Stockholm: Digitalisation Lead to KeyPlants Automation

Hitta ansökningsinfo om jobbet Digitalisation Lead to KeyPlants Automation i Stockholm. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Stockholm inom den kategorin.

Publicerad: 2024-07-06 // Varaktighet: Heltid

DO YOU WANT TO BE PART OF BUILDING A NEW BUSINESS AREA WITHIN DIGITALIZATION IN A GLOBAL COMPANY IN THE PHARMACEUTICAL INDUSTRY? APPLY TODAY!

OM TJÄNSTEN
For over 45 years, KeyPlants has consistently delivered predictability, flexibility, and elevated safety standards, exceeding their clients' expectations every time. With Sweden's history of industrial innovation, it comes as no surprise that the off-site manufacturing of pharmaceutical plants began here. KeyPlants were pioneers in bringing the modular facility concept to the life science industry. They have developed their ideas and solutions over the years, in close collaboration with the leading Big Pharma companies. Today, they partner with several of the top 10 pharmaceutical companies, and many regional companies, all around the world.

KeyPlants provide solutions such as project definition and front-end engineering, project management services, design and engineering, site instillation etc. During their 15-year history, they have supplied more than 4500 high-specification modules in over 30 countries.

In 2018 KeyPlants Automation was founded and today they consist of over 40 engineers and SMEs for multiple automation platforms. Thus, securing the entire scope of automation solution delivery and offering Turn-key System Build and Configuration as well as Project specific services and support. KeyPlants Automation are now looking for a Digitalisation Lead to further expand their business by building and growing a new unit within manufacturing digitalization. This will also include recruiting your own team to be able to expand this new offer towards KeyPlants Automation’s current clients. You will also be responsible for creating and maintaining partnerships, building a strong client base as well as selling digital solutions to customers.

VI SÖKER DIG SOM
We believe that you are great at building and maintaining relationships, both internally with your coworkers as well as externally with suppliers and customers. You reach significant results based on set goals and as a person you are determined, committed and thrives in a fast-paced environment. You have a technical back ground, with a deep understanding of automation solutions, digital integration and proven experience with digital transformation. You also have the ability to collaborate well over different teams and a skill of communicating with both technical- as well as non-technical stakeholders.

Other requirements for this role are;
- +10 years of experience from selling complex solutions towards the manufacturing industry
- Proven track record within sales
- Fluency in English, written and spoken alike
- University degree within relevant area

It is meritorious if you have;
- Experience from Life Science
- Good knowledge of GAMP (Good Automated Manufacturing Practice)

Our recruitment process

In this process KeyPlants Automation is working together with Winona, if you have any questions please contact Recruitment Responsible: Sandra Isojärvi at sandra.isojarvi@winonagroup.com

Our selection process is continuous, and the advert may close before the recruitment process is completed if we have moved forward to the screening or interview phase.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Find out more about KeyPlants Automation here

Alla platsannonser →

Andra jobb i Stockholm som Automationsingenjör, maskin

Nedan visas andra jobb i Stockholm som Automationsingenjör, maskin.

Briljant affärsutvecklare inom automation sökes!

Läs mer Jan 27
Vill du vara med att utveckla affären för våra automationslösningar på Plantvision? Har du en känsla för vilka kundbehov som finns inom svensk industrin och hur dessa kan mötas med innovativa lösningar? Ser människor omkring dig, dig som en inspiratör och initiativtagare av rang? Svarade du precis ja på detta? Kom och var en av oss!
Det här blir din rollI den här rollen kommer du ansvara för försäljningen för vårt erbjudande inom automation. Där får du vara med från start och driva affärer, utveckla kundrelationer, projektleda leveransen samt utveckla processer och arbetssätt. Du kommer ha möjlighet att påverka arbetet och bidra till den strategiska utvecklingen av erbjudandeområdet.
Rollen kommer innebära bl.a.
Nätverkande och kundmöten samt offertarbete
Utveckling av team och av teammedlemmar
Strategiarbete och erbjudandeutveckling
Operativt arbete i teamets leveranser

Så här kommer du att briljeraNär vi får utveckla, optimera, förbättra och lösa problem – det är då vi mår som bäst. Just nu letar vi efter dig som har en god branschkännedom samt gedigen bakgrund inom produktion, systemdesign eller projektleveranser. Vi letar efter dig som med lätthet kommunicerar med människor samt är en problemlösare av rang. För denna roll är dina personliga egenskaper det viktigaste för oss men vi vill att du ska ha någon form av ledarerfarenhet sedan tidigare, kanske i form av att vara konsultchef, teamledare, projektledare eller delprojektledare.
Har du även följande kompetenser är du förmodligen den vi söker:
I grunden har du någon form av ingenjörsexamen eller motsvarande.
Du har en god förståelse för hur produktionen fungerar och tycker om att besöka fabriker, kunder och medarbetare i deras vardag.
Erfarenhet av försäljning, då du kommer vara en av de viktigaste kontakterna gentemot våra kunder
Du är en driven person som känner stort ägarskap för det övergripande målet. Du är trygg i din prioritering men också duktig på att delegera och dela ägarskapet med andra.
Du talar samt skriver flytande svenska och engelska.

