Stockholm: Digital Ledare Projekt Forsmark till Assemblin

Hitta ansökningsinfo om jobbet Digital Ledare Projekt Forsmark till Assemblin i Stockholm. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Stockholm inom den kategorin.

Publicerad: 2024-07-10 // Varaktighet: Heltid

Om Bravura:

Vi på Bravura jobbar med bemanning och rekrytering. Hos oss finns möjligheter för dig som vill ta nästa steg i karriären. Välkommen att hitta ditt drömjobb genom oss – som konsult eller rekryterad.

Om tjänsten:

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Assemblin.

Om företaget:

Assemblin är ett av Nordens ledande installations- och serviceföretag med verksamhet i Sverige, Norge och Finland. De utformar, installerar och underhåller tekniska system för el, värme, sanitet och ventilation i kontor, arenor, shoppingcenter, bostäder och industrier. De har en omsättning på cirka 14,6 miljarder SEK och med mer än 7 000 medarbetare på över 100 orter i Norden.

Assemblin har tecknat kontrakt för projekteringsfasen avseende utbyggnation av SFR i Forsmark. På uppdrag av Skanska ska Assemblin delta i projekteringsfasen för utbyggnaden av det befintliga slutförvaret för kortlivat radioaktivt avfall (SFR) i Forsmark. Planeringsuppdragets värde uppskattas till cirka 50 MSEK.

Arbetsuppgifter:

Som digital ledare ansvarar du för att leda, styra och samordna de digitala arbetssätten inom projektet. Dina uppgifter inkluderar att leda arbetet med att beskriva digitala arbetssätt och processer, definiera mål och ansvar, samt stödja projektledningen med specialistkompetens inom digital projekthantering. Du säkerställer att det är ett kontinuerligt informationsflöde genom alla projektets skeden. Därtill ansvarar du för att utveckla och säkerställa att de digitala lösningarna fungerar effektivt, inklusive val av plattformar för filhantering och hantering av behörigheter. Tillsammans med digital ledare BIM och projektingenjör tar ni fram och följer upp IT-manualer, Digitala Planer och rutiner för informationssäkerhet och digital projekthantering. Dessutom erbjuder du administrativt stöd till projektorganisationen genom utbildning och problemlösning avseende de digitala lösningarna. Du arbetar på Assemblins kontor i Västberga och rapporterar till projekteringsledaren.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Avslutad universitets-/högskoleutbildning
• Minst 5 års erfarenhet av att arbeta med modellsamordning, meritande om du har arbetat med inom båda bygg och infrastrukturprojekt
• Kunskap om projektering, digitala hjälpmedel, tidsplanering och produktion
• Ledaregenskaper med förmågan att påverka och inspirera andra
• Goda kunskaper i svenska, i tal och skrift
• Erfarenhet av arbete från komplexa infrastrukturprojekt

I rollen ingår samarbete över samtliga av projektets discipliner och faser, vilket kräver utmärkta kommunikationsfärdigheter och förmåga att samarbeta över olika discipliner och team. Vidare har du en analytisk tankeförmåga med en talang för att identifiera effektivisering och innovation i arbetsprocesser. I ditt arbete är du noggrann och metodisk, du är väl medveten om mål och kvalitetsstandard, vilket är något du lägger stor vikt vid att leva upp till.

Övrig information:

Start: Efter sommaren
Plats: Västberga Allé, Stockholm (Resor förekommer i tjänsten)
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport via mail, info@bravura.se eller telefon 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Stockholm som Civilingenjör, byggnadskonstruktion

Nedan visas andra jobb i Stockholm som Civilingenjör, byggnadskonstruktion.

