Stockholm: Redovisningsansvarig till Hjärt- Lungfonden

Hitta ansökningsinfo om jobbet Redovisningsansvarig till Hjärt- Lungfonden i Stockholm. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Stockholm inom den kategorin.

Publicerad: 2024-07-03 // Varaktighet: Heltid

Är du den vi söker?Är du en fullfjädrad redovisningsekonom med flera års erfarenhet av självständigt redovisningsarbete? Är du intresserad av att arbeta med ekonomin i en verksamhet med visionen om en värld fri från hjärt- lungsjukdomar? Är du engagerad, nyfiken och gillar att arbeta i team samtidigt som du tar stort eget ansvar för dina arbetsuppgifter? Om så, är det möjligt att du är Hjärt-Lungfondens nästa redovisningsansvarig!
ArbetsbeskrivningHjärt-Lungfonden växer som organisation och kraven gällande ekonomisk rapportering och uppföljning till verksamheten blir allt viktigare. I rollen som redovisningsansvarighanterar du både den interna och externa redovisningen samt den finansiella rapporteringen. Utöver att arbeta med redovisning kommer du också att tillsammans med kollegor arbeta med kontinuerliga förbättringsarbeten avseende processerför att möta verksamhetens krav.
Dina arbetsuppgifter består i huvudsak av:
Löpande bokföring
Ansvar för/ helheten månads- och årsbokslutsarbete
Årsredovisning
Deklarationer och rapportering till skatteverket
Upprätta och säkerställa den interna och externa rapporteringen
Hantering och redovisning, samt rapportering av kapitalförvaltning
Säkerställa efterlevnad av regelverk
Likviditetsplanering och kassaflödesanalys
Delaktig i analysarbete, samt budget- och prognosarbete
Driva förbättringsarbete och effektiviseringar för att optimera ekonomiavdelningens processer
Superuser i Visma Control

Ekonomiavdelningen består av totalt sjupersoner i olika roller, bl.a. redovisningsekonom, administratör, business controller, ekonomichef samt två jurister.
Hjärt- Lungfonden har sitt mycket fina kontor ett stenkast från Gamla stans tunnelbanestation.
Din profilVi söker dig som har god redovisningskunskap,är van att arbeta med hela redovisningsprocessen liksom ekonomiskuppföljning och analys. Troligtvis har du tidigare hanterat ekonomin på mindre och medelstora företag och i detta arbetat både högt som lågt med ekonomifunktionens alla delar. Du har minst 3-5 års erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete och finansiell rapportering. Har du erfarenhet från redovisning och rapportering avkapitalförvaltning är det meriterande.
Du har god systemvana, mycket goda kunskaper i Excel och erfarenhet från affärssystem, gärna Visma Control.
Du är trygg i dig själv, prestigelös, har lätt för och gillar att samarbeta med andra samtidigt som du tar ansvar för dina egna arbetsuppgifter. Som person är du noggrann, ansvarsfull, strukturerad och har en bra förmåga att planera ditt arbete.
Hos Hjärt-Lungfonden finns en möjlighet att verkligen göra skillnad och jobba med värdeskapande arbete tillsammans med ett 60-tal kollegor som också brinner för att skapa en en varld fri fran hjart- och lungsjukdom!
Hjärt-Lungfonden är en tobaksfri arbetsplats!
Om Hjärt-LungfondenHjart-Lungfondens vision ar en varld fri fran hjart- och lungsjukdom. Ingen ska bli lamnad ensam med saknaden efter en mamma, en pappa, ett barn eller en partner. Det ar den drommen vi pa Hjart-Lungfonden kampar for varje dag. Darfor samlar vi in pengar till forskning och arbetar for okad kunskap om forskningens betydelse. Verksamheten ar helt beroende av gavor fran privatpersoner och foretag. År2023 delade Hjärt-Lungfonden ut 594 miljoner kronor till vinnande forskning.
Organisationen grundades redan 1904 under namnet Svenska Nationalföreningen mot Tuberkulos, då var målet att bekämpa den stora folksjukdomen tuberkulos. Idag arbetar vi för att besegra vår tids största folksjukdomar, hjärt- och lungsjukdomar.I årfirar vi 120 år!
Ansökan och kontaktI denna rekrytering samarbetar Hjärt- Lungfonden med Capega. Ansök gärna per omgåendedå urval och intervjuer sker löpande. Vi tar inte emot några ansökningar via mail, utan du söker enkelt med ditt CV via Capegas hemsida.
Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Åsa Ollert / asa.ollert@capega.se alternativtIda-Maria Rundén / ida-maria.runden@capega.se.
Välkommen med din ansökan!

