Stockholm: El-designer till Sveba Dahlén

Hitta ansökningsinfo om jobbet El-designer till Sveba Dahlén i Stockholm. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Stockholm inom den kategorin.

Publicerad: 2024-07-08 // Varaktighet: Heltid

ÄR DU EN ERFAREN EL-DESIGNER SOM ÄR REDO FÖR NÄSTA UTMANING? ÄR DU OCKSÅ EN KOMMUNIKATIV LAGSPELARE SOM GÄRNA ÄR MED I PRODUKTION FRÅN IDÉ TILL SLUTFÄRDIG PRODUKT? ANSÖK IDAG!

OM TJÄNSTEN

Sveba Dahlén erbjuder bland annat bageriugnar, pizzaugnar, degblandare och övrig bageriutrustning. De är också återförsäljare för många världsledande handelsprodukter inom bageriutrustning, så som König, Varimixer och Turbochef. Det är ett väletablerat företag med närvaro i både Norden och globalt som har en spännande tillväxtresa framför sig.

Som el-designer på Sveba Dahlen & Industriavdelningen kommer du att arbeta i en dynamisk miljö med fokus på att utveckla och designa innovativa och hållbara lösningar för Tunnelugnar mm. Arbetet innefattar även att utvärdera och lösa problem med befintliga produkter, samt att stödja produktionsavdelningen med teknisk expertis. Vidare arbetar du med produktvård och genomför ändringar på befintliga maskiner. Detta kan innefatta att utveckla och implementera förbättringar och förändringar för att möta kundkrav och förbättra produktens prestanda eller funktion.

På Sveba Dahlen finns en övertygelse om att innovation och kvalitet går hand i hand och utgör kärnan i allt arbete som genomförs. Vidare så strävar bolaget ständigt efter att utveckla innovativa och hållbara lösningar för sina ugnar samt bakmaskiner och samtidigt bibehålla högsta möjliga kvalitet i alla led.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Elkonstruktion/programmering av kundanpassade Tunnelugnar och industrimaskiner
* Produktvård och genomföra ändringar på befintliga produkter
* Hantera serviceärenden
* Närvara vid projektmöten internt och externt (leverantörer och kund).
* Är delaktig i utvecklingsprojekt av nya lösningar & produkter


VI SÖKER DIG SOM


* Har en högskoleexamen inom relevant område, så som elkonstruktion eller liknande
* Har 5+ år arbetslivserfarenhet av liknande roller
* Har kunskap inom PLC/HMI-programmering och är van att arbeta med programmering.
* Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska
* Har god kommunikationsförmåga och kan förmedla tekniskt komplicerade ämnen såväl till kollegor i egen produktion som till kunder


Det är meriterande om du:
- Har erfarenhet från tillverkande industri samt gärna vana vid projektleveranser och bindande deadlines.

Som person är du självgående och en proaktiv problemlösare. Du förstår vikten av ett gott samarbete och besitter god kommunikativ förmåga. Vidare så är du också trygg i att bygga relationer internt med kollegor samt externt med kunder. Du är också kvalitetsmedveten samt drivande i att effektivisera arbetssätt och förbättringsinitiativ.

Vår rekryteringsprocess

Rekryteringsprocessen hanteras av Winona och Sveba Dahléns önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av vår konsult Sandra Isojärvi, sandra.isojärvi@winonagroup.com.

Vi går igenom urvalet löpande under sommaren och återkoppling kan därmed dröja. Annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Information om företaget

Här kan du läsa mer om Sveba Dahlén: https://www.sveba-dahlen.se/sv

Alla platsannonser →

Andra jobb i Stockholm som Telefonister

Nedan visas andra jobb i Stockholm som Telefonister.

El-konstruktör med intresse för försvarsindustrin

Läs mer Jan 10
At inContext we believe that passion creates an added value.
For us, that passion is co-creating the latest technology with amazing people.

We love developing both.

Är du elkonstrukör idag och nyfiken på försvarsindustrin? Vill du jobba i ett internt team som präglas av god sammanhållning, där ni utvecklas och lär av varandra? Då ska du läsa vidare.

Vi förstärker nu vårt team el-konstruktörer som vill jobba med den senaste tekniken inom försvarsindustrin. Försvarsindustrin står nu inför stora utmaningar med elektrifiering och behöver fler kunniga samt nyfikna medarbetare för att konstruera elsystem och dess kablage.

Att jobba som konsult hos InContext innebär att du är en del av ett gäng experter inom elsystem och kablagekonstruktion. Vi är mycket stolta över våra duktiga konsulter och vår tradition att utveckla våra medarbetare.

Vad erbjuder vi?

• En varm och välkomnande arbetsmiljö med människor och expertis från hela världen
• Duktiga och erfarna kollegor som stöttar och lär varandra i arbetet
• Spännande projekt från vårt kontor I Stockholm, telefonplan, eller ute hos våra kunder
• Personlig utveckling, utmanande uppgifter och möjlighet att påverka inContext

Arbetsuppgifter och personlighet

Som konstruktör inom försvarsindustrin erbjuds du ett varierande, utmanande och spännande arbete med den senaste tekniken. Du kan både jobba med el-scheman i 2D eller installationen i 3D. Du är en viktig lagspelare i teamet och bidrar med dina erfarenheter och kunskaper till att ständigt driva arbetet framåt. Du driver självständigt på dina egna uppgifter, samtidigt som du är lyhörd för teamets utmaningar och uppgifter. Du ser det som en självklarhet att vara kommunikativ, problemlösare och ”på tårna”. Uppdragen kan genomföras både hos kund och inhouse på vårt kontor eller hos någon av våra samarbetspartners. Enstaka resor kan förekomma.