Att vara en del av Team PVVi är väldigt stolta över att vara ett certifierat Great Place To Work-företag, vilket placerar oss bland de bästa arbetsgivarna i Sverige. Att vi även är med på topplistan över Sveriges Bästa Arbetsplatser är ett kvitto på att vi tillsammans har lyckats, och fortsätter lyckas med att, skapa en fantastiskt fin kultur.
Vi är inte som alla andra – vi är unika med vår djupa kompetens och branschkunskap i kombination med vår varma passion och vår gemenskap som värnar om varje individ. Vi är en arbetsplats som är mer än bara jobbet. Och nyckeln är vi som jobbar här. Vi har ett engagemang utöver det vanliga, och älskar att dela med oss av våra briljanta tankar. Vi går in i det vi tror på, och vi gör det helhjärtat. Vi har energin hos det lilla företaget kombinerat med lugnet bara ett bolag med vår långa erfarenhet kan känna. Vi vill utvecklas. Vill framåt. Tillsammans för en bättre morgondag, det är Team PV.
AnsökanOm du tror att vi är rätt arbetsplats för dig och att du är rätt för oss, skicka in din ansökan redan idag! Urval sker löpande. Tillträde sker enligt överenskommelse.
Om du har frågor om denna tjänst, välkommen att kontakta Cecilia Jacobssonpå 073 682 92 86 eller cecilia.jacobsson@plantvision.se.

Ansök nu

Automationsingenjör

Läs mer Dec 23
Är du en Automationsingenjör som kan styrsystem? Då kan detta vara drömjobbet för dig!
Vår kund är en framstående svensk företagsgrupp som i ett par decennier varit en ledande aktör i att skapa livsmiljöer att ställa om och utvecklas för framtiden. Verksamheten täcker allt från traditionell basindustri till infrastrukturprojekt.
Kund lägger stor vikt vid att du som medarbetare ska ges möjlighet att påverka din och verksamhetens utveckling. 2024 omsatte de ca 10 Miljarder SEK och har vuxit stadigt de senaste fem åren. De erbjuder en attraktiv arbetsmiljö och förmåner för dig som vill vara med och påverka samt bidra till ett välmående samhälle. Här får du möjlighet att bli en del av koncernens främsta tillväxtfunktion.
Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Futuria People men du kommer anställas direkt hos kund.
Du erbjuds
Gynnsamma anställningsvillkor
Öppet samarbetsklimat
Omväxlande arbetsmiljö
Möjlighet till distansarbete
Ett bolag som värderar företagskulturen högt
En arbetsgivare som värdesätter din kompetens och vidareutveckling
Frihet under ansvar
Utbildningsmöjligheter
Ett lag med liknande kompetens
Kollegor som kommer göra sitt bästa för att du ska trivas
Beredskapsersättning
Förmånspaket
Team-aktiviteter och företagsresor


Om jobbet
Felsöka i befintlig programkod.
Komplettera och ändra i befintlig programkod.
Utveckla ny programkod i befintliga och nyinstallerade system i samband med ombyggnader och reinvesteringar.
Händelse- och projektstyrt arbete.


Vi söker dig
Som har tre års erfarenhet av styrsystem/automation.
Kan ett eller flera specifika system inom PLC / SCADA / DCS såsom Siemens, Mitsubishi, Schneider eller Citect (AVEVA)
Flytande svenska i tal och skrift.


Övrig information
Start: Enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Placering: Stockholm
Eventuella frågor besvaras av rekryterare Ebba Strömberg:
ebba.stromberg@futuriapeople.se

Passar det här in på dig eller känner du någon som skulle passa bättre för jobbet? - Tipsa gärna!
Intervjuer sker löpande, välkommen med din ansökan idag!
Futuria People är rekryteringsföretaget som hjälper individer att ta nästa steg i sin karriär och företag att attrahera nya medarbetare. Genom uppsökande rekrytering och kvalitativ annonsering har vi hjälpt hundratals kandidater till ett nytt jobb och en mer stimulerande vardag.

