Stockholm: Praktik / LIA (Praktikplats)

Hitta ansökningsinfo om jobbet Praktik / LIA (Praktikplats) i Stockholm. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Stockholm inom den kategorin.

Publicerad: 2024-03-28 // Varaktighet: Heltid

Går du en utbildning inom säkerhet? Har du erfarenhet av säkerhetsbranschen?
Vi välkomnar elever på högskolenivå/universitetsnivå att ansöka om LIA-period/Praktikperiod hos oss!
Vi är ett växande säkerhets- och granskningsföretag som arbetar mot arbetslivskriminalitet - för att förebygga och motverka osund konkurrens, fusk och människoexploatering i arbetsmarknaden.
Genom förstärkande tilläggsklausuler i upphandling, bakgrundskontroll och arbetsplatskontroll hjälper ANSVAR SÄKERHET verksamheter och förvaltningar med att undanröja risker och skapa trygga, vita och säkra arbetsplatser.
Arbetsuppgifter under en praktikperiod hos oss är varierande beroende på hur arbetsbelastningen ser ut för våra medarbetare, men det kan bland annat innehålla:
Utbildning i arbetsplatskontroll/bakgrundskontroll.
Att följa med på arbetsplatskontroller och allt vad det innebär i efterarbetet, kontakta myndigheter och sammanställa rapporter.
Utföra utredningar/bakgrundskontroller på svenska bolag
Se över förbättringar internt i våra tjänster, arbetsprocesser, presentationer och upphandlingsanbud.
Omvärldsbevakning inom våra arbetsområden
Kundbearbetning, befintliga och nya kunder.
Lära sig om och utföra ID-skanningar, verifiera identiteter.



Egenskaper:
Vi ser gärna att du som ansöker LIA hos oss är initiativtagande, har lätt för att jobba självständigt som i små grupper. Driv och en positivitet att vilja lära är en stark egenskap hos dig. Det är viktigt att ha en analytisk förmåga med en känsla för detaljer med noggrannhet hos oss. Vi ser gärna att du har förmågan att hantera flera bollar i luften eftersom vi är ett mindre bolag där det händer mycket hela tiden. Därmed är det av stor vikt att du är tydlig och kan avgränsa dig till hanterbara uppgifter och sätta prioritetsordning på de uppgifter som du tar dig an.
Eventuell erfarenhet:
Säkerhetsarbete, risk och sårbarhetsanalys- och bedömningar, kontrollant-yrken, arbetat med arbetsmiljö, utredning/bakgrundskontroller, bygg, ledarskap, juridik och operativt arbete inom säkerhet.
Om du är intresserad av och känner dig träffad av vår beskrivning så är du välkommen att höra av dig till oss.
För att läsa mer om vad vi gör, se vår hemsida:
www.ansvarsakerhet.se
(OBS! Detta gäller praktikplats hos oss - ingen lön erfordras.)

Alla platsannonser →

Andra jobb i Stockholm som Säkerhetsrådgivare

Nedan visas andra jobb i Stockholm som Säkerhetsrådgivare.

Business risk manager för KYC

Läs mer Okt 31
Vi på Future People söker två business risk managertill vår kund i centrala Stockholm. Som konsult hos oss får du möjlighet till ett spännande uppdrag hos en av våra kunder samtidigt som du fortsätter att utvecklas inom ditt kompetensområde. Vi är mycket måna om att du ska trivas hos oss och på ditt uppdrag. Hos oss är du en viktig och uppskattad person, både som anställd och som kollega.
Ta nästa steg i karriären och utvecklas tillsammans med oss!
Vi söker dig som:
Vår kunden är skyldig att följa regler om affärsrelationer och transaktioner som involverar högrisk tredje länder (HR3C). Kunden har etablerat ett projekt för att ha en effektiv och effektiv målinriktad lösning för att täcka förbättrade åtgärder som krävs för kunder med exponering för HR3Cs. Du kommer att hantera risker och processer med avseende på kunder med exponering mot tredjeländer med hög risk.Arbetsuppgifter:Utarbeta planer för införande av nya processer och operationalisering av nya processer Identifiera potentiella luckor och utmaningar inom processerna och data Drivinitiativ som säkerställer efterlevnad av lösningarna Driv förbättringsinitiativ som kommer att ha en positiv inverkan på operativa enheter (minskad genomsnittlig hanteringstid och processförenkling)Stöd vid förberedelser beslutsmaterial på hög nivåKunskap och erfarenhet:Erfarenhet av riskhantering av ekonomisk brottslighet, gärna inom KYC-domänErfarenhet från projekt för förebyggande av ekonomisk brottslighet Förmåga att driva initiativ och interagera med seniora intressenter Förmåga att täcka tekniska och dataaspekter i förebyggande av ekonomisk brottslighet Förmåga att vara analytisk och kunna se hela processen från början till slutSom person är du prestigelös, engagerad och har ett starkt driv. Du är utåtriktad, förtroendeingivande och tydlig i din kommunikation. Du har en god samarbetsförmåga och tar gärna egna initiativ.


