Stockholm: Senior systemutvecklare

Hitta ansökningsinfo om jobbet Senior systemutvecklare i Stockholm. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Stockholm inom den kategorin.

Publicerad: 2024-06-28 // Varaktighet: Heltid

Om Bravura:

Vi på Bravura jobbar med bemanning och rekrytering. Hos oss finns möjligheter för dig som vill ta nästa steg i karriären. Välkommen att hitta ditt drömjobb genom oss – som konsult eller rekryterad.

Om tjänsten:

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Brillante och du anställs direkt hos System 3R.

Om företaget:

System 3R International AB, grundat 1967 och är sedan 2001 en del av den schweiziska industrikoncernen Georg Fischer. System 3R utvecklar och tillverkar produktivitetshöjande utrustning för verkstadsindustrin. De är exempelvis världsledande inom formverktygstillverkning och precisionstillverkning av enstycksdetaljer. Konceptet omfattar allt från palett-/referenssystem & robotar till mjukvarusystem för produktionsplanering och automatisering. Produktutveckling och produktion utförs främst i Sverige. Marknadsföring och försäljning sker via koncernens säljbolag i Europa, USA och Asien, där exportandelen uppgår till 95 %. System 3R International AB omsätter ca 500 Mkr och har ca 170 anställda. System 3Rs verksamhet finns i Vällingby, där både huvudkontor och produktion är belägen.

Arbetsuppgifter:

Här pågår ett intressant tekniskt arbete där du, som erfaren mjukvaruutvecklare, blir en nyckelfigur. Du blir en del av ett agilt mjukvaruutvecklingsteam på tio personer och får möjlighet att vara med i ett omfattande och spännande projekt där ni skapar nästa generations mjukvara i en ny och modern utvecklingsmiljö där du kan bidra med din goda arkitekturförståelse!

I C# och Visual Studio skapar du mjukvara som styr automationsutrustning och maskiner. Du ansvarar för att hålla den modern och fri från tekniska problem. Ditt dagliga arbete innebär att utveckla och underhålla bakgrundsapplikationer samt att hantera integrationen med omvärlden och användargränssnittet genom plattformsoberoende. .NET, Maui, GIT / Azure, DevOps används flitigt för att organisera och underlätta underhåll av koden.

Utöver detta kommer du att vara involverad i att säkerställa kommunikationen mellan produkterna, externa tjänster och databaser. Dina färdigheter i C# och Git kompletteras av en pragmatisk inställning till kodbasens hållbarhet och en förståelse för effektiv testning. Det innebär stora fördelar om du har förståelse för inbyggda system eller nyfikenhet inför att lära dig mer om hårdvarufunktioner.

Vi söker dig med gedigen erfarenhet av mjukvaruutveckling som vill fortsätta inom området eller fokusera mer på lösningsarkitektur. Du blir delaktig i att utforma ny arkitektur och mjukvarulösningar, och kommer att arbeta nära produktchefen för att diskutera nya funktioner och kundönskemål.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Minst fem års arbetslivserfarenhet av mjukvaruutveckling i backend och god förståelse för frontend-tekniker
• Gedigen erfarenhet av C# / .NET
• Har erfarenhet att designa och bygga API:er
• Obehindrad engelska i tal och skrift, svenska är starkt meriterande

Följande är meriterande:
• Kunskap i -Server / MongoDB / Blazor / .NET Maui / Azure DevOps / GIT
• Erfarenhet av robot- och fabriksautomation / AMR & AGV / RFID-tekniker
• Erfarenhet att arbeta med säkerhet / user roles

För att trivas i denna roll bör du vara en nyfiken och initiativrik person som gärna utforskar nya tekniker och tillvägagångssätt. Du har en naturlig fallenhet för att hitta lösningar i stället för att fastna i utmaningar och är öppen för att söka stöd när det behövs för att ta dig framåt i dina arbetsuppgifter. Du trivs med att arbeta tillsammans med andra och ser fördelarna med att vara en del av ett mindre team där du uppmuntras att dela idéer. Vi tror att du uppskattar friheten i din arbetsroll, där du har möjlighet att ta kommando och bana väg för den framtida generationen av mjukvaran.

Övrig information:

Start:? Enligt överenskommelse

Plats: ?Sorterargatan 1, Vällingby, Stockholm. Vi ser gärna att du är på kontoret några dagar i veckan men du har flexibla arbetstider och därmed möjlighet att planera dina dagar utifrån vad som passar dig bäst.

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Brillante och du anställs direkt hos System 3R.

