Stockholm: On-site Technician till Åhléns

Hitta ansökningsinfo om jobbet On-site Technician till Åhléns i Stockholm. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Stockholm inom den kategorin.

Publicerad: 2024-06-19 // Varaktighet: Heltid

Åhléns är ett av Sveriges mest älskade detaljhandelsföretag och en integrerad del av människors vardag. Vi är stolta över att erbjuda våra kunder en unik shoppingupplevelse och nu har du möjlighet att bli en del av vårt dedikerade IT-team. Tillsammans kommer vi att forma framtidens shoppingmiljö och leverera värde till våra kunder.

Vi erbjuder dig

Vi söker nu en ambulerande On-site Tekniker som brinner för teknologi och nya arbetssätt. Vi erbjuder dig en bred roll med månsidiga uppgifter där ditt uppdrag är att underlätta arbetet och skapa värde för våra kollegor på Åhléns olika enheter. Som Onsite Tekniker hos oss ansvarar du för att hantera arbetsstationer och skrivare, där du installerar, konfigurerar både hårdvara och mjukvara och felsöker vid behov. Med stöd från vår interna Servicedesk kommer du att arbeta med IT-driften på vårt lager i Rosersberg och i våra varuhus i runt om i Stockholm.
Vem är du?

Vi på Åhléns är övertygade om att när vi delar med oss av kunskaper och erfarenheter, är affärsmässiga och samarbetar, gör vi varandra bättre. Vi ser att du antingen har bakgrund som Onsite Tekniker eller arbetat som 1:a linjens support. Till oss tar du med dig:

- Erfarenhet av Active Directory/Azure AD/GPO/Intune
- Microsoft 365 / Azure
- Kunskap om klienthantering som tex. installation, support & felsökning
- God kunskap inom nätverk & switchar
- Kunskap inom windows server/klient
- Felsökning av skrivare
- Erfarenhet av on- och off-boarding gällande IT-verktyg och systemåtkomst
- Körkort är ett krav

På Åhléns förstår vi att ingen kan göra allt, men om du har erfarenhet av några delar som nämns ovan samt är engagerad och proaktiv i ditt arbete, vill vi gärna höra från dig.

Denna tjänst är en möjlighet att växa inom ett spännande och dynamiskt område. Vi erbjuder en tillsvidareanställning på heltid med start så snart som möjligt i en miljö som präglas av utveckling och innovation. Tjänsten innebär resor till vårt lager i Rosergsberg och våra varuhus runt om i Stockholm men du är en del av vårt team på Åhléns huvudkontor på Dalagatan 100.

Urval och intervjuer sker löpande, och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, så skicka in din ansökan redan idag!

Vi ser fram emot din ansökan och välkomnar dig att bli en del av vårt team på Åhléns, varmt välkommen!

Familjeföretaget Åhléns grundades 1899 i Insjön och är idag ett av Sveriges starkaste varumärken, med 47 varuhus i Sverige och e-handel via åhlens.se. Åhléns är den naturliga mötesplatsen, som ger kunden mervärde och inspirerar till nya upptäckter och möten samt erbjuder en engagerande mix av kvalitetsvarumärken inom kläder, inredning, barnartiklar och skönhet. Åhléns omsätter 4,7 miljarder och varje år tar våra ca 3 000 skickliga medarbetare emot 60 miljoner besökare. Åhléns Outlet och Designtorget är dotterbolag.

www.ahlens.se

Alla platsannonser →

Andra jobb i Stockholm som IT-tekniker/Datatekniker

Nedan visas andra jobb i Stockholm som IT-tekniker/Datatekniker.

HSE Engineer

Läs mer Maj 7
Why Maandag Nordic? With us, you’ll get the chance to really put your ideas into action. We offer a work environment where you can grow and learn through hands-on experience - trying things out, making mistakes, and improving.

If you are a good match, we would like to receive a CV in WORD format with motivation why you fit this assignment, your availability and any scheduled holidays. 

For more than 35 years, Maandag® has been at the forefront of empowering people and organisations. We not only help professionals get jobs, but also connect them with a future that matches their values, desires and ambitions. Because when people are truly in the right place, they can develop themselves, fulfil their dreams and go to work with fresh energy every day. The energy and power released in the process is a catalyst for growth for companies. We started in the Netherlands, but now we also help professionals and organisations in Belgium, Poland, Dubai and Sweden. Our extensive knowledge of different markets, coupled with our wide network, enables us to make perfect matches quickly.

