Stockholm: Digital marknadsförare till Ecogain

Hitta ansökningsinfo om jobbet Digital marknadsförare till Ecogain i Stockholm. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Stockholm inom den kategorin.

Publicerad: 2024-04-18 // Varaktighet: Heltid

Tycker du att det är roligt att arbeta brettmedkommunikationsfrågor och digitala kanaler, samt har ett intresse för miljö och hållbar framtid?Då ska du verkligen söka den här tjänsten - så skapar vi en hållbar framtid tillsammans!
Vilka är vi?
Ecogain – Europas ledande kunskapsföretag inom biodiversitet och hållbar omställning
Med fokus på biologisk mångfald och omställning till förnybar energi är Ecogain ett av Europas snabbast växande konsultföretag. Vi hjälper företag till hållbara affärsmodeller med ökad affärsnytta och stärkt varumärke som följd. Ecogains styrka är att vi behärskar kundens hela värdekedja – från strategiskt arbete på koncernledningsnivå, till projektutveckling och direkta åtgärder på land och i vattenmiljöer.
Nu söker vi en person som kan ge framdrift iEcogains marknadsföring, så att vi kan växa och skapa ännu mer naturnytta och affärsvärde för våra kunder!
Om tjänsten
Som Digital Marknadsförare på Ecogain kommer du ha en viktig tnär det kommer till olika initiativ inom marknadsföring och kommunikation.Du jobbar nära marknads- och kommunikationschefen ochnära ett gäng engagerade och drivnakollegor inom olika expertområden.
För att trivas i rollen behöver du ha ett intresse för miljö- och samhällsfrågor. Du kan sätta dig in i komplexa ämnen och är en skicklig skribent för olika kanaler. Du är strukturerad som person och kommer att projektleda och ansvara för events, seminarier och andra marknadsaktiviteter. Din självständiga förmåga är hög, likaså din lyhördhet. Genom omvärldsbevakning och ett öra in mot den egna organisationen fångar du upp frågor som är relevanta för marknadsarbetet.
Centralt för rollen blir att ha ansvar för våra sociala medier, skriva målgruppsanpassade texter, hantera olika typer av kampanjer, samt närvara på olika event, som exempelvis nätverksträffar och frukostseminarier.
I arbetsuppgifterna ingår att:
Skriva och publicera engagerande nyheter och pressmeddelanden, samt ta fram bilder och enklare filmer för webb, nyhetsbrev och sociala medier
Samarbeta med kommunikationschef, säljchef och affärsområdeschefer för att nå ut med vårt erbjudande och driva försäljning
Skapa och genomföra marknadsföringskampanjer över olika digitala kanaler, såsom sociala medier ochsökmotorer
Analysera prestanda och effektivitet av digitala marknadsföringsinsatser och dra slutsatser för att optimera framtida strategier

För att lyckas bra hos tror vi att du har:
Minst 3 års erfarenhet av digital marknadsföring
Relevant akademisk utbildning inom kommunikation eller journalistik, alternativt motsvarande kunskaper förvärvat på annat sätt
Bred, gedigen och relevant erfarenhet av operativt marknads- och kommunikationsarbete
Hög digital mognad och erfarenhet av att arbeta i olika digitala system, så som Wordpress, Microsoft 365, Ungapped, Canva, m.m
Du har fallenhet för att bygga bra relationer, samarbete, skapa förankring
Som person är du strukturerad med stor ansvarskänsla och förmåga att ta självständiga initiativ

Framför allt tror vi att du tillsammans med oss är intresserad av att driva den gröna omställningen av samhället. Du lockas av att arbeta på ett företag i snabb utveckling där du har stora möjligheter att påverka din egen arbetssituation.
Det är meriterande, men inget krav, om du har:
Erfarenhet av konsultbranschen
Arbetat med sökoptimering
Kunskaper om miljö och biologisk mångfald
Erfarenhet av projektledning och att leda workshops
Erfarenhet av påverkansarbete och opinionsbildning
Arbetat med CRM och marknadsuppföljning

Placeringsort är på vårt fina kontor i centralaStockholm. Det finns goda möjligheter att arbeta flexibelt.
Så här söker du tjänsten
Tveka inte med att ansöka då vikan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdagen. Om du har frågor är du välkommen att kontakta vår HR-Partner,Veronica Khabarova, på veronica.khabarova@ecogain.se.

Processen
Vi gör urval löpande. Under processens gång kommer du få göra ett personlighets- och logiktest, träffa vårHR-partner,kommunikationschef och få göra ett skrivtest.
Kontakt från rekryteringsföretag, CV- och annonssäljare undanbedes

Alla platsannonser →

Andra jobb i Stockholm som Marknadsassistent

Nedan visas andra jobb i Stockholm som Marknadsassistent.

