Stockholm: Taxfree medarbetare sökes till Arlanda

Hitta ansökningsinfo om jobbet Taxfree medarbetare sökes till Arlanda i Stockholm. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Stockholm inom den kategorin.

Publicerad: 2024-07-10 // Varaktighet: Heltid

Är du en vass säljtalang? Vi söker nu butikssäljare i taxfreebutik på heltid till vår kund på Arlanda flygplats. I tätt samarbete med ditt team stimulerar du till försäljning genom att ge service i världsklass. 

Taxfreebutikerna är en inspirerande miljö där du möter kunder och resenärer från hela världen. Du adderar till kundernas köpupplevelse genom att ge dem service i världsklass.

Om uppdraget
Som butikssäljare bidrar du till köpupplevelsen genom att överträffa kundernas förväntningar. En stor del av rollen innebär även kassaarbete där professionalism och tempo är viktigt. Du kommer också arbeta med påfyllnad av varor samt att hålla ordning i butiken - allt för att skapa en inspirerande butiksmiljö.

Uppdraget som taxfree medarbetare är ett konsultuppdrag via oss på Adecco, med start enligt överenskommelse och beräknas pågå i 6 månader, med stor chans till förlängning!

Arbetet är fördelat över veckans alla dagar, tidiga morgnar och kvällar. Du behöver kunna ta dig till och från flygplatsen i stort sett hela dygnet, då vår verksamhet är öppen större delen av dygnet, 365 dagar om året.

Vem är du?
• har en hög servicekänsla och lätt för att ta kontakt med nya människor
• trivs med att arbeta i ett högt tempo i en internationell miljö
• kan ta dig till och från flygplatsen alla tider på dygnet
• kan uttrycka dig väl i både tal och skrift på engelska såväl som på svenska
• ha svenskt medborgarskap alt. permanent uppehållstillstånd
• vara ostraffad och laglydig

Arbetet sker på säkerhetsklassat område och därför är säkerhet en hög prioritet. Vi genomför en säkerhetsprövning innan beslut om anställning. Detta innebär att du ska kunna styrka din sysselsättning under de senaste fem åren, i form av intyg, dokument eller betyg. 

Mer information om vad säkerhetsprövning innebär hittar du på:https://sakerhetspolisen.se/verksamheten/sakerhetsskydd/sakerhetsskyddsatgarder/personalsakerhet.html

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:
Amila Dresevic har du några eventuella frågor eller funderingar så är det bara att ta kontakt via 073 684 78 61..
Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se
OBS! Vi tar inte emot ansökningar via mail!

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Taxfreemedarbetare, kundservice, Arlanda, Sigtuna, Adecco

Alla platsannonser →

Andra jobb i Stockholm som Maskinsäljare, entreprenad

Nedan visas andra jobb i Stockholm som Maskinsäljare, entreprenad.