Vi gör ett löpande urval så skicka in din ansökan redan idag! Har du frågor eller funderingar är du varmt välkommen att höra av dig till rekryteringsansvarig, Elice, på?elice.ohman@bravura.se.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Stockholm som Mjukvaruutvecklare

Nedan visas andra jobb i Stockholm som Mjukvaruutvecklare.

Cloud Architect

Läs mer Mar 20
What will you be doing?
The bridge between Cloud and R&D activities.
Our cloud-focused team is growing! Today, we are a team of about 8 people focusing on cloud solutions, primarily Azure and AWS. The team consists of a mix of experienced specialists and architects, as well as driven developers. The immediate manager will be Joakim, based in Stockholm, Kista, but team members are also located in other parts of the country. You will influence how we develop our cloud business going forward. Remote work generally works well for this type of role, which is why we also hire people from other parts of Sweden.
Who are you? You are passionate about and have experience in:
Minimum 3-4 years of experience of working with cloud
Need to have experience with cloud from a couple of projects, primarily Azure
Need to be certified in Azure, at least admin associate
Need to have experience in both cloud architecture and hands-on cloud intrastructure implementation

You also have:
Excellent communication skills
fluent in Swedish, both verbal and written
An interest in working both holistically and hands-on

We value personal qualities, communicative skills and social competence. This gives us flexible teams and a great company culture where we all work well together and feel the support from our peer.
About us
Knowit offers a chance to achieve professional goals through challenging tasks and positive leadership. Working with customers at Knowit Connectivity provides opportunities to develop skills while enjoying the job. The workplace is fast-paced, fun, and inspiring with a great team spirit that works towards making a difference for the company and customers. There are many chances for personal development through innovative projects and skill development models. Knowit's corporate culture values sustainability and is built on consensus, openness, honesty, and respect for individual value and dignity. Knowit Connectivity specializes in exciting areas such as self-driving cars, infotainment systems, and 5G development, with expertise in embedded, cloud, and application domains.
Application
We have an ongoing selection of application, so please apply for the position as soon as possible! Please include at least 3 cloud projects you have worked in you CV.

Ansök nu

Senior SW Engineer - C++ Embedded Linux

Läs mer Mar 20
Techster Solutions befinner i dagsläget sig i en spännande tillväxtfas och söker nu fler kollegor, inledningsvis dig med minst 5+ års erfarenhet och som kan stärka teamet.
Du kan förvänta dig en omväxlande miljö, dagarna kan se väldigt olika ut - men en sak är säkert, här får du använda dina kompetenser och sätter själv gränsen för hur mycket du vill utvecklas. Som ett kunskapsbolag är det viktigt för oss att våra specialister delar med sig av sin kompetens och får kollegorna att växa.
Rollbeskrivning:
Vår kund designar, utvecklar, tillverkar, marknadsför och distribuerar teknologier inom kamerautveckling. Embedded Applications-teamet söker en C++-utvecklare till deras embedded Linux-värld.
Kamerautvecklingen för deras handhållna enheter är uppdelad i 2st Embedded SW teams på totalt ca 35 personer: OS-teamet och Applikationsteamet. Den person man söker skall arbeta inom applikationsdelen. I Embedded Applications.
Mjukvaran man jobbar i är omfattande då den täcker en stor produktfamilj och det är viktigt att man känner sig trygg i att sätta sig in i ett komplext system. Utvecklingen sker främst i C++ och de satsar på test. All planering sker i Jira och deras dokumentering sker mestadels i Confluence.
Som utvecklare i teamet får du mycket ansvar och man sätter stor vikt vid att utvecklaren kan se helheten och signalera risker i tid till projektet. Konsulten behöver vara väldigt trygg inom både C++ och embedded Linux.
Krav: - Har utfört flera liknande uppdrag/projekt. Kan arbeta självständigt och till viss del leda en mindre grupp och utveckla inom området.
- Grundläggande svenska i tal och skrift
- Minst 5 års relevant arbetslivserfarenhet
- C++
- Embedded Linux

Ansökan Tror du att du är Techster Solutions nästa stjärna? Tveka då inte att skicka in din ansökan redan nu. Urval sker löpande och tillträde sker enligt överenskommelse.
Arbetsplats och kulturVi är ett entreprenördrivet IT företag, med både produktkunskap och försäljning (Techster AB) och konsultativa tjänster (Techster Solutions AB). Det innebär att vi är mycket öppna för nya tekniska lösningar, kunskapsutbyte och ständigt lärande. Att ha roligt och samtidigt behålla den familjära andan utan hierarkier är lika viktigt.
Vi vill skapa det konsultbolag som du alltid velat jobba för, men kanske inte hittat ännu. Redan idag har vi en blandning av seniora och yngre medarbetare, såväl som män och kvinnor. Det vill vi fortsätta att bygga på. Så välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Senior Software Engineer to Global Fashion Company

Läs mer Mar 19
As a Senior Software Engineer you will play a key role in ensuring the smooth and efficient operation of our client's platform. You’ll be responsible for maintaining data integrity, testing audiences, troubleshooting incidents, and managing CDP configurations to meet business needs and compliance standards. You will also work closely with engineering, data, and regional teams to optimize data pipelines and improve platform performance.

