Stockholm: IT-supportekniker

Hitta ansökningsinfo om jobbet IT-supportekniker i Stockholm. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Stockholm inom den kategorin.

Publicerad: 2024-06-26 // Varaktighet: Heltid

Är du i starten av din karriär och tycker att IT är det roligaste som finns att jobba med? Då har vi tjänsten för dig! ImpelIT söker nu sin nya IT-supporttekniker att ansluta till ett drivet team med stora utvecklingsmöjligheter. Stämmer nedan annons in på dig så tar vi gärna emot din ansökan redan idag!

Om tjänsten
Som IT-supporttekniker kommer du att få hantera olika typer av IT-ärenden som uppstår under dagarna. Det kan vara allt från ominstallationer, nätverksproblem, applikationer, kontohantering och mycket mer. Med andra ord en perfekt roll för dig som vill utvecklas och lära dig mer inom IT. För att lyckas i rollen är det viktigt att du har grundliga kunskaper inom IT, kanske från en utbildning eller relevant arbetslivserfarenhet. Vi ser gärna även att du håller dig uppdaterad inom det senaste när det kommer till IT och Teknik och har ett genuint intresse.

Det är extra bra om du även har erfarenhet av följande:
- Molntjänster/Azure
- Microsoft 365
- Active Directory
- Nätverk
- Hård & Mjukvara
- Vana av att hantera ärenden både onsite och genom telefon/mail

Vem är du?
Vi söker dig som är service minded, pedagogisk och driven i ditt arbete. ImpelIT består av fem kollegor, så du kommer att ha nära kontakt med hela teamet och din roll kommer vara en bidragande faktor till ImpelITs fortsatta resa. Vidare så är du flexibel, har god samarbetsförmåga och är lösningsorienterad. Du ser IT som din framtid inom karriären och vill utveckla dina kunskaper tillsammans med bolaget.

Om verksamheten
Vare sig det rör sig om längre projekt eller kortare akut insats så har vi på Impel IT drivna och erfarna specialister inom de flesta områden. Vår erfarenhet sträcker från design, driftsättning och överlämning till rena driftsuppdrag. Vi har även stor erfarenhet av att arbeta med olika typer av migreringar, förstudier, analyser och rådgivning. Vår kunskap är både bred och djup som vi har samlat på oss under många år inom IT-branschen. Särskilt fokus ligger på ADC, kommunikation samt säkerhet men vi har även stor kunskap inom server och lagring. Ett bevis på vårt stora engagemang är också den stora och tunga mängd certifieringar vi innehar från tillverkare som Citrix, F5, Cisco, Juniper, VMware, Palo Alto och Aruba. Vi ligger i teknikens framkant och utökar ständigt våra certifieringar. En stor fördel med denna breda leverantörskunskap är att vi inte favoriserar det ena märket över det andra. Vi ser till era behov samt önskemål och anpassar lösningarna därefter.


Tjänsten är tillsvidare, med inledande provanställning på sex månader och start efter sommaren. ImpelIT har sitt kontor i Solna och det finns möjlighet till hybridarbete vid behov. Rekryteringen sker i samarbete med Poolia och du är varmt välkommen att höra av dig till Jennifer vid frågor. Notera att det är semestertider så att svar kan komma att dröja. Vi ser fram emot din ansökan!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Stockholm som Helpdesktekniker/Supporttekniker

Nedan visas andra jobb i Stockholm som Helpdesktekniker/Supporttekniker.