Marketing & Sales Assistant till Adway

Läs mer Apr 8
Om företaget
Adway hjälper företag att höja kvaliteten på varje rekrytering – med sociala medier, automation och smart teknik. Deras Social Recruiting Technology kopplar ihop ATS-data med skräddarsydd annonsering, så att du når rätt kandidater snabbare och smartare. Med automatiserade kampanjer, AI-drivna insikter och en sömlös kandidatresa boostar de kvalitén på dina kandidater – at the speed of social.
Asta Agency samarbetar med Adway i denna rekryteringsprocess. Det här är ett konsultuppdrag på deltid, 8-10 timmar per vecka. Du blir anställd av Asta Agency och arbetar som konsult Adway.
Om tjänstenI rollen som Marketing & Sales Assistant tillhör och stöttar du Customer Success- och säljteamet med varierande uppgifter. Du arbetar 8-10 timmar per vecka och dina arbetsuppgifter innebär bland annat:
Administrativa uppgifter såsom registrering och hantering av information Eventkoordinering – hjälpa till att organisera evenemang Resebokningar – flyg och hotell Customer Success-uppgifter – justera kampanjer, bidra med idéer kring design och utformning Bildredigering och presentationsmaterial – skapa och förbereda PowerPoints Rapportering – sammanställa enklare rapporter

Kvalifikationer och egenskaperSom person är du noggrann och engagerad med ett intresse för digital marknadsföring. Du har en förmåga att arbeta både självständigt och i ett team samt ett extra intresse för att bygga kundrelationer. Slutligen är du strukturerad, gillar att ta initiativ och har ett öga för detaljer.
Pågående eftergymnasial utbildning inom exempelvis digital marknadsföring eller E-Commerce
God administrativ förmåga
Intresse för marknadsföring och digitala kampanjer
Erfarenhet av bildredigering och presentationsmaterial är meriterande
Dessutom är det extra meriterande om du talar franska


Övrig information Start: Omgående
Plats: Centrala Stockholm
Omfattning: Deltid, 8-10 timmar per vecka
Lön: Timlön enligt överenskommelse


Vi tillämpar löpande urval i denna process vilket innebär att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi rekommenderar dig därför att ansöka så snart som möjligt!
Har du frågor eller funderingar kring Asta Agencys rekryteringsprocess, tveka inte att höra av dig till ellen@astaagency.se.

Ansök nu

Marketing Campaign Coordinator

Läs mer Mar 28
Since selling our first timepiece in 2011, Daniel Wellington has evolved into a global phenomenon that has disrupted an entire industry. We are an exciting, vibrant, and innovative brand that challenges old conventions - continuously striving to enrich our customers' style through timeless pieces.
Working here, you are a part of an inclusive and diverse workplace, where we want you to be yourself. We give you trust, ownership and flexibility in your work, and the opportunity to make an impact, directly contributing to our success. You will spend your days with collaborative, open, positive, and highly skilled people. You will learn new things, grow, and have a great time while doing so.
We’re looking for a structured, creative, and proactive team member to join our Commercial Campaign Team — this team is a central part of the Marketing Department responsible for driving the global campaign and content strategy across the entire company. In this role, you’ll support the planning and execution of marketing initiatives, manage key workflows such as asset delivery and copy translation, and contribute to the creation of engaging content for social and sales channels. You’ll collaborate cross-functionally to ensure alignment, maintain commercial documentation, and help bring campaigns to life across all touchpoints.
THE TASKS YOU WILL OWN

Maintain and regularly update commercial steering documents, ensuring organizational alignment by communicating key decisions and updates across teams.
Act as the main point of contact for inquiries related to marketing campaigns and activations.
Manage end-to-end copy translation workflows for paid social and marketing campaigns.
Coordinate the timely delivery of campaign assets and ensure accurate uploading into the DAM system and paid social platforms.
Support the day-to-day coordination of marketing campaigns, ensuring smooth execution across all marketing and sales channels.
Create and edit compelling content for social media and sales platforms using tools such as Canva, Photoshop, and other content creation tools.
Collaborate with internal teams to extract insights from seasonal product briefs and translate them into actionable marketing briefings.
Support community management efforts across our organic social media channels.
Stay up-to-date with social media trends and share relevant insights to support content creation and campaign ideation.
Provide ad hoc administrative support to the Commercial Campaign Team as needed.

WHO YOU ARE

We believe you’re at the beginning of your marketing career and are excited to gain hands-on experience in a fast-paced, creative environment. With a can-do attitude, you’re curious, organized, and proactive — someone who enjoys working with both structure and creativity. You have a strong interest in marketing, content creation, and social media, and you’re eager to learn and grow as part of a collaborative team.
A degree in Marketing, Communications, Media, or a related field
Some previous experience from internships, student jobs, or school projects within marketing or content creation (a plus, but not required)
Fluency in English, both written and spoken
Familiarity with tools like Canva or Photoshop
An eye for detail and a basic understanding of visual content

THIS IS #LIFEATDW
We asked our people why they like working at Daniel Wellington. Visit this page on our career site to see what they replied - Our Company Culture

ABOUT THE PROCESS
We will review your application and get back to you as soon as possible. We aim to do so within 2 weeks. Generally, our processes consist of one first shorter video call, followed by two deep-dive interviews. Read more about Recruitment Process at DW.