Responsibilities:

In-Platform Quality Assurance: Conduct regular audits to maintain data integrity and platform performance.

Audience Testing: Proactively test and resolve issues before they impact operations.
Incident Handling: Troubleshoot and resolve incidents to minimize disruptions.

CDP Configurations & Governance: Manage configurations, approval flows, and access governance to align with business needs and compliance.

First-Line Support: Provide hands-on assistance to regional and central teams to resolve technical challenges.
Documentation & Knowledge Sharing: Maintain clear documentation of configurations, workflows, and troubleshooting guides to support scalability and knowledge transfer.

Collaboration with Engineering & Data Teams: Work closely with data engineers and analysts to optimize data pipelines and enhance CDP functionality.

Process Optimization: Continuously evaluate and refine processes to improve efficiency in audience activation, segmentation, and data governance.


Qualifications:

Hands-on experience with SaaS applications, including CDPs, marketing automation tools, and data integrations.

Strong troubleshooting and problem-solving skills, particularly with GCP BigQuery.

Experience with CDP solutions (e.g., Hightouch, Mparticle, Segment, ActionIQ) is highly desirable.

Understanding of how the CDP supports business users and integrates with key business processes.

Deep understanding of GDPR and RBAC, with the ability to manage configurations, user access, and platform governance.

Effective communication skills for cross-functional collaboration.

If you are ready to contribute to an innovative platform and enjoy working in a collaborative environment, we would love to hear from you!

About the assignment
For this assignment you will be hired as a full-time consultant by Digitalenta. We offer our consultants a generous package including healthcare allowance, insurance policy, paid vacation days and pension savings. In addition, you'll also have a dedicated consultant manager available throughout your employment with us, in addition to optional networking activities with our network of consultants. The assignment is full-time and runs from 31 March 2025 to November , 2025, with a possibility of extension.

Ansök nu

Senior Software Engineer

Läs mer Mar 19
Techster Solutions befinner i dagsläget sig i en spännande tillväxtfas och söker nu fler kollegor, inledningsvis dig med minst 3+ års erfarenhet och som kan stärka teamet.
Du kan förvänta dig en omväxlande miljö, dagarna kan se väldigt olika ut - men en sak är säkert, här får du använda dina kompetenser och sätter själv gränsen för hur mycket du vill utvecklas. Som ett kunskapsbolag är det viktigt för oss att våra specialister delar med sig av sin kompetens och får kollegorna att växa.
Rollbeskrivning:
Responsbilities:
In-Platform Quality Assurance: Conduct regular audits to maintain data integrity and platform performance.
Audience Testing: Proactively test and resolve issues before they impact operations.
Incident Handling: Troubleshoot and resolve incidents.
CDP Configurations & Governance: Manage configurations, approval flows, and access governance to align with business needs & compliance.
First-Line Support: Provide hands-on assistance to regional and central teams.
Documentation & Knowledge Sharing: Maintain clear documentation of configurations, workflows, and troubleshooting guides to support scalability and knowledge transfer.
Collaboration with Engineering & Data Teams: Work closely with data engineers and analysts to optimize data pipelines, resolve technical issues, and enhance CDP functionality.
Process Optimization: Continuously evaluate and refine processes to improve efficiency in audience activation, segmentation, and data governance.


Qualifications:
Hands-on experience with SaaS applications: CDP's, marketing automation tools and data integrations.
Strong troubleshooting and problem-solving skills, particularly within GCP BigQuery.
Experience with CDP Solutions( i.e. Hightouch, Mparticle, Segment, ActionIQ) is highly desirable.
Understanding how the CDP supports business users in achieving their goals and integrates with key business processes.
Deep understanding of GDPR and the importance of RBAC with the ability to manage configurations, user access, and platform governance processes.
Effective communication skills for cross-functional collaboration.