För oss är det viktigt att varje kandidat ska få en positiv upplevelse hos oss och vi håller dig uppdaterad under hela processen. Du behöver aldrig undra vad som händer och hur just du ligger till i rekryteringsprocessen.
Du kommer att vara anställd av Future People och arbeta som konsult hos vår spännande kund.
Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Omfattning: 100%
Start: omg cirka 1 år
Sista ansökningsdagen: 5/11
Du söker tjänsten på futurepeople.se
Vi har ej möjlighet att ta emot ansökningar via e-mail med anledning av GDPR.Har du frågor om rollen eller undrar hur processen ser ut framöver får du gärna kontakta oss. Vi som arbetar med processen på detta uppdrag är Therese Lönnberg, du når mig på therese.lonnberg@futurepeople.se och Liv Hedström, liv.hedstrom@futurepeople.se. Vi ser gärna sökanden med olika bakgrunder och erfarenheter. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan.

Välkommen till oss på Future People!

Ansök nu

ADMINISTRATÖR

Läs mer Sep 11
ArbetsuppgifterFör vår kunds räkningsöker vi nu en senior administratör med erfarenhet av säkerhetsklassade handlingar.Som säkerhetsskyddsadministratör kommer du att ingå i en registerkontrollfunktion, ledd av en teamledare. De huvudsakliga arbetsuppgifterna inkluderar:
Ta emot, diarieföra och handlägga ansökningar om registerkontroll.
Handlägga underlag för säkerhetsskyddsavtal för de verksamhetsutövare som vår kund är tillsynsmyndighet för.
Föra dialog med verksamhetsutövare och Säkerhetspolisen i frågor gällande registerkontroll och säkerhetsskyddsavtal.
Bidra till att vidareutveckla funktionens arbetssätt.
Utföra övriga administrativa uppgifter inom enheten.
Kvalifikationer Du har eftergymnasial utbildning inom säkerhet och/eller informationssäkerhet, alternativt arbetslivserfarenhet inom säkerhet/informationssäkerhet.
Du harerfarenhet av administrativt arbete inom statlig myndighet eller offentlig förvaltning.
Du har erfarenhet av handläggning av registerkontroller och/eller säkerhetsskyddsavtal.
Du har erfarenhet av arbete med säkerhetsskydd.
Du har erfarenhet av att hantera stora datamängder och kunna identifiera viktiga detaljer i dessa.
Du hargod förmåga att hantera digitala system.
Du harmycket god förmåga att kommunicera och uttrycka dig på svenska, i tal och skrift.
Personliga egenskaper
Vi söker dig som är strukturerad och noggrann med ett starkt säkerhetsmedvetande. Du har en god samarbetsförmåga och tar gärna initiativ för att driva arbetet framåt. Med din flexibilitet och anpassningsförmåga hanterar du effektivt varierande arbetsbelastning. Du arbetar självständigt och målinriktat, och du är tydlig i din kommunikation. Dessutom har du en naturlig fallenhet för administrativa arbetsuppgifter, vilket gör dig till en värdefull tillgång i vårt team.
Företagspresentation Vår kund är ett statligt affärsverk som förvaltar stamnätet för elkraften i Sverige. De bedriver även forskning- och utvecklingsprojekt på många områden för att främja ny teknik. Huvudkontoret finns i Stockholm och här behöver man som konsult säkerhetsprövas för de flesta uppdrag.
Om ossJobBusters är ett auktoriserat personaluthyrnings- och rekryteringsföretag som är inriktade mot tjänstemän och har funnits sen 2011. Vi på JobBusters bryr oss om våra konsulter och vårt mål är alltid att bygga långsiktiga relationer med både konsult och kund. Vårt mål är alltid att matcha våra kunders drömkandidat med våra kandidaters drömjobb!
När du blir en av oss Som konsult hos JobBusters kan du känna dig trygg med ett kollektivavtal i ryggen, tillgängliga konsultchefer och engagerade rekryterare. Du som konsult får även tillgång till vårt nätverk av spännande företag och uppdragsgivare! För oss är det viktigt att du som konsult trivs, känner en trygghet och gemenskap till oss som arbetsgivare. Vi erbjuder tjänstepension, löneväxling och möjlighet till flexpension. Du får även tillgång till vår förmånsportal, där du utöver friskvårdsbidrag har tillgång till mängder av rabatter och erbjudanden inom hälsa, hem och fritid, transport, sjukvård och mycket mer! Ditt välmående är av högsta prioritet för oss och vi erbjuder därför dig som anställd Företagshälsovård för att hantera vardagens alla utmaningar, både på jobbet och i privatlivet.
Lön Enligt överenskommelse.
Tillträde och ansökan Heltid, kontorstider. Vår kund önskar start 2024-11-01 och uppdraget förväntas löpa 12 månader, med möjlighet till förlängning. Du kommer att vara anställd av JobBusters och arbetasom konsult hos vår spännande kund i centrala Sundbyberg. För det här uppdraget förväntas du arbeta på plats, då du dagligen kommer i kontakt med säkerhetsklassad information.Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan (gärna i Word-format).

