Stockholm: Kvalificerad Redovisningsekonom till innovativt team

Hitta ansökningsinfo om jobbet Kvalificerad Redovisningsekonom till innovativt team i Stockholm. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Stockholm inom den kategorin.

Publicerad: 2024-07-10 // Varaktighet: Heltid

Om tjänsten:
Som kvalificerad redovisningsekonom kommer du att vara en viktig del av redovisningsfunktionen och stötta i förändrings- och förbättringsarbete. Dina arbetsuppgifter kommer att omfatta alla moment på en ekonomifunktion, inklusive kund- och leverantörsreskontra, kreditkontroll, betalningar, kontoavstämningar, skattedeklarationer och ekonomisk rapportering. Du får också möjlighet att delta i testning och implementering av nya versioner samt utbildning inom systemplattformen IFS, som implementerades i januari 2023.
Dina framtida arbetsuppgifter:
Du kommer att arbeta övergripande med redovisning och vara delaktig i förbättringsarbeten. Här är några exempel på dina arbetsuppgifter:
Stödja kund- och leverantörsreskontra vid behov
Utföra kreditkontroll och kreditbevakning
Hantera betalningar och kontoavstämningar
Skattedeklarationer och ekonomisk statistikrapportering
Delta i testning och implementering av nya systemversioner
Utbildning inom den nya systemplattformen IFS

Vi söker dig som:
Vi söker dig med flerårig erfarenhet från liknande befattning och en relevant utbildning inom ekonomi och redovisning. Meriterande är om du har erfarenhet av förändringsarbete inom redovisning och av att arbeta i IFS. Du ska ha förmågan att snabbt sätta dig in i nya arbetsuppgifter och en god samarbetsförmåga. Att vara serviceinriktad, självgående och strukturerad är viktiga personliga egenskaper för att lyckas i denna roll.
Övrig information:
Start: 12 augusti
Plats: Campus - Jägmästargatan, Stockholm
Omfattning: Heltid
Anställningsform: Tillsvidare

Om kunden:
Kunden är en framstående aktör inom sin bransch med ett starkt fokus på innovation och förbättring. De värdesätter medarbetarnas utveckling och erbjuder en dynamisk arbetsmiljö där nya idéer uppmuntras och implementeras. Genom att ständigt sträva efter förbättring och effektivisering säkerställer de hög kvalitet och nöjda kunder.
Om Wrknest:
På Wrknest gör vi inte som alla andra. Vi tror på att hela tiden våga se nya möjligheter och tänka nytt. När vi startade var det för att utmana gamla sätt att rekrytera på. Vi lever i en tid av snabb digital utveckling. Kunskap behöver förnyas kontinuerligt för att vara aktuell. Därför gäller det att kunna ställa om snabbt. Det här gör att vi inte enbart tittar på kandidatens CV vid en rekrytering. Istället ser vi till den samlade potentialen och erbjuder individanpassad upskilling. På så vis kan vi snabbt matcha de kunskapsbehov som finns just nu. Läs mer på www.wrknest.se.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Stockholm som Redovisningsekonom

Nedan visas andra jobb i Stockholm som Redovisningsekonom.

Bolagsekonom till Fastighetsägarna Service

Läs mer Maj 14
Hos Fastighetsägarna Service arbetar vi mot tydliga mål och söker nya vägar för att nå nya höjder. Hos oss finns alla förutsättning för att prestera, trivas och växa.
Vi söker en serviceinriktad, lösningsorienterad och erfaren Bolagsekonom som vill vara en del av vårt dynamiska team. Du har en passion för ekonomi och vill arbeta i en miljö där du kan påverka och driva förbättringar.
Om rollen:
I rollen utgör du ankaret för just dina kunder och drivs av hög kundnöjdhet. Du kommer i nära samarbete med kunden hantera avancerade redovisningsfrågor, bokslut och årsredovisningar samt rapportering till kund och myndigheter. Vidare är du del i att utveckla befintliga system och processer. Du trivs att jobba mot deadlines och att ansvara för egna arbetsuppgifter samtidigt som du delar med dig av dina kunskaper till teamet.
Vi söker dig som:
Flera års erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete inkl. årsredovisning
Har erfarenhet från fastighetsbranschen eller arbeta från redovisningsbyrå
Är en initiativrik person som trivs med frihet under ansvar
Är en god kommunikatör och teamspelare
Har erfarenhet av koncernredovisning och K2/K3/RFR2

