Stockholm: Produktionsplanerare till Förbifart Stockholm

Hitta ansökningsinfo om jobbet Produktionsplanerare till Förbifart Stockholm i Stockholm. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Stockholm inom den kategorin.

Publicerad: 2024-07-10 // Varaktighet: Heltid

Arbetsbeskrivning
Gillar du att planera och jobba processtyrt? I denna roll kommer du jobba inom projektet Förbifart Stockholm som rör en av de längsta tunnlarna för biltrafik i världen! 
Vidare är Eltel en samarbetspartner till Yunex Traffic och vi har tillsammans fått i uppdrag av Trafikverket att installera tele-, styr- och övervakningssystem för ny sträckning av E4, Förbifart Stockholm. Tidplan och resursplan kommer att vara bland dina viktigaste arbetsuppgifter, men även övrig projektdokumentation såsom KMA och ÄTA-hantering är en stor del av arbetet. Tillsammans kommer ni vara ett team bland annat bestående av montörer, tekniker samt flera installationsarbetsledare, produktionsplanerare och platschefer. Vi erbjuder dig möjligheten att etablera ett stort nätverk på kort tid. Vi på Förbifart Stockholm är ett glatt och trevligt gäng som beskrivs som engagerade, kompetenta och roliga. Vi har ett trevligt och lättsamt klimat. Din roll kommer vara varierande, målinriktad, kontaktskapande och spännande, men det bästa av allt är att du får möjligheten att vara med och driva detta spännande projekt framåt tillsammans med kompetenta kollegor! Vi tror på utvecklingsmöjligheter för våra medarbetare så det finns stora möjligheter för dig att växa i din roll och inom Eltel Välkommen till oss!
I denna rekrytering samarbetar vi med Randstad där rekryteringskonsult Linda Cooper svarar på frågor kring tjänsten, linda.cooper@randstad.se. Urval för denna roll påbörjas under v 32.

Ansvarsområden
Dokumentation av löpande förändringar i produktion
Tidplan, resursplan och materialleveransplan med tillägg för projekteringstidsplan och testningstidsplan
Dokumentation av ÄTA arbete
Samarbete med både interna och externa aktörer


Kvalifikationer
För att lyckas med denna roll behöver du ha ett produktionsfokus och kunna hantera och administrera frågor som rör projektet. Personliga egenskaper som du behöver för att lyckas i rollen är att du behöver vara aktiv, proaktiv, kommunikativ och en lagspelare. Du kommer etablera relationer med många olika personer både internt och externt, därför är det viktigt att du är relationsskapande samtidigt som du arbetar resultatinriktat.


Vidare behöver du:
Relevant akademisk utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet
Några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom större installationsprojekt, anläggning och/ eller telekom
Administrativ vana samt god kunskap i Officepaketet
Ha en teknisk fallenhet
Ett stort och genuint intresse för frågor som rör projektstyrning
Ha förmåga att prioritera kvalité samtidigt som du kan bidra till att hålla budget och tidplan
B körkort
Goda kunskaper i svenska samt engelska
Observera att grund för anställning är en godkänd bakgrundskontroll

Om du har erfarenhet av planeringssystemet Asta Power Project eller liknande så är det meriterande, men inte ett krav.

Om företaget

Eltel Networks Infranet AB
Eltel är den ledande leverantören av tjänster för kritisk infrastruktur. Vi designar, planerar, bygger och säkrar driften av el- och kommunikationsnätverk i hela Sverige på uppdrag av våra kunder som i huvudsak är operatörer, nätägare och myndigheter. Vi är stolta över att skapa värde för våra kunder och för samhället i stort – vi på Eltel kombinerar kunskap och kompetens med en praktisk inställning till arbete. Vi har ambitionen att vara den bästa arbetsplatsen för dig som gillar utmaningar och som vill ta ett samhällsansvar. Vi söker nu fler engagerade människor som vill bli en del av vårt företag.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Stockholm som Produktionsplanerare, tillverkningsindustri

Nedan visas andra jobb i Stockholm som Produktionsplanerare, tillverkningsindustri.

Asset Manager sökes till Swedavia!

Läs mer Jan 10
Poolias kund, Swedavia, söker en erfaren Asset Manager med inriktning på energi för att täcka ett föräldravikariat i ett år framåt. I rollen som Asset Manager kommer du att ha ansvar för styrning och ledning av ett förvaltningsområde, vilket innebär planering, uppföljning och utveckling av förvaltnings- och underhållsplaner, samt samordning och prioritering av åtgärder. Du har ett helhetsansvar för tillgångsförvaltningen inom ditt ansvarsområde, med fokus på ett Life Cycle Cost (LCC) perspektiv.

