Stockholm: Arbetsledare Radio till Förbifart Stockholm

Hitta ansökningsinfo om jobbet Arbetsledare Radio till Förbifart Stockholm i Stockholm. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Stockholm inom den kategorin.

Publicerad: 2024-07-10 // Varaktighet: Heltid

Arbetsbeskrivning
Förbifart Stockholm är en av de längsta tunnlarna för biltrafik i världen. Eltel är en samarbetspartner till Yunex Traffic och vi har tillsammans fått i uppdrag av Trafikverket att installera tele-, styr- och övervakningssystem för ny sträckning av E4, Förbifart Stockholm. Nu har du chans att få vara med på en unik och spännande resa tillsammans med oss i rollen som Arbetsledare Radio inom Förbifart Stockholm! Varmt välkommen till oss på Eltel! Som Arbetsledare Radio hos Eltel och Förbifart Stockholm kommer du att leda ett team på cirka 10 personer. I din position har du en central roll inom teknikområdet Radio, som utgör grunden för all kommunikation i tunneln. Du kommer ha ett nära samarbete med arbetsledare från andra teknikområden, platschefen, produktionsplaneraren samt projektören för radioanläggningen. Ditt arbete som Arbetsledare Radio innebär att du kommer att ha ansvar för att leda arbetet självständigt och i samarbete med övriga samarbetspartners inom Förbifart Stockholm-projektet. Du har det övergripande ansvaret för att säkerställa korrekt installation och efterföljande driftsättning och testning. I samråd med projektören för radioanläggningen är det också ditt ansvar att se till att allt dokumenteras enligt kontraktskrav och att gällande tidplan efterföljs.
I den här rekryteringen samarbetar vi med Randstad. Om du har frågor rörande tjänsten eller rekryteringsprocessen, var god kontakta rekryteringskonsult Linda Cooper på linda.cooper@randstad.se
Varmt välkommen till oss!

Ansvarsområden
Leda installationen av utrustningen kopplat till radio, såsom repeater, mobila system, läckande koax med tillhörande kabeldragningar
Planering, resursallokering och materialförsörjning av de kommande veckornas arbetsmoment tillsammans med Platschef, Produktionsplanerare och Logistikarbetsledare
Ta ansvar för att lösa de problem och utmaningar teamen stöter på i det dagliga arbetet
Följa upp det dagliga arbetet, dokumentera och rapportera detta uppåt i organisationen

Ytterligare information
Anställningen är på heltid och inleds med sex månaders provanställning. Tillträde sker enligt överenskommelse.
Placeringsort: Bromma
Arbetsplats: Skärholmen eller Vinsta.
Sista ansökningsdag är 2024-08-31
Urval påbörjas under v 32


Kvalifikationer
Vi ser att du som söker rollen som Arbetsledare har erfarenhet av att arbeta med radioinstallation av inomhus- eller utomhuslösningar. Eftersom teknikområdet Radio är komplex teknik är det viktigt att du har både kunskap och intresse inom dessa områden. Vidare ser vi att du har:
Relevant utbildning inom tele och radiokommunikation
Erfarenhet av radiomätningar på radiokablar och täckningsmätning
Arbetat praktiskt eller i arbetsledande roll med radioinstallationer, fasta- och mobila nät
God förståelse för mobilradio och radiolänk
God systemvana
Goda kunskaper i svenska samt engelska
B-körkort
Observera att grund för anställning är en godkänd bakgrundskontroll

Vi ser det även som meriterande om du har:
Erfarenhet från en arbetsledande roll inom el, tele, styr och övervakning
Erfarenhet av service- installations- underhålls- och entreprenadverksamhet inom verksamhetsområdet
Erfarenhet av arbete i Trafikverkets tele- och radionät


Om företaget

Eltel Networks Infranet AB
Eltel arbetar med att planera, bygga, ansluta och underhålla el- och telenät. Det gör vi på uppdrag av våra kunder som i huvudsak är operatörer, nätägare och myndigheter samt statliga verk. Vi på Eltel är stolta över att skapa värde för våra kunder och för samhället i stort – vi kombinerar kunskap och kompetens med en praktisk inställning till arbete. Som ledare av utvecklingen inom infranetindustrin söker vi efter engagerade människor som kan bli en del av vårt företag. Vi vill vara den bästa arbetsplatsen för dig som gillar utmaningar och som gillar att ta ett samhällsansvar. Det finns mycket mer att berätta om vår verksamhet. Om du vill lära dig mer om vårt företag och hur det är att jobba hos oss, gå in på vår hemsida www.eltelnetworks.se och vår karriärsida https://jobb.eltelnetworks.se/

Alla platsannonser →

Andra jobb i Stockholm som Arbetsledare, anläggning

Nedan visas andra jobb i Stockholm som Arbetsledare, anläggning.