Kundtjänst

Läs mer Mar 19
Kundtjänstmedarbetare till välkänt bolag inom modebranschen
Är du service minded och har intresse av att lära dig nya saker? Vi söker nu en ny kollega som vill arbeta i vår kunds tekniska kundtjänst.
Din nya tjänst
Är du service minded och har intresse av att lära dig nya saker? Vi söker nu en ny kollega som vill starta eller fortsätta sin karriär som kundtjänstmedarbetare. Eller ja, egentligen kommer du att arbeta som supporttekniker och vi ser gärna att man har en bakgrund inom kundtjänst. IT-delarna kan du lära dig om du har viljan och är duktig på att prata med människor.
Lokalerna är placerade i Liljeholmen med bra kommunikationsmöjligheter. Väl på plats så kommer du få en introduktionsutbildning och bli del av ett stort, härligt team med sociala och trevliga kollegor. Ditt arbete som supporttekniker kommer innebära att svara i telefon och hjälpa kollegor med IT problem, så som mjukvara/hårdvara, behörigheter och mer. I takt med att du lär dig mer så kommer du att ha möjlighet att arbeta med lite olika delar exempelvis utbildare, dispatch (delegering av ärenden) etc.
Utöver detta så erbjuder vi fastanställning med kollektivavtal, fast lön och bra villkor. Du har oss nära till hands för att svara på dina frågor, stötta dig och få dig att trivas.
Din bakgrund
Vi ser gärna att du har arbetat med telefon som redskap, kanske inom kundtjänst, telefonförsäljare eller reception. Har du arbetat med problemlösning/felsökning så är det intressant. Du kanske har gått IT- eller tekniskt gymnasium, men viktigare att du gillar att prata med- och hjälpa folk.
Vi värderar högt Jobbat inom Reception, Telefonförsäljning, Support, Kundtjänst eller annan tjänst som innehåller kundkontakt via telefon, chatt eller mejl.
Kan ta och ge konstruktiv feedback
Kan arbeta mellan kl 7-16 och 8-17, vardagar.
Flytande i svenska och engelska i tal och skrift.
Du som person
Viktigt med en inställning av att man vill lära sig och att man gillar problemlösning. Då stor del av ditt jobb kommer innehålla detta. Även att man gillar att prata med människor i telefon, chatt och mejl. Du trivs med att ha kollegor omkring dig men klarar av att jobba självständigt.
Din ansökan
Alla våra ansökningar sker via vår hemsida och intervjuer sköts löpande.
Din nya arbetsgivare
Thalamus är ett stadigt växande IT-konsultbolag som erbjuder kvalificerade IT-konsulter inom supporttekniker, onsite & drift. Vi är ett familjärt bolag som ligger ute i Alvik strand och vår huvudsakliga fokus ligger på konsultverksamhet i Stockholms län.
Vi erbjuder månadslön, certifierings- och utvecklingsmöjligheter, där du blir fast anställd på Thalamus som IT-konsult. Våra uppdrag sträcker sig ofta under långa perioder och vid avslutade uppdrag hjälper vi dig vidare i din fortsatta utveckling. Då det är viktigt med trygghet och att vi ska få ett långt samarbete tillsammans.
På Thalamus är gemenskap en viktig del, vilket gör att vi ordnar AW:s samt sommarfest och julbord. Så att alla konsulter kan dela erfarenheter och glädje.
Om vi skulle beskriva oss själva skulle det vara att vi är ett glatt, kunskapsdrivet gäng vars arbete kännetecknas av kvalitet, nytänkande och personligt engagemang. Hoppas du vill bli en av oss!
Keywords: first line, firstline, 1st line, ITsupport, IT-support, teknisk support, helpdesk, ittekniker, itteknisk support it-teknisk support, help desk, supporttekniker.

Ansök nu

Customer Solution Specialist

Läs mer Feb 10
Är du personen som ser lösningar där andra ser problem?
Som Customer Solution Specialist här på Wisentic blir du navet mellan våra kunder och vårt utvecklingsteam. Hos oss får du friheten att påverka både lösningar och arbetssätt. Dina idéer gör skillnad – inte bara för våra kunder utan för hela vårt sätt att arbeta.
Här får du vara med på vår resa mot en smartare försäkringsbransch.
Om rollen Du kommer att ta över från Caroline, som har den här rollen idag. Hon tar en annan roll inom bolaget, och därför behövs du. Hon kommer självklart finns här för att lära dig allt hon kan och lite till.
Att vara Customer Solution Specialist här innebär att du:
Löser komplexa tekniska utmaningar för våra kunder – vi pratar inte om enkla supportsamtal, utan om att analysera och föreslå smarta lösningar.
Arbetar nära utvecklare, produktägare och verksamhetsutvecklare för att göra våra lösningar ännu bättre.
Fångar upp kundernas behov och omvandlar dem till konkreta förbättringsförslag.
Ansvarar för kvalitetsarbetet kring supportprocesser och incidenthantering.

Om dig Du har erfarenhet av teknisk support och/eller utveckling vilket betyder att du har koll på teknisk felsökning och förstår loggar. Kanske har du jobbat som utvecklare men vill komma närmare användarna och affärsbehoven?
Du trivs med att ta ansvar, är analytisk och lösningsorienterad. Att kommunicera och bygga relationer, både med kunder och kollegor, faller sig naturligt för dig. Du är nyfiken på digitalisering och hur IT kan lösa affärsproblem.
Du kan kommunicera flytande på både svenska och engelska.
Om oss Wisentic gör det enklare och smidigare och kanske lite roligare för försäkringsbolag att hantera sina administrativa processer. Vi hjälper våra kunder att spara tid och pengar genom att automatisera och förbättra arbetsflöden, vilket gör livet lättare både för dem och deras kunder.
I takt med att försäkringsbranschen digitaliseras och efterfrågar smartare lösningar, ligger vi i framkant med innovativ teknik för att effektivisera allt från fakturering till försäkringshantering. Våra SaaS-plattformar anpassas efter varje kunds behov, oavsett om det är stora försäkringsbolag eller mindre aktörer i Norden och runt om i Europa.
Här blir du en del av ett engagerat team som gillar att bolla idéer och lösa utmaningar tillsammans. Vi tror på att kombinera teknisk spetskompetens med kundfokus för att skapa framtidens försäkringslösningar.
Bra att veta Vi sitter på Körsbärsvägen 5 i Stockholm, när KTH. Vi har en flexibel modell där du kan arbeta hemifrån men de flesta arbetar från kontoret 3-4 dagar i veckan.

Ansök nu

Support Technician

Läs mer Feb 6
Xensam: SAM DisruptersXensam is the leading provider of AI-powered, cloud-hosted Software Asset Management technology. We’re looking for key players to join us as we scale our impact and build the Xensam team together. We take our culture seriously and strive to maintain the excellence, energy & enthusiasm that flows through the organization today.
We look for candidates who are passionate about what they do and ready to work the Xensam way. We know that experience counts, but we also know that it’s you, the person behind the experience, that makes it count.
About the roleWe are now looking for a customer-focused and collaborative colleague to join our growing team. You will be working with our technical support team and providing high-quality support to customers worldwide. You will support with testing (QA) of our technical solutions and guide and educate our users on how to best configure and make use of our Software.
This role offers significant growth opportunities for advancement within the company. If you have a dream career path, this position can lead you there at Xensam.
Responsibilities
Providing technical assistance to customers and end-users.
Diagnosing and resolving software-related issues.
Communicating effectively with customers.
Managing and documenting support tickets.
Collaborating with the technical team for issue resolution.
Staying updated on Xensam's software products and updates.
Gathering and relaying customer feedback for product improvement.