Om tjänsten
Som Asset Manager kommer du att ha ett helhetsansvar för förvaltningsområdet, vilket innefattar både teknisk och ekonomisk styrning. Du kommer att säkerställa att förvaltnings- och underhållsplaner hålls aktuella och att utvecklingsbehov identifieras och åtgärdas. En viktig del av arbetet är att initiera och leda planerad utveckling och förbättringar av anläggningarna. Syftet med uppdraget är att säkerställa att området fungerar effektivt under den aktuella perioden och bidra till långsiktig hållbarhet.

Tjänsten är ett konsultuppdrag via Poolia med en planerad start i februari/mars och förväntas pågå till och med 1 februari 2026, med möjlighet till förlängning. Uppdraget erbjuder en möjlighet att arbeta med Swedavia, en ledande aktör inom flygplatsinfrastruktur, och vara en central del av deras team som ansvarar för långsiktig förvaltning och utveckling av anläggningarna.

Vem är du?
Vi söker dig som har:

* Minst 3-5 års erfarenhet av energiproduktion och -distribution
* Högskole- eller universitetsutbildning med relevant inriktning
* Erfarenhet av att arbeta med tillgångsförvaltning och teknisk styrning
* God förmåga att arbeta både strategiskt och operativt
* Starka kommunikativa färdigheter och förmåga att samarbeta med olika intressenter

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag.

Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar och tjänstepension.

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Produktionsplanerare - Coherent - Stockholm

Läs mer Dec 16
Vi söker en produktionsplanerare till Coherent i Järfälla, Stockholm. Läs mer nedan.

Har du erfarenhet av arbete i produktion och är redo för en ny roll? Har du kanske studerat maskinteknik eller produktionsteknik? Då är denna tjänst något för dig! Det världsledande företaget Coherent, som specialiserar sig på optiska system och optoelektroniska komponenter, söker just nu en produktionsplanerare för att stärka sitt team vid deras anläggning i Järfälla, Stockholm.Låter det intressant? Välkommen med din ansökan!

Ditt anställningserbjudande

Coherent är ett högteknologiskt, internationellt bolag som tar fram banbrytande och högkvalitativa produkter inom optoelektronik. Du kommer till ett finansiellt stabilt bolag i kraftig tillväxt med en internationell känsla som har några av världens mest kända Techbolag som kunder. Här får du möjlighet att bidra till utvecklingen av produkter som används i bland annat stora datacenter, telekommunikation och 5G-nätverk. Hos Coherent arbetar du i en mångkulturell, kunskapsintensiv och snabbväxande organisation med effektiva beslutsprocesser.
Vi är stolta över våra värdegrunder I CARE: Integrity, Collaboration, Accountability, Respect, Enthusiasm och dessa genomsyrar såväl strategier som vårt dagliga arbete.

Coherent tar hand om sin personal och erbjuder dig en marknadsmässig lön, bonusmodell, sex veckors semester (för denna tjänst) för att nämna några förmåner. Du får möjlighet att arbeta med teknikens framkant och samarbeta med kollegor inom produktion och produktutveckling.

Coherent tar väl hand om sin personal och erbjuder en konkurrenskraftig lön, bonussystem, friskvårdsförmåner och professionell utveckling, för att nämna några förmåner.

Som produktionsplanerare kommer du att spela en viktig roll i deras dagliga verksamhet, och dina insatser kommer att ha en betydande påverkan på Coherents fortsatta framgång.

Dina arbetsuppgifter

Produktionsplanering & schemaläggning

• Ansvarar för att hantera Wafer Start, Wafer EPI-prioriterad planering och outsourcad wafer-produktion.
• Granska den överenskomna S&OP;-planen och planera wafer-produktion med hänsyn till kundkrav (både interna och externa), färdigvarulager och WIP-mål.
• Uppdatera regelbundet produktionsschemat med hjälp av Oracle och MES, säkerställa att det är i linje med målen och flagga eventuella förseningar i tid.
• Överse lanseringen av nya produkter (NPI) och bedöma deras påverkan på produktionen.