Maskinsäljare till Staffare i Stockholm

Läs mer Maj 5
Nu söker vi en entreprenadmaskinsäljare för märket Hyundai som har Stockholm som utgångspunkt. Vill du vara med på en spännande resa i ett företag med över 40 års erfarenhet? Staffare AB, en stark partner inom maskinbranschen, söker nu en driven och målmedveten säljare till deras växande team!
Om Staffare AB
Staffare AB grundades 1982 och har utvecklats från ett litet försäljningskontor till en stor aktör med ca 120 anställda och fullserviceanläggningar på 11 orter. Staffare är kända för att erbjuda produkter och tjänster av högsta kvalitet, alltid med kunden i fokus.
Hos Staffare finner ni några av de största varumärkena inom sina segment, Huddig, Weidemann, Manitou, Massey Ferguson, Kverneland, Pöttinger, Trejon m.fl.
Staffare stärker nu sin position som en av Sveriges ledande maskinleverantörer genom att bli distributör av Hyundai Construction Equipment hela sortiment i Sverige. Staffare ansvarar för distribution, försäljning och service av Hyundais entreprenadmaskiner i Sverige.
Hyundai är en global jätte inom entreprenadmaskiner, kända för sin avancerade teknik, driftsäkerhet och hållbarhet. Med maskiner som hjullastare, bandgrävare, hjulgrävare och ramstyrda dumprar erbjuder Hyundai lösningar för alla typer av entreprenadarbeten.
Hos Staffare erbjuds du en dynamisk och utvecklande arbetsmiljö med möjlighet att påverka din egen arbetsdag. Företagskulturen präglas av långsiktighet och kundfokus, och tjänsten passar dig som vill ha mycket eget ansvar och möjlighet att påverka din lön.
Om rollen
Som säljare hos Staffare kommer du att aktivt bearbeta och bygga relationer med både nya och befintliga kunder genom att identifiera deras behov och presentera skräddarsydda lösningar som gör verklig skillnad. Du utgår från Stockholm men bearbetar ett större distrikt. Du leder försäljningsprocessen från första kontakt till avslut, arbetar proaktivt för att utveckla och vårda långsiktiga kundrelationer och strävar alltid efter att nå uppsatta försäljningsmål.
Du utför noggranna kalkyler och beräkningar för att erbjuda kunderna konkurrenskraftiga priser och lönsamma lösningar. Din analytiska förmåga säkerställer att alla erbjudanden är både attraktiva och ekonomiskt hållbara.
I rollen ingår också att ansvara för inköp och försäljning av begagnade maskiner, där du bedömer maskinernas skick och värde, vilket kräver en god förståelse för marknaden och tekniska aspekter. Med ett stort fokus på att vara ute hos kunderna får du möjlighet att få direkt feedback och förstå deras specifika behov på plats.
Din profil
Vi söker dig som har erfarenhet av försäljning inom entreprenadmaskinbranschen. Du är självgående och tar ansvar för dina arbetsuppgifter, med en stark drivkraft som motiverar dig att alltid sträva efter resultat. Du är kommunikativ och har lätt för att skapa relationer, vilket gör att du snabbt bygger förtroende hos kunderna.
Krav för tjänsten
Arbetslivserfarenhet inom försäljning av entreprenadmaskiner
B-körkort
Flytande i svenska i tal och skrift
Goda kunskaper i engelska i tal och skrift

Övrigt
Startdatum:?Enligt överenskommelse.
Uppdragsform:?Tillsvidareanställning där du blir anställd direkt hos Staffare AB.
Ort:?Stockholm med omnejd.
Sista ansökningsdag är 2025-06-01. Då vi jobbar löpande med urvalet så kan tjänsten komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Du söker tjänsten genom att besvara några frågor och bifoga ditt CV eller länka din Linkedin-profil. De kandidater som uppfyller grundkraven kommer att få en länk till ett personlighetstest och ett logiskt tänkande test.
De som går vidare därefter bjuder vi in till digital intervju. Vi arbetar?kompetensbaserat?genom hela rekryteringsprocessen.
Om du har frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Lina Södergren via 076-020 25 14 och lina@stegra.nu
Stegra hanterar hela rekryteringsprocessen och alla frågor om tjänsten besvaras av Stegra.

