Stockholm: Fastighetstekniker med inriktning VVS till Husby

Hitta ansökningsinfo om jobbet Fastighetstekniker med inriktning VVS till Husby i Stockholm. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Stockholm inom den kategorin.

Publicerad: 2024-04-16 // Varaktighet: Heltid

Victoriahem är ett fastighetsbolag där både hyresgäster och personal trivs! Att vi har kommit så här långt är tack vare alla drivna, engagerade och kunniga medarbetare. Vår arbetsmetod är frihet under ansvar, tillsammans med en prestigelös anda som gör att vi vågar tänka nytt och prova nya idéer. Vi tar idag hand om ca 40 000 familjers hem och vi fortsätter växa. Nu hoppas vi att även du vill vara med på vår resa!
Vårt fastighetsbestånd i Sollentuna/Husby består av 1980 lägenheter och vårt områdeskontor ligger på Bergengatan 4 i Husby. Vi är ett drivet och engagerat team om 16 personer med olika roller såsom miljövärd, fastighetstekniker, fastighetsskötare, uthyrare, förvaltare och områdeschef. Nu söker vi dig som vill ta dig an rollen som fastighetstekniker med inriktning mot VVSoch utvecklas tillsammans med oss!
Huvudsakliga arbetsuppgifter
I rollen som fastighetstekniker och reparatör hos oss kommer du vara en del i ett team som arbetar med reparationer och felavhjälpande underhåll, tillsyn av fastigheterna samt generell tillsyn av fastigheterna. Arbetsuppgifterna innefattar bland annat:
Utföra reparationer och underhållsåtgärder i våra fastigheter och lägenheter
Åtgärda felanmälningar från hyresgäster.
Arbeta med planerat underhåll och proaktiva åtgärder.
Systematiskt brandskyddsarbete

Rollen är social och serviceinriktad, du skall kunna planera ditt arbete väl och upprätthålla goda kontakter med hyresgäster, leverantörer och underentreprenörer. Vi har högt uppsatta mål vad gäller kundnöjdhet där du som fastighetstekniker är av avgörande betydelse. I rollen behöver du kunna lite av varje, vara självständig och ha hög problemlösningsförmåga.
Din profil
Vi söker dig med erfarenhet av att ha arbetat som fastighetstekniker eller reparatör inom fastigheter och har bred praktisk kompetens av förekommande reparationer med inriktning mot VVS.Du är generellt tekniskt intresserad och en duktig problemlösare då du kommer ställas inför olika uppgifter att lösa varje dag. Flerårig erfarenhet och kunskap inom VVS är ett krav. För att vara aktuell för rollen ska du även inneha körkort klass B och vara obehindrad i svenska i både tal och skrift. Kunskap inom fler språk är meriterande.
Personliga egenskaper
I den här rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och vi ser därför att du som söker är en driven lagspelare som trivs med att ta egna initiativ och driva din arbetsdag framåt. Vi jobbar tillsammans och hjälps åt, det är viktigt att du som söker ser det som en självklarhet. Det är viktigt att du gillar att ha kontakt med människor, är serviceinriktad och har ett professionellt kundbemötande. Du tycker om att skapa trivsel och förtroende i kontakten med våra hyresgäster. Vidare trivs du med eget ansvar, gillar att engagera dig och vill vara med och utveckla bostadsområden på flera nivåer.
Vi erbjuder
Victoriahem är ett bolag med korta beslutsvägar där frihet under ansvar gäller. Du kommer att få en självständig roll där du kan bidra med din kompetens och ambition till bolaget, samtidigt som vi kommer utmana och stötta dig i din utveckling. Vi är ett ungt bolag med stora tillväxtplaner, där vi dagligen utvecklas både som individer och bolag. Våra värdeord är Tillsammans, Som mitt eget och Ordning och reda. De här värdeorden är centrala i vårt sätt att arbeta oavsett vilken avdelning eller del av organisationen som du arbetar på. Kom och utvecklas med oss!
Övrig information
Start: Enligt överenskommelse
Placering: Husby
Omfattning: Heltid.
Bakgrundskontroll är en del av rekryteringsprocessen.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till intervjufasen.

Ansökan
Vi kommer löpande att läsa ansökningarna, så sök gärna så snart som möjligt. Du söker via vår karriärsida. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta områdeschef Kawal Shamal på kawal.shamal@victoriahem.se.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Stockholm som Fastighetstekniker/Drifttekniker, fastighet

Nedan visas andra jobb i Stockholm som Fastighetstekniker/Drifttekniker, fastighet.

Nu söker vi en drifttekniker till Fastighets AB Förvaltaren i Sundbyberg.