Qualifications
We are seeking individuals who are service-oriented problem solvers and have a passion for learning new things. To succeed in this role, we also value the following qualifications:
Good basic technical competence.
Effective Google research skills.
Proficiency in Windows/Mac/Linux.
Excellent communication skills, both in written and verbal English and Swedish.
Adaptability and willingness to learn about the industry and market trends.
Self-motivated and target-oriented, with a hunger to develop within the company.

We are looking for two individuals for this position, one of whom should have prior experience in SaaS and Software Asset Management.
What you get
A dynamic position embracing "freedom under responsibility".
Three days in-office (with remote work on Mondays and Fridays).
Free access to beverages, snacks, gym facilities, on-site massage, shuffleboard, and other games.
If sales targets are met, all employees enjoy an annual destination trip.
Join an ambitious and diverse team, and work with cutting-edge technology in the fastest-growing SAM software on the market.
An opportunity to shape your career growth while contributing to the company’s success.

At Xensam, our core values define our culture:
Rebellious: We encourage a spirit of freedom and initiative within responsibility.
Humane: We foster a caring, inclusive environment that values diversity and respects individuality.
Harmonious: We promote work-life balance, creating a pleasant, supportive workplace.

Join Xensam for a balanced, collaborative, and growth-focused work environment. If you're a team player ready to thrive, APPLY now!
As part of our recruitment process, we conduct background checks on final candidates to fulfill our commitments to customers and ensure a safe work environment.

Ansök nu

Senior supporttekniker

Läs mer Feb 6
Vill du ha större kontroll över din karriär? Vad sägs om att ha en trygganställning hos Sveriges härligaste konsultbolag? Vi söker dig som har hjärtat på rätt plats och vill ha tydlighet i din utveckling.Jobba hos oss
Vi är Thalamus och vi är IT-konsulter specialiserade inom IT-infrastruktur. Vi tror på individen, att vi står för möjligheterna och du står för drivet. Där vi lägger stor del av vår tid på att du ska trivas, utvecklas och lyckas i din karriär.
Vårt långsiktiga mål är att du ska arbeta i den roll som du vill, oavsett om det är som generalist eller specialist. Vi har verktygen och vi tror att du har förmågan att utvecklas utifrån din vilja, ditt driv och dina mål. Vi har skapat tydliga utvecklingsvägar för specialist roller och vi har ett långsiktigt mål att du ska komma dit. Där vi bjuder på certifieringar, utbildningsplan och erbjuder spännande uppdrag. Dessutom så kan du nyttja ditt friskvårds bidrag, för att hålla dig frisk och välmående på vägen.
Din nya tjänst
Hos oss kommer du jobba med varierade support roller hos en eller flera av våra härliga kunder i Stockholmsområdet. Där rollerna matchas efter kunskaper, erfarenheter och mål. Hos kunderna agerar du intern support och stöttar upp organisationens IT efter behov. Vanligtvis jobbar våra kunder i komplexa IT-miljöer med huvudfokus inom Windows (Mac kan förekomma).
Vi lägger stor vikt i din framtid och utveckling, så medan du sitter ute på uppdragen så har du själv möjlighet att påverka din framtid. Då du hos oss får möjlighet att följa någon av våra utvecklingsplaner och få en tydlig väg framåt i din karriär.
Då vi tycker att alla anställda ska ha rätt till samma möjligheter framåt så har vi tydliga steg för hur du som anställd får utbildningsmöjligheter och trygg anställning. Det viktigaste för oss är att ha duktiga supporttekniker med rätt kunskaper för jobben kunderna efterfrågar. Därför väljer vi att investera i dig för att du ska få rätt möjligheter och vilja jobba hos oss.Att jobba som supportteknikerkan vanligtvis se någorlunda lika ut mellanarbetsplatser, så det viktiga för oss är att skapa något större, där du kan göra jobbet du är bra på samtidigt som du har något att sträva efter.
Vi tror detta kan vara en win - win och berättar gärna mer på en intervju!
Din bakgrund
Vi är intresserad av dig som har jobbat inom IT-support mot företag, som sitter på en supporttekniker roll men fortsätta utvecklas inom IT-infrastruktur, antingen som generalist eller specialist. Då vi matchar olika kompetensnivåer med rätt typ av uppdrag hos oss är det viktigaste erfarenhet och du som person.
För att vara aktuell för rollen så ser vi gärna att du har några årserfarenhet av flera tekniska lösningar såsom Windows, Active Directory, Azure, Intune, o365, ÄHS och Teams.

Så sitter du på kunskaper inom IT-support och vill ha en tydligare väg framåt? Sök till oss.
Du som person
Vi är Thalamus och det betyder att du som anställd kommer vara en stor del av Thalamus. Därför söker vi individer som är flexibla, sociala, hjälpsamma och trevliga. Gärna med en vilja och driv att utvecklas.
Du behöver inte veta exakt vad du vill göra men du ska vilja utvecklas inom IT-infrastruktur, där vi finns tillhands att stötta och guida dig på vägen.