Ansökan Tror du att du är Techster Solutions nästa stjärna? Tveka då inte att skicka in din ansökan redan nu. Urval sker löpande och tillträde sker enligt överenskommelse.
Arbetsplats och kulturVi är ett entreprenördrivet IT företag, med både produktkunskap och försäljning (Techster AB) och konsultativa tjänster (Techster Solutions AB). Det innebär att vi är mycket öppna för nya tekniska lösningar, kunskapsutbyte och ständigt lärande. Att ha roligt och samtidigt behålla den familjära andan utan hierarkier är lika viktigt.
Vi vill skapa det konsultbolag som du alltid velat jobba för, men kanske inte hittat ännu. Redan idag har vi en blandning av seniora och yngre medarbetare, såväl som män och kvinnor. Det vill vi fortsätta att bygga på. Så välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Junior systemutvecklare inom Bokbranschen!

Läs mer Mar 18
Junior Systemutvecklare – Bli en del av vårt passionerade team!
Är du en nyfiken och engagerad junior systemutvecklare med en stark vilja att växa och utvecklas? Vill du arbeta i en inspirerande miljö där innovation och samarbete står i fokus? Då kan detta vara möjligheten du letar efter!
Om oss
Vi är ett företag som brinner för att förenkla och effektivisera bokförlagsbranschen med modern Microsoft - teknologi. Sedan vi grundades 2014 har vi byggt en unik företagskultur där teknisk utveckling och trivsel går hand i hand. Med kunder i hela Norden och Polen gör vi verklig skillnad för en hel bransch.
Sedan årsskiftet har vi flyttat in i ett nytt, modernt kontor där våra grupprum skapar en inspirerande miljö för kreativa samarbeten. Vi är 15 anställda, varav 13 arbetar som systemutvecklare och samarbetar i grupper om 3–4 personer.
Om rollen
Vi söker nu en junior systemutvecklare som vill vara med och vidareutveckla våra system och programvarulösningar. Här får du möjlighet att arbeta med moderna teknologier och bidra till att effektivisera publiceringsprocessen för bokförlag.
Som en del av vårt team kommer du att:
Delta i design och utveckling av nya systemlösningar.
Samarbeta med erfarna kollegor i en kreativ och dynamisk miljö.
Arbeta nära produktägare och andra utvecklare för att driva innovation.
Lära och växa genom att aktivt bidra med idéer och förbättringsförslag.
Din profil
Vi letar efter dig som ä nyfiken och har en vilja att utvecklas. Du kanske inte har lång erfarenhet, men du har en grundläggande förståelse för programmering och teknik. Vi ser gärna att du:
Har grundläggande kunskaper i C#/.NET.
Är intresserad av systemutveckling och har en nyfikenhet för ny teknologi.
Är en lagspelare med god kommunikationsförmåga på svenska och engelska.
Vill utvecklas i en dynamisk och kreativ miljö.
Vad vi erbjuder
Hos oss får du mer än en arbetsplats – du blir en del av ett team som värdesätter innovation, samarbete och balans i livet. Vi erbjuder:
Möjlighet att växa och utvecklas i ett team med engagerade utvecklare.
En inspirerande arbetsmiljö i moderna kontorslokaler med grupprum.
Flexibla arbetstider och möjlighet till hybridarbete.
Tjänstepension, friskvårdsbidrag och möjlighet till träning under arbetstid.
En arbetsvecka på 38 timmar för bättre balans i livet.
Årlig budget för konferenser och utbildning.
Så ansöker du
Är du redo att ta nästa steg i din karriär? Skicka in din ansökan redan idag – vi ser fram emot att höra från dig och välkomna dig till vårt team!
Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Andra jobb i Stockholm från Bravura Sverige AB

Nedan visas andra jobb i Stockholm från Bravura Sverige AB .

