Stockholm: Integritetsskydds- och informationssäkerhetsstrateg till Sundbybergs Stad

Hitta ansökningsinfo om jobbet Integritetsskydds- och informationssäkerhetsstrateg till Sundbybergs Stad i Stockholm. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Stockholm inom den kategorin.

Publicerad: 2024-07-10 // Varaktighet: Heltid

Här på sektorn för ledning och samordning, som utgör en del av kommunstyrelsens förvaltning, är uppdraget att stödja kommunstyrelsen och stadsdirektören i sina uppdrag att leda, styra och följa upp kommunkoncernens verksamhet utifrån kommunfullmäktiges och kommunstyrelsens beslut. Uppdraget utförs i nära dialog och samarbete med verksamhetssektorer och kommunala bolag. Befattningen är placerad på förvaltningsstaben.

Här finns ansvaret för det kommunkoncernövergripande arbetet med strategisk mål- och verksamhetsstyrning vilket även inbegriper miljömässig och social hållbarhet, verksamhetsskydd, säkerhetsskydd samt utrednings- och administrativt stöd till stadsdirektören och bitr. stadsdirektören. Arbetet leds av stabschef tillika säkerhetsskyddschef. Notera att det är semestertider, urvalsprocess och intervjuer påbörjas den 5:e augusti, sista ansökningsdag är den 18:e augusti. Varmt välkommen med din ansökan!

Om tjänsten
I ditt arbete kommer du att arbeta nära dataskyddsombudet. Som en av två informationssäkerhetstrateger kommer du främst att arbeta med det systematiska informationssäkerhetsarbetet i form av utveckla, samordna och följa upp kommunkoncernens informationssäkerhetsarbete.

I rollen ingår också att ge stöd och råd till chefer samt kravställa så att informationstillgångar får tillräckligt skydd. Du förväntas driva ett aktivt förändringsarbete och utarbeta strategier och metodstöd inom ansvarsområdet, och arbetar för en balanserad säkerhetsnivå inom förvaltningen. Vidare kommer du att självständigt handlägga, utreda och föredra ärenden. Du kommer att utarbeta rapporter, beslutsunderlag, styrdokument och svara på remisser. Du kommer också ingå i och utbildas för arbete i den centrala krisledningen.

Befattningen är en tillsvidareanställning på heltid. Vi tillämpar individuell lönesättning. Anställningen innebär placering i säkerhetsklass. Ett krav för anställning är godkänt resultat i säkerhetsprövningen med registerkontroll, som genomförs i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetande. Urvalstester kan förekomma. Bakgrundskontroll kommer att genomföras som ett led i säkerhetsprövningen. Rekryteringsprocessen för befattningar i säkerhetsklass tar något längre tid än normalt. Detta då det ingår fler kontrollmoment.


Vem är du?
Vi vill att du har en högskole-/universitetsexamen inom informationssäkerhet eller annan erfarenhet som kan bedömas som likvärdig. Arbetslivserfarenhet inom informationssäkerhetsområdet alt integritetsskydd. God kunskap om ISO 27000, NIS och
dataskyddsförordningen samt kompletterande integritetsskyddslagstiftning.

Du har mycket goda kunskaper i det svenska språket och kunna uttrycka dig väl i tal och skrift. Du har erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation och har god systemkunskap om den politiska processens förutsättningar och villkor. Det är meriterande om du arbetat med att skapa, underhålla och vidareutveckla ledningssystem eller drivit verksamhetsutveckling och förändringsledning i medelstora organisationer.

Vidare är det meriterande att arbetat med offentliga upphandlingar och har förståelse för hur offentlig upphandling kan bidrar till en informationssäker organisation. Det är också meriterande med informationssäkerhetsrelaterade certifieringar som tex CISSP, CISM, CISA samt Integritetsskyddsrelaterade certifieringar som ex. CIPP/E, CIPM, DP Academy.

I denna rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. För att lyckas i jobbet är du strukturerad. Du är analytisk med förmåga att kunna se större sammanhang och konsekvenser av åtgärder på lång sikt. Du är stabil och kan behålla lugnet i krävande situationer. Du är samarbetsorienterad och har förmåga att skapa goda relationer, både internt och externt.


Om verksamheten
Sundbybergs stad erbjuder möjlighet till distansarbete efter individuella överenskommelser, ett generöst friskvårdsbidrag, förmånscykel, semesterväxling till extra lediga dagar, modern och flexibel förläggning av arbetstid, medlemskap i Sundbybergs kommunanställdas Idrottsförening (SKIF) och rabatterat årskort på simhallen.

Ett stenkast från stadshuset finns Ursviks motionsområde med löp- och skidspår samt MTB-spår. För den konstintresserade finns möjlighet att bli medlem i konstföreningen Bladoram. För dig som vill cykla finns också bra cykelvägar, cykelförråd, omklädnad och dusch.

I vårt ljusa och moderna stadshus arbetar vi aktivitetsbaserat för att främja samarbete, kreativitet, kunskapsöverföring, utveckling och lärande i vardagen.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Stockholm som Säkerhetsrådgivare

Nedan visas andra jobb i Stockholm som Säkerhetsrådgivare.