Har du erfarenhet av Unit4/UBW är det meriterande. Flera av våra kunder har internationell prägel varför du behöver hantera engelska mycket bra i tal och skrift.
Vi erbjuder:
En stimulerande arbetsmiljö med möjlighet att påverka och förändra. Du får frihet under ansvar och möjlighet att utvecklas och växa inom företaget. Du kommer att vara en del av ett engagerat och stöttande team med kontor på Kungsholmen.
Låter detta som en roll för dig? Skicka in din ansökan idag och bli en del av vårt framgångsrika team! I denna rekrytering samarbetar vi med Eclipse och hänvisar alla frågor till Anders Tegman, telefon 0709-481788.
Om Fastighetsägarna Service
Vi på Fastighetsägarna Service är experter på fastighetsförvaltning och vår passion är att förenkla och skapa framtidens fastighetsägande. Med 150 år i branschen vet vi vad som ska göras, och framför allt hur det ska göras på bästa sätt. Hos oss jobbar vi med hela förvaltningen, som juridiska konsultationer, ekonomisk och teknisk förvaltning samt försäljning av fastighetsprodukter. Vi omsätter i dagsläget 300 miljoner kronor per år och är 280 medarbetare.
Vi sitter alla samlade på Alströmergatan 14 på Kungsholmen och det är viktigt för oss att våra medarbetare mår bra – varje vecka finns ledarledda träningspass i samarbete med SATS i våra egna lokaler och vi har fullt utrustat och nyrenoverat gym. Du har dessutom tillgång till Fastighetsägarnas utbildningar.

Ansök nu

Interim redovisningsansvarig - start omgående

Läs mer Maj 14
Vi söker en självgående interim redovisningsansvarig med erfarenhet av redovisning enligt K2 och K3 för ett konsultuppdrag under minst 6 månader. I rollen kommer du att ansvara för redovisningen för ett flertal bolag inom koncernen. Du blir del av ett redovisningsteam och rapporterar till redovisningschefen och arbetar nära andra avdelningar för att säkerställa att alla redovisningsflöden hanteras korrekt och effektivt.
Arbetsuppgifter:
Självständigt redovisningsarbete för ett antal bolag inom koncernen
Löpande redovisning, avstämningar och månadsbokslut
Periodiseringar
Moms- och inkomstdeklarationer
Årsredovisningsarbete
Rapportera och säkerställa korrekthet i finansiell rapportering

Vi söker dig som:
Har erfarenhet och kompetens inom K2 och K3.
Har goda kunskaper inom hela redovisningsflödet, inklusive årsredovisning.
Är strukturerad och ordningssam

Meriterande:
Tidigare erfarenhet av redovisning i en koncernstruktur och koncerninterna mellanhavanden
Har erfarenhet av Visma Business och/eller Adra

Arbetet utgår från företagets kontor i Solna. Möjlighet till hybridarbete finns.
Välkommen med ansökan! Frågor om uppdraget besvaras på: oskar.windolf@newr.se

Ansök nu

Bolagsekonom till Fastighetsägarna Service

Läs mer Maj 15
Hos Fastighetsägarna Service arbetar vi mot tydliga mål och söker nya vägar för att nå nya höjder. Hos oss finns alla förutsättning för att prestera, trivas och växa.
Vi söker en serviceinriktad, lösningsorienterad och erfaren Bolagsekonom som vill vara en del av vårt dynamiska team. Du har en passion för ekonomi och vill arbeta i en miljö där du kan påverka och driva förbättringar.
Om rollen:
I rollen utgör du ankaret för just dina kunder och drivs av hög kundnöjdhet. Du kommer i nära samarbete med kunden hantera avancerade redovisningsfrågor, bokslut och årsredovisningar samt rapportering till kund och myndigheter. Vidare är du del i att utveckla befintliga system och processer. Du trivs att jobba mot deadlines och att ansvara för egna arbetsuppgifter samtidigt som du delar med dig av dina kunskaper till teamet.
Vi söker dig som:
Flera års erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete inkl. årsredovisning
Har erfarenhet från fastighetsbranschen eller arbeta från redovisningsbyrå
Är en initiativrik person som trivs med frihet under ansvar
Är en god kommunikatör och teamspelare
Har erfarenhet av koncernredovisning och K2/K3/RFR2