Läs mer Apr 24
Är du en erfaren drifttekniker och vill bidra till att göra skillnad för allmännyttan i Sundbyberg? Då kan rollen som drifttekniker hos oss vara rätt för dig!
Hos Förvaltaren blir du en del av ett stabilt och långsiktigt fastighetsbolag där du får vara med och skapmervärde för människorna, miljön och samhället i Sundbybergs stad. Dem erbjuder en arbetsmiljö med engagerade medarbetare, uppskattade ledare och en kultur som genomsyras av att vi gillar människor.
Om tjänstenI rollen som drifttekniker får du möjlighet att arbeta med ett fastighetsbestånd bestående av bostäder och lokaler där både nya och äldre fastigheter ingår. Som drifttekniker kommer du att vara behjälplig för hyresgäster och fungerar ofta som Förvaltarens ansikte utåt. Du har ett tätt samarbete internt med övriga drifttekniker och fastighetsvärdar. Dina kommande arbetskamrater ingår i en erfaren grupp som i dagsläget består av tre drifttekniker och en energispecialist.Fastighetsbeståndet finns inom Sundbybergs stad och samtliga fastigheter nås inom några minuter från kontoret i Hallonbergen.
Huvudsakliga arbetsuppgifter• Tillsyn, felsökning, optimering och felavhjälpande av fastigheterna tekniska system och dess överordnade styrsystem• Medverka vid upprättande och uppföljning av underhållsplaner och förbättringsförslag• Driftoptimering av energiförbrukning• Medverka vid utbyggnad och ombyggnad av styr- och övervakningssystem
Vårt erbjudandeFör oss är det viktigt att kunna kombinera karriär med ett privatliv där det finns utrymme för dina prioriteringar. Förvaltarenhar möjlighet till flextid och en uppskattad arbetstidsförkortning på sommaren. På Förvaltaren blir du en del av en arbetsgemenskap med sunda värderingar och en mångfald av medarbetare som tillsammans skapar attraktiva och trygga bostadsområden där människor trivs och mår bra.
Är det här du?Då rollen innefattar drifttekniskt komplexa arbetsuppgifter letar dem efter en person med följande kvalifikationer:
• Minst tre års erfarenhet av rollen som drifttekniker.• Relevant utbildning inom driftteknik eller liknande kunskap förvärvad i rollen som drifttekniker.• Erfarenhet från datoriserad driftövervakning och styr- och reglersystem.• Erfarenhet från felsökning av fastighetsbaserade system.• God datorvana.• B-körkort.
Erfarenhet av energieffektiviserande projekt är meriterande. Vi tror att du tycker om att arbeta tätt tillsammans med dina kollegor och uppskattar att träffa nya människor. Du är duktig på att kommunicera i olika typer av sammanhang och känner dig trygg i att arbeta med hyresgäster. Då arbetet ofta innebär att du hanterar flera ärenden samtidigt är det viktigt att du kan göra rätt prioriteringar för att hinna med arbetet inom givna tidsramar. Känner du igen dig i värdeord som ”vi gillar människor, vi lyssnar nyfiket och vågar utmana och vi säger och gör saker vi kan stå för”? Då är Förvaltaren rätt plats för dig !
Varm välkommen med din ansökan!
Intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Detta är ett konsultuppdrag på 4månader med god chans till förlängning.Har du frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta oss på Arena Personal.

Ansök nu

Nu söker vi en fastighetstekniker till John Mattson!

Läs mer Apr 19
Vill du vara med och skapa goda livsmiljöer över generationer? Trivs du i en företagskultur som präglas av öppenhet, professionalitet och engagemang?
Då är det kanske dig vi söker till tjänsten som Fastighetstekniker! Vi söker dig som vill vara med och utveckla John Mattson med fokus på effektiv förvaltning och nöjda kunder. Detta är en rekrytering där du blir anställd direkt hos John Mattson på Lidingö.
BakgrundJohn Mattson är i en utvecklingsfas där det händer mycket inom bolaget. De förstärker nu teamet med ytterligare en engagerad, kompetent och serviceinriktad medarbetare.
Tjänsten Som Fastighetstekniker ingår du i ett engagerat förvaltningsteam och tillsammans har ni en viktig roll för att skapa trivsel, trygghet och utveckling i John Mattsons. Du är hyresgästernas främsta kontakt under boendetiden och en av dina viktigaste uppgifter är att bidra till att skapa ett tryggt och effektivt boende från in- till avflyttning.
Du är van att arbeta självständigt, ta egna initiativ och vågar ta egna beslut. Men du gillar samtidigt att ingå i teamet och stötta dina kollegor när det behövs. John Mattson erbjuder dig ett varierat arbete med både praktiska och administrativa uppgifter där kundbemötande och problemlösning hör till vardagen.
I den här tjänsten ingår du i förvaltningsavdelningen på Lidingö och rapporterar till förvaltaren för området. De är en mindre organisation vilket innebär att kompetensen kan behövas även i andra områden då de är geografiskt flexibla i sina roller.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Kontakt med hyresgäster
Ta emot, utföra och följa upp felanmälningar.
Praktiskt utföra och planera för inre och yttre underhåll samt reparationer.
Planera och utföra lägenhetsbesiktningar vid in- och utflyttningar.
Planera, beställa och följa upp reparations- och löpande underhållstjänster från ramavtalsentreprenörer för inre skötsel.
Utföra systematisk tillsyn och rondering av fastigheterna.
Aktivt ta fram förslag till underhållsplanen för fastigheterna.