Applikationsspecialist inom medicinteknik till B. Braun Medical

Intensivvårdssjuksköterska
Läs mer Mar 21
Vill du vara med och utveckla framtidens sjukvård? Som applikationsspecialist spelar du en avgörande roll i att utbilda vårdpersonal och säkerställa en trygg och effektiv användning av avancerade infusionssystem. Här får du kombinera din medicinska expertis med teknik och pedagogik för att göra verklig skillnad i vården! Om tjänsten
Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos B. Braun Medical AB. Om företaget
B. Braun Medical är en av världens ledande leverantör och tillverkare av hälso- och sjukvårdslösningar. Företaget grundades 1839 och har sedan dess haft en ständigt växande portfölj av effektiva sjukvårdslösningar. B. Braun förser den globala hälsovårdsmarkanden med produkter och system för anestesi, intensivvård, kardiologi, extrakorporeal blodbehandling, kirurgi samt tjänster för läkare, kliniker, privat kliniker och hemsjukvård. B. Braun Medical AB är ett helägt dotterbolag till B. Braun Melsungen AG, ett tyskt familjeägt företag med mer än 185 års erfarenhet inom det medicinska området. B. Braun-koncernen har över 62 000 anställda världen över och i Sverige representeras företaget av cirka 65 medarbetare. B. Braun Medical AB, som klassas som ett AAA-företag, är i en expansiv fas och kommer i år omsätta över 700 miljoner. B. Braun Medical arbetar gemensamt med värdegrunderna Trust, Accoutability och Diversity.
Arbetsuppgifter
I rollen som applikationsspecialist ansvarar du för att utbilda kunder inom slutenvården i användningen av B. Brauns egna infusionssystem runt om i Sverige. Du säkerställer att utbildningsmaterial och utbildningsprogram, både digitala och fysiska, är uppdaterade och tar fram nytt material i takt med att nya funktioner introduceras för pumparna. Utbildningen riktar sig till sjuksköterskor och apotekare som använder OnlineSuite Plus-applikationen Drug Library Manager. I samråd med medicinskt ledningsansvariga läkare hos varje kund/sjukhus ansvarar du även för att skapa läkemedelslistor åt de kunder som efterfrågar detta i samband med implementeringar. Du arbetar i rollen självständigt och resultatinriktat men har stöd av ett framgångsrikt applikationsteam och arbetar med en bred och spännande produktportfölj. Du tillhör AIS-teamet som består av åtta kollegor. Resor inom Sverige förkommer i tjänsten. I rollen blir du erbjuden en gedigen utbildning i systemet och får kontinuerlig utbildning och coachning inom området.
Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper
• Utbildad sjuksköterska/farmaceut alternativ erfarenhet som medicinteknisk säljare eller applikationsspecialist inom medicinteknik • Tekniskt intresse • Flytande svenska och engelska i tal och skrift • Kunskap i Officepaketet, främst Excel • B-körkort • Arbetslivserfarenhet som intensivvårdssjuksköterska är starkt meriterande För att trivas i rollen är du initiativtagande och har förmåga att prioritera vart du ska lägga ditt fokus, då du i rollen främst arbetar självständigt. Vidare är du kommunikativ och relationsskapande, med en förmåga att anpassa dig till olika människor och bygga förtroende. Du trivs i en roll med många kontaktytor och har en pedagogisk ådra som gör att du kan förklara komplexa system på ett enkelt och engagerande sätt. Din ödmjukhet och vilja att hjälpa kunder, tillsammans med ditt driv att hitta lösningar på deras utmaningar, är avgörande. Slutligen har du en affärsmässig inställning och en stark vilja att driva affärer framåt. Övrig information
Start: Enligt överenskommelse Plats: Stockholm med omnejd Lön: Enligt överenskommelse
Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan.
Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till info@bravura.se eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval.
Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Säkerhetstekniker/Servicetekniker till Larm & Signalteknik

Serviceelektriker, installation
Läs mer Mar 19
Har du gedigen erfarenhet som tekniker inom säkerhetsbranschen och vill ha ett flexibelt och varierande arbete där du får ta stort eget ansvar? Trivs du med att lösa tekniska problem och bidra till trygghet för företag och organisationer? Nu har du chansen att bli en del av det expansiva och innovativa säkerhetsföretaget Larm & Signalteknik i Östersund!
Om tjänsten
Den här tjänsten är en direktrekrytering, vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura, men du anställs direkt hos Larm & Signalteknik.
Om företaget
Larm & Signalteknik AB grundades 1991 och är specialiserade på säkerhetssystem såsom brandlarm, inbrottslarm, passersystem och kameraövervakning. Med över 30 års erfarenhet och en ständig strävan att ligga i teknisk framkant levererar de marknadsledande lösningar till företag, kommuner och andra organisationer.
Företaget har sitt säte i Östersund och verkar inom Jämtland med omnejd. Teamet består av 13 medarbetare och företagskulturen kännetecknas av god sammanhållning, prestigelöshet och en stark vilja att hjälpa varandra. Här värdesätts långsiktiga kundrelationer, och kvalitet och service står alltid i fokus.
Arbetsuppgifter
I rollen som säkerhetstekniker arbetar du med service och felsökning av säkerhetssystem. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar installation, driftsättning och underhåll av säkerhetssystem såsom brand-/utrymningslarm, inbrottslarm, passagesystem och kameraövervakning. Du ansvarar för att identifiera och åtgärda fel, genomföra service enligt avtal och hantera akuta serviceärenden. Vidare ingår kundkontakt i rollen där du fungerar som en teknisk rådgivare för att säkerställa att systemen fungerar optimalt. Arbetet sker både självständigt och i team beroende på uppdragets omfattning.
Geografiskt sett är arbetet främst inom en 10-milsradie från Östersund, men resor inom Jämtland och kringliggande områden förekommer. Arbetstiderna är måndag till fredag 07:00–16:00.
Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper
Avslutad gymnasial utbildning, gärna som installationselektriker eller liknande
Några års erfarenhet av installation och service av säkerhetssystem
Mycket goda kunskaper i svenska och goda kunskaper i engelska i tal och skrift
B-körkort