Ansök nu

Teamledare/Gruppledare - Arbetsplatskontrollant, Inspektör

Läs mer Okt 2
Vi söker teamledare och arbetsplatskontrollanter med längre erfarenhet i operativt arbete som arbetsmiljöinspektör, BAS-P, BAS-U, eller polis till vårt tjänsteområde arbetsplatskontroller.
Har du arbetat med någon form av arbetsplatskontroller? Vill du bli en del av ANSVAR SÄKERHET och jobba med att bekämpa arbetslivskriminalitet?
Har du tidigare erfarenhet av operativt arbete från Arbetsmiljöverket eller Polismyndigheten? Är du en person som vill arbeta extra?
Just nu utökar vi vår kontrollverksamhet och söker dig med erfarenhet av operativt arbete så som inspektioner/revisioner som vid behov kan stötta oss i våra spännande uppdrag i en expansiv bransch. Anställningsformen är timanställning.
Som arbetsplatskontrollant hos oss gör du kontroller inom ramen för vårt tjänsteutbud och granskar företag samt enskilda personer för att tillse att gällande lagstiftning och avtalskrav följs.
Vi ser gärna att du söker utvecklingspotential i att bli teamledare och ta ett större ansvar i att leda grupper operativt samt att sammanställa rapporter utifrån arbetsplatskontrollerna, vilket i sin tur kan leda till en deltid/heltidstjänst.
ANSVAR SÄKERHET har sitt säte i Stockholm. Då vi är verksamma i hela landet, förekommer det resor.
Vi utgår från och behöver Teamledare även i Göteborg.
Formell kompetens och erfarenhet:
Erfarenhet av operativt arbete från Arbetsmiljöverket, Polismyndigheten, Kronofogden, BAS-U eller BAS-P.
Du kan styrka din formella kompetens inom arbetsmiljöinspektioner genom relevanta utbildningar, kurser, certifieringar eller motsvarande.



Det är meriterande om du har
Erfarenhet från Skatteverkets kontrollverksamhet.
Kunskap om arbetslivskriminalitet
Erfarenhet från Migrationsverket
Kunskap om utstationering, utlänningslagstiftning, arbetsmiljölagstiftning
Du kan styrka din formella kompetens inom arbetsmiljöinspektioner genom relevanta utbildningar, kurser, certifieringar eller motsvarande,
BAS-P och/eller BAS-U erfarenhet.



Du som vill jobba hos oss på ANSVAR SÄKERHET tycker att det är spännande att komma in i en snabbväxande verksamhet där dina erfarenheter och tankar hörsammas. Vi vill att du är med och utvecklar verksamheten.
För att jobba hos oss behöver du behärska svenska och engelska, vara strukturerad, noggrann, pålitlig och ha integritet. Du har god förmåga att kommunicera, är stabil, har social förmåga och kan hantera mötet med människor också under pressade situationer i skiftande miljöer. Som en i teamet blir du en viktig del av en kundorienterad organisation. För den som är utåtriktad och engagerad, finns det goda möjligheter att utvecklas på det personliga och professionella planet. Vi tar löpande emot intresseanmälningar.
E-posta din ansökan med ett personligt brev och CV till rekrytering@ansvarsakerhet.se
Märk ditt mejl med "Arbetsplatskontrollant/Teamledare"
Har du frågor kan du kontakta ansvarig teamledare Rebecca Falk 079-065 13 04 eller rebecca.falk@ansvarsakerhet.se
Om oss:
ANSVAR SÄKERHET är ett privat gransknings- och säkerhetsföretag. Vårt team, inklusive analytiker i flera länder har lång och mycket specialiserad erfarenhet inom bakgrundskontroll, arbetsplatskontroll och analys av organiserad brottslighet.
Tillsammans med våra kunder skapar vi en transparent och socialt hållbar marknad, fri från svartarbete och arbetskraftsexploatering.
www.ansvarsakerhet.se
#tryggtvittsäkert

Ansök nu

Säkerhetsanalytiker inom krisberedskap och civilt försvar

Läs mer Nov 1
Sveriges beredskapsarbete har under de senaste åren haft en exponentiell förändringsresa. Som beredskapsmyndighet har Riksgälden en central och viktig roll i detta arbete. Nu söker vi dig som vill vara med och bidra till att lyfta vårt arbete med krisberedskap och civilt försvar till nästa nivå.
Rollen som säkerhetsanalytiker med ansvar för krisberedskap och civilt försvar innebär att vara rådgivande inom krisberedskap och civilt försvar. Genom din sakkunskap bidrar du framför allt inom sakområdet i relevanta analyser och aktiviteter samt till att vidareutveckla styrande dokument, följa upp implikationer av nya regelverk och krav samt ta fram förslag till åtgärder. Som säkerhetsanalytiker på Riksgäldens säkerhetsenhet tillhör du myndighetens stabsavdelning och kommer att arbeta med beredskapsplanering med målsättningen att utveckla myndighetens förmågor vid fredstida krissituationer, höjd beredskap och krig. I rollen kommer du att arbeta i ett team som ansvarar för att leda, samordna och följa upp myndighetens arbete med civil beredskap. Du bidrar med stöd både internt inom myndigheten samt externt i samverkan med övriga beredskapsmyndigheter. De huvudsakliga arbetsuppgifterna är att självständigt och tillsammans med andra, planera, genomföra och följa upp myndighetens arbete inom civil beredskap. Det innebär exempelvis att genomföra omvärldsbevakning inom det egna ansvarsområdet samt att genomföra analyser, samordna och följa upp myndighetens arbete inom sakområdet. Som säkerhetsanalytiker samordnar du även arbetet med att utveckla och förvalta kontinuitetsplaner inför och vid höjd beredskap, arbetet med att utveckla och förvalta myndighetens krigsorganisation och bidra till samordning av myndighetens funktion för tjänsteman i beredskap. Att planera och genomföra utbildningar, workshops och övningar inom sakområdet ingår också i rollen. Du representerar även Riksgälden samt driver utvecklingsuppdrag i samverkan med andra myndigheter.  Att ansvara för utveckling och förvaltning av myndighetens krigsorganisation men också för planering för fredstida krissituationer, liksom arbete med säkerhetsskydd och signalskydd ingår också i rollen. Som säkerhetsanalytiker deltar du i säkerhetsenhetens löpande arbete, t.ex. utredningar, beredningar med beslutsunderlag till myndighetens ledningsgrupp och hantering av remisser inom sakområdet.

