer, logistik)
Beställa och underhålla kontorsmaterial
Informera personal om olika administrativa processer
Skapar, redigerar, skickar presentationer, kalkylark, mail 
Förstår och följer alla företagspolicys (gällande resor, inköp, ledighet och veta vart du ska få svar) 
Hjälpa med intervjuplaneringen (resor, seminarieupplägg, återbetalning av utgifter )
Ha nära samarbete med övriga avdelningar inom företaget 
Kunna ta fram olika rapporter samt tolka dem
Supportera ett Nordiskt kluster
Huvudsyssla är PO generering och uppdatering
Se till att betalningar görs
Hålla koll på arkiveringsfrågor
Både interna och externa kontakter


Kvalifikationer
Krav:
Tidigare erfarenhet av en administrativ roll
Gymnasieutbildning
Flytande i engelska - tal och skrift
Kunna kommunicera obehindrat i någon av nordiska språken (danska, svenska, finska, norska) 
Grundläggande kunskap av affärsmatematik

Meriterande
Tidigare erfarenhet av läkemedelsbranschen
Högskoleutbildning eller motsvarande

Vi ser gärna att du som person är självgående, stresstålig, tar ansvar och är bra på att samarbeta och kommunicera.

Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential.
Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Ansök nu

Project Manager

Projektledare, IT
Läs mer Jun 28
Arbetsbeskrivning
Är du en erfaren projektledare som söker nya utmaningar? Då kan du vara den vi söker. Just nu letar vi efter dig med tidigare erfarenhet från projektledning inom läkemedelsbranschen för ett konsultuppdrag i Uppsala.
Uppdraget är på heltid med start i början av augusti och sträcker sig 6 månader framåt.


Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt att du har en bra samarbetsförmåga. På Randstad strävar vi efter att erbjuda dig en mängd karriärmöjligheter, så att du kan utveckla din kompetens och få ett välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.


För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Ansvarsområden
Dina ansvarsområdena kommer att variera beroende på projektets omfattning och innehåll. Din främsta uppgift kommer att vara planering av projekt samt att styra, leda/koordinera alla aktiviteter och funktioner inom projektet. Du kommer att skapa beslutsunderlag, dokumentera arbete och resultat, samt skapa ett effektivt arbetsklimat där du engagerar och motivera projektgruppen för att säkerställa att arbetet utförs korrekt, i tid och med rätt kvalitet. Du skapar projektplaner enligt mål, säkerställer leverans inom tid och budget, utser resurser, leder gruppens arbete och kontinuerligt utvärdera projektet.



Kvalifikationer
För att vara aktuell för denna tjänst ser vi att du som söker har:
Ingenjörsutbildning eller likvärdiga kunskaper
Dokumenterad ledarskapsutbildning
Minst 5 års industriell erfarenhet gärna från läkemedelsindustrin
Minst 2 års erfarenhet av personalansvar eller projektledning
Minst 2 års erfarenhet som budgetansvarig
Kunskaper inom GMP
God datorvana bl.a. MS Office och MS Project.
Mycket goda kunskaper i svenska och engelska såväl i tal som skrift. Det är mycket meriterande om du har goda kunskaper i tyska.



Som person ser vi att du som söker har förmåga att arbeta effektivt i en entreprenöriell organisation med stark planerings- och ledarskapskompetens inom projektledning. Du är resultatorienterad, målinriktad, engagerad, noggrann och ansvarstagande. Vidare har du god samarbets- och kommunikationsförmåga samt modet att fatta beslut och hantera konflikter

Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Ansök nu

UX designer

Användbarhetsdesigner
Läs mer Jun 27
Arbetsbeskrivning
Till en av våra kunder söker vi nu en senior UX/Produkt designer som kommer att arbeta väldigt designnära i kundens kontinuerliga arbete med marknadsledande tjänster inom sitt verksamhetsområde.
Du kommer att tillhöra ett Team av utvecklare och UX-designerns och kommer få möjlighet att ta lead på större och mindre projekt.

Ansvarsområden
För att lyckas i rollen bör du ha god kännedom kring:
·         Konceptdesign(customer Journey maps, wireframes)
·         Kunna leverera end-to-end design som är utvecklingsredo= nära samarbete med utvecklingsteam
·         Skapa A/B tester
·        Mycket god kunskap inom figma 


Randstad Digital är en del av Randstad, världens största HR-tjänsteföretag. Randstad Digital finns idag etablerat i 20 länder runt om i världen. Vi stöttar kunder i deras digitalisering, genom att stötta dem med kompetens inom tech/IT, där vi kan erbjuda rekryteringslösningar, konsultlösningar samt helhetslösningar och projekt via våra globala leveransteam. Nu står vi inför en spännande tillväxtresa i Sverige! 
läs mer om oss här: https://www.randstaddigital.com/about/