Ansök nu

Automationsingenjör inom Life Science

Läs mer Mar 21
På ABB är vi dedikerade till att ta itu med globala utmaningar. Vår värdegrund: care, courage, curiosity och collaboration - i kombination med ett stort fokus på mångfald, inkludering och lika möjligheter - är viktiga drivkrafter i vårt mål att ge alla möjlighet att skapa hållbara lösningar. Det är vår berättelse. Gör den till din berättelse.
Din roll och ditt ansvar
Vi behöver bli fler som delar vår passion för teknik, som älskar att lösa våra kunders tekniska problem och ständigt utvecklas tillsammans med kollegor och kunder! Därför söker vi nu dig som är Automationsingenjör eller Processingenjör som brinner för automation, där du tillsammans med projektledare och andra ingenjörskollegor arbetar med automationsprojekt till våra kunder inom svensk processindustri, främst läkemedelsindustrin.
Projekten är av hög teknisk komplexitet där ABB:s marknadsledande DCS-plattform System 800xA används för att styra processer med skräddarsydda lösningar. Vi applicerar koncept som bygger på systemets batchfunktionalitet, från designfas till idrifttagning och uppföljning på site hos våra kunder.
Du får arbeta med den senaste tekniken och med både bredd och djup i uppgifterna får du en dynamisk miljö där varje projekt öppnar för nya lärdomar, kontakter och innovationer. Är du redo att ansluta dig till ett engagerat, kompetent team med kvinnor och män i blandade åldrar för att bidra till ett hållbart samhälle? Då kan du vara rätt person för oss!
Du deltar i leveransprojekt tillsammans med projektgruppen och är delaktig i projektets alla faser från funktionsdesign till idrifttagning.
Dina arbetsuppgifter inkluderar exempelvis framtagning av funktionsspecifikationer, programmering och verifiering/validering i form av testning hos våra kunder inom Life Science.
Du har ett nära samarbete med ingenjörer och projektledare, tillsammans med våra kunder med bl.a. deltagande på projekt- och teknikmöten likväl som anläggningsbesök.
Du representerar ABB och är en viktig nyckelspelare ute hos våra kunder.

Kvalifikationer för rollen
Vi söker dig som har ingenjörsutbildning på högskola, gärna kemiingenjör och/eller arbetslivserfarenhet inom processautomation och från livs-, läkemedels- eller processindustrin.
Som person är du nyfiken, målinriktad och kommunikativ, sätter kunden i fokus och att bygga relationer.
Det är meriterande om du har erfarenhet av System 800xA och batchfunktionalitet eller DCS-plattformar av annat fabrikat.
Du talar och skriver på svenska och engelska obehindrat.
Du bör ha B-körkort.

Mer om oss
Du blir en del av oss på ABB Energy Industries som ingår i ABB:s affärsområde Process Automation och verkar mot kunder inom läkemedel-, kemi- och livsmedelsindustrin samt värme-, vatten- och kärnkraftsindustrin i Sverige och Norden. Hos oss är det hög fokus på en bra arbetsmiljö med hög trivsel på jobbet, rätt utmaningar (både teknik och ledarskap) såväl som balans mellan arbete och privatliv.
Vi finns på fler orter och idag är vi mer än 50 ingenjörer som arbetar tillsammans.
Placering för denna tjänst är i första hand på vårt kontor i Kista alternativt Västerås.
ABB erbjuder goda utbildnings- och karriärmöjligheter likväl som flera förmåner såsom möjlighet till flexibelt arbete - med större frihet att välja bäst lämpad arbetsplats, friskvårdsbidrag, extra föräldralön, arbetstidsförkortning, personalstiftelse för extra möjligheter till studier, hälsa och rekreation, stugor/lägenheter för semesterboende, aktieägarprogram, förmånsportal med mera.
Jobba med oss i ABB och utnyttja kraften i våra globala nätverk när du samarbetar och lär dig mer tillsammans med våra team i världsklass.
Rekryterande chef Eva Eliopoulos, +46 72-464 42 07, svarar gärna på dina frågor kring tjänsten. Fackliga kontaktpersoner - Sveriges Ingenjörer: Mikael Blomqvist, +46 768 06 00 11; Unionen: Krista Andersson, +46 706 44 02 85; Ledarna: Lenny Larsson, +46 706 32 85 47. Övriga frågor ställs till Talent Partner Irma Leijon +46 72-461 23 14.
Hör gärna av dig om du är nyfiken och vill veta mer om tjänsten eller hur vi arbetar inom ABB!
Vi ser fram emot Din ansökan! Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen så sök därför så snart som möjligt, dock senast den 27e april. Om Du vill läsa mer om ABB kan du gå till vår webbplats www.abb.com.
Vi värdesätter människor med olika bakgrund. Kan det här vara din berättelse? Ansök idag eller besök www.abb.com för att läsa mer om oss och om hur våra lösningar påverkar världen. #MyABBStory

Ansök nu

Briljant affärsutvecklare inom automation sökes!