Ansök nu

Maskinsäljare till Staffare i Stockholm

Läs mer Maj 8
Nu söker vi en entreprenadmaskinsäljare för märket Hyundai som har Stockholm som utgångspunkt. Vill du vara med på en spännande resa i ett företag med över 40 års erfarenhet? Staffare AB, en stark partner inom maskinbranschen, söker nu en driven och målmedveten säljare till deras växande team!
Då vi jobbar löpande med urvalet så kan tjänsten komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Ansök därför idag!
Om Staffare AB
Staffare AB grundades 1982 och har utvecklats från ett litet försäljningskontor till en stor aktör med ca 120 anställda och fullserviceanläggningar på 11 orter. Staffare är kända för att erbjuda produkter och tjänster av högsta kvalitet, alltid med kunden i fokus.
Hos Staffare finner ni några av de största varumärkena inom sina segment, Huddig, Weidemann, Manitou, Massey Ferguson, Kverneland, Pöttinger, Trejon m.fl.
Staffare stärker nu sin position som en av Sveriges ledande maskinleverantörer genom att bli distributör av Hyundai Construction Equipment hela sortiment i Sverige. Staffare ansvarar för distribution, försäljning och service av Hyundais entreprenadmaskiner i Sverige.
Hyundai är en global jätte inom entreprenadmaskiner, kända för sin avancerade teknik, driftsäkerhet och hållbarhet. Med maskiner som hjullastare, bandgrävare, hjulgrävare och ramstyrda dumprar erbjuder Hyundai lösningar för alla typer av entreprenadarbeten.
Hos Staffare erbjuds du en dynamisk och utvecklande arbetsmiljö med möjlighet att påverka din egen arbetsdag. Företagskulturen präglas av långsiktighet och kundfokus, och tjänsten passar dig som vill ha mycket eget ansvar och möjlighet att påverka din lön.
Om rollen
Som säljare hos Staffare kommer du att aktivt bearbeta och bygga relationer med både nya och befintliga kunder genom att identifiera deras behov och presentera skräddarsydda lösningar som gör verklig skillnad. Du utgår från Stockholm men bearbetar ett större distrikt. Du leder försäljningsprocessen från första kontakt till avslut, arbetar proaktivt för att utveckla och vårda långsiktiga kundrelationer och strävar alltid efter att nå uppsatta försäljningsmål.
Du utför noggranna kalkyler och beräkningar för att erbjuda kunderna konkurrenskraftiga priser och lönsamma lösningar. Din analytiska förmåga säkerställer att alla erbjudanden är både attraktiva och ekonomiskt hållbara.
I rollen ingår också att ansvara för inköp och försäljning av begagnade maskiner, där du bedömer maskinernas skick och värde, vilket kräver en god förståelse för marknaden och tekniska aspekter. Med ett stort fokus på att vara ute hos kunderna får du möjlighet att få direkt feedback och förstå deras specifika behov på plats.
Din profil
Vi söker dig som har erfarenhet av försäljning inom entreprenadmaskinbranschen. Du är självgående och tar ansvar för dina arbetsuppgifter, med en stark drivkraft som motiverar dig att alltid sträva efter resultat. Du är kommunikativ och har lätt för att skapa relationer, vilket gör att du snabbt bygger förtroende hos kunderna.
Krav för tjänsten
Arbetslivserfarenhet inom försäljning av entreprenadmaskiner
B-körkort
Flytande i svenska i tal och skrift
Goda kunskaper i engelska i tal och skrift

Övrigt
Startdatum:?Enligt överenskommelse.
Uppdragsform:?Tillsvidareanställning där du blir anställd direkt hos Staffare AB.
Ort:?Stockholm med omnejd.
Sista ansökningsdag är 2025-06-01. Då vi jobbar löpande med urvalet så kan tjänsten komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Du söker tjänsten genom att besvara några frågor och bifoga ditt CV eller länka din Linkedin-profil. De kandidater som uppfyller grundkraven kommer att få en länk till ett personlighetstest och ett logiskt tänkande test.
De som går vidare därefter bjuder vi in till digital intervju. Vi arbetar?kompetensbaserat?genom hela rekryteringsprocessen.
Om du har frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Lina Södergren via 076-020 25 14 och lina@stegra.nu
Stegra hanterar hela rekryteringsprocessen och alla frågor om tjänsten besvaras av Stegra.