Erfarenhet och kompetens
För att trivas i rollen som Fastighetstekniker ser vi att du har en relevant grundkompetens i form av en gymnasieutbildning och/eller en yrkesutbildning inom ett hantverks- eller i ett serviceyrke.
Du är allmänt händig och har en grundläggande förståelse av boendet och hur en fastighet fungerar.
Du har förmågan att planera och organisera ditt arbete på ett så effektivt sätt som möjligt.
Du har datorvana och ett intresse för digital utveckling då administrativt arbete sker digitalt.
Goda språkkunskaper i svenska och engelska är ett krav då våra hyresgäster är såväl svenska som internationella kunder. Andra språkkunskaper är meriterande.
B-körkort
Det är meriterande om du har en certifiering inom el, VVS eller ventilation.

Personliga egenskaper
Dina personliga egenskaper är viktiga i den här rollen där du behöver vara tydligt relations- och lösningsorienterad i ditt dagliga arbete. Att skapa relationer och nätverk för att utveckla och lyckas tillsammans finns i ditt DNA. Som person är du positiv, prestigelös, trygg i din kompetens och drivs av att agera så att våra boende känner sig trygga och trivs i sitt boende.
Vi erbjuder digJohn Mattson erbjuder en attraktiv arbetsplats med sunt klimat, hög trivsel och stort engagemang.
Vi erbjuder dig ett spännande och varierande arbete på ett företag med en organisation om cirka 45 medarbetare där samtliga medarbetare är viktiga kugghjul i maskineriet.
Företagskulturen präglas av öppenhet och hjälpsamhet och som en i laget vågar vi lova dig en inspirerande arbetsplats med engagerade kollegor där våra kunder alltid är i fokus. Vi tycker om att arbeta och samtidigt ha kul och välkomnar dig som delar våra värderingar; professionalism, engagemang och långsiktighet. För att du ska känna dig trygg i ditt uppdrag så kommer du att få en genomtänkt och bra introduktion.
Om John Mattson
John Mattson äger och förvaltar ca 4500 hyresrätter i fem kommuner i Stockholmsregionen, Lidingö, Sollentuna, Stockholm, Nacka och Upplands Väsby. Bolaget grundades 1965 av byggmästare John Mattson och verksamheten drivs än idag utifrån en värdegrund baserad på långsiktighet, professionalitet och engagemang. Vår vision är att skapa goda livsmiljöer över generationer. Vi vill erbjuda en välfungerande vardag för alla genom förvaltning och utveckling av trivsamma bostäder och trygga boendemiljöer. John Mattson är börsnoterat på Nasdaq Stockholm.
Rekrytering sker löpande så tveka inte att skicka in din ansökan till oss på Arena Personal!Du kan inte ansöka tjänsten via telefon eller mail.

Ansök nu

Erfaren drift-/fastighetstekniker för ledande företag! ?????

Läs mer Apr 19
Om tjänsten
H2M, en del av CBRE GWS, erbjuder dig en unik möjlighet att arbeta med teknisk fastighetsdrift på deras spännandeuppdragi Stockholm. Deras målsättning är att ständigt leverera fastighetstjänster av världsklass. Med hjälp av sin personal stöttar demed kunskap och de bästa verktygen för att säkerställa att deras tjänster alltid är i toppklass. I denna roll kommer bli en del av en prestigelös organisation som värderar sina anställda högt. Här kommer du att spela en viktig roll iatt säkerställa den tekniska driften förolika typer avfastigheter!
Dina framtida arbetsuppgifter
Utförande av förebyggande, felavhjälpande och planerat underhåll.
Förbättrings- och energibesparande åtgärder.
Skötsel av kontakt och återkoppling till beställare.
Samarbeta nära med driftpersonal och specialister.

Vi söker dig som
Har minst 5 års erfarenhet inom teknisk fastighetsdrift.
Besitter relevant utbildning eller motsvarande kompetens förvärvad genom erfarenhet.
Kommunicerar flytande på svenska.
Kan arbeta självständigt i olika fastigheter och situationer.

Som person tror vi att du är serviceinriktad och prioriterar kundens bästa. Du är skicklig på att hantera olika människor och situationer som kan uppstå i vardagen. Förmågan att prioritera och planera arbetsuppgifter är viktig, liksom att du trivs med att dela med dig av din kunskap till kollegorna i teamet!
Övrig information