Manager of Factory Layout, BIM and Architecture

Läs mer Jul 1
Research shows that women and other under-represented groups within our industry hesitate to apply unless they tick most boxes of a role description. At H2 Green Steel, we are building an impact company with sustainability at its core. We need a diverse, inclusive, and authentic team to rally behind our purpose of de-carbonizing hard-to-abate industries, starting with steel.So, if you are equally passionate about our purpose yet concerned that your experience doesn’t perfectly align with the qualifications stated in the job advert, we strongly encourage you to apply anyway. You may be just the right candidate, either for this role – or for another upcoming role in our rapidly growing business.
About us:
H2 Green Steel is on a mission to disrupt the global steel industry by producing green steel, with the end goal of bringing down CO2 emissions to zero. By using green hydrogen and fossil-free electricity instead of coal; water and heat will be our primary emissions. By 2030, our ambition is to produce 5 million tonnes of green steel annually in our fully integrated, digitalized, and sustainable plant in Boden, located in northern Sweden - currently in construction phase. But this is just the beginning – our expertise in green hydrogen will enable us to decarbonize other industries in addition to steel, and we look forward to what’s next in store for us.
We are looking for talented, innovative, and purpose-driven people to join our rapidly growing and diverse team. Our employees get to learn everyday, implement the latest technology and test and put their ideas into practice. Together, we are building an impact company with sustainability at its core – for our people, customers, investors, society, and planet.Manager ofFactory Layout, BIM and Architecture
The Manager ofFactory Layout, BIM and Architecture is responsible for overseeing the planning, design, and optimization of factory layouts and managing building information systems. This role ensures that our facilities are designed for maximum efficiency, safety, and scalability.
You will be part of H2GS's central engineering team, currently focusing on the H2GS Boden project.This is a unique opportunity to leave your own imprint on the factory layoutand help shape H2GS' future operations.
The role will be based in Stockholm or Boden, Sweden.
Key Responsibilities:
Develop and ensure the application of internal factory design guidelines and standards. Lead and collaborate with equipment suppliers, engineering contractors, and internal stakeholders to ensure a safe, optimal, and cost-effective layout.
Develop the company's BIM ambitions, set up long-term strategies, and identify implementable improvements in ongoing projects. Support BIM coordination work across projects.
Supervise and mentor a team of engineers and architects, including both staff and contractors. Foster a culture of innovation, collaboration, and continuous improvement.
Manage internal stakeholders such as operations, construction, and design teams.

Qualifications:
Engineering Degree (MSc) in a relevant engineering discipline or architecture.
Minimum of 10 years of experience working on large-scale industrial projects (steel, mining, pulp & paper, oil & gas, etc.), with at least four years in a related role.
Strong understanding of available digital tools and systems, and a willingness to drive the digitalization of the discipline.
Ability to effectively interact with multiple stakeholders, including project managers, engineers, contractors, and regulatory authorities, to collaborate and address concerns or challenges.
Demonstrated commitment to adhering to safety standards and guidelines, with the courage to challenge others and raise concerns regarding safety issues or potential risks.
Enthusiasm for finding better ways of working and a dedication to continuously improving safety practices, fostering a safety culture within the project team.
Proven ability to manage multiple tasks and maintain a high level of organization, ensuring all safety protocols and procedures are meticulously followed.

What we can offer you

If you are passionate about making actual change and having a positive impact on society and our planet, H2 Green Steel offers a unique opportunity to be part of a fun and professional team with high ambitions.
You will get the opportunity to shape your future career together with a company focusing on creating a culture where everyone can thrive and feel a sense of belonging. In the end, we know that H2 Green Steel’s growth and success is dependent on our people and we can’t wait to shape the future of steelmaking and other industries together as a team.

Ansök nu

Senior Manager Cost Control

Läs mer Jul 3
Northvolt has an exciting job offer for a Senior Cost Control Manager to join our bold and passionate construction execution team based in Skellefteå, Sweden. We are looking for a dedicated and experienced Project Controls Manager to join us in our mission to contribute to a greener future. By joining us, you will be a key player in ramping up Construction execution and contribute to expanding one of the first large scale European battery factories.
About the job:
As the Cost Controls Manager you will be part of the Construction Leadership teams, setting the controls strategy and implementation of the factory through to the start of production. You will be part of an integrated team and responsible for the overall delivery of Project Controls, including Estimating, Cost Management, Planning and Scheduling, Contractor Control, Project Accounting, Trend and Change Management, Progress Measurement and Evaluation and Project Reporting.
About the team:
You will be an integral part of the Project Execution Team and work intimately with the Program, Project Management, Engineering and Procurement teams.
You will manage and support a team of Cost Control Engineers, Planners/Schedulers and Clients Owners Representatives to carry out the Project Controls of all construction projects on the Ett campus.
Key responsibilities include but are not limited to:
The Cost Control Manager reports directly to the Project Controls Director and is responsible for the cost control, cost estimating, and project benchmarking functions and personnel assigned to projects.
As a functional manager this role includes the development, maintenance and adherence to internal project accounting, cost control, cost estimating, and benchmarking standards, procedures, contract requirements, and project and program status reporting.
The Cost Control Manager is responsible for recruitment and management of employees and consultants and for ensuring that projects are staffed appropriately.