Service & Safety Manager

Läs mer Maj 8
Stockholm Live söker tre Service & Safety Managers
Stockholm Live driver Nordens mest besökta arenor i form av Avicii Arena, Friends Arena, Tele2 Arena, Annexet, Hovet och Södra Teatern, samt attraktionen SkyView vid Avicii Arena. Varje år besöker över 3,5 miljoner människor våra arenor och de evenemang och aktiviteter som de gästas av. Stockholm Live är en del av ASM Global, ett världsledande företag inom arenadrift och evenemangsstrategi som driver över 350 arenor, stadium, kongresscenters samt teatrar världen över. För mer information se www.stockholmlive.com alternativt www.asmglobal.com.

Lockas du av att ingå i ett team som leder och formar upplevelsen för besökarna på våra arenor till säkra och minnesvärda evenemangsupplevelser? Stockholm Live som driver Nordens mest besökta arenor växer och söker nu tre Service & Safety Managers. Det här är en nyckelroll där du ansvarar för att garantera en enastående gästservice och en säker och smidig drift av våra arenor. I den här bredarollen ansvarar du för personalhantering, gästservice, kommunikation, teknisk infrastruktur, budget och resurshantering,evenemangslogistik och -planering för lyckade arrangemang. Är du redo att ta dig an den här utmaningen och vara med och skapa magiska ögonblick för våra besökare? Då är det dig vi letar efter!
Tjänsterna som till ca 60% innebär tjänstgöring vid evenemang på kvällar och helgeringår i vår Säkerhetsavdelningoch rapporterar direkt till en av våra två Säkerhetschefer i "Globe District", Johanneshov respektive Friends Arena i Solna.
Några av dina huvudsakliga ansvarsområden innefattar att:
Kravställa och säkra en flexibel leverans tillgäster och leverantörer vid arenorna avseende service och säkerhet under evenemangens genomförande.
Självständigt planera, arbetsleda, utveckla och följa upp arbetet inom service, säkerhet och logistik för de publika delarna av evenemang utifrån evenemangsprocessen och kundens förväntningar.
Delta i produktionsmöten med ansvarför Service & Safety.
Äga operativa säkerhetsfrågor i planering och genomförande av evenemang, så som till exempel brandlarm, utrymning, besökarflöden, kapacitetsberäkningar och hantering av oönskade händelser.
Identifiera och driva förbättringsarbete i befintliga processer samt ta framnya processer och rutiner för publiksäkerhet och operativ evenemangssäkerhet.
Göra flödesberäkningar och enklare utrymningsberäkningar för evenemang.
Säkerställa en optimerad, kostnadseffektiv och sammanhållen bemanningsstrategi vid evenemang.
Medverka vid rekrytering, utbildning & vidareutbildning av arenapersonal i samverkan med leverantörer.
Tillse att internutbildningar genomförs för rutiner kopplat till brand, hot och våld, HLR samt krishantering under ledning av företagets säkerhetsfunktion.
Hantera och utveckla funktionalitet i inpasseringssystem
Administrera och följa uppevenemangsrelaterade händelser.
Hantera utrustning, kläder och personalytor för evenemangspersonal.

Din profil
Vi tror att du är en stabil och stresstålig person som klarar av press och kan hantera motgångar väl. Du är ödmjuk, teamorienterad och serviceinriktad i mötet med våra gäster och personal, men har också förståelse för ansvaret i din roll och kan förhålla dig saklig när det krävs.Som person har du goda ledaregenskaper och förmåga att samarbeta i olika team.Du är kommunikativ samt tydlig och strukturerad i ditt arbetssätt som förutsätter självständighet och nogrannhet. Stor vikt kommer läggas vid din personliga lämplighet för tjänsten.
Kravprofil
Erfarenhet av evenemangsverksamhet vid arenor ellerverksamhet av liknande karaktär.
God förståelse för ekonomiska underlag, rapporter
Gott handlag att effektivt använda tilldelade resurser för att uppfylla de krav och förväntningar kopplade till olika evenemang.
Hög säkerhetsmedvetenhet.
Hög förmåga att fatta beslut under stress, osäkerhet och risk.
Mycket god förmåga att skapa och utveckla relationer.
Mycket god svenska och engelska i tal och skrift
God användare av MS Office (Word, Excel, Powerpoint)
Kunna arbeta sena kvällar och helger (60% av tjänsten)

Meriterande
Erfarenhet och kunskap inom områdena fysisk säkerhet och bevakning samt branschkunskap från säkerhetsområdet.
Utbildning inom evenemangs- eller säkerhetsområdet.

Vidare information och ansökan
Tjänsten är en tillsvidareanställning med provanställning och start enligt överenskommelse. Arbetstiderna kommer att innebära senakvällar och helger, beroende på när dina evenemang är planerade.Vi tillämpar bakgrundskontroll innefattande ekonomisk upplysning för roller i vår säkerhetsorganisation.
Två av tjänsterna är placeradevid Stockholm Lives huvudkontor i Globe District,Johanneshov och en vid arenakontoret på Friends Arena i Solna. Tjänsten innefattas av Unionens Tjänstemannaavtal.