Location: Stockholm, with occasional business trips to Boden 
Extension: Full-time, 40 hours/week (Monday to Friday)
Start date: ASAP
Duration: 12 months, with possibility of extension   As the project HSE engineer, you will be responsible for reviewing safety of the design with focus on the machinery, process and fire safety. This role ensures that the production is designed safely considering legislational requirements, best industry practices and operational aspects. You will work closely with our clients' project teams and operation, EPCMs, OEMs and similar, and report to the Lead Technical Safety Engineer.   In the role you will be interacting with multiple stakeholders, both internal and external, including project managers, engineers, contractors and regulatory authorities. Effective communication will help you collaborate with stakeholders and address any concerns or challenges that arise. Integrity and courage are vital qualities. It is essential to have the integrity to adhere to safety standards and guidelines, even if it means challenging others or making unpopular decisions. Courage is necessary to speak up and raise concerns if you identify any safety issues or potential risks.   Key responsibilities  - Reviewing design documentation
- Coordinating safety topics with the EPCMs
- Ensuring uniform safety design throughout the site
- Carrying out risk analyses
- Building and developing the project’s safety tool




Qualifications
-M.Sc. or B.Sc. in Relevant Engineering, such as chemical, mechanical, or fire engineering
- 5 Years Experience in Industrial Projects within the process industry (steel, mining, pulp & paper, oil & gas etc.)
- Experience in industrial safety design is needed as that is the focus of work
- A good understanding of the typically used methods for carrying out safety studies
- A good understanding of the industrial permitting process and local legislation relevant to safety
- Value adding skills; functional safety and ATEX know how

Furthermore, having a passion for safety is essential. Your enthusiasm for promoting safety and your dedication to continuously improving safety practices will help create a safety culture within the project team and contribute to the overall success of the project. 

In summary, along with the technical qualifications and experience, possessing strong communication skills, being organized, having integrity and courage, and demonstrating passion and commitment for safety are crucial attributes for success in this role.

Ansök nu

Klienttekniker (Windows) till Liminity!

Läs mer Maj 11
Vår kund söker nu en engagerad klienttekniker att förstärka sitt IT-team. Som en del av ett dynamiskt team får du möjlighet att växa och utvecklas tillsammans med erfarna kollegor, samtidigt som du bidrar med din tekniska expertis och problemlösningsförmåga.
Vad vi söker: Minst 4 års erfarenhet som klienttekniker(Windows)
Förståelse för IT-infrastruktur och grundläggande serveradministration
Förståelse av att arbeta processorienterat(ITIL/DevOps)
Erfarenhet av automatisering och scripting(Powershell)
Erfarenhet av SCCM & Intune
Stark vilja att lära sig och kontinuerligt utvecklas som tekniker
Förmåga att samarbeta i team och kommunicera tekniska lösningar
Meriterande erfarenheter: Erfarenhet av Mac OS och/eller Linux-miljöer
Kunskap om virtualisering (t.ex. VMware, Hyper-V)
Certifieringar inom relevanta områden
Kunskap om Mobile Device Management(MDM) lösningar
Som konsult hos Liminity får du tillgång till marknadens bästa villkor och förmåner, inklusive: Spännande uppdrag hos en framåtsträvande kund
Möjlighet att arbeta med den senaste tekniken
Mentor-program för kontinuerlig utveckling
Omfattande utbildningsmöjligheter och certifieringar
Flexibla arbetstider och möjlighet till distansarbete
Konkurrenskraftig lön och förmåner
Och mycket mycket mer, läs mer på handbok

Är du redo att ta nästa steg i din karriär? Ansök idag och bli en del av Liminity - framtidens IT-konsultbolag!

Ansök nu

Onsite IT-Tekniker

Läs mer Apr 22
Är du en passionerad IT-tekniker som trivs med att hjälpa människor och lösa tekniska problem på plats? Vi söker nu en Onsite IT-Tekniker som vill vara en viktig del av vårt team och leverera högkvalitativ IT-support till våra kunder.
Om tjänsten:
Som Onsite IT-Tekniker kommer du att vara vår kunds första kontaktpunkt för tekniska problem och IT-relaterade frågor. Du kommer att arbeta direkt på plats hos våra kunder och säkerställa att deras IT-miljö fungerar smidigt och effektivt. Ditt arbete kommer att vara varierande och utmanande, och du kommer att arbeta med både hårdvara och mjukvara för att ge support till användare och lösa tekniska problem.
Arbetsuppgifter: Installera, konfigurera och underhålla IT-utrustning, inklusive datorer, skrivare och nätverkskomponenter.
Felsöka och åtgärda tekniska problem på plats, både vad gäller hårdvara och mjukvara.
Ge support och utbildning till användare för att hjälpa dem att optimera sin arbetsmiljö.
Säkerställa att IT-infrastrukturen är säker och att alla system är uppdaterade och funktionella.
Samarbeta med andra tekniker och supportteam för att lösa komplexa problem.
Vi söker dig som: Har erfarenhet som IT-tekniker eller liknande roll, gärna med fokus på onsite-support.
Har goda kunskaper i Windows och Mac OS, samt nätverkshantering.
Är en problemlösare som trivs med att arbeta direkt med användare och hjälpa dem att lösa tekniska utmaningar.
Har ett strukturerat arbetssätt och kan hantera flera uppgifter samtidigt.
Har goda kommunikativa färdigheter och är serviceinriktad.
Har B-körkort och kan ta dig till olika kundsiter.
Om CONSULTING it:
När du börjar hos oss som konsult på CONSULTING it blir du en del av vår gemenskap. Du får dessutom kollegor runt om i Sverige! Du har en dedikerad konsultchef som stöttar dig och din utveckling. Vi hjälper dig hitta nya vägar genom att prova på nya roller och nya branscher, för oss är det viktigt att du trivs på din arbetsplats. Vi ser till att du hamnar på ett bra bolag under ditt uppdrag och att uppdragen ligger i linje med hur du vill utvecklas framöver. Oavsett vad det blir, står vi bakom dig hela vägen – i ditt nästa, nästa och nästa steg. Gå med i vårt team och ta del av en spännande och utvecklande arbetsmiljö!