Start:Snarast, med hänsyn till eventuell uppsägningstid.
Plats:Stockholm, med tillgång till servicebil beroende på uppdrag.
Omfattning:Heltid.
Anställningsform:Tillsvidare med inledande provanställning.
Sök gärna så snart som möjligt då vi jobbar med löpande urval.
Om kunden
H2M, en del av CBRE Global Workplace Solutions, är ledande inom teknisk fastighetsdrift och förvaltning. Med ambitionen att alltid leverera service av högsta kvalitet, arbetar vi med ständiga förbättringar och personalutveckling för att upprätthålla och stärka vår position på marknaden.
Om Wrknest
På Wrknest gör vi inte som alla andra. Vi tror på att hela tiden våga se nya möjligheter och tänka nytt. När vi startade var det för att utmana gamla sätt att rekrytera på. Vi lever i en tid av snabb digital utveckling. Kunskap behöver förnyas kontinuerligt för att vara aktuell. Därför gäller det att kunna ställa om snabbt. Det här gör att vi inte enbart tittar på kandidatens CV vid en rekrytering. Istället ser vi till den samlade potentialen och erbjuder individanpassad upskilling. På så vis kan vi snabbt matcha de kunskapsbehov som finns just nu. Läs mer på www.wrknest.se.

Ansök nu

Drifttekniker

Läs mer Apr 17
Bostaden är den viktigaste och dyraste investeringen vi gör som privatpersoner. Bostäder är också världens största tillgångsslag. Nabo gör det enkelt att engagera sig i sitt boende även om man inte själv är ekonom, jurist och fastighetsingenjör. Varje dag förenklar vi för brf-styrelser, fastighetsägare och de boende så att de får mer tid över till annat.
Nabo är på en resa för att forma framtidens förvaltning och boendetjänster. Vi ser en bransch som alldeles för länge saknat nya, smarta och digitala lösningar – och det har vi börjat förändra. Vill du vara med på resan?
Nabo är den enda aktören i branschen som utvecklat sin egen plattform för förvaltning av bostäder. Den automatiserar rutinarbete och underlättar vardagen för både kunder och våra egna experter inom förvaltning.
För att forma framtidens förvaltning och boendetjänster behöver vi ligga längst fram. Och vi behöver vara modiga och engagerade. På Nabo har du tydliga mål och driver din egen utveckling med stöd av engagerade ledare. Utöver den personliga utvecklingen hoppas vi att våra dagar tillsammans består av hög trivsel och många skratt. Vårt mål är att tiden på Nabo ska vara din karriärs höjdpunkt.
Om tjänsten
Nabos Fastighetsservice växer och vi rekryterar nu en Drifttekniker med fokus på värme och ventilation. Du kommer ingå i ett kompentent team på totalt 16 personermedolika spetskompetenser.Teamet drift och installation arbetar brett inom olika specialistområden och som Drifttekniker ansvarar du för att utföra service och kontroller av tekniska installationer i våra kunders fastigheter.

Vi ser att du som söker har ett gott sinne för affärer och kundrelationer. Du ges möjligheten att självständigt planera ditt arbete samtidigt som vi hoppas du tycker det är roligt att få vara med och driva utvecklingen av vårt tjänsteutbud.
Arbetsuppgifter
Kommunicera med Nabo's kunderkring felavhjälpande åtgärder som behöver utföras i fastigheten.
Ansvara för att planera, samordna och utföra drift, underhållsservice, problemlösning och nyinstallationer.
Ansvara för att koordinera dina uppdrag hos kund samt inköp av tillhörande material.
Tar fram och presenterar offerter till kund samt sammanställer fakturaunderlag i våra affärssystem.

Din bakgrund
Vi ser att du som söker har ett eller flera års erfarenhetav att arbeta som Drifttekniker eller Fastighetstekniker och har en vana av att självständigt hantera tekniska installationer. Du är strukturerad i ditt arbete och har en god datavana samt en vilja att utvecklas inom din expertis.Som Drifttekniker kommer du arbeta brett och därför söker vi efter dig som har relevant kompetens inom ventilation/värme, El, Styr -och reglerteknik eller VVS.
Personliga egenskaper
Nyfiken
Lösningsorienterad
Relationsskapande
Strukturerad
Kundfokuserad
Kommunikativ
Ansök nedan
Vi ser fram emot din ansökan! Vid frågor kontakta gärna Leon Olofsson, Talent Partner
PlaceringsortVårt kontor hittar du på våning 12 i det nybyggda Sthlm 04, bara ett stenkast från Gullmarsplan i Stockholm

Ansök nu

Andra jobb i Stockholm från Victoriahem AB

Nedan visas andra jobb i Stockholm från Victoriahem AB .

Fastighetstekniker till Rinkeby och Tensta

Fastighetstekniker/Drifttekniker, fastighet
Läs mer Mar 7
Victoriahem är ett fastighetsbolag där både hyresgäster och personal trivs! Att vi har kommit så här långt är tack vare alla drivna, engagerade och kunniga medarbetare. Vår arbetsmetod är frihet under ansvar, tillsammans med en prestigelös anda som gör att vi vågar tänka nytt och prova nya idéer. Vi tar idag hand om över 40 000 familjers hem och vi fortsätter växa. Nu hoppas vi att även du vill vara med på vår resa!