För att lyckas i rollen behöver du vara ansvarstagande och självgående, med förmågan att planera och genomföra uppdrag på ett strukturerat sätt. Du har en flexibel inställning och kan anpassa dig efter olika arbetsförhållanden och kunders behov. Eftersom arbetet innebär mycket kundkontakt och samarbete med kollegor är det viktigt att du är hjälpsam och kommunikativ. Rollen kräver även ett analytiskt tänkande och ett genuint intresse för teknik, där du drivs av att hitta dem bästa lösningarna.
Övrig information
Start: Enligt överenskommelse Plats: Östersund Lön: Enligt överenskommelse
#Specialist

Ansök nu

Produktägare inom Säkerhet, Hållbarhet och Teknik till Infranord

Systemförvaltare
Läs mer Mar 18
Om tjänsten
Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Infranord.
Om företaget
Infranord är en komplett leverantör inom järnvägsentreprenader som erbjuder hållbara helhetslösningar på den svenska och norska marknaden. Med innovation, ny teknik och hög kompetens driver Infranord utvecklingen av dagens och morgondagens järnvägar. Med en omsättning på ungefär 5,2 miljarder och 1600 medarbetare är Infranord ett betydande bolag som levererar värde till sina ägare och på så vis bidrar till ett mer hållbart samhälle.
Infranord erbjuder underhåll och anläggning av järnväg, maskintjänster, elkrafttjänster samt järnvägstekniska komponenter och produkter. Deras kunder är i huvudsak ägare och förvaltare av järnväg och spårväg, exempelvis Trafikverket, Bane NOR och Trafikförvaltningen Region Stockholm, eller verksamma inom basindustrin såsom LKAB och Boliden.
I den här rollen blir du en viktig del av Infranords IT-avdelning som idag är ett mindre team på 12 medarbetare varav 7 anställda, men med ambition om att expandera ytterligare framöver. Här arbetar du tillsammans med erfarna och kompetenta kollegor som tillsammans strävar efter att skapa framtidssäkra, effektiva och skalbara IT-lösningar som bidrar till en god digital arbetsmiljö för Infranords medarbetare och en högre lönsamhet för företaget.
Arbetsuppgifter
Som produktägare ansvarar du för produktområdet ”Säkerhet, Hållbarhet och Teknik”. Säkerhet är ett viktigt område inom Infranord där fokus ligger på en säker och trygg arbetsmiljö för Infranords medarbetare i produktion. Hållbarhet är ett område som behöver vidareutvecklas på grund av nya lagkrav där IT-stöd är nödvändigt för uppföljning. Teknik har ett tydligt tillväxtfokus inom områdena kraft och tillverkning av komponenter till järnvägen där IT kommer spela en viktig roll i denna tillväxtresa.
I rollen ingår ett helhetsansvar för produktområdet inklusive strategisk planering, operationell uppföljning av leveransen, stakeholder management, leverantörsstyrning och uppföljning mot uppsatta SLA:er samt budgetering och finansiell uppföljning. IT-miljön är outsourcad och företaget är huvudsakligen en beställarorganisation där kontinuerlig uppföljning utförs mot leverantörernas kundteam.
Du kommer också att vara involverad i incident- och problemhanteringsprocesserna, samt granskningen av nya lösningar. Du arbetar proaktivt för att identifiera nya möjligheter kring funktion och teknik genom omvärldsbevakning.
Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper
• Relevant högskoleutbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet
• Tidigare erfarenhet som produktägare eller systemförvaltare
• God erfarenhet av att arbeta med leverantörsstyrning och stakeholder management
• Obehindrade kunskaper i svenska och engelska, i såväl tal som skrift
För att trivas i rollen ser vi att du som person är social och har utmärkt kommunikationsförmåga mot användare, stakeholders, kollegor och leverantörer. Du är strukturerad och noggrann, och tar ägandeskap för att driva arbetet inom ditt produktområde framåt både på ett strategiskt och operationellt plan. Som person är du lösningsorienterad och vill sätta dig in i och förstå problem för att kunna arbeta mot innovativa lösningar. Vidare är du engagerad och räds inte för att ta dig an ny teknik och nya utmaningar. Slutligen är du en lagspelare, och trivs i nära samarbete med dina kollegor.
För att bli framgångsrik i rollen ser vi att du har ett högt tekniskt intresse samt trivs i en roll med kontaktytor, allt från användare ute i verksamheten till externa leverantörer.
Övrig information
Start: Enligt överenskommelse
Plats: Stockholm, Solna. Hybridlösning, möjlighet till hemarbete 2 dagar/vecka.
Lön: Enligt överenskommelse
Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan.
Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Navid Parsa på navid.parsa@bravura.se eller 070 – 434 17 71. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval.
Välkommen med din ansökan!
#Brillante