Din ansökan
Intervjuer sker löpande, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. Vid frågor, kontakta Lucas.Skarp@talamus.se eller Tilda.Stenmark@thalamus.se
Vi erbjuder dig
Vi erbjuder dig en arbetsgivare som ständigt utvecklar sig för att vara en attraktiv arbetsgivare för dig. Där vi sätter den anställda i fokus och skapar utvecklingsmöjligheter.
För oss betyder detta bland annat trygg anställning, kollektivavtal (TechSverige), fast månadslön, utvecklingsmöjligheter, certifierings möjligheter, friskvårds bidrag, pension, försäkringar etc.
Där gemenskap är en viktig del, vilket gör att vi ordnar AW:s, sommar- och julfester.
En arbetsplats där dina åsikter spelar roll och där vi ser framemot att höra hur vi kan vara en bra arbetsgivare framöver.
Din nya arbetsgivare
Thalamus har funnits i 20 år och är ett konsult- och rekryteringsföretag inom IT & Teknik. Inom IT-infrastruktur har vi konsultverksamhet, samt intern service desk och IT-innovationsteam.
Vi är ett familjärt bolag som i Alvik strand och vår huvudsakliga fokus ligger på konsultverksamhet i Stockholms län.
Våra kärnvärden är snabba och trevliga och att det kommer du att märka i rekryteringsprocessen och om du börjar arbeta hos oss. Om vi skulle beskriva oss själva skulle det vara att vi är ett glatt, kunskapsdrivet gäng vars arbete kännetecknas av kvalitet, nytänkande och personligt engagemang. Hoppas du vill bli en av oss!

Ansök nu

IT-tekniker till Global IT-leverantör

Läs mer Feb 4
OM JOBBET
Du fåren nyckelroll hos kundensnordiska IT-avdelning. Du kommer att ingå iett team som täcker hela Norden, med en kultur präglad av uppriktighet och kreativitet. Här delar företaget kunskap, stöttar varandra och utvecklas tillsammans genom nytänkande och engagemang. I din roll blir du en central länk mellan verksamheten, deras europeiska IT och externa leverantörer.
OM FÖRETAGETSedan starten 1912 har vi drivits av en strävan efter innovation och kvalitet. Från våra första produkter till dagens lösningar inom IT, dokumenthantering, betalningssystem, visuella och energilösningar har vi alltid legat i framkant. Vi utvecklar prisbelönta produkter som förenklar vardagen och främjar en hållbar framtid.
I Norden är vi ca 300engagerade medarbetare som brinner för att göra skillnad. Vi är marknadsledande inom flera segment, och hållbarhet genomsyrar vår verksamhet.
ARBETSUPPGIFTERSom Nordisk IT-tekniker hos vår kund får du stort ansvar och möjlighet att forma din arbetsvardag inom den dagliga driften. Du övervakar och underhåller nätverk, installerar datorer i en Microsoft-miljö, hanterar lokal programvara samt administrerar mobiltelefoner – allt i nära samarbete med ett europeiskt IT-nätverk.
Som 2nd line stöder du 1st line support och medarbetare, deltar i europeiska projekt och arbetar förebyggande med fokus på effektivitet och säkerhet enligt ISO27001. Här värderas gemenskap, uppriktighet och kundfokus.
ERFARENHETER OCH EGENSKAPERVi söker dig med flera års erfarenhet som IT-tekniker för en spännande roll hos vår kund. Du har relevant högskoleutbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet och är kunnig inom Microsoft samt felsökning i Windowsmiljöer. Erfarenhet av nätverk, standardisering, integration, säkerhet och AI är meriterande, liksom kunskap om ISO27001 och ITIL-ramverket.
Som person gillar du att hjälpa och att samarbeta, du är inte rädd för att ge dig på ny teknik och nya utmaningar. Du har förmåga för analytisk problemlösning och arbetar strukturerat. Vidare har du ett brinnande intresse för IT och vill utvecklas vidare i din roll. Du har lätt för att lära dig nya saker och drivs av att arbeta med användaren i fokus.
Du trivs i en serviceinriktad, användarnära roll, har lätt för att bygga relationer och kan pedagogiskt förklara komplexa lösningar.
Krav
Minst 4 års erfarenhet inom liknande roll och arbetsuppgifter
B-körkort
Flytande svenska och engelska i tal och skrift
OM D-SOURCE
Your source to ITD-Source är ett modernt konsultbolag med bredden mellan helpdesk, infrastruktur och Tech. Vi har lång erfarenhet av att förstå kunders IT-behov! Tveka inte att höra av dig om du är intresserad av att ta reda på mer.
Vad kan vi göra för dig och vad kan vi göra tillsammans?

INGET JOBB FÖR DIG?
Lugnt! Du kan alltid registrera dig förutsättningslöst på D-Source jobbsida genom att Connecta med oss. Då hamnar du i vår kandidatdatabas och får koll på våra kommande aktuella tjänster.

Ansök nu

Andra jobb i Stockholm från Poolia Sverige AB

Nedan visas andra jobb i Stockholm från Poolia Sverige AB .