Vårt fastighetsbestånd i Rinkeby och Tensta består av 1800 lägenheter. Vi är ett drivet och engagerat team om 13 personer med olika roller såsom miljövärd, fastighetstekniker, bocoach, uthyrare, förvaltare och områdeschef. Nu söker vi en erfaren reparatör/fastighetstekniker till vårt team.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

I rollen som fastighetstekniker och reparatör hos oss kommer du vara en del i ett team som arbetar med reparationer och felavhjälpande underhåll, tillsyn av fastigheterna samt generell tillsyn av fastigheterna. Arbetsuppgifterna innefattar bland annat:

- Utföra reparationer och underhållsåtgärder i våra fastigheter och lägenheter.

- Rondering

- Åtgärda felanmälningar från hyresgäster.

- Arbeta med planerat underhåll och proaktiva åtgärder.

- Systematiskt brandskyddsarbete

Rollen är social och serviceinriktad, du skall kunna planera ditt arbete väl och upprätthålla goda kontakter med hyresgäster, leverantörer och underentreprenörer. Vi har högt uppsatta mål vad gäller kundnöjdhet där du som fastighetstekniker är av avgörande betydelse. I rollen behöver du kunna lite av varje, vara självständig och ha hög problemlösningsförmåga. För att lyckas i rollen ser vi även att du med fördel är en duktig reparatör inom VVS och vitvaror.

Din profil

Vi söker dig med erfarenhet av att ha arbetat som fastighetstekniker eller reparatör inom fastigheter och har bred praktisk kompetens av förekommande reparationer. Du är generellt tekniskt intresserad och en duktig problemlösare då du kommer ställas inför olika uppgifter att lösa varje dag. Flerårig erfarenhet och kunskap som reparatör är ett krav. För att vara aktuell för rollen ska du även inneha körkort klass B och vara obehindrad i svenska i både tal och skrift. Kunskap inom fler språk är meriterande.

Personliga egenskaper

I den här rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och vi ser därför att du som söker är en driven lagspelare som trivs med att ta egna initiativ och driva din arbetsdag framåt. Vi jobbar tillsammans och hjälps åt, det är viktigt att du som söker ser det som en självklarhet. Det är viktigt att du gillar att ha kontakt med människor, är serviceinriktad och har ett professionellt kundbemötande. Du tycker om att skapa trivsel och förtroende i kontakten med våra hyresgäster. Vidare trivs du med eget ansvar, gillar att engagera dig och vill vara med och utveckla bostadsområden på flera nivåer.

Vi erbjuder

Victoriahem är ett bolag med korta beslutsvägar där frihet under ansvar gäller. Du kommer att få en självständig roll där du kan bidra med din kompetens och ambition till bolaget, samtidigt som vi kommer utmana och stötta dig i din utveckling. Vi är ett ungt bolag med stora tillväxtplaner, där vi dagligen utvecklas både som individer och bolag. Våra värdeord är Tillsammans, Som mitt eget och Ordning och reda. De här värdeorden är centrala i vårt sätt att arbeta oavsett vilken avdelning eller del av organisationen som du arbetar på. Kom och utvecklas med oss!

Övrig information

- Start: Enligt överenskommelse

- Placering: Rinkeby

- Omfattning: Heltid

- Bakgrundskontroll är en del av rekryteringsprocessen.

- Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till intervjufasen.

Ansökan

Vi kommer löpande att läsa ansökningarna, så sök gärna så snart som möjligt. Du söker via vår karriärsida. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta områdeschef Monika Biela på monika.biela@victoriahem.se.

Ansök nu

Förvaltningskoordinator till Husby

Förvaltningsassistent
Läs mer Jan 4
Välkommen till Victoriahem, ett fastighetsbolag där både hyresgäster och personal trivs! Att vi har kommit så här långt är tack vare alla drivna, engagerade och kunniga medarbetare. Vår arbetsmetod är frihet under ansvar, tillsammans med en prestigelös anda som gör att vi vågar tänka nytt och prova nya idéer. Vi tar idag hand om över 40 000 familjers hem och vi fortsätter växa. Nu hoppas vi att även du vill vara med på vår resa!

Vårt fastighetsbestånd i Sollentuna/Husby består av 1980 lägenheter och vårt områdeskontor ligger på Bergengatan 4 i Husby. Vi är ett drivet och engagerat team om 16 personer med olika roller såsom miljövärd, fastighetstekniker, fastighetsskötare, uthyrare, förvaltare och områdeschef. Nu söker vi dig som vill ta dig an rollen som förvaltningskoordinator och utvecklas tillsammans med oss!

Om tjänsten

Arbetet som förvaltningskoordinator aktivt och utåtriktat. Det övergripande syftet med rollen är att avlasta och stötta med administrativa uppgifter och besiktningar. Det här är en roll för dig som vill få en bred inblick i vår förvaltning och ha många kontaktytor i ditt arbete, både internt och externt.