Tvärfunktionell samordning & problemhantering

• Samarbeta med operations-, underhålls- och ingenjörsteam för att säkerställa tillgången på material, utrustning och processkapacitet som krävs för att möta produktionsschemat.
• Säkerställa att Wafer Operations-avdelningen är informerad om produktionsschemat.
• Ta fullt ansvar för eventuella problem som påverkar produktionsschemat och hantera dem till en snabb lösning.

Prestandaförbättring & backup-ansvar

• Hantera och genomföra åtgärder för att förbättra On-Time Delivery (OTD) prestationsmått.
• Granska tidigare prestationer för att driva initiativ för kontinuerlig förbättring.
• Fungera som backup för planeringschefen.

Värt att veta

Denna operativa roll är en heltidsanställning baserad på Coherents anläggning i Järfälla, måndag till fredag. Förutom några obligatoriska möten och andra åtaganden finns det möjlighet till flexibla arbetstider, men du förväntas vara på plats mellan 08:45 och 16:00.

Önskad startdatum är så snart rätt person är tillgänglig att börja. Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Fackliga representanter på Coherent: Jessica Carlsson jessica.carlsson@coherent.com (Akademikerföreningen) och Niklas Jansson (Unionenklubben), niklas.jansson@coherent.com

Vi vill informera om att svarstider i rekryteringsprocessen kan bli något längre än vanligt på grund av julledigheter.

Våra förväntningar

I denna rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Eftersom denna roll involverar många kontaktytor, parallella uppgifter, ett högt tempo och omfattande samarbete, tror vi att de viktigaste personliga egenskaperna för att lyckas inkluderar stark laganda, problemlösningsförmåga, initiativtagande, analytiskt tänkande och relationsbyggande. I denna rekrytering värdesätter vi också resultatdriv, noggrannhet, organisationsförmåga, detaljorientering och förmågan att hålla sig lugn under press. 

Utöver ovanstående är detta kompetenser du bör ha för att vara aktuell för rollen:

• Har relevant studiebakgrund som exempelvis maskinteknik eller produktionsteknik alternativt erfarenhet från position där det funnits inslag av planering.
• Har goda kunskaper i Excel, PowerPoint, Microsoft Outlook, Word
• Talar och skriver flytande svenska och engelska.

Intresserad?
Rekryteringen sker i samarbete med TNG Tech – specialister på datadriven och fördomsfri teknik- och ingenjörsrekrytering, samt bemanning och interim. Vi ser fram emot att få din ansökan med CV eller LinkedIn-profil, och utan personligt brev, i vårt enkla ansökningsformulär. Notera att vi inte kan ta emot ansökningar via e-post, men att du alltid är välkommen att maila rekryteraren vid frågor.Efter inskickad ansökan kommer vi dels anonymisera dina personuppgifter, dels be dig att göra ett par rekryteringstester, innan vi gör en första bedömning. Givetvis får du mer information om varje steg när det är dags och så snart du skickat in din ansökan kan du följa den i realtid via vår hemsida. Observera att vi gör urval löpande och tjänsten kan därför tillsättas före sista ansökningsdatum. Varmt välkommen!

Ansök nu

Maintenance Planner

Läs mer Okt 24
We at Northvolt Revolt look for a skilled and motivated Maintenance Planner with preferably electrical experience to join our amazing team at Revolt Ett in Skellefteå.
In joining us you will play an important role, from the very beginning, in building one of Europe's first large-scale battery recycling factories. Revolt will play an important role in the transformation to a carbon free society by bringing sustainability to the battery industry.
We are building Revolt from the ground up and will need people who are not only comfortable following procedures but creating them as well. The ideal candidate should see themselves as a real team player with a great personality and attitude. Someone who is sociable, has excellent communication skills, who collaborates well with others and is committed to helping this amazing project realize its full potential.
As an experienced Maintenance Planner, you will be responsible for the coordination and oversight of all mechanical and electrical maintenance activities within our organization, ensuring that all equipment and facilities are serviced in a timely, cost-effective and efficient manner.
Responsibilities:
Collaborate with maintenance teams to plan preventative maintenance schedules
Monitor plant equipment performance, analyse data and recommend changes to PM schedules
Create and maintain equipment records to ensure all maintenance activities can be tracked
Develop and implement standardized work procedures
Maintain close communication with production personnel and other departments to ensure timely repairs, maintenance tasks, and compliance with safety policies and procedures
Plan and organize routine inspections of mechanical and electrical equipment to identify potential hazards, safety concerns, and reliability issues
Work with external vendors to purchase and install equipment components as needed

Requirements:
Engineering degree or equivalent maintenance background/Experience
3+ years of experience in a maintenance planning role
Preferably experience with electrical equipment maintenance
Knowledge of machinery maintenance and repair procedures
Ability to work collaboratively with cross-functional team



Full time employment, fixed salary.
Please note that candidates considered for employment with Northvolt Revolt AB may be subject to a mandatory background check process.
Please note that any applications submitted via email or direct messaging will not be considered.