Vi söker en Customer Service Agent till vår kund i Stockholm

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Okt 10
Är du serviceinriktad och trivs med att leverera högkvalitativ kundservice? Poolia söker nu en Customer Service Agent för ett spännande konsultuppdrag hos en av våra kunder inom finanssektorn.

Omfattning: heltid
Start: 2024-11-05
Längd: till och med 2025-05-09

Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du blir anställd av oss på Poolia men uthyrd till kunden i Solna, Stockholm. Viss möjlighet till distansarbete finns enligt överenskommelse med närmsta chef på plats.

Om tjänsten
I rollen som Customer Service Agent kommer du att ingå i ett team på 11 personer där ni tillsammans arbetar för att leverera förstklassig kundsupport. Du kommer att hantera frågor kring fakturor, orderbestridan och ge support för företagets produkter och tjänster, med särskilt fokus på risk- och kredittjänster samt tryckta produkter. Ditt arbete präglas av kundnöjdhet, effektiv hanteringstid och en stark förståelse för kundens behov. Samtidigt bidrar du till att förbättra och automatisera processer.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Dina arbetsuppgifter:

• Hantera kundärenden via telefon och digitala kanaler.
• Supporta och vägleda kunder kring produkter och tjänster.
• Hantera fakturafrågor och orderbestridan.
• Arbeta mot uppsatta kvalitetsmål och bidra till att förbättra processer.

Vem är du?
Vi söker dig som:

• Har erfarenhet av kundservice, gärna inom finans.
• Är van vid att arbeta med telefon och dator.
• Behärskar svenska och engelska obehindrat, både i tal och skrift.
• Har en positiv och lösningsorienterad inställning, samt trivs med att arbeta mot mål.
• Erfarenhet av Salesforce är meriterande.
Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV. Urvalsprocessen sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag.


Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Ansök nu

Säljare till Toshiba Tec

Account manager
Läs mer Okt 7
Drivs du av försäljning och gillar att skapa och utveckla affärer? Är du dessutom tekniskt kunnig med god erfarenhet från tjänsteförsäljning? Då kan du vara den vi söker!

Som säljare/account manager hos Toshiba Tec får du möjlighet att arbeta med ett av världens största varumärken! Du får goda anställningsvillkor med bland annat en bra fast lön och ett attraktivt provisionssystem. Du samarbetar med engagerade kollegor inom pre-sale och administration och får fint stöd i dina affärer. Toshiba Tec sitter i fräscha lokaler i Solna, Frösundavik. Stämningen är både affärsorienterad och familjär och präglas av samarbete och stort kundfokus. Detta är en direktrekrytering till Toshiba Tec som är arbetsgivaren.

Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Om tjänsten
I rollen som säljare arbetar du med försäljning av Toshibas lösningar inom dokumenthantering, både hårdvara och mjukvara. Du driver dina processer självständigt och ibland tar du hjälp från dina pre-sales-kollegor. Du ansvarar för hela försäljningsprocessen från mötesbokning, till kundmöten, offerthantering och uppföljning av affärer. Du arbetar primärt mot kunder i storleken 20-250 anställda och du har stor möjlighet att styra mot vilka branscher du vill arbeta. Du ingår i ett stabilt team med trevliga och erfarna kollegor med hög kompetens. Du verkar på Stockholmsmarknaden och bearbetar framförallt nya kunder men också befintliga.

Toshiba Tec erbjuder dig ett utmanande arbete i en positiv och resultatorienterad miljö, omgiven av kollegor med höga ambitioner. Du får jobba med en stark och bred produkt- och tjänsteportfölj, med bra ersättning och möjlighet att påverka din egen lön. Toshiba Tec har kollektivavtal och förmåner som bland annat tjänstepension, friskvårdsbidrag samt Rikslunchkort.

Vem är du?
Vi söker dig som har erfarenhet av produkt- och tjänsteförsäljning B2B samt god förståelse för teknik och IT-miljöer, med fördel inom digitala lösningar. Du arbetar med både nya och befintliga kunder, verkar rådgivande och för dialog med beslutsfattare. Vidare behärskar du svenska och engelska flytande i tal och skrift, är van att arbeta mot en egen budget och innehar B-körkort.

Att bygga goda relationer är naturligt för dig liksom att ge bra service och samverka med andra, både internt och externt. Du har en hög aktivitetsnivå och vill vara ute på fältet och träffa kunder. Vidare är du strukturerad och ordningsam och du trivs att arbeta självständigt i en roll med stort eget ansvar. Engagemang och mod genomsyrar ditt förhållningssätt och din positiva energi smittar av sig.

Om verksamheten
Toshiba Tec Nordic är ett av de ledande bolagen inom dokumenthantering och en del av Toshiba, en av världens största tillverkare av elektronikprodukter. Toshiba Tec Nordic erbjuder multifunktionsskrivare, etikettskrivare, lösningar för dokumenthantering samt support och service för den nordiska marknaden. Vi erbjuder även PC, digitala skärmar/skyltsystem och konferensteknik. Huvudkontoret ligger i Solna, Sverige, med filial i Finland och distributörer i Danmark och Norge. Toshiba Tec Nordic har ca 110 anställda. Den svenska verksamheten är miljö-, kvalitet- och arbetsmiljöcertifierad enligt ISO 14001, ISO 9001och ISO 45001.