I rollen som säkerhetsanalytiker med inriktning på civil beredskap rapporterar du till chefen för enhet Säkerhet. Enhetens medarbetare kännetecknas av hög kompetens där du ser sin del i en större kontext. Som en del av Stabsavdelningen behöver du ha förmåga att kunna anta andra uppgifter i händelse av olika typer av kriser eller andra oönskade omvärldshändelser.

Din profil

Vi söker dig som har mycket god förmåga att muntligt och skriftligt förmedla kunskaper och insikter inom området och mycket goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift. Du tar ansvar för dina uppgifter, strukturerar själv ditt angreppssätt och driver dina processer vidare och vågar be om hjälp när det behövs.

Du har också:


• Akademisk utbildning inom samhällsvetenskap, statsvetenskap, riskhantering, krisberedskap, samhällssäkerhet eller arbetslivserfarenhet inom området som arbetsgivaren bedömer likvärdig
• minst ett par års erfarenhet av arbete med frågor som rör totalförsvarsplanering
• erfarenhet av arbete inom offentlig förvaltning
• goda kunskaper i Officepaketet.

Det är meriterande om du har:


• Arbetslivserfarenhet av att sammanställa och kommunicera komplex information såväl muntligt som skriftligt på ett målgruppsanpassat sätt
• arbetslivserfarenhet av arbete med krigsorganisering/krigsorganisation
• arbetslivserfarenhet av krislednings- och stabsarbete
• kunskap och erfarenhet av arbete med säkerhetsskydd och signalskydd.
• arbetslivserfarenhet av att planera, genomföra och följa upp utbildnings- och övningsverksamhet.
• arbetslivserfarenhet från utredningsverksamhet.

För att lyckas i rollen bör du även vara självgående, flexibel, noggrann och ha ett helhetsperspektiv. Du bör även ha förmåga att kunna hantera flera uppgifter parallellt och att kunna prioritera och omprioritera ditt arbete.

Övrig information

Välkommen med din ansökan som innehåller CV, personligt brev, examensbevis och relevanta betyg. För att du ska få en så rättvis och korrekt bedömning som möjligt är det av stor vikt att du uppger år och månad för varje anställning samt en kort beskrivning av arbetsuppgifterna i ditt CV. 

Skicka ansökan senast den xxx 2024. Ange referens 2024/743 om du skickar in ansökan på annat sätt än digitalt via Riksgäldens hemsida.

Vi erbjuder en tillsvidaretjänst och tillämpar sex månaders provanställning.

För information om tjänsten är du välkommen att kontakta tf säkerhetschef Bobo Mårtensson, 08-613 45 23 och kring rekryteringsprocessen HR-partner Maria Themnér, tfn 08-613 46 91. Fackliga representanter är: Linnéa Borén Guve Saco-S och Lena Niklasson ST-Riksgälden som nås via växeln: 08-613 45 00.

Riksgälden erbjuder generösa semestervillkor, löneväxling till pension, friskvårdsbidrag, friskvårdstimmar och tillgång till gym. Alla medarbetare har tillgång till en egen plats på kontoret, det finns även möjlighet att arbeta på distans 2,5 dagar i veckan.

Finansiellt innehav
Som anställd på Riksgälden har du en skyldighet att anmäla ditt innehav av finansiella instrument. För att som anställd på Riksgälden få inneha aktier i bank krävs särskilt tillstånd.

Säkerhetsprövning
En anställning vid enhet Säkerhet innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning i enlighet med 3 kap. säkerhetsskyddslagen. Med anställningen följer att du kan komma att krigsplaceras.

Ansök nu

Säkerhetsskyddsspecialist till Bankgirot

Läs mer Okt 19
Bankgirot söker en erfaren säkerhetsskyddsspecialist med fokus på säkerhetsskyddsavtal och extern verksamhet

Bankgirot utökar sin säkerhets- och säkerhetsskyddsorganisation och rekryterar nu en säkerhetsskyddsspecialist med fokus på säkerhetsskyddsavtal och extern verksamhet.

Säkerhetsskydd vid Bankgirot 
Säkerhetsskydd inom Bankgirot är placerat vid säkerhetsavdelningen som idag består av ett 20-tal medarbetare och fortsätter växa. Gruppen leds av Säkerhetsskyddschefen. 

Din roll
Som säkerhetsskyddsspecialist medverkar du till att utveckla och förvalta Bankgirots säkerhetsskyddsarbete och stödja med implementering av krav i enlighet med säkerhetsskyddslagen, säkerhetsskyddsförordningen och tillhörande regelverk.

Primärt kommer du att stödja chefer, inköpsavdelning och medarbetare i framtagande och förvaltning av avtal utifrån säkerhetsskyddslagens krav, så som exempelvis att:

•    Utarbeta och upprätta säkerhetsskyddsavtal vid upphandling
•    Samordna förstagångsbesök
•    Förvalta ingångna säkerhetsskyddsavtal samt kontroll och tillsyn av leverantörer
•    Stödja och genomföra utbildning på området
•    Stödja i arbetet med Säkerhetsskyddsanalys, Särskild säkerhetsskyddsbedömning, Lämplighetsprövning mm
•    Delta i utveckling av process- och metodstödsarbete kopplat till området

Resor inrikes och utomlands kan förekomma.

Möjlighet till intern utbildning och vidareutveckling inom området finns.

Vem är du
Vi söker dig som flerårig erfarenhet av arbete med säkerhetsskydd inom offentlig eller privat verksamhet. Det är meriterande om du har erfarenhet av säkerhetsskyddad upphandling och säkerhetsskyddsöverenskommelser men även övriga områden inom säkerhetsskydd.

Det är en fördel om du har erfarenhet av att arbeta med säkerhetsskyddsanalys- och bedömningar samt dokumenthantering.

Du bör ha goda kunskaper om lagstiftning, roller, ansvar och praxis inom säkerhetsskyddsområdet.

I rollen som säkerhetsskyddsspecialist kommer du att ha breda kontaktytor, både internt och externt. En förutsättning för att trivas i rollen innebär således att du har god förmåga att skapa och underhålla relationer, ta initiativ i sociala sammanhang samt att du trivs i samspel med andra. Du ska ha god förmåga att kommunicera och uttrycka dig på svenska och engelska i tal och skrift.

Tjänsten förutsätter också att du är uthållig, strukturerad och att du har god förmåga att ta egna initiativ.

Vi lägger också stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi ser att du är en ansvarstagande och omdömesgill person som trivs med att bidra i utveckling och förändring. Som person är du trygg och prestigelös, vilket bland annat innebär att kunna motivera beslut även när de ifrågasätts, samtidigt kunna ompröva dem när det så behövs.

Vad erbjuder vi
På Bankgirot blir du en del i ett företag med en viktig och central roll i betal-Sverige. Förutom en intressant roll där du får möjlighet att skydda den svenska finansiella infrastrukturen erbjuder vi dig bra anställningsvillkor, personalförmåner och flexibel tjänstgöringsplats.

Hos Bankgirot är trivseln och lojaliteten till uppdraget hög. Det är en stabil och mycket trevlig organisation som erbjuder fantastiska möjligheter till utveckling av såväl dig själv som samhället i stort.

Övrigt
Tjänstgöringsorten är Stockholm, arbetsformen är hybridarbete och anpassas beroende på arbetsuppgifter.

Befattningen är placerad i säkerhetsklass och kommer att kräva säkerhetsprövning i enlighet med säkerhetsskyddslagen. 

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och provanställning kan komma att tillämpas.

Är du intresserad?
Skicka in din ansökan snarast, dock senast 21 november. Vänligen notera att urval och intervjuer kan ske kontinuerligt. Tillträde sker så snart som möjligt med hänsyn till uppsägningstid. 

I denna rekrytering samarbetar Bankgirot med eData Solutions AB. För mer information om tjänsten och rekryteringsprocess, vänligen kontakta oss på ansok@portal.edata.se.

Välkommen med din ansökan!

Om Bankgirot
Bankgirot är ett svenskt clearinghus med över 60 års erfarenhet av att leverera marknadsledande finansiell infrastruktur. Varje dag strömmar närmare 8 miljoner transaktioner eller 76 miljarder kronor genom Bankgirots betalningssystem.

Våra 160 medarbetare säkerställer system som möjliggör Autogiro, E-faktura och Swish. Vi garanterar den svenska betalmarknaden med tillstånd från Finansinspektionen.

Ansök nu

Andra jobb i Stockholm från Ansvar och Säkerhet i Europa AB

Nedan visas andra jobb i Stockholm från Ansvar och Säkerhet i Europa AB .