Ansök nu

Strukturerad produktionssamordnare

Läs mer Jan 7
Vill du vara med och säkra portföljhanteringen för verksamhetsområde Ledningssystemmateriel? Har du erfarenhet av samordning, projektledning eller produktionsplanering och trivs i en roll med många kontaktytor? Är du strategisk och serviceinriktad? Då kan detta vara rollen för dig!

Arbetsuppgifter
Som produktionssamordnare på Ledningssystemmateriel kommer du att jobba på enheten produktionsstöd och ekonomi som ligger som en av två enheter inom staben. I rollen som produktionssamordnare är du ytterst ansvarig för att stötta portföljansvarig, vilket innebär att du arbetar med uppföljning, sammanställning, analyser, rådgivning och framtagande av beslutsunderlag för verksamhetsområdeschefen. Här är du även med och bidrar till utveckling av arbetet inom portföljhantering, produktionsplanering och uppföljning.

Arbetet innebär nära samarbete med många olika aktörer inom och utanför verksamhetsområdet. Du kommer att arbeta tillsammans med projektledare och chefer samt med Försvarsmakten för att säkerställa att produktionen följer fastställda mål och riktlinjer.

Tjänsten är placerad i Stockholm.

Vi söker dig som
Du har en relevant eftergymnasial utbildning eller motsvarande kompetens förvärvad på annat sätt som vi bedömer likvärdig. Du har relevant och aktuell erfarenhet av att ha arbetat som samordnare, uppdragsledare, projektledare eller liknande. Du har några års aktuell och relevant arbetslivserfarenhet av planering och uppföljning. Vidare är du van att arbeta i olika stödsystem, processer och beslutsmodeller för genomförande av produktion. Du har goda kunskaper i svenska och engelska samt i Officepaketet.

Vi ser det som en fördel om du har erfarenhet av ekonomihantering inom statlig myndighet samt om du har erfarenhet av projektarbete på aggregerad nivå. Har du erfarenhet av att arbeta inom försvarssektorn är det också meriterande.

Som person är du initiativrik och strukturerad. Du är en problemlösare som trivs med att arbeta i team. Du har en strategisk förmåga att se helheten och en serviceinriktad inställning som gör att du strävar efter att leverera god service. Du agerar lojalt och har lätt för att samarbeta med olika intressenter. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.

Om oss
Verksamhetsområde Ledningssystemmateriel har som uppgift att tillhandahålla försvarslogistik för Försvarsmaktens ledningsförmåga. Den huvudsakliga produktionen omfattar sambandsmateriel, sensorer, telekrigsmateriel och flygplatssystem. Ledningssystemmateriel har även olika åtaganden inom ramen för fortifikatoriskt relaterade installationer samt fasta och mobila ledningsplatser.

FMV – Försvarets materielverk
På FMV är du med och bidrar till att göra Sverige och världen säkrare. Vi upphandlar, utvecklar och levererar materiel och tjänster till det svenska försvaret. I vår vision ”Rätt materiel för ett starkare försvar” ryms vårt arbete och våra leveranser till Försvarsmakten av allt från helikoptrar, ubåtar, stridsflygplan och snörade kängor till kompasser, radarstationer, pansarterrängbilar och kuddar. Bredden i vårt uppdrag ger dig möjligheten att jobba med spännande innehåll, människor och projekt.

På FMV jobbar vi aktivt utifrån utvecklande medarbetarskap, som är en modell för att utveckla samarbete, främja ansvarstagande och skapa engagemang för att ta tillvara på den initiativförmåga som vi alla besitter. Vi sätter värde på ömsesidigt förtroende och på ett hållbart arbetsliv. Därför erbjuder vi alla våra anställda ett brett utbud av utbildningar, kompetensutveckling och träning.

Vill du vara med och utveckla framtidens försvar?
Sök tjänsten via FMV:s webbplats. Vi vill ha dina ansökningshandlingar på svenska och för en mer inkluderande rekryteringsprocess tar vi inte emot några personliga brev. 