Ansök nu

Copy of Klienttekniker

Läs mer Apr 14
Vi söker nu en erfaren Klinttekniker med kunskaper inom Intune och SCCM där du kommer ha ett stort ansvar för att hantera och utveckla vår kund klientplattform inom en växande organisation.
Om rollen:
Som Klienttekniker kommer du att ansvara för hela klientplattformen, där fokus är på att migrera och hantera enheter genom Intune. Detta innebär att du kommer arbeta med ett brett spektrum av enheter – från datorer och telefoner till andra fysiska enheter.
Ditt huvudsakliga ansvar blir att säkerhetsställa en smidig övergång till och hantering av klientmiljön vi Intune, samt att du vid behov arbetar med SCCM i den äldre miljön.
Tekniska förutsättningar: Klienthantering inom Intune.
Erfarenhet av SCCM.
Microsoft365
Erfarenhet av uppsättning utav MDM.
Arbetsuppgifter: Ansvara för klientplattformen, inklusive hantering av datorer, telefoner och andra enheter.
Leda och genomföra migreringar från SCCM till Intune.
Arbeta i en tekniskt komplex miljö där struktur och noggrannhet är centralt.
Vi söker dig som är: Social och självständig, med en förmåga att effektivt ta egna initiativ.
Noggrann, strukturerad och som trivs i en miljö som kräver självkontroll.
Proaktiv och lösningsorienterad, gärna med idéer för förbättringar och förändringar.
Behärskar både svenska och engelska i tal och skrift.
Om CONSULTING it:
När du börjar hos oss som konsult på CONSULTING it blir du en del av vår gemenskap. Du får dessutom kollegor runt om i Sverige! Du har en dedikerad konsultchef som stöttar dig och din utveckling. Vi hjälper dig hitta nya vägar genom att prova på nya roller och nya branscher, för oss är det viktigt att du trivs på din arbetsplats. Vi ser till att du hamnar på ett bra bolag under ditt uppdrag och att uppdragen ligger i linje med hur du vill utvecklas framöver. Oavsett vad det blir, står vi bakom dig hela vägen – i ditt nästa, nästa och nästa steg. Gå med i vårt team och ta del av en spännande och utvecklande arbetsmiljö!

Ansök nu

Teknisk produktägare inom Microsoft 365

Läs mer Apr 14
Om tjänsten
Det här är ett konsultuppdrag på heltid där du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos företaget. 
Om företaget
Företaget är ett av nordens främsta aktörer inom infrastruktur och vägunderhåll.
Vi kan per idag inte gå ut med företagsnamnet för den här tjänsten. Du kommer självklart få veta vilket företag vi rekryterar till under processens gång, som senast när vi ses på en intervju hos oss.

Arbetsuppgifter
Som teknisk produktägare för koncernens Microsoft Office 365-miljö ansvarar du för att äga, administrera och vidareutveckla plattformen i sin helhet. Du bygger och hanterar dator- och mobilprofiler via Intune och Autopilot, samt säkerställer att rätt säkerhetspolicyer finns på plats genom Entra ID och Intune. 
Rollen innebär även ansvar för Exchange, SharePoint Online, Teams och övriga delar av Office 365, där du driver digitala arbetssätt framåt genom automatisering och verktyg som Copilot. Du tillhandahåller också support och utbildning inom Windows- och Office 365-system, och tar fram rutiner och riktlinjer för hur IT-avdelningen ska arbeta strukturerat och långsiktigt med Microsoft-miljön.


Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper
Relevanta utbildningar och certifikat inom Microsoft 365 eller motsvarande praktisk erfarenhet
Expert kunskaper inom Microsoft 365 administrationscenter, MS Entra ID, IDP integration (SAML mm) exchange, intune MDM, power plattform automatisering, Powershell samt felsökning av datorer och telefoner främst på operativsystem nivå (Windows)
Expert inom molnbaserad dokumentcenter och lagring inom sharepoint online
God förståelse för nätverksteknik och felsökning
Du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska

För att lyckas i rollen ser vi att du är en strukturerad och lösningsorienterad person med stark teknisk nyfikenhet. Du har ett proaktivt arbetssätt, tar ägarskap över dina ansvarsområden och trivs med att arbeta både självständigt och i nära samarbete med andra. Du är kommunikativ och pedagogisk, vilket gör att du kan förklara tekniska lösningar på ett enkelt sätt för olika delar av organisationen. Vidare har du ett öga för förbättringar, gillar att ta initiativ och drivs av att skapa en modern, säker och effektiv IT-miljö.

Övrig information
Start: Enligt överenskommelse  Plats: Stockholm Lön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan.
Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Navid Parsa på navid.parsa@bravura.se eller 070 – 434 17 71. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval.
Välkommen med din ansökan!
#Brillante

Ansök nu

Andra jobb i Stockholm från Åhléns AB

Nedan visas andra jobb i Stockholm från Åhléns AB .