Ansök nu

Projektskyddssamordnare

Läs mer Mar 21
Vi på Future People söker en Säkerhetsskyddssamordnare till myndighet på Kungsholmen. Som konsult hos oss får du möjlighet till ett spännande uppdrag hos en av våra kunder samtidigt som du fortsätter att utvecklas inom ditt kompetensområde. Vi är mycket måna om att du ska trivas hos oss och på ditt uppdrag. Hos oss är du en viktig och uppskattad person, både som anställd och som kollega.

Ta nästa steg i karriären och utvecklas tillsammans med oss!

Vår kund är en myndighet inom trafiksektorn som arbetar för att underlätta vardagen för invånarna som reser och pendlar i Stockholm stad. Det här är en myndighet med ett stort engagemang och stolthet över deras viktiga samhällsuppdrag. Du som konsult kommer få vara med på en viktig resa och tillsammans med myndighetens medarbetare få vara med och bidra till en bättre vardag för invånarna i Stockholms stad.

Uppdraget bedrivs i förvaltning- eller/och projektform vid Teknikenheten, med styrning av säkerhetsskyddsfunktionen och i nära samarbete med övriga interna funktioner samt med externa parter och intressenter. Uppdraget är att genomföra samtliga delar i säkerhetsskyddslagen med särskilt fokus på vid exponering av säkerhetskänslig verksamhet i samband med säkerhetsprövning, lämplighetsprövning samt utbildning.

I säkerhetsskyddsfrågor är rollen direkt underställd Säkerhetsskyddschef. Enligt riktlinjer, bestämmelser och mallar ska rollen vara föredragande för säkerhetsskyddschef vid beslut. I övrigt arbetar rollen i nära samverkan med verksamhetens nuvarande Säkerhetsskyddssamordnare och beställande verksamhets chef som samverkar i prioritering av arbetsuppgifter.

Uppdraget är att genomföra samtliga delar i säkerhetsskyddslagen med särskilt fokus på vid exponering av säkerhetskänslig verksamhet i samband med upphandlingsförfarande bland annat innehållandes:

- Särskild säkerhetsskyddsbedömning

- Lämplighetsprövning

- Säkerhetsskyddsavtal

- Säkerhetsprövning

- Utbildning

Arbetsuppgifter:

- Regelefterlevnad: Tillse att avdelningens linjeverksamhet och projekt följer lag, förordning och vägledning inom säkerhetsskydd
- Analyser och planer: Ta fram särskild säkerhetsskyddsbedömning när de är tillämpliga inom projekt, upphandlingar, förändringar och exponering av säkerhetskänslig verksamhet. Inklusive lämplighetsprövning
- Informationssäkerhet: Att med utgångspunkt i centrala styrande dokument ta fram avdelnings- och projektspecifika rutiner för behandling och skydd av säkerhetsskyddsklassificerade uppgifter
- Fysisk säkerhet: Säkerställa att godkända lokaler där linjeverksamhet och projekt kan behandla säkerhetsskyddsklassificerade uppgifter finns
- Personalsäkerhet: Vid behov och på uppdrag av Strateg för personalsäkerhet genomföra säkerhetsprövningens samtliga moment för aktuella befattningar hos projekt, intressenter och leverantörer
- Exponering av säkerhetskänslig verksamhet: Vid behov på och uppdrag av den centrala säkerhetsskyddsfunktionen ingå säkerhetsskyddsavtal eller säkerhetsskyddsöverenskommelse vid projekt eller upphandlingar
- Kontroll: Kontrollera och löpande följa upp säkerhetsskyddet samt rapportera avvikelser till samtliga arbetsledande nivåer

Krav för tjänsten:

- Du har en relevant akademisk eller yrkesrelaterad utbildning inom säkerhet, juridik eller IT.

- Du har minst 1 års dokumenterad erfarenhet från säkerhetsskyddsarbete där relevant och aktuell lagstiftning tillämpats.

- Du har minst 1 års dokumenterad erfarenhet från säkerhetsksyddsarbete inom samhällsviktig verksamhet (exempelvis: Polisen, Försvarsmakten, energisektorn, transportsektor).

- Du har minst 1 års dokumenterad erfarenhet av att handlägga: säkerhetsskyddsanalys eller motsvarande, säkerhetsprövningar (samtliga delar), genomfört utbildning inom säkerhetsskydd, genomfört säkerhetsskyddad upphandling (ink. lämplighetsprövning).

- Flytande i svenska och engelska i tal och skrift

Meriterande för tjänsten:

- Minst 3 års dokumenterad erfarenhet av att handlägga: säkerhetsskyddsanalys eller motsvarande, säkerhetsprövningar (samtliga delar), genomfört utbildnig inom säkerhetsskydd, genomfört säkerhetsskyddad upphandling (ink. lämplighetsprövning).

- Minst 3 års dokumenterad erfarenhet från säkerhetsskyddsarbete där relevant och aktuell lagstiftning tillämpats.

Innan uppdraget kan påbörjas kommer en säkerhetsprövning att genomföras.

Personliga egenskaper och arbetsmiljö

Vi har ett gediget samarbete med myndigheten idag och har konsulter på plats på flera avdelningar. Arbetsplatsen präglas av en välkomnade miljö där du som konsult har goda möjligheter att utvecklas och växa inom organisationen. Som person är du lyhörd, engagerad och har en god samarbetsförmåga. Du är strukturerad och har förmågan att arbeta självständigt och strävar efter att leverera med hög kvalitet.