Våra fackliga företrädare är SACO Kari Lehto, OFR/S Pia Edström, OFR/O Lars Carlsson, och SEKO Peter Andersson. Alla nås på telefon 08-782 4000 (FMV Växel). #LI-Hybrid

Vid frågor om tjänsten ber vi dig kontakta Erika Laurén på telefon 08-782 4000. Vi frågor om rekryteringsprocessen, kontakta rekryterare Lovisa Karlsson, lovisa.karlsson@fmv.se

Sista ansökningsdag är 2025-01-28.

Välkommen med din ansökan. 

FMV finns för landet, i många delar av landet. Som medarbetare hos oss får du både en trygg och utmanande anställning och ett stort eget ansvar. För att jobba hos oss behöver du vara svensk medborgare och genomgå en säkerhetsprövning, i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Vi tillämpar provanställning och som anställd kommer du att krigsplaceras utifrån totalförsvarets behov. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via FMV:s webbplats eller via vår registratur.

Vi har redan gjort vårt medieval, därför undanber vi oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Ansök nu

Projektingenjör till Eltel

Läs mer Okt 8
Arbetsbeskrivning
Gillar du att planera och jobba processtyrt? I denna roll kommer du jobba inom projektet Förbifart Stockholm som rör en av de längsta tunnlarna för biltrafik i världen! Vidare är Eltel en samarbetspartner till Yunex Traffic och vi har tillsammans fått i uppdrag av Trafikverket att installera tele-, styr- och övervakningssystem för ny sträckning av E4, Förbifart Stockholm. Varmt välkommen till oss på Eltel! Vi är ett glatt och sammansvetsat team som välkomnar dig med öppna armar!
Tidplan och resursplan kommer att vara bland dina viktigaste arbetsuppgifter, men även övrig projektdokumentation såsom KMA och ÄTA-hantering är en stor del av arbetet. Tillsammans kommer ni vara ett team bland annat bestående av montörer, tekniker samt flera installationsarbetsledare, projektingenjörer och platschefer.

Ansvarsområden
Dokumentation av löpande förändringar i produktion
Tidplan, resursplan och materialleveransplan med tillägg för projekteringstidsplan och testningstidsplan
Dokumentation av ÄTA arbete
Samarbete med både interna och externa aktörer
Arbetet utförs i Asta Power Project


Kvalifikationer
För att lyckas med denna roll behöver du ha ett produktionsfokus och kunna hantera och administrera frågor som rör projektet.
Vidare behöver du:
Relevant akademisk utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet
Några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom större installationsprojekt, anläggning och/ eller telekom
Administrativ vana samt god kunskap i Officepaketet och med fördel i Asta Power Project
Ha en teknisk fallenhet
Ett stort och genuint intresse för frågor som rör projektstyrning
Ha förmåga att prioritera kvalité samtidigt som du kan bidra till att hålla budget och tidplan
B körkort
Goda kunskaper i svenska samt engelska
Observera att grund för anställning är en godkänd bakgrundskontroll

Personliga egenskaper som du behöver för att lyckas i rollen är att du behöver vara aktiv, proaktiv, kommunikativ och en lagspelare. Du kommer etablera relationer med många olika personer både internt och externt, därför är det viktigt att du är relationsskapande samtidigt som du arbetar resultatinriktat.

Om företaget

Eltel Networks Infranet AB
Eltel är den ledande leverantören av tjänster för kritisk infrastruktur. Vi designar, planerar, bygger och säkrar driften av el- och kommunikationsnätverk i hela Sverige på uppdrag av våra kunder som i huvudsak är operatörer, nätägare och myndigheter. Vi är stolta över att skapa värde för våra kunder och för samhället i stort – vi på Eltel kombinerar kunskap och kompetens med en praktisk inställning till arbete. Vi har ambitionen att vara den bästa arbetsplatsen för dig som gillar utmaningar och som vill ta ett samhällsansvar. Vi söker nu fler engagerade människor som vill bli en del av vårt företag.

Ansök nu

Andra jobb i Stockholm från Randstad AB

Nedan visas andra jobb i Stockholm från Randstad AB .

HR generalist

HR-specialist/HR-advisor
Läs mer Mar 19
Arbetsbeskrivning
Vi söker en erfaren och självgående HR-generalist för ett konsultuppdrag på heltid, från april till årets slut. Detta uppdrag är hos en modern och växande organisation som är i ständig förändring och har en stark fokusering på utveckling och förbättring. Om du är en drivande och kommunikativ person som vill arbeta med både strategiskt och operativt HR-arbete, samtidigt som du bidrar till en dynamisk och utvecklingsdriven HR-funktion, kan detta vara rätt möjlighet för dig.