Ansök nu

Säljare till Norteam

Account manager
Läs mer Feb 10
Är du en driven säljare med passion för att bygga långsiktiga kundrelationer och överträffa dina mål? På Norteam söker vi Dig som vill vara en nyckelspelare i vårt växande team. Vi erbjuder dig en dynamisk arbetsmiljö, där du får möjlighet att växa både professionellt och personligt. Vi sitter i toppmoderna lokaler med fantastiska faciliteter, inklusive gym, spelrum, och sociala utrymmen. Vi är ett av Sveriges snabbast växande IT-bolag – är du redo att ta nästa steg i din karriär och bli en del av resan?
Arbetsuppgifter
Som säljare på Norteam kommer du att hantera hela säljprocessen, från att identifiera potentiella kunder till att stänga affären. Du får möjlighet att bygga relationer med kunder i olika storlek och från olika branscher. Din uppgift blir att bygga starka kundrelationer, sätta dig in i kundernas behov och erbjuda skräddarsydda lösningar för hög kundnöjdhet.

Du ansvarar självständigt för att hålla dig uppdaterad om branschtrender och omvärlden för att kunna identifiera nya affärsmöjligheter. Du arbetar med prospektering och söker aktivt nya affärsmöjligheter genom nätverkande, kalla samtal och hantering av inkommande leads. Du är även högst delaktig eller ansvarig för att förhandla villkor och avtal.

Du rapporterar till Chief Sales and People Officer, vars uppdrag bland annat är att bygga och utveckla ett affärsdrivet säljteam som tillsammans strävar mot högt uppsatta mål.
Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper
Det viktigaste är att du är en person med rätt mindset, du motiveras av att vara en del av ett entreprenöriellt bolag där varje enskild aktivitet kan ha en stor påverkan på företagets framfart. Du har en stark egen drivkraft och förmåga att driva din egen agenda. Du är uthållig och passionerad kring det du tar dig an. Ett plus är om du har erfarenhet från B2B- försäljning och fördelaktigen från IT-branschen.
- Flytande svenska och bekväm med att ha möten på engelska.
- Eftergymnasial utbildning är starkt meriterande
- Uthållighet och ett starkt pannben
- En stark kommunikatör och relationsbyggare
- Hög affärsförståelse och förmåga att tänka strategiskt
- En lagspelare som tror på jaget för laget
Om Norteam
Norteam är ett av Sveriges snabbast växande IT-bolag med fokus på molnbaserade lösningar. Norteam erbjuder en rad olika IT-tjänster, från firstline support och IT-projektledning till egenutvecklade SaaS-plattformar. Norteams vision är att IT inte bara ska vara ett stöd utan också en drivkraft för att stärka kundernas konkurrenskraft genom ökad effektivitet och hållbarhet.
Norteam är ett företag som värderar starka prestationer och gemensamma framgångar med en målsättning om att vara en trygg IT-partner som hjälper deras kunder att uppnå sina mål med rätt verktyg och lösningar.
Om tjänsten
Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Norteam.
Övrig information
Start: Enligt överenskommelse
Plats: Bromma, Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse, flexibla lönealternativ med både fast och prestationsbaserad del