The person we are looking for is flexible, curios and eager to learn. You will get the chance to have a real impact on our success story and see the results of your work. Our organization values great self-discipline and a natural talent to make things happen. Qualities that we cherish are sense of quality, friendliness, grit and a sense of humour.
Apply with CV and cover letter / LinkedIn profile. We look forward to reading your application!
Fixed term salary. Start date ASAP
Skills & Requirements
We believe that you have:
BSc/MSc in Engineering or Construction Management or equivalent
Solid technical experience in all cost management areas, planning, estimating, pre-contract, post contract and final account.
Minimum of 10 years’ experience
Excellent communication & presentation skills
Analytical skills
Proficient in MS suite
Passion and enthusiasm for project Execution, Construction and Commercials

Bonus points for:
You are a team player, that loves to be in an international environment where good relationships and stakeholder management is key to achieve results
You are highly organized and result-driven
You act proactively and have a can-do attitude that goes beyond expectations
Experience developing/using digital tools and enterprise software in a project controls context

Ansök nu

Senior Manager Cost Control

Läs mer Apr 23
Northvolt has an exciting job offer for a Senior Cost Controls Manager to join our bold and passionate construction execution team based in Skellefteå, Sweden. We are looking for a dedicated and experienced Project Controls Manager to join us in our mission to contribute to a greener future. By joining us, you will be a key player in ramping up Construction execution and contribute to expanding one of the first large scale European battery factories.
About the job:
As the Cost Controls Manager you will be part of the Construction Leadership teams, setting the controls strategy and implementation of the factory through to the start of production. You will be part of an integrated team and responsible for the overall delivery of Project Controls, including Estimating, Cost Management, Planning and Scheduling, Contractor Control, Project Accounting, Trend and Change Management, Progress Measurement and Evaluation and Project Reporting.
About the team:
You will be an integral part of the Project Execution Team and work intimately with the Program, Project Management, Engineering and Procurement teams.
You will manage and support a team of Cost Control Engineers, Planners/Schedulers and Clients Owners Representatives to carry out the Project Controls of all construction projects on the Ett campus.
Key responsibilities include but are not limited to:
The Cost Control Manager reports directly to the Project Controls Director and is responsible for the cost control, cost estimating, and project benchmarking functions and personnel assigned to projects.
As a functional manager this role includes the development, maintenance and adherence to internal project accounting, cost control, cost estimating, and benchmarking standards, procedures, contract requirements, and project and program status reporting.
The Cost Control Manager is responsible for recruitment and management of employees and consultants and for ensuring that projects are staffed appropriately.

The person we are looking for is flexible, curios and eager to learn. You will get the chance to have a real impact on our success story and see the results of your work. Our organization values great self-discipline and a natural talent to make things happen. Qualities that we cherish are sense of quality, friendliness, grit and a sense of humour.
Apply with CV and cover letter / LinkedIn profile. We look forward to reading your application!
Fixed term salary. Start date ASAP
Skills & Requirements
We believe that you have:
BSc/MSc in Engineering or Construction Management or equivalent
Solid technical experience in all cost management areas, planning, estimating, pre-contract, post contract and final account.
Minimum of 10 years’ experience
Excellent communication & presentation skills
Analytical skills
Proficient in MS suite
Passion and enthusiasm for project Execution, Construction and Commercials

Bonus points for:
You are a team player, that loves to be in an international environment where good relationships and stakeholder management is key to achieve results
You are highly organized and result-driven
You act proactively and have a can-do attitude that goes beyond expectations
Experience developing/using digital tools and enterprise software in a project controls context

Ansök nu

Digital Ledare BIM Projekt Forsmark till Assemblin

Läs mer Jun 3
Om Bravura:

Vi på Bravura jobbar med bemanning och rekrytering. Hos oss finns möjligheter för dig som vill ta nästa steg i karriären. Välkommen att hitta ditt drömjobb genom oss – som konsult eller rekryterad.

Om tjänsten:

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Assemblin.

Om företaget:

Assemblin är ett av Nordens ledande installations- och serviceföretag med verksamhet i Sverige, Norge och Finland. De utformar, installerar och underhåller tekniska system för el, värme, sanitet och ventilation i kontor, arenor, shoppingcenter, bostäder och industrier. De har en omsättning på cirka 14,6 miljarder SEK och med mer än 7 000 medarbetare på över 100 orter i Norden.

Assemblin har tecknat kontrakt för projekteringsfasen avseende utbyggnation av SFR i Forsmark. På uppdrag av Skanska ska Assemblin delta i projekteringsfasen för utbyggnaden av det befintliga slutförvaret för kortlivat radioaktivt avfall (SFR) i Forsmark. Planeringsuppdragets värde uppskattas till cirka 50 MSEK.

Arbetsuppgifter:

Som Digital ledare BIM ansvarar du för alla BIM-relaterade aktiviteter, inklusive utbildning, stöd och hantering inom projektet. Du fungerar som projekteringsledarens högra hand och leder modellsamordningsmöten. Vidare agerar du som spindeln i nätet mellan projektets olika discipliner, säkerställer precision och fullständighet i modellerna samt kommunicerar effektivt med alla inblandade, från produktionslag till kunder. Du arbetar på Assemblins kontor i Västberga och du rapporterar till projekteringschef.