Diskansvarig / Makeupartist för Guerlain till Åhléns City Stockholm

Make-up artist/MUA
Läs mer Maj 14
Åhléns varuhus är den plats där vi möter kunden och guidar till noga utvalda produkter och lösningar för livets alla dagar. Vi vill att våra kunder alltid ska känna sig inspirerade och välkomna hos oss. Nu söker vi en erfaren, stilmedveten och passionerad Diskansvarig/Makeupartist till Guerlains exklusiva och nya disk på Åhléns City Stockholm!



Vi erbjuder dig

Sedan 1828 har Guerlain skapat skönhetsprodukter med exceptionellt hantverk inom doft och hudvård. Huset kombinerar fransk parfym och skönhetsarv med banbrytande innovation och en känsla av lyx. Idag kombinerar Guerlain tradition med modern forskning och är engagerad i hållbarhet genom miljövänliga förpackningar och ansvarsfulla ingredienser.

Hos oss får du en unik möjlighet att arbeta med samtliga kategorier inom Guerlains exklusiva portfölj (hudvård, doft & makeup) och deras prestigedofter som enbart kommer att säljas på Åhléns City Stockholm.
I rollen ansvarar du för den dagliga driften och säkerställer att disken speglar Guerlains exklusiva identitet i varje detalj. Du leder och inspirerar ett mindre team på plats och arbetar själv aktivt med försäljning, kundmöten och att bygga starka kundrelationer. Du är vårt ansikte utåt mot kunden och representerar både Guerlain och Åhléns med ett professionellt och passionerat affärssinne.

Exempel på arbetsuppgifter:

- Att aktivt sälja och ge personligt anpassad service inom makeup, hudvård och doft
- Ansvar för varuplock, diskuppföljning och kommersiell drift
- Leda teamet i det dagliga arbetet på disken
- Demonstrera produkter och skapa inspirerande kundupplevelser
- Delta i kampanjer, event och aktiviteter på avdelningen
- Samarbete med andra skönhetsdiskar och interna kontaktytor på Åhléns
Som säljande Diskansvarig/Makeupartist på Åhléns är ditt uppdrag att bidra till försäljningen på vår skönhetsavdelning och att leverera den bästa kundupplevelsen för alla – alltid. I rollen som Makeupartist behöver du ständigt vara uppdaterad inom ditt expertområde för att kunna ge värdefulla tips och råd till våra kunder. Du jobbar i team tillsammans med övriga avdelningar och andra roller i varuhuset kan till exempel vara Visual Merchandiser som ansvarar för varuhusets totala säljmiljö och Säljare på andra avdelningar.
Till oss tar du med dig:

- Utbildning som makeupartist, hudterapeut och/eller inom doft
- Erfarenhet av försäljning av skönhet inom premium eller lyxsegment
- Ett stort intresse för skönhet och trender samt våra produkter
- Har ett naturligt sätt att bemöta kunder med stil, service och förtroende
- Erfarenhet av ledarskap där du coachat och utbildat andra säljare
För att lyckas i rollen och trivas på Åhléns ser vi att du motiveras av försäljning lika mycket som vi och har en hög servicekänsla. Du är trygg i säljrollen och van att leverera mot mål. Du tycker om att arbeta i team och att uppnå resultat genom samarbete. Du är flexibel och trivs med att arbeta i ett högt tempo. Du är nyfiken på kunden och delar med dig av dina kunskaper och idéer. Vidare är du en god kommunikatör och kommunicerar obehindrat på svenska och engelska.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på 30h i veckan med inledande provanställning. Anställningen ligger hos Åhléns och arbetstiderna kan variera mellan 08:00-20:05. Du jobbar på schema som sträcker sig över helger och vardag. Vi ser gärna att du kan börja hos oss så snart som möjligt.

Urval och intervjuer sker löpande, skicka därför in din ansökan redan idag.

Varmt välkommen till Åhléns – och Guerlain!

Familjeföretaget Åhléns grundades 1899 i Insjön och är idag ett av Sveriges starkaste varumärken, med 47 varuhus i Sverige och e-handel via åhlens.se. Åhléns är den naturliga mötesplatsen, som ger kunden mervärde och inspirerar till nya upptäckter och möten samt erbjuder en engagerande mix av kvalitetsvarumärken inom kläder, inredning, barnartiklar och skönhet. Åhléns omsätter 4,7 miljarder och varje år tar våra ca 3 000 skickliga medarbetare emot 60 miljoner besökare. Åhléns Outlet och Designtorget är dotterbolag.

www.ahlens.se

Ansök nu

Makeupartist / Hudterapeut för Guerlain till Åhléns City Stockholm

Make-up artist/MUA
Läs mer Maj 14
Åhléns varuhus är den plats där vi möter kunden och guidar till noga utvalda produkter och lösningar för livets alla dagar. Vi vill att våra kunder alltid ska känna sig inspirerade och välkomna hos oss. Nu söker vi en erfaren, stilmedveten och passionerad Makeupartist/Hudterapeut till Guerlain till Åhléns City Stockholm!

Vi erbjuder dig

Sedan 1828 har Guerlain skapat skönhetsprodukter med exceptionellt hantverk inom doft och hudvård. Huset kombinerar fransk parfym och skönhetsarv med banbrytande innovation och en känsla av lyx. Idag kombinerar Guerlain tradition med modern forskning och är engagerad i hållbarhet genom miljövänliga förpackningar och ansvarsfulla ingredienser.

Som Säljande Makeupartist/Hudterapeut hos oss får du en unik möjlighet att arbeta med samtliga kategorier inom Guerlains exklusiva portfölj (hudvård, doft & makeup) och deras prestigedofter som enbart kommer att säljas på Åhléns City Stockholm. Ditt uppdrag är att representera Guerlain i varje detalj vad kommer till kundmöte och försäljning. Du är vårt ansikte utåt mot kunden, bygger starka relationer och representerar både Guerlain och Åhléns med ett professionellt och passionerat affärssinne.

Exempel på arbetsuppgifter:

- Att aktivt sälja och ge personligt anpassad service inom makeup, hudvård och doft
- Demonstrera produkter och skapa inspirerande kundupplevelser
- Delta i kampanjer, event och aktiviteter på avdelningen
- Tillsammans med teamet ansvara för varuplock
Som säljande Makeupartist / hudterapeut på Åhléns är ditt uppdrag att bidra till försäljningen på vår skönhetsavdelning och att leverera den bästa kundupplevelsen för alla – alltid. I rollen som Makeupartist behöver du ständigt vara uppdaterad inom ditt expertområde för att kunna ge värdefulla tips och råd till våra kunder. Du jobbar i team tillsammans med övriga avdelningar och andra roller i varuhuset kan till exempel vara Visual Merchandiser som ansvarar för varuhusets totala säljmiljö och Säljare på andra avdelningar.
Till oss tar du med dig:

- Utbildning som makeupartist, hudterapeut och/eller inom doft
- Erfarenhet av försäljning av skönhet inom premium eller lyxsegment
- Ett stort intresse för skönhet och trender samt våra produkter
- Har ett naturligt sätt att bemöta kunder med stil, service och förtroende
För att lyckas i rollen och trivas på Åhléns ser vi att du motiveras av försäljning lika mycket som vi och har en hög servicekänsla. Du är trygg i säljrollen och van att leverera mot mål. Du tycker om att arbeta i team och att uppnå resultat genom samarbete. Du är flexibel och trivs med att arbeta i ett högt tempo. Du är nyfiken på kunden och delar med dig av dina kunskaper och idéer. Vidare är du en god kommunikatör och kommunicerar obehindrat på svenska och engelska.

Vi har två tjänster som är en tillsvidareanställning på 30h/v respektive en helgtjänst på 10h/v. Anställningen ligger hos Åhléns och arbetstiderna kan variera mellan 08:00-20:05. Du jobbar på schema som sträcker sig över helger och vardag. Vi ser gärna att du kan börja hos oss så snart som möjligt.

Urval och intervjuer sker löpande, skicka därför in din ansökan redan idag.

Varmt välkommen till Åhléns!

Familjeföretaget Åhléns grundades 1899 i Insjön och är idag ett av Sveriges starkaste varumärken, med 47 varuhus i Sverige och e-handel via åhlens.se. Åhléns är den naturliga mötesplatsen, som ger kunden mervärde och inspirerar till nya upptäckter och möten samt erbjuder en engagerande mix av kvalitetsvarumärken inom kläder, inredning, barnartiklar och skönhet. Åhléns omsätter 4,7 miljarder och varje år tar våra ca 3 000 skickliga medarbetare emot 60 miljoner besökare. Åhléns Outlet och Designtorget är dotterbolag.

www.ahlens.se

Ansök nu

Kundservicekoordinator till Åhléns

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Maj 7
Vårt löfte på Åhléns är att erbjuda våra kunder den bästa tänkbara upplevelsen och vara platsen där livet blir enklare, bättre och härligare. Vi söker dig som vill ta ett kliv in i hjärtat av kundupplevelsen på Åhléns. I rollen som Kundservicekoordinator arbetar du nära både verksamheten och våra kunder, och får en bred roll där struktur, service och utveckling står i fokus.



Om rollen

Som Kundservicekoordinator hos oss får du en varierad roll där du erbjuds stora kontaktytor och att få en helhetsförståelse för Åhléns affär. Arbetet innebär att hantera ärenden och svara på frågor om Åhléns erbjudande, e-handel och medlemskap. Det är en viktig roll i att förmedla Åhléns varumärke i varje kundkontakt. Du arbetar administrativt och operativt för att för att säkerställa att våra kunder får en smidig och inspirerande upplevelse hos Åhléns. Du arbetar tvärfunktionellt med interna avdelningar och har regelbunden dialog med externa parter för att säkerställa kvalitet och effektivitet i våra ärenden.

Exempel på arbetsuppgifter:

- Hantering, uppföljning och analys av kundärenden
- Underhåll och utveckling av våra digitala kundservicekanaler
- Administrativa uppgifter kopplade till system, rutiner och återkoppling
Vi finns primärt till för våra kunder och medlemmar, men även som support till alla våra Varuhus.

Du blir en del av vår marknadsorganisation och ett litet samt engagerat kundserviceteam om 3 personer. Utöver ditt team arbetar du nära bland annat E-handel, IT och logistik.
Vem är du?

Vi letar efter dig som är initiativtagande och drivs av att arbeta i en organisation med högt tempo. Du är serviceinriktad och proaktiv när du tar dig an ärenden och har en god förmåga att kommunicera. Då du kommer att jobba administrativt med en bredd av ärenden är du noggrann och har en analytisk förmåga. Till oss tar du med dig:


- Erfarenhet av att arbeta med kundservice

- Erfarenhet av att arbeta med e-handel

- God kommunikationsförmåga; talar och skriver svenska flytande och kan formulera dig bra på engelska

- God systemvana

- Meriterande med erfarenhet av att arbeta i butik eller varuhus

Om rekryteringen

Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande provanställning på sex månader. Tjänsten är på heltid och vi ser gärna att du kan börja hos oss i augusti.

Urval och intervjuer kan komma att ske löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, så skicka in din ansökan redan idag!

Som Kundservicekoordinator hos oss på Åhléns blir du en del av ett passionerat team som drivs av affärsmannaskap och entreprenörskap. Med det hälsar vi dig varmt välkommen till Åhléns!

Familjeföretaget Åhléns grundades 1899 i Insjön och är idag ett av Sveriges starkaste varumärken, med snart 51 varuhus i Sverige och e-handel via åhlens.se. Åhléns är den naturliga mötesplatsen, som ger kunden mervärde och inspirerar till nya upptäckter och möten samt erbjuder en engagerande mix av kvalitetsvarumärken inom kläder, inredning, barnartiklar och skönhet. Åhléns omsätter 4,7 miljarder och varje år tar våra ca 3 000 skickliga medarbetare emot 60 miljoner besökare. Åhléns Outlet och Designtorget är dotterbolag.

www.ahlens.se

Ansök nu

Inköpare för externa varumärken till Åhléns

Inköpare
Läs mer Apr 15
Är du intresserad av att bli en del av ett folkkärt varumärke och ett passionerat team, då har du hamnat rätt! Åhléns är den naturliga mötesplatsen som erbjuder våra kunder ett brett sortiment och den bästa tänkbara upplevelsen. Att jobba hos oss innebär att du får ta del av vår spännande resa framåt och utvecklas tillsammans med oss!

Har du ett passionerat intresse för mode och starkt kommersiellt driv? Vill du vara med och forma ett inspirerande, kurerat och lönsamt sortiment inom externa varumärken för både butik och e-handel? Då kan du vara vår nästa Inköpare för externa varumärken!



Om din roll

Som Inköpare för externa varumärken blir du en nyckelspelare i vårt mode-team där du ansvarar för att utveckla och optimera sortimentet och vårt kunderbjudande. Du arbetar med hela inköpsprocessen – från sortimentsstrategi till orderläggning och uppföljning – med fokus på att skapa ett relevant, inspirerande och lönsamt erbjudande för våra kunder. Tillsammans med våra leverantörer och interna samarbetspartner bidrar du till en stark kundupplevelse i såväl butik som online.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter

· Bygga det bästa kunderbjudandet inom din kategori

· Ansvara för inköp, sortimentsplanering och leverantörskontakter

· Identifiera nya varumärken och utveckla befintliga samarbeten

· Följa upp försäljning, trender och nyckeltal för att driva sortiment och lönsamhet

· Säkerställa ett attraktivt kampanjutbud i samarbete med marknad och butik

· Arbeta datadrivet för att optimera erbjudandet i båda försäljningskanalerna

· Bidra till budgetarbete och affärsplaner inom modekategorin



Vi erbjuder dig

Åhléns har funnits i många svenska hjärtan i över 120 år. Med en lång historia inom detaljhandeln fortsätter vi drivas av ständig utveckling. Hos oss får du vara med på en spännande resa där vi kombinerar vår historia med innovation och nya arbetssätt för att skapa en lönsam och hållbar framtid. Hos oss får du:

? Generösa personalförmåner – 25 % rabatt i alla våra varuhus.

? Möjlighet att utvecklas – genom en dynamisk arbetsmiljö uppmuntrar vi nya idéer och testar innovativa lösningar och arbetar tillsammans för att forma framtidens Åhléns.

? Kollektivavtal – trygga anställningsvillkor som skapar en bra balans mellan arbete och vardag.

? En entreprenöriell och familjär kultur – där vi testar nytt, hittar smartare lösningar och jobbar tillsammans för att Åhléns ska vara top of mind för våra kunder.
Vi söker dig som har

· Minst 3–5 års erfarenhet som inköpare inom mode, gärna med fokus på externa varumärken

· Erfarenhet från retail och e-handel i en snabbrörlig miljö

· Stark kommersiell förståelse och god förmåga att analysera olika datapunkter

· Vana att arbeta med leverantörer både i Sverige och internationellt

· God systemvana och kunskaper i Excel

· Mycket god svenska och engelska i tal och skrift

Som person är du resultatorienterad och affärsdriven. Du är strukturerad och driver ditt arbete självständigt genom att ta ägandeskap. Vidare är du nyfiken och trendmedveten och har ett skarpt öga för vad som attraherar våra kunder. Du är van vid att fatta egna beslut samtidigt som du är en prestigelös lagspelare som trivs i ett högt tempo i en förändringsdriven organisation.