Teamledare/Gruppledare - Arbetsplatskontrollant, Inspektör

Säkerhetsrådgivare
Läs mer Okt 2
Vi söker teamledare och arbetsplatskontrollanter med längre erfarenhet i operativt arbete som arbetsmiljöinspektör, BAS-P, BAS-U, eller polis till vårt tjänsteområde arbetsplatskontroller.
Har du arbetat med någon form av arbetsplatskontroller? Vill du bli en del av ANSVAR SÄKERHET och jobba med att bekämpa arbetslivskriminalitet?
Har du tidigare erfarenhet av operativt arbete från Arbetsmiljöverket eller Polismyndigheten? Är du en person som vill arbeta extra?
Just nu utökar vi vår kontrollverksamhet och söker dig med erfarenhet av operativt arbete så som inspektioner/revisioner som vid behov kan stötta oss i våra spännande uppdrag i en expansiv bransch. Anställningsformen är timanställning.
Som arbetsplatskontrollant hos oss gör du kontroller inom ramen för vårt tjänsteutbud och granskar företag samt enskilda personer för att tillse att gällande lagstiftning och avtalskrav följs.
Vi ser gärna att du söker utvecklingspotential i att bli teamledare och ta ett större ansvar i att leda grupper operativt samt att sammanställa rapporter utifrån arbetsplatskontrollerna, vilket i sin tur kan leda till en deltid/heltidstjänst.
ANSVAR SÄKERHET har sitt säte i Stockholm. Då vi är verksamma i hela landet, förekommer det resor.
Vi utgår från och behöver Teamledare även i Göteborg.
Formell kompetens och erfarenhet:
Erfarenhet av operativt arbete från Arbetsmiljöverket, Polismyndigheten, Kronofogden, BAS-U eller BAS-P.
Du kan styrka din formella kompetens inom arbetsmiljöinspektioner genom relevanta utbildningar, kurser, certifieringar eller motsvarande.



Det är meriterande om du har
Erfarenhet från Skatteverkets kontrollverksamhet.
Kunskap om arbetslivskriminalitet
Erfarenhet från Migrationsverket
Kunskap om utstationering, utlänningslagstiftning, arbetsmiljölagstiftning
Du kan styrka din formella kompetens inom arbetsmiljöinspektioner genom relevanta utbildningar, kurser, certifieringar eller motsvarande,
BAS-P och/eller BAS-U erfarenhet.



Du som vill jobba hos oss på ANSVAR SÄKERHET tycker att det är spännande att komma in i en snabbväxande verksamhet där dina erfarenheter och tankar hörsammas. Vi vill att du är med och utvecklar verksamheten.
För att jobba hos oss behöver du behärska svenska och engelska, vara strukturerad, noggrann, pålitlig och ha integritet. Du har god förmåga att kommunicera, är stabil, har social förmåga och kan hantera mötet med människor också under pressade situationer i skiftande miljöer. Som en i teamet blir du en viktig del av en kundorienterad organisation. För den som är utåtriktad och engagerad, finns det goda möjligheter att utvecklas på det personliga och professionella planet. Vi tar löpande emot intresseanmälningar.
E-posta din ansökan med ett personligt brev och CV till rekrytering@ansvarsakerhet.se
Märk ditt mejl med "Arbetsplatskontrollant/Teamledare"
Har du frågor kan du kontakta ansvarig teamledare Rebecca Falk 079-065 13 04 eller rebecca.falk@ansvarsakerhet.se
Om oss:
ANSVAR SÄKERHET är ett privat gransknings- och säkerhetsföretag. Vårt team, inklusive analytiker i flera länder har lång och mycket specialiserad erfarenhet inom bakgrundskontroll, arbetsplatskontroll och analys av organiserad brottslighet.
Tillsammans med våra kunder skapar vi en transparent och socialt hållbar marknad, fri från svartarbete och arbetskraftsexploatering.
www.ansvarsakerhet.se
#tryggtvittsäkert

Ansök nu

Teamledare/Gruppledare - Arbetsplatskontrollant, Inspektör

Säkerhetsrådgivare
Läs mer Jul 4
Vi söker teamledare och arbetsplatskontrollanter med längre erfarenhet i operativt arbete som arbetsmiljöinspektör, BAS-P, BAS-U, eller polis till vårt tjänsteområde arbetsplatskontroller.
Har du arbetat med någon form av arbetsplatskontroller? Vill du bli en del av ANSVAR SÄKERHET och jobba med att bekämpa arbetslivskriminalitet?
Har du tidigare erfarenhet av operativt arbete från Arbetsmiljöverket eller Polismyndigheten? Är du en person som vill arbeta extra?
Just nu utökar vi vår kontrollverksamhet och söker dig med erfarenhet av operativt arbete så som inspektioner/revisioner som vid behov kan stötta oss i våra spännande uppdrag i en expansiv bransch. Anställningsformen är timanställning.
Som arbetsplatskontrollant hos oss gör du kontroller inom ramen för vårt tjänsteutbud och granskar företag samt enskilda personer för att tillse att gällande lagstiftning och avtalskrav följs.
Vi ser gärna att du söker utvecklingspotential i att bli teamledare och ta ett större ansvar i att leda grupper operativt samt att sammanställa rapporter utifrån arbetsplatskontrollerna, vilket i sin tur kan leda till en deltid/heltidstjänst.
ANSVAR SÄKERHET har sitt säte i Stockholm. Då vi är verksamma i hela landet, förekommer det resor.
Vi utgår även från Göteborg.
Formell kompetens och erfarenhet:
Erfarenhet av operativt arbete från Arbetsmiljöverket, Polismyndigheten, Kronofogden, BAS-U eller BAS-P.
Du kan styrka din formella kompetens inom arbetsmiljöinspektioner genom relevanta utbildningar, kurser, certifieringar eller motsvarande.



Det är meriterande om du har
Erfarenhet från Skatteverkets kontrollverksamhet.
Kunskap om arbetslivskriminalitet
Erfarenhet från Migrationsverket
Kunskap om utstationering, utlänningslagstiftning, arbetsmiljölagstiftning
Du kan styrka din formella kompetens inom arbetsmiljöinspektioner genom relevanta utbildningar, kurser, certifieringar eller motsvarande,
BAS-P och/eller BAS-U erfarenhet.



Du som vill jobba hos oss på ANSVAR SÄKERHET tycker att det är spännande att komma in i en snabbväxande verksamhet där dina erfarenheter och tankar hörsammas. Vi vill att du är med och utvecklar verksamheten.
För att jobba hos oss behöver du behärska svenska och engelska, vara strukturerad, noggrann, pålitlig och ha integritet. Du har god förmåga att kommunicera, är stabil, har social förmåga och kan hantera mötet med människor också under pressade situationer i skiftande miljöer. Som en i teamet blir du en viktig del av en kundorienterad organisation. För den som är utåtriktad och engagerad, finns det goda möjligheter att utvecklas på det personliga och professionella planet. Vi tar löpande emot intresseanmälningar.
E-posta din ansökan med ett personligt brev och CV till rekrytering@ansvarsakerhet.se
Märk ditt mejl med "Arbetsplatskontrollant/Teamledare"
Har du frågor kan du kontakta ansvarig teamledare Rebecca Falk 079-065 13 04 eller rebecca.falk@ansvarsakerhet.se
Om oss:
ANSVAR SÄKERHET är ett privat gransknings- och säkerhetsföretag. Vårt team, inklusive analytiker i flera länder har lång och mycket specialiserad erfarenhet inom bakgrundskontroll, arbetsplatskontroll och analys av organiserad brottslighet.
Tillsammans med våra kunder skapar vi en transparent och socialt hållbar marknad, fri från svartarbete och arbetskraftsexploatering.
www.ansvarsakerhet.se
#tryggtvittsäkert

Ansök nu

Utredare/ Analytiker

Verksamhetsanalytiker
Läs mer Jul 4
Omedelbar anställning!
UTREDARE/ANALYTIKER
Rollen som utredare/analytiker hos oss är varierande och mycket lärorik. Arbetet på avdelningen för bakgrundskontroller innebär tätt samarbete med teamet, medverkan i möten och rapportering till chefsutredare och VD.
Vi söker dig med akademisk utbildning inom juridik, ekonomi, journalistik eller annan relevant utbildning och/eller flera års erfarenhet av arbete med bakgrundskontroller/utredningar/due diligence/granskningar av individer och/eller bolag, gärna med inriktning på arbetslivskriminalitet och ekonomisk brottslighet.
Du kan dessutom kommunicera flytande på svenska och engelska och har god kunskap inom svensk- och EU-rätt kopplat till följande områden: skatt (inkl inkomstskatt, skatt på lön, sociala/arbetsgivaravgifter m m), utstationering och utsändning, migrationsrelaterade frågor.
Det är meriterande om du:
har goda kunskaper från bygg, städ, transport och gröna näringen, har erfarenhet av att utreda ekonomisk brottslighet;
kan polska, litauiska, lettiska, eller estniska.
Du kommer att arbeta med bland annat följande arbetsuppgifter:
Samla in data från olika svenska och utländska källor, inklusive Bolagsverket, Kronofogden, Arbetsmiljöverket, Sveriges Domstolar, ID06-systemet och andra databaser; analysera inhämtade uppgifter enligt ANSVAR SÄKERHETs granskningsmetodik; upprätta rapporter med inriktning på arbetslivskriminalitet; analys av gällande regelverket och nyheter i branschen; ta fram guider och material; kontakt med myndigheter.
Dina personliga egenskaper:
För att lyckas i rollen som utredare/analytiker är du analytisk, strukturerad, och lösningsorienterad, har en god samarbetsförmåga samt förmåga att arbeta självständigt. Du är flexibel och prestigelös då detta är viktigt för att kunna arbeta i en liten men snabbväxande organisation.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Start: Enligt överenskommelse
Omfattning: heltid
Hör gärna av dig till rekrytering@ansvarsakerhet.se om du har några frågor eller med din ansökan.
Vi ser fram emot din ansökan!
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Ansök nu