Exempel på arbetsuppgifter:

- Ansvara för samtliga besiktningar

- Fakturering

- Genomföra lägenhetsvisningar

- Bistå teamet med administrativa uppgifter

- Ta emot och hantera synpunkter från kunder/hyresgäster

- Bistå uthyrare i uthyrningsprocessen

- Bemanna områdeskontoret vid var tid gällande öppettider

- Vara behjälplig med in- och utlämning av samtliga nycklar/passagebrickor samt upprätthålla nyckelregister

- Representera Victoriahem lokalt där vårt arbete med rullande ROT och social hållbarhet är en viktig komponent i arbetet

Din bakgrund

Vi söker dig med arbetslivserfarenhet inom försäljning, kundtjänst eller liknande. Det är meriterande om du har en eftergymnasial utbildning inom fastighetsförvaltning, alternativt arbetslivserfarenhet som vi bedömer likvärdig. Som person är du flexibel, strukturerad och affärsmässig. Det är viktigt att du har förmåga att prioritera och att du tycker om när det händer mycket runt omkring dig. Du har lätt för att skapa goda relationer såväl internt som externt och har en mycket god kommunikativ förmåga.

Vidare ser vi att du har goda kunskaper i Officepaketet, mycket goda kunskaper i Excel samt att du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i både tal och skrift. B-körkort är ett krav för tjänsten.

Vi erbjuder dig

Victoriahem är ett bolag med korta beslutsvägar där frihet under ansvar gäller. Du kommer att få en självständig roll där du kan bidra med din kompetens och ambition till bolaget. Vi kommer att utmana och stötta dig i din utveckling. Vi är ett ungt bolag med stora tillväxtplaner, vi utvecklas dagligen som individer och som bolag.

Övrig information

- Start: Enligt överenskommelse

- Omfattning: Heltid

- Placering: Husby

- Bakgrundskontroll är en del av rekryteringsprocessen

Ansökan

Vi kommer löpande att läsa ansökningarna, så sök gärna så snart som möjligt. Du söker via vår karriärsida. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta områdeschef Kawal Shamal på mail kawal.shamal@victoriahem.se.

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Fastighetstekniker till Husby

Fastighetstekniker/Drifttekniker, fastighet
Läs mer Jan 4
Victoriahem är ett fastighetsbolag där både hyresgäster och personal trivs! Att vi har kommit så här långt är tack vare alla drivna, engagerade och kunniga medarbetare. Vår arbetsmetod är frihet under ansvar, tillsammans med en prestigelös anda som gör att vi vågar tänka nytt och prova nya idéer. Vi tar idag hand om över 40 000 familjers hem och vi fortsätter växa. Nu hoppas vi att även du vill vara med på vår resa!

Vårt fastighetsbestånd i Sollentuna/Husby består av 1980 lägenheter och vårt områdeskontor ligger på Bergengatan 4 i Husby. Vi är ett drivet och engagerat team om 16 personer med olika roller såsom miljövärd, fastighetstekniker, fastighetsskötare, uthyrare, förvaltare och områdeschef. Nu söker vi dig som vill ta dig an rollen som fastighetstekniker och utvecklas tillsammans med oss!

Huvudsakliga arbetsuppgifter

I rollen som fastighetstekniker och reparatör hos oss kommer du vara en del i ett team som arbetar med reparationer och felavhjälpande underhåll, tillsyn av fastigheterna samt generell tillsyn av fastigheterna. Arbetsuppgifterna innefattar bland annat:

- Utföra reparationer och underhållsåtgärder i våra fastigheter och lägenheter.

- Åtgärda felanmälningar från hyresgäster.

- Arbeta med planerat underhåll och proaktiva åtgärder.

- Systematiskt brandskyddsarbete

Rollen är social och serviceinriktad, du skall kunna planera ditt arbete väl och upprätthålla goda kontakter med hyresgäster, leverantörer och underentreprenörer. Vi har högt uppsatta mål vad gäller kundnöjdhet där du som fastighetstekniker är av avgörande betydelse. I rollen behöver du kunna lite av varje, vara självständig och ha hög problemlösningsförmåga. För att lyckas i rollen ser vi även att du med fördel är en duktig reparatör inom VVS.

Din profil

Vi söker dig med erfarenhet av att ha arbetat som fastighetstekniker eller reparatör inom fastigheter och har bred praktisk kompetens av förekommande reparationer. Du är generellt tekniskt intresserad och en duktig problemlösare då du kommer ställas inför olika uppgifter att lösa varje dag. Flerårig erfarenhet och kunskap som reparatör är ett krav. För att vara aktuell för rollen ska du även inneha körkort klass B och vara obehindrad i svenska i både tal och skrift. Kunskap inom fler språk är meriterande.

Personliga egenskaper

I den här rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och vi ser därför att du som söker är en driven lagspelare som trivs med att ta egna initiativ och driva din arbetsdag framåt. Vi jobbar tillsammans och hjälps åt, det är viktigt att du som söker ser det som en självklarhet. Det är viktigt att du gillar att ha kontakt med människor, är serviceinriktad och har ett professionellt kundbemötande. Du tycker om att skapa trivsel och förtroende i kontakten med våra hyresgäster. Vidare trivs du med eget ansvar, gillar att engagera dig och vill vara med och utveckla bostadsområden på flera nivåer.