Kvalifikationer

Till den här tjänsten är det ett krav att du har minst 2 års erfarenhet av konstruktion eller produktutveckling inom el. Du har även följande meriter

• Utbildning från universitet, högskola eller yrkeshögskola inom maskin, mekanik eller elektronik
• Kunskaper i CAD-system, så som CREO, CATIA eller dyl
• Kunskaper i SABER, Capital Harness, E3 etc.
• Pratar och skriver flytande Svenska och Engelska

• Medborgarskap i Nato-medlemsland


Som person är du kommunikativ och gillar att jobba i både små och stora team. Givetvis är du teknikintresserad, nyfiken och gillar att omvärldsbevaka för att hänga med vad som händer inom branschen. Som konsult krävs det även att du är professionell och trivs med att vara den rådgivande part som kunden behöver.

För att kunna jobba med försvarsindustrin och dess sekretess så krävs dessutom en godkänd säkerhetsprövning med registerkontroll som kommer bli aktuell under processen.

Urval och intervjuer sker löpande. Rekryteringsansvarig är Katarina Anfelt, som du kan nå på 073 901 30 80.

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Cable & Harness Designer

Läs mer Sep 23
Techster Solutions befinner i dagsläget sig i en spännande tillväxtfas och söker nu fler kollegor, inledningsvis dig med minst 3+ års erfarenhet och som kan stärka teamet.
Du kan förvänta dig en omväxlande miljö, dagarna kan se väldigt olika ut - men en sak är säkert, här får du använda dina kompetenser och sätter själv gränsen för hur mycket du vill utvecklas. Som ett kunskapsbolag är det viktigt för oss att våra specialister delar med sig av sin kompetens och får kollegorna att växa.
For our client we are looking for a Cable Harness Designer.

Assignment
Design cable harness, wires diagrams for Electrification of Truck Chassis.
Routing of cables in 3D.
Coordinator of electrical design within projects.
Support and coaching others harness designers.
Work as designer using CATIA V5 Electrics, Saber ESD creating cable harness, routings, circuit diagram and mounting drawings. Document and update the product description with ECOs in OAS.
Work as reviewer of others designers drawings of cable harness, routings and circuit diagram.


Education
M.Sc / B.Sc Electrical, Mechatronic or similar experience from Automotive.

Languages
English (fluent)


Competence
Working experience of at least 2 to 6 years in product development.
Experience in 3D-modeling, in CatiaV5 (Electrics) is a demand.
Experience in OAS and FRAS is meriting
Previous work experience from automotive is meriting.


Profile
Prefer to be a generalist rather than a specialist and enjoy having several ongoing tasks with short lead times. Have high stress tolerance and high work capability. Sociable and a team player but also capable of working independently and taking the initiative. Not afraid to break new ground, doing mistakes and learn from them. Can organize and plan both for own and others’ deliveries. Team player with leadership skills.

A designer with several years’ experience of vehicle electrical system and product devolpement within Truck Chassis. Enjoy having several ongoing tasks with short lead times. Have high stress tolerance and high work capability. Sociable and a team player but also capable of working independently and taking the initiative. Not afraid to break new ground, doing mistakes and learn from them. Can organize and plan both for own and others’ deliveries. Team player with leadership skills able to be the team leader.

Ansökan Tror du att du är Techster Solutions nästa stjärna? Tveka då inte att skicka in din ansökan redan nu. Urval sker löpande och tillträde sker enligt överenskommelse.
Arbetsplats och kulturVi är ett entreprenördrivet IT företag, med både produktkunskap och försäljning (Techster AB) och konsultativa tjänster (Techster Solutions AB). Det innebär att vi är mycket öppna för nya tekniska lösningar, kunskapsutbyte och ständigt lärande. Att ha roligt och samtidigt behålla den familjära andan utan hierarkier är lika viktigt.
Vi vill skapa det konsultbolag som du alltid velat jobba för, men kanske inte hittat ännu. Redan idag har vi en blandning av seniora och yngre medarbetare, såväl som män och kvinnor. Det vill vi fortsätta att bygga på. Så välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Elkonstruktör sökes till kund

Läs mer Feb 5
Nu söker vi en kundorienterad elkonsult med ett dynamiskt affärssinne
I denna roll får du som elkonsult möjlighet att bli en nyckelperson i företaget genom att etablera och utveckla en helt ny avdelning för elprojektering. Du blir en del av ett engagerat team där teknisk expertis kombineras med kundfokus och affärsutveckling. Och inom ramen för denna roll ges du stor frihet och ansvar att forma både arbetsprocesser och kundrelationer i en framtidsinriktad och innovativ miljö.