Arbetsuppgifter:
• Assistera projekteringsledaren
• Utveckla 2D-planer och 3D-modeller för beräkningar, simuleringar och animationer.
• Skapa enkla 2D-underlag från 3D-modeller
• Arbeta med AutoCAD, Infraworks, Navisworks, BIM360 och andra Autodesk-program
• Verifiera byggbarheten med 3D-modeller
• Utföra 4D-simuleringar
• Leda modellsamordning och granskningar med projekteringsledare, produktionslag och kunder
• Övertyga projektledningen om BIM:s värde
• Tillhandahålla ledarskap och designkompetens för detaljerade BIM-modeller
• Ansvara för alla BIM-aktiviteter, inklusive hantering, utbildning och stöd
• Säkerställa korrekt skapande och underhåll av multidisciplinära modeller
• Garantera precision och fullständighet i alla modeller
• Överlämna slutgiltig modell till kundens förvaltningsenhet

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Avslutad universitets-/högskoleutbildning
• Minst 5 års erfarenhet av att arbeta med modellsamordning, meritande om du har arbetat med inom båda bygg och infrastrukturprojekt
• Kunskap om projektering, digitala hjälpmedel, tidsplanering och produktion
• Ledaregenskaper med förmågan att påverka och inspirera andra
• Skapa och hantera 2D-planer, 3D-modeller och 4D-simuleringar med användning av AutoCAD, Infraworks, Navisworks, BIM360 och andra produkter från olika leverantörer
• Goda kunskaper i svenska, i tal och skrift

I rollen ingår samarbete över samtliga av projektets discipliner och faser, vilket kräver utmärkta kommunikationsfärdigheter och förmåga att samarbeta över olika discipliner och team. Vidare har du en analytisk tankeförmåga med en talang för att identifiera effektivisering och innovation i arbetsprocesser. I ditt arbete är du noggrann och metodisk, du är väl medveten om mål och kvalitetsstandard, vilket är något du lägger stor vikt vid att leva upp till.

Övrig information:

Start: Efter sommaren
Plats: Västberga Allé, Stockholm (Resor förekommer i tjänsten)
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport via mail, info@bravura.se eller telefon 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Andra jobb i Stockholm från Bravura Sverige AB

Nedan visas andra jobb i Stockholm från Bravura Sverige AB .

Norsktalande IT-Supporttekniker till Advania

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Jul 12
Nytt
Om Bravura:

Vi på Bravura jobbar med bemanning och rekrytering. Hos oss finns möjligheter för dig som vill ta nästa steg i karriären. Välkommen att hitta ditt drömjobb genom oss – som konsult eller rekryterad.

Om tjänsten:

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Advania.

Om företaget:

Advania gör det enkelt att växa med IT och erbjuder kundunika IT-lösningar med mätbara resultat till företag, offentlig verksamhet och myndigheter i hela Sverige. De är en helhetsleverantör som erbjuder kompletta IT-lösningar, skräddarsydda efter varje unikt kundbehov. Advania Sverige är en del av Advaniakoncernen som också finns positionerade i Norge,?Island, Finland, Danmark och UK. De för samman människor, bygger bättre skolor, utvecklar morgondagens resande och får företag att växa snabbare. Advania skapar mervärde för sina kunder genom professionalism, kompetens och partnerskap.?Deras uppdrag är att hjälpa kunder att arbeta smart, och med hjälp av genomtänkta IT-lösningar, förenkla deras vardag.

Advania värderar sina medarbetare högt och betraktar varje enskild medarbetare som sin starkaste tillgång. Det finns en stark teamkänsla på bolaget, och du välkomnas in i ett familjärt och framåtsträvande team på 16 personer.

Arbetsuppgifter:

I rollen som IT-supporttekniker inom Advanias Servicedesk är du en problemlösare och tekniker med varierande arbetsuppgifter och utmaningar. Du har möjlighet att få djupare insyn i olika IT-miljöer och hitta lösningar på kluriga IT-problem.

Inom Advanias Servicedesk arbetar du utan uppdelning mellan första och andra linjen. De delar i stället på inkommande ärenden samtidigt som de gör sitt bästa för att lösa så många ärenden som möjligt i första supportteamet. Det är viktigt för Advania att deras kunder får så bra support som möjligt så fort som möjligt och de tror att en viktig del av det är kompetenta medarbetare i hela supportorganisationen.