För oss är det viktigt att varje kandidat ska få en positiv upplevelse hos oss och vi håller dig uppdaterad under hela processen. Du behöver aldrig undra vad som händer och hur just du ligger till i rekryteringsprocessen. Som anställd hos oss kan du lita på att vi kommer hjälpa dig att nå dina karriärsmål. Vi finns som en partner genom din yrkesmässiga karriär.

Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Omfattning: Heltid

Start: 6 maj

Sista ansökningsdagen: 2/4-2024

Du söker tjänsten på futurepeople.se

Vi har ej möjlighet att ta emot ansökningar via e-mail med anledning av GDPR.

Har du frågor om rollen eller undrar hur processen ser ut framöver får du gärna kontakta oss. Vi som arbetar med processen på detta uppdrag är Therese Lönnberg, du når mig på therese.lonnberg@futurepeople.se och Liv Hedström, liv.hedstrom@futurepeople.se. Vi ser gärna sökanden med olika bakgrunder och erfarenheter. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan.

Välkommen till oss på Future People!

Ansök nu

Handläggare säkerhetstjänst

Läs mer Jul 1
Befattningen erbjuder
Möjlighet att bidra till utvecklingen inom säkerhetstjänsten i Försvarsmakten. Säkerhetsavdelningen vid Försvarsstaben är en ny avdelning under tillväxt.

Om Försvarsstabens säkerhetsavdelning
Försvarsstaben stödjer överbefälhavaren med att handlägga och bereda ärenden på militärstrategisk nivå, samt säkerställer att beslut som fattas av myndighetens ledning genomförs, följs upp och återredovisas. Försvarsstaben ansvarar även för att omsätta regeringens styrning av Försvarsmakten till strategiska planer och för att inrikta försvarsgrens- och stridskraftschefer. Vidare har Försvarsstaben ett övergripande ansvar för att samordna infrastruktur- och materielförsörjning.

Avdelningen är placerad under stabschefen och ansvarar för säkerhetstjänsten inom chefen Försvarsstabens verksamhetsansvar. Avdelningen består av Säkerhetssektionen, Sua-sektionen och Värnpliktssäkerhetssektionen. Denna befattning är placerad vid Säkerhetssektionen.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter ligger inom hela säkerhetstjänsten, från metodutveckling, genomförande av säkerhetsskyddsanalyser samt i att lämna stöd i säkerhetsfrågor till Försvarsstabens enheter. Du kommer vara delaktig i att utforma och implementera arbetsformer och rutiner på central nivå. Du kommer vara delaktig i avdelningens säkerhetsskyddsplaneringsamt kunna ge stöd till lämplighetsbedömningar inför säkerhetsskyddade upphandlingar och delta i uppföljning och kontroll av avtal. Arbetet innebär även samordning inom Försvarsstaben och samverkan med andra delar av Högkvarteret.

KRAV
Kvalifikationer


• Aktuell, relevant och flerårig yrkeserfarenhet av säkerhetstjänst.
• Eftergymnasial utbildning inom säkerhetstjänst och säkerhetsskydd, eller annan motsvarande erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
• God förmåga att utrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska.
• God datorvana.

Personliga egenskaper
Som person är du nyfiken och stresstålig då arbetsuppgifter varierar både till innehåll och tidsförhållanden. Du har en god samarbetsförmåga samtidigt som du kan arbeta självständigt och tycker om att ta egna initiativ. Det är viktigt att du har hög integritet samt är säkerhetsmedveten.  

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

MERITERANDE  


• Tidigare erfarenhet av att jobba med säkerhetstjänst inom myndighet.

• Kunskap och förståelse kring upphandlingslagstiftningen och säkerhetsskyddslagstiftningen.


• Tidigare erfarenhet av stabsarbete inom Försvarsmakten, gärna på militärstrategisk nivå.
• Relevant säkerhetsutbildning
• Utbildad och/eller arbetat med säkerhetsskyddad upphandling med säkerhetsskyddsavtal (SUA).
• Erfarenhet av Försvarsmaktens IT-system.


För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se).

Övrigt
Anställningsform: Vikariat 12 mån, sex månaders provanställning tillämpas.
Sysselsättningsgrad: Heltid
Arbetsort: Stockholm
Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse

För upplysningar om befattningen kontakta:
Avdelningschef Jim Stalpe på 070-386 88 93 (ej tillgänglig under veckorna 27-31).

För information om rekryteringsprocessen kontakta:
HR-generalist Karolina Wrede på 076?869 42 16 (ej tillgänglig under veckorna 28-31).

Fackliga företrädare:
OFR/O HKV, Arne Nilsson
OFR/S HKV, Kjell Tetzlaff
SACO HKV, Camilla Robertsson
SEKO Försvar HKV, Lise-Lotte Larsson
Samtliga nås via växeln på 08-788 75 00

Sista ansökningsdag
Välkommen med din ansökan senast 2023-09-01. Din ansökan bör innehålla CV samt ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning.

Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats.
-----------------------------------------------------
Information om det rekryterande förbandet:

I Högkvarteret finns överbefälhavaren och generaldirektören. Högkvarteret har ungefär 1 000 medarbetare – både yrkesofficerare och civila experter. Högkvarteret utgörs från 2023-01-01 av försvarsstaben, operationsledningen, militära underrättelse- och säkerhetstjänsten, samt Högkvarterets stabsavdelning och fristående enheter för tillsyn.