Läs mer Nov 4
Vill du vara med att utveckla affären för våra automationslösningar på Plantvision? Har du en känsla för vilka kundbehov som finns inom svensk industrin och hur dessa kan mötas med innovativa lösningar? Ser människor omkring dig, dig som en inspiratör och initiativtagare av rang? Svarade du precis ja på detta? Kom och var en av oss!
Det här blir din rollI den här rollen kommer du ansvara för försäljningen för vårt erbjudande inom automation. Där får du vara med från start och driva affärer, utveckla kundrelationer, projektleda leveransen samt utveckla processer och arbetssätt. Du kommer ha möjlighet att påverka arbetet och bidra till den strategiska utvecklingen av erbjudandeområdet.
Rollen kommer innebära bl.a.
Nätverkande och kundmöten samt offertarbete
Utveckling av team och av teammedlemmar
Strategiarbete och erbjudandeutveckling
Operativt arbete i teamets leveranser

Så här kommer du att briljeraNär vi får utveckla, optimera, förbättra och lösa problem – det är då vi mår som bäst. Just nu letar vi efter dig som har en god branschkännedom samt gedigen bakgrund inom produktion, systemdesign eller projektleveranser. Vi letar efter dig som med lätthet kommunicerar med människor samt är en problemlösare av rang. För denna roll är dina personliga egenskaper det viktigaste för oss men vi vill att du ska ha någon form av ledarerfarenhet sedan tidigare, kanske i form av att vara konsultchef, teamledare, projektledare eller delprojektledare.
Har du även följande kompetenser är du förmodligen den vi söker:
I grunden har du någon form av ingenjörsexamen eller motsvarande.
Du har en god förståelse för hur produktionen fungerar och tycker om att besöka fabriker, kunder och medarbetare i deras vardag.
Erfarenhet av försäljning, då du kommer vara en av de viktigaste kontakterna gentemot våra kunder
Du är en driven person som känner stort ägarskap för det övergripande målet. Du är trygg i din prioritering men också duktig på att delegera och dela ägarskapet med andra.
Du talar samt skriver flytande svenska och engelska.

Att vara en del av Team PVVi är väldigt stolta över att vara ett certifierat Great Place To Work-företag, vilket placerar oss bland de bästa arbetsgivarna i Sverige. Att vi även är med på topplistan över Sveriges Bästa Arbetsplatser är ett kvitto på att vi tillsammans har lyckats, och fortsätter lyckas med att, skapa en fantastiskt fin kultur.
Vi är inte som alla andra – vi är unika med vår djupa kompetens och branschkunskap i kombination med vår varma passion och vår gemenskap som värnar om varje individ. Vi är en arbetsplats som är mer än bara jobbet. Och nyckeln är vi som jobbar här. Vi har ett engagemang utöver det vanliga, och älskar att dela med oss av våra briljanta tankar. Vi går in i det vi tror på, och vi gör det helhjärtat. Vi har energin hos det lilla företaget kombinerat med lugnet bara ett bolag med vår långa erfarenhet kan känna. Vi vill utvecklas. Vill framåt. Tillsammans för en bättre morgondag, det är Team PV.
AnsökanOm du tror att vi är rätt arbetsplats för dig och att du är rätt för oss, skicka in din ansökan redan idag! Urval sker löpande. Tillträde sker enligt överenskommelse.
Om du har frågor om denna tjänst, välkommen att kontakta Marcus Rickardssonpå 070 326 71 56eller marcus.rickardsson@plantvision.se.

Ansök nu

Briljant affärsutvecklare inom automation sökes!

Läs mer Dec 19
Vill du vara med att utveckla affären för våra automationslösningar på Plantvision? Har du en känsla för vilka kundbehov som finns inom svensk industrin och hur dessa kan mötas med innovativa lösningar? Ser människor omkring dig, dig som en inspiratör och initiativtagare av rang? Svarade du precis ja på detta? Kom och var en av oss!
Det här blir din rollI den här rollen kommer du ansvara för försäljningen för vårt erbjudande inom automation. Där får du vara med från start och driva affärer, utveckla kundrelationer, projektleda leveransen samt utveckla processer och arbetssätt. Du kommer ha möjlighet att påverka arbetet och bidra till den strategiska utvecklingen av erbjudandeområdet.
Rollen kommer innebära bl.a.
Nätverkande och kundmöten samt offertarbete
Utveckling av team och av teammedlemmar
Strategiarbete och erbjudandeutveckling
Operativt arbete i teamets leveranser

Så här kommer du att briljeraNär vi får utveckla, optimera, förbättra och lösa problem – det är då vi mår som bäst. Just nu letar vi efter dig som har en god branschkännedom samt gedigen bakgrund inom produktion, systemdesign eller projektleveranser. Vi letar efter dig som med lätthet kommunicerar med människor samt är en problemlösare av rang. För denna roll är dina personliga egenskaper det viktigaste för oss men vi vill att du ska ha någon form av ledarerfarenhet sedan tidigare, kanske i form av att vara konsultchef, teamledare, projektledare eller delprojektledare.
Har du även följande kompetenser är du förmodligen den vi söker:
I grunden har du någon form av ingenjörsexamen eller motsvarande.
Du har en god förståelse för hur produktionen fungerar och tycker om att besöka fabriker, kunder och medarbetare i deras vardag.
Erfarenhet av försäljning, då du kommer vara en av de viktigaste kontakterna gentemot våra kunder
Du är en driven person som känner stort ägarskap för det övergripande målet. Du är trygg i din prioritering men också duktig på att delegera och dela ägarskapet med andra.
Du talar samt skriver flytande svenska och engelska.

Att vara en del av Team PVVi är väldigt stolta över att vara ett certifierat Great Place To Work-företag, vilket placerar oss bland de bästa arbetsgivarna i Sverige. Att vi även är med på topplistan över Sveriges Bästa Arbetsplatser är ett kvitto på att vi tillsammans har lyckats, och fortsätter lyckas med att, skapa en fantastiskt fin kultur.
Vi är inte som alla andra – vi är unika med vår djupa kompetens och branschkunskap i kombination med vår varma passion och vår gemenskap som värnar om varje individ. Vi är en arbetsplats som är mer än bara jobbet. Och nyckeln är vi som jobbar här. Vi har ett engagemang utöver det vanliga, och älskar att dela med oss av våra briljanta tankar. Vi går in i det vi tror på, och vi gör det helhjärtat. Vi har energin hos det lilla företaget kombinerat med lugnet bara ett bolag med vår långa erfarenhet kan känna. Vi vill utvecklas. Vill framåt. Tillsammans för en bättre morgondag, det är Team PV.
AnsökanOm du tror att vi är rätt arbetsplats för dig och att du är rätt för oss, skicka in din ansökan redan idag! Urval sker löpande. Tillträde sker enligt överenskommelse.
Om du har frågor om denna tjänst, välkommen att kontakta Marcus Rickardssonpå 070 326 71 56eller marcus.rickardsson@plantvision.se.

Ansök nu

Andra jobb i Stockholm från Academic Work Sweden AB

Nedan visas andra jobb i Stockholm från Academic Work Sweden AB .

Jobba som montör på Öhlins Racing i Upplands Väsby

Lagerarbetare
Läs mer Dec 21
Är du en person med ett stort intresse för teknik? Är du dessutom noggrann, ansvarstagande och känner stolthet över att leverera arbete av hög kvalitet? Då tror vi att detta kan vara det perfekta uppdraget för dig! Här får du chansen att vara en del av ett spännande företag inom motorsportsindustrin, där ditt arbete verkligen värderas. Skicka in din ansökan redan idag - urval sker löpande!

OM TJÄNSTEN
Öhlins är ett svenskt företag som är specialiserade på utveckling och tillverkning av bland annat högpresterande stötdämpare men även andra produkter inom motorsport. På Öhlins är samarbete och kommunikation nyckelkomponenter för att lyckas. "Passion, Performance, Perfection — this is the Öhlins way" är ord som genomsyrar såväl bolaget som teamet du kommer att ingå i rollen som montör. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att variera mellan montering av stötdämpare och lagerarbete.

Detta är ett konsultuppdrag där du kommer att bli anställd av Academic Work och arbeta på uppdrag hos Öhlins. För rätt person finns mycket goda möjligheter till överrekrytering till Öhlins. Vi söker dig som kan börja omgående och arbeta på plats i Upplands Väsby.

Du erbjuds:
- Möjligheten att vara en del av en spännande bransch och bidra till utvecklingen av högkvalitativa fjädringssystem
- En unik chans att bli en integrerad del av Öhlins Racing och forma din framtid inom motorsportsindustrin
- En dedikerad konsultchef från Academic Work som kommer stötta dig under uppdragets gång

Under rekryteringsprocessen kommer vi att genomföra drogtest, spirometritest, utdrag ur belastningsregistret. Du kommer även att få genomföra en utbildning om härdplaster.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Montering av stötdämpare, styrdämpare och framgafflar enligt gällande produktionsunderlag och leveransplan
* Arbeta på plocklager och höglager, kunna plocka ordrar, göra inleveranser och inventera
* Packa så väl färdigvaror som kundorder, samt hantera kitpackning
* Godsmottagning
* Hålla god ordning vid arbetsstationerna och i produktionslokalerna
* Rapportera fel och misstänkta fel på produkt eller process


VI SÖKER DIG SOM
- Har tidigare arbetslivserfarenhet
- Fullständig gymnasieutbildning, med fördel inom fordon, industriteknik eller elektronik
- Flytande svenska och engelska i tal och skrift
- Har ett stort teknikintresse

Det är meriterande om du:
- Har arbetslivserfarenhet från montöryrket eller annan likvärdig erfarenhet
- Har truckkort A1-4 och B1-4.

Personliga egenskaper:
För detta uppdrag lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi tror att du har ett stort teknikintresse och en god förmåga att arbeta noggrant, systematiskt och effektivt. Vidare tror vi att du är en lagspelare som samtidigt besitter en god förmåga att arbeta självständigt.

Vår rekryteringsprocess

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Vill du veta mer om Öhlins? Klicka här!

Ansök nu

Staffing & Recruitment Assistant till Academic Work i Stockholm

Rekryterare/Rekryteringskonsult
Läs mer Mar 21
?????Vill du jobba på en arbetsplats där engagemanget hos kollegorna är utöver det vanliga? På Academic Work blir du en del av ett företag som ständigt följer trenderna på marknaden och vågar testa nya vägar. Vi erbjuder dig att ta nästa steg i din karriär och få en central roll i rekryteringsprocesserna. Som Staffing & Recruitment Assistant hos oss blir du en del av ett resultatorienterat team med stort fokus på kvalité där du kommer att arbeta med rekrytering, search och headhunting!

OM TJÄNSTEN
I rollen som Staffing & Recruitment Assistant kommer du att tillhöra team IT/Tech på vår leveransavdelning där du kommer arbeta med rekryteringsprocesser inom IT och teknik-området. Som en del av vårt resultatorienterade team kommer du att spela en central roll i att driva framgång. I rollen krävs det att du är orädd och flexibel och vågar ta initiativ och snabbt hugga tag i nya utmaningar. Du kommer bli blir en viktig nyckelspelare i teamet för att uppnå våra mål. Hos oss får du inte bara möjlighet att påverka och bidra till teamets och organisationens resultat, utan även värdefull och meriterande erfarenhet inom rekrytering och headhunting som kommer att stärka din professionella utveckling. Även om mycket arbete sker självständigt är du tillsammans med teamet engagerad i era gemensamma mål, resultat och affärsområdets fortsatta utveckling och tillväxt.

Din chef arbetar som Rekryteringskonsult eller Konsultchef och vi ?har valt att ha operativa chefer för att du ska få bästa stöd i din roll. Vi har ett dedikerat utvecklingsprogram där du i din roll som Staffing & Recruitment Assistant har en tydlig utvecklingsplan för att utveckla dina förmågor och vässa dina kompetenser. Vårt utbildningsprogram heter Training Program och kommer skräddarsys tillsammans med din chef.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Rekryteringsprocessen: Arbeta med allt från annonsering fram till att en kandidat får ett jobberbjudande och anställning hos oss. Tänk vad häftigt att få följa en persons resa från CV till det nya drömjobbet!
* Search/headhunting: Arbeta strategiskt med search och headhunting framförallt på LinkedIn för att identifiera och rekrytera ledande talanger som matchar våra kunders specifika behov
* All administration kopplat till våra rekryteringsprocesser: Exempelvis selektering, ge återkoppling till kandidater, boka in intervjuer etc.


VI SÖKER DIG SOM
Du trivs i en dynamisk roll där du med självförtroende tar kontakt med personer som ännu inte sökt våra roller och säljer in tjänster på ett förtroendeingivande sätt. Vi ser att du drivs av att nå högt satta mål i samarbete med våra rekryteringsansvariga. Som person är du vänlig, ödmjuk och förtroendeingivande i ditt bemötande, samtidigt som du är målmedveten och ambitiös. Du är flexibel och arbetar strukturerat och tar ansvar för att leverera resultat. Vi ser att du är pålitlig, organiserad och social, med god stresstolerans och förmåga att hantera pressade situationer på ett samlat och uthålligt sätt.

Som Staffing and Recruitment Assistant ser vi att du:
- Studerar en utbildning inom Human Resources, Beteendevetenskap, Ekonomi, Service Management, Teknik eller IT och har minst 1,5 år kvar av dina studier.
- Har tidigare erfarenhet från arbeten inom service och kundkontakt där du fått använda din förmåga att ta egna initiativ och eget ansvar.
- Behärskar svenska obehindrat i tal och skrift och behärskar engelska väl i tal och skrift, eftersom du kommer att föra dialog, tillgodogöra dig utbildningar etc. på båda språken.
- Det är högt meriterande om du har kunskap inom IT eller teknik.

Övrig information?
- Start: Enligt överenskommelse
- Omfattning: Deltid, 2 dagar /vecka (8.00-17.00)
- Placering: Solnavägen 3h, 113 63 Stockholm

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET



Academic Work är ett bemannings- och rekryteringsföretag som sedan starten 1998 har hjälpt över 130 000 young professionals världen över till jobb. Vi strävar efter att bygga en arbetsplats i absolut världsklass, målet är att ingen medarbetare på Academic Work ska vilja jobba någon annanstans. Vår kultur präglas av våra tre värderingar: Share Energy, Beat Yesterday och Show Heart och vi tror därför på att ha roligt på jobbet, sprida vår energi, nå imponerande resultat och sträva efter att utvecklas.

Hur är det att jobba på Academic Work

Vår kultur på Academic Work

CSR och miljö på Academic Work

Instagram @Academic Work

Facebook @Academic Work

LinkedIn @Academic Work

Ansök nu

Vi söker KYC-analytiker!

Ekonomikonsult
Läs mer Mar 21
Vi söker dig som vill få meriterande erfarenheter på en av Sveriges största banker och som trivs med att arbeta efter tydligt uppsatta mål. Vi söker dig som har har rätt personliga egenskaper och ett stort driv! Du är snabblärd och drivs av att arbeta mot uppsatta mål tillsammans med ett team. Ansök till tjänsten redan idag då behovet är omgående!