Har du erfarenhet av Unit4/UBW är det meriterande. Flera av våra kunder har internationell prägel varför du behöver hantera engelska mycket bra i tal och skrift.
Vi erbjuder:
En stimulerande arbetsmiljö med möjlighet att påverka och förändra. Du får frihet under ansvar och möjlighet att utvecklas och växa inom företaget. Du kommer att vara en del av ett engagerat och stöttande team med kontor på Kungsholmen.
Låter detta som en roll för dig? Skicka in din ansökan idag och bli en del av vårt framgångsrika team! I denna rekrytering samarbetar vi med Eclipse och hänvisar alla frågor till Anders Tegman, telefon 0709-481788.
Om Fastighetsägarna Service
Vi på Fastighetsägarna Service är experter på fastighetsförvaltning och vår passion är att förenkla och skapa framtidens fastighetsägande. Med 150 år i branschen vet vi vad som ska göras, och framför allt hur det ska göras på bästa sätt. Hos oss jobbar vi med hela förvaltningen, som juridiska konsultationer, ekonomisk och teknisk förvaltning samt försäljning av fastighetsprodukter. Vi omsätter i dagsläget 300 miljoner kronor per år och är 280 medarbetare.
Vi sitter alla samlade på Alströmergatan 14 på Kungsholmen och det är viktigt för oss att våra medarbetare mår bra – varje vecka finns ledarledda träningspass i samarbete med SATS i våra egna lokaler och vi har fullt utrustat och nyrenoverat gym. Du har dessutom tillgång till Fastighetsägarnas utbildningar.

Ansök nu

Interim Senior Redovisningsekonom till internationellt bolag inom finans

Läs mer Maj 14
Vi söker omgående en erfaren Redovisningsekonom för ett spännande interimsuppdrag hos ett internationellt bolag inom finansbranschen. Här får du arbeta på en arbetsplats med högt tempo och ta stort ansvar för redovisning, rapportering och klientkontakt. 
Var? Stockholm  När? Omgående Anställningsform? Konsultuppdrag via Delta Consulting
Om rollen
Vi söker dig som har en stark redovisningsbakgrund och erfarenhet av klientkontakt, samt är bekväm med att arbeta i en komplex och snabbrörlig miljö. I denna roll kommer du att hantera redovisning och rapportering samt arbeta nära kunder och investerare.
Exempel på arbetsuppgifter:
Löpande redovisning och bokslut
Upprättande av årsredovisningar och deklarationer
Hantering av klient- och investerarrapportering
Analys och avstämning av finansiella rapporter

Vi söker dig som:
Har erfarenhet som Client Accountant, Fund Accountant eller Senior Redovisningskonsult med kunder inom finans eller liknande
Har mycket god förståelse för redovisning
Är självgående, lösningsorienterad och trygg i kundkontakt
Behärskar svenska och engelska flytande
Trivs i en arbetsmiljö med högt tempo

Har vi ringat in din person? Kul! Din inställning och personlighet kommer vara avgörande för din framgång. 
Välkommen in med din ansökan så pratar vi mer. Då urval och intervjuer sker löpande kan tjänsten tillsättas innan annonsen har löpt ut. Titta även på andra tjänster som vi har på vår karriärsida!
careers.deltaconsulting.se
Vid frågor, kontakta Olle Olsson på olle@deltaconsulting.se. Välkommen med din ansökan!
Om Delta Consulting Vi på Delta Consulting hjälper våra kunder med rätt kompetens för långsiktig framgång och våra kandidater att ta nästa steg i karriären - oavsett om de är nyexaminerade, en specialist eller en erfaren ledare! Vi gör skräddarsydda konsult- & rekryteringslösningar för varje behov.
Delta Consulting har specialiserade team internt som arbetar proaktivt och jobbar inom följande områden: - Ekonomi & Lön - Bank, Finans & Försäkring - Administration & Kundsupport Vår vision är ’att skapa lyckligare arbetsplatser’ och vår Logga (Delta = ?) representerar positiv förändring. Genom våra värderingsgrunder vill vi skapa positiv förändring i medarbetares vardag, som ska mynna ut i förhöjt välmående, högre produktivitet, ökat värdeskapande och mer framgångsrika organisationer.

Ansök nu

Interim senior redovisningsekonom - start omgående

Läs mer Maj 15
Vi söker en självgående interim senior redovisningsekonom med erfarenhet av redovisning enligt K2 och K3 för ett konsultuppdrag under minst 6 månader. I rollen kommer du att ansvara för redovisningen för ett flertal bolag inom koncernen. Du blir del av ett redovisningsteam och rapporterar till redovisningschefen och arbetar nära andra avdelningar för att säkerställa att alla redovisningsflöden hanteras korrekt och effektivt.
Arbetsuppgifter:
Självständigt redovisningsarbete för ett antal bolag inom koncernen
Löpande redovisning, avstämningar och månadsbokslut
Periodiseringar
Moms- och inkomstdeklarationer
Årsredovisningsarbete
Rapportera och säkerställa korrekthet i finansiell rapportering

Vi söker dig som:
Har erfarenhet och kompetens inom K2 och K3.
Har goda kunskaper inom hela redovisningsflödet, inklusive årsredovisning.
Är strukturerad och ordningssam

Meriterande:
Tidigare erfarenhet av redovisning i en koncernstruktur och koncerninterna mellanhavanden
Har erfarenhet av Visma Business och/eller Adra

Arbetet utgår från företagets kontor i Solna. Möjlighet till hybridarbete finns.
Välkommen med ansökan! Frågor om uppdraget besvaras på: oskar.windolf@newr.se

Ansök nu

Andra jobb i Stockholm från Wrknest AB

Nedan visas andra jobb i Stockholm från Wrknest AB .

Teknisk projektledare inom VA till ledande bolag inom vattenrening????

Driftchef, VA
Läs mer Maj 15
Om tjänsten
Vi söker för vår kunds räkning en teknisk projektledare med intresse för VA och anläggningsprojekt samt ett starkt engagemang för kundrelationer och affärer. Rollen innebär att driva projekt inom vatten- och avloppsanläggningar, såsom pumpstationer, reningsverk och vattentorn. Här får du möjlighet att arbeta nära både kunder och interna experter och har en nyckelroll i att säkerställa att projekten genomförs på bästa sätt – både tekniskt och ekonomiskt.
Dina framtida arbetsuppgifterDu kommer att arbeta brett med projektledning där du kombinerar tekniskt kunnande med administrativa färdigheter. Du är ofta ute i projekten, träffar kunder och fungerar som bollplank för montörer och tekniker. Dina arbetsuppgifter innefattar bland annat att:
Leda VA-projekt från anbud till färdig anläggning
Driva kunddialog och försäljning av tekniska lösningar
Analysera anläggningar och identifiera förbättringsåtgärder
Delta i anbudskalkylering och uppföljning
Planera och koordinera personal och underentreprenörer
Samarbeta med konstruktörer, tekniksamordnare och montörer
Vi söker dig som
Har teknisk erfarenhet inom exempelvis VA, VVS, industriellt underhåll eller processanläggningar, och har en förståelse för rörsystem, pumpar och maskinkomponenter. Kanske har du jobbat med badhus, bassänger, värmepumpsanläggningar eller fabriksunderhåll alternativt på leverantörssidan inom vattenrening eller pumpteknik. Det är ett plus om du har projektlett tidigare, men du kan också komma från en teknisk roll där du haft mycket kundkontakt och är van att koordinera och driva arbetet framåt. Som person är du självgående, social och lösningsorienterad. Du gillar att arbeta både ute i fält och på kontoret och trivs i en roll där du kombinerar teknik och affärsmässighet.
Övrig information Start: Enligt överenskommelse
Plats: Sickla, Stockholm
Omfattning: Heltid
Anställningsform: Tillsvidare
Om kunden
Kunden är ett innovativt bolag inom VA-branschen som erbjuder helhetslösningar – från idé och projektering till färdig anläggning. Företaget har hög teknisk kompetens och arbetar med allt från små uppdrag till stora entreprenader. Här blir du en del av ett sammansvetsat team där erfarenhetsutbyte och kompetensutveckling står i fokus.
Om WrknestPå Wrknest gör vi inte som alla andra. Vi tror på att hela tiden våga se nya möjligheter och tänka nytt. När vi startade var det för att utmana gamla sätt att rekrytera på. Vi lever i en tid av snabb digital utveckling. Kunskap behöver förnyas kontinuerligt för att vara aktuell. Därför gäller det att kunna ställa om snabbt. Det här gör att vi inte enbart tittar på kandidatens CV vid en rekrytering. Istället ser vi till den samlade potentialen och erbjuder individanpassad upskilling. På så vis kan vi snabbt matcha de kunskapsbehov som finns just nu. Läs mer på www.wrknest.se.

Ansök nu

New Account Manager till Amazon????

Account manager
Läs mer Maj 15
Om tjänsten Nu söker vi en New Account Manager till Amazon! Amazon är en väletablerad internationell koncern inom e-handel och du kommer att vara en del av ett internationellt team med kompetenta och högt kvalificerade medarbetare inom en större koncern där det finns stora möjligheter att utvecklas och växa tillsammans med företaget.
Detta är en direktrekrytering till företaget där Wrknest håller i den inledande rekryteringen och finns med hela vägen av rekryteringsprocessen.
Dina framtida arbetsuppgifter I den här rollen kommer du identifiera och onboarda nya kunder, med målet att driva tillväxt, skapa värde och utveckla långsiktiga partnerskap. Genom att kombinera dataanalys, strategiskt tänkande och kommersiell fingertoppskänsla blir du en nyckelspelare i att ta affären till nästa nivå – både nationellt och internationellt.
Dina huvudsakliga uppgifter kommer innebära att:

Driva affärstillväxt genom att identifiera nya samarbeten och utveckla befintliga kunder


Analysera försäljnings- och trafikdata för att upptäcka potential och förbättra prestation


Arbeta nära interna team och beslutsfattare – både lokalt och globalt – för att forma erbjudanden och lansera nya lösningar


Bygga relationer med nyckelpersoner inom detaljhandeln för att säkra affärskritisk utveckling


Leda initiativ som förbättrar upplevelsen för både kund och säljare med fokus på långsiktig lönsamhet


Du får en roll med stort handlingsutrymme, där innovation, analys och affärsmannaskap går hand i hand
Vi söker dig som har
En kandidatexamen eller högre inom relevant område
1-3 års arbetslivserfarenhet inom liknande områden såsom försäljning, e-handel eller Customer Success där du arbetat utifrån KPIer
God kunskap inom Excel samt erfarenhet av att lösa analytiska problem
En förmåga att uttrycka dig mycket väl i tal och skrift, både på svenska och engelska

Vi ser det som meriterande om du utöver detta har
Språkkunskaper inom ett annat nordiskt språk, dvs. finska, danska eller norska
Erfarenhet av eget företagande

Vid denna rekrytering lägger vi även stor vikt vid dina personliga egenskaper, då de är avgörande för hur du kommer att lyckas i rollen och företaget. Därför söker vi dig som är självgående, driven och resultatinriktad. Du är driven och affärsmässig i din kontakt med kunder och kollegor och kan influera andra och kan konstruktivt ge rekommendationer å kundernas vägnar. Då företaget befinner sig i en snabbföränderlig och hög presterande miljö är det viktigt att du är högt organiserad, resultatorienterad och har en förmåga att snabbt byta fokus.

Övrig information
Start: Enligt överenskommelse
Anställningsform: Heltid 
Placering: Stockholm
Sök gärna så snart som möjligt då vi jobbar med löpande urval.
Om Amzon
Amazon är ett globalt ledande företag som är verksamt inom många länder i Europa samt USA, Japan, Kina, Indien, Canada, Mexico och Brasilien. Du kommer därmed att få möjligheten att arbeta i en internationell arbetsmiljö hos en av de mest innovativa och framgångsrika e-handelsleverantörerna i världen. Då Amazon expanderar inom Norden kommer mycket fokus ligga på att attrahera kunder med anpassade och attraktiva produkter för den nordiska marknaden. Detta innebär att du kommer få möjligheten att samarbeta med framgångsrika online-återförsäljare från olika branscher. Rollen innebär ett stort ansvar för att uppnå affärsmässiga och finansiella mål i en snabbföränderlig miljö. Detta ger dig utmärkta tillväxtmöjligheter och möjligheter till att utöka din egna kompetens inom området.

Om Wrknest
På Wrknest gör vi inte som alla andra. Vi tror på att hela tiden våga se nya möjligheter och tänka nytt. När vi startade var det för att utmana gamla sätt att rekrytera på.
Vi lever i en tid av snabb digital utveckling. Kunskap behöver förnyas kontinuerligt för att vara aktuell. Därför gäller det att kunna ställa om snabbt. Det här gör att vi inte enbart tittar på kandidatens CV vid en rekrytering. Istället ser vi till den samlade potentialen och erbjuder individanpassad upskilling. På så vis kan vi snabbt matcha de kunskapsbehov som finns just nu. Läs mer på www.wrknest.se .

Ansök nu

Lösningsarkitekt inom Ekonomi & Finans ????

IT-arkitekt/Lösningsarkitekt
Läs mer Maj 14
Om tjänsten Nu söker vi en erfaren lösningsarkitekt till vår kund som vill ta en nyckelroll i ett omfattande transformationsarbete inom ekonomi och finans. I denna roll får du möjlighet att påverka strategiska beslut och driva tekniska lösningar från idé till implementation i en komplex, integrerad IT-miljö. Du kommer arbeta nära både verksamhet och IT och fungera som en brygga mellan affärsmål och teknik, med målet att skapa lösningar som ger verkligt värde.
Dina framtida arbetsuppgifter I denna roll ansvarar du för att leda arkitekturarbetet med fokus på både verksamhetsnytta och teknisk hållbarhet. Du förväntas vara en rådgivande part i hela utvecklingskedjan och bidra både operativt och strategiskt.
Stötta verksamheten i IT-beslut som stöttar affärsmålen och följer arkitekturprinciper
Driva arkitekturdesign och kravställning från idé till leverans
Delta i och presentera inför arkitekturråd
Arbeta nära nyckelpersoner i verksamheten för att skapa långsiktiga lösningar
Utveckla och förvalta arkitekturprinciper, målbilder och roadmaps
Omvandla icke-funktionella krav till tydliga tekniska lösningar
Ge teknisk vägledning till utvecklingsteam
Säkerställa teknisk riktning i linje med arkitekturvisionen

Vi söker dig som Har flera års dokumenterad erfarenhet av arbete som lösningsarkitekt i större organisationer, gärna inom ekonomi eller finans, och är van att driva arbete i agila miljöer. Du har bred teknisk kompetens inom integration, molnlösningar, säkerhet och ERP-system samt är bekväm med att modellera informations- och tjänstearkitektur.
För att lyckas i rollen är du van att kommunicera tekniska lösningar på ett sätt som alla kan förstå. Du ser helheten utan att tappa detaljfokus, trivs med komplexa projekt och gillar att driva förändring i organisationer som befinner sig i transformation. Du är affärsdriven, kommunikativ och samarbetsinriktad.
Övrig information
Start: Enligt överenskommelse.
Plats: Stockholm, med möjlighet till distansarbete beroende på bostadsort.
Omfattning: Heltid, med flexibilitet i arbetsplats och arbetstider.
Anställningsform: Tillsvidare

Om kunden Kunden är en väletablerad aktör inom bank- och försäkringssektorn, känd för sitt stabila varumärke och starka fokus på samhällsnytta. De befinner sig i en pågående digital transformation och satsar stort på att modernisera sina affärs- och IT-processer. Här får du vara med och göra skillnad – på riktigt.
Om Wrknest På Wrknest gör vi inte som alla andra. Vi tror på att hela tiden våga se nya möjligheter och tänka nytt. När vi startade var det för att utmana gamla sätt att rekrytera på. Vi lever i en tid av snabb digital utveckling. Kunskap behöver förnyas kontinuerligt för att vara aktuell. Därför gäller det att kunna ställa om snabbt. Det här gör att vi inte enbart tittar på kandidatens CV vid en rekrytering. Istället ser vi till den samlade potentialen och erbjuder individanpassad upskilling. På så vis kan vi snabbt matcha de kunskapsbehov som finns just nu. Läs mer på www.wrknest.se.

Ansök nu

Senior integrationsutvecklare till storbank?????????????

Mjukvaruutvecklare
Läs mer Maj 12
Om tjänsten Vi söker nu en senior integrationsutvecklare som vill vara med och forma framtidens systemlandskap inom Ekonomi och Finans hos en av Sveriges storbanker. Du blir en nyckelspelare i ett team som arbetar enligt ett Lean-agilt ramverk med starkt fokus på modern utvecklingspraxis, molnbaserade lösningar och kontinuerlig förbättring. Med din tekniska expertis kommer du att bidra i både utvecklings- och mentorroller i ett sammansvetsat team med hög ambition och starkt samarbete.
Dina framtida arbetsuppgifter Du kommer att spela en central roll i teamets utvecklingsarbete, både genom att driva tekniska lösningar och stötta kollegor. Tillsammans med ditt team planerar ni i tvåveckorssprintar, med tydligt fokus på kvalitet, prestanda och säkerhet.
Exempel på arbetsuppgifter:
Utveckla och underhålla systemintegrationer, främst i Java och ODI/ATP.
Arbeta med DevOps-verktyg som Jenkins och GitLab CI.
Ansvara för databashantering i Oracle och Server.
Delta i sprintplanering och leverans enligt LF-modellen.
Fungera som teknisk vägledare och mentor i teamet.
Säkerställa robusta och säkra integrationslösningar.
Samarbeta nära Product Owner och andra nyckelroller inom organisationen.

Vi söker dig som Har flerårig erfarenhet som integrationsutvecklare med djup teknisk kompetens inom Java och ODI/ATP, samt goda kunskaper i databashantering och DevOps-metodik.
Krav:
Flera års erfarenhet av integrationsutveckling.
Djup kompetens i Java och ODI/ATP.
Vana av DevOps och CI/CD (Jenkins, GitLab CI).
Gedigen erfarenhet av databashantering och -optimering (Oracle och Server).
Förståelse för databasdesign, performance tuning och avancerade databaskomponenter (stored procedures, triggers).

Meriterande:
Erfarenhet av Oracle Integration Cloud (PaaS/SaaS).
Tidigare arbete inom bank, finans eller ekonomi.
Erfarenhet från liknande transformationsprojekt.

Du är självgående, handlingskraftig och har en stark förmåga att samarbeta. Du ser vad som behöver göras, tar initiativ och har lätt för att dela med dig av din kunskap för att stötta teamet. Din problemlösningsförmåga kombinerat med god kommunikation gör dig till en naturlig mentor.
Övrig information
Start: Enligt överenskommelse
Plats: Stockholm, med möjlighet till hybridarbete.
Omfattning: Heltid, med flexibilitet i arbetsplats och arbetstider.
Anställningsform: Tillsvidare

Om Wrknest På Wrknest gör vi inte som alla andra. Vi tror på att hela tiden våga se nya möjligheter och tänka nytt. När vi startade var det för att utmana gamla sätt att rekrytera på. Vi lever i en tid av snabb digital utveckling. Kunskap behöver förnyas kontinuerligt för att vara aktuell. Därför gäller det att kunna ställa om snabbt. Det här gör att vi inte enbart tittar på kandidatens CV vid en rekrytering. Istället ser vi till den samlade potentialen och erbjuder individanpassad upskilling. På så vis kan vi snabbt matcha de kunskapsbehov som finns just nu. Läs mer på www.wrknest.se.

Ansök nu

IT Operations Technician – Endpoint Management ?????

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Maj 8
About the role
A fast-moving tech-driven company is looking for a consultant to join their IT Operations team as an IT Operations Technician. In this hands-on role, you’ll ensure that internal users get best-in-class IT support while maintaining secure, compliant, and well-functioning endpoints. With Microsoft Intune, Autopilot, and the Microsoft 365 suite as your primary tools, you’ll play an important part in creating a reliable and modern digital workplace. The role is full-time, based in Stockholm with flexibility for hybrid work.
This is a full-time consulting assignment for four months, with immediate start and work throughout the summer (including July).
Your future responsibilities You’ll take ownership of daily IT operations with a focus on user support and device management. Expect varied and impactful tasks such as:
Managing Windows devices via Microsoft Intune and Autopilot
Creating and maintaining configuration profiles and compliance policies
Deploying applications and updates
Supporting internal users with onboarding/offboarding, hardware and software troubleshooting, and network support
Administering Microsoft 365, including Azure AD, Windows Defender, Teams, SharePoint, OneDrive, and Office
Contributing to IT security by ensuring devices comply with internal policies
Creating and maintaining clear documentation for IT procedures and systems

We are looking for someone who Has solid experience working with Microsoft Intune and device lifecycle management. You are comfortable working in Microsoft 365 environments and providing high-quality internal IT support.
Requirements:
Experience with Microsoft Intune, Autopilot, and endpoint configuration
Strong knowledge of Microsoft 365 tools and services
Fluent in English (Swedish and other languages are a plus)
Able to work full-time including throughout July

You are structured, solution-oriented, and communicative. You thrive in a fast-paced environment and have a strong service mindset.
Additional information

Start: ASAP


Location: Stockholm (Onsite or Hybrid)


Engagement: Consultant


Duration: 4 months, full time (availability in July required)


About the company The customer is a global and innovation-driven tech company with a strong focus on digital solutions, modern infrastructure, and secure IT operations. With a collaborative and forward-thinking work culture, they are committed to providing a seamless digital experience for all employees.
About Wrknest At Wrknest, we don’t do things the old way. We believe in constantly seeking new possibilities and challenging outdated recruitment models. We live in a time of rapid digital development. To stay relevant, knowledge must be continuously renewed. That’s why we look beyond just a resume when recruiting. Instead, we focus on potential and offer personalized upskilling. This allows us to match the real-time knowledge needs of today’s workforce. Learn more at www.wrknest.se.

Ansök nu

Teknisk support????

Verkstadskontorist
Läs mer Maj 8
Om tjänsten
I denna roll blir du en nyckelperson i kundservice- och supportteamet, där du har daglig kontakt med kunder och hjälper dem med frågor kring produkter, beställningar och teknisk support. Du kommer även att arbeta med orderhantering, reparationer och administrativa uppgifter. Här får du möjligheten att kombinera service och problemlösning i en verksamhet där teknik och kundfokus står i centrum.
Dina framtida arbetsuppgifter
Du kommer att ha en varierad arbetsdag där du hanterar både kundservice och tekniska ärenden. Exempel på arbetsuppgifter:
Besvara kundförfrågningar via telefon, e-post och kundportal.
Ordermottagning och hantering av fakturor.
Teknisk support för reservdelar etc.
Hantera reklamationer och vägleda kunder i serviceärenden.
Utföra reparationer och ansvara för hela reparationsprocessen i verkstaden.
Administrativa uppgifter såsom att uppdatera inköpssystem, hantera excelfiler och justera priser.
Stötta butiksverksamheten och ge service till kunder på plats.
Vi söker dig som
Vi tror att du har en gymnasieutbildning, gärna med teknisk inriktning, samt erfarenhet av administrativt arbete och kundservice. Du har god systemvana och känner dig bekväm med affärssystem och Officepaketet. Flytande svenska i tal och skrift är ett krav, och engelska är meriterande.
För att lyckas i rollen ser vi att du är en engagerad och strukturerad person med en naturlig känsla för service. Du är prestigelös och har förmågan att hantera både positiva och mer utmanande kundsamtal på ett professionellt sätt. Ett tekniskt intresse och en vilja att lösa problem är viktiga egenskaper.
Övrig information Start: Omgående, Enligt överenskommelse.
Plats: Norsborg
Omfattning: Heltid
Om kunden
Företaget är en väletablerad aktör inom sin bransch och erbjuder högkvalitativa produkter och tjänster till sina kunder. De har en kundfokuserad kultur där service och teknisk expertis är i centrum.
Om Wrknest
På Wrknest gör vi inte som alla andra. Vi tror på att hela tiden våga se nya möjligheter och tänka nytt. När vi startade var det för att utmana gamla sätt att rekrytera på. Vi lever i en tid av snabb digital utveckling. Kunskap behöver förnyas kontinuerligt för att vara aktuell. Därför gäller det att kunna ställa om snabbt. Det här gör att vi inte enbart tittar på kandidatens CV vid en rekrytering. Istället ser vi till den samlade potentialen och erbjuder individanpassad upskilling. På så vis kan vi snabbt matcha de kunskapsbehov som finns just nu. Läs mer på www.wrknest.se.

Ansök nu