Med dig i laget blir vi ännu effektivare och ännu bättre!

Om rekryteringen

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med 6 månaders provanställning. Vi ser gärna att du kan börja så snart som möjligt och du är placerad på vårt huvudkontor på Dalagatan 100 i Stockholm, en promenad från Odenplan.

Urval och intervjuer kan komma att ske löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, så skicka in din ansökan redan idag!

Som inköpare på Åhléns blir du en del av ett passionerat team som drivs av affärsmannaskap och entreprenörskap. Vi ger dig förtroende och möjligheten att växa i en utvecklande miljö. Med det hälsar vi dig varmt välkommen till Åhléns!

Familjeföretaget Åhléns grundades 1899 i Insjön och är idag ett av Sveriges starkaste varumärken, med 50 varuhus i Sverige och e-handel via åhlens.se. Åhléns är den naturliga mötesplatsen, som ger kunden mervärde och inspirerar till nya upptäckter och möten samt erbjuder en engagerande mix av kvalitetsvarumärken inom kläder, inredning, barnartiklar och skönhet. Åhléns omsätter 4,6 miljarder och varje år tar våra ca 3 000 skickliga medarbetare emot 60 miljoner besökare. Åhléns Outlet och Designtorget är dotterbolag.

www.ahlens.se

Ansök nu

Cloud Engineer till Åhléns

Drifttekniker, data
Läs mer Apr 14
Åhléns är mitt i en förändringsresa och tar nu hem vår IT-infrastruktur. Hos oss får du möjlighet att bygga nytt och vara med och påverka framtidens IT-organisation på Åhléns. Bli en del av vårt team som Cloud Engineer!

Om rollen

Som Cloud Engineer på Åhléns blir du en nyckelspelare i vårt IT-team, där du tillsammans med teamet ansvarar för att designa, optimera och underhålla våra IT-system och molnlösningar. Tillsammans formar vi framtidens shoppingupplevelse och levererar värde till våra kunder varje dag!

Exempel på arbetsuppgifter:

- Utveckla och hantera vår molninfrastruktur i Microsoft Azure med hjälp av Infrastructure as Code (Terraform).
- Driva migreringar till och från Azure, säkerställa smidiga övergångar och upprätthålla effektiv drift av våra system, vilket är avgörande för att bygga en modern och säker arbetsplats på Åhléns.
- Delta i design, planering, underhålla och implementera lösningar för Åhlens IaaS och PaaS plattformar där Azure är centralt för att säkerställa en Modern Workplace miljö.
- Att tillsammans med Cloud & Nätverks arkitekten/Säkerhetsansvarig förvalta moln säkerheten och efterlevnad (IAM).
- Att stödja implementeringar för olika moln & onprem lösningar.
- Arbeta med felsökning, incidenthantering och kontinuerlig förbättring av våra IT-processer.
Du blir en del av vår IT-organisation och Security & Infra-teamet om ca 10 personer. Du kommer samarbeta med Cyber Security, Cloud Engineers och On-site Technicians, för att säkerställa enhetliga och säkra lösningar.

Åhléns erbjuder dig

Åhléns erbjuder en dynamisk arbetsplats där du får möjlighet att utveckla Åhléns IT-miljöer samtidigt som du får vässa på dina färdigheter inom cloud engineering och IT-infrastruktur. Du får jobba nära engagerade kollegor i ett företag som ligger i framkant vad gäller detaljhandel. Hos oss är varje dag en chans att bidra till något större – en engagerande och innovativ shoppingupplevelse.
Vem är du?

För att trivas hos oss i rollen som Cloud Engineer ser vi att du har ett stort intresse och förmåga att lösa tekniska problem. Du är proaktiv i ditt arbete har god kommunikativ- och samarbetsförmåga. Vidare tar du med dig:


- Erfarenhet av arbete med molnplattformar som Azure med fokus på IaC.
- Erfarenhet av att leda migreringar till och från Azure

- Erfarenhet av CI/CD-pipelines, gärna Jenkins.

- Bekantskap med backups, disaster recovery-procedurer och Azure-nätverk

- Kännedom av säkerhetsverktyg som brandväggar och system för intrångsdetektering samt säkerhetsstandarder



- Certifieringar inom molnplattformar och nätverk ses som en fördel

Vi på Åhléns vet att ingen kan göra allt men alla kan göra något.

Tjänsten som Cloud Engineer är en tillsvidareanställning på heltid och vi ser gärna att du kan börja hos oss så snart som möjligt. Vi sitter i trevliga lokaler på Dalagatan, en promenad från Odenplan i Stockholm.

Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så skicka in din ansökan redan idag! Med det hälsar vi dig välkommen till Åhléns!

Familjeföretaget Åhléns grundades 1899 i Insjön och är idag ett av Sveriges starkaste varumärken, med snart 51 varuhus i Sverige och e-handel via åhlens.se. Åhléns är den naturliga mötesplatsen, som ger kunden mervärde och inspirerar till nya upptäckter och möten samt erbjuder en engagerande mix av kvalitetsvarumärken inom kläder, inredning, barnartiklar och skönhet. Åhléns omsätter 4,6 miljarder och varje år tar våra ca 3 000 skickliga medarbetare emot 60 miljoner besökare. Åhléns Outlet och Designtorget är dotterbolag.

www.ahlens.se

Ansök nu

Inköpare för externa varumärken till Åhléns

Inköpare
Läs mer Apr 8
Är du intresserad av att bli en del av ett folkkärt varumärke och ett passionerat team, då har du hamnat rätt! Åhléns är den naturliga mötesplatsen som erbjuder våra kunder ett brett sortiment och den bästa tänkbara upplevelsen. Att jobba hos oss innebär att du får ta del av vår spännande resa framåt och utvecklas tillsammans med oss!

Har du ett passionerat intresse för mode och starkt kommersiellt driv? Vill du vara med och forma ett inspirerande, kurerat och lönsamt sortiment inom externa varumärken för både butik och e-handel? Då kan du vara vår nästa Inköpare för externa varumärken!



Om din roll

Som Inköpare för externa varumärken blir du en nyckelspelare i vårt mode-team där du ansvarar för att utveckla och optimera sortimentet och vårt kunderbjudande. Du arbetar med hela inköpsprocessen – från sortimentsstrategi till orderläggning och uppföljning – med fokus på att skapa ett relevant, inspirerande och lönsamt erbjudande för våra kunder. Tillsammans med våra leverantörer och interna samarbetspartner bidrar du till en stark kundupplevelse i såväl butik som online.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter

· Bygga det bästa kunderbjudandet inom din kategori

· Ansvara för inköp, sortimentsplanering och leverantörskontakter

· Identifiera nya varumärken och utveckla befintliga samarbeten

· Följa upp försäljning, trender och nyckeltal för att driva sortiment och lönsamhet

· Säkerställa ett attraktivt kampanjutbud i samarbete med marknad och butik

· Arbeta datadrivet för att optimera erbjudandet i båda försäljningskanalerna

· Bidra till budgetarbete och affärsplaner inom modekategorin



Vi erbjuder dig

Åhléns har funnits i många svenska hjärtan i över 120 år. Med en lång historia inom detaljhandeln fortsätter vi drivas av ständig utveckling. Hos oss får du vara med på en spännande resa där vi kombinerar vår historia med innovation och nya arbetssätt för att skapa en lönsam och hållbar framtid. Hos oss får du:

? Generösa personalförmåner – 25 % rabatt i alla våra varuhus.

? Möjlighet att utvecklas – genom en dynamisk arbetsmiljö uppmuntrar vi nya idéer och testar innovativa lösningar och arbetar tillsammans för att forma framtidens Åhléns.

? Kollektivavtal – trygga anställningsvillkor som skapar en bra balans mellan arbete och vardag.

? En entreprenöriell och familjär kultur – där vi testar nytt, hittar smartare lösningar och jobbar tillsammans för att Åhléns ska vara top of mind för våra kunder.
Vi söker dig som har

· Minst 3–5 års erfarenhet som inköpare inom mode, gärna med fokus på externa varumärken

· Erfarenhet från retail och e-handel i en snabbrörlig miljö

· Stark kommersiell förståelse och god förmåga att analysera olika datapunkter

· Vana att arbeta med leverantörer både i Sverige och internationellt

· God systemvana och kunskaper i Excel

· Mycket god svenska och engelska i tal och skrift

Som person är du resultatorienterad och affärsdriven. Du är strukturerad och driver ditt arbete självständigt genom att ta ägandeskap. Vidare är du nyfiken och trendmedveten och har ett skarpt öga för vad som attraherar våra kunder. Du är van vid att fatta egna beslut samtidigt som du är en prestigelös lagspelare som trivs i ett högt tempo i en förändringsdriven organisation.

Med dig i laget blir vi ännu effektivare och ännu bättre!

Om rekryteringen

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med 6 månaders provanställning. Vi ser gärna att du kan börja så snart som möjligt och du är placerad på vårt huvudkontor på Dalagatan 100 i Stockholm, en promenad från Odenplan.

Urval och intervjuer kan komma att ske löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, så skicka in din ansökan redan idag!

Som inköpare på Åhléns blir du en del av ett passionerat team som drivs av affärsmannaskap och entreprenörskap. Vi ger dig förtroende och möjligheten att växa i en utvecklande miljö. Med det hälsar vi dig varmt välkommen till Åhléns!

Familjeföretaget Åhléns grundades 1899 i Insjön och är idag ett av Sveriges starkaste varumärken, med 50 varuhus i Sverige och e-handel via åhlens.se. Åhléns är den naturliga mötesplatsen, som ger kunden mervärde och inspirerar till nya upptäckter och möten samt erbjuder en engagerande mix av kvalitetsvarumärken inom kläder, inredning, barnartiklar och skönhet. Åhléns omsätter 4,6 miljarder och varje år tar våra ca 3 000 skickliga medarbetare emot 60 miljoner besökare. Åhléns Outlet och Designtorget är dotterbolag.

www.ahlens.se

Ansök nu