Uppdraget är placerat i centrala Stockholm, i en nyrenoverad arbetsmiljö där flexibilitet och en god arbetsmiljö är i fokus. Vi erbjuder en arbetsplats där du kan vara dig själv och där det finns goda möjligheter till återhämtning.


Uppdraget: Heltid, 80 % från april 2025 och fram till årets slut.


Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss. För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. Urval sker löpande så skicka in din ansökan idag!

Ansvarsområden


Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Driva utvecklingsområden inom arbetsmiljö, kultur och ledarskap, lön, hälsa och välmående samt lärande.
Säkerställa att HR-processer är systematiska, effektiva och skapar värde för verksamheten.
Ta fram och implementera datadrivna arbetssätt för att stödja verksamhetens behov och beslut.
Utforska och implementera AI-baserade lösningar för att effektivisera HR-arbetet.
Arbeta kommunikativt och pedagogiskt för att skapa engagemang och genomslag i organisationen.




Kvalifikationer


Kvalifikationer och erfarenhet:
Gedigen erfarenhet som HR-generalist (minst 3-5 år).
Förmåga att växla mellan strategiskt och operativt HR-arbete.
Erfarenhet av datadrivet HR-arbete och systematiskt förbättringsarbete.
Erfarenhet av att arbeta med AI-lösningar inom HR är meriterande.
Stark kommunikations- och pedagogisk förmåga.
Förmåga att bygga förtroende och relationer på alla nivåer i organisationen.
Proaktiv, lösningsorienterad och självgående.

Personliga egenskaper:
Strukturerad, effektiv och hands-on.
Kommunikativ och pedagogisk – kan förklara komplexa frågor på ett enkelt sätt.
Drivande och initiativrik – ser vad som behöver göras och agerar.
Trygg i sin professionella roll och kan vägleda andra.
Samarbetsinriktad och lyhörd – trivs med att arbeta i olika team.
Serviceinriktad – stödjer och underlättar för chefer och medarbetare.
Ansvarstagande och kvalitetsmedveten.
Flexibel och anpassningsbar till förändringar och nya prioriteringar.




Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Ansök nu

Chef kundservice

Kundtjänstchef
Läs mer Mar 18
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med och forma framtidens kundservice på Akademiska Hus? Vi söker en serviceinriktad och lösningsorienterad Chef Kundservice. Här får du möjlighet att leda och utveckla en nyckelfunktion som skapar värde för hela organisationen.
Ditt bidrag
För att trivas hos oss ser vi att du är en positiv och utvecklingsorienterad person med ett starkt kundfokus och goda ledaregenskaper. Du har en vana av att skapa sammanhållning och goda arbetsrelationer, där arbetsklimat och resultat går hand i hand. Vidare har du en god förmåga att navigera bland olika arbetsuppgifter och motiveras av att jobba mot mål samt med uppföljning och ständiga förbättringar.
Du gillar att ha dialog med olika intressenter, från kunder och leverantörer till kollegor och andra samarbetspartners. Din kommunikativa förmåga gör att du kan skapa en bra balans mellan strategiska och operativa frågor.

Ansvarsområden
Ditt uppdrag
Som chef för vår kundservice får du en central roll där du leder och utvecklar en funktion som gör kundens och våra kollegors vardag enklare . Du ansvarar för att organisera, utveckla och driva Kundservicecentret på nationell nivå och skapa förutsättningar för att medarbetarna ska kunna ge bästa möjliga service genom telefon, mejl och chatt. 
Du kommer att leda ett team bestående av ca 5–6 personer och rapporterar till Direktör Teknik & Service. Tjänsten utgår från vårt kontor i Kräftriket.

Kvalifikationer
Din bakgrund och erfarenhet
Akademisk examen eller relevant utbildning/erfarenhet inom fastighetsvetenskap och/eller service management.
Flera års erfarenhet från liknande roll, gärna inom fastighetsbranschen.
Mycket god vana av digitala verktyg samt en generell datavana.
Goda kunskaper i Officepaketet, Teams samt liknande system.
Goda kunskaper i svenska och engelska.

Det är meriterande om du också har:
Erfarenhet av att implementera och utveckla digitala verktyg för kundmöten.
Erfarenhet av att starta och bygga kundservicecenter.
Erfarenhet av att utveckla digitala lösningar som FAQ, utbildningsfilmer eller e-learning.