Gruppchef till Nitro Consult

Läs mer Maj 13
Nu hjälper vi Nitro Consult att rekrytera en Gruppchef till teamet Berg & sprängteknik i Stockholm. Denna tjänst passar dig som vill jobba i en varierad roll där du får möjlighet att vidareutveckla ditt ledarskap samtidigt som du är med i många spännande projekt och får jobba med projektledning/Byggledning. Om Nitro Consult Nitro Consult ingår i koncernen Storskogen Group och är ett teknikkonsultföretag med verksamhet i hela Sverige och med rötter från Alfred Nobel. Nitro Consult är specialiserade inom berg-, spräng- och vibrationsteknik samt omgivningspåverkan. Nitro Consult arbetar i projektets alla faser från idé via förstudie, systemhandling, detaljprojektering, byggledning och kontroll fram till besiktning och uppföljning. Om teamet & rollen Nu söker vi en Gruppchef till Nitro Consults team, berg- & sprängteknik i Stockholm. Nuvarande Gruppchef som även är teamens Avdelningschef kommer att kliva av Gruppchefsrollen och fokusera på sin huvudsakliga roll. Nitro Consult erbjuder berg- & sprängtekniska tjänster inom grundläggning, infrastruktur och gruvor, med expertis inom projektering, modellering byggledning och inspektion. Gruppen Berg & sprängteknik har ett tydligt produktionsfokus och arbetar främst inom byggledning, produktionsstöd och rådgivning. Teamet består idag av nio drivna och kompetenta personer. Gruppen kännetecknas av hög kompetens, varierad senioritet, stort engagemang och stort eget driv.
Arbetet som Gruppchef kommer vara en mix av ledarskap, affärsmannaskap och konsultarbete. Arbetet blandas mellan fält och kontorsjobb, där du jobbar produktionsnära och har mycket kundkontakter
Nitro Consult arbetar mot såväl privata aktörer som kommuner och myndigheter.
Om dig
I denna roll ligger stor fokus på de personliga egenskaperna. Som Gruppchef söker vi dig som kan bidra med struktur, utveckla arbetssättet och hjälpa till att driva in nya projekt. Vi ser gärna att du är kommunikativ, beslutsför, har naturlig pondus och är snabb i tanken. Du behöver vara lyhörd, lugn, trygg och ha förmågan att både leda och skapa förtroende.
Du är utbildad geolog eller ingenjör inom samhällsbyggnad/väg och vatten med fokus på bergteknik/markbyggnad.

Vi tror att du har en bakgrund som konsult, entreprenör eller beställare med god produktionsförståelse och branschkännedom. 
Du bör ha arbetat med produktionsledning, byggledning eller liknande. 
Ett etablerat kontaktnät inom branschen är en stor fördel.
Det är även meriterande ifall du har arbetat med projektering i systemhandlings eller bygghandlingsskede.
Du besitter även goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.


Nitro Consult erbjuder
Extra semesterdagar
Privat sjukförsäkring för snabbare vård
Friskvårdsbidrag och friskvårdstimme
Bra försäkringar och förmånligt pensionsavtal
En familjär och stöttande arbetsplats där samanhållningen är på topp


Välkommen med din ansökan! Denna rekrytering kommer att hållas av Ed:Za group. Vi tar inte emot ansökningar via e-post, men om du har några frågor kan du kontakta charlotte.hoffstrom@edzagroup.se

