Stockholm: Projekteringsledare till Förbifart Stockholm

Hitta ansökningsinfo om jobbet Projekteringsledare till Förbifart Stockholm i Stockholm. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Stockholm inom den kategorin.

Publicerad: 2024-07-10 // Varaktighet: Heltid

Arbetsbeskrivning
Förbifart Stockholm är en av de längsta tunnlarna för biltrafik i världen. Eltel är en samarbetspartner till Yunex Traffic och vi har tillsammans fått i uppdrag av Trafikverket att installera tele-, styr- och övervakningssystem för ny sträckning av E4, Förbifart Stockholm. Nu har du chans att få vara med på en unik och spännande resa tillsammans med oss i rollen som Projekteringsledare i Förbifart Stockholm projektet. Varmt välkommen till oss på Eltel!
I rollen som Projekteringsledare kommer du att tillhöra teamet som arbetar med 3D/2D design och detaljprojektering. Du kommer att vara länken mellan de olika projekteringsavdelningarna och produktionsteamen som utför installationerna. Ditt uppdrag är att säkerställa att alla nödvändiga bygghandlingar är framtagna och sammanställda i tillräcklig god tid för att kunna överlämnas till rätt team i rätt tid. Detta för att installationerna ska kunna utföras enligt tidplan på ett effektivt och lönsamt sätt. Du är aktiv i kommunikationen vid frågeställningar mot externa parter för att reda ut eventuella oklarheter i den tekniska beskrivningen inför utförandet.
Som Projekteringsledare har du ett stort kontaktnät där du samverkar med samtliga delar inom entreprenaden både internt och externt. Du kommer att delta i samordningsmöten mellan olika discipliner och aktörer samt ansvara för att relevant information sprids inom projektet.
I den här rekryteringen samarbetar vi med Randstad. Om du har frågor rörande tjänsten eller rekryteringsprocessen, var god kontakta rekryteringskonsult Linda Cooper på linda.cooper@randstad.se, urval för denna tjänst påbörjas under v 32.
Välkommen till oss!

Ansvarsområden
Koordinera och leda BIM- och bygghandlingsteamen
Hålla i tidplaneringen och kommunicera vad som ska prioriteras
Delta aktivt på samordningsmöten, både internt och externt
Tillsammans med teamet, arbeta i CAD-program, 2D och 3D för att kunna navigera i de olika disciplinernas områden för att samordna mellan dessa
Fånga upp eventuella frågeställningar från teamen kring de tekniska beskrivningarna för att säkerställa korrekta instruktioner
Arbeta nära projekteringsteamen och stötta dessa i kommunikationen med externa parter
Fysiska möten ute på våra etableringar

Ytterligare information
Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid och inleds med sex månaders provanställning. Tillträde sker enligt överenskommelse.
Placeringsort: Bromma, med resor till våra etableringar flera gånger i månaden.
Arbetstider är måndag-fredag ca 7.30-16.00
Sista ansökningsdag är 2024-08-31
Urval påbörjas under v 32


Kvalifikationer
För att vara lyckosam i rollen ser vi att du som söker har en bred teknisk kunskap samt förmågan att leda och hitta lösningar. Du har en god förmåga att samarbeta med både interna och externa parter för att komma framåt, du ger inte upp förrän målen nås.
Krav för rollen är att du har:
Teknisk utbildning på gymnasial nivå eller motsvarande yrkeserfarenhet
God data och systemvana – vana att arbete i dokument och ärendehanteringssystem
Läsa och förstå ritningar, arbetshandlingar och inkopplingshänvisningar
Kunskap i AutoCAD (2D & 3D), du behöver kunna navigera i dessa system och tolka ritningar
Erfarenhet av tekniska installationer inom el, tele, fiber, övervakning eller att du tidigare arbetat i installations tunga byggprojekt inom tunnlar/järnväg/trafiksystem
Erfarenhet från samordning av tekniska system
Erfarenhet av att planera, leda och delegera arbetsuppgifter
Talar och skriver på Svenska och engelska obehindrat, då båda språken används dagligen i arbetet
B körkort är meriterande
Observera att grund för anställning är en godkänd bakgrundskontroll