Om företaget

Akademiska Hus AB
Vi erbjuder
Som ett av Sveriges största fastighetsbolag möter vi våra kunder och partners där de är. Vi utvecklar och förvaltar attraktiva kunskapsmiljöer som förenklar för studenter och forskare, och skapar hållbara campus som en tillgång för hela samhället. Genom erfarenhet och innovation skapar vi förutsättningar för framgångsrik forskning och utbildning. Tillsammans lyfter vi Sverige som kunskapsnation.
Vi satsar på våra medarbetare och ser till att de växer. Alla har individuella uppdrag och vi erbjuder ledarutvecklingsprogram för chefer och projektledare. Att lära och tänka nytt är en del av vårt DNA. Genom ett gediget utbud av lärandetillfällen och utbildningar, samverkan och erfarenhetsutbyte utvecklas vi ständigt. Med bra chefer som ger oss förutsättningar, förtroende och mandat att leverera, utvecklas vi både som människor och bolag.
Hållbarhet är ledstjärna i allt vi gör. Och hållbara blir vi tillsammans. Vi vet att våra medarbetare är avgörande för vår framgång och erbjuder därför alla olika typer av initiativ inom friskvård och hälsa.

Nyfiken?
Känns detta som en möjlighet för dig, ta chansen och sök nu! Urval kommer att ske löpande så vi ser fram emot din ansökan så snart som möjligt. I denna annonsering tar vi hjälp av vår samarbetspartner Randstad AB. Har du frågor om tjänsten eller processen är du välkommen att kontakta rekryterande chef Christian Jönsson (Christian.Jonsson@akademiskahus.se) eller HR-specialist Rekrytering Emelie Blomkvist(emelie.blomkvist@akademiskahus.se).
Välkommen till en arbetsplats där dina idéer och initiativ värdesätts och där du kan vara med och forma framtiden

Ansök nu

Senior Test Automation Consultant

Testledare/QA lead
Läs mer Feb 4
Job description
Senior Test Automation Consultant – Stockholm (Hybrid)
We are looking for a skilled Test Automation Engineer to strengthen our development team in Stockholm (near Liljeholmen). This will start as an consultant assigment at the client and after 6-9 months it will be an permanent position at the client.

Responsibilities
Work closely with developers to enhance automation testing.
 Automate test and integration flows.
 Improve existing frameworks and testing processes.
 Collaborate with teams in Stockholm and Landskrona (some travel to Landskrona required for onboarding and knowledge sharing).
 Hybrid work setup: at least 3 days per week in the office, especially in the beginning.
 Team language: Swedish and English.


Qualifications
Senior level in test automation.
Experience working closely with developers or within development teams.
Strong focus on sustainable, long-term, and strategic testing.
Ability to educate and mentor developers on best testing practices.
 Stockholm-based and willing to work closely with test engineers in Landskrona.


About the company

Randstad
At Randstad, we see the possible in people. With business all over Sweden and in all areas of expertise, we help people find work that feels good, where they get the opportunity to develop and realize their true potential.

With close to 600 000 employees in 38 countries, Randstad is the global leader in the HR services industry. Our mission is to become the world’s most valued working life partner. By combining our passion for people with the power of today’s technology, we support people and organizations in realizing their true potential. We call it Human Forward.

Ansök nu

Hyresadministratör

Administratör
Läs mer Mar 18
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu efter en hyresadministratör till vår kund i Arenastaden, Solna. Har du tidigare arbetslivserfarenhet som hyresadministratör med goda kunskaper i juridik i samband med arbete av leasingavtal, samt fakturakunskaper och Excel så är det dig vi söker. Urval och intervjuer sker löpande så sök redan idag!


Omfattning: 100%
Uppdragsländ: 1 maj 2025- 30 april 2026
Arbetsgivare: Randstad AB
Finns chans till hemarbete 2 dagar/veckan efter upplärning

Ansvarsområden
Som hyresadministratör blir du en del av ett litet men dedikerat team och ansvarar för hanteringen av kunds leasingavtal för fastigheter världen över.
Dina arbetsuppgifter innefattar bland annat:
Registrering av nya svenska avtal samt löpande uppdatering av befintliga för att säkerställa att de alltid är aktuella.
Hantering av flödet av hyresfakturor för svenska avtal och kontakt med leverantörer rörande dessa.
Deltagande i förvaltningen och utvecklingen av avtalssystemet Planon, bland annat genom tester av nya versioner vid systemuppgraderingar.
Hantering av frågor relaterade till den globala standarden för leasingredovisning IFRS16, då registreringen av avtal påverkar kunds balansräkning och resultaträkning.
Stöd till kollegor i olika frågor rörande hyresavtal.