Arbetsplatskontrollant / Inspektör

Arbetsmiljöinspektör
Läs mer Feb 14
Vi söker ARBETSPLATSKONTROLLANTER FÖR ARBETSPLATSKONTROLLER med längre erfarenhet i operativt arbete som arbetsmiljöinspektör, BAS-P, BAS-U, eller polis till vårt tjänsteområde Arbetsplatskontroller.
Har du arbetat med arbetsplatskontroller? Vill du bli en del av ANSVAR SÄKERHET och jobba med att bekämpa arbetslivskriminalitet?
Har du tidigare erfarenhet av operativt arbete från Arbetsmiljöverket eller Polismyndigheten? Är du en person som vill arbeta extra?
Just nu utökar vi vår kontrollverksamhet och söker dig med erfarenhet från inspektioner/revisioner som vid behov kan stötta oss i våra spännande uppdrag i en expansiv bransch. Anställningsformen är timanställning.
Som arbetsplatskontrollant hos oss gör du kontroller inom ramen för vårt tjänsteutbud och granskar företag samt enskilda personer för att tillse att gällande lagstiftning och avtalskrav följs.
ANSVAR SÄKERHET har sitt säte i Stockholm. Då vi är verksamma i hela landet, förekommer det resor.
Vi utgår även från Göteborg.
Formell kompetens och erfarenhet:
Erfarenhet av operativt arbete från Arbetsmiljöverket, Polismyndigheten, Kronofogden, BAS-U eller BAS-P.
Du kan styrka din formella kompetens inom arbetsmiljöinspektioner genom relevanta utbildningar, kurser, certifieringar eller motsvarande.



Det är meriterande om du har
Erfarenhet från Skatteverkets kontrollverksamhet.
Kunskap om arbetslivskriminalitet
Erfarenhet från Migrationsverket
Kunskap om utstationering, utlänningslagstiftning, arbetsmiljölagstiftning
Du kan styrka din formella kompetens inom arbetsmiljöinspektioner genom relevanta utbildningar, kurser, certifieringar eller motsvarande,
BAS-P och/eller BAS-U erfarenhet.



Du som vill jobba hos oss på ANSVAR SÄKERHET tycker att det är spännande att komma in i en snabbväxande verksamhet där dina erfarenheter och tankar hörsammas. Vi vill att du är med och utvecklar verksamheten.
För att jobba hos oss behöver du behärska svenska och engelska, vara strukturerad, noggrann, pålitlig och ha integritet. Du har god förmåga att kommunicera, är stabil, har social förmåga och kan hantera mötet med människor också under pressade situationer i skiftande miljöer. Som en i teamet blir du en viktig del av en kundorienterad organisation. För den som är utåtriktad och engagerad, finns det goda möjligheter att utvecklas på det personliga och professionella planet. Vi tar löpande emot intresseanmälningar.
E-posta din ansökan med ett personligt brev och CV till rekrytering@ansvarsakerhet.se
Märk ditt mejl "arbetsplatskontrollant"
Har du frågor kan du kontakta ansvarig teamledare Rebecca Falk 0790-651304 eller rebecca.falk@ansvarsakerhet.se
Om oss:
ANSVAR SÄKERHET är ett privat gransknings- och säkerhetsföretag. Vårt team, inklusive analytiker i flera länder har lång och mycket specialiserad erfarenhet inom bakgrundskontroll, arbetsplatskontroll och analys av organiserad brottslighet.
Tillsammans med våra kunder skapar vi en transparent och socialt hållbar marknad, fri från svartarbete och arbetskraftsexploatering.
www.ansvarsakerhet.se
#tryggtvittsäkert

Ansök nu

Utredare/ Analytiker

Verksamhetsanalytiker
Läs mer Mar 19
Omedelbar anställning!
UTREDARE/ANALYTIKER
Rollen som utredare/analytiker hos oss är varierande och mycket lärorik. Arbetet på avdelningen för bakgrundskontroller innebär tätt samarbete med teamet, medverkan i möten och rapportering till chefsutredare och VD.
Vi söker dig med akademisk utbildning inom juridik, ekonomi, journalistik eller annan relevant utbildning och/eller flera års erfarenhet av arbete med bakgrundskontroller/utredningar/due diligence/granskningar av individer och/eller bolag, gärna med inriktning på arbetslivskriminalitet och ekonomisk brottslighet.
Du kan dessutom kommunicera flytande på svenska och engelska och har god kunskap inom svensk- och EU-rätt kopplat till följande områden: skatt (inkl inkomstskatt, skatt på lön, sociala/arbetsgivaravgifter m m), utstationering och utsändning, migrationsrelaterade frågor.
Det är meriterande om du:
har goda kunskaper från bygg, städ, transport och gröna näringen, har erfarenhet av att utreda ekonomisk brottslighet;
kan polska, litauiska, lettiska, eller estniska.
Du kommer att arbeta med bland annat följande arbetsuppgifter:
Samla in data från olika svenska och utländska källor, inklusive Bolagsverket, Kronofogden, Arbetsmiljöverket, Sveriges Domstolar, ID06-systemet och andra databaser; analysera inhämtade uppgifter enligt ANSVAR SÄKERHETs granskningsmetodik; upprätta rapporter med inriktning på arbetslivskriminalitet; analys av gällande regelverket och nyheter i branschen; ta fram guider och material; kontakt med myndigheter.
Dina personliga egenskaper
För att lyckas i rollen som utredare/analytiker är du analytisk, strukturerad, och lösningsorienterad, har en god samarbetsförmåga samt förmåga att arbeta självständigt. Du är flexibel och prestigelös då detta är viktigt för att kunna arbeta i en liten men snabbväxande organisation.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Start: Enligt överenskommelse
Omfattning: heltid
Hör gärna av dig till rekrytering@ansvarsakerhet.se om du har några frågor eller med din ansökan.
Vi ser fram emot din ansökan!
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Ansök nu