En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning.

Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas.

Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

Ansök nu

Nordic LEVEL Advisory söker seniora säkerhetsrådgivare till Stockholm!

Läs mer Jun 24
Vilka är vi?
Vi är ett noterat bolag i en expansiv fas som värnar om våra medarbetare. Vi värdesätter en balanserad livsstil och är måna om att erbjuda en flexibel arbetsplats för att främja en hälsosam work-life balance. En av våra certifieringar är Great place to Work och vi jobbar kontinuerligt med att vara den bästa arbetsplatsen för våra anställda och den bästa leverantören för våra kunder!



Om uppdraget

Som senior säkerhetskonsult inom Advisory kommer du att arbeta med en bred variation av arbetsuppgifter och med många olika typer av uppdragsgivare.

I rollen kommer du bland annat att vara uppdragsledare med det övergripande ansvaret för ett uppdrag och kan komma att leda ett team av säkerhetskonsulter. Du ansvarar för att säkerställa att uppdraget utförs på ett produktivt och effektivt sätt, med hög kvalitet och så kostnadseffektivt som möjligt. Du engagerar dig i att fördjupa relationer med kunder och är alltid på jakt efter nya affärsmöjligheter och uppdrag som kan stärka företagets ekonomiska ställning. Du kommer i perioder även att ansvara för att bemanna vår incidentberedskap och inom ramen för den hantera uppdrag med kort varsel.




På LEVEL Advisory blir du del av ett engagerat, professionellt och positivt team som varje dag hjälper företag, myndigheter och organisationer till en tryggare tillvaro. Din vardag som säkerhetskonsult hos oss kommer bestå av en utmanande och varierande arbetsmiljö med möjlighet att arbeta med samhällsviktiga uppdrag tillsammans med ett team av kompetenta och drivna kollegor som är experter inom sina områden.

Vårt mål är att våra kunder ska kunna leva ett så bra liv som möjligt, trots ovanliga utmaningar.




Vi söker dig med följande profil:

Kunskap och erfarenhet som konsult - Du ska ha dokumenterad erfarenhet av att arbeta som konsult inom säkerhetsområdet
Utbildning eller arbete som säkerhetschef - Du har arbetat som säkerhetschef eller genomgått relevant utbildning för denna roll
Förmåga att planera och genomföra utbildningar - Erfarenhet av att planera och hålla utbildningar inom säkerhetsområdet
Erfarenhet i krisledning - Kompetens genom utbildning i eller av genomförande av krisledning.




Meriterande - dokumenterad erfarenhet eller utbildning inom akutsjukvård.




Vi ser gärna att du är pragmatisk, strukturerad och lösningsorienterad. Du är självgående i det arbete du tar dig för men trivs även att arbeta i grupp. Det krävs således att du är en ambitiös och socialt smidig person som ser till att det du lämnar ifrån dig alltid håller hög kvalité. Vi lägger stor vikt vid din sociala kompetens och förmåga att samarbeta och kommunicera effektivt med både kollegor och kunder.



Vad vi på LEVEL erbjuder:

Marknadsmässiga löner
Löneväxling
Sjukvårdsförsäkring
Maximal friskvård
Regelbunden kompetensutveckling
Andra fina förmåner framkommer vid första intervju




Start
Enligt överenskommelse med placeringsort Stockholm, med möjlighet även till Göteborg eller Helsingborg




Ansökan
Om du uppfyller kraven ovan och vill bli en del av Team LEVEL, är du välkommen in med din ansökan! Urval sker löpande.

Har du några frågor är du välkommen att kontakta advisory@nordiclevelgroup.com

Vi ser fram emot att läsa din ansökan!




Mer om oss

Nordic LEVEL Group är en helhetsleverantör av tillförlitliga trygghets- och säkerhetslösningar och tjänster. Vårt mål är att våra kunder ska kunna leva ett så bra liv som möjligt, trots ovanliga utmaningar. Vårt team av erfarna säkerhetsexperter är verksamma inom två områden Advisory och Technology. Våra två divisioner har en unik sammansättning av kompetenser och expertis som täcker hela säkerhetssegmentet från rådgivning till teknik. Nordic LEVEL Group erbjuder marknadsledande helhetslösningar med fokus på kvalitet och effektivitet för att skapa trygghet och säkerhet i samhället och skydd av människor och tillgångar.


Nordic Level Advisory är experter på verksamhetssäkerhet med särskild kompetens inom medarbetarskydd och utredningar.