Ansök nu

Gruppchef till Nitro Consult

Läs mer Maj 9
Nu hjälper vi Nitro Consult att rekrytera en Gruppchef till teamet Berg & sprängteknik i Stockholm. Denna tjänst passar dig som vill jobba i en varierad roll där du får möjlighet att vidareutveckla ditt ledarskap samtidigt som du är med i många spännande projekt och får jobba med projektledning/Byggledning. Om Nitro Consult Nitro Consult ingår i koncernen Storskogen Group och är ett teknikkonsultföretag med verksamhet i hela Sverige och med rötter från Alfred Nobel. Nitro Consult är specialiserade inom berg-, spräng- och vibrationsteknik samt omgivningspåverkan. Nitro Consult arbetar i projektets alla faser från idé via förstudie, systemhandling, detaljprojektering, byggledning och kontroll fram till besiktning och uppföljning. Om teamet & rollen Nu söker vi en Gruppchef till Nitro Consults team, berg- & sprängteknik i Stockholm. Nuvarande Gruppchef som även är teamens Avdelningschef kommer att kliva av Gruppchefsrollen och fokusera på sin huvudsakliga roll. Nitro Consult erbjuder berg- & sprängtekniska tjänster inom grundläggning, infrastruktur och gruvor, med expertis inom projektering, modellering byggledning och inspektion. Gruppen Berg & sprängteknik har ett tydligt produktionsfokus och arbetar främst inom byggledning, produktionsstöd och rådgivning. Teamet består idag av nio drivna och kompetenta personer. Gruppen kännetecknas av hög kompetens, varierad senioritet, stort engagemang och stort eget driv.
Arbetet som Gruppchef kommer vara en mix av ledarskap, affärsmannaskap och konsultarbete. Arbetet blandas mellan fält och kontorsjobb, där du jobbar produktionsnära och har mycket kundkontakter
Nitro Consult arbetar mot såväl privata aktörer som kommuner och myndigheter.
Om dig
I denna roll ligger stor fokus på de personliga egenskaperna. Som Gruppchef söker vi dig som kan bidra med struktur, utveckla arbetssättet och hjälpa till att driva in nya projekt. Vi ser gärna att du är kommunikativ, beslutsför, har naturlig pondus och är snabb i tanken. Du behöver vara lyhörd, lugn, trygg och ha förmågan att både leda och skapa förtroende.
Du är utbildad geolog eller ingenjör inom samhällsbyggnad/väg och vatten med fokus på bergteknik/markbyggnad.

Vi tror att du har en bakgrund som konsult, entreprenör eller beställare med god produktionsförståelse och branschkännedom. 
Du bör ha arbetat med produktionsledning, byggledning eller liknande. 
Ett etablerat kontaktnät inom branschen är en stor fördel.
Det är även meriterande ifall du har arbetat med projektering i systemhandlings eller bygghandlingsskede.
Du besitter även goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.


Nitro Consult erbjuder
Extra semesterdagar
Privat sjukförsäkring för snabbare vård
Friskvårdsbidrag och friskvårdstimme
Bra försäkringar och förmånligt pensionsavtal
En familjär och stöttande arbetsplats där samanhållningen är på topp


Välkommen med din ansökan! Denna rekrytering kommer att hållas av Ed:Za group. Vi tar inte emot ansökningar via e-post, men om du har några frågor kan du kontakta charlotte.hoffstrom@edzagroup.se

Ansök nu

Gruppchef till Nitro Consult

Läs mer Maj 2
Nu hjälper vi Nitro Consult att rekrytera en Gruppchef till teamet Berg & sprängteknik i Stockholm. Denna tjänst passar dig som vill jobba i en varierad roll där du får möjlighet att vidareutveckla ditt ledarskap samtidigt som du är med i många spännande projekt och får jobba med projektledning/Byggledning. Om Nitro Consult Nitro Consult ingår i koncernen Storskogen Group och är ett teknikkonsultföretag med verksamhet i hela Sverige och med rötter från Alfred Nobel. Nitro Consult är specialiserade inom berg-, spräng- och vibrationsteknik samt omgivningspåverkan. Nitro Consult arbetar i projektets alla faser från idé via förstudie, systemhandling, detaljprojektering, byggledning och kontroll fram till besiktning och uppföljning. Om teamet & rollen Nu söker vi en Gruppchef till Nitro Consults team, berg- & sprängteknik i Stockholm. Nuvarande Gruppchef som även är teamens Avdelningschef kommer att kliva av Gruppchefsrollen och fokusera på sin huvudsakliga roll. Nitro Consult erbjuder berg- & sprängtekniska tjänster inom grundläggning, infrastruktur och gruvor, med expertis inom projektering, modellering byggledning och inspektion. Gruppen Berg & sprängteknik har ett tydligt produktionsfokus och arbetar främst inom byggledning, produktionsstöd och rådgivning. Teamet består idag av nio drivna och kompetenta personer. Gruppen kännetecknas av hög kompetens, varierad senioritet, stort engagemang och stort eget driv.
Arbetet som Gruppchef kommer vara en mix av ledarskap, affärsmannaskap och konsultarbete. Arbetet blandas mellan fält och kontorsjobb, där du jobbar produktionsnära och har mycket kundkontakter
Nitro Consult arbetar mot såväl privata aktörer som kommuner och myndigheter.
Om dig
I denna roll ligger stor fokus på de personliga egenskaperna. Som Gruppchef söker vi dig som kan bidra med struktur, utveckla arbetssättet och hjälpa till att driva in nya projekt. Vi ser gärna att du är kommunikativ, beslutsför, har naturlig pondus och är snabb i tanken. Du behöver vara lyhörd, lugn, trygg och ha förmågan att både leda och skapa förtroende.
Du är utbildad geolog eller ingenjör inom samhällsbyggnad/väg och vatten med fokus på bergteknik/markbyggnad.

