Stockholm: Kvalificerad Redovisningsekonom till innovativt team

Hitta ansökningsinfo om jobbet Kvalificerad Redovisningsekonom till innovativt team i Stockholm. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Stockholm inom den kategorin.

Publicerad: 2024-07-10 // Varaktighet: Heltid

Om tjänsten:
Som kvalificerad redovisningsekonom kommer du att vara en viktig del av redovisningsfunktionen och stötta i förändrings- och förbättringsarbete. Dina arbetsuppgifter kommer att omfatta alla moment på en ekonomifunktion, inklusive kund- och leverantörsreskontra, kreditkontroll, betalningar, kontoavstämningar, skattedeklarationer och ekonomisk rapportering. Du får också möjlighet att delta i testning och implementering av nya versioner samt utbildning inom systemplattformen IFS, som implementerades i januari 2023.
Dina framtida arbetsuppgifter:
Du kommer att arbeta övergripande med redovisning och vara delaktig i förbättringsarbeten. Här är några exempel på dina arbetsuppgifter:
Stödja kund- och leverantörsreskontra vid behov
Utföra kreditkontroll och kreditbevakning
Hantera betalningar och kontoavstämningar
Skattedeklarationer och ekonomisk statistikrapportering
Delta i testning och implementering av nya systemversioner
Utbildning inom den nya systemplattformen IFS

Vi söker dig som:
Vi söker dig med flerårig erfarenhet från liknande befattning och en relevant utbildning inom ekonomi och redovisning. Meriterande är om du har erfarenhet av förändringsarbete inom redovisning och av att arbeta i IFS. Du ska ha förmågan att snabbt sätta dig in i nya arbetsuppgifter och en god samarbetsförmåga. Att vara serviceinriktad, självgående och strukturerad är viktiga personliga egenskaper för att lyckas i denna roll.
Övrig information:
Start: 12 augusti
Plats: Campus - Jägmästargatan, Stockholm
Omfattning: Heltid
Anställningsform: Tillsvidare

Om kunden:
Kunden är en framstående aktör inom sin bransch med ett starkt fokus på innovation och förbättring. De värdesätter medarbetarnas utveckling och erbjuder en dynamisk arbetsmiljö där nya idéer uppmuntras och implementeras. Genom att ständigt sträva efter förbättring och effektivisering säkerställer de hög kvalitet och nöjda kunder.
Om Wrknest:
På Wrknest gör vi inte som alla andra. Vi tror på att hela tiden våga se nya möjligheter och tänka nytt. När vi startade var det för att utmana gamla sätt att rekrytera på. Vi lever i en tid av snabb digital utveckling. Kunskap behöver förnyas kontinuerligt för att vara aktuell. Därför gäller det att kunna ställa om snabbt. Det här gör att vi inte enbart tittar på kandidatens CV vid en rekrytering. Istället ser vi till den samlade potentialen och erbjuder individanpassad upskilling. På så vis kan vi snabbt matcha de kunskapsbehov som finns just nu. Läs mer på www.wrknest.se.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Stockholm som Redovisningsekonom

Nedan visas andra jobb i Stockholm som Redovisningsekonom.

Kvalificerad Redovisningsekonom till innovativt team ????

Läs mer Jul 10
Om tjänsten:
Som kvalificerad redovisningsekonom kommer du att vara en viktig del av redovisningsfunktionen och stötta i förändrings- och förbättringsarbete. Dina arbetsuppgifter kommer att omfatta alla moment på en ekonomifunktion, inklusive kund- och leverantörsreskontra, kreditkontroll, betalningar, kontoavstämningar, skattedeklarationer och ekonomisk rapportering. Du får också möjlighet att delta i testning och implementering av nya versioner samt utbildning inom systemplattformen IFS, som implementerades i januari 2023.
Dina framtida arbetsuppgifter:
Du kommer att arbeta övergripande med redovisning och vara delaktig i förbättringsarbeten. Här är några exempel på dina arbetsuppgifter:
Stödja kund- och leverantörsreskontra vid behov
Utföra kreditkontroll och kreditbevakning
Hantera betalningar och kontoavstämningar
Skattedeklarationer och ekonomisk statistikrapportering
Delta i testning och implementering av nya systemversioner
Utbildning inom den nya systemplattformen IFS

Vi söker dig som:
Vi söker dig med flerårig erfarenhet från liknande befattning och en relevant utbildning inom ekonomi och redovisning. Meriterande är om du har erfarenhet av förändringsarbete inom redovisning och av att arbeta i IFS. Du ska ha förmågan att snabbt sätta dig in i nya arbetsuppgifter och en god samarbetsförmåga. Att vara serviceinriktad, självgående och strukturerad är viktiga personliga egenskaper för att lyckas i denna roll.
Övrig information:
Start: 12 augusti
Plats: Campus - Jägmästargatan, Stockholm
Omfattning: Heltid
Anställningsform: Tillsvidare

Om kunden:
Kunden är en framstående aktör inom sin bransch med ett starkt fokus på innovation och förbättring. De värdesätter medarbetarnas utveckling och erbjuder en dynamisk arbetsmiljö där nya idéer uppmuntras och implementeras. Genom att ständigt sträva efter förbättring och effektivisering säkerställer de hög kvalitet och nöjda kunder.
Om Wrknest:
På Wrknest gör vi inte som alla andra. Vi tror på att hela tiden våga se nya möjligheter och tänka nytt. När vi startade var det för att utmana gamla sätt att rekrytera på. Vi lever i en tid av snabb digital utveckling. Kunskap behöver förnyas kontinuerligt för att vara aktuell. Därför gäller det att kunna ställa om snabbt. Det här gör att vi inte enbart tittar på kandidatens CV vid en rekrytering. Istället ser vi till den samlade potentialen och erbjuder individanpassad upskilling. På så vis kan vi snabbt matcha de kunskapsbehov som finns just nu. Läs mer på www.wrknest.se.

Ansök nu

Redovisningsekonom till ledande elektronikföretag på tillväxtresa! ????

Läs mer Jul 9
Om tjänsten
Vår kund, Nordens ledande leverantör av timingprodukter inom nischad elektronik, teknikkomponenter och kraftelektronik, söker nu en redovisningsekonom. De erbjuder produkter som kristaller, oscillatorer, sensorer, antenner och nätaggregat. Du kommer att anställas direkt hos kunden via en rekryteringsprocess som hanteras av Wrknest.
Dina framtida arbetsuppgifter
Som redovisningsekonom kommer du att ha en viktig roll i ekonomiteamet och ansvara för:
Månadsbokslut
Momsdeklaration
Periodisk moms
Hantera löpande bokföring
Arbeta med kund- och leverantörsreskontra
Utföra övriga administrativa uppgifter

Vi söker dig som
Har arbetat med redovisning i minst 5 år och har erfarenhet av löpande bokföring, periodisk moms och månadsbokslut. Du behöver också ha erfarenhet av kund- och leverantörsreskontra och behärska svenska och engelska i både tal och skrift.
Meriterande kvalifikationer
Erfarenhet av Business Central Microsoft (BC)
Erfarenhet av elektronikbranschen

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Därför söker vi dig som är strukturerad, noggrann och prestigelös. Du är även flexibel och samarbetsinriktad och tycker om att hjälpa till.
Övrig information
Start: Omgående
Plats: Spånga, Stockholm
Omfattning: Heltid, 100%
Anställningsform: Tillsvidare, med inledande provanställning

Sök gärna så snart som möjligt då vi jobbar med löpande urval. En bakgrundskontroll kan komma att genomföras på slutkandidat. Vi använder bakgrundskontroller från SRI. Här kan du läsa mer om hur en bakgrundskontroll går till: Vanliga frågor och svar om bakgrundskontroller.
Om kunden
Företaget är Nordens ledande leverantör av timingprodukter och erbjuder en dynamisk arbetsmiljö där innovation och kvalitet står i fokus. De befinner sig på en spännande tillväxtresa och söker nu en redovisningsekonom som vill vara med och bidra till deras fortsatta framgång.
Om Wrknest
På Wrknest gör vi inte som alla andra. Vi tror på att hela tiden våga se nya möjligheter och tänka nytt. När vi startade var det för att utmana gamla sätt att rekrytera på. Vi lever i en tid av snabb digital utveckling. Kunskap behöver förnyas kontinuerligt för att vara aktuell. Därför gäller det att kunna ställa om snabbt. Det här gör att vi inte enbart tittar på kandidatens CV vid en rekrytering. Istället ser vi till den samlade potentialen och erbjuder individanpassad upskilling. På så vis kan vi snabbt matcha de kunskapsbehov som finns just nu. Läs mer på www.wrknest.se.

Ansök nu

Redovisningsekonom till ett spännande bolag ????

Läs mer Jul 5
Om tjänsten
Vår kund söker en erfaren redovisningsekonom för att hantera ökade volymer av inköpsordrar och fakturor. Rollen är nyinrättad och innebär att arbeta processöverskridande mellan inköp och redovisning, där du kommer att stötta leverantörsreskontrateamet samt inköpsenheten i hanteringen av rekvisitioner och inköpsorder.
Dina framtida arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta i affärssystemet UBW/Agresso, både inom ekonomisystemet och inköpssystemet. Arbetsuppgifterna inkluderar:
Stötta och vara delaktig i leverantörsreskontrateamet.
Hantera fakturor som fastnar i flödet.
Delta i ekonomisupport, vilket innebär att utreda, analysera och svara på frågor från verksamheten.
Vara delaktig i analys av fakturaflöden.
Delta i upplägg av rekvisitioner, inköpsorder och artiklar.
Delta i register- och masterdata struktur.
Delta i analys av flödet från order till inköpsfaktura.

Vi söker dig som
Vi söker dig med eftergymnasial utbildning inom ekonomi/redovisning eller motsvarande kompetens förvärvad på annat sätt. Du har minst tre års erfarenhet av självständigt arbete inom redovisning de senaste fem åren och minst två års erfarenhet av att arbeta i affärssystemet UBW/Agresso med leverantörsreskontra, fakturaflöden och inköpsfakturor, både svenska och utländska. Du har goda kunskaper i svenska och engelska, samt i Excel och övriga MS Office-program.
Meriterande är erfarenhet av att supporta verksamheten i hantering av leverantörsfakturor och inköpsfakturor, samt deltagande i förbättringsarbete.
Personliga egenskaper vi värdesätter är engagemang, proaktivitet och prestigelöshet. Du tar initiativ och hittar lösningar, är strukturerad och noggrann, samt har god kommunikativ förmåga och en vilja att dela med dig av dina kunskaper. Förmågan att samarbeta framgångsrikt med andra är också viktig.
Övrig information
Start: Efter semestrarna, för att ge dig en bra start på din nya karriär.
Plats: Stockholm
Omfattning: Heltid, med flexibilitet i arbetsplats och arbetstider.
Anställningsform: Tillsvidare

Om kunden
Kunden är ett statligt affärsverk som ansvarar för att elöverföringssystemet är säkert, miljöanpassat och kostnadseffektivt. De har drygt 1400 medarbetare, med huvudkontor i Sundbyberg och kontor i bland annat Sundsvall, Göteborg och Sollefteå.
Om Wrknest
På Wrknest gör vi inte som alla andra. Vi tror på att hela tiden våga se nya möjligheter och tänka nytt. När vi startade var det för att utmana gamla sätt att rekrytera på. Vi lever i en tid av snabb digital utveckling. Kunskap behöver förnyas kontinuerligt för att vara aktuell. Därför gäller det att kunna ställa om snabbt. Det här gör att vi inte enbart tittar på kandidatens CV vid en rekrytering. Istället ser vi till den samlade potentialen och erbjuder individanpassad upskilling. På så vis kan vi snabbt matcha de kunskapsbehov som finns just nu. Läs mer på www.wrknest.se.

Ansök nu

Redovisningsansvarig till Hjärt- Lungfonden

Läs mer Jul 3
Är du den vi söker?Är du en fullfjädrad redovisningsekonom med flera års erfarenhet av självständigt redovisningsarbete? Är du intresserad av att arbeta med ekonomin i en verksamhet med visionen om en värld fri från hjärt- lungsjukdomar? Är du engagerad, nyfiken och gillar att arbeta i team samtidigt som du tar stort eget ansvar för dina arbetsuppgifter? Om så, är det möjligt att du är Hjärt-Lungfondens nästa redovisningsansvarig!
ArbetsbeskrivningHjärt-Lungfonden växer som organisation och kraven gällande ekonomisk rapportering och uppföljning till verksamheten blir allt viktigare. I rollen som redovisningsansvarighanterar du både den interna och externa redovisningen samt den finansiella rapporteringen. Utöver att arbeta med redovisning kommer du också att tillsammans med kollegor arbeta med kontinuerliga förbättringsarbeten avseende processerför att möta verksamhetens krav.
Dina arbetsuppgifter består i huvudsak av:
Löpande bokföring
Ansvar för/ helheten månads- och årsbokslutsarbete
Årsredovisning
Deklarationer och rapportering till skatteverket
Upprätta och säkerställa den interna och externa rapporteringen
Hantering och redovisning, samt rapportering av kapitalförvaltning
Säkerställa efterlevnad av regelverk
Likviditetsplanering och kassaflödesanalys
Delaktig i analysarbete, samt budget- och prognosarbete
Driva förbättringsarbete och effektiviseringar för att optimera ekonomiavdelningens processer
Superuser i Visma Control

Ekonomiavdelningen består av totalt sjupersoner i olika roller, bl.a. redovisningsekonom, administratör, business controller, ekonomichef samt två jurister.
Hjärt- Lungfonden har sitt mycket fina kontor ett stenkast från Gamla stans tunnelbanestation.
Din profilVi söker dig som har god redovisningskunskap,är van att arbeta med hela redovisningsprocessen liksom ekonomiskuppföljning och analys. Troligtvis har du tidigare hanterat ekonomin på mindre och medelstora företag och i detta arbetat både högt som lågt med ekonomifunktionens alla delar. Du har minst 3-5 års erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete och finansiell rapportering. Har du erfarenhet från redovisning och rapportering avkapitalförvaltning är det meriterande.
Du har god systemvana, mycket goda kunskaper i Excel och erfarenhet från affärssystem, gärna Visma Control.
Du är trygg i dig själv, prestigelös, har lätt för och gillar att samarbeta med andra samtidigt som du tar ansvar för dina egna arbetsuppgifter. Som person är du noggrann, ansvarsfull, strukturerad och har en bra förmåga att planera ditt arbete.
Hos Hjärt-Lungfonden finns en möjlighet att verkligen göra skillnad och jobba med värdeskapande arbete tillsammans med ett 60-tal kollegor som också brinner för att skapa en en varld fri fran hjart- och lungsjukdom!
Hjärt-Lungfonden är en tobaksfri arbetsplats!
Om Hjärt-LungfondenHjart-Lungfondens vision ar en varld fri fran hjart- och lungsjukdom. Ingen ska bli lamnad ensam med saknaden efter en mamma, en pappa, ett barn eller en partner. Det ar den drommen vi pa Hjart-Lungfonden kampar for varje dag. Darfor samlar vi in pengar till forskning och arbetar for okad kunskap om forskningens betydelse. Verksamheten ar helt beroende av gavor fran privatpersoner och foretag. År2023 delade Hjärt-Lungfonden ut 594 miljoner kronor till vinnande forskning.
Organisationen grundades redan 1904 under namnet Svenska Nationalföreningen mot Tuberkulos, då var målet att bekämpa den stora folksjukdomen tuberkulos. Idag arbetar vi för att besegra vår tids största folksjukdomar, hjärt- och lungsjukdomar.I årfirar vi 120 år!
Ansökan och kontaktI denna rekrytering samarbetar Hjärt- Lungfonden med Capega. Ansök gärna per omgåendedå urval och intervjuer sker löpande. Vi tar inte emot några ansökningar via mail, utan du söker enkelt med ditt CV via Capegas hemsida.
Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Åsa Ollert / asa.ollert@capega.se alternativtIda-Maria Rundén / ida-maria.runden@capega.se.
Välkommen med din ansökan!

Om Capega
Capega är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag med kontor i centrala Stockholm. Vi är specialiserade på interimslösningar och rekrytering inom ekonomi, fastighet, bank, finans & försäkring. Som helhetsleverantör hjälper vi er att tillsätta tjänster på alla nivåer med rätt kompetens. Läs mer om oss på www.capega.se och ta en första kontakt.
För mer information om nya tjänster, följ oss påLinkedIn eller håll utkik på www.capega.se

Ansök nu

Mediafy AB söker en Redovisningsekonom

Läs mer Jul 1
Är du utbildad ekonom med goda Excel-kunskaperoch har en bred erfarenhet från kvalificerat redovisningsarbete? Söker du dessutom en ny arbetsplats?Då kan du ha hittat rätt. Hos Mediafy får du stort ansvar förredovisning, bokslut och årsredovisning och får chans att ta plats i ett gäng med mycketengagerade och dedikerade människor.

Om Mediafy AB
Mediafy AB grundades 2001 och är ett ägarbolag, inom Bonnierkoncernen, med dotterbolagen –Mediafy Magazines AB samt Mediafy Relations AB.På Mediafy arbetarmedarbetare som med stor drivkraft skapar förutsättningar för att bolaget ska lyckas och växa!
Mediafy Magazines erbjuder bland annat via varumärket Tidningskungen, förmedling av tidningsprenumeration till privatpersoner i Sverige och Norge. Vi erbjuder dessutom smidiga och kostnadssmarta tidningsprenumerationer till företag – för ökad trivsel i väntrummet.
Inom Mediafy Relations finns varumärket Morot & Co som är Mediafys strategiska tillväxtområde. Morot & Co som lanserades 2019 har haft en snabb tillväxt ochär idag aktivt i Sverige, Norge och Danmark.Morot & Co hjälper stora och små bolag att öka lojalitet, engagemang och motivation hos både medarbetare och kunder.
Kulturen på Mediafy präglas av glädje, drivkraft, samarbete och stark vilja att hela tiden göra vårt bästa.
Vi sitter tillsammans i nyrenoverade lokaler i A-house på Östermalm, i Stockholm.

Om rollen
Rollen som redovisningsekonom på Mediafy är bred och du förväntas kunna löpande bokföring samt göra en delanalyser på vår finansiella data. Självklart är du, tillsammans med teamet, delaktig i effektiviseringsarbete kopplat till redovisning och våra finansiella flöden. Det finns ett stort utrymme till att vidareutveckla ekonomifunktionen och det är snabba beslutsled för att genomföra förändringar.
Tjänsten innebär även ett nära samarbete med andra avdelningar och intressenter inom bolaget, som exempelvis kundservice, sälj, lön samt övriga kollegor.
Du ingår i ett roligt och framåtlutat team på 5 personer och rapporterar till CFO.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Löpande bokföring, bokslut, in- och utbetalningar
Analys och uppföljning
Rapportering
Årsredovisning
Driva, säkra och sätta upp finansiella processer
Support till chefer och kollegor i verksamheten gällande operativa redovisningsrelaterade frågor

Dina egenskaper
För att lyckas i denna roll hos oss, behöver du vara självgående och ha minst 5 års erfarenhet av liknande arbeten/roller. Du är van att prioritera bland arbetsuppgifter och trivs att arbeta mot deadlines. Du har mycket goda kunskaper i Excel och har förmåga att både arbeta självständigt men också stötta, hjälpa och lära dina kollegor. Det är fördel (meriterande)om du harviss erfarenhet men främst stor nyfikenhet kring den finansiella datan, tex hur bakomliggande system fungerar, var datan kommer ifrån och hur vi på bra sätt säkerställer datan.
Vi är en liten avdelning och vi arbetar brett. Det är därför viktigt att ärprestigelös och positiv. Vi hjälps alla åt och täcker upp för varandra vid behov. Du är också noggrann, kvalitetsmedveten och vill ta ansvar.
Vidare har du god sammarbets- och kommunikationsförmåga och är engagerad och självgående. Du arbetar proaktivt, är lösningsorienterad och lyckas föra ditt arbete framåt även när du möter på utmaningar.
Det sker mycket spännande inom våra bolag och på ekonomiavdelningen och vi ser hela tiden över hur vi kan jobba effektivare, mer automatiserat och använda oss av nya verktyg för att öka både kvalitet i arbetet och frigöra tid för analys och proaktivitet. En stark vilja att driva långsiktigt förbättringsarbeteär därför av högsta vikt!

Vi erbjuder
Tillsvidareanställning (som inleds med 6 månaders provanställning)
Heltidsarbete 37,5h/vecka
Lön enligt överenskommelse
Tjänstepension
Högsta möjliga friskvård
Hybrid arbetsplats med möjlighet till distansjobb 2 dagar/veckan
Generösa personalaktiviteter - Vi lever som vi lär!


På Mediafy omges du av drivna och positiva kollegor och chefer som lägger stor vikt vid personlig utveckling och ger dig de verktyg du behöver för att lyckas.

Ansök nu

Andra jobb i Stockholm från Wrknest AB

Nedan visas andra jobb i Stockholm från Wrknest AB .

Kvalificerad Redovisningsekonom till innovativt team ????

Redovisningsekonom
Läs mer Jul 10
Om tjänsten:
Som kvalificerad redovisningsekonom kommer du att vara en viktig del av redovisningsfunktionen och stötta i förändrings- och förbättringsarbete. Dina arbetsuppgifter kommer att omfatta alla moment på en ekonomifunktion, inklusive kund- och leverantörsreskontra, kreditkontroll, betalningar, kontoavstämningar, skattedeklarationer och ekonomisk rapportering. Du får också möjlighet att delta i testning och implementering av nya versioner samt utbildning inom systemplattformen IFS, som implementerades i januari 2023.
Dina framtida arbetsuppgifter:
Du kommer att arbeta övergripande med redovisning och vara delaktig i förbättringsarbeten. Här är några exempel på dina arbetsuppgifter:
Stödja kund- och leverantörsreskontra vid behov
Utföra kreditkontroll och kreditbevakning
Hantera betalningar och kontoavstämningar
Skattedeklarationer och ekonomisk statistikrapportering
Delta i testning och implementering av nya systemversioner
Utbildning inom den nya systemplattformen IFS

Vi söker dig som:
Vi söker dig med flerårig erfarenhet från liknande befattning och en relevant utbildning inom ekonomi och redovisning. Meriterande är om du har erfarenhet av förändringsarbete inom redovisning och av att arbeta i IFS. Du ska ha förmågan att snabbt sätta dig in i nya arbetsuppgifter och en god samarbetsförmåga. Att vara serviceinriktad, självgående och strukturerad är viktiga personliga egenskaper för att lyckas i denna roll.
Övrig information:
Start: 12 augusti
Plats: Campus - Jägmästargatan, Stockholm
Omfattning: Heltid
Anställningsform: Tillsvidare

Om kunden:
Kunden är en framstående aktör inom sin bransch med ett starkt fokus på innovation och förbättring. De värdesätter medarbetarnas utveckling och erbjuder en dynamisk arbetsmiljö där nya idéer uppmuntras och implementeras. Genom att ständigt sträva efter förbättring och effektivisering säkerställer de hög kvalitet och nöjda kunder.
Om Wrknest:
På Wrknest gör vi inte som alla andra. Vi tror på att hela tiden våga se nya möjligheter och tänka nytt. När vi startade var det för att utmana gamla sätt att rekrytera på. Vi lever i en tid av snabb digital utveckling. Kunskap behöver förnyas kontinuerligt för att vara aktuell. Därför gäller det att kunna ställa om snabbt. Det här gör att vi inte enbart tittar på kandidatens CV vid en rekrytering. Istället ser vi till den samlade potentialen och erbjuder individanpassad upskilling. På så vis kan vi snabbt matcha de kunskapsbehov som finns just nu. Läs mer på www.wrknest.se.

Ansök nu

New Account Managers till Amazon!????

Account manager
Läs mer Jul 10
Om tjänstenWrknest söker nu talangfulla personer till rollen som New Account Managertill Amazon. De är eninternationell koncern inom e-handel som under några år etablerat sig stadigt på densvenska marknaden. Du kommer att vara en del av ett litet internationellt team med kompetenta och högt kvalificerade medarbetare inom en större koncern där det finns stora möjligheter att utvecklas och växa tillsammans med företaget.
Amazon är ett globalt ledande företag som är verksamt inom många länder iEuropa samt USA, Japan, Kina, Indien, Canada, Mexico och Brasilien. Du kommer därmed att få möjligheten att arbeta i en internationell arbetsmiljö hos en av de mest innovativa och framgångsrika e-handelsleverantörerna i världen. Då Amazon expanderar inom Norden kommer mycket fokus ligga på att attrahera kunder med anpassade och attraktiva produkter för den nordiska marknaden. Detta innebär att du kommer få möjligheten att samarbeta med framgångsrika online-återförsäljare från olika branscher. Rollen innebär ett stort ansvar för att uppnå affärsmässiga och finansiella mål i en snabbföränderlig miljö. Detta ger dig utmärkta tillväxtmöjligheter och möjligheter till att utöka din egna kompetens inom området.
Detta är en direktrekrytering till företaget där Wrknest håller i den inledande rekryteringen och finns med hela vägen av rekryteringsprocessen.
Dina framtida arbetsuppgifterI rollen kommer du att kontakta nya kunder och hjälpa dem med deras expansion och få deras företag att växa genom att inleda ett partnerskap. Du kommer att ansvara för att leverera ny affärstillväxt och maximera intäktsgenerering för utvalda produktfamiljer. Du onboardar kunden och genom ettaktivt samarbete identifierar och utvecklar du affärsmöjligheter samt stöttar kunden i processen för att uppnå gemensamma mål.
Som en del av rollen kommer du även att analysera försäljnings- och trafikdata för att identifiera möjligheter att hjälpa existerande kunder, både nationella och internationella. Du ger konkurrenskraftig kunskap mot generering av leads för att skapa nya kundsamarbeten. Här kommer du dessutom arbeta med olika interna intressenter både inom och utanför landet för att stödja konsolideringen av befintliga och utveckling av nya tjänster. Att samarbeta nära chefer inom detaljhandeln för att identifiera långsiktiga och kortsiktiga tillväxtmöjligheter för varje kategori kommer vara av stor vikt.
Dina arbetsuppgifter kommer huvudsakligen bestå av att:
Uppnå affärsmässiga och ekonomiska mål och driva tillväxten av företagets tredjepartsverksamhet i utvalda kategorier
Identifiera möjligheter att förbättra Marketplace-affären för alla säljare genom skalbara lösningar och hantera lanseringen av dessa lösningar
Dela lärdomar med dina globala motsvarigheter (EU, USA och Asien-team) för att driva bästa praxis och för att identifiera nya möjligheter
Genomföra djupa analyser för att förstå grundorsakerna till säljarprestanda och åtgärder för att påskynda tillväxten
Arbeta nära olika kategoriteam för att identifiera kategorispecifika tillväxtmöjligheter
Identifiera och hantera projekt för att förbättra kund- och säljarupplevelsen genom att arbeta nära med interna och externa team

Vi söker dig som har
En ingenjörsutbildning, ekonomiutbildning eller liknande utbildning
1-3 årsarbetslivserfarenhet inom liknande områden såsom försäljning, e-handel eller Customer Success - eller ingen erfarenhet alls. Utmana oss!
Grundläggande kunskap inom Excel samt erfarenhet av att lösa analytiska problem
En förmåga att uttrycka dig mycket väl i tal och skrift, både på svenska och engelska
En förmåga att förklara komplexa koncept enkelt

Vi ser det som meriterande med
Språkkunskaper inom ett annat nordiskt språk, dvs. finska, danska eller norska
En masterexamen inom en toppskola, samt hög akademisk prestation
Erfarenhet av detaljhandel, teknikföretag, samt e-handelsföretag
Erfarenhet av att använda Salesforce eller annat CRM-verktyg
Erfarenhet av att arbeta med juridiska, produkt- och interna företagsägare för att nå avtal som är ömsesidigt fördelaktiga
Erfarenhet av eget företagande

Vid denna rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper, då de är avgörande för hur du kommer att lyckas i rollen och företaget. Vi förstår att man inte kan allting från början – men du ska ha en vilja att lära dig! Därför söker vi dig som är självgående, driven och resultatinriktad. Som person är du även kreativ och initiativtagande i ditt arbete. Du är driven och affärsmässig i din kontakt med kunder och kollegor och kan influera andra och kan konstruktivt ge rekommendationer å kundernas vägnar. Då företaget befinner sig i en snabbföränderlig och hög presterande miljö är det viktigt att du är högt organiserad, resultatorienterad och har en förmåga att snabbt byta fokus.

Övrig information
Start: Omgående
Anställningsform: Heltid (40h/vecka)
Placering: Stockholm
Sök gärna så snart som möjligt då vi jobbar med löpande urval.

Ansök nu

Erfaren projektledare inom bygg sökes! ?????

Projektledare, bygg och anläggning
Läs mer Jul 9
Om tjänsten
Just nu hjälper vi vår samarbetspartner Ytterman att hitta deras nästa Projektledare. I denna rollkommer du att leda komplexa byggprojekt.Du bliren nyckelperson i att forma projekt från start till mål, och din expertis kommer vara avgörande för att uppnå framgångsrika resultat.Hos Ytterman får du möjlighet att påverka och utvecklas i en dynamisk och framåtsträvande organisation, med fokus på både arbetsglädje och professionell tillväxt.

Dina framtida arbetsuppgifter
Skapa och leda projektgrupper anpassade efter projektets behov.
Utveckla detaljerade planer och bygglovshandlingar.
Hantera projektets ekonomi, inklusive kostnadsuppföljning och slutkostnadsprognoser.
Säkerställa att alla projektrelaterade parter är uppdaterade och att projektet följer gällande arbetsmiljöansvar och etiska riktlinjer.
Vara ansvarig för att handleda och stödja mindre erfarna projektledare.
Aktivt nätverka och arbeta för att vinna nya uppdrag och utveckla affärsrelationer.

Vi söker dig som har

Har minst 10 års erfarenhet inom byggbranschen, med betydande tid i en projektledande roll.
Har erfarenhet av att hantera olika typer av byggprojekt, inklusive kommersiella fastigheter och offentliga institutioner.
Är en skicklig organisatör med starka ledaregenskaper och god förmåga att motivera andra.
Besitter en eftergymnasial utbildning inom relevant område eller har motsvarande yrkeserfarenhet.
Har mycket goda kunskaper i svenska i både tal och skrift och innehar B-körkort.


Vid denna rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper, då de är avgörande för hur du kommer att lyckas i rollen och företaget. Vi ser att du är en kommunikativ och förtroendeingivande person som delar företagets värderingar om attfrämja en kultur där man lär av varandra och man tillsammans jobbar för att nå mål och växa!
Övrig information
Start:Enligt överenskommelse
Plats: Stockholm
Omfattning: Heltid
Anställningsform: Tillsvidare med inledande provanställning
Sök gärna så snart som möjligt då vi jobbar med löpande urval.
Om företaget
Ytterman är en framstående aktör inom byggbranschen som hanterar allt från förstudier till produktion. De är experter på att leverera kvalitativa resultat i både nyproduktion och ombyggnadsprojekt och erbjuder en arbetsplats med stort eget ansvar och goda utvecklingsmöjligheter.
Om Wrknest
På Wrknest gör vi inte som alla andra. Vi tror på att hela tiden våga se nya möjligheter och tänka nytt. När vi startade var det för att utmana gamla sätt att rekrytera på. Vi lever i en tid av snabb digital utveckling. Kunskap behöver förnyas kontinuerligt för att vara aktuell. Därför gäller det att kunna ställa om snabbt. Det här gör att vi inte enbart tittar på kandidatens CV vid en rekrytering. Istället ser vi till den samlade potentialen och erbjuder individanpassad upskilling. På så vis kan vi snabbt matcha de kunskapsbehov som finns just nu. Läs mer på www.wrknest.se.

Ansök nu

Interimsuppdrag som projektledare inom bygg!

Projektledare, bygg och anläggning
Läs mer Jul 9
Om tjänstenSom Projektledare kommer du att leda och samordna byggnationen av automatiska avfallshanteringssystem genom alla projektfaser: planering, projektering, inköp, montage och drifttagning. Du kommer bland annat att ansvara förkommersiella aspekter som budget och kontraktsbevakning. Du blir en nyckelperson i projektorganisationen och deltar aktivt i planeringsmöten, byggmöten och besiktningar. Här får du chansen att utvecklas inom ett internationellt företag med stor påverkan i en roll som kombinerar teknik, byggentreprenad och miljötänk.
Dina framtida arbetsuppgifterSom projektledare kommer du att:
Leda projektorganisationen och samordna arbetet genom alla faser.
Upprätta och följa projektbudgetar samt bevaka och förhandla kontrakt.
Delta i planeringsmöten, byggmöten och besiktningar.
Ansvara för att genomföra projekt med hög professionalism och affärsmannaskap.

Vi söker dig som
Har en eftergymnasial utbildning inom relevant område, alternativt erfarenhet förvärvad på annat sätt.
Har minst 5 årserfarenhet av projektledning inom byggindustrin och/eller markentreprenad.
Besitter goda projektledaregenskaper och god teknisk förståelse.
Har erfarenhet av ekonomistyrning och uppföljning.
Har hög IT-mognad och kunskap inom entreprenadjuridik.
Behärskar både svenska och engelska i tal och skrift.

Övrig information
Start: Efter semestrarna
Plats: Stockholm
Omfattning: Heltid, med flexibilitet i arbetsplats och arbetstider.
Anställningsform: Konsult,initialt 6 månader

Om kundenKunden är en innovatör inom den globala industrin för automatiserad insamling av avfall. De leder utvecklingen av framtidens återvinning och resurssmart avfallshantering med en vision att skapa smartare städer och förbättra livskvalitén idag för att lämna en grönare planet till kommande generationer.
Om WrknestPå Wrknest gör vi inte som alla andra. Vi tror på att hela tiden våga se nya möjligheter och tänka nytt. När vi startade var det för att utmana gamla sätt att rekrytera på. Vi lever i en tid av snabb digital utveckling. Kunskap behöver förnyas kontinuerligt för att vara aktuell. Därför gäller det att kunna ställa om snabbt. Det här gör att vi inte enbart tittar på kandidatens CV vid en rekrytering. Istället ser vi till den samlade potentialen och erbjuder individanpassad upskilling. På så vis kan vi snabbt matcha de kunskapsbehov som finns just nu. Läs mer på www.wrknest.se.

Ansök nu

Redovisningsekonom till ledande elektronikföretag på tillväxtresa! ????

Redovisningsekonom
Läs mer Jul 9
Om tjänsten
Vår kund, Nordens ledande leverantör av timingprodukter inom nischad elektronik, teknikkomponenter och kraftelektronik, söker nu en redovisningsekonom. De erbjuder produkter som kristaller, oscillatorer, sensorer, antenner och nätaggregat. Du kommer att anställas direkt hos kunden via en rekryteringsprocess som hanteras av Wrknest.
Dina framtida arbetsuppgifter
Som redovisningsekonom kommer du att ha en viktig roll i ekonomiteamet och ansvara för:
Månadsbokslut
Momsdeklaration
Periodisk moms
Hantera löpande bokföring
Arbeta med kund- och leverantörsreskontra
Utföra övriga administrativa uppgifter

Vi söker dig som
Har arbetat med redovisning i minst 5 år och har erfarenhet av löpande bokföring, periodisk moms och månadsbokslut. Du behöver också ha erfarenhet av kund- och leverantörsreskontra och behärska svenska och engelska i både tal och skrift.
Meriterande kvalifikationer
Erfarenhet av Business Central Microsoft (BC)
Erfarenhet av elektronikbranschen

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Därför söker vi dig som är strukturerad, noggrann och prestigelös. Du är även flexibel och samarbetsinriktad och tycker om att hjälpa till.
Övrig information
Start: Omgående
Plats: Spånga, Stockholm
Omfattning: Heltid, 100%
Anställningsform: Tillsvidare, med inledande provanställning

Sök gärna så snart som möjligt då vi jobbar med löpande urval. En bakgrundskontroll kan komma att genomföras på slutkandidat. Vi använder bakgrundskontroller från SRI. Här kan du läsa mer om hur en bakgrundskontroll går till: Vanliga frågor och svar om bakgrundskontroller.
Om kunden
Företaget är Nordens ledande leverantör av timingprodukter och erbjuder en dynamisk arbetsmiljö där innovation och kvalitet står i fokus. De befinner sig på en spännande tillväxtresa och söker nu en redovisningsekonom som vill vara med och bidra till deras fortsatta framgång.
Om Wrknest
På Wrknest gör vi inte som alla andra. Vi tror på att hela tiden våga se nya möjligheter och tänka nytt. När vi startade var det för att utmana gamla sätt att rekrytera på. Vi lever i en tid av snabb digital utveckling. Kunskap behöver förnyas kontinuerligt för att vara aktuell. Därför gäller det att kunna ställa om snabbt. Det här gör att vi inte enbart tittar på kandidatens CV vid en rekrytering. Istället ser vi till den samlade potentialen och erbjuder individanpassad upskilling. På så vis kan vi snabbt matcha de kunskapsbehov som finns just nu. Läs mer på www.wrknest.se.

Ansök nu

Fakturaspecialist till energibolag ?

Ekonomiassistent
Läs mer Jul 5
Om tjänstenSom Fakturaspecialist arbetar du operativt inom enheten Försäljning på avdelningen Eftermarknad och service. Du kommer att hantera ägarbyten och identifiera förbättringsmöjligheter inom denna process. Rollen innebär också att bistå med fakturering av alla produkter, tjänster och tillval så att dessa sker i tid, samt agera second line-support för fakturarelaterade frågor.
Dina framtida arbetsuppgifterI denna roll kommer du att:
Genomföra ägarbyten och identifiera förbättringar i processen.
Hantera fakturering av alla produkter, tjänster och tillval.
Agera second line-support i fakturafrågor.
Bidra till att säkerställa att faktureringen sker i tid och på ett korrekt sätt.

Vi söker dig somVi söker dig med gymnasial utbildning eller annan utbildning i kombination med relevant erfarenhet. Du bör ha erfarenhet av administrativa uppgifter och god kommunikativ förmåga, samt kunna uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska.
Meriterande kompetenser:
Erfarenhet av arbete inom energibranschen.
Kunskaper inom fakturahantering.

Vi värdesätter personliga egenskaper som initiativtagande, kvalitetsmedvetenhet, god muntlig kommunikation, samarbetsförmåga och serviceinriktning.
Övrig information
Start: Efter semestrarna, för att ge dig en bra start på din nya karriär.
Plats: Stockholm
Omfattning: Heltid, med flexibilitet i arbetsplats och arbetstider.
Anställningsform: Tillsvidare

Om kundenVår kund är ett ledande energibolag som tryggar den växande Stockholmsregionens tillgång till värme, kyla, el och avfallshantering. Med fler än 800 000 stockholmare och över 400 verksamheter anslutna till fjärrvärmenätet, strävar de mot att göra Stockholm till världens första klimatpositiva huvudstad.
Om WrknestPå Wrknest gör vi inte som alla andra. Vi tror på att hela tiden våga se nya möjligheter och tänka nytt. När vi startade var det för att utmana gamla sätt att rekrytera på. Vi lever i en tid av snabb digital utveckling. Kunskap behöver förnyas kontinuerligt för att vara aktuell. Därför gäller det att kunna ställa om snabbt. Det här gör att vi inte enbart tittar på kandidatens CV vid en rekrytering. Istället ser vi till den samlade potentialen och erbjuder individanpassad upskilling. På så vis kan vi snabbt matcha de kunskapsbehov som finns just nu. Läs mer på www.wrknest.se.

Ansök nu