Hos Advania arbetar du bland annat med:
•Ta emot ärenden från kunds användare och ge ett bra bemötande
•Hantering av klientdatorer, servrar och mobiltelefoner
•Active Directory administration
•Följa upp och slutföra användares ärenden med fokus på kundnöjdhet
•Identifiera och rapportera återkommande problem inom Advanias supportleverans

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Goda kunskaper i svenska och norska, i såväl tal som skrift
• Stort intresse för IT och teknik
• Meriterande med tidigare erfarenhet inom kundservice alternativt IT-support

För att du ska trivas i rollen som IT-supporttekniker hos Advania ser vi att du är noggrann och stresstålig. Du är en lagspelare som gillar att jobba i grupp. Du trivs i en miljö där de delar kunskap med varandra och ligger i framkant vad beträffar tjänster och teknik. Som person ser vi att du har ett stort kundfokus, service kommer naturligt för dig och du vill alltid ge det lilla extra till kunden. Vidare har du ett starkt lösningsfokus, du är alltid engagerad och nyfiken på att lära dig mer och kan hitta kreativa lösningar på problem.

Övrig information:

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Stockholm, Liljeholmen
Lön: Enligt överenskommelse
440401
Advania ser gärna sökanden med olika bakgrunder, erfarenheter och synsätt, eftersom de vet att en bredare mångfald berikar var och en av oss och stärker såväl effektivitet som kreativitet i deras arbete.

Som en del av rekryteringsprocessen genomgår alla slutkandidater en bakgrundskontroll, för att öka medvetenheten om Advanias framtida medarbetare


Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport via mail, info@bravura.se eller telefon 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Finsktalande IT-Supporttekniker till Advania

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Jul 12
Nytt
Om Bravura:

Vi på Bravura jobbar med bemanning och rekrytering. Hos oss finns möjligheter för dig som vill ta nästa steg i karriären. Välkommen att hitta ditt drömjobb genom oss – som konsult eller rekryterad.

Om tjänsten:

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Advania.

Om företaget:

Advania gör det enkelt att växa med IT och erbjuder kundunika IT-lösningar med mätbara resultat till företag, offentlig verksamhet och myndigheter i hela Sverige. De är en helhetsleverantör som erbjuder kompletta IT-lösningar, skräddarsydda efter varje unikt kundbehov. Advania Sverige är en del av Advaniakoncernen som också finns positionerade i Norge,?Island, Finland, Danmark och UK. De för samman människor, bygger bättre skolor, utvecklar morgondagens resande och får företag att växa snabbare. Advania skapar mervärde för sina kunder genom professionalism, kompetens och partnerskap.?Deras uppdrag är att hjälpa kunder att arbeta smart, och med hjälp av genomtänkta IT-lösningar, förenkla deras vardag.

Advania värderar sina medarbetare högt och betraktar varje enskild medarbetare som sin starkaste tillgång. Det finns en stark teamkänsla på bolaget, och du välkomnas in i ett familjärt och framåtsträvande team på 16 personer.

Arbetsuppgifter:

I rollen som IT-supporttekniker inom Advanias Servicedesk är du en problemlösare och tekniker med varierande arbetsuppgifter och utmaningar. Du har möjlighet att få djupare insyn i olika IT-miljöer och hitta lösningar på kluriga IT-problem.

Inom Advanias Servicedesk arbetar du utan uppdelning mellan första och andra linjen. De delar i stället på inkommande ärenden samtidigt som de gör sitt bästa för att lösa så många ärenden som möjligt i första supportteamet. Det är viktigt för Advania att deras kunder får så bra support som möjligt så fort som möjligt och de tror att en viktig del av det är kompetenta medarbetare i hela supportorganisationen.

Hos Advania arbetar du bland annat med:
•Ta emot ärenden från kunds användare och ge ett bra bemötande
•Hantering av klientdatorer, servrar och mobiltelefoner
•Active Directory administration
•Följa upp och slutföra användares ärenden med fokus på kundnöjdhet
•Identifiera och rapportera återkommande problem inom Advanias supportleverans

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Goda kunskaper i svenska och finska, i såväl tal som skrift
• Stort intresse för IT och teknik
• Meriterande med tidigare erfarenhet inom kundservice alternativt IT-support

För att du ska trivas i rollen som IT-supporttekniker hos Advania ser vi att du är noggrann och stresstålig. Du är en lagspelare som gillar att jobba i grupp. Du trivs i en miljö där de delar kunskap med varandra och ligger i framkant vad beträffar tjänster och teknik. Som person ser vi att du har ett stort kundfokus, service kommer naturligt för dig och du vill alltid ge det lilla extra till kunden. Vidare har du ett starkt lösningsfokus, du är alltid engagerad och nyfiken på att lära dig mer och kan hitta kreativa lösningar på problem.

Övrig information:

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Stockholm, Liljeholmen
Lön: Enligt överenskommelse

Advania ser gärna sökanden med olika bakgrunder, erfarenheter och synsätt, eftersom de vet att en bredare mångfald berikar var och en av oss och stärker såväl effektivitet som kreativitet i deras arbete.