Om företaget

Eltel Networks Infranet AB
Eltel är den ledande leverantören av tjänster för kritisk infrastruktur. Vi designar, planerar, bygger och säkrar driften av el- och kommunikationsnätverk i hela Sverige på uppdrag av våra kunder som i huvudsak är operatörer, nätägare och myndigheter. Vi är stolta över att skapa värde för våra kunder och för samhället i stort – vi på Eltel kombinerar kunskap och kompetens med en praktisk inställning till arbete. Vi har ambitionen att vara den bästa arbetsplatsen för dig som gillar utmaningar och som vill ta ett samhällsansvar. Vi söker nu fler engagerade människor som vill bli en del av vårt företag.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Stockholm som Projekteringsingenjör, bygg och anläggning

Nedan visas andra jobb i Stockholm som Projekteringsingenjör, bygg och anläggning.

Projekteringsledare anläggning

Läs mer Maj 10
ATICC Sweden är ett modernt konsult- och rekryteringsföretag, som brinner för individen. Vi tror till 100% påatt medarbetare lyckas bättre i sitt arbete om vi, som arbetsgivare, skapar en flexibel, rättvis och rolig plattform att verka på. Med vårt företag skapar vi tillsammans just den plattformen.Läs mer påwww.aticc.se
Just nu söker vi ytterligare projekteringsledare, som likt oss trivs i en organisation med stor frihet.Du är kanske rätt person för oss?
Arbetsuppgifter
I rollen som projekteringsledare, kommer du att arbeta ute hos någon av våra kunder ocharbeta med spännande och multidisciplinäraprojekt inom anläggning.
Merparten av våra kunder är beställarorganisationer vilket innebär att du kommer driva projektering primärt i de tidiga faserna av ett projekt men även detaljprojektering förekommer.
Din bakgrund
Vi ser gärna att du är civilingenjör och har arbetat minst 5 år med projekteringsledning inom anläggning. Du behöver vara generalist ochteknisk kunnig inom teknikområdena betong, stål, elkraft, ventilation, rör, mark, ventilation mfl. Har du detaljkunskaper inom något av områdena så är det ett plus.
Har du tidigare erfarenhet av att jobba med/mot offentliga beställarorganisationer så är det extra meriterande.
Vi erbjuder
Vi erbjuder en arbetsplats, där det finns ett starkt engagemang för verksamheten och innehållsrika dagar. Bli en del av en gemenskap som är värdestyrd, omtänksam och som välkomnar mångfald!Vi tror på kraften i att arbeta i team för att ge de bästa resultaten; både för bolaget men också för teammedlemmarnas individuella ambitioner. Tillsammans skapar vi det företag, som vi vill att vi ska vara!
Vi har en rättvis och attraktiv lönemodell men det går också bra att jobba med oss som underkonsult via eget företag.
Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Projektingenjör - Stockholm

Läs mer Apr 29
Projektingenjör Lindinvent AB
Vi på Lindinvent är experter på behovsstyrd ventilation och klimatstyrning. Vi strävar efter att hitta de mest effektiva lösningarna för inneklimat, laboratorier och renrum. Lindinvent har bland annat fått branschens priser Stora Inneklimatpriset och Stora Energipriset.
Vårt koncept bygger på en löpande produktutveckling med egna kunniga projektledare, som med nära kontakt med kunden och projektet kan återföra feedback till produkt- och tjänsteutveckling. Vi arbetar med områden som engagerar och där vi kan bidra både till energibesparingar, bättre miljö samt en bättre arbetsmiljö för människor.
Projektavdelningen är uppdelad i olika grupper och nu söker vi förstärkning till Stockholmsgruppen. Du kommer tillhöra Stockholmsgruppen och dess projektledare.
ArbetsuppgifterDu kommer arbeta nära Lindinvents projektledare, där din roll initialt omfattar att tillsammans med ansvarig projektledare för projektet genomför följande:
projektering av el och styr i CAD.
konfigurering av webbservrar.
skriva protokoll på inställningar och annan drift och underhållsinformation.
ta fram projektspecifik dokumentation.
vara behjälplig med projekteringsfrågor från konsulter och entreprenörer.
arbeta med merförsäljning i projekt när tillfälle ges.
representera Lindinvent på ett professionellt sätt.

I arbetsuppgifterna kan det även förekomma driftsättning och injustering ute på anläggningarna. En viktig del i arbetet är också att kunna hålla goda kontakter internt samt ut mot kund.
ArbetslivserfarenhetDu som söker kommer antingen direkt från en eftergymnasial utbildning eller har något eller några års arbetslivserfarenhet.
De krav vi ställer på dig när du söker anställningen är följande:
Svenska i tal och skrift, hög grammatisk nivå
Grundläggande kunskaper i Officepaketet
B-körkort

Följande erfarenheter är inte nödvändiga för anställning, men anses vara meriterande:
Erfarenhet som konsult inom områden Ventilation, VVS, bygg, el, fastighetsstyrning, automation
Erfarenheter från styr och regler
Erfarenheter av hur det fungerar på byggarbetsplatser
Erfarenhet av att hantera diskussioner och förhandlingar med konsulter och entreprenörer
Erfarenhet av Auto CAD och Revit
Övriga relevanta erfarenheter som kopplar an till arbetsuppgifterna

UtbildningFör anställning krävs eftergymnasial utbildning med teknisk inriktning, till exempel:
Civilingenjörsutbildning
Högskoleingenjörsutbildning
YH-ingenjörsutbildning med inriktning VVS, Energi, Automation, El
eller motsvarande utbildning

Personliga egenskaperDu som söker ska ha ett genuint teknikintresse och ska trivas med att arbeta i grupp samt ha lätt för att ta kontakt med andra. Du bör även trivas i en konsultativ roll. Det är viktigt att du kan arbeta strukturerat och är noggrann och ordningsam i ditt arbete. Du är också en driftig person som gärna tar egna initiativ och har en god förmåga att hålla många projekt i gång parallellt. Du tar vidare inga risker utan håller det som är utlovat och beslutade deadlines är viktigt för dig.
Rollen erbjuder dig möjligheter att växa tillsammans med Lindinvent och kanske på sikt öppnas en möjlighet som projektledare. Lyhördhet och engagemang kommer att vara centrala egenskaper i denna utveckling.
Vad vi erbjuder digHos oss på Lindinvent kommer du arbeta med kompetenta kollegor som hjälper varandra. Vi har en familjär känsla i bolaget och alla arbetar som ett team. Du kommer få arbeta med produkter som bidrar till ett mer hållbart klimat. Våra produkter skapar en bättre arbetsmiljö för de som arbetar där, samtidigt som stora mängder energi sparas. Du kommer få ett utvecklande och omväxlande arbete med frihet under ansvar i ett innovativt och intressant företag.
Då vi växer mycket kommer du också få en fantastisk möjlighet att vara med och påverka en spännande tillväxtresa på den svenska marknaden. Hos oss för du ta del av ett förmånspaket med arbetstidsförkortning, generöst friskvårdsbidrag, vinstdelning, sociala aktiviteter och en arbetsplats i fräscha och moderna lokaler med det bästa klimatet, som några av våra förmåner.
Du kommer vara placerad vid Lindinvents regionkontor i Stockholm och det kan förekomma resor i tjänsten till våra andra kontor.

Varmt välkommen med din ansökan.

Ansök nu

Construction Manager / Utvecklingsingenjör

Läs mer Apr 4
We are seeking a seasoned Facilities Project Manager to bolster our team. As the Project Manager, you'll spearhead small to medium-scale building projects, covering civil work, carpentry, HVAC, plumbing, sprinklers, and associated tasks.
Responsibilities:
Project Planning and Execution: Craft and execute project plans aligned with organizational goals, ensuring punctual completion within budgetary confines.
Stakeholder Management: Forge robust collaborations with internal teams, comprehending project requisites and furnishing regular updates on progress.
Vendor Management: Liaise with vendors to align with project specifications, ensuring the delivery of top-tier results.
Budget and Risk Management: Vigilantly monitor project expenditures, preempt potential risks, and enact effective mitigation strategies.
Documentation and Reporting: Uphold precise project documentation, generating comprehensive progress reports for managerial perusal.



Additional Experience Requirements:
Educational Background: A Bachelor's degree in Engineering, Architecture, or a related discipline is mandatory.
Project Management Experience: Showcase a proven track record of adeptly managing construction projects.
Communication Skills: Exhibit excellent communication, negotiation, and stakeholder management proficiencies.
Proficiency in Tools: Demonstrate adeptness in leveraging diverse project management tools to streamline workflows and bolster efficiency.
Language Proficiency: Fluency in English is indispensable for effective communication in our multinational milieu.



If you're equipped with the requisite expertise and seek an opportunity to contribute to pioneering ventures in the facilities realm, we encourage you to apply. Join the vibrant AFNORD team and play a pivotal role in shaping the future of sustainable energy solutions.

Ansök nu

Projektingenjör inom Väg, Järnväg eller BEST

Läs mer Apr 4
Vi söker Projektingenjör inom Väg, Järnväg eller BEST till myndighet i hela Sverige.
Detta är ett konsultuppdrag. Du kommer vara anställd av Centio Consulting Group AB och arbeta som konsult.
Tjänsten är på heltid.
Uppdraget innebär ett nära samarbete med kunden vilket ställer stora krav på flexibilitet och samarbetsförmåga.
Uppdraget

Konsulten kommer att stödja projektledning genom:
Planering
Administration
Ekonomi uppföljning
kostnadshantering
Riskhantering
Upphandlingsprocesser
Ha insyn i kontraktsinnehåll för konsultuppdrag och entreprenörer.
Prognoshantering

Inom projekt ansvarar konsulten för
Administration
Handläggning
Projekt- och byggmöten
Överlämningskoordinator


Krav (OBS, obligatoriska)
Flytande svenska i tal och skrift.
Utbildning, civil- eller högskoleingenjör med inriktning bygg eller anläggning alternativt motsvarande kompetens.
Minst 3 års relevant erfarenhet från bygg-eller anläggningsprojekt i en entreprenörs- alt beställarorganisation. Med relevant avses att ha arbetat med projektering samt projektstyrning.
Deltagit i minst ett bygg-eller anläggningsprojekt som projektingenjör (eller motsvarande roll) med entreprenadsumma >100 milj.
God kunskap och erfarenhet av relevanta standardavtal AB, ABT, ABK
Meriterande
Arbetat med ekonomi- och uppföljningssystem (t.ex Agresso), minst 1 år.
Dokumenterad erfarenhet av risk- och kravhanteringsarbete, minst 1 år.

Om oss
Centios övergripande mål är att vara ett konsultbolag som erbjuder smarta och hållbara lösningar som utvecklar samhället på ett positivt sätt.
Våra medarbetare erbjuds villkor som är anpassade för individen. Det innebär att arbetstider, arbetsomfattning, arbetsplats och kompetensutveckling så långt som möjligt anpassas utifrån medarbetarens behov.
Bland våra medarbetare hittar du engagerad personer som brinner för samhällsutveckling. Vi jobbar i små grupper där du kan bidra med dina erfarenheter samtidigt som du får ta del av andras kunskap och erfarenhet.
För oss är det viktigt med välmående och att hitta en sund balans mellan arbete och fritid. Därför har vi en nollvision mot stress och sätter trivsel och hälsa främst.
Läs gärna mer om oss på centio.se.
Vänligen skicka ditt CV på svenska.
Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Andra jobb i Stockholm från Randstad AB

Nedan visas andra jobb i Stockholm från Randstad AB .

Administratör 50%

Administratör/Administrativ assistent
Läs mer Jun 19
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu efter en administratör till vår kund i Solna som kan arbeta 50% på ett uppdrag i ett år. Vi söker dig som har erfarenhet inom administrativt arbete och önskar att du även har erfarenhet från läkemedelsbranschen. Du som söker tjänsten behöver se detta som ett långsiktigt arbete på minst 1 år.


Arbetsgivare: Randstad AB
Arbetsplats: Solna
Arbetstider: 20 h/veckan. Finns flexibilitet i hur dessa timmar styrs upp.
Hybrid: Minst en dag på kontoret/vecka
Uppdragslängd: Start september - 1 år

Ansvarsområden
Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att vara:
Upprätthålla kalendrar; göra resebokningar, planera möten, telefonkonferenser och videokonferenser för företagets ledningsgrupp och övrig personal.
Planera besök (agenda, reservationer, logistik)
Beställa och underhålla kontorsmaterial
Informera personal om olika administrativa processer
Skapar, redigerar, skickar presentationer, kalkylark, mail 
Förstår och följer alla företagspolicys (gällande resor, inköp, ledighet och veta vart du ska få svar) 
Hjälpa med intervjuplaneringen (resor, seminarieupplägg, återbetalning av utgifter )
Ha nära samarbete med övriga avdelningar inom företaget 
Kunna ta fram olika rapporter samt tolka dem
Supportera ett Nordiskt kluster
Huvudsyssla är PO generering och uppdatering
Se till att betalningar görs
Hålla koll på arkiveringsfrågor
Både interna och externa kontakter


Kvalifikationer
Krav:
Tidigare erfarenhet av en administrativ roll
Gymnasieutbildning
Flytande i engelska - tal och skrift
Kunna kommunicera obehindrat i någon av nordiska språken (danska, svenska, finska, norska) 
Grundläggande kunskap av affärsmatematik

Meriterande
Tidigare erfarenhet av läkemedelsbranschen
Högskoleutbildning eller motsvarande

Vi ser gärna att du som person är självgående, stresstålig, tar ansvar och är bra på att samarbeta och kommunicera.

Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential.
Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Ansök nu

Project Manager

Projektledare, IT
Läs mer Jun 28
Arbetsbeskrivning
Är du en erfaren projektledare som söker nya utmaningar? Då kan du vara den vi söker. Just nu letar vi efter dig med tidigare erfarenhet från projektledning inom läkemedelsbranschen för ett konsultuppdrag i Uppsala.
Uppdraget är på heltid med start i början av augusti och sträcker sig 6 månader framåt.


Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt att du har en bra samarbetsförmåga. På Randstad strävar vi efter att erbjuda dig en mängd karriärmöjligheter, så att du kan utveckla din kompetens och få ett välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.


För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Ansvarsområden
Dina ansvarsområdena kommer att variera beroende på projektets omfattning och innehåll. Din främsta uppgift kommer att vara planering av projekt samt att styra, leda/koordinera alla aktiviteter och funktioner inom projektet. Du kommer att skapa beslutsunderlag, dokumentera arbete och resultat, samt skapa ett effektivt arbetsklimat där du engagerar och motivera projektgruppen för att säkerställa att arbetet utförs korrekt, i tid och med rätt kvalitet. Du skapar projektplaner enligt mål, säkerställer leverans inom tid och budget, utser resurser, leder gruppens arbete och kontinuerligt utvärdera projektet.



Kvalifikationer
För att vara aktuell för denna tjänst ser vi att du som söker har:
Ingenjörsutbildning eller likvärdiga kunskaper
Dokumenterad ledarskapsutbildning
Minst 5 års industriell erfarenhet gärna från läkemedelsindustrin
Minst 2 års erfarenhet av personalansvar eller projektledning
Minst 2 års erfarenhet som budgetansvarig
Kunskaper inom GMP
God datorvana bl.a. MS Office och MS Project.
Mycket goda kunskaper i svenska och engelska såväl i tal som skrift. Det är mycket meriterande om du har goda kunskaper i tyska.



Som person ser vi att du som söker har förmåga att arbeta effektivt i en entreprenöriell organisation med stark planerings- och ledarskapskompetens inom projektledning. Du är resultatorienterad, målinriktad, engagerad, noggrann och ansvarstagande. Vidare har du god samarbets- och kommunikationsförmåga samt modet att fatta beslut och hantera konflikter

Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Ansök nu

UX designer

Användbarhetsdesigner
Läs mer Jun 27
Arbetsbeskrivning
Till en av våra kunder söker vi nu en senior UX/Produkt designer som kommer att arbeta väldigt designnära i kundens kontinuerliga arbete med marknadsledande tjänster inom sitt verksamhetsområde.
Du kommer att tillhöra ett Team av utvecklare och UX-designerns och kommer få möjlighet att ta lead på större och mindre projekt.

Ansvarsområden
För att lyckas i rollen bör du ha god kännedom kring:
·         Konceptdesign(customer Journey maps, wireframes)
·         Kunna leverera end-to-end design som är utvecklingsredo= nära samarbete med utvecklingsteam
·         Skapa A/B tester
·        Mycket god kunskap inom figma 


Randstad Digital är en del av Randstad, världens största HR-tjänsteföretag. Randstad Digital finns idag etablerat i 20 länder runt om i världen. Vi stöttar kunder i deras digitalisering, genom att stötta dem med kompetens inom tech/IT, där vi kan erbjuda rekryteringslösningar, konsultlösningar samt helhetslösningar och projekt via våra globala leveransteam. Nu står vi inför en spännande tillväxtresa i Sverige! 
läs mer om oss här: https://www.randstaddigital.com/about/

Kvalifikationer
Vi söker efter en person som är trygg i sin roll som UX-designer som gärna tar lead för olika projekt. Eftersom uppdraget kräver nära samarbete med utvecklingsteam ser vi också att du är en passionerad lagspelare som tycker om att arbeta nära dina kollegor och är en duktig kommunikatör

Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential.
Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Ansök nu

Redovisningsekonom

Bokförare
Läs mer Jun 14
Arbetsbeskrivning
Vill du vara en nyckelfunktion i utvecklingen av Handelshögskolan i Stockholms ekonomifunktion? Är du en erfaren redovisningsekonom med gedigen erfarenhet av redovisning och en passion för att driva förändring? Då kan du vara den vi letar efter!
Som redovisningsekonom på Handelshögskolan i Stockholm kommer du att spela en central roll i att säkerställa den finansiella rapporteringen och bidra till att bygga en handelshögskola i toppklass. Vi söker en serviceinriktad, engagerad och analytisk person med djup förståelse för redovisning och ERP-system.
Att arbeta på Handelshögskolan innebär att du gör skillnad, bidrar till samhället och skolans uppdrag: Att genom vetenskaplig undervisning och forskning främja affärsverksamhetens höjande inom landet.
Handelshögskolan i Stockholm (HHS) är en av Europas ledande handelshögskolor, med en unik koppling till näringslivet. Skolans forskning är internationellt erkänd och många av våra forskare är ledande inom sina områden. Som redovisningsekonom hos HHS ingår du i avdelningen Group Finance. Du kommer att vara drivande i förändrings- och utvecklingsarbete, delta i ERP-projekt och ansvara för månads- och årsbokslut för ett antal dotterbolag i koncernen. Teamet du ingår i består av 12 kollegor och du kommer rapportera till Head of Group Finance. Kontoret är beläget på Sveavägen i centrala Stockholm.
I den här rekryteringen samarbetar Handelshögskolan i Stockholm med Randstad. Urval och intervjuer kommer att ske löpande, ansök därför så snart som möjligt. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Kristina Rostedt, e-post: kristina.rostedt@randstad.se eller telefon 070-1464185.
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Ansvarsområden
- Löpande redovisning och balanskontoavstämning
- Månads- och kvartalsrapportering för ett antal bolag
- Ansvar för årsbokslut och årsredovisning för ett antal bolag
- Deltagande i arbetet med koncernens årsredovisning
- Uppföljning av resultat och balansräkning genom finansiell analys och utredning
- Stödja teamet och övriga personer i organisationen genom att vara behjälplig i redovisningsfrågor
- Vara drivande i förändrings- och utvecklingsarbete av redovisningsprocesser och ERP-system
- Säkerställa efterlevnad av redovisningsprinciper i system och processer

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
- Flerårig erfarenhet från liknande roll
- Universitetsutbildning inom ekonomi
- Vana av att arbeta och kravställa utvecklingen av ERP-system och BI-system
- Mycket goda kunskaper i redovisning
- Kommunicerar obehindrat på svenska eller engelska
- God förmåga att uttrycka sig i tal och skrift


Som person trivs du i en miljö där förändringar är en naturlig del av arbetsdagen. Du har förmågan att guida och agera stöttande genom dessa förändringar. Din goda analytiska förmåga gör dig kapabel att inte bara förstå och tolka siffror utan också dra slutsatser och bidra med insikter som driver verksamheten framåt. Du är en kommunikativ teamspelare med en positiv grundsyn och har förmågan att bygga och bibehålla goda relationer, både internt och externt. HHS kommer starta ett projekt för att se över processer och implementera nya system. Ditt intresse och gärna tidigare erfarenhet av systemimplementation är därför av stor vikt. Du är inte bara bekant med digitala verktyg och system utan är även entusiastisk över att använda dem för att effektivisera och förbättra processer.


Vi ser fram emot din ansökan och att få välkomna dig till vårt team på Handelshögskolan i Stockholm, där du får möjlighet att göra skillnad och bidra till vår fortsatta framgång och utveckling.

Om företaget

Handelshögskolan i Stockholm
Handelshögskolan i Stockholm är den ledande handelshögskolan i Norden och Baltikum och har ett högt anseende i Sverige såväl som internationellt. Forskning i världsklass utgör grunden för våra utbildningar som består av kandidat-, master- och forskarutbildning, ett MBA-program och ett stort utbud av executive utbildning. Våra program är utvecklade i nära samarbete med både forskning och näringsliv, vilket ger våra studenter stora möjligheter att uppnå ledande positioner i företag och andra organisationer.
Handelshögskolan är ackrediterad av EQUIS, som garanterar att både undervisning och forskning håller högsta internationella standard. Handelshögskolan är också den enda svenska medlemmen i CEMS och PIM, som är samarbeten mellan ledande handelshögskolor i världen, vilket bidrar till den höga kvalitet som Handelshögskolan är känd för..
Fackliga representanter: Alexandra Piatidis, ST och Katerina Hellström Saco. Båda nås på 08-736 90 00.

Ansök nu

Processoperatör

Robotoperatör
Läs mer Jun 13
Arbetsbeskrivning
Är du noggrann, strukturerad och ambitiös med öga för detaljer? Vill du arbeta i en stor produktion där man tillverkar läkemedel som räddar liv? Då kan du vara rätt person för detta jobb!


Vår kund är ett stort och välkänt läkemedelsföretag vars produkter används inom sjukvården världen över. Randstad söker nu duktiga och ambitiösa medarbetare som vill arbeta i vår kunds moderna produktionsanläggning i Fyrislund i Uppsala.


Som samarbetspartner till vår kund är Randstad vägen in i produktion. Initialt är tjänsten ett konsultuppdrag på heltid men för rätt person med rätt ambitioner finns det mycket goda möjligheter för en spännande karriär internt hos vår kund.

Ansvarsområden
Som processoperatör är din huvudsakliga uppgift att se till så tillverkningsprocessen av företagets produkter går felfritt till. Arbetsuppgifterna består bland annat i att styra och övervaka maskiner och arbete i renrumsklassad miljö. I din roll ingår även att genomföra regelbundna kvalitets- och säkerhetskontroller i syfte att uppnå högsta tänkbara kvalitet. Dina arbetstider varierar mycket då vårt kundföretag arbetar i 5-skift, detta innebär arbete under såväl tidig morgon och sen kväll, som nätter och helger.

Kvalifikationer
Vi ser gärna att du som söker har en slutförd gymnasieutbildning eller motsvarande erfarenhet förvärvad genom tidigare arbete. I arbetet förekommer daglig driftövervakning och omställningar via datorsystem så det är därför av stor vikt att du känner dig bekväm med datorer. Då tjänsten innefattar läsande av manualer och instruktioner krävs det att du behärskar svenska helt obehindrat samt engelska på god nivå. 


Har du tidigare arbetat i en GMP-styrd verksamhet, med maskiner eller har annan teknisk/naturvetenskaplig bakgrund är detta meriterande, dock inget krav. Det viktigaste är din drivkraft och ditt intresse för produkten, kvaliteten och produktionsprocessen i stort. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.


Som konsult hos oss är du Randstads främsta ansikte utåt. Du arbetar i skift med många olika kollegor vilket innebär att din sociala kompetens, ditt engagemang och din samarbetsförmåga är högt värderad, liksom ledaregenskaper samt god initiativförmåga. Vi söker dig med en stark drivkraft att på sikt vilja utvecklas internt hos dem.
 
Då arbetstiderna varierar stort mellan veckorna är det vidare viktigt att du är en person som trivs med skiftarbete. Är du dessutom noggrann och ansvarstagande samt en person som uppskattar arbete i högt tempo så tror vi att du kommer trivas här.


Vår kunds lokaler är beläget i Fyrislund, cirka 4 kilometer från centrala Uppsala och bara några minuter från avfarten till E4:an

Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Ansök nu

Projektledare inom arkiv

Projektledare, IT
Läs mer Jun 13
Arbetsbeskrivning
Är du en erfaren projektledare med ett intresse för arkiv- och registraturfrågor? Vi söker nu en kvalificerad person till vår kund som kan ta över ett pågående projekt under föräldraledigheten för deras nuvarande projektledare.
Enheten för Arkiv & Registratur har fått i uppdrag att införa en gemensam funktion för arkiv och registratur. Vi söker dig som har erfarenhet av projektledning och är van vid att arbeta strukturerat och självständigt. Du bör ha goda kommunikationsfärdigheter och förmåga att arbeta i team samt hantera externa intressenter. Som projektledare ansvarar du för planering, ledning, utveckling och uppföljning av projektet. Du säkerställer att projektaktiviteter bedrivs enligt fastställda processer och rutiner, och att leveranser sker enligt tidplan, inom budget och med överenskommen kvalitet. Du rapporterar löpande till styrgruppen och ansvarar för kommunikationen både inom projektet och utåt till intressenter.


Uppdraget är på heltid, måndag till fredag, för perioden augusti 2024 till februari 2025. Vi ser gärna att du kan påbörja uppdraget den 28 augusti, med viss flexibilitet kring startdatum.

Ansvarsområden
Planering, ledning, utveckling och uppföljning av projektet
Säkerställande av att projektaktiviteter bedrivs enligt fastställda processer, rutiner, riktlinjer och direktiv
Ansvar för att leveranser sker enligt tidplan, inom budget och med överenskommen funktion och kvalitet
Löpande rapportering av status till styrgrupp
Ansvar för kommunikationen inom projektet samt utåt till intressenter




Kvalifikationer
Tidigare erfarenhet av både arkiv och registratur på myndighet
Minst 2 års erfarenhet av PMP
Erfarenhet från att bedrivit liknande projekt på högskola/universitet eller myndighet
Erfarenhet av projektledning inom arkiv och/eller registratur inom de senaste 3 åren.
60 hp arkiv och registratur
Erfarenhet av förändringsarbete


Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Ansök nu