Ansök nu

Studentmedarbetare inom Customer Success & Administration – Stockholm

Läs mer Mar 18
Är du student och vill ha ett meriterande extrajobb vid sidan av studierna? Vi söker en driven och strukturerad student som kan arbeta cirka 8–10 timmar i veckan hos Adway; ett framgångsrikt bolag inom digital annonsering på sociala medier.
Om företaget
Adway hjälper företag att få spridning och resultat på sina jobbannonser och säkerställer att de når rätt kandidater. Kontoret för den här tjänsten är centralt beläget i Stockholm och här möts du av en positiv företagskultur och ett härligt team av kollegor.
Om rollen
Som studentmedarbetare kommer du att stötta Customer Success- och säljteamet med en rad varierande uppgifter, inklusive:
Administrativa uppgifter såsom registrering och hantering av information Eventkoordinering – hjälpa till att organisera evenemang Resebokningar – flyg och hotell Customer Success-uppgifter – justera kampanjer, bidra med idéer kring design och utformning Bildredigering och presentationsmaterial – skapa och förbereda PowerPoints Rapportering – sammanställa enklare rapporter
Vem vi söker
Vi tror att du är en noggrann och engagerad student som studerar digital marknadsföring och har intresse av kundrelationer. Du är strukturerad, gillar att ta initiativ och har ett öga för detaljer.
Vi ser gärna att du har:
God administrativ förmåga och gillar att arbeta organiserat Intresse för marknadsföring och digitala kampanjer Erfarenhet av bildredigering och presentationsmaterial är ett plus Förmåga att arbeta självständigt men också i team
Dessutom är det ett extra plus om du talar franska!
Praktisk information
Placering: Stockholm, centralt läge Omfattning: Deltid, ca 8–10 timmar/vecka Start: Enligt överenskommelse
Låter detta som något för dig? Skicka in din ansökan idag!

Ansök nu

LIA-praktik inom Marknadsföring

Läs mer Feb 5
Är du en passionerad kreatör som vill utveckla dina färdigheter inom marknadsföring? Vi söker nu en LIA-praktikant som vill vara med och stärka vår närvaro genom strategisk och operativ marknadsföring. Som praktikant hos oss får du en nyckelroll där du driver igenom vår marknadsstrategi och har stort inflytande över vår kommunikation.
Om praktikenUnder din LIA kommer du att ha ett helhetsansvar för att både strategiskt och operativt utveckla vår marknadsföring. Vi har en tydlig plan för vår digitala närvaro och söker dig som vill ta ägarskap för att genomföra den i praktiken. I din roll kommer du bland annat att:
Driva marknadsstrategier: Ansvara för att implementera och följa upp vår övergripande marknadsföringsstrategi.
Skapa engagerande innehåll: Planera och producera marknadsföringsmaterial, inlägg, stories och videos som inspirerar och engagerar vår målgrupp.
Leda kampanjer och event: Självständigt planera, genomföra och utvärdera digitala kampanjer samt koordinera vid fysiska event.
Trendanalys och utveckling: Identifiera aktuella trender inom marknadsföring och anpassa vår strategi för att hålla oss relevanta.
Dataanalys och optimering: Följa upp och analysera resultat för att optimera våra marknadsinsatser.
Kommunikationsstöd: Skapa nyhetsbrev och inspirerande kundcase till vår hemsida och andra kommunikationskanaler.
Vem söker vi?
Vi söker dig som är nyfiken, självgående och har ett starkt driv att ta ansvar. Du brinner för marknadsföring och vill omsätta dina teoretiska kunskaper i praktiken. För att lyckas i rollen tror vi att du:
Studerar marknadsföring, kommunikation, media eller liknande område.
Har erfarenhet av marknadsföring via studier, tidigare praktik eller eget engagemang.
Förstår hur olika kanaler fungerar och kan anpassa innehåll för att skapa engagemang.
Är duktig på att skapa visuellt och skriftligt innehåll.
Har ett intresse för digital marknadsföring och grundläggande kunskaper i analysverktyg.
Är modig, initiativrik och bekväm med att arbeta självständigt.
Varför välja oss?
Hos oss får du:
Stort ansvar: Möjlighet att driva och utveckla vår marknadsföring på egen hand.
Praktisk erfarenhet: Arbeta med riktiga projekt och se dina idéer förverkligas.
Utvecklingsmöjligheter: Utmana dig själv och väx i din roll som marknadsförare.
Kreativ frihet: Vi uppmuntrar nya idéer och initiativ.
Flexibilitet: En praktik som kan anpassas efter dina studier.
Ansökan
Låter detta som rätt möjlighet för dig? Skicka din ansökan till ansvarig rekryteringskonsult Felicia Pettersson på fep@pokayoke.se. Har du frågor om praktiken är du varmt välkommen att höra av dig.
Ansök nu och bli en del av vårt kreativa team!

Ansök nu

Praktik inom marknadsföring

Läs mer Jan 30
Praktikinom marknadsföring
Vi på BVTLER söker en driven och kreativ marknadsföringspraktikant för ett tre månader långt praktikantuppdrag på 50 %. Hos oss får du möjlighet att utvecklas inom marknadsföring och arbeta med varierande och spännande arbetsuppgifter. Praktiken är en fantastisk chans för dig som vill ta kliv in i marknadsföringsvärlden och få praktisk erfarenhet av att driva och optimera digitala marknadsföringsinsatser. Vi ser gärna att du har ett intresse för att skapa effektiva kampanjer och följa upp statistiken. Har du kunskaper inom webbdesign är detta ett plus, men inget krav.
Huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara att optimera och förvalta våra köpta annonseringskanaler, sköta sociala medier, utveckla mallar och designer för marknadsföringsmaterial samt följa upp leads och analysera marknadsföringsstatistik.
Vi söker dig som:
Inte är rädd för att testa nya idéer och utmana dig själv
Har ett kreativt sinne och gillar att ta egna initiativ
Är noggrann och strukturerad i ditt arbete
Har goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
Är intresserad av att följa upp och analysera marknadsföringens resultat

Vi erbjuder:
Praktik på 3 månader med möjlighet till anställning efter praktiken
Ett intressant och lärorikt arbete med möjlighet att utveckla dina färdigheter inom marknadsföring
Ett praktikintyg och referenser vid slutförd praktik
En arbetsmiljö där kreativitet och nya idéer värderas högt
Flexibla arbetstider och möjlighet att arbeta på distans vid behov

Vi erbjuder en fantastisk möjlighet att bygga upp erfarenheter och värdefull kompetens för din framtida karriär inom marknadsföring.
Placering: Centrala Stockholm Tillträde: Enligt överenskommelseOmfattning: Deltid 50 %
Rekrytering sker löpande. Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Andra jobb i Stockholm från Ecogain AB

Nedan visas andra jobb i Stockholm från Ecogain AB .

Project Controller till Ecogain

Controller
Läs mer Dec 22
Letar du efter ett meningsfullt jobb där ingen dag är den andra lik och dessutom i en snabbväxande organisation som arbetar för den gröna omställningen? Ecogain söker nu en lösningsorienterad och självgående Project Controller som kommer stötta våra projektledare med att skapa struktur och framgång i våra projekt.
Om Ecogain
Vi är ett ledande och snabbväxande kunskapsföretag med fokus på klimatomställningen i allmänhet, och biologisk mångfald i synnerhet. Ecogains styrka är att vi behärskar kundens hela värdekedja – från strategiskt arbete på koncernledningsnivå, till projektutveckling och direkta åtgärder på land och i vattenmiljöer.
Ecogain består av cirka 100 medarbetare som kännetecknas av lärande, driv och samarbete. Vi har centralt placerade kontor i Umeå, Östersund, Stockholm, Göteborg, Kristianstad, Växjö och Malmö.
Placeringsorten för denna tjänst är Stockholm.
Hur du kommer göra skillnad hos oss:
Som Project Controller hos Ecogain blir du en nyckelspelare som säkerställer struktur och framgång i våra projekt. Din roll kommer vara till en stor del självgående,varierad och innefatta bl.a följande:
Ekonomisk uppföljning och rapportering
Ansvara för avstämning och uppföljning av våra större projekt samt upprätta ekonomiska rapporter för utfall, budget och prognoser.
Ha en rådgivande roll där du vägleder och stöttar våra projektledare med diverse ekonomiska projektuppföljningar.

Projektstruktur och administration
Skapa struktur och rutiner vid projektuppföljning och avslut.
Fakturera eller stötta i fakturering.
Medverka i kundteam för större kunder.

Löpande förbättringar och samarbete
Ta initiativ till att identifiera och lösa problem innan de uppstår.
Stötta Head of Accounting med den löpande redovisningen.

Anbuds- och offertarbete
Medverka och stötta projektledare vid anbudsförfrågningar och offertarbete.
Identifiera och implementera förbättringar i våra processer.
Vi söker dig som: Har eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller motsvarande.
Minst 2 års aktuell erfarenhet som controller eller motsvarande.
Vana att arbeta med rapportering samt analysunderlag.
God förmåga att arbeta i Excel samt erfarenhet av olika system.
Mycket god kommunikationsförmåga i svenska och engelska.
Är en prestigelös lagspelare som vill göra skillnad.
Det är meriterande om du: Har erfarenhet av att arbeta i systemet Maconomy.
Har arbetat på ett konsultbolag.
Har arbetat i en konsultativ roll
Som person är du:
Naturligt serviceinriktad och analytisk, samt tycker att det är kul att stötta de enheter och kollegor du jobbar med. Du tar ansvar och jobbar självständigt och har ett öga för detaljer och struktur. Vidare är du nyfiken, lösningsorienterad, gillar att leverera kvalitativa resultat och du trivs bra i en roll med många kontaktytor.
Varför ska du arbeta hos oss?Hos oss på Ecogain får du möjligheten att arbeta i en dynamisk och inspirerande miljö tillsammans med några av de mest engagerade och kunniga experterna inom sina områden. Våra kollegor är disputerade ekologer, projektledare, landskapsarkitekter, fältrinriktade biologer, strateger, geovetare, miljövetare, ingenjörer, jurister, GIS-analytiker och många fler. Här på Ecogain genomsyras arbetsplatsen av en fin gemenskap där du snabbt kommer att känna dig som en del av laget.
Förmåner och flexibilitet för att passa din livsstil
På Ecogain värnar vi om våra medarbetare och erbjuder en rad förmåner, bland annat:
Generöst friskvårdsbidrag.
Flyttbar arbetstid och flexibla arbetsformer – arbeta från kontoret och hemifrån.
Hög pensionsavsättning.
Samtalsstöd med experter.
Sjukvårdsförsäkring med snabb vård.
Ett nära och transparent ledarskap där du har möjlighet att påverka din arbetssituation.
Frihet under ansvar

Lönespannet för denna roll är: 33.000–43.000 kr i månaden och baseras på din erfarenhet.
Ansök till tjänstenOm du har läst så här lång så ska du verkligen söka! Notera att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen som är den 31a januari, tveka därmed inte med att söka redan idag! För ytterligare information kontakta Veronica Khabarova, veronica.khabarova@ecogain.se, HR-Partner.
Vi går nu på julledighet och kommer återkoppla till dig efter vecka 2.
Vi ser fram emot din ansökan!
Kontakt från rekryteringsföretag, CV- och annonssäljare undanbedes

Ansök nu

Executive Assistant till Ecogain

VD-sekreterare
Läs mer Dec 22
Letar du efter ett meningsfullt jobb där ingen dag är den andra lik ochdessutom i en snabbväxande organisation som arbetar för den gröna omställningen? Ecogain söker nu en operativ och självgående Executive Assistantsom kommer stötta vår ledningmed deras dagliga uppgifter.
Om Ecogain
Vi är ett ledande och snabbväxande kunskapsföretag med fokus på klimatomställningen i allmänhet, och biologisk mångfald i synnerhet. Vi utvecklar ständigt nya, innovativa lösningar som stödjer hållbar markanvändning. Ecogains styrka är att vi behärskar kundens hela värdekedja – från strategiskt arbete på koncernledningsnivå, till projektutveckling och direkta åtgärder på land och i vattenmiljöer.
Ecogain består av cirka 100 medarbetare som kännetecknas av lärande, lösningsfokus och samarbete. Vi har centralt placerade kontor i Umeå, Östersund, Stockholm, Göteborg, Kristianstad, Växjö och Malmö.
Placeringsorten för denna tjänst är Stockholm.
Hur du kommer göra skillnad hos oss:
Som Executive Assistant hos Ecogain blir du en nyckelspelare för att stödja VD och vice VD i att uppnå företagets mål. Din roll kommer varadynamisk medarbetsuppgifter inom flera olika arbetsområden.
Affärsutveckling
Förstå affärsmål och prioriteringar för cheferna och proaktivt hjälpa till att driva dessa framåt.
Assistera i säljarbetet genom att ta fram underlag, identifiera kunder att kontakta ochfölja upp försäljningsaktiviteter
Identifiera möjligheter att bygga chefernas nätverk och därigenom öka företagets chanser till affärer och intressanta samarbeten
Ledningsstöd Stödjaledningmed samordning,möteskoordinering och dokumentation
Förberedelse av mötesmaterial, presentationer och protokoll.
Projektledning av interna projekt och uppföljning av deadlines.
Administration Ansvara för att hålla chefernas kalendrar uppdaterade, inklusive bokning av interna och externa möten samt kommunikation med kunder och interna team.
Hantera och dokumenterakänslig information
Bokning och koordineringav resor
Vi söker dig som Har minst 4 års erfarenhet av en liknande roll som Executive Assistant, koordinator, VD-Assistenteller liknande.
Har några års erfarenhet från andra yrkesroller, gärna i en flexibel och dynamisk miljö.
Är flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift.
Är van vid att arbeta med flera digitala verktyg och system.
Har en positiv attityd, är lösningsorienterad och tycker om att arbeta flexibelt i en miljö där prioriteringar kan förändras.
Att varaprestigelös ochsjälvgående är en självklarhet för dig.
Trivs med att skapa struktur och att ligga steget före.
Vill arbeta 100% eller 75%.

Lönespannet för denna roll är: 36.000-45.000 kr i månaden.
Varför ska du arbeta hos oss?
Hos oss på Ecogain får du möjligheten att arbeta i en dynamisk och inspirerande miljö tillsammans med några av de mest engagerade och kunniga experterna inom sina områden. Våra kollegor är disputerade ekologer, projektledare, landskapsarkitekter, fältrinriktade biologer, strateger, geovetare, miljövetare, ingenjörer, jurister, GIS-analytiker och många fler. Tillsammans delar vi en passion för att utveckla och skapa hållbara lösningar. Här på Ecogain genomsyras arbetsplatsen av en fin gemenskap där du snabbt kommer att känna dig som en del av laget.

Förmåner och flexibilitet för att passa din livsstil
På Ecogain värnar vi om våra medarbetare och erbjuder en rad förmåner, bland annat:
Generöst friskvårdsbidrag.
Flyttbar arbetstid och flexibla arbetsformer – arbeta från kontoret och hemifrån.
Hög pensionsavsättning
Samtalsstöd med experter
Sjukvårdsförsäkring med snabb vård
Ett nära och transparentledarskap där du har möjlighet att påverka din arbetssituation.

Hos oss får du dessutom en varierad vardag där nya utmaningar och frågeställningar ständigt dyker upp. Tråkigt eller enformigt? Aldrig! Välkommen till Ecogain, där du blir en viktig del av vårt hållbara arbete och vår framgång.
Ansök redan i dag
Om du har läst så här lång så ska du verkligen söka! Notera att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen som är den 31a januari, tveka därmed inte med att söka redan idag! För ytterligare information kontakta Veronica Khabarova, veronica.khabarova@ecogain.se, HR-Partner.
Vi ser fram emot din ansökan!
Kontakt från rekryteringsföretag, CV- och annonssäljare undanbedes

Ansök nu

Project Controller till Ecogain

Controller
Läs mer Jan 3
Letar du efter ett meningsfullt jobb där ingen dag är den andra lik och dessutom i en snabbväxande organisation som arbetar för den gröna omställningen? Ecogain söker nu en lösningsorienterad och självgående Project Controller som kommer stötta våra projektledare med att skapa struktur och framgång i våra projekt.
Om Ecogain
Vi är ett ledande och snabbväxande kunskapsföretag med fokus på klimatomställningen i allmänhet, och biologisk mångfald i synnerhet. Ecogains styrka är att vi behärskar kundens hela värdekedja – från strategiskt arbete på koncernledningsnivå, till projektutveckling och direkta åtgärder på land och i vattenmiljöer.
Ecogain består av cirka 100 medarbetare som kännetecknas av lärande, driv och samarbete. Vi har centralt placerade kontor i Umeå, Östersund, Stockholm, Göteborg, Kristianstad, Växjö och Malmö.
Placeringsorten för denna tjänst är Stockholm.
Hur du kommer göra skillnad hos oss:
Som Project Controller hos Ecogain blir du en nyckelspelare som säkerställer struktur och framgång i våra projekt. Din roll kommer vara till en stor del självgående,varierad och innefatta bl.a följande:
Ekonomisk uppföljning och rapportering
Ansvara för avstämning och uppföljning av våra större projekt samt upprätta ekonomiska rapporter för utfall, budget och prognoser.
Ha en rådgivande roll där du vägleder och stöttar våra projektledare med diverse ekonomiska projektuppföljningar.

Projektstruktur och administration
Skapa struktur och rutiner vid projektuppföljning och avslut.
Fakturera eller stötta i fakturering.
Medverka i kundteam för större kunder.

Löpande förbättringar och samarbete
Ta initiativ till att identifiera och lösa problem innan de uppstår.
Stötta Head of Accounting med den löpande redovisningen.

Anbuds- och offertarbete
Medverka och stötta projektledare vid anbudsförfrågningar och offertarbete.
Identifiera och implementera förbättringar i våra processer.
Vi söker dig som: Har eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller motsvarande.
Minst 2 års aktuell erfarenhet som controller eller motsvarande.
Vana att arbeta med rapportering samt analysunderlag.
God förmåga att arbeta i Excel samt erfarenhet av olika system.
Mycket god kommunikationsförmåga i svenska och engelska.
Är en prestigelös lagspelare som vill göra skillnad.
Det är meriterande om du: Har erfarenhet av att arbeta i systemet Maconomy.
Har arbetat på ett konsultbolag.
Har arbetat i en konsultativ roll
Som person är du:
Naturligt serviceinriktad och analytisk, samt tycker att det är kul att stötta de enheter och kollegor du jobbar med. Du tar ansvar och jobbar självständigt och har ett öga för detaljer och struktur. Vidare är du nyfiken, lösningsorienterad, gillar att leverera kvalitativa resultat och du trivs bra i en roll med många kontaktytor.
Varför ska du arbeta hos oss?Hos oss på Ecogain får du möjligheten att arbeta i en dynamisk och inspirerande miljö tillsammans med några av de mest engagerade och kunniga experterna inom sina områden. Våra kollegor är disputerade ekologer, projektledare, landskapsarkitekter, fältrinriktade biologer, strateger, geovetare, miljövetare, ingenjörer, jurister, GIS-analytiker och många fler. Här på Ecogain genomsyras arbetsplatsen av en fin gemenskap där du snabbt kommer att känna dig som en del av laget.
Förmåner och flexibilitet för att passa din livsstil
På Ecogain värnar vi om våra medarbetare och erbjuder en rad förmåner, bland annat:
Generöst friskvårdsbidrag.
Flyttbar arbetstid och flexibla arbetsformer – arbeta från kontoret och hemifrån.
Hög pensionsavsättning.
Samtalsstöd med experter.
Sjukvårdsförsäkring med snabb vård.
Ett nära och transparent ledarskap där du har möjlighet att påverka din arbetssituation.
Frihet under ansvar

Lönespannet för denna roll är: 37.000–44.000 kr i månaden och baseras på din erfarenhet.
Ansök till tjänstenOm du har läst så här lång så ska du verkligen söka! Notera att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen som är den 31a januari, tveka därmed inte med att söka redan idag! För ytterligare information kontakta Veronica Khabarova, veronica.khabarova@ecogain.se, HR-Partner.
Vi går nu på julledighet och kommer återkoppla till dig efter vecka 2.
Vi ser fram emot din ansökan!
Kontakt från rekryteringsföretag, CV- och annonssäljare undanbedes

Ansök nu

HR Praktikant till Ecogain

Researcher, rekrytering
Läs mer Jun 28
Vill du praktisera i en dynamisk och inkluderande organisation? Vi är på jakt efter2 praktikanter som är intresserade av hela HR årshjulet och vill bara med och bidra till vårt kontinuerliga förbättringsarbete, kanske är det just dig vi söker?
Om Ecogain
Vi är ett ledande och snabbväxande kunskapsföretag med fokus på klimatomställningen i allmänhet, och biologisk mångfald i synnerhet. Vi utvecklar ständigt nya, innovativa lösningar som stödjer hållbar markanvändning och får allt mer uppmärksamhet utanför landets gränser. Ecogains styrka är att vi behärskar kundens hela värdekedja – från strategiskt arbete på koncernledningsnivå, till projektutveckling och direkta åtgärder på land och i vattenmiljöer.
Ecogain består av ca 100 medarbetare som kännetecknas av lärande, driv och samarbete. Våra kontor finns på 6 orter och är utspridda i hela landet.

Om din praktik hos oss
Under din praktik kommer du att få medverka i det dagliga arbetet kopplat till hela HR-årshjulet men kommer få möjlighet att välja vilka områden du helst vill fördjupa dig inom. Du kommer arbete tätt med vår HR-Partner, Veronica Khabarova, samt med den andra praktikanten.
Vi kommer gemensamt överens om aktuellt upplägg för schema med tider och dagar utifrån vad som passar med dina studier. Notera att det inte utgår ersättning för din praktik!
Placering är i Stockholm med möjlighet att arbeta från vårt fina kontor mitt i City.
Några exempel på områden du kan få praktisera inom:
Employer branding med fokus på omvärldsbevakning
Urval, telefonintervjuer och referenstagning av kandidater
Medverkan i hela rekryteringsprocessen med möjlighet till kortare utbildning inom personlighetstest-verktyget Assesio.
Proaktivt arbete med kompetensförsörjning som innebär olika aktiviteter för att bygga relationen med potentiella kandidater
Tolkning av lönetransparensdirektivet och presentation till HR
Bidra till förbättring av våra interna processer kopplat till on- och off-boarding
Policyskrivning och genomgång av befintligt material
Hur HR kan effektivisera sitt arbete med hjälp av AI
Arbetsmiljö på våra kontor
Ta fram och underhålla vårt kompetensdatabank
Mångfalld


Om dig:
Vi söker dig som är berättigad att göra praktik HT-24 genom din utbildning på Högskola/Universitet/Yrkeshögskola under minst 10 veckor.
Vi ser gärna att du studerar till personalvetare, beteendevetare, ekonom eller något inom försäljning men det viktigaste är att du är redo att ta dig an nya utmaningar och utvecklas tillsammans med oss!
Vidare ser vi att du som person är nyfiken,prestigelös och tycker om att ta dig an arbetsuppgifter från lågt till högt. Du är serviceinriktad, kommunikativ och uppskattar att arbeta i en fartfylld miljö där den ena dagen inte är den andra lik. Du har en positiv inställning till utmaningar, är noggrann och strukturerad samt ansvarsfull i ditt eget arbete. Du tycker att hela HR-årshjulet är intressant och vill bidra med dina teoretiska kunskaper till vår HR avdelning ser du som en självklarhet.
Övrigt
Notera gärna i din ansökan vilka veckor du önskar ha praktik samt vilka områden inom HRdu är mest nyfiken på.
Har du ytterligare frågor om praktiken är du välkommen att kontakta HR-Partner, Veronica Khabarova på Veronica.khabarova@ecogain.se
Ansökan är öppen fram till augusti men praktikplasen kan komma att tillsättas innan annonsens utgångsdag.

Ansök nu

Erfaren naturvårdare och artskyddsexpert som vill göra skillnad

Botaniker
Läs mer Okt 14
Vill du vara del i att bevara och skydda vår natur och harkunskaper om naturmiljöer och artskydd samt praktisk erfarenhet avnaturvärdesinventeringar? Vi söker kollegor som villhitta pragmatiska och hållbara lösningar på våra kunders utmaningar. Är det du?
Om Ecogain
Vi är ett ledande och snabbväxande kunskapsföretag med fokus på klimatomställningen i allmänhet, och biologisk mångfald i synnerhet. Vi utvecklar ständigt nya, innovativa lösningar som stödjer hållbar markanvändning. Ecogains styrka är att vi behärskar kundens hela värdekedja – från strategiskt arbete på koncernledningsnivå, till projektutveckling och direkta åtgärder på land och i vattenmiljöer.
Ecogain består av cirka 100 medarbetare som kännetecknas av lärande, lösningsfokus och samarbete. Nu söker vi flermedarbetare med dokumenterad kunskap om natur- och vattenmiljöer, artkunskap och ekosystem som kan bidra till att skapa bra förutsättningar i våra projekt, för våra kunder ochförteamet.
Om rollen:
Hos oss får du möjlighet att arbeta hands-on med att identifiera och skydda värdefulla naturmiljöer, samtidigt som du bidrar till långsiktigt hållbara lösningar - både för våra mest känsliga arter och livsmiljöer och för våra kunder.
Som ekolog med ett eller flera expertområden driver du egna projekt och ingår även i projektteam där du har en viktig uppgift i att hjälpa våra kunder fatta rätt beslut i rätt tid.Våra erfarna experter leder ofta uppdrag med flera medarbetare involverade i olika roller.
I projekten arbetar du med utredningar, inventeringar och utformning av åtgärder för biologisk mångfald på land och i vatten. Du ger både projektinriktat och mer strategiskt kundstöd som rör naturvärden, arter och artskydd.
Hos oss spelar din åsikt roll!Du hittar och bygger tillsammans med kollegor vägar framåt som innebär nya och innovativa sätt att arbeta, både för våra kunder och inom Ecogain.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Din hemmabas är vid ett av våra kontor i antingensödra eller norra Sverige men du kommer periodvis att befinna dig på resande fot i olika delar av landet i samband med inventeringar.
Om dig:
Du vet att en hållbar samhällsutveckling endast kan uppnås tillsammans med en bevarad biologisk mångfald. Utifrån din kompetens och erfarenhet inom ekologi och naturvetenskap ser du möjligheter och hittar lösningar.
Som person är du noggrann, struktureradoch har en god samarbetsförmåga.Vidare är du prestigelös och vill stötta såväl juniora som seniora kollegor.Du kan bidra med ekologisk expertis inom ett eller flera ämnesområden och vill arbeta praktiskt med att identifiera och skydda värdefulla naturmiljöer, samtidigt som du bidrar till långsiktigt hållbara lösningar både för våra kunder och för våra mest känsliga arter och livsmiljöer.
Du lockas av att arbeta på ett företag med korta beslutsvägar där du har stora möjligheter att påverka din egen arbetssituation. Du gillar både att vara ute i fält och sammanställa dina resultat i strukturerade rapporter.

Detta vill vi att du har:
Universitetsutbildning inom biologi eller en motsvarande naturvetenskaplig utbildning, gärna disputerad.
Minst tre års erfarenhet av fältbaserat arbete inom ekologi med NVI enligt SIS standard SS 199000:2023.
God läsförståelse och förmåga att uttrycka dig på svenska både muntligt och i skrift.
Stor vana av att sammanställa rapporter med bedömning och analys av resultat.
Beredskap att periodvis vara ute på uppdrag i olika delar av landet vid fältarbete.
B-körkort.

Ett stort plus om du dessutom har:
Projektledarkompetens
Specialkunskaper om någon/några artgrupper
Specialkunskaper inom artskydd
Gedigen erfarenhet av konsultarbete eller liknande
Specialkunskaper omvattenmiljöer och våtmarker, hydrologi eller geohydrologi
Kunskap inom GIS och kartproduktion, med fördel har du erfarenhet från Esris GIS-plattform (ArcGIS Online/Enterprise, ArcGIS Pro, Field maps).


Ansök redan i dag
Om du har läst så här lång så ska du verkligen söka! Notera att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen, tveka därmed inte med att söka redan idag! För ytterligare information kontakta Veronica Khabarova, veronica.khabarova@ecogain.se, HR-Partner.
Vi ser fram emot din ansökan!
Kontakt från rekryteringsföretag, CV- och annonssäljare undanbedes

Varför ska du jobba hos oss?
Hos oss på Ecogain får du jobba tillsammans med disputerade ekologer, projektledare, landskapsarkitekter, fältrinriktade biologer, strateger, geovetare, miljövetare, ingenjörer, jurister, GIS-analytiker, mfl. Alla dessa fantastiska kollegor drivs av att utveckla arbetet tillsammans,så jobbar du hos oss kommer du smittas av vår fina gemenskap.

Vi erbjuder en rad olika förmåner som bland annat högt friskvårdsbidrag, flyttbar arbetstid, flexibelt arbete från kontoret eller hemifrån och en högre pensionsavsättning än många andra. Vi utgår från ett nära ledarskap och det finns stor möjlighet för dig att påverka din arbetssituation. Hos oss dyker ständigt nya frågeställningar upp som behöver en lösning och det blir aldrig enformigt.

Ansök nu