Som en del av rekryteringsprocessen genomgår alla slutkandidater en bakgrundskontroll, för att öka medvetenheten om Advanias framtida medarbetare


Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport via mail, info@bravura.se eller telefon 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Servicetekniker till Avarn Security

Serviceelektriker, installation
Läs mer Jun 24
Om Bravura:

Vi på Bravura jobbar med bemanning och rekrytering. Hos oss finns möjligheter för dig som vill ta nästa steg i karriären. Välkommen att hitta ditt drömjobb genom oss – som konsult eller rekryterad.

Om tjänsten:

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Avarn Security.

Om företaget:

Avarn Security är den kompletta säkerhetsaktören för privat och offentlig verksamhet. Enheterna arbetar tätt tillsammans för att kunna erbjuda kunderna skräddarsydda lösningar från alla verksamhetsområden. Idag har Avarn Security ca 16 000 medarbetare i Sverige, Norge och Finland som bidrar till att skapa ett tryggt och säkert samhälle.

Avarn Security Systems är den avdelning som levererar skräddarsydda tekniska lösningar till sina kunder. Dem erbjuder allt inom lås, dörrautomatik, passage, larm, brandlarm och CCTV. Tillsammans med övriga divisioner i koncernen tillgodoser dem det kompletta behovet av säkerhet. Idag är Avarn Security Systems rikstäckande och har kontor och butiker på flera orter i Sverige och är i ständig utveckling.

För att kunna bli anställd går du igenom en gedigen säkerhetsprövning och bakgrundskontroll.

Arbetsuppgifter:

I rollen som servicetekniker ingår du i en mindre specialavdelning och arbetar mot ett urval av kunder, ofta med tydliga säkerhetskrav och hög säkerhetsklassning. Du arbetar bland annat med felavhjälpning och revision samt mindre serviceinstallationer och driftsättning. Du är ansiktet utåt i vardagen där du jobbar tätt mot kund och löser deras uppkomna problemställningar på bästa hållbara sätt. Teamet består av ett fyra andra servicetekniker som leds av en serviceledare. I rollen samarbetar du även med bland annat, installationstekniker, projektledare och projektörer.

I rollen finns möjlighet att gå med i beredskap/Jour på sikt.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Avslutad gymnasial utbildning, gärna inom el
• Erfarenhet av att arbeta som servicetekniker alternativt installatör eller driftsättare inom säkerhetssystem/inbrottslarm/passagesystem
• Erfarenhet av minst ett par av följande: Arx i larm, Pacom S3 och S4, Pacom Unison, Galaxy, Bosch BVMS
• Goda kunskaper i både svenska och engelska, i tal och skrift
• Körkort B

Som person är du tekniskt händig och initiativrik. Du är självgående med ett lösningsorienterat tankesätt och är van vid att jobba med olika projekt. Dina färdigheter kommer dagligen att sättas på prov och du gynnas av att vara en problemlösare. Du motiveras av en god utmaning samtidigt som du är ansvarstagande, kvalitetsmedveten och noggrann. En fördel är om du innehar en produktkännedom och förståelse för hur diverse produkter inom säkerhetsteknik fungerar. Du förstår vikten av att vara lyhörd inför kundens behov, är engagerad och serviceminded. Då du kommer ingå i ett snabbt växande team är det viktigt att du har god samarbetsförmåga och vill bidra till en god gemenskap.

Övrig information:

Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Du utgår från hemmet, kontoret ligger i Västberga
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport via mail, info@bravura.se eller telefon 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Innesäljare till XL-Bygg Faringe AB

Innesäljare
Läs mer Jul 9
Om Bravura:

Vi på Bravura jobbar med bemanning och rekrytering. Hos oss finns möjligheter för dig som vill ta nästa steg i karriären. Välkommen att hitta ditt drömjobb genom oss – som konsult eller rekryterad.

Om tjänsten:

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos XL-Bygg Faringe.

Om företaget:

XL-Bygg Faringe är ett familjärt och agilt företag med stark driv framåt. De är dedikerade till att lösa deras kunders utmaningar på ett enkelt och roligt sätt. XL-Bygg Faringe vänder sig till professionella hantverkare i Stockholmsområdet. Deras sortiment består av kvalitetsprodukter från välkända varumärken som är framtagna och anpassade efter kundens krav.

På anläggningen i Vinsta/Vällingby är de ett familjärt team på 12 anställda. De erbjuder en dynamisk arbetsmiljö och värdesätter dina personliga egenskaper högt samt ger dig möjlighet att växa och utvecklas tillsammans.

Arbetsuppgifter:

Som innesäljare ansvarar du för kundservice, offerering, försäljning, projektförsäljning och inköp. Du är den primära kontaktpersonen för företagets proffskunder och arbetar proaktivt med försäljning både gentemot nya och befintliga kunder. Du är primärt på plats på anläggningen men även ute en del hos kund. Du samarbetar tätt med säljteamet och övrig personal på plats.

• Identifiera kundbehov och stötta XL-Byggs kunder under hela säljprocessen
• Offerthantering, förhandling av prissättning och övervakning av kostnader
• Tätt samarbete med övriga säljavdelningen, kunder och leverantörer

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Några års arbetserfarenhet av B2B-försäljning
• Erfarenhet från byggbranschen
• God data- och systemvana
• B-körkort

För att trivas i rollen som innesäljare är du en positiv och driven lagspelare. Du är serviceinriktad, brinner för att ge kunder den bästa möjliga upplevelsen och trivs med att skapa och upprätthålla relationer både internt och externt. Vidare är du en person som tycker om att arbeta självgående och trivs med frihet under ansvar. Slutligen har du en stark vilja att nå uppsatta mål, leverera resultat och har förmågan att kommunicera tydligt och effektivt med olika typer av människor.

Övrig information:

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Vällingby, Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse

Vi fortsätter urvalsprocessen med telefonintervjuer från och med den 14/8. Annonsen ligger publicerad löpande fram tills att tjänsten är tillsatt. Välkommen med din ansökan!

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport via mail, info@bravura.se eller telefon 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Senior systemutvecklare

Mjukvaruutvecklare
Läs mer Jun 28
Om Bravura:

Vi på Bravura jobbar med bemanning och rekrytering. Hos oss finns möjligheter för dig som vill ta nästa steg i karriären. Välkommen att hitta ditt drömjobb genom oss – som konsult eller rekryterad.

Om tjänsten:

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Brillante och du anställs direkt hos System 3R.

Om företaget:

System 3R International AB, grundat 1967 och är sedan 2001 en del av den schweiziska industrikoncernen Georg Fischer. System 3R utvecklar och tillverkar produktivitetshöjande utrustning för verkstadsindustrin. De är exempelvis världsledande inom formverktygstillverkning och precisionstillverkning av enstycksdetaljer. Konceptet omfattar allt från palett-/referenssystem & robotar till mjukvarusystem för produktionsplanering och automatisering. Produktutveckling och produktion utförs främst i Sverige. Marknadsföring och försäljning sker via koncernens säljbolag i Europa, USA och Asien, där exportandelen uppgår till 95 %. System 3R International AB omsätter ca 500 Mkr och har ca 170 anställda. System 3Rs verksamhet finns i Vällingby, där både huvudkontor och produktion är belägen.

Arbetsuppgifter:

Här pågår ett intressant tekniskt arbete där du, som erfaren mjukvaruutvecklare, blir en nyckelfigur. Du blir en del av ett agilt mjukvaruutvecklingsteam på tio personer och får möjlighet att vara med i ett omfattande och spännande projekt där ni skapar nästa generations mjukvara i en ny och modern utvecklingsmiljö där du kan bidra med din goda arkitekturförståelse!

I C# och Visual Studio skapar du mjukvara som styr automationsutrustning och maskiner. Du ansvarar för att hålla den modern och fri från tekniska problem. Ditt dagliga arbete innebär att utveckla och underhålla bakgrundsapplikationer samt att hantera integrationen med omvärlden och användargränssnittet genom plattformsoberoende. .NET, Maui, GIT / Azure, DevOps används flitigt för att organisera och underlätta underhåll av koden.

Utöver detta kommer du att vara involverad i att säkerställa kommunikationen mellan produkterna, externa tjänster och databaser. Dina färdigheter i C# och Git kompletteras av en pragmatisk inställning till kodbasens hållbarhet och en förståelse för effektiv testning. Det innebär stora fördelar om du har förståelse för inbyggda system eller nyfikenhet inför att lära dig mer om hårdvarufunktioner.

Vi söker dig med gedigen erfarenhet av mjukvaruutveckling som vill fortsätta inom området eller fokusera mer på lösningsarkitektur. Du blir delaktig i att utforma ny arkitektur och mjukvarulösningar, och kommer att arbeta nära produktchefen för att diskutera nya funktioner och kundönskemål.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Minst fem års arbetslivserfarenhet av mjukvaruutveckling i backend och god förståelse för frontend-tekniker
• Gedigen erfarenhet av C# / .NET
• Har erfarenhet att designa och bygga API:er
• Obehindrad engelska i tal och skrift, svenska är starkt meriterande

Följande är meriterande:
• Kunskap i -Server / MongoDB / Blazor / .NET Maui / Azure DevOps / GIT
• Erfarenhet av robot- och fabriksautomation / AMR & AGV / RFID-tekniker
• Erfarenhet att arbeta med säkerhet / user roles

För att trivas i denna roll bör du vara en nyfiken och initiativrik person som gärna utforskar nya tekniker och tillvägagångssätt. Du har en naturlig fallenhet för att hitta lösningar i stället för att fastna i utmaningar och är öppen för att söka stöd när det behövs för att ta dig framåt i dina arbetsuppgifter. Du trivs med att arbeta tillsammans med andra och ser fördelarna med att vara en del av ett mindre team där du uppmuntras att dela idéer. Vi tror att du uppskattar friheten i din arbetsroll, där du har möjlighet att ta kommando och bana väg för den framtida generationen av mjukvaran.

Övrig information:

Start:? Enligt överenskommelse

Plats: ?Sorterargatan 1, Vällingby, Stockholm. Vi ser gärna att du är på kontoret några dagar i veckan men du har flexibla arbetstider och därmed möjlighet att planera dina dagar utifrån vad som passar dig bäst.

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Brillante och du anställs direkt hos System 3R.

Vi gör ett löpande urval så skicka in din ansökan redan idag! Har du frågor eller funderingar är du varmt välkommen att höra av dig till rekryteringsansvarig, Elice, på?elice.ohman@bravura.se.

Ansök nu

Företagssupport faktura till Telia med start 2 september

Frontofficepersonal
Läs mer Jul 12
Nytt
Om Bravura:

Vi på Bravura jobbar med bemanning och rekrytering. Hos oss finns möjligheter för dig som vill ta nästa steg i karriären. Välkommen att hitta ditt drömjobb genom oss – som konsult eller rekryterad.

Om tjänsten:

Det här är ett konsultuppdrag på 6 månader med goda möjligheter till förlängning. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura. Detta ger både dig och Telia en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.

Om företaget:



Telia Company är ett kommunikationsföretag inom IT- och telekom. De hjälper företag och privatpersoner att kommunicera på ett enkelt, effektivt och miljövänligt sätt. Sverige har en bredbandsinfrastruktur i världsklass med väl utbyggda fibernät och just nu moderniserar Telia hela mobilnätet med förstärkt 4G och 5G. Med cirka 21 000 medarbetare i sju länder, varav 4 700 kollegor i Sverige, erbjuder Telia den bästa uppkopplingen i de bästa näten och fortsätter att investera för ett mer digitalt och hållbart samhälle.

Digitaliseringen har kopplat samman människor och låter oss prata, lyssna, titta, läsa och tycka, nästan var i världen vi än befinner oss. Nationer, företag och individer möts över gränser och kontinenter, dygnet runt och året om. Telia Company tillhandahåller grunderna i det digitala samhället som är avgörande för att skapa en bättre framtid.

Välkommen till Telia, bättre nät, bättre upplevelser!

Arbetsuppgifter:

Som företagssupport inom faktura ansvarar du för den första kontakten med Telias företagskunder. Du tar emot inkommande samtal och supporterar kunder på telefon inom området fakturafrågor. Frågorna varierar i omfattning och komplexitet och du arbetar för att hitta bra lösningar som bidrar till nöjda kunder. Du erbjuds en gedigen introduktion och har kontinuerlig dialog med din närmaste chef för att utvecklas. Du tillhör en grupp med bred kompetens. Vissa av dina teamkollegor har samma roll som du och några av kollegorna sitter med angränsande arbetsuppgifter med djupare kunskap. Tillsammans arbetar ni för att hitta bra lösningar för att säkerställa nöjda kunder. Hos Telia finns det goda möjligheter och du uppmuntras till att utveckla din kompetens inom olika områden!

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Avslutad och godkänd gymnasieutbildning
• Minst 1 års arbetslivserfarenhet, gärna inom service
• Du talar och skriver obehindrat på svenska och du har goda kunskaper i engelska
• God datorvana

Meriterande:
• Arbetat med kundservice
• Arbetat med fakturarelaterade ärenden
• Arbetat mot uppsatta KPIer/måltal
• Eftergymnasial utbildning, med fördel inom ekonomi

I rollen som företagsrådgivare är du serviceinriktad och drivs av att hjälpa kunder samt leverera lösningar. Då kunderna kan ha komplexa ärenden är det därför viktigt att du besitter en lösningsorienterad mentalitet där du inte drar dig för att nätverka bland kollegor för att hitta lösningen du söker. Du har förmåga att sätta kunden i fokus, vara uppmärksam och är tillmötesgående i ditt bemötande. Rollen kräver att du tar egna initiativ och trivs i en social roll med ett varierat arbetstempo, varpå du är flexibel i ditt arbetssätt.

Övrig information:

Start: 2 september
Plats: Solna
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport via mail, info@bravura.se eller telefon 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Ansök nu