Om Capega
Capega är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag med kontor i centrala Stockholm. Vi är specialiserade på interimslösningar och rekrytering inom ekonomi, fastighet, bank, finans & försäkring. Som helhetsleverantör hjälper vi er att tillsätta tjänster på alla nivåer med rätt kompetens. Läs mer om oss på www.capega.se och ta en första kontakt.
För mer information om nya tjänster, följ oss påLinkedIn eller håll utkik på www.capega.se

Alla platsannonser →

Andra jobb i Stockholm som Redovisningsekonom

Nedan visas andra jobb i Stockholm som Redovisningsekonom.

Erfaren Redovisningsekonom inom fastighet

Läs mer Apr 16
Vi hjälper nu en av våra kunder i fastighetsbranschen att rekrytera deras nästa Redovisningsekonom. 
Vi söker dig som är en erfaren Redovisningsekonom som vill vara en del i en framåtlutad och dynamisk organisation med placering innanför tullarna i Stockholm.
Om rollen:
I rollen ansvarar du för ett antal kunder där hög kundnöjdhet är prio ett. Du kommer i nära samarbete med kunderna hantera avancerade redovisningsfrågor, bokslut och årsredovisningar. Du hanterar rapportering till kund och myndigheter samt analyserar underlag till bl.a budget och prognos. Vidare är du del i att utveckla befintliga system och processer. Du trivs att jobba mot deadlines och även fast du har eget kundansvar trivs du att leverera som team och dela med dig av dina kunskaper till teamet.
Vi söker dig som:
Flera års erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete inkl. årsredovisning
Har erfarenhet från fastighetsbranschen eller arbeta från redovisningsbyrå
Har erfarenhet av större ERP-system
Är en initiativrik person som trivs med frihet under ansvar
Är en god kommunikatör och teamspelare
Har erfarenhet av koncernredovisning och IFRS/K2/K3

Vi erbjuder:
En stimulerande arbetsmiljö med möjlighet att påverka och förändra. Du får frihet under ansvar och möjlighet att utvecklas och växa inom företaget. Du kommer att vara en del av ett engagerat och stöttande team.
Låter detta som en roll för dig? Skicka in din ansökan idag och bli en del av vår kunds framgångsrika team! Har du frågor är du välkommen att ringa Anders Tegman, telefon 0709-481788.

Ansök nu

Redovisningsekonom till Comprend

Läs mer Apr 15
Redovisningsekonom till Comprend
Comprend är en byrå med fokus på teknikdriven marknadsföring och kommunikation. Vi är 250 specialister som jobbar tillsammans i Sverige, Finland, Polen och Storbritannien. Comprend har erfarenhet och en imponerande meritlista inom B2B, B2C och företagskommunikation. Vi hjälper våra kunder att få ut mer av sina investeringar och skapar snabba och innovativa förändringar för deras verksamheter genom att överbrygga klyftan mellan marknadsföring och kommunikation. Comprend är en del av den ledande konsultgruppen Aura group med över 500 specialister. Rollen: Vi söker nu en redovisningsekonom till vårt ekonomiteam i Stockholm. Du kommer att ha huvudansvar för den löpande bokföringen i Comprends finska och engelska dotterbolag. Rollen innefattar framför allt löpande bokföring, kund- och leverantörsreskontra, kontoavstämningar, moms, samt månadsbokslut. Du kommer även att vara behjälplig i årsbokslut och aktivt arbeta med att effektivisera bolagets processer och rutiner.
Vem är du? Vi söker dig som har ett stort intresse för redovisning och uppskattar att arbeta operativt, högt som lågt. Du är strukturerad och noggrann i ditt arbete och har en vana av att ta egna initiativ. Du har systemvana och gillar att arbeta med struktur och processer. För att passa i denna roll behöver du kunna arbeta självständigt men vi ser också att det är viktigt att du tycker om att arbeta i team då du ingår i en större ekonomigrupp på sju personer. Vi ser gärna att du har:
Akademisk examen inom ekonomi eller motsvarande utbildning samt erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete.
Erfarenhet av systembyte och/eller digitalisering av ekonomifunktionen.
Svenska och engelska i tal såväl som i skrift då koncernspråket är engelska.