Dina huvudsakliga ansvarsområden
• Etablera och utveckla en elprojekteringsavdelning – bygga upp strukturer och processer från grunden.
• Leda och bygga upp ett team av elkonsulter – på sikt attrahera, rekrytera och utveckla en stark arbetsgrupp.
• Projektering och teknisk rådgivning – arbeta med kraft-, belysnings-, tele- och datasystem.
• Ansvara för elprojektering i projekt – fungera som teknisk expert och samarbeta med VVS-teamet för integrerade lösningar.
• Affärsutveckling – utveckla kundrelationer, identifiera nya affärsmöjligheter och ansvara för försäljning och upphandling av projekt.
• Processutveckling – anpassa och utveckla arbetsmetoder samt säkerställa att projektering följer branschstandarder och regelverk.

Vem är du?
Vi söker dig som vill ta nästa steg i din karriär och vara med och bygga upp en ny verksamhet. Du har en stark teknisk bakgrund inom elprojektering och en naturlig affärsmässighet. För att lyckas i rollen är du både strategisk och operativ med en förmåga att driva projekt och skapa långsiktiga kundrelationer.
Som person är du:
• Självgående – du kan ta initiativ och driva projekt framåt självständigt.
• Initiativrik – du ser möjligheter och vill utveckla verksamheten.
• Kommunikativ – du kan förklara tekniska lösningar för både tekniska och icke-tekniska intressenter.
• Ledarskapsorienterad – du är trygg i att fatta beslut och driva förändring.
• Samarbetsinriktad – du trivs i en miljö där teamarbete och dialog är nyckeln till framgång.

För att kvalificera dig ska du ha
• Relevant utbildningsbakgrund inom elteknik.
• Minst 5 års erfarenhet som elkonsult.
• Stark teknisk kompetens inom elinstallationer och projektering.
• Erfarenhet av att arbeta med CAD/BIM-verktyg (AutoCAD, Revit eller liknande).
• God insikt i branschens regelverk och standarder.
Meriterande egenskaper
• Tidigare arbete inom entreprenörsdrivna eller snabbväxande företag.
• Kunskap inom energieffektivisering och hållbara lösningar.
• Erfarenhet av projektering av brand- och utrymningslarm.

Ansök nu

Teknisk projektledare inom mekanik och el till Pannpartner!

Läs mer Feb 4
Har du en bakgrund inom mekanik, el eller automation och lockas av att få jobba i en bred projektledarroll? Hos Pannpartner blir du en del av ett mindre företag men med stora stabila kunder och goda möjligheter att växa in i rollen som projektledare. Låter det som något för dig? Läs vidare!

OM TJÄNSTEN
En ångpanna är viktig i olika industriella processer för att producera ånga och används idag inom en mängd olika industrier. Pannpartner grundades 1992, är idag nio anställda med egen produktion i Falun samt egen servicepersonal och samarbetande serviceföretag runt om i landet. Produktsortimentet består i huvudsak av ångpannor, armaturer, reglerutrustning och vattenbehandling och de har idag kunder som exempelvis Arla, Spendrups, Fazer, Scania och Northvolt. Med anledning av en ökad ingång av kunder och projekt söker vi nu ytterligare en teknisk projektledare.



Arbetsuppgifter

Som teknisk projektledare jobbar du med projekt från start till mål vilket innebär allt från uppstart med kund för att diskutera tekniska krav och önskemål till att göra justeringar i ritningar i CAD till att samarbeta med drifttekniker och samordna driftsättning. Du kommer inledningsvis att gå bredvid en mer senior kollega och med tiden ta mer ansvar i dina projekt. Du kommer exempelvis:


* Sköta kontakt med kunderna gällande frågor kring allt från hur produkterna kan anpassas till kostnader och installationer
* Säkerställa att du har rätt resurser vid rätt tidpunkt i dina projekt (ex. konsulter, servicetekniker, installatörer etc)
* Ta fram tillverkningsunderlag i CAD och viss PLC-programmering
* Ta fram bruksanvisningar för produkterna till dina kunder
* Ta fram projektplaner
* Vid vissa tillfällen delta vid driftsättning och installation för att säkerställa att allt går enligt plan


VI SÖKER DIG SOM
I denna rekrytering kommer vi lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och ditt intresse för tjänsten. Motivera väl i din ansökan varför du valt att söka. Vi ser att det är särskilt viktigt att du har en god relationsskapande förmåga då rollen innebär mycket kontakt med kunder och samarbetspartners. Vi ser även att du har en god förmåga att strukturera upp ditt arbete och säkerställer att inget faller mellan stolarna. Det är även viktigt att du är flexibel och kan växla mellan olika typer av arbetsuppgifter samt att du är en duktig problemlösare.


* Har en teknisk utbildning inom mekanik, el, VVS eller automation
* Har några års arbetslivserfarenhet, antingen inom installation, projektledning eller liknande
* Har grundläggande kunskaper i CAD, Pannpartner använder AutoCAD och ELPROCAD
* Har mycket goda kunskaper i svenska och goda kunskaper i engelska då båda språken används i arbetet
* Har ett stort intresse för att utvecklas i rollen som projektledare
* Har B-körkort


Vi ser det som meriterande om du har:


* Kunskap inom ånga och erfarenhet av rörkonstruktioner eller elinstallationer
* Vattenrening av råvatten
* Kunskap inom PLC-programmering



Övrig information


* Start: Enligt överenskommelse
* Omfattning: Heltid
* Placering: Hammarby sjöstad, visst resande ingår i rollen
* Kontaktuppgifter: Ansvarig rekryterare Johanna Sörell, johanna.sorell@academicwork.se samt rekryteringskoordinator Minna Loosaar minna.loosaar@academicwork.se
* En bakgrundskontroll kommer att genomföras i samband med anställning.


Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om Pannpartner på deras hemsida: https://pannpartner.se/

Ansök nu

Uppdragsledare inom el/tele till framgångsrikt konsultbolag !

Läs mer Feb 7
Vill du vara med och driva spännande projekt inom el och tele och samtidigt vara en central del av ett engagerat och framåtlutat team? Nu söker vi en uppdragsledare som vill ta nästa steg i sin karriär och bidra till gemensamma framgångsarbete!


Om tjänsten

Som uppdragsledare inom el och tele hos oss kommer du att vara en nyckelperson i projektens framgång. Här får du chansen att leda och koordinera projekt från start till mål, med stort ansvar både för tekniska lösningar och kundrelationer. Du får vara med och påverka och utvecklas i en miljö där samarbete, flexibilitet och ständig utveckling står i fokus.

Dina arbetsuppgifter

I denna dynamiska roll kommer du att ha ett stort ansvar för både de tekniska och administrativa delarna av projekten. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar:
• Ledning och koordinering – Du leder projektteamet och säkerställer att alla hålls på rätt spår genom hela projektets livscykel.
• Kommunikation och informationshantering – Du ser till att alla aktörer har tillgång till nödvändig dokumentation och att kommunikationen mellan alla parter flyter smidigt.
• Budget- och tidsplanering – Du ansvarar för att sätta upp, följa upp och justera både tidsplaner och budgetar för att projektet ska levereras inom utsatt tid och kostnad.
• Teknisk projektering – Du ansvarar för att projektera tekniska lösningar som brandlarmssystem och säkerställer att tekniska krav följs noggrant.
• Resursplanering – Du ser till att rätt kompetens finns på plats för att driva projekten framåt och att ingen resurs går till spillo.
• Kunddialog och problemlösning – Du bygger starka och långsiktiga relationer med kunder och ser till att eventuella utmaningar hanteras effektivt och lösningsorienterat.

Vem söker vi?

Vi söker dig som har en passion för projektledning och som vill vara med och göra skillnad. För att trivas i rollen ser vi att du har:
• Elgymnasieutbildning med efterföljande YH-utbildning inom relevant område.
• Minst 2 års erfarenhet av att leda projekt inom el/tele, gärna i en roll som arbetsledare eller projektledare.
• Erfarenhet av arbete med el- och telekonstruktion.
• Flytande svenska och engelska, både i tal och skrift, då du kommer att kommunicera med kunder och leverantörer.

Meriterande:

Det är ett plus om du har erfarenhet av att kombinera el med andra tekniska områden som styr eller VVS. Dessutom ser vi gärna att du har ett coachande och mentorskapstänk för att stödja och utveckla dina kollegor.

Personliga egenskaper

Vi söker dig som är pedagogisk och rådgivande, med en naturlig förmåga att vägleda och stötta dina kollegor på ett sätt som skapar engagemang och utveckling. Du är ödmjuk och lyhörd, vilket gör att du kan hantera olika personligheter på ett diplomatiskt sätt och alltid har ett öppet sinne för andras idéer och synpunkter. Du är positiv och lösningsorienterad, vilket innebär att du ser möjligheter i alla situationer och är drivande när det gäller att hitta lösningar för att hålla projekten på rätt kurs. Vidare är du samarbetsvillig och flexibel, och trivs i en teamorienterad miljö där du gärna anpassar dig efter förändringar och olika behov som uppstår längs vägen.

Om kundföretaget

Vår kund är ett av Europas största konsultbolag med inriktning mot anläggnings- och byggnadskonstruktion, installationsteknik, arkitektur, infrastruktur, energi och miljö. Tillsammans ser ni till att samhället har tillgång till el och rent vatten, effektiv infrastruktur och hållbara byggnader. Det här är ett företag som vill se dig utvecklas, det är ett välkomnande och öppet klimat där dina åsikter uppskattas och du får ta mycket ansvar redan från start.

Om Framtiden AB

Vi på Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo.
För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan ha möjlighet att gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.

Rekryteringsprocessen

•CV-granskning utifrån skallkrav och meriterande.
•Telefonavstämning med Framtiden.
•Kompetensbaserad intervju med Framtiden.
•Referenstagning.
•Slutintervju med kundföretaget.


Villkor

Startdatum: enligt överenskommelse
Placeringsort: Stockholm
Arbetstider: kontorstider med flex
Omfattning: heltid

Vi arbetar löpande med urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan.

Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Andra jobb i Stockholm från Academic Work Sweden AB

Nedan visas andra jobb i Stockholm från Academic Work Sweden AB .

Automationsingenjör inom fastighetsbranschen!

Automationsingenjör, elkraft
Läs mer Feb 8
Är du redo att ta nästa steg i din karriär som Automationsingenjör? Vi söker nu dig som vill vara med och skapa energismarta och hållbara lösningar för framtidens fastigheter. Ansök nu och bli en del av ett innovativt team som gör skillnad!

OM TJÄNSTEN
Företaget vi rekryterar till ger fastigheter liv dygnet runt, året om. Detta görs med hjälp av tusentals medarbetare som installerar och underhåller funktioner för elektricitet, värme, kyla, vatten, sprinkler, ventilation, kraft och säkerhet – sådant som bara ska fungera. I rollen som Automationsingenjör hos företaget vi rekryterar till kommer du att arbeta i team för att ta fram energismarta, hållbara och konkurrenskraftiga lösningar för att möta kunders utmaningar med att automatisera och digitalisera sina fastigheter.

Du erbjuds
- Möjligheten att bli del av ett team med kompetenta kollegor inom fastighetsautomation
- En långsiktig tjänst som automationsingenjör inom fastighet
- En dedikerad konsultchef från Academic Work

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Konstruera anläggningar för fastighetsautomation
* Sätta upp, programmera och konfigurera funktioner i styrsystem
* Projektleda och vägleda tekniker vid implementation av konfigurerat styrsystem
* Utföra funktionstest inför driftsättning i samarbete med tekniker
* Arbeta med löpande underhåll
* Projekten varierar i storlek, innehåll och bransch, och arbetet utförs antingen ute på plats hos kunder eller på kontoret


VI SÖKER DIG SOM
- Har en utbildning inom fastighetsautomation, alternativt relevant arbetslivserfarenhet
- Har goda kunskaper inom ett eller flera av följande automationssystem: Saia (primärt på detta uppdrag), Schneider, Beckhoff och/eller Larmia
- Har ett stort intresse för teknik
- Har mycket goda kunskaper i både svenska och engelska, då båda språken används löpande i det dagliga arbetet

Det är meriterande om du har
- Erfarenhet som automationsingenjör inom fastighetsautomation

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Kommunikativ
- Problemlösande
- Ansvarstagande
- Självgående

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Ansök nu

Kundtjänstmedarbetare till Zendr

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Feb 7
Är du en glädjespridare med passion för service? Vi söker en ödmjuk, engagerad och färgstark telefonist som vill vara Zendr´s röst och ansikte utåt!

OM TJÄNSTEN

Zendr är ett svenskt företag som erbjuder en logistikplattform med syfte att förenkla frakt för företag. Affärsmodellen bygger på att tillhandahålla en användarvänlig fraktportal där företag kan hantera alla sina transporter, från små paket till stora pallar, via en enda plattform.

Zendr är ett snabbt växande företag med ett team på 40 engagerade medarbetare. Under 2024 kammade Zendr hem andraplatsen i Dagens Industris Gaselltävling i Stockholm och en fjärdeplats i Gasellpriset för hela Sverige. De har fortsatt ambitiösa tillväxtplaner, och nu söker de en person som vill växa långsiktigt tillsammans med bolaget.

Du blir en del av en organisation där stämningen präglas av prestigelöshet, värme och där nya idéer välkomnas med öppna armar. Vi söker dig som tar initiativ och inte väntar på att uppgifter ska landa i knät. Du har en naturlig nyfikenhet, ställer frågor och tar ansvar för din egen utveckling. Hos Zendr värdesätts driv och förmågan att se vad som behöver göras – och göra det.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter

Som telefonist hos Zendr blir du en del av ett drivet team och får en central roll i företaget. Du är första kontakten för kunder och ansvarar för att ge ett vänligt och professionellt bemötande. På daglig basis arbetar du i frontline, samtidigt som du stöttar kollegor i secondline när det behövs.
Kundserviceteamet består i dag av sju personer, där du blir en del av ett drivet gäng som tillsammans strävar efter att ge kundservice i världsklass.

Det är viktigt att du är en person som har förmåga att samla information, våga ställa frågor och bidra till att förbättra arbetssätt. På Zendr är det personliga bemötandet centralt och du behöver därför vara en person som trivs med att ge personlig service och göra det lilla extra för kunderna. Du kommer på daglig basis att:


* Hantera inkommande och utgående samtal samt aktivt kontakta kunder.
* Bemöta kunder professionellt och föra samtalsanteckningar och dokumentation.
* Hantera kundärenden via livechatt, mejl och telefon.
* Arbeta proaktivt genom att identifiera och lösa problem innan kunder hör av sig.


VI SÖKER DIG SOM

Vi söker dig som vill vara en viktig del av Zendr och deras härliga företagskultur. Du trivs i en roll där du får sprida glädje och energi till både kunder och kollegor. Med din vänliga och professionella framtoning skapar du en positiv upplevelse i varje samtal. Du trivs med att ta eget ansvar och kan arbeta i ett högt varierande tempo. Vi ser även att du har en positiv inställning och bidrar till en bra gruppdynamik. I denna rekrytering kommer vi lägga stor vikt vid dina personliga kompetenser och intresse för tjänsten. Motivera väl i din ansökan varför du valt att söka.
- Har tidigare erfarenhet av en roll inom service. Erfarenhet av kundservice är meriterande, men vi värdesätter rätt inställning högre. Det är även ett plus om du har erfarenhet från logistik, men även här är det viktigaste är att du vill lära dig.
- Du trivs med personliga kundmöten över telefon och vill bygga goda relationer och lösa problem.
- Mycket goda kommunikationsfärdigheter i svenska och engelska, både i tal och skrift.

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om Zendr: Zendr - Förenkla din företagsfrakt

Ansök nu

Full-stack developer to award-winning company

Backend-utvecklare
Läs mer Jan 11
Are you a Full-Stack Web Developer with a few years of experience, ready to take a leap in to a new role? We are on the lookout for developers to exciting assignments at our client who is a large player on the European IT playing field.

OM TJÄNSTEN
Join our client as a Full Stack Developer and lead transformative development, crafting innovative solutions across front and back-end with integrated services and APIs. The assignment will start with an employment here at Academic Work that will seamlessly be adopted by our client after a year. Here you can embrace your leadership role, creating conceptual architecture to meet precise client needs, while bridging the technology-business gap with exceptional communication. Elevate your career in this dynamic journey of Full Stack Development, shaping the future and making a lasting impact on clients. Together we do what matters.

As you bring your skills and abilities to our client, you’ll get distinctive experiences, limitless learning, and ambitious growth in return. As we continue to build our diverse and inclusive culture, we become even more innovative and creative, helping us better serve our clients and communities. You’ll join a community of smart, supportive collaborators to lift, mentor, and guide you, and to lean on your expertise. You get a company purpose-built for business-critical, leading-edge technology solutions, committed to improving the way humans work, interact, and live. It’s all here, so take a closer look!

You are offered
- A journey with continuous development of your skills and knowledge
- An award-winning company with huge benefactors behind it

ARBETSUPPGIFTER

Work tasks


* Analyze, design, develop, implement, and maintain application code across various contexts
* Utilize the .NET and Azure ecosystem to create scalable applications that support modern, framework-driven web apps
* Build and automate features and services that address complex business problems, drive enterprise-scale systems, and enhance innovative user experiences
* Implement APIs and Microservices through effective database design, data access, and ORMs, and utilize these APIs to develop feature-rich applications
* Develop scalable and cloud-based solutions with a strong focus on security and performance
* Leverage modern development practices and Azure DevOps methodologies, including CI/CD, containerization, and automated testing


VI SÖKER DIG SOM
- Extensive knowledge in programming: C# / .NET, JavaScript/TypeScript
- Knowledge in service development: Building web applications and web APIs using ASP.Net and cloud services (Azure/AWS/GCP)
- Familiarity with cloud technology: Azure and others
- Database: Worked with one or more of Server, Azure , Entity Framework.
- Design & Style: HTML5, Responsive/Adaptive Design, CSS3, Bootstrap
- Frameworks: Worked with one or more of Angular, React, NodeJS, Vue.js, or equivalent
- DevOps: Git, Azure DevOps
- Language skills: Fluent in Swedish and English in written and spoken

Characteristics that can spell success for this role:
- Embrace challenges with a keen intellect and a thirst for knowledge
- Collaborate seamlessly, fostering open and effective communication
- Embrace creativity and explore groundbreaking solutions
- Stay ahead of the curve, anticipating what lies ahead and adapting to the latest advancements

It is meritorious if you have
- Language: Swedish
- Education: MsC Degree in IT

Our recruitment process

This recruitment process is handled by Academic Work and it is our client’s wish that all questions regarding the position is directed to Academic Work.

Our selection process is continuous and the advert may close before the recruitment process is completed if we have moved forward to the next phase. The process includes two tests: one personality test and one cognitive test. The tests are tools to find the right talent for the right position, to enable equality, diversity, and a fair process.

Ansök nu

Studerande Data quality specialist till företag i Hammarby Sjöstad

Databasadministratör
Läs mer Feb 4
Är du studerande och vill ha ett deltidsjobb vid sidan av studierna? - Läs då vidare! För vår kunds räkning söker vi nu studenter som vill arbeta som Data quality specialist på deltid! Du kommer att arbeta med mycket härliga kollegor i det nybyggda, fina kontoret ett stenkast från Gullmarsplan, just vid gränsen till Hammarby Sjöstad. Då vi redan har flertalet konsulter på detta uppdrag kommer du snabbt bli en del av gänget!

OM TJÄNSTEN
Till vår kund söker vi nu en student som vill arbeta i ett projekt där arbetet går ut på att digitalisera information från varuprover. Efter en introduktion till arbetet kommer man att arbeta självgående med registreringen men där man även kommer ha kunniga kollegor runt omkring.

Du erbjuds
- Härliga kollegor
- Trevlig arbetsmiljö
- Centralt kontor
- Tydliga arbetsuppgifter

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Skriva av ingredienser och näringsvärden från fysiska varuprover in i databasen
* Registrera varuprover som kommer in
* Dokumentera varuprover med bilder genom enkel fotografering
* Kvalitetssäkra digital information genom att jämföra innehållet i artikelinformationen med informationen som finns på varuprov (exempelvis mått, vikt, streckkod och näringsvärden)


VI SÖKER DIG SOM
- Studerar på högskola eller universitet med minst 1,5 år kvar av studierna
- Har arbetat inom administration sedan tidigare
- Kan jobba minst 2 dagar i veckan och vill jobba under sommaren
- Har lätt för att sätta dig in i nya system
- Goda kunskaper i Officepaketet
- Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift då arbetsuppgifter sker på båda språken

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:


* Självgående
* Problemlösande
* Kvalitetsmedveten


Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Ansök nu

Teknisk dokumentatör till Skanska Rental!

Kvalitetskoordinator
Läs mer Jan 18
Vill du arbeta hos en arbetsgivare som värdesätter teknik, hållbarhet och samarbete? Tillsammans med Skanska Rental söker vi nu en engagerad teknisk dokumentatör som vill spela en central roll i att strukturera och förbättra dokumentationen för hanteringen av maskiner och utrustning. Vi söker dig som har en förståelse och kunskap för maskiner och en stark administrativ förmåga kombinerad med ett intresse för teknik. Välkommen med din ansökan!

OM TJÄNSTEN
Skanska Rental befinner sig i en spännande utvecklingsfas där de implementerar ett nytt verksamhetssystem. Som en del av detta har du chansen att bli en nyckelspelare, där du samarbetar nära produktchefer, verkstäder och leverantörer för att säkerställa att kunderna får en förstklassig upplevelse.

I rollen som teknisk dokumentatör kommer du att ansvara för att utveckla och strukturera för funktionskontroller och instruktioner för företagets maskinpark – från enklare verktyg som skruvdragare till mer avancerade maskiner som hjullastare. Du kommer att arbeta med att skapa användarvänliga och pedagogiska riktlinjer i nära dialog med produktchefer och verkstäder, vilket ger dig möjlighet att bygga starka nätverk både internt och externt.

Din insats kommer att spela en viktig roll i att öka säkerheten för Skanska Rentals kunder genom att maskinerna fungerar som de ska och att skador kan hanteras snabbt och professionellt.

Du erbjuds
- Att arbeta hos en attraktiv arbetsgivare med stort fokus på bra arbetsmiljö och etiska värderingar.
- Möjlighet att växa och bidra i ett företag som sätter långsiktighet och kvalitet i fokus.
- Samarbetsinriktad kultur med drivna kollegor där ni tillsammans står vid kundens sida.
- Modern arbetsplats med gym, omklädningsrum, cykelgarage och lunchmöjligheter.
- Centralt läge nära kommunikationer, som tunnelbana och andra färdmedel.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Gå igenom och analysera befintlig grunddata i Excel för att identifiera förbättringsområden och brister inför övergång till det nya verksamhetssystemet
* Identifiera och definiera kontrollpunkter och funktionstester för olika maskintyper för att säkerställa korrekt funktion och ökad kundsäkerhet
* Säkerställa att funktionskontroller kan genomföras snabbt och effektivt genom tydlig och pedagogisk dokumentation


VI SÖKER DIG SOM
- Har en högskole- eller civilingenjörsexamen inom relevant område, exempelvis maskinteknik
- Har relevant arbetslivserfarenhet, där du fått kunskap och förståelse för maskiner och deras användning i praktiken
- Är flytande i svenska i både tal och skrift samt goda kunskaper i engelska
- Är administrativt skicklig med goda kunskaper i Excel och har ett starkt intresse för system och teknik

Det är meriterande om du har
- Kunskaper i norska

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:

Vi söker dig som är självgående, strukturerad och van att hantera flera uppgifter samtidigt. Som lagspelare samarbetar du effektivt och lyhört. Du har en social och kommunikativ förmåga som gör att du kan nätverka och bygga relationer, både internt och externt, med exempelvis tillverkare och leverantörer. Du är initiativrik och drivande, tar för dig och ser till att arbetet går framåt på ett självständigt och målinriktat sätt.

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Skanska Rental, ett dotterbolag till Skanska Sverige, erbjuder kunderna välplanerade arbetsplatser, rätt maskiner och skräddarsydda tjänster. Som en strategisk samarbetspartner hyr Skanska Rental ut maskiner och utrustning och tillhandahåller tjänster som bodetablering, komplett skalskydd, inpasseringssystem, elektronisk personalliggare, el-tjänster, samt kranar och liftar.

Företaget har ett starkt fokus på långsiktigt hållbar arbetsmiljö där hälsa och välmående står i centrum. Hos Skanska Rental värdesätts mångfald och inkludering, och arbetsplatsen präglas av vänlighet, respekt och omsorg om varandra. Här sätts människan och individen i fokus för att skapa en trygg och tolerant arbetsmiljö.

Ansök nu

PCBA-utvecklare (FPGA/VHDL) till Mycronic!

Civilingenjör, konstruktion, elektronik
Läs mer Feb 8
Föreställ dig de mest avancerade elektronikprodukterna som finns – och tänk sedan ett steg längre. Med banbrytande produktionslösningar ligger Mycronic i absolut framkant av elektronikindustrin och skapar några av världens mest innovativa produkter. Samtidigt är Mycronic ödmjuka inför att framgång bygger på passion – för affärer, för teknik och, framför allt, för människor. Mycronic är inne i en spännande expansionsfas, och för att lyckas med detta söker de personer som vill vara med på denna resa. Har du några års erfarenhet inom PCBA-utveckling, FPGA/VHDL-programmering och vill jobba i ett företag med ett trevligt arbetsklimat och med utveckling av världsledande avancerade produkter? Då är detta för dig!

OM TJÄNSTEN
Mycronic är ett globalt högteknologiskt företag med visionen att vara den mest pålitliga partnern till skaparna av morgondagens elektronik vars innovativa lösningar har utvecklat och tillverkat maskiner för elektronik och displaytillverkning i över 50 år. Mycronic fortsätter växa inom ett växande utbud av branscher och divisionen Pattern Generator (PG) har en unik position på marknaden som världens främsta leverantör av maskritare för tillverkning av avancerade fotomasker vilka i sin tur används vid tillverkning av högupplösta skärmar och mikroprocessorer. Alla skärmar med hög upplösning du ser, oavsett om det är TV, telefon, surfplatta, Apple Watch etc. så är Mycronics maskiner en del av tillverkningsprocessen – och det är utvecklingen av dessa maskiner som du kommer att arbeta med. Här blir du en del av ett blandat team om runt 20 personer, både seniora och juniora medarbetare varav ett par personer som jobbar med PCBA-utveckling. Förutom ditt närmsta team samarbetar du även med andra team inom exempelvis mekatronik, mjukvara, optik, mekanik, installation och service.

Du erbjuds:


* Arbete i ett bolag med en vänlig, hjälpsam, inkluderande och innovativ företagskultur
* Mycket goda möjligheter att utvecklas såväl i din roll som inom Mycronic i stort
* Arbete i ett företag som satsar på ett starkt ledarskap
* Ett introduktionsprogram för nyanställda på Mycronic PG så att du blir bekant med bolaget, PG-produkterna och våra gemensamma verktyg och arbetssätt


En hälsning från din framtida närmsta chef

Hej! Jag heter Ylva och är chef för PG Electronics. Vi är ett engagerat team med en stor passion för teknik och drivs av att hitta tekniska lösningar som möter våra kunders behov och högt ställda krav. Då vi arbetar med hårdvara är vi oftast på kontoret och i våra labb, vilket har skapat en bra sammanhållning där vi både utvecklar och stöttar varandra i det dagliga arbetet och utmaningar. På huvudkontoret i Täby finns både produktion och elektroniklabb vilket gör att du kommer jobba nära produkterna du utvecklar. Som ledare ger jag utrymme att ta egna initiativ och förväntar mig ansvar och engagemang. Mitt mål är att coacha och stötta mina medarbetare i att ständigt utmana sig själva och utvecklas både som individer och som medarbetare. Jag kommer att finnas där som bollplank för alla typer av frågor, från stöd i övergripande tekniska beslut till att hitta nya sätt att lösa utmaningar, men också fungera som ett stöd i mjuka frågor.

Arbetsuppgifter

Som PCBA-designer, FPGA/VHDL-programmerare kommer du...


* Arbeta i hela utvecklingskedjan, från krav till verifierad design och implementation på system.
* I projektform arbeta både inom PG Electronics och i tvärdisciplinära projektteam.
* I projektform arbeta med nyutveckling, produktunderhåll, intern- och kundsupport.
* I verktyget Altium utveckla avancerad elektronik med eller utan programmerbara kretsar samt arbeta fram tillhörande tillverkningsunderlag och dokumentation.
* Utveckla avancerad elektronik med höga krav på bl.a. prestanda, kvalitet och producerbarhet.
* Programmera FPGA-kretsar (VHFL) och andra programmerbara kretsar.
* Utföra avancerad problemlösning av egen design, på funktions- och systemnivå.
* Arbeta hands-on med utveckling, problemlösning och verifiering av hårdvara.
* Tillsammans med teamet kontinuerligt vidareutveckla och underhålla PG:s elektronikplatform och kontinuerligt utveckla och förbättra såväl arbetssätt som metoder och verktyg.
* Dagligen använda Altium som designverktyg och Git för versionskontroll samt ARAS som PLM-system (Product Life cycle Managment).


VI SÖKER DIG SOM
I denna rekrytering kommer vi, förutom din tekniska kompetens, lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och intresse för Mycronic som företag. Du har ett stort driv och ett intresse för att grotta ner dig i teknisk problemlösning och gillar att jobba hands on. Du lockas av kluriga utmaningar och är mån om att bidra med din kompetens och att ni som team ska komma framåt tillsammans.

Utöver det har du


* En högskole- eller civilingenjörsutbildning inom elektronik, fysik eller liknande.
* Minst några års arbetslivserfarenhet av PCBA-design av digital elektronik.
* Erfarenhet av FPGA-utveckling och VHDL-programmering.
* Goda kunskaper i svenska och mycket goda kunskaper i engelska då båda språken används i arbetet.


Övrig information


* Start: Enligt överenskommelse
* Omfattning: Heltid
* Placering: Täby
* Kontaktuppgifter: Ansvarig rekryteringskonsult Johanna Sörell, johanna.sorell@academicwork.se samt Rekryteringskoordinator Minna Loosaar, minna.loosaar@academicwork.se
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Mycronics önskan är att alla frågor kring tjänsten går till Academic Work.


Rekryteringsprocessen


* Telefonintervju med Academic Work
* Problem- och personlighetstest
* Djupintervju med Academic Work
* Intervjuer med Mycronic
* Referenstagning + beslut


Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om Mycronic på deras hemsida: https://www.mycronic.com/

Ansök nu