Kvalifikationer
Krav:
Arbetslivserfarenhet av liknande roll: 1–3 år
Svenska - flytande i tal och skrift
Du har både praktisk och juridisk erfarenhet av att arbeta med leasingavtal, helst för kommersiella fastigheter
Du är van vid att hantera ett stort flöde av fakturor och säkerställer att de hanteras i tid
Du har erfarenhet av att arbeta i Excel



Meriterande kvalifikationer:
Du är van vid att arbeta i hyresavtalssystem
Du har grundläggande förståelse för redovisning och IFRS-ramverket

Vi söker även dig som är noggrann, analytisk och uthållig då du kommer att vara ansvarig för att samla in och hantera datarelaterad information till avtalen inom ditt ansvarsområde. Du behöver kunna arbeta mot uppsatta mål och deadlines för att säkerställa att leveranser sker i tid. Vidare ser vi att du är serviceinriktad och har goda kommunikationsfärdigheter eftersom du kommer att ha kontakt med många olika intressenter.

Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Ansök nu

Project Engineer

Civilingenjör, maskin
Läs mer Jan 29
Arbetsbeskrivning
Till vår kund i Stockholm/Kista med start 2025-09-01 söker vi en Designingenjör med ansvar för en ingenjörsdisciplin med låg till medelhög komplexitet. I denna roll kommer du att arbeta med både små projekt och delar av större projekt, där du säkerställer att lösningarna är kostnadseffektiva och uppfyller kontraktspecifikationer, kvalitetsstandarder och säkerhetskrav.
Vi söker dig som har en teknisk bakgrund, analytisk förmåga och en strukturerad arbetsmetodik. Om du vill arbeta i en dynamisk miljö där du får utvecklas och bidra till innovativa lösningar, ser vi fram emot din ansökan!

Ansvarsområden
Vi söker dig som vill använda sin teoretiska kunskap och erfarenhet av metoder och teknologier för att bidra till kundens projekt. I denna roll kommer du att arbeta med etablerade lösningar för att utföra arbetsuppgifter effektivt och kvalitativt.
Dina huvudsakliga ansvarsområden:
Utföra tekniska uppgifter och analyser med befintliga metoder och lösningar.
Utveckla din kunskap inom relaterade discipliner inom organisationen.
Arbeta både självständigt och under handledning, beroende på uppgiftens komplexitet.
Stötta och coacha juniora kollegor vid behov.


Kvalifikationer
Du kommer att:
Utvärdera, välja och tillämpa standardtekniker och metoder för att utföra ingenjörsuppgifter.
Ge tekniskt stöd vid testning, installation och driftsättning.
Förbereda och hantera projektdokumentation inom ditt ansvarsområde.


Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential.

Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Ansök nu

Embedded Software Engineer

Backend-utvecklare
Läs mer Jan 28
Arbetsbeskrivning
I din roll som Mjukvaruutvecklare är du en nyckelspelare i utvecklingsprocessen och arbetar med hela kedjan från att designa, utveckla samt testa våra kravställda mjukvarufunktioner. Detta är inledningsvis ett konsultuppdrag via Randstad som senare övergår i en anställning direkt hos kunden.



Ansvarsområden
Kvalitetssäkra andras arbete genom granskning och testning
Rapportera avvikelser
Utveckla och underhålla satta processer
Dokumentation av eget arbete
Kundkontakt



Kvalifikationer
Vi söker dig som har minst en 3 årig relevant högskoleutbildning och tidigare erfarenhet av mjukvaruutveckling. Du är van att jobba i team och har erfarenhet från hårdvarunära programmering (embedded) C programmering, python, test på Unit, integration, krav- och testskrivning. Flytande engelska i tal och skrift är ett krav.


Vidare ser vi att du jobbat med något av följande verktyg:
C unit
robot framework
jira
subversion


?Som person är du tekniskt intresserad med en analytisk förmåga. Du är lösningsorienterad, prestigelös och samarbetsvillig. Då arbetet innefattar en del kundkontakt är det även viktigt att du har en god kommunikationsförmåga och lätt för att skapa goda relationer.



Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Ansök nu