Ansök nu

Maskinsäljare till Staffare i Stockholm

Läs mer Apr 29
Nu söker vi en entreprenadmaskinsäljare för märket Hyundai som har Stockholm som utgångspunkt. Vill du vara med på en spännande resa i ett företag med över 40 års erfarenhet? Staffare AB, en stark partner inom maskinbranschen, söker nu en driven och målmedveten säljare till deras växande team!
Om Staffare AB
Staffare AB grundades 1982 och har utvecklats från ett litet försäljningskontor till en stor aktör med ca 120 anställda och fullserviceanläggningar på 11 orter. Staffare är kända för att erbjuda produkter och tjänster av högsta kvalitet, alltid med kunden i fokus.
Hos Staffare finner ni några av de största varumärkena inom sina segment, Huddig, Weidemann, Manitou, Massey Ferguson, Kverneland, Pöttinger, Trejon m.fl.
Staffare stärker nu sin position som en av Sveriges ledande maskinleverantörer genom att bli distributör av Hyundai Construction Equipment hela sortiment i Sverige. Staffare ansvarar för distribution, försäljning och service av Hyundais entreprenadmaskiner i Sverige.
Hyundai är en global jätte inom entreprenadmaskiner, kända för sin avancerade teknik, driftsäkerhet och hållbarhet. Med maskiner som hjullastare, bandgrävare, hjulgrävare och ramstyrda dumprar erbjuder Hyundai lösningar för alla typer av entreprenadarbeten.
Hos Staffare erbjuds du en dynamisk och utvecklande arbetsmiljö med möjlighet att påverka din egen arbetsdag. Företagskulturen präglas av långsiktighet och kundfokus, och tjänsten passar dig som vill ha mycket eget ansvar och möjlighet att påverka din lön.
Om rollen
Som säljare hos Staffare kommer du att aktivt bearbeta och bygga relationer med både nya och befintliga kunder genom att identifiera deras behov och presentera skräddarsydda lösningar som gör verklig skillnad. Du utgår från Stockholm men bearbetar ett större distrikt. Du leder försäljningsprocessen från första kontakt till avslut, arbetar proaktivt för att utveckla och vårda långsiktiga kundrelationer och strävar alltid efter att nå uppsatta försäljningsmål.
Du utför noggranna kalkyler och beräkningar för att erbjuda kunderna konkurrenskraftiga priser och lönsamma lösningar. Din analytiska förmåga säkerställer att alla erbjudanden är både attraktiva och ekonomiskt hållbara.
I rollen ingår också att ansvara för inköp och försäljning av begagnade maskiner, där du bedömer maskinernas skick och värde, vilket kräver en god förståelse för marknaden och tekniska aspekter. Med ett stort fokus på att vara ute hos kunderna får du möjlighet att få direkt feedback och förstå deras specifika behov på plats.
Din profil
Vi söker dig som har erfarenhet av försäljning inom entreprenadmaskinbranschen. Du är självgående och tar ansvar för dina arbetsuppgifter, med en stark drivkraft som motiverar dig att alltid sträva efter resultat. Du är kommunikativ och har lätt för att skapa relationer, vilket gör att du snabbt bygger förtroende hos kunderna.
Krav för tjänsten
Arbetslivserfarenhet inom försäljning av entreprenadmaskiner
B-körkort
Flytande i svenska i tal och skrift
Goda kunskaper i engelska i tal och skrift

Övrigt
Startdatum:?Enligt överenskommelse.
Uppdragsform:?Tillsvidareanställning där du blir anställd direkt hos Staffare AB.
Ort:?Stockholm med omnejd.
Sista ansökningsdag är 2025-06-01. Då vi jobbar löpande med urvalet så kan tjänsten komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Du söker tjänsten genom att besvara några frågor och bifoga ditt CV eller länka din Linkedin-profil. De kandidater som uppfyller grundkraven kommer att få en länk till ett personlighetstest och ett logiskt tänkande test.
De som går vidare därefter bjuder vi in till digital intervju. Vi arbetar?kompetensbaserat?genom hela rekryteringsprocessen.
Om du har frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Lina Södergren via 076-020 25 14 och lina@stegra.nu
Stegra hanterar hela rekryteringsprocessen och alla frågor om tjänsten besvaras av Stegra.

Ansök nu

Kalkylator/Säljare/Arbetsledare/Projektledare

Läs mer Apr 7
Nu vill vi utöka vårt team och söker dig som har drivet för att vara med och utveckla företaget och dig själv.
Erfarenhet är inte ett krav, har du rätt personlighet och viljan att lära dig så kommer du få den stöttningen och upplärningen som krävs.
Den som vi söker tycker om att ha många bollar i luften, har lätt för att anpassa sig i olika sammanhang. Vill ha variation om dagarna och i sina arbetsuppgifter. Lyhörd och har känslan för att arbeta som ett team.
Arbetsuppgifterna kommer att varier i olika perioder och du ska se tjusningen i att få ha flera olika roller och arbetsuppgifter.
Arbetsplatserna kommer i största delen vara i Stockholmsområdet.

Arbetsuppgifter som tjänster innefattar hos oss innebär:
· Kundkontakt!
· Ringa nya och gamla kunder för att dra in nya projekt.
· Boka och gå på kundmöten.
· Gå på platsbesök.
· Mängda och kalkylera på projekt.
· Följa upp ekonomin i projekten.
· Planera och fördela ut arbetsuppgifter ute på olika projekt.




Låter det här som något för dig?
Ansök redan idag.
Tjänsten tillsätts när rätt person hittas.