Vi tror att du har en bakgrund som konsult, entreprenör eller beställare med god produktionsförståelse och branschkännedom. 
Du bör ha arbetat med produktionsledning, byggledning eller liknande. 
Ett etablerat kontaktnät inom branschen är en stor fördel.
Det är även meriterande ifall du har arbetat med projektering i systemhandlings eller bygghandlingsskede.
Du besitter även goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.


Nitro Consult erbjuder
Extra semesterdagar
Privat sjukförsäkring för snabbare vård
Friskvårdsbidrag och friskvårdstimme
Bra försäkringar och förmånligt pensionsavtal
En familjär och stöttande arbetsplats där samanhållningen är på topp


Välkommen med din ansökan! Denna rekrytering kommer att hållas av Ed:Za group. Vi tar inte emot ansökningar via e-post, men om du har några frågor kan du kontakta charlotte.hoffstrom@edzagroup.se

Ansök nu

Facility Manager

Läs mer Apr 23
We built the leading online grocery store and now we want to share what we’ve created with the world! Delivering a broad assortment of high-quality, affordable groceries to thousands of doorsteps is a complex process, but we believe we’ve cracked the code. Using data-driven methodology, with a focus on sustainability all the way along the chain, we are creating the most efficient retail system in the world.
Are you passionate about facility management and maintaining operational excellence and driving continuous improvement in a modern industrial supply-chain environment? Do you thrive on solving challenges and being at the forefront of innovation? If so, we have an exciting opportunity for you!
As Facility Manager at Mathem, You will be responsible for every technical and mechanical aspect of the building. While being hands-on when necessary, the Facility Manager also hires and develops the own team, which will oversee systems like cooling- and ventilation systems, light fixtures, fire and smoke-detection to name a few. Also, the role is in charge of a state-of-the-art facility, and at the same time work hands on together with the team.
Main tasks
Being Installation manager (IM), as well as electrical safety advisor (elsäkerhetssamordnare)


Coordinate construction and repairs of technical, electrical and mechanical equipment related to the building


Ensure that all requirements for the building are met, through inspections, maintenance and repairs


Plan and do preventive maintenance


Indirect and direct procurement of facility-related equipment and services


Be the main point of contact for service providers


Be a part of planning and setting up our brand new facility if relevant


Recruit, onboard and develop team members


Push to continuously improve the team, while taking part in cross-functional projects


Cooperate with other functions in the Fulfillment Center to ensure that the facility enables the operation to perform



Qualifications
4+ years of relevant work experience in facility management, electrics, engineering or other relevant fields


Technical education electrical engineering.


Solid experience in property management and technical operations.


Experience working with electrical safety, risk assessment and regulatory requirements.


Knowledge of ESA, SS-EN 50110-1 and electrical safety regulations.


Ability to run maintenance and safety projects.


Merits: Certification as an electrical installer, experience in Self-inspection Program (EKP).


Previous experience managing a team and delegating tasks


Experience using with Maintenance Planning Systems


Proficient in MS Office, Google Workspace and Slack


Hold a drivers license (Class B)


Fluent in English and Swedish



If you're ready to take your facility management and maintenance career to the next level and make a difference in a dynamic and innovative environment, we want to hear from you!

We are committed to being an inclusive community, cultivating diversity, equity and belonging into our everyday workplace culture. When hiring for our team, we welcome the unique contributions that people can add with different cultural backgrounds, ethnicity, race, gender, gender identity and expression, nationality, age, languages spoken, color, religion, disability, sexual orientation, education and beliefs. If you have a disability such as a hearing, or visual impairment or any other neurodivergent need that requires accommodating during the hiring process, please let us know in advance. You can do this by contacting the job owner or hiring manager.

Ansök nu

Arbetsledare Nator Entreprenad

Läs mer Apr 1
Företagspresentation
Nator Entreprenad är ett passionerat och engagerat företag inom markförädlingsbranschen. Nu letar vi efter en arbetsledare som vill vara med på deras spännande tillväxtresa. Nator Entreprenads projekt utförs mestadels i Storstockholm och deras huvudkontor ligger på smidigt gångavstånd från Helenelunds station i Sollentuna.
Om tjänsten
Som arbetsledare kommer du få möjligheten att ansvara för att leda, fördela arbetsuppgifter och samordna resurser inom mark- och grundprojekt. När så krävs kommer du själv arbeta operativt som utförare vilket kommer ge dig en bra variation i din vardag. Utöver att ibland arbeta operativt kommer du överse 5-10 medarbetare/UEs och koordinera den dagliga produktionen.
Dina arbetsuppgifter
Du är bryggan mellan kunden och dina kollegor ute på projekten.
Du vägleder och coachar dina medarbetare.
Vid behov arbetar du själv operativt i utförandet.
I samråd med ledningen kan du vid behov ansvara för inköp av tjänster och varor
Du gör kontinuerliga avstämningar med kunden och är behjälplig med att lösa problem som uppstår.
Du tar ansvar för att projektet håller tidsplan och har en förståelse för hur eventuella avvikelser bör hanteras.