Vi drivs av:

- ett starkt samhällsengagemang

- leveranser av framstående kvalitet

- en hög grad av tillgänglighet

Ansök nu

Praktik / LIA (Praktikplats)

Läs mer Mar 28
Går du en utbildning inom säkerhet? Har du erfarenhet av säkerhetsbranschen?
Vi välkomnar elever på högskolenivå/universitetsnivå att ansöka om LIA-period/Praktikperiod hos oss!
Vi är ett växande säkerhets- och granskningsföretag som arbetar mot arbetslivskriminalitet - för att förebygga och motverka osund konkurrens, fusk och människoexploatering i arbetsmarknaden.
Genom förstärkande tilläggsklausuler i upphandling, bakgrundskontroll och arbetsplatskontroll hjälper ANSVAR SÄKERHET verksamheter och förvaltningar med att undanröja risker och skapa trygga, vita och säkra arbetsplatser.
Arbetsuppgifter under en praktikperiod hos oss är varierande beroende på hur arbetsbelastningen ser ut för våra medarbetare, men det kan bland annat innehålla:
Utbildning i arbetsplatskontroll/bakgrundskontroll.
Att följa med på arbetsplatskontroller och allt vad det innebär i efterarbetet, kontakta myndigheter och sammanställa rapporter.
Utföra utredningar/bakgrundskontroller på svenska bolag
Se över förbättringar internt i våra tjänster, arbetsprocesser, presentationer och upphandlingsanbud.
Omvärldsbevakning inom våra arbetsområden
Kundbearbetning, befintliga och nya kunder.
Lära sig om och utföra ID-skanningar, verifiera identiteter.



Egenskaper:
Vi ser gärna att du som ansöker LIA hos oss är initiativtagande, har lätt för att jobba självständigt som i små grupper. Driv och en positivitet att vilja lära är en stark egenskap hos dig. Det är viktigt att ha en analytisk förmåga med en känsla för detaljer med noggrannhet hos oss. Vi ser gärna att du har förmågan att hantera flera bollar i luften eftersom vi är ett mindre bolag där det händer mycket hela tiden. Därmed är det av stor vikt att du är tydlig och kan avgränsa dig till hanterbara uppgifter och sätta prioritetsordning på de uppgifter som du tar dig an.
Eventuell erfarenhet:
Säkerhetsarbete, risk och sårbarhetsanalys- och bedömningar, kontrollant-yrken, arbetat med arbetsmiljö, utredning/bakgrundskontroller, bygg, ledarskap, juridik och operativt arbete inom säkerhet.
Om du är intresserad av och känner dig träffad av vår beskrivning så är du välkommen att höra av dig till oss.
För att läsa mer om vad vi gör, se vår hemsida:
www.ansvarsakerhet.se
(OBS! Detta gäller praktikplats hos oss - ingen lön erfordras.)

Ansök nu

Andra jobb i Stockholm från Poolia Sverige AB

Nedan visas andra jobb i Stockholm från Poolia Sverige AB .

Intresseanmälan framtida uppdrag inom lön!

Löneadministratör/Lönekonsult
Läs mer Jun 26
Är du på jakt efter en ny tjänst eller nytt uppdrag inom lön i Stockholm i höst?

Vi söker nya talanger som vill se sig om efter nya utmaningar i arbetslivet. Är du intresserad av att arbeta hos oss som uthyrd konsult inom lön får du gärna bifoga ditt CV och personliga brev här. Konsultuppdragen varierar och styrs av våra kunders behov. Våra kunder finns i hela Stockholm och du får gärna specificera i din ansökan vilket geografiskt område du är intresserad av att arbeta i.

Vanligt förekommande tjänster:
– Löneadministratör
– Lönespecialist
– Lönerapportör

Notera att detta inte är en specifik tjänst utan en intresseanmälan för kommande konsultuppdrag.

Vi kommer att kontakta dig när vi har ett aktuellt uppdrag som matchar din profil.

Välkommen med din ansökan!


Om verksamheten
Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet digitala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension. Poolia har ett fokus: att tillsätta kvalificerad kompetens på tjänstemannaområdet. Avgränsningen är vår styrka och det som gör oss till branschens kanske mest erfarna rekryteringskonsulter. Vi har en gedigen erfarenhet inom en rad specialistområden. Vi förstår företagen och deras affärsvillkor. Och vi har en urvalsfilosofi som identifierar varje individs unika förmågor. Tillsammans med en kvalitetssäkrad process, modern kandidatwebb och ledande digitala verktyg är detta grunden i vårt erbjudande – Rätt individ. På rätt plats. Alltid.

Ansök nu

Intresseanmälan framtida uppdrag inom administration!

Administratör/Administrativ assistent
Läs mer Jun 27
Är du på jakt efter en ny tjänst eller nytt uppdrag inom administration i Stockholm till hösten?

Vi söker ständigt nya talanger som vill se sig om efter nya utmaningar i arbetslivet. Är du intresserad av att arbeta hos oss som uthyrd konsult inom lön får du gärna bifoga ditt CV och personliga brev här. Konsultuppdragen varierar och styrs av våra kunders behov. Våra kunder finns i hela Stockholm och du får gärna specificera i din ansökan vilket geografiskt område du är intresserad av att arbeta i.

I administrativa roller kan du komma att arbeta med följande uppgifter:
Allmän kontorsadministration
Ärendehantering
Handläggning
Kundkontakt
Systemadministration
Enklare fakturering, orderhantering eller liknande

Notera att detta inte är en specifik tjänst utan en intresseanmälan för kommande konsultuppdrag.

Vi kommer att kontakta dig när vi har ett aktuellt uppdrag som matchar din profil.

Välkommen med din ansökan!


Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Ansök nu

Intresseanmälan framtida uppdrag inom HR!