För mer information; https://se.toshibatec.eu/hem/

Ansök nu

Enhetschef med ansvar för komplexa infrastrukturanläggningar

Gatuchef
Läs mer Okt 1
Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna.
Trafikkontoret ansvarar för att sköta om och utveckla Stockholms offentliga rum, så att de är trygga, attraktiva, framkomliga och hållbara. Uppdraget innefattar allt ifrån att ta hand om den befintliga stadsmiljön till att genomföra strategiska investeringsprojekt och planera för morgondagens växande storstad. För att klara vårt uppdrag är vi ca 450 kollegor, som huvudsakligen sitter i Tekniska Nämndhusets nyrenoverade lokaler på Kungsholmen. Tillsammans ser vi till att Stockholm fortsätter vara en stad i framkant med hållbara transportlösningar och levande miljöer, både idag och i framtiden.
Vill du ha en ledande roll inom förvaltningen och utvecklingen av Stockholms tekniska infrastruktur? Som chef för Trafikkontorets enhet Infrateknik blir du ansvarig för en omfattande och varierad anläggningsportfölj. Tillsammans med ett femtontal kompetenta och engagerade medarbetare kommer du att ansvara för förvaltning och utveckling av komplexa anläggningar som öppningsbara broar, trafik- och ledningstunnlar, hissar och rulltrappor, och mycket mer. Du och din enhet förvaltar och utvecklar ett stort antal komplexa anläggningar som får vår vackra huvudstad att fungera för alla som bor och verkar här. Vi söker en enhetschef som tillsammans med sina medarbetare säkerställer att anläggningarna sköts och underhålls på ett långsiktigt hållbart sätt.
Infrastrukturavdelningen består av sex enheter med sammanlagt ca 85 medarbetare. Avdelningen har ett brett verksamhetsområde. Avdelningen ansvarar dels för att genomföra trafikkontorets stora investeringsprojekt och dels för att genom underhåll och reinvesteringar säkerställa att tekniska anläggningar som broar, tunnlar, offentlig belysning, trafiksignaler med mera behåller sina funktioner och utvecklas för att uppfylla den växande stadens behov.
Uppdraget
Vi söker nu en enhetschef till en av avdelningens fyra förvaltande enheter. Infrateknikenheten ansvarar för drift och underhåll av stadens komplexa tekniska anläggningar såsom trafik- och ledningstunnlar, öppningsbara broar, slussar, hissar, rulltrappor, fontäner, markvärme m.fl. Reinvesteringsbehovet är stort och vi utför årligen ett stort antal projekt för att vidmakthålla och utveckla anläggningarna. Ett av våra uppdrag är att medborgarna ska få så stor nytta som möjligt för sina skattepengar, samtidigt som störningarna för trafiken och näringslivet ska vara så små som möjligt. Enheten består av ett femtontal medarbetare med kompetens inom anläggningsförvaltning. Stor del av det dagliga arbetet utförs av upphandlade entreprenörer, men bland enhetens medarbetare ingår också drifttekniker som utför löpande felavhjälpning och underhållsarbete i egen regi.
Som enhetschef har du fullt personal-, budget- och verksamhetsansvar. Du ansvarar för att driva, utveckla och kvalitetssäkra arbetet på enheten så att vi inom fastlagda ramar arbetar mot de mål och uppdrag som enheten har. Du rapporterar till avdelningschefen och ingår i dennes ledningsgrupp. Du har ett tätt samarbete med enhetschefer för avdelningens övriga enheter. Du samverkar både med andra chefer och avdelningar inom Trafikkontoret och med andra aktörer både inom och utanför stadens organisation, som Trafikverket, Stockholm Vatten och Avfall och Stockholms Hamnar m.fl. Arbetet som enhetschef är självständigt och fritt, med ett stort eget ansvar.
Vi söker dig som har:

Examen från en högskoleutbildning inom samhällsbyggnad med inriktning mot anläggningsteknik, industriell utbildning eller annan utbildning eller erfarenheter som vi bedömer är likvärdiga.


Erfarenhet från samhällsbyggnads-, energi- eller industrisektorn


Chefserfarenhet


Det är meriterande om du har:

Erfarenhet av komplexa tekniska anläggningar


erfarenhet av politiskt styrd organisation


erfarenhet av offentliga upphandlingar


grundläggande kunskaper i AMA, AB/ABT och ABK


Personliga kompetenser och färdigheter
För att lyckas i rollen som enhetschef behöver du vara lyhörd, prestigelös och handlingskraftig, med förmåga att skapa förtroende och relationer. En strategisk och pragmatisk inställning, samt förmågan att kommunicera tydligt och förenkla komplexa frågor, är avgörande. Du har lätt för att möta förändrade förutsättningar och du planerar, organiserar samt prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt. Personliga egenskaper som mognad, integritet och engagemang värderas högt.
Vi har flexibla arbetstider samt möjlighet till växling av semesterdagstillägg mot extra ledighet. Beroende på arbetsuppgifter och verksamhetsbehov finns möjlighet att varva kontorsarbete med att arbeta hemifrån två dagar i veckan. Ansök via: https://stockholmsstad.varbi.com/se/apply/positionquick/757667/

Ansök nu

Vi söker en marknadsadministratör/koordinator i Stockholm!

Marknadsassistent
Läs mer Okt 2
Är du en strukturerad och proaktiv person med en förmåga att hantera flera projekt samtidigt? Vi söker en marknadsadministratör/koordinator som kommer att spela en central roll. Du kommer att bli anställd hos oss på Poolia, men arbeta på plats hos kund i Solna.

• Omfattning: Heltid
• Startdatum: 1 november 2024
• Anställningslängd: 12 månader

Om tjänsten
I denna roll kommer du att samordna, planera och organisera logistik, administration samt dokumentation för alla typer av kundevenemang. Ditt fokus kommer att ligga i att stötta alla områden, men detta kan komma att ändras med tiden. Du kommer att rapportera direkt till Operational Excellence Lead.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
• Starta upp och förbereda evenemang med fokus att möta uppställda mål, inklusive strategimöten för att definiera koncept, målgrupp och logistik.
• Hantera administration alla administrativa aspekter av evenemang, inklusive registrering, kontrakt och budgetuppföljning.
• Utveckla och kvalitetssäkra evenemangsmaterial i samarbete med externa parter
• Fungera som kontaktperson för deltagare och talare, inklusive rese- och boendeinformation
• Säkerställa efterlevnad av riktlinjer samt hantera feedback för kontinuerlig förbättring.

Vem är du?
För att lyckas i denna roll söker vi dig som är strukturerad och har en serviceinriktad inställning. Du är även en person som kan hantera många bollar i luften samtidigt. Som person är du proaktiv och att bygga relationer är viktigt för dig. Du besitter en förmåga att hantera stressiga situationer och deadlines.

• Kandidatexamen eller motsvarande, med 2–5 års relevant erfarenhet
• Flytande svenska och engelska, både muntligt och skriftligt
• Erfarenhet av att arbeta i en liknande roll inom vård eller läkemedelsbranschen.
• Stark kompetens i Microsoft krävs för denna tjänst
Stämmer detta in på dig? Välkommen med din ansökan via länken i annonsen! Urvalet sker löpande, och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden går ut.

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Ansök nu

Lönechef till Håbo kommun

Löneadministratör/Lönekonsult
Läs mer Okt 9
Har du minst fem års erfarenhet av att arbeta med lön och vill ta chansen att leda och utveckla vår lönefunktion. Vi är på en utvecklingsresa och söker nu en lönechef som vill utveckla vår löneenhet till ett modernt lönekontor. Är du intresserad av att implementera nya system och processer kan du vara den vi söker! Vi vill erbjuda dig en spännande möjlighet att vara med och driva vårt lönearbete tillsammans med ett engagerat och kompetent team.

Vill Du även bidra till vårt framtida Håbo, en kommun för hela livet?
Håbo kommun är en del av Sveriges viktigaste tillväxtregioner, mitt i hjärtat av Mälardalen med Stockholm runt knuten. Tillsammans bygger vi vidare på det goda och hållbara samhället genom att ta tillvara på tillväxten och bygga en attraktiv, hållbar och modern kommun.


Om tjänsten
Håbo, Trosa och Salems kommun har en gemensam lönenämnd och löneenhet. Löneenheten är placerad och utgår ifrån Håbo kommun och består av nio medarbetare: sex löneadministratörer, en samordnare, en systemförvaltare och en systemadministratör. Vi hanterar runt 5 000 löner varje månad till medarbetarna i de tre kommunerna.

Löneenheten säkerställer att rätt ersättning når rätt person i rätt tid. Vi är i en spännande utvecklingsfas där vi ser över behovet av utveckling och systemstöd och där du kommer vara en viktig nyckelperson för detta utvecklingsarbete.
Enheten är en del av kommunledningsförvaltningen i Håbo och är placerad tillsammans med HR-enheten. Du kommer rapportera till HR-och lönechefen.

Du har personal, budget- och verksamhetsansvar för löneenheten. Löneenhetens uppdrag är att säkerställa att administrationen av lönenämndens löner sker effektivt och med kvalité. Du kommer att leda löneteamet och driva implementering, utveckling och förbättring av löneprocesser och rutiner utifrån förvaltningarnas behov samt gällande lag och kollektivavtal.

Då Löneenheten är en central enhet som ger service till tre kommuner och samtliga förvaltningar, är det viktigt att du som chef har god samarbetsförmåga och kan se helheten i uppdraget. Du förväntas interagera och hålla samman styrgrupp tillsammans med kommunernas HR-chefer samt utveckla lönearbetet på kort och lång sikt.


Vem är du?
Kvalifikationer
• Akademisk utbildning inom exempelvis lön, personal/HR eller ekonomi, eller erfarenhet som bedöms som likvärdig.
• Minst 5 års erfarenhet från arbete med lön.
• Arbete med lönehantering i en medelstor eller större organisation.
• Erfarenhet av ledarrollen exempelvis som chef, teamledare, projektledare, payroll manager eller samordnare.
• Drivit förändringsarbete inom digitalisering och implementering av lönesystem
• Erfarenhet från arbete inom kommun.