Kvalifikationer
Vi söker efter en person som är trygg i sin roll som UX-designer som gärna tar lead för olika projekt. Eftersom uppdraget kräver nära samarbete med utvecklingsteam ser vi också att du är en passionerad lagspelare som tycker om att arbeta nära dina kollegor och är en duktig kommunikatör

Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential.
Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Ansök nu

Redovisningsekonom

Bokförare
Läs mer Jun 14
Arbetsbeskrivning
Vill du vara en nyckelfunktion i utvecklingen av Handelshögskolan i Stockholms ekonomifunktion? Är du en erfaren redovisningsekonom med gedigen erfarenhet av redovisning och en passion för att driva förändring? Då kan du vara den vi letar efter!
Som redovisningsekonom på Handelshögskolan i Stockholm kommer du att spela en central roll i att säkerställa den finansiella rapporteringen och bidra till att bygga en handelshögskola i toppklass. Vi söker en serviceinriktad, engagerad och analytisk person med djup förståelse för redovisning och ERP-system.
Att arbeta på Handelshögskolan innebär att du gör skillnad, bidrar till samhället och skolans uppdrag: Att genom vetenskaplig undervisning och forskning främja affärsverksamhetens höjande inom landet.
Handelshögskolan i Stockholm (HHS) är en av Europas ledande handelshögskolor, med en unik koppling till näringslivet. Skolans forskning är internationellt erkänd och många av våra forskare är ledande inom sina områden. Som redovisningsekonom hos HHS ingår du i avdelningen Group Finance. Du kommer att vara drivande i förändrings- och utvecklingsarbete, delta i ERP-projekt och ansvara för månads- och årsbokslut för ett antal dotterbolag i koncernen. Teamet du ingår i består av 12 kollegor och du kommer rapportera till Head of Group Finance. Kontoret är beläget på Sveavägen i centrala Stockholm.
I den här rekryteringen samarbetar Handelshögskolan i Stockholm med Randstad. Urval och intervjuer kommer att ske löpande, ansök därför så snart som möjligt. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Kristina Rostedt, e-post: kristina.rostedt@randstad.se eller telefon 070-1464185.
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Ansvarsområden
- Löpande redovisning och balanskontoavstämning
- Månads- och kvartalsrapportering för ett antal bolag
- Ansvar för årsbokslut och årsredovisning för ett antal bolag
- Deltagande i arbetet med koncernens årsredovisning
- Uppföljning av resultat och balansräkning genom finansiell analys och utredning
- Stödja teamet och övriga personer i organisationen genom att vara behjälplig i redovisningsfrågor
- Vara drivande i förändrings- och utvecklingsarbete av redovisningsprocesser och ERP-system
- Säkerställa efterlevnad av redovisningsprinciper i system och processer

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
- Flerårig erfarenhet från liknande roll
- Universitetsutbildning inom ekonomi
- Vana av att arbeta och kravställa utvecklingen av ERP-system och BI-system
- Mycket goda kunskaper i redovisning
- Kommunicerar obehindrat på svenska eller engelska
- God förmåga att uttrycka sig i tal och skrift


Som person trivs du i en miljö där förändringar är en naturlig del av arbetsdagen. Du har förmågan att guida och agera stöttande genom dessa förändringar. Din goda analytiska förmåga gör dig kapabel att inte bara förstå och tolka siffror utan också dra slutsatser och bidra med insikter som driver verksamheten framåt. Du är en kommunikativ teamspelare med en positiv grundsyn och har förmågan att bygga och bibehålla goda relationer, både internt och externt. HHS kommer starta ett projekt för att se över processer och implementera nya system. Ditt intresse och gärna tidigare erfarenhet av systemimplementation är därför av stor vikt. Du är inte bara bekant med digitala verktyg och system utan är även entusiastisk över att använda dem för att effektivisera och förbättra processer.


Vi ser fram emot din ansökan och att få välkomna dig till vårt team på Handelshögskolan i Stockholm, där du får möjlighet att göra skillnad och bidra till vår fortsatta framgång och utveckling.

Om företaget

Handelshögskolan i Stockholm
Handelshögskolan i Stockholm är den ledande handelshögskolan i Norden och Baltikum och har ett högt anseende i Sverige såväl som internationellt. Forskning i världsklass utgör grunden för våra utbildningar som består av kandidat-, master- och forskarutbildning, ett MBA-program och ett stort utbud av executive utbildning. Våra program är utvecklade i nära samarbete med både forskning och näringsliv, vilket ger våra studenter stora möjligheter att uppnå ledande positioner i företag och andra organisationer.
Handelshögskolan är ackrediterad av EQUIS, som garanterar att både undervisning och forskning håller högsta internationella standard. Handelshögskolan är också den enda svenska medlemmen i CEMS och PIM, som är samarbeten mellan ledande handelshögskolor i världen, vilket bidrar till den höga kvalitet som Handelshögskolan är känd för..
Fackliga representanter: Alexandra Piatidis, ST och Katerina Hellström Saco. Båda nås på 08-736 90 00.

Ansök nu

Processoperatör

Robotoperatör
Läs mer Jun 13
Arbetsbeskrivning
Är du noggrann, strukturerad och ambitiös med öga för detaljer? Vill du arbeta i en stor produktion där man tillverkar läkemedel som räddar liv? Då kan du vara rätt person för detta jobb!


Vår kund är ett stort och välkänt läkemedelsföretag vars produkter används inom sjukvården världen över. Randstad söker nu duktiga och ambitiösa medarbetare som vill arbeta i vår kunds moderna produktionsanläggning i Fyrislund i Uppsala.


Som samarbetspartner till vår kund är Randstad vägen in i produktion. Initialt är tjänsten ett konsultuppdrag på heltid men för rätt person med rätt ambitioner finns det mycket goda möjligheter för en spännande karriär internt hos vår kund.

Ansvarsområden
Som processoperatör är din huvudsakliga uppgift att se till så tillverkningsprocessen av företagets produkter går felfritt till. Arbetsuppgifterna består bland annat i att styra och övervaka maskiner och arbete i renrumsklassad miljö. I din roll ingår även att genomföra regelbundna kvalitets- och säkerhetskontroller i syfte att uppnå högsta tänkbara kvalitet. Dina arbetstider varierar mycket då vårt kundföretag arbetar i 5-skift, detta innebär arbete under såväl tidig morgon och sen kväll, som nätter och helger.

Kvalifikationer
Vi ser gärna att du som söker har en slutförd gymnasieutbildning eller motsvarande erfarenhet förvärvad genom tidigare arbete. I arbetet förekommer daglig driftövervakning och omställningar via datorsystem så det är därför av stor vikt att du känner dig bekväm med datorer. Då tjänsten innefattar läsande av manualer och instruktioner krävs det att du behärskar svenska helt obehindrat samt engelska på god nivå. 


Har du tidigare arbetat i en GMP-styrd verksamhet, med maskiner eller har annan teknisk/naturvetenskaplig bakgrund är detta meriterande, dock inget krav. Det viktigaste är din drivkraft och ditt intresse för produkten, kvaliteten och produktionsprocessen i stort. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.


Som konsult hos oss är du Randstads främsta ansikte utåt. Du arbetar i skift med många olika kollegor vilket innebär att din sociala kompetens, ditt engagemang och din samarbetsförmåga är högt värderad, liksom ledaregenskaper samt god initiativförmåga. Vi söker dig med en stark drivkraft att på sikt vilja utvecklas internt hos dem.
 
Då arbetstiderna varierar stort mellan veckorna är det vidare viktigt att du är en person som trivs med skiftarbete. Är du dessutom noggrann och ansvarstagande samt en person som uppskattar arbete i högt tempo så tror vi att du kommer trivas här.


Vår kunds lokaler är beläget i Fyrislund, cirka 4 kilometer från centrala Uppsala och bara några minuter från avfarten till E4:an

Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Ansök nu

Projektledare inom arkiv

Projektledare, IT
Läs mer Jun 13
Arbetsbeskrivning
Är du en erfaren projektledare med ett intresse för arkiv- och registraturfrågor? Vi söker nu en kvalificerad person till vår kund som kan ta över ett pågående projekt under föräldraledigheten för deras nuvarande projektledare.
Enheten för Arkiv & Registratur har fått i uppdrag att införa en gemensam funktion för arkiv och registratur. Vi söker dig som har erfarenhet av projektledning och är van vid att arbeta strukturerat och självständigt. Du bör ha goda kommunikationsfärdigheter och förmåga att arbeta i team samt hantera externa intressenter. Som projektledare ansvarar du för planering, ledning, utveckling och uppföljning av projektet. Du säkerställer att projektaktiviteter bedrivs enligt fastställda processer och rutiner, och att leveranser sker enligt tidplan, inom budget och med överenskommen kvalitet. Du rapporterar löpande till styrgruppen och ansvarar för kommunikationen både inom projektet och utåt till intressenter.


Uppdraget är på heltid, måndag till fredag, för perioden augusti 2024 till februari 2025. Vi ser gärna att du kan påbörja uppdraget den 28 augusti, med viss flexibilitet kring startdatum.

Ansvarsområden
Planering, ledning, utveckling och uppföljning av projektet
Säkerställande av att projektaktiviteter bedrivs enligt fastställda processer, rutiner, riktlinjer och direktiv
Ansvar för att leveranser sker enligt tidplan, inom budget och med överenskommen funktion och kvalitet
Löpande rapportering av status till styrgrupp
Ansvar för kommunikationen inom projektet samt utåt till intressenter




Kvalifikationer
Tidigare erfarenhet av både arkiv och registratur på myndighet
Minst 2 års erfarenhet av PMP
Erfarenhet från att bedrivit liknande projekt på högskola/universitet eller myndighet
Erfarenhet av projektledning inom arkiv och/eller registratur inom de senaste 3 åren.
60 hp arkiv och registratur
Erfarenhet av förändringsarbete


Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Ansök nu