Ansök nu

Lager- och logistikmedarbetare till Culligan Sverige

Lagerarbetare
Läs mer Feb 10
Är du tillgänglig omgående, har erfarenhet inom lager och logistik och söker en varierande och utvecklande roll? Vi söker dig som vill ta stort ansvar och trivs med att själv driva ditt eget arbete framåt. Nu har du chansen att bli en del av ett spännande företag där du får göra skillnad från dag ett!
Om tjänsten
Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i minst två månader. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos Culligan Sverige. Det finns möjlighet till förlängning av uppdraget.
Om företaget:
Culligan Sverige AB är ett rikstäckande företag specialiserat på försäljning, leasing, reparation och installation av vattenkylare, vattenautomater och kaffeautomater. Företaget erbjuder även tillbehör och relaterade tjänster för dessa maskiner. Kunderna sträcker sig från privata företag till offentlig sektor och förvaltning. Culligan Sverige är en del av Culligan Nordic Group, som i sin tur ingår i den globala Culligan-koncernen med huvudkontor i Chicago, USA. Genom detta globala nätverk kan Culligan leverera högkvalitativa lösningar till sina kunder. Koncernen har cirka 14 000 anställda och verksamhet i stora delar av världen, bestående av över +35 varumärken.
Arbetsuppgifter Plocka och packa säljorder från webbshop och interna system.
Ansvara för bokning och hantering av transporter.
Ta emot leveranser och säkerställa ordning och struktur på lagret.
Utföra inventering och arbeta med lageroptimering.
Vid behov, assistera vid leveranser.
Delta i enklare tekniska uppgifter vid behov

Du blir en central del av ett litet men dynamiskt lager där du får möjlighet att påverka och bidra till effektiva logistikflöden och förbättringar.
Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Erfarenhet av lagerarbete, meriterande med erfarenhet av transportbokning
Truckkort (A1-A4, B1-B3)
God datorvana och erfarenhet av affärssystem
Svenska och engelska i tal och skrift
B-körkort

Vi tror att du som söker är en person med sinne för struktur som trivs i en roll där du får ta egna initiativ. Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och har förmågan att strukturera och prioritera ditt arbete. Vidare är det viktigt för dig att vara noggrann med detaljer i det dagliga arbetet och du lämnar inget ogjort. Att leverera lösningar till andra ser du som motiverande och du trivs i en dynamisk roll som innebär förändrade direktiv. Slutligen har du en vilja att vara med och forma, utveckla och förbättra företagets lagerverksamhet och därmed bidra till företagets fortsatta framgång.
Övrig information Start: Omgående
Plats: Upplands Väsby
Arbetstider: 07:00–16:00, heltid
Lön: Enligt GFL

Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan.
Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till info@bravura.se eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval.
Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Ekonomiassistent till AR-teamet – Perfekt för dig som är student!

Ekonomiassistent
Läs mer Feb 7
Om tjänsten
Det här är ett konsultuppdrag på deltid som varar i 6 månader med möjlighet till förlängning. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos företaget. Det finns goda möjligheter till förlängning av uppdraget. Tjänsten är en deltids/timanställning vilket innebär att du arbetar enligt överenskommelse med företaget utifrån behov.
Om företaget
Det här är en annons där företagets namn inte framgår. Ibland väljer vi eller företaget själva att inte gå ut med namnet. Självklart kommer vi att berätta vilket företag det är under rekryteringsprocessen.
Arbetsuppgifter
Som ekonomiassistent inom AR-teamet kommer du att arbeta med kundreskontra och stötta teamet i det dagliga ekonomiarbetet. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar:
Hantering och uppföljning av kundinbetalningar
Avstämning av reskontrakonton och utredning av differenser
Kontakt med kunder och interna avdelningar för att säkerställa korrekta betalningsflöden
Administration av påminnelser och kravhantering
Stöd i månadsbokslut och andra löpande ekonomiska uppgifter

Rollen ger dig en möjlighet att utvecklas inom ekonomi och få värdefull erfarenhet i en dynamisk miljö.

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper
Pågående eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller liknande, sedan minst 1 år tillbaka
Arbetslivserfarenhet inom service med kunddialog
God data- och systemvana
Du uttrycker dig väl i tal och skrift i svenska och engelska
Meriterande med arbetserfarenhet inom ekonomi

För att trivas i rollen som ekonomiassistent ser vi att du är en serviceinriktad person som tycker om att supportera och hjälpa andra i ditt arbete. Du är nyfiken, självgående och har lätt för att driva ditt arbete framåt och gör det med hög kvalité. Du tar stort ägandeskap för dina arbetsuppgifter, är noggrann och har förmåga att skapa och hålla struktur i ditt arbete. Vidare söker vi dig som har en positiv inställning till att komma till jobbet och som trivs med att arbeta både självständigt och i team, då du ser ett mervärde av att arbeta tillsammans med andra för att gemensamt hålla de deadlines som finns i arbetet.

Övrig information
Start: Omgående Plats: Stockholm Lön: Enligt överenskommelse
Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan.
Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till info@bravura.se eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval.
Välkommen med din ansökan!

Ansök nu