Meriterande är om du har:
Erfarenhet av byrå och konsultverksamhet alternativt erfarenhet från projektstyrda organisationer.
Kunskaper i finska i tal och skrift.

Låter detta som en spännande möjlighet för dig? Skicka in din ansökan idag och bli en del av vårt dynamiska team på Comprend!
Varför Comprend? På Comprend skapar vi värde och förändring genom data och insikter. Vi uppskattar olika perspektiv, vågar utmana och når framgång som ett team. Detta är en heltidstjänst placerad i Stockholm vi har ett generöst arbetsgivarerbjudande och en hybrid arbetsmodell.
Ansök så snart som möjligt då vi går igenom ansökningar löpande. Om du har några frågor, kontakta camilla.warholm@comprend.com.
Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Bolagsekonom till välkänt företag inom fastighetsbranschen

Läs mer Apr 15
Vår långsiktiga samarbetspartner söker nu en Redovisningsekonom som kommer att arbeta med företagets kommersiella kunder! 
Var: Centrala Stockholm När: När rätt kandidat är tillgänglig  Anställningsform: Direktanställning hos vår kund
Om vår kund
Företaget är väletablerad och omtyckt. Detta är en arbetsplats som präglas av kompetens kombinerat med mjuka värden. I denna roll kommer du att jobba med företagets kommersiella fastigheter. Du kommer även att ha stor påverkan på bolagets fortsatta tillväxt och framgång.

Din Profil
Vi söker en ekonom som tidigare arbetat några år med redovisning inom fastigheter. Du har arbetat med hela redovisningskedjan, inkl. årsredovisningar och koncernredovisning. Gärna som bolagsekonom alternativt redovisningskonsult med erfarenhet av större kunder inom fastighetsbranschen.
Du är social och utåtriktad och trivs med att arbeta i kundnära roller. Som person är du prestigelös och transparent med din kompetensnivå - du tar gärna hjälp av dina kollegor eller hjälper dem när det behövs. Du arbetar gärna med utveckling och har lätt för att se hur något skulle kunna göras på ett bättre sätt.

Skallkrav:
Arbetar med hela redovisningsflödet (ax till limpa)
2-3 års erfarenhet av att arbeta med fastigheter eller som redovisningskonsult
Koncernredovisning

Meriterande:
Arbetat i kundnära roller inom kommersiell ekonomisk förvaltning eller som redovisningskonsult tidigare




Låter det intressant? Tveka inte att skicka in din ansökan via vår hemsida. Då urval och intervjuer sker löpande kan tjänsten tillsättas innan annonsen har löpt ut. Titta även på andra tjänster som vi har på vår karriärsida!
careers.deltaconsulting.se
Vid frågor, kontakta Olle Olsson på Olle@deltaconsulting.se eller ring / sms:a 0704028422 Välkommen med din ansökan!
Om Delta Consulting Vi på Delta Consulting är specialister på ekonomipersonal. Vår vision är att skapa lyckligare arbetsplatser.
Vi jobbar dagligen med att skapa möten mellan ekonomer och företag där ekonomer jobbar. I vårt arbete hjälper vi våra kandidater att ta nästa steg i karriären samtidigt som vi hjälper våra kunder att hitta rätt person. Vi förmedlar både permanenta anställningar och temporära anställningar i form av uthyrning och interim.
Vår verksamhet styrs av våra tre ledord: noggrannhet, långsiktighet och positiv förändring. Oavsett om du är i början av din karriär eller en erfaren CFO är vi din självklara samarbetspartner när det är dags för en ny utmaning.

Ansök nu

Redovisningsekonom

Läs mer Apr 11
Vi är glada att se en ökad efterfrågan från våra kunder som behöver förstärkning av duktiga redovisningsekonomer. Därför letar vi just nu efter dig som har flera års erfarenhet inom redovisning och som är redo för nya och spännande utmaningar!
På The Place hjälper vi våra kunder både med rekryteringar och konsultuppdrag. Skulle du vara intresserad av att bli en del av vårt kompetensnätverk inom Ekonomi? Då är första steget att du svarar på den här annonsen!
Vi söker dig som har jobbat som redovisningsekonom i minst 5 år och som är redo att börja arbeta snarats på ett nytt spännande uppdrag hos någon av våra kunder i Stockholmsområdet.
Vi ser att du har kunskaper likt dessa:
Löpande bokföring.
Kund- och leverantörsreskontra.
Månads och årsbokslut.
Moms och deklarationer.
God systemvana och gärna ha arbetat i flera ekonomisystem.
Mycket goda kunskaper i Excel.
Van vid att arbeta självständigt och i team.
Har en positiv attityd och är engagerad i att leverera utmärkt service.
Flytande kunskaper i svenska och engelska. 