Vi erbjuder

Victoriahem är ett bolag med korta beslutsvägar där frihet under ansvar gäller. Du kommer att få en självständig roll där du kan bidra med din kompetens och ambition till bolaget, samtidigt som vi kommer utmana och stötta dig i din utveckling. Vi är ett ungt bolag med stora tillväxtplaner, där vi dagligen utvecklas både som individer och bolag. Våra värdeord är Tillsammans, Som mitt eget och Ordning och reda. De här värdeorden är centrala i vårt sätt att arbeta oavsett vilken avdelning eller del av organisationen som du arbetar på. Kom och utvecklas med oss!

Övrig information

- Start: Enligt överenskommelse

- Placering: Husby

- Omfattning: Heltid.

- Bakgrundskontroll är en del av rekryteringsprocessen.

- Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till intervjufasen.

Ansökan

Vi kommer löpande att läsa ansökningarna, så sök gärna så snart som möjligt. Du söker via vår karriärsida. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta områdeschef Kawal Shamal på kawal.shamal@victoriahem.se.

Ansök nu

Områdeschef till Uppsala, Märsta och Bro

Fastighetschef/Fastighetsdirektör
Läs mer Jan 4
Välkommen till Victoriahem, ett fastighetsbolag där både hyresgäster och personal trivs! Att vi har kommit så här långt är tack vare alla drivna, engagerade och kunniga medarbetare. Vår arbetsmetod är frihet under ansvar, tillsammans med en prestigelös anda som gör att vi vågar tänka nytt och prova nya idéer. Vi tar idag hand om ca 40 000 familjers hem och vi fortsätter växa. Nu hoppas vi att även du vill vara med på vår resa!

Vårt fastighetsbestånd i Uppsala, Märsta och Bro består av 2248 lägenheter. Vi har ett områdeskontor i respektive ort och ett team om totalt 29 personer. I rollen förväntas du vara närvarande på samtliga kontor men har din ordinarie plats på något av kontoren enligt överenskommelse.

Om tjänsten

I rollen som områdeschef har du ett övergripande ansvar för förvaltning, uthyrning och underhåll av fastighetsbeståndet. Detta innebär att du kommer att leda och fördela arbetet i teamet som består av förvaltare, uthyrare, fastighetstekniker och miljövärdar. Du ansvarar även för att utveckla och implementera Victoriahems värdeskapande förvaltningsmodell lokalt, vilket utgår från två centrala områden: Förbättringar av bostadsområdena - där social hållbarhet är en viktig faktor, och arbetet med att förbättra fastigheternas driftnetto.

I den här rollen ställs höga krav på ledarskapet, att agera som en förebild, vara proaktiv och initiativrik för att uppnå bästa möjliga resultat, samt att skapa goda förutsättningar för medarbetarna att nå sina mål och ta ansvar för att på så sätt vidareutveckla verksamheten.

Huvudsakliga ansvarsområden

- Ekonomiskt ansvarig för samtliga intäkter och kostnader ner till driftsnettonivå

- Ansvara för arbete med budget, affärsplan och prognoser

- Övergripande personalansvar

- Aktivt identifiera investeringar och affärsmöjligheter samt förverkliga beslutade projekt

- Ansvar för att uthyrningar sker genom Bostadsförmedlingen

- Skapa god dialog genom regelbundna möten och exempelvis rundvandring med lokala hyresgästföreningen

- Vara delaktig i förhandlingar med hyresgästföreningen, i förekommande fall årlig förhandling och tilläggsförhandlingar

- Ansvara för upphandlingar av till exempel entreprenörer, agera beställare och driva förhandlingar som väger nytta och kvalitet mot kostnad på ett effektivt och professionellt sätt

- Agera som förebild och representera Victoriahem

Vem söker vi?

Vi söker dig som idag arbetar som områdeschef/förvaltare eller liknande och som har en gedigen kunskap och erfarenhet av bostadsförvaltning. Din utbildningsbakgrund är företrädesvis relevant högskoleutbildning eller motsvarande. Du har flerårig erfarenhet från en ledande roll och förmågan att leda och inspirera dina medarbetare mot uppsatta mål. För att lyckas i rollen är det viktigt att du är social och har förmågan att bygga förtroendeingivande relationer. Du är självgående, initiativtagande och har lätt för att samarbeta med andra.

Kvalifikationer

- För tjänsten relevant högskoleutbildning, företrädesvis ekonomi, juridik eller byggnadsteknik

- Gedigen kunskap och minst 5 års erfarenhet av bostadsförvaltning

- Minst 3 års erfarenhet från ledande roll med personal, budget och resultatansvar samt förmågan att leda och inspirera medarbetare mot uppsatta mål.

- Goda kunskaper inom hyresjuridik, entreprenadjuridik och fastighetsägaransvar

- God beställarkompetens och förhandlingsvana

- Erfarenhet av förändrings- och förbättringsarbete

- Goda kunskaper i Microsoft Office

- Goda kunskaper i såväl svenska som engelska.

- Vi lägger stor vikt vid dina personliga och ledaregenskaper

- Körkort klass B

Vad kan Victoriahem erbjuda dig?

Victoriahem är ett bolag med korta beslutsvägar där frihet under ansvar gäller. Som områdeschef får du en självständig roll där du kan bidra med din kompetens och ambition till bolaget på flera nivåer. Du kommer att utmanas men också stöttas i din utveckling. Victoriahem är en arbetsgivare som månar om sina medarbetare genom att erbjuda trygga anställningsvillkor och förmåner.

Övrig information

- Start: Enligt överenskommelse

- Plats: Du är närvarande på samtliga kontor men har din ordinarie plats på ett av kontoren

- Omfattning: Heltid

- Bakgrundskontroll är en del av rekryteringsprocessen

Ansökan

Vi kommer löpande att läsa ansökningarna, så sök gärna så snart som möjligt. Du söker via vår karriärsida. Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta regionchef Daniel S Mattsson på e-post daniel.s.mattsson@victoriahem.se.

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Projektledare till Stockholm

Projektledare, bygg och anläggning
Läs mer Nov 28
Victoriahem är ett fastighetsbolag där både hyresgäster och personal trivs! Att vi har kommit så här långt är tack vare alla drivna, engagerade och kunniga medarbetare. Vår arbetsmetod är frihet under ansvar, tillsammans med en prestigelös anda som gör att vi vågar tänka nytt och prova nya idéer. Vi tar idag hand om över 40 000 familjers hem och vi fortsätter växa. Nu hoppas vi att även du vill vara med på vår resa!

Nu söker vi en projektledare som med ett stort engagemang och driv vill vara med och förädla Victoriahems bostadsbestånd. Sitter du idag på en roll som byggprojektledare eller platschef och vill ha en ny utmaning i ett bolag som hela tiden vill utvecklas? Då kan det vara dig vi söker!

Om tjänsten

I rollen som projektledare ingår du i en projektgrupp och kommer företrädesvis arbeta med renoverings-, ombyggnads och energiprojekt i Stockholm. Du utgår från något av våra Stockholmskontor men resor inom hela området förekommer i tjänsten.

Dina ansvarsområden består bland annat av:

- Ta fram förfrågningsunderlag och ansvara för upphandling av entreprenörer

- Driva renoverings- och energiprojekt mot överenskommen kvalitet, ekonomi och tid.

- Projektbudgetansvar

- Kvalitetssäkring

- Stöd och bollplank åt förvaltningen vid exempelvis byggrelaterade frågor

Kvalifikationer

Vi ser gärna att du har en teknisk högskoleexamen eller bygg/teknikerfarenhet förvärvad på annat sätt. Önskvärt är att du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter sedan tidigare. Du kan med fördel komma från entreprenadsidan där du haft roll som platschef på en väletablerad byggentreprenör.

Som person har du ett naturligt och självklart engagemang i ditt arbete. Du är drivande, positiv och har mycket god samarbetsförmåga. Vidare tar du ansvar, gillar utmaningar och har ett affärsmässigt tänk och driv. I rollen kommer du arbeta med flera parallella projekt samtidigt vilket förutsätter att du är ordningsam och arbetar efter en god struktur.

För att vara aktuell för tjänsten ska även nedan krav vara uppfyllda:

- 4-5 års erfarenhet från en motsvarande roll inom byggprojektledning eller platschef från väletablerad byggentreprenör

- Erfarenhet från att ha drivit ca 15 projekt per år med totalvolym om 30-70 msek

- Goda kunskaper i Officepaketet, i synnerhet Excel

- Förmåga att uttrycka dig väl i svenska och engelska i både tal och skrift

- B-körkort

Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper och samsyn med företagets värdegrund i denna rekrytering.

Vi erbjuder

Victoriahem är ett bolag med korta beslutsvägar där frihet under ansvar gäller. Du kommer att få en självständig roll där du kan bidra med din kompetens och ambition till bolaget. Vi kommer utmana och stötta dig i din utveckling. Vi är ett ungt bolag med stora tillväxtplaner, vi utvecklas dagligen som individer och som bolag. Vår företagskultur kännetecknas av närheten till kunderna och ett obyråkratiskt förhållningssätt till det dagliga arbetet. Bolaget strävar efter att ha ett öppet arbetsklimat och en nära dialog på alla nivåer i organisationen.

Övrig information

- Start: Enligt ök

- Plats: Stockholm

- Omfattning: Heltid

- Bakgrundskontroll är en del av rekryteringsprocessen

Ansökan

Vi kommer löpande att läsa ansökningarna, så sök gärna så snart som möjligt. Du söker via vår Karriärsida. Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Avdelningschef Marc Karlsson på e-post marc.karlsson@victoriahem.se.

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu