Stockholm: Arbetsledare Radio till Förbifart Stockholm

Hitta ansökningsinfo om jobbet Arbetsledare Radio till Förbifart Stockholm i Stockholm. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Stockholm inom den kategorin.

Publicerad: 2024-07-10 // Varaktighet: Heltid

Arbetsbeskrivning
Förbifart Stockholm är en av de längsta tunnlarna för biltrafik i världen. Eltel är en samarbetspartner till Yunex Traffic och vi har tillsammans fått i uppdrag av Trafikverket att installera tele-, styr- och övervakningssystem för ny sträckning av E4, Förbifart Stockholm. Nu har du chans att få vara med på en unik och spännande resa tillsammans med oss i rollen som Arbetsledare Radio inom Förbifart Stockholm! Varmt välkommen till oss på Eltel! Som Arbetsledare Radio hos Eltel och Förbifart Stockholm kommer du att leda ett team på cirka 10 personer. I din position har du en central roll inom teknikområdet Radio, som utgör grunden för all kommunikation i tunneln. Du kommer ha ett nära samarbete med arbetsledare från andra teknikområden, platschefen, produktionsplaneraren samt projektören för radioanläggningen. Ditt arbete som Arbetsledare Radio innebär att du kommer att ha ansvar för att leda arbetet självständigt och i samarbete med övriga samarbetspartners inom Förbifart Stockholm-projektet. Du har det övergripande ansvaret för att säkerställa korrekt installation och efterföljande driftsättning och testning. I samråd med projektören för radioanläggningen är det också ditt ansvar att se till att allt dokumenteras enligt kontraktskrav och att gällande tidplan efterföljs.
I den här rekryteringen samarbetar vi med Randstad. Om du har frågor rörande tjänsten eller rekryteringsprocessen, var god kontakta rekryteringskonsult Linda Cooper på linda.cooper@randstad.se
Varmt välkommen till oss!

Ansvarsområden
Leda installationen av utrustningen kopplat till radio, såsom repeater, mobila system, läckande koax med tillhörande kabeldragningar
Planering, resursallokering och materialförsörjning av de kommande veckornas arbetsmoment tillsammans med Platschef, Produktionsplanerare och Logistikarbetsledare
Ta ansvar för att lösa de problem och utmaningar teamen stöter på i det dagliga arbetet
Följa upp det dagliga arbetet, dokumentera och rapportera detta uppåt i organisationen

Ytterligare information
Anställningen är på heltid och inleds med sex månaders provanställning. Tillträde sker enligt överenskommelse.
Placeringsort: Bromma
Arbetsplats: Skärholmen eller Vinsta.
Sista ansökningsdag är 2024-08-31
Urval påbörjas under v 32


Kvalifikationer
Vi ser att du som söker rollen som Arbetsledare har erfarenhet av att arbeta med radioinstallation av inomhus- eller utomhuslösningar. Eftersom teknikområdet Radio är komplex teknik är det viktigt att du har både kunskap och intresse inom dessa områden. Vidare ser vi att du har:
Relevant utbildning inom tele och radiokommunikation
Erfarenhet av radiomätningar på radiokablar och täckningsmätning
Arbetat praktiskt eller i arbetsledande roll med radioinstallationer, fasta- och mobila nät
God förståelse för mobilradio och radiolänk
God systemvana
Goda kunskaper i svenska samt engelska
B-körkort
Observera att grund för anställning är en godkänd bakgrundskontroll

Vi ser det även som meriterande om du har:
Erfarenhet från en arbetsledande roll inom el, tele, styr och övervakning
Erfarenhet av service- installations- underhålls- och entreprenadverksamhet inom verksamhetsområdet
Erfarenhet av arbete i Trafikverkets tele- och radionät


Om företaget

Eltel Networks Infranet AB
Eltel arbetar med att planera, bygga, ansluta och underhålla el- och telenät. Det gör vi på uppdrag av våra kunder som i huvudsak är operatörer, nätägare och myndigheter samt statliga verk. Vi på Eltel är stolta över att skapa värde för våra kunder och för samhället i stort – vi kombinerar kunskap och kompetens med en praktisk inställning till arbete. Som ledare av utvecklingen inom infranetindustrin söker vi efter engagerade människor som kan bli en del av vårt företag. Vi vill vara den bästa arbetsplatsen för dig som gillar utmaningar och som gillar att ta ett samhällsansvar. Det finns mycket mer att berätta om vår verksamhet. Om du vill lära dig mer om vårt företag och hur det är att jobba hos oss, gå in på vår hemsida www.eltelnetworks.se och vår karriärsida https://jobb.eltelnetworks.se/

Alla platsannonser →

Andra jobb i Stockholm som Arbetsledare, anläggning

Nedan visas andra jobb i Stockholm som Arbetsledare, anläggning.

Platsansvarig Norra Stockholm

Läs mer Mar 25
Isolerab växer och söker Platsansvarig Norra Stockholm till vårt härliga Operation team!

Har du bara rätt inställning ger vi dig verktygen för att lyckas och göra karriär. För oss på Isolerab är personliga egenskaper viktigare än dina meriter.


Isolerab erbjuder:

- Kollektivavtal

- Förmånsportal

- Friskvårdsbidrag

- Roliga event och en härlig företagskultur med glädje och energi

Isolerab är en ledande helhetsleverantör inom isolering, ventilation och mögelbehandling med flera tusen nöjda kunder runt om i Dalarna, Gästrikland, Västmanlands, Uppsala och Norra Stockholm. Vi har varit verksamma i branschen i över 10 år och levererar trygghet till villaägare genom våra lösningar och produkter.

Företaget har haft en snabb tillväxt de senaste åren och är just nu i en spännande expansionsfas, med en ljus framtid genom ytterligare tillväxt på både existerande och framtida marknader. Med fokus på att anställa rätt människor vill vi positionera oss som en av de starkaste spelarna på vår befintliga marknad och även kommande marknader.

Här finns en spännande möjlighet i ett företag med stora tillväxtambitioner och fantastiska kollegor! Är du en person som är 100% kundorienterad och målfokuserad? Söker du en roll där du får jobba med fantastiska kollegor i en rolig och snabbfotad miljö? Då vill vi mer än gärna höra från dig.

Denna roll innebär

Att den person vi söker är med och styr vår regions verksamhet mot uppsatta mål när det gäller det lokala utförandet i Norra Stockholm.

Vi jobbar med Lösullsisolering, frånluftsventilation och mögelbehandling

Bra egenskaper är att du jobbar strukturerat, uppföljande, förklarande, gärna strategiskt och inriktad på att förbättra processer och kontroller i verksamheten.

Du planerar och styr det dagliga i regionens verksamhet när det gäller installation och utförande med vår personal. Uppföljning av ekonomi, mål och produktivitet

Vi hoppas du sprider en härlig energi samt är väldigt social och utåtriktad.

Isolerab söker dig som:

- Är tävlings- och resultatinriktad

- Har goda kommunikativa egenskaper

- Trivs med att arbeta med ett högt tempo

- Har goda ledaregenskaper

Placeringsort

- Norra Stockholm

Urval

Urval och intervjuer för tjänsten sker löpande så ansök redan idag för din chans till att bli en del av vårt framgångsrika team! .

Ansök nu

Arbetsledare Ban till Stockholm

Läs mer Jun 11
Infranord är en ledande entreprenör med uppdrag att modernisera och underhålla Sveriges järnvägsnät. Vi ägs till 100% av svenska staten och är viktiga för samhällets infrastruktur. Tillsammans, respektfullt och professionellt driver vi vårt arbete framåt.

Vi söker nu Arbetsledare till två nya kontrakt som påbörjas under året.

- Drift och underhåll av SL:s järnvägsanläggningar och pendeltågsdepåer respektive SL:s spårvägsanläggningar för teknikområdena bana, el och signal

- Drift och underhåll av samtliga bangårdar inom Stockholm samt linjebunden kraft.

Ange gärna i din ansökan vilket kontrakt som intresserar dig.

ARBETSUPPGIFTER
Nu söker vi arbetsledare till ett varierande uppdrag med huvudfokus på ledning av teknikerna i din framtida arbetsgrupp. Hos oss får du ta egna initiativ och bygga en kultur där dina medarbetare tar ett stort eget ansvar, mår bra och trivs på jobbet.

I vår strävan att modernisera och utveckla verksamheten ser jag fram emot dina förbättringsförslag och värderar verkligen din förmåga att bedriva arbetet på ett säkert sätt.

Vi uppskattar givetvis din planeringsförmåga och engagemang för våra kunder och affärer.

KVALIFIKATIONER
För att lyckas med uppdraget behöver du ha en utbildning med teknisk inriktning. Vi ser gärna att du har erfarenhet från entreprenadverksamhet och helst järnvägsbranschen.

Det underlättar om du haft personalansvar tidigare men det viktigaste är att du gillar att skapa goda och respektfulla relationer.

Om du gillar att arbeta tillsammans som ett lag och leverera ett professionellt resultat då är det här jobbet för dig!

Det vore toppen om du även har möjlighet att resa i tjänsten, och vid behov arbeta utanför kontorstid.

ÖVRIGT
Vi hoppas du tar chansen och söker jobbet för här kommer du möta ett trevligt gäng med lång erfarenhet och gedigen kompetens som ser fram emot ytterligare en kollega.

Vi strävar efter att vara en inkluderande arbetsgivare och välkomnar därför alla med sin ansökan. Våra medarbetare förväntas vara goda förebilder och bidra till en hållbar arbetsmiljö där alla respekteras för den de är.

En del tjänster hos oss innebär placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning kan därför komma att genomföras i enligt med Säkerhetsskyddslagen (2018:585) före beslut om anställning.

Infranord lägger stor vikt vid en säker arbetsmiljö. Vi utför därför alltid alkohol- och drogtester vid nyanställning.
Vid urvalet lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet.

Urvalsarbetet sker löpande så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt!

Mer information om oss finns på https://www.infranord.se/

Ansök nu

Arbetsledare Installation till Förbifart Stockholm

Läs mer Jul 10
Arbetsbeskrivning
Nu har du chans att få vara med på en unik och spännande resa tillsammans med oss i rollen som Arbetsledare inom Förbifart Stockholm!
Förbifart Stockholm är en av de längsta tunnlarna för biltrafik i världen. Eltel är en samarbetspartner till Yunex Traffic och vi har tillsammans fått i uppdrag av Trafikverket att installera tele-, styr- och övervakningssystem för ny sträckning av E4, Förbifart Stockholm. Som Arbetsledare hos Eltel och Förbifart Stockholm kommer du att arbetsleda tekniker och montörer som arbetar över 14 olika teknikområden. Dessa områden innefattar exempelvis fibersystem, kamerasystem, brandsystem, radiosystem och uppbyggnad av kommunikationsnät. Du kommer att ansvara för flera olika team om ca 3 st tekniker i varje grupp. Teamen inriktar sig på olika teknikområden där du kommer att vara samordnare och länken mellan dessa.
I den här rekryteringen samarbetar vi med Randstad. Om du har frågor rörande tjänsten eller rekryteringsprocessen, var god kontakta rekryteringskonsult Linda Cooper på linda.cooper@randstad.se
Urval påbörjas under v 32. Varmt välkommen med din ansökan!

Ansvarsområden
Arbetsledning och delegering av arbetet för dina team
Planering och materialförsörjning av de kommande veckornas arbetsmoment tillsammans med Platschef, Produktionsplanerare och Logistikarbetsledare
Ta ansvar för att lösa de problem och utmaningar teamen stöter på i det dagliga arbetet
Arbeta för att installation utförs enligt tidplan och dokumentation enligt gällande krav
Ansvara för att montörerna i ditt team följer riktlinjer för arbetsmiljö och användande av skyddsutrustning
Följa upp det dagliga arbetet, dokumentera och rapportera detta uppåt i organisationen


Kvalifikationer
Erfarenhet från en arbetsledande roll inom el, tele, styr och övervakning
Arbetat praktiskt inom ovanstående teknikområden och har en god förståelse för hur arbetet utförs alternativt har en relevant utbildning
Bred teknisk kunskap inom el, tele, styr och övervakningssystem med fördel inom intelligenta trafiksystem
God systemvana
Goda kunskaper i svenska samt engelska
B-körkort

Observera att grund för anställning är en godkänd bakgrundskontroll

Om företaget

Eltel Networks Infranet AB
Eltel arbetar med att planera, bygga, ansluta och underhålla el- och telenät. Det gör vi på uppdrag av våra kunder som i huvudsak är operatörer, nätägare och myndigheter samt statliga verk. Vi på Eltel är stolta över att skapa värde för våra kunder och för samhället i stort – vi kombinerar kunskap och kompetens med en praktisk inställning till arbete. Som ledare av utvecklingen inom infranetindustrin söker vi efter engagerade människor som kan bli en del av vårt företag. Vi vill vara den bästa arbetsplatsen för dig som gillar utmaningar och som gillar att ta ett samhällsansvar. Det finns mycket mer att berätta om vår verksamhet. Om du vill lära dig mer om vårt företag och hur det är att jobba hos oss, gå in på vår hemsida www.eltelnetworks.se och vår karriärsida https://jobb.eltelnetworks.se/
Ytterligare information
Anställningen är på heltid och inleds med sex månaders provanställning. Tillträde sker enligt överenskommelse.
Placeringsort: Bromma
Arbetsplats: Skärholmen eller Vinsta.
Vi eftersträvar inkludering och mångfald och välkomnar därför alla sökande som kan vara med och bidra till detta!
I den här rekryteringen samarbetar vi med Randstad. Om du har frågor rörande tjänsten eller rekryteringsprocessen, var god kontakta rekryteringskonsult Linda Cooper på linda.cooper@randstad.se Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Arbetsledare Test- och Driftsättning Förbifart Stockholm

Läs mer Jul 11
Förbifart Stockholm är en av de längsta tunnlarna för biltrafik i världen. Eltel är en samarbetspartner till Yunex Traffic och vi har tillsammans fått i uppdrag av Trafikverket att installera tele-, styr- och övervakningssystem för ny sträckning av E4, Förbifart Stockholm. Nu har du chans att få vara med på en unik och spännande resa tillsammans med oss i rollen som Arbetsledare för gruppen inom test- och driftsättning i Förbifart Stockholm projektet. Varmt välkommen till oss på Eltel!

Om rollen

Vi är just nu inne i en expansiv fas där arbetet med att driftsätta och testa de utförda installationerna är i full gång. Som Arbetsledare hos Eltel och Förbifart Stockholm kommer du att arbetsleda test- och driftsättningstekniker som arbetar över ca 15 olika teknikområden. Dessa områden innefattar exempelvis IP-system, kamerasystem, meddelandesystem, accessystem och styrskåp.

Du kommer att ansvara för ett team på 6-10 personer som är specialiserade inom olika teknikområden där de primära uppgifterna är att testa och driftsätta vår tekniska utrustning. Som arbetsledare är din huvudsakliga uppgift att säkerställa att test- och driftsättningsprocessen följer planen. Detta inkluderar genomförandet av hela testflödet, från "pre site acceptance test” till slut-test, i nära samarbete med Trafikverket och övriga entreprenörer. Som arbetsledare för denna avdelning spelar du en central roll där du fungerar som en sammanhållande länk mellan installationsteamet och den övergripande testorganisationen. Du ser till att allt sker enligt den överenskomna tidplanen. Arbetet sker på plats i projektet och du kommer att ha ditt kontor ute på etableringen.



Arbetsuppgifter

-
Arbetsledning och delegering av arbetet för dina team

-
Uppföljning av egenkontroller, utförda arbeten, planering och koordinering av drift och testaktiviteter.

-
Ta ansvar för att lösa de problem och utmaningar teamen stöter på i det dagliga arbetet

-
Introduktion av nya medarbetare

-
Arbeta för att test- och driftsättning utförs enligt tidplan och dokumentation enligt gällande krav

-
Följa upp det dagliga arbetet, dokumentera och rapportera detta uppåt i organisationen

-
Ansvara för att underhåll av systemen utförs under byggtiden

-
Vid behov kunna stötta gruppen med praktiska moment inom test och driftsättning


Varför ska jag välja Eltel som arbetsgivare?

Vi erbjuder dig möjligheten att etablera ett stort nätverk på kort tid. Vi på Förbifart Stockholm är ett glatt och trevligt gäng som beskrivs som engagerade, kompetenta och roliga. Vi har ett trevligt och lättsamt klimat. Din roll kommer vara varierande, målinriktad, kontaktskapande och spännande, men det bästa av allt är att du får möjligheten att vara med och driva detta spännande projekt framåt tillsammans med kompetenta kollegor!

En anställning på Eltel innebär att du är med och bidrar till att Sveriges kritiska infrastruktur som möjliggör såväl förnybar energi som högpresterande kommunikationsnätverk fungerar. Hos oss får du stor variation i dina arbetsuppgifter och frihet tillsammans med mycket ansvar. Det är viktigt för oss att du trivs och utvecklas i ditt arbete, det finns således stora möjligheter att växa med oss om du vill – både inom din roll och genom att testa nytt. Vidare satsar vi på säkerheten och erbjuder en god arbetsmiljö för alla våra medarbetare. Med våra drygt 20 år på marknaden och närvaro i hela Sverige är Eltel en trygg arbetsgivare. Men den absolut viktigaste anledningen till att jobba hos oss är alla trevliga och kompetenta kollegor!
För att lyckas i denna roll tror vi att du har:

-
Erfarenhet från en arbetsledande roll inom el, tele, styr och övervakning

-
Arbetat praktiskt med test- och driftsättning inom flera av ovanstående teknikområden och har en god förståelse för hur arbetet utförs och systemen fungerar

-
Bred teknisk kunskap inom tele, styr och övervakningssystem med fördel inom intelligenta trafiksystem

-
God systemvana

-
Goda kunskaper i svenska samt engelska då båda språken används dagligen

-
B-körkort


Ytterligare information

Anställningen är på heltid och inleds med sex månaders provanställning. Tillträde sker enligt överenskommelse
Placeringsort: Bromma
Arbetsplats: Akalla eller Skärholmen
Sista ansökningsdag är 2024-08-31Urval påbörjas under v 32



Vi eftersträvar inkludering och mångfald och välkomnar därför alla sökande som kan vara med och bidra till detta!
I den här rekryteringen samarbetar vi med Randstad. Om du har frågor rörande tjänsten eller rekryteringsprocessen, var god kontakta rekryteringskonsult Linda Cooper på linda.cooper@randstad.se.

Varmt välkommen med din ansökan!

Eltel är den ledande leverantören av tjänster för kritisk infrastruktur. Vi designar, planerar, bygger och säkrar driften av el- och kommunikationsnätverk i hela Sverige på uppdrag av våra kunder som i huvudsak är operatörer, nätägare och myndigheter.

Vi är stolta över att skapa värde för våra kunder och för samhället i stort – vi på Eltel kombinerar kunskap och kompetens med en praktisk inställning till arbete. Vi har ambitionen att vara den bästa arbetsplatsen för dig som gillar utmaningar och som vill ta ett samhällsansvar. Vi söker nu fler engagerade människor som vill bli en del av vårt företag.

Vi undanber oss vänligt men bestämt kontakt från bemannings- och rekryteringsföretag samt andra försäljare av ytterligare tjänster kopplat till våra rekryteringar. Vi har upphandlat de tjänster vi behöver. Vid andra frågor; kontakta oss centralt på rekrytering@eltelnetworks.se.

Ansök nu

Andra jobb i Stockholm från Randstad AB

Nedan visas andra jobb i Stockholm från Randstad AB .

Administratör 50%

Administratör/Administrativ assistent
Läs mer Jun 19
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu efter en administratör till vår kund i Solna som kan arbeta 50% på ett uppdrag i ett år. Vi söker dig som har erfarenhet inom administrativt arbete och önskar att du även har erfarenhet från läkemedelsbranschen. Du som söker tjänsten behöver se detta som ett långsiktigt arbete på minst 1 år.


Arbetsgivare: Randstad AB
Arbetsplats: Solna
Arbetstider: 20 h/veckan. Finns flexibilitet i hur dessa timmar styrs upp.
Hybrid: Minst en dag på kontoret/vecka
Uppdragslängd: Start september - 1 år

Ansvarsområden
Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att vara:
Upprätthålla kalendrar; göra resebokningar, planera möten, telefonkonferenser och videokonferenser för företagets ledningsgrupp och övrig personal.
Planera besök (agenda, reservationer, logistik)
Beställa och underhålla kontorsmaterial
Informera personal om olika administrativa processer
Skapar, redigerar, skickar presentationer, kalkylark, mail 
Förstår och följer alla företagspolicys (gällande resor, inköp, ledighet och veta vart du ska få svar) 
Hjälpa med intervjuplaneringen (resor, seminarieupplägg, återbetalning av utgifter )
Ha nära samarbete med övriga avdelningar inom företaget 
Kunna ta fram olika rapporter samt tolka dem
Supportera ett Nordiskt kluster
Huvudsyssla är PO generering och uppdatering
Se till att betalningar görs
Hålla koll på arkiveringsfrågor
Både interna och externa kontakter


Kvalifikationer
Krav:
Tidigare erfarenhet av en administrativ roll
Gymnasieutbildning
Flytande i engelska - tal och skrift
Kunna kommunicera obehindrat i någon av nordiska språken (danska, svenska, finska, norska) 
Grundläggande kunskap av affärsmatematik

Meriterande
Tidigare erfarenhet av läkemedelsbranschen
Högskoleutbildning eller motsvarande

Vi ser gärna att du som person är självgående, stresstålig, tar ansvar och är bra på att samarbeta och kommunicera.

Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential.
Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Ansök nu

Project Manager

Projektledare, IT
Läs mer Jun 28
Arbetsbeskrivning
Är du en erfaren projektledare som söker nya utmaningar? Då kan du vara den vi söker. Just nu letar vi efter dig med tidigare erfarenhet från projektledning inom läkemedelsbranschen för ett konsultuppdrag i Uppsala.
Uppdraget är på heltid med start i början av augusti och sträcker sig 6 månader framåt.


Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt att du har en bra samarbetsförmåga. På Randstad strävar vi efter att erbjuda dig en mängd karriärmöjligheter, så att du kan utveckla din kompetens och få ett välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.


För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Ansvarsområden
Dina ansvarsområdena kommer att variera beroende på projektets omfattning och innehåll. Din främsta uppgift kommer att vara planering av projekt samt att styra, leda/koordinera alla aktiviteter och funktioner inom projektet. Du kommer att skapa beslutsunderlag, dokumentera arbete och resultat, samt skapa ett effektivt arbetsklimat där du engagerar och motivera projektgruppen för att säkerställa att arbetet utförs korrekt, i tid och med rätt kvalitet. Du skapar projektplaner enligt mål, säkerställer leverans inom tid och budget, utser resurser, leder gruppens arbete och kontinuerligt utvärdera projektet.



Kvalifikationer
För att vara aktuell för denna tjänst ser vi att du som söker har:
Ingenjörsutbildning eller likvärdiga kunskaper
Dokumenterad ledarskapsutbildning
Minst 5 års industriell erfarenhet gärna från läkemedelsindustrin
Minst 2 års erfarenhet av personalansvar eller projektledning
Minst 2 års erfarenhet som budgetansvarig
Kunskaper inom GMP
God datorvana bl.a. MS Office och MS Project.
Mycket goda kunskaper i svenska och engelska såväl i tal som skrift. Det är mycket meriterande om du har goda kunskaper i tyska.



Som person ser vi att du som söker har förmåga att arbeta effektivt i en entreprenöriell organisation med stark planerings- och ledarskapskompetens inom projektledning. Du är resultatorienterad, målinriktad, engagerad, noggrann och ansvarstagande. Vidare har du god samarbets- och kommunikationsförmåga samt modet att fatta beslut och hantera konflikter

Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Ansök nu

UX designer

Användbarhetsdesigner
Läs mer Jun 27
Arbetsbeskrivning
Till en av våra kunder söker vi nu en senior UX/Produkt designer som kommer att arbeta väldigt designnära i kundens kontinuerliga arbete med marknadsledande tjänster inom sitt verksamhetsområde.
Du kommer att tillhöra ett Team av utvecklare och UX-designerns och kommer få möjlighet att ta lead på större och mindre projekt.

Ansvarsområden
För att lyckas i rollen bör du ha god kännedom kring:
·         Konceptdesign(customer Journey maps, wireframes)
·         Kunna leverera end-to-end design som är utvecklingsredo= nära samarbete med utvecklingsteam
·         Skapa A/B tester
·        Mycket god kunskap inom figma 


Randstad Digital är en del av Randstad, världens största HR-tjänsteföretag. Randstad Digital finns idag etablerat i 20 länder runt om i världen. Vi stöttar kunder i deras digitalisering, genom att stötta dem med kompetens inom tech/IT, där vi kan erbjuda rekryteringslösningar, konsultlösningar samt helhetslösningar och projekt via våra globala leveransteam. Nu står vi inför en spännande tillväxtresa i Sverige! 
läs mer om oss här: https://www.randstaddigital.com/about/

Kvalifikationer
Vi söker efter en person som är trygg i sin roll som UX-designer som gärna tar lead för olika projekt. Eftersom uppdraget kräver nära samarbete med utvecklingsteam ser vi också att du är en passionerad lagspelare som tycker om att arbeta nära dina kollegor och är en duktig kommunikatör

Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential.
Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Ansök nu

Redovisningsekonom

Bokförare
Läs mer Jun 14
Arbetsbeskrivning
Vill du vara en nyckelfunktion i utvecklingen av Handelshögskolan i Stockholms ekonomifunktion? Är du en erfaren redovisningsekonom med gedigen erfarenhet av redovisning och en passion för att driva förändring? Då kan du vara den vi letar efter!
Som redovisningsekonom på Handelshögskolan i Stockholm kommer du att spela en central roll i att säkerställa den finansiella rapporteringen och bidra till att bygga en handelshögskola i toppklass. Vi söker en serviceinriktad, engagerad och analytisk person med djup förståelse för redovisning och ERP-system.
Att arbeta på Handelshögskolan innebär att du gör skillnad, bidrar till samhället och skolans uppdrag: Att genom vetenskaplig undervisning och forskning främja affärsverksamhetens höjande inom landet.
Handelshögskolan i Stockholm (HHS) är en av Europas ledande handelshögskolor, med en unik koppling till näringslivet. Skolans forskning är internationellt erkänd och många av våra forskare är ledande inom sina områden. Som redovisningsekonom hos HHS ingår du i avdelningen Group Finance. Du kommer att vara drivande i förändrings- och utvecklingsarbete, delta i ERP-projekt och ansvara för månads- och årsbokslut för ett antal dotterbolag i koncernen. Teamet du ingår i består av 12 kollegor och du kommer rapportera till Head of Group Finance. Kontoret är beläget på Sveavägen i centrala Stockholm.
I den här rekryteringen samarbetar Handelshögskolan i Stockholm med Randstad. Urval och intervjuer kommer att ske löpande, ansök därför så snart som möjligt. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Kristina Rostedt, e-post: kristina.rostedt@randstad.se eller telefon 070-1464185.
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Ansvarsområden
- Löpande redovisning och balanskontoavstämning
- Månads- och kvartalsrapportering för ett antal bolag
- Ansvar för årsbokslut och årsredovisning för ett antal bolag
- Deltagande i arbetet med koncernens årsredovisning
- Uppföljning av resultat och balansräkning genom finansiell analys och utredning
- Stödja teamet och övriga personer i organisationen genom att vara behjälplig i redovisningsfrågor
- Vara drivande i förändrings- och utvecklingsarbete av redovisningsprocesser och ERP-system
- Säkerställa efterlevnad av redovisningsprinciper i system och processer

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
- Flerårig erfarenhet från liknande roll
- Universitetsutbildning inom ekonomi
- Vana av att arbeta och kravställa utvecklingen av ERP-system och BI-system
- Mycket goda kunskaper i redovisning
- Kommunicerar obehindrat på svenska eller engelska
- God förmåga att uttrycka sig i tal och skrift


Som person trivs du i en miljö där förändringar är en naturlig del av arbetsdagen. Du har förmågan att guida och agera stöttande genom dessa förändringar. Din goda analytiska förmåga gör dig kapabel att inte bara förstå och tolka siffror utan också dra slutsatser och bidra med insikter som driver verksamheten framåt. Du är en kommunikativ teamspelare med en positiv grundsyn och har förmågan att bygga och bibehålla goda relationer, både internt och externt. HHS kommer starta ett projekt för att se över processer och implementera nya system. Ditt intresse och gärna tidigare erfarenhet av systemimplementation är därför av stor vikt. Du är inte bara bekant med digitala verktyg och system utan är även entusiastisk över att använda dem för att effektivisera och förbättra processer.


Vi ser fram emot din ansökan och att få välkomna dig till vårt team på Handelshögskolan i Stockholm, där du får möjlighet att göra skillnad och bidra till vår fortsatta framgång och utveckling.

Om företaget

Handelshögskolan i Stockholm
Handelshögskolan i Stockholm är den ledande handelshögskolan i Norden och Baltikum och har ett högt anseende i Sverige såväl som internationellt. Forskning i världsklass utgör grunden för våra utbildningar som består av kandidat-, master- och forskarutbildning, ett MBA-program och ett stort utbud av executive utbildning. Våra program är utvecklade i nära samarbete med både forskning och näringsliv, vilket ger våra studenter stora möjligheter att uppnå ledande positioner i företag och andra organisationer.
Handelshögskolan är ackrediterad av EQUIS, som garanterar att både undervisning och forskning håller högsta internationella standard. Handelshögskolan är också den enda svenska medlemmen i CEMS och PIM, som är samarbeten mellan ledande handelshögskolor i världen, vilket bidrar till den höga kvalitet som Handelshögskolan är känd för..
Fackliga representanter: Alexandra Piatidis, ST och Katerina Hellström Saco. Båda nås på 08-736 90 00.

Ansök nu

Processoperatör

Robotoperatör
Läs mer Jun 13
Arbetsbeskrivning
Är du noggrann, strukturerad och ambitiös med öga för detaljer? Vill du arbeta i en stor produktion där man tillverkar läkemedel som räddar liv? Då kan du vara rätt person för detta jobb!


Vår kund är ett stort och välkänt läkemedelsföretag vars produkter används inom sjukvården världen över. Randstad söker nu duktiga och ambitiösa medarbetare som vill arbeta i vår kunds moderna produktionsanläggning i Fyrislund i Uppsala.


Som samarbetspartner till vår kund är Randstad vägen in i produktion. Initialt är tjänsten ett konsultuppdrag på heltid men för rätt person med rätt ambitioner finns det mycket goda möjligheter för en spännande karriär internt hos vår kund.

Ansvarsområden
Som processoperatör är din huvudsakliga uppgift att se till så tillverkningsprocessen av företagets produkter går felfritt till. Arbetsuppgifterna består bland annat i att styra och övervaka maskiner och arbete i renrumsklassad miljö. I din roll ingår även att genomföra regelbundna kvalitets- och säkerhetskontroller i syfte att uppnå högsta tänkbara kvalitet. Dina arbetstider varierar mycket då vårt kundföretag arbetar i 5-skift, detta innebär arbete under såväl tidig morgon och sen kväll, som nätter och helger.

Kvalifikationer
Vi ser gärna att du som söker har en slutförd gymnasieutbildning eller motsvarande erfarenhet förvärvad genom tidigare arbete. I arbetet förekommer daglig driftövervakning och omställningar via datorsystem så det är därför av stor vikt att du känner dig bekväm med datorer. Då tjänsten innefattar läsande av manualer och instruktioner krävs det att du behärskar svenska helt obehindrat samt engelska på god nivå. 


Har du tidigare arbetat i en GMP-styrd verksamhet, med maskiner eller har annan teknisk/naturvetenskaplig bakgrund är detta meriterande, dock inget krav. Det viktigaste är din drivkraft och ditt intresse för produkten, kvaliteten och produktionsprocessen i stort. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.


Som konsult hos oss är du Randstads främsta ansikte utåt. Du arbetar i skift med många olika kollegor vilket innebär att din sociala kompetens, ditt engagemang och din samarbetsförmåga är högt värderad, liksom ledaregenskaper samt god initiativförmåga. Vi söker dig med en stark drivkraft att på sikt vilja utvecklas internt hos dem.
 
Då arbetstiderna varierar stort mellan veckorna är det vidare viktigt att du är en person som trivs med skiftarbete. Är du dessutom noggrann och ansvarstagande samt en person som uppskattar arbete i högt tempo så tror vi att du kommer trivas här.


Vår kunds lokaler är beläget i Fyrislund, cirka 4 kilometer från centrala Uppsala och bara några minuter från avfarten till E4:an

Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Ansök nu

Projektledare inom arkiv

Projektledare, IT
Läs mer Jun 13
Arbetsbeskrivning
Är du en erfaren projektledare med ett intresse för arkiv- och registraturfrågor? Vi söker nu en kvalificerad person till vår kund som kan ta över ett pågående projekt under föräldraledigheten för deras nuvarande projektledare.
Enheten för Arkiv & Registratur har fått i uppdrag att införa en gemensam funktion för arkiv och registratur. Vi söker dig som har erfarenhet av projektledning och är van vid att arbeta strukturerat och självständigt. Du bör ha goda kommunikationsfärdigheter och förmåga att arbeta i team samt hantera externa intressenter. Som projektledare ansvarar du för planering, ledning, utveckling och uppföljning av projektet. Du säkerställer att projektaktiviteter bedrivs enligt fastställda processer och rutiner, och att leveranser sker enligt tidplan, inom budget och med överenskommen kvalitet. Du rapporterar löpande till styrgruppen och ansvarar för kommunikationen både inom projektet och utåt till intressenter.


Uppdraget är på heltid, måndag till fredag, för perioden augusti 2024 till februari 2025. Vi ser gärna att du kan påbörja uppdraget den 28 augusti, med viss flexibilitet kring startdatum.

Ansvarsområden
Planering, ledning, utveckling och uppföljning av projektet
Säkerställande av att projektaktiviteter bedrivs enligt fastställda processer, rutiner, riktlinjer och direktiv
Ansvar för att leveranser sker enligt tidplan, inom budget och med överenskommen funktion och kvalitet
Löpande rapportering av status till styrgrupp
Ansvar för kommunikationen inom projektet samt utåt till intressenter




Kvalifikationer
Tidigare erfarenhet av både arkiv och registratur på myndighet
Minst 2 års erfarenhet av PMP
Erfarenhet från att bedrivit liknande projekt på högskola/universitet eller myndighet
Erfarenhet av projektledning inom arkiv och/eller registratur inom de senaste 3 åren.
60 hp arkiv och registratur
Erfarenhet av förändringsarbete


Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Ansök nu