OM TJÄNSTEN
Vi söker nu flera konsulter för ett spännande uppdrag som KYC-analytiker på en av Sveriges största banker. I rollen som KYC-analytiker kommer du tillsammans med ett sammansvetsat team arbeta med att motverka penningtvätt genom att hantera olika ärenden som kommer in. Vi tror att egenskaper som ett stort målfokus, en stark samarbetsvilja och en god analytisk förmåga är det viktigaste för att kunna prestera. Du kommer bli anställd av Academic Work och arbeta som konsult på en storbank.

Bakgrundskontroll


* För denna process krävs ett utdrag ur belastningsregistret. Blir din ansökan aktuell kommer vi uppmana dig att följa denna länk och trycka på "Till e-tjänst för registerutdrag" ansöka om "Kontroll av egna uppgifter". Öppna inte detta kuvert. Detta öppnar vi i samband med ett erbjudande.
* Kreditupplysning, genomförs i samband med ett erbjudande.


Du erbjuds


* Ett meriterande och samhällsnyttigt uppdrag inom penningtvätt på en av Sveriges största banker
* Breddade erfarenheter inom bank, och mer specifikt inom KYC, som just nu är ett område där efterfrågan på kompetensen och tidigare erfarenhet är hög
* En engagerad konsultchef från Academic Work som kommer stötta och coacha dig i din fortsatta karriär
Uppdraget kommer inledningsvis sträcka sig from början av april tom sista juni med chans till förlängning.


ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Arbeta i team med tydligt uppsatta mål där syftet är att säkerställa att banken inte används för penningtvätt eller finansiering av terrorism
* Analysera och granska information i olika privat- och företagkundsärende


VI SÖKER DIG SOM
- Har möjlighet att starta i början av april samt är tillgänglig på heltid tom sista juni 2025
- Har en avslutad eftergymnasial utbildning inom ekonomi
- Har tidigare erfarenhet av att arbeta med KYC
- Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift, detta då båda språk kan komma att användas i ärendena

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:


* Resultatinriktad
* Driven
* Orädd
* God samarbetsförmåga


Om du tror att ovan kvalifikationer och personliga egenskaper stämmer in på dig kan du vara den vi söker. Uppdraget kommer börja med en gedigen introduktion där du erbjuds all utbildning och alla verktyg som arbetet kräver. Det enda du behöver ha med dig är en positiv inställning, en vilja att ständigt bli bättre samt en förmåga att arbeta som en team player.

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Ansök nu

Ekonomiassistent till Cylinda!

Ekonomiassistent
Läs mer Mar 21
För Cylindas räkning söker vi nu en ekonomiassistent inom leverantörsreskontra för ett behov med omgående start. Vi söker dig som har en positiv inställning samt en god förmåga att arbeta i team. Om du dessutom har en avslutad examen inom ekonomi så tror vi att du kan vara den vi söker. Skicka in din ansökan redan idag - urval sker löpande!

OM TJÄNSTEN
Cylinda är ett svenskt bolag som är specialiserade på prisvärda vitvaror till både kök och tvättstuga. Bolaget grundades i slutet på 50-talet och har sedan länge varit en framgångsrik aktör på den svenska marknaden. På Cylinda står miljö och hållbarhet alltid i fokus och de arbetar ständigt med att utveckla tystare och mer energieffektiva produkter.

Under april kommer Cylinda genomgå ett större systembyte till SAP vilket kommer innebära en ökad arbetsbörda i form av implementering och upprättande av nya rutiner. Under denna uppstartsfas söker Cylinda en ekonomiassistent som kan komma in och stötta ekonomiteamet med framförallt leveranstörsreskontra men även andra ekonomirelaterade uppgifter.

Vi söker dig som kan påbörja uppdraget under april och arbeta på plats på Cylindas kontor beläget i Kista. Initialt sträcker sig uppdraget minst två månader men det finns goda chanser till förlängning.

Du erbjuds
- Möjlighet till meriterande erfarenhet inom ekonomi och leveratörsreskontra
- Ett dynamiskt team med positiva och engagerade kollegor
- En dedikerad konsultchef från Academic Work som kommer att stötta och coacha dig under din fortsatta karriär

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter

I rollen som ekonomiassistent kommer du primärt att stötta med den löpande leverantörsreskontran men det kommer även att tillkomma andra ekonomirelaterade uppgifter.

VI SÖKER DIG SOM
- Har en avslutad kandidatexamen inom ekonomi alternativt likvärdig erfarenhet
- Har mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift

Det är meriterande om du har
- Tidigare erfarenhet av liknande uppgifter
- Tidigare erfarenhet av arbete i SAP

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: I denna rekryteringsprocess lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Som person tror vi att du är en lagspelare som är nyfiken och öppen för att lära dig nya saker. Vidare tror vi att du trivs i en dynamisk arbetsmiljö och med ett stort eget driv snabbt kan sätta dig in i nya uppgifter och arbetsprocesser. Du är inte rädd för att ta ansvar och ser till att dina arbetsuppgifter blir genomförda på ett effektivt och noggrant sätt.

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Vill du veta mer om Cylinda? Klicka här!

Ansök nu

Inköpare till DeltaNordic

Inköpare
Läs mer Mar 22
Nytt
Vill du utvecklas som inköpare och ta nästa steg i din karriär? Nu söker vi en driven och strukturerad Inköpare till DeltaNordic. Ansök redan idag, vi arbetar med löpande urval!

OM TJÄNSTEN
DeltaNordic är ett svenskt företag som levererar avancerade elektriska och elektroniska systemlösningar till kunder på den globala marknaden. Från små fristående PCBA:s till två meter höga elskåp. De söker nu en Inköpare till deras team i Kungsängen.

Som Inköpare kommer du att ansvara för att hantera inköpsorder och säkerställa att material och komponenter beställs och levereras i tid enligt plan. Dina arbetsuppgifter kommer att variera beroende på kund och uppdrag, men generellt kommer du att arbeta med att analysera behov, lägga ut beställningar samt hantera leverantörskontakter. Du kommer också att hålla relationerna med leverantörer på plats och säkerställa att inköpsorder läggs och uppdateras korrekt. Du kommer att ingå i ett team tillsammans med andra inköpare och erbjudas upplärning och stöd från dina kollegor.

Du erbjuds
- En arbetsplats med god familjär stämning
- En anställning på ett bolag i en expansiv fas, där du får möjlighet att vara med på resan och utvecklas
- En dynamisk arbetsmiljö med möjlighet att påverka och lära sig mycket

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Kontakt med leverantörer, både via mail och telefon
* Materialhantering inom orderhantering och orderläggning
* Vara delaktig att skapa effektiva flöden
* Analys av lagernivåer och ansvar för materialbehov


VI SÖKER DIG SOM
- Har en relevant eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller inköp
- Har tidigare erfarenhet av arbete inom inköp
- Kan obehindrat kommunicera på svenska och engelska i tal som skrift, då språken förekommer i det dagliga arbetet
- Har god datavana och goda kunskaper inom Office-paketet, främst Excel

Det är meriterande om du har kunskap eller erfarenhet inom elektronik då DeltaNordic är ett elektronikbolag.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Hjälpsam
- Stresstolerant
- Ordningsam
- Ansvarstagande

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om DeltaNordic här!

Ansök nu

Business Analyst till Swedbank med start i augusti!

Kravanalytiker
Läs mer Mar 22
Nytt
Är du student idag och vill säkra ditt första heltidsjobb efter studierna redan nu? Vill du jobba som Business Analyst på en av Sveriges ledande banker? Fortsätt läs vidare. Swedbank söker nu dig som studerar industriell ekonomi och som har ett stort tekniskt intresse. Vi söker dig som har ett analytiskt tankesätt och som vill utveckla din affärs- och teknikförståelse. Startdatum är i augusti. Skicka in din ansökan redan idag!

OM TJÄNSTEN
Swedbank söker nu flera nya Business Analysts till deras utvecklingsteam för Front Office inom BIO C&I. I rollen som Business Analyst kommer du att bidra till utvecklingen av befintliga och framtida affärsbehov med särskilt fokus på Foreign Exchange och Fixed Income och/eller Equity Front Office-krav. Utöver det kommer du analysera affärsbehov och möjligheter och omvandla dem till systemimplementering, samt testa lösningar i dedikerade miljöer och säkerställa kvaliteten på leveranserna. I rollen som Business Analyst samarbetar du med teamet och andra team både inom och utanför deras ART (Agile Release Train).

"Gå med i vårt team och...
vara en del av ett mycket professionellt team med stor potential för lärande och utveckling. Teamet är en blandning av individuella stjärnor och starka lagspelare som alla har gemensamma mål. Målet är att ha roligt på jobbet och leverera värde till våra intressenter." /Mikael Schmid - Competeance Lead

Detta är ett konsultuppdrag via Academic Work med en start på 6 månader och om alla parter är nöjda med samarbetet finns det chans till förlängning eller överrekrytering.

VI SÖKER DIG SOM
- Har en kandidat- / masterexamen inom industriell ekonomi eller likande.
- Förståelse för Foreign Exchange, Fixed Income och Equity produkter.
- Har erfarenhet inom programmering, exempelvis python eller matlab
- Har god systemvana.
- Har kunskap/förståelse för agila arbetssätt.
- Har goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift då det används dagligen internt och externt.

För att lyckas i rollen ser vi att du är en utmärkt lagspelare med goda kommunikationsfärdigheter som trivs med att dela kunskap och stödja kollegor. Du har ett innovativt och kreativt tänkande och trivs med att arbeta i den snabbt föränderliga digitala miljön. Du har en förmåga att planera och leda dig själv och teamet framåt. Vilja att kontinuerligt förbättra arbetssätten.

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Ansök nu