Vad är nästa steg?
Det första steget är att du skickar in din ansökan, det går snabbt, ladda upp ditt CV och fyll i hur vi får tag på dig. Du blir nu sökbar för mig och mina kollegor som jobbar med rekrytering inom Ekonomi. För dig som omedelbart går vidare i processen kan nästa steg bli en kort telefonintervju för att komplettera med vissa frågor eller ett digitalt eller fysiskt möte hos oss på vårt Place som ligger centralt i Stockholm.
Kan ni garantera mig ett jobb?
Vi gör vårt allra bästa för att matcha ihop rätt kompetens med rätt företag i vårt nätverk. Vår ambition är att hitta rätt jobb till så många som möjligt men vi kan inte garantera det tyvärr.
Detta är en generell och proaktiv jobbannons och vi får in uppdrag löpande, matchar du den profil vi söker för ett pågående uppdrag just nu - så tar vi självklart kontakt direkt! Så vänta inte med att söka så att du inte missar något spännande jobb!
The Place – Where happy work happens 
Låter detta intressant och du fortfarande vill söka jobbet? Bra – du som lyckas knipa platsen blir dessutom en del av The Place! Som medarbetare hos The Place erbjuds du kompetensnätverk, mentorskap och trygga villkor. I The Place har du en Worklife Partner som är intresserad av att följa och utveckla ditt arbetsliv över tid.

Ansök nu

Junior Redovisningsekonom

Läs mer Apr 11
Om företaget
Vi söker dig som är i början av din karriär inom redovisning och som är redo att ta nästa steg! I den här rollen får du möjlighet att fördjupa dig i redovisningens kärna – med särskilt fokus på kundreskontra och bank – i ett bolag där förståelse för helheten är avgörande. Bolaget presenteras vid första intervjutillfället med ansvarig rekryterare.
Din roll
Som Junior Redovisningsekonom kommer du att arbeta brett och självständigt inom redovisning. 

Huvudsakliga arbetsuppgifter



Bokning av banktransaktioner
Kontroll av inbetalningar samt hantering av fellistor vid t.ex. avvikelser i bankgiro
Förbereda och utföra leverantörsbetalningar
Sköta kundfakturering
Hantera delar av leverantörsreskontraflödet
Reskontravård
Arbeta i företagets interna och externa ärendehanteringssystem
Avstämningsarbete, daglig samt vid bokslut

Din profil

Eftergymnasial utbildning inom redovisning



1–4 års erfarenhet av arbete som ekonomiassistent eller redovisningsekonom (alternativt under studier)



Goda kunskaper i bokföring, debet och kredit



Erfarenhet av att arbeta självständigt med kund- och leverantörsreskontra samt bankavstämningar



Meriterande med erfarenhet av Unit4



Goda kunskaper i svenska och engelska




Personliga egenskaper

Vi söker dig som har arbetat några år inom redovisning eller kanske har kombinerat dina studier med ett extrajobb inom ekonomi. Det viktigaste för oss är att du har ett starkt driv och en nyfikenhet på att förstå helheten i det du gör. Du tar gärna ansvar och har lätt för att sätta dig in i nya rutiner och system.
Som person är du självgående och initiativtagande och du har en stark vilja att lära dig mer. Du förstår att utveckling inom löpande redovisning kräver både tålamod och engagemang. Du har ett intresse för system och vill förstå de bakomliggande flödena, inte bara klicka dig igenom momenten. Noggrannhet, ansvarstagande och ett lösningsorienterat arbetssätt är självklara delar av hur du jobbar. Du trivs i en roll där du får kombinera variation med struktur, och du har en trevlig och serviceinriktad inställning i ditt bemötande av andra.
Start: Omgående/Senast början av juni 2025 Omfattning: Heltid Placering: Kungsholmen, Stockholm

Rekryteringsprocessen
I denna rekryteringsprocess samarbetar bolaget med konsult- och rekryteringsföretaget Clevry. Vi på Clevry ser att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. I denna rekrytering kommer du därför, när du har ansökt, via mail få en länk till ett självskattningstest. Det tar cirka 20 minuter att genomföra testet, därefter kommer du få en feedback-rapport mailad till dig som belyser dina soft skills. Vid en eventuell intervju med Clevry kommer svaren gås igenom mer ingående.
Håll utkik i din inbox! Där finner du länk till frågeformuläret. 
Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du några frågor om tjänsten eller processen, vänligen kontakta ansvarig rekryterare via clara.strignert@clevry.com. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Om Clevry
I över 30 år har Clevry legat i framkant för ett mer soft skills-drivet arbetsliv inom talent acquisition, assessment och advisory. Vi finns globalt med kunder, konsulter och kandidater från Nordamerika till Singapore med huvudkontor i Brighton, Stockholm och Helsingfors. Våra 150 soft skills-certifierade rekryterare, affärspsykologer och experter finns alltid till er tjänst.
Följ oss gärna på LinkedIn Clevry Sweden

Ansök nu

Andra jobb i Stockholm från Capega AB

Nedan visas andra jobb i Stockholm från Capega AB .

Backofficemedarbetare till Kapitalförvaltning

Backofficepersonal
Läs mer Mar 28
Till vår kund i Stockholm som är kapitalförvaltare, upphandlare, försäkringsbolag och juridisk byrå söker vi efter dig som vill arbeta på en Backofficeavdelning.
Dina arbetsuppgifter innefattar bland annat administration av värdepapper, avstämning av värdepappersinnehav och bankkonto samt hantering av bolagshändelser. Det är en bred roll där du får en möjlighet att utvecklas inom finansbranschen då bolaget handlar med en stor bredd av instrument/värdepappersslag.
Arbetsbeskrivning Du kommer att arbeta på bolagets backofficeavdelning tillsammans med några kollegor. Rollen är av administrativ karaktär och du kommer få mycket god kännedom kring hur en kapitalförvaltning fungerar samt de olika moment som genomförs.
Exempel på dagliga arbetsuppgifter är:
Kontroll och registrering av prisdata och instrumentdata
Avstämning av konton
Värdering samt prissättning av portföljer
Andelsadministration

Kompetenskrav & erfarenhet Vi söker dig med relevant examen från universitet eller högskola, gärna med inriktning finans eller redovisning. För att lyckas i rollen bör du ha ett intresse för finans samt vara noggrann och analytisk. Det har sedan tidigare har erfarenhet av bank eller uppdrag inom backoffice. Du har lätt för att sätta dig in i nya system och arbetar obehindrat i Excel. Har du arbetat i SimCorp Dimension är det mycket meriterande.
Du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska.
Längd på uppdrag Uppdraget startar omgående och pågår initialt fram tills årsskiftet. För rätt person finns möjlighet till fast anställning efter konsultperioden hos kunden.
Kontakt och Ansökan Om du är intresserad av rollen, tveka inte att ansöka per omgående då tjänsten ska tillsättas inom kort. Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Magnus Holmqvist på magnus.holmqvist@capega.se.
Vi ser fram emot din ansökan och erbjuder en möjlighet att arbeta på en av Stockholms häftigaste kapitalförvaltningar!

Om Capega Capega är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag med kontor i centrala Stockholm. Vi är specialiserade på interimslösningar och rekrytering inom ekonomi, fastighet, bank, finans & försäkring. Som helhetsleverantör hjälper vi er att tillsätta tjänster på alla nivåer med rätt kompetens. Läs mer om oss på www.capega.se och ta en första kontakt.
Konsult hos Capega Som konsult hos Capega blir du en del av ett personligt bolag som med bred kompetens och stort nätverk ger dig rätt förutsättning att utvecklas inom din yrkesroll. Då vi värdesätter dig och dina kvalifikationer är det viktigt för oss att du trivs som vår konsult. Du får en engagerad konsultchef som känner till din bransch väl och du erbjuds goda anställningsvillkor med friskvårdbidrag och tjänstepension.
För mer information om nya tjänster, följ oss på LinkedIn eller håll utkik på www.capega.se

Ansök nu

Handläggare inom Liv & Pension till Försäkringsbolag

Försäkringshandläggare
Läs mer Mar 27
Handläggare inom Liv & Pension sökes!
Vill du arbeta med administration och handläggning inom Liv & Pension? Nu har du chansen att bli en del av ett sammansvetsat team hos vår kund som är ett av de större Försäkringsbolagen i Stockholm. Vi söker en noggrann och serviceinriktad handläggare för ett spännande konsultuppdrag med start snarast.
Om rollen:
I denna roll kommer du att arbeta med löpande administrativ handläggning. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar:

*Anslutning och avslut av arbetsgivare som tecknar eller avslutar kollektivavtal.


*Hantering av inkommande mejl i gruppmejllådor.


*Utförande av adressändringar.


*Bemanning av telefonslinga.


Du kommer att ingå i ett team med tre kollegor och arbeta på kundens kontor i Stockholm.
Vi söker dig som har:

*Relevant utbildning för rollen och en grundläggande förståelse för arbetsuppgifterna.


*Någon års erfarenhet av liknande arbete, gärna som konsult.


*Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift.


*Förmåga att arbeta självständigt men med arbetsledning vid behov.


Omfattning & villkor

*Omfattning: 100 % *Start: Omgående *Slutdatum: 2025-12-31 med möjlighet till förlängning *Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten ska tillsättas inom kort, så vänta inte med att skicka in din ansökan.





Ansökan & Kontakt: Vid frågor om tjänsten vv kontakta rekryteringskonsult Elin Eklöf på elin.eklof@capega.se alt. på 076-100 12 24


Varmt välkommen med din ansökan





Om Capega Capega är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag med kontor i centrala Stockholm. Vi är specialiserade på interimslösningar och rekrytering inom ekonomi, fastighet, bank, finans & försäkring. Som helhetsleverantör hjälper vi er att tillsätta tjänster på alla nivåer med rätt kompetens. Läs mer om oss på www.capega.se och ta en första kontakt.
Konsult hos Capega Som konsult hos Capega blir du en del av ett personligt bolag som med bred kompetens och stort nätverk ger dig rätt förutsättning att utvecklas inom din yrkesroll. Då vi värdesätter dig och dina kvalifikationer är det viktigt för oss att du trivs som vår konsult. Du får en engagerad konsultchef som känner till din bransch väl och du erbjuds goda anställningsvillkor med friskvårdbidrag och tjänstepension.
För mer information om nya tjänster, följ oss på LinkedIn eller håll utkik på www.capega.se

Ansök nu

Senior Business Controller till Försäkringsbolag i Stockholm

Business controller
Läs mer Feb 4
Senior Business Controller till Försäkringsbolag i Stockholm
Vi söker nu en erfaren och analytisksenior Business Controller för ett spännande konsultuppdrag hos vår kund i Stockholm.
Om konsultuppdraget:
Omfattning:Heltid 100%
Period: 3 mars 2025 – 31 december 2025
Placering: Stockholm

Uppdraget inleds med att säkerställa kontinuitet under en föräldraledighet och kommer sedan att utvecklas utifrån verksamhetens behov. Du kommer att ha en central roll i ekonomistyrningen och vara en viktig del i bolagets finansiella rapportering och analys.
Dina huvudsakliga ansvarsområden:
Utarbeta månads- och kvartalsrapporter för styrelse och koncern.
Följa upp och analysera affärsplaner för att säkerställa strategiska mål.
Koordinera och sammanställa prognoser för driftskostnader.
Ansvara för ERSA-rapportering
Delta i konkurrentanalyser och ekonomisk benchmarking.
Granska och hantera bokslutsarbete, reserveringar och fakturor.
Utföra och rapportera ABC-kalkylering.

Vi söker dig som:
Har en relevant högskoleutbildning inom ekonomi, finans eller motsvarande.
Har 5-10 års erfarenhet som Business Controller, gärna inom försäkring.
Har gedigen erfarenhet av ekonomisk analys och rapportering.
Har kunskap om Solvens 2-rapportering (meriterande).
Arbetar självständigt och strukturerat samt har en stark analytisk förmåga.
Är en god kommunikatör och har förmåga att samarbeta i team.

Varför välja detta uppdrag?
Du erbjuds en nyckelroll i en spännande organisation där du får möjlighet att påverka och utvecklas. Uppdraget passar dig som vill arbeta i en dynamisk miljö med komplexa ekonomiska analyser och strategiska beslut. Då konsultuppdraget är tilltänkt att starta inom en månad ser vi att du vid intresse ansöker om rollen snarast.
Ta chansen och skicka in din ansökan redan idag – vi ser fram emot att höra från dig!

Om CapegaCapega är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag med kontor i centrala Stockholm. Vi är specialiserade på interimslösningar och rekrytering inom ekonomi, fastighet, bank, finans & försäkring. Som helhetsleverantör hjälper vi er att tillsätta tjänster på alla nivåer med rätt kompetens. Läs mer om oss på www.capega.se och ta en första kontakt.
Konsult hos CapegaSom konsult hos Capega blir du en del av ett personligt bolag som med bred kompetens och stort nätverk ger dig rätt förutsättning att utvecklas inom din yrkesroll. Då vi värdesätter dig och dina kvalifikationer är det viktigt för oss att du trivs som vår konsult. Du får en engagerad konsultchef som känner till din bransch väl och du erbjuds goda anställningsvillkor med friskvårdbidrag och tjänstepension.
För mer information om nya tjänster, följ oss påLinkedIn eller håll utkik på www.capega.se

Ansök nu

Koncernredovisningsekonom till Fastighetsbolag

Fastighetsekonom
Läs mer Jan 30
Koncernredovisningsekonom till konsultuppdrag
Vi söker en erfaren koncernredovisningsekonom för ett spännande konsultuppdrag hos ett ledande börsnoterat fastighetsbolag i Stockholm. Uppdraget innebär att du kommer att arbeta nära företagets redovisningsteam under en pågående rekryteringsprocess för en permanent tjänst. Vi söker en kandidat som är tillgänglig för uppdraget omgående.
Arbetsuppgifter:
Ansvara för koncernredovisningen och rapportering enligt IFRS.
Hantera och säkerställa korrekt redovisning av komplexa transaktioner som köp/sälj av fastigheter, joint ventures, samt relaterade skattefrågor.
Arbeta i något av de större koncernredovisningssystemen, med erfarenhet av att sammanställa och analysera konsoliderade finansiella rapporter.
Stödja vid månads-, kvartals- och årsbokslut, samt säkerställa att alla redovisningsprinciper följs.
Samarbeta med interna och externa parter för att säkerställa korrekt och effektiv rapportering och efterlevnad.

Kvalifikationer:
Erfarenhet från börsnoterade fastighetsbolag och god förståelse för den specifika redovisning och rapportering som krävs inom fastighetssektorn.
Djupgående kunskap om IFRS och tillämpning av dessa standarder i en koncernredovisningsmiljö.
Erfarenhet av att arbeta i ett eller flera koncernredovisningssystem som SAP, Hyperion, eller liknande.
Erfarenhet av att hantera komplexa transaktioner (köp/sälj av fastigheter, joint ventures) och skattefrågor relaterade till dessa.
Stark analytisk förmåga och god kommunikationsförmåga för att samarbeta med olika interna funktioner.
Tillgänglig för konsultuppdrag omgående och villig att arbeta under en pågående rekryteringsprocess.

Vi erbjuder:
Ett utmanande och utvecklande konsultuppdrag hos ett välrenommerat börsnoterat fastighetsbolag.
Möjlighet att arbeta med komplexa redovisningsfrågor i en dynamisk miljö.
Flexibilitet och möjlighet att bidra till en viktig period i företagets utveckling.

Om du har rätt erfarenhet och är tillgänglig för uppdrag, ser vi fram emot din ansökan. Skicka din ansökan och CV till oss idag!
Välkommen med din ansökan!

Om CapegaCapega är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag med kontor i centrala Stockholm. Vi är specialiserade på interimslösningar och rekrytering inom ekonomi, fastighet, bank, finans & försäkring. Som helhetsleverantör hjälper vi er att tillsätta tjänster på alla nivåer med rätt kompetens. Läs mer om oss på www.capega.se och ta en första kontakt.
Konsult hos CapegaSom konsult hos Capega blir du en del av ett personligt bolag som med bred kompetens och stort nätverk ger dig rätt förutsättning att utvecklas inom din yrkesroll. Då vi värdesätter dig och dina kvalifikationer är det viktigt för oss att du trivs som vår konsult. Du får en engagerad konsultchef som känner till din bransch väl och du erbjuds goda anställningsvillkor med friskvårdbidrag och tjänstepension.
För mer information om nya tjänster, följ oss påLinkedIn eller håll utkik på www.capega.se

Ansök nu

Senior Credit Analyst till Sinch

Finansanalytiker
Läs mer Jan 29
Sinch is a Customer Communication Cloud company, directly powering meaningful conversations at scale across messaging, voice and email to help businesses deliver unified, personalized experiences that truly revolve around their customers - no matter the channels they use. More than 150,000 businesses - including many of the world's largest tech companies, rely on us for their customer communication needs.
We dream big - for our company, our customers and our employees - and we hire the best talent worldwide to help us bring our vision to life. We have near 4,500 Sinchers in more than 60 countries - probably somewhere near you!
Arbetsbeskrivning
Ansvara för och säkerställa att Sinchkreditpolicy efterlevs.
Hantering av kreditförfrågningar och uppdateringar i nära samarbete med Global Credit Manager och säljorganisationen.
Nära samarbete medSinchs stakeholders.
Dagligt operativt arbete.
Intern revision.
Löpande förbättringsarbete, både process- och funktionsrelaterat.
Återkommande rapporteringsuppgifter och statusuppdateringar.
Arbeta för att uppnå företagets KPI:er.

Kompetenskrav & erfarenhet
Du har minst 5 års relevant erfarenhetinom Credit management, gärna från kommersiella miljöer, samt erfarenhet av internationell kredit och arbete med utländska kunder.Det är meriterande men inget krav om du har erfarenhet från telekombranschen samt har arbetat i en seniorposition.
Personliga egenskaper
För att trivas i och passa för rollen ser vi att du är självsäker, driven, ödmjuk men samtidigt bestämd. Du är bra på att bygga relationer och är kommunikativ påengelska. Du arbetarlika bra självständigt som i team och har förmågan att hålla dig lugn även under intensiva perioder. Du är duktig på att driva förbättringar inom ditt ansvarsområde och har erfarenhet av att leda projekt med godaresultat.

Ansökan & kontakt
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Magnus Holmqvist eller Åsa Ollert på Capega.
Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 28e februari 2025.
Varmt välkommen med din ansökan!



Om Capega

Capega är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag med kontor i centrala Stockholm. Vi är specialiserade på interimslösningar och rekrytering inom ekonomi, fastighet, bank, finans & försäkring. Som helhetsleverantör hjälper vi er att tillsätta tjänster på alla nivåer med rätt kompetens. Läs mer om oss på www.capega.se och ta en första kontakt.
För mer information om nya tjänster, följ oss påLinkedIn eller håll utkik på www.capega.se

Ansök nu

Redovisningskonsult / Ekonomiassistent till välgörenhetsorganisation (de...

Ekonomiassistent
Läs mer Jan 29
Redovisningskonsult / Ekonomiassistent till välgörenhetsorganisation (deltid 50%)
Vill du kombinera din ekonomikompetens med att göra skillnad? Vi sökeren redovisningskonsult eller ekonomiassistent med fokus på leverantörsreskontra till ett deltidsuppdrag (50%) från februari till maj.
Om rollen
Du blir en del av ett mindre, sammansvetsat ekonomiteam där vi värdesätter gott samarbete och en trevlig arbetsmiljö. Här får du arbeta i fina lokaler och vara en del av en organisation som verkligen gör skillnad i samhället.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar: Hantering av leverantörsreskontra Lättare redovisningsuppgifter Övriga ekonomiadministrativa uppgifter vid behov
Vem söker vi?
Vi letar efter dig som har en positiv inställning, är prestigelös och noggrann. Du känner dig trygg i din ekonomiska kompetens och kan arbeta självständigt. Om du har erfarenhet av Visma Control och DCE är det ett plus, men inget krav.
Vi erbjuder:
Ett meningsfullt uppdrag inom en organisation med hjärtat på rätt ställe Trevliga och engagerade kollegor Fina lokaler och en inspirerande arbetsmiljö
Låter det som något för dig? Skicka in din ansökan redan idag!


Om CapegaCapega är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag med kontor i centrala Stockholm. Vi är specialiserade på interimslösningar och rekrytering inom ekonomi, fastighet, bank, finans & försäkring. Som helhetsleverantör hjälper vi er att tillsätta tjänster på alla nivåer med rätt kompetens. Läs mer om oss på www.capega.se och ta en första kontakt.
Konsult hos CapegaSom konsult hos Capega blir du en del av ett personligt bolag som med bred kompetens och stort nätverk ger dig rätt förutsättning att utvecklas inom din yrkesroll. Då vi värdesätter dig och dina kvalifikationer är det viktigt för oss att du trivs som vår konsult. Du får en engagerad konsultchef som känner till din bransch väl och du erbjuds goda anställningsvillkor med friskvårdbidrag och tjänstepension.
För mer information om nya tjänster, följ oss påLinkedIn eller håll utkik på www.capega.se

Ansök nu