Ansök nu

Maskinuthyrare till depå i Stockholm city!

Läs mer Mar 31
Söker du en spännande möjlighet inom maskinuthyrning i hjärtat av Stockholm?
Vi söker en engagerad medarbetare till vår depå i Stockholm City. Din roll blir avgörande för att säkerställa att våra kunder får den bästa servicen och att vår utrustning alltid är i toppskick för utlåning.
Arbetsuppgifter Ansvara för den dagliga driften av maskinuthyrningen, inklusive iordningställande av utrustning för uthyrning.
Agera kundkontakt och bistå med vägledning och information kring våra produkter.
Säkerställa att all utrustning återlämnas och förvaras på ett lämpligt sätt.
Administrera uthyrningar och handha returer i vårt system.
Utföra enklare tekniskt underhåll och reparationer vid behov.
Kvalifikationer och erfarenheter för framgång Tidigare erfarenhet av kundservice och lagerhantering behövs.
Förmåga att kommunicera effektivt på svenska i både tal och skrift.
Körkort B är ett krav.
Grundläggande datorkunskaper och erfarenhet av att arbeta i system.
Tekniskt intresse och erfarenhet av maskinhantering är en fördel.
Personliga egenskaper vi värdesätter
Vi söker en lösningsorienterad och självständig person som trivs i en dynamisk miljö. Du bör ha en positiv och serviceinriktad attityd samt en förmåga att hantera flera uppgifter samtidigt med ett öga för detaljer.
Arbetstider och anställningsvillkor Arbetstiderna är måndag till fredag, 08:00-17:00.
Heltidstjänst med en provanställning som kan leda till en fast anställning.
Vad vi erbjuder dig som medarbetare
Vi erbjuder marknadsmässiga löner, förmånliga anställningsvillkor samt fortlöpande utbildning och utvecklingsmöjligheter inom företaget. Du får även chansen att arbeta i en engagerad team-miljö där du kan växa i din roll.
Om företagetVi är ett väletablerat företag inom maskinuthyrning med fokus på kundnöjdhet och innovativa lösningar. Vårt team strävar alltid efter att leverera hög kvalitet och service i varje kundinteraktion.
Är du redo för en ny utmaning i Stockholm City? Skicka in din ansökan idag och bli en del av vårt växande team!
Sökord: Maskinuthyrning, Stockholm City, verktygslager, tekniker, kundkontakt, service, försäljning.

Ansök nu

Andra jobb i Stockholm från Adecco Sweden AB

Nedan visas andra jobb i Stockholm från Adecco Sweden AB .

Säljadministratör

Administratör
Läs mer Maj 15
Om tjänsten

Har du erfarenhet från kundservice och ett intresse för sälj?
Vi söker nu en engagerad säljadministratör till kundcenter inom sälj på Veg Tech, vi söker dig som har erfarenhet från kundservice, förståelse för sälj och vet hur du ska göra kunden nöjd. Arbetsplatsen ligger i Slakthusområdet och arbetstiderna är mellan 7:00-16:00 alternativt 7:30-16:30.

I rollen som säljadministratör är du ett viktigt stöd för våra säljare och kunder. Dina arbetsuppgifter innefattar bland annat:

• Support till kunder med priser och produktinformation
• Skapa offerter och registrera order
• Hantering av kundregister
• Lager- och leveransbevakning
• Frågor kring transporter
• Övriga säljrelaterade uppgifter

Tjänsten som säljadministratör är ett konsultuppdrag med start omgående och gäller till 2025-08-29 med chans till förlängning.

Vi söker dig som har erfarenhet inom service och försäljning samt är van vid att arbeta i Microsoft Business eller liknande ERP-system.

Viktigt för tjänsten är:

• Du har en gymnasieutbildning
• Strukturerad, noggrann och stresstålig
• Självständig men trivs att arbeta i team
• Lösningsorienterad och kundfokuserad
• En van administratör som gillar att ge service på hög nivå
• Du är trygg med att använda dator och telefon i det dagliga arbetet och har goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.



Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare:

Haymanot Yigremachew via Adecco´s växel 010 – 173 73 00

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Vakmästare till Kungliga Konsthögskolan (sommarvikarie)

Kontorsvaktmästare
Läs mer Maj 8
Om tjänsten
Vi söker en dig med tidigare erfarenhet som Vaktmästare för ett sommarvikariat hos Kungliga Konsthögskolan. Du är praktisk och händig samt håller hög servicenivå. En av dina huvuduppgifter som vaktmästare innebär att rondera i huset med SBA-fokus (Systematiskt brandskyddsarbete) samt med fokus på att identifiera behov av åtgärder.

Övriga arbetsuppgifter som ingår i rollen som Vaktmästare:
- Hålla servicecenter öppet under sommaren för att låna ut verktyg och dylikt.
- Ge behörigheter/"tags"
- Sköta ingående och utgående posthantering
- Fylla på kaffe och te vid behov
- Avhjälpa problem
- Kontakta hyresvärden - SFV vid akuta problem
- Lämna förslag på åtgärder

Uppdragsperiod och omfattning:
Tjänsten som Vaktmästare är ett konsultuppdrag på heltid under sommaren (deltid 75% kan vara möjligt). Arbetstid måndag-fredag 8.00 - 16.30 med 30 min lunch.
Introduktion sker under v.27-28 för att därefter kunna arbeta självständigt under v.29-32.

Krav för tjänsten:
• Minst 3 års erfarenhet som vaktmästare
• Grundkunskaper i MS Office eller likvärdigt
• Grundläggande kunskaper om datorer och ärendehanteringssystem
• Kunna Kommunicera obehindrat på svenska i tal och skrift

För att vi ska ha möjlighet att ta dig vidare i processen behöver du tydligt redogjort i ditt CV att samtliga ovan krav är uppfyllda. Ange vilket/vilka uppdrag som påvisar efterfrågad erfarenhet. Tidsperiod ska anges i år och månad ÅÅ-MM.
 
Meriterande för tjänsten:
• Goda engelska kunskaper

Om dig:
Vi söker dig som arbetat några år som Vaktmästare. Du behöver vara händig och praktiskt lagd för att självständigt avhjälpa vissa problem eller utföra enklare reparationer som kan uppstå. För rollen är det också av största vikt att du kan arbeta självständigt, är proaktiv och tar tag i saker som behöver göras. Att du är punktlig, noggrann och serviceinriktad ser vi som en självklarhet.

"Vi strävar efter en innovativ och inkluderande rekryteringsprocess. Därför använder vi det AI-drivna intervjuverktyget Tengai i det första steget. Verktyget hjälper oss att fokusera på dina styrkor och erfarenheter utan påverkan av förutfattade meningar. Vid nästa steg i processen får du möjlighet att träffa ansvarig rekryterare för en digital intervju."

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Sista ansökningsdag 2025-05-16

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:
Anki Arnquist via Adecco´s växel 010 – 173 73 00 eller e-post: anki.arnquist@adecco.se 

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se 

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Kvalificerade redovisningsekonomer till välrenommerat internationellt bolag

Redovisningsekonom
Läs mer Maj 6
Är du en ambitiös och analytisk redovisningsekonom som vill utvecklas i en dynamisk och internationell miljö? Nu söker vi kvalificerade redovisningsekonomer till vår kund med placeringsort i Stockholm.
Om tjänsten
Som redovisningsekonom hos vår kund kommer du att vara en del av en global organisation där du får arbeta med komplexa redovisningsfrågor och bidra till att skapa långsiktigt värde för deras kunder. Du kommer att arbeta nära våra erfarna konsulter och experter, och ha möjlighet att växa både professionellt och personligt.

Du kommer att ha en nyckelroll i att säkerställa korrekt redovisning och rapportering samt driva utveckling av effektiva ekonomiprocesser. Vår kund erbjuder en inspirerande arbetsmiljö där du får utmaningar och möjligheten att arbeta med några av de främsta företagen i Sverige och globalt.

I din roll som redovisningsekonom kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:

• Löpande bokföring och avstämningar
• Hantering av kund- och leverantörsreskontra
• Moms- och skatteredovisning
• Månads- och årsbokslut enligt K3, IFRS och andra regelverk
• Likviditetsprognoser och betalningar
• Rapportering och analys av finansiella nyckeltal
• Medverkan i budget- och prognosarbete
• Kontakt med revisorer, myndigheter och kunder

Tjänsten som redovisningsekonom är en tillsvidareanställning på heltid med start enligt överenskommelse. Arbetet sker med utgångspunkt på vår kunds kontor i Stockholm med möjlighet till hybridarbete enligt överenskommelse med kund.
Om dig
Vi söker dig som har en ekonomiexamen med inriktning på redovisning samt minst två års erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete. Du har goda kunskaper i K3 och IFRS samt en analytisk förmåga och ett affärsorienterat mindset.

Som person är du strukturerad, engagerad och har en stark vilja att utvecklas. Du trivs i en snabbrörlig och utmanande miljö där du får arbeta både självständigt och i team. Kundföretaget värdesätter innovation, samarbete och en stark drivkraft att leverera hög kvalitet till sina kunder.

Viktigt för tjänsten är:

• Ekonomiexamen med inriktning på redovisning
• Minst två års erfarenhet av kvalificerat redovisning och bokslutsarbete
• Erfarenhet av K3 
• Erfarenhet av IFRS och regelverk
• Erfarenhet av SAP (meriterande)
• Analytisk, noggrann och resultatorienterad
• Flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen? Kontakta ansvarig rekryterare: Maja Nyström via maja.nystroem@adecco.se

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Ansökan sker via vår hemsida. Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post enligt GDPR.

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Interim Ekonomichef sökes!

Ekonomichef
Läs mer Maj 5
Interim Ekonomichef – Strategiskt ledarskap i förändring

Vi söker en interim ekonomichef för ett spännande uppdrag med start i början av juni och som sträcker sig till årsskiftet. Rollen innebär det övergripande ansvaret för en ekonomisektion med personalansvar för nio medarbetare, och kombinerar strategiskt ekonomiarbete med ett närvarande och tillitsbaserat ledarskap.

I uppdraget ingår ett tydligt fokus på ett pågående ERP-implementeringsprojekt där du kliver in som effektägare. Du blir ytterst ansvarig för att säkerställa att det nya systemet stödjer verksamheten på bästa sätt, från kravställning till att hantera leverantörsavtal.

Dina uppgifter inkluderar:

• Leda och utveckla ekonomifunktionen med fokus på ansvarstagande och samarbete.
• Driva och ansvara för implementeringen av nytt ERP-system.
• Stödja, coacha och vara bollplank för teamet utan att detaljstyra.
• Presentera ekonomisk information tydligt för ledning, styrelse och övriga delar av organisationen.
• Säkerställa en strukturerad och effektiv kunskapsöverföring inför avslut av uppdraget eller eventuell övergång till anställd.

För att lyckas i rollen behöver du:

• Erfarenhet av att driva minst en ERP-implementation samt kunna agera kravställare mot leverantör.
• Stark förståelse för ekonomiprocesser såsom OTC, P2P, R2R och budgetarbete.
• Minst tre års erfarenhet av redovisning, budget och uppföljning.
• Minst två års erfarenhet som ekonomichef.
• Relevant högskoleutbildning inom ekonomi.
• Förmåga att kommunicera ekonomiska frågor på ett pedagogiskt och tydligt sätt.
• Ett coachande ledarskap där du inspirerar till självledarskap och delaktighet.

Låter det här som en roll för dig? Vi ser fram emot att höra från dig! 

Har du frågor om uppdraget? Kontakta gärna ansvarig rekryterare Antonia Tiritidou på antonia.tiritidou@adecco.se.

Ansök nu

Redovisningsekonom till Vattenfall

Redovisningsekonom
Läs mer Maj 16
Om tjänsten
Som Redovisningsekonom blir du en viktig del av ett team inom Finance Business Support och Treasury Services. Du kommer bland annat att arbeta med löpande redovisning, betalningar och avstämningar i en miljö där både svenska och engelska används dagligen. För rollen krävs god systemvana, särskilt inom SAP och MS Office.

Arbetsuppgifter:
- Utföra betalningsfiler och manuella betalningar
- Bokföring och kontoavstämningar
- Övrigt förekommande arbetsuppgifter kopplade till betalningar

Uppdragsperiod och omfattning:
Tjänsten som Redovisningsekonom är ett konsultuppdrag på heltid med start så snart som möjligt och beräknas pågå till och med 2026-01-11. Arbetet utförs ipå Vattenfalls kontor i Solna.

Krav för tjänsten:
• Eftergymnasial utbildning inom ekonomi/redovisning
• Minst två (2) års erfarenhet av redovisningsarbete
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift
• Goda kunskaper i MS Office

Tjänsten är säkerhetsklassad och därför krävs svenskt medborgarskap för att kunna bli aktuell för uppdraget.

För att vi ska ha möjlighet att ta dig vidare i processen behöver du tydligt redogjort i ditt CV att samtliga ovan krav är uppfyllda. Ange vilket/vilka uppdrag som påvisar efterfrågad erfarenhet. Tidsperiod ska anges i år och månad ÅÅ-MM.

Meriterande för tjänsten:
• Goda kunskaper i SAP
• Tidigare erfarenhet av Treasury services

Om dig
Vi söker dig med tidigare erfarenhet som redovisningsekonom. Du är lösningsorienterad, serviceinriktad med en mycket god samarbetsförmåga.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Urval sker löpande med sista ansökningsdag 2025-05-30

"Vi strävar efter en innovativ och inkluderande rekryteringsprocess. Därför använder vi det AI-drivna intervjuverktyget Tengai i det första steget. Verktyget hjälper oss att fokusera på dina styrkor och erfarenheter utan påverkan av förutfattade meningar. Vid nästa steg i processen får du möjlighet att träffa ansvarig rekryterare för en digital intervju."

Vattenfall
Adecco är stolt leverantör till Vattenfall inom ramavtal för bemanning av kontorspersonal

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Anki Arnquist via mail till anki.arnquist@adecco.se

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Commercial Contracts Analyst till kund inom industrisektorn!

Upphandlare
Läs mer Apr 7
Adecco söker nu, för en kunds räkning inom industrisektorn, en Commercial Contracts Analyst till ett av Sveriges största industriella projekt. I denna roll kommer du att arbeta med upphandling och kontraktshantering och säkerställa att processer och administration sker professionellt och i enlighet med gällande krav. Du blir en del av ett erfaret team och får en central roll i att utveckla dokument och system för anbudsprocesser, avtalsförvaltning och efterföljande drift.
Arbetsuppgifter
• Granska och analysera kontraktsdokument, inklusive avtal, tillägg och ändringar, för att säkerställa efterlevnad av företagets riktlinjer och lagkrav.
• Identifiera och hantera potentiella risker i kontrakt samt föreslå lämpliga åtgärder.
• Samarbeta med interna intressenter, såsom juridik-, ekonomi- och driftsteam, för att säkerställa att avtal stödjer verksamhetens mål.
• Stödja utvecklingen och implementeringen av policys och rutiner för kontraktshantering.
• Ge rådgivning och stöd i kontraktsrelaterade frågor, inklusive tolkning av avtalsvillkor, rättigheter och skyldigheter.

Kvalifikationer och erfarenhet
• 2–3 års erfarenhet av arbete inom upphandling och kontraktshantering.
• Kunskap om, eller intresse för, EPC-kontrakt och EPC-entreprenörer.
• Examen på kandidat- eller masternivå inom teknik, juridik eller ekonomi.
• God affärsförståelse och förmåga att utveckla effektiva upphandlingsstrategier.
• Analytisk förmåga och goda nätverksfärdigheter för att kunna påverka leverantörer och nyckelintressenter.
• Erfarenhet av stakeholder management.
• Strukturerad arbetsstil och vana att bidra till affärskritiska projekt.
• Mycket god kommunikationsförmåga, både muntligt och skriftligt, samt flytande engelska.

Om uppdraget
Detta är ett konsultuppdrag via Adecco med en omfattning på 12 månader, heltid. Placeringen är i Stockholm, och arbetstiderna är måndag–fredag, 08:00–17:00. Du kommer huvudsakligen att arbeta från kundens kontor, men det finns möjlighet att arbeta en dag per vecka på distans om så önskas.

Det här är en fantastisk möjlighet att bli en del av det team som kommer att administrera och hantera avtal för ett av de största industriprojekten i Sveriges historia, med en investering på över 50 miljarder kronor. Om du är en noggrann och affärsdriven person med intresse för kontrakt och upphandling, ser vi fram emot din ansökan!

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta rekryteringskonsulten:
Antonia Tiritidou via Antonia.tiritidou@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu