Stockholm: Engagerad Executive Assistant till kund i centrala Stockholm

Hitta ansökningsinfo om jobbet Engagerad Executive Assistant till kund i centrala Stockholm i Stockholm. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Stockholm inom den kategorin.

Publicerad: 2024-07-10 // Varaktighet: Heltid

Är du en erfaren, trygg och kommunikativ Executive Assistant som är redo för ditt nästa uppdrag efter sommaren? Trivs du som bäst i dynamisk- och affärsmässig miljö, där du får arbeta brett och supporterande? Då kan detta vara uppdraget för dig!

Arbetsbeskrivning

I rollen som Executive Assistent kommer du assistera 2-3 seniora ledare med alltifrån kalenderhantering till koordinering av events, teamaktiviteter och kommunikation. Du kommer också ha ett visst kontorsansvar, vilket framför allt innebär att organisera och koordinera både interna och externa events, arrangera olika typer av sociala aktiviteter och att säkerställa kontoret är representativt.

Vem är du?

Personen vi söker till detta uppdrag kommer med flerårig erfarenhet av motsvarande roll och är van att stötta seniora ledare. Troligen har du tidigare erfarenhet av konsultrollen och är van att snabbt sätta dig in i nya miljöer och etablera nya relationer. Du trivs som bäst, och är van vid, snabbrörliga organisationer där du får ta ett stort eget ansvar. Som person är du kommunikativ, strukturerad och har ett proaktivt förhållningssätt.

Du erbjuds

Här erbjuds du ett spännande och brett uppdrag hos ett välkänt bolag, med kontor centralt placerat i Stockholm. För rätt person finns här goda möjligheter att växa och utvecklas. Detta är ett konsultuppdrag via Jurek, med start i mitten på augusti och löpande fram till sommaren 2025. Vid frågor rörande uppdraget är du välkommen att ta kontakt med ansvarig Konsultchef My Andersson på my.andersson@jurek.se. Urval och intervjuer kommer hanteras löpande, så vänta inte med att visa ditt intresse!

Om oss

Jurek Recruitment & Consulting grundades 2006 av serieentreprenören Shervin Razani och är ett växande företag med fokus på flexibla och kundanpassade rekryterings- och konsulttjänster. Vi rekryterar och hyr ut talanger inom en mängd områden, från studenter till erfarna akademiker,
med specialistkompetens. Våra uppdrag spänner över områdena juridik, ekonomi, HR, marknad/kommunikation, administration och management. Då varje uppdrag är unikt arbetar vi för att alltid skapa en perfect match för våra konsulter och kunder.

Konsult hos Jurek

År 2024 utsågs vi till en av Sveriges 100 mest attraktiva arbetsgivare av Karriärföretagen. Det är fint att få ett kvitto på vårt viktiga arbete med att erbjuda unika karriär- och utvecklingsmöjligheter. Som konsult hos oss får du chansen att arbeta på spännande arbetsplatser inom olika branscher och vid din sida har du alltid en dedikerad konsultchef som stöttar dig under ditt uppdrag och hjälper dig framåt i din karriär. Du kommer dessutom bjudas in på flera spännande nätverksträffar och aktiviteter tillsammans med konsultchefer och övriga konsulter på Jurek.

Nyfiken på att veta mer om hur det är att konsulta via oss? Spana in vad våra konsulter säger här: https://jurek.se/konsult-hos-oss-pa-jurek 

Sökord: assistent, ledningsgruppsassistent, VD-assistent, EA.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Stockholm som VD-sekreterare

Nedan visas andra jobb i Stockholm som VD-sekreterare.

Executive Assistant & Office Manager to Quant

Läs mer Okt 28
About Quant
Quant is the number one partner in supporting the customer journey towards Smart Maintenance. Smart Maintenance is achieved by a systematic maintenance approach with integrated digital tools to drive sustainability, plant performance, cost optimization, and safety. Our success is the result of strong partnerships between Quant and our customers.
For more than 35 years, Quant has been a market leader in industrial maintenance, maintaining and improving the safety, production, and equipment performance for over 400 facilities world-wide. Quant employs 2,700 people and operates at 71 sites across Europe, Middle East, and the Americas.
Job SummaryAs the Executive Assistant to the CEO and CFO, you will play a crucial role in supporting executive leadership through high-level administrative tasks, strategic planning, and effective time management. This position involves coordinating daily activities, managing schedules, organizing meetings, and preparing key documents to ensure smooth executive operations.
Additionally, as Office Manager, you’ll oversee the day-to-day office functions, fostering a productive and organized workplace environment. This dual role requires a proactive, adaptable professional with exceptional communication skills and a commitment to excellence in supporting executive and office operations.
Key Responsibilities
Executive assistant
calendar management
communication with clients and external stakeholders
travel arrangements
meeting arrangements
preparing presentations
managing archives
managing travel reimbursement
supporting the chairman of the board and other board members when needed
supporting the management team with practical tasks
supporting other staff with basic tasks when needed
support to the switchboard Quant AB / Quant Service Sweden

Office management
arranging meeting rooms
coordinating catering
ordering office supplies
contact with landlord, security, cleaning
safety introductions and coordination of safety trainings

Qualifications
We are looking for an experienced Executive Assistant who is fluent in both Swedish and English, with a strong focus on commercial success and customer satisfaction. You possess excellent organizational skills and demonstrate a flexible, confident, and dynamic personality suited to a fast-paced environment. You are thorough and responsible in your work, with a positive attitude and a willingness to adapt to new challenges. Additionally, the candidate we are looking for has a high tolerance for stress and can bring efficiency even in high-pressure situations.Application Process
In this recruitment process, Quant is collaborating with Capega and Recruitment Consultant Magnus Holmqvist. Please apply through the link as soon as possible, as we are continuously reviewing applications. The deadline for applications is the 30th of November. If you have any questions, please contact Magnus Holmqvist at magnus.holmqvist@capega.se
Quant is an equal opportunity employer. We celebrate diversity and are committed to creating an inclusive environment for all employees.

Ansök nu

Executive Assistant

Läs mer Okt 10
Yourrole: In this important role, you will give top-level support to executives and also handle some human resources tasks. This position is suited for someone who is adaptable, dependable, and thrives in a fast-paced company setting. You should also have a strong dedication to building essential systems and processes.
Executive Support Duties:
Project Assistance: Assist with and oversee administrative and organizational projects to support company goals, ensuring they meet deadlines and objectives.
Efficient Meeting Coordination: Coordinate executive meetings, including organizing and documenting key decisions to support actionable plans.
Seamless Internal Communication: Facilitate effective internal communication between leadership and the rest of the organization.
Contract and Document Management: Review and manage contracts and important documents, maintaining organization and accessibility for the executive team.
Stakeholder Engagement: Engage with stakeholders, including investors, clients, and partners, addressing their inquiries and concerns promptly to foster strong relationships.
Confidentiality and Discretion: Handle sensitive information with discretion, maintaining confidentiality, especially due to the regulated nature of the aviation industry.

HR Assistance:
HR Support: Assist with recruitment efforts, including helping with new hire orientations and maintaining employee records.
Employee Well-being Oversight: Support employee well-being by organizing occasional team activities and wellness programs, and addressing any workplace-related concerns.
Assistance with HR Planning: Provide support for HR planning aligned with company goals, helping to foster a positive and innovative workplace culture.
Talent Acquisition and Development: Contribute to talent acquisition efforts, assisting in attracting and retaining skilled team members.

Why You Could Be the Ideal Candidate: Your strong background in executive support, coupled with your organizational skills and attention to detail, makes you an excellent fit for this role. You bring a proactive approach and a readiness to navigate the fast-paced environment of a growing company. You're not just seeking a position; you're excited to contribute to a dynamic team and play a key role in helping the company achieve its goals.
Step Into a Role That Matters: If you are driven by the prospect of playing a crucial role in a company that is set to redefine the aviation IT industry, we would love to hear from you. Apply now to become our Executive Assistant, and let's embark on this transformative journey together.Application Authenticity Requirement:Please note that the use of AI tools for writing applications is not permitted. We are looking for candidates who can showcase their own skills, experiences, and personal insights in their application. We appreciate your understanding and encourage you to submit an authentic application that reflects your unique qualifications.

Ansök nu

Executive Assistant

Läs mer Okt 16
Yourrole: In this important role, you will give top-level support to executives and also handle some human resources tasks. This position is suited for someone who is adaptable, dependable, and thrives in a fast-paced company setting. You should also have a strong dedication to building essential systems and processes.
Executive Support Duties:
Project Assistance: Assist with and oversee administrative and organizational projects to support company goals, ensuring they meet deadlines and objectives.
Efficient Meeting Coordination: Coordinate executive meetings, including organizing and documenting key decisions to support actionable plans.
Seamless Internal Communication: Facilitate effective internal communication between leadership and the rest of the organization.
Contract and Document Management: Review and manage contracts and important documents, maintaining organization and accessibility for the executive team.
Stakeholder Engagement: Engage with stakeholders, including investors, clients, and partners, addressing their inquiries and concerns promptly to foster strong relationships.
Confidentiality and Discretion: Handle sensitive information with discretion, maintaining confidentiality, especially due to the regulated nature of the aviation industry.

HR Assistance:
HR Support: Assist with recruitment efforts, including helping with new hire orientations and maintaining employee records.
Employee Well-being Oversight: Support employee well-being by organizing occasional team activities and wellness programs, and addressing any workplace-related concerns.
Assistance with HR Planning: Provide support for HR planning aligned with company goals, helping to foster a positive and innovative workplace culture.
Talent Acquisition and Development: Contribute to talent acquisition efforts, assisting in attracting and retaining skilled team members.

Why You Could Be the Ideal Candidate: Your strong background in executive support, coupled with your organizational skills and attention to detail, makes you an excellent fit for this role. You bring a proactive approach and a readiness to navigate the fast-paced environment of a growing company. You're not just seeking a position; you're excited to contribute to a dynamic team and play a key role in helping the company achieve its goals.
Step Into a Role That Matters: If you are driven by the prospect of playing a crucial role in a company that is set to redefine the aviation IT industry, we would love to hear from you. Apply now to become our Executive Assistant, and let's embark on this transformative journey together.Application Authenticity Requirement:Please note that the use of AI tools for writing applications is not permitted. We are looking for candidates who can showcase their own skills, experiences, and personal insights in their application. We appreciate your understanding and encourage you to submit an authentic application that reflects your unique qualifications.

Ansök nu

Executive Assistant till spännande teknikbolag

Läs mer Okt 4
Om uppdraget och dig vi söker
Har du arbetat som Executive Assistant och trivs med att navigera i en dynamisk och föränderlig arbetsmiljö?
Vi söker nu en självgående person som kan stötta VD och ledningsgruppen med varierande administrativa och koordinerande uppgifter i en innovativ och teknisk bransch. Din flexibilitet, strukturerade arbetssätt och förmåga att ligga steget före kommer att vara centralt för att du ska lyckas i denna roll.
Tjänsten är ett konsultuppdrag på 50-75 % under 8 månader, med möjlighet till förlängning. Kundens kontor är beläget centralt i Stockholm
Arbetsuppgifter
I denna roll kommer du att ansvara för kalenderhantering, bokning av möten, reseplanering och att förbereda och organisera styrelsemöten och andra viktiga evenemang. Du kommer också att sköta den löpande driften av kontoret, inklusive materialinköp och kontakt med leverantörer. Ditt arbete kommer att vara avgörande för att säkerställa att VD och ledningen får det stöd som krävs för att verksamheten ska fungera smidigt och effektivt.
Vi söker dig som:
Har tidigare erfarenhet av att arbeta som assistent på ledningsnivå
Är van vid att hantera många parallella uppgifter och trivs i en snabb arbetsmiljö
Är strukturerad, noggrann och serviceinriktad
Har goda kunskaper i både svenska och engelska, samt är bekväm med att arbeta i Office-paketet

Kvalifikationer
Minst 2 års erfarenhet i en liknande administrativ eller koordinerande roll
Vana vid att arbeta med konfidentiell information på ett strukturerat sätt

Vi söker en självgående och serviceinriktad person som trivs i ett högt arbetstempo och som är duktig på att hantera flera uppgifter samtidigt.
Vi startar urvalet omgående så sök gärna redan idag!
Om att vara konsult hos People Experience
Högt som lågt och ibland tvära kast tillhör vardagen som konsult – men ruskigt roligt, varierande och lärorikt är det. Som konsult via People Experience välkomnas du med öppna armar in i vår PX-familj med konsultfrukostar, check-ins och bollplank för att du ska känna samhörighet och utbyte, men alltid med fin balans – för att inte göra anspråk på för stor del av din tid. Formen för ditt konsultuppdrag (dvs om du blir underkonsult eller anställd hos PX för det specifika uppdraget) bestämmer du själv!
Vi är alltid intresserade av att komma i kontakt med nya potentiella People, Payroll & FinanceConsultants och utökar dagligen vårt nätverk med förtroendeingivande, prestigelösa och flexibla Professionals med både integritet, ödmjukhet och ett starkt ledarskap. I vårt nätverk finns expertis inom hela området och på alla nivåer. Generalister som specialister, seniora som juniora - och det är precis det som gör det hela så givande.
På People Experience kommer vi alltid göra det lilla extra för att se till att du får en positiv upplevelse i mötet med oss – oavsett om du är kund, konsult, medarbetare eller kandidat. Välkommen att skapa denna upplevelse tillsammans med oss!
Om din ansökan
Vi behandlar alla kandidater lika, var vänlig ansök via annonsen om du är intresserad - all kontakt sker genom vårt rekryteringssystem! Detta för att skapa en fin kandidatupplevelse för samtliga kandidater, samtidigt som vi säkrar en rättvis process för alla!
Vi vill bidra till att alla känner sig likvärdiga på arbetsmarknaden. Vi vill uppmuntra alla, oavsett bakgrund att ansöka!
Vi behandlar din personliga information i enlighet med GDPR. Om du önskar att vi raderar din information gör du det enklast genom att begära det via vår karriärsida "Connect". Har du frågor, kontakta vår systemansvariga Lina Roxenback på lina.roxenback@peopleexperience.se.

People Experience är en personlig, innovativ och högst engagerad boutiquebyrå med enorm passion för att hjälpa kunder, konsulter och kandidater att nå tillväxt och framgång genom rätt matchning inom det område där vår erfarenhet och passion är som störst: People, Payroll & Finance.Med visionen att bli Sveriges ledande boutiqebyrå för People, Payroll & FinanceProfessionals, är vi 100 % specialiserade på målgruppen i vår rekrytering och konsulttillsättning.

Ansök nu

Executive Assistant & Office Coordinator to Altman Solon

Läs mer Feb 6
Are you a proactive and detail-oriented professional with a passion for supporting leadership teams and managing office operations?

Altman Solon is thrilled to announce the opening of our Stockholm office, and we´re seeking a dynamic Executive Assistant & Office Coordinator to join us. In this role, you will have the unique opportunity to be a foundational part of our expansion into the Nordic region, driving the project to establish our new office from start to finish. This includes finding new office spaces, setting up new suppliers, negotiating contracts, and more.

Your Role
As an Executive Assistant & Office Coordinator, you will be crucial in supporting our senior leadership team and ensuring the smooth operation of our Stockholm office. This is a very dynamic role with responsibility for a wide range of duties and projects, including executive assistance, facility management and leading the project to set up our new office in Stockholm.

You will take charge of the exciting initiative to establish our new Stockholm office. This involves finding and securing new office spaces that meet our business needs and reflect our brand. You will be responsible for setting up suppliers and negotiating contracts to ensure a seamless office setup. Your role will require close collaboration with our partners to define requirements and drive the successful initiation and ongoing management of our office operations.

Your Qualifications
• At least three years´ experience in a similar role, preferably in an international environment within the professional services industry.
• Excellent time management skills and ability to multitask and prioritize a varied workload.
• Great organizational skills, customer service attitude and hands-on mentality.
• Enjoys using initiative and planning with an economic mind.
• Proficiency in Microsoft Office, with aptitude to learn new software and systems.
• Strong attention to detail.
• Excellent verbal and written communication in English & Swedish; all other languages are a plus.

What we offer
Altman Solon offers a wealth of benefits to our team members. You will have learning and growth opportunities by collaborating with knowledgeable teams and expanding your skill set through continuous learning. Our culture and people are entrepreneurial and global, with passionate innovators who enjoy social outings and after-work gatherings. We offer competitive compensation, including a competitive salary with performance-based bonuses, and flexible working arrangements, allowing flexible hours to balance professional and personal life.

At Altman Solon, we are proud to be an equal-opportunity employer. We celebrate diversity and are committed to creating an inclusive environment where all employees can thrive. We value diverse perspectives and encourage all voices to be heard.

About us
Altman Solon is a global strategy consulting group focusing exclusively on the related sectors of telecommunications, media, and technology (TMT). As the world´s largest TMT strategy consulting group, we assist clients in fast, high-impact, confident decision-making.

Apply Now!
In this recruitment process, Altman Solon collaborates with Jurek Recruitment & Consulting. Please reach out to Evelina Thimper evelina.thimper@jurek.se or Nina Hallin nina.hallin@jurek.se if you have any questions about the position.

We do not have the ability to accept applications via email; therefore, please submit your application through Jurek´s website and click on "ansök nu" to the right.

If you´re ready to take on a challenging and rewarding role in a vibrant, global company, we want to hear from you. Apply today to join Altman Solon´s Stockholm team and contribute to our success story!

Ansök nu

Andra jobb i Stockholm från Jurek Recruitment & Consulting AB

Nedan visas andra jobb i Stockholm från Jurek Recruitment & Consulting AB .

Interim CFO till starkt växande bolag

Ekonomichef
Läs mer Mar 20
Arbetsbeskrivning

Vår kund är ett bolag på en spännande tillväxtresa och behöver nu en interim CFO som kan leda ekonomifunktionen under en period av förändring och tillväxt. Du kommer att spela en nyckelroll i att stärka organisationen, både genom att säkerställa effektiv rapportering, vara delaktig i IFRS-konvertering samt förbättra konsolideringsprocesser.

De huvudsakliga arbetsuppgifterna innefattar:

• Leda och utveckla ekonomifunktionen
• Implementera IFRS och säkerställa övergången från nuvarande redovisningsstandarder.
• Förbättra och automatisera konsolideringsprocesser.
• Stödja den nya VD:n och säkerställa kontinuitet i ledningen.
• Rapportering till styrelsen

Vem är du?

Vi söker dig som har god erfarenhet av att leda en ekonomifunktion och är van i att komma in i organisationer där alla rutiner inte är satta. Du har en stark problemlösningsförmåga och har erfarenhet av att jobba i organisationer under tillväxt och förändring. Vidare har du erfarenhet av koncernkonsolidering och rapportering till styrelse och har en förmåga att vara ett stöd och rådgivare gentemot VD. 

Du erbjuds

Du erbjuds ett spännande konsultuppdrag i en innovativ organisation med ett starkt tillväxtmål. Du kommer att ha en möjlighet att arbeta nära ledningen och få vara med och påverka. Uppdraget förväntas starta omgående och pågå i ca 6 månader. Urvalsprocessen och intervjuer sker löpande och du är varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se. Vid frågor angående tjänsten kontakta gärna ansvarig konsultchef Sara Winberg på sara.winberg@jurek.se

Om oss

Jurek Recruitment & Consulting grundades 2006 av serieentreprenören Shervin Razani och är ett växande företag med fokus på flexibla och kundanpassade rekryterings- och konsulttjänster. Vi rekryterar och hyr ut talanger inom en mängd områden, från studenter till erfarna akademiker, med specialistkompetens. Våra uppdrag spänner över områdena juridik, ekonomi, HR, marknad/kommunikation, administration och management. Då varje uppdrag är unikt arbetar vi för att alltid skapa en perfect match för våra konsulter och kunder.

Konsult hos Jurek

År 2024 utsågs vi till en av Sveriges 100 mest attraktiva arbetsgivare av Karriärföretagen. Det är fint att få ett kvitto på vårt viktiga arbete med att erbjuda unika karriär- och utvecklingsmöjligheter. Som konsult hos oss får du chansen att arbeta på spännande arbetsplatser inom olika branscher och vid din sida har du alltid en dedikerad konsultchef som stöttar dig under ditt uppdrag och hjälper dig framåt i din karriär. Du kommer dessutom bjudas in på flera spännande nätverksträffar och aktiviteter tillsammans med konsultchefer och övriga konsulter på Jurek
Nyfiken på att veta mer om hur det är att konsulta via oss? Spana in vad våra konsulter säger här: https://jurek.se/konsult-hos-oss-pa-jurek

Ansök nu

Serviceinriktad receptionist till personlig arbetsplats

Receptionist
Läs mer Mar 20
Är du en strukturerad och engagerad person som trivs med att ge service och skapa en välkomnande miljö? Vill du ha en varierad roll där du får arbeta med både administration och kontakt med människor? Då kan detta vara något för dig!

Om rollen
Som receptionist blir du en viktig del av verksamheten och det första intrycket för både besökare och medarbetare. Rollen är bred och innehåller en kombination av service och administrativa uppgifter.

Exempel på arbetsuppgifter:

• Ta emot besökare, svara i telefon och hantera inkommande mejl
• Ansvara för registrering och hantering av ärenden i interna system
• Planera och förbereda inför möten och interna/externa evenemang
• Sköta löpande kontorsadministration, t.ex. beställningar, posthantering och ordning på kontoret

Tjänsten är heltid och placerad i centrala Stockholm, och du rapporterar till närmaste chef på kontoret.
Vem är du?
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du är noggrann, initiativtagande och har ett öga för vad som behöver göras. Du tycker om att skapa ordning och trivs i en roll där du får arbeta både självständigt och tillsammans med andra. Du har ett prestigelöst förhållningssätt och brinner för att ge god service samtidigt som du har förmågan att hantera och bemöta olika typer av människor.

Vi tror att du:

• Har några års arbetslivserfarenhet från serviceyrken som restaurang, reception eller administration
• Har god kommunikationsförmåga på både svenska och engelska
• Har goda kunskaper i Officepaketet

Vad erbjuds?
Du blir en del av en mindre advokatbyrå med varm, inkluderande och personlig arbetsmiljö. Det anordnas regelbundet gemensamma aktiviteter och sociala sammanhang för att stärka teamkänslan och där välmående och gemenskap värderas högt.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start enligt överenskommelse. För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Researcher Nina Hallin på telefon: 076 002 69 30 eller via mail: nina.hallin@jurek.se

Ansökan sker löpande – varmt välkommen att skicka in din ansökan så snart som möjligt!

Ansök nu

KYC-utredare med start omgående i Stockholm!

Finansanalytiker
Läs mer Mar 20
Har du erfarenhet av AML och KYC-utredningar och trivs i en dynamisk arbetsmiljö? Vi söker just nu flertalet KYC - utredare för ett uppdrag med start omgående.

Om rollen 
I rollen som KYC - analytiker hos vår kund kommer du att utreda och uppdatera KYC för företag. Du kommer att hantera stora volymer av kunder och arbeta i högt tempo. Arbetet innebär att du tar dig an ett ärende i taget och säkerställer att alla nödvändiga kontroller och uppdateringar genomförs noggrant och effektivt. Du kommer att samarbeta med andra teammedlemmar för att säkerställa att alla processer följs och att regelverken efterföljs. Arbetet sker på plats mellan 08.00-17.00 med en timmes lunch, och viss möjlighet till flex finns. Uppdraget är på heltid och planeras att pågå fram till och med midsommar/slutet på juni, med möjlighet till förlängning.

Kvalifikationer
* Erfarenhet av AML och KYC-utredningar
* Erfarenhet av att ha utrett/uppdaterat KYC för företag
* Förmåga att hantera stora volymer av kunder och arbeta i högt tempo
* Driv och engagemang är viktiga egenskaper
* Flytande i svenska och engelska 

Om oss
Jurek Recruitment & Consulting grundades 2006 av serieentreprenören Shervin Razani och är ett växande företag med fokus på flexibla och kundanpassade rekryterings- och konsulttjänster. Vi rekryterar och hyr ut talanger inom en mängd områden, från studenter till erfarna akademiker,
med specialistkompetens. Våra uppdrag spänner över områdena juridik, ekonomi, HR, marknad/kommunikation, administration och management. Då varje uppdrag är unikt arbetar vi för att alltid skapa en perfect match för våra konsulter och kunder.

Konsult hos Jurek
År 2024 utsågs vi till en av Sveriges 100 mest attraktiva arbetsgivare av Karriärföretagen. Det är fint att få ett kvitto på vårt viktiga arbete med att erbjuda unika karriär- och utvecklingsmöjligheter. Som konsult hos oss får du chansen att arbeta på spännande arbetsplatser inom olika branscher och vid din sida har du alltid en dedikerad konsultchef som stöttar dig under ditt uppdrag och hjälper dig framåt i din karriär. Du kommer dessutom bjudas in på flera spännande nätverksträffar och aktiviteter tillsammans med konsultchefer och övriga konsulter på Jurek
Nyfiken på att veta mer om hur det är att konsulta via oss? Spana in vad våra konsulter säger här: https://jurek.se/konsult-hos-oss-pa-jurek

Konsult hos oss på Jurek
Bli Jurek-konsult inom juridik, ekonomi, HR m.fl. och utvecklas professionellt genom mångsidiga uppdrag, med fokus på karriärtillväxt och personlig utveckling.

Ansök nu

Legal Counsel to Alimak Group

Bolagsjurist
Läs mer Mar 19
Alimak Group is a global provider of sustainable vertical access and working at height solutions, listed on Nasdaq Stockholm. With presence in more than 120 countries, the Group develops, manufactures, sells and services vertical access and working at height solutions with focus on adding customer value through enhanced safety, higher productivity and improved cost efficiency.

We are now looking for a Legal Counsel to join our head office in central Stockholm. This is an opportunity for individuals seeking to work with a market-leading company on various legal matters within an international environment.

About the role

As Legal Counsel at Alimak Group you will provide support and advice on a wide range of legal matters. You will handle legal tasks at Group level in areas such as company law, stock exchange law and contract law. You will also work closely with the business, in particular the Industrial and Construction Divisions, and provide support in negotiations of customer and distributor agreements and contribute to the development and continuous improvement of the contract management processes.

Your role will entail staying updated with current legal trends and regulations to ensure that Alimak Group remains compliant and ahead of any potential legal challenges. You will draft, review, and manage legal documents and contracts, providing clear and actionable legal insights. By fostering strong relationships with internal and external stakeholders, you will help mitigate risks and contribute in driving strategic business initiatives forward.

Additionally, you will play a key role in training and educating the various teams on legal best practices and new legislation. Your ability to communicate complex legal concepts in a straightforward manner is essential in promoting a culture of legal awareness and risk management within the company. This position is located at our headquarters in Stockholm, you will report to our Head of Group Tax and Legal.

About you

The suitable candidate has a law degree and at least 8 years´ experience working as an in-house legal counsel or in a law firm. You have experience in drafting, reviewing and negotiating commercial agreements and it is beneficial if you have previously worked in an international context. To fit the role, it is important that you can work independently, have an interest in developing and improving tools and processes, and possess a curiosity to learn new things. Further, you have excellent written and verbal communication skills in English and Swedish. French is a plus.

What we offer

As Legal Counsel at Alimak Group you will get a great opportunity to develop further as a lawyer in a role with varying tasks at a global and fast-growing company. At Alimak Group we know that people are our most valuable asset and the key to our future success. We believe in an environment that allows our people to inspire new ways of thinking and new ways of working; an environment that is inclusive, where our people can influence and make a difference.

How to apply

In this recruitment process, Alimak is supported by Jurek Recruitment & Consulting. Interviews will be carried out as applications are received so please apply (in Swedish or in English) as soon as possible via www.jurek.se. Please note that we do not accept applications by mail. For any questions, please contact recruitment consultants Ida Odelius at ida.odelius@jurek.se or Lovisa Zedendahl at lovisa.zedendahl@jurek.se

About Alimak

Alimak Group is a global leader and pioneer in the design and manufacture of vertical access and working at height solutions for industrial and construction industries. The Group has a large installed base of elevators, service lifts, temporary and permanent hoists and platforms and building maintenance units around the world.

Alimak was founded 1948 in Sweden and is listed on Nasdaq Stockholm. The Group has its headquarters in Stockholm, 24 production and assembly facilities in 15 countries and approximately 3 000 employees.

Ansök nu

Senior Redovisningsekonom till Rediem Capital

Bokförare
Läs mer Mar 19
Om oss

Rediem Capital är ett nystartat bolag med fokus på hantering av icke-presterande lån (NPL) med ambitionen att bli en ledande aktör inom vår nisch. Vår målsättning är att bli en Specialised Debt Restructurer (SDR), vilket innebär att vi på ett effektivt sätt kan förvärva, förvalta och omstrukturera NPL-portföljer. I dagsläget förvaltar vi portföljer inom Europa och organisatoriskt är vi ett litet och dynamiskt team som tillsammans bygger upp verksamheten. Vill du veta mer om oss, besök gärna vår hemsida på www.rediemcapital.com.

Om rollen

Vi söker nu en engagerad senior redovisningsekonom som vill vara med och bidra till vår resa. I denna roll kommer du att ingå i finansfunktionen och rapportera direkt till bolagets CFO, där du spelar en nyckelroll i att säkerställa redovisning och finansiella processer. Du kommer att arbeta nära våra experter inom risk, affärsutveckling och inköp av portföljer.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

• Redovisning av finansiella derivat, obligationer, valutaaffärer och NPL-portföljer.
• Månads-, kvartals och årsbokslut.
• Presentera analyser och rekommendationer till ledningen för att stödja strategiska beslut.
• Bidra till utveckling och digitalisering av manuella bokföringsprocesser och rutiner.

Kvalifikationer

• Minst 10 års erfarenhet av redovisning, gärna från bank och finans och/eller revision.
• Erfarenhet av företag med tillgångar och skulder i flera valutor.
• Gedigen erfarenhet av att hantera ett stort antal händelser ur ett redovisningsperspektiv.
• Förmåga att arbeta självständigt och ta egna initiativ.
• God förmåga att kommunicera resultat- och balansräkningsanalyser på ett tydligt sätt.
• Akademisk examen inom redovisning är meriterande, liksom erfarenhet av Microsoft Business Central

Vad vi erbjuder

• Möjligheten att arbeta i en mindre organisation där du har stor möjlighet att påverka och kan vara med och forma arbetssätt och processer.
• En roll där dina insatser direkt påverkar vår verksamhets framgång och tillväxt i en stimulerande och utvecklande arbetsmiljö.
• Kollektivavtal enligt Almega/Unionen

Ansökan

I den här rekryteringen samarbetar Rediem Capital med Jurek Finance och vid eventuella frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Matilda Thelin på matilda.thelin@jurek.se. Då urvalsprocessen sker löpande är du varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se.

Ansök nu

Accounting Manager till Samsung

Ekonomichef
Läs mer Mar 19
Vill du vara med och driva effektiviteten och utvecklingen av redovisning och ekonomistyrning i en global organisation? Vi söker nu för Samsungs räkning en erfaren Finance Manager som ska leda och utveckla redovisnings- och ekonomistyrningsteamet. Här får du en central roll där du är med och säkerställer tillförlitlig finansiell rapportering, compliance och effektivitet på flera nivåer inom företaget.

Arbetsuppgifter: 
Som Finance Manager kommer du ha det övergripande ansvaret för redovisning och ekonomistyrning. Du leder teamet och säkerställer att arbetet utförs enligt bästa praxis och interna kontroller. Dina arbetsuppgifter omfattar bland annat:

• Ansvar för leverans av pålitlig finansiell rapportering, inklusive bokslut och balansräkningsavstämningar.
• Säkerställa efterlevnad av relevanta lagar, regler och interna policies
• Ansvar för att rapportera och hantera ad-hoc analysförfrågningar från HQ, EHQ och högsta ledning.
• Driva och utveckla redovisningsrutiner och förbättra arbetssätt inom teamet.
• Hantera den externa revisionen och vara första kontaktpunkt för externa revisorer.
• Identifiera riskområden och implementera åtgärder för att stärka den interna kontrollen.
• Backup för skattechef i olika skattefrågor.

Vem är du?
För att lyckas i rollen som Finance Manager ser vi att du har minst 5-10 års erfarenhet av arbete som Finance Manager, gärna från en global organisation. Du har en stark teknisk redovisningskunskap och god erfarenhet av att arbeta med både interna och externa redovisningsprinciper, som IFRS och Swedish GAAP. Du har också erfarenhet av att leda och utveckla team samt en förmåga att delegera och hantera andras arbete på ett effektivt sätt. Du har en god förståelse för intern kontroll, process- och riskbedömning och har tidigare arbetat med att stärka och förbättra dessa områden.

Vidare har du erfarenhet av att jobba med budgetar och att leda årliga revisioner. Du besitter även goda kunskaper inom skatt på Finance Manager-nivå, vilket gör att du kan stötta skattechefen vid behov. Du kommunicerar obehindrat på engelska, både i tal och skrift, och har hög integritet och noggrannhet i ditt arbete.

Du erbjuds
Du erbjuds ett längre konsultuppdrag som start omgående och kommer att arbeta i en dynamisk och internationell miljö där du har möjlighet att påverka och utveckla processer och rutiner. Du får också vara en del av ett erfaret och dedikerat team där samarbete och utveckling är i fokus. Placeringen sker på kundens kontor i Kista, med arbetstid mellan 8–17 och möjlighet att arbeta på distans 1-2 dagar i veckan. Vid frågor gällande tjänsten är du varmt välkommen att kontakta konsultchef, Manda Kristensson på manda.kristensson@jurek.se. Då urvalsprocessen och intervjuer sker löpande är du varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se.

Om oss
Jurek Recruitment & Consulting grundades 2006 av serieentreprenören Shervin Razani och är ett växande företag med fokus på flexibla och kundanpassade rekryterings- och konsulttjänster. Vi rekryterar och hyr ut talanger inom en mängd områden, från studenter till erfarna akademiker, med specialistkompetens. Våra uppdrag spänner över områdena juridik, ekonomi, HR, marknad/kommunikation, administration och management. Då varje uppdrag är unikt arbetar vi för att alltid skapa en perfect match för våra konsulter och kunder.

Konsult hos Jurek
År 2024 utsågs vi till en av Sveriges 100 mest attraktiva arbetsgivare av Karriärföretagen. Det är fint att få ett kvitto på vårt viktiga arbete med att erbjuda unika karriär- och utvecklingsmöjligheter. Som konsult hos oss får du chansen att arbeta på spännande arbetsplatser inom olika branscher och vid din sida har du alltid en dedikerad konsultchef som stöttar dig under ditt uppdrag och hjälper dig framåt i din karriär. Du kommer dessutom bjudas in på flera spännande nätverksträffar och aktiviteter tillsammans med konsultchefer och övriga konsulter på Jurek

Nyfiken på att veta mer om hur det är att konsulta via oss? Spana in vad våra konsulter säger här: https://jurek.se/konsult-hos-oss-pa-jurek

Ansök nu