Vem är du:
För att trivas som arbetsledare hos Nator Entreprenad behöver du vara affärsdriven och lösningsorienterad. Du är trygg i din roll som ledare och gillar att leda dina medarbetare mot gemensamma mål. Du är även en tydlig ledare som förstår hur alla delar i ett projekt operativt utförs. Med ditt engagemang får du personalen motiverad att utföra arbetet i tid med högsta kvalité utefter kundens önskemål. Du har även minst 5 års erfarenhet av praktiskt arbete inom mark och anläggning. Du behöver känna dig trygg i din roll som utförare och det är meriterande om du kan hänvisa till en varierad yrkeserfarenhet då projekten kan variera i karaktär.
Vi erbjuder
Du kommer få möjligheten att ingå i Nator Entreprenads lag där din personliga utveckling blir en del av företagets utveckling
Marknadsmässiga lönevillkor och förmåner
Möjlighet att vara med och påverka företagets framtid
En anställning hos ett respekterat och tryggt företag med ett bra rykte i branschen
För rätt person finns goda utvecklingsmöjligheter i företaget

Ansökan
Känns detta som nästa steg? Sök idag! Denna rekrytering görs i samarbete med Nator Personal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan annonsens sista publiceringsdatum. Alla frågor kring denna rekrytering hänvisas till alexander.ytterberg@nator.se. Notera att vi endast tar emot frågor, alla ansökningar görs via vår karriärsida.

Ansök nu

Andra jobb i Stockholm från Randstad AB

Nedan visas andra jobb i Stockholm från Randstad AB .

Driven och engagerad junior controller till randstad sweden group

Controller
Läs mer Apr 22
Om rollen: Som Junior Controller hos oss får du en nyckelroll i att analysera, optimera och driva lönsamhet. Vi söker dig som trivs i en händelserik roll som har stor exponering internt med varierande arbetsuppgifter. Rollen tar främst sikte på analys och uppföljning av våra supportfunktioner, samt arbete med prissättning och lönsamhetsuppföljning av koncernens största kunder tillhörande Group Sales. Du kommer att vara en del av Planning & Control och rapportera direkt till Manager Planning & Control. Bland övriga kontaktytor kan nämnas CEO, CFO, Support Managers, Accounting, Payroll, AR/AP/Billing och IT-avdelningen bland annat. Varför Randstad? Globalt inflytande: Bli en del av ett dynamiskt och växande företag med över 600 000 anställda i 38 länder. Utvecklingsmöjligheter: Hos oss finns det stora möjligheter att utvecklas och ta dig an nya utmaningar. Meningsfullt arbete: Du bidrar till att hjälpa människor till sitt nästa jobb och gör skillnad i samhället. Nära verksamheten: Arbeta nära seniora ledare och ha direkt access till beslutsprocesser. Dina huvudsakliga uppgifter: Analysera och övervaka resultat på alla nivåer. Analys och lönsamhetsuppföljning av kunder tillhörande Group Sales Stödja säljare vid prissättning på inkommande anbud Ansvara för våra kalkylmodeller för prissättning Leda processen för den årliga prisjusteringen Analys och uppföljning av prognos- och budget för alla supportenheter. Delta vid review processen för våra supportenheter och Group Sales Business Intelligence (PowerBi) Du är aktiv i den månatliga och kvartalsvisa bokslutsprocessen Vi söker dig som: Har en kandidatexamen inom ekonomi/företagsekonomi. Har goda kunskaper inom redovisning. Är systemintresserad och van att arbeta i Excel. Är analytisk, proaktiv och har en stark affärsförståelse. Har god kommunikationsförmåga och kan uttrycka dig väl i både svenska och engelska.
placering och omfattning Tjänsten omfattar heltid. Du kommer utgå från Randstads kontor i Solna men vi värnar om flexibilitet i arbetslivet, därför finns möjlighet att delvis arbeta hemifrån.
information om ansökan, rekryteringsprocessen och kontaktpersoner Något för dig? Då är du varmt välkommen att visa intresse för tjänsten senast 2025-05-22. Notera att urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan därför komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Vår rekryteringsprocess består av ett par olika moment i form av intervjuer och tester och vi genomför kontroll av straffrättsligt register på samtliga slutkandidater. En del kommunikation i processen kommer ske via mail, vi ber dig därför ha uppsikt på din inkorg efter att du skickat in din ansökan.
För frågor som rör tjänsten och dess innehåll är du varmt välkommen att vända dig till Filip Antonsson, manager planning & control via: filip.antonsson@randstad.se För frågor som rör rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att vända dig till Angelica Gustafsson, HR Talent acquisition partner via: angelica.gustafsson@randstad.se
Vi ser mycket fram emot din ansökan!

Ansök nu

Kommunikatör

Marknadskoordinator
Läs mer Jun 9
Arbetsbeskrivning
Vi söker just nu två (2) kommunikatörer till uppdrag för myndighet.


Uppdrag: Konsultuppdrag. 31.06.2025 -31.12.2025 med chans till förlängning.
Omfattning: Heltid. Hybrid möjlig efter initial uppstartsperiod på plats.
Plats: Hammarby, Stockholm
Arbetsgivare: Randstad AB


Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss. För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. Urval sker löpande så skicka in din ansökan idag!

Ansvarsområden
Arbetsuppgifterna kan bland annat innebära att:


Bidra med kommunikationsstrategiskt stöd
Planera och genomföra målgruppsanpassade kommunikationsinsatser
Följa upp och analysera utfall av kommunikativa insatser
Vara beställare mot externa leverantörer och kvalitetssäkra produktioner av olika slag, bland annat filmproduktioner
Ta fram innehåll till myndighetens digitala kanaler
Uppdatera webbplats och intranät
Ta fram och uppdatera myndighetens mallar
Delta i planering och genomförande av evenemang och extern medverkan
Vid behov stötta myndighetens personal i kommunikationsfrågor


Kvalifikationer
Krav:


Akademisk utbildning inom kommunikation eller motsvarande utbildning som bedöms som likvärdig
Aktuell och flerårig erfarenhet av liknande arbetsuppgifter (minst 5 år)
Gedigen erfarenhet av webbpublicering, gärna Optimizely
God erfarenhet av att arbeta i sociala medier
God förmåga att skriva målgruppsanpassat och på klarspråk
Erfarenhet av kommunikationsarbete i offentlig sektor
Mycket goda kunskaper att uttrycka sig i tal och skrift på svenska och engelska



Tjänsten innebär självständigt arbete men också till stor del i projektform tillsammans med andra där förutsättningarna kan ändras och planeringen uppdateras löpande. Mot den bakgrunden söker vi en person med mycket god samarbetsförmåga och ett flexibelt och ansvarstagande förhållningssätt.

Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Ansök nu

Kommunikatör

Marknadsförare
Läs mer Jun 5
Arbetsbeskrivning
Vi söker just nu två (2) kommunikatörer till uppdrag för myndighet.


Uppdrag: Konsultuppdrag. 31.06.2025 -31.12.2025 med chans till förlängning.
Omfattning: Heltid. Hybrid möjlig efter initial uppstartsperiod på plats.
Plats: Hammarby, Stockholm
Arbetsgivare: Randstad AB


Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss. För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. Urval sker löpande så skicka in din ansökan idag!

Ansvarsområden
Arbetsuppgifterna kan bland annat innebära att:


Bidra med kommunikationsstrategiskt stöd
Planera och genomföra målgruppsanpassade kommunikationsinsatser
Följa upp och analysera utfall av kommunikativa insatser
Vara beställare mot externa leverantörer och kvalitetssäkra produktioner av olika slag, bland annat filmproduktioner
Ta fram innehåll till myndighetens digitala kanaler
Uppdatera webbplats och intranät
Ta fram och uppdatera myndighetens mallar
Delta i planering och genomförande av evenemang och extern medverkan
Vid behov stötta myndighetens personal i kommunikationsfrågor


Kvalifikationer
Krav:


Akademisk utbildning inom kommunikation eller motsvarande utbildning som bedöms som likvärdig
Aktuell och flerårig erfarenhet av liknande arbetsuppgifter (minst 5 år)
Gedigen erfarenhet av webbpublicering, gärna Optimizely
God erfarenhet av att arbeta i sociala medier
God förmåga att skriva målgruppsanpassat och på klarspråk
Erfarenhet av kommunikationsarbete i offentlig sektor
Mycket goda kunskaper att uttrycka sig i tal och skrift på svenska och engelska



Tjänsten innebär självständigt arbete men också till stor del i projektform tillsammans med andra där förutsättningarna kan ändras och planeringen uppdateras löpande. Mot den bakgrunden söker vi en person med mycket god samarbetsförmåga och ett flexibelt och ansvarstagande förhållningssätt.

Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Ansök nu

Embedded Software Engineer

Backend-utvecklare
Läs mer Jun 3
Arbetsbeskrivning
Som Mjukvaruutvecklare för inbyggda system är du en nyckelspelare i utvecklingsprocessen och arbetar tvärfunktionellt med hela kedjan från kravanalys, design, implementering av hårdvarunära mjukvarufunktioner till testning på olika nivåer (enhets-, integrations- och kvalificerande testning).
Du kommer att:
Utveckla både plattformsmjukvara och kundunika anpassningar baserat på kundens kravspecifikation, med funktionalitet för exempelvis styrning av elmotorer, CAN-kommunikation, cybersäkerhet eller annan typ av funktionell säkerhet enligt ISO26262 eller ISO13849.
Delta i kontinuerlig förbättring av metoder, processer och verktyg.
Samarbeta med kollegor inom olika discipliner för att säkerställa hög kvalitet och effektivitet.
Använda och förbättra våra standardiserade lösningar för att möta kundernas behov och förväntningar.


Ansvarsområden
Som person är du tekniskt intresserad med en analytisk förmåga. Du är lösningsorienterad, prestigelös och samarbetsvillig. Då arbetet kan innefatta kundkontakt är det bra att du har god kommunikationsförmåga och lätt för att skapa goda relationer. Vi värdesätter även att du:


Har en stark känsla för kvalitet och noggrannhet.
Är resultatorienterad och har en känsla av brådska när det behövs.
Trivs med att arbeta tillsammans i ett team för att bidra till gemensamma mål.
Är innovativ och kan tänka utanför boxen för att hitta lösningar på komplexa problem.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har minst en 3-årig relevant högskoleutbildning och tidigare erfarenhet av mjukvaruutveckling. Du är van att jobba i team och har erfarenhet från hårdvarunära programmering (embedded), C-programmering, Python, test på enhets- och integrationsnivå, samt krav- och testspecifikation. Flytande engelska i tal och skrift är ett krav.


Erfarenhet av följande verktyg och metoder är meriterande:
Robot Framework för att automatisera testning
Jenkins för att köra tester och automatisera byggen
HIL/iHIL i rack med styrenheter för kontinuerlig utveckling
Elmotor i testbänk (Dynamo/back-to-back)
Modelbaserad utveckling och MathWorks verktyg


Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Ansök nu

Supportmedarbetare

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Maj 9
Arbetsbeskrivning
Är du en serviceinriktad och tekniskt intresserad person som trivs i en dynamisk arbetsmiljö?
Vi söker nu en engagerad supportmedarbetare för ett konsultuppdrag hos en myndighet. Har du erfarenhet av användarsupport och brinner för att lösa tekniska problem? Då kan detta vara uppdraget för dig!


Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och tycker om att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.

Ansvarsområden
I rollen som supportmedarbetare kommer du att vara en viktig del av supportteamet och arbeta med att ge teknisk support till användare inom myndigheten. Du kommer att hantera ärenden kopplade till datorer, mobiltelefoner, surfplattor samt digitala möteslösningar och mjukvara som MS Word och SharePoint.
Arbetet innebär många kontaktytor och kräver en lösningsorienterad och serviceinriktad inställning. Du behöver vara bekväm att arbeta i en miljö med högt tempo och jobba under tidspress.


Tjänsten är säkerhetsklassad och slutkandidaten kommer att genomgå en säkerhetsprövning.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
Gymnasieutbildning
Erfarenhet av kundkontakt från supportfunktion eller kundtjänst
Stort intresse och god kunskap om funktionalitet av datorer, mobiltelefoners/surfplattor.
God kunskap om Digitala möten, MS Word och utvecklarläget i word

Meriterande:
Utbildning/certifiering inom tjänsteområdet support och/eller kundservice t.ex. support center analyst.
ITIL eller annan processmodell för tjänstehantering.
Mycket god aktuell kompetens i MS Word, gärna mallar, Sharepoint, mobila plattformar
Grundläggande nätverkskunskaper och kännedom om Active Directory
Kurser och eventuell certifiering i MS -produkter .
IT-stöd för ärendehantering.
God erfarenhet av felsökning och användarsupport på datorer, mobiltelefoner, surfplattor.
Arbetat med många kontaktytor och parallella processer i en miljö med högt tempo.



Egenskaper vi värdesätter:
God samarbetsförmåga och lyhördhet i mötet med andra
Flexibilitet och förmåga att snabbt anpassa sig till förändringar
Stabilitet och lugn i pressade situationer
Pedagogisk insikt och tydlig kommunikation
Kvalitetsmedvetenhet och noggrannhet


Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Ansök nu

Erfaren Klimatstrateg

Miljö- och klimatstrateg
Läs mer Jun 5
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med och driva klimatomställningen i Sveriges mest säkra fastigheter?
Hos oss blir du en del av Sveriges ledande fastighetsbolag när det gäller säkerhetsfastigheter. Flera av våra kunder bedriver verksamhet som är av betydelse för vårt lands säkerhet, vilket ställer speciella krav både på lokalerna och på oss. Just nu befinner vi oss i en kraftig tillväxtfas och vår projektvolym är större än någonsin tidigare – därför behöver vi bli fler! Välkommen till Specialfastigheter!
Som klimatstrateg hos oss är du drivande i att utveckla och förverkliga våra klimatmål. Du arbetar strategiskt med att leda, utveckla, analysera, prioritera och samordna insatser inom klimatområdet.
Du ansvarar för att utveckla klimatstrategi och konkretiserar åtgärder och tidsplan.
Rollen innefattar mycket samarbete med kollegor inom olika delar av organisationen. Du rapporterar till Hållbarhetschefen och är en del av hållbarhetsavdelningen på sex personer. 
Placering
Tjänsten utgår i huvudsak från vårt kontor i Stockholm, men då verksamhetens fastighetsbestånd är rikstäckande innefattar tjänsten resor.
Tillträde
Enligt överenskommelse.
Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 9 augusti 2025. Urval och intervjuer sker löpande. Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Adam Bernhoff, adam.bernhoff@randstad.se alternativt +46 72 988 90 03
Välkommen med din ansökan!

Ansvarsområden
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är:
Ansvara för att leda och utveckla bolagets klimatstrategi.
Leverera beslutsunderlag, analyser och rapporter till bolagets ledning.
Samordna bolagets arbete med klimatrelaterade nyckeltal och uppföljning och bidra till hållbarhetsrapportering.
Identifiera utvecklingsområden kopplat till klimatområdet.
Bevaka trender, lagstiftning och krav inom klimatområdet.
Agera rådgivare och bollplank till verksamheten i klimatrelaterade frågor.
Företräda Specialfastigheter i externa branschsammanhang och samarbeten.
Stötta upp i hållbarhetsavdelningens gemensamma ansvarsområden


Kvalifikationer
Vi ser att du har:
Relevant högskoleutbildning
Flerårig erfarenhet av strategiskt klimatarbete, gärna på bolagsövergripande nivå
Erfarenhet av att driva förändringsprojekt och leda processer i större organisationer
Erfarenhet av målstyrning samt att mäta och följa upp klimatpåverkan
Kunskap om Science Based Target initiativ och GHG Protocol
God förståelse och intresse för klimatregelverken och kommande rapporteringskrav

I den här rekryteringen lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Vi söker dig som vill driva hållbarhetsfrågor ur ett affärsmässigt perspektiv. Du är både analytisk och kommunikativ, med erfarenhet av att leda utvecklingsarbete i komplexa miljöer. Du har en helhetssyn på hållbarhetsfrågor och vet hur klimatfrågan integreras från strategiska beslut till implementation i verksamheten.
Du är van vid att ta initiativ och är resultatfokuserad samt förstår hur klimatarbetet kan drivas på ett affärsmässigt sätt. Du vet att samarbete är nyckeln till framgång och att utveckling kräver både driv och uthållighet.

Om företaget

Specialfastigheter Sverige AB
Om Specialfastigheter
Specialfastigheter äger, utvecklar och förvaltar säkerhetsfastigheter. I fastighetsportföljen ingår bland annat kriminalvårdsanstalter, ungdomshem, domstolsbyggnader och polisfastigheter. Med vår breda och djupa säkerhetskompetens möter vi kundernas särskilda krav på säkerhet. Vi vill vara föredömliga inom hållbarhet och med en beslutad projektportfölj om 32 miljarder kronor följer ett ansvar att minska klimatutsläppen och att vara en ansvarsfull byggherre. Vårt fastighetsinnehav har en lokalarea på cirka 1,2 miljoner kvadratmeter och ett marknadsvärde som uppgår till närmare 52 miljarder kronor. Fastigheterna finns i drygt 60 kommuner, från Trelleborg i söder till Haparanda i norr, och där finns också våra cirka 300 medarbetare.

Om rekryteringsprocessen
Vi genomför en särskild säkerhetsbedömning där vi utför ett säkerhetssamtal och granskar lagakraftvunna domar från svenska domstolar. Innan anställning gör vi även drogtest via vår företagshälsovård. Utöver detta kräver en del av våra kunder i vissa fall inplacering i säkerhetsklass och efterföljande registerkontroll i enlighet med Säkerhetsskyddslagen (2018:585 kap. 3).
Fackliga företrädare Akademikerföreningen, Martin Siljehult, 010-788 63 60 Unionen, Patrik Svensson, 010-788 63 42 SEKO, Roger Törngren, tel. 010-788 62 78 Ledarna, Fredrik Persson, tel 010-788 62 28.

Ansök nu