Meriterande
• Erfarenhet av att ha arbetat i eCcompanion och schema och bemanning.
• Arbetat med Allmänna bestämmelser (AB)
• Fakturahantering
• Avstämning av konton/ekonomi

Vi söker dig som har en förmåga att motivera, samordna och skapa engagemang samt delaktighet bland dina medarbetare. Delaktighet är viktigt för oss och en självklarhet för dig i din roll som chef. Du arbetar utifrån en helhetssyn där du förstår din roll, men även ser till hela verksamhetens bästa i agerande och beslut. Du leder, inspirerar och utvecklar dina medarbetare att nå sina och verksamhetens mål. Att skapa förutsättningar för en hållbar arbetsmiljö på enheten är något du trivs med och gör med en varm hand. Vidare har du god förmåga att samarbeta, skapa och bibehålla goda relationer. Du är bra på att bygga förtroende och kan hantera situationer som ställer höga krav på gott omdöme, beslutsfattande och kommunikationsförmåga. Stor vikt kommer att läggas på personlig lämplighet.

Ansök nu

Product Manager/Team Lead within Roaming

Produktutvecklare
Läs mer Okt 11
Har du erfarenhet av roaming och är intresserad av hållbar energi? Till Vattenfall söker vi nu en tekniskt och affärsorienterad person med omfattande erfarenhet av avtalsförhandlingar som vill vara med och driva omställningen mot en fossilfri framtid.

Som Product Manager/Team Lead kommer du att fungera som teamledare för roamingteamet och ha ansvar för alla roamingrelaterade frågor. Du blir en del av en internationell och dynamisk organisation som erbjuder attraktiva anställningsvillkor, däribland flexibla arbetsarrangemang och ett starkt fokus på balans mellan arbete och privatliv. Dessutom får du utmärkta möjligheter till både personlig och professionell utveckling.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med Vattenfall som arbetsgivare. Rollen kommer att vara placerad i Solna, med regelbundna resor till andra centrala kontor (främst Amsterdam och Berlin). Vi ser fram emot din ansökan!


Om tjänsten

På Vattenfall arbetar vi för att hjälpa alla våra kunder att leva fossilfritt. Därför satsar vi nu stort på att expandera vår europeiska verksamhet inom laddlösningar för elfordon (e-mobility). Inom Vattenfalls E-mobility-enhet erbjuder vi ett brett utbud av laddlösningar för både offentliga och företagskunder (B2B). För att stärka och vidareutveckla vårt roamingnätverk söker vi nu en Product Manager för roaming. Roamingtjänster är avgörande för att elbilsförare ska kunna ladda sina bilar vid vilken laddstation som helst, oavsett plats. Som Product Manager kommer du att leda roamingteamet, bestående av fyra medarbetare, med uppdraget att driva och expandera Vattenfalls roamingnätverk i Europa. I denna roll rapporterar du till Manager Driver & Operator Services och arbetar i nära samarbete med teamen i Tyskland, Nederländerna och Sverige.


Dina arbetsuppgifter i huvudsak

• Arbetsledning
• Finansiell rapportering och analys
• Affärsutveckling
• Projektledning
• Prisstrategi
• Avtalshantering


Vem är du?

För att passa i rollen tror vi att du är en självständig och lösningsorienterad person med ett kreativt och öppet synsätt. Vidare är du en stark kommunikatör som trivs med att arbeta i team och är ivrig att lära dig nya uppgifter och växa professionellt.
Dessutom ser vi gärna att du har en universitetsutbildning inom telekommunikation, elfordon eller annat relevant område som arbetsgivaren bedömer som tillämpligt för tjänsten. Du bör även uppfylla följande krav:

- Erfarenhet av avtalsförhandlingar
- Erfarenhet av roaming, gärna ifrån telekombranschen
- Dokumenterade projektledningskunskaper
- Dokumenterad affärsutveckling
- Dokumenterad finansiell och analytisk kompetens
- Goda kunskaper i Excel och vana att arbeta i olika IT-applikationer och gränssnitt som SAP och CRM
- Flytande i engelska, både i tal och skrift

Meriterande:
- Erfarenhet av arbete i internationell miljö
- Erfarenhet av arbete i en digital miljö och med digitala produkter
- Erfarenhet som teamledare


Om verksamheten

Vattenfall är en av Europas största producenter och återförsäljare av el och värme. Våra huvudmarknader är Sverige, Tyskland, Nederländerna, Danmark och Storbritannien. Vattenfallkoncernen har cirka 21 000 anställda. Vi har elektrifierat industrier, drivit hem och förändrat liv genom innovation i över 100 år. Nu vill vi göra fossilfrihet möjligt och vi driver omställningen till ett hållbart energisystem.
Fackliga representanter i Sverige via Vattenfalls växel +46 8 739 50 00. Fackliga representanter är Rolf Olsson, Akademikerna, Cecilia Bodin, Ledarna, Mikael Mukka, SEKO och Simon Salomonsson, Unionen.
Säkerheten för Vattenfall och dess anställda är av största vikt. Därför kommer en förhandskontroll att vara en del av din rekryteringsprocess. Kontrollen baseras på den roll du ska fylla inom Vattenfall.
Eftersom Vattenfall är en del av Sveriges kritiska infrastruktur är många av våra tjänster säkerhetsklassade. Om denna tjänst är säkerhetsklassad kan slutkandidater bli föremål för en säkerhetsprövning enligt svensk lagstiftning.



Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på https://www.poolia.se.

Poolia är ett registrerat rekryterings och bemanningsföretag, vi är auktoriserade av Kompetensföretagen och har kvalitetssäkrade processer och rutiner.

Ansök nu