HR-konsult/PA-konsult
Läs mer Jun 27
Är du på jakt efter en ny tjänst eller nytt uppdrag inom HR i Stockholm till hösten?

Vi söker ständigt nya talanger som vill se sig om efter nya utmaningar i arbetslivet. Är du intresserad av att arbeta hos oss som uthyrd konsult inom HR får du gärna bifoga ditt CV och personliga brev här. Konsultuppdragen varierar och styrs av våra kunders behov. Våra kunder finns i hela Stockholm och du får gärna specificera i din ansökan vilket geografiskt område du är intresserad av att arbeta i.

I dessa typer av roller kan du komma att arbeta med följande uppgifter:

Stötta chefer i olika typer av HR frågor
Utvecklings- och projektarbete inom rekrytering/kompetensförsörjning
Administration i personalhanteringssystem
Assistera, koordinera samt administrera HR-ärenden
Övrig personaladministration


Notera att detta inte är en specifik tjänst utan en intresseanmälan för kommande konsultuppdrag.

Vi kommer att kontakta dig när vi har ett aktuellt uppdrag som matchar din profil.

Välkommen med din ansökan!


Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Ansök nu

IT-supportekniker

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Jun 26
Är du i starten av din karriär och tycker att IT är det roligaste som finns att jobba med? Då har vi tjänsten för dig! ImpelIT söker nu sin nya IT-supporttekniker att ansluta till ett drivet team med stora utvecklingsmöjligheter. Stämmer nedan annons in på dig så tar vi gärna emot din ansökan redan idag!

Om tjänsten
Som IT-supporttekniker kommer du att få hantera olika typer av IT-ärenden som uppstår under dagarna. Det kan vara allt från ominstallationer, nätverksproblem, applikationer, kontohantering och mycket mer. Med andra ord en perfekt roll för dig som vill utvecklas och lära dig mer inom IT. För att lyckas i rollen är det viktigt att du har grundliga kunskaper inom IT, kanske från en utbildning eller relevant arbetslivserfarenhet. Vi ser gärna även att du håller dig uppdaterad inom det senaste när det kommer till IT och Teknik och har ett genuint intresse.

Det är extra bra om du även har erfarenhet av följande:
- Molntjänster/Azure
- Microsoft 365
- Active Directory
- Nätverk
- Hård & Mjukvara
- Vana av att hantera ärenden både onsite och genom telefon/mail

Vem är du?
Vi söker dig som är service minded, pedagogisk och driven i ditt arbete. ImpelIT består av fem kollegor, så du kommer att ha nära kontakt med hela teamet och din roll kommer vara en bidragande faktor till ImpelITs fortsatta resa. Vidare så är du flexibel, har god samarbetsförmåga och är lösningsorienterad. Du ser IT som din framtid inom karriären och vill utveckla dina kunskaper tillsammans med bolaget.

Om verksamheten
Vare sig det rör sig om längre projekt eller kortare akut insats så har vi på Impel IT drivna och erfarna specialister inom de flesta områden. Vår erfarenhet sträcker från design, driftsättning och överlämning till rena driftsuppdrag. Vi har även stor erfarenhet av att arbeta med olika typer av migreringar, förstudier, analyser och rådgivning. Vår kunskap är både bred och djup som vi har samlat på oss under många år inom IT-branschen. Särskilt fokus ligger på ADC, kommunikation samt säkerhet men vi har även stor kunskap inom server och lagring. Ett bevis på vårt stora engagemang är också den stora och tunga mängd certifieringar vi innehar från tillverkare som Citrix, F5, Cisco, Juniper, VMware, Palo Alto och Aruba. Vi ligger i teknikens framkant och utökar ständigt våra certifieringar. En stor fördel med denna breda leverantörskunskap är att vi inte favoriserar det ena märket över det andra. Vi ser till era behov samt önskemål och anpassar lösningarna därefter.


Tjänsten är tillsvidare, med inledande provanställning på sex månader och start efter sommaren. ImpelIT har sitt kontor i Solna och det finns möjlighet till hybridarbete vid behov. Rekryteringen sker i samarbete med Poolia och du är varmt välkommen att höra av dig till Jennifer vid frågor. Notera att det är semestertider så att svar kan komma att dröja. Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Vi söker en projektledare till inom registratur till KTH

Arbetsledare, kontorspersonal/Gruppledare, kontorspersonal
Läs mer Jul 8
Är du en erfaren projektledare med kunskap inom arkiv och registratur på högskola/universitet eller myndighet? Vi på Poolia söker nu en engagerad och driven projektledare till KTH för ett spännande konsultuppdrag!

• Omfattning: heltid, 100%
• Start: 2024-08-28
• Längd: t.o.m. 2025-02-28, med möjlighet till förlängning.
Du blir anställd av oss på Poolia men kommer att arbeta på plats i KTH:s lokaler i Stockholm. Det finns möjlighet att jobba upp till två dagar på distans så länge arbetsuppgifterna tillåter det.


Om tjänsten
Enheten för Arkiv & Registratur har fått i uppdrag att införa en gemensam funktion för arkiv och registratur vid KTH. I detta ingår att arbeta med att införa redan beslutade förändringar som rör organisation och nya rutiner samt utvärdera.

Som projektledare kommer du att leda arbetet med att införa en gemensam funktion för arkiv och registratur under tiden som nuvarande projektledare går på föräldraledighet.


Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Uppdraget består av att:
• Planera, leda, utveckla och följa upp projekt
• Säkerställa att projektaktiviteter bedrivs i enlighet med fastställda processer, rutiner, riktlinjer och direktiv
• Ansvara för att leveranser sker enligt tidsplan, inom budget och med överenskommen funktion och kvalitet
• Löpande rapportera status till styrgrupp
• Ansvara för kommunikationen inom projektet samt utåt till intressenter.


Vem är du?
För att vara aktuell för rollen behöver du som söker ha:
• Relevant akademisk utbildning för uppdragsområdet, alternativt 5 års arbetslivs- och yrkeserfarenhet som KTH anser vara motsvarande kompetens
• Erfarenhet från att bedrivit liknande projekt på högskola/universitet eller myndighet
• Erfarenhet av förändringsarbete
• Minst 2 års erfarenhet av PMP
• Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
• Förmåga att kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift.
Det är även högst meriterande och avgörande om du har:
• Erfarenhet av projektledning inom arkiv och/eller registratur inom de senaste 3 åren
• Tidigare erfarenhet av både arkiv och registratur på myndighet.
• 60 hp inom arkiv och registratur.
För att trivas och lyckas i rollen ser vi att du är strukturerad, kommunikativ och lösningsorienterad. Dessutom är du flexibel oh kan anpassa dig till förändrade omständigheter och prioriteter. Samarbetsförmåga och starkt ledarskap är också centrala egenskaper såväl som en god analytisk förmåga.

Stämmer detta in på dig? Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV. Urvalsprocessen sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag.


Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Ansök nu

Säljare till Toshiba Tec

Account manager
Läs mer Jul 4
Drivs du av försäljning och gillar att skapa och utveckla affärer? Är du dessutom tekniskt kunnig med god erfarenhet från tjänsteförsäljning? Då kan du vara den vi söker!

Som säljare/account manager hos Toshiba Tec får du möjlighet att arbeta med ett av världens största varumärken! Du får goda anställningsvillkor med bland annat en bra fast lön och ett attraktivt provisionssystem. Du samarbetar med engagerade kollegor inom pre-sale och administration och får fint stöd i dina affärer. Toshiba Tec sitter i fräscha lokaler i Solna, Frösundavik. Stämningen är både affärsorienterad och familjär och präglas av samarbete och stort kundfokus. Detta är en direktrekrytering till Toshiba Tec som är arbetsgivaren.

Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Om tjänsten
I rollen som säljare arbetar du med försäljning av Toshibas lösningar inom dokumenthantering, både hårdvara och mjukvara. Du driver dina processer självständigt och ibland tar du hjälp från dina pre-sales-kollegor. Du ansvarar för hela försäljningsprocessen från mötesbokning, till kundmöten, offerthantering och uppföljning av affärer. Du arbetar primärt mot kunder i storleken 20-250 anställda och du har stor möjlighet att styra mot vilka branscher du vill arbeta. Du ingår i ett stabilt team med trevliga och erfarna kollegor med hög kompetens. Du verkar på Stockholmsmarknaden och bearbetar framförallt nya kunder men också befintliga.

Toshiba Tec erbjuder dig ett utmanande arbete i en positiv och resultatorienterad miljö, omgiven av kollegor med höga ambitioner. Du får jobba med en stark och bred produkt- och tjänsteportfölj, med bra ersättning och möjlighet att påverka din egen lön. Toshiba Tec har kollektivavtal och förmåner som bland annat tjänstepension, friskvårdsbidrag samt Rikslunchkort.

Vem är du?
Vi söker dig som har erfarenhet av produkt- och tjänsteförsäljning B2B samt god förståelse för teknik och IT-miljöer, med fördel inom digitala lösningar. Du är van att arbeta rådgivande mot dina kunder och föra dialog med beslutsfattare. Vidare behärskar du svenska och engelska flytande i tal och skrift, är van att arbeta mot en egen budget och innehar B-körkort.

Att bygga goda relationer är naturligt för dig liksom att ge bra service och samverka med andra, både internt och externt. Du har en hög aktivitetsnivå och vill vara ute på fältet och träffa kunder. Vidare är du strukturerad och ordningsam och du trivs att arbeta självständigt i en roll med stort eget ansvar. Engagemang och mod genomsyrar ditt förhållningssätt och din positiva energi smittar av sig.

Om verksamheten
Toshiba Tec Nordic är ett av de ledande bolagen inom dokumenthantering och en del av Toshiba, en av världens största tillverkare av elektronikprodukter. Toshiba Tec Nordic erbjuder multifunktionsskrivare, etikettskrivare, lösningar för dokumenthantering samt support och service för den nordiska marknaden. Vi erbjuder även PC, digitala skärmar/skyltsystem och konferensteknik. Huvudkontoret ligger i Solna, Sverige, med filial i Finland och distributörer i Danmark och Norge. Toshiba Tec Nordic har ca 110 anställda. Den svenska verksamheten är miljö-, kvalitet- och arbetsmiljöcertifierad enligt ISO 14001, ISO 9001och ISO 45001.

För mer information; https://se.toshibatec.eu/hem/

Ansök nu